Update eindelijk mijn moeder heeft tv door veel gehannes en getouwtrek bij Delta glasvezel.
Modem het installatie pakket is ontvangen een week geleden heb ze even flink de oren gewassen daar bij Delta.
De modem installeren stelde niet veel voor was zo gepiept en werkte, wel een aparte modem waar het glasvezelkabeltje er aan vast zit die je dan weer in het kastje in de muur moet steken KPN heeft toch anders gewoon een utp kabel verbinding modem en NT kastje.
Nu de tv instellen met de itv ontvangen updates gingen vlot en dan krijg je een scherm met gebruikersnaam en wachtwoord dat werd weer bellen dat ging niet zonder slag of stoot 6 uur bezig geweest doorverbinden op een gegeven moment moest maar een nieuwe account afsluiten maar ja mijn moeder heeft geen e mail maakt ook geen gebruik van internet.
Met mijn email ook als correspondentie is doorgegeven werkt ook niet aangezien ik zelf al een account bij Delta enegie heb en de mail niet kon gebruiken, maar bij Delta kun je producten koppelen dat is ook mogelijk, de volgende dag maar weer bellen ja dat kan zeggen ze heeft wel weer ruim 2 uur geduurt om het voor elkaar te krijgen als je de juiste persoon achter de lijn hebt die je stap voor stap uitlegt wat je wel en niet moet doen het proces nam niet meer dan 10 min in beslag.
Nu is Delta glasvezel netjes gekoppeld aan mijn Delta energie overzichten onderling en duidelijk vermeld inloggen wel verschillend maar een 10 waard niets op aan te merken.
Enige wat nog niet goed is het nummerpotering nummerbehoud maar dat euvel ligt weer bij KPN die weer niet akkoord gaat op een of ander manier maar daar is het op dit moment een grote puinhoop zelfs correspondentie adres even doorgeven lukt niet het gaat om vaste telefoon verbinding online wijzigen kan niet die mogelijkheid bied KPN niet met vaste telefoon lijn.dat wordt alleen maar bellen van uren wachten en doorschakelen.
Maar ondertussen loopt de rekening wel door bij KPN zonder dat je de hoorn op pakt abonnement loopt gewoon door opzeggen kan maar dat zit je weer met nummerbehoud dat duurt langer als een provider het aanvraagt
Maar goed mij moeder heeft eindelijk tv daar gaat het om geen vlotte zapper behoorlijk traag maar dat zal wel een ander probleem wezen, maar een heel gedoe voor iets simpels slaat nergens meer op , maar nu de rest nog.
Wat het is allemaal met instellingen waarom kan het niet eenvoudig en simpel krijg de indruk dat alles steeds complexer wordt, alles willen ze het liefst online geregeld hebben en vereenvoudigen maar in de praktijk kom je veel onduidelijkheden tegen of je moet zoeken naar het juiste antwoordt door 3 a 4 maal te klikken laat staan de opbouw hoe de website in elkaar is geflanst.
Bij KPN is er hussel abonnement maar je blijft aan het husselen daar zelf de opbouw website tot aan de forum wat een rommeltje en zoek maar eens op klantenservice bij KPN die zit ergens verstopt, zal niet via google gaan zoeken naar klantenservice nummer grote kans dat je een dure rekening krijgt.
Dit zijn weer enkele voorbeelden dat het een grote puinhoop is, reclame maken dat kunnen ze als de beste maar als puntje bij paaltje komt dan geven ze zich niet thuis service is vaak ver te zoeken en van kastje naar muur.