Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Mooi. Kan iedereen zn vriendin weer even aandacht geven. Morgen weer verder gamen, dan klaagt ze niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:09
Inderdaad wat problemen met Stadia..

The Crew startte net niet op en in Starwars heb ik ineens geen 5.1 surround sound meer. (Device not supported)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Labbers
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-05 14:46
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:34:
Mooi. Kan iedereen zn vriendin weer even aandacht geven. Morgen weer verder gamen, dan klaagt ze niet meer :+
Ja, net m’n vriendin aan de kant gezet omdat ik full time stadia wil spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbuntu
  • Registratie: Mei 2017
  • Nu online
Net de boel binnen start cyberpunk niet op FAIL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
Labbers schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:14:
Iemand anders ook problemen met het opstarten van cyberpunk momenteel? Blijft bij mij op het gele start scherm hangen.
Hier ook het probleem nog steeds, helaas..

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-05 12:12
Eindelijk, ik zie AC Origens staan in de winkel met Pro korting!
32,99 voor gold en 19,59 voor standaard.
Ik hoef de komende maand niet meer naar buiten :p

Stadia / PSN : whenheco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:12
Hier ook problemen, oneindig laadscherm in ESO.

--edit--

Hier werkt het weer sinds 22.00.

[ Voor 33% gewijzigd door bakkerjangert op 15-12-2020 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLCrEaTiVe
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-05 09:11
Stadia lijkt sinds de release van Cyberpunk op zijn tenen te lopen. De eerste dag nipt werkzaam en nu helemaal weg. Hitman lijkt overigens gewoon te werken.

[ Voor 15% gewijzigd door NLCrEaTiVe op 15-12-2020 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:38
Ik zit nu 1,5 uur in Cyberpunk en kom geen problemen tegen, wellicht dus alleen bij een nieuwe game sessie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:57
CB2077 start nu weer (21:55)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLCrEaTiVe
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-05 09:11
Idem. Hopelijk gebeurt dit niet te vaak, nieuwe gebruikers knappen er wellicht op af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NLCrEaTiVe schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:54:
Stadia lijkt sinds de release van Cyberpunk op zijn tenen te lopen. De eerste dag nipt werkzaam en nu helemaal weg. Hitman lijkt overigens gewoon te werken.
Na een probleemloos jaar sinds de Cyberpunk-release inderdaad steeds wat kleine problemen. Games die pas na 2 keer opstarten, sessies waarbij wordt aangegeven dat er problemen zijn met de verbinding, geen 4k, geen HDR, geen 5.1... Ik ben er echter van overtuigd dat Google kneiterhard werkt om de kwaliteit weer oo niveau te krijgen.

Daarbij zou het mij niets verbazen als ze al bezig zijn de blades in het serverpark van de nodige updates te voorzien.

Maar dan nog is dit geen goede reclame. Net wanneer je een grote groep nieuwe gamers over de streep hebt getrokken die hun twijfels/pessimisme direct waarheid zien worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Het lukte mij straks ook al niet om verbinding te maken met m'n Stadia controller op de PC. Via m'n Chromebook werkte het wel

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kbuntu
  • Nu online
Dit is slechte reclame, niet kunnen spelen als je wil spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach we hebben een gratis premier set, dat scheelt weer in t gevoel :9 Google kennende schalen ze nu flink op in capaciteit of in back up systemen.
Gisteravond voor t eerst een 3 kwartier in cyberpunk gestopt, best een lekkere vibe in t spel! Vind t op visuals setting eigenlijk wel heel fijn spelen! Binnenkort nog maar s puzzelen met alle visuals opties. Benieuwd of er door de tijd heen nog 'gen2' stadia updates komen en of t spel dan nog mooier wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ok, ik krijg Cyberpunk niet opgestart op mijn LG oled B9.

Wat ik heb gedaan:
CCU ingeplugd + brick
CCU laten initialiseren via home app
In de home app kwam de vraag: wil je een stadia controller verbinden? Ik klik ja
Stadia app opent.. ik maak verbinding en link de controller met de app
Daarna verschijnt er een link code op de lg oled: ik kan gewoon screenshots nemen en zaken delen. Ook zie ik mijn eigen profiel. Maar zodra ik op de play knop klik met de controller gaat mijn oled B9 op zwart..

Doe ik datzelfde wanneer ie gelinkt is met de stadia app van de mobiel: game start normaal op. Ik zie wss iets over het hoofd. Ik heb nog gecheckt of ik HDMI ultra HD deep colour nog moest inschakelen. Maar dat is niet een optie op de CCU itt de consoles die ik had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 20:46
Ik merkte gisteren ook al dat, ondanks mijn stabiele connectie, er veel frame-dips waren. Niet van de connectie maar echt in de game zelf zeg maar, bij Cyberpunk maar ook bij Grid. Had ik niet eerder gezien in de maanden dat ik nu via Stadia speel. Ik vermoed zelf dat ze echt flink moeten opschalen met de grote hoeveelheid nieuwe gebruikers die er nu zijn bijgekomen. Iedere speler heeft in principe toch best wel een flinke hoeveelheid aan rekenkracht nodig. Met (tien)duizenden nieuwe spelers heb je het zo over een flink aantal servers wat je moet bijschalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De slechte performance op de PS4 en Xbox one zorgden voor een mega groep nieuwe gebruikers. Denk dat Google dat niet had voorzien (en dan met name de slechte performance bij concurrenten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch wel een hele grote rode vlek boven ons en het VK. Zijn we dan zo hard getroffen? Hebben we gewoon heel veel Stadians op een kleine oppervlakte of melden wij gewoon relatief veel storingen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GxdzesNFXd12_LxUwvBiytmJ7Fk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ykEm0dLkKeNq65q9baMngHWK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ht87 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:12:
De slechte performance op de PS4 en Xbox one zorgden voor een mega groep nieuwe gebruikers. Denk dat Google dat niet had voorzien (en dan met name de slechte performance bij concurrenten)
Zou mij niets verbazen als we hier een leuke compensatie voor gaan krijgen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 31-05 22:36
KlaasjeNL schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:14:
Toch wel een hele grote rode vlek boven ons en het VK. Zijn we dan zo hard getroffen? Hebben we gewoon heel veel Stadians op een kleine oppervlakte of melden wij gewoon relatief veel storingen?

[Afbeelding]
Verwacht zelf de komende dagen weken wel meer problemen ontstaan op het netwerk nu alles in Lock down is betreft de corona en het aanzienlijk drukker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Labbers schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:37:
[...]

Ja, net m’n vriendin aan de kant gezet omdat ik full time stadia wil spelen!
Nooit je oude schoenen weggooien voordat je nieuwe schoenen... Opstarten? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
KlaasjeNL schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:15:
[...]

Zou mij niets verbazen als we hier een leuke compensatie voor gaan krijgen. :*)
Ja dat denk ik ook, spelletje extra in de pro wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
J.E. Weinor schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:18:
[...]

Verwacht zelf de komende dagen weken wel meer problemen ontstaan op het netwerk nu alles in Lock down is betreft de corona en het aanzienlijk drukker wordt.
Misschien is het al wel het bijschalen geweest en is daar een fout opgetreden? Ben op dat gebied niet zo'n kenner, is dit makkelijk op te lossen voor Google? Lijkt me niet voor te stellen eigenlijk dat ze achter de feiten aanlopen. Maar gisteren fout in verificatie, vandaag Stadia, morgen de oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kbuntu
  • Nu online
Ht87 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:07:
Ach we hebben een gratis premier set, dat scheelt weer in t gevoel :9 Google kennende schalen ze nu flink op in capaciteit of in back up systemen.
Gisteravond voor t eerst een 3 kwartier in cyberpunk gestopt, best een lekkere vibe in t spel! Vind t op visuals setting eigenlijk wel heel fijn spelen! Binnenkort nog maar s puzzelen met alle visuals opties. Benieuwd of er door de tijd heen nog 'gen2' stadia updates komen en of t spel dan nog mooier wordt.
Ja is ook zeker waar, zelf heb ik hier wel begrip voor en zie het even als een tijdelijk probleem, alleen als je van een console komt en je hebt meteen deze ervaring in de cloud, is dat niet prettig. Dat vind ik dan weer jammer, omdat ik veel nieuwe spelers op het platform wil zien _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBabiSpangang
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:13
Therach schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:29:
[...]

Tijd voor weer een update. Zojuist gebeld door Google (toch wel een beetje spannend om een telefoontje vanuit de Filipijnen op te nemen..), maar werd goed te woord gestaan. De code werd telefonisch aan mij doorgegeven, niet heel praktisch aangezien het een vrij lange code is. Helaas werkte deze niet en moet hij dit gaan uitzoeken. Morgen weer een poging 8)7
Ben ook benieuwd! Mijn account staat ook op US. Refund via account werkte ook niet.

Zit te denken om de code maar te verkopen. Maar op eBay kan je digitale producten niet verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiley02
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:50
Rivandu schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:50:
Weet dat Cyberpunk een eigen thread heeft, maar vind dat dit meer Stadia aangaat: ze hebben nu ook voor de Stadia versie 1.4 ge-update.

En ik weet niet of het aan mijn geheugen ligt (had het spel een paar dagen niet gespeeld), maar ik vind het er echt een klap beter uit zien! Zie nu pas hoe gedetailleerd de omgevingen zijn en kan het ook echt meer waarderen. Voorheen verdween alles na 20m afstand in een soort blursoep (alsof ik mijn lenzen niet in had), maar alles is een stuk scherper.
Ook lijkt het wat soepeler te spelen en struikel ik minder over de bugs.

Nogmaals: kan een perceptie dingetje zijn, maar had gewoon een plezierig uurtje gamen achter de rug met CP2077.
Helemaal mee eens, naar mijn idee ook scherper dan voorheen. In verhouding hadden we op stadia al weinig problemen/bugs, maar vanavond, sinds 1.4, eigenlijk nagenoeg nergens last van... Mooi om te zien dat ze ook bij stadia bezig zijn. En als we hier dan af en toe een momentje hebben dat we even niet kunnen spelen, dan so be it. Ze zijn er wel mee bezig daar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HVQcDoJR6bMAB4KkagaksAT6qzs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oLUQrCkHXHQa4zvqJuoYth7y.png?f=fotoalbum_large

@KlapHark? Bedankt voor het meespelen, was gaaf, maar ook pittig om eens met een lvl499 mee te doen :)

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Weet iemand of je stadia via ccu het geluid over 2 nest audio kan laten lopen?

Wil toch wat meer via stadia gaan gebruiken en beneden op de tv is te klein (42" op 3 meter) en niet altijd zin in koptelefoon.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:22
Wiley02 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:31:
[...]

Helemaal mee eens, naar mijn idee ook scherper dan voorheen. In verhouding hadden we op stadia al weinig problemen/bugs, maar vanavond, sinds 1.4, eigenlijk nagenoeg nergens last van... Mooi om te zien dat ze ook bij stadia bezig zijn. En als we hier dan af en toe een momentje hebben dat we even niet kunnen spelen, dan so be it. Ze zijn er wel mee bezig daar :)
Zelfde idee hier! En vele andere op reddit. Ligt dus nier aan jou haha

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:38
Ik speel nu een paar dagen Cyberpunk via Stadia en ik moet zeggen dat ik zwaar onder de indruk ben. Zeker wanneer Ubisoft+ (en evt EA Play etc) nog naar Stadia komen. Dat maakt het hebben van een Windows computer voor mij eigenlijk (eindelijk) volledig onnodig en ook een zoektocht naar een nieuwe GPU is dan niet meer nodig. Voorlopig kijk ik het natuurlijk nog even aan en ga ik nog wat andere games er bij proberen (Jedi Fallen Order oa).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Deurstopper schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:23:
[Afbeelding]

@KlapHark? Bedankt voor het meespelen, was gaaf, maar ook pittig om eens met een lvl499 mee te doen :)
Jij ook bedankt voor het spelen ;) Voor zover ik weet ben ik level 30 en is die 499 mijn gearscore maar dat terzijde. Met de New York DLC kun je nog verder spelen naar level 40.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:57
KlaasjeNL schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:14:

[Afbeelding]
VS was nog aan het werk/aan het slapen denk ik. In Europa was het al gametijd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Deurstopper schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:23:
[Afbeelding]

Dad (van Dadia) voor de naam, ik ben zo trots *O* _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:10
Gisteren de Premiere Edition ontvangen en uiteraard direct aangesloten en uitgeprobeerd. Heerlijke gaming ervaring! Ik had er eerlijk gezegd minder van verwacht omdat ik normaal game op mijn gsm met een Razer Kishi controller. Daarmee zou de latency minimaal moeten zijn, maar dat bleek op de CCU net zo te zijn. Ik moest wel even de TV op game mode instellen om net dat laatste beetje latency weg te poetsen.

Ik verbaas mij ook over de kwaliteit. Ik speel op 1080P en heb twee keer moeten kijken of het echt geen 4K was. En dat voor een 55" TV op 2,5 meter. Ik ben geen console gamer, en ook geen PC gamer. Dus wellicht ben ik nooit echt verrast geworden door eyecandy en ligt mijn standaard wat lager dan één van jullie.

Ik denk dat mijn Xbos Gamepass Ultimate voorlopig maar even de kast in gaat ;)

Is er trouwens een snelle manier om de accu van de controller te checken? Ik vind het wat omslachtig om eerst het stadia menu te openen, de controller settings te selecteren en dan op een mini accu icoontje gokken wat de status van de batterij is..

[ Voor 13% gewijzigd door BizzieBis op 16-12-2020 07:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:10
tlpeter schreef op woensdag 16 december 2020 @ 06:09:
[...]

Dad (van Dadia) voor de naam, ik ben zo trots *O* _O-
Gisteren ff wat missies gedaan en die ene dame vrijgespeeld, en ik zit inmiddels in de Dadia-Clan *O* :)F o<:)

Weet hier iemand ook of je die turret of andere skills verder kan upgraden? Er speelde gisteren iemand met een high level mee met mij, en die had een drone, en het leek wel of dat ding een aantal levels hoger was dan mijn turret, die drone ging de lucht in en schoot alles en iedereen in een paar tellen kapot.

(daardoor lekker snel door wat missies gegaan :$ )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik heb het toch werkend gekregen nadat ik de CCU had afgekoppeld en opnieuw had verbonden met de tv. Toen kreeg ik bij opstarten van Stadia de optie: connect stadia account with chromecast oid. Hierna startte CP 2077 wel op.

Meteen een voor mijn lvl lastigere sidemissie gedaan buiten Night City. Ik moest iets collecten op een drop off site, maar had natuurlijk een ontvangstcommittee die me stond op te wachten die aardig wat levels hoger waren. Gewoon tig keer een auto gestolen en dar maar als wapen gebruikt. Want mijn huidige wapens sloegen op niks. Dus heb ik de 7 omstanders omver lopen rijden door ze 1 voor 1 uit de tent te lokken haha. Duurde wel even tot ik ze allemaal had. Maar nu ben ik wel wat mooie loot rijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wouterloedeman
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-06 18:48
Schmitzel schreef op woensdag 16 december 2020 @ 07:44:
[...]
Weet hier iemand ook of je die turret of andere skills verder kan upgraden?
Ik gok dat je dan wat gear moet zoeken wat je Skill Tier omhoog helpt: https://attackofthefanboy...ll-tier-how-does-it-work/

Daarnaast kun je een aantal mods op de Skill gooien.

[ Voor 39% gewijzigd door wouterloedeman op 16-12-2020 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
  • Laatst online: 11:08
Sinds gisteren mijn Stadia premier binnen. Super enthousiast aan begonnen, maar ben bang dat ik een defecte controller heb.

Via de app verbonden met wifi en connectie met de telefoon (draadloos) gaat goed. Maar bij Windows, via Chrome, connect hij en na een minuut disconnect hij weer. Dan connect hij nog een keer en na een seconde of tien weer disconnected en blijft hij oranje knipperen.

Overigens is hij niet te gebruiken als hij zogenaamd verbonden is. Zowel de mobiel als Chrome als de controller op het zelfde wifi netwerk. Niets geks aan zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:59

artificial_sun

Mazda Rx7

Is de batterij niet gewoon leeg? Ik heb berichten gezien van controllers met een productie datum van september 2019, dan zal de accu nu wel leeg zijn.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Mijn accu van de controller ging na een uur al op low power: please charge your controller. Dus ja vanuit de fabriek is de controller geshipt met niet de volledige capaciteit. Of de stadia controller moet qua accuduur nog slechter scoren dan mijn dualshock 4 exemplaren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmitzel
wouterloedeman schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:00:
[...]

Ik gok dat je dan wat gear moet zoeken wat je Skill Tier omhoog helpt: https://attackofthefanboy...ll-tier-how-does-it-work/

Daarnaast kun je een aantal mods op de Skill gooien.
indd, die mods, had ik nog over het hoofd gezien:

https://support.ubisoft.com/en-GB/Article/000060939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
artificial_sun schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:31:
Is de batterij niet gewoon leeg? Ik heb berichten gezien van controllers met een productie datum van september 2019, dan zal de accu nu wel leeg zijn.
Heeft eerst een paar uur aan de lader gehangen. Wilde niet voor verrassingen staan na het werk ;)

Overigens ook een factory reset geprobeerd. Maar het vreemde is dus dat hij het met mobiel wel doet.
Overigens zie ik online dat het met Windows inmiddels moet werken, maar lees nu in de app dat ondersteuning binnenkort volgt? Vreemd want heb de controller ook al geüpdate.

[ Voor 27% gewijzigd door Currry op 16-12-2020 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 11:03
Currry schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:43:
[...]

Heeft eerst een paar uur aan de lader gehangen. Wilde niet voor verrassingen staan na het werk ;)

Overigens ook een factory reset geprobeerd. Maar het vreemde is dus dat hij het met mobiel wel doet.
Overigens zie ik online dat het met Windows inmiddels moet werken, maar lees nu in de app dat ondersteuning binnenkort volgt? Vreemd want heb de controller ook al geüpdate.
Is het niet gewoon een netwerk probleem? De stadia controller heeft verbinding via het netwerk..

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
Melantrix schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:54:
[...]

Is het niet gewoon een netwerk probleem? De stadia controller heeft verbinding via het netwerk..
In de Ubiquiti controller app geen bijzonderheden. En tsja, mobiel werkt de koppeling wel en die zit op hetzelfde netwerk. Op de pc werkt Stadia zonder controller ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoFlame
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-05 10:36
Currry schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:00:
[...]

In de Ubiquiti controller app geen bijzonderheden. En tsja, mobiel werkt de koppeling wel en die zit op hetzelfde netwerk. Op de pc werkt Stadia zonder controller ook prima.
Heb je ook eens geprobeerd met de kabel aan de computer? Hij zou dan zonder wireless (en dus eigenlijk ook de accu) moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:26:
Volgens mij kun je altijd joinen. Ook als je nog in de proloog zit. Mogelijk kun je zelf geen uitnodigingen versturen, maar we kunnen jou dan wel uitnodigingen.

Het spel an sich heb je snel genoeg door. Bovendien gaat levelen in co-op ook vrij snel. In 2 sessies ging ik van 3 naar 10.

Bovendien speel ik zelf ook niet heel veel, speel ik andere spellen tussendoor en moest ik tijdens de co-op gisteravond ook een paar keer vragen "op welke knop ik ook alweer moest drukken om..." ;)
Doe ik iets fout? Ik zie nergens waar ik jullie kan toevoegen?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Het spel is trouwens best tof. Leuker dan ik had verwacht.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Niet online
streamnl schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:20:
[...]

Doe ik iets fout? Ik zie nergens waar ik jullie kan toevoegen?

***members only***

Het spel is trouwens best tof. Leuker dan ik had verwacht.
Volgensmij is dat Destiny 2 en geen The Division 2. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Currry schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:18:
Sinds gisteren mijn Stadia premier binnen. Super enthousiast aan begonnen, maar ben bang dat ik een defecte controller heb.

Via de app verbonden met wifi en connectie met de telefoon (draadloos) gaat goed. Maar bij Windows, via Chrome, connect hij en na een minuut disconnect hij weer. Dan connect hij nog een keer en na een seconde of tien weer disconnected en blijft hij oranje knipperen.

Overigens is hij niet te gebruiken als hij zogenaamd verbonden is. Zowel de mobiel als Chrome als de controller op het zelfde wifi netwerk. Niets geks aan zou ik zeggen.
Ik volg even, volgens mij heb ik hetzelfde probleem op de PC. Op m'n Chromebook werkte het wel probleemloos

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Deurstopper schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:35:
[...]

Volgensmij is dat Destiny 2 en geen The Division 2. :)
|:(

Thanks

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Niet online
Destiny 2 is ook gaaf, zou alleen niet weten wat ik precies moet doen om de story een beetje goed te kunnen volgen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Deurstopper schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:42:
[...]

Destiny 2 is ook gaaf, zou alleen niet weten wat ik precies moet doen om de story een beetje goed te kunnen volgen :)
Ik ook niet, zo ver ben ik nog niet.
Heb net de proloog gedaan en toen dacht ik, laat ik #dadia maar eens toevoegen... :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
RoFlame schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:14:
[...]

Heb je ook eens geprobeerd met de kabel aan de computer? Hij zou dan zonder wireless (en dus eigenlijk ook de accu) moeten werken.
Bedraad werkt meteen. Het is echt het draadloze waar het mis gaat.
Maar het zou wel moeten werken? Toch...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06 22:43
Hier is de Stadia Premiere Edition van de Cyberpunk pre-order vanochtend ook al binnengekomen, met de echte DHL-koerier. Is dus gelukkig niet verzand in de gewone kerstaankopen-pakketstroom bij DHL.

Moet nog wel een aantal dagen werken, dus maar even kijken wanneer (en waar) ik hem kan installeren en uitproberen. TV in de woonkamer is 's avonds geclaimd door de rest van het gezin, en op de slaapkamer is misschien ook weer niet handig. #Luxeproblemen

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackP
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-04-2022
Deurstopper schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:42:
[...]

Liep ik ook tegen aan. Ik heb het gevoel dat je de basis versie niet qua story niet veel voorstelt en dat je vrij snel richting de expansions moet gaan. (toen ben ik gestopt met destiny en heb ik borderlands UE voor 1 euro aangeschaft :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:12
Zo, na founding member van het eerste uur nu toch ook eindelijk de gear in huis.
Gisteren bij het activeren van m'n CCU en controller tegen wat vreemde problemen aangelopen (rond 20:00). Uiteindelijk na herhaaldelijk proberen (stuk of 8 keer) wel gelukt. Ik had een maatje over de telefoon die het proces al lang doorgelopen heeft dus ik was zeker van de juiste volgorde. Uiteindelijk vermoed ik dat de servers van Google toch langzaam waren met het registeren van de nieuwe apparatuur aan m'n Google account.

Jammer dat de controller niet over BT gebruikt kan worden voor andere platforms/games. Toch maar de kabel als ik Steam games speel :+ :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:39
Currry schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:18:

Ik had een vergelijkbaar probleem gisteren toen ik even via mijn Samsung tablet wilde spelen met de controller. Wat bleek: op mijn tablet draai ik Blokada als ad-blocker. Maar Blokada doet dat door advertenties via een lokale VPN af te vangen. Als Blokada actief is zit Stadia dus ook achter die VPN en dus niet in hetzelfde IP-netwerk als de Stadia controller.

Na Blokada uit te schakelen kon ik wel met m'n controller verbinden met Stadia op m'n tablet.

Dus... Heb je op je Windows PC geen ad-blocker actief die op een vergelijkbare manier de IP-range van je PC/laptop anders maakt dan van je Stadia controller ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Laatst online: 01-06 22:10
Poh, weet niet of het gamen met controller wat voor mij is. Ik bak er helemaal niets van.

Is dit gewoon kwestie van oefenen, iemand ook van altijd toetsenbord naar controller gegaan die het herkent?

Leek me juist zo lekker om vanaf de bank op m'n TV te gamen maar zo is er voor mij geen lol aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 15:58
JaMaaT schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:51:
Poh, weet niet of het gamen met controller wat voor mij is. Ik bak er helemaal niets van.

Is dit gewoon kwestie van oefenen, iemand ook van altijd toetsenbord naar controller gegaan die het herkent?

Leek me juist zo lekker om vanaf de bank op m'n TV te gamen maar zo is er voor mij geen lol aan :(
Je hebt nog nooit eerder met een controller gespeeld?

Ik kan geen FPS met een controller, die speel ik dan ook niet op een console. Heb het geprobeerd maar ik kan dat niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Ik heb ooit een Xbox gekocht en die ook nooit gebruikt omdat ik er niet aan kon wennen. Deze controller ziet er hetzelfde uit, dus ik denk dat ik er ook problemen mee zou hebben. De laatste controller waar ik mee gegamed heb was op een 8-Bit Nintendo en toen waren games nog 2D en de controllers veel simpeler :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Niet online

Ik kan dus ook totaal niet overweg met een controller (behalve bij Rocket League)
Speel dan ook alleen maar met M/KB als het om spellen gaat zoals TD2.
Wordt af en toe qua communicatie met een zekere @KlaasjeNL wel lastig als hij aan mij vraagt welke knoppen hij moet indrukken op z'n controller voor het wisselen van wapens.. 'scroll wheel omhoog' :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
Haay schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:26:
[...]

Ik had een vergelijkbaar probleem gisteren toen ik even via mijn Samsung tablet wilde spelen met de controller. Wat bleek: op mijn tablet draai ik Blokada als ad-blocker. Maar Blokada doet dat door advertenties via een lokale VPN af te vangen. Als Blokada actief is zit Stadia dus ook achter die VPN en dus niet in hetzelfde IP-netwerk als de Stadia controller.

Na Blokada uit te schakelen kon ik wel met m'n controller verbinden met Stadia op m'n tablet.

Dus... Heb je op je Windows PC geen ad-blocker actief die op een vergelijkbare manier de IP-range van je PC/laptop anders maakt dan van je Stadia controller ?
Meteen geprobeerd. Helaas. AdBlock uitgeschakeld werkt niet. Voor de zekerheid ook in Edge browser geprobeerd die ik verder nooit gebruik en dus ook geen extensies heeft. Helaas, ook daarbij exact hetzelfde: verbinden disconnect verbinden disconnect en oranje knipperen.

Straks maar even de helpdesk van Google opzoeken. Lijkt me dat dit een defect is. Ga het zo nog even op mijn werk laptop proberen, maar die staat standaard via VPN ingesteld dus daar heb ik weinig hoop voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-06 08:21
Currry schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:03:
[...]

Meteen geprobeerd. Helaas. AdBlock uitgeschakeld werkt niet. Voor de zekerheid ook in Edge browser geprobeerd die ik verder nooit gebruik en dus ook geen extensies heeft. Helaas, ook daarbij exact hetzelfde: verbinden disconnect verbinden disconnect en oranje knipperen.

Straks maar even de helpdesk van Google opzoeken. Lijkt me dat dit een defect is. Ga het zo nog even op mijn werk laptop proberen, maar die staat standaard via VPN ingesteld dus daar heb ik weinig hoop voor.
In het begin van de chromecast waren er nog wel problemen met dat ie niet gevonden werd. Dat was dan meestal een probleem waarbij de 2.4GHz en 5GHz netwerken van een router toch niet helemaal transparant hetzelfde netwerk zijn. Of als één van de twee devices via een repeater verbind en de ander rechtstreeks.

Het klink een beetje alsof het zo'n probleem is.

Eigenlijk gek. Wat mij betreft zou het - na het koppelen met je account - helemaal niet meer uit moeten maken bij de Stadia Controller. Als het verkeer toch op en neer langs de Google servers gaat haalt het toch niks uit of je op hetzelfde wifi-netwerk zit toch?

--
Opeens nog een vergezochte ingeving, maar het proberen waard: Zou het kunnen dat de apparaten hetzelfde pad naar google moeten volgen? Heb je misschien ergens in je netwerk custom DNS instellingen staan?

[ Voor 7% gewijzigd door MaffeMaarten op 16-12-2020 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:26

ulTimaS

Mayhaps

FPS games zoals Cyberpunk speel ik liever met m/kb, maar games zoals Sekhiro is wel een lekkere couch
controller game.

Ik kan dus ook niet wennen aan FPS met een controller. Wekt alleen maar frustratie op. Stiekem hoop iknog dat er een m/kb Stadia controller komt :P.

Edit: Cyberpunk 1.04 is er nu trouwens voor Stadia en de game heeft minder last van 'blurriness' als je op de PC/laptop speelt.

[ Voor 20% gewijzigd door ulTimaS op 16-12-2020 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Laatst online: 01-06 22:10
418O2 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:55:
[...]

Je hebt nog nooit eerder met een controller gespeeld?

Ik kan geen FPS met een controller, die speel ik dan ook niet op een console. Heb het geprobeerd maar ik kan dat niet
Nope, nooit mee gespeeld. Dan maar gewoon PC :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Ik zuig ook hard met een controller. Maar niet bij elk spel, race en sport spellen gaan beter met een controller, een spel zoals Jedi fallen order (beetje hakken) gaat ook prima.

Cyberpunk gaat echt alleen op de pc, al dan niet via stadia..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:25
tlpeter schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:08:
[...]

Bij division (ubisoft) heb ik ook wel eens via hun credits gekocht voor iets. Kan beide dus.
Maar dus niet de game kopen. Credits hangen aan je Ubisoft account lijkt me. De game hangt aan je Stadia account. Maar in principe zou het uiteindelijk wel moeten kunnen, aangezien Ubisoft+ ook via Ubisoft wordt aangeschaft. De twee accounts kunnen aan elkaar gekoppeld worden. Maar voorlopig kun je dus nog geen games kopen buiten de Stadia store. En of je in de toekomst games van derden kunt komen is helemaal onzeker. Google moet natuurlijk wel eraan kunnen verdienen aangezien zij het platform leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Jeuh! Ook m'n controller binnen.

Ik was net zoals anderen een beetje teleurgesteld dat we geen kleurtje uit konden kiezen bij de Premiere Edition, maar wat een heerlijk vies-oranje/oud-roze details bij die joysticks zeg O+ . Dat komt op foto's niet zo sterk over, maar geeft het ding wel smoel.

Net even op m'n telefoon geprobeerd en lijkt goed te werken. Vanavond de CCU maar eens aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
MaffeMaarten schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:45:
Ik was net zoals anderen een beetje teleurgesteld dat we geen kleurtje uit konden kiezen bij de Premiere Edition, maar wat een heerlijk vies-oranje/oud-roze details bij die joysticks zeg O+ .
Ja, ik had het liefst voor pure black oid gekozen. Waarom? Al mijn PS4, xbox, Nintendo pro controllers zijn zwart. Nu heb ik dus een witte stadia controller. Leuk maar die valt uit de toon + vuil zie je sneller. Qua vorm deed het me enorm veel denken aan de switch pro controller overigens.

Vind de oranje joysticks ook wel een geinig effect geven. Had nog mooier contrast gegeven in zwart }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345j
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-01-2022
verwijdert...

[ Voor 104% gewijzigd door 12345j op 16-12-2020 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Joosie200 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:48:
[...]

Ja, ik had het liefst voor pure black oid gekozen. Waarom? Al mijn PS4, xbox, Nintendo pro controllers zijn zwart. Nu heb ik dus een witte stadia controller. Leuk maar die valt uit de toon + vuil zie je sneller. Qua vorm deed het me enorm veel denken aan de switch pro controller overigens.

Vind de oranje joysticks ook wel een geinig effect geven. Had nog mooier contrast gegeven in zwart }:O
Ik snap wat je bedoeld, m'n andere controller is de 8bitdo pro+ zwart, over pure-black gesproken ;) Daar zijn ook alle opdrukken zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Laatst online: 15:09
Joosie200 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:48:
[...]

Begrijp ik het goed dat je de Stadia controller op de Switch Pro controller vindt lijken? Ik vind juist dat die wat weg heeft van de DualShock 4 met de symmetrische sticks en bijv. de Luna controller heeft weer meer weg van de Switch controller en Xbox controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Gusev schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:53:
[...]

Begrijp ik het goed dat je de Stadia controller op de Switch Pro controller vindt lijken? Ik vind juist dat die wat weg heeft van de DualShock 4 met de symmetrische sticks en bijv. de Luna controller heeft weer meer weg van de Switch controller en Xbox controllers.
Qua bouw/vorm vond ik het net een switch pro. Wel met de dualshock joysticks qua plaatsing ja. Overigens meteen ook Celeste en Hitman 2 getest. Voorheen was ik van: buy em all (dus consoles van Nintendo/Microsoft/Sony) maar nu ik stadia heb vind ik het streamend naar je pc/mobiel/tv gamen best wel fijn zonder nog een apparaat in je tv meubel te hebben.

Ik had al een Steam link voor mijn pc games maar dit werkt net wat fijner/naadlozer. Zo moest ik via Steam vaak de pc laten draaien om de stream tot stand te brengen. En nu kan ie uitblijven. Stadia controller inschakelen en gaan. Gisteren bij installatie wel een update voor de controller moeten toepassen maar het hele patches van 20GB binnen halen of een volledige game van 100GB kunnen skippen werkt goed.

De xbox one X is verkocht, die games speel ik nu op de pc. Maar ik heb nog wel een switch voor de Nintendo games en een PS5 voor de Sony games. En stadia/steam/gamepass voor pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
7 December cyberpunk besteld (na preorder en cancel), net code binnen en besteld
11 december En net melding dat hij is verzonden. Gaat wel snel dus
16 december binnen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 12345j
Gusev schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:53:
[...]

Die symmetrisch ingedeelde controller snap ik gewoon niet. Misschien ben ik anders, maar in rust staat mijn duim echt omhoog gericht, en niet naar buiten toe.

Luna controller ziet er voor mij een heel stuk logischer uit. Maja, overleef het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Martian
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-04 10:59
Ik ben de zoveelste die door de Cyberpunk-actie aan Stadia is begonnen, zodat ik geen vermogen hoefde uit te geven aan een nieuwe videokaart (voor zover verkrijgbaar) of PS5. Controller nog niet binnen, dus ik speel nu via mijn PC en een PS4 controller op mijn TV.

Ik merk dat af en toe de input blijft 'hangen', dus wanneer ik bijvoorbeeld een kort salvo af wil vuren en de trigger heel kort indruk, het wapen door blijft vuren tot ik nog een keer de trigger indruk (of het magazijn leeg is). Ik weet niet zeker of dit aan Cyberpunk ligt of aan het gamen via Stadia; het lijkt op een inpuglag-achtig probleem, wat door Stadia kan komen, maar Cyberpunk heeft zelf ook enorm veel bugs en ik heb het probleem niet kunnen reproduceren in een uurtje in de Immortals: Fenyx Rising demo. Als het aan Stadia zelf ligt is het hopelijk opgelost wanneer controller en CCU binnen zijn :). Voor het overige ben ik prima tevreden!

Over Immortals: Fenyx Rising gesproken, het valt me op dat dit spel een tientje duurder is op Stadia dan bij Ubisoft zelf. Ook Jedi: Fallen Order is tien euro duurder dan op Steam. Is dit een patroon op Stadia (los van aanbiedingen)? Dat is namelijk wel een aardig nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaRR
  • Laatst online: 01-06 15:22
Hier ook het Cyberpunk Promotie Google stadia premiere edition voor 0 eur ICS Cards betaalopdracht goedkeuren Technische storing B00018 probleem.
Na 3x contact met ICS cards is het gelukt: eerst zeiden ze "app opnieuw installeren"; weer door het hele app-verifieer proces heengegaan, maar loste niets op. Daarna gingen ze het verder uitzoeken. En nu is de 'workaround' oplossing ze te bellen, of zij bellen jou na contact via facebook o.i.d., dan wordt de app gedeactiveerd, en moet je vervolgens op de ics website een 3D secure wachtwoord aanmaken, een paar minuten wachten tot die geactiveerd is, en dan kun je de betaling doen met dat wachtwoord en een sms controle code. Vervolgens moet je de app weer activeren / verifiëren..

Wel interessant dat de bezorgdatum gister/eergister nog op 3-5 januari stond en nu op 22-23 december. :)

[ Voor 10% gewijzigd door KillaRR op 16-12-2020 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
MaffeMaarten schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:10:
[...]

In het begin van de chromecast waren er nog wel problemen met dat ie niet gevonden werd. Dat was dan meestal een probleem waarbij de 2.4GHz en 5GHz netwerken van een router toch niet helemaal transparant hetzelfde netwerk zijn. Of als één van de twee devices via een repeater verbind en de ander rechtstreeks.

Het klink een beetje alsof het zo'n probleem is.

Eigenlijk gek. Wat mij betreft zou het - na het koppelen met je account - helemaal niet meer uit moeten maken bij de Stadia Controller. Als het verkeer toch op en neer langs de Google servers gaat haalt het toch niks uit of je op hetzelfde wifi-netwerk zit toch?

--
Opeens nog een vergezochte ingeving, maar het proberen waard: Zou het kunnen dat de apparaten hetzelfde pad naar google moeten volgen? Heb je misschien ergens in je netwerk custom DNS instellingen staan?
Volgens mijn Ubiquiti controller app zijn ze met hetzelfde ap verbonden en beide op 5ghz. DNS of andere bijzondere instellingen gebruik ik niet. Net verhuisd dus alles gaan nog over wifi, maar het is ook niet te druk qua clients.

Net de nieuwe Chromecast geprobeerd. Hij leek te connected. Het scherm sprong van de code naar opstarten, maar helaas het was mij niet meer dan 1 seconden gegund. Mobiel werkt het nu ook niet meer.

Misschien een vrijdagmiddag model...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345j
The Martian schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:15:
Ik ben de zoveelste die door de Cyberpunk-actie aan Stadia is begonnen, zodat ik geen vermogen hoefde uit te geven aan een nieuwe videokaart (voor zover verkrijgbaar) of PS5. Controller nog niet binnen, dus ik speel nu via mijn PC en een PS4 controller op mijn TV.

Ik merk dat af en toe de input blijft 'hangen', dus wanneer ik bijvoorbeeld een kort salvo af wil vuren en de trigger heel kort indruk, het wapen door blijft vuren tot ik nog een keer de trigger indruk (of het magazijn leeg is). Ik weet niet zeker of dit aan Cyberpunk ligt of aan het gamen via Stadia; het lijkt op een inpuglag-achtig probleem, wat door Stadia kan komen, maar Cyberpunk heeft zelf ook enorm veel bugs en ik heb het probleem niet kunnen reproduceren in een uurtje in de Immortals: Fenyx Rising demo. Als het aan Stadia zelf ligt is het hopelijk opgelost wanneer controller en CCU binnen zijn :). Voor het overige ben ik prima tevreden!

Over Immortals: Fenyx Rising gesproken, het valt me op dat dit spel een tientje duurder is op Stadia dan bij Ubisoft zelf. Ook Jedi: Fallen Order is tien euro duurder dan op Steam. Is dit een patroon op Stadia (los van aanbiedingen)? Dat is namelijk wel een aardig nadeel.
Ik heb een jaar lang op Stadia gespeeld met 0 problemen. Maar sinds cyberpunk heb ik heel sporadisch in AC:O dat mijn input blijft hangen (reageert niet meer op andere input). Ik denk dat dit allemaal hiccups zijn van een enorme groei explosie. Net zoals het niet meer werken van de screenshots. Zou me er niet heel druk over maken en het even een paar dagen aankijken.

Prijzen zijn zover mij bekend vergelijkbaar met andere console's. Ik heb Baldurs Gate 3 voor normale prijs gekocht, zelfde als PC. De rest allemaal in de aanbieding dus dat is lastig vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Laatst online: 15:09
12345j schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:13:
[...]

Die symmetrisch ingedeelde controller snap ik gewoon niet. Misschien ben ik anders, maar in rust staat mijn duim echt omhoog gericht, en niet naar buiten toe.

Luna controller ziet er voor mij een heel stuk logischer uit. Maja, overleef het wel.
Eens. Tot nu toe alleen met K+M gespeeld en even een Stadia controller in de hand gehad, maar was echt even wennen. Kon ook niet goed mijn middelvingers onder de triggers plaatsen ofzo haha, was heel onwennig. Even de Premiere Edition afwachten en het dan wat langer de tijd geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Het lukt mij niet op Stadia werkend te krijgen op de nieuwe Chromecast (with Google TV). App sideloaden gaat prima, en de app start ook op. Alleen lukt het mij niet om dan de 'Get started' knop in te drukken. Welke knop ik ook probeer op de afstandsbediening van de Chromecast, het lukt niet :(
Iemand enig idee hoe nu verder?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysteriej
  • Laatst online: 07:04
-tom-562 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:27:
Het lukt mij niet op Stadia werkend te krijgen op de nieuwe Chromecast (with Google TV). App sideloaden gaat prima, en de app start ook op. Alleen lukt het mij niet om dan de 'Get started' knop in te drukken. Welke knop ik ook probeer op de afstandsbediening van de Chromecast, het lukt niet :(
Het spel eerst met de afstandsbediening starten en daarna krijg je de toetscombinatie om de controller te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
-tom-562 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:27:
Het zou volgens de laatste berichten niet meer nodig moeten zijn, maar tot een paar weken geleden had je voor deze knop een muis nodig. Dus je kan eerst even checken of je de laatste apk hebt, en anders een usb of bluetooth muis aansluiten.
-tom-562 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:37:
[...]

Ja dat gaat dus niet, ik kom niet eens verder in Stadia. Ik start de app, en dan moet ik op 'Get started' o.i.d. drukken (dus uberhaupt nog een account/controller koppelen)

[...]

Hmm, dat moet ik even checken, ik dacht dat ik de laatste versie had (3 december, van APKmirror). Bluetooth muis heb ik niet, USB muis wel, maar dat is weer een normale USB muis en geen USB C o.i.d., heb ook geen adapter of HUB ofzo :P
Ohwja, dat is wel een uitdaging. Ik had bij m'n Mibox S het geluk dat er een gewone usb poort op zat. Je kan iets proberen te lenen van iemand, je hebt de muis alleen nodig bij de eerste run, daarna werkt de afstandsbediening.

[ Voor 36% gewijzigd door MaffeMaarten op 16-12-2020 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Mysteriej schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:29:
[...]

Het spel eerst met de afstandsbediening starten en daarna krijg je de toetscombinatie om de controller te koppelen.
Ja dat gaat dus niet, ik kom niet eens verder in Stadia. Ik start de app, en dan moet ik op 'Get started' o.i.d. drukken (dus uberhaupt nog een account/controller koppelen)
MaffeMaarten schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:30:
[...]

Het zou volgens de laatste berichten niet meer nodig moeten zijn, maar tot een paar weken geleden had je voor deze knop een muis nodig. Dus je kan eerst even checken of je de laatste apk hebt, en anders een usb of bluetooth muis aansluiten.
Hmm, dat moet ik even checken, ik dacht dat ik de laatste versie had (3 december, van APKmirror). Bluetooth muis heb ik niet, USB muis wel, maar dat is weer een normale USB muis en geen USB C o.i.d., heb ook geen adapter of HUB ofzo :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Laatst online: 07:14

DoctorV64

Cosmopoliet

Even vraagje aan de #Dadia's die net als ik gamerd zijn met meer hdmi apparaten dan er HDMI poorten op de tv zitten.

In mijn geval een Oled 55C7V met 4 hdmi poorten, daar hangen nu de beide nextgen consoles en de Ziggobox aan. En HDMI 2 wordt gebruikt met de LG soundbar vanwege ARC functie voor het geluid.

De LG soundbar heeft ook een hdmi in echter deze is niet 4K.

Ik krijg als het goed is vandaag nog mijn CCU & controller binnen en dan heb ik dus te weinig hdmi poorten. En even ompluggen is niet altijd even makkelijk (luie modus/eerste wereld probleem).

Zijn er hier Dadia's die een goede HDMI switch kunnen aanbevelen? Heb al gekeken op ali en andere sites maar zelfs met het zoeken naar 4K60hz zijn er heel veel soorten en maten.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deurstopper schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:01:
[...]

Ik kan dus ook totaal niet overweg met een controller (behalve bij Rocket League)
Speel dan ook alleen maar met M/KB als het om spellen gaat zoals TD2.
Wordt af en toe qua communicatie met een zekere @KlaasjeNL wel lastig als hij aan mij vraagt welke knoppen hij moet indrukken op z'n controller voor het wisselen van wapens.. 'scroll wheel omhoog' :D
Haha, vanmorgen een flinke tijd single player gespeeld, maar er kwam maar geen eind aan de missie. Vrouw boos, kinderen ongeduldig... Terwijl ik TD2 alleen opstartte om even naar dat clan-gebeuren te kijken.

Nu 3 uur later kan ik nog niet in de clan en weet ik ook niet wat er moet gebeuren om die ene persoon te recruiten. |:( Gewoon doorspelen?

Ben nu wel weer helemaal thuis in de controls. Wordt straks dus weer wennen in Cyberpunk vrees ik. Maar opzich gaan FPS prima met een controller. Ik speel dan ook wel langer op consoles, maar speelde vroeger ook met muis en toetsenbord (quake, counter strike, unreal etc). En daarvoor met joysticks op de atari. Uiteindelijk is er allemaal wel aan te wennen als je het even een kans geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:00:
[...]

Haha, vanmorgen een flinke tijd single player gespeeld, maar er kwam maar geen eind aan de missie. Vrouw boos, kinderen ongeduldig... Terwijl ik TD2 alleen opstartte om even naar dat clan-gebeuren te kijken.

Nu 3 uur later kan ik nog niet in de clan en weer ik ook niet wat er moet gebeuren om die ene persoon te recruiten. |:( Gewoon doorspelen?

Ben nu wel weer helemaal thuis in de controls. Wordt straks dus weer wennen in Cyberpunk vrees ik. Maar opzich gaan FPS prima met een controller. Ik speel dan ook wel langer op consoles, maar speelde vroeger ook met muis en toetsenbord (quake, counter strike, unreal etc). En daarvoor met joysticks op de atari. Uiteindelijk is er allemaal wel aan te wennen als je het even een kans geeft.
https://gamerant.com/division-2-how-to-unlock-clan/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Niet online
[...]

Nu 3 uur later kan ik nog niet in de clan en weet ik ook niet wat er moet gebeuren om die ene persoon te recruiten. |:( Gewoon doorspelen?
Volgensmij kan je je alleen maar aanmelden bij 'Dadia' en afwachten tot je wordt geaccepteerd tot de clan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schmitzel
[...]

Je moet 2 missies doen in het Theater area, en die missies kun je vinden in het theater door met wat lui te praten, staat wel aangegeven links onderin het scherm, die lui om mee te praten staan geloof ik bij die kraampjes ergens.

Zie link in eerdere post

En om je vraag te beantwoorden, Ja gewoon doorspelen, je vrouw is nu toch al boos ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Schmitzel op 16-12-2020 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-05 08:24
*edit, ik keek niet goed :)

[ Voor 90% gewijzigd door janus_freggel op 16-12-2020 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Nu online

Het is iets waar je aan moet wennen. Vroeger zwoer ik bij muis & toetsenbord (speelde toen enkel op pc) maar sinds de komst van een PlayStation ben ik een controller voor bepaalde soorten spellen wel gaan waarderen en heeft zelfs de voorkeur gekregen. First person shooters blijft, net als bij vele anderen, een grote no-go voor mij omdat ik daar weinig van bak (geldt voornamelijk voor multiplayer games).
The Martian schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:15:
...
Denk dat je de hogere prijs moet zien als een soort vergoeding/compensatie voor de dienst die ze leveren. Als je het spel gekocht hebt kun je hem zoveel spelen als je wil alleen ben je beperkt tot 1080P en stereo geluid. Daar komt bij dat spellen op de nieuwe consoles ook in prijs omhoog zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Het is mij inmiddels gelukt om Stadia op te starten op de CC:TV. Het makkelijkste is om onder 'Accessibility/Toegankelijkheid' settings 'Talkback' aan te zetten. Nu is iedere button/knop selecteerbaar d.m.v. de afstandsbediening (alleen lult de Chromecast nu de oren van je kop, omdat alles wordt voorgelezen :P).
Nu nog een manier zien te vinden om de Stadia controller te linken :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• versc049
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-05 22:23
DoctorV64 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:56:
Even vraagje aan de #Dadia's die net als ik gamerd zijn met meer hdmi apparaten dan er HDMI poorten op de tv zitten.

In mijn geval een Oled 55C7V met 4 hdmi poorten, daar hangen nu de beide nextgen consoles en de Ziggobox aan. En HDMI 2 wordt gebruikt met de LG soundbar vanwege ARC functie voor het geluid.

De LG soundbar heeft ook een hdmi in echter deze is niet 4K.

Ik krijg als het goed is vandaag nog mijn CCU & controller binnen en dan heb ik dus te weinig hdmi poorten. En even ompluggen is niet altijd even makkelijk (luie modus/eerste wereld probleem).

Zijn er hier Dadia's die een goede HDMI switch kunnen aanbevelen? Heb al gekeken op ali en andere sites maar zelfs met het zoeken naar 4K60hz zijn er heel veel soorten en maten.
Ik gebruik deze:
Manhattan 207867 2 poorten HDMI-switch Met afstandsbediening 4096 x 2160 pix
Artikelnummer: 1888250

Gekocht via Conrad.
Doet wat ie moet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-05 15:55

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik ben ook niet gewend om met controller te spelen en vrees er een beetje voor om er aan te wennen bij Cyberpunk. Nu speel ik dat nog in chrome op de PC maar de controller is onderweg en dan wil ik het op de TV gaan proberen. Analoog besturen van voertuigen lijkt me een grote vooruitgang maar combat... oeioei dat wordt nog wat.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Nu online
[...]
@tlpeter lief aankijken zodat hij je invite accepteert dan moet het goed komen ;)
SnoeiKoei schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:41:
Ik ben ook niet gewend om met controller te spelen en vrees er een beetje voor om er aan te wennen bij Cyberpunk. Nu speel ik dat nog in chrome op de PC maar de controller is onderweg en dan wil ik het op de TV gaan proberen. Analoog besturen van voertuigen lijkt me een grote vooruitgang maar combat... oeioei dat wordt nog wat.
Heeft Cyberpunk opties met betrekking tot aim-assist? Dat wil de pijn nog wel eens iets verzachten.

[ Voor 44% gewijzigd door Jorick op 16-12-2020 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:39
Hier nog een oude PC gamer (ook categorie #Dadia) die FPS games echt niet met controller kan spelen. Ik heb CP een paar keer geprobeerd met de controller, maar als een vijand rond loopt te dansen krijg ik de cursor van m'n scope niet snel en precies op het doel gericht.

Gisteren even geprobeerd tegen Royce te vechten met controller, maar dat was hopeloos. Vanochtend met M&K op m'n PC, en no problemo. Betonnen pilaar tussen mij en Royce houden, z'n heavy blasts op het beton laten landen, en met m'n shotgun beetje bij beetje z'n health eraf paffen. No sweat. :)

Mooi dat CP nu in de browser ook scherp is! Gisteren zag het er, zelfs met Pro abonnement geactiveerd, in m'n Chrome browser nog onscherp uit. Maar nu ziet het er prima uit ook op de PC in m'n Chrome browser. Genieten! :D

Voor spelen op TV met de controller vind ik Submerged Hidden Depths bijvoorbeeld een prima game. Lekker relaxed, geen timed-acties te doen. En in 4K HDR ziet het er ook erg mooi uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Jorick schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:42:
[...]

@tlpeter lief aankijken zodat hij je invite accepteert dan moet het goed komen ;)

[...]

Heeft Cyberpunk opties met betrekking tot aim-assist? Dat wil de pijn nog wel eens iets verzachten.
Volgens mij wel ja. Ik moet me nog in de settings verdiepen maar voor zover ik weet zit er aim assist in. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
SnoeiKoei schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:51:
[...]

Volgens mij wel ja. Ik moet me nog in de settings verdiepen maar voor zover ik weet zit er aim assist in. :)
Ik weet zeker dat ik het heb gezien in de settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Haay schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:45:
Voor spelen op TV met de controller vind ik Submerged Hidden Depths bijvoorbeeld een prima game. Lekker relaxed, geen timed-acties te doen. En in 4K HDR ziet het er ook erg mooi uit. :)
Ik zie dat die bij de gratiz Pro games staat, bedankt voor de tip d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_E_T_E_R
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-02 06:56
Voor degenen die via de CCU op een televisie spelen: vergeet niet om je tv op ‘game mode’ te zetten. Kwam hier zelf na een maand pas achter, maar maakt voor mij wel degelijk verschil. In de ‘Google Home app’ staat overigens ook een optie om de tv automatisch in deze modus op te starten wanneer je Stadia opstart. (Google Home -> selecteer chromecast -> tandwiel/opties -> ‘gamemode automatisch inschakelen’.
Pagina: 1 ... 80 ... 191 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord