Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Ik kijk nu naar een rtl4 opname en doorspoelen tijdens reclames is niet meer mogelijk ☹️

Morgen eens zien of er een tijdslimiet op zit.

Edit: doorspelen kan überhaupt niet

[ Voor 14% gewijzigd door Boeryepes op 31-08-2021 20:15 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kooskabelloos
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10-05 17:16
RTL zenders is nooit mogelijk geweest. Naast de zenders van Viacom die geen enkele operator mag spoelen geldt het voor alle andere zenders wel. Aangezien er al behoorlijk wat wijzigingen zijn geweest op TV bij Delta en Caiway is mijn vermoeden dat dit zeker besproken wordt en aangepakt. Is eigenlijk het enige puntje waarbij ze nog iets achter lopen ten opzichte van de concurrentie. En die paar HD zenders waar Bordewolf/Sjakie steeds op terugkomt. En ja Dolby 🤦🏻. Elke week herhalen zorgt er niet voor dat zaken sneller worden opgepakt. De zaken die genoemd worden staan zeker op het vizier en ik weet dat er aan gewerkt wordt. Soms zijn zaken niet altijd eenvoudig. Doorspoelen kan bij 146 zenders, bij opnames wel.

Zoals ik al eerder aangaf, KPN en Ziggo waren het voor mij niet. Wat ik zie is dat het hier wel in beweging is….
Boeryepes schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 20:08:
Ik kijk nu naar een rtl4 opname en doorspoelen tijdens reclames is niet meer mogelijk ☹️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kooskabelloos schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:07:
RTL zenders is nooit mogelijk geweest. Naast de zenders van Viacom die geen enkele operator mag spoelen geldt het voor alle andere zenders wel. Aangezien er al behoorlijk wat wijzigingen zijn geweest op TV bij Delta en Caiway is mijn vermoeden dat dit zeker besproken wordt en aangepakt. Is eigenlijk het enige puntje waarbij ze nog iets achter lopen ten opzichte van de concurrentie. En die paar HD zenders waar Bordewolf/Sjakie steeds op terugkomt. En ja Dolby 🤦🏻. Elke week herhalen zorgt er niet voor dat zaken sneller worden opgepakt. De zaken die genoemd worden staan zeker op het vizier en ik weet dat er aan gewerkt wordt. Soms zijn zaken niet altijd eenvoudig. Doorspoelen kan bij 146 zenders, bij opnames wel.

Zoals ik al eerder aangaf, KPN en Ziggo waren het voor mij niet. Wat ik zie is dat het hier wel in beweging is….

[...]
Zei iemand met inside information. Ik verwacht deze week nog enkele omzettingen naar HD nu ze toch aan het sleutelen zijn met zenders, AT5 is bij Caiway op Coax al Hd. RTL Television HD is ook aangekondigd door Caiway. TVE HD staan bij Caiway en Delta al anderhalf jaar op de zenderlijst en MTV Live HD moet ook HD zijn ipv SD (op coax wel HD). Daarnaast verwacht ik nog enkele verrassingsomzettingen, maar die is werkelijk wel erg uit mijn dikke duim gezogen, meer vanuit wat ik in het verleden zag, HD omzettingen doen ze meestal met veel zenders tegelijk :*)
Dolby en 4K zijn ze zeker wel mee bezig maar vergt nog even geduld. Delta maakt gewoon goede stappen en inhaalslagen,

[ Voor 16% gewijzigd door Sjakie0101 op 31-08-2021 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:50
MrPunchinello schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:55:
Zit nu bij online.nl maar wil overstappen. Op zich prima internet maar die tv ontvangen is vreselijk. Geluid loopt zelden synchroon met het beeld, haperingen, uit het niets opnieuw opstarten enz.
Delta of Caiway (Delta boven Caiway) zijn voor mij de opties maar vraag me af of die tv ontvangers het wel doen. Iemand ervaring met de Amino Aria 7X?

Terug naar Ziggo niet gezien de lage up-snelheid (werk vanuit huis). Ontvanger was wel goed.
En als je gaat splitsen?

Tv via Ziggo internet via Delta ?

Is dat een optie voor je ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02:07
Gezien het prijsverschil tussen Delta en Caiway heb ik net maar eens een berichtje gestuurd naar Caiway om te vragen wat er mogelijk is, maar anders ga ik toch maar de overstap naar Delta maken. Van 79 euro per maand voor internet en tv naar 56 euro (voor het eerste jaar, daarna 61 euro) wordt mij een te groot verschil.

Edit: oeps, dit had in het Caiway topic gemoeten 8)7

Edit 2: weet iemand of het mogelijk is om mijn huidige Caiway melkpak Titanium glasvezelmodem te behouden als ik naar Delta overstap? Dat zou wel mooi zijn ivm de bridge mode (ik gebruik graag mijn eigen router).

[ Voor 30% gewijzigd door EDIT op 01-09-2021 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EDIT schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:45:
Edit 2: weet iemand of het mogelijk is om mijn huidige Caiway melkpak Titanium glasvezelmodem te behouden als ik naar Delta overstap? Dat zou wel mooi zijn ivm de bridge mode (ik gebruik graag mijn eigen router).
Ik denk dat Caiway je gaat vragen het modem en eventuele TV settop box(en) te retourneren. En dan krijg je een Platinum 7840 van Delta.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:53

lier

MikroTik nerd

EDIT schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:45:
Mocht je geen telefoon gebruiken (heb je wel tv?) dan kan je ook met een eigen mediaconverter (of met een router met SFP poort) kunnen werken. Dan hoef je helemaal niets met het glasmodem van Delta te doen, afgezien van activeren.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Net even met zowel Caiway als Delta gesproken. Helaas kon Caiway niets aangeven over wanneer zij de prijzen gingen verlagen, dus de mevrouw heeft alles voor mij opgezegd. Bij Delta inmiddels een nieuw abonnement afgesloten dat op 1 oktober in moet gaan.
Helaas kon ik inderdaad mijn huidige glasvezelmodem niet behouden, maar goed, daar ga ik nog wel eens naar kijken. Desnoods ga ik inderdaad nog eens kijken naar eigen apparatuur, maar dat komt wel goed.
Voor wat betreft bridgemodus was de medewerker die ik sprak duidelijk: dat kan helaas niet op hun standaard glasvezelmodem, maar als de verbinding opgeleverd was, dan moest ik nog eens terugbellen erover, omdat ze schijnbaar dan wel wat kunnen regelen.

Edit: ik zie nu net de opmerking hieronder. Ik schat in dat het dan net zo'n soort constructie zal worden.

[ Voor 28% gewijzigd door EDIT op 01-09-2021 11:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mfransen
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:14
Ik heb toevallig net met Delta aan de lijn gehangen ivm bridge mode. De medewerker had even wat tijd nodig om alles na te vragen.

- De Genexis Platinum 7840 kan NIET in bridge mode (softwarekwestie) en dit gaat ook niet ontwikkeld worden.
- Met afname van het business-pack (kan ook voor 1 maandje, kost 6,43 incl BTW) kun je dat modem laten omruilen voor een Titanium door te bellen met de klantenservice. Ze gaan kijken of ze dit proces wat makkelijker kunnen inrichten (klantenservicemedewerker moest nu nog allerlei opmerkingen in zijn systeem zetten)

[ Voor 19% gewijzigd door mfransen op 01-09-2021 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-06 06:57
Ik wil overstappen van Caiway naar Delta (in Twente), maar zit met name met het feit dat ik even geen Internet zou kunnen hebben. Is lastig als je nml van huis uit werkt. Iemand dit hier al gedaan?

Wellicht een idee om Delta paar dagen eerder te laten in gaan dan het opzeggen van de Caiway abbo? Die extra kosten geef ik niet om, continuïteit van Internet wel.

Laatste vraag, de Platinum 7840 modem van Delta ... Kan je hier ook de Wifi van uitschakelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
Ja, de wifi kan uitgeschakeld worden (althans, dat is mij verzekerd door de medewerker van Delta die ik aan de lijn had.
Eerder in laten gaan gaat niet lukken omdat Delta de lijn over moet nemen. Volgens de Deltamedewerker duurde het normaal minder dan een dag, maar in het uiterste geval zou de downtime ongeveer een dag zijn (tenzij het in het weekend valt, dan kan het tot de eerstvolgende werkdag duren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:53

lier

MikroTik nerd

Heb je al in dit topic gezocht? ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-06 06:57
lier schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:12:
[...]

Heb je al in dit topic gezocht? ;)
Jazeker! Maar niet exact gevonden hoe die switch Delta/Caiway zou gaan ... Maar het antwoord van EDIT helpt ..... Ik denk dat ik even wacht tot ik hier praktijk voorbeelden zie.

[ Voor 18% gewijzigd door Svennos1 op 01-09-2021 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:48

Punkrocker

Mostly harmless

Boeryepes schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 20:08:

Slechts de eerste vijf minuten doorspoelen is mogelijk.
Ik vind dat ook waardeloos. :(

Maar hier is de verbinding al omgezet naar 1 GB. Net even een speedtest gedaan: 990 MBps (y)

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
RAJH schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:07:
Ik heb na het nieuws over de prijsverlaging de overstap van Caiway naar Delta aangevraagd op 05-08 (1000/1000 + business pack).

Op 10-08 heb ik het installatiepakket ontvangen met daarbij het Genexis Platinum 7840 modem. De verbinding zelf gaat pas op 01-09 over naar Delta ivm de maand opzegtermijn, maar na het aansluiten van het nieuwe modem krijg ik gewoon mijn Caiway profiel en kan ik zonder problemen het internet op.

Volgens https://www.delta.nl/zake...fi-signaal-te-verbeteren/ zou ik de modem in bridge modus kunnen zetten, maar deze optie is (nog) niet zichtbaar in het beheergedeelte van de modem. Misschien dat deze optie beschikbaar wordt nadat ik ben overgezet op het Delta profiel.
Even een kleine update.

Gisteravond rond 20:30 stopte de internetverbinding van Caiway ermee en rond 00:15 kreeg ik de melding van mijn nas dat de verbinding was hersteld.

Vreemd genoeg hoefde ik de verbinding niet te activeren, waarschijnlijk omdat ik de nieuwe glasmodem al had aangesloten en is gebruikt voor Caiway. Helaas was hierdoor ook het probleem ontstaan dat ik in Mijn Delta foutmeldingen kreeg over te weinig rechten. Na contact te hebben opgenomen met Delta is mij verteld dat de verbinding nog niet was geactiveerd en dat ik blijkbaar gratis gebruik kon maken van internet, de snelheid was ondertussen al wel naar 1Gbit gegaan. Dit is door de support medewerker snel opgelost door een ticket aan te maken voor de technische dienst, waarna ik de activatiemail heb ontvangen.

Verder is aangegeven dat bridge mode alleen mogelijk is met een andere modem en dat ik hiervoor contact op kan nemen met de helpdesk zodra de verbinding helemaal was geactiveerd.

Tot nu toe tevreden met de overstap en de korte downtime van de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06 22:29
Zojuist de knoop doorgehakt en telefonisch de overstap naar Delta per 1 oktober geregeld.
Uiteraard even gesproken over het bridge-verhaal, ook ik kreeg de bevestiging dat dat met de 7940 niet ging werken. Gevraagd of het modem dat met het zakelijke abonnement meegeleverd wordt het wel kan. Dat werd dan ook weer bevestigd. Dus maar gelijk voor een zakelijk abonnement gekozen. Leuke bijkomstigheid is dat het zakelijke pakket nu 12 maanden gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-06 10:01
consono_md110 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:48:
Zojuist de knoop doorgehakt en telefonisch de overstap naar Delta per 1 oktober geregeld.
Uiteraard even gesproken over het bridge-verhaal, ook ik kreeg de bevestiging dat dat met de 7940 niet ging werken. Gevraagd of het modem dat met het zakelijke abonnement meegeleverd wordt het wel kan. Dat werd dan ook weer bevestigd. Dus maar gelijk voor een zakelijk abonnement gekozen. Leuke bijkomstigheid is dat het zakelijke pakket nu 12 maanden gratis is.
Dus als ik nu wil overstappen naar Delta dan is 1 oktober nog binnen die maand opzeg termijn? Dus je krijgt geen extra kosten? Het maakt dan verder toch niet uit als ik het via internet regel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe zit het met bridge feitelijk? Is dan een router en die waar aan een switch koppelen lastig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
Lijkt me niet Sjakie. Feitelijk hetzelfde als je het nu hebt denk ik?
Bij mij in de meterkast hangt zo'n Genexis-melkpak, ingesteld als bridge. Mijn aangesloten router (WAN-poort) krijgt dus direct het publieke adres van Caiway.
Ik stel me zo voor dat het bij Delta op eenzelfde manier gaat. Denk dat ik mooi de monteur laat komen en die gast het hemd van het lijf vraag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
consono_md110 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 18:13:
Lijkt me niet Sjakie. Feitelijk hetzelfde als je het nu hebt denk ik?
Bij mij in de meterkast hangt zo'n Genexis-melkpak, ingesteld als bridge. Mijn aangesloten router (WAN-poort) krijgt dus direct het publieke adres van Caiway.
Ik stel me zo voor dat het bij Delta op eenzelfde manier gaat. Denk dat ik mooi de monteur laat komen en die gast het hemd van het lijf vraag. ;)
Dus een router aan dat modem hangen en aam die router een switch gaat niet meer werken?

Dan zit er niets anders op dan tijdelijk dat gratis zakelijke abo te nemen.
Ook weer te gek voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
jaaoie17 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:53:
[...]

Dus als ik nu wil overstappen naar Delta dan is 1 oktober nog binnen die maand opzeg termijn? Dus je krijgt geen extra kosten? Het maakt dan verder toch niet uit als ik het via internet regel?
Eehh ja, denk het wel. Bij mij hielden ze idd. 1 oktober aan als overstap-datum.
In de bevestiging staat overigens 'Zo snel mogelijk'

[ Voor 6% gewijzigd door consono_md110 op 01-09-2021 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
consono_md110 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 18:19:
[...]

Eehh ja, denk het wel. Bij mij hielden ze idd. 1 oktober aan als overstap-datum.
In de bevestiging staat overigens 'Zo snel mogelijk'
Je krijgt nooit extra kosten. Hoe kom je bij een maand opzegtermijn? Je stapt in wanneer me wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
Een maand opzegtermijn is vrij normaal volgens mij. En direct instappen gaat lastig worden omdat Caiway je verbinding heeft geclaimed. Tenminste, dat werd mij verteld.
En ik moet je zeggen dat ik ook uitging van een maand opzegtermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De app op de decoder heeft een update gekregen. Er is een zoekfunctie toegevoegd die zoekt op opnames en programma’s 7 dagen terug en in de toekomst

Versie 5.0.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfransen
Er zijn 2 typen "modems" in gebruik:

- Genexis Titanium (het melkpak, is alleen mediaconverter dus er moet een eigen router aan poort 1)
- Genexis Platinum 7840 (router met 4 netwerkpoorten en wifi)

Standaard krijgen delta-abonnees de Platinum. Deze kan niet in bridge mode. Hierachter kun je prima nog een router en een switch hangen (dit had ik in het begin) maar dan heb je het nadeel van 2x NAT en 2x portforwarding. Ook TV werkt dan nog aangezien deze gewoon over het internet gaat.

Wil je niet 2x NAT maar gewoon een publiek IP-adres op je eigen router (Bridge-Mode) dan moet je die dus laten omruilen door DELTA voor de titanium (melkpak). Dit kan alleen bij een business-pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
Voor dat laatste is het dus mogelijk om dat direct bij de bestelling aan te geven. Je zou dan het Titanium-modem moeten ontvangen.

Voor wat het waard is: Volgens mij heb ik nu een dergelijk geval in de meterkast hangen, maar grote kans dat Caiway die terug wil hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-06 19:48
Svennos1 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:19:
Ik wil overstappen van Caiway naar Delta (in Twente), maar zit met name met het feit dat ik even geen Internet zou kunnen hebben. Is lastig als je nml van huis uit werkt. Iemand dit hier al gedaan?

Wellicht een idee om Delta paar dagen eerder te laten in gaan dan het opzeggen van de Caiway abbo? Die extra kosten geef ik niet om, continuïteit van Internet wel.

Laatste vraag, de Platinum 7840 modem van Delta ... Kan je hier ook de Wifi van uitschakelen?
Ik had vrijwel geen downtime bij de overstap van Caiway naar Delta. Alleen het moment dat ik daadwerkelijk de modems even moest wisselen qua aansluitingen, en activeren van m'n Delta account :)

Tankiej in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfransen
consono_md110 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 18:42:
Voor dat laatste is het dus mogelijk om dat direct bij de bestelling aan te geven. Je zou dan het Titanium-modem moeten ontvangen.

Voor wat het waard is: Volgens mij heb ik nu een dergelijk geval in de meterkast hangen, maar grote kans dat Caiway die terug wil hebben.
Je krijgt niet standaard het titanium modem bij je business pack.... Die moet je alsnog handmatig aanvragen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• consono_md110
Hmm, oke. Dacht dat je het dan standaard kreeg. Nou ja, we gaan het zien. Als het de 7940 is gaan we even bellen. In ieder geval dank voor het aangeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
consono_md110 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:48:
Dus als je zakelijk kiest krijg je meteen een andere modem. En als die 12 maanden voorbij zijn kan je gewoon verder met die modem die je bij zakelijk kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
Nee dus, zie de reactie van 'mfransen' hierboven.
Wat ik begrepen heb kun je dat modem inderdaad blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Heb ook voor 1 oktober gedaan, maar zie er verder niets over in de bevestiging. Zie wel zo snel mogelijk of is dat gelijk aan 1 oktober

Acties:
  • +1 Henk 'm!
consono_md110 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 19:09:
Hmm, oke. Dacht dat je het dan standaard kreeg. Nou ja, we gaan het zien. Als het de 7940 is gaan we even bellen. In ieder geval dank voor het aangeven!
Inderdaad bellen, dan sturen ze meteen het juiste modem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaaoie17
Kijk eerst wel even aan met die 7840 modem. Ik wil gewoon een paar poorten forwarden voor een ftp server en voor torrent. Das toch niet lastig met deze modem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfransen
mfransen schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:56:
Ik heb toevallig net met Delta aan de lijn gehangen ivm bridge mode. De medewerker had even wat tijd nodig om alles na te vragen.

- De Genexis Platinum 7840 kan NIET in bridge mode (softwarekwestie) en dit gaat ook niet ontwikkeld worden.
- Met afname van het business-pack (kan ook voor 1 maandje, kost 6,43 incl BTW) kun je dat modem laten omruilen voor een Titanium door te bellen met de klantenservice. Ze gaan kijken of ze dit proces wat makkelijker kunnen inrichten (klantenservicemedewerker moest nu nog allerlei opmerkingen in zijn systeem zetten)
Gisteren aangevraagd, vandaag een pakket in de bus met de Titanium :D
Binnenkort maar eens aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaaoie17
mfransen schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:16:
[...]

Heb nog niet gevraagd voor een Titanium. Wil nog even aanzien hoe het gaat met die platinum modem. Maar je kunt toch op elk moment wisselen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• consono_md110
mfransen schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:16:
[...]

Zo dan, da's mooi rap! Zo kreeg ik vanmorgen het 'verzoek tot overstap' van Caiway in de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:17
Hier ook overgestapt, scheelt 16 EUR per maand. Ander modem kan ik voor bellen zodra het pakket thuis ontvangen is.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Per vandaag over. Scheelt 20 euro per maand bij mij. Van 400 Mbit naar 1Gbs en ook nig eens Film1 Extra erbij en verder qua tv dezelfde zenders inck Fox Sports en Ziggo Sports.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Sjakie0101 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 17:19:
Per vandaag over. Scheelt 20 euro per maand bij mij. Van 400 Mbit naar 1Gbs en ook nig eens Film1 Extra erbij en verder qua tv dezelfde zenders inck Fox Sports en Ziggo Sports.
Wanneer gaat je abbo in bij delta dan? Bij een collega bij mij al 20 september. En die heeft vandaag pas opgebeld.

[ Voor 10% gewijzigd door jaaoie17 op 03-09-2021 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaaoie17 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 18:24:
[...]

Wanneer gaat je abbo in bij delta dan? Bij een collega bij mij al 20 september. En die heeft vandaag pas opgebeld.
Ik kreeg de tip van de helpdesk 1 oktober aan het houden ivm 1 maand opzegtermijn.
Ze gaven me ook tips hoe om te gaan met het modem en brige-mode. Ik heb dus nu tijdelijk ook het zakelijke pakket erbij (is gratis).

[ Voor 19% gewijzigd door Sjakie0101 op 03-09-2021 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Sjakie0101 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 18:32:
[...]

Ik kreeg de tip van de helpdesk 1 oktober aan het houden ivm 1 maand opzegtermijn.
Ze gaven me ook tips hoe om te gaan met het modem en brige-mode. Ik heb dus nu tijdelijk ook het zakelijke pakket erbij (is gratis).
Heb ook tijdelijk zakelijk, maar krijg jij ook al direct die modem waarbij je in bridge mode kunt? Wil zelf eerst kijken hoe het met standaard modem gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door jaaoie17 op 03-09-2021 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaaoie17 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 18:38:
[...]

Heb ook tijdelijk zakelijk, maar krijg jij ook al direct die modem waarbij je in bridge mode kunt? Wil zelf eerst kijken hoe het met standaard modem gaat.
Dat ga ik zien. Op het standaardmodem kun je wel de routerfunctie uitzetten en vervolgens zelf een router koppelen vertelde de helpdesk. Maar voor zover ik weet krijg ik het melkpak en moet ik even bellen om deze weer in bridge te krrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
jaaoie17 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 18:24:
[...]

Mij is verteld dat de datum die je bij de aanvraag opgeeft een richtdatum is. Je krijgt een mail na verloop van tijd waarin je wordt gevraagd een afspraak in te plannen wanneer de monteur bij je de boel aan komt sluiten. De datum die je dan afspreekt wordt de overstap-datum. Geen monteur nodig? Ook goed, sluit de de boel op die datum zelf aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
consono_md110 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 22:20:
[...]

Mij is verteld dat de datum die je bij de aanvraag opgeeft een richtdatum is. Je krijgt een mail na verloop van tijd waarin je wordt gevraagd een afspraak in te plannen wanneer de monteur bij je de boel aan komt sluiten. De datum die je dan afspreekt wordt de overstap-datum. Geen monteur nodig? Ook goed, sluit de de boel op die datum zelf aan.
De enige reden om die monteur te laten komen is om hem een nieuwe Cat7 of Cat6e te laten trekken naar boven. Verder aansluiten kan ik wel zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• consono_md110
Mee eens hoor Sjakie, maar het ging me er om dat de datum die je bij aanvraag afspreekt niet persé de datum van overstap hoeft te zijn. Die wordt pas later definitief afgesproken.
Tenminste, als ik het goed begrepen heb....

Wat ik trouwens nog even moet zien uit te zoeken is hoe ik de aansluiting van Delta rechtstreeks de SFP+-poort van m'n Unifi Dream Machine Pro in fiets...

[ Voor 27% gewijzigd door consono_md110 op 03-09-2021 23:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
consono_md110 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 23:06:
Mee eens hoor Sjakie, maar het ging me er om dat de datum die je bij aanvraag afspreekt niet persé de datum van overstap hoeft te zijn. Die wordt pas later definitief afgesproken.

Wat ik trouwens nog even moet zien uit te zoeken is hoe ik de aansluiting van Delta rechtstreeks de SFP+-poort van m'n Unifi Dream Machine Pro in fiets...
Even door dit forum bladeren, en ook in deel 1 als je zoekt op SFP, vind je alle info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:28
consono_md110 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 23:06:

Meerdere manieren, al heel vaak omschreven in het ubiquity forum hier, waar ook voorbeelden staan van wat te bestellen bij o.a. fs.com

Of deze link: https://systemx.io/blog/2...-the-delta-caiway-router/

Maaar, het simpelst is gewoon de sfp module achteruit de 7840 te peuteren en die in jouw udmp wan te doen, en vlan 100 meegeven in jouw wan netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Op die Platinum 7840 zie ik ook een rode aansluiting. Die heb je toch verder niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
jaaoie17 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 08:21:
Op die Platinum 7840 zie ik ook een rode aansluiting. Die heb je toch verder niet nodig?
Nee, de rode aansluiting en sfp zijn beide WAN. Dus dit genexis ding is bv ook in te zetten als router waar de WAN via UTP binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bluewalk schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 09:03:
[...]

Nee, de rode aansluiting en sfp zijn beide WAN. Dus dit genexis ding is bv ook in te zetten als router waar de WAN via UTP binnen komt.
Dan zul je wel via SSH de config.db moeten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
ernstoud schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 14:53:
[...]

Dan zul je wel via SSH de config.db moeten aanpassen.
Nope, heb in het begin dat ding op een media converter aangesloten en werkte ook :) Nu wil je dat ding op zich niet gebruiken natuurlijk, maar het kan wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfransen
Toch grappig, ik dacht dat ik bij Delta zat :P :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yvNanG2DF4qYjGQl6mETKlWWYAs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HWl2OvMneeiY8bCNDOtPQ5aX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door mfransen op 04-09-2021 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-06 17:43
Wij krijgen (hopelijk) snel ook een glasvezel lijntje van delta. We kunnen kiezen tussen een aantal providers waaronder online, caiway en delta zelf. Ik neem alleen een internet pakket en heb 1 wens. Het modem moet in bridge kunnen. Weet iemand toevallig bij welke provider ik kan dan uitkom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfransen
Mich schreef op zondag 5 september 2021 @ 09:58:
Wij krijgen (hopelijk) snel ook een glasvezel lijntje van delta. We kunnen kiezen tussen een aantal providers waaronder online, caiway en delta zelf. Ik neem alleen een internet pakket en heb 1 wens. Het modem moet in bridge kunnen. Weet iemand toevallig bij welke provider ik kan dan uitkom?
Delta met 1 maand business pack.... Dan kun je vragen om een bridge modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Dat business pack lijkt niet meer nodig. Ik heb vrijdag telefonisch besteld en aangegeven dat ik een modem wil die in bridge mode kan. Na ruggespraak kreeg ik een telefoonnummer dat je kunt bellen na de uitlevering van je start-pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MasterMaceMichu schreef op zondag 5 september 2021 @ 11:51:
Dat business pack lijkt niet meer nodig. Ik heb vrijdag telefonisch besteld en aangegeven dat ik een modem wil die in bridge mode kan. Na ruggespraak kreeg ik een telefoonnummer dat je kunt bellen na de uitlevering van je start-pakket.
Dan nog is het afhankelijk van het modem dat je ontvangt. Alleen het witte melkpak kan in bridge.
Daar moet je inderdaad de technische dienst voor bellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjakie0101 op 05-09-2021 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
@Sjakie0101 : Check, dat bedoelde ik: Je krijgt standaard de Platinum en je moet bellen voor het melkpak, die ik overigens al heb hangen, omdat ik nu bij Caiway zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
En wat is dat telefoonnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
0118-225525....Maar je hebt het niet van mij....... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Kortom, gewoon het normale klantenservicenummer ;)
Mij werd inderdaad ook verteld om gewoon even de klantenservice te bellen nadat alles opgeleverd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
HAHAHAHA.....Niet eens door dat dat hetzelfde nummer was..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MasterMaceMichu schreef op zondag 5 september 2021 @ 12:32:
HAHAHAHA.....Niet eens door dat dat hetzelfde nummer was..... :)
Bij het businesspack krijg je meteen het melkpak, bellen over bridge inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Sjakie0101 schreef op zondag 5 september 2021 @ 12:42:
[...]

Bij het businesspack krijg je meteen het melkpak, bellen over bridge inderdaad.
Dus als je die melkpak krijgt is die niet meteen in bridge modus? En stel als ik het niet in bridge modus wil heeft die modem wel wifi.

[ Voor 11% gewijzigd door jaaoie17 op 05-09-2021 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfransen
Ik kreeg bij het businesspack dus geen Titanium.... Mijn ip-adres werd vastgezet en kreeg een (extra) telefoonnummer, maar hield gewoon de Platinum, tot ik afgelopen week belde voor de bridge mode :)
Tevens was het in mei (toen ik het businesspack afsloot) niet mogelijk om een titanium te krijgen als je geen businesspack had... maar misschien is dat nu veranderd :)

Titanium aangesloten en uiteraard meteen extern ip adres op mijn mikrotik :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHfNROzvEAqyh3DgSGcOG-YUJ6g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vwOs1JOOaeQHNOSM9eSdg4RP.png?f=user_large

[ Voor 42% gewijzigd door mfransen op 05-09-2021 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-06 17:43
mfransen schreef op zondag 5 september 2021 @ 13:37:
Ik kreeg bij het businesspack dus geen Titanium.... Mijn ip-adres werd vastgezet en kreeg een (extra) telefoonnummer, maar hield gewoon de Platinum, tot ik afgelopen week belde voor de bridge mode :)
Tevens was het in mei (toen ik het businesspack afsloot) niet mogelijk om een titanium te krijgen als je geen businesspack had... maar misschien is dat nu veranderd :)

Titanium aangesloten en uiteraard meteen extern ip adres op mijn mikrotik :)
[Afbeelding]
MasterMaceMichu schreef op zondag 5 september 2021 @ 12:02:
@Sjakie0101 : Check, dat bedoelde ik: Je krijgt standaard de Platinum en je moet bellen voor het melkpak, die ik overigens al heb hangen, omdat ik nu bij Caiway zit.
Zit er uberhaupt verschil in Caiwai en Delta qua apparatuur wat je krijgt?

Ik begrijp dus dat het bij alle 2 mogelijk is, alleen pas achteraf te regelen. Zo ging het bij Ziggo trouwens ook. Dus dat geeft niet.

De platinum gaat over de Genexis, De titanium ook zo te zien. En van welk merk is het "melkpak"?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mfransen
Mich schreef op zondag 5 september 2021 @ 13:53:
[...]

[...]

Zit er uberhaupt verschil in Caiwai en Delta qua apparatuur wat je krijgt?

Ik begrijp dus dat het bij alle 2 mogelijk is, alleen pas achteraf te regelen. Zo ging het bij Ziggo trouwens ook. Dus dat geeft niet.

De platinum gaat over de Genexis, De titanium ook zo te zien. En van welk merk is het "melkpak"?
Platinum is nieuwe Genexis modem met routerfunctie en wifi (die dus niet in bridge kan)
Titanium (ook wel "melkpak") is het oude Genexis modem/mediaconverter zonder routerfuncties (dus in bridge)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfransen
De genexis Platinum 7840:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZAAzHbjVJcRnPA7SOO-zrhkhxhU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MT4TrZJg9tauIyplFQFPESEt.jpg?f=fotoalbum_large

Genexis Titanium (Melkpak):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YVOYgPS43eRj_HTb4BffskVhLUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WKAgG4S3DccdqUv3lWLGENZc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!
En dan is het de moeite waard om aan te vullen dat het de Titanium-22 betreft. Er is nl. een hele serie Titanium modellen, ook met routing en WiFi e.d. Goed te weten als je het device ergens anders weet te vinden, zoals marktplaats of eBay. Daar verschijnen ze soms.

Het apparaat dat ik hier aanbood voor nop maar de toorn van een moderator trof is vergeven.

Alleen de 22 wordt door Caiway/Delta in bridge gezet na aansluiten, dan haalt het apparaat automatisch zijn configuratie op.

Overigens kan de 7840 ook in bridge met de juiste configuratie. Er zijn ISP’s die dit model in bridge leveren. Weinig zinvol eigenlijk want dan heb je een triple play device waarvan je twee functies uit zet. Koop dan meteen voor een paar tientjes een glas/RJ45 media converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Heeft Delta nu al Dolby Digital geluid op zijn interactieve televisieplatform of is het nog steeds slechts stereo met magere bitrate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Laatst online: 17-06 18:23
Zal mij benieuwen welke type modem ik binnenkort krijg. Vanochtend is de bodemraket hier onder de tuin door gegaan. Ik hoop stiekem dat hier meteen een xgs-pon netwerk wordt opgeleverd.

Ik zie trouwens drie soorten buis door de geul langs de weg gaan. Het dunnetje richting mijn huis, een groene holle buis en nog een groene holle buis met kleinere holle buisjes daar in. De aannemer had het erover dat er een x aantal aansluitingen op een ondergrondse(?) box komen. Hebben we het hier dan over xgs-pon of valt daar geen conclusie uit te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-06 10:53
Blaffeh schreef op maandag 6 september 2021 @ 12:38:
Zal mij benieuwen welke type modem ik binnenkort krijg. Vanochtend is de bodemraket hier onder de tuin door gegaan. Ik hoop stiekem dat hier meteen een xgs-pon netwerk wordt opgeleverd.

Ik zie trouwens drie soorten buis door de geul langs de weg gaan. Het dunnetje richting mijn huis, een groene holle buis en nog een groene holle buis met kleinere holle buisjes daar in. De aannemer had het erover dat er een x aantal aansluitingen op een ondergrondse(?) box komen. Hebben we het hier dan over xgs-pon of valt daar geen conclusie uit te trekken?
Als je op delta.nl kan kiezen voor het "8000Mbit" pakket is de kans erg groot dat je XGS-pon krijgt :)
(lees wel even deze kleine lettertjes voordat je te hoge verwachtingen krijgt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
@esky Daar staat een maximum van 1 Gbit/s. En dat is ook het abo wat ik na Delta's beloofde upgrade krijg nu ik het 400 Mbit/s abo heb afgesloten.

Zit ik alleen nog even met het modem in bridge modus kunnen zetten, maar dat is inmiddels wel duidelijk dat dat met een belletje op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
esky schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:05:
[...]

Als je op delta.nl kan kiezen voor het "8000Mbit" pakket is de kans erg groot dat je XGS-pon krijgt :)
Dus 8Gbps bij Delta met XGSPON is dus 2.5Gbps? heh :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
8 Gbit/s is gewoon 8 Gbit/s, alleen kan de meegeleverde router slechts max 2,5 Gbit/s per LAN-poort aan (en 3 poorten dus max 1 Gbit/s).
Eerder werd dacht ik al gezegd dat pas volgend jaar consumentenapparatuur geleverd gaat worden die werkelijk 10 Gbit/s aankan.
Als je eigen 10 Gbit/s apparatuur neerzet zal je gewoon de 8 Gbit/s moeten kunnen halen.

[ Voor 5% gewijzigd door EDIT op 06-09-2021 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
De voorwaarde voor aanleggen hier in het dorp was dat 1/3e van de woningen zich ingeschreven moest hebben. Nu ik de aanleg de afgelopen maanden zo zie heb ik sterk mijn twijfels of er daadwerkelijk bij 1 op de 3 woningen een buisje bij de gevel naar boven piept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
EDIT schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:43:
8 Gbit/s is gewoon 8 Gbit/s, alleen kan de meegeleverde router slechts max 2,5 Gbit/s per LAN-poort aan (en 3 poorten dus max 1 Gbit/s).
Eerder werd dacht ik al gezegd dat pas volgend jaar consumentenapparatuur geleverd gaat worden die werkelijk 10 Gbit/s aankan.
Als je eigen 10 Gbit/s apparatuur neerzet zal je gewoon de 8 Gbit/s moeten kunnen halen.
Thnx, dat klinkt een stuk logischer idd. Niet echt makkelijk op te maken uit die punten van "de kleine lettertjes".

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Blaffeh schreef op maandag 6 september 2021 @ 12:38:

Wat die buizen betreft: nee. Delta legt buiten niks anders aan dan de afgelopen jaren als het gaat over XGS-PON.
Wat je omschrijft is een heel standaard netwerk. Alleen die lege buis hoort daar niet bij maar is waarschijnlijk bedoeld voor latere uitbreidingen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blaffeh schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:55:
De voorwaarde voor aanleggen hier in het dorp was dat 1/3e van de woningen zich ingeschreven moest hebben. Nu ik de aanleg de afgelopen maanden zo zie heb ik sterk mijn twijfels of er daadwerkelijk bij 1 op de 3 woningen een buisje bij de gevel naar boven piept.
Delta graaf bij iedereen naar binnen. Niemand uitgezonderd, tenzij men de huisaansluiting echt niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EDIT schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:43:
En dat is een hele investering. Nieuwe cat7 kabels, router, nieuwe netwerkkaart. Harde schijf. 2,5 Gbit is al veel te snel voor de meeste hardware, het voordeel van dat abo is dat ieder bedraad apparaat zijn eigen 1 Gbit krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
esky schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:05:
[...]

Alleen wanneer deze te kiezen is popt deze op. Eind 2022 te kiezen in mijn woonplaats (staat er bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dolopfriet schreef op maandag 6 september 2021 @ 12:04:
Heeft Delta nu al Dolby Digital geluid op zijn interactieve televisieplatform of is het nog steeds slechts stereo met magere bitrate?
Hier is men druk mee doende, elke maand is er een update geweest sinds maart 2021. Geduld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
Sjakie0101 schreef op maandag 6 september 2021 @ 18:56:
[...]

Delta graaf bij iedereen naar binnen. Niemand uitgezonderd, tenzij men de huisaansluiting echt niet wil.
Nope, hier niet. Sta er met m'n neus bovenop en echt alleen de mensen die een abo hebben afgesloten daar gaat de bodemraket naar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blaffeh schreef op maandag 6 september 2021 @ 19:27:
[...]

Nope, hier niet. Sta er met m'n neus bovenop en echt alleen de mensen die een abo hebben afgesloten daar gaat de bodemraket naar toe.
Dat is nieuw, strategie KPN. Dat wil overigens zeggen dat wanneer iemand alsnog aansluit, ze gewoon terugkomen en alsnog aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Heb nu van Caiway een mail ontvangen met: Uw pakket is verzonden, maar der staat ook bij dat het in de brievenbus past. Of krijg je een doos van hun om de router retour te sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jaaoie17 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 00:39:
Heb nu van Caiway een mail ontvangen met: Uw pakket is verzonden, maar der staat ook bij dat het in de brievenbus past. Of krijg je een doos van hun om de router retour te sturen.
Dat zou een nette afhandeling zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Sjakie0101 schreef op maandag 6 september 2021 @ 20:17:
[...]

Dat is nieuw, strategie KPN. Dat wil overigens zeggen dat wanneer iemand alsnog aansluit, ze gewoon terugkomen en alsnog aansluiten.
Klopt, maar dan mag je wel aansluitkosten betalen van €650.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
esky schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:52:
[...]

Klopt, maar dan mag je wel aansluitkosten betalen van €650.
Dat vraag ik me af, zo handelt KPN ook niet. Het kost minder om abonnees die later inhaken later aan te sluiten en niet meteen.

Ik heb vandaag het wifi-modem ontvangen. Ik ben benieuwd of ze deze in bridge kunnen zetten. Dat kan ik pas oktober zien. De helpdesk gaf aan dat de routerfuncties van het modem zelf op afstand uit kunnen worden gezet. We gaan het zien en anders omruilen. De tv decoders heb ik nog niet gek genoeg.

[ Voor 32% gewijzigd door Sjakie0101 op 07-09-2021 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Sjakie0101 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:30:
[...]

Dat vraag ik me af, zo handelt KPN ook niet. Het kost minder om abonnees die later inhaken later aan te sluiten en niet meteen.
Bij de nieuwe campagnes staat heel duidelijk dat als je je niet voor de einddatum van de campagne aanmeld je €650 aansluitkosten moet betalen wanneer je later alsnog een aansluiting wilt. Dan is de som snel gemaakt want het goedkoopste jaarabonnement kost ongeveer € 330...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
esky schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:43:
[...]

Bij de nieuwe campagnes staat heel duidelijk dat als je je niet voor de einddatum van de campagne aanmeld je €650 aansluitkosten moet betalen wanneer je later alsnog een aansluiting wilt. Dan is de som snel gemaakt want het goedkoopste jaarabonnement kost ongeveer € 330...
Je bent nooit verplicht om iets af te nemen. Je kan altijd de aansluiting nemen, vreemd dat mensen dat niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Sjakie0101 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:58:
[...]

Je bent nooit verplicht om iets af te nemen. Je kan altijd de aansluiting nemen, vreemd dat mensen dat niet doen.
Wij als Nederlanders zouden natuurlijk massaal een gratis aansluiting nemen als dat mogelijk was ;)
Zover ik kan zien krijg je echt alleen nog maar een aansluiting in je meterkast als je ook daadwerkelijk een contract bij een provider afsluit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:40
esky schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:11:
[...]

Wij als Nederlanders zouden natuurlijk massaal een gratis aansluiting nemen als dat mogelijk was ;)
Zover ik kan zien krijg je echt alleen nog maar een aansluiting in je meterkast als je ook daadwerkelijk een contract bij een provider afsluit.
Misschien dat dit per project verschilt, hier in de voormalige gemeente Rijnwoude is Delta ook bezig. Mijn ouders blijven bij Ziggo maar krijgen wel een aansluiting, zoals iedereen hier die dat wenst. Afgelopen week is er iemand van BAM langsgeweest om te schouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-06 19:48
Sjakie0101 schreef op maandag 6 september 2021 @ 18:56:
[...]

Hier in het dorp was dat ook niet het geval. Delta maakte alleen een huisaansluiting als er een contract afgesloten was.
KPN heeft kort erna ook een glasvezel netwerk aangelegd in het dorp, naast die van Delta, en die sluit wel overal (gratis) aan. Ze willen alleen toestemming van de bewoner om dat te mogen doen, contract afnemen niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
esky schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:43:
[...]

Klopt, dat was hier ook het geval. Echter hebben ze de inschrijfperiode voor kosteloze aanleg bij afsluiten abo hier verlengd na het behalen van de einddatum. Ik kon nog net op tijd inschrijven, heb er wel even achteraan gebeld bij Delta Fiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik heb vandaag het wifi-modem ontvangen. Ik ben benieuwd of ze deze in bridge kunnen zetten. Dat kan ik pas oktober zien. De helpdesk gaf aan dat de routerfuncties van het modem zelf op afstand uit kunnen worden gezet. We gaan het zien en anders omruilen.
Volgens mij niet. Als ze dat kunnen hoeven ze niet de Titanium te sturen aan de mensen die in bridge willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
[...]

Ik heb vandaag het wifi-modem ontvangen. Ik ben benieuwd of ze deze in bridge kunnen zetten. Dat kan ik pas oktober zien. De helpdesk gaf aan dat de routerfuncties van het modem zelf op afstand uit kunnen worden gezet. We gaan het zien en anders omruilen. De tv decoders heb ik nog niet gek genoeg.
Ik heb nog niks ontvangen. Heb wel een mailtje gekregen om een afspraak te maken met de monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaaoie17 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 21:48:
[...]

Ik heb nog niks ontvangen. Heb wel een mailtje gekregen om een afspraak te maken met de monteur.
Ik ook een sms waarin ik die afspraak kon afwijzen. Aansluiten kan ik wel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ernstoud schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 20:51:
[...]

Volgens mij niet. Als ze dat kunnen hoeven ze niet de Titanium te sturen om de mensen die in bridge willen.
Beetje vreemd. Kan ik straks weer de boel omruilen. Zo houden ze zichzelf bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Eerst ontving ik gisteravond een definitieve opzeggingsbevestiging van Caiway, samen met een overzicht van de terug te sturen apparatuur (tot zover niets vreemds voor mijn switch van Caiway naar Delta), krijg ik vervolgens midden in de nacht eveneens van Caiway een mailtje dat mijn installatiepakket onderweg is, met track en trace 8)7
Volgens mij worden de merken Caiway en Delta zo af en toe door elkaar gehaald, zelfs door het bedrijf zelf :D

Edit: en even complimenten naar Caiway/Delta. Ik kreeg zojuist opnieuw een opzeggingsbevestiging van Caiway, maar nu met 30 september als datum en een persoonlijke mail van de klantenservice met uitleg dat de verbinding van Caiway 's avonds op 30 september stopgezet zou worden en dat ik op 1 oktober dan meteen de aansluiting zou moeten kunnen gebruiken, zodat ik niet een weekend zonder internet zou zitten. Perfect!

[ Voor 31% gewijzigd door EDIT op 08-09-2021 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
consono_md110 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 22:20:
[...]

Het is toch nét even anders....
Ik heb 1 oktober aangegeven bij Delta als overstap-datum. Achteraf blijk ik er die vrijdag helemaal niet te zijn ivm een weekendje weg. Dat heb ik aangegeven bij Delta met daarbij het verzoek of het ook op maandag de 4e oktober kon. Bovenstaande was het antwoord.
Bij het maken van de afspraak met Gideon (die verzorgen de installatie voor Delta) bleek dat die 1 oktober best wel cruciaal is. Caiway stopt dan gewoon met leveren en geeft de lijn vrij zodat Delta z'n diensten er op kan aanbieden. Dat het pas de 4e geactiveerd wordt is prima, maar dan zit je dus wel het hele weekend zonder internet en tv. Dat ga ik hier niet voor elkaar krijgen.
Gelukkig is de oudste zoon vrij op de 1e, dus kan die mooi de boel regelen :+

De namen Caiway en Delta worden inderdaad behoorlijk door elkaar gebruikt, is mij ook opgevallen. Dat vind ik echter minder interessant, als ik de boel maar op tijd heb... :)
Pagina: 1 ... 12 ... 122 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.