Even een dubbelpost omdat de laatste reactie van gisteren was en deze nieuwe info bevat.

Volgens iemand op Reddit kunnen we komende week leveringen verwachten in NL:
For those of you who are still worried about the delivery dates: Dutch Google Support confirmed that the dates shown in your order page can be false. Mine says 25-26 nov, however, according to the representative I spoke with, I can expect delivery between 8-11 Nov. That's just 3 days away.

Stay calm!
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Weliswaar spreken verschillende bronnen elkaar tegen, maar toch even lekker om de hype aan te zwengelen. Bovendien zou NL helemaal niet zo gek zijn om als eerste te leveren, zie ook Disney+ dat hier begon.

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-10 08:56
Zie niet wat Disney+ met Google te maken heeft maar ok :P
Katmi schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:56:
Zie niet wat Disney+ met Google te maken heeft maar ok :P
Het lanceren van een nieuw streaming dienst waarvoor een stabiele, snelle verbinding nodig is. :/ Lees de tientallen artikelen over het hoe en waarom Nederland als eerste Disney+ kreeg en je kunt alles in feite 1 op 1 vertalen naar een motivatie om Nederland bij de eerste landen tijdens de release van Stadia te hebben.

• Katmi
KlaasjeNL schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 20:25:
[...]

Het lanceren van een nieuw streaming dienst waarvoor een stabiele, snelle verbinding nodig is. :/ Lees de tientallen artikelen over het hoe en waarom Nederland als eerste Disney+ kreeg en je kunt alles in feite 1 op 1 vertalen naar een motivatie om Nederland bij de eerste landen tijdens de release van Stadia te hebben.
Je uitleg is plausible maar dan nog heeft een release van een streaming dienst niets te maken met waneer je een controller + Chromecast uit de Google store aan je deur krijgt.

De release datum van stadia als platform is overal hetzelfde dus ik zie niet hoe de release van Disney+ samen hangt met op welke datum je als Nederlander je controller zou krijgen van Google, ik woon in Belgie en mijn estimated levertijd staat ook richting 20 Nov.

Daarmee doe ik niets af aan je redenering :)

[ Voor 4% gewijzigd door Katmi op 05-11-2019 20:35 ]

Katmi schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 20:34:
[...]

Je uitleg is plausible maar dan nog heeft een release van een streaming dienst niets te maken met waneer je een controller + Chromecast uit de Google store aan je deur krijgt.

De release datum van stadia als platform is overal hetzelfde dus ik zie niet hoe de release van Disney+ samen hangt met op welke datum je als Nederlander je controller zou krijgen van Google, ik woon in Belgie en mijn estimated levertijd staat ook richting 20 Nov.

Daarmee doe ik niets af aan je redenering :)
Wees nou geen party pooper en laat me de boel en beetje hypen. :+ Als Google het niet doet, moeten we het zelf doen en onderbouwen met een halfbakken uitleg. :P

• Katmi
KlaasjeNL schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 21:09:
[...]

Wees nou geen party pooper en laat me de boel en beetje hypen. :+ Als Google het niet doet, moeten we het zelf doen en onderbouwen met een halfbakken uitleg. :P
hehehe dat is ook weer waar :P

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:09

Sagat

Is pappa x2!

KlaasjeNL schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:28:
Even een dubbelpost omdat de laatste reactie van gisteren was en deze nieuwe info bevat.

[...]

Weliswaar spreken verschillende bronnen elkaar tegen, maar toch even lekker om de hype aan te zwengelen. Bovendien zou NL helemaal niet zo gek zijn om als eerste te leveren, zie ook Disney+ dat hier begon.
Ben erg benieuw naar de evaringen van de mensen hier, dus hoop dat 8-11 nov idd gehaald word, en ik denk dat wij met onze op zijn minst 'beter dan gemiddeld' internet infra idd ook wel logisch zijn.

Afhankelijk of er gamepass achtige abbo's beschikbaar komen op korte termijn haak ik misschien zelf ook nog wel aan, ik zie het dan als een chromecast en controller, met stadia beta erbij :>
Kan het alleen maar meevallen. Maar als ik positief verrast word wellicht niet eens mijn pc meer upgraden dan! Al hoewel ik toch ook wel verwacht nog steeds de flexibiliteit van een eigen pc te willen houden.
Met name, emulatoren en mijn bestaande steam lib. Oh en iets met, heeeel af en toe, pc nodig hebben voor non gaming stuff ;)

10 second ninja DONE

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 09:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mijne staat nog steeds 28-29 november, we gaan het wel zien. Ze hebben in ieder geval geluk met RDR2, die toch behoorlijk wat problemen heeft met draaien, kunnen ze nog 2 weken bugfixes gaan doen :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:20
Sagat schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:34:
[...]

Ben erg benieuw naar de evaringen van de mensen hier, dus hoop dat 8-11 nov idd gehaald word, en ik denk dat wij met onze op zijn minst 'beter dan gemiddeld' internet infra idd ook wel logisch zijn.
In andere landen krijgen ze ook dat soort leverdata te horen. Maar daar kun je dan zeer hoogstwaarschijnlijk niets meer, aangezien een van de weinige zaken die Google wél aan heeft gegeven is dat de launch datum van Stadia op 19 november is.

Bij mij staat ie op "vóór 25-26 nov", dus ik ga er vanuit dat ik over 19 dagen kan spelen. En misschien een week eerder op de laptop.

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-11 14:49
KlaasjeNL schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:28:

[...]

Hier staat (nogsteeds) Bezorging vóór 21–22 nov. maar allemaal erg onduidelijk zo te zien/lezen. Ben benieuwd wie het eerst een unboxing mag doen hier op T.net :9~

• Callandt95
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 04-09 09:50

Verwijderd

Ergens wel logisch dat ze voor RDR2 als launchtitel gaan. Dat spel heeft van zichzelf al een gigantische inputlag, dus die honderd extra milliseconden gaan niet opvallen.

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Nu nog wachten op de invite code :P

edit: Het reverse engineering is al gedaan https://www.reddit.com/r/...ering_stadia_android_app/

[ Voor 19% gewijzigd door ulTimaS op 07-11-2019 14:32 ]

Verwijderd

Raindeer schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 10:37:
Las op Reddit dat als je locatie update, dat dan je bezorgtijd ook verandert. Ik ben van 29 november naar 11 november gegaan.

Ik ga dit ook bij Amazon DE proberen 8)7

[Afbeelding]
Lekker dan, ik heb 6 juni besteld en de datum is nog steeds 21-22 november :P
Gedownload en doorlopen. Op een gegeven moment krijg je een pop-up met zoiets als "een boel geharrewar op de achtergrond". Dat duurt even en daarna kun je verder met Google-account koppelen etc. Met dat "geharrewar op de achtergrond" zel de app wel worden geïnitieerd of iets dergelijks. Omdat het nu al even duurde is het misschien handig om het sowieso alvast even te doen voordat de sluizen straks opengaan en het allemaal nog wat langer duurt om de boel opgestart te krijgen. Als ik nu de app opstart, vraagt hij direct welke account ik wil gebruiken en kan ik de toegangscode invoeren. Het "geharrewar" wordt dus overgeslagen.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heet die dan Vortex Cloud? Of werkt die store in Android niet helemaal jofel?

Als je daar zoekt op Stadia, ga je direct door naar Vortex.. lekker dodgy.

Edit, directe link werkt dus wel, probeert dus iemand mee te liften op de zoekterm :P

[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 07-11-2019 14:58 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• barrymossel
SinergyX schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:57:

Edit, directe link werkt dus wel, probeert dus iemand mee te liften op de zoekterm :P
Gewoon op de bovenstaande link klikken?
SinergyX schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:57:

Inderdaad bijzonder dat de eerste hit Vortex Cloud is met 10 miljoen+ downloads en 0 beoordelingen. Allemaal mensen op zoek naar Stadia en deze app even hebben gedownload?

Stadia staat een stukje naar beneden, maar je zou verwachten dat Google er met het eigen alogritme voor zorgt dat ten minste de eigen app bovenstaan staat als je zoekt op een app die precies de naam van de zoekterm draagt.

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-10 11:30

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Iemand toevallig een buddy pass over van drie maanden? Zou geweldig zijn, heb er ook centjes voor over. :)

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

• Callandt95
DukeN schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:15:
Iemand toevallig een buddy pass over van drie maanden? Zou geweldig zijn, heb er ook centjes voor over. :)
ik ging de mijn buddy pass eigenlijk vandaag te koop aanbieden op 2dehands/marktplaats, alleen weet ik niet hoeveel ik er voor kan vragen (mijn vrienden kopen ook een Stadia starter kit dus kan het aan niemand geven) :P

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

KlaasjeNL schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:19:
[...]

Inderdaad bijzonder dat de eerste hit Vortex Cloud is met 10 miljoen+ downloads en 0 beoordelingen. Allemaal mensen op zoek naar Stadia en deze app even hebben gedownload?

Stadia staat een stukje naar beneden, maar je zou verwachten dat Google er met het eigen alogritme voor zorgt dat ten minste de eigen app bovenstaan staat als je zoekt op een app die precies de naam van de zoekterm draagt.
Heel toevallig hebben ze dat nu gefixed, je krijgt nu wel een resultaat scherm met Stadia meteen bovenaan, maar blijft raar dat die Vortex 10mln downloads heeft zonder reviews :P
Callandt95 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:13:
[...]

ik ging de mijn buddy pass eigenlijk vandaag te koop aanbieden op 2dehands/marktplaats, alleen weet ik niet hoeveel ik er voor kan vragen (mijn vrienden kopen ook een Stadia starter kit dus kan het aan niemand geven) :P
Ik heb met mijn deal uitgegaan van 10tje per maand (aboprijs), dus 30 euro. Maar ik dacht dat die buddy keys pas veel later zouden worden verzonden?

[ Voor 26% gewijzigd door SinergyX op 08-11-2019 13:16 ]

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:31
Denk dat het niet de bedoeling gaat zijn om buddy passes te scoren hier, maar ik ga er vanuit dat die inderdaad wel verhandeld gaan worden.

Ik wil zelf niet perse over naar stadia (helemaal niet) maar ik zou wel voor mijn vriendin eens willen testen, dan moet ik wel eerst een game kopen toch? of komen er demo's zodat je uberhaupt kan zien of het wat voor je is? (kan ze eindelijk die Sony stofzuiger de deur uit doen ;) )
Stond vast wel ergens maar kan het even niet terug vinden.

• Callandt95
SinergyX schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:14:
[...]

Heel toevallig hebben ze dat nu gefixed, je krijgt nu wel een resultaat scherm met Stadia meteen bovenaan, maar blijft raar dat die Vortex 10mln downloads heeft zonder reviews :P

[...]

Ik heb met mijn deal uitgegaan van 10tje per maand (aboprijs), dus 30 euro. Maar ik dacht dat die buddy keys pas veel later zouden worden verzonden?
1 van de medewerkers had tijdens een YouTube interview gezegd dat de codes worden opgestuurd binnen de 14 dagen na release van Stadia

source: YouTube: Interview w/ John Justice, VP, Head of Product at Stadia - with some...

EDIT: ik denk van mijn buddy pass te verkopen voor 20 EUR, is een mooie prijs voor wat je krijgt + je hoeft geen pack te kopen om early access te hebben

[ Voor 8% gewijzigd door Callandt95 op 08-11-2019 15:50 ]

• Callandt95
kneusteun schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 15:28:
Denk dat het niet de bedoeling gaat zijn om buddy passes te scoren hier, maar ik ga er vanuit dat die inderdaad wel verhandeld gaan worden.

Ik wil zelf niet perse over naar stadia (helemaal niet) maar ik zou wel voor mijn vriendin eens willen testen, dan moet ik wel eerst een game kopen toch? of komen er demo's zodat je uberhaupt kan zien of het wat voor je is? (kan ze eindelijk die Sony stofzuiger de deur uit doen ;) )
Stond vast wel ergens maar kan het even niet terug vinden.
De buddy pas is eigenlijk 3 maanden pro dus Destiny 2 is inbegrepen + andere games die toegevoegd worden aan de pro in die maanden

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:31
Callandt95 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 15:41:
[...]

De buddy pas is eigenlijk 3 maanden pro dus Destiny 2 is inbegrepen + andere games die toegevoegd worden aan de pro in die maanden
Ja precies, maar ik hoop dat er ook een andere mogelijkheid is om het te testen. Ik neem aan dat je twijfelaars niet overhaalt als ze het niet eerst thuis kunnen proberen. Hoeft geen maand te zijn maar bijvoorbeeld 10 uur een game testen zodat je weet dat het bij jou thuis goed werkt.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

kneusteun schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 17:22:
[...]

Ja precies, maar ik hoop dat er ook een andere mogelijkheid is om het te testen. Ik neem aan dat je twijfelaars niet overhaalt als ze het niet eerst thuis kunnen proberen. Hoeft geen maand te zijn maar bijvoorbeeld 10 uur een game testen zodat je weet dat het bij jou thuis goed werkt.
Kunnen ze altijd nog in diverse varianten gooien, wat oudere gratis games met wat reclame, wat eigen producties met ingame aankopen, al lijken ze nu eerder te gokken op 'op aanraden van', zullen aardig wat mensen gaan streamen, beetje hype creëren, dat ze daar al genoeg mensen aan hebben.

• barrymossel
Callandt95 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 15:40:
[...]

EDIT: ik denk van mijn buddy pass te verkopen voor 20 EUR, is een mooie prijs voor wat je krijgt + je hoeft geen pack te kopen om early access te hebben
Mensen zoals jij verpesten de markt!! ;) ;) ;)

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:24
Zojuist ook maar de stadia besteld :)

Zou mooi zijn als dit op termijn zo goed gaat werken dat het mijn drang om steeds maar mijn PC te updaten naar het aller beste stopt.

Levering staat voor 27-28 nov. Ik hoop dat dat het gewoon de 19e binnen is..

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:11
Ben wel echt hyped, heb toch maar is een creditcard geregeld en stadia besteld vorige week. Hoop ook dat mijne nog rond de 19e binnen komt, maar staat ook levering eind november dus ook prima als het rond die tijd er is.

Ben vooral benieuwd hoe snel de games starten en laden etc en natuurlijk hoe de input lag gaat zijn.
Erger me bij de ps4 pro zo erg aan de laadtijden bij destiny, duurt echt 5 minuten voordat je daadwerkelijk aan het spelen bent. Vooral als je wat ouder bent en wat minder tijd hebt om te gamen is het toch wel lekker als je af en toe even snel een potje van iets kan doen zonder teveel tijd kwijt te zijn aan die laadtijden.

PS zag hier in A'dam Billboards met "Gaming Soon" en dan GS eronder maar verder geen info vroeg me af of dit al een soort eerste marketing van stadia is? kan ook totaal iets anders zijn maar kan er verder niks over vinden, beetje mysterieuze marketing sowieso.

[ Voor 16% gewijzigd door Stylze op 09-11-2019 15:40 ]

Playstation 5

Verwijderd

Stylze schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 15:38:
Ben wel echt hyped, heb toch maar is een creditcard geregeld en stadia besteld vorige week. Hoop ook dat mijne nog rond de 19e binnen komt, maar staat ook levering eind november dus ook prima als het rond die tijd er is.

Ben vooral benieuwd hoe snel de games starten en laden etc en natuurlijk hoe de input lag gaat zijn.
Erger me bij de ps4 pro zo erg aan de laadtijden bij destiny, duurt echt 5 minuten voordat je daadwerkelijk aan het spelen bent. Vooral als je wat ouder bent en wat minder tijd hebt om te gamen is het toch wel lekker als je af en toe even snel een potje van iets kan doen zonder teveel tijd kwijt te zijn aan die laadtijden.

PS zag hier in A'dam Billboards met "Gaming Soon" en dan GS eronder maar verder geen info vroeg me af of dit al een soort eerste marketing van stadia is? kan ook totaal iets anders zijn maar kan er verder niks over vinden, beetje mysterieuze marketing sowieso.
Met een knappe pc zijn de laadtijden ook maar zozo. Denk dat de bottleneck zit in het verbinden naar de Destiny servers? Ik wacht de reviews en ervaringen wel even af :+

Verwijderd

hoop dat er wat meer free games tijdens release

• lenneke-1988
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10-11-2019
In een pre-order mail van Google Stadia stond het volgende over de buddy pass:

“De Buddy Pass wordt binnen zes maanden na de levering van je Founder's Edition verzonden en moet binnen drie maanden na ontvangst worden geactiveerd. Een geldige Buddy Pass geeft de ontvanger toegang tot Stadia en een proefperiode van drie maanden voor Stadia Pro.“

Dus het zou zomaar kunnen zijn dat de buddy pass pas wordt verzonden als Stadia Basic live gaat.

• Stylze
Waarschijnlijk willen ze eerst kijken hoe druk het gaat worden en of ze het wel aankunnen etc alvorens ze nog extra mensen erbij kunnen hebben.

Playstation 5

lenneke-1988 schreef op zondag 10 november 2019 @ 19:27:
In een pre-order mail van Google Stadia stond het volgende over de buddy pass:

“De Buddy Pass wordt binnen zes maanden na de levering van je Founder's Edition verzonden en moet binnen drie maanden na ontvangst worden geactiveerd. Een geldige Buddy Pass geeft de ontvanger toegang tot Stadia en een proefperiode van drie maanden voor Stadia Pro.“

Dus het zou zomaar kunnen zijn dat de buddy pass pas wordt verzonden als Stadia Basic live gaat.
Daar is al een hoop over gezegd en geschreven. Het zou o.a. om een termijn gaan die Google aanhoudt om zichzelf in te dekken. Ik heb ook berichten gelezen waarin wordt aangegeven dat de buddy pass gewoon binnen 2 weken na de release verzonden wordt. Hoe dan ook is er een hoop onduidelijkheid over en rond de release.

Op o.a. Androidplanet is een kleiner teaser te zien van het dashboard van Stadia:

https://www.androidplanet...le-stadia-chromecast/amp/

Je ziet daar "Worm game", iets wat niet op de officiële releaselijsten staat. Kan dit suggereren dat we naast een grote game als Destiny 2 nog een aantal kleine games kunnen spelen met Pro?

[ Voor 8% gewijzigd door KlaasjeNL op 10-11-2019 23:58 ]

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

KlaasjeNL schreef op zondag 10 november 2019 @ 23:55:
[...]

Daar is al een hoop over gezegd en geschreven. Het zou o.a. om een termijn gaan die Google aanhoudt om zichzelf in te dekken. Ik heb ook berichten gelezen waarin wordt aangegeven dat de buddy pass gewoon binnen 2 weken na de release verzonden wordt. Hoe dan ook is er een hoop onduidelijkheid over en rond de release.

Op o.a. Androidplanet is een kleiner teaser te zien van het dashboard van Stadia:

https://www.androidplanet...le-stadia-chromecast/amp/

Je ziet daar "Worm game", iets wat niet op de officiële releaselijsten staat. Kan dit suggereren dat we naast een grote game als Destiny 2 nog een aantal kleine games kunnen spelen met Pro?
VP of Product John Justice heeft in een interview gezegd dat ze aimen op het versturen van de buddy pass 2 weken na release. YouTube: Interview w/ John Justice, VP, Head of Product at Stadia - with some...

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

KlaasjeNL schreef op zondag 10 november 2019 @ 23:55:

Aannemelijk, paar van die cheapie 'indie' games erbij voor wat opvulling, zal me niets verbazen dat ze nog wat high-end mobiele games erbij gooien, wat microtransacties.. we gaan het wel zien.

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-11 14:05
Ik vermoed dat Worms een interne demo is die ze in elkaar gezet hebben om van alles en nog wat te testen. Je kunt je een veelheid van games voorstellen, maar dit kan ook simpelweg de domste game ooit zijn, die vooral tot doel heeft om te checken of bv voicechats werken, payment methodes het doen en nog een miljoen andere dingen.. Oftewel niemand anders dan zielige Google devs en quality control mensen hoeven ooit deze game te spelen.

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Stylze schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 15:38:

Hier ook wel hyped! Als het goed gaat werken én je zou uiteindelijk de games voor normale prijzen (dus ook aanbiedingen en flinke sales na een tijdje, zoals game codes enzo) kunnen halen, dan is het voor mij waarschijnlijk wel een topproduct!

Kan je ook met een Chromecast en een Xbox One controller aan de slag? Of moet het met de Chromecast met de Stadia-controller?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• barrymossel
Peter_Aragorn schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:59:
[...]
Kan je ook met een Chromecast en een Xbox One controller aan de slag? Of moet het met de Chromecast met de Stadia-controller?
Nee, dat kan voorlopig niet.
Als ik mij niet vergis kan een Xbox-controller of welke controller dan ook geen verbinding maken met een Chromecast, dus zal die combinatie nooit gaan werken. In een Chromebrowser op bijvoorbeeld een pc werken ze wel omdat je dan de drivers van de controller op je pc hebt staan.

Edit:

Ik was steeds in de veronderstelling dat er op 19 november 40 titels beschikbaar waren, maar in eerste instantie zijn het er maar 12:

https://www.blog.google/p...p-games-coming-to-stadia/

[ Voor 20% gewijzigd door KlaasjeNL op 11-11-2019 19:05 ]

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:29
Voor info vwb de launch line-up en wat er 'binnenkort' nog meer zal uitkomen:

• Peter_Aragorn
KlaasjeNL schreef op maandag 11 november 2019 @ 17:54:
[...]

Als ik mij niet vergis kan een Xbox-controller of welke controller dan ook geen verbinding maken met een Chromecast, dus zal die combinatie nooit gaan werken. In een Chromebrowser op bijvoorbeeld een pc werken ze wel omdat je dan de drivers van de controller op je pc hebt staan.

Edit:

Ik was steeds in de veronderstelling dat er op 19 november 40 titels beschikbaar waren, maar in eerste instantie zijn het er maar 12:

Check! Misschien toch maar met controller halen dan. Werking op tv heeft toch mijn voorkeur :)

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:42
GYLT vond ik er wel interessant uitzien. Voor de rest stelt die launch line up niet zo veel voor vind ik. Gelukkig zit RDR2 er nog tussen
Thumper is heel fast paced, dus dat is goed om de latency te testen

[ Voor 20% gewijzigd door Anton.net op 11-11-2019 19:28 ]

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 04-11 15:55
geen enkele RTS????

• Katmi
Kan nog komen he, het is ook maar de release lijst en wat nog dit jaar komt en dit jaar duurt nog maar een dikke 7 weken.
Een console heeft soms op launch ook het eerste jaar nog geen enkel spel in 1 bepaald genre.

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:03
Jammer dat er maar weinig reviews of tests zijn van de stadia. Ik was juist van plan om een budget game conputer te bouwen, maar wellicht dat dit een betere optie is.

4k voor 129 euro en 10 euro per maand.

De stadia is alleen te koop via google zelf?

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

EHA1337 schreef op maandag 11 november 2019 @ 22:18:
Jammer dat er maar weinig reviews of tests zijn van de stadia. Ik was juist van plan om een budget game conputer te bouwen, maar wellicht dat dit een betere optie is.

Uiteindelijk is het alleen een abonnement wat je betaald. De 129 euro voor de founders/premiere edition is optioneel, maar geeft je de mogelijkheid om al vanaf 19 november te spelen. Ik zie dit eigenlijk ook eerder als een early access dan een full launch. De full launch is begin 2020 ergens waar je in principe alleen een spel hoeft te kopen en je kan spelen op 1080p@60 met stereo geluid.

Reviews zullen vast binnenstromen na 19 november. De enige reviews zijn van mensen die bij evenementen hebben gespeeld (voornamelijk positief). Ik zou als ik jou was gewoon wachten op 19 november en de eerste reacties afwachten en van daarna je beslissing maken. De founders edition is toch al uitverkocht en je kan na 19 nov. ook een premiere edition kopen mocht je niet kunnen wachten op 2020.

edit: Ja, is alleen via Google zelf te krijgen.

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
EHA1337 schreef op maandag 11 november 2019 @ 22:18:

129 euro is voor een controller (55 €) + Chromecast ultra (77€ ) + 3 maanden gratis (30€) + 3 maanden buddy (30€) = 192 € aan waarde, natuurlijk is 30 euro van buddy geen echte waarde voor jezelf en controller prijs is aanname. Maar goed voor mij was het die 129€ waard.

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-10 17:13
@Axente Dat was voor de Founders editie. Die is uitverkocht

De premier editie is hetzelfde, maar dan zonder de 3 maanden buddy pass.

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:03
Axente schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:47:
[...]

129 euro is voor een controller (55 €) + Chromecast ultra (77€ ) + 3 maanden gratis (30€) + 3 maanden buddy (30€) = 192 € aan waarde, natuurlijk is 30 euro van buddy geen echte waarde voor jezelf en controller prijs is aanname. Maar goed voor mij was het die 129€ waard.
Extra controller is bij te bestellen voor 69 euro.

Ik wacht inderdaad nog even de reviews af. Ben benieuwd.

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:41
ik kijk ook ng de kat uit de boom vind het nog niet een goede deal. en maar 12 games die je kan kopen bij release vind ik persoonlijk heel weinig.

• Stylze
Idd wel wat karig, maar zitten wel goede games tussen, heb AC Oddyssey nooit gehaald nog door tijdgebrek afgelopen jaar dus denk dat ik met destiny en AC genoeg heb voor de komende maanden om Stadia is goed uit te proberen.

Ik zie het voorlopig ook meer als een extra optie voorlopig naast mijn ps4 Pro wat uit kan groeien tot mijn console vervanger indien het goed gaat werken etc.

Vergeet niet dat Stadia nog in beta is tot ergens begin volgend jaar, tegen de tijd van launch zullen ze dus een best uitgebreide line up hebben. Uitgevers durven natuurlijk nog geen exclusive deals aan te gaan met stadia totdat het zich bewezen heeft dat is wel het lastige.

Playstation 5

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Ben ik het mee eens. Het is karig maar goed het is een beta met wel tripple A games ipv unknowns en al veel aankondigingen van meer.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
Ik denk dat veel mensen bij Google Stadia gewoon nog even de kat uit de boom kijken. Mijn ervaring met bijvoorbeeld het streamen van mijn PS4 naar mijn PS TV was zeer slecht. Als ik een simpel platform spelletje aan het spelen was en op jump drukte duurde het een seconde voor het spel reageerde :')

Vandaar de scepsis, maar ik denk dat Google wel degelijk beseft dat dit gelijk goed moet gaan werken en dat ze zich geen fouten kunnen permitteren. En als het niet mogelijk was of er veel twijfel was dan zouden ze er ook nooit aan zijn begonnen.

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
@Stylze
maar hoe duur gaan die games worden als ze 60 euro worden ben je gek als je ze voor de stadia gaat halen als je al een ps4 pro hebt(naar mijn mening).

maar als je uiteindelijk je gehele collectie er wil hebben kan het het begrijpen.

Ik wil gewoon eerst weten of het uberhaubt goed gaat werken en natuurlijk zijn er na de beta ook allternatieven zoals xcloud enzo.

en om 140 euro te betalen om aan een beta me te mogen doen.

zie wel toekomst in het streamen van game, maar eerst zien dan geloven :)

• Stylze
Ja het is nog niet bekend hoe duur die games gaan worden idd, zou best wel is 60 euro kunnen zijn terwijl je op de ps4 het voor 30 nu kan krijgen. Dan is het idd wel beetje prijzig, maar vindt het sowieso altijd leuk om dit soort nieuwe dingen uit te proberen en het voordeel is natuurlijk dat je niet steeds hoeft te updaten en je geen opstijgende raket geluid hebt wat ik nu wel met me ps4 pro heb. Als de laadtijden dan ook nog is sneller zijn en het spel vloeiend speelt dan heb ik er best wel 60 euro voor over voor die games.

Aankomend jaar launchen er games gewoon tegelijkertijd op stadia als op de consoles dus dan zijn ze even duur.

Nu heb je de laatste tijd hetzelfde principe gaande op de switch dat games daarop gewoon voor de volle prijs verkocht worden terwijl ze op andere consoles al in de budgetbakken liggen, alsnog gaan ze als warme broodjes over de toonbank.

Playstation 5

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ruudox schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:30:
@Stylze
maar hoe duur gaan die games worden als ze 60 euro worden ben je gek als je ze voor de stadia gaat halen als je al een ps4 pro hebt(naar mijn mening).

maar als je uiteindelijk je gehele collectie er wil hebben kan het het begrijpen.

Ik wil gewoon eerst weten of het uberhaubt goed gaat werken en natuurlijk zijn er na de beta ook allternatieven zoals xcloud enzo.

en om 140 euro te betalen om aan een beta me te mogen doen.

zie wel toekomst in het streamen van game, maar eerst zien dan geloven :)
Ligt er natuurlijk maar net aan hoe goed Stadia zal werken straks en of je ze nog wel of niet gespeeld hebt. Als de inputlag echt zo laag/goed is als ze beweren, dan heb je RDR2 of AC Odyssey natuurlijk liever in native 4K met 60fps. Dat haalt de Pro bij lange na niet bij beide games.

Overigens vind ik de launch line-up ook echt 3x niks, maar dat is puur persoonlijk. Een kwart ervan is Tomb Raider (allemaal al gespeeld) en AC en RDR2 heb ik ook al (deels) gespeeld. De rest vind ik verder niet echt interessant.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

bram1984 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:52:
[...]

Ligt er natuurlijk maar net aan hoe goed Stadia zal werken straks en of je ze nog wel of niet gespeeld hebt. Als de inputlag echt zo laag/goed is als ze beweren, dan heb je RDR2 of AC Odyssey natuurlijk liever in native 4K met 60fps. Dat haalt de Pro bij lange na niet bij beide games.

Overigens vind ik de launch line-up ook echt 3x niks, maar dat is puur persoonlijk. Een kwart ervan is Tomb Raider (allemaal al gespeeld) en AC en RDR2 heb ik ook al (deels) gespeeld. De rest vind ik verder niet echt interessant.
Volgens mij stond er nog steeds dat het 'tot 4k/60fps' is, dat het ook niet zeker is dat ze allemaal 4k/60fps draaien (of met lagere ingame settings).
⁵Spelervaring en -functies (inclusief 4K, HDR, 60 FPS en 5.1 surround sound) zijn service-, netwerk-, apparaat- en spelafhankelijk en zijn mogelijk niet voor alle spellen in alle regio's beschikbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 12-11-2019 13:12 ]

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

SinergyX schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:06:
[...]

Volgens mij stond er nog steeds dat het 'tot 4k/60fps' is, dat het ook niet zeker is dat ze allemaal 4k/60fps draaien (of met lagere ingame settings).

[...]
Juist. Er is al vaker aangekondigd dat de Stream 4k 60fps zal zijn. maar de fps/resolutie van de game (dus native). zal afhankelijk zijn van hardware en artistieke keuzes van de dev's.

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• Stylze
Is ook vooral afhankelijk van je verbinding begreep ik maar dat zit hier in NL natuurlijk wel goed, denk wel internetkabeltje erin gooien ipv wifi wil je voor hoogste kwaliteit gaan.

Playstation 5

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Stylze schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:26:
Is ook vooral afhankelijk van je verbinding begreep ik maar dat zit hier in NL natuurlijk wel goed, denk wel internetkabeltje erin gooien ipv wifi wil je voor hoogste kwaliteit gaan.
Uiteraard, maar wat ik bedoel gaat ook op voor een 720p stream of 1080p stream.

De stream is een bepaalde resolutie+FPS, die niet perse gelijk hoeft te zijn aan wat er gerendered wordt bij google.

Ik ga er vanuit dat als het technisch mogelijk is dat ze streven naar een 1:1 verhouding.

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het is niet alleen de verbindingssnelheid, maar heeft ook met de routering van jezelf naar de servers te maken. Bij GeforceNow heb ik ook regelmatig problemen met connectie terwijl ik met 100/100 glasvezel een prima verbinding heb.

• bram1984
SinergyX schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:06:
[...]

[...]
Dan nog ga ik er vanuit dat Stadia betere settings zal draaien dan X1X en Pro. Als dat ook niet het geval is, dan blijft er nog maar weinig over.

• schumi1986
Bekabeld aanleggen van een chromecast gaat je niet lukken ;)

Ik haal op wifi nagenoeg dezelfde snelheid als bekabeld, zolang je maar niet die crappy router van de internet provider gebruikt. Investeren in een goede router daar heb je veel plezier van

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

schumi1986 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:19:
[...]

Ik haal op wifi nagenoeg dezelfde snelheid als bekabeld, zolang je maar niet die crappy router van de internet provider gebruikt. Investeren in een goede router daar heb je veel plezier van
Ik meende dat dit al voorbj gekomen was in dit of in het game streaming topic, maar je kon via een adapter ook een chromecast bekabeld aansluiten.........op zich zit je dan nog steeds met je joypad die wel over de wifi gaat.......

10 second ninja DONE

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
schumi1986 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:19:
[...]

Niet meer? De eerdere konden dat met Utp>MiniUSB wel. Nog wel eens gedaan op een plek waar WiFi niet fijn mogelijk was.

Edit: kan nog steeds.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 12-11-2019 15:31 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sagat schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:29:
[...]

Ik meende dat dit al voorbj gekomen was in dit of in het game streaming topic, maar je kon via een adapter ook een chromecast bekabeld aansluiten.........op zich zit je dan nog steeds met je joypad die wel over de wifi gaat.......
PaRaDoX4 in "[Google Stadia] Algemene ervaringen topic"

Was hier inderdaad, adapter heeft een UTP aansluiting.

• schumi1986
Aah op het stekkerblokje, die had ik niet zien aankomen :p

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

iOS app is ook live!

[ Voor 13% gewijzigd door ulTimaS op 12-11-2019 21:56 ]

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-10 08:49
Ben in ieder geval benieuwd. Gebruik nu ShadowPC en hier ben ik heel erg tevreden over. Betaal nu 14,99, je krijgt een volwaardige PC in de cloud en de latency is niet merkbaar (server staat in Amsterdam). Kwaliteit is echt heel goed, je streamed namelijk met 70mbps als je dit wil. Verder heb je wel de voordelen van een PC, aangezien het gewoon Windows 10 is waarin je de volledige vrijheid krijgt. Tegelijkertijd zit je ook met de nadelen zoals updaten, downloaden & bijhouden.

Heb een Stadia preorder staan omdat ik simpelweg benieuwd ben naar de technologie en er wel wat games zijn die ik zodoende graag met 4K/60FPS speel, zonder gedoe. ShadowPC krijgt pas vanaf februari een flinke spec-bump waardoor 4K/60FPS enigszins mogelijk zal zijn (nu heb je een equivalent van een GTX1080, straks kun je tot een 2080TI gaan), nu speel ik de meeste games op 1440P met high-settings.

In ieder geval een mooie periode de komende tijd. Ben er echt van overtuigd dat streaming in de toekomst huge zal zijn :)

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dannydekr schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:03:
Ben in ieder geval benieuwd. Gebruik nu ShadowPC en hier ben ik heel erg tevreden over. Betaal nu 14,99, je krijgt een volwaardige PC in de cloud en de latency is niet merkbaar (server staat in Amsterdam). Kwaliteit is echt heel goed, je streamed namelijk met 70mbps als je dit wil. Verder heb je wel de voordelen van een PC, aangezien het gewoon Windows 10 is waarin je de volledige vrijheid krijgt. Tegelijkertijd zit je ook met de nadelen zoals updaten, downloaden & bijhouden.
Daar heb je wel een groot verschil, jij hebt gewoon een 'PC on demand', waar jij je hele huidige library inclusief mods/edits/etc kan loslaten op elke spel beschikbaar op de PC. Als je inderdaad voor een 15 euro in de maand kracht van een 2080 hebt en genoeg hardware support (hoe werkt dat eigelijk met usb devices?), maar daar zie ik nog steeds een zeer groot verschil met stadia.

• Dannydekr
SinergyX schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:23:
[...]

Daar heb je wel een groot verschil, jij hebt gewoon een 'PC on demand', waar jij je hele huidige library inclusief mods/edits/etc kan loslaten op elke spel beschikbaar op de PC. Als je inderdaad voor een 15 euro in de maand kracht van een 2080 hebt en genoeg hardware support (hoe werkt dat eigelijk met usb devices?), maar daar zie ik nog steeds een zeer groot verschil met stadia.
Je hebt USB over IP, dat werkt erg goed. Gebruik nu mijn PS4 controller, maar je kunt zelfs een webcam gebruiken en hij neemt ook internal devices zoals je microfoon over. Verder hebben ze een Android & iOS app, naast native apps voor Windows, Linux en MacOS.

Enige waar ik bang voor ben is dat Shadow zijn hoofd niet boven water kan houden. Ze hebben alle servers in eigen beheer met eigen hardware. Het voelt erg duur en slecht schaalbaar. Ze zijn ook enkel beschikbaar in een aantal landen en een gedeelte van de VS.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dannydekr schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:31:

Enige waar ik bang voor ben is dat Shadow zijn hoofd niet boven water kan houden. Ze hebben alle servers in eigen beheer met eigen hardware. Het voelt erg duur en slecht schaalbaar. Ze zijn ook enkel beschikbaar in een aantal landen en een gedeelte van de VS.
Daar zit ook mijn twijfel over de toekomst van zoiets, het is niet de 'beste' die de standaard zet en overleeft, maar de 'commercieel succesvolle' die de richtlijn bepaald. Hardware on demand klinkt voor mij 10x beter dan een compleet eigen platform, maar in de snelheid dat er een nieuwe bij komt op de markt, wordt er gelijktijdig weer eentje opgedoekt.

• Dannydekr
SinergyX schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:49:
[...]

Daar zit ook mijn twijfel over de toekomst van zoiets, het is niet de 'beste' die de standaard zet en overleeft, maar de 'commercieel succesvolle' die de richtlijn bepaald. Hardware on demand klinkt voor mij 10x beter dan een compleet eigen platform, maar in de snelheid dat er een nieuwe bij komt op de markt, wordt er gelijktijdig weer eentje opgedoekt.
Risico is niet groot. Het is (gelukkig) maandelijks opzegbaar. Licenties van Steam blijven natuurlijk in je eigen beheer. Verder zie ik nu dat ze in ieder geval flink hebben geinvesteerd in hardware, dus het zal nog wel even blijven bestaan.

• Peter_Aragorn
Dannydekr schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:03:

Heb een Stadia preorder staan omdat ik simpelweg benieuwd ben naar de technologie en er wel wat games zijn die ik zodoende graag met 4K/60FPS speel, zonder gedoe. ShadowPC krijgt pas vanaf februari een flinke spec-bump waardoor 4K/60FPS enigszins mogelijk zal zijn (nu heb je een equivalent van een GTX1080, straks kun je tot een 2080TI gaan), nu speel ik de meeste games op 1440P met high-settings.

In ieder geval een mooie periode de komende tijd. Ben er echt van overtuigd dat streaming in de toekomst huge zal zijn :)
Kan je daar ook Adobe op draaien?

• Dannydekr
Peter_Aragorn schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:28:
[...]

Kan je daar ook Adobe op draaien?
Ja zeker. Zijn mensen die het ook gewoon als PC gebruiken, voor video rendering etc. Je hebt daarnaast ook een 1GBPS internet verbinding. Uploaden en downloaden gaat als een speer.

• barrymossel
Dannydekr schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:07:
[...]
Verder zie ik nu dat ze in ieder geval flink hebben geïnvesteerd in hardware, dus het zal nog wel even blijven bestaan.
Dat zegt volgens mij niks. Als de kosten hoger zijn dan de opbrengsten kan het natuurlijk snel gaan... En er zit zo te zien geen grote partij achter die wat wisselgeld kan verliezen...
De AMA op Reddit is nu bezig:

https://www.reddit.com/r/..._stadia_team_here_and_im/

Een aantal interessante punten:
  • In elk geval geen nieuwe Connect voor de release.
  • Verzending start op 18 november. Dus voor die tijd hoeven we geen controllers te verwachten.
  • Ook interessant is dat iedereen die al een Chromecast Ultra heeft, moet wachten op een firmware-update die pas na de release wordt uitgerold. Wie alleen een controller heeft besteld omdat hij al een CC Ultra heeft, zal dus wat langer moeten wachten voordat hij Stadia op de CC kan gebruiken. De CC bij de Founders en Premiere Edition beschikken al over deze firmware.
  • De e-mail met activatiecode wordt verzonden op het moment dat de controller wordt verzonden. Dit was al bekend, maar betekent dus dat je al eerder online kan op bijvoorbeeld een Chromebook op Pixel telefoon.
  • Op de vraag welke prijzen de spellen krijgen, wordt geen direct antwoord gegeven. Wel zegt Andrey: "We believe in common sense too! You can safely assume, we’ll stay competitive with other stores." Dit is in een reactie op de vraag of oudere games als Tomb Raider ook voor een volle prijs van +/- 60 dollar worden verkocht. Met de reactie van Andrey kun je min of meer aannemen dat er ook games van een euro of 20 beschikbaar zullen zijn.
Dan nog even een pikante uitspraak van Andrey?
Admittedly, the best experience at launch is on TV (4K, HDR and all), but I'm enjoying Destiny 2 on my MacBook big-time.
Ik denk dat een uitspraak als deze wel aantoont hoe breed het publiek is dat Google wil aanspreken. Men schroomt niet om te zeggen dat men in dit geval Stadia op een MacBook speelt, waar Apple het eigen ecosysteem veel meer afschermt en vermoedelijk nooit zal toestaan dat personeel in het openbaar gebruikmaakt van een Pixelbook. Laat staan dit soort uitspraken laat doen aan de vooravond van een grote lancering.

[ Voor 36% gewijzigd door KlaasjeNL op 13-11-2019 20:10 ]

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:02

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Bijzonder dat ze een week voor release nog geen duidelijkheid geven over de prijs van games.

Ik ga ervan uit dat de prijzen van de games die op launch beschikbaar zijn echt niet hoger liggen dan 40 30 euro? De meeste games zijn namelijk gewoon best oud...

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Stylze
Nou ik had eigenlijk al gerekend op 60 euro per game maar zo te zien gaat het dus toch nog wel meevallen:) we moeten het afw8en maar zullen sowieso dus wat games goedkoper zijn.

Playstation 5

• schumi1986
uchiha tijntje schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:52:
Bijzonder dat ze een week voor release nog geen duidelijkheid geven over de prijs van games.

Ik ga ervan uit dat de prijzen van de games die op launch beschikbaar zijn echt niet hoger liggen dan 40 30 euro? De meeste games zijn namelijk gewoon best oud...
Hoewel er zeker games zijn die vast niet meer kosten dan 30 euro vindt ik niet dat je kunt verwachten dat de prijs van Rdr2 maar 30 euro is.

• Captain Coconut
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-11 21:04
Ik ga er ook voorzichtig vanuit dat ze de competitieve prijzen gaan waar maken. Stadia heeft veel baat bij een grote playerbase. Er zijn een hoop bedrijven die ook streamingsdienst in ontwikkeling hebben, zoals bijvoorbeeld ook Steam/Microsoft. Als deze wel met kortingen op games komen en de dienst werkt ongeveer even goed dan kiezen velen toch met de portemonnee.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:30
Ik verwacht dat de prijzen bij Stadia veel langer hoog zullen blijven. Dat is wel een nadeel, want Red Dead Redemption 2 is momenteel bijvoorbeeld al voor 47 euro te verkrijgen. Star Wars Jedi Fallen is nog niet eens uit, maar nu al te koop voor 42 euro.

• Stylze
Ze zeggen dus wel competitief te willen zijn met prijzen he en meer hebben ze niet gezegd. Is dus gewoon afw8en tot we daadwerkelijk de prijzen van de eerste 12 games te zien krijgen.

Playstation 5

• Captain Coconut
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-11 21:04
Als het goed is krijgen Stadia pro abonnees korting op de aanschaf van (een deel van?) games. Voor de gratis 1080p versie vind ik een iets hogere prijzen zo gek nog niet, gezien je een gratis game pc ter beschikking krijgt. Maar het zal inderdaad afwachten worden, ben zelf ook benieuwd naar de gratis games die met pro meekomen.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

NotSoSteady schreef op woensdag 13 november 2019 @ 23:06:
Ik verwacht dat de prijzen bij Stadia veel langer hoog zullen blijven. Dat is wel een nadeel, want Red Dead Redemption 2 is momenteel bijvoorbeeld al voor 47 euro te verkrijgen. Star Wars Jedi Fallen is nog niet eens uit, maar nu al te koop voor 42 euro.
Hoog is als je vanaf PC kijkt, als RDR2 voor 50-60 euro gaat, zijn dan redelijke console-conforme prijzen.
Ja, console is nu goedkoper, maar daar is de game al weet ik hoe lang uit, gaat om nieuw vs nieuwprijzen

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 13-11-2019 23:44 ]

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Op Reddit gaan mensen los, blijkt dat lang niet iedereen meteen aan de slag kan met Stadia op Day 1. Velen hebben al levertijden van begin december..

Maar het lijkt erop dat je pas aan de slag kan op de pc als je "pakket" verzonden is. Dus in de tussentijd mag je nog steeds wachten en kun je niet je naam reserveren / aanmaken.

• schumi1986
Segafreak83 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 01:25:
Op Reddit gaan mensen los, blijkt dat lang niet iedereen meteen aan de slag kan met Stadia op Day 1. Velen hebben al levertijden van begin december..

Maar het lijkt erop dat je pas aan de slag kan op de pc als je "pakket" verzonden is. Dus in de tussentijd mag je nog steeds wachten en kun je niet je naam reserveren / aanmaken.
Dat was al eventjes bekend..

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Blijkbaar niet bij iedereen, gezien de verontwaardiging bij sommige mensen ;).

• Stylze
Als je levertijd begin december is dan heb je gewoon pas afgelopen week besteld dus snap niet dat je dan gaat zeuren, ik heb op 2 november pas besteld en mijn levering staat op 27-28 november. Als je als eerste erbij had willen zijn had je gewoon veel eerder moeten pre-orderen.

Het is ook niet alsof er tot die tijd niks te doen is qua gaming, morgen komt pokemon en de nieuwe star wars game uit, dus vermaak me prima tot de 27e en kan ik alvast beetje lezen hoe het de eerste spelers vergaat op stadia. Grote kans dat er de eerste dagen nog wel wat problemen zijn ook natuurlijk.

Leuk filmpje nog waar alles nog even wordt uitgelegd, ik was die functies alweer vergeten dat je dus gewoon midden in een game een vriend kan overnemen die niet verder kan komen bij een bepaalde missie bijv en hem dan verder kan helpen etc.

En hier trouwens nog een interessant artikel, Grid makers die al aan de slag zijn geweest met stadia vertellen over hun ervaring met input lag die ze dus helemaal niet merkte en je gaat zo dus veel meer mogelijkheden krijgen met multiplayer games door de technieken die stadia gebruikt:
https://www.insidegamer.n...krijgt-multiplayer-modus/

Playstation 5

• bram1984
@Stylze Zolang er nog niet wereldwijd gebruik gemaakt van wordt en ze dergelijke tests in gecontroleerde omgevingen doen, kan je iedere ervaring met een flinke korrel zout nemen. Daarbij heeft Grid dus een exclusieve multiplayer modus op Stadia (gefinancierde content), dus logisch dat de Grid dev positief is.

Als ik dit soort dingen lees, lijkt Stadia steeds meer een zeer gehaast product te worden.

https://www.resetera.com/...-at-launch-either.152892/
- The achievements system won't have a UI at launch, but it will still capture achievement so you can see them when a UI is available.
- Only the Founder's Edition Chromecast Ultra will support Stadia on launch day. Existing Chromecasts won't
- Family Sharing is not available at launch. Recommended to just buy a second version of a $60 game on your account for a kid or other family member to play with, and then eventually be able to share it
- Stadia on iOS will arrive eventually
- Apparently, you need your phone to buy games for Stadia, implying that there's no web UI currently
- Stadia Buddy Pass will not be available to Founders at launch

• Stylze
bram1984 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:50:
@Stylze zolang er nog niet wereldwijd gebruik gemaakt kan worden en ze dergelijke tests in gecontroleerde omgevingen doen, kan je iedere ervaring met een flinke korrel zout nemen. Daarbij heeft Grid dus een exclusieve multiplayer modus op Stadia (gefinancierde content), dus logisch dat de Grid dev positief is.

Als ik dit soort dingen lees, lijkt Stadia steeds meer een zeer gehaast product te worden.

https://www.resetera.com/...-at-launch-either.152892/

[...]
Je moet wel eerst het artikel goed lezen he voordat je onzin gaat praten, die Exclusieve multiplayer van grid komt op stadia omdat het technisch niet mogelijk is om dat op de huidige consoles te doen, niet omdat stadia een zak met geld heeft neergelegd.

Vergeet niet dat stadia nog in Beta is de komende maanden dus er zullen nog functies toegevoegd worden uiteraard.

Playstation 5

• bram1984
Stylze schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:57:
[...]

Je moet wel eerst het artikel goed lezen he voordat je onzin gaat praten, die Exclusieve multiplayer van grid komt op stadia omdat het technisch niet mogelijk is om dat op de huidige consoles te doen, niet omdat stadia een zak met geld heeft neergelegd.

Vergeet niet dat stadia nog in Beta is he de komende maanden dus er zullen nog functies toegevoegd worden uiteraard.
Jij gelooft zeker ook nog in Sinterklaas? We hebben multiplayer games met 100+ spelers die elkaar ook nog eens kapot kunnen schieten + destructieve omgevingen. Maar een racegame met 40 wagentjes is alleen mogelijk op een streaming dienst, want zomaar. :+

Edit: En uiteraard wordt er de komende maanden functionaliteit toegevoegd, maar het is vrij typerend dat de beest basale dingen er niet in in zitten en dat ze dat zo vlak voor de launch onthullen.

Ik bedoel, family sharing is toch iets wat vanaf launch moet werken. En aankopen moet je via je mobiel doen omdat de web functionaliteit nog ontbreekt.

[ Voor 18% gewijzigd door bram1984 op 14-11-2019 09:06 ]

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
bram1984 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:00:
[...]

Jij gelooft zeker ook nog in Sinterklaas? We hebben multiplayer games met 100+ spelers die elkaar ook nog eens kapot kunnen schieten + destructieve omgevingen. Maar een racegame met 40 wagentjes is alleen mogelijk op een streaming dienst, want zomaar. :+

Edit: En uiteraard wordt er de komende maanden functionaliteit toegevoegd, maar het is vrij typerend dat de beest basale dingen er niet in in zitten en dat ze dat zo vlak voor de launch onthullen.

Ik bedoel, family sharing is toch iets wat vanaf launch moet werken. En aankopen moet je via je mobiel doen omdat de web functionaliteit nog ontbreekt.
Racegames kunnen online vrij intensief zijn omdat jouw eigen processor de handling van de andere wagens realtime moet berekenen. Shooters zijn daarin veel lichter, zelfs met destructive omgeving.

On topic: Google die met halfgare uitgerolde producten komt en 'updates in de toekomst' belooft is precies wat Google de laatste tijd met al zijn producten aan het doen is. Frustrerend.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

• Stylze
bram1984 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:00:
[...]

Lijkt mij dat het nogal per game verschilt of dit wel of niet mogelijk is *knip*, maar lijkt mij sterk dat zo'n Grid developer dit uit zijn duim gaat lopen zuigen en dus in feite dan een dikke middelvinger naar Microsoft en Sony zou geven. En waarom zouden ze die 40 autotjes dan niet op de ps4 en xone hebben laten racen al als dit zo makkelijk was als jij beweerd?

Vindt de dingen die jij noemt die nu missen nou niet bepaald de meeste basale dingen trouwens, echt geen functies waar stadia over zal gaan vallen. Het zijn eerder wat kleine dingen die idd wel toegevoegd zouden mogen worden en waarmee ze dus blijkbaar ook al bezig zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door Sagat op 14-11-2019 09:31 ]

Playstation 5

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:02

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Stadia moest gewoon voor black friday en de kerstdagen in de schappen liggen. Echter die basale dingen zijn in mijn optiek wel cruciaal als ze tegen de gevestigde orde willen strijden. Het lijkt op een beta product zo, terwijl je dadelijk wel de volle mep mag betalen.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• bram1984
Jimmy J. schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:12:
[...]
Racegames kunnen online vrij intensief zijn omdat jouw eigen processor de handling van de andere wagens realtime moet berekenen. Shooters zijn daarin veel lichter, zelfs met destructive omgeving.

On topic: Google die met halfgare uitgerolde producten komt en 'updates in de toekomst' belooft is precies wat Google de laatste tijd met al zijn producten aan het doen is. Frustrerend.
Dan nog. MAG op de PS3 kon 256 spelers aan. Daarbij is een shooter map een stuk groter en dynamischer dan een racetrack.
Stylze schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:14:
[...]

Lijkt mij dat het nogal per game verschilt of dit wel of niet mogelijk is sherlock, maar lijkt mij sterk dat zo'n Grid developer dit uit zijn duim gaat lopen zuigen en dus in feite dan een dikke middelvinger naar Microsoft en Sony zou geven. En waarom zouden ze die 40 autotjes dan niet op de ps4 en xone hebben laten racen al als dit zo makkelijk was als jij beweerd?

Vindt de dingen die jij noemt die nu missen nou niet bepaald de meeste basale dingen trouwens, echt geen functies waar stadia over zal gaan vallen. Het zijn eerder wat kleine dingen die idd wel toegevoegd zouden mogen worden en waarmee ze dus blijkbaar ook al bezig zijn.
Ja, want het is natuurlijk nog nooit eerder voorgekomen dat een dev iets uit zijn duim zuigt. Geloof je serieus alles, *knip*?

Waarom? Ken je het principe van exclusieve content niet? Waarom heeft CoD een exclusieve modus op de PS4?

Maar jij vindt het dus normaal dat je binnen je gezin een game 2x moet kopen als nog een andere persoon deze wilt spelen? Of dat er nog helemaal geen achievement UI is. Geen 4K HDR op PC. En nogmaals: aankopen moeten doen op je mobiele telefoon, serieus? Gratis games die nog niet bekend zijn gemaakt. Een vrij matige en beperkte launch line-up met titels die veel mensen al lang gespeeld hebben. Een hoop mensen en websites zeggen hetzelfde en de algemene consensus is niet echt positief, tot nu toe.

Het lijkt allemaal gewoon enorm gehaast en bijzonder slecht gecommuniceerd.

[ Voor 0% gewijzigd door Sagat op 14-11-2019 09:30 ]

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Modbreak:Guys graag niet op de man spelen!

edit: ik heb de 'koosnaampjes' weg geknipt, ik ga er vanuit dat we vanaf nu gewoon normaal (en scherp mag uiteraard, maar wel respectvol!) verder kunnen discussiëren.

[ Voor 59% gewijzigd door Sagat op 14-11-2019 09:34 ]

10 second ninja DONE

• Stylze
bram1984 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:27:
[...]

Dan nog. MAG op de PS3 kon 256 spelers aan. Daarbij is een shooter map een stuk groter en dynamischer dan een racetrack.

[...]

Ja, want het is natuurlijk nog nooit eerder voorgekomen dat een dev iets uit zijn duim zuigt. Geloof je serieus alles, [mbr]*knip*[/mbr]?

Waarom? Ken je het principe van exclusieve content niet? Waarom heeft CoD een exclusieve modus op de PS4?

Maar jij vindt het dus normaal dat je binnen je gezin een game 2x moet kopen als nog een andere persoon deze wilt spelen? Of dat er nog helemaal geen achievement UI is. Geen 4K HDR op PC. En nogmaals: aankopen moeten doen op je mobiele telefoon, serieus? Gratis games die nog niet bekend zijn gemaakt. Een vrij matige en beperkte launch line-up met titels die veel mensen al lang gespeeld hebben. Een hoop mensen en websites zeggen hetzelfde en de algemene consensus is niet echt positief, tot nu toe.

Het lijkt allemaal gewoon enorm gehaast en bijzonder slecht gecommuniceerd.
Zal niet verder ingaan op het exclusieve verhaal omdat we daar denk ik toch niet uitkomen :+

Ben het zeker met je eens dat er dingen missen die er wel in hadden kunnen zitten, maar ik zie zelf de eerste maanden ook echt meer als een beta dus misschien ben ik daardoor wat minder kritisch.

En wat betreft de algemene consensus, mensen zeuren echt heel snel he op het internet, kijk naar pokemon sword en shield dat werd het hele jaar finaal afgebrand en nu zijn de reviews er en krijgt de game gewoon 8en en 9s vooral en zal het waarschijnlijk gewoon alle verkooprecords gaan verbreken.

Zolang ik maar wel weet dat ze bezig zijn om al die functies erin te krijgen in de nabije toekomst is dat voor mij al genoeg, maar zoals ik al eerder zij zie ik stadia voorlopig gewoon als een service wat ik naast mijn PS4 ga gebruiken en dus ook goed ga vergelijken qua voor en nadelen.
Andere mensen die het als main "console" gebruiken zullen waarschijnlijk veel meer hardere eisen stellen vanaf dag 1, ik sta daar gewoon wat chiller in denk ik.

Playstation 5

Pagina: 1 ... 10 ... 191 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord