• Rabitos
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:34
MindBender schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:00:
[...]

Werkt het bij jou al wel? Want zo gaan we wel heel erg snel door onze databundels heen.
Ja, sinds 30 minuten is het opgelost, werd me verteld dat het wel iets aan Delta kant was en je het niet zelf kan oplossen. Zie mijn reply in het andere Delta Eigen Modem topic:
https://gathering.tweaker...message/84522280#84522280
Link naar de Discord staat in de front-post van dat topic, even zoeken op 'Discord'.

[ Voor 8% gewijzigd door Rabitos op 28-01-2026 22:21 ]

• MindBender
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 16:18

MindBender

Bite my shiny metal ass!

Rabitos schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:18:
Ja, sinds 30 minuten is het opgelost, werd me verteld dat het wel iets aan Delta kant was en je het niet zelf kan oplossen. Zie mijn reply in het andere Delta Eigen Modem topic:
https://gathering.tweaker...message/84522280#84522280
Link naar de Discord staat in de front-post van dat topic, even zoeken op 'Discord'.
Hier werkt het sinds vanochtend ook weer. Ik denk voornamelijk omdat het USB 4G/LTE modem dat ik gisterenavond voor mijn Slate 7 besteld vandaag bezorgd wordt.

• Morwen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-02 19:20
Ik heb enkele dagen geleden een abonnement afgesloten. Ik ben compleet nieuw, vorig huis kon niet naar Delta. Met alle verhalen hierboven dacht ik, ach dat moet dan toch wel lukken? Nieuwe klanten strikken schijnen ze goed te doen immers.

Aanbod is eerst naar het verkeerde e-mailadres gestuurd, daar ben ik via de chat achter gekomen. Dus het juiste doorgegeven en ik heb nog steeds geen mail een dag later. Goed begin dit. :+
Morwen schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 18:24:
Ik heb enkele dagen geleden een abonnement afgesloten. Ik ben compleet nieuw, vorig huis kon niet naar Delta. Met alle verhalen hierboven dacht ik, ach dat moet dan toch wel lukken? Nieuwe klanten strikken schijnen ze goed te doen immers.

Aanbod is eerst naar het verkeerde e-mailadres gestuurd, daar ben ik via de chat achter gekomen. Dus het juiste doorgegeven en ik heb nog steeds geen mail een dag later. Goed begin dit. :+
In spam box gekeken?

RIPE Atlas probe: 1005104

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:45
Deze week mijn Delta abonnement (alleen 1Gbit internet) weer verlengd en hoe.

Vorig jaar voor een jaar verlengd met €10,- korting, maar door administratieve fout
(bedrag zonder korting incasseren) heb ik ter compensatie nog een jaar lang een extra €8,- gekregen..
dus betaalde ik €39,50 /maand

Nu kreeg ik in mijn Delta de optie voor 1 jaar of 2 jaar verlengen met resp. 8 of 18mnd €10,- korting
Nou dan ga ik natuurlijk altijd meer betalen. 8)7

Even een belletje naar Delta gedaan en uitgelegd dat ik dit geen aanbieding vind.
Er werd even overlegd of ze hier iets aan konden doen, en ja hoor, als ik gelijk voor 2 jaar zou
verlengen zou ik de volledige 2 jaar voor € 39,50 krijgen..

Daar hoefde ik niet aan te twijfelen... dus ik zit weer goed tot Januari 2028 :*)

Tip: abonnement verlengen? gewoon even bellen.

RichardVos.nl

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-02 15:58
Ik kan de verlengdatum niet vinden op mijndelta :(

• Fox-Racing
Mijn Contract Beheren -> Bekijk contract informatie

RichardVos.nl

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Fox-Racing schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 14:25:
Mijn Contract Beheren -> Bekijk contract informatie
Ik kan ook geen verlengdatum vinden in MijnDelta. Er is ook geen "Mijn Contract Beheren" bij mij.

Wel "Mijn abonnement beheren" en dan "Bijkijk contractinformatie" maar dan zie ik dat datum waarop ik in het verleden een abonnement had aangevraagd. Dat is natuurlijk anders dan start en einddatum van contract.
mkmi schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 14:39:
[...]

Ik kan ook geen verlengdatum vinden in MijnDelta. Er is ook geen "Mijn Contract Beheren" bij mij.

Wel "Mijn abonnement beheren" en dan "Bijkijk contractinformatie" maar dan zie ik dat datum waarop ik in het verleden een abonnement had aangevraagd. Dat is natuurlijk anders dan start en einddatum van contract.
Het ligt er toch aan of je iets hebt afgesproken voor 1 jaar of 2 jaar of dat je gewoon een lopend abonnement voor onbepaalde tijd hebt?

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• Barneveld1991
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Hoe zijn de tv kastjes van Delta, in vergelijking met Ziggo/KPN?

• Fox-Racing
mkmi schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 14:39:
[...]

Op de website -> Mijn Delta -> Mijn Abonnement beheren -> bekijk contract informatie

Daar staat de Startdatum van de dag dat je een contract bent aangegaan.
En daaronder staat de prolongatie datum (tot wanneer je contract loopt).

in de app -> Profiel -> Contractinformatie -> staan ook de start en prolongatie datum

RichardVos.nl

• Geheugenbank
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11:03
Barneveld1991 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 15:17:
Hoe zijn de tv kastjes van Delta, in vergelijking met Ziggo/KPN?
Minder, veel minder zelfs.

• Barneveld1991
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Oh… in welk opzicht? De beeld kwaliteit?
Barneveld1991 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 15:54:
[...]

Oh… in welk opzicht? De beeld kwaliteit?
Er valt in dit topic voldoende over te vinden.

O.a. het feit dat het puur een TV kastje is. Verder 0,0 apps. Volgens mij nog een IR afstandsverklaring? Dus ook nog "moeten richten" (i.p.v. Bluetooth of andere "radio" variant). Etc etc etc.
Afgelopen week werd hier nog geopperd dat het TV kastje bij wijze van spreken alleen voor bejaarden is die niet de app kunnen gebruiken. En de app heeft dan nog steeds kuren (bij vooruit / achteruit spoelen zie je geen preview zodat je ziet waar je stopt).
RobertMe schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 16:17:
[...]
Afgelopen week werd hier nog geopperd dat het TV kastje bij wijze van spreken alleen voor bejaarden is..
En bedankt.. 🤩.

Ben er tevreden over. Maar kijk ook praktisch geen TV. Behoor niet tot de doelgroep.

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Fox-Racing schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 15:33:
[...]

Op de website -> Mijn Delta -> Mijn Abonnement beheren -> bekijk contract informatie

Daar staat de Startdatum van de dag dat je een contract bent aangegaan.
En daaronder staat de prolongatie datum (tot wanneer je contract loopt).

in de app -> Profiel -> Contractinformatie -> staan ook de start en prolongatie datum
Bij mij staat er maar een datum in pagina contractinformatie zowel in app als op de website.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iDmK1W4IiANpfiwJ7CtP8KmKIIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BwXXHrs41LqhLQvtlbi73EDo.jpg?f=fotoalbum_large

• Geheugenbank
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11:03
RobertMe schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 16:17:
[...]

Er valt in dit topic voldoende over te vinden.

O.a. het feit dat het puur een TV kastje is. Verder 0,0 apps. Volgens mij nog een IR afstandsverklaring? Dus ook nog "moeten richten" (i.p.v. Bluetooth of andere "radio" variant). Etc etc etc.
Afgelopen week werd hier nog geopperd dat het TV kastje bij wijze van spreken alleen voor bejaarden is die niet de app kunnen gebruiken. En de app heeft dan nog steeds kuren (bij vooruit / achteruit spoelen zie je geen preview zodat je ziet waar je stopt).
Dat inderdaad, het beeld is ook niet echt heel strak.
Geheugenbank schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 00:04:
[...]
Dat inderdaad, het beeld is ook niet echt heel strak.
Dat hangt af van welke box je krijgt, De Androidbox heeft een superstrak beeld em werkt perfect. Die wordt uitgegeven bij een Unlimited Extra pakket met Videoland.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-02 23:32
Sjakie0101 schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 09:59:
[...]

Dat hangt af van welke box je krijgt, De Androidbox heeft een superstrak beeld em werkt perfect. Die wordt uitgegeven bij een Unlimited Extra pakket met Videoland.
“Werkt perfect” is natuurlijk subjectief. Kun je met de androidbox ook zien waar je bent gebleven bij het spoelen, zoals dat met de Kamai kan? Of werkt het doorspoelen net zoals de Delta LGTV-app. Want dan kun je niet zien waar je bent bij het doorspoelen….

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Moet zeggen dat er bij Delta vaker storingen zijn dan met caiway. over het algemeen merk ik er vrij weinig van en krijg ik pas een mail van Delta als aan de storing word gewerkt en/of is opgelost. Nergens op de website word dan gesproken over storingen. Ze zijn van kpn of dutchopenfiber ? wel in de buurt ergens kabels aan het leggen. zouden die steeds kabels van delta kapot trekken ofzo?

[ Voor 21% gewijzigd door nnndoh op 31-01-2026 11:59 ]

• Morwen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-02 19:20
Yep. Nog steeds niks binnen vandaag. Dit geeft weinig vertrouwen.

Oh nu wordt het leuk. Ze hebben me zojuist de gegevens van de vorige eigenaar van het huis voorgelezen. 8)7 'tis dat het dorpsgenoten zijn maar anders... En mijn abo kan (nog) niet gevonden worden.

Update: Duurt even maar dan heb je ook wat. Probleem was, installatieadres is een ander dan afleveradres (ik woon er nog niet). Op installatieadres zoeken leverde de verkeerde hits. Afleveradres wist ik natuurlijk niks van dus heb ik niet op laten zoeken. Contract is nog niet ingegaan en daarom heb je dan ook geen klantnummer, konden ze dus ook niet op zoeken. En mijn naam was overal verkeerd gespeld, dus ook in het systeem op mijn achternaam zoeken leverde niks op. Dat was even te ingewikkeld voor het systeem (dat blijkt) en na doorverbinden en wat geduld nu alles netjes geregeld en zelfs een klantnummer zodat ik alvast kan inloggen om alles te checken. :*)

Moraal van het verhaal: Als je aan de telefoon afsluit, gebruik het NAVO-alfabet. :9

[ Voor 79% gewijzigd door Morwen op 31-01-2026 13:50 ]

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-02 09:18

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-02 15:58
Ik zie hier alleen de eerste datum staan. Maar ik weet zeker dat ik een keer verlengt heb.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QedaBrpsB2O0-CNQ6jTbyxMYhpU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/0NHYYg6vp7jZQa3CK6EqThvx.png?f=user_large

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:41
Vandaag overgestapt naar Delta. Aanpassen van het vlan id op mijn Ubiquiti router van 300 naar 100 plus een herstart was voldoende.

Qua TV heb ik een of andere antieke box ontvangen waar de enige apps YouTube en teletekst zijn 8)7 .
Klanten service gesproken en Android boxen zijn niet leverbaar. Ben wel benieuwd hoe ze dan Videoland aanbieden :?
zeezuiper schreef op maandag 2 februari 2026 @ 16:12:
Vandaag overgestapt naar Delta. Aanpassen van het vlan id op mijn Ubiquiti router van 300 naar 100 plus een herstart was voldoende.

Qua TV heb ik een of andere antieke box ontvangen waar de enige apps YouTube en teletekst zijn 8)7 .
Klanten service gesproken en Android boxen zijn niet leverbaar. Ben wel benieuwd hoe ze dan Videoland aanbieden :?
Je hebt het Unlimited TV pakket? Dan zij die Android Box geleverd moeten worden.

• zeezuiper
Nee standaard tv.

Maar je kan nergens kiezen welke box je krijgt, terwijl ze overal adverteren dat de Android box de standaard is; er staat dus nergens dat je bij standaard tv een antiek ding krijgt zonder Android.

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
zeezuiper schreef op maandag 2 februari 2026 @ 17:14:
Nee standaard tv.

Maar je kan nergens kiezen welke box je krijgt, terwijl ze overal adverteren dat de Android box de standaard is; er staat dus nergens dat je bij standaard tv een antiek ding krijgt zonder Android.
Ik zie alleen de Kamai en Aria genoemd worden.
https://www.delta.nl/televisie/interactieve-tv/
zeezuiper schreef op maandag 2 februari 2026 @ 17:14:
Nee standaard tv.

Android Box is alleen bij Unlimited Extra pakket met Videoland.

• zeezuiper
Sjakie0101 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 17:30:
[...]

Android Box is alleen bij Unlimited Extra pakket met Videoland.
Dat staat nergens op de Delta site: https://www.delta.nl/televisie/delta-smart-box/

• draadloos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-02 10:06
All,

Sinds vandaag Delta zakelijk pro met 16 extra public ip's. Voorheen zat de modem rechtstreeks op 1 udm pro max. Nu heb ik deze in HA gezet (dus 2x udm pro max), en er een 10gb switch (unifi aggregation) voorgezet. Ik dacht als ik daar een vlan op maak met 3 poortjes erin (vlan 2), en geen ip nummers daarop etc. Ik op die manier wel mijn internet op de actieve udm kon krijgen (vlan 107 getagged).

Dit werkt echter niet. Ik krijg via dhcp dan geen ip adres. De nokia ont rechtstreeks in de udm werkt prima.. Heb het ook geprobeerd met vlan 107 op de 3 switch poortjes, maar ook dan geen ip adres.

Ik ging ervan uit dat het eerste device wat dhcp vraagt, dit krijgt. Iemand een idee?

grts,
Erik

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:26
draadloos schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 14:21:
All,

Sinds vandaag Delta zakelijk pro met 16 extra public ip's. Voorheen zat de modem rechtstreeks op 1 udm pro max. Nu heb ik deze in HA gezet (dus 2x udm pro max), en er een 10gb switch (unifi aggregation) voorgezet. Ik dacht als ik daar een vlan op maak met 3 poortjes erin (vlan 2), en geen ip nummers daarop etc. Ik op die manier wel mijn internet op de actieve udm kon krijgen (vlan 107 getagged).

Dit werkt echter niet. Ik krijg via dhcp dan geen ip adres. De nokia ont rechtstreeks in de udm werkt prima.. Heb het ook geprobeerd met vlan 107 op de 3 switch poortjes, maar ook dan geen ip adres.

Ik ging ervan uit dat het eerste device wat dhcp vraagt, dit krijgt. Iemand een idee?

grts,
Erik
Dit werkt zo niet inderdaad. Kan best zijn als je je vlan 2 aanpast naar 107 dat het wel werkt.

Maar ik weet niet hoe je die IP adressen toegewezen krijgt, want ik verwacht dat dit een gerouteerd blok is. Dus dat betekend dat je nog een router nodig hebt om je IP block te routeren

Hier had uw advertentie kunnen staan!

• draadloos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-02 10:06
Dat routering is makkelijk: Dit subnet wordt gerouteerd naar uw bovenstaande vaste ip adres.

Die komen gewoon binnen dan. Ik zal eens proberen met vlan 107 op die switchpoorten. Die pakken zelf geen ip adres, dus dan zou de udm pro de 1e moeten zijn.

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02 19:24
De nieuwe Delta Smart-box V2 is door Totaal TV op de testbank gelegd het resultaat kun je hier lezen.

https://www.totaaltv.nl/t...a-zet-de-puntjes-op-de-i/

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Mapje schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 20:23:
De nieuwe Delta Smart-box V2 is door Totaal TV op de testbank gelegd het resultaat kun je hier lezen.

https://www.totaaltv.nl/t...a-zet-de-puntjes-op-de-i/
Ik lees in de review weer helemaal niksss over spoelen/thumbnail scrubbing. Dat werkt nog steeds niet (toch?) en bij Ziggo absoluut wel. KPN meen ik óók!

Voor mij nog steeds een irritatie en gemis. Ik zie totaal niet waar ik ben tijdens voor- of achteruit spoelen. Belachelijk anno 2026...

[ Voor 4% gewijzigd door Allewijn op 04-02-2026 20:54 ]

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
En dit keer wel wifi ipv alleen die kabel?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
carpebios schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 20:54:
En dit keer wel wifi ipv alleen die kabel?
Dat doet mijn v1 Amino Android box ook gewoon (wifi).... Zit geen utp kabel in.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Allewijn schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 20:56:
[...]

Dat doet mijn v1 Amino Android box ook gewoon (wifi).... Zit geen utp kabel in.
In de eerste kon je met wifi werken, die daarna was UTP only, dus ik hoop dat het nu weer met wifi is, want waar mijn tv hangt is het geen doen om een UTP kabel te laten komen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Allewijn schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 20:52:
[...]

Ik lees in de review weer helemaal niksss over spoelen/thumbnail scrubbing. Dat werkt nog steeds niet (toch?) en bij Ziggo absoluut wel. KPN meen ik óók!

Voor mij nog steeds een irritatie en gemis. Ik zie totaal niet waar ik ben tijdens voor- of achteruit spoelen. Belachelijk anno 2026...
Wellicht goed dit te delen op het Delta gebruikersforum...
Ik mis in het verlengde het kunnen doorspoelen van RTL.
Bij Ziggo kan men wel doorspoelen, maar heeft men een oormerk op de reclames. Je kan dan reclames niet doorspoelen. Dat is fijner en netter dan de optie die Delta biedt. Maar ik ga er dan ook wel van uit dat de oplossing van Ziggo duurder is qua investeringen en dat Delta er daarom vanaf ziet of die keuze niet maakt.

• SilentLucidity
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17-02 06:27
Hallo mededeltagebruikers,

Ik heb een 500mbps up en down.

Ik heb het Nokia Wifimodem van Delta. Wifi staat uit. Ik heb een deco M5 als hoofdrouter. Twee oudere deco units zijn bedraad aangesloten voor een Mesh netwerk. Mijn Deco staat in AP mode.

Ik heb sinds november, en super random, extreme drops in draadloze netwerkstabiliteit. Mijn wifi snelheid is dan slechts een paar mbps. Ik kan er geen pijl op trekken. Soms duurt dit uren, soms enkele minuten. Ik kan dan vrij weinig. Geen vergaderingen, websites laden duurt minuten. Ik heb Delta al een keer gebeld, maar zij garanderen alleen bedraad netwerk. Uit een bedrade test kwam toen ook een keer slechts iets van 23mbps (niet direct op het Modem of mijn M5, maar Cat6a bedraad op mijn M4).

De monteur heb ik afgezegd toen ik een aantal weken lang 400mbps over de wifi haalde. Inmiddels had ik gister en vanochtend zeer slechte wifi, maar sinds vanmiddag is het weer oke en haal ik bedraad op mijn M4 bijna 100.

Ik heb de laatste firmware voor mijn deco's geinstalleerd, al een aantal keer de wifi geoptimaliseerd vanuit de deco app. Gezien het verschil in uitersten, zowel bedraad als draadloos, ben ik de draad kwijt.

Mijn vraag is dus voornamelijk, zijn er mensen die ook vreselijk instabiele snelheden ervaart?

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:50
Sinds een maand over van Odido Klik & Klaar naar Delta Glasvezel, wat een verademing.
Ik heb via de servicedesk CGNAT laten uitzetten, maar blijf toch wat issues houden met het opzetten van een VPN verbinding naar thuis.
Ondanks dat CGnat is uitgezet (62.*.*.*) range blijft de hostname
code:
1
host-**.cgnat-b.v4.dfn.nl
. Volgens de servicedesk kan dat geen kwaad. Kan iemand bevestigen dat cgnat in je hostname blijft staan?
Deze melding bij DMZ in het Nokia modem helpt natuurlijk ook niet echt mee:
code:
1
Note that the functionality on this page will not work as expected due to specific network addressing use. If you need to use this functionality, please contact your service provider.
holoX schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 15:48:
Sinds een maand over van Odido Klik & Klaar naar Delta Glasvezel, wat een verademing.
Ik heb via de servicedesk CGNAT laten uitzetten, maar blijf toch wat issues houden met het opzetten van een VPN verbinding naar thuis.
Ondanks dat CGnat is uitgezet (62.*.*.*) range blijft de hostname
code:
1
host-**.cgnat-b.v4.dfn.nl
. Volgens de servicedesk kan dat geen kwaad. Kan iemand bevestigen dat cgnat in je hostname blijft staan?
Deze melding bij DMZ in het Nokia modem helpt natuurlijk ook niet echt mee:
code:
1
Note that the functionality on this page will not work as expected due to specific network addressing use. If you need to use this functionality, please contact your service provider.
Waar zie je dat 62.x.y.z IP adres? Alleen je router kan je dat vertellen, dus niet whatsmyip sites.

Volgens mij zit je met die router naam in de traceroute (neem ik aan) nog steeds op CGNAT. Ik heb geen CGNAT en zie dat ook niet in de traceroute hosts.

Misschien even op Discord in het #Support kanaal een ticket maken: https://discord.gg/zmXhfv7z6

[ Voor 4% gewijzigd door ernstoud op 06-02-2026 17:51 ]

• holoX
ernstoud schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 17:50:
[...]

Waar zie je dat 62.x.y.z IP adres? Alleen je router kan je dat vertellen, dus niet whatsmyip sites.

Volgens mij zit je met die router naam in de traceroute (neem ik aan) nog steeds op CGNAT. Ik heb geen CGNAT en zie dat ook niet in de traceroute hosts.

Misschien even op Discord in het #Support kanaal een ticket maken: https://discord.gg/zmXhfv7z6
Dat 62 adres zie ik bij iedere willekeurige 'wat is mijn extern ip' website.
In het tabblad WAN Services op het modem zie ik overigens een 100. adres:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VA-G5B4tOmI8m0hr_egrSruQaYM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/v9gIxOvrbJvEvhdvaKH8tq50.png?f=fotoalbum_large
Ik heb gewoon het vermoeden dat ik toch nog achter cgnat zit. Ik zal eens via Discord contact opnemen.
holoX schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 20:19:
[...]

Dat 62 adres zie ik bij iedere willekeurige 'wat is mijn extern ip' website.
In het tabblad WAN Services op het modem zie ik overigens een 100. adres:
[Afbeelding]
Ik heb gewoon het vermoeden dat ik toch nog achter cgnat zit. Ik zal eens via Discord contact opnemen.
Zoals ik al zei; zie je in de router 100.x.y.z dan zit je nog op CGNAT. Bij een test met whatsmyip e.d. zie het publieke IP adres dat je deelt met anderen vanuit de CGNAT core router.

Kortom, via helpdesk of Discord alsnog CGNAT uit laten zetten!

• holoX
ernstoud schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 20:27:
[...]

Zoals ik al zei; zie je in de router 100.x.y.z dan zit je nog op CGNAT. Bij een test met whatsmyip e.d. zie het publieke IP adres dat je deelt met anderen vanuit de CGNAT core router.

Kortom, via helpdesk of Discord alsnog CGNAT uit laten zetten!
Dat heb ik dus al twee keer laten doen via de chat ;-) Ik ga de discord route eens bewandelen. Tnx!
holoX schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 20:31:
[...]

Dat heb ik dus al twee keer laten doen via de chat ;-) Ik ga de discord route eens bewandelen. Tnx!
Chat? Helpdesk telefonisch vragen een ticket aan te maken. Maar goed, indertijd bij mij bleek dat het ticket er ook niet was. Via Discord in een kwartier geregeld.

• Rolandow
  • Laatst online: 07-02 16:18
Sinds enige maanden mag ik ook genieten van Delta fiber, maar wat een waardeloos modem is dat Nokia zeg! :-)

Het liefst zou ik ipv6 helemaal uitschakelen, maar ik zie niet hoe dit moet; iemand een idee?

Als dat niet mogelijk is, zou ik liever mijn eigen DNS servers gebruiken zodat ik lekker kan cachen, met Technitium. Ik heb mijn eigen DNS server geconfigureerd bij DHCP IPv4 gewoon onder Primary DNS. En bij DHCP IPv6 heb ik mijn lokale ipv6 ingevoerd, en als alternate die van google.

Echter, als ik mijn ip gegevens opvraag, dan zie ik nog steeds een andere IPv6 staan, die bovenin staat. En als ik met nslookup een domein resolve, dan zie ik inderdaad dat resolver1.zeelandnet.nl gebruikt wordt.

Helemaal DHCP uitschakelen en door Technitium laten doen, zou dat werken?

Ben benieuwd hoe jullie dit gedaan hebben?

Koffie met thee is minder lekker.

• Rolandow
  • Laatst online: 07-02 16:18
Paling1 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 15:12:
Sinds een paar weken krijg ik met mijn Chromecast met Google TV geen stabiele WiFi verbinding meer. De verbinding valt telkens na een paar minuten weg.
Ik heb een Delta (voorheen Caiway) modem. Dat is een Nokia XS-2426G-A. Er is een Unifi accesspoint gekoppeld aan de modem.
De Chromecast verbinden met de WiFi van de modem lukt niet, verbinden via het netwerk van de Unifi werkt wel, maar zoals gezegd de verbinding valt telkens weg.
Als ik de Chromecast verbind met het WiFi hotspot op mijn Android telefoon is er geen enkel probleem. Dus ik denk dat het probleem in de modem zit en niet in de Chromecast.
Voor zover ik kan zien hebben alle andere apparaten in huis (tablets, telefoons, laptops, Sonos etc) geen last van wegvallende verbindingen.

Ik zit wat te lezen over problemen met Chromecast icm IPv6, maar dat kan ik zo te zien niet uitzetten in de modem.

Iemand een tip? Is er een instelling in het modem die ik over het hoofd zie? Of toch maar Delta bellen?
Heb je toevallig je access points een firmware upgrade gegeven?

Bij mij lag het aan de PMF functie (Setting --> Wifi --> SSID selecteren --> Security openklappen --> PMF). Volgens mij heb ik deze instelling nooit eerder gezien, maar het stond wel ineens aan. Heb het weer op disabled gezet en toen ging het weer goed.

Koffie met thee is minder lekker.

Rolandow schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 16:06:
Sinds enige maanden mag ik ook genieten van Delta fiber, maar wat een waardeloos modem is dat Nokia zeg! :-)
Je bedoelt de Nokia xs-2426g-b? Die is inderdaad behoorlijk dichtgetimmerd. Hier staan je opties als je iets beters wil:

[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Rolandow schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 16:18:
[...]

Heb je toevallig je access points een firmware upgrade gegeven?

Bij mij lag het aan de PMF functie (Setting --> Wifi --> SSID selecteren --> Security openklappen --> PMF). Volgens mij heb ik deze instelling nooit eerder gezien, maar het stond wel ineens aan. Heb het weer op disabled gezet en toen ging het weer goed.
Ik heb geen accesspoints. Alleen die Unifi en die heeft al heel lang geen update gekregen. De Chromecast wil met dat netwerk sowieso niet verbinden.
Uiteindelijk heb ik een nieuw wifi netwerk op de modem aangemaakt en daar werkt het een stuk beter mee. Nu heb ik 'maar' 1x per week een disconnected melding.

[ Voor 4% gewijzigd door Paling1 op 07-02-2026 19:42 ]

• holoX
ernstoud schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 20:52:
[...]

Chat? Helpdesk telefonisch vragen een ticket aan te maken. Maar goed, indertijd bij mij bleek dat het ticket er ook niet was. Via Discord in een kwartier geregeld.
Als er een chat wordt aangeboden verwacht ik ook gewoon geholpen te worden, zeker als er beloofd wordt alles in orde te maken.
Uiteindelijk is het nu netjes via Discord opgelost, top!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:14
De Autoriteit Consument en Markt (ACM) gaat optreden tegen internetbedrijven die bestaande klanten ‘straffen’ door hogere maandtarieven te rekenen dan aan nieuwe klanten. Dit gebeurt bijvoorbeeld via jaarlijkse inflatiecorrecties en andere prijsverhogingen die bestaande klanten duurder maken dan mensen die een nieuw contract afsluiten. ACM wil hiermee oneerlijke praktijken tegengaan en zorgt dat providers dit gaan aanpassen of uitleggen.

Lees: www.nu.nl/economie/638538...met-hoog-maandbedrag.html
Dan heeft Delta als eerste een probleem. Delta hanteert voor bestaande klanten hogere basisprijzen voor internet tov nieuwe klanten.

Sjakie0101 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 10:57:
Dan heeft Delta als eerste een probleem. Delta hanteert voor bestaande klanten hogere basisprijzen voor internet tov nieuwe klanten.
En alle andere telco’s ook…

ernstoud schreef op maandag 9 februari 2026 @ 12:39:
[...]

telco's?

Kijk ik weet niet of dit soort praktijken waar de basisprijzen anders zijn voor dezelfde dienst.
Meestal is er en marketingtruc met een alles in 1 aanbod of net even andere snelheden, net wel of geen belkosten etc. Dus zeker eens. Maar bij Delta gaat het niet om euro's, maar zelfs om een tientje per maand. Dat is best grof naar je bestaande klant toe. En dan ook nog eens inflatiecorrectie doorvoeren....

ernstoud schreef op maandag 9 februari 2026 @ 12:39:
[...]

Met dat verschil dat je bij Ziggo prima kunt overstappen van een oud naar een nieuw pakket en dan de nieuwe prijs krijgt, en alle klanten met hetzelfde pakket dezelfde (basis)prijs betalen. Terwijl @Sjakie0101 hier laatst schreef dat hij was overgestapt naar 500Mbit voor in de €50 terwijl de huidige basisprijs (/nieuwe klanten na kortingsperiode) maar €42,50 of iets dergelijks betalen. Dat is een praktijk die ik van geen andere ISP ben tegen gekomen.
Google:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ySTBw9kpjA0OJyl26Qkvky6gO7M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cCWayR2s8anK7BukBIyTLlaV.jpg?f=fotoalbum_large

Telco is zeg maar breder dan ISP, want dat gedoe met prijzen gaat ook op voor mobiele abonnementen, niet alleen over internet.

Misschien is het inderdaad jargon want ik kom uit die wereld… telco, provider, ISP…

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11:50
Leuk van de ACM en CB dat ze aangeven dat vooral ouderen blijven zitten bij hun provider en zo tientallen euro’s laten liggen. Dus snel overstappen dan maar oudjes?
Ze vertellen er niet bij dat , als ze overstappen en geen eigen domein hebben , ze waarschijnlijk ook al hun email adressen en contacten moet veranderen. Of ze moeten een gmail adres oid hebben.
Toen xs4all er mee stopte heb ik een eigen domeinnaam vastgelegd met bijbehorende email adressen. Dat overzetten en uitzoeken kost je toch wel een zondagmiddag.😉

[ Voor 7% gewijzigd door fmrama op 09-02-2026 17:02 ]

• murdock36
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-02 17:49
afgelopen zondag eens rondgekeken op de site van Delta, om TV te bestellen naast mijn glasabonnement. vanmiddag stond PostNL al op de stoep, met een teleurstellend pakket. tot mijn verbazing zat er een zogenaamde interactieve tv-ontvanger in, een generiek doosje zwart plastic met bijbehorende afstandsbediening.
Uiteraard gelijk aan de telefoon met de KS, om te vragen voor een Smart box.
Helaas zijn deze momenteel alleen te krijgen voor coax klanten. Later dit jaar schijnt de V2 (weer) leverbaar te zijn. ik hoop hem dan te bemachtigen.
alernatief zou dan ook nog Ziggo over Delta glas kunnen zijn, aangezien hier nooit coax in de straat heeft gelegen.

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:39
@fmrama Het zijn heus niet alleen de oudjes met een provider gebonden e-mail adres. Mijn buurman is ZZPer en die is toen er hier glasvezel kwam bij Ziggo moeten blijven vanwege zijn ziggo e-mail adres. Als ie mij 15 jaar geleden nou even om advies had gevraagd toe ie daar aan begon..

Ripe Atlas probes 17297 en 26115

fmrama schreef op maandag 9 februari 2026 @ 16:59:
Leuk van de ACM en CB dat ze aangeven dat vooral ouderen blijven zitten bij hun provider en zo tientallen euro’s laten liggen. Dus snel overstappen dan maar oudjes?
Ze vertellen er niet bij dat , als ze overstappen en geen eigen domein hebben , ze waarschijnlijk ook al hun email adressen en contacten moet veranderen. Of ze moeten een gmail adres oid hebben.
Toen xs4all er mee stopte heb ik een eigen domeinnaam vastgelegd met bijbehorende email adressen. Dat overzetten en uitzoeken kost je toch wel een zondagmiddag.😉
Tip: bij KPN kun je bij opzeggen/veranderen kiezen voor “e-mail only”. Dan hou je je kpnmail.nl adressen en goed ingesteld werkt dat dan via elke provider. Kost EUR 7,75 (althans dat zegt Google over twee jaar geleden) p/m. Veel geld maar als het echt nodig is, is het een optie.

In het Ziggo topic meen ik eens gelezen te hebben dat er zijn die een forward op het mailadres hadden gezet en dat die nu, jaren na opzeggen, nog steeds werkt.
Maar garantie tot de deur uiteraard. (Officieel houd Ziggo de mailbox meen ik nog 6 maanden aan. Geen idee of daar een wettelijke verplichting voor is)
RobertMe schreef op maandag 9 februari 2026 @ 18:11:
In het Ziggo meen ik eens gelezen te hebben dat er zijn die een forward op het mailadres hadden gezet en dat die nu, jaren na opzeggen, nog steeds werkt.
Maar garantie tot de deur uiteraard. (Officieel houd Ziggo de mailbox meen ik nog 6 maanden aan. Geen idee of daar een wettelijke verplichting voor is)
Dat laatste zou kunnen want ook KPN houdt zes maanden je e-mail werkend na opzeggen.

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Is verplicht voor de provider inderdaad om de mail minimaal een half jaar te online te houden. Waarbij KPN idd de uitzondering is waarbij je een e-mail online abonnement kunt afsluiten.

• Jemi
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-02 01:50
Ik heb een vraag. Waar ik woon wordt het glasvezelnetwerk beheert door Delta. Ik woon hier recent en de vorige bewoner heeft alle contact afgewezen, waardoor er geen groene 'spriet' in de nabijheid van ons huis te vinden is. Dit is bij andere buurtbewoners wel het geval.

Ik heb contact gezocht met de aannemer (MIH) en deze reageert nergens op. Contact gehad met Delta en deze zeggen dat de enige mogelijkheid voor mij om toegang tot het glasvezelnetwerk, en eventueel aanleggen hier van, is om een contract bij hun af te sluiten.

Is dit de normale gang van zaken?

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02 19:24
Ze adverteren er niet mee maar DELTA kent ook een e-mail only abonnement

https://www.delta.nl/medi...orwaarden-e-mail-only.pdf

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:13
Jemi schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:25:
Ik heb een vraag. Waar ik woon wordt het glasvezelnetwerk beheert door Delta. Ik woon hier recent en de vorige bewoner heeft alle contact afgewezen, waardoor er geen groene 'spriet' in de nabijheid van ons huis te vinden is. Dit is bij andere buurtbewoners wel het geval.

Ik heb contact gezocht met de aannemer (MIH) en deze reageert nergens op. Contact gehad met Delta en deze zeggen dat de enige mogelijkheid voor mij om toegang tot het glasvezelnetwerk, en eventueel aanleggen hier van, is om een contract bij hun af te sluiten.

Ik denk dat het niet helemaal volledig is: een contract afsluiten, is de enige manier om GRATIS alsnog een glasvezelaansluiting te krijgen en zelfs dat niet altijd.
De glasvezelaansluiting zullen ze best willen maken, maar tegen een flinke prijs. Op zich is dat ook wel te verklaren, want het kost nu eenmaal veel meer geld om een aansluiting achteraf aan te leggen dan in één keer voor de hele wijk.

Het lijkt mij zeer sterk dat er daadwerkelijk nergens een glasvezel te vinden is? Als jij gewoon in een dorp / stad woont zal er vast een rol onder de stoep liggen klaar liggen. De vorige bewoner kan immers alleen voorkomen dat er op de eogen grond gegraven wordt, niet dat Delta (/MiH) de stoep open trekt.

Maar ik kan mij wel indenken dat MiH / Delta niet achteraf nog even voor de lulz die vezel binnen komt aansluiten.

Maar bij mij in het dorp (ook aanleg door MiH) hebben ze wel "iedereen" aangesloten, met of zonder abonnement. Alleen de echte weigeraars zullen niet aangesloten zijn maar het lijkt mij dat de vezel daar gewoon onder de stoep klaar ligt. (Want bij het open breken van de stoepen hebben ze voor elke woning een rol klaar gelegd, en later de stoep weer open gemaakt om vanaf daar tot de voordeur te schieten).

• Jemi
RobertMe schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 10:10:
[...]

Het lijkt mij zeer sterk dat er daadwerkelijk nergens een glasvezel te vinden is? Als jij gewoon in een dorp / stad woont zal er vast een rol onder de stoep liggen klaar liggen. De vorige bewoner kan immers alleen voorkomen dat er op de eogen grond gegraven wordt, niet dat Delta (/MiH) de stoep open trekt.

Maar ik kan mij wel indenken dat MiH / Delta niet achteraf nog even voor de lulz die vezel binnen komt aansluiten.

Maar bij mij in het dorp (ook aanleg door MiH) hebben ze wel "iedereen" aangesloten, met of zonder abonnement. Alleen de echte weigeraars zullen niet aangesloten zijn maar het lijkt mij dat de vezel daar gewoon onder de stoep klaar ligt. (Want bij het open breken van de stoepen hebben ze voor elke woning een rol klaar gelegd, en later de stoep weer open gemaakt om vanaf daar tot de voordeur te schieten).
Dit vermoed ik ook. Er is maar 1 manier om er achter te komen denk ik en dat is een contract af te sluiten bij delta.
dennisfr schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:49:
[...]

[...]

Ik denk dat het niet helemaal volledig is: een contract afsluiten, is de enige manier om GRATIS alsnog een glasvezelaansluiting te krijgen en zelfs dat niet altijd.
De glasvezelaansluiting zullen ze best willen maken, maar tegen een flinke prijs. Op zich is dat ook wel te verklaren, want het kost nu eenmaal veel meer geld om een aansluiting achteraf aan te leggen dan in één keer voor de hele wijk.
Dat snap ik, ik vind het ook niet erg om te betalen om het binnen te krijgen (Mits binnen proportie t.o.v. een abbonement.) Maar deze optie krijg ik niet aangeboden.
Jemi schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 11:30:
[...]

Dit vermoed ik ook. Er is maar 1 manier om er achter te komen denk ik en dat is een contract af te sluiten bij delta.
En dan opzeggen binnen de 14 dagen bedenktijd :Y)

Alhoewel het mij niks zou verbazen als ze dan toch iets van kosten mogen rekenen.

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
dennisfr schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:49:
Het kan anders flink verschillen.
Hier krijgen we bijna maandelijks (of vaker) post van Delta om bij hun een abonnement af te sluiten en dan wordt de glasvezel gratis aangesloten (die ligt voor de oprit opgerold onder de grond).
De afgelopen jaren hebben we daar ontzettend veel van dergelijke post gekregen; die willen ons wel heel graag overhalen. Dit is in de bebouwde kom.

Familie 1,5 km. verderop heeft het een duizenden euro's gekost om glasvezel aan te sluiten (ook in gebied waar ze al aangelegd hebben). Die valt bij Delta onder zogenaamd "buitenaf' gebied, maar in dit geval is dat wel discutabel maar goed.

(Overigens; net even bij verschillende ISP's gekeken en geen van allen heeft iets staan over eventuele aansluitkosten, behalve Plinq; die geven €995 aan)

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 10-02-2026 11:58 ]

Piet91 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 11:57:
Familie 1,5 km. verderop heeft het een duizenden euro's gekost om glasvezel aan te sluiten (ook in gebied waar ze al aangelegd hebben). Die valt bij Delta onder zogenaamd "buitenaf' gebied, maar in dit geval is dat wel discutabel maar goed.
Delta houd gewoon de borden aan. Ik ken een verhaal van een straat met doorlopend huizen (allemaal vrijstaand, maar niet weilanden of zo ertussen), ergens "halverwege" staat het verkeersbord van begin/einde bebouwde kom en het eerste huis voor/na het bord heeft dus geluk/pech. Zeg 10 of 20 meter verder dat ze de aftakking vanaf de straat moeten maken maar ze tellen het direct als buitengebied met alle bijbehorende kosten (of toelage op de abo kosten of eenmalig af te kopen voor ik meen iets van rond de €1000).

• Piet91
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:13:
Delta houd gewoon de borden aan. Ik ken een verhaal van een straat met doorlopend huizen (allemaal vrijstaand, maar niet weilanden of zo ertussen), ergens "halverwege" staat het verkeersbord van begin/einde bebouwde kom en het eerste huis voor/na het bord heeft dus geluk/pech. Zeg 10 of 20 meter verder dat ze de aftakking vanaf de straat moeten maken maar ze tellen het direct als buitengebied met alle bijbehorende kosten (of toelage op de abo kosten of eenmalig af te kopen voor ik meen iets van rond de €1000).
Nou in dat geval; de weg loopt parallel met hun perceel en het bebouwde kom bord staat zo'n 120 meter verder dan hun aansluiting. :P

Maar goed; deze situatie hebben jij en ik in het verleden geloof ik ook wel over gehad (toen dit gerealiseerd moest worden); mijn eerdere post was alleen maar om aan te geven dat bij Delta een aansluiting krijgen qua kosten flink kan verschillen; van constant post krijgen waarin ze je met alle plezier gratis willen aansluiten tot duizenden euro's bijbetalen.

ik denk dat je dan maar op hun aanbieding in moet gaan. Als er Coax ligt kun je zelfs overwegen om tv via Ziggo af te nemen en internet van Delta a een leuk actietarief met de Delta-tv app als achtervang. Maar wanneer je all in gaat is dat zeker geen straf en wil je waarschijnlijk niet meer terug naar iets anders dan glasvezel. Je kan na een jaar altijd switchen naar Odido, Solcon etc.

• yeahbaby
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05:58
Jemi schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 11:30:
[...]

[...]

Dat snap ik, ik vind het ook niet erg om te betalen om het binnen te krijgen (Mits binnen proportie t.o.v. een abbonement.) Maar deze optie krijg ik niet aangeboden.
Je kunt proberen om contact op te nemen met Delta Fiber Netwerk. https://www.deltanetwerk.nl/glasvezel/aanleg/

Ik heb op 2 adressen Delta glasvezel aangelegd gekregen en Delta hanteert op elke plek andere voorwaarden een kosten. Delta Fiber Netwerk kan je het beste informeren hierin. De postcodecheck daar kan al een indicatie geven.

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:09
Piet91 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 11:57:
[...]

Het kan anders flink verschillen.
Hier krijgen we bijna maandelijks (of vaker) post van Delta om bij hun een abonnement af te sluiten en dan wordt de glasvezel gratis aangesloten (die ligt voor de oprit opgerold onder de grond).
De afgelopen jaren hebben we daar ontzettend veel van dergelijke post gekregen; die willen ons wel heel graag overhalen. Dit is in de bebouwde kom.

(Overigens; net even bij verschillende ISP's gekeken en geen van allen heeft iets staan over eventuele aansluitkosten, behalve Plinq; die geven €995 aan)
Wij zijn ook vaak benaderd door Delta via post en aan de deur. Aansluiting wel laten leggen maar geen abbo wilde mijn ouders toen. Gevolg: Vastrechtvergoeding waardoor overstappen helemaal niet loont t.o.v. Ziggo. Verder alleen KPN koper. Dus we zitten vast.

• Piet91
  • Niet online
nielsiejjj92 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 18:37:
[...]

Wij zijn ook vaak benaderd door Delta via post en aan de deur. Aansluiting wel laten leggen maar geen abbo wilde mijn ouders toen. Gevolg: Vastrechtvergoeding waardoor overstappen helemaal niet loont t.o.v. Ziggo. Verder alleen KPN koper. Dus we zitten vast.
Ja, dat is er ook nog. In ons geval wordt er geloof ik geen vastrechtvergoeding gevraagd.
Bij familie in 'buitenaf' wél, dat kon p/maand of in een keer afgedragen worden, ondanks het feit dat ze dus ook al duizenden aan de aanleg hebben uitgeven.

Maar goed; keus hadden ze ook niet. Er lag verder niets, KPN 'durfde' niet met koper (te grote afstand) dus dan werd het óf Delta netwerk of iets als Starlink (en later Odido K&K).

Overigens heeft Glaspoort dit hele gebied ook al bijna 2 jaar 'in onderzoek'. Benieuwd wat wat daar ooit uit komt rollen...
Piet91 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 20:29:
[...]

Ja, dat is er ook nog. In ons geval wordt er geloof ik geen vastrechtvergoeding gevraagd.
Bij familie in 'buitenaf' wél, dat kon p/maand of in een keer afgedragen worden, ondanks het feit dat ze dus ook al duizenden aan de aanleg hebben uitgeven.

Maar goed; keus hadden ze ook niet. Er lag verder niets, KPN 'durfde' niet met koper (te grote afstand) dus dan werd het óf Delta netwerk of iets als Starlink (en later Odido K&K).

Overigens heeft Glaspoort dit hele gebied ook al bijna 2 jaar 'in onderzoek'. Benieuwd wat wat daar ooit uit komt rollen...
Veel buitengebiedaansluitingen zitten in het overnameverzoek van Glspoort van 200.000 woningen die nu aamgesloten zijn op Delta.

• Jemi
Sjakie0101 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 14:02:
[...]

ik denk dat je dan maar op hun aanbieding in moet gaan. Als er Coax ligt kun je zelfs overwegen om tv via Ziggo af te nemen en internet van Delta a een leuk actietarief met de Delta-tv app als achtervang. Maar wanneer je all in gaat is dat zeker geen straf en wil je waarschijnlijk niet meer terug naar iets anders dan glasvezel. Je kan na een jaar altijd switchen naar Odido, Solcon etc.
Dat is ook de route die ik nu denk ik ga bewandelen. Heb in het vorige huis glasvezel gehad en was hier uiterst tevreden over.

Momenteel heb ik Ziggo over de coax, ook enigzins tevreden, maar ik wil graag de aansluitig in huis hebben. Mocht ik ooit 'gedwongen' worden om toch over het glasvezel internet te nemen(omdat coax misschien zou vervallen) heb ik deze dan in huis en kom ik misschien niet voor onverwachte kosten te staan.
yeahbaby schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 15:38:
[...]

Je kunt proberen om contact op te nemen met Delta Fiber Netwerk. https://www.deltanetwerk.nl/glasvezel/aanleg/

Ik heb op 2 adressen Delta glasvezel aangelegd gekregen en Delta hanteert op elke plek andere voorwaarden een kosten. Delta Fiber Netwerk kan je het beste informeren hierin. De postcodecheck daar kan al een indicatie geven.
Daar staat dat de glasvezel gewoon beschikbaar is op mijn adres. Ik ga denk ik maar een jaarabbonement nemen daar.

• Pikkie_Noga
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12-02 18:39
Ik ben al jaren klant van Delta. Sinds vandaag een heel rare tv bug via m'n nvidia shield Pro en de Delta tv app..

Ik kan geen commerciële zenders bekijken?! Ik krijg continu de melding 'er is iets fout gegaan bij het afspelen'.

Ik kan enkel npo 1,2,3 kijken en lokale zenders... Bug in de nvidia shield? In de Delta app? App update is 15 Januari voor het laatst geweest. Probleem doet zich ineens vandaag voor. .

Iemand een idee? Ervaringen? Tips?
Shield reset, app reset, mag allemaal niet baten...

Klantenservice van Delta gesproken en die hameren uiteraard op het gebruik van hun eigen kastjes, maar dat is natuurlijk kliek klare onzin...
Pikkie_Noga schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 20:55:
Ik ben al jaren klant van Delta. Sinds vandaag een heel rare tv bug via m'n nvidia shield Pro en de Delta tv app..

Ik kan geen commerciële zenders bekijken?! Ik krijg continu de melding 'er is iets fout gegaan bij het afspelen'.

Ik kan enkel npo 1,2,3 kijken en lokale zenders... Bug in de nvidia shield? In de Delta app? App update is 15 Januari voor het laatst geweest. Probleem doet zich ineens vandaag voor. .

Iemand een idee? Ervaringen? Tips?
Shield reset, app reset, mag allemaal niet baten...

Klantenservice van Delta gesproken en die hameren uiteraard op het gebruik van hun eigen kastjes, maar dat is natuurlijk kliek klare onzin...
Lijkt me een fout in de abonnement informatie. Wat zie je bij TV in je abonnement bij mijn.delta.nl ?

• Pikkie_Noga
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12-02 18:39
ernstoud schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 21:03:
[...]

Lijkt me een fout in de abonnement informatie. Wat zie je bij TV in je abonnement bij mijn.delta.nl ?
Gewoon netjes dat ik alle zenders kan zien... Is toch heel raar dat van de ene op de andere dag enkel publieke omroep beschikbaar is? Lijkt wel censuur joh! Ligt dit aan iptv instelling in asus router? Nvidia shield probleem? App probleem? Snap er geen fluit van...
Pikkie_Noga schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 21:09:
[...]

Gewoon netjes dat ik alle zenders kan zien... Is toch heel raar dat van de ene op de andere dag enkel publieke omroep beschikbaar is? Lijkt wel censuur joh! Ligt dit aan iptv instelling in asus router? Nvidia shield probleem? App probleem? Snap er geen fluit van...
De publieke zenders zijn altijd beschikbaar, ook zonder TV abonnement. Dat is een wettelijke eis.

En omdat die wel werken lijkt het er op dat je apparatuur in orde is, maar de fout bij Delta ligt.

• Digicien
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-02 22:34
SilentLucidity schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 13:32:

Ik heb het Nokia Wifimodem van Delta. Wifi staat uit. Ik heb een deco M5 als hoofdrouter. Twee oudere deco units zijn bedraad aangesloten voor een Mesh netwerk. Mijn Deco staat in AP mode.

Ik heb sinds november, en super random, extreme drops in draadloze netwerkstabiliteit.
Ik weet niet of iemand al heeft geantwoord, vandaar late reactie :-)

Heb je regelmatig een oranje Powerlampje op het Nokia modem (netwerk probleem) en zijn beide bekabelde decos direct op het modem aangesloten?

Met decos als volgt aansluiten Modem -> Hoofddeco -> (switch indien noodzakelijk - bijvoorbeeld meer dat 2 deco bekabeld) -> andere Decos

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Via SMS én email, precies terwijl televisie en internet wegviel:
Beste heer, mevrouw,

Op dit moment kun je door een storing in ons netwerk in je regio een onderbreking ervaren van onze dienst(en. Excuses voor dit ongemak, we werken aan een snelle oplossing en houden je hier op de hoogte van de voortgang. Verwachte oplostijd: nog onbekend.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

CLB schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 13:53:
Beste heer, mevrouw,

Op dit moment kun je door een storing in ons netwerk in je regio een onderbreking ervaren van onze dienst(en. Excuses voor dit ongemak, we werken aan een snelle oplossing en houden je hier op de hoogte van de voortgang. Verwachte oplostijd: nog onbekend.
Vrijdag de 13e…

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:01

Ethirty

Who...me?

Vandaag afdeling retentie gesproken omdat ik aanzienlijk meer betaal voor mijn 250Mbit connectie als je nu (voor korting) betaald voor een 500Mbit connectie. Vaag verhaal over dat ze klanten niet automatisch upgraden en de oude prijs voor een klant blijft staan.

Uiteindelijk wel een redelijke aanbieding gehad. Over 2 jaar gezien 5 tientjes meer als een nieuwe klant, maar wel met een hogere basisprijs per maand :?

Ik twijfel nu om toch maar te verlengen ipv opzeggen de boel omruilen en op een andere naam hetzelfde contract af te sluiten. Gedoe met nieuw account, tv opnames kwijt etc.

Waarom is een klant nog steeds zo’n last voor bedrijven :(

Ze leek in ieder geval niet onder de indruk van mijn wil tot opzeggen :')

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

.

[ Voor 128% gewijzigd door Sjakie0101 op 13-02-2026 21:39 ]

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:08
Ethirty schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 17:20:
Ik twijfel nu om toch maar te verlengen ipv opzeggen de boel omruilen en op een andere naam hetzelfde contract af te sluiten. Gedoe met nieuw account, tv opnames kwijt etc.

Waarom is een klant nog steeds zo’n last voor bedrijven :(

Ze leek in ieder geval niet onder de indruk van mijn wil tot opzeggen :')
Alleen om die arrogante opstelling zou ik al overstappen. Ik was jarenlang (>20 jaar) trouw klant bij KPN en ben om diezelfde reden tóch opgestapt. Nu bij Delta ivm hun aanbieding én een cashback. Maar stap, na einde contract, net zo makkelijk weer over naar een ander. Kastje wisselen, SSID aanpassen en klaar.

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 13:53:
Beste heer, mevrouw,

En weer internet, dat heeft best lang geduurd allemaal...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:56
Frup schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 21:00:
[...]

Alleen om die arrogante opstelling zou ik al overstappen. Ik was jarenlang (>20 jaar) trouw klant bij KPN en ben om diezelfde reden tóch opgestapt. Nu bij Delta ivm hun aanbieding én een cashback. Maar stap, na einde contract, net zo makkelijk weer over naar een ander. Kastje wisselen, SSID aanpassen en klaar.
En daarom dus al die hobbyBob's met eigen modem en wifi. Is leuk spelen en dan is het: kastje wisselen en klaar ;)

• DickvanMaurik
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:31
Helaas mn oude Nokia modem kapot, DELTA gevraagd voor een nieuwe die mogelijk in Bridge mode kan zodat ik eindelijk een eigen router er tussen kan doen... Krijg ik alsnog de Nokia modem :(
DickvanMaurik schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 16:04:
Helaas mn oude Nokia modem kapot, DELTA gevraagd voor een nieuwe die mogelijk in Bridge mode kan zodat ik eindelijk een eigen router er tussen kan doen... Krijg ik alsnog de Nokia modem :(
Delta heeft geen bridge modems. Komen er denk ik ook nooit. Je kunt proberen de losse ONT met WiFi 7 router te vragen, als je abonnement tot 1 Gbps. is schijn je dat te kunnen krijgen. En dan eigen router achter die ONT.

• thaan
  • Laatst online: 11:19
DickvanMaurik schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 16:04:
Ik heb nog het oude Genexis modem van Delta, maar mijn Unifi router staat erachter in de DMZ van de Genexis.
Kan je dat niet doen met het Nokia modem?
Ik host zo meerdere services op het ip adres dat ik van Delta krijg, wat eigenlijk nooit wijzigt.

Is er iets wat niet met het Nokia modem kan door gewoon je eigen router in de DMZ van het Nokia modem te zetten & je eigen DHCP te draaien en de Nokia verder te negeren?

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:01

Ethirty

Who...me?

Frup schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 21:00:
[...]

Tja, eerlijk is eerlijk, als ik zo rondkijk is zo’n beetje iedereen duurder. En we hebben eigenlijk nooit problemen, op af en toe wat haperende tv opnames na.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:08
Ethirty schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 20:09:
[...]

Tja, eerlijk is eerlijk, als ik zo rondkijk is zo’n beetje iedereen duurder. En we hebben eigenlijk nooit problemen, op af en toe wat haperende tv opnames na.
True, ben ook best tevreden over Delta (maar gebruik voor tv Nlziet). De verschillen ontstaan als je de welkomstkortingen en contractduur terugrekent naar het effectieve maandbedrag.

• Oxize
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-02 21:44

Oxize

Social Engineering Specialist

Weet iemand of je met die Nokia Fiber Routers van Delta site to site vpn kan doen?

Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:00
Ethirty schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 17:20:
Uiteindelijk wel een redelijke aanbieding gehad. Over 2 jaar gezien 5 tientjes meer als een nieuwe klant, maar wel met een hogere basisprijs per maand.
Wat bedoel je nou met die hogere basisprijs? Als je die 5 tientjes uitsmeert over 24 maanden weet je toch wat je betaalt? Ruim 2 euro per maand meer dan een nieuwkomer?
rowicom schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 22:45:
[...]

Wat bedoel je nou met die hogere basisprijs? Als je die 5 tientjes uitsmeert over 24 maanden weet je toch wat je betaalt? Ruim 2 euro per maand meer dan een nieuwkomer?
5 tientjes? Ik betaal voor 500 Mbps flexpakket 52,50 + inflatiecorrectie. Een nieuwe klant betaald voor exact dit pakket 42,50 zonder inflatiecorrectie.
Dat is is voor mijn ruim 10 euro per maand meer dan nieuwe klanten voor daadwerkelijk hetzelfde pakket.

Nieuwe klanten krijgen daar bovenop nog eens de liederlijke actiekortingen.

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Ik zie het probleem niet zo. Bij het afsluiten van het abonnement was het schijnbaar een goed abonnement anders kies je wel iets anders. Ben je niet tevreden is overstappen vrij eenvoudig. Is ook niet dat providers niet genoeg reclame maken. Dus kan niet zijn dat niemand bekend is met prijzen van andere providers. Dus iemand die niet meer tevreden is kan gewoon overstappen.
Pagina: 1 ... 134 135 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.