• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-01 07:17
Texarkanian schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:09:
Goedendag allemaal!
Na heel wat zoeken online eindelijk een actieve groep Nederlands sprekende Stadia spelers gevonden.
De naam is Patrick, 38 jaar en vader van 2. Wat dat betreft sluit het Dadia principe goed aan bij mij 😁
Ik heb gisteren heel wat friend invites gestuurd, die ik via de link in het OP tegenkwam. Heb je de invite niet gekregen dan heb je waarschijnlijk een veel voorkomende naam zonder de # cijfers genoteerd.
Speel op dit moment veel The Division 2. Heb ook GR Breakpoint, alle Doom titles en blijf lekker uitbreiden.
Wil je mij toevoegen, stuur me een invite:
Texarkanian#1819
Welkom! Ik heb je gisteren al toegevoegd en ben zelf wisselend actief op Stadia. Soms een hele tijd elke dag en soms een hele week niet. (druk met werk, 2 kinderen enz.)

Er is een tweakers-clan (2 zelfs) in TD2. Niets moet, maar het wordt wel gewaardeerd als je hier op het forum dan ook met enige regelmaat actief bent. :)

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-01 12:38
KlaasjeNL schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:00:
[...]

Nu toch wat meer bronnen gevonden van dit RTL-Nieuws-artikel. O.a. deze:

https://www.theverge.com/...bloomberg-reports-studios

Met The Verge, Bloomberg en Wired toch wel grote websites, al zijn ze ook behoorlijk mainstream. Er wordt voortgeborduurd op de beweegreden achter het sluiten van Googles eigen ontwikkelstudio's. Het probleem is dat er verschillende meningen worden geuit en volop wordt gespeculeerd, maar dat het aan harde feiten ontbreekt. Speculaties worden echter als feiten geïnterpreteerd, waardoor een zwart scenario wordt geschetst dat mogelijk helemaal niet aan de orde is. Maar dat scenario wordt dan door andere mainstream media (zoals RTL Nieuws) opgepikt als zijnde de daadwerkelijke situatie, waardoor Stadia in een negatieve spiraal terechtkomt (voor zover het daar al niet in zat).

Ook al hoeft de situatie echt niet zo zwart te zijn als hij nu wordt geschetst, het lijkt mij voor Stadia toch wel 5 voor 12. Dit soort berichten - hoe (on)gefundeerd ook - zorgen namelijk wel voor flink wat terughoudendheid onder huidige klanten en potentiële klanten. Wil Google dat het nog wat wordt met Stadia, dan zullen ze toch echt de communicatie op orde moeten brengen en duidelijkheid moeten scheppen over de strategie en visie op lange termijn. Zitten we op een zinkend schip of wordt er zoveel geld tegenaan gegooid voor een periode van minimaal X jaar (vergelijkbaar met de levenscyclus van een gemiddelde console) om Stadia tot een succes te maken?
Google is arrogant, maar ik denk ook weer niet zo arrogant dat ze hier zomaar de stekker uit trekken. Er zijn toch redelijk wat mensen die hier in geïnvesteerd hebben (spellen, maar ook hardware).
Daarnaast is Google niet de enige die hier toekomst in ziet. Ook Sony, Microsoft én Amazon zien dat streamen de toekomst is. Dat Google de initiële adoptie redelijk verkeerd heeft ingeschat betekent mijn inziens niet dat de stekker eruit gaat. Social heeft Google ook meerdere keren geprobeerd. En volgens mij ging in eerste instantie Alexa ook dik Google Home voorbij. Maar ook daar heeft Google doorgezet.
Google heeft diepe zakken en waarschijnlijk een lange adem als ze hier geld in zien. En dat zien ze, want anders waren ze dit project nooit gestart.
KlaasjeNL schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:00:
[...]
Ook al hoeft de situatie echt niet zo zwart te zijn als hij nu wordt geschetst, het lijkt mij voor Stadia toch wel 5 voor 12. Dit soort berichten - hoe (on)gefundeerd ook - zorgen namelijk wel voor flink wat terughoudendheid onder huidige klanten en potentiële klanten. Wil Google dat het nog wat wordt met Stadia, dan zullen ze toch echt de communicatie op orde moeten brengen en duidelijkheid moeten scheppen over de strategie en visie op lange termijn. Zitten we op een zinkend schip of wordt er zoveel geld tegenaan gegooid voor een periode van minimaal X jaar (vergelijkbaar met de levenscyclus van een gemiddelde console) om Stadia tot een succes te maken?
Eens met je, het voelt als erop of eronder, al dan niet gepusht door de 'grote boze buitenwereld'. Dat laatste kan zo eenvoudig worden weggenomen door een duidelijk uiteengezette strategie door Google, waar willen ze over een jaar, 5 jaar, 10 jaar zijn? Ik ben voor t eerst sinds de start van Stadia een beetje op m'n hoede met aanschaf van nieuwe games, ben erg benieuwd naar de lijn vanaf april als Q2 van dit jaar begint, lijkt me een mooi ijkpunt om te zien wat Stadia doet.
Maar goed, de techniek werkt zo lekker, kan toch niet zomaar verdwijnen lijkt me?

• barrymossel
Ik heb de artikelen van The Verge, Wired en Bloomberg heel oppervlakkig gescand, maar ik zie niet zo waar al die negativiteit vandaan komt? Het maken van games ligt Google niet (en Amazon ook niet), dus ze beslissen dat toch liever uit te besteden. Is dat vreemd? Nee, dat was dus een verkeerde inschatting welke nu dus wordt "opgelost". Daarnaast doen ze bij Bloomberg hysterisch over het feit dat Google heel veel geld heeft betaald voor het porten van games. Dus? Als dat in de (vooraf bepaalde) strategie van Google past is dat toch geen probleem?

Ik zal misschien iets over het hoofd zien, maar ik zie geen enkele gegronde aanleiding voor dat Google er de stekker uit zal trekken. Ze hebben alleen besloten toch zelf geen games te maken (tsja, ze zijn een technology bedrijf, geen content bedrijf) en ze hebben hun target niet gehaald door allerlei foutjes vanuit hun eigen kant, welke grotendeels opgelost zijn of opgelost gaan worden.

Ik maak me echt geen zorgen...

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:07

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Jasphur schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:04:
Steam integratie vind ik persoonlijk onnodig. Stadia is een veredelde console. Geen vervanging van een (game) PC.

Als je heel graag je Steam library wilt spelen, neem dan GFnow en vraag hen om de wachttijden te verminderen.
Ik heb nu gewoon beide maar ben positiever over Stadia maar heb ook een flinke Steam library vandaar.

En hoe meer zaken ze toevoegen die veel mensen graag zien; en Steam integratie is er daar één van, hoe meer mensen je lokt.

• barrymossel
DutchHammer schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:00:
[...]

Ik heb nu gewoon beide maar ben positiever over Stadia maar heb ook een flinke Steam library vandaar.

En hoe meer zaken ze toevoegen die veel mensen graag zien; en Steam integratie is er daar één van, hoe meer mensen je lokt.
Maar hoe zie je die integratie dan voor je? Die gehele Steam library (van jou) moet dan dus geport worden. Never gonna happen. En alle games die je nieuw wilt spelen op Stadia koop je niet op Steam, maar op Stadia. En alles dat je op je PC of via Geforce Now wilt spelen koop je dan toch niet op Stadia.
barrymossel schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:55:

Ik zal misschien iets over het hoofd zien, maar ik zie geen enkele gegronde aanleiding voor dat Google er de stekker uit zal trekken. Ze hebben alleen besloten toch zelf geen games te maken (tsja, ze zijn een technology bedrijf, geen content bedrijf) en ze hebben hun target niet gehaald door allerlei foutjes vanuit hun eigen kant, welke grotendeels opgelost zijn of opgelost gaan worden.

Het gaat me er vooral om dat de manier waarop google (bedoel het moederbedrijf, niet stadia an sich) beslissingen neemt en dat die voor de buitenwereld 'ad hoc' overkomen. Spreek het vertrouwen uit in het stadia team en benoem bijvoorbeeld dat je het platform een X jaar de kans geeft. Alle speculatie is dan weg. Dat zou denk ik veel scepsis wegnemen en je geeft aan langetermijnvisie te hebben.
Zie nu berichtje op de fp dat project Xcloud verder uitgebouwd wordt en verbeteringen krijgt. Dat klinkt voor mij alsof er geïnvesteerd wordt. Zou ik op dit moment twijfelen tussen stadia en xcloud voor de nieuwe generatie is dat een puntje voor xcloud, zeker met alle negatieve speculatie rondom stadia.
Ach, ik ben best een stadia fanboy, ik zou graag zien dat de wereld dat ook wat meer wordt, zonde om ooit te moeten overstappen als dat nodig zou moeten worden!

• DutchHammer
  • Laatst online: 20:07

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

barrymossel schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:07:
[...]

Maar hoe zie je die integratie dan voor je? Die gehele Steam library (van jou) moet dan dus geport worden. Never gonna happen. En alle games die je nieuw wilt spelen op Stadia koop je niet op Steam, maar op Stadia. En alles dat je op je PC of via Geforce Now wilt spelen koop je dan toch niet op Stadia.
Tjah het is veel werk dus misschien naïef om te hopen dat het ooit gaat gebeuren ;-). Probleem is dat ik 99% van mijn games wil spelen op Stadia ook de games die ik al heb. Nu vult GFN dat gaat redelijk op maar toch..

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-01 10:21
barrymossel schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:28:
[...]

Google is arrogant, maar ik denk ook weer niet zo arrogant dat ze hier zomaar de stekker uit trekken. Er zijn toch redelijk wat mensen die hier in geïnvesteerd hebben (spellen, maar ook hardware).
Daarnaast is Google niet de enige die hier toekomst in ziet. Ook Sony, Microsoft én Amazon zien dat streamen de toekomst is. Dat Google de initiële adoptie redelijk verkeerd heeft ingeschat betekent mijn inziens niet dat de stekker eruit gaat. Social heeft Google ook meerdere keren geprobeerd. En volgens mij ging in eerste instantie Alexa ook dik Google Home voorbij. Maar ook daar heeft Google doorgezet.
Google heeft diepe zakken en waarschijnlijk een lange adem als ze hier geld in zien. En dat zien ze, want anders waren ze dit project nooit gestart.
Dat Google arrogant is zal wel aan de manier van hun business case liggen en als multinational.
Over het algemeen althans dat vind ik komen Amerikanen toch al wat arrogant over.

• KlaasjeNL
barrymossel schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:55:
Ik heb de artikelen van The Verge, Wired en Bloomberg heel oppervlakkig gescand, maar ik zie niet zo waar al die negativiteit vandaan komt? Het maken van games ligt Google niet (en Amazon ook niet), dus ze beslissen dat toch liever uit te besteden. Is dat vreemd? Nee, dat was dus een verkeerde inschatting welke nu dus wordt "opgelost". Daarnaast doen ze bij Bloomberg hysterisch over het feit dat Google heel veel geld heeft betaald voor het porten van games. Dus? Als dat in de (vooraf bepaalde) strategie van Google past is dat toch geen probleem?

Dat is ook precies het probleem dat ik aanstip. Een hoop negativiteit die grotendeels ongefundeerd is, maar wel door andere media wordt opgepikt, waardoor de aannames een eigen leven gaan leiden en als feiten worden geportretteerd door mainstream media. En dan kom je in een neerwaartse spiraal terecht waar je niet zo snel uit komt. Als Google moet je nu zeggen: "Ja, we hebben de stekker uit onze eigen studio's getrokken omdat de resultaten tegenvielen. Geld dat daarmee vrijkomt zetten in op het aantrekken van nog meer grote third-party games. De verkoopresultaten vallen weliswaar nog tegen, maar we zitten erin voor de lange adem en gaan door tot Stadia een succes wordt." Zo'n boodschap schept vertrouwen bij de community, maar in plaats daarvan hoor je nagenoeg niets en zwellen de negatieve berichten in de media verder aan.

• barrymossel
KlaasjeNL schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:12:
[...]

Dat is ook precies het probleem dat ik aanstip. Een hoop negativiteit die grotendeels ongefundeerd is, maar wel door andere media wordt opgepikt, waardoor de aannames een eigen leven gaan leiden en als feiten worden geportretteerd door mainstream media. En dan kom je in een neerwaartse spiraal terecht waar je niet zo snel uit komt. Als Google moet je nu zeggen: "Ja, we hebben de stekker uit onze eigen studio's getrokken omdat de resultaten tegenvielen. Geld dat daarmee vrijkomt zetten in op het aantrekken van nog meer grote third-party games. De verkoopresultaten vallen weliswaar nog tegen, maar we zitten erin voor de lange adem en gaan door tot Stadia een succes wordt." Zo'n boodschap schept vertrouwen bij de community, maar in plaats daarvan hoor je nagenoeg niets en zwellen de negatieve berichten in de media verder aan.
Volgens mij zeggen we dat al vanaf het begin af aan... Google communiceert slecht of zelfs niet. Ze doen vrijwel niets aan marketing of promotie. Een erg arrogante (en wellicht domme) houding.
DutchHammer schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:00:
[...]

Hoewel ik het mij heel goed kan voorstellen dat je een grote library zou willen meenemen snap ik niet waarom het voor PC-gamers lastig lijkt (en dan doel ik meer op de ranters in vrijwel alle Stadia gerelateerde nieuws posts en niet jou als individu) om te accepteren dat Stadia gewoon een nieuw “uniek” platform is en als je een game wilt spelen op Stadia dat je de game gewoon daar (nog eens) moet kopen. Console gamers moeten dit al vanaf het begin der console-tijden en hebben het grotendeels geaccepteerd dat dit er gewoon bijhoort. Het lijkt wel alsof veel PC-gamers heel erg verwend zijn.

Ik laat mij overigens graag overtuigen dat dit niet zo is. Of minder erg is dan hoe het nu op mij overkomt

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

offtopic:
Overigens kudo’s voor de manier waarop er hier gediscussieerd wordt. Heb wel eens erger gezien op GoT :P

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:14
Ht87 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:08:
[...]

Het gaat me er vooral om dat de manier waarop google (bedoel het moederbedrijf, niet stadia an sich) beslissingen neemt en dat die voor de buitenwereld 'ad hoc' overkomen. Spreek het vertrouwen uit in het stadia team en benoem bijvoorbeeld dat je het platform een X jaar de kans geeft. Alle speculatie is dan weg. Dat zou denk ik veel scepsis wegnemen en je geeft aan langetermijnvisie te hebben.
Zie nu berichtje op de fp dat project Xcloud verder uitgebouwd wordt en verbeteringen krijgt. Dat klinkt voor mij alsof er geïnvesteerd wordt. Zou ik op dit moment twijfelen tussen stadia en xcloud voor de nieuwe generatie is dat een puntje voor xcloud, zeker met alle negatieve speculatie rondom stadia.
Ach, ik ben best een stadia fanboy, ik zou graag zien dat de wereld dat ook wat meer wordt, zonde om ooit te moeten overstappen als dat nodig zou moeten worden!
Het jammere is dat, als Google zegt dat ze stadia (ik noem maar wat) 3 jaar de kans geven, er veel artikelen zullen verschijnen die Stadia wederom nu al doodverklaren omdat ze er over 3 jaar toch wel de stekker uit trekken.

Overigens verschijnen er hier op Tweakers ook wel positieve berichten als er leuke ontwikkelingen zijn op het gebied van Stadia.

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-01 18:16
Jasphur schreef op zondag 28 februari 2021 @ 10:11:
Nee, Stadia hoeft de term/begrip “dadia” niet te promoten. Dat doen de Dadias wel. En wat @streamnl zegt, het is voor personen in een vergelijkbare levensstijl maar zonder kinderen een beetje rare term. Het is gewoon voor de casual gamer met minder beschikbare tijd. Kind, pup, of andere rede doet er niet toe. :)

Stadia moet er voor zorgen dat alles goed werkt, dat de communicatie naar buiten eerlijk en helder is en uiteraard een flink aantal mainstraim games beschikbaar maken. Een vergelijkbare actie zoals die van Cyberpunk kan helpen. Maar ik denk misschien het belangrijkste is om de twijfelaars laten weten dat je gekochte games van jouw blijven zolang je een Google Account hebt en dat Stadia maandelijks niks hoeft te kosten.

Misschien ligt het aan mijn bubbel, maar je merkt aan veel dingen on- en offline dat de interesse naar cloudgaming groeit. Stadia is, mijn inziens, van alle cloud diensten de meest toegankelijke en de beste vervanging voor een next gen console voor de aankomende twee generaties. Hell, ik denk zelfs dat de PS6 en co niet eens meer echt een console zullen zijn maar meer een doorgeefluik voor streaming. (Had dit al verwacht bij de PS5 trouwens). Stadia is immers geen vervanging van een game pc en zal dat volgens mij ook nooit worden.

Het is aan Stadia om juist NU bij gebrek aan verkrijgbaarheid van next gen console flink door te pakken. Ik kan alleen maar hopen dat ze dat bij Stadia ook zien en snappen.
ook het "het is voor gamers met weinig tijd" zou moeten verdwijnen, het zou als een algemeen plus punt beschouwd moeten worden. Voor elke gamer is het fijn dat de games altijd up to date zijn en je geen omkijk hebt. Dit gezegd te hebben is voor mij niet voldoende.

Wat stadia nodig heeft zijn meer games, en evt mods support zoals consoles dat hebben. Ik zie stadia ook niet als pc concurrent maar wel console, en op dit moment zijn de fysieke consoles gewoon een stuk /merkbaar beter kwaliteit levert dan je krijgt aangeboden op streaming diensten. Daarmee wilt niet zeggen dat streaming niet de toekomst is. Kijk maar naar muziek / film industrie. 10-15 jaar terug wilde ook niemand daar wat van weten want tja heb toch m'n eigen cd's, beter kwaliteit etc. Inmiddels heeft ieder genoegen aan minder kwaliteit betreft visuals van stream diensten. Dit verschil zal ook minder worden op stream diensten naar mijn idee.
Stadia heb ik sinds de launch en hoewel er toch best veel features bijgekomen zijn en een hoop games, ben ik van mening dat xcloud het beter gaat doen, steeds meer mensen lijken google steeds vaker links liggen of "durven" het niet aan omdat google na verloop van tijd weer stopt met ondersteuning of de dienst offline haalt
Fair enough.

Denk dat de meesten hier het er wel over eens kunnen zijn dat Google met Stadia een dijk van een kans enorm laat schieten

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-10-2025
barrymossel schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 10:56:
[...]

Ubisoft. Je moet een Amerikaans Ubisoft account hebben en Ubisoft+ afnemen. Die koppelen aan je Stadia account.
Let wel op dat je nooit zonder VPN inlogt bij Ubisoft. Zoiets heb ik gedaan en toen had ik ineens een Franse Ubisoft+ en geen juiste Stadia koppeling meer. Is me na veel gedoe wel weer gelukt door opnieuw via VPN te Stadia te ontkoppelen en opnieuw te koppelen. Maar was een hoop gedoe.

Mooie bijkomstigheid bij dit alles is dat je 15 dollar betaalt i.p.v. 15 euro...
Waarom moet je vpn gebruiken voor ubisoft+. Werkt Nederlandse niet met stadia?

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
MissMe NL schreef op zondag 28 februari 2021 @ 18:08:
[...]

Nee, jammer genoeg nog niet ;(

Steam/Epic: Deurstopper

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-10-2025
Deurstopper schreef op zondag 28 februari 2021 @ 18:11:
[...]

Nee, jammer genoeg nog niet ;(
Aah balen. Heb namelijk ubisoft+ genomen in combo met ahadow pc. En wil nu stadia en ubisoft+ uitproberen. Wel apart dat er een support pagina is op Ubisoft.com in het Nederlands hoe je alles moet koppelen.

• Deurstopper
  • Niet online
MissMe NL schreef op zondag 28 februari 2021 @ 18:43:
[...]

Aah balen. Heb namelijk ubisoft+ genomen in combo met ahadow pc. En wil nu stadia en ubisoft+ uitproberen. Wel apart dat er een support pagina is op Ubisoft.com in het Nederlands hoe je alles moet koppelen.
Ik verwacht ook dat dit niet al te lang op zich laat wachten voor hier in NL. Ben alleen bang dat Ubisoft spellen dan achter een abonnement gaan vallen ipv het nu eenmalig aanschaffen via Stadia.. :/

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-01 16:45
Wellicht is deze vraag al eerder gesteld, ik kan het echter zo snel niet weer vinden. Ik heb bijv. Hitman gratis geclaimd als Pro gebruiker. Wanneer ik nu Pro voor korte tijd stil zet en na pak 'm beet 2 maanden weer aan zet, heb ik dan weer toegang tot mijn gratis geclaimde games?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:06
Herax10NL schreef op zondag 28 februari 2021 @ 19:32:
Wellicht is deze vraag al eerder gesteld, ik kan het echter zo snel niet weer vinden. Ik heb bijv. Hitman gratis geclaimd als Pro gebruiker. Wanneer ik nu Pro voor korte tijd stil zet en na pak 'm beet 2 maanden weer aan zet, heb ik dan weer toegang tot mijn gratis geclaimde games?
Het staat toch duidelijk op de support-pagina van Stadia.

• barrymossel
MissMe NL schreef op zondag 28 februari 2021 @ 18:08:
[...]

Niet voor het spelen. Alleen voor het Ubisoft+ abo.
De reactie op deze comment vind ik wel sterk :) Zo kijk ik er ook tegenaan.
1973booterror in 'nieuws: Microsoft komt met Windows-app en 1080p-upgrade voo...

Stadia begint met het terug bijten :D
https://www.gamesradar.co...ons-episodic-horror-game/

Zie de update bovenaan het artikel.

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-01 16:14
Goed dat ze terugbijten, maar de vraag is hoeveel effect dat heeft. The Nerf Report heeft een video geplaatst die de spijker op zijn kop slaat. Zolang de main stream sites negatieve artikelen (die deels ook nog eens niet waar zijn) blijven plaatsen zal Stadia een slecht imago blijven houden. Jammer dat 'games journalistiek' weinig te maken heeft met echte journalistiek waarbij geen gedegen onderzoek een doodzonde is. Ze kopiëren alles maar van elkaar en helaas levert bashen op Stadia nu schijnbaar meer clicks op en gebeurt dat dus op grote schaal.

-- edit --

Quote uit het einde van de video:

"If you repeat a lie often enough it becomes accepted as the truth."

Dit gaat voor Stadia zeker op, hoe vaak heb ik al niet gelezen dat Stadia op sterven na dood is? Dus het zal wel waar moeten zijn toch? Ik hoop echt dat het ze lukt de negatieve spiraal te doorbreken, want ik ben echt tevreden met hoe Stadia werkt op dit moment.

Video

[ Voor 24% gewijzigd door bakkerjangert op 01-03-2021 11:04 ]

Erg benieuwd hoe de artikelen over FIFA zijn als die uitkomt op Stadia.

• bakkerjangert
Jasphur schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:00:
Erg benieuwd hoe de artikelen over FIFA zijn als die uitkomt op Stadia.
Laat me raden: te laat, te duur, geen cross-play, grafisch minder dan next-genconsoles (al is het maar een haartje, maar dat zullen ze niet schrijven), opnieuw moeten aanschaffen ...

Verwijderd

bakkerjangert schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:12:
[...]

Laat me raden: te laat, te duur, geen cross-play, grafisch minder dan next-genconsoles (al is het maar een haartje, maar dat zullen ze niet schrijven), opnieuw moeten aanschaffen ...
Ik haat het internet zo erg... too bad dat ik het nodig heb om m'n games te kunnen streamen...
bakkerjangert schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:12:
[...]

Ik hoop zo dat je ongelijk hebt, maar ik vrees dat je dat dat niet gaat gebeuren

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:48
Vanochtend even de nieuwe Pixeljunk Raiders uitgeprobeerd. Is nog wel even uitzoeken hoe het werkt. De start tutorial is erg summier vind ik. Uiteindelijk het eerste level gehaald. Beetje vervelend dat je items kunt oppikken waar je op dat moment niks aan hebt (had op een gegeven moment 3 zwaarden, waarvan 2 dus 'reserve') maar toen ik dood ging en respawnde had ik geen items meer en waren de kistjes waar ik die zwaarden gevonden had al leeg. Dus moest ik zonder wapens vechten tegen de aliens die me gekilled hadden. Of misschien doe ik iets verkeerd?

En met State Share kunnen we bonussen / goodies met elkaar delen in Pixeljunk Raiders, toch?

aanvulling Ligt het aan mij of is er geen manier om het intro filmpje van Pixeljunk Raiders te skippen? Ook de tweede en derde keer dat ik de game opstartte moest ik geduldig het hele intro filmpje door zitten tot ik in het menu kwam waar ik m'n save-game kon kiezen om verder te spelen. Beetje irritant en hoop dat dat snel gefixed wordt!

Avicii game ook nog ff geprobeerd. Wel aardig, vooral als je fan van die muziek bent. Grotendeels op het juiste moment de spatiebalk tikken en met A en D naar links of naar rechts kantelen. En dan proberen de beste score te halen.

[ Voor 16% gewijzigd door Haay op 01-03-2021 19:50 ]

Ik weet niet waarom, maar de mensen in deze video halen het bloed onder mn nagels vandaan :P
Het is alleen maar napraten over wat andere artikelen al schrijven en gaan er niet indepth op in. Ik ben van mening dat als je iets afkraakt je met onderbouwing van je rede tot afkraken moet komen...

[ Voor 35% gewijzigd door Jasphur op 01-03-2021 14:12 ]

• Haay
Jasphur schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:10:
Ik weet niet waarom, maar de mensen in deze video halen het bloed onder mn nagels vandaan :P
Het is alleen maar napraten over wat andere artikelen al schrijven en gaan er niet indepth op in. Ik ben van mening dat als je iets afkraakt je met onderbouwing van je rede tot afkraken moet komen...
Tja, negatieve kritieken en iets onderuit schoppen trekt nu eenmaal meer kijkers dan positieve reviews. Zal vast ook een heel stuk leedvermaak in meespelen. Mensen kijken nu eenmaal graag naar anderen die onderuit gaan. En "hoe groter de ander is, hoe mooier wanneer die onderuit gaat". Met Google, toch één van de grootsten op tech gebied, speelt dat helemaal. De mindere kant van de menselijke natuur...

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:59
Hoi allen.

Gister CCU en controller binnen gekregen. Krijg alleen DTS niet voor elkaar. Bij stream Netflix prima in orde, maar zodra ik stadia start knalt ie eruit.

Setup: CCU -> HDMI ingang LG C9 -> Optische kabel -> Receiver

Heb eea gelezen op de fora van google, maar het opnieuw opstarten en zelfs naar fabrieksinstellingen zetten van de CCU werken bij mij niet.

Enige tips/tricks?

Dat en dan de slechte kwaliteit audio bij het gebruik van een koptelefoon staan mij erg tegen. Verder een behoorlijk solide ervaring! Speelt lekker weg (Destiny 2).
IngamerX schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:20:
Hoi allen.

Gister CCU en controller binnen gekregen. Krijg alleen DTS niet voor elkaar. Bij stream Netflix prima in orde, maar zodra ik stadia start knalt ie eruit.

Setup: CCU -> HDMI ingang LG C9 -> Optische kabel -> Receiver

Heb eea gelezen op de fora van google, maar het opnieuw opstarten en zelfs naar fabrieksinstellingen zetten van de CCU werken bij mij niet.

Enige tips/tricks?

Dat en dan de slechte kwaliteit audio bij het gebruik van een koptelefoon staan mij erg tegen. Verder een behoorlijk solide ervaring! Speelt lekker weg (Destiny 2).
Toevallig een Sonos setje? Stadia stuurt alleen PCM surround en geen Dolby digital door, dat is een veelvoorkomende klacht iig (heb ik ook). Het surround werkt dus niet als je audiosysteem geen 5.1 via PCM herkent. Raar ook omdat de ccu verder wel DD doorstuurt bij netflix oid, maar dat Stadia het niet doet |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Ht87 op 02-03-2021 09:22 ]

• IngamerX
Ht87 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:21:
[...]

Toevallig een Sonos setje? Stadia stuurt alleen PCM surround en geen Dolby digital door, dat is een veelvoorkomende klacht iig (heb ik ook). Raar ook omdat de ccu verder wel DD doorstuurt bij netflix oid, maar dat Stadia het niet doet |:(
Oke... interessant.

Maar nope, receiver is een onkyo TX-SR508. Ik snap het niet helemaal van google eigenlijk. Dit probleem lijkt al vanaf begin 2019 op de radar te zijn. Nu twee jaar verder en nog steeds niet gefixt.

Ik zal de setup denk ik wel houden, base is gratis dus dat is wel interessant als ik op mn monitor wil gamen wanneer vriendin even TV wil. Andere kant.. misschien dat ik dan net zo goed mn laptop met dualshock kan gebruiken.

Voor Pro subscription is het imo sws wel een dealbreaker.

[ Voor 5% gewijzigd door IngamerX op 02-03-2021 09:26 ]

IngamerX schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:25:
[...]

Oke... interessant.

Maar nope, receiver is een onkyo TX-SR508. Ik snap het niet helemaal van google eigenlijk. Dit probleem lijkt al vanaf begin 2019 op de radar te zijn. Nu twee jaar verder en nog steeds niet gefixt.

Ik zal de setup denk ik wel houden, base is gratis dus dat is wel interessant als ik op mn monitor wil gamen wanneer vriendin even TV wil. Andere kant.. misschien dat ik dan net zo goed mn laptop met dualshock kan gebruiken.

Voor Pro subscription is het imo sws wel een dealbreaker.
Gekke vraag misschien, maar heb je momenteel een pro subscription? Want 5.1 krijg je alleen bij pro?

Edit: ik zou als je kunt altijd de stadia controller gebruiken, ook via je laptop, de latency is dan het laagst namelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Ht87 op 02-03-2021 09:29 ]

• IngamerX
Ht87 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:28:
[...]

Gekke vraag misschien, maar heb je momenteel een pro subscription? Want 5.1 krijg je alleen bij pro?

Edit: ik zou als je kunt altijd de stadia controller gebruiken, ook via je laptop, de latency is dan het laagst namelijk.
Wb controller heb je een punt

Wb subscription, heb inderdaad pro aanstaan. Dus wel netjes HDR bijv. :)

• Haay
IngamerX schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:25:
Ikzelf heb hetzelfde probleem. Ook een LG C9 TV, en een Onkyo receiver (TX-NR686). Maar het is mij ook niet gelukt om surround geluid vanaf de CCU op de TV aangesloten naar de receiver te krijgen binnen Stadia. Alle instellingen in zowel de TV als de receiver nagelopen.

Overigens, voor mensen die Pixeljunk Raiders op de PC spelen, je kunt het intro filmpje skippen door 'E' ingedrukt te houden. Zou wel handig zijn als dit op het scherm aangegeven zou staan!

[ Voor 15% gewijzigd door Haay op 02-03-2021 10:32 ]

• shineonu
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Hier ook geen 5.1 met Pro en een Samsung Q90R soundbar. Het is me 1 x gelukt door met allerlei settings te spelen maar na een reboot was het helaas weer weg. Ik heb het maar opgegeven. Netflix etc. via de Chromecast doen wel gewoon 5.1.
Mijn tv (Hisense) kan t geluid wel zelf omzetten naar dolby digital richting mijn Sonos speakers, alleen dan is er zoveel vertraging in t geluid door t converteren dat het effect ook weg is (ruim halve seconden tussen knopje indrukken en geluid horen). Stadia moet gewoon meer audioformaten ondersteunen, maar dat staat idd op een laag pitje denk ik...
https://community.stadia....s-have-arrived/ba-p/55143 nieuwe deals op met name de watch dogs games. Opvallend dat de Amerikaanse store beduidend goedkoper is (watch dogs standard edition: 7 dollar voor pro, in Europese store: €9.89). Vind ik toch raar, zeker met de wisselkoers scheelt dat veel.
Hier mensen die de watch dogs games gespeeld hebben? Heb t zelf nooit geprobeerd, is t de moeite waard?

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-01 16:45
Ht87 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:30:
https://community.stadia....s-have-arrived/ba-p/55143 nieuwe deals op met name de watch dogs games. Opvallend dat de Amerikaanse store beduidend goedkoper is (watch dogs standard edition: 7 dollar voor pro, in Europese store: €9.89). Vind ik toch raar, zeker met de wisselkoers scheelt dat veel.
Hier mensen die de watch dogs games gespeeld hebben? Heb t zelf nooit geprobeerd, is t de moeite waard?
Compleet andere discussie wellicht. Ik heb alle Watch Dogs games gespeeld. 1 en 2 vond ik bijzonder leuk en echt een aanrader. Legion is echter in mijn opinie een stuk slechter.

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:33
Ht87 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:30:
Vergeet niet dat in de Amerikaanse store de prijzen zonder btw zijn terwijl onze prijzen inclusief btw zijn.

Wat betreft surround audio: ook al heb je Stadia Pro, niet alle games hebben ondersteuning voor 5.1 geluid dus het is raadzaam om meerdere games te testen. Als je op de controller op de Stadia knop drukt en dan naar verbinding gaat dan zie je of 5.1 geluid actief is en in het geval dat niet zo is waarom. Het zou fijn zijn als ze op de productpagina specificeren of een game ondersteuning heeft voor surround geluid.
Jorick schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:37:
[...]

Vergeet niet dat in de Amerikaanse store de prijzen zonder btw zijn terwijl onze prijzen inclusief btw zijn.
.
Scherp! Inderdaad niet aan gedacht, maar zijn binnen Europa alle BTW-tarieven hetzelfde of zou er dan ook verschil zitten tussen de verschillende landen?

• Jorick
De prijzen in de EU zijn overal gelijk (moet ook vanuit de EU dacht ik) en Google zorgt voor de afdracht van de btw die per land anders kan zijn. Afhankelijk van het btw tarief zullen ze in het ene land iets meer overhouden dan in het andere maar die verschillen zijn verwaarloosbaar. Als je het zeker wil weten moet je even proberen met een VPN.

Overigens is AViCII Invector leuker dan ik verwacht had. Het moet qua muziek wel je ding zijn en het vergt enige oefening maar het werkt verbazingwekkend goed voor een spel waar timing zo nauw luistert. Als je eenmaal de smaak te pakken hebt blijf je spelen :).

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Sorry sorry sorry :o
Mijn excuses

Eind februari zouden we racen met F1...
Het is nu maart :z

Ikzelf race eigenlijk al 1,5 maand niet meer en ben het zelf helemaal vergeten dat ik dit gezegd heb :z

Ik merkte verschil qua reactie in F1 met de PS4 en Stadia. PS4 is beter.

Als ik Stadia aanzet (ikzelf heb alleen stadia) is het vooral The Division 2 wat ik speel.

Dus... sorry

Meer dan ik dacht...

* Jasphur gniffelt een beetje
nieuws: 'Cloudgamingplatform Shadow heeft financiële problemen en zoekt nieuw...

Shadow heeft een abbo vanaf 13 euro pm. Dan is Stadia echt veel goedkoper met hun optionele 10 euro.
Toegeven, Stadia heeft wel minder games tot zijn beschikking en heeft Shadow wat meer grafische opties

[ Voor 23% gewijzigd door Jasphur op 03-03-2021 10:39 ]

Verwijderd

Jasphur schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:10:
* Jasphur gniffelt een beetje
nieuws: 'Cloudgamingplatform Shadow heeft financiële problemen en zoekt nieuw...

Shadow heeft een abbo vanaf 13 euro pm. Dan is Stadia echt veel goedkoper met hun optionele 10 euro.
Toegeven, Stadia heeft wel minder games tot zijn beschikking en heeft Shadow wat meer grafische opties
Shadow is van een hele andere categorie. Je krijgt een volledige dedicated Windows omgeving waar je alles mee kan. Ik zou het echt zonde vinden als Shadow omvalt :(
@Verwijderd Ik lees nu inderdaad dat Shadow veel meer is dan alleen game streaming. Games spelen op een Shadow machine is echt alleen maar een onderdeel van hun service.

Verwijderd schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:48:
[...]

Shadow is van een hele andere categorie. Je krijgt een volledige dedicated Windows omgeving waar je alles mee kan. Ik zou het echt zonde vinden als Shadow omvalt :(
Beetje hetzelfde probleem als Stadia. Als ik binnen mijn vriendengroep (paar casual gamers en een aantal digibeten) kijk weet iedereen wat een Switch, ps5 of Xbox is, maar vrijwel niemand kent Stadia of Shadow. Ook van naam niet of nauwelijks. Ik denk dat daar de pech zit, er is zo weinig mond op mond reclame.

• barrymossel
Jasphur schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:54:
@Verwijderd Ik lees nu inderdaad dat Shadow veel meer is dan alleen game streaming. Games spelen op een Shadow machine is echt alleen maar een onderdeel van hun service.
Ze promoten het anders wel als game-PC:
Met Shadow heb je vanaf al je apparaten toegang tot een high-end gaming-pc waarmee je al je pc-games kunt spelen.

• J.E. Weinor
Ht87 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:29:
[...]

Beetje hetzelfde probleem als Stadia. Als ik binnen mijn vriendengroep (paar casual gamers en een aantal digibeten) kijk weet iedereen wat een Switch, ps5 of Xbox is, maar vrijwel niemand kent Stadia of Shadow. Ook van naam niet of nauwelijks. Ik denk dat daar de pech zit, er is zo weinig mond op mond reclame.
Precies ik kende stadia wel een klein beetje maar van shadow nooit van gehoord of gelezen ja van nu in deze topic.

Heb even gekeken op hun website maar geen idee wat je nu krijgt aangeboden en waarom vereisten stellen aan een pc vrij onduidelijk met een bak van 10 jaar uit heb je er waarschijnlijk niets aan.
Er staat een vanaf prijs van 12,99 per maand maar wat zijn de meer prijzen dan en wat krijg je er voor?
Lekker duidelijk allemaal weer.

• barrymossel
J.E. Weinor schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:02:
[...]

Precies ik kende stadia wel een klein beetje maar van shadow nooit van gehoord of gelezen ja van nu in deze topic.

Heb even gekeken op hun website maar geen idee wat je nu krijgt aangeboden en waarom vereisten stellen aan een pc vrij onduidelijk met een bak van 10 jaar uit heb je er waarschijnlijk niets aan.
Je krijgt een PC in de cloud. Dus je maakt gebruik van een high-end PC die je via internet benaderd vanaf je eigen device. Staat ook eigenlijk op de homepage:
Met Shadow heb je vanaf al je apparaten toegang tot een high-end gaming-pc waarmee je al je pc-games kunt spelen.
De vereisten zijn: "For a great streaming experience with Shadow, all you need is a stable internet connection and a device capable of playing HD videos." https://shadow.tech/nl/requirements
Er staat een vanaf prijs van 12,99 per maand maar wat zijn de meer prijzen dan en wat krijg je er voor?
Upgrades zijn nog niet beschikbaar: https://shadow.tech/nl/specs
Lekker duidelijk allemaal weer.
:/

• KlaasjeNL
Ht87 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:29:
[...]

Eigenlijk zeg je hier iets waar we het al maanden over hebben, maar opeens vraag ik mij af hoeveel last Stadia heeft van de coronacrisis. Mond op mond reclame is een ultiem middel voor een platform dat vooral interessant is voor nieuwe gamers. Maar het begint bij gamers en geïnteresseerden in nieuwe technologie. Dat zijn wij, de bezoekers van tech- en game-fora. En wij moeten die mond op mond reclame starten. Maar door alle beperkingen zijn er natuurlijk heel weinig contactmomenten. Er zijn geen feestjes etc. waar je niet-gamende vrienden of kennissen spreekt en kan interesseren voor het platform. Onderling praten we er wel over, maar daar stokt het grotendeels.

Dit is natuurlijk flink uitvergroot, maar ik ben daadwerkelijk benieuwd hoe het Stadia zou zijn vergaan of zal vergaan als er geen lockdown (meer) is.
Weinig contact momenten? :P Ik heb in mn leven nog nooit zoveel gebeld of berichten gestuurd via Slack of Whatsapp oid.

• KlaasjeNL
Jasphur schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 15:22:
Weinig contact momenten? :P Ik heb in mn leven nog nooit zoveel gebeld of berichten gestuurd via Slack of Whatsapp oid.
Hier ook, maar ik durf niet te zeggen of dat bij elkaar voor meer contact heeft gezorgd dan voorheen. Bovendien gaat het dan vooral om toegenomen contact met mensen die toch al een bovengemiddelde belangstelling voor techniek, netwerken en online oplossingen hebben. Terwijl ik Stadia juist ook kan aanbevelen aan vrienden die vooral en alleen bezig zijn met bier drinken rond een vuurkorf. 8)
Kunnen ze gewoon Stadia spelen rondom dat vuur. Vaak hebben ze toch al een telefoon in de hand :+

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:17
Ht87 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 18:35:
[...]

Even de support van stadia contacten, ze kunnen dat achter de schermen voor je regelen namelijk :)
Ik heb het geprobeerd, maar de medewerker die ik heb gesproken kan het niet regelen... Dan maar hopen dat het nog steeds/weer in de aanbieiding is op 21 maart.

Hij gaat wel een feature-request aanmaken, maar daar heb ik niks aan :P
kepler schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:38:
[...]

Ik heb het geprobeerd, maar de medewerker die ik heb gesproken kan het niet regelen... Dan maar hopen dat het nog steeds/weer in de aanbieiding is op 21 maart.

Hij gaat wel een feature-request aanmaken, maar daar heb ik niks aan :P
Wat vreemd! In het verleden is dat bij veel mensen wel gelukt, sla de stadia Reddit er maar s op na en volgens mij ook bij mensen hier op de GoT :?
Sowieso gek dat je de game niet kan kopen naast t claimen!
Ik duim mee voor je wat betreft de 21e, misschien kun je na die tijd met een kopie van je ticket een korting op de game krijgen?

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-01 11:57
kepler schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 18:49:
[...]

Ok, ga ik dat doen. Dacht dat er misschien ergens een verborgen optie was.
Mocht dit nog niet gelukt zijn, hier is een video waarin uitgelegd wordt hoe dit kan:

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:17
Ht87 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:29:
[...]

Wat vreemd! In het verleden is dat bij veel mensen wel gelukt, sla de stadia Reddit er maar s op na en volgens mij ook bij mensen hier op de GoT :?
Sowieso gek dat je de game niet kan kopen naast t claimen!
Ik duim mee voor je wat betreft de 21e, misschien kun je na die tijd met een kopie van je ticket een korting op de game krijgen?
Ja ik geloof je gelijk, maar nu dus een verkeerde persoon misschien. Of het beleid is aangepast.

De video zal ook vast werken, maar zo te horen heb je een 2e account nodig. Ik neem de gok wel over een paar weken.

• Marzman
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:59:
[...]

Dit is natuurlijk flink uitvergroot, maar ik ben daadwerkelijk benieuwd hoe het Stadia zou zijn vergaan of zal vergaan als er geen lockdown (meer) is.
Corona zal eerder een positief effect hebben. Lockdowns, alles dicht, je mag niet op bezoek. Dan naar gamen of Netflix kijken.

Netflix is ook gegroeid door de lockdowns.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Ik ga dit weekend met een maat er even tussen uit en ik wil met hem even een toffe local co-op game spelen. Iemand tips?

• Jorick
Geen idee wat voor spellen jullie leuk vinden maar wat local co-op/multiplayer games betreft zou ik denken aan Get Packed, Human Fall Flat of Enter the Gungion. Cake Bash is ook wel geinig maar heeft wat weinig variatie. Als je wil racen heeft F1 2020 splitscreen multiplayer. Trails Rising is ook wel geinig en als vechtspellen je ding zijn staan er een paar op die local multiplayer hebben. AVICII Invector is momenteel bij Pro inbegrepen en heeft 2-4 player local multiplayer splitscreen. Er staan er vast nog wel meer op maar die heb ik niet gespeeld dus kan daar weinig zinnigs over zeggen.

• KlaasjeNL
Marzman schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 07:14:
[...]

Corona zal eerder een positief effect hebben. Lockdowns, alles dicht, je mag niet op bezoek. Dan naar gamen of Netflix kijken.

Netflix is ook gegroeid door de lockdowns.
Daar ging ik in eerste instantie ook vanuit. Maar als je dan ziet/hoort (ook hier) hoeveel mensen de streamingdiensten als Stadia en Shadow überhaupt niet kennen, zullen ze er ook niet naar zoeken en moeten ze er min of meer tegenaan lopen op een feestje.

Ik heb bijvoorbeeld vrienden die nooit een console zouden kopen, maar soms een potje racen of Fifa wel leuk vinden. Die zou ik vrij eenvoudig kunnen enthousiasmeren over een product met een lage instapdrempel. En dat lukt vooral als ze hier dan een biertje komen doen en niet wanneer er over een weer eens een appje wordt gestuurd hoe het gaat en dat we na de lockdown weer eens samen whiskey moeten drinken.

Ik zeg overigens niet dat Stadia "last" heeft van de lockdown, maar vraag mij eerder af welk effect de lockdown uiteindelijk heeft op de cijfers. Er zijn inderdaad redenen om ervan uit te gaan dat meer mensen gamen, maar ik vermoed toch dat die eerder naar een gevestigd platform overstappen o.b.v. wat men kent en op tv voorbij ziet komen.

• Marzman
  • Niet online
Terwijl Google 'gratis' reclame kan maken op Youtube voor stadia. Of zouden ze dat niet durven? (misbruik machtspositie enzo)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

@KlaasjeNL Ik ben heel benieuwd wat FIFA gaat doen met Stadia-abonnees.

Hoeveel mensen zijn er nog die geen console hebben of geen next gen console willen kopen en wel graag FIFA willen spelen? Als dat een hoog aantal is EN het spel is een beetje te betalen EN de mensen hebben echt door dat je in principe alleen maar de game hoeft te kopen EN ze hebben door dat je op je telefoon terwijl je op de bus aan het wachten bent de game kan spelen (even los van het feit of dat lekker speelt ja of nee) EN de game speelt goed, dus zonder bugs en met een acceptabele lag, dan kan ik mij voorstellen dat er ineens een meer positievere berichtgeving over Stadia komt.

• Haay
Zijn er hier mensen die Pixeljunk Raiders spelen ? Ik zie in bv. Reddit Stadia een topic voor het delen van State Shares voor deze game, maar hoe maak je zo'n State Share als je Pixeljunk Raiders op de PC speelt ?

Oh wacht, op de PC moet je op F12 drukken om een screenshot / gamestate te maken. :)

Hier mijn Pixeljunk Raiders State Share. Enjoy! :*)
https://stadia.google.com...a3-4500-894a-cd16a2e2f3fc

[ Voor 34% gewijzigd door Haay op 04-03-2021 17:16 ]

Jasphur schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:38:
@KlaasjeNL Ik ben heel benieuwd wat FIFA gaat doen met Stadia-abonnees.

Hoeveel mensen zijn er nog die geen console hebben of geen next gen console willen kopen en wel graag FIFA willen spelen? Als dat een hoog aantal is EN het spel is een beetje te betalen EN de mensen hebben echt door dat je in principe alleen maar de game hoeft te kopen EN ze hebben door dat je op je telefoon terwijl je op de bus aan het wachten bent de game kan spelen (even los van het feit of dat lekker speelt ja of nee) EN de game speelt goed, dus zonder bugs en met een acceptabele lag, dan kan ik mij voorstellen dat er ineens een meer positievere berichtgeving over Stadia komt.
Dan moet FIFA 22 ook direct in september beschikbaar zijn, anders wordt toch een console interessanter... FIFA 21 is een goede generale denk ik, ik wil m iig graag spelen haha!
Misschien leuk om een sub forum te maken voor state shares van Stadia?

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-01 15:47
Ht87 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:07:
Misschien leuk om een sub forum te maken voor state shares van Stadia?
Of op de frontpagina van dit topic? Denk dat we niet meer moeten afsplitsen van dit topic. Aangezien ik dan bang ben dat er 2 dood gaan bloeden.

On topic

Zat op de telefoon te zoeken naar een leuke fighting game voor de stadia. Bij het genre sport maar daar valt fighting niet onder dus kon eigenlijk niets vinden. Toen maar even gezocht via Stadia enhanced. Kwam ik erachter dat Mortal Kombat 11 gewoon op stadia staat. Nu rest alleen de vraag. Iemand ervaring met deze game op stadia?

[ Voor 34% gewijzigd door rwbk op 05-03-2021 09:41 ]

• Jorick
Heb zelf geen ervaring met MK11 op Stadia maar wat ik er van gezien heb zit het technisch allemaal wel snor. De belangrijkste vraag is vooral hoe je het wil gaan spelen? Singleplayer of lokale multiplayer zal prima gaan maar als je voornamelijk van plan bent om online te gaan spelen dan kan het zijn dat lang moet wachten omdat de playerbase niet zo groot is (helaas is er geen cross play met andere platformen). Het spel is al een tijdje niet in de aanbieding geweest dus misschien zou je daar op kunnen wachten.

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Verdorie, ik kan geen Little Nightmares II meer spelen in de huiskamer... :(

Onze bejaarde kater vind die bewegende mannetjes zo leuk, dat hij met zijn pootjes tegen het (veel te dure) OLED-scherm aan zit te tikken... 8)7

• NrG!
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02-2023
Ik probeer om Stadia Pro te kopen /proberen.
Maar ik stuit tegen het probleem dat ik geen creditcard heb en niet wil..
Op mijn google account heb ik via de playstore als betaling PayPal en ideal, maar die opties zie ik niet in Stadia!

Wat kan ik doen?

• Jorick
Heb je dat via de browser geprobeerd? Want dan kan het kloppen dat je alleen met een creditcard kunt betalen. Via de Stadia app (Android only) kun je ook met PayPal, iDeal of Google Play tegoed betalen. Als alternatief zou je een prepaid creditcard zoals N26 kunnen halen.

[ Voor 17% gewijzigd door Jorick op 05-03-2021 17:09 ]

• NrG!
Jorick schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:59:
Heb je dat via de browser geprobeerd? Want dan kan het kloppen dat je alleen met een creditcard kunt betalen. Via de Stadia app (Android only) kun je ook met PayPal, iDeal of Google Play tegoed betalen. Als alternatief zou je een prepaid creditcard zoals N26 kunnen halen.
Even de situatie uitleggen...
Ik wil Stadia spelen via android TV en heb dat via apk-mirror erop gekregen.
Ik heb verder geen android apparaat.

Die prepaid card van N26 is misschien een optie, is dat gratis en hoe gaat dat precies in z'n werk?

• Deurstopper
  • Niet online
NrG! schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 17:16:
[...]

Even de situatie uitleggen...
Ik wil Stadia spelen via android TV en heb dat via apk-mirror erop gekregen.
Ik heb verder geen android apparaat.

Die prepaid card van N26 is misschien een optie, is dat gratis en hoe gaat dat precies in z'n werk?
N26 moet zeker kunnen. Kwestie van rekening openen middels je telefoon. (Enkel een app) Na een kleine week krijg je je debetkaart thuis opgestuurd. Heb via N26 ooit een stadia bundel gekocht.

• NrG!
Deurstopper schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 17:24:
[...]

N26 moet zeker kunnen. Kwestie van rekening openen middels je telefoon. (Enkel een app) Na een kleine week krijg je je debetkaart thuis opgestuurd. Heb via N26 ooit een stadia bundel gekocht.
Mooi..ga ik proberen...bedankt!

• J.E. Weinor
NrG! schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:29:
Op mijn google account heb ik via de playstore als betaling PayPal en ideal, maar die opties zie ik niet in Stadia!

Wat kan ik doen?
Je bent niet de enige die tegen dit dilemma aanloopt.

• Vortigen
  • Laatst online: 20:44
NrG! schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:29:

Wat kan ik doen?
Ik had ook alleen de optie om via CC te betalen terwijl mijn google account ook (onder andere) paypal heeft.
Ik heb het op kunnen lossen door mijn gehele google account even te verwijderen en gelijk daarna weer te installeren.
Toen zag ik wel de andere betaal mogelijkheden via Stadia. Misschien waard om even te proberen?

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-01 17:15
NrG! schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 17:54:
[...]

Mooi..ga ik proberen...bedankt!
Je zou ook naar Revolut kunnen kijken. Krijg je geen fysieke kaart thuis gestuurd, maar een digitale. Daarmee betaal ik alles mbt Google. Werkt prima. Je maakt een soort virtuele Visa of MasterCard aan in Revolut zelf. Kost even wat tijd om de verificatie stappen te doorlopen maar binnen een half uurtje ben je wel klaar.

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-01 18:12
Aaahhh eindelijk weer een grotere game toegevoegd aan Stadia!

Saints Row the third, remastered!

• J.E. Weinor
Slickk schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 23:04:
[...]

Je zou ook naar Revolut kunnen kijken. Krijg je geen fysieke kaart thuis gestuurd, maar een digitale. Daarmee betaal ik alles mbt Google. Werkt prima. Je maakt een soort virtuele Visa of MasterCard aan in Revolut zelf. Kost even wat tijd om de verificatie stappen te doorlopen maar binnen een half uurtje ben je wel klaar.
Revolut voor digitale kaart en dan komt het, de verificatie stappen te doorlopen zoals ID kopie gezichtsherkenning etc allemaal te doen via de app ik heb het geprobeerd om te zien uit nieuwsgierigheid de voorwaarden gelezen en dit zijn ze verplicht volgens de Europese richtlijnen en Revolut als ik mij het herinner uit finland waar ook je nieuwe bank rekening wordt geopend.

En dat voor een digitale cc betaalkaart :? 8)7
nou dat gaat voor mij niet op een onbekend bedrijf en deze stappen doorlopen ben persoonlijk toch al tegen een cc betaling laat staan in bezit er van en om zulke stappen te moeten ondernemen voor een cc kan ook bij mijn eigen bank aanvragen als ik het wil.

En CC komt er bij mij niet in hoe makkelijk het sommige ook vinden betreft een betaling moet ieder voor zich zelf weten natuurlijk :)

Daarom heb ik ook geen stadia genomen en geannuleerd tijdens de actie cyberpunk met gratis controller en CCU want dat kon alleen met een cc betaling.
Heb stadia wel even mogen proeven bij een kennis die het heeft ziet er mooi uit en goed bedacht en makkelijk in gebruik snel opstarten etc nee op zich valt het niet tegen en als alternatief voor dure consols de games zien er fantastisch uit op een oled scherm het lijkt soms wel als je naar 3D zit te kijken en te gamen.

misschien later als er iets verandert in de betaling zonder cc met een actie zoals bij cyberpunk dan alsnog evt, te overwegen om stadia te nemen tenzij het geen einde verhaal wordt van stadia als ik de laatste negatieve berichten hoor en gelezen omtrent stadia, het zal wel jammer wezen op zich is stadia goed en kan naar mijn inziens alleen maar beter worden.

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:08
Waarom toch altijd die weerstand tegen een credit card?

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-01 01:25
Een credit card is er bij mij ook gekomen vanuit een noodzakelijk iets; reizen naar Amerika. Daar kun je amper leven zonder zo'n ding.

Ik ben opgevoed volgens het principe van "je sluit maar één lening af en dat is voor je huis". Vanuit die optiek was ik ook geen voorstander van een credit card of welle andere vorm van uitgestelde betaling dan ook. Maar ik heb ook altijd geleerd om overzicht te houden over de financiën en zolang je dat doet en houdt is een credit card gewoon een aanvulling.

Heb en hou je geen overzicht op je financiën, dan is een credit card een gevaarlijk iets. Dus ik snap enige terughoudendheid wel, maar het is aan de gebruiker.

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-01 17:15
J.E. Weinor schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 00:28:
[...]

Revolut voor digitale kaart en dan komt het, de verificatie stappen te doorlopen zoals ID kopie gezichtsherkenning etc allemaal te doen via de app ik heb het geprobeerd om te zien uit nieuwsgierigheid de voorwaarden gelezen en dit zijn ze verplicht volgens de Europese richtlijnen en Revolut als ik mij het herinner uit finland waar ook je nieuwe bank rekening wordt geopend.

En dat voor een digitale cc betaalkaart :? 8)7
nou dat gaat voor mij niet op een onbekend bedrijf en deze stappen doorlopen ben persoonlijk toch al tegen een cc betaling laat staan in bezit er van en om zulke stappen te moeten ondernemen voor een cc kan ook bij mijn eigen bank aanvragen als ik het wil.

En CC komt er bij mij niet in hoe makkelijk het sommige ook vinden betreft een betaling moet ieder voor zich zelf weten natuurlijk :)

Daarom heb ik ook geen stadia genomen en geannuleerd tijdens de actie cyberpunk met gratis controller en CCU want dat kon alleen met een cc betaling.
Heb stadia wel even mogen proeven bij een kennis die het heeft ziet er mooi uit en goed bedacht en makkelijk in gebruik snel opstarten etc nee op zich valt het niet tegen en als alternatief voor dure consols de games zien er fantastisch uit op een oled scherm het lijkt soms wel als je naar 3D zit te kijken en te gamen.

misschien later als er iets verandert in de betaling zonder cc met een actie zoals bij cyberpunk dan alsnog evt, te overwegen om stadia te nemen tenzij het geen einde verhaal wordt van stadia als ik de laatste negatieve berichten hoor en gelezen omtrent stadia, het zal wel jammer wezen op zich is stadia goed en kan naar mijn inziens alleen maar beter worden.
Revolut heeft zich inmiddels wel bewezen als grote partij. Een virtuele kaart werkt net even wat anders dan de traditionele CC.

Kleine tip, ik zou je zinnen wat opdelen. Nu praat je soms over twee compleet verschillende onderwerpen in dezelfde zin. Dat leest wat lastig en 'gehaast'.
RoCoStr schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 07:39:
Een credit card is er bij mij ook gekomen vanuit een noodzakelijk iets; reizen naar Amerika. Daar kun je amper leven zonder zo'n ding.

Ik ben opgevoed volgens het principe van "je sluit maar één lening af en dat is voor je huis". Vanuit die optiek was ik ook geen voorstander van een credit card of welle andere vorm van uitgestelde betaling dan ook. Maar ik heb ook altijd geleerd om overzicht te houden over de financiën en zolang je dat doet en houdt is een credit card gewoon een aanvulling.

Heb en hou je geen overzicht op je financiën, dan is een credit card een gevaarlijk iets. Dus ik snap enige terughoudendheid wel, maar het is aan de gebruiker.
Hier ben ik het ook zeker mee eens en was altijd tegen een credit card. In het geval van virtuele kaarten gaat dit alleen niet op; je hebt namelijk geen limiet (tenminste, ik niet?) en het geld wordt vrijwel direct afgeschreven van je rekening. In het geval van Revolut moet ik het zelfs opwaarderen via bijvoorbeeld iDeal voordat ik iets kan betalen. Daarmee kom je nooit in de 'verleiding' om geld te spenderen dat je niet hebt.

Voor reizen heb ik wel eens een Visa kaart gehad, maar na een jaar ook weer opgezegd. Had geen zin in de jaarlijkse kosten en eigenlijk kan ik bij alle webshops ook met iDeal of Paypal betalen.

Ik baal een beetje dat ik laatst niet Red Dead Redemption 2 in de sale heb gekocht. :( Ik speel te weinig Stadia om een maandelijks Pro abonnement te nemen, dus die had ik graag wel zo gekocht. Dan maar wachten op de volgende sale.

Gek genoeg speel ik Cyberpunk ook niet meer. Het is toch wat wachten op de volgende 1.2 patch, waar meer in zou zitten dan enkel wat fixes.

• bakkerjangert
Voor de mensen die geen creditcard hebben / willen, volgens mij is het account wel al aangemaakt als je bij de betaal gegevens bent aangekomen. Je kan proberen de link van een gratis game te volgen, bv Destiny 2 en dan inloggen. Voorheen omzeilde je dan de betaal gegevens. Kan iemand laten weten of dat nog steeds werkt?

Er zijn overigens 3 volledig gratis games te spelen, Destiny 2, Super Bomberman en Crayta.

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Nog een kleine maandje en Outriders is te koop.
Ben erg benieuwd naar de reacties. Misschien dat ik sinds jaren weer een “nieuwe game” koop.

O wacht, ik heb ook cyberpunk :z
Maar die speel ik pas zodra alles beter werkt (tot en met de ai).

[ Voor 26% gewijzigd door streamnl op 06-03-2021 09:15 ]

Meer dan ik dacht...

• barrymossel
Pfff ik wil echt heeeeeel graag Saints Row spelen, alleen moet ik nog zoveel Ubisoft games spelen... Teveel games op Stadia!!!

• Safri7879
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-10-2025
Ik loop bij Boosteroid ook tegen het gebrek aan een creditcard aan. Ik wil best betalen, maar ook ik heb verder nergens een cc voor nodig. Later deze maand komen ze met nieuwe betaalmogelijkheden.

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:11
En PayPal is ook geen optie?

• Safri7879
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-10-2025
Nee helaas. Hopelijk snel. Paysafecard zou ook prima zijn.

• J.E. Weinor
verwijdert.

[ Voor 101% gewijzigd door J.E. Weinor op 07-03-2021 03:19 ]

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-01 21:31
Bunq.
Gratis , Nederlands en binnen paar minuten geregeld.

• J.E. Weinor
mregeling schreef op zondag 7 maart 2021 @ 07:21:
Bunq.
Gratis , Nederlands en binnen paar minuten geregeld.
Bunq blijkt ook niet gratis meer te zijn wat ik heb gelezen en dat regelen zal vast wel binnen een paar minuten gebeuren, maar zij zijn ook verplicht aan de EU regels te voldoen zoals bij Revolut dan moet je een paar stappen ondernemen.

Vraag mij af of je binnen de EU met cc aanvraag virtueel of fysieke een kaart zonder ID gezicht herkenning of anders kunt aanvragen.

• Haay
Ik las: nieuws: Microsoft begint test met Edge-browser op Xbox-consoles

En elders las ik: Nu ook mogelijk om Stadia te spelen op Xbox consoles binnen Edge browser! :D

---------------------------

Holy shit! Ik was in Pixeljunk Raiders in een level waarbij er bij kampvuurtjes trappen omlaag in de rotsen waren met ondergrondse kamers. Uiteindelijk ergens een lift omlaag genomen en vervolgens ging een deur achter me dicht en zat ik opgelosten met hele grote versies van de Brians! Dat overleefde ik niet. AUW!

[ Voor 38% gewijzigd door Haay op 08-03-2021 17:44 ]

• KlaasjeNL
Beetje rustig hier. Te rustig... 😅

Ik zie dat PHOGS! in de aanbieding is. Iemand ervaring mee? Zoek nog een leuke co-op game voor mijn dochters. Ze spelen nu regelmatig Cake Bash.

Verder vorige week SpongeBob gekocht, maar binnen een uur weer een refund. Niet eens een heel slechte game, maar wel duidelijk een oudere game. Zowel grafisch als qua besturing gewoon niet meer van deze tijd en dan is de prijs gewoon veel te hoog.
Phogs ken ik ook niet eerlijk gezegd...

Ik zit zelf weer na een paar weekjes minder gamen volle bak Hitman te spelen, deel 2 momenteel, blijft ook echt een heerlijke game waarbij ik soms vergeet dat ik eigenlijk aan t streamen ben, blijft toch echt de kracht van Stadia.

Ben ook erg geïnteresseerd in stadia via de Xbox, dan zou voor mij een series s misschien erg interessant worden, ook als media centre. Toch maar s t vakantiegeld in de gaten houden komende zomer :9

[ Voor 27% gewijzigd door Ht87 op 11-03-2021 19:04 ]

• Haay
Ben ik nu de enige hier die Pixeljunk Raiders speelt? Ik moest er in het begin even inkomen maar hoe meer ik het speel hoe leuker en uitdagender ik het vind. Ervaringen en State Shares uitwisselen mis ik dan wel weer hier.
Pagina: 1 ... 101 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord