• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:56

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Over de onmogelijkheid van 40 players in Grid zonder Stadia... Dat ruikt wel heel erg naar PR bullshit. Iracing, een van de meest realistische racegames met de daarbij horende physics is volgens mij gewoon online op de PC te spelen met 55 spelers...

Hoe kan dat dan worden verklaard?

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:31

BM

Moderator Spielerij
Omdat er geen enkele noodzaak is om de volledige physics van alle andere wagens ook lokaal nog eens 100% accuraat te berekenen. :+
Daar worden hele andere algoritmes voor gebruikt, en dat werkt (zoals gezegt) al jaren prima voor extreem realistische games, dan kan dat voor andere racegames ook prima, en klinkt het (ook bij mij) als een mooi staaltje PR

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
bram1984 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:27:
[...]

Dan nog. MAG op de PS3 kon 256 spelers aan. Daarbij is een shooter map een stuk groter en dynamischer dan een racetrack.

[...]
256 spelers alleen locatie/richting/houding laten versturen is zoveel minder belastend voor een processor dan 12 auto's op zeer hoge frequentie complete bandenmodellen te laten berekenen. Daarnaast zijn, zeker in tegenwoordige racegames, tracks ook dynamisch. Met variabele temperaturen en griplevels aan de hand van rubber/marbles. Het is niet voor niets dat de framerate het bij veel racegames het een stuk moeilijker krijgt bij een volle grid.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Jimmy J. schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:53:
[...]
256 spelers alleen locatie/richting/houding laten versturen is zoveel minder belastend voor een processor dan 12 auto's op zeer hoge frequentie complete bandenmodellen te laten berekenen. Daarnaast zijn, zeker in tegenwoordige racegames, tracks ook dynamisch. Met variabele temperaturen en griplevels aan de hand van rubber/marbles. Het is niet voor niets dat de framerate het bij veel racegames het een stuk moeilijker krijgt bij een volle grid.
Mijn vergelijking met Iracing blijft staan. Als Iracing het kan op een pc, dan kan Grid het ook op een pc.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:09

Sagat

Is pappa x2!

uchiha tijntje schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:55:
[...]

Mijn vergelijking met Iracing blijft staan. Als Iracing het kan op een pc, dan kan Grid het ook op een pc.
Kunnen en willen........en hoe makkelijk kan het, ik denk dat het geen rare aanname is om er van uit te gaan dat het via centrale servers stadia wel 'makkelijker' kan.

Maar zal ook stukkie PR in zitten, daar ben ik ook van overtuigd.

10 second ninja DONE

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Sagat schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:09:
[...]

Kunnen en willen........en hoe makkelijk kan het, ik denk dat het geen rare aanname is om er van uit te gaan dat het via centrale servers stadia wel 'makkelijker' kan.

Maar zal ook stukkie PR in zitten, daar ben ik ook van overtuigd.
Nou, het persbericht gaf aan dat het niet kon met de huidige technieken zonder Stadia. Dus PR geneuzel in mijn optiek. :)

• Redondo77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10 10:57
Peter_Aragorn schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:28:
[...]

Kan je daar ook Adobe op draaien?
Je mag er alles op installeren wat je maar wil...

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 09:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

https://www.tweaktown.com...hdr-until-2020/index.html
Oh... :/

On day 1, PC Chrome gameplay won't support 4K, HDR, or 5.1 Surround Sound.

Beetje jammer, omdat PC de enige manier was om met een XBO controller te spelen op je TV.

Ook niet streamen naar je telefoon, nog even en ik kan bijna niets testen voordat m'n 3 maanden weer voorbij zijn :+

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:24
SinergyX schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:28:

Beetje jammer, omdat PC de enige manier was om met een XBO controller te spelen op je TV.

Ook niet streamen naar je telefoon, nog even en ik kan bijna niets testen voordat m'n 3 maanden weer voorbij zijn :+
Ach alleen maar meer voordeel voor diegene die wel echt 130euro hebben uitgegeven :)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

schumi1986 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:54:
[...]

Ach alleen maar meer voordeel voor diegene die wel echt 130euro hebben uitgegeven :)
Dat heb ik ook (of eigenlijk 129 om precies te zijn), maar ik verkoop het zooitje daarna gewoon weer door.

Alleen raar dat in die AMA ze zeker zijn van de 18de, maar mijn bestelling nog steeds niets veranderd is.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-10 08:49
Persoonlijk vind ik het wel een slechte launch, gezien wat je betaalt en vervolgens krijgt. Ergens in 2020 pas 4K support in de browser, nog lange tijd geen iOS apps en dan ook nog eens niet op de dag van de launch zelf het pakket ontvangen.

Had graag RDR2 op 4K met HDR in de browser gespeeld, wil dit helemaal niet via de Chromecast doen. Juist het feit dat je andere dingen kunt doen naast het gamen, zonder dat je PC enorm traag wordt of dat je continu met flikkerende schermen zit tijdens het switchen, zijn een enorme meerwaarde (dat merk ik met ShadowPC ook, werkt heel fijn).

Goed, ik neem het maar voor lief :) Wil het alsnog graag snel kunnen uitproberen.

[ Voor 6% gewijzigd door Dannydekr op 14-11-2019 16:25 ]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• schumi1986
SinergyX schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:15:
[...]

Dat heb ik ook (of eigenlijk 129 om precies te zijn), maar ik verkoop het zooitje daarna gewoon weer door.

Alleen raar dat in die AMA ze zeker zijn van de 18de, maar mijn bestelling nog steeds niets veranderd is.
Ze gaan toch pas de 18e beginnen met verzenden?

Op het moment dat jou pakket verzonden wordt ontvang je de code maar niet voor de 19e.

De datum in de Google store is een uiterste bezorg datum.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:14
SinergyX schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:15:
[...]

Dan start de verzending, toch?. Betekent niet dat alles dat meteen verstuurd wordt. En als het goed is staat er in je bestelling dat hij vóór een bepaalde datum wordt verzonden (of binnen is). Dus eerder kan dan altijd.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:42
Maar sim racen ga je toch sowieso niet snel via stadia doen?
Geen VR support
Hoe doe je 4K over 3 schermen met een chromecast? zou het werken met een triplehead (lijkt me niet)?
Kan je een stuur aansluiten? en hoe kan ik de settings aanpassen?

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op dit moment komt er niet eens ondersteuning voor 21/9 schermen (bron, ergens in deAMA), dus die 3 schermen kun je ook vergeten (voorlopig) lijkt me.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

kneusteun schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:55:
Maar sim racen ga je toch sowieso niet snel via stadia doen?
Geen VR support
Hoe doe je 4K over 3 schermen met een chromecast? zou het werken met een triplehead (lijkt me niet)?
Kan je een stuur aansluiten? en hoe kan ik de settings aanpassen?
Als dat een reactie is op mijn opmerking van Iracing (geen idee omdat je niemand quote) dan reageer ik even. Het ging mij erom dat aan Stadia kwaliteiten toegedicht worden die niet specifiek aan Stadia hoeven te worden toegedicht aangezien dat nu ook al mogelijk is. Dus PR praat.

Niet of Stadia wel of niet een geschikt platform is voor simracing :)

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 04-11 15:55
SinergyX schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:28:

Moet zeggen dat Stadia steeds meer tegen begint te vallen. Eerst grootspraak en het wordt geweldig maar steeds meer dingen vallen af. Jammer

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

barrymossel schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:36:
[...]

Dan start de verzending, toch?. Betekent niet dat alles dat meteen verstuurd wordt. En als het goed is staat er in je bestelling dat hij vóór een bepaalde datum wordt verzonden (of binnen is). Dus eerder kan dan altijd.
Staat nog steeds 29 november, blijft ergens best raar dat een Sony/MS dit al jaren prima kunnen, maar nu de 'uitverkochte' versie (ergo, aantal is zelfs bij hun bekend) verzonden moet worden, gaat dat in een tijdspanne van over 2 weken?

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-11 09:56
mark777 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 17:14:
[...]

Moet zeggen dat Stadia steeds meer tegen begint te vallen. Eerst grootspraak en het wordt geweldig maar steeds meer dingen vallen af. Jammer
Steeds meer dingen vallen af bij de launch en worden waarschijnlijk later geïmplementeerd. Aan de ene kant vervelend dat de founders (waaronder ik) nu een soort van beta testers worden. Aan de andere kant heb ik liever dat ze alles beetje bij beetje zorgvuldig en goed werkend uitrollen dan dat ze alles in eens beschikbaar stellen en de helft brak werkt. Als Stadia aanslaat heeft niemand het hier meer over over 1á 2 jaar.

• barrymossel
SinergyX schreef op donderdag 14 november 2019 @ 17:27:
[...]

Staat nog steeds 29 november, blijft ergens best raar dat een Sony/MS dit al jaren prima kunnen, maar nu de 'uitverkochte' versie (ergo, aantal is zelfs bij hun bekend) verzonden moet worden, gaat dat in een tijdspanne van over 2 weken?
Helemaal mee eens hoor. Ik vind het voor zo'n multinational die dit al zo lang aan het plannen is wel een beetje sneu. Maar feit blijft dat het een kwestie van wachten is. Als ik de marketing daar zou doen, zou ik best wel pissig worden m.b.t. de "slechte" naam die je hiermee opbouwt.

Ach ja, slechte reclame is ook reclame ;)

• schumi1986
[...]

Ahum ik zou als ik jou was even terug googelen op ps4 release.

Natuurlijk ging het bij de Ps4 om veel meer aantallen maar dat neemt niet weg dag Sony ook al veel meer ervaring heeft met forse aantallen verschepen.

Ook bij bijv. Apple gaat het telkens mis en wachten sommige maanden op hun nieuwe iPhone.

Ik ben echt niet verbaasd dat ik waarschijnlijk niet op launch kan spelen hoor...

[ Voor 28% gewijzigd door schumi1986 op 14-11-2019 17:58 ]

• schumi1986
.

[ Voor 99% gewijzigd door schumi1986 op 14-11-2019 17:56 ]

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Jim vindt ook iets van de launch line-up.

• Dannydekr
uchiha tijntje schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:17:
Stadia moest gewoon voor black friday en de kerstdagen in de schappen liggen. Echter die basale dingen zijn in mijn optiek wel cruciaal als ze tegen de gevestigde orde willen strijden. Het lijkt op een beta product zo, terwijl je dadelijk wel de volle mep mag betalen.
In de schappen? Het is gewoon een dienst. Google had er ook voor kunnen kiezen om de dienst op de PC te optimaliseren en digitaal te lanceren, waarbij de controller optioneel is.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Dannydekr schreef op donderdag 14 november 2019 @ 23:29:
[...]

In de schappen? Het is gewoon een dienst. Google had er ook voor kunnen kiezen om de dienst op de PC te optimaliseren en digitaal te lanceren, waarbij de controller optioneel is.
Oke oke... De figuurlijke schappen dan... Jij denkt dat volgende week een toevallige datum is? Net voor Black Friday en kerst? :)

Als dat inderdaad zo was, dan hadden ze toch best wel even een paar maandjes kunnen wachten totdat ze uberhaubt een UI hebben gemaakt :P

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
schumi1986 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 17:52:
Ook bij bijv. Apple gaat het telkens mis en wachten sommige maanden op hun nieuwe iPhone.
Dat is al jaren niet meer overigens, Apple verscheept en verkoopt er het eerste weekend ruim 15 miljoen trouwens. Dat zie ik Stadia nog niet zo snel doen (en deed Sony met de PS4 ook niet)
Dannydekr schreef op donderdag 14 november 2019 @ 23:29:
Google had er ook voor kunnen kiezen om de dienst op de PC te optimaliseren en digitaal te lanceren, waarbij de controller optioneel is.
Het lijkt mij een goeie zet dat ze niet voor de Pc strategie gaan. Dat is naar mijn idee helemaal de visie van Stadia niet en meer een “grappige bijkomst via Chrome”.

Stadia is veel meer op console/casual gamers gericht naar mijn idee.

[ Voor 38% gewijzigd door Donstil op 14-11-2019 23:50 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:38
[...]

Maar dit is toch allemaal superslimme marketing van Google. Iedereen koopt founders of premiere edition. Maar nog steeds is dat een relatief kleine groep. Deze groep betaalt om te beta testen. En de echte launch doe je volgend jaar ergens als alle bugs gevonden zijn door je betalende beta testers. Ik zeg vanuit marketing is dit brilliant en de mensen kopen het ook nog (inclusief ik ;) )

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Nieuw interview met John Justice (VP of Product) door StadiaCast.

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-11 14:05
En ik had gelijk over Worms... }) Interne dev game om features te testen

• HajoK
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-11 09:12
Heb m'n Premiere Edition toch maar geannuleerd. Kon de uitgave nog niet helemaal goedpraten voor mezelf, ga even afwachten wat er komend jaar gebeurt met xCloud en Stadia om een betere keuze voor één van de twee te kunnen maken.

Ben wel nog steeds erg benieuwd naar alle ervaringen komende weken!

• Raindeer
Op Reddit melden mensen in de VS dat ze hun geld kwijt zijn. ;-) Blijkbaar is Google begonnen met het afschrijven van geld van de creditcard. Ik zie zelf nog niets, maar ik was ook een van de laatste Founders. Iemand in NL/BE die al wat gemerkt heeft?

• Dannydekr
Raindeer schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:54:
Op Reddit melden mensen in de VS dat ze hun geld kwijt zijn. ;-) Blijkbaar is Google begonnen met het afschrijven van geld van de creditcard. Ik zie zelf nog niets, maar ik was ook een van de laatste Founders. Iemand in NL/BE die al wat gemerkt heeft?
Lijkt er dan op dat ze het negatieve momentum voor willen zijn. Hier overigens nog niets afgeschreven, maar ik twijfel ook om het uberhaupt door te laten gaan.

Voor mij zit de meerwaarde hem in het spelen via de browser in 4K en heb iOS waar ik ook graag gebruik van wil maken. Wilde even de early reviews afwachten en dan besluiten of ik niet alsnog even wacht tot 2020, wanneer je voor 9,99 per maand een abonnementje af kunt nemen. Sowieso zullen dan de meeste features pas gelanceerd worden en kun je het pas echt testen (mijn levertijd staat op 28-29nov).

cvs79 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:30:
[...]

Maar dit is toch allemaal superslimme marketing van Google. Iedereen koopt founders of premiere edition. Maar nog steeds is dat een relatief kleine groep. Deze groep betaalt om te beta testen. En de echte launch doe je volgend jaar ergens als alle bugs gevonden zijn door je betalende beta testers. Ik zeg vanuit marketing is dit brilliant en de mensen kopen het ook nog (inclusief ik ;) )
Ik denk dat het wat te kort door de bocht is om te stellen dit een groep betalende beta testers is. Uiteindelijk verwacht ik niet dat de combinatie controller+CCU+3 maanden pro volgend jaar veel goedkoper zal zijn.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-11 14:39

Hoogie2004

Whohooooo

Je bent niet verplicht je Stadia meteen te activeren, ik dacht dat je 12 maanden hebt om je Founders key te gebruiken.

My iRacing profile | Strava

• Dannydekr
KlaasjeNL schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:40:
[...]

Ik denk dat het wat te kort door de bocht is om te stellen dit een groep betalende beta testers is. Uiteindelijk verwacht ik niet dat de combinatie controller+CCU+3 maanden pro volgend jaar veel goedkoper zal zijn.
Chromecast is voor de meesten tamelijk onnodig. Als je al een Android Stream apparaat hebt, of een AppleTV, zou er een geen beperking mogen zijn. Verder zullen de meesten voldoende hebben aan goede browsersupport. Controller is ook optioneel.

• schumi1986
Dannydekr schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:00:
[...]

Chromecast is voor de meesten tamelijk onnodig. Als je al een Android Stream apparaat hebt, of een AppleTV, zou er een geen beperking mogen zijn. Verder zullen de meesten voldoende hebben aan goede browsersupport. Controller is ook optioneel.
Google heeft vanaf het begin de combinatie chromecast met controller gepromoot en dat is dus ook de combinatie die iedereen gepreordered heeft, dan is het toch logisch dat Google hier op dit moment de focus op heeft?

• schumi1986
Ondertussen staat YouTube vol met unboxings van de stadia controller en chromecast

De pers heeft schijnbaar de stadia controller en chromecast, the claw en een pixel telefoon gekregen om te testen! Maandag komt er waarschijnlijk meer info over de bevindingen.

[ Voor 10% gewijzigd door schumi1986 op 15-11-2019 19:07 ]

• renzo4000
  • Laatst online: 00:19

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-10 17:13
Hoogie2004 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:56:
Je bent niet verplicht je Stadia meteen te activeren, ik dacht dat je 12 maanden hebt om je Founders key te gebruiken.
Klopt, maar dan mis je wel alle pro-games die in die (tussentijd) vrijgegeven worden.. Je kunt alleen de games claimen van het moment dat je abonnee bent.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:32
schumi1986 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 19:02:
Ondertussen staat YouTube vol met unboxings van de stadia controller en chromecast

De pers heeft schijnbaar de stadia controller en chromecast, the claw en een pixel telefoon gekregen om te testen! Maandag komt er waarschijnlijk meer info over de bevindingen.
Ah ben benieuwd

Snap echt niet al dat gezeur van mensen die het een weekje later krijgen, denk dat je juist een hoop gezeik bespaard, er zullen natuurlijk de eerste week wel wat technische problemen zijn zoals met elke grote launch van dit soort dingen.

Denk dat het juist een goed iets is van Google om stapsgewijs functies toe te voegen zoals ze ook bij hun andere services doen waardoor je minder problemen hebt op het begin.
Ze hadden dit alleen wel wat beter mogen communiceren omdat nu veel mensen teleurgesteld zijn dat beloofde functies er nog niet inzitten bij launch.

[ Voor 43% gewijzigd door Stylze op 16-11-2019 13:30 ]

Playstation 5

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-11 14:59
Hoogie2004 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:56:
Waarom zou je dat niet doen? Terugsturen van je Founders Edition zal dan niet meer gaan.

Je kunt hem ook gewoon activeren, proberen en binnen 14 dagen terug sturen als het niet bevalt.

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

• barrymossel
Oeh mijn bezorgdatum is van 25-26 naar 21-22 november gegaan. Komende week eindelijk na lang wachten Stadia testen!

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-10 16:54
Zit me nog een beetje te verdiepen in de Stadia en andere services. Maar Microsoft gaat toch wel even een rake klap uitdelen door "Game Pass" volledig streaming aan te gaan bieden in het abonnement.

Bericht op Arstechnica

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:39
@barrymossel bij mij ongewijzigd met een levering voor 25-26 nov.
Founder edition betekent dat je -als de gratis games tegenvallen in het begin- je wellicht de buddy pass aan Idee: een gelinkt family-) account kunt koppelen voor in totaal 6 maand gratis gamen.

• Stylze
Stef120 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 14:18:
Zit me nog een beetje te verdiepen in de Stadia en andere services. Maar Microsoft gaat toch wel even een rake klap uitdelen door "Game Pass" volledig streaming aan te gaan bieden in het abonnement.

Bericht op Arstechnica
Is natuurlijk alleen maar goed dat er concurrentie is:) maar het gaat natuurlijk belangrijker zijn hoe de kwaliteit en input lag is dan dat er wat gratis games worden gegeven zoals bij Xbox pass imo. Denk dat Google een betere infrastructuur gaat hebben voor streamen.

Weet niet of jullie psnow streaming hebben geprobeerd maar dat is echt helemaal niks.

Playstation 5

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Stylze schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 16:08:
[...]

Is natuurlijk alleen maar goed dat er concurrentie is:) maar het gaat natuurlijk belangrijker zijn hoe de kwaliteit en input lag is dan dat er wat gratis games worden gegeven zoals bij Xbox pass imo. Denk dat Google een betere infrastructuur gaat hebben voor streamen.

Weet niet of jullie psnow streaming hebben geprobeerd maar dat is echt helemaal niks.
Azure? :)

• Raindeer
Het verschil tussen Xbox streaming en stadia is dat Xbox streaming niet beter is dan een Xbox thuis. De eerste generatie Stadia is vergelijkbaar met een PC, maar sommige nieuwe games als Orca must Die zijn veel beter dan wat je op welke console of PC kunt doen. Football Manager is waarschijnlijk ook een mooi voorbeeld veel meer processorkracht voor de game, ipv 1 zielig CPU-tje

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Raindeer schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 16:41:
Het verschil tussen Xbox streaming en stadia is dat Xbox streaming niet beter is dan een Xbox thuis. De eerste generatie Stadia is vergelijkbaar met een PC, maar sommige nieuwe games als Orca must Die zijn veel beter dan wat je op welke console of PC kunt doen. Football Manager is waarschijnlijk ook een mooi voorbeeld veel meer processorkracht voor de game, ipv 1 zielig CPU-tje
Orca must die? Of Orcs must die? Want voor die eerste vindt zelfs google niets :p

Maar Orcs must die is een timed exclusive... dus hij komt ook volgens mij naar de pc en wellicht ook naar de consoles. Dus zoveel beter zal die niet zijn dan wat op de pc kan... :p

• Raindeer
De man van Orca must die zei dat er veel meer orcas in Orca must die zijn, die allemaal individueel zwemmen en je boot om ver proberen te gooien. ;)

Het is beter te doen om al die vijanden individueel een karakter te geven. Net zoals die racegame waar je met 40 man kunt racen op Stadia

• schumi1986
Op reddit veel berichten over naar voren geschoven leverdata. Lijkt random te zijn aangezien sommige met een latere besteldatum plots wel een eerdere leverdatum hebben terwijl dit bij andere niet veranderd is. Hierbij is het land van bestellen hetzelfde voornamelijk UK.

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01:33

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
Bij mij nog altijd een leverdatum van 21-22 november (7 juni besteld). Kan daar prima op wachten maar ik hoop wel m'n code op de 19e te krijgen :) Ik zal het niet heel makkelijk hebben met mijn nickname claimen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Kiwi op 16-11-2019 19:24 ]

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Kiwi schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 19:24:
Bij mij nog altijd een leverdatum van 21-22 november (7 juni besteld). Kan daar prima op wachten maar ik hoop wel m'n code op de 19e te krijgen :) Ik zal het niet heel makkelijk hebben met mijn nickname claimen :P
Voor 25€ zal ik niet kiwi kiezen als ik eerder ben. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
Flagg schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 19:34:
[...]

Voor 25€ zal ik niet kiwi kiezen als ik eerder ben. :P
Ik doelde eigenlijk op Flagg natuurlijk :+

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Kiwi schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 19:35:
[...]

Ik doelde eigenlijk op Flagg natuurlijk :+
Haha mag hoor, nickname maakt mij niet uit, speel toch alleen SP. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Raindeer schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 17:33:
De man van Orca must die zei dat er veel meer orcas in Orca must die zijn, die allemaal individueel zwemmen en je boot om ver proberen te gooien. ;)

Het is beter te doen om al die vijanden individueel een karakter te geven. Net zoals die racegame waar je met 40 man kunt racen op Stadia
Ik probeer wat info te vinden over Orca must die... Maar google vindt echt letterlijk niets op for naam... Heb je zelf wat linkjes wellicht?

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:58
Vannacht betaling van cc afgeschreven 🙂

• barrymossel
Ryatzu schreef op zondag 17 november 2019 @ 07:58:
Yup, hier ook!

• pilon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 12:27
Ryatzu schreef op zondag 17 november 2019 @ 07:58:
Bij mij is het slechts gereserveerd. Verzending nog steeds op voor 25 en 26 november.

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Hier ook afgeschreven. Hopelijk gaan ze maandag de Founders Edition versturen.
Wat was bij jullie de verzenddatum @Ryatzu @barrymossel @xabre16v ?

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hier ook afgeschreven! Verzenddatum is voor 21e _/-\o_

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:58
Bezorging voor 21-22 november.
7 juni besteld

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Hier staat geen exacte verzenddatum, alleen bezorging voor 25-26 november.

Besteld op 6 augustus.

[ Voor 14% gewijzigd door xabre16v op 17-11-2019 09:01 ]

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-11 09:56
Hier ook nog steeds een leverdatum van vóór 26-27 november. Heb hem op 19 augustus besteld. Wel inmiddels een afschrijving op mijn creditcard.
Orderdatum zegt dus meer dan de verwachte bezorgdatum. Ben zelf wat later ingestapt omdat ik nog twijfelde en midnight blue niet mooi vond. Heb de Premiere Edition besteld op de dag van aankondiging, dus ben benieuwd wanneer ik wat hoor. :)

• barrymossel
Het was vóór 25-26 nov. Nu vóór 21-22 nov. Ik ga er vanuit dat ze morgen verzenden en dat ze niet vanuit Nederland worden geleverd (waarschijnlijk Dublin).

---edit---
Betekent dan wel dat de code dinsdag verstuurd wordt en ik dus alvast kan testen via m'n laptop! Maar heb geen controller. En RDR2 starten met muis en tobo en dan verder met controller lijkt me niks.

[ Voor 23% gewijzigd door barrymossel op 17-11-2019 12:03 ]

• schumi1986
KlaasjeNL schreef op zondag 17 november 2019 @ 09:11:
Orderdatum zegt dus meer dan de verwachte bezorgdatum. Ben zelf wat later ingestapt omdat ik nog twijfelde en midnight blue niet mooi vond. Heb de Premiere Edition besteld op de dag van aankondiging, dus ben benieuwd wanneer ik wat hoor. :)
Hier ook de Première Edition. Nog geen betaling afgeschreven en levering staat voor 26 - 27 nov.

Lijkt mij dat Google eerst de founders verstuurd maar toch hoop ik de 19e een code te ontvangen :)

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:47

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Iemand die wil meehelpen als mede-auteur om de topicstart verder uit te breiden? Ik merk dat ik er zelf maar weinig tijd voor heb. :)

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• schumi1986
Er worden schijnbaar FE orders geannuleerd door googles fraude systeem, dit zou komen doordat de naam op de creditcard met daaraan het adres afwijkt van het adres van bestellen.

Contact opnemen met Google support leverd niets op aangezien de hele bestelling verwijderd wordt, heel raar allemaal.

• Urbanboy
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-06 21:24
Hier een mail ontvangen van Google dat er wat misgegaan is met het afhalen van het bedrag van mijn CC.
Ik werd vriendelijk verzocht om mijn betalingsgegevens up the daten.

Dit terwijl dezelfde gegevens voor mijn Disney+ abbonement gebruikt zijn en het bedrag daarvan betaald is.

Na het bevestigen van mijn betalingsgegevens zonder ook maar een aanpassing te maken is het bedrag op mijn CC gereserveerd.

De verwachtte levertijd is helaas onaangepast gebleven en staat nog steeds op 25-26 november. :(
Ik hoop dat ze deze nog in de loop van de dag bijwerken naar een eerdere datum :)

p.s. heb ook de FE.
schumi1986 schreef op zondag 17 november 2019 @ 12:28:
[...]

Hier ook de Première Edition. Nog geen betaling afgeschreven en levering staat voor 26 - 27 nov.

Lijkt mij dat Google eerst de founders verstuurd maar toch hoop ik de 19e een code te ontvangen :)
Bij mijn Première Edition ook vóór 26-27 november. Zou heel goed kunnen dat Google ernaar streeft alle FE's binnen een week na 19 november te verschepen en dat wij aansluitend aan de beurt zijn.

Ik moet van mijn vrouw sowieso wachten met uitpakken tot pakjesavond. O-)

• Stylze
Hmm ik kan mijn bestelstatus niet meer checken omdat ik dan een error krijg apart... zal mijne toch niet ook geannuleerd zijn? Heb verder geen mailtje gehad sinds mijn bestel bevestiging.

Mijn adres van creditcard en leveradrrs zijn wel hetzelfde dus dat kan het probleem niet zijn.

Playstation 5

• schumi1986
Stylze schreef op zondag 17 november 2019 @ 16:13:
Hmm ik kan mijn bestelstatus niet meer checken omdat ik dan een error krijg apart... zal mijne toch niet ook geannuleerd zijn? Heb verder geen mailtje gehad sinds mijn bestel bevestiging.

Mijn adres van creditcard en leveradrrs zijn wel hetzelfde dus dat kan het probleem niet zijn.
Bij diegene waarbij de order is geannuleerd hebben een email ontvangen.

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
KlaasjeNL schreef op zondag 17 november 2019 @ 15:20:
[...]
Gelukkig komt de code via de mail en hoef je die niet uit te pakken :+

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

KlaasjeNL schreef op zondag 17 november 2019 @ 15:20:
[...]

Bij mijn Première Edition ook vóór 26-27 november. Zou heel goed kunnen dat Google ernaar streeft alle FE's binnen een week na 19 november te verschepen en dat wij aansluitend aan de beurt zijn.

Mijn FE staat toch echt nog eind november, zou wel bizar zijn als een Premiere edition gewoon eerder komt dan een Founders versie :/

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-11 10:23
Snelle vraag, heb overal al gezocht en twijfel om te bestellen. Het abonnement van 10 pm bevat dat ook games? Zoals bijv RDR2? Of moet ik die zelf nog kopen?

Alvast bedankt! Zit in iedergeval al in m’n winkelmand haha.

• Stylze
Pukson schreef op zondag 17 november 2019 @ 20:19:
Snelle vraag, heb overal al gezocht en twijfel om te bestellen. Het abonnement van 10 pm bevat dat ook games? Zoals bijv RDR2? Of moet ik die zelf nog kopen?

Alvast bedankt! Zit in iedergeval al in m’n winkelmand haha.
Zit alleen Destiny 2 complete collection bij dus incl forsaken en shadowkeep, verder moet je alle games gewoon los kopen. Ze zijn wel van plan om volgens mij maandelijks een game gratis erbij te doen.

Playstation 5

• Pukson
Stylze schreef op zondag 17 november 2019 @ 20:22:
[...]

Zit alleen Destiny 2 complete collection bij dus incl forsaken en shadowkeep, verder moet je alle games gewoon los kopen. Ze zijn wel van plan om volgens mij maandelijks een game gratis erbij te doen.
Ai oke! RDR2 kan ik dus nu al ergens kopen en activeren of moet die echt specifiek voor Stadia gekocht worden?

En las heel toevallig net dat multiplayer games nog niet ondersteunt worden..

https://www.dutchcowboys....t-vele-opties-bij-release

• Stylze
Pukson schreef op zondag 17 november 2019 @ 20:26:
[...]

Ai oke! RDR2 kan ik dus nu al ergens kopen en activeren of moet die echt specifiek voor Stadia gekocht worden?

Nee RDR2 moet je dan dus in de stadia store kopen.

Heb daar niks over gehoord dat multiplayer games niet zouden werken. Lijkt me sterk gezien ze Destiny als belangrijke gratis game hebben en dat is toch wel een multiplayer game vooral. Dutchcowboys lijkt me ook niet een erg betrouwbare bron :+

[ Voor 4% gewijzigd door Stylze op 17-11-2019 20:33 ]

Playstation 5

• Pukson
Stylze schreef op zondag 17 november 2019 @ 20:32:
[...]

Nee RDR2 moet je dan dus in de stadia store kopen.

Heb daar niks over gehoord dat multiplayer games niet zouden werken. Lijkt me sterk gezien ze Destiny als belangrijke gratis game hebben en dat is toch wel een multiplayer game vooral. Dutchcowboys lijkt me ook niet een erg betrouwbare bron :+
Thanks man! Morgen komt het uit dus wacht nog wel ff. Ben voornamelijk dan benieuwd wat de kosten worden van bijv RDR2.

Want heb bijvoorbeeld zelf al The division 2, Ghost Recon etc al op PC. Om het te spelen via Geforce Now.

Daarom niet echt zin om het weer opnieuw aan te schaffen. Hopelijk kan je Uplay account oid koppelen

Edit: antwoord gevonden

[ Voor 18% gewijzigd door Pukson op 17-11-2019 20:48 ]

• Stylze
schumi1986 schreef op zondag 17 november 2019 @ 16:45:
[...]

Bij diegene waarbij de order is geannuleerd hebben een email ontvangen.
Maar toch gek dat ik mijn order status niet meer kan checken toch terwijl dit een paar dagen geleden nog wel kon .
Zie ook geen bedrag op mijn bunq creditcard gereserveerd staan ofzo, hoor van andere mensen dat dit bij hun wel is gebeurd? is dit bij anderen die besteld hebben wel gedaan hier?

Playstation 5

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Pukson schreef op zondag 17 november 2019 @ 20:26:
[...]

Het scheelt dat je het direct kan spelen na aanschaf en niet hoeft te wachten op downloads/installatie.

Verwijderd

nu begint het echt spannend te worden

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2019 22:19 . Reden: typo ]

• schumi1986
Op mijn CC zie ik nog geen afschrijving maar als ik op pay.google.com kijk zie ik dat de betaling inbehandeling is sinds vanmorgen!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

schumi1986 schreef op zondag 17 november 2019 @ 22:34:
Op mijn CC zie ik nog geen afschrijving maar als ik op pay.google.com kijk zie ik dat de betaling inbehandeling is sinds vanmorgen!
Bij mij is het gereserveerd op de cc, dus zal morgen wel afgeschreven worden.

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Komen toch meer games uit dan in eerste instantie gepland

https://www.reddit.com/r/...new_stadia_launch_lineup/

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• schumi1986
Wilde dit net posten :) toch nog een kleine aanvulling want Samurai Showdown zal net zoals destiny gratis zijn.

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Zouden al die sites die meteen op de stadia bash trein zijn gestapt nu ook rectificeren?

Als je bij youtube Stadia in tikt krijg je de eerste 6 hits influencers die stadia bashen met allerlij mis-informatie......
Enfin, morgen gaan we het zien. Ga er geen vrij voor vragen maar wellicht in mijn pauze wel effe snel checken.

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-10 13:32
Pukson schreef op zondag 17 november 2019 @ 20:42:
[...]

Thanks man! Morgen komt het uit dus wacht nog wel ff. Ben voornamelijk dan benieuwd wat de kosten worden van bijv RDR2.

Want heb bijvoorbeeld zelf al The division 2, Ghost Recon etc al op PC. Om het te spelen via Geforce Now.

Daarom niet echt zin om het weer opnieuw aan te schaffen. Hopelijk kan je Uplay account oid koppelen

Edit: antwoord gevonden
Oef, ben ook heel benieuwd naar de prijzen van de games dan..

Ik ging er eigenlijk van uit dat ik gewoon goedkope gamekeys kon kopen en die activeren op Stadia.

• Pukson
Grimmie187 schreef op maandag 18 november 2019 @ 08:37:
[...]

Oef, ben ook heel benieuwd naar de prijzen van de games dan..

Ik ging er eigenlijk van uit dat ik gewoon goedkope gamekeys kon kopen en die activeren op Stadia.
Precies dat ;) hopelijk komt er vandaag een shit-load aan informatie vrij! Dan hoef ik alleen nog maar op bestellen te drukken.

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Pukson schreef op maandag 18 november 2019 @ 08:48:
[...]

Precies dat ;) hopelijk komt er vandaag een shit-load aan informatie vrij! Dan hoef ik alleen nog maar op bestellen te drukken.
Het embargo eindigt als het goed is vandaag rond 18:00 engelse tijd (19:00 onze tijd geloof ik) dus dan komen alle pers berichten. pers zoals Ign heeft de set al sinds vrijdag. dus ik denk mee als het embargo eindigt komen de eerste reviews.
EDIT: zojuist een betrouwbaardere bron gevonden (TOU google) 19 november 09:00 AM PST dat is dus morgen om 18:00 onze tijd. My mistake. had de tijd juist maar datum niet.

en anders hoor je het van ons morgen *O*

[ Voor 13% gewijzigd door PaRaDoX4 op 18-11-2019 09:21 ]

• Pukson
PaRaDoX4 schreef op maandag 18 november 2019 @ 08:51:
[...]

Het embargo eindigt als het goed is vandaag rond 18:00 engelse tijd (19:00 onze tijd geloof ik) dus dan komen alle pers berichten. pers zoals Ign heeft de set al sinds vrijdag. dus ik denk mee als het embargo eindigt komen de eerste reviews.

en anders hoor je het van ons morgen *O*
Haha top! Keep me updated. Zou Tweakers ook een Review Unit hebben gehad? PowerUnlimited wel zag ik, zij zouden vandaag ook info vrijgeven aldus hun kanaal.

Maar zie liever wat meer in depth van Tweakers zelf!

• Stylze
Netjes dat ze toch meer launch games hebben, nu is die toch weer wat veelzijdiger geworden met een basketbal game en een race game onder andere erbij. Leuk dat samurai showdown gratis is anders had ik die sowieso nooit gespeeld:)

Zullen vandaag wel veel info gaan krijgen inderdaad, maar wel dus wat later op de dag dan blijkbaar. Ben vooral benieuwd naar de prijzen van de wat oudere games.

Playstation 5

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-11 14:49
Pukson schreef op maandag 18 november 2019 @ 08:55:
[...]

Haha top! Keep me updated. Zou Tweakers ook een Review Unit hebben gehad? PowerUnlimited wel zag ik, zij zouden vandaag ook info vrijgeven aldus hun kanaal.

Maar zie liever wat meer in depth van Tweakers zelf!
In de tweakers podcast hadden ze het er wel over dat ze er een zouden krijgen, maar hij nog niet binnen was bij alle media. Dus die zullen hem inmiddeld ook wel binnen hebben ;)

• Pukson
Hopelijk dit jaar nog fifa20 en ik ben tevreden met de catalogus

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

tokko1 schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:28:
[...]

In de tweakers podcast hadden ze het er wel over dat ze er een zouden krijgen, maar hij nog niet binnen was bij alle media. Dus die zullen hem inmiddeld ook wel binnen hebben ;)
Zag zojuist in een comment op een nieuws bericht dat Tweakers m sinds vorige week binnen heeft

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-11 08:48
Weet iemand of de Chromecast Ultra echt noodzakelijk is voor Stadia? Ik heb n.l. een SonyTV met ingebouwde Chromecast(4k)... Zo zou de Stadia Premiere Edition wel gunstig zijn wanneer ik de meegeleverde chromecast kan verkopen..

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

daanNL schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:44:
Weet iemand of de Chromecast Ultra echt noodzakelijk is voor Stadia? Ik heb n.l. een SonyTV met ingebouwde Chromecast(4k)... Zo zou de Stadia Premiere Edition wel gunstig zijn wanneer ik de meegeleverde chromecast kan verkopen..
ingebouwde cc zijn niet compatible vanaf release (morgen dus)

deze gaan wel ooit een uodate krijgen.tot die tijd alleen meegeleverde cc ultra en chrome browsers (lees pc's)

• Roodenburgertje
  • Laatst online: 27-10 12:30
PaRaDoX4 schreef op maandag 18 november 2019 @ 08:27:
Als je bij youtube Stadia in tikt krijg je de eerste 6 hits influencers die stadia bashen met allerlij mis-informatie.......
Inderdaad hey, ik snap echt niet waar al die haat vandaan komt :?

Hebben mensen al een update van hun bestelstatus gekregen? ik heb in oktober maar de première editie besteld ben benieuwd of die ook redelijk op tijd geleverd wordt. Er staat nu nog dat deze voor 26-27 november word bezorgd.

• Stylze
Roodenburgertje schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:49:
[...]

Inderdaad hey, ik snap echt niet waar al die haat vandaan komt :?

Hebben mensen al een update van hun bestelstatus gekregen? ik heb in oktober maar de première editie besteld ben benieuwd of die ook redelijk op tijd geleverd wordt. Er staat nu nog dat deze voor 26-27 november word bezorgd.
Ja ik heb premiere edition begin november besteld en had ook voor 27/27 staan toen mijn order status pagina nog werkte :+ denk dat we op begin volgende week kunnen rekenen, maar wie weet al eind deze week.

Playstation 5

Pagina: 1 ... 11 ... 191 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord