• TRK
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-12-2025

TRK

CyberMania schreef op donderdag 17 december 2020 @ 08:47:
[...]

Je hebt een stadia controller dus schijnbaar nodig, maar via tandem-mode kan je wel een PS of Xbox controller via usb koppelen aan de stadia-controller en zo toch spelen.
Duidelijk verhaal. Ik ga wel eerst even ervaren hoe de Stadia controller zelf aanvoelt voordat ik de tandem-mode probeer. Kwa latency lees ik dat dit echt minimaal is dus klinkt goed.

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:58
Om nog even terug te komen op de controller layout. In de (iOS) webapp zijn de triggers asymmetrisch geplaatst haha :P . Zal wel beter zijn bij een telefoon of gewoon überhaupt beter en kunnen we een andere lay-out verwachten bij een nieuwe controller versie :+ .

Vind de ORZLY phone mount die Google promoot wel duur voor €17,99. Op Etsy schijnt ook een goeie te koop te zijn.

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-01 14:59
Marzman schreef op donderdag 17 december 2020 @ 08:44:
[...]

Tja, dat is de vraagprijs bij Google inderdaad weer (tenminste, gisteren nog. Toen keek ik daar toevallig naar).
Marktplaats beginnen nu ook advertenties te komen.. Ik wou een CCU + controller extra, maar ga natuurlijk niet de hoofdprijs betalen (max 60 euro)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Gusev
  • Laatst online: 18:58
Possible schreef op donderdag 17 december 2020 @ 08:57:
[...]

Marktplaats beginnen nu ook advertenties te komen.. Ik wou een CCU + controller extra, maar ga natuurlijk niet de hoofdprijs betalen (max 60 euro)
Verwacht volgende week rond de feestdagen dat die €69,99 wordt. Waarschijnlijk ook weer games in de aanbieding.
Clavat schreef op donderdag 17 december 2020 @ 08:49:
[...]

Hij blijft maar voor max 15 sec gekoppeld.
Om dan de verbinding weer te verbreken.
Terwijl eergisteren er geen vuiltje aan de lucht bleek te zijn
Controller al een reset gegeven?

https://support.google.co...5?hl=en&ref_topic=9495415

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-01 19:53

PSN: McMillan0984

Ik ken het probleem zelf niet, maar het klinkt als een defecte controller. Zul je toch even met support contact moeten opnemen.
Gusev schreef op donderdag 17 december 2020 @ 08:53:
Om nog even terug te komen op de controller layout. In de (iOS) webapp zijn de triggers asymmetrisch geplaatst haha :P . Zal wel beter zijn bij een telefoon of gewoon überhaupt beter en kunnen we een andere lay-out verwachten bij een nieuwe controller versie :+ .

Vind de ORZLY phone mount die Google promoot wel duur voor €17,99. Op Etsy schijnt ook een goeie te koop te zijn.
De orzly heb ik, die is echt fantastisch! Zit er strak omheen en is goed af te stellen!
Ik had m overigens destijds voor 12 euro op Amazon.

• RoFlame
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:54
Zhankou schreef op donderdag 17 december 2020 @ 07:45:
Vraagje! Spelen jullie op Visual of Performance mode met Cyberpunk 2077.
En dan 1080, 1440 of 4K stream. Ik speel via de Chromecast met een 1080p stream (zonder HDR want dat is PRO)

Ik heb de CCU aangesloten op mijn Acer Nitro 23.8 inch 1920x1080 monitor (1080p stream)
En vind persoonlijk de performance stream veel relaxter !
Daar staat dan wel tegenover dat ik geen "PRO" subscriptie gebruik, omdat ik toch geen 4K kan forcen via Chromecast.

Welke kwaliteit gebruiken jullie bij Cyberpunk 2077 en waarom ?
Als ik jou was zou ik hem dan gewoon op 1080p in performance draaien. Visueel zit er dan weinig verschil meer tussen.

Ik draai hem op mn 4k tv wel in visual mode, want merk wel dat hij dan duidelijk scherper is. Het was eerst even wennen op die 30fps, mede door een tv instelling voelde het niet lekker, maar moet zeggen dat het nu echt top gaat.

Als ik hem even op mijn pc start met 1080p scherm zet ik hem wel weer direct in performance mode.

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-01 00:08

Armada

-Wat wil je weten?-

Eentje voor de topicstart:
https://stadiadb.app/

Dit is de database van deals die er nu zijn en die in het verleden geweest zijn. Helemaal onderin kan je de site instellen op NL en dan zie je de huidige prijs, maar ook wat de laagste prijs van spellen op Stadia geweest is.
Heel handig als iemand nog zeurt over de prijzen van spellen op Stadia.. :P

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Stadia is de laatste tijd vaak en positief in het nieuws. Vandaag icm Safari browser. Net getest en het werkt echt als een trein _O_

Ik ben wel benieuwd hoe lang het gratis blijft.
PlayStation was in begin ook gratis.
Je kocht een game en je kon gratis online gamen. Nu kan je alleen nog offline spelen..

Ik voorspel dat Google uiteindelijk ook dezelfde richting op gaat.

Vraagje aan degene die super bomberman hebben, kan ik ook tegelijkertijd met mijn vrouw gamen als ik een extra controller koop?

Meer dan ik dacht...

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-01 16:56

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Wow, DHL is supervlot voor de verandering. Kreeg gisteren het mailtje om half 4 dat hij verstuurd is. Vanochtend werkte de tracking link pas. En ik heb het pakketje nu al op mijn bureau staan!

afgelopen zaterdag besteld.

Ondertussen alles aangesloten. BIj de setup van de chromecast in eerste instantie de vraag over de wifi. gecanceld. vervolgens weer opnieuw de setup. en hij gaat wel door met toevoegen zonder wifi netwerk opgeven.

Stadia controller is nu gekoppeld aan de chromecast ultra.
Kan via chrome stadia casten naar de chromecast. Maar die begint ook weer over via de telefoon eerst het account te linken.
Echter op de iPhone vind hij de chromecast niet.

Iemand tips?

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Patrock schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:03:
Wow, DHL is supervlot voor de verandering. Kreeg gisteren het mailtje om half 4 dat hij verstuurd is. Vanochtend werkte de tracking link pas. En ik heb het pakketje nu al op mijn bureau staan!

afgelopen zaterdag besteld.

Ondertussen alles aangesloten. BIj de setup van de chromecast in eerste instantie de vraag over de wifi. gecanceld. vervolgens weer opnieuw de setup. en hij gaat wel door met toevoegen zonder wifi netwerk opgeven.

Stadia controller is nu gekoppeld aan de chromecast ultra.
Kan via chrome stadia casten naar de chromecast. Maar die begint ook weer over via de telefoon eerst het account te linken.
Echter op de iPhone vind hij de chromecast niet.

Iemand tips?
iPhone en Chromecast moeten op hetzelfde wifi netwerk zitten.

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 09-01 19:56
streamnl schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:58:
Stadia is de laatste tijd vaak en positief in het nieuws. Vandaag icm Safari browser. Net getest en het werkt echt als een trein _O_

Ik ben wel benieuwd hoe lang het gratis blijft.
PlayStation was in begin ook gratis.
Je kocht een game en je kon gratis online gamen. Nu kan je alleen nog offline spelen..

Ik voorspel dat Google uiteindelijk ook dezelfde richting op gaat.

Vraagje aan degene die super bomberman hebben, kan ik ook tegelijkertijd met mijn vrouw gamen als ik een extra controller koop?
ik zeg je nu al: Stadia blijft gewoon gratis hoor. Net als google chrome, zoek machine, google maps etc. Je krijgt alleen meer advertenties. ;)

• Patrock

Patrock

CyberMania schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:05:
[...]

iPhone en Chromecast moeten op hetzelfde wifi netwerk zitten.
iphone zit op wifi, en de chromecast is enkel bedraad aangesloten.
Google home werkt wel op de iphone, enkel het koppelen van stadia aan chromecast via de app niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Patrock op 17-12-2020 10:07 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
mark777 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:06:
[...]

ik zeg je nu al: Stadia blijft gewoon gratis hoor. Net als google chrome, zoek machine, google maps etc. Je krijgt alleen meer advertenties. ;)
Misschien ingame, zoals ze ook bij voetbalwedstrijden advertenties in de video projecteren. Of sluikreclame, dat je in een nieuwe VW Golf rijdt, of Bacardi drinkt. Best veel mogelijkheden (veel meer dan met offline gaming)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Patrock schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:06:
[...]

iphone zit op wifi, en de chromecast is enkel bedraad aangesloten.
Google home werkt wel op de iphone, enkel het koppelen van stadia aan chromecast via de app niet.
CCU eerst unpluggen en via wifi verbinding laten maken. Als het dan nog niet werkt, even met een andere telefoon proberen.
Marzman schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:11:
[...]

Misschien ingame, zoals ze ook bij voetbalwedstrijden advertenties in de video projecteren. Of sluikreclame, dat je in een nieuwe VW Golf rijdt, of Bacardi drinkt. Best veel mogelijkheden (veel meer dan met offline gaming)
Ik zie dat inderdaad ook wel gebeuren en denk dat het in veel games alleen maar bijdraagt aan de "immersion" van verschillende games. Ik moet dan meteen denken aan films als Blade Runner, Total Recall en andere SF-films waarin hoofdrolspelers gepersonaliseerde reclame te zien krijgen op billboards. Stel je een Cyberpunk voor waarin je de tv aanzet en echte reclame te zien krijgt. Of een elektronisch billboard waarop reclame te zien is van een product waar jij eerder die dag nog op hebt zitten googlen. Ik zou daar wel voor in zijn. Daar lenen de cloud en de info die Google over jou heeft zich natuurlijk perfect voor.

[ Voor 4% gewijzigd door KlaasjeNL op 17-12-2020 10:45 ]

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-01 12:52
Marzman schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:11:
[...]

En vergeet niet dat ze gewoon verdienen aan Pro en games. En data. Marketingbudget van game developers zal in de toekomst regelrecht naar Google gaan... ;)

• shineonu
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Ik heb even Destiny 2 geprobeerd in Chrome op Windows. Ik zit op een 2.4 wifi met volgens speedtest zo'n 40Mbit/s download en op een 1080-scherm. Ik speel met een bedrade (USB) xbox controller van Thrustmaster.

Ik vind de stream toch wel vrij vaak schokken en vooral de controller lag valt me wel wat tegen.

Het lijkt/leek mij wel interessant op een Chromecast Ultra met Stadia controller aan te schaffen en die dan op ethernet aan te sluiten. Zou dat een verschil maken met mijn huidige setup?

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
shineonu schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:50:
Ik heb even Destiny 2 geprobeerd in Chrome op Windows. Ik zit op een 2.4 wifi met volgens speedtest zo'n 40Mbit/s download en op een 1080-scherm. Ik speel met een bedrade (USB) xbox controller van Thrustmaster.

Ik vind de stream toch wel vrij vaak schokken en vooral de controller lag valt me wel wat tegen.

Het lijkt/leek mij wel interessant op een Chromecast Ultra met Stadia controller aan te schaffen en die dan op ethernet aan te sluiten. Zou dat een verschil maken met mijn huidige setup?
Probeer eens om via de Stadia-app in te stellen op 720p, gaat het dan beter?

Steam/Epic: Deurstopper

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-01 15:59
shineonu schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:50:

De Chromecast / Controller gaan zeker verschil maken. Vooral als de Chromcast bedraad is.

2.4 Ghz netwerk (ook al haal je, 40Mbit/s), is gewoon onbetrouwbaar en onvoldoende snel voor dit soort heftige streams.

• Raznov
  • Laatst online: 14-01 10:29
Ik heb nu op 6 verschillende apparaten gespeeld. Heb geen Pro, dus 1080p is max. De CCU, 4 laptops en een telefoon. Eigenlijk liep het overal wel goed op, Alleen de Chromebook 2 van Toshiba heeft er moeite mee en schaalt terug naar 720p. De overige laptops (allen een jaar of 3 oud max) zijn er prima mee. Met Stadia extended kon ik het op de Chromebook nog op h264 zetten wat iets helpt ten opzichte van vp9 (in fps via de monitor in te zien), maar 1080p komt hij nauwelijks aan. Alleen de CCU heb ik met een draad aangesloten, de rest is allemaal wifi.

Strava & Untappd - Do not combine!

• Patrock

Patrock

Oke, alle netwerk settings overhoop gehaald. Moest inderdaad de CCU aan wifi koppelen. Enkel bedraad is niet voldoende.
Daarbij 5Ghz enkel kom je niet door de setup heen. Chromecast maakt wel internet verbinding,en werkt ook wel op 5Ghz. Maar de app op de iphone komt niet verder dan.

Ik moest uiteindelijk 2.4Ghz ook aanzetten op mijn wifi voordat ik de setup van wifi af kon ronden. En daarna stond de chromecast ook in de stadia app.

DRAMA

TV gaat wel netjes naar 2160p, HDR BT.2020, maar de kwaliteit voelt ook in visual mode niet echt hoog.
https://stadia.google.com...81-4d14-a05c-2e83b948057c
zit op glasvezel, bedraad aangesloten CCU

[ Voor 19% gewijzigd door Patrock op 17-12-2020 11:12 ]

• JDFS
  • Niet online
Tuktop schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:34:
Voor de geïnteresseerden: ik heb zojuist een redelijk complexe scene van CP2077 in visual mode en in framerate mode gepixelcount. De reden voor een wat meer complexe scene is dat ik daarmee probeer de ondergrens van de dynamic resolution op te zoeken. Het kan dus zeker zo zijn dat er in wat meer simpele scenes een hogere resolutie wordt gehaald.

[...]

Ben zeker geen expert op dit gebied, dus dit zijn my humble two cents :)
Nice vergelijking! Waar speel je zelf op? Ik heb er pas een uur opzitten, in Visual Mode maar ik merkte dat 30fps mij toch niet heel erg stoorde... Maar dat gaat wel over als ik High Performance mode geprobeerd heb denk ik.

• shineonu
  • Niet online
Deurstopper schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:52:
[...]

Probeer eens om via de Stadia-app in te stellen op 720p, gaat het dan beter?
Dat gaat een stuk beter ja (behalve me de beeldkwaliteit :+ ) Prima speelbaar zo. Toch maar eens de CCU proberen dan.

• Deurstopper
  • Niet online
shineonu schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:25:
[...]

Dat gaat een stuk beter ja (behalve me de beeldkwaliteit :+ ) Prima speelbaar zo. Toch maar eens de CCU proberen dan.
Heb je je verbinding ook getest op de Stadia-pagina? Volgensmij via een button oid.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:36
Tuktop schreef op donderdag 17 december 2020 @ 01:31:
[...]

Nee, met de screenshot-functie van Stadia krijg je het beeld direct uit de server/engine.

Er zit wel jpg-compressie overheen, maar die is vele malen minder destructief dan de compressie van de videostream.
Dan zegt het mij helemaal niets.

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:09
roberto_carlos schreef op donderdag 17 december 2020 @ 08:43:
Het staat iedereen vrij om te vragen wat men wil.
Maar winst proberen maken op een -niet zo duidelijk gecommuniceerde- actie, dat vind ik echt walgelijk.

https://www.2dehands.be/a...premiere-edition-new.html

Shame on you!
Mwa, ik vind dit totaal niet extreem eerlijk gezegd. Google verkoopt dit voor €100 he? En de CCU los voor €79. Dan vind ik €75 voor dit pakket vragen totaal niet raar eerlijk gezegd en tevens gewoon een eerlijke prijs.
Een PS5 voor €900 verkopen, dat vind ik walgelijk. Maar een Stadia Premiere Edition voor €25 onder de nieuwprijs, nieuw in de verpakking? Dat is gewoon een prima deal.

• shineonu
  • Niet online
Deurstopper schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:37:
[...]

Heb je je verbinding ook getest op de Stadia-pagina? Volgensmij via een button oid.
Gedaan :P

Je verbinding is zeer goed.
Op basis van je huidige downloadsnelheid van 64.269 Mbps verwachten we dat je hoogwaardige gamefunctionaliteit hebt op Stadia. Ga terug naar de Google Store.

• Marzman
  • Niet online
Zou Stadia ook draaien (op 1080p) op zo'n Raspberry Pi400 in een toetsenbord wat op de frontpage staat?

/▌

• versc049
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-01 17:43
dehardstyler schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:44:
[...]

Mwa, ik vind dit totaal niet extreem eerlijk gezegd. Google verkoopt dit voor €100 he? En de CCU los voor €79. Dan vind ik €75 voor dit pakket vragen totaal niet raar eerlijk gezegd en tevens gewoon een eerlijke prijs.
Een PS5 voor €900 verkopen, dat vind ik walgelijk. Maar een Stadia Premiere Edition voor €25 onder de nieuwprijs, nieuw in de verpakking? Dat is gewoon een prima deal.
Ik denk dat het meer om het principe gaat. Waarom iets kopen en het daarna direct proberen met winst te verkopen om er zelf beter van te worden. Anderen die wel van de actie willen profiteren vissen door dit soort gedrag achter het net.

En ja, je hebt gelijk... het mag. Maar of het netjes is ligt aan je eigen waarden en normen.
Ik zou het in ieder geval niet doen...

• Raznov
Marzman schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:10:
Zou Stadia ook draaien (op 1080p) op zo'n Raspberry Pi400 in een toetsenbord wat op de frontpage staat?
Etaprime had dat een tijdje terug ook geprobeerd, Stadia op een Rpi4.
YouTube: Stadia and Project xCloud on The Raspberry Pi 4
Op 720p lijkt het eea te spelen, maar veel verder zou ik zelf niet zo snel proberen.

• Marzman
  • Niet online
Raznov schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:20:
[...]

Etaprime had dat een tijdje terug ook geprobeerd, Stadia op een Rpi4.
YouTube: Stadia and Project xCloud on The Raspberry Pi 4
Op 720p lijkt het eea te spelen, maar veel verder zou ik zelf niet zo snel proberen.
Nog een jaartje wachten op de Raspberry Pi500 dan maar ;)

/▌

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:09
versc049 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:19:
[...]

Ik denk dat het meer om het principe gaat. Waarom iets kopen en het daarna direct proberen met winst te verkopen om er zelf beter van te worden. Anderen die wel van de actie willen profiteren vissen door dit soort gedrag achter het net.

En ja, je hebt gelijk... het mag. Maar of het netjes is ligt aan je eigen waarden en normen.
En als ik deze Stadia Premiere Edition 2 keer heb gekregen voor mijn verjaardag en ik verkoop er een voor €25 onder de waarde? Mag dat wel?

Ik snap met de beste wil van de wereld het probleem niet als het onder de nieuwprijs verkocht wordt, hoe je er dan ook aan komt. Het is gewoon een goede deal voor de koper, in tegenstelling tot de PS5's.

• Raznov
Uiteindelijk is het markt, vraag en aanbod. De aanschaf van Cyberpunk én de set was nu natuurlijk gewoon een hele goede deal. Als ik de set al had, ging deze ook de verkoop in, en als je kijkt naar de prijs, is het reëel om deze aan te bieden voor een bedrag boven de waarde van Cyberpunk. Of je hem daar voor kan gaan verkopen? Dat ligt aan de markt. Mogelijk moet je na een paar weken toch verlagen naar een euro of 50, misschien ben je hem ook al lang kwijt. Dat wat er bij de PS5 gaande is, is wat mij betreft volledig gestoord. Niet zo zeer de prijzen zelf, maar wel de mensen die het kopen. Maar goed, dat zelfde is er natuurlijk al veel vaker geweest bij het lanceren van een nieuw product, vraag en aanbod, en als ik iets wil, kan ik ook best even een maandje of wat wachten.

• Marzman
  • Niet online
Raznov schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:30:
Uiteindelijk is het markt, vraag en aanbod. De aanschaf van Cyberpunk én de set was nu natuurlijk gewoon een hele goede deal. Als ik de set al had, ging deze ook de verkoop in, en als je kijkt naar de prijs, is het reëel om deze aan te bieden voor een bedrag boven de waarde van Cyberpunk. Of je hem daar voor kan gaan verkopen? Dat ligt aan de markt. Mogelijk moet je na een paar weken toch verlagen naar een euro of 50, misschien ben je hem ook al lang kwijt. Dat wat er bij de PS5 gaande is, is wat mij betreft volledig gestoord. Niet zo zeer de prijzen zelf, maar wel de mensen die het kopen. Maar goed, dat zelfde is er natuurlijk al veel vaker geweest bij het lanceren van een nieuw product, vraag en aanbod, en als ik iets wil, kan ik ook best even een maandje of wat wachten.
Als je hem voor dezelfde prijs doorverkoopt heb je een gratis spel en de koper heeft een goede deal. Je moet het wel snel verkopen denk ik, want ik denk dat of de prijs binnenkort flink daalt of dat de samenstelling veranderd (andere Chromecast?).

/▌

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:33

Wom

Wom schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:19:
[...]

Vanochtend email gehad dat ik de controller en Chromecast mocht bestellen. Verwachte levertijd is 28 december.

Mocht iemand zich afvragen wat de te verwachten termijnen zijn.
Zojuist verzendbevestiging gehad en 18-21 december zou ik hem moeten ontvangen. Sneller dan verwacht dus. Expres gewacht met Cyberpunk totdat ik alles binnen had. *O*

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• xIO3Y
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-01 22:23
Heb de mijne op 14 december besteld met verwachte leverdatum 6-7 januari.
Hopelijk komt deze toch iets vroeger.

• JackP
  • Laatst online: 29-12-2025
12345j schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:13:
[...]

Die symmetrisch ingedeelde controller snap ik gewoon niet. Misschien ben ik anders, maar in rust staat mijn duim echt omhoog gericht, en niet naar buiten toe.

Luna controller ziet er voor mij een heel stuk logischer uit. Maja, overleef het wel.
In rust staat je linkerduim omhoog en je rechter naar links?

Dit is natuurlijk altijd de discussie geweest: Sony - Microsoft
streamnl schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:58:

(...)
Tof op de frontpage, had m getipt gisteren, waarschijnlijk wel meer mensen denk. Ben benieuwd of de redactie ook nog gaat reageren op de vraag om Stadia een jaar later te reviewen... Ben benieuwd hoe ze t gaan vergelijken met de nieuwe consoles en toekomstgerichtheid.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-01 12:52
roberto_carlos schreef op donderdag 17 december 2020 @ 08:43:
Het staat iedereen vrij om te vragen wat men wil.
Maar winst proberen maken op een -niet zo duidelijk gecommuniceerde- actie, dat vind ik echt walgelijk.

https://www.2dehands.be/a...premiere-edition-new.html

Shame on you!
Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens. Vorige week tijdens de actie de premiere edition (terwijl je hem nog niet binnen had) verkopen voor 80 euro, terwijl de koper hem ook gratis had kunnen krijgen (na het kopen van Cyberpunk) vind ik wel erg triest. Hoe kun je dan jezelf nog in je ogen kijken.
Degenen die de actie gemist hebben nu hij is afgelopen, hebben pech. Ze gaan het setje niet krijgen voor 60 euro (ook al staan ze daarvoor wel te koop al bijna). Dus alles onder de normale verkoopwaarde is een goede deal voor ze. En als ik een cadeau twee krijg, dan geef ik de tweede ook niet gratis weg. Gaat op Marktplaats voor een marktconforme prijs.

De mijne gaat overigens achter mijn werkbeeldscherm op zolder. Gamen in de baas z'n tijd, op de baas z'n scherm...

[ Voor 5% gewijzigd door barrymossel op 17-12-2020 13:41 ]

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:47
xIO3Y schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:46:
Heb de mijne op 14 december besteld met verwachte leverdatum 6-7 januari.
Hopelijk komt deze toch iets vroeger.
Mijne 13 Dec besteld en vandaag een mailtje gehad van verzending en verwachte levering 18-21 dec.

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:37
JDFS schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:14:
[...]

Nice vergelijking! Waar speel je zelf op? Ik heb er pas een uur opzitten, in Visual Mode maar ik merkte dat 30fps mij toch niet heel erg stoorde... Maar dat gaat wel over als ik High Performance mode geprobeerd heb denk ik.
Zelf toch liever op framerate mode, maar dat is erg persoonlijk omdat ik 30fps echt niet trek :) en op een paar meter afstand van de TV, op de bank, zie ik het verschil in resolutie toch niet zo heel goed.

• Tuktop
418O2 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:37:
[...]

Dan zegt het mij helemaal niets.
Sorry, ik snap je niet?
De screenshots komen uit de Stadia-servers zelf, dus het apparaat waarop het wordt getoond doet er niet toe voor de vergelijking. Het had niet uitgemaakt of ik de screenshots nam op m'n PC of op de CCU, het zouden dezelfde screenshots zijn geweest.

• 418O2
  • Laatst online: 22:36
Tuktop schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:48:
[...]

Sorry, ik snap je niet?
De screenshots komen uit de Stadia-servers zelf, dus het apparaat waarop het wordt getoond doet er niet toe voor de vergelijking. Het had niet uitgemaakt of ik de screenshots nam op m'n PC of op de CCU, het zouden dezelfde screenshots zijn geweest.
Dit is niet het beeld dat je op je scherm ziet, want het wordt op een andere wijze geencodeerd vanaf de server naar jouw scherm tov de screenshot.

Leuk dat je het doet; maar in dit geval heeft het voor mij geen waarde.

• Tuktop
418O2 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:50:
[...]

Dit is niet het beeld dat je op je scherm ziet, want het wordt op een andere wijze geencodeerd vanaf de server naar jouw scherm tov de screenshot.

Leuk dat je het doet; maar in dit geval heeft het voor mij geen waarde.
Je kunt daarmee toch alsnog een vergelijking maken tussen de twee modes die CB2077 biedt? Hoe dat er vervolgens op ieders scherm naar keuze uitziet (TV, telefoon, PC, tablet), is van zoveel factoren en instellingen afhankelijk...

Maar goed, prima als je er niets aan hebt, no hard feelings!

• TRK

TRK

Nivali schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:41:
[...]

Mijne 13 Dec besteld en vandaag een mailtje gehad van verzending en verwachte levering 18-21 dec.
Bijzonder dat je er zo lang op wacht. Ik heb gisteren de premiere edition besteld en vandaag het bericht dat die verzonden is en levering tussen 18-21 dec ook... Echter is dit niet de deal met Cyberpunk.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Even een update van mijn CB2077 + Premiere Edition bestelproces:

Omdat ik niet een duidelijk post (gemakkelijk) kon terugvinden in dit topic over de Stadia Premiere Edition actie i.c.m. Cyberpunk 2077 en hoe dit werkt (ook na de release date), hier de door mij uitgevoerde stappen. Ter info, tot aan de bestelling geen Stadia account gehad, wel adres&cc-gegevens bij Google bekend wegens Playstore aankopen.
  • Terwijl de voorraad strekt gebruik maken van de actie in Cyberpunk 2077 aanschaffen via: https://stadia.google.com/game/cyberpunk2077.
  • Hierna kreeg ik direct twee mails: "[Voornaam], welkom bij Stadia" en "Stadia: bedankt" zoals eerder ook in het topic genoemd staat in geen van de mails iets over de Stadia Premiere Edition, dit kan tot onnodige verwarring leiden (mails waren van ontvangen op vr 11 dec 18:10 en 18:13).
  • Iets meer dan één dag later omstreeks za 12 dec 21:00 een mail: "Je gratis Stadia Premiere Edition bij aankoop van Cyberpunk 2077". Deze mail gevolgd en voor 0€ de Stadia Premiere Edition besteld.
  • Na enkele minuten een bevestigingsmail: "Bedankt voor je bestelling in de Google Store ([bestelnummer])" met hierin: Levering jan 01–04.
  • Op donderdag 17 dec de mail ontvangen: "Je Google Store-bestelling ([bestelnummer]) is verzonden" met Levering: dec 18–21.
  • Ontvangst 21 dec.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• DoctorV64
  • Laatst online: 04:30

DoctorV64

Cosmopoliet

Op 11 december de mail gehad dat ik de Stadia controller&CCU (actie CP77) kon bestellen.
15 december verzendingsmail gehad en vandaag ontvangen (yeah, eerst kwam DHL met een andere pakketje en 10 minuten later een andere DHL bezorger met een mooi doosje op maat).
Nu nog even thuiswerken en een call-meeting en daarna eens uitpakken.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

• Ties86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-01 14:03
barrymossel schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:40:
[...]

De mijne gaat overigens achter mijn werkbeeldscherm op zolder. Gamen in de baas z'n tijd, op de baas z'n scherm...
Ik hoop dat de baas niet meeleest Barry Mossel ;p

• 12345j
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-01-2022
JackP schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:49:
[...]

In rust staat je linkerduim omhoog en je rechter naar links?

Dit is natuurlijk altijd de discussie geweest: Sony - Microsoft
Hu? Nee mijn linkerduim staat natuurlijk ook omhoog. Dus boven de veelgebruikte A-B-X-Y knoppen. Prima lijkt me.

Het D-pad gebruik ik gewoon veel minder dan de linker stick.

Het is voor mij weinig discussie. De ruststand van mijn hand is echt heel duidelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door 12345j op 17-12-2020 14:54 ]

• Deurstopper
  • Niet online
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Deurstopper op 17-12-2020 14:55 ]

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-01 10:21
versc049 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:19:
[...]

Dat jij het niet doet is prima dat anderen het niet doen moet ieder voor zich zelf weten zo werkt de markt nu eenmaal niks geen nieuws gebeurt al jaren zo, winst maken over producten al is het gratis.

Over je eigen waarden en normen. over deze discussie valt veel over te zeggen en niet alleen betreft onder consumenten.

Iedereen maakt winst het prijskaartje bepaalt nu eenmaal, is de voorraad beperkt en veel vraag stijgt de prijs aanzienlijk andersom daalt de prijs.

Ze zeggen wel eens wat een gek er voor over heeft hoe hoog het prijskaartje ook is.

• Patrock

Patrock

Net helemaal gek geworden van een monitoring issue, dus even 5 min gedachten op 0 voor een frisse blik. Maar even gekeken of ik wat aan de grafische kwaliteit in kan stellen op de CCU. Alles staat op 4K.
Zie ik ineens in het spel dat je op het pookje moet drukken voor de HDR instellingen.

MMMM

Wereld van verschil! NITS even goed omhoog gedrukt, en de hele grauw is er nu vanaf. Oogt op TV ook scherper.
En die paar minuten dat ik op visual mode rond liep. Geen stottering niets. Genieten. Dat wordt vanavond maar even lekker testen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uhMexLpAEyM81efVM0iDDjFbp4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CvdyMsLyoPOQc540JWe8mHWj.jpg?f=fotoalbum_large

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:47
TRK schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:00:
[...]

Bijzonder dat je er zo lang op wacht. Ik heb gisteren de premiere edition besteld en vandaag het bericht dat die verzonden is en levering tussen 18-21 dec ook... Echter is dit niet de deal met Cyberpunk.
Ze hanteren een andere batch voor de cyberpunk actie bestellingen(ik) en de gewone bestellingen(jij) verwacht ik. Vandaar dat het bij mij iets langer duurt.

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-01 09:47
Weet iemand vanuit welke plaats ze uitleveren? Kreeg zonet m’n verzendbevestiging binnen. Mogelijks morgen al binnen volgens mail. Dan moet ik vlug nog iets regelen, vandaar m’n vraag.

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-01 09:15
Matey schreef op donderdag 17 december 2020 @ 16:17:
Weet iemand vanuit welke plaats ze uitleveren? Kreeg zonet m’n verzendbevestiging binnen. Mogelijks morgen al binnen volgens mail. Dan moet ik vlug nog iets regelen, vandaar m’n vraag.
Industrieweg, 98, Waalwijk komt hij bij mij vandaan.

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:07
Tip voor als je Stadia op je iPad of iPhone wil gebruiken.

Update naar iOS 14.3, ga dan naar instellingen - Safari - geavanceerd - Experimenteel - VP9 codec aanvinken.

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:02
Speculaes schreef op donderdag 17 december 2020 @ 16:27:
Tip voor als je Stadia op je iPad of iPhone wil gebruiken.

Update naar iOS 14.3, ga dan naar instellingen - Safari - geavanceerd - Experimenteel - VP9 codec aanvinken.
Zonder dit VP9 schuifje werkt het op mijn iPhone 8 op 14.3 ook prima, so that you know :)

• willem100
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-06-2023

willem100

Stadia: Wil123#2834

Het werkt goed op ios 14.3, 2 vragen:

Is er een manier om op een Ipad pro een hogere resolutie te kiezen dan 1080P?

Mijn Premiere pro set is helaas nog steeds niet aangekomen. DHL zegt dat er vertraging is. Is al wel verzonden vanuit Waalwijk 3 dgn geleden.
Ik had veel problemen om een PS4 DS controller te koppelen via bluetooth aan de Ipad.
Ik druk op de share button en dan tegelijkertijd op de PS knop. Na heel veel pogingen werd de controller opgepakt door de Ipad. Zelfde probleem op Iphone en met een andere PS4 controller.
Doe ik iets verkeerd?

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:07
Tomino schreef op donderdag 17 december 2020 @ 16:52:
[...]

Zonder dit VP9 schuifje werkt het op mijn iPhone 8 op 14.3 ook prima, so that you know :)
Dat sowieso! Maar net als in Google Chrome zorgt dat VP9 voor een betere stream kwaliteit.

• DutchHammer
  • Laatst online: 22:06

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Mijn bestelling staat bij DHL op "CLOSED_ON_ARRIVAL" geen idee wat ze daarmee bedoelen? Dat we niet thuis waren ofzo??

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:32
DutchHammer schreef op donderdag 17 december 2020 @ 18:53:
Mijn bestelling staat bij DHL op "CLOSED_ON_ARRIVAL" geen idee wat ze daarmee bedoelen? Dat we niet thuis waren ofzo??
Check DHLparcel.nl en voer daar je tracking nummer in, daar stond het voor mij duidelijker allemaal.

• DutchHammer
  • Laatst online: 22:06

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Pukson schreef op donderdag 17 december 2020 @ 19:18:
[...]

Check DHLparcel.nl en voer daar je tracking nummer in, daar stond het voor mij duidelijker allemaal.
Thnx! Daar staat:
De ontvanger is niet aanwezig

M.a.w, DHL had het te druk want ik werk thuis en mijn vrouw plus kids zijn ook de hele dag thuisgeweest. Naja heb er geen haast mee :-)

Verwijderd

DutchHammer schreef op donderdag 17 december 2020 @ 19:59:
[...]

Thnx! Daar staat:
De ontvanger is niet aanwezig

M.a.w, DHL had het te druk want ik werk thuis en mijn vrouw plus kids zijn ook de hele dag thuisgeweest. Naja heb er geen haast mee :-)
De bezorger zag je afwezig naar je werklaptop staren :+

Ik hoop alleen voor kerst. Doe ik er nog een papiertje om voor mezelf. Helemaal leuk.

• kbuntu
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-01 20:24
Heel blij dat het nu op IOS is, alleen heb ik om de minuut een mini freeze in de web app over wifi, op de ccu nergens last van, iemand een idee? Geluid en beeld stopt dan even

• azazel1983
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-01 22:18
KlaasjeNL schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:37:
[...]

Ik heb nu ook een request gestuurd. Bleek dus dat die uitgebreide gezinsontwrichtende gamesessie van vanmorgen precies genoeg was om clans vrij te spelen. Kon terug in The Theater direct recruiten. 8)
Ik was nu zo ver dat ik zelf kon zoeken naar Clans, heb net een join request gestuurd!

• kbuntu
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-01 20:24
kbuntu schreef op donderdag 17 december 2020 @ 20:38:
Heel blij dat het nu op IOS is, alleen heb ik om de minuut een mini freeze in de web app over wifi, op de ccu nergens last van, iemand een idee? Geluid en beeld stopt dan even
Even getest: het gebeurt als je in de controller een koptelefoon hebt gestoken, haal je hem eruit is het weg

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-01 17:16
Zijn er vaker van die Premiere Edition deals zoals nu bij Cyberpunk? Asking for a friend, want ik was wel netjes op tijd in tegenstelling tot die slome vriend van me.

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:08
Raziel schreef op donderdag 17 december 2020 @ 21:57:
Zijn er vaker van die Premiere Edition deals zoals nu bij Cyberpunk? Asking for a friend, want ik was wel netjes op tijd in tegenstelling tot die slome vriend van me.
Nee zijn zover ik weet nog niet eerder geweest. Kans dat het nog een keer voorbij komt is dus niet te zeggen. :)

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:58

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vanavond even Ac Origins gespeeld, vond de performance een beetje tegen vallen. Af en toe een hapering, wellicht is het druk op Stadia sinds alle acties.

Viel mij om dat de gamehints erg klein zijn, haast niet te lezen op een 43'. :/

Whatever.

• Zhankou
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05-2025
Welke andere settings gebruiken jullie in CP2077? Chromatic? Lens? Ik heb 2 opties uitstaan. Blur en die andere.
Zhankou schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:59:
Welke andere settings gebruiken jullie in CP2077? Chromatic? Lens? Ik heb 2 opties uitstaan. Blur en die andere.
Heb hem op Visuals staan met blur en chromatic aberration uit. Ik speel via een CCU op een 65" tv en het ziet er heel goed uit. Had vanavond het idee dat het er ook beter uitzag dan 2 dagen geleden. Iets met die update naar versie 1.04?

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:34
Gisteravond zelf ook CP2077 gespeeld, en moet zeggen dat het zo een meer dan prima ervaring is. Mede dankzij de snelle laadtijden is het zelfs als een serieuze upgrade op de PS4 te beschouwen.

Enige kleine klacht is dat ik de controller een beetje bulkie vind aanvoelen.

• streamnl
  • Niet online
Ik ben om.

Vandaag mijn PlayStation compleet leeg maken, poetsen en schoonblazen, games verzamelen (en afstoffen), daarna alles op Marktplaats gooien.

Dan mag ie iemand anders blij maken.

To do voor Stadia:
Een extra joystick kopen;
Een goeie (echte) RPG.

Straks tijdens de koffiepauze eens kijken wat er allemaal op Stadia te koop is.

Meer dan ik dacht...

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:21
Ook een Stadia gekocht met de CP2077 actie, ligt onder de kerstboom te wachten, heb eerder toch niet de tijd hierin te duiken. Ben wel heel erg benieuwd, al even kort getest met een Dualshock en Destiny 2 en dat verraste mij al positief dus ben benieuwd.

Hoop ingelezen over Stadia de afgelopen tijd en mijn gevoel is dat we nog maar aan het begin staan. 2021 kan weleens een heel mooi jaar worden voor Stadia.

Deze was volgens mij nog niet gemeld, voor het einde van het jaar worden er nog 3 games toegevoegd:
  • Enter the Gungeon
  • Reigns
  • Lara Croft and the Guardian of Light
https://community.stadia....-this-December/ba-p/46476

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14-01 16:54
Sh*t zag nu pas de CP 2077 deal anders was het leuk uitproberen.
Chromecast is altijd handig

• eriknagel
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-11-2024
kbuntu schreef op donderdag 17 december 2020 @ 20:38:
Ik had in IOS ook eerst problemen, kon helemaal geen game starten. Maar dat lag aan de "Purify" app voor Materiaalblokkering in Safari.

stadia.google.com gewhitelist en nu werkt het perfect. (geluid via Beats Pro dus draadloos)

• JackP
Ik speelde al even CP2077 op stadia via chromebrowser en DS4. Werkt opzich prima natuurlijk al voelde de controlls toch wat -hoe noem je dat, traag aan. Daardoor is mikken, sturen en alle andere onvoorziene bewegingen wat lastig.

Ik las hierboven dat de CCU en stadia controller dit beter zouden doen. Nu heb ik die sinds gister binnen en merk ik eigenlijk geen verschil helaas. Uiteraard mooier op 4k oled maar qua input delay was ik toch een beetje teleurgesteld. (omschakelen tussen warzone en CP2077 kost mijn vingers aanzienlijk moeite na een uurtje CP2077)

Neemt niet weg dat het een prima game ervaring is al ben ik wel benieuwd of andere dit ook zo ervaren hebben.

• RoFlame
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:54
JackP schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:05:
Ik speelde al even CP2077 op stadia via chromebrowser en DS4. Werkt opzich prima natuurlijk al voelde de controlls toch wat -hoe noem je dat, traag aan. Daardoor is mikken, sturen en alle andere onvoorziene bewegingen wat lastig.

Ik las hierboven dat de CCU en stadia controller dit beter zouden doen. Nu heb ik die sinds gister binnen en merk ik eigenlijk geen verschil helaas. Uiteraard mooier op 4k oled maar qua input delay was ik toch een beetje teleurgesteld. (omschakelen tussen warzone en CP2077 kost mijn vingers aanzienlijk moeite na een uurtje CP2077)

Neemt niet weg dat het een prima game ervaring is al ben ik wel benieuwd of andere dit ook zo ervaren hebben.
Ik hoop voor je dat het opgelost is met de CCU, maar klinkt niet als wat ik ervaar met Stadia via de browser Is het echt alle input die traag voelt of alleen draaien/mikken? Want standaard heeft Cyberpunk echt een brakke instelling waardoor het mikken gewoon raar voelt, je zou eens met de geavanceerde instellingen moeten klooien, dan heb je mogelijk minder verschil. Alles op 0 qua delays en bonussen enzo. Zie ook bv dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://www.thewrap.com/wp-content/uploads/2020/12/cyberpunk-2077-camera-settings-controller.jpg
Bron: https://www.thewrap.com/h...roller-in-cyberpunk-2077/

• pateen75
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-07-2025

Daar heb ik ook last van, al verschilt het van dag tot dag (speel met name Destiny 2). Bij mij werkt stadia eigenlijk het prettigst op m'n samsung tablet (A7) icm een DS4 controller. Daar heb ik echt zelden lag op. Dus ik was heel benieuwd hoe het zou werken op een CCU met stadia controller, maar dat valt me toch ietsje tegen. Ik ga de CCU nog wel bekabeld aansluiten, dat zal vast wat helpen, maar die tab A7 is ook gewoon draadloos. Misschien komt het dan toch door de toename van de userbase?

PSN: xpock Live: xspock

• JackP
Bedankt voor je screenshot, ga ik even proberen! Is voornamelijk draaien en mikken inderdaad.

[ Voor 11% gewijzigd door JackP op 18-12-2020 09:39 ]

• JackP
Input lag is misschien niet het juiste woord, input delay bedoel ik. Alles is super stabiel en constant, echter dus wel met die ietswat stroperige controlls :)

• pateen75
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-07-2025
JackP schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:38:
[...]

Input lag is misschien niet het juiste woord, input delay bedoel ik. Alles is super stabiel en constant, echter dus wel met die ietswat stroperige controlls :)
Ja die delay bedoel ik ook. Ik ga er maar vanuit dat het op termijn wel opgelost zal worden.

PSN: xpock Live: xspock

• 12345j
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-01-2022
streamnl schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 07:13:
Ik ben om.

Vandaag mijn PlayStation compleet leeg maken, poetsen en schoonblazen, games verzamelen (en afstoffen), daarna alles op Marktplaats gooien.

To do voor Stadia:
Een goeie (echte) RPG.

Er mogen zeker nog wel RPGs bij. Maar we hebben:
-Octopath traveler
En
- Baldur's Gate 3 (EA)

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-01 06:22
Ik krijg vandaag mijn Stadia Premiere geleverd vanuit de CP77 actie :) Dus eindelijk mijn oude xbox naar de zolder verplaatsen zodat de kids die kunnen gebruiken :)

Vroeg me alleen af of er Bluetooth op de geleverde CCU zit?

Sowieso heeft mijn tv geen eARC, dus 5.1 geluid kan ik wel vergeten in Stadia, aangezien die alleen LPCM doorzetten en geen Dolby Digital of andere gecomprimeerd format. Dan is een goede headset toch wel erg fijn :)

• TRK

TRK

Ik ben om.

To do voor Stadia:
Een goeie (echte) RPG.

Exact hetzelfde gedaan. PS4 met de hele mikmak verkocht en Stadia hiervoor in de plaats gekocht met Cyberpunk en nog aan het kijken welke spellen nog meer interessant zijn. :)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:37

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb Stadia Pro, en dus een CC:U (maar nog niet geïnstalleerd). Werkt DD 5.1 dan wel? Of is het zo dat je alleen 1080P + stereo hebt, en 4K + DD 5.1?

Vaak bu'j te bang!

Tv ook op game-modus staan?

• Herax10NL
  • Laatst online: 14-01 08:02
Ik ben om.

To do voor Stadia:
Een goeie (echte) RPG.

Ik ga hetzelfde doen maar dan met mijn PC. Een nieuwe GPU kost me zo weer €600+, dat zijn ook 60 maanden Stadia Pro ;)

• JackP
jep

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:35
janus_freggel schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:44:
Sowieso heeft mijn tv geen eARC, dus 5.1 geluid kan ik wel vergeten in Stadia, aangezien die alleen LPCM doorzetten en geen Dolby Digital of andere gecomprimeerd format. Dan is een goede headset toch wel erg fijn :)
Mijn LG C9 heeft wel eARC maar op mijn Onkyo TX-NR686 krijg ik desondanks geen 5.1 geluid door. Heb op m'n LG C9 wel ingesteld voor de HDMI poort waarop de CCU zit om PCM door te geven naar de receiver, maar de Onkyo blijft alleen 2.0 weergeven.

Hopelijk gaat Google in de toekomst daar nog verbeteringen op doorvoeren. Licentie nemen op Dolby Atmost bv. Zou wel gaaf zijn! Nou ja, afwachten maar. Zelfs gewoon DD+ 5.1 zou al een verbetering zijn.
-tom-562 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:49:
Ik heb Stadia Pro, en dus een CC:U (maar nog niet geïnstalleerd). Werkt DD 5.1 dan wel? Of is het zo dat je alleen 1080P + stereo hebt, en 4K + DD 5.1?
Nee, Google geeft geen Dolby Digital 5.1 door maar een 5.1 PCM stream. Zijn zeker te beroerd om Dolby te betalen voor een Dolby licentie om DD 5.1 te mogen gebruiken. :'(

[ Voor 21% gewijzigd door Haay op 18-12-2020 10:54 ]

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01 16:29

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Stadia Pro is de betaalde versie (10 euro per maand, eerste maand gratis), dat heeft op zich niks te maken met het wel of niet hebben van een CC:U of stadia controler. Je hebt Pro nodig voor 4K en 5.1 support inderdaad, de gratis versie moet het stellen met stereo en 1080p zelfs al heb je een CC:U.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• janus_freggel
DD bieden ze sowieso niet aan, als je de CCU aansluit op je tv dan moet je tv eARC ondersteunen omdat LPCM (meerkanaals audio zonder compressie) alleen via eARC naar je versterker kan gaan. Als je dat niet hebt dan pikt je versterker per een PCM signaal op en krijg je 2.0 geluid.

Helaas is eARC (opvolger van ARC) nog niet zoveel aanwezig op tv's, tenzij je een nieuwe koopt, maar dan kan ik net zo goed een PS5 kopen :)
Andere optie zou zijn je CCU aansluiten direct op je versterker, die pakt dan wel de audio goed op, maar met een wat oudere versterker (ik heb een high end, dus vervangen is niet zomaar een optie) zoals bij mij geeft de versterker alleen maar 4k door op 24hz.... dat is ook niet optimaal, plus ik merk een vertraging als hij via de versterker loopt :)

Ik hoop nog steeds dat google ooit DD of DTS gaat toevoegen, aan de CCU ligt het niet, want Netflix etc werkt wel gewoon met DD. Ligt puur aan stadia zelf die het gewoonweg niet aanbied.

• shineonu
  • Niet online
Ik zou graag Ubisoft + gebruiken i.c.m. Stadia. Momenteel kan dat nog niet in de EU. Weet iemand of dit via een VPN te doen is?

En kan de Nvidia Shield TV ook gebruikt worden voor Stadia? Deze heeft wel een Chromecast Ultra ingebouwd, maar ik kan online niet vinden of het nou wel of niet zou werken (zonder mods/hacks).

• Kidjuh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-01 13:51
Ik heb precies hetzelfde, Cyberpunk na Warzone is niet te doen. Denk dat het meer aan onze gewenning ligt en de instellingen van Cyberpunk daar weinig aan gaat veranderen helaas. Speel hem daarom met K+M via de PC/browser.

PSN: Kidjuh

https://www.ad.nl/tech/on...-talloze-fouten~afed7ba5/

Nu zelfs voorpaginanieuws op AD.nl. Dan hebben wij het op Stadia toch een stuk beter voor elkaar.

Ik vraag mij ook af of de day-1-patch nog beschikbaar is op bijvoorbeeld PS5. Op de PS5 zou hij ook prima spelen. Beetje lullig als het doosje onder de kerstboom ligt te wachten en je er komende week alsnog niks aan hebt.

• janus_freggel
[quote]Haay schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:53:
[...]

Mijn LG C9 heeft wel eARC maar op mijn Onkyo TX-NR686 krijg ik desondanks geen 5.1 geluid door. Heb op m'n LG C9 wel ingesteld voor de HDMI poort waarop de CCU zit om PCM door te geven naar de receiver, maar de Onkyo blijft alleen 2.0 weergeven.

Hopelijk gaat Google in de toekomst daar nog verbeteringen op doorvoeren. Licentie nemen op Dolby Atmost bv. Zou wel gaaf zijn! Nou ja, afwachten maar. Zelfs gewoon DD+ 5.1 zou al een verbetering zijn.

[...]

Probeer eens alles op pcm te zetten ook de doorgifte op je TV, zou wel moeten werken als je TV eARC heeft.
Wel de goede (2.1?) HDMI kabel tussen de ARC van de tv en de versterker? bandbreedte is namelijk hoger bij eARC.
of direct op je versterker aansluiten? Bij mijn Yamaha is dat gezien de leeftijd wel mogelijk, maar levert behoorlijke lag op. Geluid wat ik dan krijg is overigens wel weer 5.1, maar dan met 4k op 24Hz en Lag :)

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:43
shineonu schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:55:
Ik zou graag Ubisoft + gebruiken i.c.m. Stadia. Momenteel kan dat nog niet in de EU. Weet iemand of dit via een VPN te doen is?

...
Tot voor enkele dagen stond mijn Stadia account nog op USA en zag ik deze optie staan.

Sinds mijn Stadia account op België staat, zie ik deze optie niet meer staan, ook niet via VPN.

[ Voor 1% gewijzigd door lukadad op 18-12-2020 11:01 . Reden: Typo ]

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Pagina: 1 ... 82 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord