Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Wat natuurlijk het allerbelangrijkste is dat we nu eindelijk horen hoe de input lag nu echt is gewoon bij de reviewers thuis en dus niet in de perfecte google omgevingen waarvan we tot nu toe filmpjes hebben gezien.
[ Voor 11% gewijzigd door Stylze op 18-11-2019 10:02 ]
Playstation 5
Sceptisch heet zoiets, wat is het toch makkelijk elke vorm van kritiek meteen als 'haat' neer te zetten. Ook humor dat kritisch zijn dus automatisch betekent dat je 'influencer' ben, maar gesponsord je unpacking doen is natuurlijk 'helemaal uit vrije wil'?Roodenburgertje schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:49:
[...]
Inderdaad hey, ik snap echt niet waar al die haat vandaan komt
Gros heeft gewoon aardig wat harde feiten op tafel, de positieve kant is 99% aannames (en humor PR gelul zoals MP in Grid) en 'zo wordt het wel' of gaan echt de meest exotische technische aspecten bedenken die 'uniek aan cloudservices' zijn (en vergeten dat er al jaren Azure en AWS zijn).
Heel de lineup van games boeit me weinig, vertraagde leveringen ook niet zoveel, ik wil puur de techniek testen en zien. Dig.Foundry komt wel met de beeld/kwaliteit analyses, ik zie de prijzen wel verschijnen, en verder zie ik de toekomst wel van dat ding. Als streamen goed werkt, weet ik dat xcloud straks ook z'n werk doen, waar ik meteen 50-100 games klaar heb staan.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
weet niet of een game beurs een "perfecte google omgeving" is maar dit is wel de strekking waar ik graag info over zieStylze schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:00:
genoeg toch, er is nog weinig duidelijk van wat er precies wel allemaal beschikbaar is wat functies betreft en hoe competitief de games gepriced gaan worden is natuurlijk ook interessant.
Wat natuurlijk het allerbelangrijkste is dat we nu eindelijk horen hoe de input lag nu echt is gewoon bij de reviewers thuis en dus niet in de perfecte google omgevingen waarvan we tot nu toe filmpjes hebben gezien.
Er zit verschil in sceptisch zijn en een video maken voor de likes met onwaarheden. Ik ben ook sceptisch en neem niet alles voor waarheid aan. Herriner je het "netflix voor games" argument nog? Volledig de wereld in geholpen door influencers en nieuws sites. toen bleek het niet waar te zijn en de wereld barst los.SinergyX schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:03:
[...]
Sceptisch heet zoiets, wat is het toch makkelijk elke vorm van kritiek meteen als 'haat' neer te zetten. Ook humor dat kritisch zijn dus automatisch betekent dat je 'influencer' ben, maar gesponsord je unpacking doen is natuurlijk 'helemaal uit vrije wil'?
Gros heeft gewoon aardig wat harde feiten op tafel, de positieve kant is 99% aannames (en humor PR gelul zoals MP in Grid) en 'zo wordt het wel' of gaan echt de meest exotische technische aspecten bedenken die 'uniek aan cloudservices' zijn (en vergeten dat er al jaren Azure en AWS zijn).
Heel de lineup van games boeit me weinig, vertraagde leveringen ook niet zoveel, ik wil puur de techniek testen en zien. Dig.Foundry komt wel met de beeld/kwaliteit analyses, ik zie de prijzen wel verschijnen, en verder zie ik de toekomst wel van dat ding. Als streamen goed werkt, weet ik dat xcloud straks ook z'n werk doen, waar ik meteen 50-100 games klaar heb staan.
Commentaar mag, maar dan wel met enige vorm van waarheid en niet om views en likes te winnen (wat 90% van het commentaar op YT is)
[ Voor 53% gewijzigd door PaRaDoX4 op 18-11-2019 10:07 ]
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
ik ging er van uit gezien de prijs van de controller en de kosten van het abonnement dat je de games op die manier afbetaalde.
en dit heb ik rond oktober van verschillende site vernomen dat het onder meer een "netfilx voor games" zou zijn....
[ Voor 15% gewijzigd door maubaan op 18-11-2019 10:16 ]
I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500
maubaan schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:14:
ik lees nu dat je als nog extra game keys moet kopen om games te spelen. waar betaal je die 10 euro dan voor elke maand? gebakken lucht of zodat je met de controller van 70 euro mag spelen?
ik ging er van uit gezien de prijs van de controller en de kosten van het abonnement dat je de games op die manier afbetaalde.
Er is genoeg info beschikbaar misschien moet je je even inlezenmaubaan schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:14:
ik lees nu dat je als nog extra game keys moet kopen om games te spelen. waar betaal je die 10 euro dan voor elke maand? gebakken lucht of zodat je met de controller van 70 euro mag spelen?
Playstation 5
Denk je echt dat de server een bottleneck gaat zijn? Die kans lijkt me niet echt aanwezig. Ik geloof dat Google daar wel goed over na heeft gedacht en sowieso de infrastructuur er wel voor heeft. En anders zullen ze - net als bij bijvoorbeeld GeForce NOW - er gewoon een cap op zetten. Dus wachten tot een server beschikbaar is...uchiha tijntje schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:57:
Wat valt er trouwens te reviewen? De stabiliteit van het platform is nog lastig te beoordelen aangezien het aantal personen dat er gebruik van maakt zeer klein is, want het is nog niet beschikbaar voor het grote publiek. De UI is ook lastig te beoordelen, want die is nog niet af. De games zijn allen niet nieuw (met uitzondering van 1tje).
Enige wat echt objectief te beoordelen is, is de controller volgens mij?
Het gaat volgens mij vooral om de werking an sich. Dus de lag, de compressie, streamen via wifi, etc.
heb ik rond oktober zeker gedaan. alleen toen was het nog heel onduidelijk hoe het verdien model er uit zou komen te zien. dat het een netflix voor games zou worden.Stylze schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:16:
[...]
Er is genoeg info beschikbaar misschien moet je je even inlezen
I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500
Sceptisch geen probleem, maar video's als stadia = trash en dat stadia geen bestaansrecht heeft etc noem ik wel haat.SinergyX schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:03:
[...]
Sceptisch heet zoiets, wat is het toch makkelijk elke vorm van kritiek meteen als 'haat' neer te zetten. Ook humor dat kritisch zijn dus automatisch betekent dat je 'influencer' ben, maar gesponsord je unpacking doen is natuurlijk 'helemaal uit vrije wil'?
Eerst afwachten vind ik, volgens mij hebben die mensen (net zoals ik) nog nooit met stadia gespeeld dus weet je ook niet of het wel of niet werkt.
Really? Of je moet terug naar de basisschool voor begrijpend lezen. Of je lult uit je nek. Sinds juni is al heel erg duidelijk dat het GEEN Netflix voor games zou worden. Overduidelijk.maubaan schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:17:
[...]
heb ik rond oktober zeker gedaan. alleen toen was het nog heel onduidelijk hoe het verdien model er uit zou komen te zien. dat het een netflix voor games zou worden.
dan heb ik de verkeerde filmpjes gezien en de verkeerde artikelen gelezen.barrymossel schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:22:
[...]
Really? Of je moet terug naar de basisschool voor begrijpend lezen. Of je lult uit je nek. Sinds juni is al heel erg duidelijk dat het GEEN Netflix voor games zou worden. Overduidelijk.
Hele, hele oude dan. Ik raad je aan de FAQ even goed door te lezen: https://support.google.com/stadia/answer/9338946?hl=nlmaubaan schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:23:
[...]
dan heb ik de verkeerde filmpjes gezien en de verkeerde artikelen gelezen.
En op Youtube eens de video's van de laatste paar maanden te kijken.
ooit een release van een bekende mmo meegemaakt? altijd server problemen. En je zou toch zeggen dat die daar ook op voorbereid zijn.barrymossel schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:16:
[...]
Denk je echt dat de server een bottleneck gaat zijn? Die kans lijkt me niet echt aanwezig. Ik geloof dat Google daar wel goed over na heeft gedacht en sowieso de infrastructuur er wel voor heeft. En anders zullen ze - net als bij bijvoorbeeld GeForce NOW - er gewoon een cap op zetten. Dus wachten tot een server beschikbaar is...
Het gaat volgens mij vooral om de werking an sich. Dus de lag, de compressie, streamen via wifi, etc.
grootste piek zal morgen avond zijn, we gaan zien of ze het aankunnen. Al neem ik aan dat een gigant als google genoeg resources heeft voor een dergelijke soft-launch
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
Ik denk dat het toch wat anders werkt bij een multiplayer. Volgens mij is er wel of niet een server beschikbaar bij Stadia. Het is niet dat iedereen van dezelfde hardware gebruik maakt geloof ik...PaRaDoX4 schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:30:
[...]
ooit een release van een bekende mmo meegemaakt? altijd server problemen. En je zou toch zeggen dat die daar ook op voorbereid zijn.
grootste piek zal morgen avond zijn, we gaan zien of ze het aankunnen. Al neem ik aan dat een gigant als google genoeg resources heeft voor een dergelijke soft-launch
Ik weet niet welke video's jij als eerste krijgt als resultaten, maar ik krijg 1 van Google zelf, 1 unboxing, 1 van 2 maanden geleden en 2 'mening' video's (1 pro, andere negatief), dus behoorlijk netjes verdeeld.Roodenburgertje schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:19:
[...]
Sceptisch geen probleem, maar video's als stadia = trash en dat stadia geen bestaansrecht heeft etc noem ik wel haat.
Eerst afwachten vind ik, volgens mij hebben die mensen (net zoals ik) nog nooit met stadia gespeeld dus weet je ook niet of het wel of niet werkt.
Hate video's zijn identiek aan 'sponsored', games/systemen de hemel in prijzen (Anthem anyone?) voor gratis te mogen spelen en met geluk op de frontpage te komen, enkel voor de views. Ik volg een standaard set aan reviewers, neutral of sceptisch, in ieder geval zijn ze veelal eerlijk.
Daar heeft nog niemand echt antwoord op gegeven, of je nu speelt op shared hardware of single hardware, er staan wat games tussen die op een 2080 overkill zijn, dat die met 3-4 sessies per 'kaart' gaan draaien, het is niet zoals Sony had met 1-op-1 PS3's of rent-a-PC services.barrymossel schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:32:
Ik denk dat het toch wat anders werkt bij een multiplayer. Volgens mij is er wel of niet een server beschikbaar bij Stadia. Het is niet dat iedereen van dezelfde hardware gebruik maakt geloof ik...
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Maar dan nog zou ik een wachtrij verwachten wanneer de vraag groter is dan het aanbod.SinergyX schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:40:
[...]
Daar heeft nog niemand echt antwoord op gegeven, of je nu speelt op shared hardware of single hardware, er staan wat games tussen die op een 2080 overkill zijn, dat die met 3-4 sessies per 'kaart' gaan draaien, het is niet zoals Sony had met 1-op-1 PS3's of rent-a-PC services.
Kan opeens mijn bestelstatus wel weer checken, staat nog steeds op levering voor 26/27e dus prima.
[ Voor 18% gewijzigd door Stylze op 18-11-2019 10:59 ]
Playstation 5
Ben ik met je eens hoor, maar erger zou zijn als de dienst slecht werkt door overbelaste servers.Stylze schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:55:
Wachtrijen zou wel echt een killer zijn voor deze service dus dat zal echt niet gaan gebeuren, dat je gewoon zou moeten w8en om je gekochte game, zelfs singleplayer games dan dus te gaan spelen gaan mensen echt niet accepteren.
Ik denk dan ook dat beide niet gaat gebeuren. Maar dat zien we de komende week wel.
Zou inderdaad ruk zijn als dit zou bestaan.Stylze schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:55:
Wachtrijen zou wel echt een killer zijn voor deze service dus dat zal echt niet gaan gebeuren, dat je gewoon zou moeten w8en om je gekochte game, zelfs singleplayer games dan dus te gaan spelen gaan mensen echt niet accepteren.
Kan opeens mijn bestelstatus wel weer checken, staat nog steeds op levering voor 26/27e dus prima.
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Zou wel mooi zijn als het deze week nog geleverd wordt! Vraag me wel af hoe het met de key zit, krijgt iedereen die wel morgen al?Stylze schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:55:
Zijn bij mij zo'n beetje de eerste paar video's als ik alleen op stadia zoek.SinergyX schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:40:
[...]
Ik weet niet welke video's jij als eerste krijgt als resultaten, maar ik krijg 1 van Google zelf, 1 unboxing, 1 van 2 maanden geleden en 2 'mening' video's (1 pro, andere negatief), dus behoorlijk netjes verdeeld.
Hier heb je ook wel een punt mee ja.Hate video's zijn identiek aan 'sponsored', games/systemen de hemel in prijzen (Anthem anyone?) voor gratis te mogen spelen en met geluk op de frontpage te komen, enkel voor de views.
Zijn wel veelal mensen die wel gesponsord worden en ook veelal collectors.
Ja precies deze week is wel een beetje D-Day (Week) voor stadia natuurlijk, ook al zeggen ze dat deze technologie in de komende jaren steeds beter zal gaan werken zal de basis toch goed genoeg moeten zijn om niet in de eerste maanden al je early adapters kwijt te raken.barrymossel schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:00:
[...]
Ben ik met je eens hoor, maar erger zou zijn als de dienst slecht werkt door overbelaste servers.
Ik denk dan ook dat beide niet gaat gebeuren. Maar dat zien we de komende week wel.
Playstation 5
De key krijg je pas als de order verzonden wordtRoodenburgertje schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:08:
[...]
Zou wel mooi zijn als het deze week nog geleverd wordt! Vraag me wel af hoe het met de key zit, krijgt iedereen die wel morgen al?
Ze zeggen zodra het pakketje uit de deur gaat, dus het zal niet voor iedereen hetzelfde zijn.Roodenburgertje schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:08:
[...]
Zou wel mooi zijn als het deze week nog geleverd wordt! Vraag me wel af hoe het met de key zit, krijgt iedereen die wel morgen al?
Key wordt per mail verzonden als je bestelling verzonden wordt, maar niet voor 19 nov. Dus als je bestelling vandaag de deur uit gaat krijg je de key morgen. Anders krijg je je key gelijktijdig met de verzendbevestiging.Roodenburgertje schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:08:
[...]
Ik heb meteen bij aankondiging besteld maar nog 0 indicatie of de bestelling vandaag ook verzonden wordt of uberhaupt in behandeling is. Leverdatum is (ik citeer) vóór 21-22 nov
[ Voor 16% gewijzigd door PaRaDoX4 op 18-11-2019 11:15 ]
19 juli besteld, levertijd indicatie: "Bezorging vóór 25–26 nov."PaRaDoX4 schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:11:
[...]
Key wordt per mail verzonden als je bestelling verzonden wordt, maar niet voor 19 nov. Dus als je bestelling vandaag de deur uit gaat krijg je de key morgen. Anders krijg je je key gelijktijdig met de verzendbevestiging.
Ik heb meteen bij aankondiging besteld maar nog 0 indicatie of de bestelling vandaag ook verzonden wordt of uberhaupt in behandeling is. Leverdatum is (ik citeer) vóór 21-22 nov
edit: Bij mijn CC is er al wel een reservering van Google.
[ Voor 4% gewijzigd door ulTimaS op 18-11-2019 11:33 ]
https://www.resetera.com/...included-with-pro.153699/
Assassin’s Creed Odyssey
Attack on Titan: Final Battle 2
Destiny 2: The Collection (available in Stadia Pro)
Farming Simulator 2019
Final Fantasy XV
Football Manager 2020
Grid 2019
Gylt
Just Dance 2020
Kine
Metro Exodus
Mortal Kombat 11
NBA 2K20
Rage 2
Rise of the Tomb Raider
Red Dead Redemption 2
Samurai Shodown (available in Stadia Pro)
Shadow of the Tomb Raider
Thumper
Tomb Raider 2013
Trials Rising
Wolfenstein: Youngblood
Is er ook nog niets bij je cc al gereserveerd? Bij mij dit ook al nog niet eens en bij mij staat er dan voor 26-27 nov.PaRaDoX4 schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:11:
[...]
Key wordt per mail verzonden als je bestelling verzonden wordt, maar niet voor 19 nov. Dus als je bestelling vandaag de deur uit gaat krijg je de key morgen. Anders krijg je je key gelijktijdig met de verzendbevestiging.
Ze brengen volgens mij het geld pas in rekening als ze met je bestelling bezig gaan.
Playstation 5
Gisteren ochtend is het in rekening gebracht. verderest geen problemen. Nieuws kwam van mijn bank en niet van google. Dus nog niks bekend behalve "ik heb betaald"Roodenburgertje schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:31:
[...]
Is er ook nog niets bij je cc al gereserveerd? Bij mij dit ook al nog niet eens en bij mij staat er dan voor 26-27 nov.
Ze brengen volgens mij het geld pas in rekening als ze met je bestelling bezig gaan.
Dan komt het wel goed hoor zal je het wel morgen of overmorgen binnen krijgen!PaRaDoX4 schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:34:
[...]
Gisteren ochtend is het in rekening gebracht. verderest geen problemen. Nieuws kwam van mijn bank en niet van google. Dus nog niks bekend behalve "ik heb betaald"
Playstation 5
Morgen lijkt me stug. mijn ervaring met het mooie belgische post systeem is: nog niet aangemeld bij bpost? wacht nog maar minimaal 2 dagen.Stylze schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:34:
[...]
Dan komt het wel goed hoor zal je het wel morgen of overmorgen binnen krijgen!
In de launch titels heb ik geen interesse, of ik heb ze al gespeeld (eigenlijk alleen RDR2).
Ik ben er wel van overtuigd dat dit de toekomst van gaming is, maar voor m'n gevoel is het het allemaal net niet.
[ Voor 15% gewijzigd door SD5k op 18-11-2019 11:41 ]
Ah weet niet hoe dat in België gaat he maar bedrijven zoals Google doen internationale post volgens mij vaak via ups ofzo en niet via een nationale post service.PaRaDoX4 schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:38:
[...]
Morgen lijkt me stug. mijn ervaring met het mooie belgische post systeem is: nog niet aangemeld bij bpost? wacht nog maar minimaal 2 dagen.
Krijg dit soort bestellingen nooit via PostNL in ieder geval
[ Voor 6% gewijzigd door Stylze op 18-11-2019 11:43 ]
Playstation 5
Vorig jaar kreeg ik een vervanging voor mijn kapotte Pixel C en deze werd geleverd door DHL (in NL).Stylze schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:42:
[...]
Ah weet niet hoe dat in België gaat he maar bedrijven zoals Google doen internationale post volgens mij vaak via ups ofzo en niet via een nationale post service.
Krijg dit soort bestellingen nooit via PostNL in ieder geval
Maar zal nog wel ff duren voordat ik het ga testen overigens, zal wel van het weekend worden. En zie niet veel spellen die mij wat lijken op dit moment.
[ Voor 66% gewijzigd door Flagg op 18-11-2019 12:01 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ik ben maand geleden weer met destiny 2 new light begonnen en heb express forsaken en shadowkeep nog niet gekocht op de ps4 zodat ik die zometeen lekker met stadia kan spelen, AC oddysey wou ik altijd ook nog halen maar nog niet van gekomen dus die 2 games zijn perfect voor mij om de eerste maanden stadia is goed te gaan uittesten en tegen die tijd zijn er alweer genoeg nieuwe games toegevoegd.
Playstation 5
Is er al duidelijkheid of Stadia ooit op een Nvidia Shield gebruikt kan worden?
Stadia lijkt hiervoor het meest geschikt en goedkoper dan Nvidia Shield, maar komende tijd eerst maar eens even afwachten hoe het systeem werkt en wat de prijs van de games wordt.
In theorie, shield is gewoon een android device. Dus als stadia word vrijgegeven voor Android zal die ook voor de shield beschikbaar zijn.wian schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:23:
Ik heb een Nvidia Shield met controllers (controllers nog nooit gebruikt).
Is er al duidelijkheid of Stadia ooit op een Nvidia Shield gebruikt kan worden?
In ieder geval zeker niet voor de release van stadia base 2020
Ik zit ook nog even met het aansluiten. Op de projector wordt wat lastig ivm met geluid ws, aangezien de projector boven mijn hoofd hangt en de soundbar onder het scherm. Zit nu vanaf de PS4 met toslink.Stylze schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:09:
Snap wel dat veel mensen het voorlopig nog aankijken er zijn natuurlijk nog niet zoveel games beschikbaar.
Ik ben maand geleden weer met destiny 2 new light begonnen en heb express forsaken en shadowkeep nog niet gekocht op de ps4 zodat ik die zometeen lekker met stadia kan spelen, AC oddysey wou ik altijd ook nog halen maar nog niet van gekomen dus die 2 games zijn perfect voor mij om de eerste maanden stadia is goed te gaan uittesten en tegen die tijd zijn er alweer genoeg nieuwe games toegevoegd.
AC oddesey is misschien nog wel een goed idee. Een van de eerste ac's op de PS3 wel eens geprobeerd maar vond er niet veel aan, daarna niet meer naar gekeken, goed moment om het nog een kans te geven. En ik ga ws civ VI op stadia proberen.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Bij mij is het gewoon interesse in de techniek, en ik wil toch nog een chromecast...controller gebruik ik (of mijn kids) vast ook nog wel......dus waarom niet!SD5k schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:40:
In het begin werd ik meegezogen in de hype, puur door de mogelijkheden die dit ooit gaat bieden, maar inmiddels denk ik dat het voor mezelf nuttiger is om te wachten tot Stadia voor mij persoonlijk echt meerwaarde gaat bieden.
In de launch titels heb ik geen interesse, of ik heb ze al gespeeld (eigenlijk alleen RDR2).
Ik ben er wel van overtuigd dat dit de toekomst van gaming is, maar voor m'n gevoel is het het allemaal net niet.
Nou en dat is toch dat je de games moet kopen, ik weet inmiddels (al een tijdje) beter dan de netflix voor games aanname maar ok, dus voor mij toch nog even geduld hebben. Al hoewel als iedereen hier straks super positief is......haha dan wint het entousiasme het wsl wel van het rationele.
Oh en ik kam me overigens nog steeds niet voorstellen dat we niet sooner or later een samenwerking gaan zien, steam heeft iets van een eigen variant in ontwikkeling dacht ik (en natuurlijk al good old steam link) maar met name de epic store lijkt me zeer logisch, en daarnaast hebben we nog tig andere stores om ' uit te kiezen'. Dat zou ook wel doorslag kunnen geven.
10 second ninja DONE
Voor mij persoonlijk is Stadia nog niet interessant, dat komt omdat het in de eerste instantie gewoon een extra platform/medium is waar je games op kunt spelen. Pas wanneer games echt gebruik gaan maken van de extra mogelijkheden van Stadia zie ik mezelf wel instappen.Sagat schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:49:
[...]
Bij mij is het gewoon interesse in de techniek, en ik wil toch nog een chromecast...controller gebruik ik (of mijn kids) vast ook nog wel......dus waarom niet!
Nou en dat is toch dat je de games moet kopen, ik weet inmiddels (al een tijdje) beter dan de netflix voor games aanname maar ok, dus voor mij toch nog even geduld hebben. Al hoewel als iedereen hier straks super positief is......haha dan wint het entousiasme het wsl wel van het rationele.
Oh en ik kam me overigens nog steeds niet voorstellen dat we niet sooner or later een samenwerking gaan zien, steam heeft iets van een eigen variant in ontwikkeling dacht ik (en natuurlijk al good old steam link) maar met name de epic store lijkt me zeer logisch, en daarnaast hebben we nog tig andere stores om ' uit te kiezen'. Dat zou ook wel doorslag kunnen geven.
Maar ik zal sowieso de gratis variant wel eens gaan proberen zodra dit kan.
De gratis variant zal ik zeker ook spelen, er zullen vast ook wel iets van demo's komen lijkt me.SD5k schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:53:
[...]
Voor mij persoonlijk is Stadia nog niet interessant, dat komt omdat het in de eerste instantie gewoon een extra platform/medium is waar je games op kunt spelen. Pas wanneer games echt gebruik gaan maken van de extra mogelijkheden van Stadia zie ik mezelf wel instappen.
Maar ik zal sowieso de gratis variant wel eens gaan proberen zodra dit kan.
Qua extra mogelijkheden, ben benieuwd of er buiten de pr verhalen nog concrete voorbeelden van stadia komen, dat is natuurlijk wel een van de meerwaarden. Maar dan kom je weer bij het beta verhaal uit, ze hebben al moeite genoeg om de current features te leveren, dus parralel dan ook nog is een nieuwe game ervaring?
Aan de andere kant, de infra ligt er, dus nu wachten op een game die het gaat gebruiken i guess.
10 second ninja DONE
Verwijderd
Twijfelachtig. OneLive en PS Now zijn ook nooit echt van de grond gekomen, en die hadden WEL die financieel heel interessante netflix-achtige opzet. Stadia heeft dezelfde nadelen als zijn voorgangers, maar minder voordelen.Sagat schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:49:
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2019 13:02 ]
PS Now en OnLive werkten beiden voor geen meter, stadia heeft zeker wel wat voordelen ten opzichte van die services enkel het aantal games op psnow is groot maar als alles super traag loopt heb je daar toch helemaal niks aan.Verwijderd schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:00:
[...]
Twijfelachtig. OneLive en PS Now zijn ook nooit echt van de grond gekomen, en die hadden WEL die financieel heel interessante netflix-achtige opzet. Stadia heeft dezelfde nadelen als zijn voorgangers, maar minder voordelen.
Dat er kritiek is van mensen op stadia kan ik begrijpen maar als je helemaal niks van stadia af weet en het dan gaat afkraken is gewoon
[ Voor 15% gewijzigd door Stylze op 18-11-2019 13:08 ]
Playstation 5
Onlive was denk ik te vroeg en had zelf niet de financiële middelen die een Google wel heeft. PlayStation Now toonde denk ik aan dat de de vraag naar backwards compatibility relatief klein is bij een nieuwe console. In de begindagen werden er immers enkel PS3-games aangeboden. Bovendien heeft Sony de servercapaciteit voor de PlayStation Store nooit voor elkaar gehad, dus zijn de verwachtingen bij een dienst als Now ook vrij laag.Verwijderd schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:00:
[...]
Twijfelachtig. OneLive en PS Now zijn ook nooit echt van de grond gekomen, en die hadden WEL die financieel heel interessante netflix-achtige opzet. Stadia heeft dezelfde nadelen als zijn voorgangers, maar minder voordelen.
Verwijderd
En heb je dat zelf ervaren, of is dat wat Stadia fans je vertellen?Stylze schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:06:
[...]
PS Now en OnLive werkten beiden voor geen meter
Want ik heb beiden geprobeerd. Zelfs eerste twee uncharted games uitgespeeld via psnow. Enige opmerking was dat je soms mpeg artefacting had.
Wat heb ik fout dan? Stadia heeft WEL die netflix-achtige games catalogus?Dat er kritiek is van mensen op stadia kan ik begrijpen maar als je helemaal niks van stadia af weet en het dan gaat afkraken is gewoon dom. Lees je eerst is even goed in op wat het allemaal te bieden heeft.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2019 13:08 ]
Ik heb PSNow zeker getest, we hebben het dan over het streamen he want dat zijn de producten die je zou moeten vergelijken en de input lag was enorm en ook de latency niet te doen. Het is ook algemeen bekend dat Sony niet de server parken heeft die een google wel heeft waardoor zij gewoonweg niet in de nabije toekomst mee zullen kunnen doen met het streamen en het daarom op een andere boeg gooien dan microsoft en google.Verwijderd schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:08:
[...]
En heb je dat zelf ervaren, of is dat wat Stadia fans je vertellen?
Want ik heb beiden geprobeerd. Zelfs eerste twee uncharted games uitgespeeld via psnow. Enige opmerking was dat je soms mpeg artefacting had.
[...]
Wat heb ik fout dan? Stadia heeft WEL die netflix-achtige games catalogus?
Het is natuurlijk nog wel maar de vraag hoe goed stadia gaat zijn om het vlak van input lag maar daar zullen we deze week achter gaan komen.
[ Voor 7% gewijzigd door Stylze op 18-11-2019 13:13 ]
Playstation 5
Voordeel van PS Now lijkt me dat je het gewoon een maandje kan nemen als er een game in zit die je leuk vindt.Verwijderd schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:00:
[...]
Ik weet niet wat de prijzen van Games worden bij Google, waarschijnlijk gaat er 30 procent naar hun. Zoals in de Playstore.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
Aangezien ik het op PC gespeeld heb: ja, streaming. Als de latency van psnow je stoort heb ik slecht nieuws voor je: die zit ook op Stadia. Zolang google zich aan de natuurwetten moet houden zal die latency aanwezig zijn.Stylze schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:11:
[...]
Ik heb PSNow zeker getest, we hebben het dan over het streamen he want dat zijn de producten die je zou moeten vergelijken en de input lag was enorm en ook de latency niet te doen. Het is ook algemeen bekend dat Sony niet de server parken heeft die een google wel heeft waardoor zij gewoonweg niet in de nabije toekomst mee zullen kunnen doen met het streamen en het daarom op een andere boeg gooien van microsoft en google.
Want jij hebt stadia zelf al gespeeld als enige hier? of baseer je dat puur op dat vage filmpje van je.Verwijderd schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:14:
[...]
Aangezien ik het op PC gespeeld heb: ja, streaming. Als de latency van psnow je stoort heb ik slecht nieuws voor je: die zit ook op Stadia. Zolang google zich aan de natuurwetten moet houden zal die latency aanwezig zijn.
Je hoort me trouwens nergens zeggen dat er geen enkele latency zal zijn met stadia, ze hebben inderdaad te maken met natuurwetten. Maar wat google wil doen is die vertragingen zo klein krijgen dat je het als speler niet gaat merken.
met PSnow had ik een seconde vertraging dat is gewoonweg niet speelbaar...
Playstation 5
Verwijderd
Het zit je duidelijk hoog als je dit soort onwaarheden moet verkondigen...met PSnow had ik een seconde vertraging dat is gewoonweg niet speelbaar...
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2019 13:20 ]
Oh rly?Verwijderd schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:19:
Dat "vage filmpje" is van google's eigen aankondigingsstream
[...]
Het zit je duidelijk hoog als je dit soort onwaarheden moet verkondigen...
Playstation 5
De enige info die er is is dat google ons beloofd dat latency geen probleem is. Of dat zo gaat zijn of dat we het met een korrel zout moeten nemen, morgen gaan we er achter komen. ze zijn in iedergaval op de hoogte van de grootste valkuilenVerwijderd schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:19:
[...]
EDIT: aangepast om het wat minder op de man te spelen
[ Voor 29% gewijzigd door PaRaDoX4 op 18-11-2019 13:26 ]
PSnow is leuk zolang je de games download maar die games streamen vindt ik echt niet te doen en als het bij stadia net zo traag gaat zijn als PSnow ben ik echt niet te beroert om dat hier uitgebreid te gaan melden en stadia gewoon in de prullenbak te gaan gooien hoor.
[ Voor 34% gewijzigd door Stylze op 18-11-2019 13:27 ]
Playstation 5
Verwijderd
Je mag zoveel commentaar hebben als je wil: Ik argumenteer immers waarom streaming niet gaat werken omdat het bij de voorgangers ook niet super was.Wij mogen geen comentaar hebben op psnow en consorten, omdat "heb je het wel eens geprobeerd of vertellen stadia fans het je" en zelf kom je met een glasheldere bron?
Als google's EIGEN PROMOVIDEOS geen acceptabele bron voor jullie zijn, dan zijn we inderdaad 100%, compleet klaar met discussieren. Ik heb daar een naam voor, maar ik wil in de toekomst hier nog blijven posten.
Inderdaad, ik maak geregeld gebruik van PlayStation Now om wat oude titels te spelen en dat werkt prima. Ik maak thuis veel gebruik van Steam Link om lokaal te streamen naar de televisie en dat werkt eveneens prima. Je merkt eigenlijk pas het verschil wanneer je weer fysiek achter je computer gaat zitten.Verwijderd schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:19:
[...]
[ Voor 20% gewijzigd door NotSoSteady op 18-11-2019 13:34 ]
'geen probleem is', is per definitie fout.PaRaDoX4 schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:23:
De enige info die er is is dat google ons beloofd dat latency geen probleem is. Of je dat met een korrel zout neemt is je eigen keus. Morgen gaan we er achter komen.
'30fps is geen probleem', wel voor mensen die 60fps spelen en opeens 30fps moeten.
'checkerboard is geen probleem', wel voor mensen die ~50cm van een 4k scherm zitten.
'latency is geen probleem', wel voor mensen die veel fps spelen.
Discussie is morgen ook zeker niet 'ik merk het, irritant / merk het maar niet zo erg', maar gewoon een 'IS ER NIET! / IS ER WEL!'.
Ik vraag me af hoe jij bij gebruik van een streaming service input lag en latency als losse zaken ervaart..Stylze schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:11:
Ik heb PSNow zeker getest, we hebben het dan over het streamen he want dat zijn de producten die je zou moeten vergelijken en de input lag was enorm en ook de latency niet te doen. *Knip*
Denk juist dat voor de doelgroep die google probeert te bereiken je laatste statement juist andersom is.SinergyX schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:30:
[...]
'geen probleem is', is per definitie fout.
'30fps is geen probleem', wel voor mensen die 60fps spelen en opeens 30fps moeten.
'checkerboard is geen probleem', wel voor mensen die ~50cm van een 4k scherm zitten.
'latency is geen probleem', wel voor mensen die veel fps spelen.
Discussie is morgen ook zeker niet 'ik merk het, irritant / merk het maar niet zo erg', maar gewoon een 'IS ER NIET! / IS ER WEL!'.
Wil je 0 latency ervaren want je hebt de reactiesnelheid nodig bij je fps. Ga dan sowieso niet op zoek naar een streaming service. Lijkt me stug dat jij de doelgroep dan bent.
voor de casual gamer gaat het niet om het is er wel of niet. maar eerder ervaar ik er ongemak van. En dat is ook het verschil waarom er zoveel botsingen zijn omtrent deze discussie. althans zo zie ik het.
Edit ter aanvulling:
Als ik bijvoorbeeld op Reddit kijk is het gros van de enthousiastelingen:
Studenten met te weinig tijd om een game pc te verantwoorden
Huisvaders
Techfielen
Couch co-op gamers
Voor hun is stadia een geweldig principe (mits het doet wat beloofd natuurlijk
[ Voor 13% gewijzigd door PaRaDoX4 op 18-11-2019 13:42 ]
Ja, dat staat bij je bestelling...B00st3r schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:41:
Iemand enig idee wat de verwachting van de levering is van de hardware?
Gamepass daarentegen? Verder momenteel weinig tijd maar in de kerst vakantie ga ik mijn gratis weekje psnow is proberen ben benieuwd wat ik er van vind.Verwijderd schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:00:
[...]
Oh en tsja ga ik weer ' shadow is geen stadia' maar op basis van shadow echt vertrouwen in speelbaarheid vanstreaming sp games, ik heb doom en sf4 gespeeld, sf4 zelfs mp......het werkt goed genoeg (en nee niet zo goed als lokele hardware) maar wel goed genoeg.
Maar goed, is natuurlijk ook een subjectief begrip. Ik ben echt nieuwsgierig naar de hands on ervaringen van de mensen hier
10 second ninja DONE
Besteld
sep 6
Bezorging vóór
28–29 nov.
Stadia Founder's Edition-bundel (donkerblauw)
€ 129,00
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
https://www.reddit.com/r/..._received_my_signup_code/

het lijkt te kloppen, weet niet waar deze user gelokaliseerd is maar tot zover first in first out. mijn besteldatum is 6 juni maar nog geen verzending .....
[ Voor 30% gewijzigd door PaRaDoX4 op 18-11-2019 14:06 ]
Deze user bevind zich in USA en heeft besteld met priority shipping.PaRaDoX4 schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:04:
eerste verzendig is gemeld:
https://www.reddit.com/r/..._received_my_signup_code/
[Afbeelding]
het lijkt te kloppen, weet niet waar deze user gelokaliseerd is maar tot zover first in first out. mijn besteldatum is 6 juni maar nog geen verzending .....
maar vooralsnog geen first in first out toch? hij heeft pas in sept. besteld.
Zag het nu ook ja, maar inderdaad. Weinig FIFO zoschumi1986 schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:10:
[...]
Deze user bevind zich in USA en heeft besteld met priority shipping.
maar vooralsnog geen first in first out toch? hij heeft pas in sept. besteld.
Nu het moment wat dichterbij komt begint het toch te kriebelen om het gewoon zelf te gaan proberen. Een status update zou ik heeeel fijn vinden
EDIT: reddit loopt langzaam vol met amerikanen met een verzendbevestiging. Lijkt erop dat europa morgen pas aan de beurt is.
[ Voor 11% gewijzigd door PaRaDoX4 op 18-11-2019 14:31 ]
Mobiel werkt toch enkel op de Pixels?
Jep, voor nu is dat wel het geval.
Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is
As a technological statement, Stadia impresses with the best image quality and latency I've seen from a streaming platform, but there's definitely scope for improvement from a stability perspective, and I'm not sure the question of what happens when someone else taps into your bandwidth has been adequately resolved: audio stutter and wobbly resolution were common on my fibre connection and even a 200mbps hook-up had very occasional slowdown. Games can't buffer to iron out these issues in the way that movies and TV can. There's the sense that many of the challenges in streaming games have been improved massively since the OnLive days, but bandwidth is still very much a precious commodity for most users and Stadia at its best requires 20GB of the stuff for an hour of play at its highest quality level.
Perhaps more pressing is the value proposition. Netflix works because the subscription model is easy to understand - you pay extra for more screens and UHD but that's it. Stadia is the same in terms of demanding a premium for UHD (even if key titles don't seem to be rendering at 4K) except that you're still paying top-end prices for your games on top of that. Combined with the feeling that the platform and the ecosystem is still some way off completion and I do feel that it's perhaps too early for Stadia to be rolling out as a full service, especially when games are limited and the all-important platform exclusives are very thin on the ground.
Een van de opmerkelijke stukken vind ik het volgende:
Destiny 2 is perfectly playable on Stadia and delivers the 60fps experience that Xbox One X cannot, but even so, it feels considerably snappier on console - and this is borne out by the latency numbers.
De latency is 50ms meer dan op een console. In het artikel is een tabelletje opgenomen met daarin de latency van xbox one X en Stadia voor verschillende spellen. Ze zeggen wel dat het prima speelbaar is. Maar voor fast paced platformers lijkt me dit toch wel lastig. Met name als de chromecast niet via LAN gaat maar via WIFI.
Overall een prima eerste ervaring denk ik... Maar ik ben niet overtuigd dat je met alleen een Cloud based setup alle games naar tevredenheid kunt spelen en ik dus altijd ook een console onder mijn tv wil staan. En Stadia is vooralsnog te weinig complementair, mede gelet op de initiatieven van MS om ook cloud gaming aan te bieden.
[ Voor 22% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-11-2019 18:37 ]
Lees dit voordat je begint met gamen
We hebben een korte lijst samengesteld met essentiële stappen die je kunnen helpen de best mogelijke ervaring te hebben op Stadia. Volg deze aanbevelingen om problemen met prestaties zoveel mogelijk te voorkomen.
Verbind je Google Chromecast Ultra met je router door middel van een Ethernet kabel. Een bedrade verbinding tussen de Chromecast en je router kan een groot verschil maken voor het gamen op je TV.
Als je deze optie niet tot je beschikking hebt, probeer dan de draadloze router in dezelfde ruimte op te stellen als de Chromecast, maar zorg dat er minstens een halve meter afstand zit tussen Chromecast en router.
Mocht je met Wifi gamen en je Wifi netwerk ondersteunt zowel 2.4Ghz en 5Ghz, gebruik dan het 5 Ghz netwerk.
Je Stadia Controller, Chromecast Ultra, en andere apparaten waarop je speelt (zoals laptop of smartphone) stel je allemaal in op hetzelfde netwerk.
Vergeet niet je TV instellingen te controleren: zorg ervoor dat Game Mode en Ultra High Definition (UHD) aan staan (indien ze beschikbaar zijn op je TV).
Gebruik de Google Home App (kosteloos verkrijgbaar op de Play Store en de iOS App Store) om je Chromecast in te stellen voordat je Stadia installeert.
Voor de beste prestatie, stream je geen films of muziek naar andere apparaten in huis tijdens het spelen op Stadia. Dit kan namelijk vertragend werken.
Deze stappen kunnen je ervaring op Stadia veel soepeler en aangenamer maken. Als je meer hulp nodig hebt bij het instellen, check dan g.co/stadia/help. Veel plezier met Stadia!
Veel plezier bij het gamen,
Team Stadia
https://www.eurogamer.net...imming-upstream-at-launch
Mortal Kombat 11 costs fifty quid. I can get NetherRealm's wonderful fighting game for under thirty quid from Amazon. Shadow of the Tomb Raider, which came out over a year ago, also costs fifty quid. That's under twenty quid on Amazon. Kine is twenty quid, whereas it's £16 on the Epic Games store. Red Dead Redemption 2 is £54.99 on Stadia. I can get Rockstar's cowboy epic from Amazon for just over £40.
Inderdaad, makkelijke keuze nu voor me. Op naar een upgrade van mijn videokaart en komend jaar een nieuwe console.JDFS schreef op maandag 18 november 2019 @ 18:41:
Bummer, RDR2 speelt op 30 FPS met een resolutie van 1440P. De resolutie maakt me niet eens zoveel uit, maar de framerate locken op 30fps is nou niet wat ik verwachtte... Erg jammer.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Hier ook..barrymossel schreef op maandag 18 november 2019 @ 18:40:
Hmmm ze beginnen zich in te dekken.Zojuist per mail ontvangen:
[...]
Ik zie het al voor me als ik tegen mijn vriendin zeg... Ik wil even gamen... Wil jij aub je netflix stream sluiten... Misschien kun je gaan stofzuigen?
Pff idd erg jammer, als ze nou niet op hun website zo groot 4k 60fps hadden neergezet was het mij misschien niet eens zo tegengevallen maar heb echt geen moment gedacht dat rdr locked op 30fps zou zijn..JDFS schreef op maandag 18 november 2019 @ 18:41:
Bummer, RDR2 speelt op 30 FPS met een resolutie van 1440P. De resolutie maakt me niet eens zoveel uit, maar de framerate locken op 30fps is nou niet wat ik verwachtte... Erg jammer.
Als Google slim is chargen ze vlug mijn CC en verzenden ze snel want als morgen de boel vol negatieve reacties staat ga ik toch annuleren.
Als je genoeg bandbreedte hebt, lijkt me het effect van andere streams en downloads op het netwerk minimaal.uchiha tijntje schreef op maandag 18 november 2019 @ 18:51:
Met name het punt dat je niet meerdere dingen moet streamen als je met Stadia speelt... Zullen je partner en/of kinderen blij van worden...
Ik zie het al voor me als ik tegen mijn vriendin zeg... Ik wil even gamen... Wil jij aub je netflix stream sluiten... Misschien kun je gaan stofzuigen?
PU is wel aardig positief en zegt dat input lag niet te merken is, maar dat de grafische kwaliteit dus soms wel nogal achteruit kan gaan. Wel apart had juist verw8 dat input lag het probleem gaat zijn maar heb bij meerdere reviews gehoord dat input lag amper te merken is maar dat de beeldkwaliteit soms dat wat terug valt.
https://www.pu.nl/media/v...-stadia-de-eerste-indruk/
Merk tot nu toe dat het nogal verschillend is per reviewer en dat de ervaring waarschijnlijk toch wel veel gaat afhangen van je setup/ afstand naar server etc.
[ Voor 50% gewijzigd door Stylze op 18-11-2019 19:01 ]
Playstation 5
Dat hoop ik wel ja. Twee kinderen en een vrouw die dan maar moeten gaan knutselen ofzo? Dacht het niet.pilon schreef op maandag 18 november 2019 @ 18:55:
[...]
Als je genoeg bandbreedte hebt, lijkt me het effect van andere streams en downloads op het netwerk minimaal.
Nou, ik vond anders dat ze nogal wat negatieve zaken ervaren hebben. Freezes, controller die de link verliest, dat soort dingen maken het toch best onspeelbaar lijkt me. Maar goed, ze hebben er wel alle vertrouwen in...Stylze schreef op maandag 18 november 2019 @ 18:55:
Veel wisselende reviews tot nu toe gezien zal dus wel erg per setup / verbinding verschillen
PU is wel aardig positief en zegt dat input lag niet te merken is, maar dat de grafische kwaliteit dus soms wel nogal achteruit kan gaan. Wel apart had juist verw8 dat input lag het probleem gaat zijn maar heb bij meerdere reviews gehoord dat input lag amper te merken is maar dat de beeldkwaliteit soms dat wat terug valt.
https://www.pu.nl/media/v...-stadia-de-eerste-indruk/
Merk tot nu toe dat het nogal verschillend is per reviewer en dat de ervaring waarschijnlijk toch wel veel gaat afhangen van je setup/ afstand naar server etc.
Ligt natuurlijk ook deels aan je router. Je kan wel een snelle verbinding hebben, maar als je router karige hardware heeft kan die zich nog gaan verslikken wanneer er meerdere apparaten data lopen te pompen.pilon schreef op maandag 18 november 2019 @ 18:55:
[...]
Als je genoeg bandbreedte hebt, lijkt me het effect van andere streams en downloads op het netwerk minimaal.
Precies dit. Je kan nog zo een duur abbo hebben met een hoge internet snelheid, zolang je die rommel van hun gebruikt gaat de algemene ervaring niet beter wordenNotSoSteady schreef op maandag 18 november 2019 @ 19:15:
[...]
Ligt natuurlijk ook deels aan je router. Je kan wel een snelle verbinding hebben, maar als je router karige hardware heeft kan die zich nog gaan verslikken wanneer er meerdere apparaten data lopen te pompen.
En waar is nu de heilige '4k 60fps'?JDFS schreef op maandag 18 november 2019 @ 18:41:
(dit was note 5 die al sinds dag 1 op de site stond, 'tot 4k 60fps', niet dat alles daarop zou draaien).
Lijkt halve twitter war op gang te zijn gekomen tussen #stadia en #xcloud, maar die laatste is nog lang niet uit in Nederland (stond volgens mij eerder dat dit pas Q2 2020 werd).NotSoSteady schreef op maandag 18 november 2019 @ 19:09:
Veel potentie, maar het komt op mij toch wel over als een mislukte launch. Dit was het ideale moment om mensen volledig te overtuigen. Je kan een product maar een keer lanceren en volgend jaar komen Microsoft en Sony met hun nieuwe consoles en ongetwijfeld verbeterde streamingdiensten. Een gemiste kans in mijn ogen.
[ Voor 41% gewijzigd door SinergyX op 18-11-2019 19:48 ]
https://www.eurogamer.net...y-2019-stadia-tech-review
Maar release is zeker niet al te geweldig. Ik ga het morgen meemaken maar hoop dat er een hoop verbetering onderweg is en zie dit maar als beta test ofzo?
[ Voor 30% gewijzigd door PaRaDoX4 op 18-11-2019 19:59 ]
Dat is toch wel een technisch interessant aspect, een a-synchroon systeem.The set-up here is interesting in that Chromecast and controller are individual clients to the Stadia network and aren't directly communicating
Sorry lieve mensen in Belgie.. you are so fuckedbut bandwidth is still very much a precious commodity for most users and Stadia at its best requires 20GB of the stuff for an hour of play at its highest quality level.
Gelukkig ben ik van Telenet naar edpnet gegaan.SinergyX schreef op maandag 18 november 2019 @ 20:14:
[...]
Dat is toch wel een technisch interessant aspect, een a-synchroon systeem.
[...]
Sorry lieve mensen in Belgie.. you are so fuckedDat zou in theorie de eerste maand worden dat ik ver over de terabyte data kan gaan.
Mindere snelheid maar geen downloadlimiet meer in de kleine lettertjes
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.
Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/
(Beschikbaar tot 31 december 2023)
Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |