• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
PaRaDoX4 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:01:
[...]

Wees niet bang, Tweakers heeft zijn info van the verge. Dat artikel van the verge is al een paar keer ontkracht.

zelfs als je cc en controller vertraagd is kun je gewoon spelen. je krijgt je pass via mail op de 19e.
klikkerdeklik

Weer een perfect voorbeeld van een nieuwssite met slechte info die ook het gerucht: "netflix voor games" de wereld in hebben geholpen
Ja, maar laten we vooral ook niet ontkennen dat de manier waarop Stadia gebracht wordt, nou niet al te best is.

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

bram1984 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:23:
[...]

Ja, maar laten we vooral ook niet ontkennen dat de manier waarop Stadia gebracht wordt, nou niet al te best is.
Ik moet zeggen dat ik de stilte van google ook een beetje verontrustend vind. Buiten hun Twitter weinig promotie, en ook de laatste stadia connect is nog altijd niet aangekondigd.

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• bram1984
PaRaDoX4 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:46:
[...]

Ik moet zeggen dat ik de stilte van google ook een beetje verontrustend vind. Buiten hun Twitter weinig promotie, en ook de laatste stadia connect is nog altijd niet aangekondigd.
Ja precies. En al zie je dit soort threads voorbij komen met 10 pagina's.

https://www.resetera.com/...538/page-10#post-25716989
bram1984 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:23:
[...]

De manier waarop het gebracht wordt, is volgens mij niet heel anders dan Disney+. Rustig brengen en kinderziektes eruit halen en dan pas aan de grote klok hangen.

Ik verwacht ook niet dat Google hier zomaar de stekker uit zat trekken. Daar waar Google wel de stekker eruit trok, ging het veelal om (gratis) diensten die in andere toepassingen werden ondergebracht. Stadia is mijns inziens te groot om op een vuilnishoop te gooien en niets meer mee te doen. Een logischer scenario lijkt dan een revisie van de dienst, maar met die verwachting dat je daarop dezelfde controller en aangeschafte games zou kunnen spelen. Maar ook dan ga je uit van een worst case scenario. Alle scepsis is nu gebaseerd op verwachte problemen. Als de dienst eenmaal draait en blijkt te werken zal dat direct verdwijnen. Als het niet zo lekker werkt, zal Google er alles aan doen om het wel te laten werken.

• Rudemir
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-06 16:54
bram1984 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:55:
[...]

Ja precies. En al zie je dit soort threads voorbij komen met 10 pagina's.

https://www.resetera.com/...538/page-10#post-25716989
Wat zegt dit precies dan volgens jou? Een forum met 10 pagina's waarop sceptische mensen vertellen waarom het allemaal zal gaan falen volgens hun. :O

Stel ik wil zometeen Cyberpunk spelen, ik heb geen 4K televisie wel een PS4. Dan zou ik dus theoretisch alleen de game hoeven kopen om gewoon rustig op mijn laptop van 4 jaar oud die game op 1080P te kunnen spelen met waarschijnlijk meer visuele effecten dan mijn PS4 aankan.

Ik ga er even vanuit dat de input lag gewoon acceptabel is want anders heeft het hele platform geen bestaansrecht en dan zouden ze hem ook echt niet lanceren (lijkt mij in ieder geval).

Terug komend op die link die je eerder deelde over gemiddelde snelheden van internet over de wereld. Besef dan even dat voor 1080P je 20MBps nodig hebt. Daarmee komt bijna de top 40 in aanmerking. Neem dan nog even in beschouwing dat dit om de gemiddelde snelheden gaat en er dus voldoende mensen zijn in die landen die daarboven zitten en ook in landen buiten die top 40 die die snelheid wel kunnen halen. Dan ziet dat er allemaal opeens een stukje rooskleuriger uit.

Wat betreft de launch zie ik het ook als gewoon een gecontrolleerde test zoals Disney+ en ook zoals Gmail gelanceerd werd (door middel van een beta met invites). Early adaptors gaan het lekker testen en volgend jaar kan je met je Chromebook gewoon rustig op 1080P alle games spelen zonder 'extra' kosten behalve de aanschaf van de game.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-11 08:59

Denko

|{ing Øf ßlitz

Het is wel grappig om te lezen hoe sommige mensen 100% overtuigd zijn dat dit het niet gaat worden en dat google er de stekker uit trekt. Meestal overigens ook dezelfde mensen die absoluut geen ervaring ermee hebben. Ik heb een tijdje getwijfeld om de founders edition te kopen. Niet gedaan uiteindelijk, nu wel een beetje spijt. Die groene controller is prachtig.

Overigens wat ik van stadia heb gezien met AC first hand heeft mij iig technisch overtuigd. Sterker nog, het stelt iig de aanschaf van een nieuwe pc uit voor mij. Als dit tegen volgend jaar in volle swing is dan kan het zomaar bij een NUCje blijven ipv iets met een videokaart.

PSN & XBL: Denkoyugo

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:40
Night Blue bedoel je denk ik? ;)

• bram1984
Rudemir schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:51:
[...]

Wat zegt dit precies dan volgens jou? Een forum met 10 pagina's waarop sceptische mensen vertellen waarom het allemaal zal gaan falen volgens hun. :O

Stel ik wil zometeen Cyberpunk spelen, ik heb geen 4K televisie wel een PS4. Dan zou ik dus theoretisch alleen de game hoeven kopen om gewoon rustig op mijn laptop van 4 jaar oud die game op 1080P te kunnen spelen met waarschijnlijk meer visuele effecten dan mijn PS4 aankan.

Ik ga er even vanuit dat de input lag gewoon acceptabel is want anders heeft het hele platform geen bestaansrecht en dan zouden ze hem ook echt niet lanceren (lijkt mij in ieder geval).

Terug komend op die link die je eerder deelde over gemiddelde snelheden van internet over de wereld. Besef dan even dat voor 1080P je 20MBps nodig hebt. Daarmee komt bijna de top 40 in aanmerking. Neem dan nog even in beschouwing dat dit om de gemiddelde snelheden gaat en er dus voldoende mensen zijn in die landen die daarboven zitten en ook in landen buiten die top 40 die die snelheid wel kunnen halen. Dan ziet dat er allemaal opeens een stukje rooskleuriger uit.

Wat betreft de launch zie ik het ook als gewoon een gecontrolleerde test zoals Disney+ en ook zoals Gmail gelanceerd werd (door middel van een beta met invites). Early adaptors gaan het lekker testen en volgend jaar kan je met je Chromebook gewoon rustig op 1080P alle games spelen zonder 'extra' kosten behalve de aanschaf van de game.
Het is niet de eerste thread over dit onderwerp en al met al is een hoop communicatie verwarrend. Net als de berichtgeving dat je "ineens" voor licenties zou moeten betalen. Die is volgens mij nog steeds bij veel mensen niet geland.

Gemiddelde snelheid ja, maar dat werkt dus ook de andere kant op. Ook genoeg mensen die eronder zitten.
Denko schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:10:
Het is wel grappig om te lezen hoe sommige mensen 100% overtuigd zijn dat dit het niet gaat worden en dat google er de stekker uit trekt. Meestal overigens ook dezelfde mensen die absoluut geen ervaring ermee hebben. Ik heb een tijdje getwijfeld om de founders edition te kopen. Niet gedaan uiteindelijk, nu wel een beetje spijt. Die groene controller is prachtig.

Overigens wat ik van stadia heb gezien met AC first hand heeft mij iig technisch overtuigd. Sterker nog, het stelt iig de aanschaf van een nieuwe pc uit voor mij. Als dit tegen volgend jaar in volle swing is dan kan het zomaar bij een NUCje blijven ipv iets met een videokaart.
Mij hoor je niet zeggen dat Google de stekker eruit trekt, maa verbazend zou het me uiteindelijk niet. Het zal vast wel prima werken uiteindelijk, maar ik denk dat er op de wijze waarop het nu in de markt gezet wordt, weinig mensen zullen toehappen. Persoonlijk zie ik de doelgroep niet echt, maar goed, ik kan er ook volledig naast zitten.

Die AC demo zag er goed uit, maar om nou te zeggen ik technisch ben overtuigd. Een volledig gecontroleerde en dus waarschijnlijk geoptimaliseerde netwerkomgeving zonder duizenden/miljoenen spelers die gelijktijdig bezig zijn. Overtuiging zal echt moeien komen van onafhankelijke hands-on ervaringen in thuissituaties wanneer de dienst daadwerkelijk live is.

• Rudemir
bram1984 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:23:
[...]

Het is niet de eerste thread over dit onderwerp en al met al is een hoop communicatie verwarrend. Net als de berichtgeving dat je "ineens" voor licenties zou moeten betalen. Die is volgens mij nog steeds bij veel mensen niet geland.

Gemiddelde snelheid ja, maar dat werkt dus ook de andere kant op. Ook genoeg mensen die eronder zitten.
Er zullen inderdaad ook genoeg mensen zijn die daaronder zitten. Maar ik denk dat de doelgroep daar over het algemeen toch wel boven zit. Anders kun je met 10MBps nog steeds zonder monsterpc gamen op 720P gamen zonder abonnement.

Ik moet nog ervaren hoe het is hoor ik ben alleen niet zo pessimistisch als veel mensen hier omdat ik niet geloof dat ze een dienst lanceren die zo belabberd is dat het niet zou werken. Ze kiezen er bijvoorbeeld ook voor om een vechtgame zoals Mortal Kombat 11 uit te brengen. Als het team van Stadia niet volledig overtuigd was dat ze met beperkte (niet storende) input lag zouden kunnen leveren dan zouden ze zo een game toch niet op het platform lanceren?

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:20
Denko schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:10:

En het is zo makkelijk om even te testen met Geforce Now. Ik had in een paar dagen of weken (in ieder geval korte tijd) een gratis beta abo. Daar heb ik Uplay+ voor een maand bij genomen. En zelfs via Wifi werkt dat gewoon goed. Ja wel eens wegvallende verbinding, maar dat is zo opgelost door een kabel in te pluggen (en via de Google servers hier in NL te spelen). Die latency is echt onmerkbaar.

Dus ja, als dit goed werkt dan gaat echt niet zomaar de stekker uit Stadia.

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

barrymossel schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:10:
[...]

En het is zo makkelijk om even te testen met Geforce Now. Ik had in een paar dagen of weken (in ieder geval korte tijd) een gratis beta abo. Daar heb ik Uplay+ voor een maand bij genomen. En zelfs via Wifi werkt dat gewoon goed. Ja wel eens wegvallende verbinding, maar dat is zo opgelost door een kabel in te pluggen (en via de Google servers hier in NL te spelen). Die latency is echt onmerkbaar.

Dus ja, als dit goed werkt dan gaat echt niet zomaar de stekker uit Stadia.
Ik heb het toen bij een oud-collega/vriend gezien die in de beta zat, ziet er gewoon toppie uit. Weliswaar op een laptop, maar ik verwacht niet dat dat slechter gaat lopen via chromecast.

• barrymossel
Denko schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:13:
[...]

Ik heb het toen bij een oud-collega/vriend gezien die in de beta zat, ziet er gewoon toppie uit. Weliswaar op een laptop, maar ik verwacht niet dat dat slechter gaat lopen via chromecast.
Waarschijnlijk zelfs beter, door de controller die direct via wifi verbonden is. En de Chromecast Ultra is gemaakt voor 4K streamen... Dit is voor mij als gebruiker echt een top oplossing en ik hoop dat het snel 19-20 november is. Misschien houden dan die zure mensen eens hun mond.

• bram1984
barrymossel schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:17:
[...]

Waarschijnlijk zelfs beter, door de controller die direct via wifi verbonden is. En de Chromecast Ultra is gemaakt voor 4K streamen... Dit is voor mij als gebruiker echt een top oplossing en ik hoop dat het snel 19-20 november is. Misschien houden dan die zure mensen eens hun mond.
Eigenlijk best sneu om mensen die sceptisch zijn en keurig alles onderbouwen, meteen zuur te noemen. Dat maakt je eerder zelf een zuur persoon.

Als het straks zover is en het werkt goed zal ik de eerste zijn die hier komt melden dat het beter werkt dan ik had verwacht. Andersom zal jij waarschijnlijk nergens te bekennen zijn.

Edit: Wel mooi dat ze elkaar een beetje aan het opnaaien zijn. Allemaal PS Now reclameborden langs de lijn bij de Champions League. Goede timing wel. :P

[ Voor 9% gewijzigd door bram1984 op 23-10-2019 19:34 ]

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

bram1984 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 19:02:
[...]

Eigenlijk best sneu om mensen die sceptisch zijn en keurig alles onderbouwen, meteen zuur te noemen. Dat maakt je eerder zelf een zuur persoon.

Als het straks zover is en het werkt goed zal ik de eerste zijn die hier komt melden dat het beter werkt dan ik had verwacht. Andersom zal jij waarschijnlijk nergens te bekennen zijn.

Edit: Wel mooi dat ze elkaar een beetje aan het opnaaien zijn. Allemaal PS Now reclameborden langs de lijn bij de Champions League. Goede timing wel. :P
Das ook het makkelijkste hè. Beetje win-win. Van tevoren zeggen dat het niks wordt, en mocht het niks worden, kan je altijd zeggen "heb het altijd al gezegd" en als het wél wat wordt nou mooi heb je een mooi platform erbij en niks aan het handje.

Het zijn juist de mensen die van tevoren kunnen voorspellen (en gelijk krijgen) dat iets wel gaat lukken daar heb je wat aan, vooral mensen met een 60%+ trackrecord voor startups en overige aandelen mogen een DM sturen. :P

Ik daarentegen heb geen enkel idee of het wat gaat worden en ben van plan het gewoon proefondervindelijk te gaan ontdekken. En zie de meerwaarde er niet van om op voorhand te gaan zeiken/ophemelen zonder dat ik ook maar één seconde het idee hebt hoe het gaat werken behalve wat aannames die niet meer dan dat zijn.

En wat boeit het nou of het wel of niet gaat werken. Het allerergste wat er kan gebeuren is dat ik straks een blauwe controller heb en een cc ultra die ik niet gebruik icm Stadia. Nu maar hopen dat de wereld dan gewoon door blijft draaien.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• bram1984
@Flagg Uiteraard. Ik hoop van harte dat het goed gaat werken en ook succesvol zal zijn, maar op basis van de kennis die we tot nu toe hebben, verwacht ik er persoonlijk weinig van (vooral dat laatste gaat denk ik een zware kluif worden). Niks mis met een verwachting, lijkt me. Ik zit vaak in de buurt, dus hopelijk nu niet. ;)

Mocht het niet succesvol zijn hoop ik dat Google vooral lekker eigenwijs is en gewoon vol zal houden en wellicht zaken zal veranderen om het toch een succes te maken (alles kunnen streamen voor één vast bedrag bijvoorbeeld, dan doe ik meteen mee).

• Flagg
  • Niet online

Flagg

bram1984 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 22:18:
@Flagg Uiteraard. Ik hoop van harte dat het goed gaat werken en ook succesvol zal zijn, maar op basis van de kennis die we tot nu toe hebben, verwacht ik er persoonlijk weinig van (vooral dat laatste gaat denk ik een zware kluif worden). Niks mis met een verwachting, lijkt me. Ik zit vaak in de buurt, dus hopelijk nu niet. ;)

Mocht het niet succesvol zijn hoop ik dat Google vooral lekker eigenwijs is en gewoon vol zal houden en wellicht zaken zal veranderen om het toch een succes te maken (alles kunnen streamen voor één vast bedrag bijvoorbeeld, dan doe ik meteen mee).
Voor 1 vast bedrag kan prima maar dan ben je het weer niet eens met het bedrag vermoed ik. Of met het aanbod. :)

Tenzij je 75 tot 100€ per maand prima vindt. :)

Tenminste als je naar Netflix kijkt betaal je ongeveer 1 a 2 films als maandbedrag. Dus dan is 75-100 nog conservatief, maar je consumeert minder titels dus dan kan het wel voor dat bedrag denk ik.

Maar dan krijg je wel een limiet aan de hoeveelheid spellen die je mag spelen per maand. Dan mag je bij wijze van spreken 2 spellen kiezen in 1 maand, en moet je extra betalen als je er meer wil, of wachten op de volgende maand, zie ik ook nog wel werkbaar als ik kijk naar mijn eigen situatie.

Of je krijgt voor 100€ p/m 5 tokens, een AAA game kost 2 tokens en oudere/kleinere games 1 token, pick and choose. De games van de afgelopen maanden kan je dan ook gewoon blijven spelen uiteraard.

En je kan tokens verdienen door goede reviews van games te geven of Google op je voorhoofd te laten tatoeëren. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• bram1984
@Flagg Beetje overdreven. Andere stream diensten zijn ook niet zo duur. Maar met hele nieuwe titels wordt het wellicht lastiger, hoewel GamePass een erg goede deal is. Of je maakt er een combi van. Oudere games kun je streamen en hele nieuwe zijn alleen aan te schaffen.

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-11 09:56
Flagg schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 22:34:
[...]

Voor 1 vast bedrag kan prima maar dan ben je het weer niet eens met het bedrag vermoed ik. Of met het aanbod. :)

Tenzij je 75 tot 100€ per maand prima vindt. :)
Dat hoeft helemaal niet zo duur te zijn. Bestaande diensten kunnen in Stadia worden aangeboden. Uplay heeft al aangekondigd dat hun abonnement dienst Uplay plus naar Stadia komt.

https://tweakers.net/nieu...omt-in-google-stadia.html

Hopelijk volgen de andere diensten zoals MircoSoft, Sony en EA ook snel. Ben wel benieuwd naar het verdien model van Google; kan ik als Uplay+ neem straks ook spelen via de gratis Stadia variant? Hoe verdient Google daar dan geld aan? Of komt er een apparte abonnementsvorm voor Stadia?

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-11 14:05
Google begint zijn eerste studio voor first party content in Montreal https://www.blog.google/p...a-studio-coming-montreal/

Gamebiz heeft hierover een interview met de chef van Stadia Jade Raymond https://www.gamesindustry...f-bets-on-stadia-content:
For Google Stadia, Raymond says she sees two primary paths to creating games impossible on other platforms. The first one is at the heart of the Stadia sales pitch; with all of the number-crunching being done in the cloud, Google's games can be designed around the limits of its own hardware rather than those of the users' devices.

"There are a lot of things that being cloud native enables that you're just not going to be able to see on other platforms, and I think that's the job of first-party, to really show that off and let people imagine what those things are."

Whether it's creating more detailed simulations, more advanced AI behaviors, or MMO-like experiences that redefine "massively multiplayer," Raymond wants to see what developers can create once they have modern hardware constraints significantly lifted.

en de tweede
The second big opportunity Raymond sees for Google's own Stadia games is the ability to incorporate the company's non-gaming technology. She specifically pointed to Google's AI tech as an opportunity, noting a Duplex demo the company gave where an AI assistant called up a stylist to book a woman's haircut in a (mostly) natural-sounding conversation.

"It won't be four years before gamers get to see the new exclusive, exciting content. There will be some coming out every year, and more and more each year"

"Imagine having that kind of AI powering NPCs in story-based games," Raymond says. "Instead of having the usual quest-giver that repeats a static line of dialogue, imagine having Google Duplex-powered believable human interactions embedded in any game that has narrative."

Raymond was also excited about the kinds of content that could become possible through the integration of Stadia tech with Google's other offerings like YouTube. As an example, she suggested a novel treatment for a documentary about the history of video games.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:49
The second big opportunity Raymond sees for Google's own Stadia games is the ability to incorporate the company's non-gaming technology.
Google Ads. :+

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Raindeer
dat zou nog niet eens slecht hoeven te zijn :-) Als dat er voor zorgt dat developers meer en beter geld kunnen verdienen en goedkoper games kunnen aanbieden, dan zou het niet vervelend kunnen zijn.. :-)

Maar goed, een Racing game op basis van Google Maps kan ook grappig zijn :-)

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-11 12:13
Nu.nl pompt er net het volgende artikel uit.
https://www.nu.nl/games/6...r.html#coral_talk_wrapper
Dit zou wel een grote tegenslag zijn!
Ik heb de stadia al besteld maar hoe langer het duurt des te meer reden ik zie om af te zien van mijn bestelling. hoe staan jullie hier in en wat verwacht iedereen eigenlijk van de eerste maanden voordat ik gouden appels verwacht

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:40
Waarom een grote tegenslag?
Het is niet dat er geen games zijn. Alleen duurt het nog even voor Google met eigen Stadia games komt.

• Raindeer
maubaan schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 12:04:
Ik heb de stadia al besteld maar hoe langer het duurt des te meer reden ik zie om af te zien van mijn bestelling. hoe staan jullie hier in en wat verwacht iedereen eigenlijk van de eerste maanden voordat ik gouden appels verwacht
We ask about the timing of Google just now ramping up its game development efforts with the Montreal studio. Given the nature of AAA dev cycles, couldn't Stadia's fate as a success or failure already be determined by the time the key titles are finally ready to launch?

"It is a long term view that Google is taking," Raymond stresses. "For a big bet and a huge new IP that's going to fully leverage the cloud, it may be several years. But we do have quite a few exclusive games in the works that will demonstrate some of the exciting things about the platform all along the path. It won't be four years before gamers get to see the new exclusive, exciting content. There will be some coming out every year, and more and more each year."

As she explains, Google has "a spectrum of bets" it's working on, each with a different time frame. At first, Raymond concedes Stadia's lineup will be mostly third-party games, perhaps a few with some slight changes from other versions or Stadia-exclusive features. After that will come the second-party games from independent developers.

"Initially we're going to have some interesting indie-style titles we sign and they might look a little different, or take advantage of a YouTube integration, or have a different role for a streamer," Raymond says. "But they won't right away solve every problem or uncover every possibility of what cloud-native gaming is going to open up."

Oftewel, er zal exclusieve content zijn en steeds meer exclusieve content. De eigen Google Studio zal waarschijnlijk wat langer bezig zijn. Dat betekent echter niet dat er voor die tijd niet games zullen zijn die exclusieve Stadia features zullen hebben of zelfs volledig exclusief voor Stadia zullen zijn. Orcs Must Die is een mooi voorbeeld dat binnenkort uit komt.

Ik denk dat het sneller gaat dan veel mensen denken. Voor PC Game developers is Stadia een bijna console achtige omgeving waar ze het beste van hun game kunnen laten zien. Dus elke PC-game zal al snel naar Stadia gaan. Daarnaast en bij is er een PC-versie. Die PC -versie vergt veel meer van de developer in ontwikkelen en testen zodat het ook werkt met verschillende videokaarten, meer en minder geheugen etc.

• barrymossel
bakkerjangert schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:11:
[...]

Dat hoeft helemaal niet zo duur te zijn. Bestaande diensten kunnen in Stadia worden aangeboden. Uplay heeft al aangekondigd dat hun abonnement dienst Uplay plus naar Stadia komt.

https://tweakers.net/nieu...omt-in-google-stadia.html

Hopelijk volgen de andere diensten zoals MircoSoft, Sony en EA ook snel. Ben wel benieuwd naar het verdien model van Google; kan ik als Uplay+ neem straks ook spelen via de gratis Stadia variant? Hoe verdient Google daar dan geld aan? Of komt er een apparte abonnementsvorm voor Stadia?
Waarschijnlijk hetzelfde als bij de Google Play Store: een percentage van het abonnement. Ik denk overigens niet dat Uplay+ voor PC en Stadia hetzelfde zijn. Je hebt het een of het ander, of allebei apart. Aanname, I know.

• maubaan
Het zal waarschijnlijk niet direct beschikbaar zijn, ivm dat stadia draait op Linux. alles moet dus geport worden maar dat doen ze ook al voor bijv de xbox en playstation. of andersom voor de pc natuurlijk. het is gewoon een extra stapje!

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

• bram1984
maubaan schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 12:04:
Dat is toch niet zo gek? Een game ontwikkelen duurt nu eenmaal lang. Sommige grote studio's brengen maar 2 of zelf 1 game per generatie uit. Ik weet niet in hoeverre Google eigen studio's heeft maar het is aannemelijk dat ze een onafhankelijke ontwikkelaar gebruiken om een Stadia exclusive te bouwen en op het begin gewoon met timed exclusives zullen werken.

Edit: En zie nu de post van @Raindeer, dus dat. :)

• maubaan
bram1984 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:08:
[...]

Dat is toch niet zo gek? Een game ontwikkelen duurt nu eenmaal lang. Sommige grote studio's brengen maar 2 of zelf 1 game per generatie uit. Ik weet niet in hoeverre Google eigen studio's heeft maar het is aannemelijk dat ze een onafhankelijke ontwikkelaar gebruiken om een Stadia exclusive te bouwen en op het begin gewoon met timed exclusives zullen werken.

Edit: En zie nu de post van @Raindeer, dus dat. :)
Ik ben benieuwd of alle games die ze nu aankondigen er ook bij launche echt bij zitten.
En op welk moment iedereen zijn controller krijgt, er gaan berichten dat google problemen denkt te ondervinden met het verschepen van de controllers.

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-10 14:32
maubaan schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 16:24:
[...]

Ik ben benieuwd of alle games die ze nu aankondigen er ook bij launche echt bij zitten.
En op welk moment iedereen zijn controller krijgt, er gaan berichten dat google problemen denkt te ondervinden met het verschepen van de controllers.
Die geruchten hoorde ik ook op youtube, maar voorzover ik de juiste bron goed heb begrepen is dit enkel een afleiding op basis:
- Controllers voor niet founders worden later verzonden
- chromecast ultra is een bestaand product
- de activatie sleutel is ook iets dat ze al hebben
- dus moet de reden een probleem met de controller levering zijn.

Beetje vergezocht argument als ik inderdaad de juiste (youtube) bron had. Een niet bizar populair kanaal dat ineens bizar veel hits had, denk daarom dat het de juiste was. Kan er naast zitten uiteraard.

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

2green schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:45:
[...]

Die geruchten hoorde ik ook op youtube, maar voorzover ik de juiste bron goed heb begrepen is dit enkel een afleiding op basis:
- Controllers voor niet founders worden later verzonden
- chromecast ultra is een bestaand product
- de activatie sleutel is ook iets dat ze al hebben
- dus moet de reden een probleem met de controller levering zijn.

Beetje vergezocht argument als ik inderdaad de juiste (youtube) bron had. Een niet bizar populair kanaal dat ineens bizar veel hits had, denk daarom dat het de juiste was. Kan er naast zitten uiteraard.
Sinds de aankondiging zijn alle "influencers" al tegen stadia vanwege de "clicks". 9/10 keer baseren ze dit op speculaties. Google heeft in de kleine lettertjes wat veiligheid ingebouwd omtrent levering controller of buddy pas die ineens als harde waarheid bestempeld wordt.

Ik neem het met een korreltje zout.

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• 2green
PaRaDoX4 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 08:06:
[...]

Sinds de aankondiging zijn alle "influencers" al tegen stadia vanwege de "clicks". 9/10 keer baseren ze dit op speculaties. Google heeft in de kleine lettertjes wat veiligheid ingebouwd omtrent levering controller of buddy pas die ineens als harde waarheid bestempeld wordt.

Ik neem het met een korreltje zout.
Ik doe hetzelfde om dezelfde reden. Merk op dit soort momenten hoe smerig internet is geworden. Vind het een weerzinwekkend commercieel wereldje worden.

Dat gezegd hebbende, Google overduidelijk op veel punten bewust dubbelzinnig geweest. Dat zie je duidelijk terug in alles wat ze mondeling en schriftelijk communiceren. Het zijn grite jongens die echt wel weten hoe ze dit kunnen forceren of voorkomen als ze dat willen.

• Stylze
  • Laatst online: 11:51
Mja wel slechte reclame als je meteen al je leveringdatum niet na kan komen zeg.

Maar ik wil het wel een kans gaan geven alleen zie nu dat je alleen met creditcard kan betalen voor premiere edition? gaat hem sowieso niet worden dan :+

Playstation 5

• maubaan
Stylze schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:48:
Mja wel slechte reclame als je meteen al je leveringdatum niet na kan komen zeg.

Maar ik wil het wel een kans gaan geven alleen zie nu dat je alleen met creditcard kan betalen voor premiere edition? gaat hem sowieso niet worden dan :+
Dat komt omdat het een Amerikaans bedrijf is neem ik aan, Ideal aanvragen duurt altijd lang. misschien zou een goede optie zijn om PayPal mogelijk te maken maar dat is een concurent natuurlijk.

Het moet nog maar blijken in hoeverre het klopt dat de leveringsdatum niet gehaald wordt. Google geeft enkel aan dat op volgorde van pre-order geleverd wordt en verder wordt gezegd dat levering 2 weken kan duren. Maar wie zegt dat de eerste controllers niet al begin november worden geleverd? Anders dan bij traditionele consoles kun je immers niet gamen voordat de dienst live is. Waarom zou je dan een risico nemen en pas op het laatste moment controllers verschepen? Daarbij ligt het ontwerp van de controllers al een tijd vast, dus zal de productie al enige tijd op volle toeren draaien. Verder loopt er al een constante productie van Chromecast Ultra's. En tot slot: consumenten die de Founders Edition bestelden zouden als eerste hun gamer tag kunnen kiezen. Hoe regel je dat als consumenten van de Premiere Edition de controller rond hetzelfde tijdstip krijgen? Of zou men al eerder via e-mail de mogelijkheid krijgen om een account te registreren?

Al met al verwacht ik dat mensen met een pre-order al ruim voor 19 november bevestigingen en controllers zullen ontvangen om dan op 19 november de dienst online te gooien. De impact van de release en de hype ernaartoe zal dan ook veel groter zijn dan alles op 19 november te leveren en live te gaan.

• maubaan
KlaasjeNL schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:31:
[...]

Het moet nog maar blijken in hoeverre het klopt dat de leveringsdatum niet gehaald wordt. Google geeft enkel aan dat op volgorde van pre-order geleverd wordt en verder wordt gezegd dat levering 2 weken kan duren. Maar wie zegt dat de eerste controllers niet al begin november worden geleverd? Anders dan bij traditionele consoles kun je immers niet gamen voordat de dienst live is. Waarom zou je dan een risico nemen en pas op het laatste moment controllers verschepen? Daarbij ligt het ontwerp van de controllers al een tijd vast, dus zal de productie al enige tijd op volle toeren draaien. Verder loopt er al een constante productie van Chromecast Ultra's. En tot slot: consumenten die de Founders Edition bestelden zouden als eerste hun gamer tag kunnen kiezen. Hoe regel je dat als consumenten van de Premiere Edition de controller rond hetzelfde tijdstip krijgen? Of zou men al eerder via e-mail de mogelijkheid krijgen om een account te registreren?

Al met al verwacht ik dat mensen met een pre-order al ruim voor 19 november bevestigingen en controllers zullen ontvangen om dan op 19 november de dienst online te gooien. De impact van de release en de hype ernaartoe zal dan ook veel groter zijn dan alles op 19 november te leveren en live te gaan.
ik denk ook dat je rekening mee moet houden dat zover ik weet en op de events van google na nog geen "grote" stress test op het netwerk van Google is gedaan met Stadia. als je bijv. 10.000 controllers weg stuurt een week voor release en deze laat testen en elke dag een X aantal er bij op laat je het netwerk goed kan testen en waar nodig tweaken zodat het niet een release fiasco wordt waarbij de servers een week down zijn.

• Raindeer
KlaasjeNL schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:31:
[...]

Daarbij moet je ook nog eens meenemen dat we in Nederland een ander post/pakket systeem hebben dan in minder ontwikkelde landen, zoals bv de Verenigde Staten. Hier is bijna alles de volgende dag op locatie. Als ze het niet vanuit bijvoorbeeld Duitsland versturen, dan kun je in Nederland er bijna vanuit gaan dat je op z'n laatst de 20ste de controller in huis hebt.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 09:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

2green schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:47:
[...]

Ik doe hetzelfde om dezelfde reden. Merk op dit soort momenten hoe smerig internet is geworden. Vind het een weerzinwekkend commercieel wereldje worden.

Dat gezegd hebbende, Google overduidelijk op veel punten bewust dubbelzinnig geweest. Dat zie je duidelijk terug in alles wat ze mondeling en schriftelijk communiceren. Het zijn grite jongens die echt wel weten hoe ze dit kunnen forceren of voorkomen als ze dat willen.
Smerig werkt altijd twee kanten op, betaalde streamers/bigpeeps die een product helemaal ophemelen, zowel hardware als software, maar in de praktijk toch wat problemen lijken te hebben.

Goed, hele heisa maken rond levertijd, zolang de service zal draaien en de controllers niet kapot gaan, is hele leverprobleem binnen 2 weken weer overgewaaid. Wordt pas een ander verhaal als de service zelf problemen gaat geven, maar daar staan denk ik al genoeg mensen voor klaar om filmpjes over te maken :P (zo ook het hele 'werkt perfect' kamp).

Extra controller voor 69 euro vind ik wel behoorlijk prijzig, dat gaat 2 tientjes voorbij de Xbox controllers.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Raindeer
maubaan schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:38:
[...]

ik denk ook dat je rekening mee moet houden dat zover ik weet en op de events van google na nog geen "grote" stress test op het netwerk van Google is gedaan met Stadia. als je bijv. 10.000 controllers weg stuurt een week voor release en deze laat testen en elke dag een X aantal er bij op laat je het netwerk goed kan testen en waar nodig tweaken zodat het niet een release fiasco wordt waarbij de servers een week down zijn.
Goed punt, maar ik denk dat ze bij Google daar een andere oplossing voor gekozen hebben. Ik durf te wedden dat het aantal Founder's packs vrij hard gekoppeld is aan de hardware die er in het datacenter staat. Sterker nog, in het datacenter dat hoort bij het land waar de pre-orders mogelijk waren. Oftewel, in de Eemshaven, ST. Ghislain en Frankfurt staan 20K CPUs/GPUs en dus mogen er ook maar 20K founders zijn. Dat verklaard ook direct waarom er per land een aantal units beschikbaar waren.

Let wel, de logica is er niet helemaal, want Spanje is wel een land dat Founders packs heeft, maar Zwitserland niet. Verder is er geen Founder's pack voor Singapore en je zou mogen verwachten dat ze daar allemaal FTTH hebben en een rechtstreekse plug op het lokale Google Datacenter.

• 2green

Zag even official statement dat de founders editie op lanceerdatum geleverd gaat worden. Première vermoedelijk niet allemaal aangezien ze daar geen uitspraak over deden en nog constant besteld worden uiteraard.

Geen fan van hun communicatie, maar dat is toch vrij duidelijk en keurig?

• 2green
SinergyX schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:41:
[...]

Smerig werkt altijd twee kanten op, betaalde streamers/bigpeeps die een product helemaal ophemelen, zowel hardware als software, maar in de praktijk toch wat problemen lijken te hebben.

Goed, hele heisa maken rond levertijd, zolang de service zal draaien en de controllers niet kapot gaan, is hele leverprobleem binnen 2 weken weer overgewaaid. Wordt pas een ander verhaal als de service zelf problemen gaat geven, maar daar staan denk ik al genoeg mensen voor klaar om filmpjes over te maken :P (zo ook het hele 'werkt perfect' kamp).

Extra controller voor 69 euro vind ik wel behoorlijk prijzig, dat gaat 2 tientjes voorbij de Xbox controllers.
Heb geen goed woord over voor ieder persoon dat bewust negatief of positief uit zijn nek kletst voor persoonlijk gewin.

Snap ook niet dat er nog zoveel mensen zijn die niet merken hoe bepaalde "kampen" kunstmatig positief of negatief zijn. Gewoon tenenkrommend om naar te luisteren.

Vind de controllers ook prijzig inderdaad.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

2green schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:01:
[...]

Heb geen goed woord over voor ieder persoon dat bewust negatief of positief uit zijn nek kletst voor persoonlijk gewin.

Snap ook niet dat er nog zoveel mensen zijn die niet merken hoe bepaalde "kampen" kunstmatig positief of negatief zijn. Gewoon tenenkrommend om naar te luisteren.

Vind de controllers ook prijzig inderdaad.
Kampen zal je altijd hebben, in werkelijk elke tak mogelijk. Soms zelfs zo extreem dat een dienst/product bij voorbaat al doomed to fail is, vanwege het hele 'nee' kamp die meteen helemaal los gaat.

Goed, ik blijf sceptisch over dat hele ding, puur vanuit praktisch ervaring gekeken en stukje 'common sense', ik zie wel hoe dat ding gaat draaien volgende maand, het is nu veel potentie met vele mits&maren. Vergeet niet dat we straks ook nog camp 'privacy' gaan krijgen, die is nog redelijk rustig op het moment :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

SinergyX schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:41:
[...]

Volgens mij zit de adviesprijs van een Xbox One controller op 60 euro, dus scheelt een tientje. Zelfde geldt voor de Dual Shock controller. Bovendien zijn dat controllers voor consoles aan het eind van hun cyclus. Als ik mij niet vergis waren controllers voor de Xbox en PS4 in de begintijd ook rond de 65 a 70 euro. Dan valt de prijs wel weer mee, al zie ik zelf ook liever een prijs tot 50 euro. Zelfde geldt voor full priced games voor 55 a 60 euro. Dan ligt de drempel toch altijd een stuk hoger dan wanneer je er 49/50 euro voor betaalt.

• Raindeer
Raindeer schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:40:
[...]

Daarbij moet je ook nog eens meenemen dat we in Nederland een ander post/pakket systeem hebben dan in minder ontwikkelde landen, zoals bv de Verenigde Staten. Hier is bijna alles de volgende dag op locatie. Als ze het niet vanuit bijvoorbeeld Duitsland versturen, dan kun je in Nederland er bijna vanuit gaan dat je op z'n laatst de 20ste de controller in huis hebt.
Jemig wat ben jij dom zeg. Mijn bestelling van 11/9 staat op "Bezorging vóór 28–29 nov" . Google gaat dus niet leveren op de dag dat jij denkt, maar op de dag dat zij eraan toe is. Dan kan de PTT nog zo goed zijn, je krijgt het wanneer Google het zegt.

Voordat je boos wordt, kijk op welke betweter ik reageer ;-)

• bram1984
@Raindeer En dan alsnog PTT zeggen. :p
Raindeer schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:04:
[...]

Mijn bestelling van 11/9 staat op "Bezorging vóór 28–29 nov" .
Ik heb pas op 19/10 besteld en bezorging staat bij mij vóór 26-27 november. Gaat overigens om de Première Edition. Vond die donkerblauwe Founders Editon niet zo mooi. 8)

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10 20:32
Hoe zit het met game-progress ... stel ik ben met de RDR2 story op 50% op de PS4. Kan ik dan met Stadia op daar verder of moet ik dan weer bij 0 beginnen?
catchingfire schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:51:
Hoe zit het met game-progress ... stel ik ben met de RDR2 story op 50% op de PS4. Kan ik dan met Stadia op daar verder of moet ik dan weer bij 0 beginnen?
Inderdaad op 0 beginnen. Net zoals je op 0 moet beginnen als je overstapt naar de Xbox.

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-11 07:54
Mijn bestelling van 6 juni, heeft de status "Bezorging vóór 21–22 nov.".

Ik ben wel benieuwd. Ik heb een Xbox One X en speel daar vrij veel op (Destiny 2 op dit moment). Ik heb hem besteld als test, ik ga er van uit dat ik iets van lag ga merken, maar hoeveel is de vraag.

Ik hoop eigenlijk dat de Stadia versie van Destiny 2 net zo snel laadt als de PC versie, want dat is op de Xbox versie soms wel om te huilen.

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:34
Bestelling 10 juli, levering voor 25-26 november -O-
Ik hoop dat dit expectation management is en ik het rond 19 november binnen heb. oOo
1week wachten zal ik ook wel overleven, bovendien begint het eerste weekend na launch op (vrijdag) 22 november

[ Voor 31% gewijzigd door burnedhardware op 26-10-2019 09:21 ]

sorted.bits schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 08:37:
Ik hoop eigenlijk dat de Stadia versie van Destiny 2 net zo snel laadt als de PC versie, want dat is op de Xbox versie soms wel om te huilen.
Op basis van hands-on sessies wordt gezegd dat laadtijden zeer kort zijn door de snelste SSD's die in de datacenters van Google zouden worden gebruikt. Laadtijden zouden daardoor niet helemaal tot het verleden behoren, maar korter zijn dan op de snelste game-pc's.

• Raindeer
Las op Reddit dat als je locatie update, dat dan je bezorgtijd ook verandert. Ik ben van 29 november naar 11 november gegaan.

Ik ga dit ook bij Amazon DE proberen 8)7

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EHytEflWoAc71p1?format=jpg&name=medium

[ Voor 20% gewijzigd door Raindeer op 26-10-2019 10:50 ]

• Rudemir
Raindeer schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 10:37:
Las op Reddit dat als je locatie update, dat dan je bezorgtijd ook verandert. Ik ben van 29 november naar 11 november gegaan.

[Afbeelding]
Dit werkte voor mij ook voor de premiere edition, levering nu voor 12-13 november. Bijzonder dat dat voor de launch datum is wel...

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-11 09:56

[Afbeelding]
Ik las net ook deze Reddit. Schijnbaar is het aanpassen van het bezorg adres voldoende, je kunt zelfs hetzelfde adres opnieuw opgeven. De meeste claimen dat de datum dan naar begin november wordt teruggezet. Heb het zelf niet geprobeerd; ik kan me niet voorstellen dat ze begin november gaan leveren. De nieuwe datum zal dus wel niet kloppen. Stel je voor dat je door deze actie achteraan de lijst eindigt, dat zou toch jammer zijn.

• Sebastiaan92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-01 16:42
Beetje vreemde formulering ook. Je zou verwachten levering tussen 8 en 11 november. Voor 8 t/m 11 november is gewoon gelijk aan voor 8 november.

psn: t-zakje

• barrymossel
bakkerjangert schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 13:27:
[...]

Ik las net ook deze Reddit. Schijnbaar is het aanpassen van het bezorg adres voldoende, je kunt zelfs hetzelfde adres opnieuw opgeven. De meeste claimen dat de datum dan naar begin november wordt teruggezet. Heb het zelf niet geprobeerd; ik kan me niet voorstellen dat ze begin november gaan leveren. De nieuwe datum zal dus wel niet kloppen. Stel je voor dat je door deze actie achteraan de lijst eindigt, dat zou toch jammer zijn.
Nou ik denk niet dat je achteraan de lijst komt te staan door het veranderen van je adres. Je besteldatum blijft gewoon hetzelfde.
Maar ik las ook dat de afleverdatum gewoon weer terug naar de oorspronkelijke wordt gezet na een tijdje...

• burnedhardware
Iemand op reddit (eventuele band met Google is onduidelijk):
Changing shipping address glitch reverted back

Can confirm now that it is just a glitch. I updated my address yesterday, went from 27th to 13th.

Its now gone back to 27th today. Looks like it is just an estimated date seeing how people have contacted Google and say its arriving earlier than the date they have.

Just so everyone knows, it's going out in order of when you PLACED your order, not the actual estimated delivery date.
En
What your delivery date really means

If your delivery date says by the 21st, you need to understand thats the maximum by date. They won't ship on the 21st, it's literally the last day you'll receive it by. Chances are it'll ship on Friday 15th November so it can arrive by Tuesday the 19th November. Launch day.

You are most likely the first batch. With the second batches being arrive by the 22nd-25th and also the 27th.

The last batch arrive by December 3rd.
Dit geldt voor de VS en suggereert 3 verzenddata

Community manager
Update regarding delivery date

Hi everybody,

Since October 15th, Stadia Founder's Edition has been sold-out in all 14 launch countries.  We're excited and humbled by the amazing response from gamers in North America and Europe!  This morning, we updated all Stadia orders to include your estimated delivery date. If you are looking for more details on your order, you can find it by clicking 'Orders' under your account page on the [GStore](https://store.google.com/). The dates you see are based on when we received your order. You will receive more exact shipping information, including tracking numbers, once your devices have left our warehouses. 

Thanks and looking forward to seeing you online!

\- [u/GraceFromGoogle](https://www.reddit.com/u/GraceFromGoogle/)

[ Voor 27% gewijzigd door burnedhardware op 26-10-2019 14:57 ]

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-11 23:06

[Afbeelding]
Ik denk dat er inderdaad niet veel van klopt. Ik heb die van mij in juni besteld. Staat voor 25-26 november.

• Raindeer
BlakeNL schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 16:00:
[...]

Ik denk dat er inderdaad niet veel van klopt. Ik heb die van mij in juni besteld. Staat voor 25-26 november.
https://www.reddit.com/r/...ikely_broken_check_image/

Deze thread is hilarisch. Blijkbaar is Google Store berucht met problemen. Uitleveren lukt. Op tijd ook, maar het is moeilijk om shipping gegevens goed te krijgen. Mensen krijgen zelfs zooi dubbel :+

• burnedhardware
After speaking with Google CS, I can confirm that the delivery dates on the orders is a bug.
(...)
He said that what I am seeing is a bug in the system, the same bug that happens when you order pixel phones from google (his words) After confirming with the ***second level*** of support he said that "There will be no changes to the estimated delivery date, but I could rest assured that I would be receiving my Founder's Edition on November 6-7. I repeated this back to him, "Just to be clear. its a bug with your system, and even if the website says November 20-21 as my delivery date. I will receive my Founder's Edition on the 6-7th?" He replied "***Absolutely***"

So there you have it, looks like there is a bug in the system, and you can't trust the estimated delivery dates right now.
Zoals ik al dacht, is het heel goed mogelijk om je pakket al voor de 19de ontvangen zodat je daadwerkelijk op de 19de aan de slag kan. Min of meer net zoals winkels ook in aanloop naar de release van een console de pakketten in de dagen ervoor krijgen. Het is niet aannemelijk dat men pas op het laatste moment de eerste pakketten begint te verschepen.

Het valt mij ook op dat de verwachte leverdatum van enkele FE's al later dan die van enkele PE's logt, wat sowieso al onlogisch is.

• barrymossel
barrymossel schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 14:24:
[...]

Nou ik denk niet dat je achteraan de lijst komt te staan door het veranderen van je adres. Je besteldatum blijft gewoon hetzelfde.
Maar ik las ook dat de afleverdatum gewoon weer terug naar de oorspronkelijke wordt gezet na een tijdje...
En inderdaad staat hij nu weer op de oude afleverdatum van 25 november... We wachten het af. Weekje langer kan er ook nog wel bij...

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Mm ik heb mijn founders edition geannuleerd. Toch te weinig content op release. Niets van wat nu bekend is wil ik spelen of nog eens spelen.

Ten tijden van CyberPunk stap ik in denk ik. Want in de filosofie geloof ik zeker.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Mocht er nog iemand een founders edition hebben en willen annuleren, laat het me aub weten, ik neem hem met liefde over. Met wat extra's zonodig voor de moeite

• mark777
  • Registratie: September 2018
valt mij ook een beetje tegen de launch. Had wel verwacht dat ze met een knaller van een game zouden komen maar misschien komt dat nog

• barrymossel
mark777 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 20:53:
valt mij ook een beetje tegen de launch. Had wel verwacht dat ze met een knaller van een game zouden komen maar misschien komt dat nog
Zoals wat? Een exclusive?

Ik ben in ieder geval erg blij met RDR2. En dat is toch wel een knaller van een game, wat ik zo lees.

• mark777
barrymossel schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:34:
[...]

Zoals wat? Een exclusive?

Ik ben in ieder geval erg blij met RDR2. En dat is toch wel een knaller van een game, wat ik zo lees.
misschien is dat wel een knaller van een game :) Ik ken het alleen niet. Ga het wel proberen in elk geval

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

mark777 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:27:
[...]

misschien is dat wel een knaller van een game :) Ik ken het alleen niet. Ga het wel proberen in elk geval
RDR2 een knaller? Niet echt :P Maar die neem ik toch al voor de PC, aangezien FiveM al aangegeven heeft eigen servers te gaan maken, dat zijn nu dingen die je niet met Stadia kan doen.

Hoor je trouwens nog ergens een keer updates te krijgen over je bestelling? Mijne eind augustus besteld, mail van google store 'bestelling bevestigd' en dat is het.. verder sinds die tijd nog niets, of is er buiten dat mailtje nog helemaal niets gestuurd?

Edit, bezorging vóór 28-29 november? Mag toch wel hopen dat dat ding iets eerder gaat komen :/

[ Voor 29% gewijzigd door SinergyX op 29-10-2019 14:37 ]

• bram1984
mark777 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:27:
[...]

Je kent RDR2 niet? Die game van Rockstar. Ik geloof het grootste entertainment product ooit met het hoogste budget ooit waar de meeste mensen ooit aan gewerkt hebben. Die.

Ik heb de game uitgespeeld op de PS4 en een knaller vind ik het persoonlijk niet, maar dat is voer voor een andere discussie.

• mark777
bram1984 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:05:
[...]

Je kent RDR2 niet? Die game van Rockstar. Ik geloof het grootste entertainment product ooit met het hoogste budget ooit waar de meeste mensen ooit aan gewerkt hebben. Die.

Ik heb de game uitgespeeld op de PS4 en een knaller vind ik het persoonlijk niet, maar dat is voer voor een andere discussie.
Ik dacht dat star citizen et grootste entertainment product ooit was :)

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:37

Sagat

Is pappa x2!

[...]

tsja smaken verschillen, ik heb er ook compleet geen interesse in, maar je geeft zelf al perfect aan waarom het een mooie titel is voor de line up.

10 second ninja DONE

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

mark777 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:16:
[...]

Ik dacht dat star citizen et grootste entertainment product ooit was :)
Nee, dat is de duurste alpha/vaporware :P

• maubaan
Ik kan nergens iets vinden over een "shipping date"?
Hoe kan ik dit inzien? is er een portaal voor of iets dergelijk?
Ik heb een mail "hoe nu verder" maar hier wordt ik ook niet wijzer van.

Ik heb het gevonden na wat zoeken op de google store.
Mijne komt voor 22 november aan. hopen dat het inderdaad VOOR is ik zou het graag willen testen.

[ Voor 28% gewijzigd door maubaan op 30-10-2019 16:58 ]

• Flagg
  • Niet online

Flagg

[...]

Dat weten alleen mensen die zich verdiepen in spelletjes.

Iemand die af en toe een spelletje speelt is net zo goed daarvan op de hoogte als jij ervan op de hoogte bent dat Rohit Sharma topscorer was van de 2019 worldcup.op naar google :P

[ Voor 4% gewijzigd door Flagg op 30-10-2019 18:11 ]

• bram1984
Flagg schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 18:10:
[...]

Dat weten alleen mensen die zich verdiepen in spelletjes.

Iemand die af en toe een spelletje speelt is net zo goed daarvan op de hoogte als jij ervan op de hoogte bent dat Rohit Sharma topscorer was van de 2019 worldcup.op naar google :P
Nee hoor. Ik ken zat mensen die RDR2 kennen die helemaal niks met games hebben. Kwam destijds ook volop reclame voor langs op TV en ook in kranten en andere bladen kwam de game volop aan bod. Beetje hetzelfde als GTA.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

bram1984 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 18:14:
[...]

Nee hoor. Ik ken zat mensen die RDR2 kennen die helemaal niks met games hebben. Kwam destijds ook volop reclame voor langs op TV en ook in kranten en andere bladen kwam de game volop aan bod. Beetje hetzelfde als GTA.
Tuurlijk Bram is het ook geluidsdicht in je bubbel? :P

• Raem
Flagg schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 18:29:
[...]

Tuurlijk Bram is het ook geluidsdicht in je bubbel? :P
RDR2 is tijdens de release volop op TV geweest met reclames. Zelfs mijn 60+ moeder wist ervan. :P

• mark777
Raem schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 20:10:
[...]

RDR2 is tijdens de release volop op TV geweest met reclames. Zelfs mijn 60+ moeder wist ervan. :P
wij kijkt er nu nog TV? Het is 2019 hoor :)

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Raem schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 20:10:
[...]

Zij wist dat het de duurste en grootste mediaproductie was?

Ik heb de reclames niet gezien, wel bijzonder dat ze dat erbij zeggen. :)

Er is een verschil tussen alles ervan afweten en er wel eens van gehoord hebben. ;)

• Raem
Flagg schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 22:58:
[...]

Er is een verschil tussen alles ervan afweten en er wel eens van gehoord hebben. ;)
Nee, dat weet ze niet. Maar ik dacht dat het ging over het wel of niet kennen van de game.
Mark zegt dat hij de game niet kent, dan heb je toch best wel onder een redelijke grote steen gezeten. :P

Pff, wat een flauwe discussie... 🥴

Ben ik de enige die toch wel steeds meer hyped raakt en teleurgesteld is over het weinige nieuws dat verschijnt? Stilte voor de storm of gaat het grote publiek pas in 2020 grote aankondigingen zien? Ik had nu toch ook wel graag een soort opbouw naar 19 november gezien, maar vind het angstvallig rustig.

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Ja ik vind het ook angstaanjagend stil. ze moeten toch wel met iets komen maar mijn gevoel zegt dat het pas ergens in 2020 wordt of later

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 23:30:
Pff, wat een flauwe discussie... 🥴

Ben ik de enige die toch wel steeds meer hyped raakt en teleurgesteld is over het weinige nieuws dat verschijnt? Stilte voor de storm of gaat het grote publiek pas in 2020 grote aankondigingen zien? Ik had nu toch ook wel graag een soort opbouw naar 19 november gezien, maar vind het angstvallig rustig.
Als Ik de herrie hoor die mijn ps4pro maakt tijdens een potje (de nieuwe) cod kan ik alleen maar meer hyped worden eigenlijk. Zei het niet dat er naar mijn smaak geen toffe start line-up is.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• bram1984
Flagg schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 22:58:
[...]

?

Ging erom dat iemand RDR2 niet kende. Voor de rest niks. Maar boeiend, aardige non-discussie en off topic.

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 00:15:
[...]

Als Ik de herrie hoor die mijn ps4pro maakt tijdens een potje (de nieuwe) cod kan ik alleen maar meer hyped worden eigenlijk. Zei het niet dat er naar mijn smaak geen toffe start line-up is.
Kan niet wachten om op die manier RDR2 te kunnen spelen. Heb sinds kort weer de singleplayer opgepakt (Chapter 4 inmiddels) en het gaat ideaal zijn om dit spel in 4K met 60 FPS te spelen, in stilte! Kan ik eindelijk mooi die diertjes horen wegrennen alvorens ze te hunten _O-
Donstil schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 00:15:
[...]

Titels vallen inderdaad wat tegen, al wil ik RDR2 graag nog spelen. Die had ik vooralsnog geskipped op de PS4. Verder lijken er tot de launch mondjesmaat nog wat titels te worden toegevoegd zoals Thumper en hopelijk nog meer.

Edit:

https://www.facebook.com/...53/posts/405212423490734/

Op 19 november kan er ook direct op de Pixel-telefoons vanaf de Pixel 2 worden gespeeld.

Edit 2:
Hey David. At launch, with the Founder's Edition or if you receive a Buddy Pass, you'll be able to access Stadia through the Chrome browser on your Chromebook.
Was dit al bekend? Ik ging er vooralsnog van uit dat het op 19 november alleen zou werken icm een Chromecast Ultra, maar het lijkt er dus op dat zowel Pixel-telefoons als Chromebooks ook direct worden ondersteund.

Edit 3: Nog een toevoeging
Hey Ric, to clarify this — at launch, with the Founder's Edition, Premiere Edition or if you receive a Buddy Pass, you'll be able to access Stadia through the Chrome browser on your laptop or computer. We will be supporting Pixel 2, Pixel 3, Pixel 3a, and Pixel 4 phones for mobile gameplay, tablets running Chrome OS, and more devices will be made available next year.

[ Voor 51% gewijzigd door KlaasjeNL op 31-10-2019 10:23 ]

• maubaan
ik heb de RDR1 game nooit gespeeld jammer genoeg heb die hype compleet gemist. RDR2 had ik bijna een PS4 voor gekocht uiteindelijk. toen kwam het gerucht dat het naar de pc zou komen (5 nov) dus gewacht en nu komt stadia :) dan ga ik hier maar mijn tijd aan verdoen :P

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-11 23:06
Ziet er goed uit met zo'n houder voor een telefoon!

YouTube: Hands-On with Google Stadia and Technology Deep Dive!
Ziet er inderdaad leuk uit, maar in welke situatie zou je in praktijk je telefoon voor Stadia gebruiken? Vooralsnog wordt het mobiele netwerk niet ondersteund, mocht het überhaupt al stabiel genoeg zijn. Dus ben je aangewezen op (openbare) wifi-netwerken. Over het algemeen zijn openbare netwerken nou niet bepaald snel en stabiel of hebben ze allerlei beperkingen. En als ze al voldoen, heb je dan altijd een controller bij je en zin om te testen of.het werkt? Vooralsnog verwacht ik daarom dat je Stadia voornamelijk op vaste plaatsen gebruikt, zoals thuis of bij vrienden. En daar is toch vrijwel altijd een tv beschikbaar waarop je veel beter kan gamen dan op het scherm van een telefoon?

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-10 15:28
Ik speel op mijn Switch thuis veel handheld(50/50) dus daar is dit misschien geschikt voor.
SmooK schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 07:51:
Ik speel op mijn Switch thuis veel handheld(50/50) dus daar is dit misschien geschikt voor.
Maar dan zit je wel games te spelen die niet geoptimaliseerd zijn voor een klein scherm op een scherm dat kleiner is dan dat van een Switch.

Zou overigens wel interessant zijn als ontwikkelaars er bij hun games rekening mee houden op wat voor een device je speelt, zodat je bijvoorbeeld menu's en tekst kan schalen.

Ik sta overigens op het punt om mijn PS4 Pro te koop te zetten. Ik doe dat elke generatie. De oude console de deur uit met alle games en randapparatuur en voor de opbrengst een nieuwe console met enkele games kopen. Maar ik ga nu de tijd tot de PS5 doden met Stadia, al is het überhaupt nog de vraag of ik de PS5 ga aanschaffen.

Lang verhaal kort: Ik heb de PS4 nog niet verkocht omdat ik Shenmue 3 nog heel graag wil spelen. Maar nu lees ik 2 dagen geleden in een uitgebreid artikel op Techradar waar Shenmue 3 tussen de releasegames op Stadia staat. Foutje, embargo geschonden of wishfull thinking can de redacteur?

https://www.techradar.com...nd-sales-in-november-2019

• RaijRaij
Mwa, ik kan ook prima een filmpje kijken op mijn telefoon. Dat waar het om gaat is gewoon goed zichtbaar zoals ik het tot nu toe zag in video's zoals laatst MK11. Als de menu's slecht leesbaar zijn is dat wel vervelend maar geen spelbreker voor mij(denk ik).

• Stylze
  • Laatst online: 11:51
Wel een beetje stil met stadia nieuws terwijl launch toch dichtbij aan het komen is..

Playstation 5

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Stylze schreef op zondag 3 november 2019 @ 20:49:
Wel een beetje stil met stadia nieuws terwijl launch toch dichtbij aan het komen is..
Ja wat moet je erover vertellen, je kan moeilijk 100 post spenderen over de prijs van de console of de gebruikte videokaart of het design ervan (ps5 topic anyone? :P).

En gezien de topic titel kan je moeilijk ervaringen delen als je het nog niet kan gebruiken. :P

Dus tja afwachten tot het er daadwerkelijk is ben ik bang.

• bram1984
Flagg schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:28:
[...]

Ja wat moet je erover vertellen, je kan moeilijk 100 post spenderen over de prijs van de console of de gebruikte videokaart of het design ervan (ps5 topic anyone? :P).

En gezien de topic titel kan je moeilijk ervaringen delen als je het nog niet kan gebruiken. :P

Dus tja afwachten tot het er daadwerkelijk is ben ik bang.
Hij heeft het over nieuws en niet gebruikerservaringen. Ik vind het ook wel stil qua marketing, maar dat zal vast nog komen als de echte wereldwijde uitrol daar is.

• RaijRaij
Ja ik zou onderhand ook wel een uitgebreide hands on met store, UI en alles er op en aan willen zien.

• mark777
geduld jongens het duurt nog wel even he. Het is de plaatselijke onderneming niet die nu al begint met sinterklaas

• RaijRaij
Haha, ik snap dat ze voor een veredelde bèta niet alle marketing registers open trekken maar ze hebben nu wel heel weinig laten zien(en toch schijnbaar al veel units verkocht).
SmooK schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:46:
Haha, ik snap dat ze voor een veredelde bèta niet alle marketing registers open trekken maar ze hebben nu wel heel weinig laten zien(en toch schijnbaar al veel units verkocht).
Ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat. Zonder het woord direct te gebruiken, lijkt de aanloop naar de lancering op alle mogelijke manieren op die van een bèta product.

Een uitgebreide hands-on zou mooi zijn, maar weet iemand al hoe je straks überhaupt Stadia opstart met de Founders- of Première-controller? Hoe koppel je bijvoorbeeld je controller aan de Chromecast en hoe werkt het als je meerdere Chromecasts hebt? Werkt het allemaal via de Google Assistent met spraakbesturing (hey google, ik wil stadia spelen met de witte controller op chromecast ultra woonkamer) of gebruik je hiervoor altijd de Stadia app? Of heb je elke sessie je mobiele telefoon nodig met de Stadia app waarop je aangeeft welke devices je precies wilt gebruiken? Ik zou daar wel wat meer over willen weten.

Min of meer een soort "getting started" filmpje of stappenplan om mij in aanloop naar de release aan te verlekkeren.

[ Voor 6% gewijzigd door KlaasjeNL op 04-11-2019 21:44 ]

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-10 17:13
KlaasjeNL schreef op maandag 4 november 2019 @ 21:14:
[...]

Min of meer een soort "getting started" filmpje of stappenplan om mij in aanloop naar de release aan te verlekkeren.
Dan is dit een mooie start voor je: YouTube: Hands-On with Google Stadia and Technology Deep Dive!
Die had ik gezien, maar ik kan mij niet herinneren dat ze daarin laten zien dat Stadia wordt opgestart vanaf een controller icm een smartphone en Chromecast.
Pagina: 1 ... 9 ... 191 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord