• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-01 07:17
willem100 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:20:
[...]

Jawel, sommige spellen hebben dat ingebouwd.
In stadia hoofdmenu kan je gewoon touch gebruiken van je iPad, sommige games hebben touch controller ingebouwd, bijv The Division 2. Het werkt redelijk.
Ah, oke. Vond in de Stadia-community een redelijk recent topic waarin werd aangegeven dat dit niet werkte. Ik zal mijn reactie even aanpassen. :X
KlaasjeNL schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:51:
[...]

Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Heb niet zoveel met Apple. Als je wil gamen op een iPad, ga je maar lekker aan de slag met Apple Arcade. >:) ;)
Haha!!
Nou ik moet zeggen dat het wel lekker werkt hoor, scherp beeldje ook! Voelt ergens ook erg lekker om een google product te forceren in Apples mond ;)

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:25

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Zijn er al mensen die hier Stadia spelen via een NVIDIA Shield? Ik lees op een paar plekken dat het kan maar ben vooral benieuwd hoe het draait? :)

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-01 17:13
Ik snap niet hoe. Ik heb de stadia app gesideload maar als ik die start zie ik een knop die ik niet in kan drukken. En de controller doet ook niets.
DutchHammer schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:30:
Zijn er al mensen die hier Stadia spelen via een NVIDIA Shield? Ik lees op een paar plekken dat het kan maar ben vooral benieuwd hoe het draait? :)

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• MiTM
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-01 18:13
remcoXP schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:11:
Ik snap niet hoe. Ik heb de stadia app gesideload maar als ik die start zie ik een knop die ik niet in kan drukken. En de controller doet ook niets.

[...]
Hier werkt het prima, maar menu zelf is wat buggy. Afbeelding laden bijvoorbeeld niet of graag. Heb je wel bij experimenten “spelen op dit apparaat” aangezet?

• MiTM
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-01 18:13
Ht87 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:07:
[...]

Werkt toetsenbord+muis op de iPad? Met bluetooth oid? Ik heb alleen een toetsenbord zonder muis, dat is iig geen aanrader ;)
Muis wel sinds iPadOS 14 volgens mij. Helaas wordt in de Stadia app de muis/trackpad als touchinput gezien dus dat werkt nog niet (getest met iPad Pro Magic Keyboard en ook een Logitech MX Master 3)

[ Voor 3% gewijzigd door MiTM op 04-02-2021 19:51 ]

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:35

DjVe

Hatsaflats!

remcoXP schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:11:

[...]
Even een normale muis aansluiten (als dat kan) en daarmee op die knop drukken.

• Luc S
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13:44
@DutchHammer Ik speel het sinds een maandje nu ongeveer via de shield 2017 op bekabeld netwerk. Inmiddels heb ik tientallen uren hitman erop zitten (Destiny 2 is niet zo mijn ding en ten tijde van de Cyberpunk actie moest ik nog niets van cloud gaming hebben).

Af en toe een connectie drop of het beeld dat een halve seconde flink schokt. Voor een spel als hitman is het voor mij geen enkel probleem. Ik heb wel direct de stadia controller aangeschaft, een ps4 controller aan de shield werkte bij mij echt niet goed (ik heb geen shield controller). Veel delay en de besturing raakte snel volledig van slag waarbij ik zelfs soms seconden lang rondjes ging draaien.

Nu met de stadia controller ben ik erg enthousiast en speel ik met veel plezier, op dit moment alleen nog hitman omdat ik wacht op een leuke Cyberpunk aanbieding.

Ik open met met een 3rd party shield remote de stadia app en druk op play van de game die ik wil spelen. Dan start de game en krijg ik de koppelcode in beeld om de stadia controller te koppelen. Vanaf dat moment ga ik verder met de controller.

6930Wp Oost-West PV_Output | 7.5 kW Ecodan + 300L

Ik zou echt graag nog een arcade racer als Wreckfest of Flatout willen zien op Stadia. :D

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:02
Iemand al aan de slag gegaan met Farming Simulator 19? Free2play dit weekend. Ben wel benieuwd wat de ervaringen zijn..

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-01 14:43
Schmitzel schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 08:00:
Iemand al aan de slag gegaan met Farming Simulator 19? Free2play dit weekend. Ben wel benieuwd wat de ervaringen zijn..
Same! Ik ga het eens uitproberen. :)

• KlaasjeNL
Farming Simulator 19 was (als ik mij niet vergis) de eerste gratis Pro Game. Ziet er geinig uit, maar ik snapte er geen bal van. Je moet je er echt flink in verdiepen om erachter te komen wat allemaal precies de bedoeling is.

• jmignolet
KlaasjeNL schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 08:32:
[...]

Farming Simulator 19 was (als ik mij niet vergis) de eerste gratis Pro Game. Ziet er geinig uit, maar ik snapte er geen bal van. Je moet je er echt flink in verdiepen om erachter te komen wat allemaal precies de bedoeling is.
Precies. Klein halfuurtje nu getest.

'Follow the tutorials'
Uhm oké, waar? Ik krijg niets te zien op het scherm van Doe dit en dan dit. :P

Alleszins, het draait prima en het blijft wel nog een relatief mooi spel. Vooral de voertuigen zijn mooi gedetailleerd. Relax spel, maar vergt toch enigzins werk in om het te begrijpen. :+
KlaasjeNL schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 08:32:
[...]

Haha ja precies, ik heb er ook 3 kwartier aan besteed destijds, maar wow, dat is uitgebreid. Ben toen toch maar rdr2 gaan spelen...
Maar als je de forums etc van de game bekijkt is er een giga fanbase!

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:02
Zal 'm vanavond ook even proberen, lijkt mij wel ontspannen, beetje maaien en in de trekker over het land rijden..

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik hoop eigenlijk dat de grote Free-to-play titels een keer verschijnen op Stadia, zoals Apex Legends en Fortnite. Lijkt me dat dit best veel nieuwe spelers naar het platform zou kunnen halen.

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:54
Farming Simulator 19 was inderdaad één van de eerste gratis pro games. ik kan er wel van genieten, een beetje ontspannen balen wikkelen enzo :z (heb er dan ook inmiddels al 90 uur inzitten :+ )

MTB Trail Traffic

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:35
Jasphur schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 07:55:
Ik zou echt graag nog een arcade racer als Wreckfest of Flatout willen zien op Stadia. :D
The Crew 2 is dat toch ook?
Stiekem is dat al jaren een spel dat ik op mijn lijstje heb staan. Dit weekend eindelijk eens proberen. :+
Exocet schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:05:
Ik hoop eigenlijk dat de grote Free-to-play titels een keer verschijnen op Stadia, zoals Apex Legends en Fortnite. Lijkt me dat dit best veel nieuwe spelers naar het platform zou kunnen halen.
Ik heb zelf totaal niks met die games, maar als ik mijn neefjes zie is dat idd geen slecht idee. Zeker omdat de eenvoud in het gamen op je telefoon goed mogelijk is hiervoor. Denk dat het nog wel even duurt...

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Exocet schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:05:
Denk dat Apex legends ook daadwerkelijk wel op stadia gaat komen. Als je op de website van AL naar de page source kijkt en zoekt op 'stadia' kom ik al uit op 2 hits. Het lijkt al in de code te zitten

Steam/Epic: Deurstopper

RobNemoo schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:16:
[...]

The Crew 2 is dat toch ook?
Ooit eens Flatout gespeeld? :P Ik vind The Crew leuk, maar Flatout of Wreckfest is leuker

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:41
Mijn dochter van 11 vermaakt zich trouwens prima met Crayta. Van wat ik zo een beetje meegekregen heb doet het wel een beetje aan Roblox denken, in de zin van dat mensen een heleboel bouwstenen krijgen om zelf spelletjes te bouwen binnen het Crayta framwork, waarna andere spelers die spelletjes kunnen spelen.

Niet mijn ding, maar veel kinderen vinden dat erg leuk.

Ze had deze week ook een vriendinnetje op bezoek, net toen m'n 2e Stadia controller binnen kwam. Vervolgens konden ze samen couch co-op het spelletje Humans Fall Flat in split screen spelen. Daar hebben ze zich goed mee vermaakt hoorde ik.

• jmignolet
Ik denk eigenlijk dat we inderdaad iets meer couch coop games nodig hebben. Tenzij ik die kleine Indie games onderschat, maar bv iets als Fall Guys zou ik waarschijnlijk hilarisch vinden met mijn vriendin. :p

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:35
Jasphur schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:59:
[...]

Ooit eens Flatout gespeeld? :P Ik vind The Crew is leuk, maar Flatout of Wreckfest is leuker
Nee eigenlijk nooit gespeeld. Ik ben niet zo van het crashen, maar hou wel van een arcade racer. The Crew 2 is wat mij betreft perfect daarvoor. Ook lekker doelloos rondcruisen door het landschap bevalt me prima.

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-01 16:08

S1W

Zag ik nou farming sumulator in pro voorbijkomen? Blijft een mooie relax game...

• Deurstopper
  • Niet online
S1W schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:34:
Zag ik nou farming sumulator in pro voorbijkomen? Blijft een mooie relax game...
Ja heerlijk! Gewoon doelloos achtjes draaien in het graanveld met een trekker. Het hoeft allemaal niet zo serieus te zijn :)

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-01 12:19

greatgonzo

schit-te-rend!

BF6 komt eraan voor next-gen.. Hopelijk ook stadia.
greatgonzo schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:14:
Volgens mij brengt EA hun games op vrijwel alle mainstream platformen uit. Nu FIFA ook uitkomt op Steam verwacht ik eigenlijk ook wel een Stadia release van Battlefield 6 of van vorige Battlefield releases.

Zou wel passen binnen de third party games waar Stadia zich op zou richten, dus zou goed zijn voor t platform!

• S1W

S1W

greatgonzo schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:14:
Dat zou wel top zijn! Tot nu toe valt Stadia me alles mee. Nou heb ik wel het geluk van een gbit naar glas verbinding thuis, alles bedraad. Ook maar CP2077 gekocht om te proberen, valt ook niet tegen. Volgens mij alleen geen 4K native, klopt dat?

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:56

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Speel de laatste tijd vooral op de laptop (1080p) in de avond. Merk helaas dat het af en toe wat hapert als vriendin op de tv naar netflix kijkt. (chromecast ultra via kabel aangesloten) Vermoedelijk is 50/5 net niet voldoende. Router heeft Qos aanstaan, speedtests zijn altijd prima. Op de chromecast ultra gaat het prima aangezien er dan niemand online is. ;)

Iemand die hetzelfde ervaart?

Whatever.

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:06
Harmen schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:58:
Speel de laatste tijd vooral op de laptop (1080p) in de avond. Merk helaas dat het af en toe wat hapert als vriendin op de tv naar netflix kijkt. (chromecast ultra via kabel aangesloten) Vermoedelijk is 50/5 net niet voldoende. Router heeft Qos aanstaan, speedtests zijn altijd prima. Op de chromecast ultra gaat het prima aangezien er dan niemand online is. ;)

Ik had exact hetzelfde met Ziggo 50/5. Bit the bullet, nu heb ik 250/25 en kunnen we met z'n drieën tegelijk stadia spelen zonder problemen (2x 4k en 1x 1080P).

Erg jammer dat je Netflix niet iets minder snel kan laten bufferen.

• TimeWaster
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-01 23:26
S1W schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:50:
[...]

Dat zou wel top zijn! Tot nu toe valt Stadia me alles mee. Nou heb ik wel het geluk van een gbit naar glas verbinding thuis, alles bedraad. Ook maar CP2077 gekocht om te proberen, valt ook niet tegen. Volgens mij alleen geen 4K native, klopt dat?
Yes, uit tests blijkt dat de Visual mode vaak tussen de 1440p-1584p zit (bron).

• Tuktop
S1W schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:50:
[...]

CP2077 is zeker niet native 4K nee, een aantal games op Stadia wel.

Ja vorig jaar Januari had ik nog kpn 50mbit, als je dan via netflix oid iets streamde knalde Stadia enorm omlaag in performance. Door corona thuiswerken overgegaan naar Ziggo 250mbit en sindsdien alleen nog maar positief qua performance, heerlijk. Zoveel mogelijk bedraad overigens ook.

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:30
Tuktop schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:02:
[...]

Erg jammer dat je Netflix niet iets minder snel kan laten bufferen.
https://www.netflix.com/HdToggle

Je kan wel de videokwaliteit aanpassen bij Netflix. Daardoor zal Netflix dus minder bandbreedte gebruiken.
En blijkbaar kan je de buffer opties ook nog aanpassen
If your Netflix buffering problems still aren’t resolved, try changing the service’s streaming options. While the service automatically adjusts your buffering rate based on your Internet connection, it can’t always keep up with fluctuations in download speed. On a desktop, press Shift+Alt+Left Click (or Shift+Option+Click on a Mac).

[ Voor 48% gewijzigd door Panini op 05-02-2021 12:09 ]

• Tuktop
Panini schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:06:
[...]

https://www.netflix.com/HdToggle

Je kan wel de videokwaliteit aanpassen bij Netflix. Daardoor zal Netflix dus minder bandbreedte gebruiken.
En blijkbaar kan je de buffer opties ook nog aanpassen

[...]
Als je 'm 720P zet en Netflix buffert alsnog met een groot deel van je beschikbare bandbreedte, heeft dat alsnog invloed op Stadia, enkel wat minder langdurig.

Dat van die 'secret' buffer rate instelling kende ik niet, nice!, maar kan zo 123 niet vinden hoe je dat op een Chromecast aanpast..

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:30
Tuktop schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:17:
[...]

Als je 'm 720P zet en Netflix buffert alsnog met een groot deel van je beschikbare bandbreedte, heeft dat alsnog invloed op Stadia, enkel wat minder langdurig.

Dat van die 'secret' buffer rate instelling kende ik niet, nice!, maar kan zo 123 niet vinden hoe je dat op een Chromecast aanpast..
Hmm, daar heb je gelijk in. Meeste makkelijke optie is dan om wellicht per apparaat in te stellen hoeveel bandbreedte deze krijgt, als je natuurlijk zo ver wilt gaan.

Weet alleen niet of de medebewoners blij zijn als je hun verbinding gaat knijpen. :+

• Tuktop
Panini schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:22:
[...]

Hmm, daar heb je gelijk in. Meeste makkelijke optie is dan om wellicht per apparaat in te stellen hoeveel bandbreedte deze krijgt, als je natuurlijk zo ver wilt gaan.

Weet alleen niet of de medebewoners blij zijn als je hun verbinding gaat knijpen. :+
Ja en dat kan dan helaas weer niet met t modem van Ziggo. Hmmm, misschien toch maar eens een degelijke AP kopen :)
Tuktop schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:24:
[...]

Ja en dat kan dan helaas weer niet met t modem van Ziggo. Hmmm, misschien toch maar eens een degelijke AP kopen :)
De google nest wifi routers die ik gebruik geven de mogelijkheid om Stadia extra bandbreedte en voorrang te geven, zal misschien ook meehelpen in de soepele ervaring hier..?

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-01 01:25

Ht87 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:06:
[...]

Ja vorig jaar Januari had ik nog kpn 50mbit, als je dan via netflix oid iets streamde knalde Stadia enorm omlaag in performance. Door corona thuiswerken overgegaan naar Ziggo 250mbit en sindsdien alleen nog maar positief qua performance, heerlijk. Zoveel mogelijk bedraad overigens ook.
Ik heb hetzelfde met de 50/5 en ik lees hierbij dat ik ook even omhoog moet.....bah bah! Alles voor de kwaliteit! Wat zullen de vrouw en dochters blij zijn als Netflix en Disney+ nog soepeler lopen :)
Gewoon alles offline opslaan als jij even niet gamet :P

• Haay
RoCoStr schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:22:
Ik heb hetzelfde met de 50/5 en ik lees hierbij dat ik ook even omhoog moet.....bah bah! Alles voor de kwaliteit! Wat zullen de vrouw en dochters blij zijn als Netflix en Disney+ nog soepeler lopen :)
Wat een zegen dan om 1000/1000 glasvezel te hebben, zodat er zonder problemen parallel door mezelf, vrouw en beide kinderen gagamed, geYoutubed en geNetflixed kan worden. :D

Had deze week dat mijn netwerkkabel van de huiskamer naar zolder even kuren vertoonde, en van gigabit terugviel naar 10Mbit. Terwijl ik Stadia aan het spelen was. Merkte het meteen doordat de bitrate enorm teruggeschroefd werd, en even later ook verbroken werd. Oude Cat 5e kabel maar vervangen door een nieuwe Cat 6 kabel. :)

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hier in Drenthe genoeg glasvezel opties, echter in het dorp waar ik woon niet. :/
Kpn is geen optie, 16mbit. Heb Ziggo maar ff gevraagd of ik een upgrade kan krijgen naar 100/10. Ben al 14jaar klant. :+

Whatever.

• S1W

S1W

Harmen schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:45:
Hier in Drenthe genoeg glasvezel opties, echter in het dorp waar ik woon niet. :/
Kpn is geen optie, 16mbit. Heb Ziggo maar ff gevraagd of ik een upgrade kan krijgen naar 100/10. Ben al 14jaar klant. :+
Damn... prachtig wonen daar, maar die verbindingen.... argh...

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

S1W schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:52:
[...]
Damn... prachtig wonen daar, maar die verbindingen.... argh...
Idd, Ziggo bied 6maand gratis verhoging naar 100/10.
Maar ff over nadenken. :+

Whatever.

• JackP
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-12-2025
Harmen schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:55:
[...]

Idd, Ziggo bied 6maand gratis verhoging naar 100/10.
Maar ff over nadenken. :+
Moet je daar als tweaker over nadenken?
ah joh gewoon bij tmobile 25 euro 1000/1000 glasvezel icm met een 25 euro unlimited alles telefoon abbo :P
Moet het wel beschikbaar zijn in je straat natuurlijk

• jmignolet
Wil niet vervelend overkomen, maar kan het even on-topic blijven? _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door jmignolet op 05-02-2021 15:30 ]

• Deurstopper
  • Niet online
Jasphur schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:16:
ah joh gewoon bij tmobile 25 euro 1000/1000 glasvezel icm met een 25 euro unlimited alles telefoon abbo :P
Moet het wel beschikbaar zijn in je straat natuurlijk
Idd, top actie. Ben je gelijk klaar.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

JackP schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:06:
[...]
Moet je daar als tweaker over nadenken?
Zeker, aanpassingen bij Ziggo gaan moeizaam. Heb al eens een week zonder tv gezeten. 8)7

Whatever.

• Dtale
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-01 14:35
Harmen schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:01:
[...]

Zeker, aanpassingen bij Ziggo gaan moeizaam. Heb al eens een week zonder tv gezeten. 8)7
poeh net ook ff farming simulator gespeed.. het lijkt wel werken joh.
Wel lekker ontspannend en de tijd vliegt gees.. maar best eentonig, zeker in het begin..
heb gelijk overal knechten aangenomen hahah dan maar geen winst maar kan ik lekker alles verkopen en zei zorgen voor het land ;)

8)7

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-01 11:57
Gisteravond met wat Tweakers The Division 2 gespeeld. De feature waardoor ik hen scherm Picture in Picture op mijn scherm zie is wel heel tof! Dat zou voor een spel als R6:Siege nog veel handiger zijn! Kan niet wachten om dit in meer spellen terug te zien!

• RoCoStr
  • Laatst online: 01-01 01:25
Ziggo gebeld, pakket geupgrade, nieuwe snelheid is al actief! Vanavond eens testen of de dipjes weg zijn op de tablet, met mejuffrouw naast me!
Oe. Die functie had je met de Playstation dacht ik. Dat je bv je telefoon als tweede scherm kon gebruiken, voor bijvoorbeeld een plattegrond oid. Dat moet bij Stadia toch ook zeer makkelijk te implementeren zijn?

• 12345j
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-01-2022
Dtale schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:05:
[...]

poeh net ook ff farming simulator gespeed.. het lijkt wel werken joh.
Wel lekker ontspannend en de tijd vliegt gees.. maar best eentonig, zeker in het begin..
heb gelijk overal knechten aangenomen hahah dan maar geen winst maar kan ik lekker alles verkopen en zei zorgen voor het land ;)

8)7
Haha farming sim ja, ik dacht leuk, beetje micro management enzo. Ben ik uren bezig met het oppakken van hooibalen door die belachelijke natuurwetten. Ook rechte baantjes trekken over een veld lukt me amper, blijkbaar ben ik ben gewoon een heel slechte chauffeur.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Daar gaat echt heel veel tijd inzitten. Was mijn eerste spel op Stadia.

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21-01 20:05
Google heeft zijn game-studio's voor Google Stadia gesloten heb ik gelezen.

Dit betekent dat er geen Stadia exclusives meer over komen, ze willen zich meer focussen om een platform te zijn.

Wat mij betreft gaat dit denk ik knap lastig worden, je moet echt exclusief zijn wil je wat succes bereiken in de markt van Nintendo, Sony en Microsoft.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

• Tuktop
RazorMaron schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 15:29:

Dit betekent dat er geen Stadia exclusives meer over komen, ze willen zich meer focussen om een platform te zijn.

Wat mij betreft gaat dit denk ik knap lastig worden, je moet echt exclusief zijn wil je wat succes bereiken in de markt van Nintendo, Sony en Microsoft.
Ik hoop persoonlijk dat exclusives een stille dood sterven. Echt enkel goed voor de fabrikant, zeer onhandig en onwenselijk voor de consument. Hopelijk wordt de cyclus van de noodzaak van exclusives snel doorbroken.

Ik dacht te lezen dat de huidige games in ontwikkeling nog wel uitkwamen?
In ieder geval een paar exclusives dan, maar dat zal geen groot verschil maken gok ik.
Ach, zolang ze voor mij goede games binnenhalen, met name de AAA-games heb ik geen noodzaak een ander platform te gebruiken.
Ik las op de frontpage dat er een remake van Prince of persia komt, dat zou typisch een game kunnen zijn die op stadia goed z'n ding zou doen denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Ht87 op 06-02-2021 18:46 ]

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:22
Tuktop schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 15:40:
[...]

Ik hoop persoonlijk dat exclusives een stille dood sterven. Echt enkel goed voor de fabrikant, zeer onhandig en onwenselijk voor de consument. Hopelijk wordt de cyclus van de noodzaak van exclusives snel doorbroken.
Exclusieves voor de exclusiviteit, daarvan moet ik ook niets hebben. In het geval van Stadia ligt het echter iets genuanceerder. Zij hebben altijd gesteld dat Stadia veel meer potentië heeft (denk aan veel meer spelers in multiplayer, grotere dynamische open werelden, geschaalde rekenkracht welke meer units kan inzetten). Ik heb helaas geen bron, maar Google eens op stadia dev video's. De Google exclusieves moesten aantonen waartoe Stadia in staat is en ik vind het jammer dat die niet komen. Deze games zouden gezien genoemde features ook niet op andere platformen uit kunnen komen, simpelweg vanwege de hardware restricties.

• RazorMaron
Tuktop schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 15:40:
[...]

Gaat nooit gebeuren, tenzij we allemaal op een universeel iets overstappen. Exclusives zorgen er namelijk voor dat players een console kopen, waarom een Xbox kopen als PS exact dezelfde games heeft en daarbij nog eens wat exclusives? Mensen kopen een Xbox aangezien ze daar ook exclusives op spelen.

Zodra het alleen een kwestie wordt van: Welke UI vind ik makkelijker en welke controller ligt mij beter in de handen, boeit het echt niet meer welke console je koopt. Er zijn genoeg custom controllers.

Of Stadia zo'n universeel platform kan bereiken? Ik denk het niet, denk dat het dan eerder een spelletje wordt van survival of the fittest en de overgebleven platform gaat universeel.

Ik zat zelf naar Stadia te kijken aangezien ik wilde kijken naar de exclusives, maar helaas gaat dat spelletje niet meer door volgens mij.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

• Tuktop
bakkerjangert schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 18:54:
[...]

Exclusieves voor de exclusiviteit, daarvan moet ik ook niets hebben. In het geval van Stadia ligt het echter iets genuanceerder. Zij hebben altijd gesteld dat Stadia veel meer potentië heeft (denk aan veel meer spelers in multiplayer, grotere dynamische open werelden, geschaalde rekenkracht welke meer units kan inzetten). Ik heb helaas geen bron, maar Google eens op stadia dev video's. De Google exclusieves moesten aantonen waartoe Stadia in staat is en ik vind het jammer dat die niet komen. Deze games zouden gezien genoemde features ook niet op andere platformen uit kunnen komen, simpelweg vanwege de hardware restricties.
Fair enough, maar er zijn meerdere wegen naar Rome. Stream Connect en State Share zijn Stadia-features die oorspronkelijk niet in bijv The Division 2 en Hitman 3 zaten, maar er voor Stadia wél ingebouwd zijn. Zo is zeker niet ondenkbaar dat 3rd party developers meer/vaker gebruik van maken van features die uniek zijn aan Stadia.

• Tuktop
RazorMaron schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:03:
[...]

Gaat nooit gebeuren, tenzij we allemaal op een universeel iets overstappen. Exclusives zorgen er namelijk voor dat players een console kopen, waarom een Xbox kopen als PS exact dezelfde games heeft en daarbij nog eens wat exclusives? Mensen kopen een Xbox aangezien ze daar ook exclusives op spelen.

Zodra het alleen een kwestie wordt van: Welke UI vind ik makkelijker en welke controller ligt mij beter in de handen, boeit het echt niet meer welke console je koopt. Er zijn genoeg custom controllers.

Of Stadia zo'n universeel platform kan bereiken? Ik denk het niet, denk dat het dan eerder een spelletje wordt van survival of the fittest en de overgebleven platform gaat universeel.

Ik zat zelf naar Stadia te kijken aangezien ik wilde kijken naar de exclusives, maar helaas gaat dat spelletje niet meer door volgens mij.
Erg jammer dat je niet meer naar een heel platform kijkt omdat het geen exclusives heeft. Geeft wat mij betreft aan hoe verziekt we zijn door de marktwerking (no offense trouwens, zo is het echt niet bedoeld).

Stadia heeft, buiten exclusives, genoeg features waarmee het zich onderscheidt van bijvoorbeeld een PlayStation of Xbox.
Als ik geen stadia had was ik overgestapt van de PS4 naar de Xbox series X. Niet vanwege exclusives, maar omdat ik dan gamepass ideaal had gevonden. (Hou ik nog steeds beetje in de gaten ;) ), de PS5 zou met zijn controller interessant zijn voor me. Ik speel voornamelijk de grotere games en die komen toch op alle platforms uit. Het moet ook een beetje bij je passen is m'n punt :9

• RazorMaron
Ik vind het toch wel mooi om te zien dat er wel mensen zijn die echt naar de features kijken van zo'n platform en daar veel waarde aan hechten.

Mij maakt het geen klap uit, ik wil ze eigenlijk allemaal. De PC met de bijna alle games en de consoles met hun exclusives.

Maar misschien ligt het ook aan het feit dat ik ben opgegroeid met allerlei verschillende consoles. (PS1 -> Xbox Classic -> PS2 -> DS -> PSP -> Wii -> X360 -> PS3 -> PS4 Pro)

Ht87 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 20:04:
Als ik geen stadia had was ik overgestapt van de PS4 naar de Xbox series X. Niet vanwege exclusives, maar omdat ik dan gamepass ideaal had gevonden. (Hou ik nog steeds beetje in de gaten ;) ), de PS5 zou met zijn controller interessant zijn voor me. Ik speel voornamelijk de grotere games en die komen toch op alle platforms uit. Het moet ook een beetje bij je passen is m'n punt :9
Geef het even tijd en Stadia (en XB) komen ook met een dergelijke controller.

1 van de krachten van Stadia is natuurlijk dat het de consoles (en ik zeg hier voorlopig nog even bewust alleen consoles en niet óók PC’s) gewoon kan blijven evenaren zonder dat je veel geld kwijt bent aan nieuwe hardware. Ik zie het nog wel gebeuren dat je straks allerlei asseccoires voor Stadia hebt. Stuurtje, motion controllers, camera, tekentablet, fit-board, etc etc. En dat dat de grootste investeringen zijn die je bij Stadia kan doen. Op het maandelijkse abbo na dan misschien.

[ Voor 30% gewijzigd door Jasphur op 06-02-2021 21:12 ]

• 12345j
Ik vind 'exclusives' niet per definitie slecht. Om te beginnen heb ik helemaal niet zo sterk de drang dat ik altijd maar alles tot mijn beschikking moet hebben.

Is een serie op Amazon prime beschikbaar, en niet op Netflix? ok, jammer. Is een spel op de PS4 en niet PC/Stadia? ok jammer. Ik lig er niet wakker van. Ik vind het enigszins gezond om een beetje schraal te leven, zodat ik dingen kan blijven waarderen. (wat natuurlijk grote onzin is als je kijkt hoeveel entertainment ik ter beschikking heb).

Zelda spellen horen op een Nintendo console. Halo op een Xbox, enz. Ik vind dat prima! is het ook nog eens leuk om een keer bij een vriend op een andere console te spelen.

Het ontbreken van een eigen 'smoel' voor Stadia in de vorm van exclusieve 'IP' vind ik wel jammer.

[ Voor 8% gewijzigd door 12345j op 06-02-2021 23:19 ]

• KlaasjeNL
RazorMaron schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 20:24:
Ik vind het toch wel mooi om te zien dat er wel mensen zijn die echt naar de features kijken van zo'n platform en daar veel waarde aan hechten.

Mij maakt het geen klap uit, ik wil ze eigenlijk allemaal. De PC met de bijna alle games en de consoles met hun exclusives.

Maar misschien ligt het ook aan het feit dat ik ben opgegroeid met allerlei verschillende consoles. (PS1 -> Xbox Classic -> PS2 -> DS -> PSP -> Wii -> X360 -> PS3 -> PS4 Pro)
Ik wilde ze ook altijd allemaal. Tot ik op een gegeven moment besefte dat ik helemaal niet meer zoveel tijd had om te gamen. En ik vervolgens schrok van wat de games en consoles mij omgerekend per gebruikt uur kostten.

Nu met Stadia ben ik juist door de lage drempel en korte opstarttijd weer meer gaan gamen, waardoor juist de features veel belangrijker zijn dan tig consoles en games waar ik toch nooit aan toe kom.
KlaasjeNL schreef op zondag 7 februari 2021 @ 20:02:
[...]

Ik wilde ze ook altijd allemaal. Tot ik op een gegeven moment besefte dat ik helemaal niet meer zoveel tijd had om te gamen. En ik vervolgens schrok van wat de games en consoles mij omgerekend per gebruikt uur kostten.

Nu met Stadia ben ik juist door de lage drempel en korte opstarttijd weer meer gaan gamen, waardoor juist de features veel belangrijker zijn dan tig consoles en games waar ik toch nooit aan toe kom.
Ja dat ongemerkt kosten maken ken ik wel ja...
Maar heb je dan niet bij elke sale bij Stadia dat zeurende stemmetje in je hoofd dat zegt: "is eigenlijk zonde om nu niet te kopen..."
Heb ik nogal last van iig...

• KlaasjeNL
Ht87 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 20:35:
[...]

Ja dat ongemerkt kosten maken ken ik wel ja...
Maar heb je dan niet bij elke sale bij Stadia dat zeurende stemmetje in je hoofd dat zegt: "is eigenlijk zonde om nu niet te kopen..."
Heb ik nogal last van iig...
Haha, herkenbaar en ik trap er inderdaad regelmatig in. Geholpen door de gedachte dat ik nog een game-tegoed heb van 500-1000 euro dat ik anders aan een console zou hebben uitgegeven. :+
KlaasjeNL schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:18:
[...]

Haha, herkenbaar en ik trap er inderdaad regelmatig in. Geholpen door de gedachte dat ik nog een game-tegoed heb van 500-1000 euro dat ik anders aan een console zou hebben uitgegeven. :+
Dat en ik gaf maandelijks ook nog eens rond de 6 euro uit aan PS+ :P

• Haay

Ik vond dit wel een treffende uit het Stadia topic op Reddit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZO8pWpp4TiajwZY8nMlV3AsbdE8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xpkb0UKgbGKWuDFoaaLyQCAb.png?f=user_large

De grote meerderheid heeft helemaal geen behoefte aan Stadia exclusive games. Dus het is heel begrijpelijk dat Google daar z'n focus en geld niet in stopt. Het had wel wat beter gecommuniceerd kunnen worden om de negatieve pers te voorkomen. Maar ja, communicatie is niet Google's sterkste punt. :P

• The_Woesh
  • Laatst online: 21-01 14:23
"If i would ask people what they want they would have asked for faster horses" Henry Ford

Ik denk dat het heel moeilijk voor te stelen is wat de cloud mogelijkheden van stadia zijn in games. Ik denk dus dat dit soort onderzoek weinig zin heeft en dat mensen het eerst moeten zien voordat ze het willen.

• Tuktop
The_Woesh schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:54:
"If i would ask people what they want they would have asked for faster horses" Henry Ford

Ik denk dat het heel moeilijk voor te stelen is wat de cloud mogelijkheden van stadia zijn in games. Ik denk dus dat dit soort onderzoek weinig zin heeft en dat mensen het eerst moeten zien voordat ze het willen.
Wellicht, maar 1st party games/exclusives zijn daarin niet de enige oplossing. Er is altijd het risico op vaporware/teleurstelling, en daarnaast kunnen er Stadia-specifieke features (waarvan we voorheen nog niet wisten dat we ze wilden) in 3rd party games worden ingebouwd. Daar zijn al voorbeelden van.

• Marzman
  • Niet online
12345j schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:15:
Ik vind 'exclusives' niet per definitie slecht. Om te beginnen heb ik helemaal niet zo sterk de drang dat ik altijd maar alles tot mijn beschikking moet hebben.

Is een serie op Amazon prime beschikbaar, en niet op Netflix? ok, jammer. Is een spel op de PS4 en niet PC/Stadia? ok jammer. Ik lig er niet wakker van. Ik vind het enigszins gezond om een beetje schraal te leven, zodat ik dingen kan blijven waarderen. (wat natuurlijk grote onzin is als je kijkt hoeveel entertainment ik ter beschikking heb).

Zelda spellen horen op een Nintendo console. Halo op een Xbox, enz. Ik vind dat prima! is het ook nog eens leuk om een keer bij een vriend op een andere console te spelen.

Het ontbreken van een eigen 'smoel' voor Stadia in de vorm van exclusieve 'IP' vind ik wel jammer.
Ik vond dat wel iritant, maar dat is gewoon even wennen na het jarenlang gedownload te hebben uit nieuwsgroepen. Vergeleken met de periode daarvoor hebben we veel meer tot onze beschikking, vroeger kon je een videoband huren voor twee dagen of een week en voor ongeveer die prijs met inflatie heb je nu een maand Amazon, Disney+ of Netflix (waarbij Netflix wel de duurste is, maar je kan het ook nog makkelijker delen dan die videoband).

Exclusives op een online platform hoeven voor mj ook niet. Je wisselt makkelijker van Stadia naar Gforce Now dan van Playstation naar Xbox.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 08-02-2021 12:17 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Volgens mij zijn kleine features zoals die state share in Hitman een veel toffere manier om te laten zien wat Stadia allemaal kan. Op zo’n manier creeer je eigenlijk ook een soort "Exclusive". Want spel X spelen kan op alle platformen, maar [random toffe feature] kan alleen op Stadia.

Jasphur schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:16:
Volgens mij zijn kleine features zoals die state share in Hitman een veel toffere manier om te laten zien wat Stadia allemaal kan. Op zo’n manier creeer je eigenlijk ook een soort "Exclusive". Want spel X spelen kan op alle platformen, maar [random toffe feature] kan alleen op Stadia.
Eens hoor, maar met alle respect: wie binnen de gaming wereld die niet Stadia speelt weet nu wat State Share is? Zelfs in de review van Hitman 3 op Tweakers wordt het aangestipt als een soort 'contracts' binnen Hitman waarbij volledig voorbij wordt gegaan aan de betekenis van State Share.
Toen de bestaande platforms werden geïntroduceerd kregen nieuwe functies vaak ook eigen spelletjes om te laten zien wat er mogelijk was (Nintendo wii met die gratis sportgames erbij, Playstation 4 had zo'n applicatie/game met poppotjes die ineens 'in je controller zaten' waarmee de controllerfunctionaliteiten werden geïntroduceerd etc). Dat waren best rukgames, maar was wel een visitekaartje.
Stadia zou best een kleine game kunnen introduceren die wat van die mogelijkheden toont, niet eens om te scoren als game, maar om ontwikkelaars te tonen wat er mogelijk is. Tegelijk krijgen dan de gamers (en de reviewschrijvers!!) ook wat meer inzicht in de capaciteiten en verborgen mogelijkheden. Een soort graphic novel of 'Stadia-experience' (Stadiaxperience moet dit gaan heten. Trademark pending...)

[ Voor 5% gewijzigd door Ht87 op 08-02-2021 13:26 ]

Ht87 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:24:
[...]

Eens hoor, maar met alle respect: wie binnen de gaming wereld die niet Stadia speelt weet nu wat State Share is? Zelfs in de review van Hitman 3 op Tweakers wordt het aangestipt als een soort 'contracts' binnen Hitman waarbij volledig voorbij wordt gegaan aan de betekenis van State Share.
Toen de bestaande platforms werden geïntroduceerd kregen nieuwe functies vaak ook eigen spelletjes om te laten zien wat er mogelijk was (Nintendo wii met die gratis sportgames erbij, Playstation 4 had zo'n applicatie/game met poppotjes die ineens 'in je controller zaten' waarmee de controllerfunctionaliteiten werden geïntroduceerd etc). Dat waren best rukgames, maar was wel een visitekaartje.
Stadia zou best een kleine game kunnen introduceren die wat van die mogelijkheden toont, niet eens om te scoren als game, maar om ontwikkelaars te tonen wat er mogelijk is. Tegelijk krijgen dan de gamers (en de reviewschrijvers!!) ook wat meer inzicht in de capaciteiten en verborgen mogelijkheden.
Ik lees hier eigenlijk alleen maar een gebrek aan duidelijke communicatie vanuit Stadia over de nieuwe functie :P Lijkt mij makkelijker te realiseren dan een mini-game...

overigens wordt het mijn inziens hier best duidelijk uitgelegd

Jasphur schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:31:
[...]

Ik lees hier eigenlijk alleen maar een gebrek aan duidelijke communicatie vanuit Stadia over de nieuwe functie :P Lijkt mij makkelijker te realiseren dan een mini-game...

overigens wordt het mijn inziens hier best duidelijk uitgelegd
[YouTube: State Share for Stadia hands-on!]
Haha, gebrek aan duidelijke communicatie is vanaf dag 1 mijn stokpaardje :9
maar stel nou dat jij geen interesse hebt in Hitman 3, hoe weet je dan wat State Share is?
Een gratis game/showcase bij 'aanschaf' van Stadia dat alles uitlegt en laat zien is dan in mijn optiek duidelijker. En iets dat een gamestudio bij uitstek in elkaar kan flanzen ;)

• 12345j
Ik denk vooral Google in het algemeen, niet zozeer specifiek Stadia.
De actie van de ontwikkelaar lijkt me logisch wanneer google niet eens fatsoenlijk op een communicatiepoging kan reageren.

Natuurlijk weet je nooit het hele verhaal.

• Haay
Wanneer je een groot gebruiker van Google producten bent: Gmail, Google Play op je Android telefoon, Google Photos, Docs, Sheets, Stadia... Dan is je Google account verliezen (of het nou door een hacker is, of doordat Google je account afsluit) best wel een ramp! Ik moet er echt niet aan denken. Heb best wel veel aan m'n Google account hangen. En als Google niet zou willen helpen het terug te krijgen mocht m'n account gestolen worden ofzo, dan zou ik daar ook erg kwaad en teleurgesteld over zijn.

Dus, ja, ik kan me de reactie van die Terraria maker wel voorstellen.

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:05

artificial_sun

Mazda Rx7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Fdg5IZdvHvi0Fww7K1XxFfYImQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hOhSQDFeABdHZ6zy9lEEWgh8.jpg?f=fotoalbum_large

Ik merk dat het aantal online spelers in the Crew 2 op Stadia rustig blijft groeien. Er is altijd wel iemand online, ook van de laagste niveaus.
En die cops/robbers mode is echt iets voor mij. Kan ik liverys maken zonder dat ik creatief hoef te zijn.

De prachtige designs :p heb ik ook gedeeld natuurlijk, een Nederlandse politie auto heb ik nog niet gemaakt. Misschien dat ik de Hummer Hx aan ga pakken. En ik twijfel om de motorpass te kopen, die Ram en 3000gt zijn wel nice. Maarja, je kunt je CC maar een keer besteden. Misschien wacht ik eerst tot er wat lekt over de volgende Motorpass.

[ Voor 21% gewijzigd door artificial_sun op 08-02-2021 20:16 ]

Stadia was beter....

• KlaasjeNL
artificial_sun schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:28:
[Afbeelding]

Ik merk dat het aantal online spelers in the Crew 2 op Stadia rustig blijft groeien. Er is altijd wel iemand online, ook van de laagste niveaus.
En die cops/robbers mode is echt iets voor mij. Kan ik liverys maken zonder dat ik creatief hoef te zijn.
Best een toffe game. Wordt tijd dat we eens een stukje gaan cruisen met wat tweakers.

• Dboutsen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 02-06-2025
KlaasjeNL schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:36:
[...]

Best een toffe game. Wordt tijd dat we eens een stukje gaan cruisen met wat tweakers.
Laat maar weten

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:22
Weer een wekelijkse update vanuit Stadia. De hoogtepunten:
  • little nightmares 2 wordt een pro-game vanaf de launch
  • Crayta is ook Free to play geworden; iedereen kan die dus nu gratis streamen (ook zonder pro)
  • 2k en Ubisoft titels zijn in de sale
Geen slechte week vind ik.

Bron

• GhostriderR32
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-10-2024
Oh kijk.. Al 12 maanden achter elkaar ubisoft games in de aanbieding lol. Mag wel iets meer variatie inkomen ben ik van mening.

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:21
bakkerjangert schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 20:34:
Weer een wekelijkse update vanuit Stadia. De hoogtepunten:
  • little nightmares 2 wordt een pro-game vanaf de launch
  • Crayta is ook Free to play geworden; iedereen kan die dus nu gratis streamen (ook zonder pro)
  • 2k en Ubisoft titels zijn in de sale
Geen slechte week vind ik.

Bron
Bij de vorige sale heb ik PGA Tour 2K21 gehaald (voor dezelfde prijs). Ondanks dat ik nog nooit een golf spel heb gespeeld, vind ik het heerlijk. Al is het maar om na een drukke dag even tot rust te komen, zeker een aanrader! :)

• Dtale
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-01 14:35
GhostriderR32 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:08:
Oh kijk.. Al 12 maanden achter elkaar ubisoft games in de aanbieding lol. Mag wel iets meer variatie inkomen ben ik van mening.
ik had gehoopt om the crew nu wel een keer te kopen... is dat een van de weinig die niet in de uitverkoop ging bwhahaha.. maar gelijk heb je .. elke keer dezelfde games, maar ja het aanbod moet nog groeien he
Ik sla de sale een maandje over, komende maand maar s kijken met welke prijs FIFA wordt geïntroduceerd, blijft leuk om dat op de bank met iemand anders te spelen. Heb niks met die FUT-achtige toestanden.

• ArcLight
  • Laatst online: 09-04-2021
Er is opnieuw een aanbieding dat je drie maanden gratis Stadia Pro krijgt als je een Chromebook hebt die vanaf juni 2017 is uitgebracht.

Hier kan je een code genereren: https://www.google.com/intl/nl_nl/chromebook/perks/
Die kan je vervolgens hier verzilveren op een desktop: https://stadia.google.com/settings

Als je al eerder deze actie hebt gebruikt, zou het niet meer werken om de code te verzilveren.

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-01 18:08
ArcLight schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:01:
Er is opnieuw een aanbieding dat je drie maanden gratis Stadia Pro krijgt als je een Chromebook hebt die vanaf juni 2017 is uitgebracht.

Hier kan je een code genereren: https://www.google.com/intl/nl_nl/chromebook/perks/
Die kan je vervolgens hier verzilveren op een desktop: https://stadia.google.com/settings

Als je al eerder deze actie hebt gebruikt, zou het niet meer werken om de code te verzilveren.
En het werkt ook alleen vanaf een Chromebook (kom ik net achter........)

• Marzman
  • Niet online
Ik zie steeds vrij negatieve verhalen in mijn Google feed over stadia (niet zo slim van Google :p ). Dat het meer een demoplatform wil worden waarop uitgevers vrij laagdrempelig mensen toegang kunnen geven tot een demo.

/▌

• RazorMaron
emil_406 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:51:
[...]

En het werkt ook alleen vanaf een Chromebook (kom ik net achter........)
Via welk platform heb jij het geprobeerd? Ik zit met een MacBook maar wil best wel Stadia proberen met andermans Chromebook gegevens. :P

Marzman schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:06:
Ik zie steeds vrij negatieve verhalen in mijn Google feed over stadia (niet zo slim van Google :p ). Dat het meer een demoplatform wil worden waarop uitgevers vrij laagdrempelig mensen toegang kunnen geven tot een demo.
Voorbeeldjes? :D

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 20:50
https://www.rtlnieuws.nl/...p-voor-het-google-kerkhof

Matig stukje al vind ik zelf. Er zit geen enkele diepgang in en de vraag blijft onbeantwoord. Ik vind oprecht dat de redactie van Tweakers dit veel beter doet, zie laatste podcast. Daar wordt de sluiting van gamestudios nog gerelativeerd.

Inmiddels zijn er weer pro aanbiedingen in de store, dat is beter nieuws :)

Stadia / PSN : whenheco

• Marzman
  • Niet online
Ze zijn nu natuurlijk weg als ik er naar zoek in de feed, het waren allemaal engelstalige linkjes. Allemaal hetzelfde en allemaal vrij negatief, maar wel concluderend in vragende vorm (dus niet echt als feit weggezet) :p De laatste bright podcast is ook zo trouwens

https://podcastluisteren....p-voor-het-Google-kerkhof

Madcon was me voor :)

/▌

@madcon en @Marzman Zo heel gek negatief zijn ze nou ook weer niet. Mijn inziens geven ze terrecht aan dat als Google zo door blijft gaan ze worden ingehaald voor Luna of Gamepass in de race om de grootste CloudGaming platform te worden. Daarmee wordt voor mij de vraag wel enigszins beantwoord

[ Voor 19% gewijzigd door Jasphur op 11-02-2021 13:39 ]

Pagina: 1 ... 98 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord