Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:23:
[...]

Voor de duidelijkheid. Je kan bij de Platinum 7840 niet meer een eigen router aan de Platinum hangen?
Kan wel, maar dan ga je dubbel NAT-en. Ongewenst dus en komt de snelheid ook niet ten goede.
Ethirty schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:35:
Kan je met een mediaconverter en vlan100 nog wel tv kijken via Delta? Of lees ik daar nou overheen?

Ik heb al een router met sfp poort dus als ik straks een apparaat minder heb komt dat goed uit.
Ja je leest er over heen, paar posts terug.
Samenvatting; ja ;)

[ Voor 30% gewijzigd door bluewalk op 13-08-2021 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:42

Ethirty

Who...me?

Was op zoek naar iets als een apart vlan voor tv, maar zie nu dat tv bij Delta anders werkt dan bij de andere glasboeren (y)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Ethirty schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:02:
Was op zoek naar iets als een apart vlan voor tv, maar zie nu dat tv bij Delta anders werkt dan bij de andere glasboeren (y)
Correct, ze gebruiken het zelfde IPTV platform voor de coax aansluitingen. Daar krijg je ook een amino of kamai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Blaffeh schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:15:
Ja dat is de meest waarschijnlijke optie dan voor mij. Zou die vlieger ook nog op gaan zodra Delta hun XGS-PON techniek introduceert?
Bij XGS PON mag je er wel vanuit gaan dat ze, net als T-Mobile en KPN, geen andere ONT op hun netwerk willen hebben. Dus ook geen eigen routers met ingebakken ONT's.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:05
https://service-provider..../fiber-oltsonts/pm7300-t0

Is dit het xgs-pon equivalent van de eerder besproken tplink converter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Barre73 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:22:
[...]

Bij XGS PON mag je er wel vanuit gaan dat ze, net als T-Mobile en KPN, geen andere ONT op hun netwerk willen hebben. Dus ook geen eigen routers met ingebakken ONT's.
Ze zullen wel moeten met vrije modemkeuze dat volgend jaar in gaat.

Naar mijn wetens kan je dan de XGS PON SFP module toch gebruiken en die in je router steken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bluewalk schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 08:06:
[...]

Ze zullen wel moeten met vrije modemkeuze dat volgend jaar in gaat.

Naar mijn wetens kan je dan de XGS PON SFP module toch gebruiken en die in je router steken?
Nope dat kan niet. De ONT waar de SFP in zit moet aangemeld zijn in het netwerk. Dmv encryptie instellingen en waarschijnlijk ook timing voor de upstream. Bij alle netwerken met *PON in de naam heb je actieve apparatuur nodig.

Zelf zie ik twee opties: ze blijven procederen totdat erkend is dat de ONT onderdeel is van de backbone en de klant zijn vrije modem keuze kan afnemen via -> de UTP stekker op de voorzijde.

Of ze gaan werken met een portal waarin je je eigen modem kan enrollen. Daar zou ik erg huivering voor zijn, alle compatibiliteit en settings van die vele modems. Daar moet je wegblijven als ISP, dat kost veel manuren.

Vergeet niet; ze willen het al jaren niet. Het gaat waarschijnlijk de slechtste optie voor de klant worden. Waarbij ze juridisch net voldoen.

Uiteindelijk betaal je al deze wijzigen zelf als klant, in de volgende prijsverhoging.

Iemand die nog andere opties kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
@stormfly Thnx, weer wat geleerd :D

In principe is er ook niet echt iets op tegen als de ONT in bridge modus kan zoals het nu kan met die Titanium modums natuurlijk. Misschien dat ze daar naar toe gaan bewegen, dat kan nu ook als je een maandje het business pakket afneemt.
stormfly schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 08:19:
[...]
Vergeet niet; ze willen het al jaren niet. Het gaat waarschijnlijk de slechtste optie voor de klant worden. Waarbij ze juridisch net voldoen.
Ook dikke prima natuurlijk, dan heeft de tweaker wat hij wilt en de non-tweaker ook een werkende verbinding.

Ben ook benieuwd hoe ze het gaan uitrollen in plekken waar net het gloednieuwe glasvezelnetwerk ligt met directe fiber naar de POP.
Ik gok dat ze daar de overgebleven dark fiber voor gaan gebruiken met instructies aan de klant: dit nieuwe modum prik je in poort twee op je FTU.

[ Voor 25% gewijzigd door bluewalk op 14-08-2021 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bluewalk schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 08:28:
@stormfly Thnx, weer wat geleerd :D

In principe is er ook niet echt iets op tegen als de ONT in bridge modus kan zoals het nu kan met die Titanium modums natuurlijk. Misschien dat ze daar naar toe gaan bewegen, dat kan nu ook als je een maandje het business pakket afneemt.
Ja zoals KPN en TM het nu actief uitrollen is de ONT een actief VLAN doosje, inprikken met je eigen router inclusief vlantag geeft verbinding.
Ben ook benieuwd hoe ze het gaan uitrollen in plekken waar net het gloednieuwe glasvezelnetwerk ligt met directe fiber naar de POP.
Ik gok dat ze daar de overgebleven dark fiber voor gaan gebruiken met instructies aan de klant: dit nieuwe modum prik je in poort twee op je FTU.
Bedoel je 10G snelheid op bestaande AON (PTP fibers)? Dat gaat, mijn inziens, pas over langere tijd gebeuren. KPN monteert poort twee op de FTU niet af. Met een directe fiber naar de POP (PTP) kan je gewoon aan de POP zijde naar 10G en daarna aan de klant zijde.

Met gedeelde PON netwerken (PTMP) kan je mogelijk zelfs splitsen omdat GPON en XGSPON een andere kleur licht gebruiken. Daar zou je aan de POP een y splitter tussen kunnen zetten met een pootje in 1G OLT en een 10G OLT.

In de huidige glasvezel wedloop is het doel zoveel mogelijk huizen aan te sluiten. Elk huis wat een aansluiting van een van de partijen heeft gekregen wordt en blijft een potentiële klant. Een glasklant zal niet snel van glas afstappen. Hoe meer huizen je in deze eerste fase op jouw naam (tmobile/delta/KPN/e-fiber) krijgt hoe meer omzet naar de toekomst. My2cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb na het nieuws over de prijsverlaging de overstap van Caiway naar Delta aangevraagd op 05-08 (1000/1000 + business pack).

Op 10-08 heb ik het installatiepakket ontvangen met daarbij het Genexis Platinum 7840 modem. De verbinding zelf gaat pas op 01-09 over naar Delta ivm de maand opzegtermijn, maar na het aansluiten van het nieuwe modem krijg ik gewoon mijn Caiway profiel en kan ik zonder problemen het internet op.

Volgens https://www.delta.nl/zake...fi-signaal-te-verbeteren/ zou ik de modem in bridge modus kunnen zetten, maar deze optie is (nog) niet zichtbaar in het beheergedeelte van de modem. Misschien dat deze optie beschikbaar wordt nadat ik ben overgezet op het Delta profiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfransen
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-06 22:36
RAJH schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:07:

Volgens https://www.delta.nl/zake...fi-signaal-te-verbeteren/ zou ik de modem in bridge modus kunnen zetten, maar deze optie is (nog) niet zichtbaar in het beheergedeelte van de modem. Misschien dat deze optie beschikbaar wordt nadat ik ben overgezet op het Delta profiel.
Dit stukje gaat over het kabelmodem bij DELTA via coax (zeeland). Voor bridgemode op glas met het businesspakket moet je de klantenservice benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
stormfly schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 08:47:
[...]

Bedoel je 10G snelheid op bestaande AON (PTP fibers)? Dat gaat, mijn inziens, pas over langere tijd gebeuren. KPN monteert poort twee op de FTU niet af. Met een directe fiber naar de POP (PTP) kan je gewoon aan de POP zijde naar 10G en daarna aan de klant zijde.
Ja, DELTA heeft hier beide fibers afgemonteerd, vandaar dat het mijn logischer lijkt als ze de tweede fiber voorbereiden voor XGSPON zodat, wanneer de klant zijn nieuwe modem/ONT ontvangt deze eenvoudig over kan prikken.
stormfly schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 08:47:
[...]
In de huidige glasvezel wedloop is het doel zoveel mogelijk huizen aan te sluiten.
Yep, alleen gaat DELTA in de nieuwe gebieden direct XGSPON aanleggen i.p.v. wat ze hier eind vorig jaar hebben aangelegd FttH.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Ik heb na het nieuws over de prijsverlaging de overstap van Caiway naar Delta aangevraagd op 05-08 (1000/1000 + business pack).

Op 10-08 heb ik het installatiepakket ontvangen met daarbij het Genexis Platinum 7840 modem. De verbinding zelf gaat pas op 01-09 over naar Delta ivm de maand opzegtermijn, maar na het aansluiten van het nieuwe modem krijg ik gewoon mijn Caiway profiel en kan ik zonder problemen het internet op.

De genexis platinum kan niet in bridge modus, hiervoor heb je de genexis titanium nodig. Welke je normaliter bij het business pakket moet ontvangen. Ik zou even contact opnemen met de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:48

En heb je die snelheid nu ook al dan? Of had je al bij Caiway 1000/1000. Dat portforwarden op die router/modem is dat simpel. Het enige wat ik wil een ftp server draaien en af en toe torrenten.

[ Voor 5% gewijzigd door jaaoie17 op 14-08-2021 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bluewalk schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:52:

RYep, alleen gaat DELTA in de nieuwe gebieden direct XGSPON aanleggen i.p.v. wat ze hier eind vorig jaar hebben aangelegd FttH.
Jeps klopt. Dat is puur voor de uitrol snelheid en de kosten. Wat nog leuke kan zijn: de split factor? Hoe vaak de fiber gesplitst is over een aantal huizen. Ik schat KPN in op 1:16 en Tmobile 1:32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
jaaoie17 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 13:06:
[...]

En heb je die snelheid nu ook al dan? Of had je al bij Caiway 1000/1000. Dat portforwarden op die router/modem is dat simpel. Het enige wat ik wil een ftp server draaien en af en toe torrenten.
Snelheid is nog hetzelfde omdat ik nog op het Caiway profiel zit. IP-adres zit ook nog op dynamic Caiway, terwijl er bij het business pack een vast IP zit. Mijn verwachting is dat per 01-09 (ingang van mijn nieuwe contract) de knop omgaat en ik opnieuw moet activeren.

Port forwarding is geen probleem trouwens. Enige waar ik tegenaan loop is dat de snelheid van het WiFi gedeelte tegenvalt, maar dat is wel op te lossen met losse access points.

[ Voor 13% gewijzigd door RAJH op 14-08-2021 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Heb even zitten kijken bij Delta als je een pakket samenstelt. Dan staat er wanneer de monteur langs moet komen. Moet die monteur perse langs komen. Ik wil het eigenlijk zelf aansluiten.. Maakt die 30 dagen in toekomst nog wat uit als je van caiway komt? Of kunnen ze je alsnog dubbele kosten gaan rekenen.

Voor de duidelijkheid ik ga pas over als de prijzen veranderen van Delta.

[ Voor 11% gewijzigd door jaaoie17 op 14-08-2021 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-06 01:39
jaaoie17 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 23:55:
Heb even zitten kijken bij Delta als je een pakket samenstelt. Dan staat er wanneer de monteur langs moet komen. Moet die monteur perse langs komen. Ik wil het eigenlijk zelf aansluiten.. Maakt die 30 dagen in toekomst nog wat uit als je van caiway komt? Of kunnen ze je alsnog dubbele kosten gaan rekenen.
Had ik ook. De modem komt gewoon per post.
Had toen zelf alles aangesloten en daarna de monteur geannulleerd.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
WeHoDo schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 23:58:
[...]

Had ik ook. De modem komt gewoon per post.
Had toen zelf alles aangesloten en daarna de monteur geannulleerd.
Heb je gewoon gebeld?

En heb jij die abbo ook 30 dagen in toekomst gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
jaaoie17 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 00:01:
[...]

Heb je gewoon gebeld?

En heb jij die abbo ook 30 dagen in toekomst gedaan?
Ik had van te voren gebeld of de monteur langs moest komen.
Ze zeiden, probeer het, lukt het niet, dan staat de afspraak voor de monteur nog gewoon gepland.
Lukt het wel, dan wel even bellen om monteur te annuleren.

Bij mij was het zo, dat er net nieuw glasvezel is aangelegd. Ik kon niet echt kiezen voor een datum, maar zo snel mogelijk. Glas was net 1 dag opgeleverd in de straat waarna ik binnen 2 dagen al post had met de modem .

Was wel 1 "nadeel". Ik had een zakelijke abo genomen, maar kreeg een consumenten abo. Bij zakelijk krijg je een andere modem in bridge. Deze is later opgestuurd. Mocht overigens wel de andere modem behouden. Wel makkelijk, mocht die andere kapot gaan.

--
Ik heb het zelf gedaan, omdat de monteur pas veel later kwam. En omdat het hele dorp aan het glas wilde duurt dit wel even. Heb bij een paar andere wel geholpen en nog wat kunnen verdienen :)

[ Voor 9% gewijzigd door WeHoDo op 15-08-2021 00:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmybram
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-05 15:57
bluewalk schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 06:26:
[...]

Correct, zo heb ik het ook al een half jaar draaiende :) SFP module uit de Genexis en in de WAN van de UDM Pro, VLAN 100 op de WAN poort en voilla.
Wel eerst je glasvezel activeren via de Genexis als je nieuwe klant bent.

Verder heb ik het MAC adres van de Genexis gekloond in de UDM Pro zodat wanneer Delta kijkt ze geen Ubiquiti zien staan maar Genexis en niet snel beginnen te zeuren :P

[...]

De Kamai die ze leveren is 4K capable maar de streams zijn nog geen 4K.
Liever koop ik zelf een nieuwe SFP module, zodat ik de oude router niet hoeft te openen.
Na eventjes zoeken had ik deze gevonden. pricewatch: Ubiquiti UF-Instant
Als het goed is, moet het ook hiermee werken, hoop ik! :P
Anders moet ik nog even een andere bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaffeh
Kogel is door de kerk, 400/400 abo aangevraagd bij Delta. Zou tzt dus 1000/1000 moeten worden voor 45 euro/mnd. Er wordt hier nog gegraven in het dorp, mijn straat zijn ze nog niet begonnen. Ben benieuwd welke techniek ze nu aanleggen hier; XGS-PON of toch nog de eerdere variant.

Ziggo de deur uit na vele jaren trouwe klant te zijn geweest. Radio en TV doe ik via apps op de AppleTV. Vaste telefonie ook geschrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blaffeh schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:59:
Kogel is door de kerk, 400/400 abo aangevraagd bij Delta. Zou tzt dus 1000/1000 moeten worden voor 45 euro/mnd. Er wordt hier nog gegraven in het dorp, mijn straat zijn ze nog niet begonnen. Ben benieuwd welke techniek ze nu aanleggen hier; XGS-PON of toch nog de eerdere variant.

Ziggo de deur uit na vele jaren trouwe klant te zijn geweest. Radio en TV doe ik via apps op de AppleTV. Vaste telefonie ook geschrapt.
Het aanleggen blijft hetzelfde. Delta gebruikt straks XGSPON vanuit de PoPs en niet met extra splitters buiten (naar ik heb begrepen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:22:
[...]

Het aanleggen blijft hetzelfde. Delta gebruikt straks XGSPON vanuit de PoPs en niet met extra splitters buiten (naar ik heb begrepen).
Dat is ook precies wat het goedkoper maakt voor andere providers om op dit netwerk te gaan leveren. De huur van apparatuur etc is een klap lager. Geen gedoe in de straatkasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
Beetje rond kijken op internet doet al aardig wat xgs-pon sfp+ modules verschijnen. Soms (nog) niet leverbaar en tegen forse prijzen. Benieuwd wat dat in de toekomst kan betekenen voor het neerzetten van een eigen modem. De WAN SFP+ poort op de nieuwe Dream Machine Pro SE doet 10 Gb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06 22:29
Blaffeh schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:59:
De WAN SFP+ poort op de nieuwe Dream Machine Pro SE doet 10 Gb.
De 'niet-SE', dus de gewone Pro heeft dat ook. Enkel de WAN-RJ45 is van 1 naar 2,5 Gbit/s gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Blaffeh schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:59:

Dan hoop ik dat je een andere TV aanbieder hebt want er is geen Delta TV app die werkt op Apple TV (anders kunnen ze die Kamai kastjes niet verhuren à 5 euro per maand :P ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaffeh
@bluewalk Nee dat is op een andere manier geregeld als je begrijpt wat ik bedoel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-05 10:15

koekjah

Luctor et emergo

In onze nieuwbouw woning wordt geen coax meer aangelegd, alleen glasvezel. Er ligt een lijntje van Delta en een lijntje van KPN, waarbij Delta de beste prijs/snelheid verhouding heeft.

Betekent dus IPTV met zo'n extra kastje bij de TV, waar ik enorm op tegen ben.
Daarnaast heb ik het nieuwbouw huis helemaal voorbereid om alle vaste apparatuur bedraad aan te sluiten.

Mijn idee was om de standaard WiFi van de modem uit te schakelen en 2 AP's op te hangen in huis. De overige verbindingen gaan via een switch die aangesloten staat op de modem, o.a. TV, spelcomputer, PoE camera's etc.

Nu lees ik hier dat je het modem van Delta niet in brigde mode kunt zetten. Volgensmij hoeft dat in mijn situatie ook niet, hoef er geen extra/andere modem bij. Het aansluiten van de switch (Ubiquiti UniFi Switch (16-poorts, 150W PoE+) op de modem moet gewoon kunnen toch? Die voedt dan de AP's en de overige apparatuur.

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
koekjah schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:07:
In onze nieuwbouw woning wordt geen coax meer aangelegd, alleen glasvezel. Er ligt een lijntje van Delta en een lijntje van KPN, waarbij Delta de beste prijs/snelheid verhouding heeft.

Daarnaast heb ik het nieuwbouw huis helemaal voorbereid om alle vaste apparatuur bedraad aan te sluiten.

Mijn idee was om de standaard WiFi van de modem uit te schakelen en 2 AP's op te hangen in huis. De overige verbindingen gaan via een switch die aangesloten staat op de modem, o.a. TV, spelcomputer, PoE camera's etc.

Nu lees ik hier dat je het modem van Delta niet in brigde mode kunt zetten. Volgensmij hoeft dat in mijn situatie ook niet, hoef er geen extra/andere modem bij. Het aansluiten van de switch (Ubiquiti UniFi Switch (16-poorts, 150W PoE+) op de modem moet gewoon kunnen toch? Die voedt dan de AP's en de overige apparatuur.
Delta heeft ook een app die je kan streamen. Kastjes zijn niet per se noodzakelijk.
En gezien de investeringen die men doet zal er ook wel een tv app komen op termijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

Dit vonden wij thuis ook en hebben het naar alle tevredenheid opgelost door geen tv af te nemen van Delta, en het neerzetten van een Apple TV 4K device. En hier dan NLziet en gewenste andere diensten zelf op af te sluiten. Bevalt *uitstekend*.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06 09:15
RoRoNL schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:58:
[...]

Dit vonden wij thuis ook en hebben het naar alle tevredenheid opgelost door geen tv af te nemen van Delta, en het neerzetten van een Apple TV 4K device. En hier dan NLziet en gewenste andere diensten zelf op af te sluiten. Bevalt *uitstekend*.
Heb exact deze setup (NLziet/AppleTV) al zo'n 2 jaar. Zou nooit meer terug willen naar naar traditionele TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvas
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-06 01:21

Nou als ik die keuze had was het zeker KPN geworden want het IPTV gedeelte van Delta is echt niet van deze tijd.
Met onder andere de vele storingen, vertraging en langzame interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 23:35

lier

MikroTik nerd

Kan je de prijs/snelheid verhouding met ons delen?
Beetje smarttv kan gewoon NLZiet/Videoland/Netflix/etc. draaien. Je hoeft dus, onafhankelijk van je keuze voor tv, helemaal geen extra kastje te gebruiken.
Prima keuze, dan is het niet belangrijk waar het glasmodem komt.
Nu lees ik hier dat je het modem van Delta niet in brigde mode kunt zetten. Volgensmij hoeft dat in mijn situatie ook niet, hoef er geen extra/andere modem bij.
Idealiter gebruik je een router in een (thuis)netwerk, die van de provider voldoet prima.
Het aansluiten van de switch (Ubiquiti UniFi Switch (16-poorts, 150W PoE+) op de modem moet gewoon kunnen toch? Die voedt dan de AP's en de overige apparatuur.
Ja

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-05 10:15

koekjah

Luctor et emergo

Thanks voor de reacties. Ook onze TV is een smart tv met alle apps erop, ik snap dat je ook veel kunt streamen. Maar als ik tv kijk, wil ik gewoon snel kunnen zappen en niet bezig zijn met mijn telefoon of diverse apps om een programma te bekijken.
Daarbij wil ik zoveel tv's als ik zelf wil aan kunnen sluiten zonder extra kosten. Kortom: de coax met CI+ module was voor mij een uitkomst.

@lier kun jij wellicht toelichten waarom mensen er wel voor kiezen om een andere modem aan te sluiten? Puur vanwege het management? Zou dat in mijn setup nog voordelen kunnen geven?

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:28
Ik denk erover om over te stappen van xDSL van KPN naar glas van Delta.
Wat zijn de echte ervaringen mbt Delta internet? Ik zie en lees veel slechte reviews mbt het TV gedeelte (welk ik niet afneem) en de klantenservice.
Wat is hier in de praktijk nou van waar? Bij KPN heb ik nog nooit downtime gehad, hoe is dit bij Delta?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustVodka
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-03 16:50
DraZ666 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 22:55:
Wat zijn de echte ervaringen mbt Delta internet? Ik zie en lees veel slechte reviews mbt het TV gedeelte (welk ik niet afneem) en de klantenservice.
Wat is hier in de praktijk nou van waar? Bij KPN heb ik nog nooit downtime gehad, hoe is dit bij Delta?
In de ongeveer 5 maanden dat ik Delta glas heb heb ik ongeveer 3 keer een korte storing gehad met internet. (Met tv vaker) 1x ongeveer 30min 2x 60 tot 90 min of zo.

3x in 5 maanden vind ik om eerlijk te zijn te korte periode om echt aan te geven of het veel is.
Buiten deze storingen om vind ik de bandbreedte en latency erg stabiel.
Vrijwel ieder moment van de dag wanneer ik check met fast.com of andere speed test zit ik tussen de 410mbps en 430mbps zowel up als down met m'n 400mbps abo. En latency tussen de 7ms en 9ms.

Tv.. daar heb ik al eerder over geschreven, maar daar ben ik niet tevreden over. Het is dat m'n vrouw niet zonder wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaffeh
DraZ666 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 22:55:
Ik snap wat je bedoelt, je gaat toch vooraf reviews bekijken, heb ik ook gedaan. Punt is alleen dat als je bij de reviews van bijv. Ziggo gaat kijken, dan lijkt het het slechtste bedrijf ooit in het universum. Realiteit s dat Ziggo echt rock-solid is geweest bij mij voor vele jaren.

Mensen hebben de neiging slechte ervaringen volop te ventileren, de goede ervaringen worden nauwelijks gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

JustVodka schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 23:14:
Tv.. daar heb ik al eerder over geschreven, maar daar ben ik niet tevreden over. Het is dat m'n vrouw niet zonder wil.
Zat in dezelfde situatie, mij heeft NLZiet (en Videoland en Netflix) uitkomst geboden. Even wennen in het begin, maar uiteindelijk scheelt het ook een kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustVodka
lier schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:03:
[...]

Zat in dezelfde situatie, mij heeft NLZiet (en Videoland en Netflix) uitkomst geboden. Even wennen in het begin, maar uiteindelijk scheelt het ook een kastje.
Mijn vrouw kijkt graag naar BBC, National Geograpics, Discovery, Animal Planet etc. dat maakt het bij elkaar wat lastiger zonder tig verschillende streaming services of ergens anders een minder legale iptv dienst af te nemen waarvan de kwaliteit voor zover ik weet ook niet veel beter is dan wat Delta levert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JustVodka schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:01:
[...]

Mijn vrouw kijkt graag naar BBC, National Geograpics, Discovery, Animal Planet etc. dat maakt het bij elkaar wat lastiger zonder tig verschillende streaming services of ergens anders een minder legale iptv dienst af te nemen waarvan de kwaliteit voor zover ik weet ook niet veel beter is dan wat Delta levert.
De vele streamingdiensten gaan voor mij ook geen uitkomst bieden. F1, Voetbal en en kijk graag naar de extra zenders. Wil je dat met streaming oplossen dan ben je en veelvoud kwijt dan wat ik nu bij Delta kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:28
Blaffeh schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:01:
[...]

Ik snap wat je bedoelt, je gaat toch vooraf reviews bekijken, heb ik ook gedaan. Punt is alleen dat als je bij de reviews van bijv. Ziggo gaat kijken, dan lijkt het het slechtste bedrijf ooit in het universum. Realiteit s dat Ziggo echt rock-solid is geweest bij mij voor vele jaren.

Mensen hebben de neiging slechte ervaringen volop te ventileren, de goede ervaringen worden nauwelijks gedeeld.
Dat is zeker waar, daarom vraag ik liever hier naar de echte ervaringen.
Als ik dan hoor van @JustVodka dat hij al 3x downtime heeft gehad van 30 tot 90 min, dan vind ik dat vrij veel. Ik woon 100m vd Duitse grens af in een buitengebied maar heb hier nooit downtime met KPN. Helaas bieden ze hier geen glasvezel.
Als dit nou alleen snachts is, dan isdat niet zo erg, maar overdag is ivm thuiswerken is voor mij naast onbegrijpelijk ook ongewenst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JustVodka
DraZ666 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 20:00:
[...]

Dat is zeker waar, daarom vraag ik liever hier naar de echte ervaringen.
Als ik dan hoor van @JustVodka dat hij al 3x downtime heeft gehad van 30 tot 90 min, dan vind ik dat vrij veel. Ik woon 100m vd Duitse grens af in een buitengebied maar heb hier nooit downtime met KPN. Helaas bieden ze hier geen glasvezel.
Als dit nou alleen snachts is, dan isdat niet zo erg, maar overdag is ivm thuiswerken is voor mij naast onbegrijpelijk ook ongewenst.
Zoals ik zelf al zei, ik weet nog niet of dit veel is. Het is techniek er kan wel eens wat mis gaan. Maar idd voelde niet als een goed begin.
1e keer down (was relatief kort na oplevering en werd nog gesleuteld in de buurt aan wijk kasten enzo), heb ik niet kunnen tracen waar het probleem zat. T/m eigen router ging goed, maar uiteindelijk werkte het weer. Andere keren leek het bij/achter een core router verder in het Cayway/Delta netwerk te liggen. Met mtr trace zag je opeens een ander ip van hop toen het weer werkte. Deze twee keren waren binnen weekje of zo na elkaar
Ik heb geen RCA (root cause analysis) gelezen (ook niet naar gezocht) om een beter beeld te krijgen. Kan natuurlijk van alles zijn van rotte voeding/kabel/kremlins/ddos/foute config. Sommige oorzaken zijn soms lastig te vinden. Hopen dat het t zelfde probleem was en nu goed is opgelost.
Alleen vind ik het wel vreemd dat het zolang plat ligt. In geval van goede redundancy zou je automatische failover binnen enkele seconden of sneller verwachten.

Als ik binnen de komende jaren geen issues meer heb is het weinig storing geweest... We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-06 19:12
Update eindelijk mijn moeder heeft tv door veel gehannes en getouwtrek bij Delta glasvezel.

Modem het installatie pakket is ontvangen een week geleden heb ze even flink de oren gewassen daar bij Delta.

De modem installeren stelde niet veel voor was zo gepiept en werkte, wel een aparte modem waar het glasvezelkabeltje er aan vast zit die je dan weer in het kastje in de muur moet steken KPN heeft toch anders gewoon een utp kabel verbinding modem en NT kastje.

Nu de tv instellen met de itv ontvangen updates gingen vlot en dan krijg je een scherm met gebruikersnaam en wachtwoord dat werd weer bellen dat ging niet zonder slag of stoot 6 uur bezig geweest doorverbinden op een gegeven moment moest maar een nieuwe account afsluiten maar ja mijn moeder heeft geen e mail maakt ook geen gebruik van internet.

Met mijn email ook als correspondentie is doorgegeven werkt ook niet aangezien ik zelf al een account bij Delta enegie heb en de mail niet kon gebruiken, maar bij Delta kun je producten koppelen dat is ook mogelijk, de volgende dag maar weer bellen ja dat kan zeggen ze heeft wel weer ruim 2 uur geduurt om het voor elkaar te krijgen als je de juiste persoon achter de lijn hebt die je stap voor stap uitlegt wat je wel en niet moet doen het proces nam niet meer dan 10 min in beslag.
Nu is Delta glasvezel netjes gekoppeld aan mijn Delta energie overzichten onderling en duidelijk vermeld inloggen wel verschillend maar een 10 waard niets op aan te merken.

Enige wat nog niet goed is het nummerpotering nummerbehoud maar dat euvel ligt weer bij KPN die weer niet akkoord gaat op een of ander manier maar daar is het op dit moment een grote puinhoop zelfs correspondentie adres even doorgeven lukt niet het gaat om vaste telefoon verbinding online wijzigen kan niet die mogelijkheid bied KPN niet met vaste telefoon lijn.dat wordt alleen maar bellen van uren wachten en doorschakelen.
Maar ondertussen loopt de rekening wel door bij KPN zonder dat je de hoorn op pakt abonnement loopt gewoon door opzeggen kan maar dat zit je weer met nummerbehoud dat duurt langer als een provider het aanvraagt

Maar goed mij moeder heeft eindelijk tv daar gaat het om geen vlotte zapper behoorlijk traag maar dat zal wel een ander probleem wezen, maar een heel gedoe voor iets simpels slaat nergens meer op , maar nu de rest nog.

Wat het is allemaal met instellingen waarom kan het niet eenvoudig en simpel krijg de indruk dat alles steeds complexer wordt, alles willen ze het liefst online geregeld hebben en vereenvoudigen maar in de praktijk kom je veel onduidelijkheden tegen of je moet zoeken naar het juiste antwoordt door 3 a 4 maal te klikken laat staan de opbouw hoe de website in elkaar is geflanst.

Bij KPN is er hussel abonnement maar je blijft aan het husselen daar zelf de opbouw website tot aan de forum wat een rommeltje en zoek maar eens op klantenservice bij KPN die zit ergens verstopt, zal niet via google gaan zoeken naar klantenservice nummer grote kans dat je een dure rekening krijgt.

Dit zijn weer enkele voorbeelden dat het een grote puinhoop is, reclame maken dat kunnen ze als de beste maar als puntje bij paaltje komt dan geven ze zich niet thuis service is vaak ver te zoeken en van kastje naar muur. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freedom Internet gaat met een slag om de arm dat er uiteindelijk handtekeningen worden gezet en de technische aanpassingen door Delta worden doorgevoerd leveren vanaf Q1-2022

https://community.freedom...ezel-initiatieven/1498/69

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.

[ Voor 99% gewijzigd door Sjakie0101 op 21-08-2021 17:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruvas
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-06 01:21
Ik heb begrepen dat er meer providers willen toetreden tot het Delta glasnetwerk 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ruvas schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:47:
Ik heb begrepen dat er meer providers willen toetreden tot het Delta glasnetwerk 2022.
T-Mobile streeft naar een landelijk dekking door op andere netwerken toe te treden. Het zal me niet verbazen dat ook T-Mobile in onderhandeling is.

Plinq levert nu in slechts een klein deel van het Delta-netwerk (Dalfsen e.o.), wou ook graag over het hele netwerk. In het verleden waren de huurprijzen te duur. Door de komst van GPON wordt het waarschijnlijk voor Plinq ook weer interessant. Plinq levert ook via KPN.

Tweak is volgens mij ook onafhankelijk en zou ook kunnen leveren, maar daar heb ik geen geluiden over gehoord.

Canal Digital levert al via Online en Freedom, maar zou ook zelf kunnen gaan leveren.

Zelfs KPN zou kunnen gaan instappen in delen waar ze zelf geen glasvezel hebben liggen, al zie ik dat minder snel gebeuren.

Partijen die aan de Wholesale van KPN zijn gebonden zie ik niet op het Delta Netwerk verschijnen, maar je weet nooit.

Maar goed, het enige warme is Freedom, die onderhandelt actief en communiceert er over. Van de andere providers heb ik geen berichten gelezen.

Delta geeft nu zelf aan dat hun netwerk echt open gaat en door de komst van GPON ook andere lagere prijzen te kunnen vragen voor toegang. De deuren staan nu wagenwijd open voor andere providers.

[ Voor 18% gewijzigd door Sjakie0101 op 21-08-2021 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:33:
Freedom Internet gaat met een slag om de arm dat er uiteindelijk handtekeningen worden gezet en de technische aanpassingen door Delta worden doorgevoerd leveren vanaf Q1-2022

https://community.freedom...ezel-initiatieven/1498/69
Vind ik een zeer positieve samenvatting. Ik lees dat beide partijen zeggen dat ze willen samenwerken, maar het technisch nog niet eens zijn. Voor Q1 gaat er zeker niets gebeuren.

Edit: als het mogelijk wordt om Freedom glas te krijgen in Westland, ben ik 1 van de eersten die een abonnement neemt, ongeacht de prijs.

[ Voor 11% gewijzigd door Diederik op 21-08-2021 18:46 ]

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kooskabelloos
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10-05 17:16
……en door de komst van GPON ook andere lagere prijzen te kunnen vragen voor toegang. De deuren staan nu wagenwijd open voor andere providers.

🤦🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kooskabelloos schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 19:08:
……en door de komst van GPON ook andere lagere prijzen te kunnen vragen voor toegang. De deuren staan nu wagenwijd open voor andere providers.

🤦🏻
Aldus een vrij vertaald citaat van Delta die nu openlijk aangeeft meer providers te gaan toelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Volgens mij laten ze al jaren anderen toe op hun netwerk hoor :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Delta/Caiway heeft er geen enkel belang bij om anderen toe te laten op hun netwerk.

Het kost ze namelijk klanten.

Alleen als de opbrengsten gelijk of hoger zijn voor een klant bij een 3e partij is het interessant.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rfbroek schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 20:57:
Volgens mij laten ze al jaren anderen toe op hun netwerk hoor :O
Nope, tot voor kort hanteerden ze liederlijke huurprijzen. Nu geven ze zelf aan lagere huurprijzen te kunnen rekenen en meer providers toe te laten. En wel degelijk willen ze meer providers, het verhoogd de kans om meer aan te leggen, maar ook om op den duur te verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09:23
Sjakie0101 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:18:
[...]

Nope, tot voor kort hanteerden ze liederlijke huurprijzen. Nu geven ze zelf aan lagere huurprijzen te kunnen rekenen en meer providers toe te laten. En wel degelijk willen ze meer providers, het verhoogd de kans om meer aan te leggen, maar ook om op den duur te verkopen.
Uit betrouwbare bron weet ik dat de huurprijzen het afgelopen jaar zelf sterk zijn verhoogd. De huurprijs voor een aansluiting van een externe provider is hoger dan de laagste maandprijs voor een eindklant bij Caiway rechtreeks. Tot op heden dus geen echt open netwerk en geen eerlijke concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:18:
[...]

Nope, tot voor kort hanteerden ze liederlijke huurprijzen.
Ja en?
Ze laten dus anderen toe op het netwerk, Die zitten er ook al jaren op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
JohDB schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:26:
[...]
... en geen eerlijke concurrentie.
Dat klopt.
Tenzij er andere opties zijn, bv als Ziggo ook levert naast Delta.
Ziggo laat helemaal geen anderen toe op het netwerk.
DSL kan ook nog, maar dat is niet te vergelijken met glasvezel of Ziggo

[ Voor 33% gewijzigd door rfbroek op 21-08-2021 21:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Diederik schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:12:
Delta/Caiway heeft er geen enkel belang bij om anderen toe te laten op hun netwerk.

Het kost ze namelijk klanten.

Alleen als de opbrengsten gelijk of hoger zijn voor een klant bij een 3e partij is het interessant.
Delta/Caiway misschien niet. Maar die hebben niet het laatste woord. Dat is EQT zelf en die pompen er echt niet zoveel geld in om het netwerk niet straks optimaal bezet te krijgen.
EQT is een investeringsmaatschappij en die hebben maar 1 doel. Straks met winst alles verkopen. Om dat te kunnen doen moet het netwerk goed bezet raken.
Die fase gaan ze nu in, zeker met de flinke investering die er nu aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 22:32:
[...]

Delta/Caiway misschien niet. Maar die hebben niet het laatste woord. Dat is EQT zelf en die pompen er echt niet zoveel geld in om het netwerk niet straks optimaal bezet te krijgen.
EQT is een investeringsmaatschappij en die hebben maar 1 doel. Straks met winst alles verkopen. Om dat te kunnen doen moet het netwerk goed bezet raken.
Die fase gaan ze nu in, zeker met de flinke investering die er nu aankomt.
Klopt, GPON maakt goedkoper huren opeens mogelijk. Het wordt voor iedere provider die wil aanhaken nu pas interessant. En Delta communiceert nu openlijk dat de intentie er is komende periode meer providers aan te sluiten. T Mobile, Plinq, Tweak en Freedom liggen erg voor de hand.

KPN en Delta kwamen er eerder niet uit met elkaar. Maar je kan niet uitsluiten dat KPN wil leveren in gebieden waar ze zelf nog geen glasvezel hebben liggen. Bij KPN willen ze alleen dekking, of via het eigen netwerk of via andere netwerken. Maar Delta zou daarmee wel een luis in de pels binnen halen. Het TV product van KPN is aamzienlijk beter.

[ Voor 17% gewijzigd door Sjakie0101 op 22-08-2021 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:35:
[...]

Klopt, GPON maakt goedkoper huren opeens mogelijk. Het wordt voor iedere provider die wil aanhaken nu pas interessant. En Delta communiceert nu openlijk dat de intentie er is komende periode meer providers aan te sluiten. T Mobile, Plinq, Tweak en Freedom liggen erg voor de hand.
Maar dat is dan wel allemaal Wholesale. Niet met eigen apparatuur in de PoPs (want dan is dat prijsvoordeel van de Delta GPON niet meer van toepassing).

Of dat nou het concurrentieprobleem oplost is de vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:38:
[...]

Maar dat is dan wel allemaal Wholesale. Niet met eigen apparatuur in de PoPs (want dan is dat prijsvoordeel van de Delta GPON niet meer van toepassing).

Of dat nou het concurrentieprobleem oplost is de vraag...
Dus men moet ook het tv product van Delta afnemen? Tweak maakt gebruik van Canal Digitaal dacht ik, maar dat is een nog waardelozer tv product.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:41:
[...]

Dus men moet ook het tv product van Delta afnemen? Tweak maakt gebruik van Canal Digitaal dacht ik, maar dat is een nog waardelozer tv product.
Er is van alles mogelijk. Bijvoorbeeld bij KPN Wholesale kan je alleen de streams afnemen maar die dan in je eigen TV platform hangen richting de consument (dat doet T-Mobile bijvoorbeeld overal waar ze geen eigen apparatuur hebben).
Maar je kan daar ook het hele product whitelabel afnemen zoals Budget doet.

Wat er bij Delta kan weet ik niet precies dus dat zal moeten blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:47:
[...]

Er is van alles mogelijk. Bijvoorbeeld bij KPN Wholesale kan je alleen de streams afnemen maar die dan in je eigen TV platform hangen richting de consument (dat doet T-Mobile bijvoorbeeld overal waar ze geen eigen apparatuur hebben).

Het grootste probleem zit in 4K. Daar is Delta wel mee bezig, maar moeten dan niet opnieuw iets gaan doen met het platform en de decoders? Wanneer ik naar KPN kijk dan levert KPN HD wanneer het er is. Delta doet dat ook nog niet. Bij KPN is het hele Duitse pakket al zo goed als HD inclusief RTL 2 en Super RTL en ook de Nederlandse RTL zenders zijn alle al HD. Een kleine opsomming:
NDR
WDR
Sat1
ProSieben
Kika
RTL Television
RTL 2 (nog niet bij Delta)
Super RTL
RTL Telekids
RTL Lounge
RTL Crime

Wie weet gaan Talpa en RTL zenders samenvoegen waardoor het probleem met de nederlandse RTL zenders zich vanzelf oplost. Ik zie bijvoorbeeld zelf geen verschil tussen Lounge, RTL 8 en NET5. Veronica, RTL5 en RTL 7 zijn ook gelijk.

Bij KPN zijn CNN, Rai Uno, TRT, Cartoon Network ook HD.KPN loopt behoorlijk voor qua HD.

Dreamworks en Filmworks, Lovenature, Njam! heeft Delta ook nog niet.

Dus ja, wanneer KPN in een Wholesale moet gaan afnemen dan is er van concurrentie geen sprake en blijven Delta en Caiway een soort monopolist die niet harder hoeft te lopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjakie0101 op 22-08-2021 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:57
Even een praktische vraag tussendoor.

Wat is ongeveer de doorlooptijd tussen het aansluiten in huis tot aan een werkende verbinding? In een ideale situatie?

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 12:02:
[...]

Het grootste probleem zit in 4K. Daar is Delta wel mee bezig, maar moeten dan niet opnieuw iets gaan doen met het platform en de decoders? Wanneer ik naar KPN kijk dan levert KPN HD wanneer het er is. Delta doet dat ook nog niet. Bij KPN is het hele Duitse pakket al zo goed als HD inclusief RTL 2 en Super RTL en ook de Nederlandse RTL zenders zijn alle al HD. Een kleine opsomming:
NDR
WDR
Sat1
ProSieben
Kika
RTL Television
Super RTL
RTL Telekids
RTL Lounge
RTL Crime

Wie weet gaan Talpa en RTL zenders samenvoegen waardoor het probleem met de nederlandse RTL zenders zich vanzelf oplost. Ik zie bijvoorbeeld zelf geen verschil tussen Lounge, RTL 8 en NET5. Veronica, RTL5 en RTL 7 zijn ook gelijk.

Bij KPN zijn CNN, Rai Uno, TRT, Cartoon Network ook HD.KPN loopt behoorlijk voor qua HD.

Dus ja, wanneer KPN in een Wholesale moet gaan afnemen dan is er van concurrentie geen sprake en blijven Delta en Caiway een soort monopolist die niet harder hoeft te lopen.
KPN kan je sowieso vergeten in een Wholesale constructie.
Dat kunnen ze niet en hebben ze ook nog nooit ergens gedaan. KPN moet haar eigen apparatuur kunnen plaatsen zodat ze haar eigen product kan leveren.

En dan raak ik meteen de andere kern van het probleem. Zodra KPN dat zou doen in een PoP van Delta zijn ze meteen (vanuit hun bestaande WBA contracten) verplicht om die apparatuur KPN WBA open te stellen voor alle providers.
Dus dan krijg je de vreemde situatie dat KPN als operator haar apparatuur in een Delta PoP plaatst zodat KPN als provider kan leveren en dan kan ook meteen T-Mobile, Online, Budget etc... leveren want die hebben allemaal doorlopende overeenkomsten met KPN Wholesale. Dan zou Delta die inkomsten eventueel ook mislopen.

Dus ik snap wel waarom Delta huiverig is voor zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-06 14:27
Het zou mooi zijn als freedom op delta glas gaat leveren. Tenminste dat denk ik dan, Ik heb totaal geen verstand van hoe het technisch allemaal zit. Maar als het alleen in naam is. Maw heel simpel ‘smaakt coca cola anders bij Jumbo dan bij AH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:47:
[...]

Ik ben dan wel benieuwd. Het zou dus in theorie zo kunnen zijn dat men gebruik kan maken van een UHD stream zoals ESPN UHD om deze met de juiste decoder wel te leveren? Kortom er zou in theorie wel onderscheid kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 15:46:
[...]

Ik ben dan wel benieuwd. Het zou dus in theorie zo kunnen zijn dat men gebruik kan maken van een UHD stream zoals ESPN UHD om deze met de juiste decoder wel te leveren? Kortom er zou in theorie wel onderscheid kunnen zijn?
Ja hoor. Zeker aangezien Delta zelf ook voor TV met OTT techniek werkt en dus niet de streams als multicast verstuurt. Dat kan elke andere partij ook. Zelf de rechten regelen en via de internetverbinding (die dus Wholesale bij Delta wordt afgenomen) zelf een TV platform aanbieden. Met alles in HD en zoveel mogelijk UHD of 4K.
Technisch geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kooskabelloos
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10-05 17:16
Sjakie0101 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 12:02:
[...]

NDR
WDR
Sat1
ProSieben
Kika
RTL Television
Super RTL
RTL Telekids
RTL Lounge
RTL Crime

Ik heb ze wel eens op een rijtje gezet. Aantal HD zenders:

KPN op 1, kort daarna gevolgd door DELTA en Caiway, daarna T-Mobile en dan pas Ziggo.

Ik kom zelf bij KPN vandaan en had niets dan problemen met het TV product. Erg brakke interface en box. Ziggonext (itt die horizonbox waar je een ei op kon bakken) is een mooi tv product, maar Ziggo maakt gewoon gebruik van haar monopolie positie en nut dat uit in de prijsstelling.

Het T-Mobile tv product zuigt, een grote beperking aan rechten van features op zenders en wel of niet beschikbaarheid in de app.

Bij DELTA zijn wel de nodige slagen gemaakt. Zo ben ik zelf erg blij met hun nieuwe TV gids, en heb eigenlijk niet veel te klagen. Chromecast werkt top, web-player, en apps ook. Op 1 apparaat kijken en op een ander apparaat verder kijken waar je bent gebleven. 7 dagen terugkijken , 200 uur opnames en genoeg aanbod. Ik mis nog wel een aantal dingen maar ben er van overtuigd dat deze ook nog gaan komen. Is vaak een kwestie van prioriteit en beschikbare handjes.

1) Apple TV en Smart Tv app
2) eenvoudig mijn favoriete programma’s kunnen vinden.

Daar komt bij dat de prijs gewoon goed is. Ben wel tevreden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
En zo zie je maar dat iedereen het anders ervaart. Ik ben wel heel tevreden met het KPN TV product. Alles wat jij bij Delta noemt heb ik ook. Interface werkt bij mij prima (is wel een tijd heel traag geweest maar nu al lang niet meer), zeker bij de nieuwste decoders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 22:04:
En zo zie je maar dat iedereen het anders ervaart. Ik ben wel heel tevreden met het KPN TV product. Alles wat jij bij Delta noemt heb ik ook. Interface werkt bij mij prima (is wel een tijd heel traag geweest maar nu al lang niet meer), zeker bij de nieuwste decoders.
En KPN heeft Dolby (zelfs Atmos), 4K en UHD al een hele lange tijd voor elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
Zojuist is mn abo geupgrade van de eerder genoemde gratis upgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:47
WeHoDo schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 22:34:
Zojuist is mn abo geupgrade van de eerder genoemde gratis upgrade :)
Netjes, heb je een e-mail hierover gekregen?

Ik denk dat op 1 september uiteindelijk iedereen de upgrade heeft gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-06 20:17
BlazeMuis schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 22:40:
[...]

Ik denk niet dat je daar voor 1 september geen mail o.i.d. van krijgt.
Hier zag ik net ook dat ik nu de upgrade heb gehad.
Waarschijnlijk iedereen voor 1 september wel en dat je na 1 september nog een mail krijgt dat je inmiddels de upgrade hebt gehad (en even terug denken aan Ziggo) dat je je modem dient te resetten als je dat nog niet hebt gehad

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WeHoDo
BlazeMuis schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 22:40:
[...]

Nee geen mail, viel me op dat ik ineens veel sneller download :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hopen dat de website snel wordt aangepast zodat ik kan bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
Ik heb momenteel deze router.
https://www.routershop.nl...011uias-2hnd-in/pid=34941

Echter is deze nu wel gelimiteerd betreft de snelheid van het WAN (400, wellicht upgrade naar 1gbit) wat ik nu heb.
Wat is nu een goede keuze voor een vervanging?

Eisen:
- VPN server
- Gigabit poorten (duhh)
- Eventueel POE
Voor de rest gewoon basic.

[ Voor 5% gewijzigd door WeHoDo op 22-08-2021 23:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
Het valt mij op dat iedereen die op het 150Mbps abonnement zit als eerste de upgrade krijgt (naar 400Mbps).

Ik zit zelf op het 400Mbps abonnement en moet dus de upgrade naar 1Gbit krijgen.

@WeHoDo neem eens een kijkje naar Ubiquiti producten. Ik gebruik dat al een aantal jaar naar volle tevredenheid. Op dit moment een UDM Pro (direct op glas aangesloten), UniFi US-8-60W (PoE switch) en 2 access points. Werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-06 22:29
Barre73 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 12:52:
[...]KPN kan je sowieso vergeten in een Wholesale constructie.
(...)
Dus ik snap wel waarom Delta huiverig is voor zoiets.
Een project manager van Delta die ik een paar maanden geleden sprak zei dat het netwerk open is, maar dat ze KPN actief weren. Een andere project manager van Delta die ik onlangs sprak zei dat alle providers (dus ook KPN) welkom zijn. Ik weet niet welke gelijk heeft, maar ik hoop de laatste!

KPN wholesale op Delta zou denk ik inderdaad lastig worden, maar bij bijvoorbeeld WeConnect Waalre zitten naast een paar kleine providers zowel KPN als Ziggo op het glasvezelnetwerk, dus wie weet hoe creatief ze bij Delta zijn...

Ik weet van een kleine provider dat ze gesprekken met Delta voeren, dus er kunnen echt providers bijkomen naast de 5 (Caiway, Delta, Online.nl, Helden van Nu, Kliksafe) die er nu zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
esky schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:49:
[...]

Een project manager van Delta die ik een paar maanden geleden sprak zei dat het netwerk open is, maar dat ze KPN actief weren. Een andere project manager van Delta die ik onlangs sprak zei dat alle providers (dus ook KPN) welkom zijn. Ik weet niet welke gelijk heeft, maar ik hoop de laatste!

KPN wholesale op Delta zou denk ik inderdaad lastig worden, maar bij bijvoorbeeld WeConnect Waalre zitten naast een paar kleine providers zowel KPN als Ziggo op het glasvezelnetwerk, dus wie weet hoe creatief ze bij Delta zijn...

Ik weet van een kleine provider dat ze gesprekken met Delta voeren, dus er kunnen echt providers bijkomen naast de 5 (Caiway, Delta, Online.nl, Helden van Nu, Kliksafe) die er nu zijn.
Er is in die zin iets veranderd, Delta wil nu zelf providers werven en toevoegen. Inderdaad was er een periode waarin dusdanig belabberde voorwaarden werden gesteld, dat een provider wel 10x nadacht om toe te treden.
Echter lijkt investeerder EQT in te zien dat zonder providers er feitelijk geld wordt geinvesteerd in een club die gewend is achterover te leunen, het drijft de vooruitgang niet op. Daarnaast is een netwerk zonder veel providers ook niet aantrekkelijk voor verkoop of voor een fusie.

KPN levert in Almelo als proef al via Delta, dus ja het is mogelijk. Solcon (ook van KPN) levert ook, echter niet met KPN modems en decoders,

[ Voor 10% gewijzigd door Sjakie0101 op 23-08-2021 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfransen
Ik zie nu dat ik ineens ook bij Tweak kan bestellen... maand geleden kon dat nog niet.
https://tweak.nl/bestellen/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ikpi3nqvViWdjn7HoUKlJySeFW0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eL3QtTpPhJqZW8CGJTVbeYAQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T6De1Nm0yaDeYWCM3NZmKAWpv5Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eRJuzgGcBokzWZpcV0zH4I0L.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-06 22:29
mfransen schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:58:
Ik zie nu dat ik ineens ook bij Tweak kan bestellen... maand geleden kon dat nog niet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Op het Delta glasvezel netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit roept wel vragen op, waar woon je, welk gebied? Ik kan (nog) niet bestellen bij Tweak.
Overigens opnieuw een alliantie met Canal Digital voor de tv diensten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfransen
Glasvezel Buitenaf gebied, Gelderland-Zuid.... maar ik ga eens even tweak bellen want ik ben bang dat het inderdaad een postcodecheck-fout is.... (mijn buren met huisnummertoevoeging A wonen op de gemeentegrens en hebben wel een KPN-Glasvezel liggen)...

Ik houd jullie op de hoogte...

[ Voor 6% gewijzigd door mfransen op 23-08-2021 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfransen
Reactie gehad (nadat ze vroegen een mail te sturen):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Beste xxxxx,

Bedankt voor uw bericht.

Wij leveren inderdaad in uw gebied!

Met dit antwoord hoop ik voldoende van dienst te zijn. Toch nog vragen of opmerkingen? Reageer dan gerust op deze mail.

Met vriendelijke groet,
Het Tweak Team,
http://www.tweak.nl/

Oorspronkelijk bericht:
    Beste heer/mevrouw,

Vandaag ontdekte ik dat ik volgens jullie postcodecheck ook een pakket 
    via Glasvezel kan krijgen. Echter, zit ik in Delta Fiber gebied en voor 
    zover ik weet leveren jullie daar niet op toch?

Onze buren (die op de gemeentegrens wonen en huisnummer 2-A hebben) 
    hebben wel een KPN-netwerk glasvezel liggen.

Klopt jullie postcodechecker wel wat betreft huisnummertoevoegingen?

Met groet,

Vreemd....

Het is dat ik nog t/m november aan Delta vastzit, anders had ik het gewoon besteld om te proberen :P

[ Voor 9% gewijzigd door mfransen op 23-08-2021 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afwachten of er meer Deltagebruikers dit opeens kunnen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:15
mfransen schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:12:
Glasvezel Buitenaf gebied, Gelderland-Zuid.... maar ik ga eens even tweak bellen want ik ben bang dat het inderdaad een postcodecheck-fout is.... (mijn buren met huisnummertoevoeging A wonen op de gemeentegrens en hebben wel een KPN-Glasvezel liggen)...

Ik houd jullie op de hoogte...
Ik zit ook in Glasvezel buitenaf gebied, Gelderse Vallei, maar hier zegt de postcode check van Tweak dat ze niet leveren ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mfransen schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 16:28:
Reactie gehad (nadat ze vroegen een mail te sturen):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Beste xxxxx,

Bedankt voor uw bericht.

Wij leveren inderdaad in uw gebied!

Met dit antwoord hoop ik voldoende van dienst te zijn. Toch nog vragen of opmerkingen? Reageer dan gerust op deze mail.

Met vriendelijke groet,
Het Tweak Team,
http://www.tweak.nl/

Oorspronkelijk bericht:
    Beste heer/mevrouw,

Vandaag ontdekte ik dat ik volgens jullie postcodecheck ook een pakket 
    via Glasvezel kan krijgen. Echter, zit ik in Delta Fiber gebied en voor 
    zover ik weet leveren jullie daar niet op toch?

Onze buren (die op de gemeentegrens wonen en huisnummer 2-A hebben) 
    hebben wel een KPN-netwerk glasvezel liggen.

Klopt jullie postcodechecker wel wat betreft huisnummertoevoegingen?

Met groet,

Vreemd....

Het is dat ik nog t/m november aan Delta vastzit, anders had ik het gewoon besteld om te proberen :P
Je bent niet echt specifiek met het gebied waar je woont. Ik lees wel dat Tweak levert bij CAI Harderwijk waar ook Delta en Caiway op zitten
https://www.caiharderwijk...twerk-van-cai-harderwijk/

De grap is dat daar KPN ook gewoon provider is op hetzelfde netwerk naast Delta, echter dit netwerk is volgens mij niet van Delta.
https://www.caiharderwijk.nl/

Levert Tweak dan helemaal niet op het netwerk van Delta? Jawel, Delta is een samenwerking aangegaan met Glasvezel de Wolden. Dat netwerk is klaar en wat schetst mijn verbazing, daar zien we namen van providers die ik al eerder heb genoemd als potentieel landelijke providers, en waarom zou Delta hier wel meer providers toelaten en elders niet?
https://www.deltafibernetwerk.nl/gebieden/de-wolden/

[ Voor 12% gewijzigd door Sjakie0101 op 23-08-2021 19:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 19:00:
[...]

Je bent niet echt specifiek met het gebied waar je woont. Ik lees wel dat Tweak levert bij CAI Harderwijk waar ook Delta en Caiway op zitten
https://www.caiharderwijk...twerk-van-cai-harderwijk/

De grap is dat daar KPN ook gewoon provider is op hetzelfde netwerk naast Delta, echter dit netwerk is volgens mij niet van Delta.
https://www.caiharderwijk.nl/

Levert Tweak dan helemaal niet op het netwerk van Delta? Jawel, Delta is een samenwerking aangegaan met Glasvezel de Wolden. Dat netwerk is klaar en wat schetst mijn verbazing, daar zien we namen van providers die ik al eerder heb genoemd als potentieel landelijke providers, en waarom zou Delta hier wel meer providers toelaten en elders niet?
https://www.deltafibernetwerk.nl/gebieden/de-wolden/
Omdat Delta pas later instapte bij Rendo en De Wolden... Daarvoor was Rendo de enige eigenaar en daardoor zitten er twee operators (meen ik) in de PoPs. Waaronder Cambrium waardoor Tweak en Freedom kunnen leveren.
Dit netwerk heeft niks te maken met Delta's andere netwerken waar alleen Caiway als operator draait.

@mfransen Kan het zijn dat voor jouw adres ook een KPN vezel klaar ligt in de stoep? En dat je daardoor zou kunnen bestellen bij Tweak?
Ik kan dat voor je zien als je je adres DM't. Dan weet je het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Sjakie0101 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 23:32:
Hopen dat de website snel wordt aangepast zodat ik kan bestellen
Stel als je overstapt moet je dan alsnog rekening houden met een maand opzeg termijn. Of maakt dat niet uit omdat Delta en Caiway eigenlijk bij elkaar horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaaoie17 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:19:
[...]

Stel als je overstapt moet je dan alsnog rekening houden met een maand opzeg termijn. Of maakt dat niet uit omdat Delta en Caiway eigenlijk bij elkaar horen.
Het zou mij niet uitmaken. Maar ik denk dat je niet onder de algemene voorwaarden uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Sjakie0101 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 23:39:
[...]

Het zou mij niet uitmaken. Maar ik denk dat je niet onder de algemene voorwaarden uitkomt.
Het gaat mij meer om de dubbele kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Delta heeft een paar dagen terug gemeld dat ik glasvezel ga krijgen! *O*

Nog even een paar maanden geduld, maar dat geduld heb ik. Wel een vraagje: stel dat ik KPN (huidige provider) nu bel en er een voordeeltje uitsleep, kan ik de startdatum van Delta met een jaar uitstellen?
Bij Tweak kan ik dus niets bestellen:
Helaas, op jouw adres is geen glasvezel mogelijk. Je kunt wel onze enquête invullen om ons te laten weten dat je graag glasvezel wil hebben.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pven schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:37:
Delta heeft een paar dagen terug gemeld dat ik glasvezel ga krijgen! *O*

Nog even een paar maanden geduld, maar dat geduld heb ik. Wel een vraagje: stel dat ik KPN (huidige provider) nu bel en er een voordeeltje uitsleep, kan ik de startdatum van Delta met een jaar uitstellen?

[...]

Bij Tweak kan ik dus niets bestellen:

[...]
Dat ligt er aan of de aanleg tot jij huis of tot in je huis wordt gedaan. Bij dat laatste zou je later kunnen afnemen. Hoewel de aanleg wel afhankelijk is van de gegadigden. Wanneer je KPN koper hebt zou ik dat voordeeltje laten liggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:46

macnerd

No Apples please :-)

@pven @Sjakie0101 :
Bij ons (gemeente Drimmelen, Noord-Brabant) is nu zo'n glasvezelcampagne bezig, . Ik heb me ook aangemeld. Een reden was omdat aanleg nu gratis is (kost later 650 euro).

Daarnaast:
- eerste jaar is sowieso goedkoper dan Ziggo (daarna enkele euro's goedkoper)
- snelheid wordt verdubbeld (van 50 Mb/s naar 100 Mb/s en de upload wordt ook 100 Mb/s)
- als ie er ligt komen ze 'm niet meer weghalen denk ik :) dus ik heb dan altijd keuze uit 3 aanbieders (Ziggo, KPN en Delta)... meer concurrentie is beter

MacNerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
Zojuist is de upgrade naar 1Gbit doorgevoerd.

Ik had 10 seconden even geen internet meer uit het niets. Ik ging even kijken wat het probleem was, deed meteen even een speedtest en de 1Gbit kwam tevoorschijn :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/koneoZJyOg492KStEXisJD8srBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CoFjq9T1K1BYpfwXbnT7Euq2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door BlazeMuis op 27-08-2021 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BlazeMuis schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 19:16:
Zojuist is de upgrade naar 1Gbit doorgevoerd.

Ik had 10 seconden even geen internet meer uit het niets. Ik ging even kijken wat het probleem was, deed meteen even een speedtest en de 1Gbit kwam tevoorschijn :9

[Afbeelding]
Mooi. Hier dezelfde snelheid. Zo tussen 928 en 945 is het theoretische maximum door de overhead in TCP/IP.

Je zult net als ik die bandbreedte denk ik nooit gebruiken maar “voor de heb” is ook leuk 8)

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Inmiddels ben ik ook ge-upgrade.woonplaats Doorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPunchinello
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-06 16:26
Zit nu bij online.nl maar wil overstappen. Op zich prima internet maar die tv ontvangen is vreselijk. Geluid loopt zelden synchroon met het beeld, haperingen, uit het niets opnieuw opstarten enz.
Delta of Caiway (Delta boven Caiway) zijn voor mij de opties maar vraag me af of die tv ontvangers het wel doen. Iemand ervaring met de Amino Aria 7X?

Terug naar Ziggo niet gezien de lage up-snelheid (werk vanuit huis). Ontvanger was wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Per vandaag is Filmbox HD toegevoegd
Pagina: 1 ... 11 ... 122 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.