• JackP
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-12-2025
S1W schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:45:
Is hier ook iemand met een PS5 toevallig? Ik ben erg benieuwd of de PS5 'beter' is wbt graphics en performance ten opzichte van Stadia. Mijn Stadia pro/Cyberpunk op een nieuwe Qled TV is echt super, dus ben benieuwd hoe een PS5 te vergelijken is hiermee.
Ik heb een PS5 maar maak momenteel van beide Stadia en de PS5 weinig gebruik. PS5 is eigenlijk op alle vlakken wel wat beter. Kortere laadtijden, betere graphics en de controller vind ik ook fijn. Echter scheelt dit allemaal niet zo veel en als ik kan kiezen voor de Stadia versie of PS5 versie van een spel kies ik voor de Stadia. Komt misschien ook omdat ik het concept hiervan goed vind en de PS5 straks de woonkamer weer uitgaat :)

• Zvennn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-01 22:56
S1W schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:45:
Is hier ook iemand met een PS5 toevallig? Ik ben erg benieuwd of de PS5 'beter' is wbt graphics en performance ten opzichte van Stadia. Mijn Stadia pro/Cyberpunk op een nieuwe Qled TV is echt super, dus ben benieuwd hoe een PS5 te vergelijken is hiermee.
Maar dan zoek je iemand de beide games kan vergelijken op beide platforms haha :) En de meeste PS5 bezitters hebben nog geen next-gen versie van bijv Cyberpunk, want die update komt pas halverwege dit jaar (als het goed is)

• Zvennn
  • Laatst online: 21-01 22:56
JackP schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:11:
[...]

Ik heb een PS5 maar maak momenteel van beide Stadia en de PS5 weinig gebruik. PS5 is eigenlijk op alle vlakken wel wat beter. Kortere laadtijden, betere graphics en de controller vind ik ook fijn. Echter scheelt dit allemaal niet zo veel en als ik kan kiezen voor de Stadia versie of PS5 versie van een spel kies ik voor de Stadia. Komt misschien ook omdat ik het concept hiervan goed vind en de PS5 straks de woonkamer weer uitgaat :)
Ja de controller is echt een wereld van verschil. Ik speel nu de PS4 versie van Spider-man op mn PS5. Maar heb niet echt vergelijkingsmateriaal met mn Stadia games.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Het zou wel fijn zijn als bijvoorbeeld Logitech een controller zou maken die werkt met Stadia, Luna en Xcloud ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Marzman schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 07:43:
Het zou wel fijn zijn als bijvoorbeeld Logitech een controller zou maken die werkt met Stadia, Luna en Xcloud ;)
Ik heb eigenlijk liever dat Google iets verzint waarmee al bestaande hardware backwards compatible wordt. Dan kan ik gewoon mijn Logitech G25 stuurtje gebruiken om op Stadia te racen. (En hopelijk doet Nvidia hetzelfde voor Geforce Now)

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:53
Zvennn schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 20:23:
[...]

Ja de controller is echt een wereld van verschil. Ik speel nu de PS4 versie van Spider-man op mn PS5. Maar heb niet echt vergelijkingsmateriaal met mn Stadia games.
Je kunt toch 3th party controllers aansluiten op de USB-C aansluiting van de Stadia Controller? Dan kun je met de 3th party controller spelen.

https://9to5google.com/20...a-controller-tandem-mode/

Of is dit nog niet live?

[ Voor 6% gewijzigd door Sahi_NL op 19-02-2021 10:03 ]

• RoFlame
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-01 12:16
Sahi_NL schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:01:
[...]

Je kunt toch 3th party controllers aansluiten op de USB-C aansluiting van de Stadia Controller? Dan kun je met de 3th party controller spelen.

Of is dit nog niet live?
Beperkt live: https://support.google.co...3?hl=en&ref_topic=9495415

Op dit moment alleen Stadia, PS4, Xbox One (incl. Elite) en Xbox Adaptive controller

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:41
PS5 controller intussen ook, gisteren nog getest. :)

• Schnupperpuppe
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:30
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:19:
[...]

Ik heb eigenlijk liever dat Google iets verzint waarmee al bestaande hardware backwards compatible wordt. Dan kan ik gewoon mijn Logitech G25 stuurtje gebruiken om op Stadia te racen. (En hopelijk doet Nvidia hetzelfde voor Geforce Now)
Ik race F1 2020 op Stadia met mijn Logitech Driving Force GT :*)
Hiervoor heb ik wel de Chromium source code moeten aanpassen (herkennen stuurtje als 'standard gamepad') en de Linux driver voor de Logitech wheels (gamepad rumble vertalen in basic force feedback).

Je bent een Tweaker of je bent het niet ;)

• Marzman
  • Niet online
Schnupperpuppe schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:14:
[...]

Ik race F1 2020 op Stadia met mijn Logitech Driving Force GT :*)
Hiervoor heb ik wel de Chromium source code moeten aanpassen (herkennen stuurtje als 'standard gamepad') en de Linux driver voor de Logitech wheels (gamepad rumble vertalen in basic force feedback).

Je bent een Tweaker of je bent het niet ;)
Centreert het stuurtje ook?

/▌

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Sinds Final Fantasy 7 koop ik ze de delen en ik hoop echt dat we dit jaar een game zoals FF12 (persoonlijke mening, beste deeltje van FF) gaan zien. En (niet onbelangrijk :+) dat die ook op Stadia te spelen is.

Dat mis ik op dit moment het meest op Stadia.
Voor de rest, na enkele weken goed testen, ben ik zeer tevreden over Stadia

Edit: ik ben me van bewust dat FF15 bestaat op Stadia.
Maar 1, ik heb hem al uitgespeeld op de ps4 en
2, ik vond hem niet zo goed.

[ Voor 16% gewijzigd door streamnl op 19-02-2021 14:39 ]

Meer dan ik dacht...

Eindelijk iemand die FFXII ook een van de beste in de reeks vindt! :D Ik mis ze ook op Stadia :(

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• streamnl
  • Niet online
Jasphur schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:47:
Eindelijk iemand die FFXII ook een van de beste in de reeks vindt! :D Ik mis ze ook op Stadia :(
We zijn met veel meer ;)

Net (weer) de trailer gekeken van FF16. Hij lijkt me zeker de moeite waard. Alleen nog geen nieuws over Stadia. Ben bang dat ik tzt toch weer een ps5 moet gaan kopen

[ Voor 8% gewijzigd door streamnl op 19-02-2021 14:52 ]

Meer dan ik dacht...

• Schnupperpuppe
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:30
Marzman schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:10:
[...]

Centreert het stuurtje ook?
Jazeker. Instelbaar zelfs.
Daarvoor gebruik ik de tool oversteer.
Daarmee kun je o.a. de stuuruitslag en de autocentering force instellen.

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:07
nieuws: YouTube-app op Android staat 4k-playback toe op toestellen met lagere...

Interessant. Dit is een feature waar veel Stadia-gebruikers ook blij mee zouden zijn. Je kunt het natuurlijk forcen via een extension, maar officiele support zou wel een leuke geste zijn. De 4K-eisen zouden dan uiteraard wel moeten gelden (actieve Pro-subscription + hardwarematige VP9-decode-support).

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zijn er nog meer Stadia-gebruikers die echt op Fifa zitten te wachten? Dan komt het bij mij (als casual gamer) pas écht van de grond! :-)

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Helsie schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:08:
Zijn er nog meer Stadia-gebruikers die echt op Fifa zitten te wachten? Dan komt het bij mij (als casual gamer) pas écht van de grond! :-)
Yep, laat maar komen!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 22-01 19:03

MeNTaL_TO

The future is not set

Serieus? nieuws: EA: pc-versie FIFA 21 krijgt next-genverbeteringen omwille van systee...

Neem aan dat Stadia de pc versie gaat gebruiken en niet een speciale versie?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:29
MeNTaL_TO schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:41:
Als het komt, dan is het een Stadia-versie. Als Stadia gewoon pc-software kon draaien was de bibliotheek wel groter.
Haha vanaf dag 1 dat ik op stadia zit wilde ik FIFA of PES kunnen spelen. Dat is toch de game die ik altijd offline op de bank onder t genot van whisky en/of bier met maten speel! :9B
Grote kans als dit er goed uitziet en goed presteert dat een groot gedeelte van mijn vriendengroep eindelijk overstag gaat en voor stadia gaat. Dus ben erg benieuwd, ook naar de prijs overigens!

[ Voor 0% gewijzigd door Ht87 op 22-02-2021 15:55 . Reden: Typo ]

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Had heel erg gehoopt op PES , maar dan wordt het maar FIFA. Gewoon de FUT negeren, dan moet het wel te doen zijn. (al ziet de bal eruit alsof je aan het ijshockeyen bent :))

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:11
[...]

Serieus? nieuws: EA: pc-versie FIFA 21 krijgt next-genverbeteringen omwille van systee...

Het is dan een pc variant. Division 2 heeft daardoor crossplay met de pc variant.
Helemaal eens overigens met @Exocet , dat FUT kan me gestolen worden! Het zou zo tof zijn als EA nog meer inzet op de single player careers, maar ja, cash-cows slacht je niet zomaar...

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
tlpeter schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:56:
[...]

Het is dan een pc variant. Division 2 heeft daardoor crossplay met de pc variant.
Wellicht in de basis wel, maar Cyberpunk heeft bijvoorbeeld specifieke Stadia patches die niet gelijk lopen met de PC versie en ook andere fixes heeft.

• Helsie
  • Niet online
[...]

Wat bedoel je met 'Serieus?'?

Als je voetbal leuk vindt, kun je wel gaan basketballen, maar dat zal je dan toch weinig spelplezier geven.

• Tuktop
Helsie schreef op maandag 22 februari 2021 @ 16:41:
[...]

Als je voetbal leuk vindt, kun je wel gaan basketballen, maar dat zal je dan toch weinig spelplezier geven.
Ik denk dat concreet de vraag is of Stadia de last gen of current gen-versie van FIFA gaat krijgen.

Last-gen is de PS4/Xbone/PC-versie en current gen de versie met grafische verbeteringen voor PS5 en XSX.

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 22-01 19:03

MeNTaL_TO

The future is not set

Helsie schreef op maandag 22 februari 2021 @ 16:41:
[...]

Ik vind de PC versie nogal ruk gemaakt, pc kan makkelijk next gen aan, desnoods als keuze.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Oh echt heerlijk dit soort speculaas :D
Zou erg tof zijn als het waarheid blijkt te zijn.

Jasphur schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:58:
Wat voor soort game moet Hogwarts een beetje worden? Ben best fan van het potter universum maar vind tot nu toe alle games op zn zachtst gezegd 'jammer'... :9
Van wat ik begrijp uit trailers en van de website zelf.

In een tijd voor Harry naar Hogwarts kwam, speel je een persoon die les krijgt zoals Harry Potter dat ook kreeg. Je bent in feite gewoon een student daar. Maar door het open wereld systeem ben je vrij om te gaan en staan waar je wilt en op die manier beleef je avonturen. Niet alleen in en rondom Hogwarts, maar ook op andere locaties daarbuiten. Volgens mij hebben je acties invloed op hoe je als wizard ontwikkeld, veel moorden leidt tot Dark side achtige praktijken enzo. Gewoon een open world Harry Potter RPG zonder dat je Harry Potter bent :P

Maar er zijn ook geruchten dat je een personage voorgeschoteld krijgt en je daar diverse missies mee moet uitvoeren...

En natuurlijk [Multi] Hogwarts Legacy

Jasphur schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:52:
Van wat ik begrijp uit trailers en van de website zelf.

-knip-
Hmm, oke, vooruit, lichte hype begint hier. Ik ga s kijken, zoveel games, zo weinig tijd... Moet cyberpunk na de eerste 3 uur nog verder spelen zelfs, straks FIFA en heb ook nog een ongedeelde AC: Odyssey |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Ht87 op 23-02-2021 16:56 ]

Hogwards Legacy komt pas in juni 2022. Als het dan al komt. Dus gewoon rekening mee houden in je planning

• P_E_T_E_R
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-11-2025
For March 2021, Google is adding four games to Stadia Pro in a continuation from last month. Led by PixelJunk Raiders, AVICII Invector and PAC-MAN Mega Tunnel Battle are other free incoming titles.

Beetje teleurstellend wat mij betreft of zie ik dat verkeerd?

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-01 19:28
Nee dat heb ik ook. De grote games, zelfs als ze wat ouder zijn, blijven uit. Constant dit soort indie-meuk. Daarmee gaat het platform geen grote markt veroveren

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-01 22:09
Het zijn geen titels waar ik direct warm voor loop maar volgens mij is dit probleem niet beperkt tot Stadia. De gamemarkt in zijn geheel loopt op dit moment niet over van de leuke nieuwe spellen en de komende maanden staat er IMHO weinig spannends op stapel. Erg veel spellen die ergens in 2021 uit zouden moeten komen hebben nog niet eens een releasedatum en ik denk dat een flink deel daarvan rustig naar 2022 wordt doorgeschoven.
P_E_T_E_R schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:27:
For March 2021, Google is adding four games to Stadia Pro in a continuation from last month. Led by PixelJunk Raiders, AVICII Invector and PAC-MAN Mega Tunnel Battle are other free incoming titles.

Pacman is wel echt een leuk spelletje (en dat zeg ik als indie scepticus haha)
In de game wereld is t sowieso erg rustig met games volgens mij...

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
Ik vindt PixelJunk Raiders er anders erg leuk en interessant uit zien![YouTube: PixelJunk Raiders - Official Announcement Trailer | Stadia]

"3rd Person Rogue lite" met procedureel gegenereerde omgevingen, en met State Share ingebakken. Klinkt erg veelbelovend, voor mij persoonlijk!

Overigens, ik las over een vervelende bug in Journey to the Savage Planet Stadia versie waardoor spelers vastzaten in het hoofdmenu, maar die is volgens het laatste nieuws nu door Google gepatched. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Haay op 23-02-2021 20:28 ]

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-01 07:17
P_E_T_E_R schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:27:

Voor zover ik mij kan herinneren is dit de meest teleurstellende line-up sinds de release van Stadia. Wellicht/hopelijk krijgen we half maart nog een toetje.
KlaasjeNL schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 22:29:
[...]

Voor zover ik mij kan herinneren is dit de meest teleurstellende line-up sinds de release van Stadia. Wellicht/hopelijk krijgen we half maart nog een toetje.
FIFA als pro game.... _/-\o_

• KlaasjeNL
Jasphur schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:58:
Op Reddit wordt ook flink gelobbied om hem naar Stadia de krijgen. Zou inderdaad tof zijn als het gebeurt, maar het zal wel deels afhangen van waar Stadia volgend jaar staat.
Reigns is ook te claimen straks zie ik, die is ook best leuk, beetje mobile game op groot scherm, maar stiekem best verslavend voor tussendoor.

Ook Tomb Raider (definitive edition) te koop voor 3 euro, dat is een hele goede deal voor degenen die m niet als pro hebben geclaimd.

Overigens best gek dat Ubisoft+ nog altijd niet is aangekondigd buiten de VS, wat zou dat tegenhouden?

• Tuktop
KlaasjeNL schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 22:29:
[...]

Moet wel zeggen dat ik eerder dit soort aankondigen las en dacht "uhhh ken ik niet, wat moet ik ermee", en dan bleken er ineens hele leuke games bij te zitten die ik anders niet gespeeld zou hebben.

Snap dat dit niet de lekkere gratis beukers zijn waar we op zitten te wachten, maar het heeft voor mij in elk geval al veel gebracht.

• Makie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:13
Nieuws van Stadia Team

‎02-23-2021 09:00 AM

A new month approaches, and that means a new batch of free games with Stadia Pro! Four games are headed to Stadia Pro on Monday March 1, including the return of one of gaming’s most beloved series.

PixelJunk Raiders is the latest creation from the geniuses at Q-Games. Planet Tantal is under attack by fiendish aliens bent on harvesting the population’s life force! Shake off that hypersleep and slash, smash, raid, and rescue your way through hundreds of unique missions, all while unraveling the mystery of the enigmatic Keepers. It’s new, it’s exciting, and it’s Only on Stadia. Next week, you’ll be able to play it free with Stadia Pro.

Want to see how it plays, and get a look at the striking cell-shaded visuals, fiendish monsters, and intense combat? Check out the spankin’ new trailer!

PixelJunk Raiders uses State Share to do some absolutely amazing things not quite like anything you’ve ever seen in a video game. We’ll be revealing much more about how it works later this week.

Plus, there are more games headed to Stadia Pro in March

Mix your way across a universe of light and sound in AVICII Invector, launching straight into Stadia Pro. Become a DJ in this cosmic musical adventure, playing your way through tracks by the legendary Avicii.

Also coming to Stadia Pro in March: test your reflexes in the multiplayer mayhem of PAC-MAN Mega Tunnel Battle, then challenge your deductive reasoning in the strategic masterpiece Reigns.

You can claim all four of these games free with Stadia Pro starting March 1, and keep them as long as you maintain your Stadia Pro subscription. They’re just the latest in a growing library of games. Not a Stadia Pro subscriber? Sign up for a one-month free trial and see everything there is to play!

Also, February 28 is your last chance to claim Kine, Hello Neighbor: Secret Neighbor, and Monster Jam Steel Titans free with Stadia Pro, and March 2 is the last day to claim Outcasters. Get them today and keep them as long as you’re a Stadia Pro member.

More games in the Stadia store today

It’s a good Tuesday for games on Stadia, with four new games you can play right now. Plucky pirates, heroic belly dancers, contemplative carpenters, and Dickensian Eldritch fantasies await you! Here’s what just arrived in the Stadia store.

Welcome to Elk – Think small-town life is boring? Think again. As a newly arrived artisan, discover the charms, mysteries, and quirks of the village of Elk, where you can be part of real-life tales shared by real-world storytellers. Pick it up for $14.99 USD in the Stadia store.
A Place for the Unwilling – A city is dying. Explore the last 21 days of a magical, haunted metropolis where story is everything. It’s a world of memorable characters, irreverent themes, and more than a little enchantment. Purchase it now for $14.99 USD in the Stadia store.
Embark on some picturesque platforming in Shantae: Half-Genie Hero Ultimate Edition. Play the definitive version of a renowned 2D platformer as you leap, whip, and dance your way to victory over monsters, magic, and mayhem. Buy it for $29.99 USD right now in the Stadia store.
There’s even more Shantae today with Shantae: Risky’s Revenge. This award-winning platforming adventure pits Shantae against the nefarious pirate Risky Boots. It’s a classic for a reason: it’s a superbly detailed, beautifully balanced, bodacious platformer, and you can play it today on Stadia in sharp, colorful HD glory. Purchase it in the Stadia store for $9.99 USD and start playing instantly.
Stadia Pro member discounts

Stadia Pro subscribers can save today with special Stadia store prices – click here to see all of today’s Stadia Pro deals.

Deals for everyone in the Stadia store

Everybody can save on these deals in the Stadia store:

DOOM for $9.99 USD
DOOM 64 for $2.49 USD
DOOM Eternal Standard Edition for $19.79 USD
DOOM Eternal Deluxe Edition for $29.69 USD
DOOM Eternal: The Ancient Gods - Part One (Standalone) for $15.99 USD
DOOM Eternal: The Ancient Gods - Part One (Add-On) for $15.99 USD
F1® 2020 for $26.99 USD
F1® 2020 Deluxe Schumacher Edition for $31.49 USD
GRID for $10.49 USD
GRID Ultimate Edition for $13.49 USD
HITMAN - Game of The Year Edition for $20.99 USD
HITMAN 2 - Gold Edition for $34.99 USD
HITMAN 2 for $20.99 USD
HITMAN 2 - Expansion Pass for $15.99 USD
Lara Croft and the Guardian of Light for $4.94 USD
Lara Croft and the Temple of Osiris for $2.99 USD
Madden NFL 21 for $29.99 USD
Madden NFL 21 Superstar Edition for $29.59 USD
Marvel’s Avengers for $29.99 USD
Marvel’s Avengers: Deluxe Edition for $39.99 USD
Rise of the Tomb Raider: 20 Year Celebration for $5.99 USD
Shadow of the Tomb Raider Definitive Edition for $14.99 USD
STAR WARS Jedi: Fallen Order™ for $24.79 USD
STAR WARS Jedi: Fallen Order™ Deluxe Edition for $27.99 USD
Tomb Raider: Definitive Edition for $2.99 USD
Valkyria Chronicles 4 Complete Edition for $33.49 USD
That’s all for this week. Subscribe to Stadia’s YouTube, Twitter, Facebook, and Instagram for up-to-the-minute news, and see you on Stadia!

______

By: Stadia Team

Bron: https://community.stadia....elJunk-Raiders/ba-p/54655

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:42
Jorick schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:57:
Het zijn geen titels waar ik direct warm voor loop maar volgens mij is dit probleem niet beperkt tot Stadia. De gamemarkt in zijn geheel loopt op dit moment niet over van de leuke nieuwe spellen en de komende maanden staat er IMHO weinig spannends op stapel. Erg veel spellen die ergens in 2021 uit zouden moeten komen hebben nog niet eens een releasedatum en ik denk dat een flink deel daarvan rustig naar 2022 wordt doorgeschoven.
Valheim gaat goed hard...

• streamnl
  • Niet online
Ik ben duidelijk niet het doelgroep van dat spel.

Ik houd van open werelden waar ik kan ronddwalen maar ik “moet” wél doelen hebben.

Naar mijn mening is dit net zoiets als minecraft (ook niet mijn ding).

Tijdperk/wereld trekt me weer wel.

Als ze nu zoiets doen qua doelen zoals No Man Sky, dan zou ik het een kans geven.

Meer dan ik dacht...

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-01 12:38
Ht87 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:20:
[...]
In de game wereld is t sowieso erg rustig met games volgens mij...
En dat in een tijd dat iedereen binnen zit. Volgens mij kun je nu juist dik verdienen met de verkoop van (nieuwe) games. Ik zou er alles aan doen om juist nu te releasen... Koste wat kost.

• Haay
Ht87 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 22:37:
Ook Tomb Raider (definitive edition) te koop voor 3 euro, dat is een hele goede deal voor degenen die m niet als pro hebben geclaimd.
Die had ik nog niet, en voor €3 kon ik die niet laten liggen. :)
Haay schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 08:39:
[...]

Die had ik nog niet, en voor €3 kon ik die niet laten liggen. :)
Dat was mijn eerste Stadia game die ik speelde, hele toffe game! Die hele reeks voelt een beetje als Uncharted aan vind ik!

• 12345j
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-01-2022
Ik speel momenteel inderdaad Valheim. Net als Satisfactory zit het gewoon goed in elkaar. Dat soort spellen mis ik op Stadia.

Overigens snap ik de Valheim hype niet. Het is een leuk spel, maar echt niet heel bijzonder.

[ Voor 27% gewijzigd door 12345j op 24-02-2021 09:02 ]

• Haay
Ht87 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 08:56:
Dat was mijn eerste Stadia game die ik speelde, hele toffe game! Die hele reeks voelt een beetje als Uncharted aan vind ik!
Lijkt me een mooie game om lekker op de bank op de TV te spelen met de controller. :) In tegenstelling tot veel games op Stadia die ik heb die ik toch echt met muis en toetsenbord op de PC moet spelen. Games als Sniper Elite 4, Ghost Recon Breakpoint, Everspace, en natuurlijk Cyberpunk 2077. Daar kan ik met een controller gewoon echt niet mee uit te voeten.
@12345j Heeft denk ik ook te maken met dat de game van redelijke AAA kwaliteit schijnt te zijn mbt gameplay, terwijl het van een team van 5 developers komt.

• Stofkapje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-01 21:08
Ik zit met een dilemma. Ik wilde deze Tomb Raider versie ook aanschaffen (voor 3 euro kun je hem inderdaad niet laten liggen) maar ik bleek nog een stadia tegoedbon te hebben van 10 euro welke geldig is tot 31-1. Je krijgt het verschil echter niet terug. Nu zag ik ook dat Shadow of the Tomb Raider (Definitive edition) in de aanbieding is voor 15 euro. Dat zal betekenen dat ik deze kan aanschaffen voor omgerekend 5 euro (15 minus 10 euro korting). Hoe verhouden beide versies tot elkaar? Is het duurdere spel ook een leukere versie? Ik ben afgehaakt na Tomb Raider III dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)
Stofkapje schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:37:
[...]

Ik zit met een dilemma. Ik wilde deze Tomb Raider versie ook aanschaffen (voor 3 euro kun je hem inderdaad niet laten liggen) maar ik bleek nog een stadia tegoedbon te hebben van 10 euro welke geldig is tot 31-1. Je krijgt het verschil echter niet terug. Nu zag ik ook dat Shadow of the Tomb Raider (Definitive edition) in de aanbieding is voor 15 euro. Dat zal betekenen dat ik deze kan aanschaffen voor omgerekend 5 euro (15 minus 10 euro korting). Hoe verhouden beide versies tot elkaar? Is het duurdere spel ook een leukere versie? Ik ben afgehaakt na Tomb Raider III dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)
Deze Tomb Raider reeks is een trilogie, begint met definitive edition, dan komt rise of the tomb raider en tot slot shadow of the tomb raider. Ik zou beginnen met deel 1, voor de verhaallijn wel leuker. Het is best afzonderlijk te spelen, maar je mist dan wel de referenties en de grote lijn imo. Deel 3 ziet er wel het mooiste uit overigens!

• Stofkapje
Ht87 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:51:
[...]

Deze Tomb Raider reeks is een trilogie, begint met definitive edition, dan komt rise of the tomb raider en tot slot shadow of the tomb raider. Ik zou beginnen met deel 1, voor de verhaallijn wel leuker. Het is best afzonderlijk te spelen, maar je mist dan wel de referenties en de grote lijn imo. Deel 3 ziet er wel het mooiste uit overigens!
Dank voor je reactie. Ik zag dat Rise of the Tomb Raider ook in de aanbieding is voor 6 euro. Dan kan ik in dit geval de hele triologie kopen voor omgerekend voor 3 (deel 1) + 6 (deel 2) + 5 (deel 3) = 14 euro. Lijkt mij geen slechte deal 8)

• KlaasjeNL
Stofkapje schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:13:
[...]

Dank voor je reactie. Ik zag dat Rise of the Tomb Raider ook in de aanbieding is voor 6 euro. Dan kan ik in dit geval de hele triologie kopen voor omgerekend voor 3 (deel 1) + 6 (deel 2) + 5 (deel 3) = 14 euro. Lijkt mij geen slechte deal 8)
5 euro voor shadow of the tomb raider? Ik zie hem voor 15 euro en heb hem ook niet goedkoper gezien in het verleden. 🙄

• Stofkapje
KlaasjeNL schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:28:
[...]

5 euro voor shadow of the tomb raider? Ik zie hem voor 15 euro en heb hem ook niet goedkoper gezien in het verleden. 🙄
Klopt. Ik heb een kortingsbon van 10 euro (zie mijn eerdere post). Dat bedrag had ik er al vanaf getrokken.

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:26
Ik heb net Pro opgezegd per 21 maart, ik speel te weinig games op dit moment om de kosten te rechtvaardigen. Echter speel ik wel veel F1, nu gratis via Pro. Nu is hij in de aanbieding voor 25 euro en wil ik hem kopen voor na 21 maart. Maar dat lukt niet omdat hij gratis is bij Pro.
Weet iemand een oplossing hiervoor? Andere aanbiedingen lopen af op 3 maart dus ik denk deze ook...
kepler schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 18:08:
Ik heb net Pro opgezegd per 21 maart, ik speel te weinig games op dit moment om de kosten te rechtvaardigen. Echter speel ik wel veel F1, nu gratis via Pro. Nu is hij in de aanbieding voor 25 euro en wil ik hem kopen voor na 21 maart. Maar dat lukt niet omdat hij gratis is bij Pro.
Weet iemand een oplossing hiervoor? Andere aanbiedingen lopen af op 3 maart dus ik denk deze ook...
Even de support van stadia contacten, ze kunnen dat achter de schermen voor je regelen namelijk :)

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:26
Ht87 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 18:35:
[...]

Even de support van stadia contacten, ze kunnen dat achter de schermen voor je regelen namelijk :)
Ok, ga ik dat doen. Dacht dat er misschien ergens een verborgen optie was.

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-01 01:25
Jasphur schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:16:
@RoCoStr Laat even weten wat je er van vindt. Ik heb nog nooit een FarCry gespeeld. Misschien toch maar eens oppakken
@Jasphur heb er inmiddels meerdere uren in zitten en het is toch wel gaaf gedaan hoor! De verhaallijn is lekker dik door de Amerikaanse Redneck cultuur, hij is erg grof en de side-missies zijn van GTA-klasse; lekker over-the-top. Verder heb je ruimte zat om ook gewoon te cruisen met de auto, quad, boot, jetski, vliegtuig, helikopter etc.

Soms is de actie onvermijdelijk direct door de verhaallijn, maar het meerendeel probeer ik toch op de stealth manier; lekker snipen, wegduiken en omlopen.

Skilltree is ok-ish en niet heel bijzonder, maar geeft je wat meer ademruimte. Het is ook gelukkig niet zo heel erg jagen en verzamelen zoals dat in deel 3 was. De snelheid is daarmee wat omhoog gegaan. Ik ben heel tevreden.
https://tweakers.net/nieu...eer-op-ps4-met-500gb.html hmmm was er maar een platform waar dit geen issue is.
Hoppa, stadia, betaal zelf de kosten voor het maken van een kwalitatief hoogstaande port!
Ht87 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 17:01:
https://tweakers.net/nieu...eer-op-ps4-met-500gb.html hmmm was er maar een platform waar dit geen issue is.
Hoppa, stadia, betaal zelf de kosten voor het maken van een kwalitatief hoogstaande port!
Iets in mij zegt dat Google Stadia dit soort bestandsgroottes ook niet leuk vindt.

Jasphur schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 17:37:
[...]

Iets in mij zegt dat Google Stadia dit soort bestandsgroottes ook niet leuk vindt.
Als ze meewillen met de nieuwe AAA games van komende generatie hebben ze niet zoveel keus denk ik, maar t zal aardig wat bandbreedte trekken idd!

• Marzman
  • Niet online
Jasphur schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 17:37:
[...]

500 GB is niks voor Google toch? Of denk je dat ze die ruimte per gebruiker nodig hebben? Ze hebben alleen een appart profiel nodig per gebruiker.

Netflix zet toch ook niet een apparte kopie online voor elke klant?

/▌

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:25

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zal geen issue zijn voor Google lijkt mij, genoeg opslag.

Hoop dat Stadia de game interface nog een keer op de schop neemt, merk dat ik steeds vaker op de laptop game dan op de tv. Hints zijn nog steeds niet te lezen op onze 43". Vooral 's avonds heb ik moeite om die kleine lettertjes (AC Origins) te lezen. :z

Whatever.

@Marzman die snap ik ook wel. En 1 keer 500GB zal geen deuk in een pakje boter slaan. Maar als meerdere games dergelijke bestandsgrotes gaan hanteren… opslag is niet duur, maar toch.

• Tuktop
Harmen schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:15:
Zal geen issue zijn voor Google lijkt mij, genoeg opslag.

Hoop dat Stadia de game interface nog een keer op de schop neemt, merk dat ik steeds vaker op de laptop game dan op de tv. Hints zijn nog steeds niet te lezen op onze 43". Vooral 's avonds heb ik moeite om die kleine lettertjes (AC Origins) te lezen. :z
Denk niet dat Google iets kan doen aan de interface van games zelf. Wel aan de Stadia store/launcher (dat wordt ook wel eens tijd imo).
Darom vond ik de eerste update na de release van Ghost of Tsushima op de PS zo goed. Daar kreeg je de mogelijkheid om game tekst zoals subtitles groter te zetten haha.

• barrymossel
AC Valhalla is voor Dadia hier toch best weer groot. Ik had verwacht binnen een maand of twee de main story wel doorgespeeld te hebben. Maar volgens mij zit ik nu op zo'n 3 maanden en het einde is nog niet in zicht.
Dan is dus maar de vraag of Ubisoft+ rendabel is voor me. Ik betaal nu zo'n 12-13 euro per maand en volgens mij was Valhalla laatst een aanbieding toch?

Note to self: beetje rap doorspelen dus... :+

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
barrymossel schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:10:
AC Valhalla is voor Dadia hier toch best weer groot. Ik had verwacht binnen een maand of twee de main story wel doorgespeeld te hebben. Maar volgens mij zit ik nu op zo'n 3 maanden en het einde is nog niet in zicht.
Dan is dus maar de vraag of Ubisoft+ rendabel is voor me. Ik betaal nu zo'n 12-13 euro per maand en volgens mij was Valhalla laatst een aanbieding toch?

Note to self: beetje rap doorspelen dus... :+
Wist niet dat Ubi+ al op Stadia werkte hier in Nederland?!

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

https://9to5google.com/20...t-of-his-google-accounts/
Die ontwikkelaar van Terraria gaat nu de game alsnog uitbrengen op stadia, hij kan weer in z'n account en prijst zelfs het stadia team voor hun harde werk ;)
Goed dat ze dit hebben weten om te draaien, want het was enorm slechte publiciteit!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-01 10:21
Gebruikersaantallen Google Stadia vielen enorm tegen'

https://www.rtlnieuws.nl/...-vielen-tegen-cloudgaming

• barrymossel
Peter_Aragorn schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:52:
[...]

Wist niet dat Ubi+ al op Stadia werkte hier in Nederland?!
Werkt alleen als je een account aanmaakt via een VPN.

• Qws
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-01 17:56

Qws

Ik ben al een tijdje behoorlijk tevreden met Stadia, maar ik vraag me wel af wat Stadia moet doen om "geaccepteerd" te worden door de mainstream.

Terraria weer binnenhalen is heel mooi, maar Stadia is er helaas nog lang niet.

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-01 10:21
Qws schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 02:30:
Ik ben al een tijdje behoorlijk tevreden met Stadia, maar ik vraag me wel af wat Stadia moet doen om "geaccepteerd" te worden door de mainstream.

Stadia op zich is wel goed wat ik hier heb gelezen en gezien bij kennissen ik zelf heb het niet maar Google maakt ook geen grote reclame of promoties om het product echt aan de man te brengen om de bekendheid en aandacht, over het algemeen is de groep bekendheid nog maar maar klein na anderhalf jaar.

Met de gamestudio heb ze de stekker al uitgetrokken. de verkoop viel tegen volgens het nieuws dan ligt het naar mijn inziens toch aan Google zelf en niet aan stadia op zich zelf lijkt me.

• renzo4000
  • Laatst online: 10:03

Wat ik al eerder gezegd heb zullen ze bijvoorbeeld call of duty moeten gaan binnenhalen. Dat is toch wel een van de meest gespeelde games op de consoles. Als dit gaat gebeuren ben ik iig in staat om mijn playstation de deur uit te doen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
barrymossel schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 01:49:
[...]

Werkt alleen als je een account aanmaakt via een VPN.
VPN voor Ubi of voor Stadia?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02-2025

Pheace

The Eviler of Evil

J.E. Weinor schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 02:53:
[...]Stadia op zich is wel goed wat ik hier heb gelezen en gezien bij kennissen ik zelf heb het niet maar Google maakt ook geen grote reclame of promoties om het product echt aan de man te brengen om de bekendheid en aandacht, over het algemeen is de groep bekendheid nog maar maar klein na anderhalf jaar.
Gratis Premium kit bij Cyberpunk preorder was anders toch wel een grote promotie hoor.

• KlaasjeNL
Ik kwam dit bericht vanmorgen ook tegen, maar heb geen idee waar het vandaan komt. Dat wil zeggen dat ik niet geloof dat de verkoopcijfers tegenvallen, maar het artikel is nogal vaag. Geen bronvermelding, "volgens ingewijden". En verder kom ik het nieuws ook nergens tegen.
KlaasjeNL schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 08:57:
[...]

Ik kwam dit bericht vanmorgen ook tegen, maar heb geen idee waar het vandaan komt. Dat wil zeggen dat ik niet geloof dat de verkoopcijfers tegenvallen, maar het artikel is nogal vaag. Geen bronvermelding, "volgens ingewijden". En verder kom ik het nieuws ook nergens tegen.
Ik mis in het artikel ook de tijdsaanduiding. Kan me best voorstellen dat t voor cyberpunk tegenviel, maar ben wel benieuwd hoe dat in januari was zeg maar.
Google roept deze negatieve publiciteit wel over zichzelf af door de gebrekkige pr die ze zelf inzetten, dan wordt er gespeculeerd...
Overigens denk ik dat de grote bazen inderdaad intern wat druk op de ketel zetten, er moet gewoon komend jaar wel doorgepakt gaan worden.

• Tuktop
Ht87 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 23:07:
https://9to5google.com/20...t-of-his-google-accounts/
Die ontwikkelaar van Terraria gaat nu de game alsnog uitbrengen op stadia, hij kan weer in z'n account en prijst zelfs het stadia team voor hun harde werk ;)
Goed dat ze dit hebben weten om te draaien, want het was enorm slechte publiciteit!
Dit is goed nieuws! Krijg bijna de neiging om de bashers op Reddit weer even op te zoeken en ze dit heugelijke feit mede te delen, maar dat is ook weer zo flauw :)

• Safri7879
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-10-2025
Ik zou ook het liefst 'all in' gaan op Stadia. Echter, het voorziet nog niet in al mijn behoeften qua games. Ik gebruik momenteel ook Boosteroid om toegang te krijgen tot de andere AAA games die (nog) op Stadia ontbreken. Niks mis mee om meerdere clouddiensten te gebruiken.

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-01 16:45
Safri7879 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 10:30:
Ik zou ook het liefst 'all in' gaan op Stadia. Echter, het voorziet nog niet in al mijn behoeften qua games. Ik gebruik momenteel ook Boosteroid om toegang te krijgen tot de andere AAA games die (nog) op Stadia ontbreken. Niks mis mee om meerdere clouddiensten te gebruiken.
Boosteroid ken ik nog niet. Wat ik zo vlug zie is dat ik oa mijn Steam database kan koppelen aan Boosteroid, klopt dit? En wat zijn je ervaringen mbt Boosteroid?

• barrymossel
Ubisoft. Je moet een Amerikaans Ubisoft account hebben en Ubisoft+ afnemen. Die koppelen aan je Stadia account.
Let wel op dat je nooit zonder VPN inlogt bij Ubisoft. Zoiets heb ik gedaan en toen had ik ineens een Franse Ubisoft+ en geen juiste Stadia koppeling meer. Is me na veel gedoe wel weer gelukt door opnieuw via VPN te Stadia te ontkoppelen en opnieuw te koppelen. Maar was een hoop gedoe.

Mooie bijkomstigheid bij dit alles is dat je 15 dollar betaalt i.p.v. 15 euro...

• ikbenerniet
  • Laatst online: 00:20
Volgens ingewijden bleven er vele Stadia controllers liggen omdat Google "honderdduizenden" gebruikers meer verwachtte dan de dienst daadwerkelijk kreeg.
Dit zegt vrij weinig als we niet weten wat het target was. 100k gebruikers en 400k meer verwachten of 9600k gebruikers en 500k meer verwachten is nogal een verschil. Bijzonder dat deze ingewijden wel van het tekort weten, maar niet het doel weten te vermelden...

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:53
Het lijkt er op dat Bright alleen maar kan blijven hangen in negatieve Stadia berichtgeving. Nu zelfs zonder fatsoenlijke bronnen.

• Dboutsen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 02-06-2025
nieuws: Sony sluit zijn first-party gameontwikkelaar Japan Studio
Moeten we er nu ook vanuit gaan dat playstation op de schop gaat? 😄😁

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:02
Ja dat denk ik wel, zal nog een aantal jaar duren, maar de fysieke console heeft zijn langste tijd wel gehad.

• Safri7879
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-10-2025
Herax10NL schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 10:44:
[...]

Boosteroid ken ik nog niet. Wat ik zo vlug zie is dat ik oa mijn Steam database kan koppelen aan Boosteroid, klopt dit? En wat zijn je ervaringen mbt Boosteroid?
Nou, alleen de Steam games die zij ook aanbieden he. Werkt hetzelfde als Geforce Now. Gemengde ervaringen, maar op de één of andere manier werkt het wel beter dan GFN voor mij. Geen blurry graphics of extreme stotteringen. Boosteroid is wel veel en veel beter dan dat het was. Ik gebruik het o.a. voor Civilization 6.

• DutchHammer
  • Laatst online: 14:45

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

De mainstream krijgt niet het echte verhaal mbt Stadia te horen, Google moet echt dat dadia verhaal gaan promoten.

Maar ik blijf positief, ik was gek toen ik de eerste Samsung Galaxy kocht ipv een iPhone, ik was gek dat ik ging voor een Xbox 360.. en zie nu.

• streamnl
  • Niet online
DutchHammer schreef op zondag 28 februari 2021 @ 10:00:
[...]

De mainstream krijgt niet het echte verhaal mbt Stadia te horen, Google moet echt dat dadia verhaal gaan promoten.
Nee. Absoluut niet.

Niet “dadia”. Daar moeten ze echt vanaf stappen.

Ik ben geen dadia (want geen kind) maar ik vind Stadia wel perfect voor mijn levensstijl.

Benoem het gewoon zoals het is.

Meer dan ik dacht...

Nee, Stadia hoeft de term/begrip “dadia” niet te promoten. Dat doen de Dadias wel. En wat @streamnl zegt, het is voor personen in een vergelijkbare levensstijl maar zonder kinderen een beetje rare term. Het is gewoon voor de casual gamer met minder beschikbare tijd. Kind, pup, of andere rede doet er niet toe. :)

Stadia moet er voor zorgen dat alles goed werkt, dat de communicatie naar buiten eerlijk en helder is en uiteraard een flink aantal mainstraim games beschikbaar maken. Een vergelijkbare actie zoals die van Cyberpunk kan helpen. Maar ik denk misschien het belangrijkste is om de twijfelaars laten weten dat je gekochte games van jouw blijven zolang je een Google Account hebt en dat Stadia maandelijks niks hoeft te kosten.

Misschien ligt het aan mijn bubbel, maar je merkt aan veel dingen on- en offline dat de interesse naar cloudgaming groeit. Stadia is, mijn inziens, van alle cloud diensten de meest toegankelijke en de beste vervanging voor een next gen console voor de aankomende twee generaties. Hell, ik denk zelfs dat de PS6 en co niet eens meer echt een console zullen zijn maar meer een doorgeefluik voor streaming. (Had dit al verwacht bij de PS5 trouwens). Stadia is immers geen vervanging van een game pc en zal dat volgens mij ook nooit worden.

Het is aan Stadia om juist NU bij gebrek aan verkrijgbaarheid van next gen console flink door te pakken. Ik kan alleen maar hopen dat ze dat bij Stadia ook zien en snappen.

[ Voor 7% gewijzigd door Jasphur op 28-02-2021 10:14 ]

streamnl schreef op zondag 28 februari 2021 @ 10:10:
[...]

Nee. Absoluut niet.

Ik ben geen dadia (want geen kind) maar ik vind Stadia wel perfect voor mijn levensstijl.

Tja, lastige, dadia is vooral een slim gevonden term omdat het precies omschrijft waar vaders stereotype tegenaan lopen: veel te doen thuis, zo weinig tijd en dan even snel een game tussendoor proppen. Eens dat het bij lange na niet de lading dekt bij de gehele doelgroep van stadia, maar Verzin maar s een andere term wat lekker bekt en lijkt op stadia ;)

Misschien toch maar wat meer inzetten op goede reclame en marketing zoals @Jasphur zegt?
Dat de term binnen een bepaalde (grote) doelgroep gebruikt wordt is dikke prima. Maar het is niet de algemene naam voor Stadia gebruikers. Beetje alsof alle Bieber fans Beliebers zijn. :P

Jasphur schreef op zondag 28 februari 2021 @ 10:17:
Dat de term binnen een bepaalde (grote) doelgroep gebruikt wordt is dikke prima. Maar het is niet de algemene naam voor Stadia gebruikers. Beetje alsof alle Bieber fans Beliebers zijn. :P
Aiii ik wilde als voorbeeld al My little pony mannen (bronies) noemen, maar ik vermoed dat er ook weinig stadians zijn die zich vereenzelvigen met Bieber :+ :9

• DutchHammer
  • Laatst online: 14:45

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

streamnl schreef op zondag 28 februari 2021 @ 10:10:
[...]

Nee. Absoluut niet.

Vind ik niet eigenlijk, het is een populaire manier hoe Stadia gebruikt wordt, dat mag je best promoten.

Natuurlijk niet alleen het dadia verhaal promoten maar ook de andere voordelen.

En toch eens gaan praten met Steam mbt het gebruiken van games uit je Steam library. Is wel moeilijker te integreren dan de integratie met GFN maar zal een hoop mensen ook kunnen overhalen.

Nu/in de nabije toekomst stoppen zou in ieder geval eeuwig zonde zijn.

• KlaasjeNL
KlaasjeNL schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 08:57:
[...]

Nu toch wat meer bronnen gevonden van dit RTL-Nieuws-artikel. O.a. deze:

https://www.theverge.com/...bloomberg-reports-studios

Met The Verge, Bloomberg en Wired toch wel grote websites, al zijn ze ook behoorlijk mainstream. Er wordt voortgeborduurd op de beweegreden achter het sluiten van Googles eigen ontwikkelstudio's. Het probleem is dat er verschillende meningen worden geuit en volop wordt gespeculeerd, maar dat het aan harde feiten ontbreekt. Speculaties worden echter als feiten geïnterpreteerd, waardoor een zwart scenario wordt geschetst dat mogelijk helemaal niet aan de orde is. Maar dat scenario wordt dan door andere mainstream media (zoals RTL Nieuws) opgepikt als zijnde de daadwerkelijke situatie, waardoor Stadia in een negatieve spiraal terechtkomt (voor zover het daar al niet in zat).

Ook al hoeft de situatie echt niet zo zwart te zijn als hij nu wordt geschetst, het lijkt mij voor Stadia toch wel 5 voor 12. Dit soort berichten - hoe (on)gefundeerd ook - zorgen namelijk wel voor flink wat terughoudendheid onder huidige klanten en potentiële klanten. Wil Google dat het nog wat wordt met Stadia, dan zullen ze toch echt de communicatie op orde moeten brengen en duidelijkheid moeten scheppen over de strategie en visie op lange termijn. Zitten we op een zinkend schip of wordt er zoveel geld tegenaan gegooid voor een periode van minimaal X jaar (vergelijkbaar met de levenscyclus van een gemiddelde console) om Stadia tot een succes te maken?
Steam integratie vind ik persoonlijk onnodig. Stadia is een veredelde console. Geen vervanging van een (game) PC.

Als je heel graag je Steam library wilt spelen, neem dan GFnow en vraag hen om de wachttijden te verminderen.

• Texarkanian
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 30-03-2021
Goedendag allemaal!
Na heel wat zoeken online eindelijk een actieve groep Nederlands sprekende Stadia spelers gevonden.
De naam is Patrick, 38 jaar en vader van 2. Wat dat betreft sluit het Dadia principe goed aan bij mij 😁
Ik heb gisteren heel wat friend invites gestuurd, die ik via de link in het OP tegenkwam. Heb je de invite niet gekregen dan heb je waarschijnlijk een veel voorkomende naam zonder de # cijfers genoteerd.
Speel op dit moment veel The Division 2. Heb ook GR Breakpoint, alle Doom titles en blijf lekker uitbreiden.
Wil je mij toevoegen, stuur me een invite:
Texarkanian#1819
Pagina: 1 ... 100 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord