16 bit galore? Dan had ik m'n SNES wel gehouden... Ik begin steeds meer te twijfelen of ik m'n Pro abo wel ga houden. Heb nog geen enkel Pro spel gespeeld. En ik vraag me af of ik verschil ga zien tussen 4K en 1080...Peter_Aragorn schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:34:
[...]
Enter the Gungeon is heel erg tof, die moet je zeker een kans geven!
Ik speelde toen ik pro had ook al niet op 4k. Meer vanwege de data (Belgie), ik vind het goed te doen op 1080.barrymossel schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:49:
[...]
16 bit galore? Dan had ik m'n SNES wel gehouden... Ik begin steeds meer te twijfelen of ik m'n Pro abo wel ga houden. Heb nog geen enkel Pro spel gespeeld. En ik vraag me af of ik verschil ga zien tussen 4K en 1080...
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Enter the Gungeon is echt een heel vet spel met extreem goede replayability. Heb er echt al tientallen, misschien wel honderden uren inzitten, vooral in local co-op. Heel uitdagend ook.barrymossel schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:49:
[...]
16 bit galore? Dan had ik m'n SNES wel gehouden... Ik begin steeds meer te twijfelen of ik m'n Pro abo wel ga houden. Heb nog geen enkel Pro spel gespeeld. En ik vraag me af of ik verschil ga zien tussen 4K en 1080...
Maargoed, het roguelike/roguelite-idee en bullet hell genre moet je dan wel aanspreken.
Heeft iemand ook een idee wat te doen met de "gear system mods" in the inventory, ik heb ook al ff op internet gezocht, kom er niet echt uit..willem100 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:11:
In het TD2 topic nog een handige link gevonden met alle gear info voor TD2 (The Division 2)
https://docs.google.com/s...zp_N5qGmjDj6yEfL/pubhtml#
Met dank aan @S913
Sommige typen gear (zoals je vest) hebben een slot waar je die mod in kunt doen. Daarmee voeg je nog een extra bonus toe. Ik weet niet meer precies of dit ook voor de lagere level gear zo is.Schmitzel schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:48:
[...]
Heeft iemand ook een idee wat te doen met de "gear system mods" in the inventory, ik heb ook al ff op internet gezocht, kom er niet echt uit..
Later worden die bonussen in combinatie met de juiste gear errug handig. Wel opletten dat je niet een bonus gebruikt voor iets wat al maxed out is. Een voorbeeld: je kunt maar een maximale Critical Hit Chance van 60% bereiken. Dit kun je dus aan de hand van je gear (bonus en/of mod) bereiken, maar ook a.d.h.v. je wapen mods (hier heb je blueprints voor nodig). Mocht dit meer vragen oproepen, laat het maar even weten!
Thanks man, zal vanavond er ff naar kijken!wouterloedeman schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:02:
[...]
Sommige typen gear (zoals je vest) hebben een slot waar je die mod in kunt doen. Daarmee voeg je nog een extra bonus toe. Ik weet niet meer precies of dit ook voor de lagere level gear zo is.
Later worden die bonussen in combinatie met de juiste gear errug handig. Wel opletten dat je niet een bonus gebruikt voor iets wat al maxed out is. Een voorbeeld: je kunt maar een maximale Critical Hit Chance van 60% bereiken. Dit kun je dus aan de hand van je gear (bonus en/of mod) bereiken, maar ook a.d.h.v. je wapen mods (hier heb je blueprints voor nodig). Mocht dit meer vragen oproepen, laat het maar even weten!
Ik heb tot dusverre ruim meer tijd in m'n gratis Pro spellen gestopt dan in de games die ik op Stadia gekocht heb!barrymossel schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:49:
Ik begin steeds meer te twijfelen of ik m'n Pro abo wel ga houden. Heb nog geen enkel Pro spel gespeeld. En ik vraag me af of ik verschil ga zien tussen 4K en 1080...
Gratis Pro games die ik sinds december veel gespeeld heb:
- Submerged: Hidden Depths (10 uur)
- Sniper Elite 4 (38 uur)
- Steamworld Dig (6 uur)
- HITMAN (5 uur)
- Ghost Recon Breakpoint (7 uur)
- Everspace (3½ uur)
Vind Everspace leuk om ff snel een kort potje te spelen, tot m'n ruimtescheepje aan gort geknald wordt.
Hopelijk komt t.z.t. Everspace 2 ook uit op Stadia.
Expansion pass maar aangeschaft voor Division2 (Warlords of NY) nu 9 euro met Pro
Kunnen we weer doorlevelen naar 40
Steam/Epic: Deurstopper
Same hereDeurstopper schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:09:
Expansion pass maar aangeschaft voor Division2 (Warlords of NY) nu 9 euro met Pro
Mooi, voor 9 euro gaat ik ook voor de bijlDeurstopper schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:09:
@barrymossel Ik had in december, speciaal voor Cyberpunk, pro genomen (gratis 1 maand proefperiode) en dat ziet er in 4k (50 inchTV) toch echt een stuk beter uit dan in 1080p. Op mijn 1440p pc scherm ziet 4k er ook beter uit. Op een Ipad pro 12,9 inch scherm zie ik geen verschil.
Speel nu veel Division 2 en heb toch weer pro genomen mede vanwege het feit dat 4k er beter uit ziet. Maar goed het mooie van pro is dat je per maand kan besluiten om het (even) op te zeggen
Wat zijn trouwens de "eisen" voor de TD2 clan? Heb vroeger wel veel UT'99(insta) gespeeld, maar dat speelde denk ik heel anders. Lekker simpel. Speel nu een paar avonden TCGR, maar het is echt te uitgebreid voor mij. Veel teveel opties, wapens samenstellen, blauwdrukken, zelfs dingen maken van "grondstoffen".
Kun je met TD2 ook lekker simpel knallen of moet je ook echt een compleet toetsenbord in je hoofd houden.
Kun je met TD2 ook lekker simpel knallen of moet je ook echt een compleet toetsenbord in je hoofd houden.
Ik heb ook TCGR dit weekend geprobeerd maar vond het lang niet zo leuk als TD2 en veel te lastig om in te komen.Nicap schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:45:
Wat zijn trouwens de "eisen" voor de TD2 clan? Heb vroeger wel veel UT'99(insta) gespeeld, maar dat speelde denk ik heel anders. Lekker simpel. Speel nu een paar avonden TCGR, maar het is echt te uitgebreid voor mij. Veel teveel opties, wapens samenstellen, blauwdrukken, zelfs dingen maken van "grondstoffen".
Het knallen in TD2 is simpel, je hebt daarnaast 2 skills en een granaat dus 4 acties tijdens het spelen. Spullen kan je gewoon kopen bij vendors maar je kan ook craften en/of in kistjes vinden of als enemy drops. Voordeel is dat je alles eerst moet vrij spelen dus het gaat geleidelijk. Niet alles wordt uitgelegd in de tutorials maar het is makkelijk op te zoeken via YT of Google of je kan het gewoon vragen aan je medespelers. Headset maakt het een stuk leuker.
Volgens mij zijn er geen eisen aan de clan, het is casual
Ik heb tot nu toe alleen solo in Ghost Recon gespeeld maar vermaak me prima.
Lekker een beetje door de bossen sluipen, groepjes vijanden snipen, plat tussen de struiken liggen wanneer ze naar me op zoek zijn, langzaamaan wat betere wapens en onderdelen vinden, en stukje bij beetje begrijpen hoe de game in elkaar zit.
Had er bv. al een paar uur op zitten toen ik er pas achter kwam hoe ik een verrekijker moest selecteren, en hoe ik de drone erop uit kan sturen om de vijanden te zien en te taggen. Maar dat zelf uitvinden en de game beter en beter begrijpen vind ik ook leuk.
Had er bv. al een paar uur op zitten toen ik er pas achter kwam hoe ik een verrekijker moest selecteren, en hoe ik de drone erop uit kan sturen om de vijanden te zien en te taggen. Maar dat zelf uitvinden en de game beter en beter begrijpen vind ik ook leuk.
NY is leuk.Deurstopper schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:09:
Is er toevallig al nieuws over fm21 op stadia?
Zoals @willem100 al zegt zijn er geen eisen. Behalve dan dat je tweaker bent en in dit topic het liefst ook een beetje actief bent. Wat een "beetje actief" is, moet iedereen maar voor zichzelf bepalen.Nicap schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:45:
Deze nog even onder de aandacht gebracht. Lijkt me een prima initiatief. Even kijken hoe dit loopt, want dit topic moet ook een beetje actief blijven. In komkommertijd helpt het dan wel als dit topic wordt gebruikt om af te spreken.Dboutsen schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:57:
Ik heb een stadia WhatsApp groep gemaakt. Dit is mss iets makkelijker om af te spreken dan via het forum of gewoon op goed geluk.
https://chat.whatsapp.com/CDJh5jzVez90eDz1mJ8lqI
Het zou (naar mijn idee) beter zijn als er een dienst wordt gebruikt waar men niet zijn 06 hoeft af te geven.KlaasjeNL schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:53:
Deze nog even onder de aandacht gebracht. Lijkt me een prima initiatief. Even kijken hoe dit loopt, want dit topic moet ook een beetje actief blijven. In komkommertijd helpt het dan wel als dit topic wordt gebruikt om af te spreken.
Nu snap ik wel maar het is gewoon om sneller/makkelijker te kunnen afspreken. Er is ook een tweakers discord maar daar lijkt naar mijn mening niet veel op te gebeuren. Nu discord heeft ook een mobiele versie maar ik vind WhatsApp gewoon makkelijker om snel in te sturen en kijken wie reageert en je hebt een groepje om te spelen.streamnl schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:02:
[...]
Het zou (naar mijn idee) beter zijn als er een dienst wordt gebruikt waar men niet zijn 06 hoeft af te geven.
Ze hebben wel mooie deals bij PRO! Ik heb zelf alleen geen pro omdat ik er geen gebruik van maak. En er geld tegenaan gooien om vervolgens gebruik te maken van de deal vind ik ook weer een beetje jammer.
Anders had ik graag Ghost Recon Breakpoint gehaald voor € 9,09 en Wildlands voor 14 nog wat.
Heb beide spellen al op mijn pc, maar dan kan ik weer met vrienden spelen die het op stadia hebben.
Of zijn er ook al spellen cross-play te spelen met stadia?
Anders had ik graag Ghost Recon Breakpoint gehaald voor € 9,09 en Wildlands voor 14 nog wat.
Heb beide spellen al op mijn pc, maar dan kan ik weer met vrienden spelen die het op stadia hebben.
Je kan Pro bijv. 1 maand aanmelden, de games kopen en weer afmelden. De games blijven dan van jou.Ryst schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:42:
Ze hebben wel mooie deals bij PRO! Ik heb zelf alleen geen pro omdat ik er geen gebruik van maak. En er geld tegenaan gooien om vervolgens gebruik te maken van de deal vind ik ook weer een beetje jammer.
Het lijken wel allemaal Ubisoft games te zijn, zou dit dan de opmaat zijn naar Uconnect+ (of hoe het tegenwoordig heet) op Stadia?Ryst schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:42:
Ubisoft+ is in de VS al beschikbaar in een bètafase. Wij zijn ergens in 2021 aan de beurt. Maar dat staat denk ik los van de aanbiedingen. Die zijn er namelijk al vaker (geweest) op Ubisoft-games.Herax10NL schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:55:
[...]
Het lijken wel allemaal Ubisoft games te zijn, zou dit dan de opmaat zijn naar Uconnect+ (of hoe het tegenwoordig heet) op Stadia?
Telegram is een optie, werkt goed en anoniem.streamnl schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:02:
[...]
Het zou (naar mijn idee) beter zijn als er een dienst wordt gebruikt waar men niet zijn 06 hoeft af te geven.
Uitnodigingslink: https://t.me/joinchat/IP8zgovCO-CLVtu8
[ Voor 9% gewijzigd door Deurstopper op 27-01-2021 23:10 ]
Steam/Epic: Deurstopper
Dat zou zomaar kunnen, maar wat far cry betreft gok ik eerder een warmmakertje voor far cry 6 die komende maand (18 februari geloof ik) uitkomt.Herax10NL schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:55:
[...]
Het lijken wel allemaal Ubisoft games te zijn, zou dit dan de opmaat zijn naar Uconnect+ (of hoe het tegenwoordig heet) op Stadia?
Momenteel zijn er 11 spellen met cross-platform multiplayer.Ryst schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:42:
Eens.Deurstopper schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:38:
[...]
Telegram is een optie, werkt goed en anoniem.
Uitnodigingslink: https://t.me/joinchat/IP8zgovCO-CLVtu8
/f/image/4e6yWjR06v7bud8Zg4u7c0Lj.png?f=fotoalbum_large)
Voordat ik “lid word”, wil ik graag weten waar er voor gekozen wordt. Zodat je geen versplintering gaat krijgen.
Mijn voorkeur is Telegram.
(Bij whatsapp pas ik)
Ik hoop dat Ubisoft+ snel naar NL komt. Ik snap echt niet waarom dit momenteel in beta is. De games zijn gewoon los beschikbaar voor iedereen (behalve Family Feud dan) met Stadia. En het werkt verder gewoon prima. Abonneren op Ubisoft+ (wat voorheen al kon in Nederland, maar dan alleen voor PC) en Stadia account koppelen. De betreffende Ubisoft games staan dan vrijwel instant allemaal speelbaar in je Stadia account.Herax10NL schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:55:
[...]
Zo was ik van de week ineens mijn toegang kwijt, omdat de betaling via mijn lege prepaid credit card ging (ik dacht dat ik PayPal had gekoppeld). Kostte me weer redelijk wat gedoe om via VPN te unlinken en weer te linken. Maar goed ik kan weer alle games sturen voor nog geen 13 euro per maand ($15). Tot zover nog geen 30 dollar betaald voor Assassin's Creed Valhalla. Maar aangezien ik nog niet heel ver ben is het nog maar de vraag of ik genoeg speel om zo'n abo te rechtvaardigen. Maar tot nu toe ben ik er blij mee...
Telegram heeft ook mijn voorkeur. Heb me aangemeld. Maar ben het eens met de opmerking om algemene oproepen ook in dit topic te plaatsen.
@Ryst heb je al gebruik gemaakt van de 1e maand gratis pro testen? Ik weet niet of die actie nog loopt maar in december kon je gratis 1 maand pro krijgen en nog een 10euro tegoedbon bij een nieuw account.
@Ryst heb je al gebruik gemaakt van de 1e maand gratis pro testen? Ik weet niet of die actie nog loopt maar in december kon je gratis 1 maand pro krijgen en nog een 10euro tegoedbon bij een nieuw account.
Weet iemand dit bij TD2:
Ik heb een stronghold gedaan, en gehaald. De area ernaast blijft op de map echter rood. Is dat bij jullie ook zo? Of moet ik daar nog iets doen
Ik heb een stronghold gedaan, en gehaald. De area ernaast blijft op de map echter rood. Is dat bij jullie ook zo? Of moet ik daar nog iets doen
Klopt, dat geeft de factie aan die daar zit (Hyena’s) in dit geval. Het icoontje van de stronghold zelf is grijs geworden nu. Ik weet niet welk level/WT je bent, maar op latere momenten zal alleen dat stronghold icoontje weer een kleurtje krijgen.Schmitzel schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:32:
Weet iemand dit bij TD2:
[Afbeelding]
Thanks, LVL 30, de rest van de activiteiten in die area zijn allemaal klaar. Als ik inzoom dan is die niet meer rood. Bij uitzoomen weer rood en is dat hyena logo er weer. Ik zal het even in de gaten houden als ik die andere Strongholds etc. ook klaar heb.wouterloedeman schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:37:
[...]
Klopt, dat geeft de factie aan die daar zit (Hyena’s) in dit geval. Het icoontje van de stronghold zelf is grijs geworden nu. Ik weet niet welk level/WT je bent, maar op latere momenten zal alleen dat stronghold icoontje weer een kleurtje krijgen.
Zie dat far cry 6 is uitgesteld tot na maart '21. Even afwachten dus nog!Ht87 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:58:
[...]
Dat zou zomaar kunnen, maar wat far cry betreft gok ik eerder een warmmakertje voor far cry 6 die komende maand (18 februari geloof ik) uitkomt.
Yes! Zodoende heb ik de premier edition van stadia kunnen krijgen met cyberpunk. Mooie deal was dat ook ;Dwillem100 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:50:
Telegram heeft ook mijn voorkeur. Heb me aangemeld. Maar ben het eens met de opmerking om algemene oproepen ook in dit topic te plaatsen.
Denk dat ik maar alsnog een maandje neem. 2de spel voor op stadia. Geweldig ding!
Weet iemand of de 40 Euro aanbieding voor Red dead redemption 2 een goede aanbieding is of beter nog even wachten? Heb nu sinds deze week stadia en RDR2 staat wel al een tijdje op mijn wensenlijstje
Rockstar games gaan volgens mij niet heel vaak in de aanbieding en blijven lang hoog geprijsd. Als de game op je wensenlijst staat en je hebt 40 euro, dan gewoon kopenSpurlie schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:51:
Weet iemand of de 40 Euro aanbieding voor Red dead redemption 2 een goede aanbieding is of beter nog even wachten? Heb nu sinds deze week stadia en RDR2 staat wel al een tijdje op mijn wensenlijstje
In principe kun je altijd wachten op een betere deal, als je maar geduld hebt hehe
[ Voor 8% gewijzigd door Jasphur op 29-01-2021 12:53 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Zijn er hier mensen die Risk of Rain 2 al geprobeerd hebben? Wat een ontzettend leuke game is dat zeg! Zeker met vrienden.
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Kom er niet helemaal in terwijl ik roguelikes wel tof vind, zeker in co-op. Denk dat ik het tijdselement niet zo chill vind..Peter_Aragorn schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:27:
Zijn er hier mensen die Risk of Rain 2 al geprobeerd hebben? Wat een ontzettend leuke game is dat zeg! Zeker met vrienden.
https://stadiadb.app/deta...b6161477188923408085528a1Spurlie schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:51:
Voorlopig wel de beste deal, en lijkt altijd wel weer even te duren voordat hij weer in de aanbieding is.
Hi, weten jullie of de google Chromecast 2020 (Google TV) de Google Stadia al ondersteund?
Oe oe phoenix point.
Ik ben ff weg, uurtje of 200.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Vreemd genoeg nog niet, dit staat nog steeds gepland voor Q1/Q2 2021.Mirage010 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 18:31:
Hi, weten jullie of de google Chromecast 2020 (Google TV) de Google Stadia al ondersteund?
Overigens schijnt sideloaden prima te werken.
[ Voor 8% gewijzigd door Tuktop op 29-01-2021 19:31 ]
Ik zal wel spuit 11 zijn vrees ik, maar wisten jullie dat t Stadia logo is afgeleid van het wifi logo? Nooit opgemerkt tot ik bij een maat aan het gamen was en zijn vrouw binnenloopt: "lachen zeg dat logo, lijkt wel WiFi".
Mind blown
Mind blown
Nu madden op stadia is, zal FIFA ook wel snel komen toch? Zelfde engine volgens mij?
[ Voor 83% gewijzigd door Ht87 op 29-01-2021 20:28 ]
Ken hem niet, ff uitzoeken of dat wat isFlagg schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 18:41:
Oe oe phoenix point.
Turn based strategy, xcom2 zeg maar.Peter_Aragorn schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:24:
[...]
Ken hem niet, ff uitzoeken of dat wat is
Maar dan beter, dit gaat tijd kosten, kan de lockdown nog een maandje of 2 langer duren pls?
Draait iig soepel, xcom2 op de ps4 was..uhm..minder soepel.
[ Voor 10% gewijzigd door Flagg op 29-01-2021 23:02 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Oh tof, dat is wel mijn ding. Vroeger Jagged Alliance 2 helemaal kapot gespeeldFlagg schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:50:
[...]
Turn based strategy, xcom2 zeg maar.
Maar dan beter, dit gaat tijd kosten, kan de lockdown nog een maandje of 2 langer duren pls?
Draait iig soepel, xcom2 op de ps4 was..uhm..minder soepel.
"Time to take out the trash"Peter_Aragorn schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 23:07:
[...]
Oh tof, dat is wel mijn ding. Vroeger Jagged Alliance 2 helemaal kapot gespeeld
"We have some inconveniences to dispose of"
Xep624 als code om je eigen mannetje te maken.. ik vond dat zo'n vet spel! Nooit helemaal uitgespeeld eigenlijk gek genoeg. Mocht Stadia ooit retro games gaan aanbieden...
[ Voor 31% gewijzigd door Ht87 op 30-01-2021 08:42 ]
Geen idee hoe toonaangevend DigitalTrends is,
maar leuke read over Stadia vs GFnow
https://www.digitaltrends...ia-vs-nvidia-geforce-now/
en Stadia vs Shadow
https://www.digitaltrends.../google-stadia-vs-shadow/
maar leuke read over Stadia vs GFnow
https://www.digitaltrends...ia-vs-nvidia-geforce-now/
en Stadia vs Shadow
https://www.digitaltrends.../google-stadia-vs-shadow/
[ Voor 21% gewijzigd door Jasphur op 30-01-2021 11:14 ]
Weet iemand of er maintenance is op Division 2, ik kom er niet in...
Ubisoft services are not available at this time. Please try again later.
UNIFORM-01
Edit
NVM: Schijnbaar een issue op mijn Ubisoft account. Na instellen 2 way authentification opgelost.
UNIFORM-01
Edit
NVM: Schijnbaar een issue op mijn Ubisoft account. Na instellen 2 way authentification opgelost.
[ Voor 25% gewijzigd door forzav op 31-01-2021 20:32 ]
Allestoringen.nl al bekeken?forzav schreef op zondag 31 januari 2021 @ 20:20:
Weet iemand of er maintenance is op Division 2, ik kom er niet in...
UNIFORM-01
Volgens mij heb ik hem nog op Steam. Van de week maar weer eens opstarten 🥰🥰Ht87 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 08:37:
[...]
"Time to take out the trash"
"We have some inconveniences to dispose of"
Xep624 als code om je eigen mannetje te maken.. ik vond dat zo'n vet spel! Nooit helemaal uitgespeeld eigenlijk gek genoeg. Mocht Stadia ooit retro games gaan aanbieden...
Ja ik zie mooie dingen met een versie 1.13 mod, ik ga m ook weer s proberen! Just like the old daysPeter_Aragorn schreef op zondag 31 januari 2021 @ 21:07:
[...]
Volgens mij heb ik hem nog op Steam. Van de week maar weer eens opstarten 🥰🥰
Dit zijn die spaarzame momenten dat ik Stadia niet het ideale platform vindt haha, gelukkig draait jagged alliance op een computer uit 2000 met Windows 98
Edit: net als stadia waarschijnlijk daar ook op werkt
[ Voor 6% gewijzigd door Ht87 op 31-01-2021 22:20 ]
Mwah..Tuktop schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:31:
[...]
Vreemd genoeg nog niet, dit staat nog steeds gepland voor Q1/Q2 2021.
Overigens schijnt sideloaden prima te werken.
Spelen gaat, maar geen 5.1 geluid en via CCU gaat stuk vloeiender en het gamekeuze menu laadt dramatisch traag (de plaatjes van de game).
Ik kreeg gisteren opeens een autorisatie verzoek van 1 euro over mijn creditcard met in de omschrijving Google. Ik heb hier geen (voor)aankondiging van gehad. Dus ik heb het verzoek geweigerd. Zou dat met Stadio Pro abonnement te maken kunnen hebben? Ik heb het +- een jaar op dit moment.
Dit klinkt als phishing? Waarom zou dit nodig zijn wanneer je al een jaar lang succesvol met je ingestelde betaalmethoden alles doet.Tenktenk schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:07:
Ik kreeg gisteren opeens een autorisatie verzoek van 1 euro over mijn creditcard met in de omschrijving Google. Ik heb hier geen (voor)aankondiging van gehad. Dus ik heb het verzoek geweigerd. Zou dat met Stadio Pro abonnement te maken kunnen hebben? Ik heb het +- een jaar op dit moment.
Is het mogelijk dat als iemand in het gezin die TD2 gekocht heeft en gedeeld.
Dat ik dan met mijn account de uitbereiding kan kopen?
of moet dit binnen hetzelfde account gebeuren?
Dat ik dan met mijn account de uitbereiding kan kopen?
of moet dit binnen hetzelfde account gebeuren?
PSN: McMillan0984
Claimen! Ben wel benieuwd naar Enter the Gungeon.
Het aantal Local co-op games vind ik nog wel wat aan de lage kant. Ik hoop dat google zelf een nieuwe IP ontwikkeld met goede local co op zoals tot dusver alleen Nintendo kan.
Het aantal Local co-op games vind ik nog wel wat aan de lage kant. Ik hoop dat google zelf een nieuwe IP ontwikkeld met goede local co op zoals tot dusver alleen Nintendo kan.
Ik wilde toch wel heel graag Cyberpunk eens echt gaan spelen (na 3 uur een refund gevraagd na de base PS4) en zo bij Stadia uitgekomen. Het is vaak genoeg al gemeld, maar wat werkt het toch fijn. Via wifi op een macbook spelen voelt toch wel heel bijzonder zo.
JA draait volgens mij ook op mijn Mac, via SteamHt87 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:19:
[...]
Ja ik zie mooie dingen met een versie 1.13 mod, ik ga m ook weer s proberen! Just like the old days![]()
Dit zijn die spaarzame momenten dat ik Stadia niet het ideale platform vindt haha, gelukkig draait jagged alliance op een computer uit 2000 met Windows 98
Edit: net als stadia waarschijnlijk daar ook op werkt![]()
Ik heb de transactie gemeld bij Google. Ik heb de bank gebeld en die geeft wel aan dat het van Google.com komt.. Vaag.. Naja we gaan het zien.12345j schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:42:
[...]
Dit klinkt als phishing? Waarom zou dit nodig zijn wanneer je al een jaar lang succesvol met je ingestelde betaalmethoden alles doet.
Okay net gestart, maar de humor van Journey to the savage planet lijkt helemaal in mijn straatje te passen. Wordt vast flauw na een tijdje maar ideaal voor korte "ff platte humor en Explorer" stints
www.simsport-racing.com
https://kotaku.com/google...s-changing-bus-1846146761
Dit is niet een al te best teken ben ik bang. Google doekt zijn interne Stadia game studios op.
Dit is niet een al te best teken ben ik bang. Google doekt zijn interne Stadia game studios op.
[ Voor 3% gewijzigd door Wom op 01-02-2021 20:48 ]
Je kunt het zien als het begin van het einde, maar ik denk dat de focus verschuiven naar het ondersteunen van andere developers/publishers om hun games naar Stadia te brengen, een slimme zet is. Een paar exclusives zouden m.i. het platform niet per se redden. Denk dat de toekomst toch echt naar streaming gaat en als Google aan Stadia als platform/dienst blijft timmeren, is dat denk ik doorslaggevend voor het succes.Wom schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:48:
De lange adem en technisch en functioneel perfectioneren/itereren dus. Maar ik kan het goed mis hebben, hoor
Zoals door velen voorspeld. Google heeft niks te zoeken in gaming. Was weer een speeltje voor ze.Wom schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:48:
Maar goede deal man die CyberPunk 2077 bundel.
En Microsoft heeft beiden. Dus waarom dan Stadia nog? Zonder exclusives ben je nergens.
[ Voor 9% gewijzigd door sohus op 01-02-2021 21:10 ]
Volgens mij een prima teken. Niet investeren in eigen ontwikkelde games (daar heb je echt grote studios voor), maar juist de grootste games naar je platform halen. EA, Ubisoft etc.
Of je moet een megaknaller ontwikkelen, maar al die indiegames die nu uitkomen gaan nooit de rest verslaan.
Of je moet een megaknaller ontwikkelen, maar al die indiegames die nu uitkomen gaan nooit de rest verslaan.
Dat is waarschijnlijk die 1 euro die ze gelijk weer terugstorten om te bepalen of het een werkende creditcard is voor na de 1 maand pro trial. Ik had hem binnen een uur terug.Tenktenk schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:39:
[...]
Ik heb de transactie gemeld bij Google. Ik heb de bank gebeld en die geeft wel aan dat het van Google.com komt.. Vaag.. Naja we gaan het zien.
Dat is nogal een conclusie meteen, zullen we nog even wachten totdat Google zelf aangeeft te stoppen met Stadia? Want vandaag maakt google op hun community nog volop reclame voor de net geïntroduceerde state play.sohus schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:09:
[...]
Zoals door velen voorspeld. Google heeft niks te zoeken in gaming. Was weer een speeltje voor ze.
En Microsoft heeft beiden. Dus waarom dan Stadia nog? Zonder exclusives ben je nergens.
Dat is voor mij iig genoeg om nog geen Xbox te kopen. Kan voorlopig ook niet overigens.
Mweh, het is een stap waar je veel van kan denken natuurlijk. Het is niet hun eerste grote project wat gestopt is. Echter lees ik wel het volgende in het bericht:Wom schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:48:
Ik denk toch een hele belangrijke toevoeging ookThe company plans to begin offering its Stadia tech to publishers, opening up the possibility for Stadia to become the streaming tech for other video game companies. Google’s head of Stadia operations, longtime console executive Phil Harrison, will focus on pursuing these new partnerships.
“We see an important opportunity to work with partners seeking a gaming solution all built on Stadia’s advanced technical infrastructure and platform tools,” Harrison wrote in a blog post today. “We believe this is the best path to building Stadia into a long-term, sustainable business that helps grow the industry.”
Veel doomdenkers in de reacties op het artikel op de front page.
Vind het persoonlijk wel een goede stap van Google. Laat hen maar lekker het platform leveren en andere leverancier overhalen ook hun games op Stadia uit te brengen.
Vind het persoonlijk wel een goede stap van Google. Laat hen maar lekker het platform leveren en andere leverancier overhalen ook hun games op Stadia uit te brengen.
We hoeven niet te wachten. Ik ben al sinds 2001 Google klant en weet precies hoe die handelen.Ht87 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:25:
[...]
Dat is nogal een conclusie meteen, zullen we nog even wachten totdat Google zelf aangeeft te stoppen met Stadia? Want vandaag maakt google op hun community nog volop reclame voor de net geïntroduceerde state play.
Dat is voor mij iig genoeg om nog geen Xbox te kopen. Kan voorlopig ook niet overigens.
Niemand heeft behoefte aan hun tech. GeForce Now is prima, Valve werkt zelf aan iets en Microsoft heeft een prima alternatief.
Het platform is dood. Alleen het sluiten van studio’s zorgt er al voor dat niemand ze meer vertrouwt.
Stadia was vanaf dag één een lachertje. Leuke belofte met potentie maar bij verkeerde moederbedrijf.
Oef zonde ik heb stadia weliswaar ook al een tijd niet meer opgestart maar hoopte toch dat ik in de toekomst als er meer games beschikbaar zouden komen etc er weer gebruik van te maken. Maar dat was vooral met het vooruitzicht van de potentieel eigen games van stadia die volledig van de cloud functies gebruik zouden maken.
Dit lijkt wel echt op het begin van het einde voor stadia.
Dit lijkt wel echt op het begin van het einde voor stadia.
Playstation 5
Ik heb al 10 maanden pro..HugovB schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:11:
[...]
Dat is waarschijnlijk die 1 euro die ze gelijk weer terugstorten om te bepalen of het een werkende creditcard is voor na de 1 maand pro trial. Ik had hem binnen een uur terug.
Denk eerder dat veel mensen hun subscription gaan stoppen na dit nieuws en potentieel nieuwe subscribers voor andere platformen gaan kiezen.Jasphur schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:45:
Veel doomdenkers in de reacties op het artikel op de front page.
Vind het persoonlijk wel een goede stap van Google. Laat hem maar lekker het platform leveren en andere leverancier overhalen ook hun games op Stadia uit te brengen.
Dit is sowieso een stap terug van Google.. zeker niet een stap vooruit.
[ Voor 6% gewijzigd door Stylze op 01-02-2021 21:50 ]
Playstation 5
Sorry, maar ik kan je niet serieus nemen op basis van je post. Jij vindt Stadia niks, praat niet voor anderen. Er zijn talloze mensen die blij zijn met Stadia en actief gebruik maken. Wie weet stopt Stadia ooit ja, tot die tijd heb ik er iig veel lol mee. Ik wens je ook oprecht veel plezier met GeForce now of wat dan ook. Maar als je zo negatief bent over een bedrijf kun je beter niet het forum zoeken over producten daarvan toch?sohus schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:46:
[...]
We hoeven niet te wachten. Ik ben al sinds 2001 Google klant en weet precies hoe die handelen.
Niemand heeft behoefte aan hun tech. GeForce Now is prima, Valve werkt zelf aan iets en Microsoft heeft een prima alternatief.
Het platform is dood. Alleen het sluiten van studio’s zorgt er al voor dat niemand ze meer vertrouwt.
Stadia was vanaf dag één een lachertje. Leuke belofte met potentie maar bij verkeerde moederbedrijf.
Stap terug zeker weten. Maar wie weet is dit gedaan om weer twee stappen voorruit te nemen.
Helemaal mee eens overigens dat de reputatie van Google niet erg meewerkt hierbij en dat ik stiekem ook wel wat huiverig ben. Google Stadia moet zeer snel die twee stappen vooruit laten zien, anders gaan ze inderdaad veel subscribers verliezen.
Helemaal mee eens overigens dat de reputatie van Google niet erg meewerkt hierbij en dat ik stiekem ook wel wat huiverig ben. Google Stadia moet zeer snel die twee stappen vooruit laten zien, anders gaan ze inderdaad veel subscribers verliezen.
Ja het risico is groot dat twijfelaars nu niet instappen, dat is ook echt een lompe stap van google. Maar dat dit t begin van t einde is lijkt me ook weer niet.Stylze schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:49:
[...]
Denk eerder dat veel mensen hun subscription gaan stoppen na dit nieuws en potentieel nieuwe subscribers voor andere platformen gaan kiezen.
Dit is sowieso een stap terug van Google.. zeker niet een stap vooruit.
De frontpage gaat wel los van leedvermaak trouwens, blijf ik bijzonder vinden.
Onhandige zet van Google. Ze hadden het beter geruisloos kunnen sluiten.
Maar goed, wellicht maken ze het goed door op korte termijn een hele goede deal aan te kondigen met EA of een andere ontwikkelaar.
Maar goed, wellicht maken ze het goed door op korte termijn een hele goede deal aan te kondigen met EA of een andere ontwikkelaar.
Officiële reactie van google onder de Reddit post:
/f/image/KI1PfhcSQCw32l2nQarOvcjG.png?f=fotoalbum_large)
Als stadia zou stoppen zou dit toch het perfecte moment zijn om meteen de stekker eruit te trekken? Waarom dan nog doorgaan nu? Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Even het pr-team ontslaan, en door. Ik heb iig nog probleemloos Hitman2 gespeeld vanavond.
/f/image/KI1PfhcSQCw32l2nQarOvcjG.png?f=fotoalbum_large)
Als stadia zou stoppen zou dit toch het perfecte moment zijn om meteen de stekker eruit te trekken? Waarom dan nog doorgaan nu? Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Even het pr-team ontslaan, en door. Ik heb iig nog probleemloos Hitman2 gespeeld vanavond.
[ Voor 10% gewijzigd door Ht87 op 01-02-2021 22:25 ]
Ik sluit mij daar helemaal bij aan. 😎
Dit past goed in de werkwijze van Google.. ja ze hebben geprobeerd om een eigen gamestudio op te zetten om Stadia verder op de kaart te zetten, maar als je ziet dat dit niet het gewenste succes heeft ga je niet eindeloos door maar trek je de stekker eruit om meer focus aan te brengen op zaken die wel van invloed zijn zoals de grote gamestudio's naar je platform krijgen en daar zijn ze lekker mee bezig geweest de afgelopen tijd.
Google heeft nooit de intentie gehad om van dag 1 het beste platform uit te brengen.. maar met een groeimodel van jaren ben ik ervan overtuigd dat ze een hele belangrijke speler gaan worden.
Google Chromebook is een mooi voorbeeld wat jaren heeft gekost en nu echt een serieuze speler aan het worden is...
En tot die tijd speel ik nog even lekker een potje Hitman 2 op mijn .... MacBook ... of Smartphone ... of TV... Zoveel keus aaaahw 🤩
Dit past goed in de werkwijze van Google.. ja ze hebben geprobeerd om een eigen gamestudio op te zetten om Stadia verder op de kaart te zetten, maar als je ziet dat dit niet het gewenste succes heeft ga je niet eindeloos door maar trek je de stekker eruit om meer focus aan te brengen op zaken die wel van invloed zijn zoals de grote gamestudio's naar je platform krijgen en daar zijn ze lekker mee bezig geweest de afgelopen tijd.
Google heeft nooit de intentie gehad om van dag 1 het beste platform uit te brengen.. maar met een groeimodel van jaren ben ik ervan overtuigd dat ze een hele belangrijke speler gaan worden.
Google Chromebook is een mooi voorbeeld wat jaren heeft gekost en nu echt een serieuze speler aan het worden is...
En tot die tijd speel ik nog even lekker een potje Hitman 2 op mijn .... MacBook ... of Smartphone ... of TV... Zoveel keus aaaahw 🤩
Echt jammer, Stadia werkte super. En inderdaad goede prijs-kwaliteitverhouding. Geen spijt van tot dusver.sohus schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:09:
[...]
Zoals door velen voorspeld. Google heeft niks te zoeken in gaming. Was weer een speeltje voor ze.
Maar ik ben zo enthousiast over Stadia, dat dit nieuws wel sirieus pijn doet.
Google heeft goud in handen, maar wanneer je nu al de handdoek in de ring gooit voor je eigen ontwikkelaars zegt dat heel veel. Geld is er genoeg, het gaat hier over vertrouwen en toekomstvisie, en die is dus bij Google veranderd het afgelopen jaar. Er is maar een reden om dit zo snel te beëindigen, en dat is het afbouwen van Stadia. Hoe graag ik het ook anders zie!
Op dit moment is Microsoft geen alternatief. Het draait niet op mijn Chromecast, en controller werkt niet via Wifi. Daarnaast moet je dan maandelijks betalen om je spellen via de cloud te spelen. Misschien dat Amazon Luna het beter doet dan Google.
We gaan het zien.
Ik ben komende weken in diepe rouw.
Tja, het moet natuurlijk wel rendabel blijven. Als ik kijk naar de downloadcijfers van de Stadia-app voor Android dan zie ik 1.000.000+ staan. Niet bepaald indrukwekkend voor een dienst die gratis is te gebruiken en alweer enige tijd beschikbaar is. De interesse in de PS5 en XSX laat mij juist zien dat cloudgaming eerder een niche is dan 'the next big thing'.
[ Voor 18% gewijzigd door NotSoSteady op 01-02-2021 23:52 ]
Best een nonargument, exclusives zijn namelijk ook prima aan te kopen.sohus schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:09:
[...]
En sinds wanneer zijn we fan van exclusives? Die zijn vreselijk in de game- en filmindustrie...
Dit is beter te vergelijken met Valve en Steam, gaat ook best goed zonder dat ze games uitbrengen.
Best grappig die conclusies die de meeste mensen trekken op de fp. Ze verzinnen een groot deel erbij wat helemaal nergens genoemd wordt.
Zelfs hier een paar mensen die stadia gebruiken en denken dat stadia zelf gaat stoppen binnenkort. Dat wordt hekemaal nergens gezegd en zelfs niet eens gesuggereerd.
Stelletje schapen zijn het.
Zelfs hier een paar mensen die stadia gebruiken en denken dat stadia zelf gaat stoppen binnenkort. Dat wordt hekemaal nergens gezegd en zelfs niet eens gesuggereerd.
Stadia gaat niet stoppen...
De meeste stadia spelers wachten niet echt op een Google game. Ik in iedergeval niet.
Stadia mist heel veel spellen, en veel spelers willen die spellen zien op stadia.
Ik zou heel blij worden als ik GTA5 of nieuw Resident Evil kan spelen op Stadia. Google gaat meer focussen op 3rd party titels, en dat is goed nieuws.
De meeste stadia spelers wachten niet echt op een Google game. Ik in iedergeval niet.
Stadia mist heel veel spellen, en veel spelers willen die spellen zien op stadia.
Ik zou heel blij worden als ik GTA5 of nieuw Resident Evil kan spelen op Stadia. Google gaat meer focussen op 3rd party titels, en dat is goed nieuws.
Ik ben ook niet zo blij met dit nieuws, en maak me wel een beetje zorgen over de toekomst. Google heeft altijd gesteld dat het systeem van Stadia veel meer aan kan dan de huidige generatie games. Denk aan veel grotere open werelden, vele male meer spelers in multiplayer, geschaalde rekenkracht welke gebruik maakt van meer units, etc. Om dat aan te tonen heb je eigen exclusieves nodig, een ontwikkeling van een dergelijke game enkel voor Stadia gaan bestaande ontwikkelaars niet wagen. En nu stoppen ze zelf met de ontwikkeling daarvan
. Hopelijk zijn de huidige voordelen (kwaliteit van het systeem, flexibiliteit van waar je kunt spelen en gebruiksvriendelijkheid) voldoende om de develepors binnen boord te houden. Als dat niet lukt zie ik het somber in. Ik hou mijn pro abonnement nog wel aan om genoemde redenen en hoop dat Stadia een plek krijgt naast de bestaande systemen, ik zal echter de komende tijd geen dure game kopen en eerst afwachten of er nog genoeg games bijkomen.
-- aanvulling --
Lichtpuntje dat ik nog wel zie is dat er meer kennis komt in het porten naar Stadia. Ook helpt Google de dev's daar nog bij. Dat is uiteraard een goed teken, voor de dev's blijft het natuurlijk een kosten-baten analyse. Als zij voldoende efficient naar Stadia kunnen porten met niet al te hoge kosten zullen ze dat wel doen. Ik denk dat de release van CP wel heeft aangetoond dat dat werkt.
-- aanvulling --
Lichtpuntje dat ik nog wel zie is dat er meer kennis komt in het porten naar Stadia. Ook helpt Google de dev's daar nog bij. Dat is uiteraard een goed teken, voor de dev's blijft het natuurlijk een kosten-baten analyse. Als zij voldoende efficient naar Stadia kunnen porten met niet al te hoge kosten zullen ze dat wel doen. Ik denk dat de release van CP wel heeft aangetoond dat dat werkt.
[ Voor 17% gewijzigd door bakkerjangert op 02-02-2021 07:14 ]
Tjonge jonge, wat zijn er toch veel die denken dat alles maar 'in an instant' moet kunnen. Swipe links, swipe rechts, klikken is hebben. Lukt het even niet, gauw wat anders dan doen...
Rome wasn't built in a day.
Stel je eens voor dat je de mogelijkheid en het vermogen had om een opzet van jaren te kunnen doen....oh wacht, Google heeft dat!
Al is het over een jaar nog niet af! Het is easy on, easy off. Zie je het even niet zitten, plug je uit, stap je later weer in. Worden de "swipers" stiekem toch nog bediend.
Rome wasn't built in a day.
Stel je eens voor dat je de mogelijkheid en het vermogen had om een opzet van jaren te kunnen doen....oh wacht, Google heeft dat!
Al is het over een jaar nog niet af! Het is easy on, easy off. Zie je het even niet zitten, plug je uit, stap je later weer in. Worden de "swipers" stiekem toch nog bediend.
Schapen? Ik vind jouw bericht eerder naïef.Nicap schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 00:22:
Best grappig die conclusies die de meeste mensen trekken op de fp. Ze verzinnen een groot deel erbij wat helemaal nergens genoemd wordt.
We hebben het over Google. Al enkele keren meegemaakt dat een dienst wat ik (veel) gebruik stopt door reden X van Google.
Ook enkele keren berichten gelezen van de PR afdeling dat ze echt niet gingen stoppen. Soms wisten ze zelf niet eens wat er echt speelde.
Geloof mij, ik wil je graag geloven dat je gelijk hebt. Feit is dat we niet weten wat er gaat gebeuren.
Zelf hoop ik ook dat ze doorpakken en games laten maken door de juiste mensen en dat Google voor een streaming platform zorgt.
Op dit moment ben ik erg tevreden met de dienst en ik vermaak me nog prima. Voorlopig heb ik ook genoeg games voor de afwisseling.
Maar... ik twijfel wel door de berichtgeving of ik de komende tijd nog een “niet afgeprijsde” spel ga kopen.
En tegelijkertijd heeft Google best een flink aantal succes producten uitgebracht: Gmail, Android, Chromebooks en ChromeOS, Chromecast, Chrome, etc.
Dus ja er is zeker een kans dat Google er mee stopt, maar aan de andere kant werkt het gewoon goed en simpel. Beetje in lijn met Chromecast en ChromeOS. Dat begon ook twijfelachtig, maar is heel groot geworden.
Niemand die het echt kan zeggen, zelfs Google niet denk ik
Dus ja er is zeker een kans dat Google er mee stopt, maar aan de andere kant werkt het gewoon goed en simpel. Beetje in lijn met Chromecast en ChromeOS. Dat begon ook twijfelachtig, maar is heel groot geworden.
https://killedbygoogle.com/kepler schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 07:39:
En tegelijkertijd heeft Google best een flink aantal succes producten uitgebracht: Gmail, Android, Chromebooks en ChromeOS, Chromecast, Chrome, etc.
Je bent bekend met de lijst?
Ik zeg niet dat het gaat stoppen, maar deze lijst en de reputatie van Google gaat ze niet helpen.
Ik zelf kreeg 1 jaar gratis geforcenow (bij 3000kaart) en tegen mijn verwachting in is dat best leuk voor als je niet thuis bent of je ergens even wil gamen.
Ik wou stadia proberen, maar was destijds niet echt mogelijk, maar wat mij het meest tegenhield was het feit dat ik games voor de 4e keer moest halen (pc,ps,Xbox en switch) geen games via steam of de consoles dus weer volle mep neerleggen.
Bij geforce heb in 1 klap mijn hele library en dat is wel een erg goede selling point.
Laten we hopen dat ze stadia in de lucht houden, alleen hoop ik dat ze het toegankelijker maken voor gamers die al games hebben...
En deze aankondiging is een rare actie, ze zullen zelf ook wel bekend zijn met hun reputatie toch?!
Ik geloof er niks van dat google de stekker eruit zou trekken. Het platform en de techniek zelf werken uitstekend. Nieuwe LG tv's gaan Stadia ondersteunen etc. Ik denk nog steeds dat cloudgaming echt de toekomst is. Google heeft er de hele infrastructuur voor en is eigenlijk al veel verder gekomen dan veel critici dachten.
Dat ze stoppen met games maken snap ik wel, iets met schoenmaker blijf bij je .........
Dat ze stoppen met games maken snap ik wel, iets met schoenmaker blijf bij je .........
@Aartstyle Precies
En misschien dat iemand mij dit kan verhelderen...
Bijna elke keer als er een artikel over Stadia verschijnt wordt er in de comments gehaat op het feit dat je je games opnieuw moet kopen. Ik snap dat dat heel erg vervelend is zeker als je een flinke bieb aan games hebt. Maar is het voor die personen dan niet beter om GFnow of Shadow te nemen? Het lijkt wel alsof sommige personen in de PC communitie niet willen begrijpen dat Stadia meer een console is dan een PC... ofzo.
En misschien dat iemand mij dit kan verhelderen...
Bijna elke keer als er een artikel over Stadia verschijnt wordt er in de comments gehaat op het feit dat je je games opnieuw moet kopen. Ik snap dat dat heel erg vervelend is zeker als je een flinke bieb aan games hebt. Maar is het voor die personen dan niet beter om GFnow of Shadow te nemen? Het lijkt wel alsof sommige personen in de PC communitie niet willen begrijpen dat Stadia meer een console is dan een PC... ofzo.
Je kan dit nieuws op verschillende manieren interpreteren. Ik baal er vooral van omdat Stadia als platform unieke mogelijkheden bood die optimaal benut zouden worden door games uit eigen stal. Dit gaan we mogelijk/waarschijnlijk nooit (althans niet op korte termijn) zien.
Verder zal er wel het een en ander rommelen in de top bij Google. Het Stadia-team zat erin voor de lange adem. Een groot deel van dat team wordt nu van het project gehaald, voor zover je de ontwikkelaars onder het Stadia-team schaart. Maar het laat vermoedelijk wel zien dat de top binnen Google anders denkt over die lange adem. Men wil graag resultaten zien van de investeringen die gedaan zijn.
Nu heeft men vermoedelijk bedacht dat die resultaten er op korte termijn niet komen door de investeringen in de eigen studio's. En mogelijk was men verre van tevreden over de games die reeds zijn verschenen, zoals Orc Must Die. Wellicht een leuke game, maar geen killer-app waarmee je nieuwe gamers naar je platform trekt. Wellicht waren veel van de games in ontwikkeling van hetzelfde kaliber.
Mogelijk heeft men bedacht dat het geld dat in de eigen studio's wordt gepompt meer rendement oplevert als dat wordt gebruikt voor het aantrekken van grote titels van 3rd-party ontwikkelaars. En daar kan ik ze geen ongelijk in geven.
Ervan uitgaande dat Google niet de handdoek in de ring gooit, maar daadwerkelijk voor een andere strategie kiest om Stadia succesvol te maken, blijft het een ongelukkig getimed moment om dit naar buiten te brengen. Na alle positieve publiciteit rond Cyberpunk, wordt de geruchtenmolen van de doemdenkers weer gevoed en moeten we weer maandenlang artikelen lezen over Google dat de stekker uit Stadia zal trekken.
Ik hoop dat we op korte termijn alsnog wat exclusives gaan zien die de moeite waard zijn en op de drempel van de release stonden. Verder hoop ik wat aankondigingen van grote titels van 3rd-party ontwikkelaars. En wellicht mogen we stiekem hopen op een persbericht waarin Google bekendmaakt een grote uitgever te hebben gekocht?
Verder zal er wel het een en ander rommelen in de top bij Google. Het Stadia-team zat erin voor de lange adem. Een groot deel van dat team wordt nu van het project gehaald, voor zover je de ontwikkelaars onder het Stadia-team schaart. Maar het laat vermoedelijk wel zien dat de top binnen Google anders denkt over die lange adem. Men wil graag resultaten zien van de investeringen die gedaan zijn.
Nu heeft men vermoedelijk bedacht dat die resultaten er op korte termijn niet komen door de investeringen in de eigen studio's. En mogelijk was men verre van tevreden over de games die reeds zijn verschenen, zoals Orc Must Die. Wellicht een leuke game, maar geen killer-app waarmee je nieuwe gamers naar je platform trekt. Wellicht waren veel van de games in ontwikkeling van hetzelfde kaliber.
Mogelijk heeft men bedacht dat het geld dat in de eigen studio's wordt gepompt meer rendement oplevert als dat wordt gebruikt voor het aantrekken van grote titels van 3rd-party ontwikkelaars. En daar kan ik ze geen ongelijk in geven.
Ervan uitgaande dat Google niet de handdoek in de ring gooit, maar daadwerkelijk voor een andere strategie kiest om Stadia succesvol te maken, blijft het een ongelukkig getimed moment om dit naar buiten te brengen. Na alle positieve publiciteit rond Cyberpunk, wordt de geruchtenmolen van de doemdenkers weer gevoed en moeten we weer maandenlang artikelen lezen over Google dat de stekker uit Stadia zal trekken.
Ik hoop dat we op korte termijn alsnog wat exclusives gaan zien die de moeite waard zijn en op de drempel van de release stonden. Verder hoop ik wat aankondigingen van grote titels van 3rd-party ontwikkelaars. En wellicht mogen we stiekem hopen op een persbericht waarin Google bekendmaakt een grote uitgever te hebben gekocht?
Past wat mij betreft in het straatje. Google experimenteert veel met software, en killed ook vrij veel software. Kijkend naar hun hardware zijn ze een stuk succesvoller in het in leven houden van het product. Kortom, eigen game studio dicht - infrastructuur laten bestaan past hier prima in.
Moeten ze wel laten zien dat ze idd andere studies over weten te krijgen maar stadia. En voor de "er zijn veel betere alternatieven" argumenten. Prima, voort jou wellicht maar voor mij zijn dat inferieure alternatieven. Niks raakt aan het gemak van Stadia. Moeten alleen meer games bij.
Moeten ze wel laten zien dat ze idd andere studies over weten te krijgen maar stadia. En voor de "er zijn veel betere alternatieven" argumenten. Prima, voort jou wellicht maar voor mij zijn dat inferieure alternatieven. Niks raakt aan het gemak van Stadia. Moeten alleen meer games bij.
www.simsport-racing.com
Mee eens. Daarom vind ik die "KilledByGoogle" posts altijd zo irritant. Ja ze breken veel af maar starten ook heel veel op. En dat siert Google mijn inziens heel erg.H-Alien schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:23:
Past wat mij betreft in het straatje. Google experimenteert veel met software, en killed ook vrij veel software. Kijkend naar hun hardware zijn ze een stuk succesvoller in het in leven houden van het product. Kortom, eigen game studio dicht - infrastructuur laten bestaan past hier prima in.
...
Ja, want een platform met drieenhalve paardenkop als klant is ook echt interessant voor een publisher om een game exclusiviteit te geven. Er is nul vertrouwen in de markt in dit product.ikbenerniet schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 00:03:
[...]
Best een nonargument, exclusives zijn namelijk ook prima aan te kopen.
En sinds wanneer zijn we fan van exclusives? Die zijn vreselijk in de game- en filmindustrie...
Dit is beter te vergelijken met Valve en Steam, gaat ook best goed zonder dat ze games uitbrengen.
Daarnaast moeten sommige van jullie beter lezen:
https://www.gamesindustry...ing-up-tech-to-publishers
Google gaat niet hun Stadia Store runnen, ze gaan de onderliggende technologie aan "partners" verkopen. Oftewel, ze hebben bedacht infrastructuur te gaan leveren die dan onderwater een Square-Enix, Ubisoft of Activision streaming dienst zou moeten gaan aansturen, of op zijn minst Stadia features op YouTube gaan benutten.
Oftwel, Stadia als consumenten platform is praktisch dood en dat hele model van Stadia-specifieke games kopen was een doogeboren kindje vanaf dag dat ze het aankondigden. Ze zullen nu waarschijnlijk proberen om SDK/API te gaan integreren met games van elke publisher zodat Stadia features in games kunnen komen zolang ze YouTube integratie bieden. Want dat wil Google, YouTube integratie zodat ze advertenties kunnen tonen en verkopen.
En dat is wat veel mensen waaronder ik altijd al hebben geroepen, voor Google is gaming geen doel maar een middel om meer advertenties te verkopen. Dat is compleet anders dan Sony, Microsoft en Steam die als doel hebben om games en hardware te verkopen en daar winst uit te halen. Google en Amazon hebben een heel ander model.
Iedereen die anders stelt is niet bekend met de geschiedenis en het voornaamste business model van Google.
En ze stellen ook: 'The company states that more third-party games will be coming to the platform.'
Kortom de games die men graag wil spelen, en ja daar hoort iets als Fortnite etc., ook bij, die willen ze naar het platform halen. De bibliotheek met AAA-games is nu gewoon te klein en Stadia is helemaal niet opgezet voor de die-hard gamer.
Het is opgezet voor iemand die niet al te veel tijd meer heeft, maar wel de nieuwste spellen wil spelen, zonder gezeik. Hoewel iets als Geforce Now ook een streamingdienst is, is dit wel een andere doelgroep.
Volgens mij zou er niemand van opkijken als Google überhaupt nooit een studio had gehad. Dit zou prima iemands pet-project kunnen zijn wat nu gecanceld wordt omdat ze erachter kwamen dat ze nooit een “system seller” gingen bouwen. Of dat het hele idee van Stadia niet echt past bij “system sellers”.
En daarnaast: Microsoft is ook gewoon zonder eigen studio begonnen, heeft ook niet slecht uitgepakt.
En daarnaast: Microsoft is ook gewoon zonder eigen studio begonnen, heeft ook niet slecht uitgepakt.
Dit is precies wat ik ook bedoel, dat was de enige reden dat ik stadia nog nauw in de gaten aan het houden was. Die eigen games die optimaal van de technologie achter stadia gebruik zouden maken gaan er niet meer komen. Je gaat nu dus alleen nog maar de casual gamers overhouden waarvoor het interessant blijft, daar verdien je als platform echter geen bakken met geld mee. Die vermaken zich met enkel de pro games al prima en misschien 1 of 2 keer in het jaar een losse game erbij. Ik zie Google volgend jaar ook zo een persbericht eruit gooien dat ze er helemaal uit gaan stappen.bakkerjangert schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 06:47:
Ik ben ook niet zo blij met dit nieuws, en maak me wel een beetje zorgen over de toekomst. Google heeft altijd gesteld dat het systeem van Stadia veel meer aan kan dan de huidige generatie games. Denk aan veel grotere open werelden, vele male meer spelers in multiplayer, geschaalde rekenkracht welke gebruik maakt van meer units, etc. Om dat aan te tonen heb je eigen exclusieves nodig, een ontwikkeling van een dergelijke game enkel voor Stadia gaan bestaande ontwikkelaars niet wagen. En nu stoppen ze zelf met de ontwikkeling daarvan.
Mensen zijn ook niet gek, als ze dit nieuws lezen ga je toch niet zo snel meer investeren in veel games op een platform waarvan de toekomst nu nog onzekerder is geworden.
[ Voor 6% gewijzigd door Stylze op 02-02-2021 08:57 ]
Playstation 5
Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.
Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/
(Beschikbaar tot 31 december 2023)
Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.
Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/
(Beschikbaar tot 31 december 2023)
Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |