• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:02
BizzieBis schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:27:
Zojuist maar weer gestopt met Stadia voor vandaag. Grid had teveel last van haperingen. Handig dat de game een functie heeft om terug te spoelen, maar om dat nou te gebruiken om de verbinding te compenseren.. 8)7

Nu weet ik niet of het aan de 4K stream gelegen heeft. Ik heb wel vanmorgen geüpgraded van free naar Pro.

Nog iemand problemen met de verbinding gehad tussen 12.00 uur en 14.00 uur?
Exact in dat timeframe Grid gespeeld op 4k en nergens last van gehad.

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-01 20:42
Ik verwacht ook morgen mijn CCU en controller. Op dit moment speel ik CP2077 op chrome op 1080p@60 via de laptop aan de fhd TV. Ziet er zeer acceptabel uit, meer als wat ik op de PS4Pro zou verwachten maar wat niet blijkt te lukken. In chrome heb ik stadia enchanted add-on op VP9 en 2160p staan (dat laatste maakt geen verschil denk ik aangezien ik geen Stadia pro abo heb genomen).

Kan ik via de CCU dezelfde of betere performance verwachten op 1080p en kan ik daar ook VP9 kiezen of draait ie daar standaard al op?

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Iemand toevallig een lijst met items die ik moet Whitelisten voor Stadia in een PiHole?
Als ik mijn PiHole actief laat kan ik op de Mac geen game starten na de login, zet ik de PiHole uit werkt het direct.

Op Google vond ik zo 1.2.3. geen lijst maar kan mij voorstellen dat er wel meer Tweakers met PiHole werken.
Ik wil zo min mogelijk doorlaten, ik heb Stadia Pro

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Donstil schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:45:
Iemand toevallig een lijst met items die ik moet Whitelisten voor Stadia in een PiHole?
Als ik mijn PiHole actief laat kan ik op de Mac geen game starten na de login, zet ik de PiHole uit werkt het direct.

Op Google vond ik zo 1.2.3. geen lijst maar kan mij voorstellen dat er wel meer Tweakers met PiHole werken.
Ik wil zo min mogelijk doorlaten, ik heb Stadia Pro
Ik heb een Pihole maar ervaar niet jouw problemen. Kan je niet in je query log kijken naar geblokkeerde adressen en deze whitelisten?

• Donstil
  • Niet online
MarcoC schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:56:
[...]

Ik heb een Pihole maar ervaar niet jouw problemen. Kan je niet in je query log kijken naar geblokkeerde adressen en deze whitelisten?
Nou dat kan inderdaad wel alleen wil niet teveel openzetten. Dus alles openen wat geblokt wordt is dan niet altijd de beste methode, omdat je dan snel teveel open zet.

Daarom dacht ik “misschien heeft iemand het wiel al uitgevonden” :)

• versc049
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-01 17:43
Donstil schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:45:
:? ...na het lezen van deze zin heb ik zo veel vragen....
:)

[ Voor 5% gewijzigd door versc049 op 20-12-2020 19:14 ]

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:26
Iemand zin in een potje division? :P

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Donstil
  • Niet online
versc049 schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:14:
[...]

:? ...na het lezen van deze zin heb ik zo veel vragen....
:)
Hehe, als het je niets zegt dan ben je niet de doelgroep voor de vraag schat ik zo in :P

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-12-2025
Pihole ook hier. Standaard lijstje en nergens last van.

• versc049
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-01 17:43
Donstil schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:19:
[...]

Hehe, als het je niets zegt dan ben je niet de doelgroep voor de vraag schat ik zo in :P
Dat heb je wel goed gezien denk ik. Ik zal me eens een beetje inlezen ;-)

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Possible schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:19:
Iemand zin in een potje division? :P
Jazeker, uur of 20.30…?

Steam/Epic: Deurstopper

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:26
Ik kan echter NoNumbersNeeded niet vinden?

Toch wel :P

[ Voor 20% gewijzigd door Possible op 20-12-2020 20:12 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-01 18:58
Tuktop schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:34:
Voor de geïnteresseerden: ik heb zojuist een redelijk complexe scene van CP2077 in visual mode en in framerate mode gepixelcount. De reden voor een wat meer complexe scene is dat ik daarmee probeer de ondergrens van de dynamic resolution op te zoeken. Het kan dus zeker zo zijn dat er in wat meer simpele scenes een hogere resolutie wordt gehaald.

De twee screenshots naast elkaar:
https://cdn.knightlab.com...df-11eb-83c8-ebb5d6f907df

Bij de visual mode kwam ik uit op 1584P, op framerate mode was dat 864P.
(Native 4K is 2160P, we hebben het hier over het aantal verticale pixels).

Verder is het voornaamste zichtbare verschil zo te zien de toevoeging van ambient occlusion bij visual mode. Ambient occlusion is een soort zachte schaduw waar objecten op elkaar aansluiten, wat een realistischer beeld geeft. In dit plaatje is de werking van AO zichtbaar gemaakt:
https://docs.unity3d.com/...acedAmbientOcclusion2.png

In de texture resolution lijkt niet enorm veel verschil te zitten; wel is er bij framerate mode iets meer grain/korrel te zien, dat kan een truc zijn om low res iets meer high res te laten lijken (gebeurt in de fotografie nog al eens), maar het kan ook een gevolg zijn van een lager aantal passes in het berekenen van de lighting.

De resolutie van de schaduw is in visual mode beduidend hoger (goed te zien bij de schuine slagschaduw linksonder het bord "Secure your soul"), en ook lijken de lighting-effecten van met name de neon-verlichting daar een stuk mooier.

De UI blijft in beide gevallen uiteraard netjes native 4K.

Ben zeker geen expert op dit gebied, dus dit zijn my humble two cents :)
Heb je misschien een linkje naar een tutorial hoe je dit kan doen :) . Ben wel benieuwd hoe je dit hebt gedaan. Thanks!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Donstil schreef op zondag 20 december 2020 @ 18:00:
[...]

Nou dat kan inderdaad wel alleen wil niet teveel openzetten. Dus alles openen wat geblokt wordt is dan niet altijd de beste methode, omdat je dan snel teveel open zet.

Daarom dacht ik “misschien heeft iemand het wiel al uitgevonden” :)
Je kan toch 1 voor 1 de geblokkeerde adressen whitelisten tot het werkt? Snap het probleem niet.

• Donstil
  • Niet online
MarcoC schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:04:
[...]

Je kan toch 1 voor 1 de geblokkeerde adressen whitelisten tot het werkt? Snap het probleem niet.
Ja ik snap hoe het werkt :P
Ik was gewoon opzoek naar een lijstje ofz.

Nou nevermind ik ga het wel zien morgen.

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:22
Kun je zonder pro abn gewoon je gekochte games spelen op met 1080p,
en gebruik maken van aanbiedingen ?
Albert020 schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:41:
Kun je zonder pro abn gewoon je gekochte games spelen op met 1080p,
en gebruik maken van aanbiedingen ?
Je gekochte idd op 1080p. Aanbiedingen alleen als er algemene aanbiedingen zijn. De pro aanbiedingen zijn vaak wat meer afgeprijsd. Kan soms lonen om een maand pro te nemen en zo meer korting te krijgen :)

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 120% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:48 ]

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:10
Response time van WiFi waarschijnlijk hoog en spel je via 2.4 GHz ? Dat is een ramp namelijk voor cloud gaming

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Gistermiddag ook maar eens de CC:U aan mijn AVR gehangen, dat ging ook allemaal soepel. Ohja, 5.1 geluid werkt ook met 1080P (en een Pro abo).
Nu maar wachten tot de officiële support van de CC:Google TV, dan kan ik de CC:U weer verkopen :P

Vaak bu'j te bang!

• Xilion
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-01 20:31
Ik probeer mijzelf toe te voegen aan de userlist uit startpost, echter weerhoudt het formulier mij ervan om mijn naam fatsoenlijk te kunnen invullen (mag geen # teken gebruiken). Op deze manier kun je geen onderscheid maken tussen de volgende twee namen:
  • Username1234
  • Username#1234
Nu is de kans vrij klein dat er iemand een founder username heeft die overeenkomt met mijn (niet founder) username, maar misschien dat we dit eenvoudig kunnen aanpassen?

• Deurstopper
  • Niet online
-tom-562 schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:30:
Gistermiddag ook maar eens de CC:U aan mijn AVR gehangen, dat ging ook allemaal soepel. Ohja, 5.1 geluid werkt ook met 1080P (en een Pro abo).
Nu maar wachten tot de officiële support van de CC:Google TV, dan kan ik de CC:U weer verkopen :P
Die CCGTV lijkt mij ook wel wat. Heeft het naast een eigen ab nog andere voordelen tov de CCU?

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Deurstopper schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:57:
[...]

Die CCGTV lijkt mij ook wel wat. Heeft het naast een eigen ab nog andere voordelen tov de CCU?
Je kan echt apps installeren op dat apparaat. Afhankelijk van je TV provider zou je de decoder van je provider de deur uit kunnen doen, door b.v. TV te kijken via de Ziggo app of NL-ziet.
Ik vind het een fijn ding, je hoeft niet meer continu je telefoon te gebruiken om gebruik te maken van de CC (handig met een dreumes van 1,5 die al snel de link legt tussen 'telefoon --> filmpje kijken' ;))

Vaak bu'j te bang!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:15
Rebel8319 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 07:49:
Wat is de snelste manier om in contact te komen met Google klantenservice ?

Ik heb hun telefoonnummer gebeld , maar word opgehangen door te weinig personeel wegens covid.
Heb ze gisteren ochtend een Mail gestuurd en nog geen antwoord gehad

Het gaat erom dat mijn beide bestellingen via DHL verkeerd gaan , doordat er geen huisnummer bij mijn adres staat.

Heb al contact gehad met DHL en die verwijst me door naar de verzender , in dit geval Google dus , hun zijn de enige die de adres wijziging kunnen doen zeg maar.

Echt klote want ik had zowel mijn Premiere Edition en De Wasabi Controller al kunnen hebben nu 😑
Ik zit nu helaas met hetzelfde geval dat Google mijn huisnummer niet bij de verzending heeft gezet. DHL kan niets voor me betekenen omdat de verzending 'zakelijk verzonden is'. Ik kan alleen chat contact krijgen met het US team van Google, ze hebben de case wel voor mij doorgezet naar het Nederlandse team. Hoe is dit bij jou uiteindelijk opgelost?

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-01 22:53
Herax10NL schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:38:
[...]

Ik zit nu helaas met hetzelfde geval dat Google mijn huisnummer niet bij de verzending heeft gezet. DHL kan niets voor me betekenen omdat de verzending 'zakelijk verzonden is'. Ik kan alleen chat contact krijgen met het US team van Google, ze hebben de case wel voor mij doorgezet naar het Nederlandse team. Hoe is dit bij jou uiteindelijk opgelost?
Bijzonder ja .. Ja hier hetzelfde , was doorgezet naar het NL Team , dat was zaterdag en ik wacht nog op antwoord ..

Vind het wel slecht voor zo'n mega bedrijf dat ze zo slecht zijn te bereiken en dat het zolang duurt dat ze uberhaupt ergens op reageren.

[ Voor 10% gewijzigd door Rebel8319 op 21-12-2020 10:58 ]

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:22
Gusev schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:12:
[...]

Heb je misschien een linkje naar een tutorial hoe je dit kan doen :) . Ben wel benieuwd hoe je dit hebt gedaan. Thanks!
Ik gebruik de methode van Digital Foundry, zie m'n comment met uitleg op Reddit:
https://www.reddit.com/r/...tm_source=share&context=3

Dit is de video tutorial van DF: YouTube: Inside Digital Foundry: Teach Yourself Pixel-Counting

Veel plezier ermee! Bedenk wel dat games tegenwoordig vaak een dynamische resolutie hanteren, dus een pixelcount op basis van 1 screenshot geeft niet altijd een definitief antwoord.

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-01 18:58
Tuktop schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:15:
[...]

Ik gebruik de methode van Digital Foundry, zie m'n comment met uitleg op Reddit:
https://www.reddit.com/r/...tm_source=share&context=3

Dit is de video tutorial van DF: YouTube: Inside Digital Foundry: Teach Yourself Pixel-Counting

Veel plezier ermee! Bedenk wel dat games tegenwoordig vaak een dynamische resolutie hanteren, dus een pixelcount op basis van 1 screenshot geeft niet altijd een definitief antwoord.
Nice! Thanks man. Is het toevallig ook je werk oid :P ?

• Zhankou
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05-2025
We hebben onze eigen JOHN hier :D

• Donstil
  • Niet online
Nou hier is de bundel binnen gekomen. Eerste indruk is wel oke, Controller vind ik niet je van het maar dat komt denk ik doordat de DualSense controller (van de PS5) die ik ook gebruik zo vol nieuwe techniek zit. Dit is "gewoon" een controller.

Chromecast bedraad aangesloten zonder problemen. Ik zit nu achter met de controller te stoeien, dat gaat wat minder. Controller wordt door de App netjes herkend, zit op Wifi (zie hem ook in mijn router) en heeft een update gedaan. Het lukt mij echter niet om de controller met het scherm te koppelen.

Nadat ik de koppel "code" invoer gaat de controller even trillen maar geeft dan in de app "Kan niet koppelen met het scherm". Meer info dan dat is er helaas niet, dus dat wordt het internet maar weer opduiken ben ik bang 8)7

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:58
Donstil schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:09:
Nadat ik de koppel "code" invoer gaat de controller even trillen maar geeft dan in de app "Kan niet koppelen met het scherm". Meer info dan dat is er helaas niet, dus dat wordt het internet maar weer opduiken ben ik bang 8)7
Je zei dat je de CCU bedraad hebt aangesloten. Zit die wel op hetzelfde netwerk (IP-range) als je Wifi ?

• Donstil
  • Niet online
Haay schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:18:
[...]

Je zei dat je de CCU bedraad hebt aangesloten. Zit die wel op hetzelfde netwerk (IP-range) als je Wifi ?
Yes, bleek de PiHole te zijn.
Daar was ik gisteren al benieuwd naar maar bleek nu al gelijk een opstaken 8)7

• Donstil
  • Niet online
Eerste indrukken met de service zelf zijn verder wel goed. Ik heb er alleen Cyberpunk bij maar dat speelt prima op de 60 FPS mode. Ik merk er eigenlijk niets van dat het allemaal uit de cloud komt.

Wel had ik graag gezien dat het er wat beter uitzag op de performance mode. Game speelt soepel maar ziet er eigenlijk niet uit. Op de 30 fps mode is dat precies andersom.

Ben benieuwd of ik het om die reden veel ga spelen. Ik schat zo in van niet.

• Tuktop
Gusev schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:36:
[...]

Nice! Thanks man. Is het toevallig ook je werk oid :P ?
Np! Nee het is niet m'n werk, ben fotograaf van opleiding en doe DTP-werk en 3d-visualisaties, hier en daar wat grafisch ontwerp en ik heb een lasersnij-bedrijf in Utrecht.

Dus lekker nerden op beeldmateriaal is wél een voordehandliggende interesse :)

• Baxbax
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-01 14:37
Ik heb nu 2x ruim een uur kunnen gamen, maar ook wel anderhalf uur lopen klooien met het connecten van de controller aan de ccu. Steeds als ik een game start moet ik mijn controller opnieuw connecten aan de ccu wat dan vervolgens heel erg moeizaam gaat. Mijn WiFi 2,4ghz verbinding is perfect (50mbps down glasvezel via de googles eigen speedtest) dus daar ligt het niet aan.

Ik heb al meerdere keren de controller teruggezet naar fabrieksinstellingen en opnieuw ingesteld op 't WiFi netwerk. Ik werk nu draadloos naar de ccu (met meer dan genoeg snelheid gezien het AP echt naast de ccu ligt) op dezelfde 2,4ghz acces point als de controller.

Heeft iemand nog ideeën?

• Tuktop
Baxbax schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:18:
Ik heb nu 2x ruim een uur kunnen gamen, maar ook wel anderhalf uur lopen klooien met het connecten van de controller aan de ccu. Steeds als ik een game start moet ik mijn controller opnieuw connecten aan de ccu wat dan vervolgens heel erg moeizaam gaat. Mijn WiFi 2,4ghz verbinding is perfect (50mbps down glasvezel via de googles eigen speedtest) dus daar ligt het niet aan.

Ik heb al meerdere keren de controller teruggezet naar fabrieksinstellingen en opnieuw ingesteld op 't WiFi netwerk. Ik werk nu draadloos naar de ccu (met meer dan genoeg snelheid gezien het AP echt naast de ccu ligt) op dezelfde 2,4ghz acces point als de controller.

Heeft iemand nog ideeën?
Wired > 5ghz > 2,4ghz.
Heb je daar nog ruimte voor verbetering?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Steeds als ik een game start moet ik mijn controller opnieuw connecten aan de ccu wat dan vervolgens heel erg moeizaam gaat. Mijn WiFi 2,4ghz verbinding is perfect (50mbps down glasvezel via de googles eigen speedtest) dus daar ligt het niet aan.
Heb je geen 5 Ghz? Dat is sneller en minder storingsgevoelig.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-01 12:52
Voor degene die graag nu alvast Ubisoft+ op Stadia gebruikt:
  1. VPN op US
  2. Nieuw Ubisoft account
  3. Ubisoft+ aanschaffen met US gegevens
  4. https://plus.ubisoft.com/en-us/cloudgaming
  5. Doorklikken naar Stadia (ik heb het in een verse browser gedaan en een nieuw stadia account aangemaakt)
  6. Daarna nog wat stappen die voor zich spreken (en anders linken via https://stadia.google.com/ubisoftplus/linkaccount
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bM8zU2uPRIRCIDadWfoqSR4iICk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2EUDp7UTcqHM5bSKY8wgjw7C.jpg?f=fotoalbum_large

Hoppa. VPN uitgezet en Valhalla start gewoon op.

---edit---
Disclaimer: YMMV

[ Voor 5% gewijzigd door barrymossel op 21-12-2020 14:46 ]

Heeft iemand nog ideeën?
Zoals hierboven gezegd werkt het over het algemeen echt veel beter met 5ghz.
Kun je eens testen met een kabel of het verschil maakt?
Overigens zou het ook met 2,4ghz eigenlijk niet moeten kunnen dat je opnieuw verbinding maakt. Wat gebeurt er als je eerst de controller aanzet en dan even wacht? Eigenlijk zou dan de ccu automatisch mee aan moeten gaan.

• shineonu
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
barrymossel schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:45:
Voor degene die graag nu alvast Ubisoft+ op Stadia gebruikt:
  1. VPN op US
  2. Nieuw Ubisoft account
  3. Ubisoft+ aanschaffen met US gegevens
  4. https://plus.ubisoft.com/en-us/cloudgaming
  5. Doorklikken naar Stadia (ik heb het in een verse browser gedaan en een nieuw stadia account aangemaakt)
  6. Daarna nog wat stappen die voor zich spreken (en anders linken via https://stadia.google.com/ubisoftplus/linkaccount
[Afbeelding]

Hoppa. VPN uitgezet en Valhalla start gewoon op.

---edit---
Disclaimer: YMMV
Cool! Straks even proberen. Maar kan het ubi+ abonnement dan wel met een NL-creditcard worden afgesloten?

• barrymossel
shineonu schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:55:
[...]

Cool! Straks even proberen. Maar kan het ubi+ abonnement dan wel met een NL-creditcard worden afgesloten?
Ik heb met PayPal betaald.

• Firehawk86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-11-2025
Donstil schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:25:
[...]

Yes, bleek de PiHole te zijn.
Daar was ik gisteren al benieuwd naar maar bleek nu al gelijk een opstaken 8)7
Ik heb ook een Pihole maar heb nergens last van gehad.

• Donstil
  • Niet online
Firehawk86 schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:20:
[...]

Ik heb ook een Pihole maar heb nergens last van gehad.
Kwam het online ook wel tegen, PiHole ff tijdelijk uit was voldoende. Bleef daarna gewoon werken.

Heeft iemand nog ideeën?
Waarschijnlijk heb je last van een overvolle 2.4ghz-band. De absolute snelheid die je haalt is dan wel oke, maar niet stabiel. Vaak kun je beter 1 streepje bereik op 5ghz hebben dan vol bereik op 2.4ghz.

• DamnDutchGuy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:17
Net m'n stadia premier editie mogen ontvangen. Maar zo te zien met een lamme controller. Controller wil niet aan blijven en schakelt zich binnen 10 seconden weer uit. Iemand ervaring hiermee?

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:29
2.4ghz blijft echt afgeraden. 5ghz is een must. Vooral voor de controller aangezien een kleine hiccup je het al direct zou merken

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Als het even kan de Chromecast bedraad aansluiten en de controller op 5ghz. Op hetzelfde netwerk uiteraard.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
DamnDutchGuy schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:59:
Net m'n stadia premier editie mogen ontvangen. Maar zo te zien met een lamme controller. Controller wil niet aan blijven en schakelt zich binnen 10 seconden weer uit. Iemand ervaring hiermee?
Zelfs nadat je de controller eerst hebt opgeladen?

Ik deed dat niet en de mijne kwam op 30% capaciteit binnen van de accu dus was snel leeg gespeeld na een sessie Cyberpunk :+

• Sjurm
  • Laatst online: 14-01 09:15
Pukson schreef op maandag 21 december 2020 @ 17:05:
2.4ghz blijft echt afgeraden. 5ghz is een must. Vooral voor de controller aangezien een kleine hiccup je het al direct zou merken
Dit helpt bij mij ook inderdaad! Ik heb überhaupt nooit overwegen op de bovenverdieping 5 Ghz te gebruiken, omdat het signaal veel lager is/leek te zijn (router staat beneden). Nu ik een speedtest doe op 5 Ghz is deze veel sneller ook nog 8)7 |:(

• Baxbax
  • Laatst online: 01-01 14:37
Ht87 schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:46:
[...]

Zoals hierboven gezegd werkt het over het algemeen echt veel beter met 5ghz.
Kun je eens testen met een kabel of het verschil maakt?
Overigens zou het ook met 2,4ghz eigenlijk niet moeten kunnen dat je opnieuw verbinding maakt. Wat gebeurt er als je eerst de controller aanzet en dan even wacht? Eigenlijk zou dan de ccu automatisch mee aan moeten gaan.
Thanks allemaal voor de reacties!

Met kabel werkt net zo goed als zonder kabel. De ccu en 2,4ghz heeft genoeg (en vooral snel genoeg) verbinding. De controller lijkt het probleem.

Heb op zolder geen mogelijkheid tot 5ghz, mijn acces point daar heeft alleen 2,4ghz optie. Dus enige optie is even een nieuw acces point met 5ghz kopen. Zag er al 1 op amazon voor 30 euro (tplink Archer c50). Dus die heb ik zojuist even gekocht. Hopelijk voor de kerst binnen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Baxbax op 21-12-2020 19:23 ]

• DamnDutchGuy
  • Laatst online: 15:17
Joosie200 schreef op maandag 21 december 2020 @ 17:15:
[...]

Zelfs nadat je de controller eerst hebt opgeladen?

Ik deed dat niet en de mijne kwam op 30% capaciteit binnen van de accu dus was snel leeg gespeeld na een sessie Cyberpunk :+
Nee, ook na hem aan de stekker te hebben gelegd valt ie constant weg. Ook aan de pc aangesloten en ook dan start ie even op, maar na een aantal seconden valt ie weer uit.

Net al contact gehad met Google support, wordt vervangen. Wel veel gehannes met serienummers doorgeven en foto's maken.

Verwijderd

Mijn Stadia is binnen!

Ziet er in ieder geval al top uit met CB2077. Ik wist niet dat er een LAN poort op re adapter zat, dat is een meevaller.
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:18:
Mijn Stadia is binnen!

Ziet er in ieder geval al top uit met CB2077. Ik wist niet dat er een LAN poort op re adapter zat, dat is een meevaller.
Je controller is binnen. Stadia had je al. 😏😉
Baxbax schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:06:
[...]

Thanks allemaal voor de reacties!

Met kabel werkt net zo goed als zonder kabel. De ccu en 2,4ghz heeft genoeg (en vooral snel genoeg) verbinding. De controller lijkt het probleem.

Heb op zolder geen mogelijkheid tot 5ghz, mijn acces point daar heeft alleen 2,4ghz optie. Dus enige optie is even een nieuw acces point met 5ghz kopen. Zag er al 1 op amazon voor 30 euro (tplink Archer c50). Dus die heb ik zojuist even gekocht. Hopelijk voor de kerst binnen :)
Ik zou parallel dan een ticket openenen bij google, begreep hier uit t forum dat de wachttijd enorm is momenteel. Mocht het op 5ghz namelijk ook niet lukken met de controller is er mogelijk een defect?
Overigens nog een laatste tip om te proberen als je een beetje recente android telefoon hebt: even je controller met kabel verbinden aan je telefoon (eventueel ook te doen via laptop met USB-c). Testen of dat goed werkt, dan evt proberen dicht bij je router of t op datzelfde apparaat wel werkt via 5ghz wifi? Je hebt dan alles uitgesloten en sta je sterker bij de support ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Ht87 op 21-12-2020 20:30 ]

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:12
Heeft Stadia wel 'es aanbiedingen? Of heb ik die net gemist met Black Friday?

Wil RDR2 wel proberen.

• FidOo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-01 11:17
Jasper schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:34:

Wil RDR2 wel proberen.
Er zijn regelmatig goede acties. De Black Friday heb je gemist. Maar er zal vast wel nog een actie komen binnenkort
Jasper schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:34:

Wil RDR2 wel proberen.
Op dit moment zelfs introductieprijzen voor de oude Assassin's Creed games. En voor Pacman.

Verwijderd

KlaasjeNL schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:23:
[...]

Je controller is binnen. Stadia had je al. 😏😉
Pardon. Stadia Premiere is binnen.

Helaas toch nog steeds super mega teleurgesteld. Uurtje CB2077 gespeeld en het speelt gewoon niet lekker. Mijn verbinding is prima maar het spel zuigt en er zijn gewoon te veel bugs en onlogische dingen. Ik ben na 15minuten maar gestopt met screenshots maken want het werden er veel te veel.

10 jaar oude open world games zijn beter. Ik game bijna nooit meer en dacht een mooie aanbieding te pakken te hebben. Mooi niet.

Van mij mogen ze de stadia premiere weer komen ophalen en het spel refunden. Ik ga morgen de refund aanvragen, hoeveel moeite het ook mag kosten. CDPR verdient mijn euros niet, en Stadia ook niet dat ze dit toestaan op hun platform.
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2020 @ 21:50:
[...]

Pardon. Stadia Premiere is binnen.

Helaas toch nog steeds super mega teleurgesteld. Uurtje CB2077 gespeeld en het speelt gewoon niet lekker. Mijn verbinding is prima maar het spel zuigt en er zijn gewoon te veel bugs en onlogische dingen. Ik ben na 15minuten maar gestopt met screenshots maken want het werden er veel te veel.

10 jaar oude open world games zijn beter. Ik game bijna nooit meer en dacht een mooie aanbieding te pakken te hebben. Mooi niet.

Van mij mogen ze de stadia premiere weer komen ophalen en het spel refunden. Ik ga morgen de refund aanvragen, hoeveel moeite het ook mag kosten. CDPR verdient mijn euros niet, en Stadia ook niet dat ze dit toestaan op hun platform.
Balen dat je teleurgesteld bent in CP2077, kan me voorstellen dat het tegenvalt. Maar ik zou echt niet zomaar je Premier edition wegdoen, er komen echt wel meer games die je mogelijk zou willen spelen toch? Voor 60 euro heb je een complete 'console'. Als game liefhebber zou ik die echt niet zomaar vergooien! Gooi er nog 1x een tientje tegenaan met een maand pro, speel een paar goede pro-spellen om Stadia af te testen en beslis dan of je er echt afstand van wil doen :)
(Ik heb geen aandelen ofzo hoor :9 maar denk dat je kwaadheid bij CDPR ligt)

[ Voor 0% gewijzigd door Ht87 op 21-12-2020 22:03 . Reden: Typo ]

Verwijderd

Ht87 schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:01:
[...]

Balen dat je teleurgesteld bent in CP2077, kan me voorstellen dat het tegenvalt. Maar ik zou echt niet zomaar je Premier edition wegdoen, er komen echt wel meer games die je mogelijk zou willen spelen toch? Voor 60 euro heb je een complete 'console'. Als game liefhebber zou ik die echt niet zomaar vergooien! Gooi er nog 1x een tientje tegenaan met een maand pro, speel een paar goede spellen om Stadia af te testen en beslis dan of je er echt afstand van wil doen :)
(Ik heb geen aandelen ofzo hoor :9 maar denk dat je kwaadheid bij CDPR ligt)
Ik heb Pro al om CP te spelen, en ik geef al aan: ik ben geen game liefhebber (meer).

Ik dacht iets leuks aan te schaffen maar dat is het niet. Jullie vergissen je allemaal door te denken "CP is kut maar ik heb voor de Stadia betaald".

Nee. Ik heb voor CP betaald en kreeg de Stadia gratis. Ik heb geen Chromecast nodig en ook geen controller.

Het is voor Google echt hele slechte reclame om hier geen actie te ondernemen. Voor mij is Stadia nu totaal afgeschreven door de klantenservice die ze er op verlenen.

Heb je de refund policy al eens bekeken. Ik moet nu een BRIEF sturen. Not shitting you. Papier. Met inkt er op. In een envelop. Om mijn refund aan te vragen voor een gaming stream service.

Welkom in 1950. What the fuck.

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06-2025

H-Alien

aka Schenk

Sjips, dacht ik toch even dat ik plezier had met Stadia... vergis ik me :+

www.simsport-racing.com

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-01 19:40
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:06:
[...]

Ik heb Pro al om CP te spelen, en ik geef al aan: ik ben geen game liefhebber (meer).

Ik dacht iets leuks aan te schaffen maar dat is het niet. Jullie vergissen je allemaal door te denken "CP is kut maar ik heb voor de Stadia betaald".

Nee. Ik heb voor CP betaald en kreeg de Stadia gratis. Ik heb geen Chromecast nodig en ook geen controller.

Het is voor Google echt hele slechte reclame om hier geen actie te ondernemen. Voor mij is Stadia nu totaal afgeschreven door de klantenservice die ze er op verlenen.

Heb je de refund policy al eens bekeken. Ik moet nu een BRIEF sturen. Not shitting you. Papier. Met inkt er op. In een envelop. Om mijn refund aan te vragen voor een gaming stream service.

Welkom in 1950. What the fuck.
Zit je nu te trollen?
Heb inmiddels vele uren in CP zitten en een paar keer last van dat ik niet kan reloaden (ff spel herstarten en weer verder) en heel veel kleine bugjes vooral lijken die half door objecten heenzakken, maar nog niets schokkends of frustrerends.

Edit: sorry, maar net als degene hierboven heb ik me per ongeluk ook bijzonder vermaakt met stadia :+

Edit2: speel nu een jaar met de founders edition en heb RDR / ACO en CP gekocht. Af en toe zit er een juweeltje bij de pro games, maar ik moet toegeven dat ik de helft van de pro games nog niet eens heb geprobeerd :D

[ Voor 12% gewijzigd door burnedhardware op 21-12-2020 22:15 ]

Verwijderd

burnedhardware schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:10:
[...]

Zit je nu te trollen?
Heb inmiddels vele uren in CP zitten en een paar keer last van dat ik niet kan reloaden (ff spel herstarten en weer verder) en heel veel kleine bugjes vooral lijken die half door objecten heenzakken, maar nog niets schokkends of frustrerends.
Nee, ik zit niet te trollen. Ik heb, onder andere maar niet limited to:
-kan niet reloaden
-kan niet schieten/slaan
-politie spawned in doodlopende 3 meter achter je en killed je meteen
-loop door mensen heen(letterlijk, als een spook)
-auto's vliegen bij een botsing compleet random alle kanten op
-objecten (auto's, NPC's, Johnny's sigaret, etc etc) hangen op willekeurige plekken in de lucht
-kan wel schieten maar raak niemand omdat een balkon blijkbaar een onzichtbare muur heeft
-etc etc etc

OF ik heb heel veel pech, of jullie eisen zijn echt superlaag.
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:15:
[...]

Nee, ik zit niet te trollen. Ik heb, onder andere maar niet limited to:
-kan niet reloaden
-kan niet schieten/slaan
-politie spawned in doodlopende 3 meter achter je en killed je meteen
-loop door mensen heen(letterlijk, als een spook)
-auto's vliegen bij een botsing compleet random alle kanten op
-objecten (auto's, NPC's, Johnny's sigaret, etc etc) hangen op willekeurige plekken in de lucht
-kan wel schieten maar raak niemand omdat een balkon blijkbaar een onzichtbare muur heeft
-etc etc etc

Je hebt heel veel pech denk ik.
Ik herken me er totaal niet in, maar kan me ook niet voorstellen dat we verschillende versies van hetzelfde spel spelen.
Overigens als je geen game liefhebber bent kan het zomaar zijn dat een game tegenvalt natuurlijk :+

• 12345j
  • Laatst online: 03-01-2022
Lijkt het wel op,

eerst dit :

'[,,,] Ik heb op basis van jou post ook de pre-order via Stadia geplaatst. Ik had zowiezo nog een Chromecast nodig, dit is perfect.'

En nu dit

'Nee. Ik heb voor CP betaald en kreeg de Stadia gratis. Ik heb geen Chromecast nodig en ook geen controller.'

Maar goed, je staat volledig in je recht om het te retourneren. Mogelijk moet je dan alsnog wel de Premiere Edition volledig aanschaffen (zoals in de voorwaarde te lezen is/was). Je bent niet de eerste die teleurgesteld is in CP2077.

[ Voor 9% gewijzigd door 12345j op 21-12-2020 22:24 ]

Verwijderd

Ik ben voor de lol ook nog even door mijn screenshots heengegaan, en geen enkele screenshot is "mijn" screenshot. Waar ik een screenshot van een zwevende NPC maakte, is de afbeelding van mijn geweer naar de grond. Waar een auto in de lucht hing, is in de afbeelding het plein compleet leeg.

Ik zal morgen eens met de telefoon fotos nemen tijdens het screenshotten. Leuk voor de refund-aanvraah

• azazel1983
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-01 22:18
Ik heb net even geco-opt in TD2 en ik heb een redelijk belangrijke vraag..... HOE CHAT JE IN HEMELSNAAM?!😅

M'n partner in crime heeft nu steeds met een doofstomme gespeeld, niet echt ideaal volgens mij.. 😁

Edit:ik speel via de CCU en controller op de tv

[ Voor 10% gewijzigd door azazel1983 op 21-12-2020 22:26 ]

Verwijderd

12345j schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:21:
[...]

Lijkt het wel op,

eerst dit :

'[,,,] Ik heb op basis van jou post ook de pre-order via Stadia geplaatst. Ik had zowiezo nog een Chromecast nodig, dit is perfect.'

En nu dit

'Nee. Ik heb voor CP betaald en kreeg de Stadia gratis. Ik heb geen Chromecast nodig en ook geen controller.'

Maar goed, je staat volledig in je recht om het te retourneren. Je bent niet de eerste die teleurgesteld is in CP2077.
De benodigde chromecast was al opgelost met een Mi TV Stick. Die zit in het vakantiehuisje op een 720p TV - daar is de Chromecast ultra wel erg overbemeten.

Je hoeft me niet te geloven. Natuurlijk ben ik teleurgesteld in de game, het is bagger. Maar ook in Stadia, want die laat je er lekker in stikken.

Microsoft en Sony zijn al met een refund programma over de brug gekomen. En Google? Een BRIEF!

Zie je echt totaal de ironie van die ontmoedigings-strategie niet in? Snail-mail om je streaming game service refund aan te vragen?

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06-2025

H-Alien

aka Schenk

Verwijderd schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:15:
[...]

Of, zomaar een absurde optie, er zijn mensen die iets anders dan CP2077 op stadia spelen. Het één sluit zeg maar het ander niet uit. CP2077 is buggy, op stadia nog het minst buggy. Kan je wat van vinden maar Stadia /= CP dus ja er zijn zat mensen die Stadia fijn vinden, me included.. FF stoom afblazen en morgen weer een dag :).Refund via b rief is idd wel vrij, uhm old-skool zeg maar.

Edit: ik zal het er maar even bij vermelden, pas op de laatste zin bevat ironie.

[ Voor 16% gewijzigd door H-Alien op 21-12-2020 22:45 ]

www.simsport-racing.com

Verwijderd

Ht87 schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:20:
[...]

Je hebt heel veel pech denk ik.
Ik herken me er totaal niet in, maar kan me ook niet voorstellen dat we verschillende versies van hetzelfde spel spelen.
Overigens als je geen game liefhebber bent kan het zomaar zijn dat een game tegenvalt natuurlijk :+
Ik heb me met GTA V prima vermaakt - al is dat jaren geleden. Hij staat hier nog, op de Xbox 360. Dat was ook mijn laatste console, dan weet je waar ik uitgestapt ben :+

Maar zelfs dat is veel beter, ook nu nog.

Rijdt beter, voelt beter, ziet er beter uit. Dat vind ik voor 10 jaar vooruitgang schandalig.

Verwijderd

H-Alien schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:26:
[...]

Of, zomaar een absurde optie, er zijn mensen die iets anders dan CP2077 op stadia spelen. Het één sluit zeg maar het ander niet uit. CP2077 is buggy, op stadia nog het minst buggy. Kan je wat van vinden maar Stadia /= CP dus ja er zijn zat mensen die Stadia fijn vinden, me included.. FF stoom afblazen en morgen weer een dag :).Refund via b rief is idd wel vrij, uhm old-skool zeg maar.
Old-skool. Uhu. Alsof dat niet met opzet is gedaan.

Gewoon gerichte klantonvriendelijkheid. Een van 's werelds grootste techconcerns kan inneens geen email of web-tickets ontvangen zeker.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2020 22:30 ]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K7Qe4-HgqwcYGpReqffqY-PSbcc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lSa9BLZ49nSJa7HM5nKWDaTJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M9lf68ZkBXbsOj4M9bEoYfWUKIY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B6dtwHy90PzQEmqYoToObtKk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tPA1maH0hNKQlEuhO1NBFxYOiOA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ccm4azJtoAXKm2qWwbztvuHn.png?f=fotoalbum_large

Om maar even een snelle greep uit mijn al-naar-tweakers-geuploade bugs te geven
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:29:
[...]

Old-skool. Uhu. Alsof dat niet met opzet is gedaan.

Gewoon gerichte klantonvriendelijkheid. Een van 's werelds grootste techconcerns kan inneens geen email of web-tickets ontvangen zeker.
Ziet er allemaal niet game-braking uit en maakt een game van dusdanige omvang zeker niet meteen waardeloos. Op de PS en Xbox draait de game gewoon voor geen meter. Op Stadia draait het perfect. Althans, bij mij en veel tweakers hier. Maar wij zitten dan ook in Nederland. Misschien kun je de klacht eens op tweakers.fi plaatsen om lotgenoten te vinden. 8)
azazel1983 schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:22:
Ik heb net even geco-opt in TD2 en ik heb een redelijk belangrijke vraag..... HOE CHAT JE IN HEMELSNAAM?!😅

M'n partner in crime heeft nu steeds met een doofstomme gespeeld, niet echt ideaal volgens mij.. 😁

Chatten als in praten doe je door een headset in de controller te pluggen. Typen doe ik meestal met de telefoon ernaast. Maar voor zover ik weet kun je niet elke willekeurige speler horen. Op Tweakers spreken we meestal met elkaar af en zitten we in een apparte party chat.

• Donstil
  • Niet online
Nou mijn stadia bundel gaat retour en voor Cyberpunk heb ik terugbetaling aangevraagd.

Vind de dienst in de basis wel fijn werken, het start snel en ik kan het zonder merkbare inputlag keurig spelen.
Alleen de controller voelt als een enorme stap terug vanaf de Dual Sense die bij mijn PlayStation 5 zit en Cyberpunk vind ik visueel ook niet overtuigend genoeg om stadia aan te houden.

Op de graphics mode ziet cyberpunk er oké uit maar is het eigenlijk niet te spelen door de framerate, op performance speelt alles wel lekker soepel maar is het op mijn tv (85” dat dan wel) niet om aan te gluren.

Al met al dus wel verrast door de dienst maar teleurgesteld door de graphics. Om het wat te maken voor mij persoonlijk moeten ze richting RTX3080, anders blijf ik voorlopig nog wel bij mijn Ps5.

Verwijderd

KlaasjeNL schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:35:
[...]

Ziet er allemaal niet game-braking uit en maakt een game van dusdanige omvang zeker niet meteen waardeloos. Op de PS en Xbox draait de game gewoon voor geen meter. Op Stadia draait het perfect. Althans, bij mij en veel tweakers hier. Maar wij zitten dan ook in Nederland. Misschien kun je de klacht eens op tweakers.fi plaatsen om lotgenoten te vinden. 8)
Tja, zo kan je alles wel wegzetten als niet game breaking. Blijkbaar is moeten restarten om te kunnen reloaden ook niet game breaking

Maar goed - zo'n ei had ik in het CP topic ook wel kwijt gekund.

Voor mij gaat het er om dat ik CP zowiezo op Stadia had aangeschaft - die Chromecast en controller waren echt alleen gratis bonus en zouden nu echt ongebruikt de kast in gaan.

Dat ik dan een refund wil aanvragen en terecht kom op een pagina met een postadres en instructies om een brief te sturen is in deze tijd toch gewoon totaal not-done, daar kunnen we het toch wel over eens zijn?

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-01 11:26
azazel1983 schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:22:

:w Goede vraag want zou eerlijk gezegd niet weten hoe je moet chatten als je met Stadia controller op de chromecast speelt. Denk dat het niet kan. Ik zat zelf achter de pc met controller te spelen maar dan detecteert het spel ook muis&toetsenbord en kun je ook chatten.

Kan het zijn dat je microfoon/headset had aangesloten? Ik hoorde af en toe iets van geluiden maar wat ik begreep van anderen hier is dat de in-game voice chat niet optimaal is en je beter via Stadia zelf een party aan kunt maken om te communiceren. De volgende keer zal ik ook een headset meebrengen ;).

Verwijderd

Donstil schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:38:
Nou mijn stadia bundel gaat retour en voor Cyberpunk heb ik terugbetaling aangevraagd.

Vind de dienst in de basis wel fijn werken, het start snel en ik kan het zonder merkbare inputlag keurig spelen.
Alleen de controller voelt als een enorme stap terug vanaf de Dual Sense die bij mijn PlayStation 5 zit en Cyberpunk vind ik visueel ook niet overtuigend genoeg om stadia aan te houden.

Op de graphics mode ziet cyberpunk er oké uit maar is het eigenlijk niet te spelen door de framerate, op performance speelt alles wel lekker soepel maar is het op mijn tv (85” dat dan wel) niet om aan te gluren.

Al met al dus wel verrast door de dienst maar teleurgesteld door de graphics. Om het wat te maken voor mij persoonlijk moeten ze richting RTX3080, anders blijf ik voorlopig nog wel bij mijn Ps5.
Hoe heb je zo makkelijk een terugbetaling kunnen aanvragen? Dat wil ik ook graag.

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:38:
Dat ik dan een refund wil aanvragen en terecht kom op een pagina met een postadres en instructies om een brief te sturen is in deze tijd toch gewoon totaal not-done, daar kunnen we het toch wel over eens zijn?
Ik had dit niet, gewoon via stadia.Google.com naar mijn aankopen gegaan en daar een refund aangevraagd.
Die is overigens al verwerkt, het is meer uit de goedheid van mijn hart ( :+ ) dat ik ook de bundel terug stuur. Volgens mij had niemand daar achter gekomen als ik dat niet gedaan had.

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:40:
[...]

Hoe heb je zo makkelijk een terugbetaling kunnen aanvragen? Dat wil ik ook graag.
Ik heb dit gedaan:

Op stadia.com
Log op je computer in op je account op stadia.com.
Tik rechtsboven op je Stadia-avatar.
Klik op Stadia-instellingen en dan Aankopen en abonnementen.
Klik onder Transactiegeschiedenis op het item waarvoor je een terugbetaling wilt aanvragen.
Klik op Terugbetaling aanvragen.

Verwijderd schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:38:
[...]

Tja, zo kan je alles wel wegzetten als niet game breaking. Blijkbaar is moeten restarten om te kunnen reloaden ook niet game breaking

Maar goed - zo'n ei had ik in het CP topic ook wel kwijt gekund.

Voor mij gaat het er om dat ik CP zowiezo op Stadia had aangeschaft - die Chromecast en controller waren echt alleen gratis bonus en zouden nu echt ongebruikt de kast in gaan.

Haha ik heb wel met je te doen, de bugs die je in de screenshots hebt zijn wel irritant. Maar als gta V de laatste game is die je hebt gespeeld zou ik toch (nu je nog pro hebt) eens een Hitman 2 ofzo aanslingeren. Of in ieder geval een game die bugvrij is.
Verder zit je met je irritatie en en boosheid op stadia (even los van CDPR) op een verkeerd stukje forum. Hier zitten veel fanboys van t eerste uur namelijk die de techniek en de casual gaming die t mogelijk maakt enorm waarderen, je gaat dus denk ik weinig medestanders vinden.
Een brief moeten sturen vind ik overigens ook waardeloos. Staat dat ergens in de voorwaarden ook?

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Donstil schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:42:
[...]

Ik heb dit gedaan:

Op stadia.com
Klik onder Transactiegeschiedenis op het item waarvoor je een terugbetaling wilt aanvragen.
Jezus, kreeg gelijk een refund. WTF?!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IK0Xq_iRC6KEEimxqY6Rh74ud7Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vDFaWjv4fWi1DnWBQwYr3Xlu.png?f=fotoalbum_large

*Heb dus de Chromecast en controller wel, lol.

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• azazel1983
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-01 22:18
Jorick schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:40:
[...]

Kan het zijn dat je microfoon/headset had aangesloten? Ik hoorde af en toe iets van geluiden maar wat ik begreep van anderen hier is dat de in-game voice chat niet optimaal is en je beter via Stadia zelf een party aan kunt maken om te communiceren. De volgende keer zal ik ook een headset meebrengen ;).
Ja, ik had wel even een headset aangesloten maar daar leek weinig mee te gebeuren :)
Las hierboven iets over typen op je telefoon, ga dat eens proberen volgende keer.
En als er af gesproken wordt via de groepschat natuurlijk!

Verwijderd

[...]

Ik heb dit gedaan:

Op stadia.com
Die optie is bij mij dus niet te vinden, enkel "get support". Als ik daar dan naar refund ga, krijg ik een riedeltje over dat ik een brief moet sturen naar Schotland ofzo.
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:53:
[...]

Die optie is bij mij dus niet te vinden, enkel "get support". Als ik daar dan naar refund ga, krijg ik een riedeltje over dat ik een brief moet sturen naar Schotland ofzo.
Heb je toevallig al langer dan 2 uur het spel gespeeld? Dan kom je namelijk niet in aanmerking voor een refund en moet je misschien een andere weg volgen? Heb iig verder nog nooit gehoord dat je een brief zou moeten sturen. Misschien iets geks via de Finse google?

• Deurstopper
  • Niet online
azazel1983 schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:48:
[...]

Ja, ik had wel even een headset aangesloten maar daar leek weinig mee te gebeuren :)
Las hierboven iets over typen op je telefoon, ga dat eens proberen volgende keer.
En als er af gesproken wordt via de groepschat natuurlijk!
Hey, zag dat je mij net joinde maar ik hoorde jou ook niet ;)
Praten via TD2 is niet zaligmakend, het beste is nog een groep aanmaken via Stadia.
Of zoals net met @Possible gewoon chatten via de app :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NWgOGi9zCqppl-0B8BI5T1Zpz4k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PFVA4as64UXP4JZHBxx221mg.png?f=fotoalbum_large

Verwijderd

[...]

Ik heb dit gedaan:

Op stadia.com
Kijk eens aan! Hoewel dat voor mij dus totaal niet werkt (refund knop is niet aanwezig) hebben ze nu WEL de chat opengesteld wanneer je "refund"in de search intikt van Get Support.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jsVBnE2_fvns24z87WEOU-hXzC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G7UOTUDkG7tfMEh5tSBslHu4.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zal zo nog even reporten hoe de aanvraag is gegaan in de chat :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2020 22:59 ]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:08

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik zie mensen die de CC Ultra en controller al hebben ontvangen, ik eerst een beetje boos want ik denk ik heb nog niks gezien.. Gezocht in Gmail en daar is de mail, 10 dagen geleden al :+ :')

Twijfel nu wel of ik niet het geld voor CP terug vraag, ik heb de bundel nog niet geclaimed namelijk, en CP heb ik al voor PC gekocht. De Stadia versie ben ik niet kapot van.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Ht87 schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:55:
[...]

Heb je toevallig al langer dan 2 uur het spel gespeeld? Dan kom je namelijk niet in aanmerking voor een refund en moet je misschien een andere weg volgen? Heb iig verder nog nooit gehoord dat je een brief zou moeten sturen. Misschien iets geks via de Finse google?
Zou dat het zijn, Finnen moeten via brief? :+

Sinds vandaag is het dus aangepast in ieder geval. Vanochtend kreeg ik de Brief optie nog voorgeschoteld - vanavond krijg ik "chat" als support.

• Ryst
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-01 22:43
Vervelend voor de mensen hier dat Stadia niet bevalt.

Ik heb echter nu 25 uur ermee gespeeld en meld me bij deze graag aan als fanboy! Op de pc was het even wennen qua ligte vertraging in PUBG, wat ik als eerste shooter speelde. Dit speelde ik voordat ik de CCU + controller binnen had.

Afgelopen vrijdag de set binnen gekregen en heb ondertussen 20 uurtjes in Cyberpunk gestopt. En wat een game! En wat speelt het heerlijk met een CCU! Ik ben zeer positief over deze set. Vandaag wel wat bugs video's gezien op youtube. Maar ik herken daar niets van. Wel wat dingen die nog niet helemaal perfect zijn. Maar die heb ik in alle games gevonden.

Al met al een prachtding ( en game, maar dat is een ander topic ). Ik denk dat ik de grote games via deze weg blijf spelen en kopen.

Enige minpunt vind ik trouwens de controller. Ik heb een xbox one controller en een Pro controller van de nintendo switch. Maar dit ding ligt echt kak in de handen en heb er zelfs last van gekregen ( zal kwestie van wennen zijn ). Maar deze minpunt is dan ook de enige die ik tegen ben gekomen. En haalt de positieve ervaring dan ook zeker niet weg.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 december 2020 @ 23:02:
[...]

Zou dat het zijn, Finnen moeten via brief? :+

Sinds vandaag is het dus aangepast in ieder geval. Vanochtend kreeg ik de Brief optie nog voorgeschoteld - vanavond krijg ik "chat" als support.
Goed, ik ben inmiddels 15 minuten verder, en hij raadt me aan om de niet bestaande "request refund" knop in te drukken onder mijn aankoop. Zucht.

Chat is dus niet beter dan een brief.

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:30

swv

Donstil schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:38:

Eens over de Stadia controller en zo is elke gebruiker anders. Wat ik wel fijn vind is dat Stadia o.a. ook werkt op iOS en MacOS en dan met Playstation of Xbox controller. Volgens mij wordt de PS5 controller ook ondersteund met iOS 14.3. Ik speel dan ook graag op mijn MacBook icm Xbox controller (als de tv bezet is) of desgewenst de Stadia controller. Op 13” is Stadia dan goed te pruimen. Ik snap dat als je op 85” gaat gamen je andere eisen gaat stellen :D
Ryst schreef op maandag 21 december 2020 @ 23:11:
Vervelend voor de mensen hier dat Stadia niet bevalt.

Ik heb echter nu 25 uur ermee gespeeld en meld me bij deze graag aan als fanboy! Op de pc was het even wennen qua ligte vertraging in PUBG, wat ik als eerste shooter speelde. Dit speelde ik voordat ik de CCU + controller binnen had.

Afgelopen vrijdag de set binnen gekregen en heb ondertussen 20 uurtjes in Cyberpunk gestopt. En wat een game! En wat speelt het heerlijk met een CCU! Ik ben zeer positief over deze set. Vandaag wel wat bugs video's gezien op youtube. Maar ik herken daar niets van. Wel wat dingen die nog niet helemaal perfect zijn. Maar die heb ik in alle games gevonden.

Al met al een prachtding ( en game, maar dat is een ander topic ). Ik denk dat ik de grote games via deze weg blijf spelen en kopen.

Enige minpunt vind ik trouwens de controller. Ik heb een xbox one controller en een Pro controller van de nintendo switch. Maar dit ding ligt echt kak in de handen en heb er zelfs last van gekregen ( zal kwestie van wennen zijn ). Maar deze minpunt is dan ook de enige die ik tegen ben gekomen. En haalt de positieve ervaring dan ook zeker niet weg.
Je kunt je favo controller verbinden met de stadia controller, dan kun je je oude controller gebruiken op de ccu. Je hebt alleen even een verloopstukje nodig. Schijnt erg goed te werken, heb t alleen zelf niet geprobeerd nog.

• Ryst
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-01 22:43
Ht87 schreef op maandag 21 december 2020 @ 23:20:
[...]

Je kunt je favo controller verbinden met de stadia controller, dan kun je je oude controller gebruiken op de ccu. Je hebt alleen even een verloopstukje nodig. Schijnt erg goed te werken, heb t alleen zelf niet geprobeerd nog.
Gouden tip! Ga ik even naar kijken, want dat zou het volledige plaatje kunnen zijn ;)

Verwijderd

Nou, de refund gaat lekker!

"sorry, you have played more than 2 hours, you can see the refund policy here: (link naar je mag 2 uur spelen of een brief sturen, waar ik vanochtend ook was). HOPE YOU UNDERSTAND!"

Terug bij af! Ik mag een brief naar Ierland sturen. Bedankt Google, voor de middeleeuwse service.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I-oPD1Brp9Ptb6C6Fx5hM_HWKNs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3NUfH74NcWhT99gAbtoKF2iq.jpg?f=user_large

wat heb ik toch een s-hekel aan dit soort service. Negatieve reviews here i come

• Donstil
  • Niet online
swv schreef op maandag 21 december 2020 @ 23:18:
[...]

Eens over de Stadia controller en zo is elke gebruiker anders. Wat ik wel fijn vind is dat Stadia o.a. ook werkt op iOS en MacOS en dan met Playstation of Xbox controller. Volgens mij wordt de PS5 controller ook ondersteund met iOS 14.3. Ik speel dan ook graag op mijn MacBook icm Xbox controller (als de tv bezet is) of desgewenst de Stadia controller. Op 13” is Stadia dan goed te pruimen. Ik snap dat als je op 85” gaat gamen je andere eisen gaat stellen :D
Helaas nog geen support voor Dual Sense in iOS 14.3. Ook niet ik 14.4 Beta 1

Ik heb even kort op mijn iPhone gespeeld. Dat was wel geinig inderdaad.

• barrymossel
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2020 @ 23:30:

"sorry, you have played more than 2 hours, you can see the refund policy here: (link naar je mag 2 uur spelen of een brief sturen, waar ik vanochtend ook was). HOPE YOU UNDERSTAND!"

Terug bij af! Ik mag een brief naar Ierland sturen. Bedankt Google, voor de middeleeuwse service.

[Afbeelding]

wat heb ik toch een s-hekel aan dit soort service. Negatieve reviews here i come
Had je maar binnen twee uur spelen moeten realiseren dat je het niks vond. Dit zijn gewoon de voorwaarden.
Daarnaast loop je al de hele avond te zeiken op Google, maar je frustratie komt door een spelletje. Een game die het beter doet op Stadia dan op bepaalde consoles. Dan kun je oprecht niet over Google zeiken. Dan ben je gewoon een beetje te erg gefrustreerd.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:10

[Afbeelding]

Ze zullen zich wel doodschrikken..

Realiseer je wel dat de anderen in dit topic er weinig aan kunnen doen. En jij had je de moeite kunnen besparen door stadia premiere te verkopen. Had je er ook nog wat aan kunnen verdienen.

[Afbeelding]

... (Verkeerd gelezen, never mind)

[ Voor 29% gewijzigd door Ht87 op 22-12-2020 00:30 . Reden: Foutieve reactie ]

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-01 10:21
Mijn cyberpunk actie aankoop inmiddels teruggevorderd gekregen op mijn Pay pal rekening vrij snel de terug betaling, wegens verplichte cc betreft de premium code gratis controller en CCU.
Inmiddels mijn account van stadia ook verwijdert en app van de smartphone.

Da laatste berichten te hebben gelezen heb ik niet veel gemist.

Van google nog steeds geen mail ontvangen betreft cc waardeloos dat google in dit opzicht, op zich al een gedrocht van een bedrijf met omslachtig gedoe en kromme voorwaarden.

[ Voor 13% gewijzigd door J.E. Weinor op 22-12-2020 00:51 ]

Blijkbaar is er ook een doelgroep die niet geschikt is voor Stadia.
Even weer iets om vrolijkere gedachtes aan te wakkeren: zou er nog een dikke kerststal komen?

Edit: kerstactie dus

[ Voor 6% gewijzigd door Ht87 op 22-12-2020 09:13 . Reden: Typo ]

Pagina: 1 ... 84 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord