Begrijp alleen niet zo waarom die discussies niet hier zouden kunnen. Aan versnippering van kennis heeft niemand voordeel.Sjakie0101 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 18:20:
[...]
Dat forum bestaat ook nog maar 2 weken. Dat heeft tijd nodig. Maar er komen al wel meer nieuwe namen voorbij
Heb ongeveer 1 maand een apple tv kastje en heb me kamai kastje afgekoppeld en draai nu volledig via de app op me apple box. Prima beeld en werkt vlekkeloos. Alleen 1 nadeel vind ik: Je kan geen favorietenlijst aanmaken. Maar ach ik ben zeer tevreden. Heb trouwens ook nog coax signaal en daar kijk ik ook regelmatig nog tv mee. Oud caiway klant die 3 maanden geleden omgezet is naar Delta en ging vlekkeloos Mag ook wel eens gezegd wordensrna513006 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:56:
Vraag over de Delta TV app…
Ik begreep dat de Delta TV app ook op de Apple TV 4K (2022) draait maar ik kan nergens hieraan gerelateerde reviews vinden.
Zijn er forumleden die de Apple TV 4K icm de Delta TV app gebruiken of gebruikt hebben en iets over de prestaties kunnen vertellen?
M.a.w., draait de Delta TV app probleemloos op de ATV?
Gisteren bij iemand een nieuw Sagemcom 3890v3 coaxmodem aangesloten. De bestaande is van 2015 en liet zich niet meer resetten. Nieuwe geen connectivity, tv werkte wel. Oude deed het gelukkig nog. Delta heeft het in onderzoek. Ik overweeg nog om een nieuwere splitter te proberen.
/update: Delta mailt dat ze het opgelost hebben, dan gok ik dat hij niet geactiveerd of geprovisioned was.
/update: Delta mailt dat ze het opgelost hebben, dan gok ik dat hij niet geactiveerd of geprovisioned was.
[ Voor 16% gewijzigd door Doane op 24-07-2025 11:15 ]
Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts
Bedankt voor de input….Migow schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 06:45:
[...]
Heb ongeveer 1 maand een apple tv kastje en heb me kamai kastje afgekoppeld en draai nu volledig via de app op me apple box. Prima beeld en werkt vlekkeloos. Alleen 1 nadeel vind ik: Je kan geen favorietenlijst aanmaken. Maar ach ik ben zeer tevreden. Heb trouwens ook nog coax signaal en daar kijk ik ook regelmatig nog tv mee. Oud caiway klant die 3 maanden geleden omgezet is naar Delta en ging vlekkeloos Mag ook wel eens gezegd wordenEn blij dat ik mijn apparatuur mocht houden (dus glasvezelmodem zonder wifi, maar gewoon me asus router die me wifi verzorgd)
Goed om te horen dat de Apple TV goed presteert.
Een Favorieten lijst vind ik verder niet zo boeiend.
Bij mij in het appartement ligt sinds circa 10 jaar Caiway glasvezel zonder bijbehorende apparatuur dus ik veronderstel dat met deze oude aansluiting nog wel iets moet worden aangepast, correct?
Delta en hun compaan Guidon hebben het kunstmatige in hun intelligente processen iets te ver doorgevoerd. Vandaag 4 uur zitten wachten op een ingeplande monteur.
Na 1 email en 2 sms berichten ga je we toch van uit dat die komt. Zelfs de chatbot van Guidon gaf aan dat de monteur te laat was, maar nog zou komen. Omdat ik geen medewerker in chat kreeg toegewezen heb ik maar eens gebeld. Na enig intern overleg was de conclusie, er is een 'dummy' monteur ingepland.
Hoe en waarom heb ik niet te horen gekregen, alleen dat het hun speet en er voor dinsdag een echte monteur wordt ingepland.
Na 1 email en 2 sms berichten ga je we toch van uit dat die komt. Zelfs de chatbot van Guidon gaf aan dat de monteur te laat was, maar nog zou komen. Omdat ik geen medewerker in chat kreeg toegewezen heb ik maar eens gebeld. Na enig intern overleg was de conclusie, er is een 'dummy' monteur ingepland.
Hoe en waarom heb ik niet te horen gekregen, alleen dat het hun speet en er voor dinsdag een echte monteur wordt ingepland.
'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd
Ik heb sinds 2016 een glasvezel abbonement bij Caiway en ik heb bericht gekregen dat dit per 28 juli overgaat naar Delta.
Sinds de start heb ik hetzelfde glasvezelmodem (geen router) en hier achter zit mijn eigen router Netgear R7000.
Ondertussen ben ik wel een keer toe aan de upgrade van mijn hardware. Dus ik wil bellen met Delta wat er mogelijk is. Op de website zie ik dat nieuwe klanten een Nokia modem krijgen met wifi 6. Hier zou ik dan zelf extra acces points kunnen toevoegen om.mesh te creeren toch.
Zou wel graag willen wisselen, want betaal nu 40euro p/m (voor internet only 100mbit) met daarnaast verplicht 13euro vastrecht. De enige andere optie is Solcon waar ik voor 2.50euro extra naar 200mbit ga en een Fritzbox krijg.
Kan ik met Delta ook nog wat vragen denken jullie? En is het Nokia modem goed genoeg?
Sinds de start heb ik hetzelfde glasvezelmodem (geen router) en hier achter zit mijn eigen router Netgear R7000.
Ondertussen ben ik wel een keer toe aan de upgrade van mijn hardware. Dus ik wil bellen met Delta wat er mogelijk is. Op de website zie ik dat nieuwe klanten een Nokia modem krijgen met wifi 6. Hier zou ik dan zelf extra acces points kunnen toevoegen om.mesh te creeren toch.
Zou wel graag willen wisselen, want betaal nu 40euro p/m (voor internet only 100mbit) met daarnaast verplicht 13euro vastrecht. De enige andere optie is Solcon waar ik voor 2.50euro extra naar 200mbit ga en een Fritzbox krijg.
Kan ik met Delta ook nog wat vragen denken jullie? En is het Nokia modem goed genoeg?
24x sf175s + gw5000-dt op oost
Je krijgt gezien je snelheid de Nokia xs-2426g-b. Die kan niet in bridge zoals je dat nu wel hebt. En Delta biedt extra WiFi punten aan, zie: https://www.delta.nl/internet/wifi/wifi-apparatuur/VivaAtloni schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 19:03:
Ik heb sinds 2016 een glasvezel abbonement bij Caiway en ik heb bericht gekregen dat dit per 28 juli overgaat naar Delta.
Of je houdt de Netgear achter de genoemde Nokia. Dan heb je twee keer NAT, niet ideaal maar lang niet altijd problematisch. Gewoon proberen.
Wat zou je Delta verder nog willen vragen? Die zin begrijp ik niet helemaal.
Als je heel veel geluk hebt zit je bij de 1000 aansluitingen die het nieuwe modem krijgen samen met een ONT en dus wel bridgeernstoud schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 19:14:
[...]
Je krijgt gezien je snelheid de Nokia xs-2426g-b. Die kan niet in bridge zoals je dat nu wel hebt. En Delta biedt extra WiFi punten aan, zie: https://www.delta.nl/internet/wifi/wifi-apparatuur/
Of je houdt de Netgear achter de genoemde Nokia. Dan heb je twee keer NAT, niet ideaal maar lang niet altijd problematisch. Gewoon proberen.

Ik hoop enige vorm van extra's/korting aangezien ik al zo lang klant ben.ernstoud schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 19:14:
[...]
Bedoel je het wifi7 modem wat ze per 1 juli uitrollen?Sjakie0101 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 20:08:
[...]
Als je heel veel geluk hebt zit je bij de 1000 aansluitingen die het nieuwe modem krijgen samen met een ONT en dus wel bridge
Volgens mij moet je dan bericht hebben of er een swap van de hardware nodig is. Ook zou je die spullen dan al binnen moeten hebben anders kan je niet over. Waarschijnlijk blijf je voorlopig op het AON netwerk zitten met je bestaande hardware.VivaAtloni schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 19:03:
Goede opmerking! Ik lees nu ook dat er een bridge modem in gebruik is (Genexis Titanium dus).MPvDam schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 20:42:
[...]
Volgens mij moet je dan bericht hebben of er een swap van de hardware nodig is. Ook zou je die spullen dan al binnen moeten hebben anders kan je niet over. Waarschijnlijk blijf je voorlopig op het AON netwerk zitten met je bestaande hardware.
Inderdaad. Volledige administratieve switch dus.
(Beetje late reactie, maar goed
)
- Wij hebben de glasvezel voor de oprit opgerold onder de straat liggen. Hoeft dus alleen onder oprit door naar de meterkast. Gaat met vlagen, maar soms krijgen we meerdere keren per maand enveloppen van Delta om ons over te halen over te stappen naar Delta.
Aanlegkosten hoeven we niet te betalen, vastrecht ook niet.
Nemen we echter bijvoorbeeld Plinq (als we zouden overstappen naar glasvezel dan lijkt me dat wel wat i.v.m. DVB-C) dan betalen we €995 aansluitkosten.
Een Solcon geeft geen aansluitkosten, maar zegt dat we eerst bij Delta netwerk de aansluiting moeten regelen; zal dus ook wel geld gaan kosten.
Wat de andere ISP's zeggen, heb ik zo niet naar gekeken.
- Ander huishouden/situatie 1.5km verderop. Dit geldt officieel als buitengebied voor Delta. (Hier begonnen ze met het leggen, later de bebouwde kom zoals eerste situatie hierboven. Maar dat is pure theorie, want locaties zijn sterk vergelijkbaar).
Jaren na glasvezel aanleg werd hier (binnen bestaande bebouwing) een nieuwbouwwoning gebouwd.
Hiermee zijn ze een kleine week o.i.d. bezig geweest en hebben ze over een kleine 300m op diverse plekken de straat moeten openhalen. (En blijkbaar de glasvezel van de buren nog doorgehaald want die zaten tijdelijk zonder internet). Kosten daarvan (inclusief afkopen vastrecht en zonder korting) ging richting de 4 nullen.
Piet91 in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie"
- Nog andere situatie; zo'n 3500 meter verderop. Dit is wel echt buitenaf. Die is met oorspronkelijk aanleg meegedaan (als ik mij goed herinner 1 dag na sluiting toch nog abonnement afgesloten).
Die moeten nu €20 p/maand vastrechtvergoeding betalen (dat begon ooit met €15 p/maand) of eenmaal €1900 afkopen.
- Situatie #4; ook echt buitenaf. Huidige bebouwing wordt gesloopt en nieuwbouwwoning ergens in de toekomst gebouwd. Als ik mij goed herinner ligt bij de oprit/in de straat glasvezel opgerold voor dit adres.
Aansluitkosten zijn mij eens verteld maar ontvallen, maar dat leek mee te vallen. Maar geloof ik wel weer vastrechtvergoeding.
Die gebruiken nu (in een woonunit) Odido Klik&Klaar en denken serieus aan om dit (of nog meer Starlink) te nemen omdat dat voor hun onder de streep goedkoper is dan glasvezel daar te nemen.
Zou niet direct mijn keus zijn, maar het is wel te begrijpen.
Dus allerlei situaties met verschillende kosten. Alleen die maandelijkse vastrechtvergoeding is al een drempel; paar jaar geleden begonnen met €15 p/maand, nu €20 en who knows hoeveel dat de komende jaren gaat worden.
En woon je letterlijk 10 meter verderop en je hoeft geen cent aansluitkosten en vastrechtvergoeding te betalen...
Het is ook zo verschillend.
- Wij hebben de glasvezel voor de oprit opgerold onder de straat liggen. Hoeft dus alleen onder oprit door naar de meterkast. Gaat met vlagen, maar soms krijgen we meerdere keren per maand enveloppen van Delta om ons over te halen over te stappen naar Delta.
Nemen we echter bijvoorbeeld Plinq (als we zouden overstappen naar glasvezel dan lijkt me dat wel wat i.v.m. DVB-C) dan betalen we €995 aansluitkosten.
Een Solcon geeft geen aansluitkosten, maar zegt dat we eerst bij Delta netwerk de aansluiting moeten regelen; zal dus ook wel geld gaan kosten.
- Ander huishouden/situatie 1.5km verderop. Dit geldt officieel als buitengebied voor Delta. (Hier begonnen ze met het leggen, later de bebouwde kom zoals eerste situatie hierboven. Maar dat is pure theorie, want locaties zijn sterk vergelijkbaar).
Jaren na glasvezel aanleg werd hier (binnen bestaande bebouwing) een nieuwbouwwoning gebouwd.
Hiermee zijn ze een kleine week o.i.d. bezig geweest en hebben ze over een kleine 300m op diverse plekken de straat moeten openhalen. (En blijkbaar de glasvezel van de buren nog doorgehaald want die zaten tijdelijk zonder internet). Kosten daarvan (inclusief afkopen vastrecht en zonder korting) ging richting de 4 nullen.
- Nog andere situatie; zo'n 3500 meter verderop. Dit is wel echt buitenaf. Die is met oorspronkelijk aanleg meegedaan (als ik mij goed herinner 1 dag na sluiting toch nog abonnement afgesloten).
Die moeten nu €20 p/maand vastrechtvergoeding betalen (dat begon ooit met €15 p/maand) of eenmaal €1900 afkopen.
- Situatie #4; ook echt buitenaf. Huidige bebouwing wordt gesloopt en nieuwbouwwoning ergens in de toekomst gebouwd. Als ik mij goed herinner ligt bij de oprit/in de straat glasvezel opgerold voor dit adres.
Aansluitkosten zijn mij eens verteld maar ontvallen, maar dat leek mee te vallen. Maar geloof ik wel weer vastrechtvergoeding.
Die gebruiken nu (in een woonunit) Odido Klik&Klaar en denken serieus aan om dit (of nog meer Starlink) te nemen omdat dat voor hun onder de streep goedkoper is dan glasvezel daar te nemen.
Dus allerlei situaties met verschillende kosten. Alleen die maandelijkse vastrechtvergoeding is al een drempel; paar jaar geleden begonnen met €15 p/maand, nu €20 en who knows hoeveel dat de komende jaren gaat worden.
En woon je letterlijk 10 meter verderop en je hoeft geen cent aansluitkosten en vastrechtvergoeding te betalen...
Enorm herkenbaar, mooie melkkoe voor Delta. Ik heb ook al naar Odido Klikenklasr gekeken. Is wel.beschikbaar maar 5G ontvangst is matig. Wellicht toch maar eerst proberen, want dan ben ik met 25euro klaar.Piet91 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 21:16:
(Beetje late reactie, maar goed)
[...]
Het is ook zo verschillend.
Aansluitkosten zijn mij eens verteld, maar dat leek mee te vallen. Maar geloof ik wel weer vastrechtvergoeding.
Melkkoe? Enig idee wat de aanleg van glasvezel kost? En dan nog, het is een commercieel bedrijf. Je weet wel, winst maken en zo.VivaAtloni schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 22:10:
[...]
Enorm herkenbaar, mooie melkkoe voor Delta. Ik heb ook al naar Odido Klikenklasr gekeken. Is wel.beschikbaar maar 5G ontvangst is matig. Wellicht toch maar eerst proberen, want dan ben ik met 25euro klaar.
K&K kost de eerste maand EUR 45. En lag er vandaag een groot deel van de dag uit. Denk er goed over na of je afhankelijk wil zijn van lage prio op de mast, weersomstandigheden e.d.
Dit dus de hele dag:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/088jI03z63N2hktO5dTb6xXp.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/66ah9cClKspUQchAGWtWaqTl.jpg?f=fotoalbum_large)
Eerst goed testen is echt aan te raden.
[ Voor 30% gewijzigd door ernstoud op 25-07-2025 23:59 ]
iemand problemen met het internet in Middelburg?
Stopte ineens. Via afstand konden ze niet bij het Nokia modem .
Mijn Delta kabelinternet en digitale kabeltelevisie doet het niet in Middelburg sinds 22.00.Lord Anubis schreef op zondag 27 juli 2025 @ 23:05:
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
https://allestoringen.nl/storing/delta/Lord Anubis schreef op zondag 27 juli 2025 @ 23:05:
Heb nu bijna een jaar Delta internet only en verder niks te klagen (behalve dat de prijs al 2x was verhoogt voor mijn abonnement zelfs al begonnen was...)
Het verlengingsaanbod is wat karig, maar Ziggo heeft momenteel ook geen goede aanbieding voor internet only. Voor nieuwe Delta klanten is de prijs wel een stuk gunstiger en heb je 2 jaar korting.
Is het mogelijk om met een andere naam/rekeningnummer een nieuw abbo te bestellen en de oude op te zeggen? Ik weet dat dit bij Ziggo wel vaker wordt gedaan maar geen idee of het bij Delta ook werkt of dat die een betere controle op adres hebben.
Het verlengingsaanbod is wat karig, maar Ziggo heeft momenteel ook geen goede aanbieding voor internet only. Voor nieuwe Delta klanten is de prijs wel een stuk gunstiger en heb je 2 jaar korting.
Is het mogelijk om met een andere naam/rekeningnummer een nieuw abbo te bestellen en de oude op te zeggen? Ik weet dat dit bij Ziggo wel vaker wordt gedaan maar geen idee of het bij Delta ook werkt of dat die een betere controle op adres hebben.
Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.