Haay schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:53:

Nee, Google geeft geen Dolby Digital 5.1 door maar een 5.1 PCM stream. Zijn zeker te beroerd om Dolby te betalen voor een Dolby licentie om DD 5.1 te mogen gebruiken. :'(
Maar PCM is toch beter dan DD? PCM is immers vrij van compressie.

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-01 06:22
KlaasjeNL schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:00:
[...]

Maar PCM is toch beter dan DD? PCM is immers vrij van compressie.
zeker zou de audiofiel in mij zeggen, maar je apparatuur moet het wel aankunnen... en je hebt eARC nodig voor doorgifte, helaas zit dat nog lang niet op alle tv's :)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-01 23:37

-tom-562

Oliesjeik

Haay schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:53:
[...]

Mijn LG C9 heeft wel eARC maar op mijn Onkyo TX-NR686 krijg ik desondanks geen 5.1 geluid door. Heb op m'n LG C9 wel ingesteld voor de HDMI poort waarop de CCU zit om PCM door te geven naar de receiver, maar de Onkyo blijft alleen 2.0 weergeven.

Hopelijk gaat Google in de toekomst daar nog verbeteringen op doorvoeren. Licentie nemen op Dolby Atmost bv. Zou wel gaaf zijn! Nou ja, afwachten maar. Zelfs gewoon DD+ 5.1 zou al een verbetering zijn.

[...]

Nee, Google geeft geen Dolby Digital 5.1 door maar een 5.1 PCM stream. Zijn zeker te beroerd om Dolby te betalen voor een Dolby licentie om DD 5.1 te mogen gebruiken. :'(
Ah ok, ik was in de veronderstelling dat het DD 5.1 was, nouja, 5.1 PCM stream is altijd beter dan stereo :P
SnoeiKoei schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:54:
[...]

Stadia Pro is de betaalde versie (10 euro per maand, eerste maand gratis), dat heeft op zich niks te maken met het wel of niet hebben van een CC:U of stadia controler. Je hebt Pro nodig voor 4K en 5.1 support inderdaad, de gratis versie moet het stellen met stereo en 1080p zelfs al heb je een CC:U.
Sorry, ik had het een beetje krom getypt 8)7 (als ik het terug lees snap ik eigenlijk zelf niet waarom :P).
Ik heb de Stadia premiere bundle, dus controller/CC:U, en daarbij ook nog Stadia Pro abo (3 maanden bij aanschaf van een Chromebook).
Mijn vraag was dus, of je bij Stadia Pro ook DD PCM stream 5.1 krijgt ook al speel je maar op 1080P
janus_freggel schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:55:
[...]

DD bieden ze sowieso niet aan, als je de CCU aansluit op je tv dan moet je tv eARC ondersteunen omdat LPCM (meerkanaals audio zonder compressie) alleen via eARC naar je versterker kan gaan. Als je dat niet hebt dan pikt je versterker per een PCM signaal op en krijg je 2.0 geluid.

Helaas is eARC (opvolger van ARC) nog niet zoveel aanwezig op tv's, tenzij je een nieuwe koopt, maar dan kan ik net zo goed een PS5 kopen :)
Andere optie zou zijn je CCU aansluiten direct op je versterker, die pakt dan wel de audio goed op, maar met een wat oudere versterker (ik heb een high end, dus vervangen is niet zomaar een optie) zoals bij mij geeft de versterker alleen maar 4k door op 24hz.... dat is ook niet optimaal, plus ik merk een vertraging als hij via de versterker loopt :)

Ik hoop nog steeds dat google ooit DD of DTS gaat toevoegen, aan de CCU ligt het niet, want Netflix etc werkt wel gewoon met DD. Ligt puur aan stadia zelf die het gewoonweg niet aanbied.
CC:U gaat straks direct aan mijn AVR hangen die het in 1080P doorstuurt naar mijn fullHD TV, dus ik heb niks te maken met eARC :+

Vaak bu'j te bang!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:50
janus_freggel schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:58:
Probeer eens alles op pcm te zetten ook de doorgifte op je TV, zou wel moeten werken als je TV eARC heeft.
Wel de goede (2.1?) HDMI kabel tussen de ARC van de tv en de versterker? bandbreedte is namelijk hoger bij eARC.
of direct op je versterker aansluiten? Bij mijn Yamaha is dat gezien de leeftijd wel mogelijk, maar levert behoorlijke lag op. Geluid wat ik dan krijg is overigens wel weer 5.1, maar dan met 4k op 24Hz en Lag :)
Ik zou de CCU inderdaad op de receiver kunnen aansluiten maar dan staat de input-HDMI op de TV niet op game-mode maar op ISF Expert vanwege het voornamelijk kijken van films en series. En ik wil niet de hele tijd de TV mode moeten switchen tussen game-mode en filmkijk mode.

Ik accepteer vooralsnog maar dat het geluid op TV stereo is. Hopelijk dat Google in de toekomst ook het geluid nog gaat verbeteren op Stadia.

• shineonu
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
lukadad schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:00:
[...]

Tot voor enkele dagen stond mijn Stadia account nog op USA en zag ik deze optie staan.

Sinds mijn Stadia account op België staat, zie ik deze optie niet meer staan, ook niet via VPN.
Ik zal eens kijken of ik het land kan aanpassen naar USA. Moet via de chat zo te zien.

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-01 20:34
streamnl schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 07:13:
Ik ben om.

Vandaag mijn PlayStation compleet leeg maken, poetsen en schoonblazen, games verzamelen (en afstoffen), daarna alles op Marktplaats gooien.

Dan mag ie iemand anders blij maken.

To do voor Stadia:
Een extra joystick kopen;
Een goeie (echte) RPG.

Straks tijdens de koffiepauze eens kijken wat er allemaal op Stadia te koop is.
Ik overweeg hetzelfde hoewel de kids hier nog wel met de PS4 spelen. Misschien dat ik nog een goede ruil kan maken tegen een switch oid.

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:55

Goku33

Ownage!

Nu een tiental uurtjes onderweg met Stadia (hoofdzakelijk Cyberpunk, maar ook wat andere games zoals Destiny en Tomb Raider kort geprobeerd).

Alles bij in huis is bekabeld netwerk (gigabit) en de verbinding naar buiten is een 100/100 mbit glasvezel verbinding via KPN. Ik heb nu een maandje Stadia Pro om te testen.

Ervaring op de PC:
Ik speel op een 8 jaar oude PC met een i5 3570K, GeForce GTX 660 Ti, 16GB ram en 24" 1920x1200 scherm.
In de Chrome Browser met muis en toetsenbord is mijn ervaring het best. Framerate is erg goed te noemen op de performance mode van Cyberpunk (en de Quality mode lijkt niet echt mooier te maken maar heeft wel een fors lagere framerate). Ik merk eigenlijk niets qua lag of delay. Ongelooflijk dat dit zo goed werkt eigenlijk! Zo hoef je echt je PC niet meer te upgraden.
Het enige jammere is dat ik niet meer dan de 1080p stream krijg met deze setup. Daar zit toch wel vrij veel compressie op, met name zichtbaar in donkere scenes (blokkerige overgangen, etc). Een gedownscalede 4K stream zou er veel beter uit zien denk ik. Of een hogere 1080p bitrate voor pro abbo-houders. Het lukt helaas ook niet om dat te forceren middels de Stadia+ add-on. Maar als je even zit te spelen en gewoon in het spel opgaat dan heb je eigenlijk ook niet echt meer door dat er wel eens wat compressie in het beeld zit.
Ik heb het ook nog even geprobeerd met een USB Xbox 360 controller, werkt ook prima voor bijvoorbeeld Tomb Raider, maar een (semi-)shooter zoals Cyberpunk speel ik toch liever met muis en toetsenbord.
Afgezien van de gratis games lijkt het Pro-abbo voor deze setup geen meerwaarde te bieden. Het lijkt me voor Google slim om ook voor 1080p gebruikers een hogere kwaliteitsoptie toe te voegen als je een Pro-abbo hebt. Ik zou het zeker overweging, maar nu ga ik Pro niet verlengen denk ik.

Ervaring op Nvidia Shield Pro 2019
Dit leek me ook een best goede optie, maar er blijkt nog geen app voor Android TV beschikbaar. Had ik wel van Google verwacht.
Buiten de Playstore om kan je wel Chrome installeren op de Shield en daarin dan naar de Stadia site. Met de USB Xbox 360 controller werkt het, maar ondanks 4K, HDR en 5.1 ondersteuning op de Shield wordt niets van dat alles herkend door deze setup waardoor je de lage kwaliteit stream krijgt. Lagere kwaliteit met nog meer compressie dan op de PC lijkt ook wel. Ondanks de bekabelde verbinding geeft Stadia met deze setup ook aan dat de verbindingskwaliteit laag is, ik vermoed omdat de Chrome browser niet voor dit device bedoeld is.
Hier ben ik snel mee gestopt dus.

Ervaring op Chromecast Ultra
Deze kwam gisteren binnen en heb ik dus pas kort kunnen testen. De Chromecast is bekabeld en direct aangesloten op mijn 2 jaar oude receiver (pricewatch: Onkyo TX-RZ830 Zwart). Beeld wordt weergegeven door mijn 55" LG C7 Oled.
4K en HDR werkt direct en is echt een forse upgrade t.o.v. de 1080p stream. Ik zie eigenlijk geen compressie meer en na wat aanpassingen in de HDR instellingen van Cyberpunk vind ik de kwaliteit echt super. De framerate lijkt niet echt te lijden onder de hogere resolutie; voor mijn gevoel nog steeds 60fps op de performance mode. De Stadia controller ligt ook lekker in de hand en werkt ondanks de draadloze verbinding super responsief. Alleen blijft mikken met een pookje toch niet helemaal mijn ding... misschien moet ik nog wennen. Of is er een manier om via de CCU toch met toetsenbord en muis te spelen?
Wel 2 issues via de CCU:
  • Stadia herkent in deze setup geen 5.1 mogelijkheden ondanks de directe aansluiting op een 9.2 receiver.
  • En op de 2e HDMI uitgang van de receiver heb ik een 4K beamer aangesloten, maar als ik daarop overschakel krijg ik geen enkel beeld van de Chromecast Ultra door. Dit kan natuurlijk ook aan de receiver liggen, op de beamer krijg ik wel gewoon 4K HDR 60fps vanuit de Nvidia Shield via de 2e HDMI uitgang.

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Goku33 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:31:
Nu een tiental uurtjes onderweg met Stadia (hoofdzakelijk Cyberpunk, maar ook wat andere games zoals Destiny en Tomb Raider kort geprobeerd).

Alles bij in huis is bekabeld netwerk (gigabit) en de verbinding naar buiten is een 100/100 mbit glasvezel verbinding via KPN. Ik heb nu een maandje Stadia Pro om te testen.

Ervaring op de PC:
Ik speel op een 8 jaar oude PC met een i5 3570K, GeForce GTX 660 Ti, 16GB ram en 24" 1920x1200 scherm.
In de Chrome Browser met muis en toetsenbord is mijn ervaring het best. Framerate is erg goed te noemen op de performance mode van Cyberpunk (en de Quality mode lijkt niet echt mooier te maken maar heeft wel een fors lagere framerate). Ik merk eigenlijk niets qua lag of delay. Ongelooflijk dat dit zo goed werkt eigenlijk! Zo hoef je echt je PC niet meer te upgraden.
Het enige jammere is dat ik niet meer dan de 1080p stream krijg met deze setup. Daar zit toch wel vrij veel compressie op, met name zichtbaar in donkere scenes (blokkerige overgangen, etc). Een gedownscalede 4K stream zou er veel beter uit zien denk ik. Of een hogere 1080p bitrate voor pro abbo-houders. Het lukt helaas ook niet om dat te forceren middels de Stadia+ add-on. Maar als je even zit te spelen en gewoon in het spel opgaat dan heb je eigenlijk ook niet echt meer door dat er wel eens wat compressie in het beeld zit.
Ik heb het ook nog even geprobeerd met een USB Xbox 360 controller, werkt ook prima voor bijvoorbeeld Tomb Raider, maar een (semi-)shooter zoals Cyberpunk speel ik toch liever met muis en toetsenbord.
Afgezien van de gratis games lijkt het Pro-abbo voor deze setup geen meerwaarde te bieden. Het lijkt me voor Google slim om ook voor 1080p gebruikers een hogere kwaliteitsoptie toe te voegen als je een Pro-abbo hebt. Ik zou het zeker overweging, maar nu ga ik Pro niet verlengen denk ik.

Dit leek me ook een best goede optie, maar er blijkt nog geen app voor Android TV beschikbaar. Had ik wel van Google verwacht.
Buiten de Playstore om kan je wel Chrome installeren op de Shield en daarin dan naar de Stadia site. Met de USB Xbox 360 controller werkt het, maar ondanks 4K, HDR en 5.1 ondersteuning op de Shield wordt niets van dat alles herkend door deze setup waardoor je de lage kwaliteit stream krijgt. Lagere kwaliteit met nog meer compressie dan op de PC lijkt ook wel. Ondanks de bekabelde verbinding geeft Stadia met deze setup ook aan dat de verbindingskwaliteit laag is, ik vermoed omdat de Chrome browser niet voor dit device bedoeld is.

Ervaring op Chromecast Ultra
Deze kwam gisteren binnen en heb ik dus pas kort kunnen testen. De Chromecast is bekabeld en direct aangesloten op mijn 2 jaar oude receiver (pricewatch: Onkyo TX-RZ830 Zwart). Beeld wordt weergegeven door mijn 55" LG C7 Oled.
4K en HDR werkt direct en is echt een forse upgrade t.o.v. de 1080p stream. Ik zie eigenlijk geen compressie meer en na wat aanpassingen in de HDR instellingen van Cyberpunk vind ik de kwaliteit echt super. De framerate lijkt niet echt te lijden onder de hogere resolutie; voor mijn gevoel nog steeds 60fps op de performance mode. De Stadia controller ligt ook lekker in de hand en werkt ondanks de draadloze verbinding super responsief. Alleen blijft mikken met een pookje toch niet helemaal mijn ding... misschien moet ik nog wennen. Of is er een manier om via de CCU toch met toetsenbord en muis te spelen?
Wel 2 issues via de CCU:
  • Stadia herkent in deze setup geen 5.1 mogelijkheden ondanks de directe aansluiting op een 9.2 receiver.
  • En op de 2e HDMI uitgang van de receiver heb ik een 4K beamer aangesloten, maar als ik daarop overschakel krijg ik geen enkel beeld van de Chromecast Ultra door. Dit kan natuurlijk ook aan de receiver liggen, op de beamer krijg ik wel gewoon 4K HDR 60fps vanuit de Nvidia Shield via de 2e HDMI uitgang.
Officeel is die er inderdaad niet voor Android TV. Maar je kan zonder problemen stadia sideloaden. Werkt hier ook prima op een Chromecast Google TV. 4K HDR.

Download de apk en installeer hem op je Nvidia shield middels USB of de vele andere wegen.

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-01 18:15

geerttttt

Manisch positief

Waarom niet de APK van stadia sideloaden? Er is best aardige support voor Android TV..

Oost west, 127.0.0.1 best!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:55

Goku33

Ownage!

Thanks voor de tip beiden, daar had ik nog niet aan gedacht. Ik ga het proberen!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-01 22:06

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Football Manager loopt overigens ook heerlijk op Stadia.. De hardware kan met gemak een grote database aan :)

• P_E_T_E_R
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-11-2025
shineonu schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:55:
Ik zou graag Ubisoft + gebruiken i.c.m. Stadia. Momenteel kan dat nog niet in de EU. Weet iemand of dit via een VPN te doen is?

En kan de Nvidia Shield TV ook gebruikt worden voor Stadia? Deze heeft wel een Chromecast Ultra ingebouwd, maar ik kan online niet vinden of het nou wel of niet zou werken (zonder mods/hacks).
De NL site van Ubisoft heeft het nog steeds over 2020. Kan niet heel lang meer duren dan :)

https://support.ubisoft.com/nl-NL/Article/000065373

• shineonu
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
P_E_T_E_R schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:26:
[...]

De NL site van Ubisoft heeft het nog steeds over 2020. Kan niet heel lang meer duren dan :)

https://support.ubisoft.com/nl-NL/Article/000065373
Nice. Zou leuk zijn. Land naar USA veranderen in Stadia lukte helaas niet (via chat). De creditcard moet dan ook USA-based zijn.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Aah nice. Mijn cyberpunk stadia bundel is net verstuurd. Toch een krappe maand eerder dan de bevestigingsmail :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-12-2025
Sinds gisteren de bundel binnen En wat blijkt op Stadia pro op mijn 4K tv is Cyberpunk beter dan op de PS5.
En hij was zeker niet slecht op de PS5, maar het kan nog net even beter.

Ben maar opnieuw begonnen met spelen dus .

• xIO3Y
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-01 22:23
xIO3Y schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:46:
Heb de mijne op 14 december besteld met verwachte leverdatum 6-7 januari.
Hopelijk komt deze toch iets vroeger.
Bevestiging gekregen met leverdatum 21-22 dec, twee weken vroeger dan eerst gepland.
Net op tijd voor de kerstdagen. *O*

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-01 21:48
Nu Stadia beschikbaar is op iOS zojuist ook maar een Stadia controller besteld. Werkt fijn met een DS4 maar schijnt met een Wifi controller nog net iets beter te werken. Nu eindelijk eens RDR2 uit spelen op mijn iPad Pro 12.9.

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-01 18:58
Ik ben gister van lvl4 naar lvl7 gegaan in TD2...op iOS 8) , wat werkt dat goed zeg! Vandaag is mijn Premiere Edition ook binnen gekomen, dus vanavond dat eens uitproberen.

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Gusev schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:59:
Ik ben gister van lvl4 naar lvl7 gegaan in TD2...op iOS 8) , wat werkt dat goed zeg! Vandaag is mijn Premiere Edition ook binnen gekomen, dus vanavond dat eens uitproberen.
Hey mede TD2'er! Toffe game he? En dat in een tijd waarin het merendeel CP2077 speelt ;)
Gebruik jij ook de ingame teamspeak? Ik kan anderen dan nauwelijks horen, maar via een 'Stadia-group' gaat het weer perfect.

Steam/Epic: Deurstopper

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-01 10:21
Ik heb nog steeds geen mail ontvangen van google wegens geen cc betaling.
Code wel ontvangen vanwege de cyberpunk premium actie + controller en CCU.

Heb definitief besloten om alles te annuleren ook geen gebruik gemaakt van de stadia app of via een andere weg, probeer nu het aankoop bedrag terug te vorderen waar mee ik cyberpunk heb aangeschaft.

Jammer helaas voor voor ons geen stadia misschien in de komende jaren als er iets verandert in de verplichte cc die je nodig hebt maar zolang dit noodzakelijk blijft ook geen stadia. of andere vorm.

Wens iedereen veel plezier in het gamen op deze platform. en dank @Intelligo voor zijn aanbod. maar wij maken er geen gebruik van.

Heb nog evt rond gekeken hoe cc aanvraag ging zoals bijv, Revolut op virtuele kaarten maar wat je er voor moet doen aan gegevens die ze vragen gaat mij te ver van ID tot aan een foto van je snuffel (selfie) gaat bij ons te ver.

Dit wou ik nog even mededelen.

• Firehawk86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-11-2025
Ik heb ook geen cc.
Heb de tip opgevolgd hier om zo'n Bunq reiskaart aan te maken. En daar de order mee afgerond.
Daar had je die informatie niet voor nodig.
Controller en CCU net binnen gekregen. Zo eens testen.

• Gusev
Deurstopper schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:16:
[...]

Hey mede TD2'er! Toffe game he? En dat in een tijd waarin het merendeel CP2077 speelt ;)
Gebruik jij ook de ingame teamspeak? Ik kan anderen dan nauwelijks horen, maar via een 'Stadia-group' gaat het weer perfect.
Ik zou de laatste keer ook aansluiten bij jou en @KlaasjeNL . Maar volgens mij gebruikten Klaasje en ik een keer eerder ook de Stadia audio.

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:42
Als nieuwe Stadia-gebruiker ben ik wel benieuwd naar wat ervaringen hier. Wat zijn de websites om nieuws in de gaten te houden? Waar kan ik deals in de gaten houden?

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:20
de 14de besteld. en vandaag een mail gekregen dat hij verzonden is vanuit Ierland. (in een eerdere mail was de verwachtte leverdatum 7/8 januari).

Als het goed is kan ik dinsdag lekker gaan testen. Ben ook benieuwd naar de chromecast mogelijkheden enz.
Hopelijk krijgt @Herax10NL reacties waar we allemaal wat mee kunnen :)

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• Deurstopper
  • Niet online
Gusev schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:29:
[...]

Ik zou de laatste keer ook aansluiten bij jou en @KlaasjeNL . Maar volgens mij gebruikten Klaasje en ik een keer eerder ook de Stadia audio.
Aha, ik had idd ook een keer audio-contact met @KlaasjeNL via een Stadia-groep.
Wat is jouw Stadia-naam? Voeg ik je toe.

• Deurstopper
  • Niet online
Herax10NL schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:31:
Als nieuwe Stadia-gebruiker ben ik wel benieuwd naar wat ervaringen hier. Wat zijn de websites om nieuws in de gaten te houden? Waar kan ik deals in de gaten houden?
https://stadiadb.app/

• Gusev
stadiahead.com vind ik “de beste”.

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:06
...
Wel 2 issues via de CCU:
5.1 wordt door veel spellen niet aangeboden, als je op de stadia knop op je controller drukt en dan naar het wifi/verbinding menu gaat dan staat er of het spel 5.1 support heeft. Hier werkt 5.1 wel via de CCU rechtstreeks op de receiver.

• ikbenerniet
  • Laatst online: 00:06
Volgens StadiaHunters is Cyberpunk veruit het meest gespeelde spel op Stadia deze maand, gevolgd door AC Valhalla en Outcasters. Dat het tegelijk ook 8e staat in Ovarall Most Played games zegt ook een hele hoop :)

Met 423 spelers waarvan inmiddels de stats bijgehouden worden, zijn gegevens als populariteit, makkelijk of lastig uit te spelen spellen en de rarity van achievements ook steeds beter.

PAC-Man Mega Tunnel heeft nu ook een free play weekend voor Pro leden, deze is best leuk als tussendoortje.

[ Voor 11% gewijzigd door ikbenerniet op 18-12-2020 16:43 ]

Deurstopper schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:35:
[...]

Aha, ik had idd ook een keer audio-contact met @KlaasjeNL via een Stadia-groep.
Wat is jouw Stadia-naam? Voeg ik je toe.
Wordt er vanavond dan nog gecoopt? :*)

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:06
KlaasjeNL schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 16:42:
[...]

Wordt er vanavond dan nog gecoopt? :*)
Ik ga rond 2130 TD2 doen, daarvoor ff de directie wat aandacht geven 😆

• Gusev
Schmitzel schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 17:24:
[...]

Ik zorg ervoor dat ik daarvoor mijn CCU heb ingesteld :p

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:51
DutchHammer schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:15:
Football Manager loopt overigens ook heerlijk op Stadia.. De hardware kan met gemak een grote database aan :)
Maar geen mogelijkheden voor custom graphics en dergelijke neem ik aan?

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-01 15:30
Schmitzel schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 17:24:
[...]

Als mini me optijd slaapt zal ik ook proberen aan te haken :)

Stadia / PSN : whenheco

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:43
@KlaasjeNL ik kan vanaf 20:00 ongeveer hopelijk nu haha

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• MiTM
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-01 13:47
Als die 2 van mij blijven slapen doe ik ook wel een potje TD2 mee :)
Mijn broer komt nog langs om Stadia te bekijken. Ik vrees dat multiplayer voor mij pas later op de avond wordt. Ik kijk tzt wel of er nog iemand online is.
Welkom ;)
Playstadia.nl is ook leuk aan de weg aan het timmeren.
Deals zie je t snelste via community.stadia.com, elke dinsdag een update.
De subreddit van stadia is ook een goede om in de gaten te houden aangezien google daar ook zelf op post.

• Mistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-12-2025
Jammer,ik heb last van krakend geluid op alle spellen via Samsung 4k tv.Met koptelefoon nog erger.Alles uitgeprobeerd ( factory reset ccu en joystick ).Bij jullie alles in orde?Tips zijn welkom.

Update,nadat ik 1080p ingesteld heb zijn er geen problemen meer! Mijn internetverbinding (60/20) is in 4k schijnbaar niet goed voor audio.

[ Voor 30% gewijzigd door Mistral op 19-12-2020 11:52 ]

• DutchHammer
  • Laatst online: 14-01 22:06

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

RobNemoo schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 17:51:
[...]

Maar geen mogelijkheden voor custom graphics en dergelijke neem ik aan?
Nope als Google daar iets voor bedenkt delen ze echt een zware klap aan de concurrentie toe :)

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:06
Mistral schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:16:
Jammer,ik heb last van krakend geluid op alle spellen via Samsung 4k tv.Met koptelefoon nog erger.Alles uitgeprobeerd ( factory reset ccu en joystick ).Bij jullie alles in orde?Tips zijn welkom.
Hier ook een samsung 4k tv, hangt nog wel een samsung q60 soundbar aan. Maar ik heb nog nooit issues met het geluid gehad.
Mistral schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:16:
De koptelefoon sluit je dan aan op de controller? Krakend geluid op een koptelefoon via controller komt vaker voor. Daarvoor zul je contact moeten opnemen met support.

Als je echter krakend geluid hebt met een koptelefoon in de controller en ook gewoon via de tv, is er iets anders aan de hand. Dat zou ook vreemd zijn, want de controller maakt zelf verbinding met de server, evenals de CCU. Een defecte CCU zou dus geen invloed moeten hebben op het geluid van een defecte controller en vice versa. Ik zit dan eerder te denken aan een probleem in het eigen netwerk. :?

• soufyanbreda
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-01-2023
Ik hoop op een christmas sale net als op Black friday

• Mistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik zit dan eerder te denken aan een probleem in het eigen netwerk. :?
[/quote]
Klopt,ik verdenk mijn Fritzbox als boosdoener.

• Haay
  • Laatst online: 10:50
Dit was volgens mij nog niet eerder gepost hier. Interessant interview met John Justice (hoofd van afdeling Stadia bij Google) over de toekomst van Stadia:

https://9to5google.com/20...aps-android-tv-interview/

He said that Google is focused on bringing Stadia “broadly” to as many TVs as possible, including “a lot of work” on the Android TV side of things.
--> Hopelijk 'ooit' ook een native Stadia app op WebOS van LG TV's. (kan altijd dromen natuurlijk ;) )

Stadia is getting some behind-the-scenes upgrades to its tech. Here’s the bad news. Google isn’t going to talk about these Stadia upgrades “before they land” for fear of overpromising.
--> Te snel te grote beloftes doen maakt mensen teleurgesteld, dus nu doet Google eerst updates en vernieuwingen in stilte en als het klaar is voor iedereen komt de aankondiging. Och, ik houd wel van leuke verrassingen krijgen af en toe! :)

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:37

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand een idee of het uitmaakt welke gpu je gebruikt? Heb een Asus laptop met onboard gpu (Intel 4600) en een GTX850M gpu. Heb geforceerd dat chrome de GTX gebruikt, maar zie nog geen grote verschillen.

Whatever.

• Herax10NL
Harmen schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 20:56:
Iemand een idee of het uitmaakt welke gpu je gebruikt? Heb een Asus laptop met onboard gpu (Intel 4600) en een GTX850M gpu. Heb geforceerd dat chrome de GTX gebruikt, maar zie nog geen grote verschillen.
Nee, dat maakt niet uit aangezien Stadia de GPU's in een datacenter gebruikt ;)

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Mistral schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 20:17:
Ik zit dan eerder te denken aan een probleem in het eigen netwerk. :?
[/quote]
Klopt,ik verdenk mijn Fritzbox als boosdoener.
Hier ook een fritzbox (en repeater in de woonkamer) en alles zit achter een PiHole, maar heb zelf niet de problemen die jij ervaart.

1X in meerdere uren dat ik een melding kreeg dat mijn verbinding niet stabiel was en dat ie vast kan lopen. Maar dat is niet gebeurd en ik merkte eigenlijk niets aan de snelheid.

Meer dan ik dacht...

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-01 11:26
Harmen schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 20:56:
Voor zover ik kan zien hebben beide GPU's geen ondersteuning voor native VP9 decodering en zal Chrome dan je CPU gebruiken om te decoderen (vandaar dat je waarschijnlijk geen verschil ziet) óf je krijgt nu een in H264 geëncodeerde stream die wel door je GPU gedecodeerd kan worden. Met de extensies Stadia Enhanced kun je VP9 forceren om te kijken of dat verschil maakt. In mijn beleving geeft dit een beter en scherper beeld dan de in H264 geëncodeerde stream.

Je kunt via chrome://media-internals (de oude manier) of via de developer tools (F12 > ctrl+shift+p > "show Media" > enter en dan de speler in kwestie aanklikken) zien welke decoder wordt gebruikt. VpxVideoDecoder betekent CPU decodering en MojoVideoDecoder/GpuVideoDecoder betekent dat je GPU wordt gebruikt. Je kunt het tevens zien in Taakbeheer van Windows aan het CPU-gebruik en/of onder GPU het grafiekje Video Decodering.

[ Voor 3% gewijzigd door Jorick op 18-12-2020 22:39 ]

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hoppa, mijn Stadia setje is vandaag ook binnengekomen. Als PC gamer is de controller flink wennen en ik ben dus nogal onhandig met aimen in CP2077. Leek na een uurtje al ietjes beter te gaan. Schitterende game qua visuals trouwens. Wellicht als een van de weinige ga ik ook voor de visuals mode ipv performance mode, ik vind daar bedt een hoop verschil in zitten op mijn 4k HDR LCDtje.
Kan aan mij liggen maar ik vind de game verder nogal, wollig. Onwijs lange gesprekken en tot nu toe nog maar weinig actie. Maargoed, dat komt mosschien nog. Aan de Stadia zal 't niet liggen want dit werkt echt perfect!

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-01 22:53
Wat is de snelste manier om in contact te komen met Google klantenservice ?

Ik heb hun telefoonnummer gebeld , maar word opgehangen door te weinig personeel wegens covid.
Heb ze gisteren ochtend een Mail gestuurd en nog geen antwoord gehad

Het gaat erom dat mijn beide bestellingen via DHL verkeerd gaan , doordat er geen huisnummer bij mijn adres staat.

Heb al contact gehad met DHL en die verwijst me door naar de verzender , in dit geval Google dus , hun zijn de enige die de adres wijziging kunnen doen zeg maar.

Echt klote want ik had zowel mijn Premiere Edition en De Wasabi Controller al kunnen hebben nu 😑

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Gumball schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 23:50:
Kan aan mij liggen maar ik vind de game verder nogal, wollig. Onwijs lange gesprekken en tot nu toe nog maar weinig actie. Maargoed, dat komt mosschien nog.
Het spel is dan ook (in de markt gezet als) een RPG, dan is veel praten/tekst niet heel ongewoon.
En was in the Witcher niet heel anders in de main quest.

Maar ik heb eens gewoon een rondje door de stad gelopen en werd geregeld aangevallen omdat ik blijkbaar een "side quest" binnen liep.

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-01 19:49
streamnl schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 21:51:
[...]

Hier ook een fritzbox (en repeater in de woonkamer) en alles zit achter een PiHole, maar heb zelf niet de problemen die jij ervaart.

1X in meerdere uren dat ik een melding kreeg dat mijn verbinding niet stabiel was en dat ie vast kan lopen. Maar dat is niet gebeurd en ik merkte eigenlijk niets aan de snelheid.
Sinds eind augustus heb ik Youfone en constant netwerk problemen, volgens Youfone bestaan de problemen niet en kan het"gewoon" druk zijn op de lijn. Na het vervangen vd standaard modem voor een Fritzbox is de lijn stabieler maar zelden snel genoeg voor 4k (60Mb lijn zou dit probleemloos moeten trekken), bij Ziggo met een 30Mb verbinding was dit nooit een probleem.

• RobNemoo
DutchHammer schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:20:
[...]

Nope als Google daar iets voor bedenkt delen ze echt een zware klap aan de concurrentie toe :)
Zonder dat zou ik Football Manager niet op Stadia overwegen. Ik heb wel een beetje ocd wat betreft correcte shirtjes en logo's.

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-01 09:15
Ik zit te klooien met die controller verbinding. Na 5 minuten in game verliest de Chromecast de koppeling en krijg ik hem met geen mogelijkheid weer gekoppeld. Chromecast wordt ook vrij onbestuurbaar in het koppelingscherm, je kunt niet even terug ofzo. Ik vind het bij dit soort dingen ook frustrerend dat je niet echt inzicht krijgt waar het fout gaat. Lampjes knipperen en daar moet je het mee doen.

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
RobNemoo schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 09:00:
[...]

Zonder dat zou ik Football Manager niet op Stadia overwegen. Ik heb wel een beetje ocd wat betreft correcte shirtjes en logo's.
Haha, kan me sortitoutsi nog herinneren en de uren die ik daarop doorbracht :+

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:37

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Jorick schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 21:52:
[...]

Voor zover ik kan zien hebben beide GPU's geen ondersteuning voor native VP9 decodering en zal Chrome dan je CPU gebruiken om te decoderen (vandaar dat je waarschijnlijk geen verschil ziet) óf je krijgt nu een in H264 geëncodeerde stream die wel door je GPU gedecodeerd kan worden. Met de extensies Stadia Enhanced kun je VP9 forceren om te kijken of dat verschil maakt. In mijn beleving geeft dit een beter en scherper beeld dan de in H264 geëncodeerde stream.

Je kunt via chrome://media-internals (de oude manier) of via de developer tools (F12 > ctrl+shift+p > "show Media" > enter en dan de speler in kwestie aanklikken) zien welke decoder wordt gebruikt. VpxVideoDecoder betekent CPU decodering en MojoVideoDecoder/GpuVideoDecoder betekent dat je GPU wordt gebruikt. Je kunt het tevens zien in Taakbeheer van Windows aan het CPU-gebruik en/of onder GPU het grafiekje Video Decodering.
Thanks zal dat eens proberen, het is nu een wereld van verschil tussen Chrome en cc ultra.

Whatever.

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-01 14:18
Als ik de nieuwsberichten zie vraag ik mij af hoe lang Stadia nog Cyberpunk 2077 blijft aanbieden. Steeds meer grote jongens trekken het spel terug vanwege de vele bugs. Wel blijft je gewoon toegang houden met je eigen (gedownloade) game. Dat gaat dus niet met Stadia lijkt me. Eenmaal weg = weg.

Ik moet zeggen dat ik mij ook wel geïrriteerd heb aan een bug. Vrijwel in het begin liep ik al tegen de 'Talk to victor' bug aan. Ik heb bijna een uur rond gelopen voordat ik op internet las dat dit een nasty bug was.

Maar refunden lijkt me in deze kwestie ook geen oplossing. Dan moeten gigantisch veel mensen hun Stadia Première Edition terug gaan sturen.. Met andere woorden, Stadia mensen zijn al gecompenseerd door de Première Edition ;)

[ Voor 6% gewijzigd door BizzieBis op 19-12-2020 11:25 ]

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-01 12:52
Rebel8319 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 07:49:
Wat is de snelste manier om in contact te komen met Google klantenservice ?

Ik heb hun telefoonnummer gebeld , maar word opgehangen door te weinig personeel wegens covid.
Heb ze gisteren ochtend een Mail gestuurd en nog geen antwoord gehad

Het gaat erom dat mijn beide bestellingen via DHL verkeerd gaan , doordat er geen huisnummer bij mijn adres staat.

Heb al contact gehad met DHL en die verwijst me door naar de verzender , in dit geval Google dus , hun zijn de enige die de adres wijziging kunnen doen zeg maar.

Echt klote want ik had zowel mijn Premiere Edition en De Wasabi Controller al kunnen hebben nu 😑
Chat. Maar Google Store heeft nu schijnbaar geen chat optie. Stadia echter wel. Misschien kunnen zij je helpen: https://support.google.com/stadia/gethelp

• Tuktop
  • Laatst online: 14-01 17:37
BizzieBis schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:23:
Als ik de nieuwsberichten zie vraag ik mij af hoe lang Stadia nog Cyberpunk 2077 blijft aanbieden. Steeds meer grote jongens trekken het spel terug vanwege de vele bugs. Wel blijft je gewoon toegang houden met je eigen (gedownloade) game. Dat gaat dus niet met Stadia lijkt me. Eenmaal weg = weg.

Ik moet zeggen dat ik mij ook wel geïrriteerd heb aan een bug. Vrijwel in het begin liep ik al tegen de 'Talk to victor' bug aan. Ik heb bijna een uur rond gelopen voordat ik op internet las dat dit een nasty bug was.

Maar refunden lijkt me in deze kwestie ook geen oplossing. Dan moeten gigantisch veel mensen hun Stadia Première Edition terug gaan sturen.. Met andere woorden, Stadia mensen zijn al gecompenseerd door de Première Edition ;)
Ze kunnen de game toch gewoon uit de store halen, maar de game speelbaar houden voor iedereen die m gekocht heeft.

De refund gaan denk ik betrekkelijk weinig mensen doen op Stadia, althans, als ze CB icm de PE deal hebben gekocht. In het ergste geval wacht je gewoon even met spelen tot de bugs eruit zijn.

Of je moet een principieel punt willen maken richting de developer/publisher, wat ik begrijp, maar daar ben ik in dit specifieke geval even niet principieel genoeg voor <aait PE controller> :+

[ Voor 7% gewijzigd door Tuktop op 19-12-2020 11:30 ]

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-01 22:53
barrymossel schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:24:
[...]

Chat. Maar Google Store heeft nu schijnbaar geen chat optie. Stadia echter wel. Misschien kunnen zij je helpen: https://support.google.com/stadia/gethelp
Thanks man !! _/-\o_

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12:34
Hebben jullie ook dat de icoontjes op de tv via stadia erg klein zijn. In Star Wars Fallen Order is bijna niet te zien of een knop B of A (of iets anders) moet zijn

• Herax10NL
Tuktop schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:27:
[...]

Ze kunnen de game toch gewoon uit de store halen, maar de game speelbaar houden voor iedereen die m gekocht heeft.

De refund gaan denk ik betrekkelijk weinig mensen doen op Stadia, althans, als ze CB icm de PE deal hebben gekocht. In het ergste geval wacht je gewoon even met spelen tot de bugs eruit zijn.

Of je moet een principieel punt willen maken richting de developer/publisher, wat ik begrijp, maar daar ben ik in dit specifieke geval even niet principieel genoeg voor <aait PE controller> :+
Ik moet zeggen dat ik weinig tot geen bugs ben tegengekomen in CP2077 op Stadia. Dus ik zou ook weinig reden zien om het spel op Stadia te verwijderen. Ik las al berichten van mensen die aangaven dat Stadia ondertussen een van de weinige platformen is waar je CP2077 redelijk bugvrij kunt spelen.

• versc049
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-01 17:43
Herax10NL schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:41:
[...]

Ik moet zeggen dat ik weinig tot geen bugs ben tegengekomen in CP2077 op Stadia. Dus ik zou ook weinig reden zien om het spel op Stadia te verwijderen. Ik las al berichten van mensen die aangaven dat Stadia ondertussen een van de weinige platformen is waar je CP2077 redelijk bugvrij kunt spelen.
Exact. Uurtje of 3 gespeeld nu. Een keertje een bug tegengekomen, bij de tutorial. Verder nog iets gezien.

Grootse probleem dat ik overigens heb met Cyberpunk is het doorgronden van de inventory, de gedachte achter het verzamelen en het equippen van V.
Maar ja...dat is geen bug maar een feature... :)
[...]

Gisteren na 6 uur mijn eerste bug tegengekomen. Moest weg zien te komen uit een wolkenkrabber na iets te hebben gestolen. (Geen idee wat. Sowieso snap ik nog weinig van het verhaal :+ ) Bij die ontsnapping probeerde ik gewoon tussen alle bewakers naar de.uitgang te rushen. En dat lukte. Eenmaal in de vluchtauto werden we achtervolgd door een drietal drones die ik voor een bepaald punt uit de lucht moest hebben geschoten. Anders was het mission failed en begon de scène in de vluchtauto opnieuw.

Blijkbaar had ik tijdens die rush een wapen van een bewaker moeten pakken. Ik zat namelijk in de auto zonder wapens omdat ik die bij de ingang van de wolkenkrabber moest inleveren.

Dus ik hing daar uit het raam met mijn vuisten naar 3 drones te zwaaien. |:( Kon uiteindelijk gelukkig een auto-save laden.

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:14

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

KlaasjeNL schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:06:
[...]

Gisteren na 6 uur mijn eerste bug tegengekomen. Moest weg zien te komen uit een wolkenkrabber na iets te hebben gestolen. (Geen idee wat. Sowieso snap ik nog weinig van het verhaal :+ ) Bij die ontsnapping probeerde ik gewoon tussen alle bewakers naar de.uitgang te rushen. En dat lukte. Eenmaal in de vluchtauto werden we achtervolgd door een drietal drones die ik voor een bepaald punt uit de lucht moest hebben geschoten. Anders was het mission failed en begon de scène in de vluchtauto opnieuw.

Blijkbaar had ik tijdens die rush een wapen van een bewaker moeten pakken. Ik zat namelijk in de auto zonder wapens omdat ik die bij de ingang van de wolkenkrabber moest inleveren.

Dus ik hing daar uit het raam met mijn vuisten naar 3 drones te zwaaien. |:( Kon uiteindelijk gelukkig een auto-save laden.
Volgens mij moet je je wapens aan het begin van die quest inleveren in de auto en tijdens die rit kun je ze weer terugkrijgen? Of herinner ik me dat verkeerd.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Ties86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-01 14:03
Speculaes schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:33:
Hebben jullie ook dat de icoontjes op de tv via stadia erg klein zijn. In Star Wars Fallen Order is bijna niet te zien of een knop B of A (of iets anders) moet zijn
Ja, dat heb ik (en enkele andere hier op het forum) ook ervaren. Tot nu toe heb ik er ook nog geen oplossing voor helaas :(
SnoeiKoei schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:21:
[...]

Volgens mij moet je je wapens aan het begin van die quest inleveren in de auto en tijdens die rit kun je ze weer terugkrijgen? Of herinner ik me dat verkeerd.
Bij de ingang moet je ze inderdaad inleveren, maar tijdens de rit geen enkele mogelijkheid om ze terug te krijgen. Wellicht is er een uitkomst waarbij je niet hoeft te vluchten en gewoon netjes je wapens terugkrijgt bij de uitgang? Ik kon ze namelijk ook niet meer vinden in mijn inventory.🤷
Ties86 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:53:
[...]

Ja, dat heb ik (en enkele andere hier op het forum) ook ervaren. Tot nu toe heb ik er ook nog geen oplossing voor helaas :(
Een grotere tv kopen? 8) Ik speel op 65" 4k. Mijn broer was gisteren ook verbaasd toen hij Cyberpunk zag en de teksten kon lezen. Zelf speelt hij op een 46" fhd plasma.

• Ties86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-01 14:03
KlaasjeNL schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:09:
[...]

Een grotere tv kopen? 8) Ik speel op 65" 4k. Mijn broer was gisteren ook verbaasd toen hij Cyberpunk zag en de teksten kon lezen. Zelf speelt hij op een 46" fhd plasma.
Haha, ik ben al blij met mijn upgrade van 46 inch LCD naar 55 inch OLED; meer kreeg ik echt niet voor elkaar thuis ;)

Teksten gaan overigens prima in Fallen Order, maar control-hints zijn klein en niet instelbaar

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12:34
Ties86 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:33:
[...]

Haha, ik ben al blij met mijn upgrade van 46 inch LCD naar 55 inch OLED; meer kreeg ik echt niet voor elkaar thuis ;)

Teksten gaan overigens prima in Fallen Order, maar control-hints zijn klein en niet instelbaar
Ja de teksten zijn prima, maar kleine witte rondjes met de control hints zijn niet te doen. En dan zit ik op een meter of drie.

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-01 14:02
Ben echt erg onder de indruk van Stadia. Wilde graag Cyberpunk 2077 spelen, en dit op Stadia gekocht. Gratis Stadia controller + Chromecast Ultra erbij gekregen en nu op een 65" tv spelen

10 uurtjes gespeeld en pas 1 bug tegengekomen, dus niks om over te klagen

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:43
Begin ook te merken dat cyberpunk niet echt m’n ding is, division daarentegen weer super leuk haha . Gisteren met een tweaker gespeeld, was erg geslaagd!

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:41

Stadia herkent in deze setup geen 5.1 mogelijkheden ondanks de directe aansluiting op een 9.2 receiver.
Stadia heeft deze week wat problemen gehad met 5.1. Toen ik daarstraks probeerde werkte het weer wel (let op, hij schakelt pas naar 5.1 als je een game opent).

• nightraver23
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-01 23:59
Ties86 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:33:
[...]

Heeft niets te maken met een grotere tv, speel ook op 65 inch en heb hetzelfde probleem. Meer van op welke afstand je van de tv zit en de staat van je ogen 😉 Maar die iconen zijn gewoon te klein...

• Tuktop
[...]

Ben ik het zeker mee eens! Wilde vooral hypothetisch reageren op de opmerking van BizzieBis, dat had ik duidelijk moeten maken. Ben zelf ook weinig bugs tegengekomen maar heb er ook nog niet veel uur inzitten.

[ Voor 7% gewijzigd door Tuktop op 19-12-2020 21:49 ]

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-01 06:22
BizzieBis schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:23:

Ik vraag me af waarom Google dit zou doen. Cyberpunk speelt erg goed op de stadia en de bug die erin zitten zijn normaal voor een ietwat vroeg gereleasde game.

Op de Xbox heb ik hem geprobeerd, maar na een paar uur gerefund en de stadia versie met première aangeschaft. Geen moment spijt van.

Met de aankomende patches word het alleen maar beter. Er is wat mij betreft geen enkele reden hem uit de verkoop te halen, de andere doen dat vooral omdat hij daar op current gen echt vrij onspeelbaar is.

• Marzman
  • Niet online
janus_freggel schreef op zondag 20 december 2020 @ 07:53:
[...]

Ik vraag me af waarom Google dit zou doen. Cyberpunk speelt erg goed op de stadia en de bug die erin zitten zijn normaal voor een ietwat vroeg gereleasde game.

Op de Xbox heb ik hem geprobeerd, maar na een paar uur gerefund en de stadia versie met première aangeschaft. Geen moment spijt van.

Met de aankomende patches word het alleen maar beter. Er is wat mij betreft geen enkele reden hem uit de verkoop te halen, de andere doen dat vooral omdat hij daar op current gen echt vrij onspeelbaar is.
Van PS4 bezitters zie ik ook veel klachten, maar volgens mij werkt de game op Stadia en de PC best redelijk. Het is inderdaad eerder juist een reden voor Google om hem te houden en promoten als hij op die consoles slecht draait en op Stadia niet.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-01 23:37

-tom-562

Oliesjeik

Waarom zou google cyberpunk terugtrekken? Cyberpunk draait op Stadia super goed, ik ben tot nu toe 2x een bug tegen gekomen, maar niks ernstigs

Vaak bu'j te bang!

Kun je bij Stadia de visuals zelf instellen zoals je op de PC dat kan of op een console met Visyal/Performance mode?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• The_Woesh
  • Laatst online: 10-01 14:34
Dit topic gaat sinds een paar weken vooral over cyberpunk, de google aktie en het feit dat zowel Sony, Xbox als winkels zoals bol.com de game refunden wegens alle bugs.

Dan lees ik op het nieuws dat google wordt aangeklaagd van wegen een geheime deal met facebook over om de concurrentie te beperken op de advertentie markt.

Als ik dan mijn aluhoedje opzet dan vraag ik mij af hoeveel google heeft betaald voor iedere bug op playstation/xbox.

• Marzman
  • Niet online
The_Woesh schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:21:
Als ik dan mijn aluhoedje opzet dan vraag ik mij af hoeveel google heeft betaald voor iedere bug op playstation/xbox.
Volgens mij is het meer dat de huidige generatie consoles de game niet goed trekken (performance). Op pc's draait het ook goed.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Herax10NL
Marzman schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:26:
[...]

Volgens mij is het meer dat de huidige generatie consoles de game niet goed trekken (performance). Op pc's draait het ook goed.
Ik zag inderdaad veel filmpjes voorbijkomen waarbij je het vrij simpel kunt koppelen aan HDD's die te traag zijn voor dit spel (of dit spel is te zwaar voor HDD's). Vrienden die het spelen op een PS4 met SSD hebben ook weinig problemen.
Maargoed, op Stadia draait 'ie gelukkig prima. Wat voor mij ook de reden is geweest om over te stappen op Stadia.

[ Voor 10% gewijzigd door Herax10NL op 20-12-2020 10:28 ]

• The_Woesh
  • Laatst online: 10-01 14:34
@Marzman @Herax10NL :
Jullie hebben natuurlijk gelijk. Het komt google alleen wel erg goed uit. Dat het op PC goed draaid maakt volgens mij voor google minder uit. Mensen die € 1.000+ uitgeven aan een game PC zij niet de target groep voor stadia.

• Herax10NL
The_Woesh schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:58:
@Marzman @Herax10NL :
Jullie hebben natuurlijk gelijk. Het komt google alleen wel erg goed uit. Dat het op PC goed draaid maakt volgens mij voor google minder uit. Mensen die € 1.000+ uitgeven aan een game PC zij niet de target groep voor stadia.
Ik heb zo'n €1000+ PC, maar omdat mijn videokaart (1070) de game niet fatsoenlijk aan kan ben ik overgestapt op Stadia.

• RobNemoo
Jasphur schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:19:
Kun je bij Stadia de visuals zelf instellen zoals je op de PC dat kan of op een console met Visyal/Performance mode?
Ja.

• Deurstopper
  • Niet online
The_Woesh schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:58:
@Marzman @Herax10NL :
Die komen vanzelf wel als er meer triple A/exclusive titels gaan komen. Ik speel Stadia ook voornamelijk vanachter m'n gamePC.. :D

• Donstil
  • Niet online
Morgen komt mijn Cyberpunk bundel.

De Chromecast gaat op UTP. Mijn receiver, TV etc zijn 4K en HDR ready.

Moet ik nog ergens anders op letten? Of is het verder gewoon Plug and play en zit ik 5 minuten na bezorging te spelen?

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06-2025

H-Alien

aka Schenk

Het laatste eigenlijk :)

www.simsport-racing.com

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-01 17:03
Herax10NL schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:03:
[...]

Ik heb zo'n €1000+ PC, maar omdat mijn videokaart (1070) de game niet fatsoenlijk aan kan ben ik overgestapt op Stadia.
Hahaha, dat had ik beter ook kunnen doen. Had ik me dat maar gerealiseerd voor ik mijn 1070 OC verwisselde voor een 3060Ti. Had een bak geld gescheeld. :/ Om een of andere reden stond Stadia bij mij helemaal niet op het netvlies. Het enige dat ik er over dacht was dat het een beetje geflopt was, maar dat is blijkbaar al oud nieuws. Daarna heb ik Stadia niet meer gevolgd, maar als ik dit topic lees lijkt het eigenlijk economisch verantwoorder dan je game pc continu blijven upgraden.

too old, too cold

• Tuktop
Niet bij alle spellen, maar het gaat vast over CP2077, in dat geval wel.

• Donstil
  • Niet online
Deurstopper schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:16:
[...]

Die komen vanzelf wel als er meer triple A/exclusive titels gaan komen.
Ben wel benieuwd of dat überhaupt gaat gebeuren. Stadia is al best even uit en het aanbod is met iets van 150 games toch best wel karig.

Nu is er wat gebruikers aanloop vanwege cyberpunk maar ben benieuwd of dat ook daadwerkelijk gaat betekenen dat developers het platform serieus gaan nemen.

Ik moet morgen nog mijn eerste echte ervaring hebben als alles binnen komt maar ik hoop op voorhand van wel. Stadia heeft een moeilijke start maar streaming lijkt mij persoonlijk wel de toekomst van gaming op de lange termijn.

• 12345j
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-01-2022
Donstil schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:59:
[...]

Ben wel benieuwd of dat überhaupt gaat gebeuren. Stadia is al best even uit en het aanbod is met iets van 150 games toch best wel karig.

Nu is er wat gebruikers aanloop vanwege cyberpunk maar ben benieuwd of dat ook daadwerkelijk gaat betekenen dat developers het platform serieus gaan nemen.

Ik moet morgen nog mijn eerste echte ervaring hebben als alles binnen komt maar ik hoop op voorhand van wel. Stadia heeft een moeilijke start maar streaming lijkt mij persoonlijk wel de toekomst van gaming op de lange termijn.
Waaruit haal je dat Stadia een moeilijke start heeft? Ik heb juist de indruk dat het heel soepel groeit. Geen 'one day' hype..maar ook zeker geen stagnerende groei.

Het aantal games is in mijn ogen juist erg royaal voor een eerste jaar van een platform. Ik weet dat het bv bij mijn Wii U of andere console's echt niet veel meer was. En heel veel andere platformen niet anders.

• Donstil
  • Niet online
12345j schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:07:
[...]

Waaruit haal je dat Stadia een moeilijke start heeft? Ik heb juist de indruk dat het heel soepel groeit. Geen 'one day' hype..maar ook zeker geen stagnerende groei.

Het aantal games is in mijn ogen juist erg royaal voor een eerste jaar van een platform. Ik weet dat het bv bij mijn Wii U of andere console's echt niet veel meer was. En heel veel andere platformen niet anders.
Nou ja we hoeven niet te doen alsof het allemaal een gigantisch succes is vanaf het begin toch? Beloftes die niet werden of worden waargemaakt. Weinig spelers. Etc.

Geeft niet want het is een volledig nieuwe product groep maar negeren hoeft ook niet natuurlijk.

Misschien is het totale aanbod inderdaad niet het beste voorbeeld. Het zijn ook de grote titels die ontbreken, voor ons misschien niet zo belangrijk maar voor de mainstream natuurlijk wel.

• Tuktop
Donstil schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:10:
[...]

Nou ja we hoeven niet te doen alsof het allemaal een gigantisch succes is vanaf het begin toch? Beloftes die niet werden of worden waargemaakt. Weinig spelers. Etc.

Geeft niet want het is een volledig nieuwe product groep maar negeren hoeft ook niet natuurlijk.

Misschien is het totale aanbod inderdaad niet het beste voorbeeld. Het zijn ook de grote titels die ontbreken, voor ons misschien niet zo belangrijk maar voor de mainstream natuurlijk wel.
Ligt er een beetje aan hoe je het bekijkt. Ik heb Stadia vanaf dag 1 heerlijk gevonden. De Pro games waren onderhoudend en technisch heeft het altijd goed gewerkt. Heb van vele deals gebruikgemaakt en zeker 2-3 mensen in m'n omgeving waren al vrij snel om en gebruiken Stadia nog dagelijks.

Dus vanuit mij gezien: zeker een indrukwekkende eerste indruk van een nieuw platform.

Maar eerlijk is eerlijk, ik snap de kritiek ook wel hoor. Gelukkig timmert Stadia gestaag aan de weg en het hele CB2077-verhaal geeft daar denk ik een goede impuls aan.
Tuktop schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:45:
[...]

Niet bij alle spellen, maar het gaat vast over CP2077, in dat geval wel.
Nee ging voor mij niet alleen over CP2077. Gewoon over het algemeen. :)

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Qlimaxs
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20-09-2025
Hoi,

Ik ben me een beetje aan het verdiepen in Stadia en nu heb ik een vraag die ik aan jullie zou willen stellen, misschien dat jullie mij verder kunnen helpen.

Ik heb dus een Stadia account en ik heb Destiny geprobeerd om te kijken of het goed werk en ik ben dik tevreden! Nu wilde ik eens gaan kijken in de store naar wat er allemaal beschikbaar was en kijken hoe het aankoop proces in zijn werk ging. Nu kom ik erachter dat je een credit card nodig hebt om zaken te kopen. Ik bezit geen credit card. Ik heb geprobeerd om een andere payment method toe te voegen in mijn google play account maar dit synchroniseerd niet.

Concreet mijn vraag:

Hoe kan ik zaken kopen in de store zonder een credit card. En ik bezit ook geen android toestel omdat ik op internet lees dat je dan wel wat meer mogelijkheden hebt.

Alvast bedankt!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-01 14:18
Zojuist maar weer gestopt met Stadia voor vandaag. Grid had teveel last van haperingen. Handig dat de game een functie heeft om terug te spoelen, maar om dat nou te gebruiken om de verbinding te compenseren.. 8)7

Nu weet ik niet of het aan de 4K stream gelegen heeft. Ik heb wel vanmorgen geüpgraded van free naar Pro.

Nog iemand problemen met de verbinding gehad tussen 12.00 uur en 14.00 uur?
Qlimaxs schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:23:
...

Concreet mijn vraag:

Hoe kan ik zaken kopen in de store zonder een credit card. En ik bezit ook geen android toestel omdat ik op internet lees dat je dan wel wat meer mogelijkheden hebt.

Alvast bedankt!
Je kan meerdere betalingsmogelijkheden toevoegen voor het aanschaffen van games. PayPal, IDEAL, Playstore tegoed. Dus creditcard is niet noodzakelijk. Wellicht voor het abonnement zelf, maar dat weet ik niet zeker.

Ik doe aankopen vanuit de Android app. Misschien dat het op de pc anders is.

[ Voor 44% gewijzigd door BizzieBis op 20-12-2020 14:33 ]

• Qlimaxs
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20-09-2025
BizzieBis schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:27:

Je kan meerdere betalingsmogelijkheden toevoegen voor het aanschaffen van games. PayPal, IDEAL, Playstore tegoed. Dus creditcard is niet noodzakelijk. Wellicht voor het abonnement zelf, maar dat weet ik niet zeker.

Ik doe aankopen vanuit de Android app. Misschien dat het op de pc anders is.
Thanks voor je reactie, het blijkt inderdaad dat je via een Android app meer mogelijkheden hebt. Ik probeer het voor elkaar te krijgen op de PC.

• Deurstopper
  • Niet online
Qlimaxs schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:23:
Hoi,

Ik ben me een beetje aan het verdiepen in Stadia en nu heb ik een vraag die ik aan jullie zou willen stellen, misschien dat jullie mij verder kunnen helpen.

Ik heb dus een Stadia account en ik heb Destiny geprobeerd om te kijken of het goed werk en ik ben dik tevreden! Nu wilde ik eens gaan kijken in de store naar wat er allemaal beschikbaar was en kijken hoe het aankoop proces in zijn werk ging. Nu kom ik erachter dat je een credit card nodig hebt om zaken te kopen. Ik bezit geen credit card. Ik heb geprobeerd om een andere payment method toe te voegen in mijn google play account maar dit synchroniseerd niet.

Concreet mijn vraag:

Alvast bedankt!
Ik heb uiteindelijk een gratis rekening geopend bij N26. Een Duitse online bank, waar je een gratis debitcard aan kunt vragen. Dit werkt icm Stadia. Ook voor de aanschaf van een controller via Google. Je dient echter i.t.t. een creditcard, je rekening te voorzien van x euro, anders kan je niks met je debitcard kopen. Wat je ook nog hiernaast kan doen is niets kopen via deze methode, maar enkel gebruiken als koppeling. Ik gebruik zo nu en dan een playcard van 50 euro om aankopen te doen.

Pagina: 1 ... 83 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord