Ik weet niet of het heel veel uitmaakt, bij mij staat het bedrag op gereserveerd (en dus nog niet echt afgeschreven).Dannydekr schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:05:
[...]
Staat dat de levering rond 28-29 gepland staat. Dit zijn dus 10 dagen. Voelt daardoor alsof ze paniekerig maar afschrijvingen forceren om annuleringen te voorkomen.
            Wordt ook nog interessant om te zien hoe het de komende dagen gaat zijn als het drukker wordt op de servers en de consumenten zelf aan de slag kunnen, hopelijk gaat dat niet een nog negatievere invloed hebben:)

Playstation 5
Die had ik gisteren ook nog gezien ja, die is eigenlijk vrij positief over het algemeen. En juist weer wat meer negatief over het aantal games wat ze aanbieden (en video was al opgenomen voor de aankondiging van het hogere aantal games wat bij "release" beschikbaar is)rachidfinge schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:02:
Een eerste Nederlandse indruk:
[YouTube: Eerste indruk: Google Stadia! Kan je PlayStation of Xbox de deur uit?]
Inderdaad, dat er nog steeds geen statement is van Google vind ik zeer merkwaardig... Hier ook al van CC afgeschreven, leveringsdatum op "bezorging voor 21 -22 nov" maar nog niet verzondenschumi1986 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:30:
Ben op dit moment toch wel benieuwd naar een verklaring van Google waarom ik gok zo'n 95% van de pre-orders hun hardware niet ontvangen op launch day.
Stadia is juist het type product waar je de hardware makkelijk 1 week eerder had kunnen laten bezorgen waarbij Google het alsnog volledig in eigen hand zou hebben wanneer iemand online zou kunnen dmv het uitgeven van de code.
edit : besteld 5 minuten na eindigen van de live stream op 6 juni..
[ Voor 4% gewijzigd door Nem0r op 19-11-2019 10:42 . Reden: besteldatum ]
Als de levering op 21-22 november is, dan is het logisch dat er op 19 november in de ochtend nog niks verzonden is. Verzending zal dan morgen of overmorgen zijn.Nem0r schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:40:
[...]
Inderdaad, dat er nog steeds geen statement is van Google vind ik zeer merkwaardig... Hier ook al van CC afgeschreven, leveringsdatum op "bezorging voor 21 -22 nov" maar nog niet verzonden
edit : besteld 5 minuten na eindigen van de live stream op 6 juni..
Niet op 21-22, vóór 21-22.bram1984 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:50:
[...]
Als de levering op 21-22 november is, dan is het logisch dat er op 19 november in de ochtend nog niks verzonden is. Verzending zal dan morgen of overmorgen zijn.
Kan die alsnog vandaag verzonden worden en morgen binnen zijn lijkt me, maar is afwachten natuurlijk. Zou gewoon rekenen op de 22 dan kan het alleen maar meevallen:)
je zal dan wel al je code hebben om alvast te kunnen beginnen op de pc trouwens natuurlijk
[ Voor 12% gewijzigd door Stylze op 19-11-2019 11:01 ]
Playstation 5
            Is het nou zo dat als ik vandaag over ga tot aanschaf dat ik direct een code ontvang om mee te spelen op PC? Dan volgt de hardware later wel...

Helaas niet je ontvangt pas de code als je order geshipped wordt.daanNL schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:59:
Is het nou zo dat als ik vandaag over ga tot aanschaf dat ik direct een code ontvang om mee te spelen op PC? Dan volgt de hardware later wel...
Playstation 5
            Ter aanvulling.
Shipment of het verzenden van je order gaat op volgorde van bestelling.
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
Uiteraard, is ook compleet geen probleem!Stylze schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:58:
[...]
Kan die alsnog vandaag verzonden worden en morgen binnen zijn lijkt me, maar is afwachten natuurlijk. Zou gewoon rekenen op de 22 dan kan het alleen maar meevallen:)
Vind het gewoon niet zo netjes dat als je pre-order met een beloofde datum en vervolgens deze niet gehaald word (ook nog geen ramp) maar een communicatie vanaf Google was wel zo netjes geweest.
Wanneer had jij besteld?PaRaDoX4 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:02:
Ter aanvulling.
2 seconden na de aankondiging. 6 juni uit mijn hoofd
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
Ja vooral als je zo vroeg al besteld hebt zou je toch verw8en een levering op release.Nem0r schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:03:
[...]
Uiteraard, is ook compleet geen probleem!
Vind het gewoon niet zo netjes dat als je pre-order met een beloofde datum en vervolgens deze niet gehaald word (ook nog geen ramp) maar een communicatie vanaf Google was wel zo netjes geweest.
Maar ze hebben blijkbaar Europa een dag later pas gedaan dan US bestellingen.
Playstation 5
Hmmm grappig. Ik heb hem ook op 6 juni besteld, tijdens het event meen ik, nog geen update helaas.PaRaDoX4 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:05:
[...]
Heb ook geen haast, zie het allemaal wel. Geen behoefte aan paniek voetbal.
Hier dus ook, om exact te zijn : 6 juni 2019 om 22:26PaRaDoX4 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:05:
[...]
20:22 uur.Nem0r schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:07:
[...]
Hier dus ook, om exact te zijn : 6 juni 2019 om 22:26
            Ik ben ook alleen in mijn bestelstatus een stapje verder. Nog geen mail of iets. ook geen aamelding of track and trace ofzo......
Edit :typo's iets met mobiele telefoon enzo
                    Edit :typo's iets met mobiele telefoon enzo
[ Voor 39% gewijzigd door PaRaDoX4 op 19-11-2019 11:22 ]
Ik zie een bright video, ik zie een pu video, ik start de bright video......ik krijg een dude van PU (na ja, gamekings dan) te zien? Eh? Verwarrendrachidfinge schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:02:
Een eerste Nederlandse indruk:
[YouTube: Eerste indruk: Google Stadia! Kan je PlayStation of Xbox de deur uit?]
Maar goed misschien waarschijnlijk is die gast allang weg bij pu (en gamekings) of hij is freelancert ofzo...... ik volg beide eigenlijk ook niet. Wel op zich redelijke review.
Vind het wel humor dat iedereen eerst zoiets had van 'zomg inputlag dat kan niet werken' en dat blijkt dus behoorlijk mee te vallen. En nu iedereen (inc ikzelf) de games zijn duur! haha mensen op het internet
10 second ninja DONE
ik herkende hem idd ook al maar kon hem even niet plaatsen, gamekings van vroeger idd haha wat grappig.Sagat schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:28:
[...]
Ik zie een bright video, ik zie een pu video, ik start de bright video......ik krijg een dude van PU (na ja, gamekings dan) te zien? Eh? Verwarrend
Maar goed misschien waarschijnlijk is die gast allang weg bij pu (en gamekings) of hij is freelancert ofzo...... ik volg beide eigenlijk ook niet. Wel op zich redelijke review.
Vind het wel humor dat iedereen eerst zoiets had van 'zomg inputlag dat kan niet werken' en dat blijkt dus behoorlijk mee te vallen. En nu iedereen (inc ikzelf) de games zijn duur! haha mensen op het internet
Ja zijn genoeg reviewers ook wel positief hoor .
Playstation 5
Verwijderd
Hoor het toch al een paar maanden, gecountered met "jamaar er komt ook een gratis versie waarop je die games kan kopen"Sagat schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:28:
[...]
21:06?
Mijn bestel status is inmiddels niet meer annuleerbaar en/of mijn adres is niet meer aan te passen. Dus hij gaat vandaag verzonden worden (stond eerder een melding dat dit tot order-picking nog te veranderen is maar daarna niet meer).
Sagat schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:28:
[...]
Ik zie een bright video, ik zie een pu video, ik start de bright video......ik krijg een dude van PU (na ja, gamekings dan) te zien? Eh? Verwarrend
offtopic:
Het is één grote pool van reviewers waar ze uit putten. De oude baklappen van PU hebben Blammo! opgericht (het productiehuis dat Gamekings maakt) en Blammo! wordt regelmatig ingevlogen om op TV iets over games te komen vertellen.
Overigens komt David (van Bright) ook van PU.... maar dat is wel erg lang geleden inmiddels
                                                Het is één grote pool van reviewers waar ze uit putten. De oude baklappen van PU hebben Blammo! opgericht (het productiehuis dat Gamekings maakt) en Blammo! wordt regelmatig ingevlogen om op TV iets over games te komen vertellen.
Overigens komt David (van Bright) ook van PU.... maar dat is wel erg lang geleden inmiddels
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Wat ook terecht is imho. je koopt een game en je hebt nog een pc nodig van 1000-2000 euro om het te spelen, of je koopt een game en je kan los op elk scherm wat je nog hebt liggen van wat....de laatste 5 jaar?Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:32:
[...]
Hoor het toch al een paar maanden, gecountered met "jamaar er komt ook een gratis versie waarop je die games kan kopen"
Dat is een ijzersterke formule op papier.
De trade off is dan dat het niet zo mooi is als op echte hardware, en in dat scenario ook te snappen. Beetje blu ray film vs netflix.
In het 4k premium scenario......mjah, laat ik het zo zeggen ik snap dat mensen niet happy zijn met 'we upstreamen het, dus het is 4k' uitleg. Maar zelfs dan nog, dan kan je kijken of je daar overheen kan kijken, want, tuurlijk in een directe vergelijking zie je het, maar als jij gewoon lekker aan het game ben, hoe erg is het dan? En dat blijft natuurlijk altijd een ding wat voor iedereen anders is, of je dan kan accepteren of niet.
edit:
Misschien voor jou als ouwe sakura fan
edit 2:
https://thegamefanatics.c...1-and-doom-eternal-shine/
is nog van september...maar ok, het klinkt als mijn sf4 ervaring met shadow.
[ Voor 14% gewijzigd door Sagat op 19-11-2019 11:44 ]
10 second ninja DONE
Zelfde hier!tokko1 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:35:
[...]
21:06?
Mijn bestel status is inmiddels niet meer annuleerbaar en/of mijn adres is niet meer aan te passen. Dus hij gaat vandaag verzonden worden (stond eerder een melding dat dit tot order-picking nog te veranderen is maar daarna niet meer).
"We sturen je een e-mail wanneer je pakket onderweg is."
Nee ik ben niet onder de indruk, ik raak ook niet onder de indruk van welk spelletjes platform dan ook.bram1984 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:00:
[...]
Verschillende reviews gelezen en zojuist in de auto ook een stuk of 3/4 in de auto geluisterd via YT.
Jij bent wel onder de indruk dus? Het is gewoon een loterij hoe goed het werkt, ongeacht je verbinding. Google heeft zichzelf echt gigantisch voor lul gezet met uitspreken als "Google Stadia will be “faster and more responsive” than local gaming hardware". En al die features die niet blijken te werken op launch. Games die je op andere platformen goedkoper kunt krijgen. Microsoft lacht zich rot als ze over een paar maanden xCloud uitrollen. PS Now wordt veel minder gemarket, maar is ook veel meer waar voor je geld als je niet mobiel wilt gamen (daar kun je je games ook nog eens bij spelen en downloaden binnen een vast maandbedrag). Geld dat toevallig wordt afgeschreven de dag voor/op de dag dat het review embargo afloopt (toeval zeker?).
Kijk, ik heb zelf geen interesse om streaming zelf te gaan gebruiken, maar ik vind het wel een leuke ontwikkeling die ik in de gaten houd. Ik heb dus weinig baat bij wel of geen succes van Stadia. Maar ik vind dit wel een dikke middelvinger van Google naar alle early adopters. En dan roepen mensen dat het een beta is, maar zo behandelt Google het niet. Ze noemen het ook geen beta. Vandaag is de officiële launch.
https://www.pcgamesn.com/...I1NWk4HYtNZL_XvBAmzn2ehPg
Maar de voor- en tegenstanders zijn volcontinu blogs/reviews/whatever aan het opzoeken voor de zie-je-wel factor.
Nogmaals het maakt mij geen reet uit of het wel of niet slaagt, maar wil de ervaring zelf op doen ipv iets op voorhand af te doen als briljant of vreselijk.
Nou doet mijn projector (black Friday brengt daar wellicht verandering in
Maar ben gewoon nieuwsgierig over hoe een gamestream dienst werkt (of niet).
Mensen (jij niet zozeer) doen hier alsof hun leven ervan afhangt of het wel of niet werkt. Het is een spelletjes platform, chill...the fuck...out.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
https://nl.mashable.com/g...nt-de-toekomst-van-gamingSagat schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:39:
[...]
ook nog wel interessant, ik vraag me wel af hoe de fighters op stadia performen, dus een mk11 en samsho. Kijken of ik dat kan achterhalen
Geen enkele vertraging dan? Nee, nagenoeg niet. (...) Tijdens heftige potjes Mortal Kombat 11 of shoot-outs in Destiny 2 of Metro: Exodus bleef de verbinding steeds indrukwekkend stabiel.
            Ik heb de founder edition alleen besteld om al gelijk een gamertag in gebruik te nemen. Ieder zijn reden 

Dat merk je wel vaker bij nieuwe games, films of zoals dit een geheel nieuw platform dat men vooral wild wordt van negatieve reviews. "Dit is een enorme fail!!!111!11oneonetwo."Flagg schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:54:
[...]
Mensen (jij niet zozeer) doen hier alsof hun leven ervan afhangt of het wel of niet werkt. Het is een spelletjes platform, chill...the fuck...out.
Vind dat zo jammer. Stadia is niet voor mij weggelegd maar ik denk dat er best een publiek is waar dit een mooie uitkomst voor is. Laten we eerst afwachten hoe het gaat lopen
            @rachidfinge is best goed in positieve berichten posten; helaas wat minder goed in het reageren op kritiek of negatieve vragen... 

Ik heb nog geen enkele vraag aan mij gezien, maar je mag het best proberen hoor.barrymossel schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:23:
@rachidfinge is best goed in positieve berichten posten; helaas wat minder goed in het reageren op kritiek of negatieve vragen...
Vertraging en een stabiele verbinding zijn echter 2 aparte dingen. Je kan ook geen vertraging hebben terwijl je verbinding niet stabiel is, maar je kan ook wel vertraging hebben terwijl je verbinding gewoon stabiel is (het een sluit het ander niet uit). En je zou denken dat hij wel een beetje bekend is met hoe brak wifi in een gemiddeld hotel is.rachidfinge schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:58:
[...]
https://nl.mashable.com/g...nt-de-toekomst-van-gaming
Geen enkele vertraging dan? Nee, nagenoeg niet. (...) Tijdens heftige potjes Mortal Kombat 11 of shoot-outs in Destiny 2 of Metro: Exodus bleef de verbinding steeds indrukwekkend stabiel.
Nu is het vooral wachten op de ervaringen van de "echte" mensen hier en elders online, die betaald hebben voor het product.En het is best wel kicken om Red Dead Redemption 2 opeens te zien draaien op een simpele laptop. Het mooie is ook; als ik mijn MacBook Air meeneem naar mijn ouders of naar een hotel, en ik zit daar op de WiFi dat ik ook gewoon door kan gaan met spelen. Mijn account staat in de cloud, de games staan in de cloud, alle rekenprestaties geschieden extern.
Haha, wel wat vragen gericht aan Google. En Google ben jij natuurlijk een beetjerachidfinge schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:25:
[...]
Ik heb nog geen enkele vraag aan mij gezien, maar je mag het best proberen hoor.
Wat is het standpunt van Google m.b.t.:
- Upscaling naar 4K, niet beschikbaar zijn van 60fps, kortom minder beeldkwaliteit leveren dan vanuit de marketing is gecommuniceerd? En wat is dan de meerwaarde van het Pro abonnement als er niet écht 4K geleverd wordt?
 - Is deze launch gewoon een verkapte bèta?
 - Waarom worden de Founders Editions niet gewoon geleverd op de launch datum?

Nou meteen maar proberen natuurlijkrachidfinge schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:25:
[...]
Ik heb nog geen enkele vraag aan mij gezien, maar je mag het best proberen hoor.
Komen er nog leuke accessoires akties ("the claw", telefoon houder die de reviewers hebben) in de Nederlandse google store met Black-friday?
            Ja die telefoon houder die aan je controller vast kan zetten geeft dus blijkbaar schade aan de controller dus weet niet of je die moet willen:)

Playstation 5
Dat zag ik inderdaad bij 1 review. Maar of dat nu echt beschadigingen waren? En wellicht eenvoudig op te lossen met wat vilt/stof/whatever? Of een paar maandjes wachten totdat AliExpress vol staat...Stylze schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:39:
Ja die telefoon houder die aan je controller vast kan zetten geeft dus blijkbaar schade aan de controller dus weet niet of je die moet willen:)
Ik denk dat het belangrijk is om bij de feiten te blijven. Stadia ondersteunt tot 4K/60fps/HDR/5.1. Lees ook de update van Eurogamer over RDR2 en de framerate.Upscaling naar 4K, niet beschikbaar zijn van 60fps, kortom minder beeldkwaliteit leveren dan vanuit de marketing is gecommuniceerd? En wat is dan de meerwaarde van het Pro abonnement als er niet écht 4K geleverd wordt?
Nee.Is deze launch gewoon een verkapte bèta?
We doen ons uiterste best om iedereen die een Founders of Premiere Edition heeft besteld zo snel als we kunnen hun kit uit te leveren.Waarom worden de Founders Editions niet gewoon geleverd op de launch datum?
            Zeer interessant topic om te volgen dit. Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van de early adopters hier.
Maar als ik het goed begrijp heeft niemand in Nederland of Belgie nog zijn/haar pre-order binnen op deze release day?
Is geen wereldramp natuurlijk - het zal vast wel deze week bezorgd worden - maar wel wat slordig van Google.
Anyway, wanneer de "gewone burger" het eindelijk kan proberen zal dit topic wel redelijk exploderen met ervaringen
De reviews die ik tot dusver heb kunnen vinden zijn over het algemeen redelijk positief met de nodige, terechte, kanttekeningen.
                    Maar als ik het goed begrijp heeft niemand in Nederland of Belgie nog zijn/haar pre-order binnen op deze release day?
Is geen wereldramp natuurlijk - het zal vast wel deze week bezorgd worden - maar wel wat slordig van Google.
Anyway, wanneer de "gewone burger" het eindelijk kan proberen zal dit topic wel redelijk exploderen met ervaringen
De reviews die ik tot dusver heb kunnen vinden zijn over het algemeen redelijk positief met de nodige, terechte, kanttekeningen.
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Ik verwacht van niet, omdat Stadia bij lancering qua telefoons alleen op Pixel-toestellen werkt, en die verkopen we officieel niet in Nederland.tokko1 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:37:
Komen er nog leuke accessoires akties ("the claw", telefoon houder die de reviewers hebben) in de Nederlandse google store met Black-friday?
            Sowieso gebruik ik nu al ShadowPC, daar heb ik al geen last van latency, hickups, kwaliteitverlies of wat dan ook. Het werkt verbazingwekkend goed. Ik wilde Stadia vooral ervaren om te zien hoe het wellicht nog beter kan. Met Shadow heb je gewoon een volwaardige Windows 10 PC in de cloud, met dezelfde beperkingen als PC gaming (en dezelfde vrijheid). 
Leek mij juist een enorme USP dat je geen gezeik meer hebt met schijfruimte, laadtijden, updates en instellingen. Gewoon de beste ervaring haalbaar, zonder gedoe en dan ook nog eens op 4K/60FPS met HDR en de hoogste instellingen.
1080P/1440P met medium settings tot high-ultra, is nu al mogelijk met Shadow, dat heeft voor mij helemaal geen meerwaarde. ShadowPC komt in februari met HW upgrades waardoor wellicht de game-ervaring beter is dan wat Stadia momenteel kan bieden, aangezien je zelfs een 2080TI kunt kiezen.
Uiteindelijk denk ik dat Stadia dat wel kan gaan aanbieden, maar nu is het gewoon een tegenvaller op dit gebied. Alle andere gemakken zijn natuurlijk wel nog steeds mooi meegenomen, kan me voorstellen dat dit over een aantal maanden nog veel beter is. Maar in deze fase is het echt nog te vroeg.
                    Leek mij juist een enorme USP dat je geen gezeik meer hebt met schijfruimte, laadtijden, updates en instellingen. Gewoon de beste ervaring haalbaar, zonder gedoe en dan ook nog eens op 4K/60FPS met HDR en de hoogste instellingen.
1080P/1440P met medium settings tot high-ultra, is nu al mogelijk met Shadow, dat heeft voor mij helemaal geen meerwaarde. ShadowPC komt in februari met HW upgrades waardoor wellicht de game-ervaring beter is dan wat Stadia momenteel kan bieden, aangezien je zelfs een 2080TI kunt kiezen.
Uiteindelijk denk ik dat Stadia dat wel kan gaan aanbieden, maar nu is het gewoon een tegenvaller op dit gebied. Alle andere gemakken zijn natuurlijk wel nog steeds mooi meegenomen, kan me voorstellen dat dit over een aantal maanden nog veel beter is. Maar in deze fase is het echt nog te vroeg.
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
een beetje offtopic, maar gaat dat in de toekomst wel officieel weer gebeuren zoals bij de nexus telefoons?rachidfinge schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:23:
[...]
Ik verwacht van niet, omdat Stadia bij lancering qua telefoons alleen op Pixel-toestellen werkt, en die verkopen we officieel niet in Nederland.
heb sinds de aller eerste nexus alleen nog maar google telefoons gehad maar ben teleurgesteld dat ze officieel sinds de pixel niet meer in nederland verkocht worden
Moet het nu doen met een engelse import pixel 3xl en toch qua garanties enzo is dat niet helemaal super
Waarom maar dat ellende lang blijven schuilen achter die verzending? Die code kan gewoon vandaag worden opgestuurd, kan je direct spelen, ik snap werkelijk niet waarom die codes vandaag niet gewoon verzonden konden worden.rachidfinge schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:22:
[...]
We doen ons uiterste best om iedereen die een Founders of Premiere Edition heeft besteld zo snel als we kunnen hun kit uit te leveren.
Mensen hebben 'betaald' (resevering, whatever), de dienst is 'live', maar vervolgens moet je X tijd wachten om een digitale code te mogen ontvangen, of het kan nog eens leuk worden als die zelfs niet wordt verstuurd
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
            Ik vind Google Stadia best een cool concept. Vooral voor mij als weinig frequente gamer. Omdat ik zo weinig game ga ik ook geen console of moderne game pc kopen. Maar als je alleen nog maar de game hoeft te kopen en daarnaast ook op elke plek die je maar wilt (laptop of tv) kunt gaan zitten te gamen klinkt ideaal. Ik ga het zeker proberen als er spellen beschikbaar komen die ik leuk vind (huidige lijstje helaas niet, alleen RDR2 misschien).
Hoe werkt dit technisch precies? Is het gewoon de installatie van een game waar je ook alles kunt instellen? (controls/graphics settings). Of krijg je een soort custom versie van het spel speciaal voor Google met vaste controls voor die Stadia controller en vast ingestelde graphics settings?
            Hoe werkt dit technisch precies? Is het gewoon de installatie van een game waar je ook alles kunt instellen? (controls/graphics settings). Of krijg je een soort custom versie van het spel speciaal voor Google met vaste controls voor die Stadia controller en vast ingestelde graphics settings?
Ik snap ook niet waarom die codes niet direct verzonden worden. Enige wat ik me kan voorstellen is dat ze hiermee toch verkapt zorgen dat de servers er niet direct uitknallen, zoals je natuurlijk vaak genoeg ziet bij (game) releases. Dat kan een toko als Google natuurlijk helemaal niet hebben.. ik zou echt geen andere reden kunnen bedenken.SinergyX schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:27:
[...]
Waarom maar dat ellende lang blijven schuilen achter die verzending? Die code kan gewoon vandaag worden opgestuurd, kan je direct spelen, ik snap werkelijk niet waarom die codes vandaag niet gewoon verzonden konden worden.
Mensen hebben 'betaald' (resevering, whatever), de dienst is 'live', maar vervolgens moet je X tijd wachten om een digitale code te mogen ontvangen, of het kan nog eens leuk worden als die zelfs niet wordt verstuurd
Ik stond vanochtend op het punt te annuleren (toen kon het nog makkelijk voor de statuswijziging, order van 6 jun ~ 18:45) aangezien de 'kritiekpuntjes' voor mij persoonlijk toch wat meer de overhand krijgen boven de: "ik wil het zelf ervaren hoe 't speelt"
Dit gezien het nog niet bieden van de beloofde kwaliteit D2 in 1080p upscalen naar 4K bijv, de competative prijs van de games (als je vergelijkt met consoles), de vraag of m'n huidige 50/5 ziggo lijntje genoeg is in de praktijk (ik ga niet upgraden want voor m'n XBONE en PS4, en video/muziek streaming heb ik die snellere verbinding niet nodig ) dacht ik.. ach.. ik kijk ergens in 2020 wel, maar nu wacht ik toch maar weer af, kan ik (hopelijk) gewoon wel m'n eigen gamertag 'houden' ... (reloads orderpage.. no change... )
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Alle games zijn vooraf aangepast zodat je dus geen graphics kan wijzigen, niet bij de savegame kan (en aangepaste opslaglocatie), enkel wat basis instellingen als volume/helderheid en HDR zijn nog in te stellen, de rest is allemaal foetsie.Palomar schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:40:
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
            Tweet van Jason Schreier:
            Bij een all-you-can-eat subscription model ben ik waarschijnlijk meteen van de partij als er wat meer games zijn. Dan neem ik af en toe een hapering met liefde op de koop toe. Lijkt me fantastisch om voor een vast maandbedrag (daar zou ik zelfs best 20 of 30 euro voor over hebben) gewoon games te kunnen starten vanuit de browser op mijn iPad bijvoorbeeld.Google Stadia is out today, and it already looks like a monumental flop. (I heard from one person involved that preorders were below expectations.) Question is, will they eventually stop trying to sell games and switch to an all-you-can-eat subscription model? Or just let it die?
            Werken straks wel de diverse controllers op de spellen? Maw kan je straks met een stuur aan de gang? Dat zal dan wellicht alleen via de pc mogelijk zijn neem ik aan?
Uiteraard moet de input lag dan wel behapbaar zijn. Anders is een serieus racespel al geen optie.
            Uiteraard moet de input lag dan wel behapbaar zijn. Anders is een serieus racespel al geen optie.
[ Voor 23% gewijzigd door Aartstyle op 19-11-2019 13:50 ]
Dit is ook precies voor mij de reden om aan te melden..Palomar schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:40:
Ik vind Google Stadia best een cool concept. Vooral voor mij als weinig frequente gamer. Omdat ik zo weinig game ga ik ook geen console of moderne game pc kopen. Maar als je alleen nog maar de game hoeft te kopen en daarnaast ook op elke plek die je maar wilt (laptop of tv) kunt gaan zitten te gamen klinkt ideaal. Ik ga het zeker proberen als er spellen beschikbaar komen die ik leuk vind (huidige lijstje helaas niet, alleen RDR2 misschien).
Maar als je serieus wil gamen, moet je denk gewoon niet bij cloud diensten zijn (nu nog niet)
haha ja die gast is wel echt te vertouwen "ik hoorde van iemand involved dat de pre order tegen vielen".bram1984 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:49:
Tweet van Jason Schreier:
[...]
Bij een all-you-can-eat subscription model ben ik waarschijnlijk meteen van de partij als er wat meer games zijn. Dan neem ik af en toe een hapering met liefde op de koop toe. Lijkt me fantastisch om voor een vast maandbedrag (daar zou ik zelfs best 20 of 30 euro voor over hebben) gewoon games te kunnen starten vanuit de browser op mijn iPad bijvoorbeeld.
Meeste pre orders kunnen niet eens in week 1 geleverd worden door de grote vraag maar toch is stadia nu al een flop, got to love the haters
Playstation 5
Verwijderd
Aangezien ze nooit kunnen concurreren op gamesaanbod is mijn gok dat Stadio uiteindelijk zal evolueren naar een manier om promotionele demo's te verspreiden naar de mensen. Je ziet niet gewoon de trailer van een spel, maar kan meteen ook even spelen. Google vangt dan geld van de publisher per view/play.
Jason Schreier is een van de weinige/enige betrouwbare journalisten (die uberhaupt aan ECHTE journalistiek doet) in de gaming industrie, net omdat zijn bronnen authentiek zijn.haha ja die gast is wel echt te vertouwen
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2019 13:58 ]
Als ik weinig zou gamen, zou ik persoonlijk eerder voor € 150,- (of minder met een beetje zoeken) een PS4 Slim/Xbox One S kopen die me meteen toegang geeft tot een enorme library (in geval van Xbox is er zelfs GamePass) goedkope en zelfs tweedehands games die ik ook weer kan doorverkopen. Met een paar games heb je de aanschaf er al uit.Palomar schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:40:
Ja inderdaad, Jason Schreier is een koekenbakker die niemand in de industrie kent.Stylze schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:54:
[...]
haha ja die gast is wel echt te vertouwen "ik hoorde van iemand involved dat de pre order tegen vielen".
Meeste pre orders kunnen niet eens in week 1 geleverd worden door de grote vraag maar toch is stadia nu al een flop, got to love the haters
            De eerste founder edities staan al op marktplaats te koop, voor 165 euro.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad
Ik snap echt niet wat jij nog in deze topic doet, je loopt stadia alleen maar af te branden je hoeft hier toch niet te blijven dan? kijk zelfs maar op de reacties op die uitlating van hem op twitter daar wordt hij al niet serieus genomen.bram1984 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:56:
[...]
Als ik weinig zou gamen, zou ik persoonlijk eerder voor € 150,- (of minder met een beetje zoeken) een PS4 Slim/Xbox One S kopen die me meteen toegang geeft tot een enorme library (in geval van Xbox is er zelfs GamePass) goedkope en zelfs tweedehands games die ik ook weer kan doorverkopen. Met een paar games heb je de aanschaf er al uit.
[...]
Ja inderdaad, Jason Schreier is een koekenbakker die niemand in de industrie kent.
Playstation 5
PS Now en xCloud doen het in principe toch ook met een subscriptie? Zou moeten kunnen, lijkt me. Alleen bij PS Now ben ik vooralsnog gebonden aan mijn console. Ik heb geen PC en volgens mij is er nog geen tablet ondersteuning. Daarbij speel je op PS4 hardware.Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:55:
[...]
Aangezien ze nooit kunnen concurreren op gamesaanbod is mijn gok dat Stadio uiteindelijk zal evolueren naar een manier om promotionele demo's te verspreiden naar de mensen. Je ziet niet gewoon de trailer van een spel, maar kan meteen ook even spelen. Google vangt dan geld van de publisher per view/play.
Verwijderd
Verrassend weinig mensen lijken zich hiervan bewust te zijn, maar de gehele psnow collectie is speelbaar op PC via streamingbram1984 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:00:
[...]
Zou moeten kunnen, lijkt me. Alleen bij PS Now ben ik vooralsnog gebonden aan mijn console.
Ah okay, dat is dus de indicatie of iemand betrouwbaar is of niet.Stylze schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:59:
[...]
Ik snap echt niet wat jij nog in deze topic doet, je loopt stadia alleen maar af te branden je hoeft hier toch niet te blijven dan? kijk zelfs maar op de reacties op die uitlating van hem op twitter daar wordt hij al niet serieus genomen.
Ik zie overigens weinig gekke reacties eronder, maar misschien moet ik nog verder scrollen.
Als je alleen maar hosanna wilt lezen en niet tegen kritiek kan, is het handiger om zelf dit topic te skippen. Kritisch op iets zijn is overigens geen afbranden. Afbranden is ongefundeerd roepen dat Stadia kut en stom is en dat het voor geen meter werkt.
@Verwijderd Je hebt de rest van mijn post gemist denk ik. Ik zeg dat ik geen PC heb.
            Ik ben een telecom en beleidsnerd en ik wil vooral zien wat Stadia doet met het netwerk. Wat ik na het zien van de eerste reviews vooral als gevoel krijg is dat het netwerk de bottleneck is. Degenen die goede verbindingen hebben lijken positieve reviews te laten zien. Ik kom ook veel reviews tegen waarbij er gezegd wordt dat het soms niet goed werkt. Wat ik dan vooral mis is duidelijkheid over de oorzaken van de problemen. Stiekum hoop ik dat Stadia laat zien dat netwerken in landen, zoals Nederland, echt goed werken, maar dat andere landen problemen hebben, omdat hun netwerken/telcos niet goed genoeg zijn. :-)

Dit is wel een goed punt. Je begrijpt dat ik de reviews goed in de gaten houd. Journalisten in Noord-Europa (zeg maar België en alles ten noorden ervan) zijn veel enthousiaster dan elders, wat aardig lijkt te correleren met Raindeer's suggestie.Raindeer schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:33:
Stiekum hoop ik dat Stadia laat zien dat netwerken in landen, zoals Nederland, echt goed werken, maar dat andere landen problemen hebben, omdat hun netwerken/telcos niet goed genoeg zijn. :-)
Waarom dan de tweet van Phil Harrison dat hij zegt dat alle games 4k/60fps zullen draaien?rachidfinge schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:22:
[...]
Ik denk dat het belangrijk is om bij de feiten te blijven. Stadia ondersteunt tot 4K/60fps/HDR/5.1. Lees ook de update van Eurogamer over RDR2 en de framerate.
https://twitter.com/MrPhi...tatus/1181739544783097858
Destiny en rdr2 voldoen daar niet aan, dat vind ik geen enkel probleem maar dan is het niet handig om daar wel mee te gaan gooien in tweets etc.
Is dat een typisch gevalletje marketing mensen maken het de uitvoerende mensen weer lastig door beloftes te doen?
Edit: net als de marketing term negative latency...
[ Voor 3% gewijzigd door kneusteun op 19-11-2019 14:43 ]
hij zegt toch niet dat alle games 4k/60 zullen draaien?kneusteun schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:42:
[...]
Waarom dan de tweet van Phil Harrison dat hij zegt dat alle games 4k/60fps zullen draaien?
Destiny en rdr2 voldoen daar niet aan, dat vind ik geen enkel probleem maar dan is het niet handig om daar wel mee te gaan gooien in tweets etc.
Is dat een typisch gevalletje marketing mensen maken het de uitvoerende mensen weer lastig door beloftes te doen?
Edit: net als de marketing term negative latency...
hij zegt dat stadia het ondersteund
RDR2 voldoet daar wel aan. Destiny is elders al uitgelegd.kneusteun schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:42:
[...]
Waarom dan de tweet van Phil Harrison dat hij zegt dat alle games 4k/60fps zullen draaien?
            Ik doe dit niet om te bashen ofzo laat dat duidelijk zijn.
Maar over echte transparante communicatie naar de klant kunnen we volgens mij ook niet echt spreken.
Ik kan helaas de voorbeelden niet meer erbij pakken, omdat om magische redenen de tweets en dergelijke niet terug te vinden zijn.
Maar er was een tweet van iemand van google met de tekst (om en nabij) can't your pc run rdr2 on 4k/60fps? try stadia.
En zo waren er nog meer.
Ik snap dat bij veel van die teksten je er over kan bakkeleien dat het op meerdere manieren gelezen kan worden, maar laten we eerlijk zijn dat op zulke manieren iets aanprijzen niet echt getuigd van een nette communicatie naar potentiele klanten.
Al met al lijkt het me een tof product, maar je ziet wel dat het allemaal net wat minder rooskleurig is dan voorgeschoteld. En dat is jammer en ik hoop dat dit met een beetje tijd allemaal opgelost/gefixed is.
Natuurlijk zit daar ook een hoop schuld bij de mensen die het hypen en dingen roepen die nergens op gebaseerd zijn.
Kortom top idee! tof product! nu nog zorgen dat het allemaal is zoals men hoopte!
            Maar over echte transparante communicatie naar de klant kunnen we volgens mij ook niet echt spreken.
Ik kan helaas de voorbeelden niet meer erbij pakken, omdat om magische redenen de tweets en dergelijke niet terug te vinden zijn.
Maar er was een tweet van iemand van google met de tekst (om en nabij) can't your pc run rdr2 on 4k/60fps? try stadia.
En zo waren er nog meer.
Ik snap dat bij veel van die teksten je er over kan bakkeleien dat het op meerdere manieren gelezen kan worden, maar laten we eerlijk zijn dat op zulke manieren iets aanprijzen niet echt getuigd van een nette communicatie naar potentiele klanten.
Al met al lijkt het me een tof product, maar je ziet wel dat het allemaal net wat minder rooskleurig is dan voorgeschoteld. En dat is jammer en ik hoop dat dit met een beetje tijd allemaal opgelost/gefixed is.
Natuurlijk zit daar ook een hoop schuld bij de mensen die het hypen en dingen roepen die nergens op gebaseerd zijn.
Kortom top idee! tof product! nu nog zorgen dat het allemaal is zoals men hoopte!
Kritisch zijn is prima maar zo'n opmerking van die voor jouw blijkbaar heilige meneer slaat echt nergens op en heeft hij wss gewoon uit zijn duim gezogen. Google heeft leverings problemen maar er zijn te weinig pre order verkocht, geloof je dat nou echt zelf? Ze moeten alles gefaseerd leveren maar wat een tekort aan pre orders zeg echt niet aan de man te krijgenbram1984 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:06:
[...]
Ah okay, dat is dus de indicatie of iemand betrouwbaar is of niet.![]()
Ik zie overigens weinig gekke reacties eronder, maar misschien moet ik nog verder scrollen.
Als je alleen maar hosanna wilt lezen en niet tegen kritiek kan, is het handiger om zelf dit topic te skippen. Kritisch op iets zijn is overigens geen afbranden. Afbranden is ongefundeerd roepen dat Stadia kut en stom is en dat het voor geen meter werkt.
@Verwijderd Je hebt de rest van mijn post gemist denk ik. Ik zeg dat ik geen PC heb.
Playstation 5
Een tijd geleden ben ik van ISP gewisseld en voorheen had ik bij het gebruik van GeForce Now nog wel eens last van frame loss en jitter en dan met name tijdens de connection test en niet zozeer tijdens het gamen zelf. Ping en bandbreedte waren bij beide providers prima (glasvezel) en alles zat bedraad aangesloten. Bij mijn huidige provider heb ik vrijwel geen enkele frame loss of jitter meer en speelt het merkbaar soepeler.Raindeer schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:33:
Ik ben een telecom en beleidsnerd en ik wil vooral zien wat Stadia doet met het netwerk. Wat ik na het zien van de eerste reviews vooral als gevoel krijg is dat het netwerk de bottleneck is. Degenen die goede verbindingen hebben lijken positieve reviews te laten zien. Ik kom ook veel reviews tegen waarbij er gezegd wordt dat het soms niet goed werkt. Wat ik dan vooral mis is duidelijkheid over de oorzaken van de problemen. Stiekum hoop ik dat Stadia laat zien dat netwerken in landen, zoals Nederland, echt goed werken, maar dat andere landen problemen hebben, omdat hun netwerken/telcos niet goed genoeg zijn. :-)
Waar dat verschil hem precies in zit durf ik niet te zeggen. Mijn vermoeden is dat de router een grote rol speelt (denk aan zaken als bufferbloat en QoS) maar ook de routing vanuit de provider. Dat laatste heb je helaas niet zoveel invloed op maar kan wel erg bepalend zijn voor de kwaliteit van je verbinding. Het gedoe rondom T-Mobile van een paar weken terug was daar een goed voorbeeld van hoe de routing van je provider van invloed is op je internetbeleving.
[ Voor 3% gewijzigd door Jorick op 19-11-2019 15:09 ]
rachidfinge schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:45:
[...]
RDR2 voldoet daar wel aan. Destiny is elders al uitgelegd.
Hoe precies voldoet RDR2 daar precies aan?We want all games to play 4K/60 but sometimes for artistic reasons a game is 4K/30
            [YouTube: Stadia Livestream! - Testing Latency, Quality & Answering YOUR Questions!]
Eerste goede streaming video, eindelijk eens wat langere RDR2 screentime! Overigens geeft de streamer aan dat het voor hem voelt als vloeiender dan 30 FPS en mooier dan Xbox One. Zelf maar uitvogelen wanneer mijn unit binnen is.
Mijn teleurstelling rondom RDR2 is alweer wat minder als ik me bedenk dat ik de storyline ook in de trein kan voortzetten en bij mijn ouders.
            Eerste goede streaming video, eindelijk eens wat langere RDR2 screentime! Overigens geeft de streamer aan dat het voor hem voelt als vloeiender dan 30 FPS en mooier dan Xbox One. Zelf maar uitvogelen wanneer mijn unit binnen is.
Mijn teleurstelling rondom RDR2 is alweer wat minder als ik me bedenk dat ik de storyline ook in de trein kan voortzetten en bij mijn ouders.
In de trein? Denk niet dat je verbinding daar goed genoeg voor gaat zijn...JDFS schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:13:
[YouTube: Stadia Livestream! - Testing Latency, Quality & Answering YOUR Questions!]
Ik volg dit wereldje al zo'n twintig jaar. Ik begin een oude man te worden. Ik baseer mijn suggestie op ervaring die ik beleidsmatig gehad heb met een hoop landen en netwerken. In Noord-Europa is peering, transit, interconnectie veel verfijnder en begrijpen ISPs beter dat ze van elkaar en van content aanbieders afhankelijk zijn. In andere landen zijn de telcos veel groter en machtiger en zijn ze ook veel minder bereid om directe verbindingen aan te gaan. Je zag dat recent toen T-Mobile Vast alle verkeer via Duitsland liet lopen. De verbidningen van DTAG zitten echt vol. Zo vol dat een Duitse peering nerd een onderzoekje gepost heeft wat laat zien dat de onderdelen van Deutsche Telekom die in andere landen zitten hun verkeer vaak niet door de moedermaatschappij laten afhandelen.rachidfinge schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:34:
[...]
Dit is wel een goed punt. Je begrijpt dat ik de reviews goed in de gaten houd. Journalisten in Noord-Europa (zeg maar België en alles ten noorden ervan) zijn veel enthousiaster dan elders, wat aardig lijkt te correleren met Raindeer's suggestie.
Hier een mooie thread uit Duitsland over DTAG/T-Mobile en hoe geen enkele bedrijfsonderdeel de Duitse moeder wil gebruiken: https://twitter.com/LTE_Max/status/1191085232340062208
Hier mijn artikel over de problemen bij T-Mobile en waarom het in Nederland zo'n groot effect had https://medium.com/@rudol...r-small-firms-a176855d2b0
En hier mijn artikel over Stadia en networking toen het nog maar net aangekondigd was https://medium.com/@rudol...and-nintendo-fe20866e6c5b
Ah ja, dit heb ik toevallig gelezen destijds. Mooi stuk!Raindeer schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:15:
[...]
En hier mijn artikel over Stadia en networking toen het nog maar net aangekondigd was https://medium.com/@rudol...and-nintendo-fe20866e6c5b
Als ik het goed begreep is het überhaupt niet mogelijk om via 4G te spelen, en heb je verplicht Wifi nodig.barrymossel schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:14:
[...]
In de trein? Denk niet dat je verbinding daar goed genoeg voor gaat zijn...
Klopt dat @rachidfinge ?
Het is volgens mij wel mogelijk, alleen is er geen officiële ondersteuning voor.Kiwi schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:21:
[...]
Als ik het goed begreep is het überhaupt niet mogelijk om via 4G te spelen, en heb je verplicht Wifi nodig.
Klopt dat @rachidfinge ?
            nu trouwens een livestream gaande nu met de gasten van PU:
RDR 2, vindt het er heel goed uit zien hoor maar oordeel zelf
https://www.insidegamer.n...play-met-lucas-en-martin/
                    RDR 2, vindt het er heel goed uit zien hoor maar oordeel zelf
https://www.insidegamer.n...play-met-lucas-en-martin/
[ Voor 12% gewijzigd door Stylze op 19-11-2019 15:25 ]
Playstation 5
Klopt inderdaad. 4G is in principe niet mogelijk, of je moet een mobiele hotspot gebruiken (bijv. via een andere telefoon). En je zou wifi in de trein kunnen gebruiken. Maar in een review las ik al dat via een hotspot niet te doen was (en denk ook eens aan je verbruik). En trein wifi?Kiwi schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:21:
[...]
Als ik het goed begreep is het überhaupt niet mogelijk om via 4G te spelen, en heb je verplicht Wifi nodig.
We ondersteunen het inderdaad niet. Als je op Pixel speelt en je telefoon heeft geen Wifi-verbinding, dan krijg je een foutmelding en werkt Stadia niet.NotSoSteady schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:23:
[...]
Het is volgens mij wel mogelijk, alleen is er geen officiële ondersteuning voor.
Als je weet te verhullen dat je via 4G bent verbonden (bijv laptop via tethering verbonden met je telefoon) zal Stadia vermoedelijk opstarten, maar de latency over 4G is over het algemeen te groot om te gamen.
"Slaat echt nergens op en heeft hij wss gewoon uit zijn duim gezogen". Geen speld tussen te krijgen, chapeau.Stylze schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:59:
[...]
Kritisch zijn is prima maar zo'n opmerking van die voor jouw blijkbaar heilige meneer slaat echt nergens op en heeft hij wss gewoon uit zijn duim gezogen. Google heeft leverings problemen maar er zijn te weinig pre order verkocht, geloof je dat nou echt zelf? Ze moeten alles gefaseerd leveren maar wat een tekort aan pre orders zeg echt niet aan de man te krijgen
Maar heb je ook een onafhankelijke bron met daadwerkelijke cijfers welke aantoont dat Google de vraag niet aan kan of zegt Google dit zelf? Dan geloof ik eerder een onafhankelijke en doorgaans betrouwbare journalist die over insider info zegt te beschikken. En wel eens van kunstmatige schaarste gehoord? Apple is daar ook heel goed in. Ik ben natuurlijk zelf geen absolute graadmeter, maar ik hoor in mijn omgeving echt niemand over Stadia en hoeveel mensen hier op Tweakers hebben nu daadwerkelijk besteld?
Ik heb me verder niet verdiept in het bestellen zelf, maar ik kan de Premiere editie gewoon online bestellen en er staat Op voorraad bij? Want je weet dat de Founders Edition limited is, toch?
Maar 4G is doorgaans toch wel beter dan crappy trein of hotel wifi? De test op mijn mobiele telefoon geeft aan dat mijn snelheid 64.771 Mbps is en dat ik "hoogwaardige gamefunctionaliteit" kan verwachten.rachidfinge schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:26:
[...]
We ondersteunen het inderdaad niet. Als je op Pixel speelt en je telefoon heeft geen Wifi-verbinding, dan krijg je een foutmelding en werkt Stadia niet.
Als je weet te verhullen dat je via 4G bent verbonden (bijv laptop via tethering verbonden met je telefoon) zal Stadia vermoedelijk opstarten, maar de latency over 4G is over het algemeen te groot om te gamen.
[ Voor 21% gewijzigd door bram1984 op 19-11-2019 15:36 ]
Net of dat wat zegt. Er kunnen ook productieproblemen zijn geweest of simpelweg een slechte planning, weet jij veel. Het is nou niet zo dat alle launches van Google vlekkeloos verlopen. Dit is bovendien een doorgaans goed geïnformeerde bron die niet zomaar alles klakkeloos op het web gooit. Je hoeft echt niet zo fel te reageren op ieder negatief bericht.Stylze schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:59:
[...]
Kritisch zijn is prima maar zo'n opmerking van die voor jouw blijkbaar heilige meneer slaat echt nergens op en heeft hij wss gewoon uit zijn duim gezogen. Google heeft leverings problemen maar er zijn te weinig pre order verkocht, geloof je dat nou echt zelf? Ze moeten alles gefaseerd leveren maar wat een tekort aan pre orders zeg echt niet aan de man te krijgen
Het probleem is dat dit erg kan fluctueren, waardoor ze geen 'hoogwaardige gamefunctionaliteit' kunnen garanderen op een mobiel netwerk.bram1984 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:32:
[...]
"Slaat echt nergens op en heeft hij wss gewoon uit zijn duim gezogen". Geen speld tussen te krijgen, chapeau.![]()
Maar heb je ook een onafhankelijke bron met daadwerkelijke cijfers welke aantoont dat Google de vraag niet aan kan of zegt Google dit zelf? Dan geloof ik eerder een onafhankelijke en doorgaans betrouwbare journalist die over insider info zegt te beschikken. En wel eens van kunstmatige schaarste gehoord? Apple is daar ook heel goed in. Ik ben natuurlijk zelf geen absolute graadmeter, maar ik hoor in mijn omgeving echt niemand over Stadia en hoeveel mensen hier op Tweakers hebben nu daadwerkelijk besteld?
Ik heb me verder niet verdiept in het bestellen zelf, maar ik kan de Premiere editie gewoon online bestellen en er staat Op voorraad bij? Want je weet dat de Founders Edition limited is, toch?
[...]
Maar 4G is doorgaans toch wel beter dan crappy trein of hotel wifi? De test op mijn mobiele telefoon geeft aan dat mijn snelheid 64.771 Mbps is en dat ik "hoogwaardige gamefunctionaliteit" kan verwachten.
[ Voor 46% gewijzigd door NotSoSteady op 19-11-2019 15:41 ]
Benieuwd hoe dit met 5G gaat zijn straks.NotSoSteady schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:38:
[...]
Het probleem is dat dit erg kan fluctueren, waardoor ze geen 'hoogwaardige gamefunctionaliteit' kunnen garanderen op een mobiel netwerk.
Ik snap het wel dat dit niet ondersteund wordt vanwege de latency, echter kan de latency in veel gevallen prima zijn, ik haal op dit moment een latency van gemiddeld 18ms via 4G. Natuurlijk is dit in een bewegend voertuig etc. nooit haalbaar, en alleen een waarschuwing zou mensen natuurlijk niet stoppen.rachidfinge schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:26:
[...]
We ondersteunen het inderdaad niet. Als je op Pixel speelt en je telefoon heeft geen Wifi-verbinding, dan krijg je een foutmelding en werkt Stadia niet.
Ik ga wel kijken of er een mooie workaround is straks
Je moet je ook realiseren dat wij in een telecomreservaat leven, waar het normaal gevonden wordt dat er overal goed werkende verbindingen zijn. Dat heb je niet in een groot deel van de wereld. Ik heb jarenlang in Parijs gewoond en liep iedere dag langs het huis van Xavier Niel, de oprichter van het vierde mobiele netwerk en daar was gewoon geen 4G dekking. Dat kwam pas veel later.. en Orange, Bouygues en SFR hadden vergelijkbare gaten in een stad als Parijs.Kiwi schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:48:
[...]
Ik snap het wel dat dit niet ondersteund wordt vanwege de latency, echter kan de latency in veel gevallen prima zijn, ik haal op dit moment een latency van gemiddeld 18ms via 4G. Natuurlijk is dit in een bewegend voertuig etc. nooit haalbaar, en alleen een waarschuwing zou mensen natuurlijk niet stoppen.
Ik snap de keuze ook zeker wel, maar op deze manier is het natuurlijk ook meteen onmogelijk in de situaties waar het wel goed kan werken.Raindeer schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:54:
[...]
Je moet je ook realiseren dat wij in een telecomreservaat leven, waar het normaal gevonden wordt dat er overal goed werkende verbindingen zijn. Dat heb je niet in een groot deel van de wereld. Ik heb jarenlang in Parijs gewoond en liep iedere dag langs het huis van Xavier Niel, de oprichter van het vierde mobiele netwerk en daar was gewoon geen 4G dekking. Dat kwam pas veel later.. en Orange, Bouygues en SFR hadden vergelijkbare gaten in een stad als Parijs.
Vandaar "over het algemeen".bram1984 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:32:
[...]
Maar 4G is doorgaans toch wel beter dan crappy trein of hotel wifi? De test op mijn mobiele telefoon geeft aan dat mijn snelheid 64.771 Mbps is en dat ik "hoogwaardige gamefunctionaliteit" kan verwachten.
Het zou me niet verbazen dat áls er 4G-netwerken zijn die dit enigszins aankunnen, dat die in Nederland staan. Onze 4G-netwerken behoren tot de beste ter wereld. Ben benieuwd of er gamers zijn die het stiekem gaan uitproberen de komende weken, ondanks dat Stadia daar echt niet voor is bedoeld.
Als jij de knoppen combinatie DM't voor de 4G cheatcode ga ik het proberenrachidfinge schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:57:
[...]
Ben benieuwd of er gamers zijn die het stiekem gaan uitproberen de komende weken, ondanks dat Stadia daar echt niet voor is bedoeld.
Ha, die is er helaas niet, maar als je je telefoon als hotspot gebruikt en dan op je laptop speelt, kun je het uitproberen.Kiwi schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:58:
[...]
Als jij de knoppen combinatie DM't voor de 4G cheatcode ga ik het proberen
Heb het net zelf even getest. Voelt een beetje alsof iemand game mode is vergeten aan te zetten op een tv. Niet echt aan te raden dus en nogmaals: niet officieel ondersteund. YMMV
Pure nieuwsgierigheid hoor (zo te zien heb je er meer verstand van dan ik), maar waarom zou Stadia daar niet voor bedoeld zijn? Het is toch een mooi idee dat je, mits je 4G verbinding goed is, in het park of op het station een game kan streamen (ik zou dat zelf overigens niet zo snel doen, maar ik kan me voorstellen dat er een markt voor is)? Dat is toch een soort van de USP of niet? Want in huis streamen op andere apparaten kan tot op zekere hoogte al.rachidfinge schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:57:
[...]
Vandaar "over het algemeen".![]()
Het zou me niet verbazen dat áls er 4G-netwerken zijn die dit enigszins aankunnen, dat die in Nederland staan. Onze 4G-netwerken behoren tot de beste ter wereld. Ben benieuwd of er gamers zijn die het stiekem gaan uitproberen de komende weken, ondanks dat Stadia daar echt niet voor is bedoeld.
Runt de game werkelijk in 4K en 60FPS of heb je het nou over de videostream? Dat is wel een verschilrachidfinge schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:45:
[...]
RDR2 voldoet daar wel aan. Destiny is elders al uitgelegd.
            Hmm? Juist streaming op apparaten buiten je huis is toch een belangrijk voordeel, maar dat wordt dus eigenlijk niet ondersteunt via 4g.
Ik zit regelmatig voor mijn werk in een hotel en neem mijn xbox dan vaak mee: Maar de wifi in hotel is altijd vrij belabberd. 4G is dan vaak sneller en constanter en gebruik ik dus mijn telefoon... Dus in de praktijk gebruik je stadia dus eigenlijk alleen maar thuis... Wat is dan het USP? Want ik kan mijn xbox ook streamen naar mijn telefoon of surface?
                    Ik zit regelmatig voor mijn werk in een hotel en neem mijn xbox dan vaak mee: Maar de wifi in hotel is altijd vrij belabberd. 4G is dan vaak sneller en constanter en gebruik ik dus mijn telefoon... Dus in de praktijk gebruik je stadia dus eigenlijk alleen maar thuis... Wat is dan het USP? Want ik kan mijn xbox ook streamen naar mijn telefoon of surface?
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
4G-technologie brengt een bepaalde hoeveelheid latency met zich mee die realtime streaming van games lastig (best case) tot onmogelijk (worst case) maakt.bram1984 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:07:
[...]
Pure nieuwsgierigheid hoor (zo te zien heb je er meer verstand van dan ik), maar waarom zou Stadia daar niet voor bedoeld zijn?
Dat maakt 5G erg interessant, aangezien de latency daar veel lager zou moeten zijn.
            Oei, pijnlijk. 1080p upscalen kan mijn TV ook wel. Kan iemand mij vertellen wat dan het voordeel is van Stadia Pro vs. Stadia Base (buiten 5.1 geluid)?
nieuws: Destiny 2 draait bij Google Stadia Pro in 1080p en wordt opgeschaald ...
            nieuws: Destiny 2 draait bij Google Stadia Pro in 1080p en wordt opgeschaald ...
Eén van de USPs is dat je geen console hoeft te kopen.uchiha tijntje schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:13:
Wat is dan het USP? Want ik kan mijn xbox ook streamen naar mijn telefoon of surface?
Dat je korting krijgt in de storeFuwor schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:13:
Oei, pijnlijk. 1080p upscalen kan mijn TV ook wel. Kan iemand mij vertellen wat dan het voordeel is van Stadia Pro vs. Stadia Base (buiten 5.1 geluid)?
Hmm. Dat is een financieel aspect... maar als we het financiële aspect in ogenschouw nemen is console gaming en dan met name voor gamers die regelmatig nieuwe games koopt, in mijn beleving per definitie goedkoper. Met name in combinatie met services als Gamepass en fysieke games kopen en verkopen.rachidfinge schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:14:
[...]
Eén van de USPs is dat je geen console hoeft te kopen.
Een beetje gamer waarvoor het financieel aspect van belang is “verdient” zijn console tov stadia in een jaar of anderhalf terug als hij circa 15 games fysiek koopt en verkoopt...
[ Voor 18% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-11-2019 16:22 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
            @rachidfinge  zal Stadia in de heel dichte toekomst beter worden zodat rdr2 en destiny 2 op ultra settings gaan draaien?

Het zal mij trouwens niet verbazen als het uitreiken van die codes vanavond ook helemaal in soep loopt.
vanaf het moment van reserveren is echt alles 1 groot raadsel doordat Google overal om heen draait ofwel hun communicatie dat ronduit bedroevend is.
            vanaf het moment van reserveren is echt alles 1 groot raadsel doordat Google overal om heen draait ofwel hun communicatie dat ronduit bedroevend is.
Stadia wordt wekelijks beter. Wat voor gevolgen dat heeft voor bestaande games is denk ik vooral een vraag voor de game-ontwikkelaars.dante_f schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:16:
@rachidfinge zal Stadia in de heel dichte toekomst beter worden zodat rdr2 en destiny 2 op ultra settings gaan draaien?
Dat is een interessant punt. Natuurlijk zijn er meer USP's voor Stadia. Ik zal hier geen reclamefolder beginnen, want daar is dit topic niet voor bedoeld natuurlijkuchiha tijntje schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:16:
[...]
Een beetje gamer waarvoor het financieel aspect van belang is “verdient” zijn console tov stadia in een jaar of anderhalf terug als hij circa 15 games fysiek koopt en verkoopt...
Ah ok want jullie nummer 1 game destiny 2 op 1080p op medium settings, nadat Google 6 maand heeft geholpen is wel redelijk beschamend.rachidfinge schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:21:
[...]
Stadia wordt wekelijks beter. Wat voor gevolgen dat heeft voor bestaande games is denk ik vooral een vraag voor de game-ontwikkelaars.
Sowieso steun ik Google en ben een trotse founder!
Na deze uitspraak hoop ik niet dat GRID straks op 720p 30fps draait om die 40 car grid te halen.rachidfinge schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:26:
[...]
Dat is een interessant punt. Natuurlijk zijn er meer USP's voor Stadia. Ik zal hier geen reclamefolder beginnen, want daar is dit topic niet voor bedoeld natuurlijkmaar dit is een goed voorbeeld.
overigens geloof ik ook nog in Stadia hoor kan alleen niet ontkennen dat ik de launch beschamend vindt.
[ Voor 9% gewijzigd door schumi1986 op 19-11-2019 16:31 ]
Eerlijk, ik snap dat juist niet.Kiwi schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:48:
[...]
Ik snap het wel dat dit niet ondersteund wordt vanwege de latency, echter kan de latency in veel gevallen prima zijn, ik haal op dit moment een latency van gemiddeld 18ms via 4G. Natuurlijk is dit in een bewegend voertuig etc. nooit haalbaar, en alleen een waarschuwing zou mensen natuurlijk niet stoppen.
Iets simpelweg verbieden omdat dit 'mogelijk de invloed van de kwaliteit kan beinvloeden' vind ik nog steeds de grootste onzin die er is. Gewoon een grote popup 'JE SPEELT OP 4G, DIT IS TRAAG' en dan heb je tenminste de keuze, je gooit werkelijk hele 'onderweg' concept bijna de deur uit (buiten wifi treinen) en juist humor dat ik genoeg wifi-netwerken kan opnoemen die een latency hebben van niveau rooksignaal.
Vond het al bijzonder dat het enkel de Pixel telefoons zijn (alsof die opeens magisch de snelste phones zijn ofzo? Of gewoon 'omdat google'?), maar geef dit gewoon vrij. Wil niet steeds vergelijken, maar xCloud tests mogen ze helemaal vrij via wifi, 4g/5g, netwerkkabel verbinden, je moet enkel rekening houden met latency op welke manier je speelt.
Verwijderd
            De enorme 4G lagspikes die je krijgt doordat je in een rijdende trein/auto van antenne naar antenne springt is toch wel een stuk erger dan eender welke brakke wifi verbinding imo.

Nogal vaag allemaal. Ik heb dit ding in juni besteld en had gehoopt hem dan ook op de eerste dag te kunnen gebruiken. Status is echter nog niet eens verzonden... Iemand enig idee wanneer Google van plan is dat te doen?

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.
Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/
(Beschikbaar tot 31 december 2023)
Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.
Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/
(Beschikbaar tot 31 december 2023)
Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord  |