Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:52:
[...]

Ik zit te wachten op KPN glasvezel. Ivm thuiswerken is een 40Mbit lijn wapperend en wel niet aan te raden.
Je hebt caiway glas en KPN glas komt ernaast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stormfly schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 18:36:
[...]

Je hebt caiway glas en KPN glas komt ernaast?
Ooit wanneer KPN Netwerk eindelijk zin krijgt om in het Cogas Twente gebied te gaan graven. We wachten al 7 jaar op vervanging van het inferieure kopernetwerk.

De mensen die hier Delta em Caiway gaan ophemelen moet even in de spiegel kijken, Het is gewoon een achterstallige onderhoud ten top, Geen Ipv6 geen 4K en UHD, storing na storing.
Maar wel zo goed als een monopolie op het eigen netwerk, Het is tenenkrommend.Concurrentie die het wel kan bieden is niet te kiezen.

Er is snel internet beschikbaar en dat is goed, voor de rest kan het echt stukken beter.

[ Voor 38% gewijzigd door Sjakie0101 op 29-07-2021 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04 13:33

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Hallo, ik woon in een gebied waar ze ongeveer in Juni 2021 begonnen zijn met de aanleg van glasvezel. In September 2021 zouden de eerste aansluitingen moeten z'n gerealiseerd. Ik had al een plaatje gevonden met de planning van de aanleg, maar heb er nu eentje gevonden die op de site van Delta zelf staat. En vond ook een brief van de gemeente waarin staat wat Delta eigenlijk zo'n beetje betaald aan het rijk of de gemeente, daar staat in dat de gemeente denkt (Ze houden ook toch nog wel een slag om de arm) dat alles in 2021 wel afgerond is. Of ze zijn overal tegelijk bezig met aanleggen, maar waarom dan die planning (Beetje domme vraag eigenlijk maar goed, heb nog wel meer vragen natuurlijk) ?
https://www.deltafibernet...-deel-van-sudwest-fryslan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yF9QrtHOR_VT_KwsjxHVdFW0PNs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PhYSqbshkSDgxpgxOtlYfVTC.jpg?f=fotoalbum_large
https://sudwestfryslan.nl...-informatie-Glasvezel.pdf

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-05 00:31
Pentiummania schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:30:
Hallo, ik woon in een gebied waar ze ongeveer in Juni 2021 begonnen zijn met de aanleg van glasvezel. In September 2021 zouden de eerste aansluitingen moeten z'n gerealiseerd. Ik had al een plaatje gevonden met de planning van de aanleg, maar heb er nu eentje gevonden die op de site van Delta zelf staat. En vond ook een brief van de gemeente waarin staat wat Delta eigenlijk zo'n beetje betaald aan het rijk of de gemeente, daar staat in dat de gemeente denkt (Ze houden ook toch nog wel een slag om de arm) dat alles in 2021 wel afgerond is. Of ze zijn overal tegelijk bezig met aanleggen, maar waarom dan die planning (Beetje domme vraag eigenlijk maar goed, heb nog wel meer vragen natuurlijk) ?
https://www.deltafibernet...-deel-van-sudwest-fryslan
[Afbeelding]
https://sudwestfryslan.nl...-informatie-Glasvezel.pdf
Geen idee of je er wat aan hebt, maar volgensmij zijn ze nu in gebied 13 (MKM 01) bezig.Als ze in dit tempo doorgaan met aanleggen lijkt het mij wel mogelijk dat het dit jaar nog af komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://www.totaaltv.nl/n...ent-nederlandse-woningen/

https://www.deltafiberned...dt-veel-hogere-snelheden/

https://www.pzc.nl/zeeuws...nleg-glasvezel~adca4f4f0/

In het financieel dagblad doet men nog even de volgende uitspraak:
Het is de bedoeling dat ook andere providers op termijn van Delta's glasvezelnetwerk gebruik kunnen maken.

Andere providers is nog steeds geen KPN en op termijn is zeker niet komende maanden. Deze zin heb ik 6 jaar geleden bij de aanleg van glasvezel in Twente ook gezien. De providers moeten nog komen.

Laten ze eerst maar gaan investeren in Ipv6 en 4K waar ze nu hopeloos mee achter lopen. Eerst de bestaande klanten tevreden dan verder kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:51:

https://www.deltafiberned...dt-veel-hogere-snelheden/

https://www.pzc.nl/zeeuws...nleg-glasvezel~adca4f4f0/

In het financieel dagblad doet men nog even de volgende uitspraak:
Het is de bedoeling dat ook andere providers op termijn van Delta's glasvezelnetwerk gebruik kunnen maken.

Andere providers is nog steeds geen KPN en op termijn is zeker niet komende maanden. Deze zin heb ik 6 jaar geleden bij de aanleg van glasvezel in Twente ook gezien. De providers moeten nog komen.

Laten ze eerst maar gaan investeren in Ipv6 en 4K waar ze nu hopeloos mee achter lopen. Eerst de bestaande klanten tevreden dan verder kijken.

Met werkende link.

Mooie ontwikkeling want elke glas provider lijkt te willen voorkomen dat Ziggo met haar coax monopolie (qua aansluitingen) de markt de komende 20 jaar (weer) domineert. Blij met deze ontwikkelingen👍

Als er meer klanten komen in de toekomst dan worden al jouw wensen in de komende 10 jaar vast gehoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-05 16:43
Ik weet niet of er meer mensen zijn die dit ervaren, maar naar mijn idee gaat er soms iets mis met het routeren van verkeer.

Ik heb pi-hole gebruikt en de dns een keer gewijzigd, maar regelmatig hebben apps problemen om verbinding te maken terwijl er via 4g geen problemen zijn.

Zou het te maken hebben met de routering of moet ik op een andere plek gaan zoeken?

Overigens wel goed nieuws dat ze investeren.
Hopelijk straks een gedugde concurrent op de markt

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
MdO82 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 00:01:
Ik weet niet of er meer mensen zijn die dit ervaren, maar naar mijn idee gaat er soms iets mis met het routeren van verkeer.

Ik heb pi-hole gebruikt en de dns een keer gewijzigd, maar regelmatig hebben apps problemen om verbinding te maken terwijl er via 4g geen problemen zijn.

Zou het te maken hebben met de routering of moet ik op een andere plek gaan zoeken?

Het is bij nu in de 5 maanden dat ik glasvezel heb al vaker voorgekomen dat de verbinding slecht werd vergeleken met docsis in jaren.

In alle gevallen werd de download supertraag en schoot de ping omhoog naar seconden. Dit melden had in alle gevallen geen effect buitenom dat er vaak een uur later, of een storing op de storingspagina kwam, of dat het plots opgelost was. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:30
Ik ben blij met de concurrentie, niet om over te stappen momenteel maar om de korting die ik hierdoor krijg bij Ziggo als bestaande klant.

Over een paar jaar is het misschien op het niveau dat ik wil overstappen. Voor nu afwachten maar.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Phusebox schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 06:42:
Ik ben blij met de concurrentie, niet om over te stappen momenteel maar om de korting die ik hierdoor krijg bij Ziggo als bestaande klant.

Over een paar jaar is het misschien op het niveau dat ik wil overstappen. Voor nu afwachten maar.
Als ik kon kiezen tussen Ziggo of caiway zou ik het wel weten: Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bluewalk schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 06:39:
[...]

Het is bij nu in de 5 maanden dat ik glasvezel heb al vaker voorgekomen dat de verbinding slecht werd vergeleken met docsis in jaren.

In alle gevallen werd de download supertraag en schoot de ping omhoog naar seconden. Dit melden had in alle gevallen geen effect buitenom dat er vaak een uur later, of een storing op de storingspagina kwam, of dat het plots opgelost was. :/
Dat zijn van die vage caiway dingetjes. Mijn ouders hebben nu een nieuwe router gekocht om dit soort zaken uit te sluiten. Heel bijzonder gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdO82 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 00:01:

Mijn advies zou zijn een toegespitst onderzoek. Stel dat nu.nl dan niet functioneert. Kan je de volgende zaken doen;

Pihole handmatig via het os aanroepen voor nu.nl via nslookup of dig
Provider dns aanroepen zoals hierboven.
Pingen naar de locaties
Traceroute naar de locaties.
Pihole logs checken

Met al deze input kan je een richting bepalen. Anders blijft het zoeken naar een speld in een hooiberg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustVodka
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-03 16:50
stormfly schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 07:49:
[...]

Mijn advies zou zijn een toegespitst onderzoek. Stel dat nu.nl dan niet functioneert. Kan je de volgende zaken doen;

Pihole handmatig via het os aanroepen voor nu.nl via nslookup of dig
Provider dns aanroepen zoals hierboven.
Pingen naar de locaties
Traceroute naar de locaties.
Pihole logs checken

Met al deze input kan je een richting bepalen. Anders blijft het zoeken naar een speld in een hooiberg.
De keren dat ik met mtr heb gekeken leek het om een hop binnen het Caiway netwerk te liggen.
Ik weet de percentages niet meer, maar redelijk wat packet loss en omhoog schietende round trip tijden van de voor mij tweede hop binnen het Caiway netwerk.
Maar ook een paar keer de eerste gateway.

Dit al meerdere malen in de laatste paar maanden. De problemen duren over het algemeen niet lang.
Een keer heb ik wat meer logging bijgehouden en leek het of er uiteindelijk een failover plaatsvond want de route ging langs een ander pad.

Ik kijk over het algemeen niet lang, ik wil meestal alleen maar weten of het probleem bij mij ligt of niet. Want dat komt soms ook wel eens voor natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JustVodka schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:09:
[...]

De keren dat ik met mtr heb gekeken leek het om een hop binnen het Caiway netwerk te liggen.
Ik weet de percentages niet meer, maar redelijk wat packet loss en omhoog schietende round trip tijden van de voor mij tweede hop binnen het Caiway netwerk.

Dit al meerdere malen in de laatste paar maanden. De problemen duren over het algemeen niet lang.
Een keer heb ik wat meer logging bijgehouden en leek het of er uiteindelijk een failover plaatsvond want de route ging langs een ander pad.

Ik kijk over het algemeen niet lang, ik wil meestal alleen maar weten of het probleem bij mij ligt of niet. Want dat komt soms ook wel eens voor natuurlijk.
Eens, ik denk ook aan core uitdagingen.

Ik monitor de aansluiting van mijn ouders en die ging er in de caiway-only tijd regelmatig uit in de nacht. Sinds de samenvoeging met Delta lijkt de core redundantie beter en is dat effect minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11-2021

ibr

Hi Tweakers,

Ik zit nu bij T Mobile thuis en ben in principe vrij tevreden (100mbps, stabiel internet + TV).

In mijn buurt (Wateringse Veld / Den Haag) heeft Caiway bij de bouw van de Vinex wijk glasvezel in alle huizen aangelegd. Ik krijg dan ook bijna wekelijks een folder in de bus van Delta (maakt gebruik van hetzelfde netwerk) om over te stappen met allerlei acties / aanbiedingen die om eerlijk te zijn heel aantrekkelijk zijn. Zeker vergeleken met de snelheden die ik via T Mobile behaal (ADSL).

Ik volg dit topic al een tijdje en mijn vraag is: zit er daadwerkelijk na al die maanden / jaren geen enkele verbetering in de TV technologie bij Delta? Dit is voor mij heel belangrijk, ik wil in hoge kwaliteit (UHD) TV kunnen kijken en terugkijken / live pauzeren zonder problemen. Dit gaat heel goed bij T Mobile maar ik vraag me af of de Delta gebruikers hier verbetering op zien (ik weet dat er in het verleden veel problemen hiermee waren).
Klopt het nog steeds dat er enkel stereo en niet 5.1 geluid mee wordt gestuurd?

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ibr schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:55:
Hi Tweakers,

Ik zit nu bij T Mobile thuis en ben in principe vrij tevreden (100mbps, stabiel internet + TV).

In mijn buurt (Wateringse Veld / Den Haag) heeft Caiway bij de bouw van de Vinex wijk glasvezel in alle huizen aangelegd. Ik krijg dan ook bijna wekelijks een folder in de bus van Delta (maakt gebruik van hetzelfde netwerk) om over te stappen met allerlei acties / aanbiedingen die om eerlijk te zijn heel aantrekkelijk zijn. Zeker vergeleken met de snelheden die ik via T Mobile behaal (ADSL).

Ik volg dit topic al een tijdje en mijn vraag is: zit er daadwerkelijk na al die maanden / jaren geen enkele verbetering in de TV technologie bij Delta? Dit is voor mij heel belangrijk, ik wil in hoge kwaliteit (UHD) TV kunnen kijken en terugkijken / live pauzeren zonder problemen. Dit gaat heel goed bij T Mobile maar ik vraag me af of de Delta gebruikers hier verbetering op zien (ik weet dat er in het verleden veel problemen hiermee waren).
Klopt het nog steeds dat er enkel stereo en niet 5.1 geluid mee wordt gestuurd?
Goede vragen @Sjakie0101 weet dit feilloos?

Heeft Tmobile UHD 4K of alleen HD 1080?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:46
Interessant: als ik nu glas wil in het Caiway/Delta gebied en het goedkoopste abo is voldoende, krijg je bij Caiway 250/250 voor €43,95 en bij Delta 150/150 voor €45. Maar het is toch 1 bedrijf geworden?

Het is dat Caiway €80 aansluitkosten in rekening brengt, Delta niet anders was de keuze simpel (150/150 is ook voldoende.. maar als je weet dat 250/250 goedkoper is..).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
T Mobile heeft ook geen 4K. Caiway en Delta maken gebruik van hetzelfde tv product, alleen de indeling van de pakketten wijken af. Nog geen 4K bij Delta en Caiway. We wachten nu op de communicatie omtrent ESPN HQ 1080P met HDR en HLG.

De prijsafwijking kan bij alles in 1 zitten in de decoders die wel of niet gratis zijn, of vaste telefonie wel/niet bijbetalen of een verschil in basis tv pakket. Het kan zijn dat een optelsom van meer zaken die je kiest er voor zorgt dat Delta uiteindelijk goedkoper blijkt, dus even al je wensen kiezen en ook kijken maar de actiekortingen. Dus was betaal je 12 maanden, en tel die 12 maanden bij elkaar. Na 12 maanden kun je weer overstappen.

Een beter geluid is Delta mee bezig, dus Dolby komt er aan,
4K zijn ze ook mee in onderzoek, maar goed ik weet nu al weer dat men hier naar bronnen gaat vragen.
Maar dit blijkt uit navraag.

Pauzeren en terugkijken is allemaal mogelijk. Doorspoelen is wel een ding bij RTL en SBS en bij opnames.

Tot slot goed om te melden dat Delta 4K decoders uitleverd (Kamai 7x). Caiway doet op dit moment weet ik niet, dat was Aria 7x en dat zijn ondingen die geen 4K leveren, die zou ik niet accepteren. Ik heb ze destijds om mogen ruilen.

[ Voor 10% gewijzigd door Sjakie0101 op 03-08-2021 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
JustVodka schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:09:
[...]

Dat was bij mij net na aansluiten ook het geval, althans in de aansluitingen naar de pops want de hele stad had er last van. Hiervoor kwam een monteur (na veel zeuren) van Guidion, waar hij hetzelfde constateerde en zei dat het in de hele stad zo was. Ik heb hem wireshark captures gegeven en samen de techneuten van caiway gebeld en het was binnen 12 uur opgelost (was al 2 weken aan de gang).

De andere incidenten lijken telkens routerings-gerelateerd te zijn en duren - zoals je zegt - niet altijd lang; soms kwartier tot een uur. Desalniettemin is het niet goed natuurlijk ;-)

Kortom niet echt de kwaliteit die ik gewend was van het docsis netwerk van Delta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
stormfly schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 07:45:
[...]

Dat zijn van die vage caiway dingetjes. Mijn ouders hebben nu een nieuwe router gekocht om dit soort zaken uit te sluiten. Heel bijzonder gedrag.
Ja dat had ik bij Delta niet, zit hier uiteraard niet met de standaard Delta/Caiway Genexis rommel om dat al uit te sluiten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bluewalk schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:22:
[...]

Ja dat had ik bij Delta niet, zit hier uiteraard niet met de standaard Delta/Caiway Genexis rommel om dat al uit te sluiten >:)
Eens dat het bij het oude Zeelandnet beter draaide dan bij het oude Caiway. Nu een gezonde mix van beide 🙃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kooskabelloos
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17:16
Sjakie0101 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:56:
T Mobile heeft ook geen 4K. Caiway en Delta maken gebruik van hetzelfde tv product, alleen de indeling van de pakketten wijken af. Nog geen 4K bij Delta en Caiway. We wachten nu op de communicatie omtrent ESPN HQ 1080P met HDR en HLG.

De prijsafwijking kan bij alles in 1 zitten in de decoders die wel of niet gratis zijn, of vaste telefonie wel/niet bijbetalen of een verschil in basis tv pakket. Het kan zijn dat een optelsom van meer zaken die je kiest er voor zorgt dat Delta uiteindelijk goedkoper blijkt, dus even al je wensen kiezen en ook kijken maar de actiekortingen. Dus was betaal je 12 maanden, en tel die 12 maanden bij elkaar. Na 12 maanden kun je weer overstappen.

Een beter geluid is Delta mee bezig, dus Dolby komt er aan,
4K zijn ze ook mee in onderzoek, maar goed ik weet nu al weer dat men hier naar bronnen gaat vragen.
Maar dit blijkt uit navraag.

Pauzeren en terugkijken is allemaal mogelijk. Doorspoelen is wel een ding bij RTL en SBS en bij opnames.

Tot slot goed om te melden dat Delta 4K decoders uitleverd (Kamai 7x). Caiway doet op dit moment weet ik niet, dat was Aria 7x en dat zijn ondingen die geen 4K leveren, die zou ik niet accepteren. Ik heb ze destijds om mogen ruilen.
Doorspoelen kan bij RTL zenders inderdaad niet. Overigens ook niet bij de Viacom zenders (MTV etc) niet, maar dat kan bij alle providers niet. Bij SBS zenders icm opnemen kun je bij DELTA en Caiway overigens wel spoelen. Kan je RTL zenders bij opnames bij T-Mobile spoelen? Weet dat je bij T-Mobile dan weer geen Duitse zenders kunt opnemen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
kooskabelloos schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 07:56:
[...]

Doorspoelen kan bij RTL zenders inderdaad niet. Overigens ook niet bij de Viacom zenders (MTV etc) niet, maar dat kan bij alle providers niet. Bij SBS zenders icm opnemen kun je bij DELTA en Caiway overigens wel spoelen. Kan je RTL zenders bij opnames bij T-Mobile spoelen? Weet dat je bij T-Mobile dan weer geen Duitse zenders kunt opnemen...
Ik ben zelf om naar NLziet via een AppleTV, we kijken heel gericht TV. Je hebt dan geen reclames en kan lang terugkijken en hoeft niet eens door te spoelen🙃 Ook vooruit kijken via de inbegrepen NPOStart component.

Misschien dat ik nog voor KPN glas TV (12,8Mbps) HD tv ga als hier echt glas ligt.

Dan nog zou ik NLziet als “opnamepakket” kiezen voor 7,95 ipv 5euro bij KPN met die wat onoverzichtelijke GUI. De NLziet apps zijn echt super fijn geworden op alle devices.

Als ik iets bij Discovery wil volgen neem ik een maandabonnement voor 3,99 reclame vrij.

[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 04-08-2021 14:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
8Git abbo's incoming, 1Gbit wordt de standaard. Iedereen met 400mbps krijgt een gratis upgrade naar 1Gbs: https://www.delta.nl/nieu...g-wordt-nieuwe-standaard/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustVodka
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-03 16:50
bluewalk schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 07:18:
8Git abbo's incoming, 1Gbit wordt de standaard. Iedereen met 400mbps krijgt een gratis upgrade naar 1Gbs: https://www.delta.nl/nieu...g-wordt-nieuwe-standaard/
Gratis? Wanneer je 400mbps hebt ga je er zelfs 2,50 euro op voorruit (volgens de tekst in de link):

"Bestaande glasvezelklanten gaan er ook direct op vooruit: iedereen die nu een 400 Mbps-abonnement bij DELTA heeft, krijgt binnenkort een upgrade naar 1 Gig, ofwel 1000 Mbps, en gaat 2,50 minder betalen. Klanten die al 1 Gbps afnemen gaan het nieuwe tarief betalen en er maar liefst 19 euro op vooruit."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-05 17:01

lier

MikroTik nerd

Mooi nieuws...is al duidelijk wat de impact is op gebruikers met een eigen router/sfp? Kan deze gebruikt blijven worden of moet hij vervangen worden?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
lier schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 08:12:
Mooi nieuws...is al duidelijk wat de impact is op gebruikers met een eigen router/sfp? Kan deze gebruikt blijven worden of moet hij vervangen worden?
Tot 1gbs sowieso, zodra het XGS-PON wordt weet ik het niet zeker. Neem aan dat je dan nog steeds de SFP module van de nieuwe router kan oversteken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JustVodka schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 07:35:
[...]

Gratis? Wanneer je 400mbps hebt ga je er zelfs 2,50 euro op voorruit (volgens de tekst in de link):

"Bestaande glasvezelklanten gaan er ook direct op vooruit: iedereen die nu een 400 Mbps-abonnement bij DELTA heeft, krijgt binnenkort een upgrade naar 1 Gig, ofwel 1000 Mbps, en gaat 2,50 minder betalen. Klanten die al 1 Gbps afnemen gaan het nieuwe tarief betalen en er maar liefst 19 euro op vooruit."
Ik ben benieuwd of Caiwayklanten ook meebogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-05 15:45
Sjakie0101 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:44:
[...]

Ik ben benieuwd of Caiwayklanten ook meebogen.
Haha, dat inderdaad. Op zich een prima bericht natuurlijk dat 1gbps de standaard wordt bij Delta. Jammer dat je ver moet zoeken in de tekst per wanneer dat wordt gerealiseerd. Over 1,5 jaar (!) heeft iedereen deze nieuwe standaard, dat is nog best ver weg als je het mij vraagt ... O-) . :+

Wel een mooie zet, ik ben erg benieuwd hoe de concurrentiestrijd eruit gaat zien, wellicht volgen de andere providers ook nog.

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarnickS
Hoe kunnen ze de huidige (AON) lijnen eigenlijk omzetten in PON? Ik dacht dat je dan een vezel deelde, terwijl iedereen die nu al een abonnement heeft een eigen vezel heeft. Of houden de huidige klanten gewoon AON met een maximale snelheid van 1gbit (tegen het nieuwe lage tarief)?

[ Voor 23% gewijzigd door MarnickS op 05-08-2021 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MarnickS schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:50:
Hoe kunnen ze de huidige (AON) lijnen eigenlijk omzetten in PON? Ik dacht dat je dan een vezel deelde, terwijl iedereen die nu al een abonnement heeft een eigen vezel heeft. Of houden de huidige klanten gewoon AON met een maximale snelheid van 1gbit (tegen het nieuwe lage tarief)?
De passive splitter staat dan niet in de straat maar in de POP. In de POP is dan de PON apparatuur geplaatst en de passive splitter. Bij Tmobile komen hier dan 32 vezels vanuit de huizen samen op een passive splitter die met één vezel naar de PON omgeving gaat.

De laatste dagen is hier heel actief over gesproken in het Tmobile glasvezel topic. Met name omdat een AON NT een 32 voudige PON omgeving plat kan gooien op de dag van de omzetting. Heeft te maken met dezelfde kleur glas licht. Hoeft niet te gebeuren als Tmobile net als KPN alles op dezelfde zou plannen en eerst de oude NT los zou halen.

[ Voor 20% gewijzigd door stormfly op 05-08-2021 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
robbierzz schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:03:
[...]

Over 1,5 jaar (!) heeft iedereen deze nieuwe standaard, dat is nog best ver weg als je het mij vraagt ... O-) . :+
Nou ook daar zou ik niet gauw op rekenen. Mijn ervaring is dat nieuwe gebieden belangrijker zijn om aan te leggen dan een verbetering/aanpassing in bestaande gebieden. Trek er maar 4 jaar vooruit met hoop geklaag op dit forum :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Roberto...... schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:32:
[...]

Nou ook daar zou ik niet gauw op rekenen. Mijn ervaring is dat nieuwe gebieden belangrijker zijn om aan te leggen dan een verbetering/aanpassing in bestaande gebieden. Trek er maar 4 jaar vooruit met hoop geklaag op dit forum :+
Waarom? Dan zullen de bestaande oude abonnementen toch ook goedkoper moeten worden wanneer de snellere niet beschikbaar zijn, althans bij Caiway? Het is feitelijk wat Delta al aangeeft. 400 Mbits en 1000 Mbits kan men immers al leveren tegen de aangegeven nieuwe prijzen. Het wordt dus voor iedereen, ook de bestaande klanten, voordeliger. Een overstap van Caiway 400 Mbits naar de nieuwe Delta 400 Mbits ga je meteen merken in de portemonnee. En deze abonnementen zijn binnenkort al beschikbaar.
En het prijsverschil tussen Caiway 1Gbit en Delta 1 Gbit is helemaal abnormaal groot!

Alleen de 8 Gbits is nog niet voor iedereen beschikbaar. Maar ik zit daar nog niet op te wachten. Mijn router, mijn modem, mijn netwerkschijf en waarschijnlijk ook de CAT-bedrading vervangen wanneer je daar op over wil. En dan kan het modem ook nog eens eentje worden die niet in bridge kan? Maar zo veel verstand heb ik er niet van.
https://www.nokia.com/abo...twork-in-the-netherlands/

[ Voor 25% gewijzigd door Sjakie0101 op 05-08-2021 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisp3n
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 07-05 14:41
Ben ook een op zich tevreden Delta gebruiker (vond het jammer dat ze 3 van de 4 poorten op de router uitgezet hebben nadat ik mijn TV abbo opgezegd had, gelukkig had ik nog een mikrotik met een sfp module ;) ).
Maar wat ik niet zo goed snap is dat ik nu €52,50 per maand betaal voor 400mbit, als ik er €2,50 op vooruit ga, betaal ik straks €50 euro, waarom geen €45? Niet dat me die 5 euro boeit, maar vond het apart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscript
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:24
dennisp3n schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 16:57:
Ben ook een op zich tevreden Delta gebruiker (vond het jammer dat ze 3 van de 4 poorten op de router uitgezet hebben nadat ik mijn TV abbo opgezegd had, gelukkig had ik nog een mikrotik met een sfp module ;) ).
Maar wat ik niet zo goed snap is dat ik nu €52,50 per maand betaal voor 400mbit, als ik er €2,50 op vooruit ga, betaal ik straks €50 euro, waarom geen €45? Niet dat me die 5 euro boeit, maar vond het apart...
Ik snap het ook niet helemaal.
Blijkbaar gaan nieuwe klanten straks 45eu p/m betalen voor 1Gb/s.
Maar bestaande klanten die nu 150/150 hebben voor 45eu (ik) blijven dat betalen. Die klanten moeten dan eigenlijk upgraden naar 50eu/pm voor een gigabit lijn.
Niet dat ik ontevreden ben met die prijs/snelheid verhouding, maar wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:11

Ethirty

Who...me?

Ik ben potentieel nieuwe klant, maar ik kom ook op €50 uit bij een 400Mbit abonnement na de korting.

Enige wat ik kan bedenken is dat ze het over een jaarabonnement spreken, maar dat kan je niet specifiek kiezen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:24

RobertowNL

For your gear!

Het zou mij niet verbazen als her eerst alleen is voor de gebieden waar ze nu gaan aanleggen. En vervolgens pas voor de andere klanten, we gaan het afwachten.

Ik hoop dat de 150/150 optie blijft en ook in prijs daalt.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertowNL schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:59:
Het zou mij niet verbazen als her eerst alleen is voor de gebieden waar ze nu gaan aanleggen. En vervolgens pas voor de andere klanten, we gaan het afwachten.

Ik hoop dat de 150/150 optie blijft en ook in prijs daalt.
De 150/150 verdwijnt. Dat wordt voor iedereen 400/400.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:10

Adze

CCNP !

C0nscript schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:15:
[...]

Ik snap het ook niet helemaal.
Blijkbaar gaan nieuwe klanten straks 45eu p/m betalen voor 1Gb/s.
Maar bestaande klanten die nu 150/150 hebben voor 45eu (ik) blijven dat betalen. Die klanten moeten dan eigenlijk upgraden naar 50eu/pm voor een gigabit lijn.
Niet dat ik ontevreden ben met die prijs/snelheid verhouding, maar wel vreemd.
Wat ik heb begrepen, na een lange chat sessie met een medewerker is:

DELTA Fiber start met uitrol nieuwe generatie glasvezel, XGS-PON, dat snelheden tot 10 gigabit per seconde kan doorgeven. DELTA biedt over dit netwerk Gig-abonnementen aan van 1 Gig voor € 45,- en 8 Gig voor € 67,50 per maand. Dit bedrag geldt enkel voor nieuwe klanten en enkel voor de regio's: Het Hogeland in Groningen, Drechterland-Noord in Noord-Holland en Alphen, Chaam en Riel in Noord-Brabant.

Bestaande klanten en nieuwe klanten voor andere regio's met een 400 of 1g abonnement gaan € 50,- per maand betalen en worden opgewaardeerd naar 1g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Adze schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:29:
[...]

Wat ik heb begrepen, na een lange chat sessie met een medewerker is:

DELTA Fiber start met uitrol nieuwe generatie glasvezel, XGS-PON, dat snelheden tot 10 gigabit per seconde kan doorgeven. DELTA biedt over dit netwerk Gig-abonnementen aan van 1 Gig voor € 45,- en 8 Gig voor € 67,50 per maand. Dit bedrag geldt enkel voor nieuwe klanten en enkel voor de regio's: Het Hogeland in Groningen, Drechterland-Noord in Noord-Holland en Alphen, Chaam en Riel in Noord-Brabant.

Bestaande klanten en nieuwe klanten voor andere regio's met een 400 of 1g abonnement gaan € 50,- per maand betalen en worden opgewaardeerd naar 1g.
Klopt en 400/400 is het instapabo. Feitelijk zijn er straks maar 2 abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarnickS
Sjakie0101 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:31:
[...]

Klopt en 400/400 is het instapabo. Feitelijk zijn er straks maar 2 abonnementen.
Volgensmij niet. In een van de afbeeldingen in het persbericht word het 150mbit abo nog wel genoemd.
Afbeeldingslocatie: https://www.delta.nl/nieuws/wp-content/uploads/2021/08/Vergelijk-internetabonnementen-1536x864.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:47
JustVodka schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 07:35:
[...]

'Direct er op vooruit' en 'krijgt binnenkort een upgrade'. Wanneer is het nou, direct of binnenkort? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbierzz
Blijft toch bijzonder dat wij hier met z'n allen ons best moeten doen om het aanbod te ontrafelen. Het voelt weer enorm als een bericht met veel bombarie de wereld in te schieten, maar voor bestaande klanten geen toegevoegde waarde heeft :+ .

Uit het plaatje lijkt iig te blijken dat de 150/150 verbinding €42,50 gaat kosten ipv €45. Ook wel interessant trouwens dat ze niet de KPN glasvezel proposities plaatsen, dat lijkt me een veel eerlijker beeld geven ;) .

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarnickS schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 00:32:
[...]

Volgensmij niet. In een van de afbeeldingen in het persbericht word het 150mbit abbo nog wel genoemd.
[Afbeelding]
Je hebt gelijk. 150 Mbit ook goedkoper zie ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Tankiej schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:43:
[...]

'Direct er op vooruit' en 'krijgt binnenkort een upgrade'. Wanneer is het nou, direct of binnenkort? :+
Rond september wat ik heb gehoord van de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-05 21:57
robbierzz schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:43:
Ook wel interessant trouwens dat ze niet de KPN glasvezel proposities plaatsen, dat lijkt me een veel eerlijker beeld geven ;) .
Delta rolt nauwelijks glasvezel uit in gebieden waar KPN al glas heeft liggen.
Alle vraagbundelingsprojecten vinden zoiezo plaats in gebieden waar ze KPN glasvezel niet tegenkomen. En ook in zeeland, het hudige coax netwerk waar glas wordt uitgerold. In Twente heeft Delta haar glasvezel en daar komt KPN dan weer niet met glasvezel.
De vergelijk met KPN DSL ipv KPN glasvezel is daarom wel best logisch.

[ Voor 6% gewijzigd door davides op 06-08-2021 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Tankiej schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:43:
Volgens Twitter:

"Hi Emiel! DELTA streeft er naar per september de huidige 400mbps contracten kosteloos te upgraden naar 1gbps. 2,5 Maal zo snel en hopelijk ook 2,5 keer zo veel genieten! We brengen je op de hoogte zodra dit wordt uitgevoerd. 😎^Tim"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
davides schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:11:
[...]

Alle vraagbundelingsprojecten vinden zoiezo plaats in gebieden waar ze KPN glasvezel niet tegenkomen. En ook in zeeland, het hudige coax netwerk waar glas wordt uitgerold. In Twente heeft Delta haar glasvezel en daar komt KPN dan weer niet met glasvezel.
Niet zoveel inderdaad, maar hier wel. Ik woon buiten het dorp en heb al een paar jaar glasvezel. Eind vorig jaar is Delta begonnen glasvezel in het dorp aan te leggen, KPN is 2,5 maand geleden begonnen in het dorp glasvezel aan te leggen. Alles net weer dicht voor Delta, gaat het weer open voor KPN. Lekker efficiënt :+
lier schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:59:
[...]

Volgens Twitter:

"Hi Emiel! DELTA streeft er naar per september de huidige 400mbps contracten kosteloos te upgraden naar 1gbps. 2,5 Maal zo snel en hopelijk ook 2,5 keer zo veel genieten! We brengen je op de hoogte zodra dit wordt uitgevoerd. 😎^Tim"
Ben benieuwd.. :)
Ik verhuis over 3 maanden naar een nieuw huis buiten Delta gebied, dus ik heb er dan sowieso niets meer aan. Mag ik naar Ziggo of KPN DSL ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Het is niet zo dat KPN niet gaat aanleggen in het Twente Cogasgebied. @Barre73 er is toch nog steeds sprake van dat er wel wordt aangelegd? Alle koper wordt toch vervangen? Daar zijn toch geen uitzonderingen op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:23:
[...]

Het is niet zo dat KPN niet gaat aanleggen in het Twente Cogasgebied. @Barre73 er is toch nog steeds sprake van dat er wel wordt aangelegd? Alle koper wordt toch vervangen? Daar zijn toch geen uitzonderingen op?
Voor zover ik weet wil KPN 85 procent van de aansluitingen verglaasd hebben. Waarbij die 15 procent die overblijft in de buitengebieden en dergelijke ligt.
Dus ja, ik verwacht dat ook Cogas/Delta gebieden een keer aan de beurt komen. Tenzij er toch een samenwerking komt.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Barre73 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:14:
Voor zover ik weet wil KPN 85 procent van de aansluitingen verglaasd hebben.
Is dat van de eigen verbindingen of van heel Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lier schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:11:
[...]

Is dat van de eigen verbindingen of van heel Nederland?
Dat is hetzelfde. Er zijn maar heeeeel weinig huizen zonder KPN telefoon aansluiting of KPN glasvezel (nieuwbouw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:50:
[...]

Dat is hetzelfde. Er zijn maar heeeeel weinig huizen zonder KPN telefoon aansluiting of KPN glasvezel (nieuwbouw).
Klopt die 85% is de dekking van KPN dmv glas en koper muv de buitengebieden. Die 85% wordt allemaal glasvezel, of door eigen aanleg of via een derden netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 21:38

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hier gaan ze volgend jaar beginnen met het aanleg van Glas. Heb begrepen dat elke huis een kabel tot de gevel krijgt. Nadien glas aansluiten kost 650 euro. Tot nu toe bevalt Ziggo prima, super betrouwbaar. Keuzes, keuzes.

Heb het liefste de modem in de meterkast, echter zal ik vanaf daar kabels moeten trekken naar woonkamer. (huidige AOP zit in de woonkamer)

Ben wel benieuwd wat andere provider gaan doen met de glas invasie. ;)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Harmen schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:42:
Hier gaan ze volgend jaar beginnen met het aanleg van Glas. Heb begrepen dat elke huis een kabel tot de gevel krijgt. Nadien glas aansluiten kost 650 euro. Tot nu toe bevalt Ziggo prima, super betrouwbaar. Keuzes, keuzes.

Heb het liefste de modem in de meterkast, echter zal ik vanaf daar kabels moeten trekken naar woonkamer. (huidige AOP zit in de woonkamer)

Delta sluit meestal aan tot in huis, tenzij buitengebied. Eenmalig draden trekken is zo gek nog niet. Bij mij zit ook alles in de woonkamer waardoor ik mijn tv altijd op dezelde plek moet neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 21:38

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Wordt tijd dat de providers een alternatief bieden voor ethernet. Wifi netwerk is meer dan voldoende voor uhd/hd streams. Hier in huis hangt aan elke tv een chromecast, werkt prima icm Ubiquiti ap's. :)
Wij kijken steeds minder lineair tv, af en toe een opname. Meer Disney+, Netflix en Videoland.

Whatever.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BerndGaykema
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-05 22:32
Harmen schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:50:
Wordt tijd dat de providers een alternatief bieden voor ethernet.
Is hun taak niet. Jij kunt dat prima zelf regelen door de juiste apparatuur te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BerndGaykema schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:16:
[...]
Is hun taak niet. Jij kunt dat prima zelf regelen door de juiste apparatuur te kopen.
Mwah... Zolang TV wordt aangeboden als multicast is er niet zoveel wat je kan doen met apparatuur. WiFi en multicast is een slechte combi.

Als de TV streams als OTT, à la Netflix worden aangeboden heb je wel ineens veel meer mogelijkheden.
Overigens gebeurt dat al via apps die je kan casten, maar ook via apps op je smart TV.
Grootste nadeel blijft voor veel mensen het verschil in tijdigheid. Bij sportwedstrijden dus vooral. Een OTT stream kan maar zo 20 seconden achterlopen bij de Ziggo TV van de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Barre73 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:27:
[...]

Mwah... Zolang TV wordt aangeboden als multicast is er niet zoveel wat je kan doen met apparatuur. WiFi en multicast is een slechte combi.

Als de TV streams als OTT, à la Netflix worden aangeboden heb je wel ineens veel meer mogelijkheden.
Overigens gebeurt dat al via apps die je kan casten, maar ook via apps op je smart TV.
Grootste nadeel blijft voor veel mensen het verschil in tijdigheid. Bij sportwedstrijden dus vooral. Een OTT stream kan maar zo 20 seconden achterlopen bij de Ziggo TV van de buren.
Wat is er nu dan anders aan wat Delta doet (oprechte vraag, ik heb geen idee van de techniek)?
Mijn tv zenders lopen nu ook zomaar 20 seconden achter ten opzichte van mensen met Ziggo.. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tankiej schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 14:14:
[...]

Wat is er nu dan anders aan wat Delta doet (oprechte vraag, ik heb geen idee van de techniek)?
Mijn tv zenders lopen nu ook zomaar 20 seconden achter ten opzichte van mensen met Ziggo.. -O-
Voor zover ik weer werkt het tv product van Caiway en Delta op iedere werkende internetverbinding van Caiway en Delta. Zelfs via wifirepeaters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tankiej schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 14:14:
[...]

Ik weet zo even niet hoe Delta haar TV platform regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
Harmen schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:42:

Beetje afhankelijk van situatie in jouw huis is er wel wat mogelijk om met de 'aansluiters' afspraken te maken. Kwestie van de grondploeg even aanspreken om te bepalen op welk punt de kabel het beste kan aankomen. Bij mij is het aansluitpunt ook gewoon in de woonkamer gerealiseerd in overleg met de grondploeg/aansluiters. bij mij zit dat direct aan de achtergevel en is de achtergevel ook direct aan de straat, maar bij een aantal buren hebben ze ook via de kruipruimte de kabel in de woonkamer aangesloten.

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Sjakie0101 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 15:01:
[...]

Voor zover ik weer werkt het tv product van Caiway en Delta op iedere werkende internetverbinding van Caiway en Delta. Zelfs via wifirepeaters.
Dat snap ik, dat was ook niet mijn punt/vraag :)
Barre73 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 15:01:
[...]

Oh, je reactie deed me denken dat je dat wel wist. Jammer :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Barre73 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 15:01:
[...]

Via OTTnow van Stoneroos: https://www.stoneroos.nl/ott-now/ (HLS op apple devices of MPEG-DASH voor andere browsers en de "ontvanger".

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tankiej schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 10:42:
[...]

Dat snap ik, dat was ook niet mijn punt/vraag :)

[...]

Oh, je reactie deed me denken dat je dat wel wist. Jammer :P
Bluewalk geeft het antwoord, namelijk via OTT en dus niet multicast. Dat betekent dus inderdaad dat je geen kabels of decoders zou moeten hoeven hebben op een TV (mits Delta een smart TV app heeft of gaat introduceren) , en het betekent ook dat er inderdaad een flink tijdsverschil kan ontstaan met bijvoorbeeld Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:49:
[...]

Bluewalk geeft het antwoord, namelijk via OTT en dus niet multicast. Dat betekent dus inderdaad dat je geen kabels of decoders zou moeten hoeven hebben op een TV (mits Delta een smart TV app heeft of gaat introduceren) , en het betekent ook dat er inderdaad een flink tijdsverschil kan ontstaan met bijvoorbeeld Ziggo.
Het is geen Stoneroos meer, die is weer overgenomen. Een app op de tv zelf heeft Delta nog niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Zojuist een mail gehad van Delta:
Het snelste, meeste stabiele internet, voor een toegankelijke prijs. Daar gaan we voor bij DELTA. Onze missie is om zo veel mogelijk mensen toegang te bieden tot snel internet. Daarom wordt een internetsnelheid van 1 Gigabit per seconde bij ons de nieuwe standaard én gaan we gigabit-snelheden aanbieden voor megabit-prijzen.

Vanaf 1 september verhogen we je abonnement daarom van 400 Mbps naar 1.000 Mbps, up én down!

Hiervoor ga je per maand ook nog eens 2,50 minder betalen
De prijs voor 1 Gig, ofwel 1000 Mbps, wordt bovendien verlaagd van 52,50 naar 50 euro p/mnd. Dit is exclusief aanvullende producten als Interactieve TV en Bellen.

Verandert er verder nog iets?
We zijn blij dat je klant bij ons bent! Daarom ontvang je deze upgrade en prijsverlaging. De einddatum van je abonnement en de voorwaarden blijven zoals ze nu zijn.

Let op: komende facturen net iets anders.
De snelheidsupgrade verwerken we in augustus. Hierdoor zien de komende twee facturen er iets anders uit.

• De factuur van september, die je 11 augustus ontvangt, valt 7,50 euro lager uit
• De factuur van oktober, die je 13 september ontvangt, valt 2,50 euro hoger uit
Dit levert over deze twee facturen een voordeel op van 5 euro, wat gelijk staat aan 2,50 euro per maand. Op alle facturen na oktober staat voortaan jouw internetabonnement met een prijs van 50 euro per maand.

Geniet ervan!
DELTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundermo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-05 12:24
Heb nu twee maanden glasvezel van Delta (400 Mbps, eerste 3 maanden 1.000, maar vanaf 1 september standaard 1.000). Heb een vijftal keer gehad, dat verbinding helemaal weg valt. Op modem brandt alleen het lampje voor stroom constant, lampje < > knippert en lampje voor @ en telefoon is uit (wifi ook, maar dat heb ik standaard uitgezet in het modem). 1 keer (lees: vanochtend) werkte alles weer nadat ik stroom van het modem had gehaald. De andere 4 keren was het een aantal uur wachten, voordat alles het weer ging doen. Best lastig als je volledig vanuit huis werkt >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bluewalk schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:23:

[...]
Volgens mij veranderd er ook iets aan de tv-pakketten die worden iets duurder.
Per saldo een groot voordeel voor overstappers van Caiway/Solcon/Onlne/Helden van Nu naar Delta.

Helaas kan ik nog niet overstappen omdat de nieuwe abonnementen nog niet online staan voor mijn postcode.

[ Voor 18% gewijzigd door Sjakie0101 op 10-08-2021 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:23:
[...]

Volgens mij veranderd er ook iets aan de tv-pakketten die worden iets duurder.
Per saldo een groot voordeel voor overstappers van Caiway/Solcon/Onlne/Helden van Nu naar Delta.

Helaas kan ik nog niet overstappen omdat de nieuwe abonnementen nog niet online staan voor mijn postcode.
TV pakketten waren iets verhoogd maar dat was i.c.m. de coax aansluitingen. Voor de glasvezelaansluitingen kan ik niets terugvinden over verhogingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmybram
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:57
Gisteren een monteur aan de deur omdat we problemen hebben met de modem als je een wireguard vpn verbinding gebruikt en daar mee download boven de 83MB/s gaat. Vandaag hebben we dus een nieuwe modem binnen gekregen, en deze heeft nog steeds hetzelfde probleem.
Dus weer de klanten service gebeld en nu zeggen ze dat het aan wireguard ligt??? Dus moesten we maar een ander protocol gaan gebruiken....? Zo jammer dat we niet naar een andere glasvezel provider kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz

[...]
Fijn dat de bevestiging nu al wordt gegeven :) .
[...]

Dat kan best zijn, maar andersom doet KPN er wel veel aan om het hun het leven moeilijker te maken ;) . En dus zou het de vergelijk wel 'eerlijk' maken, sterker het zou op dit moment nog in het voordeel van Delta uitvallen (in ieder geval voor internet-only).

Ik kwam er trouwens achter dat KPN onze wijk ook op de planning heeft staan om glasvezel aan te leggen. De datum waarop wordt niet genoemd. Opvallend overigens dat de informatievoorziening op kpnnetwerk.nl een stuk beter georganiseerd is dan datgeen bij de operatie van Delta, een stuk klantgerichter opgesteld ook (lees: er is veel mogelijk, als je het maar tijdig kenbaar maakt en geen idiote eisen stelt).

Dance with the stars

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
jimmybram schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:05:
Gisteren een monteur aan de deur omdat we problemen hebben met de modem als je een wireguard vpn verbinding gebruikt en daar mee download boven de 83MB/s gaat. Vandaag hebben we dus een nieuwe modem binnen gekregen, en deze heeft nog steeds hetzelfde probleem.
Dus weer de klanten service gebeld en nu zeggen ze dat het aan wireguard ligt??? Dus moesten we maar een ander protocol gaan gebruiken....? Zo jammer dat we niet naar een andere glasvezel provider kunnen gaan.
Al geprobeerd een andere router te gebruiken? Ikzelf heb de SFP module uit de Genexis gehaald en in mijn UDM Pro gestoken (VLAN 100) en trek zo de gigabit over een wireguard vpn volledig vol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-05 16:43

[...]
Hier ook de mail inmiddels gehad dat wij van 150/150 naar 400/400 gaan.
Echter wat ik niet kan vinden blijft de 150/150 bestaan of wordt 400/400 het minimum.

Ik lees wel op hun website dat ze nog 150/150 aanbieden voor €42,50, maar weet niet of dit klopt.
Verder kan ik nog geen info verder vinden over de pakketten dat zal in de loop van de maand wel duidelijker worden

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MdO82 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:23:
[...]

Hier ook de mail inmiddels gehad dat wij van 150/150 naar 400/400 gaan.
Echter wat ik niet kan vinden blijft de 150/150 bestaan of wordt 400/400 het minimum.

Ik lees wel op hun website dat ze nog 150/150 aanbieden voor €42,50, maar weet niet of dit klopt.
Verder kan ik nog geen info verder vinden over de pakketten dat zal in de loop van de maand wel duidelijker worden
150/150 is de basis a 42,50. Dan 1 Gbps a 50,= ( actie jaarabo a 45 euro). En dan 8 Gbps.

Wat betreft KPN. Delta claimt dat de glasvezel nu echt open gaat voor meer providers. Dat kunnen ze nu doen aangezien ze mega concurrerend zijn. KPN vervangt sowieso alle koper in de stads en dorpskernen voor glasvezel. Alleen daar waar ze kunnen en mogen leveren via andere netwerken doen ze dat niet.
KPN kan in theorie leveren over het Deltanetwerk, daar is al een pilot voor geweest in het Cogasgebied in een appartementengebouw in Almelo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:24

RobertowNL

For your gear!

Sjakie0101 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:25:
[...]

150/150 is de basis a 42,50. Dan 1 Gbps a 50,= ( actie jaarabo a 45 euro). En dan 8 Gbps.

Wat betreft KPN. Delta claimt dat de glasvezel nu echt open gaat voor meer providers. Dat kunnen ze nu doen aangezien ze mega concurrerend zijn. KPN vervangt sowieso alle koper in de stads en dorpskernen voor glasvezel. Alleen daar waar ze kunnen en mogen leveren via andere netwerken doen ze dat niet.
KPN kan in theorie leveren over het Deltanetwerk, daar is al een pilot voor geweest in het Cogasgebied in een appartementengebouw in Almelo.
Blijkbaar blijft er ook een 400 propositie bestaan waar ze alle huidige 150 klanten naartoe zetten; hier zojuist ook die mail gekregen:
Beste meneer, mevrouw X,

Het snelste, meeste stabiele internet. Daar gaan we voor bij DELTA. Hoe je internet ook gebruikt, met DELTA Glasvezel ben je altijd verzekerd van de beste verbinding tegen een scherpe prijs! En wist je dat we nu nóg sneller en voordeliger zijn geworden?

Vanaf 1 september verhogen we je abonnement namelijk gratis van 150 Mbps naar 400 Mbps, up én down!

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertowNL schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:51:
[...]

Blijkbaar blijft er ook een 400 propositie bestaan waar ze alle huidige 150 klanten naartoe zetten; hier zojuist ook die mail gekregen:

[...]
Dat is dan alleen voor bestaande klanten, nieuwe klanten kunnen deze niet meer kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-03 20:13
thundermo schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:08:
Heb nu twee maanden glasvezel van Delta (400 Mbps, eerste 3 maanden 1.000, maar vanaf 1 september standaard 1.000). Heb een vijftal keer gehad, dat verbinding helemaal weg valt. Op modem brandt alleen het lampje voor stroom constant, lampje < > knippert en lampje voor @ en telefoon is uit (wifi ook, maar dat heb ik standaard uitgezet in het modem). 1 keer (lees: vanochtend) werkte alles weer nadat ik stroom van het modem had gehaald. De andere 4 keren was het een aantal uur wachten, voordat alles het weer ging doen. Best lastig als je volledig vanuit huis werkt >.<
Ik heb zelf, net als Bluewalk en enkele andere hier, een eigen router neergezet.

Nu ja, mijn geval, ik heb al jaren een eigen server draaien die ook internet routeert, en voor glasvezel van Delta heb ik een TP-LINK mediaconverter gekocht, daar de SFP van de Genexis in gestopt, en op m'n switch/router VLAN100 geconfigureerd, en tot nu toe nog 0 issues gehad aangaande haperende verbindingen. M'n IPV6 tunnel via tunnelbroker.net (Hurricane Electric), loopt ook prima over deze lijn.

Maar goed, dit is dan wellicht een optie voor je:

https://www.tp-link.com/u...working/accessory/mc220l/

Via bol.com/tweakers.net/pricewatch en amazon.de/.nl/.fr/.co.uk/*.eu wel voor onder de EUR25 te halen.

Ook voor @jimmybram een mogelijkheid.

Moet je alleen wel nog zelf voor een router zorgen dus (kan van alles zijn, mikrotik, ubiquiti edgerouters, eigen server, je oude Accesspoint WLAN router ding van een andere provider). Zolang het maar niet de door delta meegeleverde rommel is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundermo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-05 12:24
cavey schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:29:
[...]

Ik heb zelf, net als Bluewalk en enkele andere hier, een eigen router neergezet.

Nu ja, mijn geval, ik heb al jaren een eigen server draaien die ook internet routeert, en voor glasvezel van Delta heb ik een TP-LINK mediaconverter gekocht, daar de SFP van de Genexis in gestopt, en op m'n switch/router VLAN100 geconfigureerd, en tot nu toe nog 0 issues gehad aangaande haperende verbindingen. M'n IPV6 tunnel via tunnelbroker.net (Hurricane Electric), loopt ook prima over deze lijn.

Via bol.com/tweakers.net/pricewatch en amazon.de/.nl/.fr/.co.uk/*.eu wel voor onder de EUR25 te halen.

Moet je alleen wel nog zelf voor een router zorgen dus (kan van alles zijn, mikrotik, ubiquiti edgerouters, eigen server, je oude Accesspoint WLAN router ding van een andere provider). Zolang het maar niet de door delta meegeleverde rommel is ;)
Ik ben niet heel heel erg aangelegd, als het op netwerken etc. aan komt :). Heb op moment na het Delta modem/router/ap ding geval een Ubiquiti USG draaien, die daarna verder gaat naar wat andere Unifi switches, APs. Heb een Synology Nas met in Docker Pi-hole draaien, om van al die wat lastige ads af te komen. Ging allemaal prima met Youtube videos :).

Maar als ik het goed begrijp, moet ik de SFP uit Delta/Modem Genexis halen (. Deze, laten we het connector noemen, in het TP-link media converter kastje stoppen, dan TP-Link media converter verbinden met Ubiquiti USG en dan via de Unifi softare een VLAN100 configureren op de USG?

Hoe zou het dan moeten met telefonie? Heb nu een dect setje, waarbij de hoofdunit aangesloten zit op het Delta Genexis modem/router/ap ding.

[ Voor 3% gewijzigd door thundermo op 11-08-2021 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepstra
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-05 13:19
thundermo schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:30:
[...]

Ik ben niet heel heel erg aangelegd, als het op netwerken etc. aan komt :). Heb op moment na het Delta modem/router/ap ding geval een Ubiquiti USG draaien, die daarna verder gaat naar wat andere Unifi switches, APs. Heb een Synology Nas met in Docker Pi-hole draaien, om van al die wat lastige ads af te komen. Ging allemaal prima met Youtube videos :).

Maar als ik het goed begrijp, moet ik de SFP uit Delta/Modem Genexis halen (. Deze, laten we het connector noemen, in het TP-link media converter kastje stoppen, dan TP-Link media converter verbinden met Ubiquiti USG en dan via de Unifi softare een VLAN100 configureren op de USG?

Hoe zou het dan moeten met telefonie? Heb nu een dect setje, waarbij de hoofdunit aangesloten zit op het Delta Genexis modem/router/ap ding.
Volgens mij leveren ze nu ook (via chat of telefoon) het Genexis Titanium model die wel in bridge mode kan. Dan heb je de media converter ook niet nodig en kun je de telefonie gewoon via het modem laten lopen en de rest van je Unifi apparatuur gebruiken.

En anders 1 maand het ondernemerspakket afnemen om het Titanium modem te ontvangen.

[ Voor 3% gewijzigd door Gepstra op 11-08-2021 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmybram
bluewalk schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:21:
[...]

Al geprobeerd een andere router te gebruiken? Ikzelf heb de SFP module uit de Genexis gehaald en in mijn UDM Pro gestoken (VLAN 100) en trek zo de gigabit over een wireguard vpn volledig vol.
Helaas hebben wij geen router met SFP poorten dus hebben wij dit nog niet geprobeerd. Maar hoe zit het met de TV? Werkt dat nog als je de UDM pro gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmybram
cavey schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:29:
[...]

Werkt de TV ook nog als je de MC220L gebruikt? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavey
  • Laatst online: 24-03 20:13
jimmybram schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:04:
[...]

Werkt de TV ook nog als je de MC220L gebruikt? :?
Jazeker, de tv werkt via het kastje en je delta login. Dus niet moeilijk hannesen met iptv vlans enzo. Zelfde account die je gebruikt om bijv via de website van delta tv te kijken, of de delta tv app.

@thundermo telefonie werkt niet met de huis en tuin oplossing van eigen mediaconverter. Je kan via wat omwegen schijnbaar wel met een seriele verbinding op de genexis aanmelden, en daar de configuratie uithalen voor sip/login/etc, maar vooralsnog wordt dit nog niet vrijgegeven door Delta. Dan is de aangedragen oplossing van de titanium modem wellicht beter. Of iig minder rompslomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmybram
cavey schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:26:
[...]

Jazeker, de tv werkt via het kastje en je delta login. Dus niet moeilijk hannesen met iptv vlans enzo. Zelfde account die je gebruikt om bijv via de website van delta tv te kijken, of de delta tv app.

@thundermo telefonie werkt niet met de huis en tuin oplossing van eigen mediaconverter. Je kan via wat omwegen schijnbaar wel met een seriele verbinding op de genexis aanmelden, en daar de configuratie uithalen voor sip/login/etc, maar vooralsnog wordt dit nog niet vrijgegeven door Delta. Dan is de aangedragen oplossing van de titanium modem wellicht beter. Of iig minder rompslomp.
Oke dat ga ik dan zeker proberen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
jimmybram schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:01:
[...]

Helaas hebben wij geen router met SFP poorten dus hebben wij dit nog niet geprobeerd. Maar hoe zit het met de TV? Werkt dat nog als je de UDM pro gebruikt?
@cavey heeft dit reeds beantwoord zie ik maar inderdaad, werkt gewoon. Deze gebruikt gewoon tcp/ip internet verbinding voor een MPEG stream.
jimmybram schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:51:
[...]

Oke dat ga ik dan zeker proberen! :D
Let wel als je dit gaat proberen dat de router (achter je media converter) VLAN ondersteuning op de WAN poort heeft. Anders kom je in het standaard installatie VLAN en heb je dus geen internet toegang.
Telefonie werkt overigens niet, mocht je dat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 21:21
bluewalk schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:58:
Let wel als je dit gaat proberen dat de router (achter je media converter) VLAN ondersteuning op de WAN poort heeft. Anders kom je in het standaard installatie VLAN en heb je dus geen internet toegang.
Ik neem aan dat deze uitspraak van toepassing is op de telefonie via Delta en dat telefonie via andere aanbieders zoals Cheapconnect wel werken via deze manier van aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
RoyPh schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:45:
[...]

Ik neem aan dat deze uitspraak van toepassing is op de telefonie via Delta en dat telefonie via andere aanbieders zoals Cheapconnect wel werken via deze manier van aansluiten?
Correct, de telefonie van Delta gaat over een ander VLAN (102 dacht ik) echter zijn de SIP details niet beschikbaar, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmybram
bluewalk schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:58:
[...]

@cavey heeft dit reeds beantwoord zie ik maar inderdaad, werkt gewoon. Deze gebruikt gewoon tcp/ip internet verbinding voor een MPEG stream.

[...]

Dit zal dus moeten werken met de UDM pro? Of zou er dan nog een media converter tussen moeten zitten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AltTabKeys
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-04 21:45

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Hoi! Ik ben sinds 4 maanden ook een Delta gebruiker.

Let op: Ik heb de 40 voorgaande pagina’s aan dit topic NIET gelezen!

Voordat ik klant was bij Delta, had ik services van Caiway. Dit al jaren op meerdere adressen.

Eind 2020 merkte ik aan mijn facturen al dat Caiway aan het veranderen is. Abonnement gingen ineens anders heten. Facturen/Incasso’s gingen niet naar/via Caiway meer, maar naar Delta.
Toen rook ik al dat Delta hier op de loer lag.

DELTA AL IN ALMELO
Ondanks dat Delta al in 2019 op mijn locatie (Almelo) beschikbaar was, was dit alleen voor buitengebieden.

DELTA 2021
Begin 2021 zijn er grote reclamecampagne’s geweest om Delta te promoten, want ze konden nu ook stedelijk aanbieden.

HET OVERSTAPPEN
Ook ik ben toen klant geworden. De overstap van Caiway naar Delta was appeltje eitje.
In feite zelfs: Het apparatuur dat ik van Delta kreeg, was exact het zelfde als dat van Caiway. (Not suprised). Alleen de doos en handleiding waren anders.

Toch, was er 1 ding wat beter kon. Caiway stopte al om 22:00 in de avond met het leveren van Internet/TV. En, Delta begon pas met leveren omstreeks 22:00, de volgende avond.
Goed, 24 uur zonder internet & TV. Dat is even afkicken! Geen Facebook, geen Instagram, TikTok, Snapchat, FaceTime/videobellen, helemaal niks!

Na 4 MAANDEN?
Sinds de overstap (weet zo geen exacte startdatum meer) is alles soepel verlopen.
Tot op heden nog geen storing gehad.
Maar, niemand van de klantenservice kon mij uitleggen hoe ik portforward op de Genexis Modum.

INTERNET STABILITEIT
Op dit moment heb ik het Giganet abonnement. Dit zou dus 1000mbps Up & Down zijn.
Nou, bijna dan… Met een zeer acceptabele +/- 950 mbps U/D, en 850-900 mbps U/D tijdens de spitsuren, ben ik tevreden.

Met PingPlotter heb ik 0.0% Packageloss gevonden tussen mij en Delta’s host/Google.com

TELEVISIE

Een wat minder populair onderwerp. De telebuis.
Geen klachten. Het ‘zappen’ van de ene zender naar de andere gaat foutloos en erg snel.
Helaas bied Delta nog geen 4K-Supportenden TV-Ontvangers. Aangezien (heel) langzaam maar zeker zenders overgaan naar een hogere resolutie.

What a terrible day to have eyes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
jimmybram schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 23:25:
[...]

Dit zal dus moeten werken met de UDM pro? Of zou er dan nog een media converter tussen moeten zitten?
Correct, zo heb ik het ook al een half jaar draaiende :) SFP module uit de Genexis en in de WAN van de UDM Pro, VLAN 100 op de WAN poort en voilla.
Wel eerst je glasvezel activeren via de Genexis als je nieuwe klant bent.

Verder heb ik het MAC adres van de Genexis gekloond in de UDM Pro zodat wanneer Delta kijkt ze geen Ubiquiti zien staan maar Genexis en niet snel beginnen te zeuren :P
AltTabKeys schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 03:51:

TELEVISIE

Geen klachten. Het ‘zappen’ van de ene zender naar de andere gaat foutloos en erg snel.
Helaas bied Delta nog geen 4K-Supportenden TV-Ontvangers. Aangezien (heel) langzaam maar zeker zenders overgaan naar een hogere resolutie.
De Kamai die ze leveren is 4K capable maar de streams zijn nog geen 4K.

[ Voor 65% gewijzigd door bluewalk op 12-08-2021 06:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bluewalk schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 06:26:
[...]

Correct, zo heb ik het ook al een half jaar draaiende :) SFP module uit de Genexis en in de WAN van de UDM Pro, VLAN 100 op de WAN poort en voilla.
Wel eerst je glasvezel activeren via de Genexis als je nieuwe klant bent.

Verder heb ik het MAC adres van de Genexis gekloond in de UDM Pro zodat wanneer Delta kijkt ze geen Ubiquiti zien staan maar Genexis en niet snel beginnen te zeuren :P

[...]

De Kamai die ze leveren is 4K capable maar de streams zijn nog geen 4K.
Voor zover ik weet is Delta op dit moment bezig met Dolbygeluid en 4K. Zit er wel aan te komen. Ze kunnen niet achterblijven.

• jaaoie17
  • Laatst online: 11:07
AltTabKeys schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 03:51:
Hoi! Ik ben sinds 4 maanden ook een Delta gebruiker.

Let op: Ik heb de 40 voorgaande pagina’s aan dit topic NIET gelezen!

Voordat ik klant was bij Delta, had ik services van Caiway. Dit al jaren op meerdere adressen.

Eind 2020 merkte ik aan mijn facturen al dat Caiway aan het veranderen is. Abonnement gingen ineens anders heten. Facturen/Incasso’s gingen niet naar/via Caiway meer, maar naar Delta.
Toen rook ik al dat Delta hier op de loer lag.

DELTA AL IN ALMELO
Ondanks dat Delta al in 2019 op mijn locatie (Almelo) beschikbaar was, was dit alleen voor buitengebieden.

DELTA 2021
Begin 2021 zijn er grote reclamecampagne’s geweest om Delta te promoten, want ze konden nu ook stedelijk aanbieden.

HET OVERSTAPPEN
Ook ik ben toen klant geworden. De overstap van Caiway naar Delta was appeltje eitje.
In feite zelfs: Het apparatuur dat ik van Delta kreeg, was exact het zelfde als dat van Caiway. (Not suprised). Alleen de doos en handleiding waren anders.

Toch, was er 1 ding wat beter kon. Caiway stopte al om 22:00 in de avond met het leveren van Internet/TV. En, Delta begon pas met leveren omstreeks 22:00, de volgende avond.
Goed, 24 uur zonder internet & TV. Dat is even afkicken! Geen Facebook, geen Instagram, TikTok, Snapchat, FaceTime/videobellen, helemaal niks!

Na 4 MAANDEN?
Sinds de overstap (weet zo geen exacte startdatum meer) is alles soepel verlopen.
Tot op heden nog geen storing gehad.
Maar, niemand van de klantenservice kon mij uitleggen hoe ik portforward op de Genexis Modum.

INTERNET STABILITEIT
Op dit moment heb ik het Giganet abonnement. Dit zou dus 1000mbps Up & Down zijn.
Nou, bijna dan… Met een zeer acceptabele +/- 950 mbps U/D, en 850-900 mbps U/D tijdens de spitsuren, ben ik tevreden.

Met PingPlotter heb ik 0.0% Packageloss gevonden tussen mij en Delta’s host/Google.com

TELEVISIE

Moet je nog wat speciaal doen als je overstapt van Caiway. Je hebt gewoon bij Delta een pakket gekozen en gaat dan de rest vanzelf? Ik bedoel Delta regelt meteen met Caiway dat je daar weg gaat.

Portforwarden wil ik wel kunnen, dat kan toch niet veel geklooi zijn toch?

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-05 21:59
Sjakie0101 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:25:
[...]

Voor zover ik weet is Delta op dit moment bezig met Dolbygeluid en 4K. Zit er wel aan te komen. Ze kunnen niet achterblijven.
Hoor ik al een jaar... en zo niet langer
jaaoie17 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:25:
[...]

Moet je nog wat speciaal doen als je overstapt van Caiway. Je hebt gewoon bij Delta een pakket gekozen en gaat dan de rest vanzelf? Ik bedoel Delta regelt meteen met Caiway dat je daar weg gaat.

Portforwarden wil ik wel kunnen, dat kan toch niet veel geklooi zijn toch?
Overstapservice is hier niet zo lastig, Caiway en Delta zijn zusjes. Zelfde systemen etc etc.
Ilankroon schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:48:
[...]

Hoor ik al een jaar... en zo niet langer
Dit is nu wel concreet. Men is volop bezig met testen. Bedenk dat men hier Stoneroos (of beter de partner die Stoneroos heeft overgenomen) en Amino hier ook een rol in spelen.
Het eerste begin is er, al enige maanden is de fimware van de Aminodecoder die de bottle neck was voor Dolby opgewaardeerd. Men is volop bezig het geluid te verbeteren naar Dolby en ook met 4K tests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:49
Gepstra schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:53:
[...]

Volgens mij leveren ze nu ook (via chat of telefoon) het Genexis Titanium model die wel in bridge mode kan. Dan heb je de media converter ook niet nodig en kun je de telefonie gewoon via het modem laten lopen en de rest van je Unifi apparatuur gebruiken.

En anders 1 maand het ondernemerspakket afnemen om het Titanium modem te ontvangen.
Ik heb net Delta gebeld om te vragen welk modem ze uitleveren op het moment en of deze ook in bridge modus kan. Het model was volgens de medewerker een Genesis platinum 7840 en deze zou in bridge modus kunnen.

Als ik het goed begrijp is de info die ik heb gekregen dus onjuist? Ik wil toch wel heel graag mijn eigen router gebruiken, beetje een deal breaker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepstra
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-05 13:19
Blaffeh schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:57:
[...]

Ik heb net Delta gebeld om te vragen welk modem ze uitleveren op het moment en of deze ook in bridge modus kan. Het model was volgens de medewerker een Genesis platinum 7840 en deze zou in bridge modus kunnen.

Als ik het goed begrijp is de info die ik heb gekregen dus onjuist? Ik wil toch wel heel graag mijn eigen router gebruiken, beetje een deal breaker...
Tenzij er iets veranderd is, en dat denk ik niet, kan de Platinum 7840 niet in bridge mode. Het modem wat je bij het business pack krijgt is het Genexis Titanium model.

Je kan ook net zoals ikzelf en anderen in dit topic een mediaconverter kopen waardoor je het Genexis modem niet meer nodig hebt en je eigen spul kunt blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:49
Ja dat is de meest waarschijnlijke optie dan voor mij. Zou die vlieger ook nog op gaan zodra Delta hun XGS-PON techniek introduceert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gepstra schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:10:
[...]

Tenzij er iets veranderd is, en dat denk ik niet, kan de Platinum 7840 niet in bridge mode. Het modem wat je bij het business pack krijgt is het Genexis Titanium model.

Je kan ook net zoals ikzelf en anderen in dit topic een mediaconverter kopen waardoor je het Genexis modem niet meer nodig hebt en je eigen spul kunt blijven gebruiken.
Voor de duidelijkheid. Je kan bij de Platinum 7840 niet meer een eigen router aan de Platinum hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:11

Ethirty

Who...me?

Kan je met een mediaconverter en vlan100 nog wel tv kijken via Delta? Of lees ik daar nou overheen?

Ik heb al een router met sfp poort dus als ik straks een apparaat minder heb komt dat goed uit.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Pagina: 1 ... 10 ... 120 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.