Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry33
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:55
Vandaag bij mij Delta geactiveerd. Ik had Ziggo met de router in bridge, daarachter een Unify Express met 3 AP's met simpele (non-Unify switches om budget redenen). Nu heeft de monteur vandaag het Delta modem geinstalleerd, maar dat gaat niet in bridge, zoals ik al eerder op T gelezen had.
Ik had verwacht dat als ik de kabel in een poort van de Nokia steek en de ander kant in de Express, dat het iig geval zou werken, maar de Express blijft melden dat hij geen internet heeft. Een laptop wired direct op de Nokia geeft keurig internet.
Ik vermoed zelf dat het in IP conflicten zit, maar kan niet echt verzinnen hoe ik het juist instel. DHCP op Delta modem aan of op Express? Omdat mijn hele netwerk op 192.168.178.xx zit, zou ik dat zo willen houden.
Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:15

pietje63

RTFM

@Jerry33
- check welke DHCP range heeft de Nokia
- check welke settings heeft Express (fixed IP of verwacht hij dynamic IP)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:21
Doane schreef op maandag 30 juni 2025 @ 08:59:
[...]

Nice2know. En waar draaide (tot ze dicht gingen) ZeelandNet-forum op?
Helaas was Sjakie0101 (weer) eens voor maar het was idd vBulletin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:20
Jerry33 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 16:48:
Vandaag bij mij Delta geactiveerd. Ik had Ziggo met de router in bridge, daarachter een Unify Express met 3 AP's met simpele (non-Unify switches om budget redenen). Nu heeft de monteur vandaag het Delta modem geinstalleerd, maar dat gaat niet in bridge, zoals ik al eerder op T gelezen had.
Ik had verwacht dat als ik de kabel in een poort van de Nokia steek en de ander kant in de Express, dat het iig geval zou werken, maar de Express blijft melden dat hij geen internet heeft. Een laptop wired direct op de Nokia geeft keurig internet.
Ik vermoed zelf dat het in IP conflicten zit, maar kan niet echt verzinnen hoe ik het juist instel. DHCP op Delta modem aan of op Express? Omdat mijn hele netwerk op 192.168.178.xx zit, zou ik dat zo willen houden.
Iemand suggesties?
Het zou moeten werken want de Nokia doet 192.168.1.x standaard, en dat geeft geen conflict met jouw range.
Ik verwacht dat je de wan settings in unifi nog op ziggo hebt staan.
Dan daar vlan id weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:05
Iemand suggesties?
Kun je een screenshot delen van je wan settings?
Laptop rechtstreeks aan de Nokia werkt wel?
Unifi Express al herstart?
Kabel uit de Nokia in de Wan poort gestoken van de Unifi Express?

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry33
Kun je een screenshot delen van je wan settings? Zie hieronder, alles vrij standaard volgens mij.
Laptop rechtstreeks aan de Nokia werkt wel? Ja, dat werkt prima
Unifi Express al herstart? Ja, meerdere keren
Kabel uit de Nokia in de Wan poort gestoken van de Unifi Express? Yep

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2xoxhKHEihDAmlHluoAwHTpBtrA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zbnyXqCpL4CO0Vz61MG66j31.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
Jerry33 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 18:22:
Kun je een screenshot delen van je wan settings? Zie hieronder, alles vrij standaard volgens mij.
Laptop rechtstreeks aan de Nokia werkt wel? Ja, dat werkt prima
Unifi Express al herstart? Ja, meerdere keren
Kabel uit de Nokia in de Wan poort gestoken van de Unifi Express? Yep

[Afbeelding]
Lampjes branden? Port is groen in Unifi?
Welk WAN IP geeft Unifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Caiway wordt per 01 augustus a.s. opgeheven? Alle Caiway-gebruikers zouden gedwongen gemigreerd worden omdat Caiway zich "failliet" zal verklaren. Kreeg dat daarstraks te horen nadat ik contact had opgenomen met Delta klantenservice om mijn geïnitieerde overstap vanuit Caiway te annuleren. Of was het een knullige manier om mijn overstap niet te annuleren? Daarna kreeg ik van Caiway de bevestiging dat de overstap geannuleerd was. Ook bijzonder, je zou dan eerder een bericht van Delta verwachten omdat het daar opgestart is. Maar goed, ik had vorige week dezelfde persoon die zich in eerste instantie eerst uitsprak voor Caiway en in een volgend gesprek Delta. Caiway heeft in een aantal berichten duidelijk gemaakt dat ze ons op tijd zouden inlichten wanneer de overstap naar Delta gaat plaatsvinden. En ze hebben ook meerdere keren aangegeven dat ze het pas zouden doen als de bridge-modes gegarandeerd is bij Delta. Nou kan het gewoon een truc zijn geweest van de servicemedewerker van Delta om die annulering te ondermijnen. Zo klonk hij ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
XunFar schreef op maandag 30 juni 2025 @ 23:13:
Caiway wordt per 01 augustus a.s. opgeheven? Alle Caiway-gebruikers zouden gedwongen gemigreerd worden omdat Caiway zich "failliet" zal verklaren.
Klantenservice medewerkers die dat soort nonsens vertellen moet je niet willen.

Caiway is al vele jaren een merk van Delta. En dat merk zal verdwijnen. Een merk gaat niet failliet. Caiway (voorheen CAIW) bestaat al jaren niet meer als bedrijf:

“Per 1 januari 2020 is CAIW opgehouden als zelfstandig bedrijf en vond de juridische fusie plaats met DELTA Fiber Nederland. Het bedrijf heeft aan de klanten laten weten, dat DELTA Fiber Nederland B.V. nu de formele contractpartij geworden is. De klanten blijven bediend onder de merknaam Caiway. De oude juridische entiteiten (CAIW Holding B.V. en CAIW Diensten B.V.) zijn uitgeschreven bij de Kamer van Koophandel.”

Bron: Wikipedia: CAIW

Onderscheid dat er twee zaken spelen; de administratieve verandering (factuur, abonnement e.d.) en de migratie van AON naar XGS-PON. Ik heb niet duidelijk waarom Delta die twee combineert.
Kreeg dat daarstraks te horen nadat ik contact had opgenomen met Delta klantenservice om mijn geïnitieerde overstap vanuit Caiway te annuleren. Of was een knullige manier om mijn overstap niet te annuleren? Daarna kreeg ik van Caiway de bevestiging dat de overstap geannuleerd was. Ook bijzonder, je zou dan eerder een bericht van Delta verwachten omdat het daar opgestart is. Maar goed, ik had vorige week dezelfde persoon die zich in eerste instantie eerst uitsprak voor Caiway en in een volgend gesprek Delta.
Die verwarring is er al jaren. Zelfs de klantenservice haalt de merken door elkaar.
Caiway heeft in een aantal berichten duidelijk gemaakt dat ze ons op tijd zouden inlichten wanneer de overstap naar Delta gaat plaatsvinden. En ze hebben ook meerdere keren aangegeven dat ze het pas zouden doen als de bridge-modes gegarandeerd is bij Delta.
Dat is dus correct gecommuniceerd.
Nou kan het gewoon een truc zijn geweest van de servicemedewerker van Delta om die annulering te ondermijnen. Zo klonk hij ook.
Een medewerker van de klantenservice heeft geen “trucs”. Die werken met vaste protocollen. Alleen de tweede lijn kan dingen in werking zetten.

Delta heeft weinig belang dat jij bij Caiway blijft omdat je toch een keer gemigreerd gaat worden. Het is natuurlijk anders als je wilt overstappen naar een andere provider op de DFN infra. Dan zal Delta je proberen te behouden, wellicht met een korting o.i.d.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

ernstoud schreef op maandag 30 juni 2025 @ 23:31:
Klantenservice medewerkers die dat soort nonsens vertellen moet je niet willen.
De medewerker was niet echt klantvriendelijk op zijn zachts gezegd. Daar moeten ze echt wat mee doen. Je gaat echt klanten verliezen. Best wel heftig nieuws voor klanten> nog een paar keer herhaald over het "faillissement" en verplichte overstap. Kan zomaar een klacht opleveren bij het ACM. Hij wilde mijn annulering niet eens aanhoren, hij begon gelijk met: je gaat naar Delta, waarom annuleren?!!! :D Op de chat was het ook leuk. Annulering overstap. [chatmedewerker] 'waarom wil je annuleren?' ik: ik hoef geen reden te noemen. Ik wil mijn overstapverzoek annuleren. [chatmedewerker]: ga maar bellen dan. <verbinding terug naar de bot>
ernstoud schreef op maandag 30 juni 2025 @ 23:31:
Een medewerker van de klantenservice heeft geen “trucs”. Die werken met vaste protocollen. Alleen de tweede lijn kan dingen in werking zetten.

Delta heeft weinig belang dat jij bij Caiway blijft omdat je toch een keer gemigreerd gaat worden. Het is natuurlijk anders als je wilt overstappen naar een andere provider op de DFN infra. Dan zal Delta je proberen te behouden, wellicht met een korting o.i.d.
Ja dat snap ik, vond het erg bijzonder. Zo kwam het over, iemand "bang" maken om toch naar Delta over te stappen want Caiway bestaat straks niet meer. Wanneer weet men niet. Ik had niet echt het idee dat het contact met vaste protocollen werkt. Er zat helemaal geen structuur in het gesprek. Begon gelijk met bangmakerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
XunFar schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 00:02:
[...]

De medewerker was niet echt klantvriendelijk op zijn zachts gezegd. Daar moeten ze echt wat mee doen. Je gaat echt klanten verliezen. Best wel heftig nieuws voor klanten> nog een paar keer herhaald over het "faillissement" en verplichte overstap. Kan zomaar een klacht opleveren bij het ACM. Hij wilde mijn annulering niet eens aanhoren, hij begon gelijk met: je gaat naar Delta, waarom annuleren?!!! :D Op de chat was het ook leuk. Annulering overstap. [chatmedewerker] 'waarom wil je annuleren?' ik: ik hoef geen reden te noemen. Ik wil mijn overstapverzoek annuleren. [chatmedewerker]: ga maar bellen dan. <verbinding terug naar de bot>

[...]

Ja dat snap ik, vond het erg bijzonder. Zo kwam het over, iemand "bang" maken om toch naar Delta over te stappen want Caiway bestaat straks niet meer. Wanneer weet men niet. Ik had niet echt het idee dat het contact met vaste protocollen werkt. Er zat helemaal geen structuur in het gesprek. Begon gelijk met bangmakerij.
Ik zou gewoon zelf een ONT aanschaffen, dan kun je het afsluiten… Je bent er straks uren mee bezig en je wordt waarschijnlijk teleurgesteld… We hebben hier niet de beste ervaringen met orders die geannuleerd worden. Soms blijft er toch nog wat in het systeem hangen en zit jij zonder internet. Dat wil je toch ook niet?
Waarom had je Odido eigenlijk geannuleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
DELTA komt met wifi 7 voor nóg sneller draadloos internet

https://www.deltafiber.nl...eller-draadloos-internet/

Dus we krijgen een nieuw modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Mapje schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 17:20:

Lees niets over dat bestaande klanten dat krijgen.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mapje schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 17:20:

Lelijk ding. Alles van Sagemcom ziet er altijd erg bijzonder uit. Zwart met rare bochels.

Raar dat Nokia niet meer mag/kan leveren.

[ Voor 5% gewijzigd door ernstoud op 01-07-2025 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Als ik de installatie handleiding van dat ding lees zit er geen glasmodule meer in die router maar leveren ze er iets bij wat erg lijkt op een Nokia media converter.....

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunkiegaming
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18:13
strandbal schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 18:41:
Als ik de installatie handleiding van dat ding lees zit er geen glasmodule meer in die router maar leveren ze er iets bij wat erg lijkt op een Nokia media converter.....
Dat is gewoon de Nokia XS-010-X.

RIPE Atlas probe #1008427

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
Dan wordt dat de oplossing voor bridge mode misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

dunkiegaming schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 18:44:
[...]

Dat is gewoon de Nokia XS-010-X.
Dat was mijn punt. Na zoveel jaren discussie over bridge modus en waarom dit ding niet als optie geleverd kon worden ipv het WiFi modem, en waarom krijg je m wel als je odido neemt. En nu gaan ze m toch zelf leveren... :)

In diezelfde installatie handleiding wordt ook aangegeven dat als je een eigen router wil je die gewoon op die Nokia kan aansluiten.

[ Voor 15% gewijzigd door strandbal op 01-07-2025 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superlion
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:40
Iemand suggesties?
Dit had ik ook
Ik kwam er toen snel achter dat de Nokia hetzelfde ip als mijn Asus router had dus wan ip Nokia veranded
Ook moet je een de Nokia in dmz mode zetten en Wifi uit (toch waardeloos)
En tot slot een dedicated ip regelen voor de Nokia regelen
Dat is het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPvDam
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:23
Het WiFi 7 modem met losse ONT is een mooie oplossing om Titanium gebruikers te migreren van Caiway naar Delta. Het grote voordeel is dat je bij wijzigingen niet je Nokia XS-2426G-B hoef terug te hangen.

[ Voor 13% gewijzigd door MPvDam op 01-07-2025 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

EWS99 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 07:46:
[...]

Ik zou gewoon zelf een ONT aanschaffen, dan kun je het afsluiten… Je bent er straks uren mee bezig en je wordt waarschijnlijk teleurgesteld… We hebben hier niet de beste ervaringen met orders die geannuleerd worden. Soms blijft er toch nog wat in het systeem hangen en zit jij zonder internet. Dat wil je toch ook niet?
Waarom had je Odido eigenlijk geannuleerd?
Vertrouwen speelde een grote rol. En de communicatie zelf. De mensen aan de voorkant. Stukje volwassen- en rijpheid. Mijn intentie was ook gewoon om een eigen ONT aan te schaffen en die dan te laten activeren etc. Dat is op zich niet zo'n punt. Zelfs het geld niet. Is maar een fractie wat ik zelf aan eigen spul heb hangen. Mijn buurman was overgezet en het was een groot drama. Heeft zelfs twee weken op mijn netwerk gezeten. En dat is 1 grote n00b, heeft alleen maar het standaard alles-in-1-modem nodig. Heeft zelfs monteur over de vloer gehad die het kwam 'installeren'. Dus ik ben sowieso extra alert als Delta het heeft over een 'downtime' om de eigen ONT te activeren. Alles bij elkaar geeft niet voldoende vertrouwen. Ik heb Odido nooit gesproken over een overstap. Caiway >> Delta alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XunFar schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:39:
[...]

Vertrouwen speelde een grote rol. En de communicatie zelf. De mensen aan de voorkant. Stukje volwassen- en rijpheid. Mijn intentie was ook gewoon om een eigen ONT aan te schaffen en die dan te laten activeren etc. Dat is op zich niet zo'n punt. Zelfs het geld niet. Is maar een fractie wat ik zelf aan eigen spul heb hangen. Mijn buurman was overgezet en het was een groot drama. Heeft zelfs twee weken op mijn netwerk gezeten. En dat is 1 grote n00b, heeft alleen maar het standaard alles-in-1-modem nodig. Heeft zelfs monteur over de vloer gehad die het kwam 'installeren'. Dus ik ben sowieso extra alert als Delta het heeft over een 'downtime' om de eigen ONT te activeren. Alles bij elkaar geeft niet voldoende vertrouwen. Ik heb Odido nooit gesproken over een overstap. Caiway >> Delta alleen.
Juist de overstap van Caiway naar Delta verloopt doorgaans soepel. Niet zelf gaan ingrijpen op data die al vast staan en nooit annuleren. Wanneer je op Delta zit kan je altijd nog overstappen.
Servicedeskmedewerkers bij providers, vam welke providor ook…. Ze weten in de basis weinig en jij hebt een beginnende medewerker aan de lijn…. Dat is wel zeker,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
Gisterenmiddag stond de handleiding van het nieuwe modem er nog niet op nu wel :

https://www.delta.nl/medi...ie-handleiding-wifi-7.pdf

Zo te zien idd een Nokia ONT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
Mapje schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 08:21:
Gisterenmiddag stond de handleiding van het nieuwe modem er nog niet op nu wel :

Dit kan wel gunstig voor jou zijn @XunFar. Ben wel benieuwd of je die router makkelijk kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:36

Oh dan zijn ze ook meteen van de problemen af als iemand eigen apparatuur wil installeren of problemen heeft met port-forwarding. _/-\o_

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Daniel. schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:18:
[...]

Oh dan zijn ze ook meteen van de problemen af als iemand eigen apparatuur wil installeren of problemen heeft met port-forwarding. _/-\o_
Ik lees overigens nergens dat bestaande klanten de nieuwe apparatuur krijgen, dus voor het gros zal het probleem blijven bestaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Slasher op 02-07-2025 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:18

DvE

ORA-00000

Slasher schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:21:
[...]

Ik lees overigens nergens dat bestaande klanten de nieuwe apparatuur krijgen, dus voor het gros zal het probleem blijven bestaan.
Hopelijk kan je iets krijgen als je weer voor een jaar verlengt oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slasher schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:21:
[...]

Laat @Roetzen het maar niet horen… een heel pakket van wel drie apparaten waarbij een Tweaker er maar 1 zal gebruiken :) .

Mooie oplossing. Ben benieuwd of, in een jaar zo, bestaande klanten dit ook kunnen aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:27

Die hele setup met extra mesh WiFi punten lijkt verdomd veel op het smart WiFi concept van Ziggo met de Sagemcom spullen. Alleen gaat Delta nu voor WiFi7 dus het lijkt er op dat ze ook hiermee Ziggo gaan aftroeven...

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:39:
[...]

Die hele setup met extra mesh WiFi punten lijkt verdomd veel op het smart WiFi concept van Ziggo met de Sagemcom spullen. Alleen gaat Delta nu voor WiFi7 dus het lijkt er op dat ze ook hiermee Ziggo gaan aftroeven...
Ik zie de marketing al komen over nog snellere WiFi. In de praktijk valt het uiteraard weer tegen.

Overigens zou het kunnen zijn dat de meegeleverde ONT de 2.5 Gbps versie is. De router is nl. alleen voor < 1 Gbps. klanten. Er zal dus een 1 Gbps. WAN poort op zitten. Bijzondere zet want als zo’n klant wil upgraden moet je weer een nieuwe router en misschien dus een ONT gaan toezenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Of ze hebben van de Sagemcom all-in-one modemrouters nog voldoende voorraad en die van de Nokia 2426 begint op te drogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
ernstoud schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:37:
[...]

Laat @Roetzen het maar niet horen… een heel pakket van wel drie apparaten waarbij een Tweaker er maar 1 zal gebruiken :) .
Of misschien juist wel alledrie. Misschien bevalt die nieuwe Sagemcom router wel zo goed dat de behoefte aan een eigen router sterk afneemt. :)
Mooie oplossing. Ben benieuwd of, in een jaar zo, bestaande klanten dit ook kunnen aanvragen.
Voor welk probleem is dit dan ook al weer een oplossing? O ja voor de Titanium klant die naar XS-GPON wordt overgezet. Maar dan niet voor degenen onder hen die hun eigen router willen blijven gebruiken EN vaste telefonie van Delta afnemen. Die blijven (jouw woorden) in de kou staan.

Ehfin, Ik denk dat hiermee bridge mode voor de Nokia XS-2426 nog verder uit beeld is verdwenen. Ik verwachtte sowieso dat die er toch nooit zou komen. Niet omdat ik het een wangedrocht vind, zoveel invloed heb ik niet, maar omdat ik geen business model zie voor Nokia.

Wel een verrassende ontwikkeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
ernstoud schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:49:
[...]

Ik zie de marketing al komen over nog snellere WiFi. In de praktijk valt het uiteraard weer tegen.
Uiteraard. Al was het alleen maar omdat nog niet veel apparaten WiFi7 ondersteunen. Ik heb er in elk geval nog geen een in huis.
Overigens zou het kunnen zijn dat de meegeleverde ONT de 2.5 Gbps versie is. De router is nl. alleen voor < 1 Gbps. klanten. Er zal dus een 1 Gbps. WAN poort op zitten. Bijzondere zet want als zo’n klant wil upgraden moet je weer een nieuwe router en misschien dus een ONT gaan toezenden.
Ik zie op het plaatje inderdaad een rode ethernet poort. Dus als dat plaatje klopt is het inderdaad de 2,5 Gbps versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Roetzen schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:21:
Ik zie op het plaatje inderdaad een rode ethernet poort. Dus als dat plaatje klopt is het inderdaad de 2,5 Gbps versie.
Die zal goedkoper zijn en wat minder energiegebruik hebben. Maar niet toekomst vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:39:
[...]

Of is het geen toeval dat Delta dezelfde decoder gaat gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

ernstoud schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:38:
[...]

Die zal goedkoper zijn en wat minder energiegebruik hebben. Maar niet toekomst vast.
Dat compenseert dan weer de ONT die je van stroom moet voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slasher schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 12:54:
[...]

Dat compenseert dan weer de ONT die je van stroom moet voorzien.
Ik had het over de ONT, dat de 2.5 Gbps. versie een beetje minder energiegebruik zal kennen dan de 2.5 Gbps. versie.

Uit de datasheets is het max. 8.6 versus 4.4 Watt. Bijna de helft dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MPvDam
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:23
ernstoud schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:38:
[...]

Ik vind 2Gb voor thuis toch wel zat. Die 4 of 8Gb is leuk maar betekend ook een flinke investering in nieuwe switches en router moet maken. In de C'T van juli stonden betaalbare 2.5Gb switches getest. Dus dat komt wel steeds meer binnen het bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry33
superlion schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 19:12:
[...]

Dit had ik ook
Ik kwam er toen snel achter dat de Nokia hetzelfde ip als mijn Asus router had dus wan ip Nokia veranded
Ook moet je een de Nokia in dmz mode zetten en Wifi uit (toch waardeloos)
En tot slot een dedicated ip regelen voor de Nokia regelen
Dat is het :)
Even voor de duidelijkheid: Je bedoelt Lan ip vermoed ik?
Nokia stond op 192.168.1.254 (standaard) en de Unify Express op 192.168.178.1
Ik heb de Nokia nu op 192.168.178.254 en DHCP uit gezet.
Alles herstart, maar helaas geen verbetering.
Gaat DMZ een verbetering brengen?
Dedicated IP voor Nokia op Lan? In Express dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MPvDam schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 13:24:
[...]

Ik vind 2Gb voor thuis toch wel zat. Die 4 of 8Gb is leuk maar betekend ook een flinke investering in nieuwe switches en router moet maken. In de C'T van juli stonden betaalbare 2.5Gb switches getest. Dus dat komt wel steeds meer binnen het bereik.
20 jaar geleden was 10Mbit/s internet ook wel voldoende.

En een PC heeft natuurlijk ook nooit meer dan 522KB RAM nodig (of wat was die befaamde uitspraak van Bill Gates?)

De vraag is niet of sneller dan 2,5Gbit/s de standaard wordt, maar wanneer.
En persoonlijk denk ik dat dat niet perse heel snel gaat gebeuren (5+ jaar?). Waarbij mogelijk dus alweer veel van die ONTs vervangen zijn. En ook dan is er geen noodzaak om ze "proactief" te vervangen. En hetzelfde zie je ook bij een Ziggo. Ik heb eind 2021 naar eigen keuze een Cisco modem vervangen dat al sinds ~2005 of zo in gebruik zal zijn geweest (modem only, wel met VOIP, geen router functie). En dat was dan omdat Ziggo toen IPv6 ondersteuning toevoegde aan bridge mode op twee specifieke modems (de nieuwste) en je via het forum een nieuw modem kon aanvragen met keuze voor welk. Anders had ik dat ding nu misschien nog steeds gehad en was die 20 jaar oud.
De enige reden die ik ken die Ziggo gebruikt om modems uit zichzelf te wisselen is i.v.m. upgrades van Docsis (2.0 => 3.0 => 3.1). En als je dat vertaalt naar Delta met XGS-PON zou het dus gaan om een XGS-PON opvolger (/voorloper in de geschiedenis, maar ze zijn van AON naar XGS-PON gegaan en AON is niet echt een voorloper en de oudere PON standaarden hebben ze niet gebruikt). En als ze van XGS-PON zouden afstappen moeten toch weer alle ONTs vervangen worden. Ook als ze nu de Nokia met 10Gbit/s leveren is die niet geschikt voor een XGS-PON opvolger en als Delta een andere standaard gaat gebruiken moeten ook weer alle ONTs vervangen worden (of, waarschijnlijker, doet men een soortgelijke migratie als nu met AON => XGS-PON en individuele vezels van een huisaansluiting verplaatsen naar andere apparatuur in de POP en san bij die specifieke klant de NTU / ONT vervangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 13:38:
[...]
En een PC heeft natuurlijk ook nooit meer dan 522KB RAM nodig (of wat was die befaamde uitspraak van Bill Gates?)
Dat is een mythe: https://lunduke.locals.co...-to-be-enough-for-anybody

Toen ik bij Microsoft werkte kwam dat ook wel eens ter sprake.

Kun je voor de rest van je betoog een TL;DR samenvatting maken _O- ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ernstoud schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 13:56:
Kun je voor de rest van je betoog een TL;DR samenvatting maken _O- ?
2,5Gbit/s nu leveren is echt wel ruim voldoende. Tegen de tijd dat de "standaard" snelheid hoger komt te liggen zullen vele, vele, vele ONTs toch alweer vervangen zijn (klant die heeft opgezegd i.v.m. een overstap, of een verhuizing, of... bv). Dus van massaal omruilen omdat ze niet geschikt meer zijn zal naar mijn idee geen sprake zijn.
En als klanten hun abo aanpassen naar een hogere snelheid is de 1Gbit/s van die Sagemcom sowieso al het eerste probleem. Dus moet dan toch al een pakketje op de bus en kan ook een nieuwe ONT mee die ook tot 10Gbit/s gaat.

En tegen de tijd dat die 2,5Gbit/s niet meer geschikt is is er ook best een kans dat XGS-PON niet meer geschikt is. Immers doet XGS-PON "maar" 10Gbit/s en levert Delta nu al 8Gbit/s. Tegen de tijd dat 2,5Gbit/s gemeengoed wordt zullen ze ook wel willen pronken met een abo dat over de 10Gbit/s heen gaat. En dat heeft veel grotere implicaties denk ik. Tenzij een OLT voor die snelheden backwards compatible zou zijn met XGS-PON waardoor de oude ONTs ook nog werken op een OLT die 10Gbit/s+ kan leveren. (Zoals bij Ziggo Docsis 2.0 modems nog steeds prima werken ook al hebben de buren een 3.1 modem. Alleen gebruikt dat 2.0 modem meer bandbreedte dan nodig. Waardoor Ziggo ze zo nu en dan in een regio vervangt. Maar dus niet "grootschalig" (/landelijk) ineens alle omwisselen. Dat is een traject van jaren waarbij vele modems al op een andere wijze vervangen worden.

Ik kan mij persoonlijk dus geen reden bedenken waarom ze nu bij een 500Mbit/s of 1Gbit/s geen ONT kunnen leveren die "zelfs" tot 2,5Gbit/s gaat. Want ten eerste moet de router al eerder (/meteen) vervangen worden. En ten tweede zal de snelheid niet zo hard toenemen (de standaard bij Delta is al jaren 1Gbit/s? Ze hebben alleen nieuwe, snellere, abo's geïntroduceerd, die vast niet extreem veel worden afgenomen). Van "bij alle klanten weer alles vervangen" zal dus niet snel sprake zijn. Dat gaat op een natuurlijke wijze. Net zoals het omzetten van AON naar XGS-PON niet geforceerd gebeurt (maar bv bij abo aanpassingen, of dan bij opzeggen => abo afnemen (nieuwe of oude klant)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 15:22:
[...]

2,5Gbit/s nu leveren is echt wel ruim voldoende. Tegen de tijd dat de "standaard" snelheid hoger komt te liggen zullen vele, vele, vele ONTs toch alweer vervangen zijn (klant die heeft opgezegd i.v.m. een overstap, of een verhuizing, of... bv). Dus van massaal omruilen omdat ze niet geschikt meer zijn zal naar mijn idee geen sprake zijn.
En als klanten hun abo aanpassen naar een hogere snelheid is de 1Gbit/s van die Sagemcom sowieso al het eerste probleem. Dus moet dan toch al een pakketje op de bus en kan ook een nieuwe ONT mee die ook tot 10Gbit/s gaat.

En tegen de tijd dat die 2,5Gbit/s niet meer geschikt is is er ook best een kans dat XGS-PON niet meer geschikt is. Immers doet XGS-PON "maar" 10Gbit/s en levert Delta nu al 8Gbit/s. Tegen de tijd dat 2,5Gbit/s gemeengoed wordt zullen ze ook wel willen pronken met een abo dat over de 10Gbit/s heen gaat. En dat heeft veel grotere implicaties denk ik. Tenzij een OLT voor die snelheden backwards compatible zou zijn met XGS-PON waardoor de oude ONTs ook nog werken op een OLT die 10Gbit/s+ kan leveren. (Zoals bij Ziggo Docsis 2.0 modems nog steeds prima werken ook al hebben de buren een 3.1 modem. Alleen gebruikt dat 2.0 modem meer bandbreedte dan nodig. Waardoor Ziggo ze zo nu en dan in een regio vervangt. Maar dus niet "grootschalig" (/landelijk) ineens alle omwisselen. Dat is een traject van jaren waarbij vele modems al op een andere wijze vervangen worden.

Ik kan mij persoonlijk dus geen reden bedenken waarom ze nu bij een 500Mbit/s of 1Gbit/s geen ONT kunnen leveren die "zelfs" tot 2,5Gbit/s gaat. Want ten eerste moet de router al eerder (/meteen) vervangen worden. En ten tweede zal de snelheid niet zo hard toenemen (de standaard bij Delta is al jaren 1Gbit/s? Ze hebben alleen nieuwe, snellere, abo's geïntroduceerd, die vast niet extreem veel worden afgenomen). Van "bij alle klanten weer alles vervangen" zal dus niet snel sprake zijn. Dat gaat op een natuurlijke wijze. Net zoals het omzetten van AON naar XGS-PON niet geforceerd gebeurt (maar bv bij abo aanpassingen, of dan bij opzeggen => abo afnemen (nieuwe of oude klant)).
:O

Mooie samenvatting. Het is nu te warm om het te lezen. Kom er later op terug. Denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasdj
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:50
Sinds 1 juni zijn wij abonnee van Delta met een 1GB abonnement en op 17 juni zijn wij daadwerkelijk verhuisd van Vlaardingen (met Ziggo) naar Maassluis
De NOKIA modem instellen is een fluitje van een cent, maar WiFi is een crime. De door Delta geleverde TP-Link DECO X20 Access Point (in Mesh Mode) presteren voor geen meter. Ik ben niet echt een leek (sinds 1986 in de IT als netwerk- en security specialist) dus een modem aansluiten met een stel Access Points is geen uitdaging voor mij. Echter, van alles geprobeerd wat denkbaar is. Want op de site van Delta staat dat je met de WiFi Access Points VOLLEDIGE dekking krijgt. Helaas is niets minder waar.
Uiteindelijk toch besloten om gebruik te maken van de Service Dienst van Delta (Guidion System) want wie weet heb ik iets over het hoofd gezien. Nadat de eerste monteur bijna anderhalf uur te laat kwam opdagen is een dag later een tweede monteur langs geweest. Na het gebruikelijke blabla (standaard oplossing als zit de stekker er wel in, heb je de modem all gereset, heb je op de router WiFi uitgezet, e.d.) werd het gesprek wat meer gericht op een uiteindelijke oplossing. MAAR helaas, ik moet maar genoegen met 100Mb doorvoersnelheid want meer zit er helaas niet in, volgens de monteur. Ook niet nadat we minutieus alle instellingen hadden doorgelopen en de WiFi access point op verschillende locaties in huis hebben geplaatst.
Resultaat is dat met de TP-Link Deco X20 géén (voldoende) dekkende WiFi is te realiseren.
"U heeft de set geheel volgens de regels aangesloten", "Had maar gekozen voor Odido" was de reactie van de monteur van Guidion, "Daar krijg je een converterbox van glas naar 10Gb Ethernet en een Zyxel modem en heb je zelfs zonder WiFi Access Points een prima dekking.
Maar helaas dat had ik dus niet. Kortom de TP-Link DECO X20 zijn geretourneerd met als omschrijving achterblijvende prestaties en vervolgens een klacht ingediend per mail over deze achterblijvende prestaties van WiFi met nog wat andere zaken.
Krijg een mailtje terug met de standaar reacties en oplossingen die zo uit een lijstje met scripts komen.
Frustratie alom.
Lees ik nu vandaag dat Delta per 1 juli WiFi 7 routers gaat leveren met (indien nodig) WiFi 7 Access points.
Dus een telefoontje naar Delta. De dame aan de telefoon zou mijn klacht opnieuw in behandeling nemen.
Dus nu maar afwachten.
Vóór onze verhuizing naar Maassluis woonden we in Vlaardingen en hadden we Ziggo. Daar haalde ik over WiFI ruim 600mb/s!!
Maar dan denk je Delta heeft het snelste netwerk van Nederland en overall in huis dekkende WiFi.
Niets is minder waar helaas en heb nu dus spijt als haren op mijn hoofd dat ik voor Delta heb gekozen.
Misschien dat het nieuwe WiFi 7 modem met de WiFi 7 Access Points een oplossing kan betekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ernstoud schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 15:54:
[...]

:O

Mooie samenvatting. Het is nu te warm om het te lezen. Kom er later op terug. Denk ik.
MAND

Tegen de tijd dat 2,5Gbit/s "te min" is* zullen vele van deze ONTs alweer vervangen zijn (klant die heeft opgezegd / verhuizing tussendoor). Als tegen die tijd niet al 10Gbit/s+ geleverd kan worden waardoor een opvolger van XGS-PON wordt ingezet waardoor mogelijk weer alle XGS-PON hardware incl. ONTs bij de klanten achterhaald zijn en vervangen moeten worden door die opvolger.

* 1Gbit/s is nu "de standaard" bij glasvezel en waarschijnlijk zullen er ook voldoende zijn met een lager abo. Hoger dan 1Gbit/s zullen veelal de Tweakers zijn. Tegen de tijd dat 2,5Gbit/s "de standaard" is zullen we 5 tot 10 jaar verder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
klaasdj schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 16:00:
Sinds 1 juni zijn wij abonnee van Delta met een 1GB abonnement en op 17 juni zijn wij daadwerkelijk verhuisd van Vlaardingen (met Ziggo) naar Maassluis
De NOKIA modem instellen is een fluitje van een cent, maar WiFi is een crime. De door Delta geleverde TP-Link DECO X20 Access Point (in Mesh Mode) presteren voor geen meter. Ik ben niet echt een leek (sinds 1986 in de IT als netwerk- en security specialist) dus een modem aansluiten met een stel Access Points is geen uitdaging voor mij. Echter, van alles geprobeerd wat denkbaar is. Want op de site van Delta staat dat je met de WiFi Access Points VOLLEDIGE dekking krijgt. Helaas is niets minder waar.
Uiteindelijk toch besloten om gebruik te maken van de Service Dienst van Delta (Guidion System) want wie weet heb ik iets over het hoofd gezien. Nadat de eerste monteur bijna anderhalf uur te laat kwam opdagen is een dag later een tweede monteur langs geweest. Na het gebruikelijke blabla (standaard oplossing als zit de stekker er wel in, heb je de modem all gereset, heb je op de router WiFi uitgezet, e.d.) werd het gesprek wat meer gericht op een uiteindelijke oplossing. MAAR helaas, ik moet maar genoegen met 100Mb doorvoersnelheid want meer zit er helaas niet in, volgens de monteur. Ook niet nadat we minutieus alle instellingen hadden doorgelopen en de WiFi access point op verschillende locaties in huis hebben geplaatst.
Resultaat is dat met de TP-Link Deco X20 géén (voldoende) dekkende WiFi is te realiseren.
"U heeft de set geheel volgens de regels aangesloten", "Had maar gekozen voor Odido" was de reactie van de monteur van Guidion, "Daar krijg je een converterbox van glas naar 10Gb Ethernet en een Zyxel modem en heb je zelfs zonder WiFi Access Points een prima dekking.
Maar helaas dat had ik dus niet. Kortom de TP-Link DECO X20 zijn geretourneerd met als omschrijving achterblijvende prestaties en vervolgens een klacht ingediend per mail over deze achterblijvende prestaties van WiFi met nog wat andere zaken.
Krijg een mailtje terug met de standaar reacties en oplossingen die zo uit een lijstje met scripts komen.
Frustratie alom.
Lees ik nu vandaag dat Delta per 1 juli WiFi 7 routers gaat leveren met (indien nodig) WiFi 7 Access points.
Dus een telefoontje naar Delta. De dame aan de telefoon zou mijn klacht opnieuw in behandeling nemen.
Dus nu maar afwachten.
Vóór onze verhuizing naar Maassluis woonden we in Vlaardingen en hadden we Ziggo. Daar haalde ik over WiFI ruim 600mb/s!!
Maar dan denk je Delta heeft het snelste netwerk van Nederland en overall in huis dekkende WiFi.
Niets is minder waar helaas en heb nu dus spijt als haren op mijn hoofd dat ik voor Delta heb gekozen.
Misschien dat het nieuwe WiFi 7 modem met de WiFi 7 Access Points een oplossing kan betekenen.
Je had dus in het vorige huis goede WiFi… met de genoemde Devo APs moet echt wel redelijke WiFi te bereiken is.

Ik vermoed dat je in het huidige huis veel storing hebt. Buren om je heen? Inverter van zonnepanelen?

Wifi is een beetje voodoo. Plek is belangrijk, kanaalkeuze e.d.

Maar goed, ik hoop dat hier mensen voor deze specifieke Deco’s tips hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-07 19:12
Enkele jaren geleden begon Delta met het verglazen van verschillende Zeeuwse steden ter vervanging van coax. Ik ging er eerlijk gezegd van uit dat dat al volledig klaar was maar ik kom meerdere vrijstaande gebouwen en appartementcomplexen tegen in dezelfde stad waar geen glasaansluiting zit en je niet meer voor een glas preorder kan aanvragen via de website van Delta noch Freedom. Dan kom voorheen wel bij beide, nu wordt je bij Delta doorgestuurd naar de coax abonnementen. Het betreft zowel koop als huurwoningen tussen allerlei gebouwen die wel voorzien zijn van glas naast coax. Alles in de bebouwde kom. Er zijn enkel soms nog graafploegen van KPN te zien in de wijken, van Delta zijn ze al maanden verdwenen. Heeft Delta de aanleg volledig stilgelegd en gaan de overgebleven gebouwen niet meer voorzien worden? Is er een stop vanwege een mogelijke bedrijfsverkoop door EQT of is er te weinig animo en is men tot inkeer gekomen?

[ Voor 3% gewijzigd door timmie1 op 02-07-2025 17:01 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leverde hem toch 11.000 euro op: https://www.gelderlander....mand-11-000-euro~a6c88c75
Tegen de tijd dat 2,5Gbit/s "te min" is* zullen vele van deze ONTs alweer vervangen zijn (klant die heeft opgezegd / verhuizing tussendoor). Als tegen die tijd niet al 10Gbit/s+ geleverd kan worden waardoor een opvolger van XGS-PON wordt ingezet waardoor mogelijk weer alle XGS-PON hardware incl. ONTs bij de klanten achterhaald zijn en vervangen moeten worden door die opvolger.

* 1Gbit/s is nu "de standaard" bij glasvezel en waarschijnlijk zullen er ook voldoende zijn met een lager abo. Hoger dan 1Gbit/s zullen veelal de Tweakers zijn. Tegen de tijd dat 2,5Gbit/s "de standaard" is zullen we 5 tot 10 jaar verder zijn.
Nog te lang :)

Sorry, ik heb last van de warmte.

Uiteraard heb je gelijk. Alleen wordt het voor Delta nu wel een beetje een ratjetoe:

- xs-2426g-a
- xs-2426g-b
- Sagemcom 5684
- Sagemcom nieuwe type met xs-010g-q ONT maar met 1 Gbps.
- nog niet bekende type voor meer dan 1 Gbps. (met de xs-010x-q wellicht)
- xs-0101x-q voor zakelijk

Allemaal in een paar jaar. En er zal nog wel wat bijkomen denk ik.

Dan zou standaardisatie op 1 model dat langdurig geleverd kan worden mijn keuze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timmie1 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 17:01:
Enkele jaren geleden begon Delta met het verglazen van verschillende Zeeuwse steden ter vervanging van coax. Ik ging er eerlijk gezegd van uit dat dat al volledig klaar was maar ik kom meerdere vrijstaande gebouwen en appartementcomplexen tegen in dezelfde stad waar geen glasaansluiting zit en je niet meer voor een glas preorder kan aanvragen via de website van Delta noch Freedom. Dan kom voorheen wel bij beide, nu wordt je bij Delta doorgestuurd naar de coax abonnementen. Het betreft zowel koop als huurwoningen tussen allerlei gebouwen die wel voorzien zijn van glas naast coax. Alles in de bebouwde kom. Er zijn enkel soms nog graafploegen van KPN te zien in de wijken, van Delta zijn ze al maanden verdwenen. Heeft Delta de aanleg volledig stilgelegd en gaan de overgebleven gebouwen niet meer voorzien worden? Is er een stop vanwege een mogelijke bedrijfsverkoop door EQT of is er te weinig animo en is men tot inkeer gekomen?
En dat zou wij moeten weten? Dat is toch redelijk gevoelige informatie die Delta niet deelt. Dus blijft het gissen. Dus welk antwoord wil je hebben? Kan alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timmie1 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 17:01:
In de basis kan het zijn dat bepaalde appartementen bewust zijn overgeslagen. Te complexe aanleg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 17:29:
[...]

In de basis kan het zijn dat bepaalde appartementen bewust zijn overgeslagen. Te complexe aanleg.
Bewoners die niet wilden, VvE die dwars lag, eisen van de gemeente… etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

EWS99 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 09:51:
[...]

Dit kan wel gunstig voor jou zijn @XunFar. Ben wel benieuwd of je die router makkelijk kunt krijgen.
Haha, snap niet waarom ze dat vrijdag niet hadden gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasdj
Nog even terug komend op mijn berichtje van 2 juli. Na ontvangst van de mail als reactie op mijn klacht over de slechte WiFi van de TP-Links Deco X20 modules heb ik getracht een antwoord terug te sturen via Klantenservice Delta <info@delta.nl>, het standaard mailadres van Delta Klantenservice aldus de Delta site.
Wat schets mijn verbazing dat deze mail niet wordt geaccepteerd.

Stukje van de emailheader:
-----
This is the mail system at host smtp-graveyard.zeelandnet.nl.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

The mail system

<info@deltafibernederland.nl>: Domain deltafibernederland.nl does not accept
mail (nullMX)
Reporting-MTA: dns; smtp-graveyard.zeelandnet.nl
X-Postfix-Queue-ID: 4bXLB12R7jz1ZBP
X-Postfix-Sender: rfc822; SRS0=Q0xz=ZP=familie-dejong.nl=klaas@delta.nl
Arrival-Date: Wed, 2 Jul 2025 15:20:41 +0200 (CEST)

-----

Het ziet er naar uit dat alle reacties naar de Service dienst van Delta direct worden gedumpt in de begraafplaats (graveyard) van Delta.

Geeft toch te denken :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
@klaasdj Rond de 500/600Mbps is wat je ongeveer uit de X20 Deco's zal halen. Als jij maar tot 100Mbps komt heb je een probleem in je thuisnetwerk. Bijvoorbeeld een slechte kabel/connector tussen de Deco en Nokia router, waardoor de snelheid op 94Mbps blijft steken. Let er wel op dat de Deco's single band zijn, dus hoe meer achter elkaar, hoe minder bandbreedte je over houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasdj
@bjusterbaarlik Dank voor de tip, maar dat wist ik ook al. Het gaat mij om het feit dat Delta op hun website en tijdens het gesprek wat ik met de dame van Delta heb gehad vóórdat ik een abonnement heb afgesloten, claimt dat je overal in huis "snelle WiFi" hebt. En dat maken ze niet waar!!
Dat de Deco X20 niet de meest optimale units zijn voor een mesh WiFi netwerk is me wel duidelijk geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Tja, "snelle WiFi" zegt natuurlijk weinig. Vergeleken met een inbelverbinding of 4Mbps DSL lijn is het inderdaad snel. Snel is voor iedereen wat anders. Maar als je ze bekabeld aansluit en gunstig plaatst dan zullen heel weinig mensen er niet voldoende aan hebben in hun woonhuis.

[ Voor 29% gewijzigd door bjusterbaarlik op 03-07-2025 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
Nieuw Zenderoverzicht met symbolen :

HD, Ondertiteling, Dolby, Opnemen TV-app, Begin Gemist, Programma gemist, Doorspoelen, Buitenshuis

https://www.delta.nl/medi..._new_juni-2025_a4_def.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!
klaasdj schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 08:23:
Nog even terug komend op mijn berichtje van 2 juli. Na ontvangst van de mail als reactie op mijn klacht over de slechte WiFi van de TP-Links Deco X20 modules heb ik getracht een antwoord terug te sturen via Klantenservice Delta <info@delta.nl>, het standaard mailadres van Delta Klantenservice aldus de Delta site.
Waar staat dat dat het e-mail adres is van klantenservice?

Pagina: 1 ... 122 123 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.