en niet eens op ultra. Het mag dan misschien maar een beta zijn maar hiermee maak je het vertrouwen wel kapot bij klanten.. beloven dat je 4k60 kan terwijl het maar 1080p60 is en niet eens de hoogste settings, was dat ook niet een belofte? Ik heb gewacht op stadia voor rdr2 maar draait enkel op 1440p30. slechter dan een xbx.. weer iets dat ze niet kunnen leveren.. google blijft google...schumi1986 schreef op maandag 18 november 2019 @ 19:10:
Destiny 2 helaas 1080p 60fps
Eerlijk is eerlijk, het was al tijdje bekend dat dit een 10.7Tflop videokaart zou worden, dat is niveau vega56/64 op z'n best, dan hoef je geen rocketscience te doen om te begrijpen dat dit nooit 4k/60 zou kunnen worden op zulke games.Tweakwondo schreef op maandag 18 november 2019 @ 20:24:
[...]
en niet eens op ultra. Het mag dan misschien maar een beta zijn maar hiermee maak je het vertrouwen wel kapot bij klanten.. beloven dat je 4k60 kan terwijl het maar 1080p60 is en niet eens de hoogste settings, was dat ook niet een belofte? Ik heb gewacht op stadia voor rdr2 maar draait enkel op 1440p30. slechter dan een xbx.. weer iets dat ze niet kunnen leveren.. google blijft google...
Ergens blijk ik erbij dat dit een marketingsfout is, het kan _tot_ 4k/60fps, net als de PS4P en XBX met checkboards en upscaling, maar iedereen bleef maar blind die 4k/60fps overnemen terwijl dat bij zeker RDR2 met zulke (vega) hardware in de basis onmogelijk is.
Andere kant, als dit huidig systeem aanslaat, kan het best nog een upgrade krijgen in de toekomst. Tegenstelling tot een console, die gewoon een nieuwe moet uitbrengen, kunnen ze bij Google gewoon de kaarten vervangen door wat beters.
[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 18-11-2019 20:30 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik vind het allemaal niet zo shocking. Het komt allemaal neer op een zo'n goed mogelijke internetverbinding. Latency is verwaarloosbaar voor een casual gamer als ik. En er zijn wat functionaliteiten nog niet beschikbaar.
Voor mijn eisen/wensen is het gelukkig dus prima. Ik heb er zin an. Ik hoop dat ze snel die FE versturen...
Voor mijn eisen/wensen is het gelukkig dus prima. Ik heb er zin an. Ik hoop dat ze snel die FE versturen...
ik ben niet zo heel erg bekend met de hardware dat zij gebruiken. Inmiddels wel een review gelezen waarbij het wordt vergeleken met een Xbox one x en vind het wat tegen vallen, niet per se de graphics maar wel de details. lijkt een beetje op een YouTube rendering waarbij je details verliest.. ik heb nog wel de pre order lopen dus zal het wel mee makenSinergyX schreef op maandag 18 november 2019 @ 20:29:
[...]
Eerlijk is eerlijk, het was al tijdje bekend dat dit een 10.7Tflop videokaart zou worden, dat is niveau vega56/64 op z'n best, dan hoef je geen rocketscience te doen om te begrijpen dat dit nooit 4k/60 zou kunnen worden op zulke games.
Ergens blijk ik erbij dat dit een marketingsfout is, het kan _tot_ 4k/60fps, net als de PS4P en XBX met checkboards en upscaling, maar iedereen bleef maar blind die 4k/60fps overnemen terwijl dat bij zeker RDR2 met zulke (vega) hardware in de basis onmogelijk is.
Andere kant, als dit huidig systeem aanslaat, kan het best nog een upgrade krijgen in de toekomst. Tegenstelling tot een console, die gewoon een nieuwe moet uitbrengen, kunnen ze bij Google gewoon de kaarten vervangen door wat beters.
Ja mijn belangrijkste pijnpunt zou input lag zijn geweest maar vooral daarover zijn de meeste reviewers zeer positief. Met muis en keyboard schijnt het wel weer wat minder te zijn omdat dat natuurlijk wat gevoeliger is als een controller.
RDR 2 schijnt dus lang niet zo goed te runnen als op de xboxX, dat valt me dan wel weer tegen.
sommige reviewers schijnen dus last te hebben van rendering en anderen weer helemaal niet, ga in ieder geval mijn bestelling niet cancellen en het zelf maar is ondervinden:)
RDR 2 schijnt dus lang niet zo goed te runnen als op de xboxX, dat valt me dan wel weer tegen.
sommige reviewers schijnen dus last te hebben van rendering en anderen weer helemaal niet, ga in ieder geval mijn bestelling niet cancellen en het zelf maar is ondervinden:)
[ Voor 13% gewijzigd door Stylze op 18-11-2019 21:02 ]
Playstation 5
Ik heb ook iets te snel te negatief gereageerd. Heb nu een aantal reviews gekeken en hoewel het mij echt tegenvalt dat rdr op 30fps draait en destiny maar 1080p is ga ik niet annuleren.
Ik hoop dat ik snel kan beta testen
Mja dit zegt IGN weer over het draaien van bijv Destiny:schumi1986 schreef op maandag 18 november 2019 @ 21:02:
Ik heb ook iets te snel te negatief gereageerd. Heb nu een aantal reviews gekeken en hoewel het mij echt tegenvalt dat rdr op 30fps draaid en destiny maar 1080p is ga ik niet annuleren.
"I’m floored with the graphical fidelity Stadia delivers over the air. Tiny details like scratches on your starfighter in Destiny 2 or patches of mud on Lara Croft’s arm are fully rendered as they would appear on a top-tier gaming PC. Better yet all the games I tried on Google Stadia really do stream at 60 frames per second, making them look indistinguishable from playing them on a home console or even a top-end gaming PC."
Is dan misschien geen RDR2 maar toch wel indrukwekkend dit imo.
en dit over de latency:
"Stadia has made fantastic improvements in reducing latency and it’s the one service that doesn’t make me feel like I’m actually streaming a game."
[ Voor 9% gewijzigd door Stylze op 18-11-2019 21:06 ]
Playstation 5
Idd de latency is best indrukwekkend.
Ben toch wel benieuwd of die resoluties nog gaan veranderen hoe gaan ze anders het pro lidmaatschap aan de man brengen?
Ben toch wel benieuwd of die resoluties nog gaan veranderen hoe gaan ze anders het pro lidmaatschap aan de man brengen?
Ja precies maar denk dat het wel gaat verbeteren nog, ook al had dat eigenlijk nu met launch al beter gemoeten Google heeft wel aangegeven dat alles op het begin niet optimaal gaat zijn en beter gaat worden met de tijdschumi1986 schreef op maandag 18 november 2019 @ 21:17:
Idd de latency is best indrukwekkend.
Playstation 5
Er is dus ooit een tweet verstuurd vanuit Stadia zelf met iets in de trant van "ben je niet in staat om rdr2 op je pc te draaien. Op stadia speel je het in a glorious 4k/60fps.SinergyX schreef op maandag 18 november 2019 @ 20:29:
[...]
Eerlijk is eerlijk, het was al tijdje bekend dat dit een 10.7Tflop videokaart zou worden, dat is niveau vega56/64 op z'n best, dan hoef je geen rocketscience te doen om te begrijpen dat dit nooit 4k/60 zou kunnen worden op zulke games.
Tja als je het dan vervolgens niet waarmaakt..
Die tweet was ook al heel snel weer verwijderd. Toch ga ik rdr2 wel halen voor stadia even kijken hoe het verschilt met de reguliere PS4.schumi1986 schreef op maandag 18 november 2019 @ 21:25:
[...]
Er is dus ooit een tweet verstuurd vanuit Stadia zelf met iets in de trant van "ben je niet in staat om rdr2 op je pc te draaien. Op stadia speel je het in a glorious 4k/60fps.
Tja als je het dan vervolgens niet waarmaakt..
Ben het wel echt eens met de kritiek dat RDR 2 gewoon niet goed genoeg draait, erg jammer en niet zoals beloofd door google.
Lijstje van de prijzen trouwens
On day one, you'll have your choice of 22 games, up from an expected 12:
Assassin's Creed Odyssey – $30 for Pro subscribers (normally $59.99)
Attack on Titan: Final Battle 2 – Pricing TBA
Destiny 2: The Collection – Free for Pro subscribers
Farming Simulator 2019 – Pricing TBA
Gylt – $29.99 (exclusive)
Grid – Pricing TBA
Just Dance 2020 – $49.99
Kine – $19.99
Metro Exodus – Pricing TBA
Mortal Kombat 11 – $41.99 for Pro subscribers (normally $59.99)
NBA 2K20 – Pricing TBA
Rage 2 – Pricing TBA
Red Dead Redemption 2 – $59.99
Thumper – $19.99
Tomb Raider – $10 for Pro subscribers (normally $19.99)
Rise of the Tomb Raider – $29.99
Shadow of the Tomb Raider – $59.99
Samurai Showdown – Free for Pro subscribers (normally $59.99)
Trials Rising – Pricing TBA
Wolfenstein: Youngblood – Pricing TBA
Deze prijzen waren ongeveer wel te verw8en en best prima imo voor als je Pro hebt tenminste, prijzen voor niet pro leden zijn veel te duur.
Lijstje van de prijzen trouwens
On day one, you'll have your choice of 22 games, up from an expected 12:
Assassin's Creed Odyssey – $30 for Pro subscribers (normally $59.99)
Attack on Titan: Final Battle 2 – Pricing TBA
Destiny 2: The Collection – Free for Pro subscribers
Farming Simulator 2019 – Pricing TBA
Gylt – $29.99 (exclusive)
Grid – Pricing TBA
Just Dance 2020 – $49.99
Kine – $19.99
Metro Exodus – Pricing TBA
Mortal Kombat 11 – $41.99 for Pro subscribers (normally $59.99)
NBA 2K20 – Pricing TBA
Rage 2 – Pricing TBA
Red Dead Redemption 2 – $59.99
Thumper – $19.99
Tomb Raider – $10 for Pro subscribers (normally $19.99)
Rise of the Tomb Raider – $29.99
Shadow of the Tomb Raider – $59.99
Samurai Showdown – Free for Pro subscribers (normally $59.99)
Trials Rising – Pricing TBA
Wolfenstein: Youngblood – Pricing TBA
Deze prijzen waren ongeveer wel te verw8en en best prima imo voor als je Pro hebt tenminste, prijzen voor niet pro leden zijn veel te duur.
Playstation 5
Met krap 2 weken naar Black Friday.. zullen ze wel erg moeten zakken, ik zie nu al acties van 2 games voor 30 pond (waaronder Odessy).Stylze schreef op maandag 18 november 2019 @ 21:31:
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Vindt het wel echt leip om in die reviews gewoon een destiny 2 en RDR2 op mobiele telefoons te zien runnen haha wel vet hoor.
Is toch heel handig als je vriendin ofzo op de tv wat wil kijken en jij zit midden in een missie kan je direct doorgamen op je Phone of laptop.
Is toch heel handig als je vriendin ofzo op de tv wat wil kijken en jij zit midden in een missie kan je direct doorgamen op je Phone of laptop.
Playstation 5
Snippet uit de Eurogamer review:
Morgen maar eens wat meer reviews lezen en kijken.
Daar was ik al bang voor. Juist bij dit soort games irriteer ik me hieraan. Bij een 60fps game op de console zal het verschil nog wel iets groter zijn, denk ik. Prima dat het speelbaar is, maar het moet gewoon snappy zijn. Speelbaar vind ik persoonlijk onvoldoende, wetende dat het beter kan.Destiny 2 is perfectly playable on Stadia and delivers the 60fps experience that Xbox One X cannot, but even so, it feels considerably snappier on console - and this is borne out by the latency numbers.
Morgen maar eens wat meer reviews lezen en kijken.
En toen kreeg ik dit…

Tja.. keuzes
Maar aangezien ik toch nog niet eens een reservering op m'n CC heb, verwacht ik ook niet echt een code morgen om te mogen beginnen

Tja.. keuzes
Maar aangezien ik toch nog niet eens een reservering op m'n CC heb, verwacht ik ook niet echt een code morgen om te mogen beginnen
[ Voor 37% gewijzigd door SinergyX op 18-11-2019 22:17 ]
SinergyX schreef op maandag 18 november 2019 @ 22:17:
En toen kreeg ik dit…
[Afbeelding]
Tja.. keuzes
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Kan je juist mooi gaan vergelijken toch:)SinergyX schreef op maandag 18 november 2019 @ 22:17:
En toen kreeg ik dit…
[Afbeelding]
Tja.. keuzes
Trouwens hier een uitgebreide review met veel gameplay op verschillende devices:
Playstation 5
Ik ben echt benieuwd of iemand van hier morgen überhaupt kan spelen.
Heeft nog niemand geroepen dat het is verzonden toch? Dus die kans lijkt me klein.schumi1986 schreef op maandag 18 november 2019 @ 22:22:
Ik ben echt benieuwd of iemand van hier morgen überhaupt kan spelen.
Vanaf wanneer konden we in NL bestellen? Weet iemand dat nog? Zelf 8 juni besteld.
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Op het moment dat het pakketje verzonden wordt krijg je de code waarmee je dus alvast (op je laptop) kunt spelen dus morgen zou nog kunnen.DeTjuk schreef op maandag 18 november 2019 @ 22:28:
[...]
Heeft nog niemand geroepen dat het is verzonden toch? Dus die kans lijkt me klein.
Vanaf wanneer konden we in NL bestellen? Weet iemand dat nog? Zelf 8 juni besteld.
Google heeft zojuist het bedrag bij me afschreven, maar er is nog niks verzonden? Verzenddatum ook niet aangepast.
Wilde juist even afwachten tot de released te kijken of ik nog zou annuleren. Google had immers beloofd dat er pas geld afgeschreven zou worden op het moment van verzenden. Voelt een beetje als een paniekerige moneygrab, tenzij ik hem morgen alsnog ontvang natuurlijk.
Wilde juist even afwachten tot de released te kijken of ik nog zou annuleren. Google had immers beloofd dat er pas geld afgeschreven zou worden op het moment van verzenden. Voelt een beetje als een paniekerige moneygrab, tenzij ik hem morgen alsnog ontvang natuurlijk.
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Wired – 6/10
The Guardian – 3/5
IGN – “If you’re cursed with data caps from your Internet provider, you might want to avoid Stadia.”
The Verge – “There’s no reason anyone should buy into Stadia right now.”
Financial Post – “If you head in anticipating an experience with the same graphical fidelity and tight, instantaneous control as you’d get from a high end gaming PC or console, you’re bound to be at least a little disappointed.”
Polygon – “The biggest problem is that Stadia, at launch, hasn’t provided a smooth, seamless experience when playing games.”
PC World – “A glimpse of a future some other company will probably perfect.”
Gamespot – “Too little, too soon.”
VentureBeat – “One of the many problems with Stadia is that you and I are not guaranteed to get the same experience.”
GamesRadar – “If the circumstances are right, if your connection is strong, then Stadia feels like a potential pathway towards the future for this industry and game-streaming feels like magic.”
Ars Technica – “Google’s game streaming is too limited and too unreliable, for too little benefit.”
Yahoo Finance – “At the moment, I’d hold off on picking up a Stadia kit, simply because so many features are still being finished for early 2020.”
Screenrant – “Google Stadia works just fine under perfect testing conditions, but that doesn’t mean it’s worth a purchase right out of the gate.”
CNET – “Gaming’s streaming future isn’t here yet.”
Ai wel beetje pijnlijk.
Je kan nog gewoon makkelijk annuleren hoorDannydekr schreef op maandag 18 november 2019 @ 23:02:
Google heeft zojuist het bedrag bij me afschreven, maar er is nog niks verzonden? Verzenddatum ook niet aangepast.
Storten ze het geld dan weer terug? Of wat is de procedure? Vind het geen normale gang van zaken dat ze ondanks hun belofte zomaar het geld eerder afschrijven, terwijl de verzenddatum niet gewijzigd is. Voelt als paniekvoetbal.schumi1986 schreef op maandag 18 november 2019 @ 23:15:
[...]
Je kan nog gewoon makkelijk annuleren hoor
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Best wel, maar ik vermoed dat Google er alles aan heeft willen doen om ruim voor de release van de PS5 en Xbox 'Scarlett' de dienst te lanceren. Volgend jaar krijg je een constante stroom aan verhalen over de nieuwe consoles en de vraag is dan hoeveel aandacht er nog zal gaan naar Stadia. Echt een gemiste kans.uchiha tijntje schreef op maandag 18 november 2019 @ 23:13:
Ai wel beetje pijnlijk.
App doet helaas nog een regio check, dus dat is een no-go voor x-cloud (VPN moet ik nog een keer fixen).Stylze schreef op maandag 18 november 2019 @ 22:22:
[...]
Kan je juist mooi gaan vergelijken toch:)![]()
Trouwens hier een uitgebreide review met veel gameplay op verschillende devices:
[YouTube: Google Stadia Cloud Gaming Review!]
Nu maar hopen op iets van een melding morgen
Jep, maar je kunt het ook uitproberen en binnen het zichttermijn weer retourneren.Dannydekr schreef op maandag 18 november 2019 @ 23:17:
[...]
Storten ze het geld dan weer terug? Of wat is de procedure? Vind het geen normale gang van zaken dat ze ondanks hun belofte zomaar het geld eerder afschrijven, terwijl de verzenddatum niet gewijzigd is. Voelt als paniekvoetbal.
Persoonlijk maak ik mij niet druk om die 130 Euro. Mocht het gigantisch floppen die Chromecast ultra komt altijd wel van pas en de controller zal later ook wel voor andere apparaten gebruikt kunnen worden.
Als ik nu 500euro had uitgegeven had ik denk ik geannuleerd en een paar maandjes gewacht.
Is wel een lijst waar precies de negatieve dingen gepakt worden en zelfs negatieve quotes gepakt worden van reviews die wel voor de rest heel positief zijn zoals bijv IGN..
Playstation 5
IGN is met hun IGN first “programma” al tijden niet meer kritisch in mijn optiek.
Zou ook zeker eens wat Europese reviews bekijken. Internetverbindingen zijn in Europa doorgaans beter.Stylze schreef op maandag 18 november 2019 @ 23:31:
[...]
Is wel een lijst waar precies de negatieve dingen gepakt worden en zelfs negatieve quotes gepakt worden van reviews die wel voor de rest heel positief zijn zoals bijv IGN..
Inmiddels een Nederlandstalige mail gekregen met uitleg hoe ik alles het beste kan aansluiten.
Ook in die mail een link naar de App. Die deed een check en gaf aan dat mijn telefoon compatibel is en heeft de app vervolgens geïnstalleerd op mijn Huawei. Er wordt gevraagd om de registratiecode als eenmaal bent ingelogd op de app. Toch vreemd, ik dacht dat dit alleen op de Pixel zou kunnen.
Nog geen verzendbevestiging, wel alles netjes van de creditcard afgeschreven. Order is gedaan op 7 juni.

Ook in die mail een link naar de App. Die deed een check en gaf aan dat mijn telefoon compatibel is en heeft de app vervolgens geïnstalleerd op mijn Huawei. Er wordt gevraagd om de registratiecode als eenmaal bent ingelogd op de app. Toch vreemd, ik dacht dat dit alleen op de Pixel zou kunnen.
Nog geen verzendbevestiging, wel alles netjes van de creditcard afgeschreven. Order is gedaan op 7 juni.

[ Voor 14% gewijzigd door r_brus op 19-11-2019 00:03 ]
Iedereen kan die app installeren, de code die je daar moet invoeren is de activatiecode om stadia te gaan gebruiken.r_brus schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 00:00:
Inmiddels een Nederlandstalige mail gekregen met uitleg hoe ik alles het beste kan aansluiten.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Echt gamen op de telefoon kan voorlopig alleen op de Pixel.
EDIT: Rdr2 in de stadia web versie schijnt 60fps te draaien op 1080p. Waarschijnlijk verschilt dit dus per input op welke resulutie en fps een game op stadia draait.
[ Voor 6% gewijzigd door schumi1986 op 19-11-2019 00:19 ]
Volgens mij 6 juni. De mijne is ook nog niet verzonden wel afgeschreven.DeTjuk schreef op maandag 18 november 2019 @ 22:28:
[...]
Heeft nog niemand geroepen dat het is verzonden toch? Dus die kans lijkt me klein.
Qua netwerk zal Nederland er prima vanaf komen uncapped glasvezel en dicht bij datacenters. Ben dus erg benieuwd naar Ping tijden hier
waar zitten de data centers hier eigenlijk? Volgens mij alleen in groningen eentje toch?
[ Voor 34% gewijzigd door Stylze op 19-11-2019 00:52 ]
Playstation 5
Ign heeft op t moment een livestream. Nu ziet het er dan wel weer aardig goed uit.
Ik krijg steeds meer het idee dat ik het zelf moet gaan ervaren
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
https://peering.google.com/#/infrastructureStylze schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 00:44:
waar zitten de data centers hier eigenlijk? Volgens mij alleen in groningen eentje toch?
Op veel plekken. Ik heb alleen geen idee waar de Stadia servers draaien.
Hieronder staan veel reviews gebundeld. Ik had er al niet teveel van verwacht, maar dat het zo slecht zou zijn.
De UI is niet af (ondersteunt niet eens landscape op mobiel), de games zijn te duur en presteren ondermaats (nog minder dan op console in sommige gevallen), lag is een loterij (ongeacht hoe goed je verbinding is). Er zijn veel te weinig games en er is geen killer app. De dienst is duidelijk te vroeg gelanceerd.
https://www.resetera.com/...iew-thread.153805/page-16
De UI is niet af (ondersteunt niet eens landscape op mobiel), de games zijn te duur en presteren ondermaats (nog minder dan op console in sommige gevallen), lag is een loterij (ongeacht hoe goed je verbinding is). Er zijn veel te weinig games en er is geen killer app. De dienst is duidelijk te vroeg gelanceerd.
@bram1984 dat kan heel goed kloppen, en ik verwacht ook echt niet dat het meteen spot on werkt. Hoewel Google het zelf niet zo noemt ga je toch echt een soort van beta fase in voor een beperkt (founders) publiek. Ik verwacht echt wel dat dit in de komende maanden zich de goede kant op gaat ontwikkelen. Zo niet, dan stop ik evengoed ook met het abbo en heb ik toch een ultra cc die ik toch al ging kopen. Ik maak me er niet zo druk om.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Klinkt allemaal heel erg bekend. Vrijwel elke lancering die ik ooit meemaakte had dit. Min de performance issues.
Buiten de dingen die ze beloofd hadden en nu er klaarblijkelijk niet bij zitten (state share, capture etc etc.) werkt het voor de een echt goed, voor de ander waardeloos en de grote meerderheid mixed feelings.
okay de ui is waardeloos, weinig games. daar moeten we nu even omheen kijken. (daarbij waren al die dingen bekend en gecommuniceerd voor release)
De technologie heeft potentie om te werken. Hou ik een stadia pro abbo nadat mijn 3 maanden om zijn? hoogst waarschijnlijk niet. maar ben zeker wel benieuwd hoe dit verder gaat, ook met het oog op concurrentie met XCloud.
Launch is niet zo dramatisch als het doet lijken. missing features is het grootste commentaar punt.
Ik betwijfel of ik mijn key ga krijgen vandaag, maar als ik mijn key heb kan ik wel een kleine livestream opzetten voor ons/tweakers om het een en ander te proberen op een 100/100 up down lijntje
okay de ui is waardeloos, weinig games. daar moeten we nu even omheen kijken. (daarbij waren al die dingen bekend en gecommuniceerd voor release)
De technologie heeft potentie om te werken. Hou ik een stadia pro abbo nadat mijn 3 maanden om zijn? hoogst waarschijnlijk niet. maar ben zeker wel benieuwd hoe dit verder gaat, ook met het oog op concurrentie met XCloud.
Launch is niet zo dramatisch als het doet lijken. missing features is het grootste commentaar punt.
Ik betwijfel of ik mijn key ga krijgen vandaag, maar als ik mijn key heb kan ik wel een kleine livestream opzetten voor ons/tweakers om het een en ander te proberen op een 100/100 up down lijntje
[ Voor 9% gewijzigd door PaRaDoX4 op 19-11-2019 07:48 ]
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
Zag op Reddit een post voorbijkomen over RDR2 dat Stadia team zelf getweet had dat het in 4K60 zou draaien. Damn dat is dan wel een foutje, tweet was ook al verwijderd.
Zelf zojuist toch maar besteld, die Amerikanen met brakke verbindingen
Hier 1gbs/1gbs stabiele lijn dus ben erg benieuwd.
Nu wachten tot het geleverd wordt, levering staat bij mij op 2-3 december.
Zelf zojuist toch maar besteld, die Amerikanen met brakke verbindingen
Nu wachten tot het geleverd wordt, levering staat bij mij op 2-3 december.
Precies stadia isvvoorlopig gewoon nog niet voor iedereen, als je gewoon vanaf launch de beste kwaliteit zonder enige problemen verw8 zal je gewoon nog even moeten wachten.
Heb nu een stuk of 10 review filmpjes gezien en de ervaringen zijn gewoon erg verschillend en dat zal hem zitten in de verschillende setups die iedereen gebruikt maar ook in de verschillende verw8ingen.
Sommige mensen eisen dat alles vanaf dag 1 meteen perfect moet werken en die lopen stadia meteen helemaal de grond in te trappen.
Je moet dit de komende maanden echt als een beta zien anders is het gewoon niet iets wat je nu al moet aanschaffen.
Heb nu een stuk of 10 review filmpjes gezien en de ervaringen zijn gewoon erg verschillend en dat zal hem zitten in de verschillende setups die iedereen gebruikt maar ook in de verschillende verw8ingen.
Sommige mensen eisen dat alles vanaf dag 1 meteen perfect moet werken en die lopen stadia meteen helemaal de grond in te trappen.
Je moet dit de komende maanden echt als een beta zien anders is het gewoon niet iets wat je nu al moet aanschaffen.
Playstation 5
Ze komen de gemaakte beloftes gewoon niet na, en daar mag je dan geen kritiek op hebben?Stylze schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:04:
Precies stadia isvvoorlopig gewoon nog niet voor iedereen, als je gewoon vanaf launch de beste kwaliteit zonder enige problemen verw8 zal je gewoon nog even moeten wachten.
De meeste games draaien nog slechter dan een PS4 (Pro) of Xbox One (X), en die hardware is al 5 jaar (2 a 3 jaar) oud.
En als je dan leest dat Destiny 2 maar op medium settings draait en geupscaled wordt naar 4k. En zelfs dan op de huidige consoles met 30 fps beter speelt dan Stadia op 60 fps.
Een grote grap op het moment.
En dan heb ik het nog niet over de 50ms extra inputlag tov een PS4 of Xbox.
[ Voor 0% gewijzigd door Segafreak83 op 19-11-2019 08:19 . Reden: Typo ]
Je mag zeker wel kritiek hebben, het probleem is alleen dat het geen waarop commentaar wordt gegeven vrijwel allemaal al gecommuniceerd was. Buiten of dat goed is of niet de info was er om je order te cancelen.Segafreak83 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:17:
[...]
Ze komen de gemaakte beloftes gewoon niet waar, en daar mag je dan geen kritiek op hebben?
De meeste games draaien nog slechter dan een PS4 (Pro) of Xbox One (X), en die hardware is al 5 jaar (2 a 3 jaar) oud.
En als je dan leest dat Destiny 2 maar op medium settings draait en geupscaled wordt naar 4k. En zelfs dan op de huidige consoles met 30 fps beter speelt dan Stadia op 60 fps.
Een grote grap op het moment.
En dan heb ik het nog niet over de 50ms extra inputlag tov een PS4 of Xbox.
Ik ben van mening dat je alleen naar de core moet kijken. En dat haal je ook aan. Ik heb zeker mixed feelings over de kwaliteit issues. Echter zijn de grootste problemen aanwezig bij RDR2. en de dev's (rockstar) heeft de base console editie geport naar stadia en nu wordt deze vergeleken met de pro en one x versie. nu zou je dat natuurlijk als argument kunnen gebruiken dat het dan zeker 60 fps zou moeten kunnen draaien.
(daar ben ik het volledig mee eens)
maar een grote grap vind ik nog wat ver gaan.
je punt van d2 upscale was ik nog niet tegengekomen. niet dat ik je niet geloof maar je hebt mijn intresse gewekt. heb je hier een bron van?
Had gehoopt op een code deze morgen, helaas niks. Ook geen verzendbevestiging. Internetmemes gaan wel al los: 
Zou me er niet teveel van aantrekken.
Ik verwacht dat in Nederland het een stuk beter gaat zijn.

Zou me er niet teveel van aantrekken.
Hoe lang zou het duren voordat deze tweet verwijderd wordt?
https://twitter.com/mrphi.../1181739544783097858?s=21
En tuurlijk, ik verwachtte al dat we een soort van beta krijgen. Maar als dit soort top mensen, deze uitspraken maken. Dan kan je er donder op zeggen dat de media hoge verwachtingen krijgt.
En tuurlijk, ik verwachtte al dat we een soort van beta krijgen. Maar als dit soort top mensen, deze uitspraken maken. Dan kan je er donder op zeggen dat de media hoge verwachtingen krijgt.
Bron: https://www.theverge.com/...ecs-features-chrome-pixelPaRaDoX4 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:22:
[...]
je punt van d2 upscale was ik nog niet tegengekomen. niet dat ik je niet geloof maar je hebt mijn intresse gewekt. heb je hier een bron van?
Initially, Google told us that it was using the highest-resolution, highest-fidelity build of Destiny 2 available. But Bungie later confirmed that our eyes weren’t deceiving us. “When streaming at 4K, we render at a native 1080p and then upsample and apply a variety of techniques to increase the overall quality of effect,” a Bungie rep said, adding that D2 runs at the PC equivalent of medium settings. That explains why the Xbox One X build, which runs at a native 4K and with higher-res assets, looks so much better than Stadia.
Technisch gezien is het ook een 4k@60 stream, maar de rendering is het niet. Neemt niet weg dat door dit soort uitspraken mensen gaan verwachten dat het true 4k@60 is.Pukson schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:31:
Hoe lang zou het duren voordat deze tweet verwijderd wordt?
Ik zie het nog wel positief, het kan alleen maar beter. Mocht het over 3 maanden nog steeds niet beter zijn dan neem ik gewoon geen abonnement en game ik lekker op 1080p aangezien ze toch geen true 4k@60 aanbieden op de games die ik graag wil spelen.
[ Voor 31% gewijzigd door ulTimaS op 19-11-2019 08:43 ]
Ja dit zijn wel de punten die ze op orde hadden moeten hebben om op zijn minst het publiek en de media enigzins wild te maken.
Nu is er bij stadia natuurlijk wel de mogelijkheid om te groeien. wat bij een console vrijwel niet mogelijk is.
Voor zover ik het begrijp bied google een 4k stream aan en is de rest voor de dev. Maar stadia heeft 4 techneuten naar bungie gestuurd om alles in orde te brengen. dus wat hebben die al die tijd daar dan gedaan?
Nu is er bij stadia natuurlijk wel de mogelijkheid om te groeien. wat bij een console vrijwel niet mogelijk is.
Voor zover ik het begrijp bied google een 4k stream aan en is de rest voor de dev. Maar stadia heeft 4 techneuten naar bungie gestuurd om alles in orde te brengen. dus wat hebben die al die tijd daar dan gedaan?
Je hebt ook wel je best gedaan dan om alleen de dingen uit reviews te halen die je bias bevestigen hè?bram1984 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 07:02:
Hieronder staan veel reviews gebundeld. Ik had er al niet teveel van verwacht, maar dat het zo slecht zou zijn.
Maar ja maakt verder niet zoveel uit.
Ik ben nog steeds van het zelf ervaren ipv internet "experts" volgen, dus ik ga het zien de komende week ws.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Die snap ik niet? stadia is toch ook bestaande hardware net als een console? (alleen dan buiten je huis)PaRaDoX4 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:41:
Ja dit zijn wel de punten die ze op orde hadden moeten hebben om op zijn minst het publiek en de media enigzins wild te maken.
Dus alles wat nu problemen geeft is software, dit kan bij elke console ook gewoon een update krijgen, de xbox 360 had dat geloof ik ook een paar keer.
Ik vind stadia een top concept en er liggen veel mogelijkheden, alleen vind ik dat ze dit te hard gepushed hebben en veel te veel beloftes hebben gedaan. Typisch voorbeeld van marketing die dingen roept en developers die moeten buffelen om het waar te maken.
Feit is dat Google de boel besodemieterd heeft door in hun communicetiekanalen te stellen dat 4K/60FPS met hoge instellingen de norm zou zijn en dat het bij uitzondering omlaag geschroefd kan worden.
Geen enkele game bij de lancering maakt het waar. RDR2 draait ergens op medium settings met een gaar upscale algoritme waardoor een Xbox of PlayStation 4 Pro versie er beduidend beter uitziet. D2 draait op 1080P, medium settings met een te hoge FOV.
Dan erbij beloofde Google op hun eigen website pas geld af te schrijven als het verzonden zou zijn, maar dit blijkt ook niet te kloppen. Ik moet nog steeds wachten tot de 28/29ste, het geld werd gisteren echter afgeschreven.
Verwachtingmanagement, communicatie en het verdienmodel zijn echt dusdanig slecht dat ik me afvraag of Google dit nog goed kan maken. Ze staan nu echt 5-0 achter bij wijze van spreken.
Geen enkele game bij de lancering maakt het waar. RDR2 draait ergens op medium settings met een gaar upscale algoritme waardoor een Xbox of PlayStation 4 Pro versie er beduidend beter uitziet. D2 draait op 1080P, medium settings met een te hoge FOV.
Dan erbij beloofde Google op hun eigen website pas geld af te schrijven als het verzonden zou zijn, maar dit blijkt ook niet te kloppen. Ik moet nog steeds wachten tot de 28/29ste, het geld werd gisteren echter afgeschreven.
Verwachtingmanagement, communicatie en het verdienmodel zijn echt dusdanig slecht dat ik me afvraag of Google dit nog goed kan maken. Ze staan nu echt 5-0 achter bij wijze van spreken.
Google kan de Vega56 eruit trekken en er een 2080 in stoppen, iets wat je niet zomaar kan met een bestaande console seriekneusteun schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:46:
[...]
Die snap ik niet? stadia is toch ook bestaande hardware net als een console? (alleen dan buiten je huis)
Dus alles wat nu problemen geeft is software, dit kan bij elke console ook gewoon een update krijgen, de xbox 360 had dat geloof ik ook een paar keer.
Ik denk alleen niet dat ze dat nu al gaan doenSinergyX schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:48:
[...]
Google kan de Vega56 eruit trekken en er een 2080 in stoppen, iets wat je niet zomaar kan met een bestaande console serie
Een hardware upgrade kan zeker plaatsvinden, maar dat gaan ze (gok ik) niet elk jaar doen.
Geheel verbaasd kan ik niet zijn, we wisten dat er aangepaste Vega56s in zitten, waarbij ik denk dat het niet heel veel gezocht is om ervan uit te gaan dat de kloksnelheid en voedingsspanningen verlaagt zijn om minder hitte te produceren. Bij elke benchmark kan je zo zien dat er geen schijn van kans is dat een Vega56 4k 60fps haalt bij veruit de meeste spellen.
Dat 4k 60fps gewoon een upscale is verbaasd mij dus niet geheel, maar tegelijk blijft het natuurlijk een leugen van Google. Juridisch misschien niet hoor, maar voor alle praktische toepassingen wel. Stuur dan gewoon een 1080p stream door en laat mijn TV lekker upscalen. Maar dat geeft minder goede marketing.
Maar dan moeten vergelijkingen dus wel eerlijk worden gemaakt: Niet dat Scadia 4k 60fps kan, en dat als je dat zelf betrouwbaar wil je een 2080TI moet kopen. Nee, je moet het vergelijken met een PC met equivalent van een Vega56 erin.
Dat 4k 60fps gewoon een upscale is verbaasd mij dus niet geheel, maar tegelijk blijft het natuurlijk een leugen van Google. Juridisch misschien niet hoor, maar voor alle praktische toepassingen wel. Stuur dan gewoon een 1080p stream door en laat mijn TV lekker upscalen. Maar dat geeft minder goede marketing.
Maar dan moeten vergelijkingen dus wel eerlijk worden gemaakt: Niet dat Scadia 4k 60fps kan, en dat als je dat zelf betrouwbaar wil je een 2080TI moet kopen. Nee, je moet het vergelijken met een PC met equivalent van een Vega56 erin.
de stream is 4k 60fps op een cc ultra, alle andere streams zijn 1080p 60fps. ik ben redelijk tot goed op de hoogte gebleven en het was geen leugen dat de native resolutie en fps afhankelijk is van de dev en mogelijkheden binnen stadia. besodemieteren gaat wat ver, enige wat je ze kwalijk kan nemen is de fps van de stream die is op wat momenten 30 fps geloof ik gezien te hebben.Dannydekr schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:48:
Feit is dat Google de boel besodemieterd heeft door in hun communicetiekanalen te stellen dat 4K/60FPS met hoge instellingen de norm zou zijn en dat het bij uitzondering omlaag geschroefd kan worden.
(vind het nu ook ondermaats en minder dan ik verwachte hoor)
zolang nog niks verzonden is kan je gewoon cancelen en krijg je vrijwel direct je geld terug. Er zijn n.a.v. gisteren genoeg mensen geweest die hebben gecancelledDan erbij beloofde Google op hun eigen website pas geld af te schrijven als het verzonden zou zijn, maar dit blijkt ook niet te kloppen. Ik moet nog steeds wachten tot de 28/29ste, het geld werd gisteren echter afgeschreven.
[ Voor 5% gewijzigd door PaRaDoX4 op 19-11-2019 08:56 ]
Nou nou nou. 5-0 achter. Eerder 1-0 achter in het begin van de wedstrijd. Er kan nog zoveel gebeuren. Ik ben verwend, dus ik zal niks merken van iets mindere graphics. Want dat gaat voorlopig lastig op te lossen zijn (het is immers een gecomprimeerde stream).Dannydekr schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:48:
En dat gezeur over het afschrijven van het geld is een beetje vreemd. Je verwacht toch niet dat ze ná verzending pas gaan kijken of ze het geld kunnen afschrijven, dus 1-2 dagen voor verzending is totaal niet vreemd. Ze hebben dan ook nooit gezegd ná verzending, maar bij verzending:
Die 1-2 dagen eerder (verwerking etc. van de betaling) zijn mijn inziens volkomen normaal.Wanneer wordt het geld van mijn rekening afgeschreven?
Als je de Stadia Founder's Edition hebt gereserveerd, worden de kosten in rekening gebracht op het moment dat je bestelling wordt verzonden.
Ben wel benieuwd naar een reactie van Google over het 4k 60fps verhaal, iedereen noemt ze al leugenaars maar denk niet dat ze dit zelf verwacht hadden anders kan je toch nooit het Pro abbo verkopen zometeen ze zijn natuurlijk niet helemaal gek…
Playstation 5
Verschillende reviews gelezen en zojuist in de auto ook een stuk of 3/4 in de auto geluisterd via YT.Flagg schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:46:
[...]
Je hebt ook wel je best gedaan dan om alleen de dingen uit reviews te halen die je bias bevestigen hè?
Maar ja maakt verder niet zoveel uit.
Ik ben nog steeds van het zelf ervaren ipv internet "experts" volgen, dus ik ga het zien de komende week ws.
Jij bent wel onder de indruk dus? Het is gewoon een loterij hoe goed het werkt, ongeacht je verbinding. Google heeft zichzelf echt gigantisch voor lul gezet met uitspreken als "Google Stadia will be “faster and more responsive” than local gaming hardware". En al die features die niet blijken te werken op launch. Games die je op andere platformen goedkoper kunt krijgen. Microsoft lacht zich rot als ze over een paar maanden xCloud uitrollen. PS Now wordt veel minder gemarket, maar is ook veel meer waar voor je geld als je niet mobiel wilt gamen (daar kun je je games ook nog eens bij spelen en downloaden binnen een vast maandbedrag). Geld dat toevallig wordt afgeschreven de dag voor/op de dag dat het review embargo afloopt (toeval zeker?).
Kijk, ik heb zelf geen interesse om streaming zelf te gaan gebruiken, maar ik vind het wel een leuke ontwikkeling die ik in de gaten houd. Ik heb dus weinig baat bij wel of geen succes van Stadia. Maar ik vind dit wel een dikke middelvinger van Google naar alle early adopters. En dan roepen mensen dat het een beta is, maar zo behandelt Google het niet. Ze noemen het ook geen beta. Vandaag is de officiële launch.
https://www.pcgamesn.com/...I1NWk4HYtNZL_XvBAmzn2ehPg
Puntje 5 is toch een redelijke 'AV' afvangregeltje, zoals origineel Sony/MS ook games '4k' noemde, maar dit checkerboard upscales waren.Stylze schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:57:
Ben wel benieuwd naar een reactie van Google over het 4k 60fps verhaal, iedereen noemt ze al leugenaars maar denk niet dat ze dit zelf verwacht hadden anders kan je toch nooit het Pro abbo verkopen zometeen ze zijn natuurlijk niet helemaal gek…
En moet je jezelf vragen.. wil jij RDR2 4k/60fps, maar alles op lowest settings, of 'iets' hoger en dan maar wat lagere resolutie?
Dat nog niet eens, dit is meer een flut start, maar het hele 0 communicatie richting founders of over uberhaubt verzending, dat noem ik de middelvinger.bram1984 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:00:
Maar ik vind dit wel een dikke middelvinger van Google naar alle early adopters.
[ Voor 21% gewijzigd door SinergyX op 19-11-2019 09:02 ]
Verwijderd
Optimisme is goed, maar denk je dat er nog veel animo voor Stadia zal komen zodra de xcloud service outkomt, die streaming combineert met de gigantische gamepass catalogus?Flagg schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:46:
[...]
En ja, die xcloud zal ongetwijfeld dezelfde tekortkomingen hebben (want hoeveel ze ook beloven, internetverbindingen zijn inherent te onbetrouwbaar voor low-latency 4K streaming), maar voor mensen die ECHT willen streamen ipv lokaal spelen is dit op financieel vlak sowieso een stuk betere deal.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2019 09:03 ]
communicatie was er toch gewoon? vorige week was er nog een Ask me Anything?SinergyX schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:01:
[...]
Dat nog niet eens, dit is meer een flut start, maar het hele 0 communicatie richting founders of over uberhaubt verzending, dat noem ik de middelvinger.
Staat dat de levering rond 28-29 gepland staat. Dit zijn dus 10 dagen. Voelt daardoor alsof ze paniekerig maar afschrijvingen forceren om annuleringen te voorkomen.barrymossel schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:56:
[...]
Nou nou nou. 5-0 achter. Eerder 1-0 achter in het begin van de wedstrijd. Er kan nog zoveel gebeuren. Ik ben verwend, dus ik zal niks merken van iets mindere graphics. Want dat gaat voorlopig lastig op te lossen zijn (het is immers een gecomprimeerde stream).
En dat gezeur over het afschrijven van het geld is een beetje vreemd. Je verwacht toch niet dat ze ná verzending pas gaan kijken of ze het geld kunnen afschrijven, dus 1-2 dagen voor verzending is totaal niet vreemd. Ze hebben dan ook nooit gezegd ná verzending, maar bij verzending:
[...]
Die 1-2 dagen eerder (verwerking etc. van de betaling) zijn mijn inziens volkomen normaal.
Maar kijk welke verwachtingen er zijn gemaakt door Google. En natuurlijk, je kan ze niet altijd de schuld geven dat mensen teveel verwachten, maar in dit geval is hun communicatie wel creatief geweest. Hier iemand op de FP: Raindeer in 'nieuws: Google publiceert twaalf gametitels die bij release van ..., die verwachtte alles in 4k 60fps ultra settings (of bijna ultra), en sterker nog, die ging er ook vanuit dat de 1080p stream een gedownscalede 4k stream zou zijn. Gezien die op +2 staat is hij ook echt niet de enige die zulke dingen verwachtte.SinergyX schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:01:
[...]
Puntje 5 is toch een redelijke 'AV' afvangregeltje, zoals origineel Sony/MS ook games '4k' noemde, maar dit checkerboard upscales waren.
En moet je jezelf vragen.. wil jij RDR2 4k/60fps, maar alles op lowest settings, of 'iets' hoger en dan maar wat lagere resolutie?
nogmaals, als je nu canceled krijg je gewoon je geld terug. zolang je de verzendbevestiging nog niet hebt is dit nog gewoon mogelijk.Dannydekr schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:05:
[...]
Staat dat de levering rond 28-29 gepland staat. Dit zijn dus 10 dagen. Voelt daardoor alsof ze paniekerig maar afschrijvingen forceren om annuleringen te voorkomen.
de "slechte" communicatie of eerder de pers die de verkeerde dingen ging promoten was vanaf dag 1 al een probleem. Member netflix for games anyone?Sissors schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:06:
[...]
Maar kijk welke verwachtingen er zijn gemaakt door Google. En natuurlijk, je kan ze niet altijd de schuld geven dat mensen teveel verwachten, maar in dit geval is hun communicatie wel creatief geweest. Hier iemand op de FP: Raindeer in 'nieuws: Google publiceert twaalf gametitels die bij release van ..., die verwachtte alles in 4k 60fps ultra settings (of bijna ultra), en sterker nog, die ging er ook vanuit dat de 1080p stream een gedownscalede 4k stream zou zijn. Gezien die op +2 staat is hij ook echt niet de enige die zulke dingen verwachtte.
voorbeeld mensen lezen wat ze willen lezen en gaan dat versterker in deze tijd van internet?
[ Voor 59% gewijzigd door PaRaDoX4 op 19-11-2019 09:09 ]
Mja Xclouds streaming is tot nu toe nog een stuk slechter dan stadia zover ik begreep, veel meer input lag etc en dat is toch wel het belangrijkste... Leuk dat daar meer games op staan maar de games libary van stadia zal ook gaan groeien.Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:02:
[...]
Optimisme is goed, maar denk je dat er nog veel animo voor Stadia zal komen zodra de xcloud service outkomt, die streaming combineert met de gigantische gamepass catalogus?
En ja, die xcloud zal ongetwijfeld dezelfde tekortkomingen hebben (want hoeveel ze ook beloven, internetverbindingen zijn inherent te onbetrouwbaar voor low-latency 4K streaming), maar voor mensen die ECHT willen streamen ipv lokaal spelen is dit op financieel vlak sowieso een stuk betere deal.
Playstation 5
Ik heb werkelijk niets, buiten een bevestiging uit begin augustus, geen updates, geen pre-mail, geen reservering, helemaal niets. Vaag gelul over 'waves' die verzonden worden, buddy pass wel/niet, net als screenshot eerder iemand met een september order die hij nu binnen heeft.PaRaDoX4 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:03:
[...]
communicatie was er toch gewoon? vorige week was er nog een Ask me Anything?
Ik koop iets voor 129 euro, launch 19 november.. helemaal niets.
Geen idee wat jouw definitie van 'gewoon communicatie', maar dat noem ik ronduit bagger.
xCloud is volledig optioneel, het is bovenop een compleet ecosysteem dat 2 platformen bereikt en uitsluitend wifi-mobiel kan worden getest en meest belangrijk.. is een beta. Geen 129 euro, geen spellen kopen, alles gewoon binnen dezelfde dingen die je nu al hebt.Stylze schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:09:
Mja Xclouds streaming is tot nu toe nog een stuk slechter dan stadia zover ik begreep, veel meer input lag etc en dat is toch wel het belangrijkste... Leuk dat daar meer games op staan maar de games libary van stadia zal ook gaan groeien.
[ Voor 32% gewijzigd door SinergyX op 19-11-2019 09:13 ]
Ze hebben reddit gebruikt om de meeste info te geven en dingen op te helderen. was dit handig? nee dat ben ik met je eens. maar de info was te vinden. Dus 0 info is niet helemaal correct. Slechte manier om de massa aan te spreken. Zeker wetenSinergyX schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:09:
[...]
Ik heb werkelijk niets, buiten een bevestiging uit begin augustus, geen updates, geen pre-mail, geen reservering, helemaal niets. Vaag gelul over 'waves' die verzonden worden, buddy pass wel/niet, net als screenshot eerder iemand met een september order die hij nu binnen heeft.
Geen idee wat jouw definitie van 'gewoon communicatie', maar dat noem ik ronduit bagger.
Verwijderd
Ow, zijn er al evaringen met xcloud? Kan je me ernaartoe linken?Stylze schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:09:
[...]
Mja Xclouds streaming is tot nu toe nog een stuk slechter dan stadia zover ik begreep, veel meer input lag etc en dat is toch wel het belangrijkste... Leuk dat daar meer games op staan maar de games libary van stadia zal ook gaan groeien.
Het lijkt er sowieso op dat de US voorrang heeft. Ik heb volgens mij nog geen berichten van europeanen gezien dat het verstuurd is.SinergyX schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:09:
[...]
Ik heb werkelijk niets, buiten een bevestiging uit begin augustus, geen updates, geen pre-mail, geen reservering, helemaal niets. Vaag gelul over 'waves' die verzonden worden, buddy pass wel/niet, net als screenshot eerder iemand met een september order die hij nu binnen heeft.
edit: Ik zie net dat er een aantal europeanen niet meer kunnen cancelen, dus dat betekent dat het waarschijnlijk verstuurd is. https://www.reddit.com/r/..._to_not_being_cancelable/
[ Voor 13% gewijzigd door ulTimaS op 19-11-2019 09:16 ]
Beta is al een tijdje bezig. Met een beetje google kom je heel verVerwijderd schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:12:
[...]
Ow, zijn er al evaringen met xcloud? Kan je me ernaartoe linken?
https://www.techradar.com/reviews/project-xcloud
(deze preview zelf nog niet gelezen, pakte de eerste beste die ik tegen kwam)
[ Voor 11% gewijzigd door PaRaDoX4 op 19-11-2019 09:17 ]
yes die zijn er al vrij lang, ook in veel reviews over stadia hoor je de reviewers zeggen: Stadia is verre van perfect maar ze zijn wel de beste streaming dienst tot nu toe vergeleken met dus een xcloud, psnow etc..Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:12:
[...]
Ow, zijn er al evaringen met xcloud? Kan je me ernaartoe linken?
Playstation 5
Ik ben het er nog steeds mee eens dat je het zelf moet ervaren, maar het is geen mooi launch dat moge duidelijk zijn. Maar zoals eerder genoemd door iemand hier, de meeste launches hebben we wat issues.PaRaDoX4 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 06:14:
Ign heeft op t moment een livestream. Nu ziet het er dan wel weer aardig goed uit.
[YouTube: Google Stadia: Live Testing, Gameplay, and Your Questions Answered Live - IGN Plays Live]
Wel serieuze problemen die ik nu gehoord heb, 'je mag geen andere zaken op internet doen' tsja die is voor een ieder in een gezin niet haalbaar, en je kan je afvragen in hoeverre dit echt waarheid is. Met nog steeds toenemende bandwith etc lijkt me dit ook wel iets wat uiteindelijk te overwinnen is, maar nu kan het natuurlijk tricky zijn,
De prijzen......tsja, ook zoals verwacht maar schrok er toch wel beetje van, voor mij is dat wel een deal breaker. Ik zeg niet dat ik nooit meer stadia ga nemen, maar op dit moment is de kans dat ik voor een losse chromecast ga wel een stuk groter dan 'voor iets meer' een stadia kit.
Al hoewel ik nog steeds, sooner or later een samenwerking met een webstore (epic,gog of humble, uplay lijken mij de meest logische) verwacht en dan komt het 'netflix voor gaming' concept nog dichterbij.....mag idd niet te lang duren anders is xcoud/psnow of wellicht de steam variant (die werkten dacht ik ook aan een streaming optie buiten lcoal streaming zoals steamlink etc) of wellicht nog wel een andere partij al gewoon aan de haal met de 'buit' die wij gamers zijn
10 second ninja DONE
Daar heb ik m'n info over die 'waves' vandaag, maar dat het verder dus compleet random lijkt te zijn.PaRaDoX4 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:11:
[...]
Ze hebben reddit gebruikt om de meeste info te geven en dingen op te helderen. was dit handig? nee dat ben ik met je eens. maar de info was te vinden. Dus 0 info is niet helemaal correct. Slechte manier om de massa aan te spreken. Zeker weten
Ik heb die zooi niet nodig om te kunnen gamen, geef mij m'n key en ik speel wel op Chrome, maar nee.. ze laten zelfs dat tot het moment dat je pakket verzonden wordt, wat ergens eind deze maand gaat worden.
Grappig..Stylze schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:17:
[...]
yes die zijn er al vrij lang, ook in veel reviews over stadia hoor je de reviewers zeggen: Stadia is verre van perfect maar ze zijn wel de beste streaming dienst tot nu toe vergeleken met dus een xcloud, psnow etc..
Whether xCloud will hold up when servers are under more stress is another aspect to take into consideration, but so far xCloud seems to have the edge of its competitors (namely Google Stadia) when it comes to latency and performance.
En dat is uitsluitend via Wifi.
Verwijderd
Maar die zegt niets over hogere inputlag dan stadia. Ok, "fast paced games" voel je, maar dat is bij stadia net hetzelfde, met als extra nadeel dat de beeldkwaliteit bij stadia blijkbaar in elkaar zakt.PaRaDoX4 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:13:
[...]
Beta is al een tijdje bezig. Met een beetje google kom je heel ver
https://www.techradar.com/reviews/project-xcloud
Ik ben vooral benieuwd waar Stylze zijn "veel hogere inputlag dan stadia" claim vandaan komt.When we tried out Project xCloud at E3 2019, we found both games we tried ran surprisingly smoothly, considering we were playing in the packed Microsoft Theatre.
We experienced no latency issues or delays with controller input, the image was crisp and essentially the same as on any console. We were told the service was currently running on 10bm/s, while optimal performance recommended to be between 7-10mb/s. Not only that, but apparently the service has been known to work on as low as 4mb/s - though the quality isn't ideal.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2019 09:22 ]
Komt uit verschillende reviews heb zelf beide services nog niet geprobeerd natuurlijk maar hoor overal wel dat stadia beter werkt technisch dan xcloud. Zal er zo wel een paar opzoeken heb ze niet zo 1,2,3 meer bij de hand omdat ik vooral video reviews heb gekeken.Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:21:
[...]
Maar die zegt niets over hogere inputlag dan stadia. Ok, "fast paced games" voel je, maar dat is bij stadia net hetzelfde, met als extra nadeel dat de beeldkwaliteit bij stadia blijkbaar in elkaar zakt.
Ik ben vooral benieuwd waar zijn "veel hogere inputlag dan stadia" claim vandaan komt.
Hier alvast 1 :
IGN
"Let’s start off with what’s good about the service. Unequivocally, Stadia delivers the highest fidelity graphics and lowest input lag of any game streaming service including Nvidia GeForce Now and Microsoft xCloud."
[ Voor 24% gewijzigd door Stylze op 19-11-2019 09:27 ]
Playstation 5
Het lijkt er op dat Europa aan de beurt is https://www.reddit.com/r/...ery_date_tomorrow_20_nov/
Verwijderd
Ik heb het specifiek over je "veel hogere inputlag dan stadia" quote. Volgens wat ik lees liggen ze juist zeer dicht bij elkaar.Stylze schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:23:
[...]
Komt uit verschillende reviews heb zelf beide services nog niet geprobeerd natuurlijk maar hoor overal wel dat stadia beter werkt technisch dan xcloud. Zal er zo wel een paar opzoeken heb ze niet zo 1,2,3 meer bij de hand omdat ik vooral video reviews heb gekeken.
Hier alvast 1 :
IGN
"Let’s start off with what’s good about the service. Unequivocally, Stadia delivers the highest fidelity graphics and lowest input lag of any game streaming service including Nvidia GeForce Now and Microsoft xCloud."
Heuy het is zover!
Mijn bestelling staat op verzonden, leverdatum 20-20 ipv gisteren nog 20-21 nov. Dit is in België
nog geen mail gehad, maar servers gaan vanavond pas open dus we hebben nog effe
Mijn bestelling staat op verzonden, leverdatum 20-20 ipv gisteren nog 20-21 nov. Dit is in België
nog geen mail gehad, maar servers gaan vanavond pas open dus we hebben nog effe
[ Voor 25% gewijzigd door PaRaDoX4 op 19-11-2019 09:31 ]
Ben op dit moment toch wel benieuwd naar een verklaring van Google waarom ik gok zo'n 95% van de pre-orders hun hardware niet ontvangen op launch day.
Stadia is juist het type product waar je de hardware makkelijk 1 week eerder had kunnen laten bezorgen waarbij Google het alsnog volledig in eigen hand zou hebben wanneer iemand online zou kunnen dmv het uitgeven van de code.
Stadia is juist het type product waar je de hardware makkelijk 1 week eerder had kunnen laten bezorgen waarbij Google het alsnog volledig in eigen hand zou hebben wanneer iemand online zou kunnen dmv het uitgeven van de code.
Gozer ga zelf is even wat research doen je wist niet eens dat de xcloud beta bezig was en je gaat lopen verkondigen dat ik onzin loop te praten? Ga eerst maar is meer dan 1 review lezen dan zal je het zelf ook zien.Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:28:
[...]
Ik heb het specifiek over je "veel hogere inputlag dan stadia" quote. Volgens wat ik lees liggen ze juist zeer dicht bij elkaar.
Heb ook meteen een bron erbij gezet maar ga niet speciaal voor jou weer al die reviews terug lezen omdat jezelf te lui bentom het op te zoeken
[ Voor 13% gewijzigd door Stylze op 19-11-2019 09:33 ]
Playstation 5
Verwijderd
Je wil dat ik bewijs dat jouw quote NIET bestaatStylze schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:31:
[...]
Gozer ga zelf is even wat research doen je wist niet eens dat de xcloud beta bezig was en je gaat lopen verkondigen dat ik onzin loop te praten? Ga eerst maar is meer dan 1 review lezen dan zal je het zelf ook zien.
Het grote verschil op dit moment tussen Stadia en Xcloud in mijn optiek is dat Xcloud neergezet is door MS als een preview en naar mijn weten gratis met binnenkort de hele library van gamepass. Stadia werd neergezet (tot een week of 2 geleden) als een premium launch met een entree fee en een subscription model, waarbij je ook nog eens de volle mep mocht betalen voor de games, terwijl het eigenlijk op dit moment een veredelde beta is.
Prima dus om de services te vergelijken, maar het is voornamelijk ook het niet voldoen aan de gewekte verwachtingen wat nu een rol gaat spelen. En tja, Xcloud is ondersteunend aan de xbox console. Het is niet een primaire service. Stadia staat of valt echter bij de gratie van grafische kwaliteit en speelbaarheid...
Prima dus om de services te vergelijken, maar het is voornamelijk ook het niet voldoen aan de gewekte verwachtingen wat nu een rol gaat spelen. En tja, Xcloud is ondersteunend aan de xbox console. Het is niet een primaire service. Stadia staat of valt echter bij de gratie van grafische kwaliteit en speelbaarheid...
Nu heb ik mezelf niet echt op de hoogte gehouden omtrent xcloud maar het verhaal was toch sub based tenzij je een Scarlett thuis hebt staan.
Dus of lokaal streamen vanaf je eigen Xbox of vanaf de cloud met x bedrag per maand.
Dat was het verhaal op E3 in ieder geval.
Beta nu is gratis
Dus of lokaal streamen vanaf je eigen Xbox of vanaf de cloud met x bedrag per maand.
Dat was het verhaal op E3 in ieder geval.
Beta nu is gratis
Verwijderd
lokaal streamen gaat al jaren met zelfs de goedkoopste xbox. Erg handig als vrouw tv wil kijken omdat ik dan op de laptop verderga. Geen idee hoe de xcloud sub werkt, maar het wordt hoogstwaarschijnlijk ofwel een nieuwe tier in de game pass, ofwel onderdeel van de huidige premium tier.
ja maar dat werkt toch niet naar android?Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:44:
lokaal streamen gaat al jaren met zelfs de goedkoopste xbox. Erg handig als vrouw tv wil kijken omdat ik dan op de laptop verderga. Geen idee hoe de xcloud sub werkt, maar het wordt hoogstwaarschijnlijk ofwel een nieuwe tier in de game pass, ofwel onderdeel van de huidige premium tier.
dat was toch juist dat xcloud thuis? en dan via de cloud op sub basis?
zal ondertussen eens info gaan googlen (toch niks te doen op werk
bronWhat is Console Streaming?
Also announced during E3 2019 was "Console Streaming" - a dual-service that will be offered by Microsoft alongside xCloud.
Using the same technology, gamers will be able to use their own Xbox One consoles as an xCloud server and therefore stream their own games to a portable device.
precies wat ik dus zei. Of je eigen xbox als server laten functioneren en dan gratis of vanaf de cloud voor x bedrag de maand
[ Voor 40% gewijzigd door PaRaDoX4 op 19-11-2019 09:52 ]
Verwijderd
antwoord gepost in Verwijderd in "Het grote cloud gaming topic" aangezien het hier nogal offtopic geworden is
[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2019 09:57 ]
Ik ben het als founder met je eens dat Google Stadia nog in een soort van Beta verkeert.uchiha tijntje schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:38:
Het grote verschil op dit moment tussen Stadia en Xcloud in mijn optiek is dat Xcloud neergezet is door MS als een preview en naar mijn weten gratis met binnenkort de hele library van gamepass. Stadia werd neergezet (tot een week of 2 geleden) als een premium launch met een entree fee en een subscription model, waarbij je ook nog eens de volle mep mocht betalen voor de games, terwijl het eigenlijk op dit moment een veredelde beta is.
Toch zie ik een positief punt hiervan in. Immers moet het project ergens van gefinancierd worden en ik verwacht na launch dan ook flinke verbeteringen.
Je ziet het tegenwoordig bij veel games dat er nog bugs inzitten die ze later wegwerken.
Beter zou zijn als ze een MVP uitbrengen waarbij de core functionaliteiten werken naar verwachting. D.w.z. alle games op native 4K en 60fps streambaar.
Dan voorkomen ze teleurstellingen bij de end users.
ik geef ze het voordeel van de twijfel. Ondanks de review zie ik wel de mogelijkheden. Dat gezegd hebben. Als ze het product zoals het nu staat leveren voor het grote publiek (lees stadia base jan 2020) dan hebben ze een groot probleem.Urbanboy schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:56:
[...]
Ik ben het als founder met je eens dat Google Stadia nog in een soort van Beta verkeert.
Toch zie ik een positief punt hiervan in. Immers moet het project ergens van gefinancierd worden en ik verwacht na launch dan ook flinke verbeteringen.
Je ziet het tegenwoordig bij veel games dat er nog bugs inzitten die ze later wegwerken.
Beter zou zijn als ze een MVP uitbrengen waarbij de core functionaliteiten werken naar verwachting. D.w.z. alle games op native 4K en 60fps streambaar.
hier ben ik het inderdaad wel mee eens, google had dit gewoon als een beta moeten communiceren en hebben dat volledig verkeerd aangepaktuchiha tijntje schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:38:
Playstation 5
Ben het inderdaad best wel met je eens, en met hoeveel mmo's en andere diensten gaat het bij "launch" ook vaak genoeg niet vlekkeloos. Zijn er genoeg op te noemen.Urbanboy schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:56:
[...]
Ik ben het als founder met je eens dat Google Stadia nog in een soort van Beta verkeert.
Eerst nog even afwachten hoe het hier in Nederland gaat lopen omdat de gemiddelde internetsnelheid vele malen hoger ligt als in Amerika.
Die was er al van Power Unlimited:rachidfinge schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:02:
Een eerste Nederlandse indruk:
[YouTube: Eerste indruk: Google Stadia! Kan je PlayStation of Xbox de deur uit?]
Wat is dan het positief punt? Dat de concurentie wel een gratis Beta kan leveren, en Google die er om bekend staat de stekker uit projecten buiten hun core business te trekken als het niet meer interessant is moet er geld voor vragen?Urbanboy schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:56:
[...]
Niet alleen de betaalde premium variant maar ook nog eens betalen voor de games? En dan de hoofdprijs (want het zijn gewoon PC games die je meestal voor de helft elders krijgt).
Nouja je krijgt er natuurlijk wel een controller ter waarde van 60 euro bij en een Chromecast ultra, +destiny full collection. (al is die game natuurlijk maar voor 3 maanden mocht je stoppen erna).LOTG schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:06:
[...]
Wat is dan het positief punt? Dat de concurentie wel een gratis Beta kan leveren, en Google die er om bekend staat de stekker uit projecten buiten hun core business te trekken als het niet meer interessant is moet er geld voor vragen?
Niet alleen de betaalde premium variant maar ook nog eens betalen voor de games? En dan de hoofdprijs (want het zijn gewoon PC games die je meestal voor de helft elders krijgt).
Dus opzich is het wel logisch dat het niet gratis is eerlijk gezegd maar ze hadden wel gewoon moeten communiceren dat je de eerste maanden eigenlijk een soort beta aan het spelen bent.
Playstation 5
Ik vind het wel slim eigenlijk. Meestal doen ze het tegenovergestelde inderdaad en komt er eerst een gratis betatest, maar ik denk dat er wel veel overeenkomsten zitten tussen de mensen die er voor willen betalen en de mensen die het als eerste willen testen.LOTG schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:06:
[...]
Wat is dan het positief punt? Dat de concurentie wel een gratis Beta kan leveren, en Google die er om bekend staat de stekker uit projecten buiten hun core business te trekken als het niet meer interessant is moet er geld voor vragen?
Het is even afwachten wat de prijzen van de games worden denk ik. Misschien dat er ook gewoon games in de uitverkoop raken net zoals in Steam of op Google Play.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Gaan we nu de exact zelfde discussie houden als een paar weken geleden. Ondanks ik op geen enkel punt eens ben zijn deze dingen toch niet veranderd sinds de launch van gisteren?LOTG schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:06:
[...]
(google eens project stream
de mis informatie of het niet willen zoeken van de juiste informatie is soms legendarisch
[ Voor 11% gewijzigd door PaRaDoX4 op 19-11-2019 10:11 ]
Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.
Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/
(Beschikbaar tot 31 december 2023)
Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.
Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/
(Beschikbaar tot 31 december 2023)
Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |