My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Slinger ik het gewoon voor de kostprijs op MP, altijd wel iemand die je blij kunt maken met de Ultra lijkt me.
Als je iemand blij wilt maken doe het dan voor een leuke en eerlijke 2e hands prijs. Ik zie ze op marktplaats staan voor 80 euro. Beetje treurig als je zo aan je verdienste moet komen.Donstil schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:01:
Was ik na het uitspelen van Cyberpunk eigenlijk ook wel van plan.
Slinger ik het gewoon voor de kostprijs op MP, altijd wel iemand die je blij kunt maken met de Ultra lijkt me.
Kostprijs, dat stond er al12345j schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:05:
[...]
Als je iemand blij wilt maken doe het dan voor een eerlijke prijs. Ik zie ze op marktplaats staan voor 80 euro. Beetje treurig als je zo aan je verdienste moet komen.
(49,95 in mijn geval)
Ah ok, dat is wel netjes. Opmerking niet van toepassing bij jouDonstil schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:06:
[...]
Kostprijs, dat stond er al![]()
(49,95 in mijn geval)
Wie weet bevalt t zo goed dat je voortaan alleen nog via de ccu speeltDonstil schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:06:
[...]
(49,95 in mijn geval)
Thanks! Dit heeft het voor mij inderdaad opgelost.12345j schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 22:55:
[...]
Let op dat je browser geen pop-ups van ICS blokkeerd. Daarmee moet je jou creditcard verifiëren.
Haha ja wie weet. Ik heb ook een Ps5 staan dus Stadia heeft wat in te halen maar ik sta er voor open.Ht87 schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:13:
[...]
Wie weet bevalt t zo goed dat je voortaan alleen nog via de ccu speelt
Al die streaming diensten spreken mij enorm aan, dat wordt de toekomst van gaming, in ieder geval console gaming schat ik zo in.
Dan heb je naar mijn mening het beste van 2 werelden in huis, PS5 voor pure console ervaring (ps now brengt los van de library niet de spelervaring op streamgebied) en Stadia voor cloudgaming. Toekomstgericht denk ik dat de PlayStation echt voor de gebruiker is die alles in fysiek bezit wil hebben, zal ook altijd een markt voor zijn denk ik.Donstil schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:22:
[...]
Haha ja wie weet. Ik heb ook een Ps5 staan dus Stadia heeft wat in te halen maar ik sta er voor open.
Al die streaming diensten spreken mij enorm aan, dat wordt de toekomst van gaming, in ieder geval console gaming schat ik zo in.
Bevestigingsmail set op 12/12 om 20:40
Direct geclaimd, levering voorzien op 21-22/12 (in België).
Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad
Heb inderdaad naast Stadia een XSX. Heerlijke combinatieHt87 schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:27:
[...]
Dan heb je naar mijn mening het beste van 2 werelden in huis, PS5 voor pure console ervaring (ps now brengt los van de library niet de spelervaring op streamgebied) en Stadia voor cloudgaming. Toekomstgericht denk ik dat de PlayStation echt voor de gebruiker is die alles in fysiek bezit wil hebben, zal ook altijd een markt voor zijn denk ik.
Plus dat Ubi het niet voor elkaar krijgt om TD2 progressie over te zetten. Blijft overigens een geweldige showcase van Stadia, TD2 speelt echt heerlijk op een CCU. Een van mijn favoriete spellen
Vanochtend email gehad dat ik de controller en Chromecast mocht bestellen. Verwachte levertijd is 28 december.Wom schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:02:
Heb ook Cyberpunk op Stadia gekocht, zodat ik hopelijk gebruik kan maken van de CCU en controller-actie. Kreeg overigens nog tien euro korting op mijn aanschaf, dus nog eens extra voordelig zelfs.
Mocht iemand zich afvragen wat de te verwachten termijnen zijn.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Dat valt wel wat tegen. Is dat in Nederland?Wom schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:19:
[...]
Vanochtend email gehad dat ik de controller en Chromecast mocht bestellen. Verwachte levertijd is 28 december.
Mocht iemand zich afvragen wat de te verwachten termijnen zijn.
Yup. Al scheelt het niet veelDonstil schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:20:
[...]
Dat valt wel wat tegen. Is dat in Nederland?
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Aah jammer. Losse verkoop staat op 16-17 dec in de webshop nu dus dat had ik een beetje gehoopt
[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 13-12-2020 17:30 ]
Gisteravond de mail voor de premiere edition te bestellen, gelijk gedaan.
Levering staat voor dec 24–28 (NL)
De datum schuift naar achter naarmate men later de Premiere Edition besteld. Ik heb besteld op vrijdagavond, met levertijd 18-21 december. Dat is nu dus op zijn vroegst 28 decemberDonstil schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:21:
[...]
Aah jammer. Losse verkoop staat op 16-17 dec dus dat had ik een beetje gehoopt
Ik heb het ook wel eens gepost, zie https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/64746304 . Werkte bij mij perfect om de DPI instellingen in Windows aan te passen. Bron was reddit voor mijBobbreede schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:32:
[...]
Zal ik als opmerking meegeven aan Zeror
Hopelijk krijgen we snel een reactie op jouw topic @Ht87
[...]
Is dat nog relevant om te vermelden in de topicstart naar jouw mening @Tuktop? Want dan voeg ik het toe!![]()
[...]
Dat zou zich in het Nederlands vertalen naar de volgende stappen:Heb je daar ook een bron van @12345j al is het je eigen ervaring?
- Windows 10
- Instellingen
- Systeem
- Beeldscherm
- Geavanceerde schaalinstellingen
- Uit
Tevens toegevoegd aan de FAQ.
[...]
Top, welkom bij de club!
Toevallig bij KBC? Het lukt me nog steeds niet om de betaling van 0€ er door te krijgen... terwijl de aankoop van CP2077 en Stadia Pro wel gewoon direct werkten met diezelfde MasterCard...lukadad schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:04:
Cyberpunk aangekocht voor €49,99 op 11/12 om 9u56
Bevestigingsmail set op 12/12 om 20:40
Direct geclaimd, levering voorzien op 21-22/12 (in België).
Dato wordt weer leuk van de ene helpdesk naar de andere vrees ik
Verwijderd
Voor mij kostte het 60. Blijkbaar geen 10eu welkomdiscount op Pre-sale. Ik verkoop het zowiezo niet maar ze stonden er een paar dagen geleden al op met "alleen verzenden" (aka ik heb hem nog niet)barrymossel schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:08:
Op Marktplaats staan de eerste premiere setjes al te koop. Begrijpelijk, maar eigenlijk ook best een boevenstreek, aangezien je voor 50 euro er zelf eentje nieuw kunt kopen (incl. Cyberpunk).
Huh moet je VPN maken voor de beste settings?Pukson schreef op zondag 13 december 2020 @ 18:05:
https://i.redd.it/nj3iu9y0ou461.jpg
Mooie vergelijking van VP9 en without
Verwijderd
VP9 is een codec.Donstil schreef op zondag 13 december 2020 @ 18:48:
[...]
Huh moet je VPN maken voor de beste settings?
Zowiezo een bagger vergelijking. Zonder VP9 gaat hij niet boven 1080P. Precies niks waard tenzij je wilt weten of het tijd is om te upgraden naar VP9 comparible HW
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2020 18:58 ]
Ik heb zeker de vp9 aanstaan. Sterker nog Cyberpunk is tot zover het enige spel waarbij het er erg dicht op het scherm nog scherp uitziet.Pukson schreef op zondag 13 december 2020 @ 18:05:
https://i.redd.it/nj3iu9y0ou461.jpg
Mooie vergelijking van VP9 en without
Destiny 2 ziet er ook niet verkeerd uit en speelt heerlijk op 60fps. Alleen bij Grid vind ik het er ietwat wazig uitzien, maar dat is alleen tijdens het racen zal wel de motion-blur zijn.
Speel op een Samsung LU28R55 met een XPS 9570.
Ben niet van plan om op een CCU te spelen vind het hele browser ding juist perfect.
Ja dat wist ik wel alleen screenshot heeft het over VPN
Zie het nu ook, typo. Moet VP9 zijn uiteraardDonstil schreef op zondag 13 december 2020 @ 18:48:
[...]
Huh moet je VPN maken voor de beste settings?
Ooh toch. Ja beetje verwarrende typo welPukson schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:08:
[...]
Zie het nu ook, typo. Moet VP9 zijn uiteraard
Want je zou ook op kunnen maken dat er betere hardware staat in een andere regio waar je dan heen moet VPN'en ofz. Althans ik als Stadia leek dacht daar gelijk aan.
Een foutje in de beschrijving wordt je gelijk op de vingers getikt.Donstil schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:09:
[...]
Ooh toch. Ja beetje verwarrende typo wel![]()
Want je zou ook op kunnen maken dat er betere hardware staat in een andere regio waar je dan heen moet VPN'en ofz. Althans ik als Stadia leek dacht daar gelijk aan.
Dit geld niet alleen op deze forum bij andere forums net zo op tweakers.
Is dat bij gebruik van Stadia Pro waarbij je Cyberpunk in 4K doorkrijgt? Want ik heb Stadia Basic, en zou dus een 1080p stream moeten krijgen. Maar op mijn 24" 1920x1080 resolutie scherm vind ik het er ECHT niet scherp uit zien. Terwijl de 1080p stream dus native resolutie van mijn scherm zou moeten zijn.jhvanweerd schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:07:
Sterker nog Cyberpunk is tot zover het enige spel waarbij het er erg dicht op het scherm nog scherp uitziet.
Ik heb uiteraard alle blur en andere video poespas uitgeschakeld, en VP9 via de Stadia Enhanced extension aangezet.
Op mijn Tab 5Se tablet met 1600x2560 resolutie en via Wifi ziet Cyberpunk er significant scherper uit via de Android native Stadia app.
Vraag me dus nog steeds af waarom het op mijn PC (met gigabit internet aansluiting) zo duidelijk minder scherm is....
Ik gebruik trouwens bedraad Stadia Pro op 4K settings, maar nog steeds ziet het er op PC uit alsof het extreem compressed is.
[ Voor 23% gewijzigd door wouterloedeman op 13-12-2020 19:44 ]
Cyberpunk gekocht zaterdag 12-12 via de Stadia website om 17:04
Vandaag zondag 13-12 19:29 email met Stadia Premiere Edition claim link.
Met die link kostte het me 1 minuut om de transactie af te ronden. Levering: 1–4 jan. staat erbij.
(in Nederland)
Top, bron toegevoegd @12345j en @Gusev12345j schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:09:
[...]
Nee ik heb dit zelf niet geprobeerd, ik heb het probleem namelijk niet. maar ik zie het vaker voorbij komen op Reddit. Ik was benieuwd of iemand hier kan verifiëren of het helpt. Ik denk dat het vooral zou kunnen helpen wanneer je desktop op een hoge resolutie staat ingesteld.
Een van de bronnen:
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share
Toegevoegd, wil je even controleren of het klopt zoals ik het nu geschreven heb? Ik heb er zelf namelijk nog geen ervaring mee12345j schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:19:
Misschien aan de FAQ ook toevoegen dat je de Stadia controller kunt opstarten zonder automatisch te koppelen aan de CCU door de knop iets langer ingedrukt te houden? Ik merk dat veel mensen dit niet weten.
Hoewel dat mogelijk meer een 'tips voor nieuwe gebruikers' is, Dan een FAQ.
Kan je dit nog even wat beter uitleggen zodat ik dat ook toe kan voegen? Zoals ik hierboven al zei, ik heb er zelf nog geen ervaring meeHt87 schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:23:
[...]
Eens @Bobbreede, ook dat je na het aanzetten van je controller direct de toetsencombinatie om te koppelen kunt invoeren (voor de tweede 'tril'), of is dat wat je bedoelde @12345j ?
Toegevoegd! En bedanktTuktop schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:25:
[...]
Ja lijkt me nuttige info; er komen regelmatig vragen over voorbij. Lekker bezig trouwens!
Ook toegevoegd!Ht87 schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:08:
[...]
Als je je controller aanzet trilt hij, even later nog een keer. Hij maakt dan verbinding met de ccu en start zo stadia op. Voor velen is dit de meest gebruikte methode om te gamen (via de ccu).
Soms wil je op een ander device gamen. Je opent dan het stadia scherm via Chrome of via de android app. Je klikt op het controller icoon en ziet daar de koppelcode.
Zet de controller aan en stop met drukken tot je de eerste tril gevoelt hebt, druk meteen de koppelcode in en de controller verbindt direct met je sessie die je wil opstarten. Dit gaat veel sneller dan wachten tot stadia vraagt of je een controller wil koppelen en voorkomt ook dat automatisch de ccu opstart in de woonkamer terwijl je net op zolder zit oidde tip van @12345j werkt eigenlijk andersom.
Q: Help, mijn beeld is wazig! Hoe kan ik de beeldkwaliteit aanpassen?
A: Bij sommige games kan dat ingame. Zoals bij Cyberpunk 2077. Daar heb je in game de 'high framerate mode' (1080p 60fps) of de 'visuals' mode (4k 30fps)
Ook kan je door middel van een plug-in de codec en resolutie forceren.
Geschikte plug-ins zijn:
• Stadia+
• Stadia Enhanced
VP9 is dan de meest geschikte codec om zo'n goed mogelijke beeldkwaliteit te krijgen.
Kleine kanttekening: Het kan zijn dat je apparaat geen hardwarematige VP9 decoding ondersteunt. Het is te forceren met Stadia+, de CPU neemt het softwarematige decoden dan op zich, en dat gaat niet altijd snel genoeg. Dus VP9 forceren kan, maar wel 'YMMV'.
A: Wat soms ook kan helpen is het wissen van cache in je browser en de Hardware versnelling gebruiken indien beschikbaar (hardware accelerator).
A: Ook kan je je Dpi instellingen of tekst scaling in Windows 10 controleren. Zie stappenplan hieronder.Bron
- Windows 10
- Instellingen
- Systeem
- Beeldscherm
- Geavanceerde schaalinstellingen
- Uit
Q: Is mijn pc/laptop/gpu geschikt voor VP9?
A:
• Check daarvoor chrome://gpu door dit in te voeren in je Chrome adresbalk. Of edge://gpu/ in de adresbalk van de Edge browser
• Scrol naar beneden tot Video Acceleration Information
• Als daar staat Decode VP9, dan ondersteunt jouw apparaat VP9 hardware decoding
Let wel: Je hebt een Pro abonnement nodig om in 4k te kunnen gamen!
Q: Tot wanneer loopt de actie voor gratis Stadia Premiere Edition bij aankoop van Cyberpunk 2077?
A: Tot 17 december, of zolang de voorraad sterkt (Zolang er op het moment van bestellen staat dat de Premiere Edition er gratis bij zit, kun je ervan uitgaan dat je hem gewoon krijgt).
Q: Help, ik heb nog geen code ontvangen? Wanneer krijg ik de code? Zit er logica achter?
A: Dat kan kloppen. De inwisselcodes worden uiterlijk voor 16 januari 2021 00:59 CET verstuurd. Er zit zover bekend geen logica achter wanneer de codes verstuurd worden.
Q: Ik heb geen creditcard, kan ik nu alsnog gebruik maken van de Stadia Premiere Edition aanbieding?
A: Nee, maar je kunt heel gemakkelijk bij Bunq een travel card aanvragen en zo alsnog een creditcard invoeren om de bestelling compleet te maken. Uiteraard kan je er ook één lenen van iemand die je kent.
Q: Ik heb geen creditcard, nu kan ik geen Stadia account aanmaken?!
A: Jawel, dat kan je welDoor via de Stadia app op je Android telefoon een account aan te maken en daar een PayPal rekening aan toe te voegen. Ook kan je aankopen doen d.m.v. je Play Store tegoed.
A: Ook kan je de payment methode voor het account aanmaken skippen door bijvoorbeeld de link naar de gratis variant van Destiny 2 te volgen en daar met je zojuist aangemaakte account in te loggen.
Q: Problemen met je creditcard betaling via ICS?
A: Let er op dat je browser pop-ups toe staat.
Q: Kan ik mijn Stadia controller opstarten zonder dat direct mijn Chromecast Ultra (ccu) ook opstart?
A: Ja dat kan, dit door de knop in te houden totdat hij twee keer knippert.
Als aanvulling: Als je je controller aanzet trilt hij, even later nog een keer. Hij maakt dan verbinding met de ccu en start zo stadia op. Voor velen is dit de meest gebruikte methode om te gamen (via de ccu).
Soms wil je op een ander device gamen. Je opent dan het stadia scherm via Chrome of via de Android app. Je klikt op het controller icoon en ziet daar de koppelcode.
Zet de controller aan en stop met drukken tot je de eerste tril gevoelt hebt, druk meteen de koppelcode in en de controller verbindt direct met je sessie die je wil opstarten. Dit gaat veel sneller dan wachten tot stadia vraagt of je een controller wil koppelen.
Q: Waar staat #dadia voor?
A: #dadia is een samenvoeging van de woorden 'dads' en 'Stadia'
''Papa’s met weinig tijd om te gamen''
Troubleshooting infographic
Lijst van alle beschikbare games per 10 december 2020
- Ary and the Secret of Seasons
- Assassin’s Creed Odyssey
- Assassin’s Creed Odyssey Stadia Ultimate Edition
- Assassin’s Creed Valhalla
- Attack on Titan 2: Final Battle
- Baldur’s Gate 3 (Early Access)
- Borderlands 3
- Borderlands 3
- Borderlands 3
- Cake Bash
- Celeste
- Crayta
- Crayta Premium Edition
- Crayta Deluxe Edition
- Chronos: Before The Ashes
- The Crew 2
- The Crew 2 Deluxe Edition
- The Crew 2 Gold Edition
- The Crew 2 Season Pass:
- Cyberpunk 2077
- Darksiders Genesis
- Dead by Daylight
- Destroy All Humans
- Dragon Ball Xenoverse 2
- Destiny 2 – Free for all Stadia users
- Destiny 2: The Collection
- Destiny 2: Beyond Light
- Doom
- Doom Eternal Standard Edition + Rip and Tear Pack
- DOOM Eternal Deluxe Edition + Rip and Tear Pack
- Doom 64
- El Hijo
- Elder Scrolls Online Standard Edition
- Elder Scrolls Online Greymoor Edition
- Elder Scrolls Online Greymoor Collector’s Edition
- Embr
- Everspace
- Family Feud
- Far Cry 5
- Far Cry: New Dawn
- Farming Simulator 19
- Farming Simulator 19 Platinum Edition
- Figment
- Final Fantasy XV
- Football Manager 2020
- Get Packed
- GRID
- GRID Ultimate Edition
- Gunsport
- GYLT
- Hello Neighbor
- Hitman
- Hitman 2
- Hotline Miami
- Hotline Miami 2
- Human Fall Flat
- Immortals: Fenyx Rising
- Jotun: Valhalla Edition
- Just Dance 2020
- Just Dance 2021
- Just Shapes & Beat
- Kine
- Little Big Workshop
- Little Nightmares
- Little Nightmares Secrets of The Maw Expansion Pass
- Lost Words: Beyond the Page
- Marvel’s Avengers
- Marvel’s Avengers Deluxe Edition
- Metro 2033 Redux
- Metro Exodus
- Metro Exodus Gold Edition
- Metro: Last Light Redux
- Monster Boy and the Cursed Kingdom
- Monster Energy Supercross – The Official Videogame 3
- Monster Jam Steel Titans
- Mortal Kombat 11
- Mortal Kombat 11 Premium Edition
- Mortal Kombat 11 Aftermath Edition
- Mortal Kombat 11 Ultimate Edition
- MotoGP 20
- NBA 2K20
- NBA 2K20 Digital Deluxe
- NBA 2K20 Legend Edition
- NBA 2K21
- NBA 2K21 – Mamba Forever Edition Bundle
- One Hand Clapping
- Octopath Traveler
- Orcs Must Die 3
- Outcasters
- Outward
- Pac-Mac Mega Tunnel Battle
- Phogs!
- Panzer Dragoon Remake
- Power Rangers: Battle for the Grid
- Rage 2
- Rage 2: Deluxe Edition
- PUBG: Pioneer Edition
- Red Dead Redemption 2
- Red Dead Redemption 2 Special Edition
- Red Dead Redemption 2 Ultimate Edition
- Relicta
- République
- Rise of the Tomb Raider
- Risk of Rain 2
- Rock of Ages 3: Make and Break
- Samurai Shodown
- Sekiro: Shadows Die Twice
- Secret Neighbor
- Serious Sam Collection
- Serious Sam 4
- Shadow of the Tomb Raider
- Spitlings
- SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated
- Stacks On Stacks (On Stacks)
- Star Wars: Jedi Fallen Order
- Steamworld Dig
- SteamWorld Dig 2
- Steamworld Heist
- SteamWorld Quest: Hand of Gilgamesh
- Submerged: Hidden Depths
- Sundered: Eldritch Edition
- Super Bomberman R Online
- Superhot
- Superhot: Mind Control Delete
- Thumper
- Tom Clancy’s The Division 2
- Tom Clancy’s The Division 2: Warlords of New York Edition
- Tom Clancy’s The Division 2: Warlords of New Ultimate Edition
- Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint
- Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint – Gold Edition
- Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint – Ultimate Edition
- Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands
- Tomb Raider: Definitive Edition
- Trials Rising
- Trials Rising – Digital Gold Edition
- UNO
- Unto The End
- Valkyria Chronicles 4: Complete Edition
- Watch Dogs
- Watch Dogs 2
- Watch Dogs: Legion
- Wave Break
- West of Loathing
- Wolfenstein: Youngblood
- WWE Battlegrounds
[ Voor 12% gewijzigd door Bobbreede op 13-12-2020 21:15 ]
Why so serious?
Kon gelukkig vandaag opnieuw mijn aanvraag indienen en nu is ie niet gecanceld. Kwam vaker voor volgens google support.Gumball schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:28:
Ik had hetzelfde, ook de creditcard app eraf gegooid. Helaas kreeg ik zojuist het volgende mailtje van Google:
[...]
Hierna niets, heb al een ticket aangemeld bij Google want ik kan 'm nu ook niet meer opnieuw bestellen... Gezeik dit zeg
Als je je controller aanzet trilt hij, even later nog een keer. Hij maakt dan verbinding met de ccu en start zo stadia op. Voor velen is dit de meest gebruikte methode om te gamen (via de ccu).Bobbreede schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:05:
[...]
Kan je dit nog even wat beter uitleggen zodat ik dat ook toe kan voegen? Zoals ik hierboven al zei, ik heb er zelf nog geen ervaring mee
Soms wil je op een ander device gamen. Je opent dan het stadia scherm via Chrome of via de android app. Je klikt op het controller icoon en ziet daar de koppelcode.
Zet de controller aan en stop met drukken tot je de eerste tril gevoelt hebt, druk meteen de koppelcode in en de controller verbindt direct met je sessie die je wil opstarten. Dit gaat veel sneller dan wachten tot stadia vraagt of je een controller wil koppelen en voorkomt ook dat automatisch de ccu opstart in de woonkamer terwijl je net op zolder zit oid
[ Voor 7% gewijzigd door Ht87 op 13-12-2020 21:13 ]
Na 17 december snap ik het (en nu ook wel hoor), maar als iemand een premiere setje nu kan "kopen" voor 50-60 euro, dan zou ik hem/haar niet zo'n ding verkopen voor 80 euro. Dan ben je gewoon een hufter...Donstil schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:01:
Was ik na het uitspelen van Cyberpunk eigenlijk ook wel van plan.
Ja maar dat doet ie toch nietbarrymossel schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:33:
[...]
Na 17 december snap ik het (en nu ook wel hoor), maar als iemand een premiere setje nu kan "kopen" voor 50-60 euro, dan zou ik hem/haar niet zo'n ding verkopen voor 80 euro. Dan ben je gewoon een hufter...
Donstil schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:06:
[...]
(49,95 in mijn geval)
Why so serious?
Ja maaaaarrrrr... (ik startte de discussie en) ik had het over de mensen die nu al (voordat ze hun setje binnen hebben) de Stadia Premiere op Marktplaats zetten voor 80 euro. En dat zijn wat mij betreft hufters.Bobbreede schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:40:
[...]
Ja maar dat doet ie toch nietzie hieronder!
[...]
DIt is via de CCU?jhvanweerd schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:45:
Het ziet er zo uit bij mij. Als dat beter kan dan hoor ik het graag.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik moet mij er ook eigenlijk niet mee bemoeienbarrymossel schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:43:
[...]
Ja maaaaarrrrr... (ik startte de discussie en) ik had het over de mensen die nu al (voordat ze hun setje binnen hebben) de Stadia Premiere op Marktplaats zetten voor 80 euro. En dat zijn wat mij betreft hufters.
Why so serious?
Unbox Therapy die ook lyrisch is over Stadia An sich, en hoe goed Cyberpunk draait op Stadia in tegenstelling tot op bijv. een Playstation met glitches.
Hopelijk krijgt Stadia een beetje meer positieve geluiden zoals dit, en wordt de community groter.
Zo ziet het er op mijn pc echt niet uit. maar speel dan ook op een FULL HD scherm.jhvanweerd schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:50:
@rwbk nee via Chrome op Windows 10. Stadia Pro, XPS 9570 op een 4k extern scherm. De laptop heeft maar HDMI 2.0 dus geen HDR op 60hz.
Wat voor internet verbinding heb jij qua snelheid?
[ Voor 7% gewijzigd door rwbk op 13-12-2020 22:20 ]
Kan je via een iPhone in de Stadia app naar een CCU casten? (zonder stadium browser)
Ik kom veel pagina's tegen waar er staat dat er nog geen app is, maar ik heb wel de Stadia app op m'n iPhone staan. ..
Officieel is het een 250mbps abonnement en op de Google stadia snelheidstests haal ik ongeveer 180mbps met 36ms via ethernet en via WiFi ongeveer 120mbps.
Ben zelf ook sinds gisteren door de Cyberpunk deal lid geworden van Stadia en ik moet zeggen dat het mij verbaast hoe goed het spel speelt via Stadia in de browser. Dit had ik echt niet verwacht (moet alleen nog even uitzoeken hoe ik Destiny 2 in het Engels krijg
Why so serious?
Ze kunnen het beide even goed. Dus maakt niet zo veel uit. Maar bij een PC heb je veel meer randzaken die roet in het eten kunnen gooien, denk aan Windows updates, Virus scanner, niet de juiste hardware video encoder, browser plugins enz enz. De CCU heb je dat allemaal niet, dus voor de meeste geeft die de beste ervaring.vasquez86 schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:59:
Maar kun je nou voor het beste beeld en inputlag in Chrome op de pc spelen of de tv met de CCU?
Zeker, dat kan. Heb zelf een iPhone 12 en via de stadia app zie je direct een optie om de stream/game te starten op de chromecast (uiteraard moeten beide apparaten met hetzelfde (WiFi) netwerk verbonden zijn.Matey schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:25:
Een vraag, waar ik tot zover geen eenduidig antwoord kan op vinden.
Kan je via een iPhone in de Stadia app naar een CCU casten? (zonder stadium browser)
Ik kom veel pagina's tegen waar er staat dat er nog geen app is, maar ik heb wel de Stadia app op m'n iPhone staan. ..
Edit: screenshot toegevoegd.
[ Voor 23% gewijzigd door P_E_T_E_R op 13-12-2020 22:57 ]
Ik denk dat ze beide het even goed doen. Mijn (lichte) voorkeur gaat wel naar Stadia+ omdat je daar de resolutie kunt forceren op 1440p. En omdat je daar ook real life het e.e.a. kan monitoren waaronder je fps maar ook de resolutie die je op dat moment hebtSempy schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:50:
[...]
Is een van deze 2 nog aan te raden boven de ander, of doen ze beide hetzelfde kunstje even goed?
Why so serious?
Over welke Stadia+ extensie hebben we het dan? Deze of deze?Bobbreede schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:55:
[...]
Ik denk dat ze beide het even goed doen. Mijn (lichte) voorkeur gaat wel naar Stadia+ omdat je daar de resolutie kunt forceren op 1440p. En omdat je daar ook real life het e.e.a. kan monitoren waaronder je fps maar ook de resolutie die je op dat moment hebt
Why so serious?
Is dat ook de manier waarop je begint met spelen icm een ccu?P_E_T_E_R schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:54:
[...]
Zeker, dat kan. Heb zelf een iPhone 12 en via de stadia app zie je direct een optie om de stream/game te starten op de chromecast (uiteraard moeten beide apparaten met hetzelfde (WiFi) netwerk verbonden zijn.
Edit: screenshot toegevoegd.
[Afbeelding]
Of kan dat ook zonder mobiel.
Dit kan ook zonder mobiel. Op de startpagina van de CCU staat rechtsboven een knoppencombinatie. Deze vier knoppen toets je achtereenvolgens in op je stadia controller en dan zal stadia starten. Je hebt je telefoon wel eenmalig nodig om je controller te verbinden met je WiFi. Wijst zich vanzelf. Mocht het niet lukken dan help ik je graag.Donstil schreef op zondag 13 december 2020 @ 23:05:
[...]
Is dat ook de manier waarop je begint met spelen icm een ccu?
Of kan dat ook zonder mobiel.
Hmm, ik speel op een 1440p monitor maar hij wil geen 4K forcen. Ik had ergens gelezen dat dit wel mogelijk zou moeten zijn...Bobbreede schreef op zondag 13 december 2020 @ 23:00:
Goeie, ik wist niet eens van het bestaan van de andere. Ik gebruik jouw eerste, deze dus.
Edit: nu forced 'ie 4K wel maar geeft Stadia aan dat mijn verbinding niet snel genoeg is voor 4K. Grappig, want ik zit op een 500Mbps+ verbinding volgens Stadia (wat ook klopt).
Edit 2: Een reload verhelpt de problemen, geduld is een schone zaak...
[ Voor 21% gewijzigd door Herax10NL op 13-12-2020 23:21 ]
Cool thanks. Het is me nog allemaal nieuw dus ga het belevenP_E_T_E_R schreef op zondag 13 december 2020 @ 23:10:
[...]
Dit kan ook zonder mobiel. Op de startpagina van de CCU staat rechtsboven een knoppencombinatie. Deze vier knoppen toets je achtereenvolgens in op je stadia controller en dan zal stadia starten. Je hebt je telefoon wel eenmalig nodig om je controller te verbinden met je WiFi. Wijst zich vanzelf. Mocht het niet lukken dan help ik je graag.
Staat waarschuwing bij ? Dat het niet meer werktBobbreede schreef op zondag 13 december 2020 @ 23:00:
Goeie, ik wist niet eens van het bestaan van de andere. Ik gebruik jouw eerste, deze dus.
Even ter aanvulling/verduidelijking: de 'officiele' workflow is het iets langer ingedrukt houden van de Stadiaknop, totdat je de tweede tril voelt. Daarmee stop je de automatische pairing met de CCU en heb je alle tijd om een andere koppelcode in te voeren.Ht87 schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:08:
[...]
Als je je controller aanzet trilt hij, even later nog een keer. Hij maakt dan verbinding met de ccu en start zo stadia op. Voor velen is dit de meest gebruikte methode om te gamen (via de ccu).
Zet de controller aan en stop met drukken tot je de eerste tril gevoelt hebt, druk meteen de koppelcode in en de controller verbindt direct met je sessie die je wil opstarten. Dit gaat veel sneller dan wachten tot stadia vraagt of je een controller wil koppelen en voorkomt ook dat automatisch de ccu opstart in de woonkamer terwijl je net op zolder zit oidde tip van @12345j werkt eigenlijk andersom.
(@Bobbreede ter info.)
[ Voor 6% gewijzigd door Ruvas op 14-12-2020 02:53 ]
Zo te zien op Reddit hebben ze het nu in alle landen gesloten. Canada was de boel al op, maar blijkbaar is het erg goed gegaan met de actie. Het heeft stadia echt een flinke boost gegeven in aandacht zegvasquez86 schreef op maandag 14 december 2020 @ 02:52:
En de actie is afgelopen sinds 01:00 uur helaas
Op deze manier skip je in ieder geval twee handelingen: bevestigen dat je op je account wil inloggen en op Play klikken. Wellicht een tip voor de TS, maar ik hoor graag of jullie hier andere ervaringen mee hebben
Denk dat als ze het echt een mega boost willen geven, dat ze beter snel weer met zo'n actie kunnen komen.RoFlame schreef op maandag 14 december 2020 @ 06:17:
[...]
Zo te zien op Reddit hebben ze het nu in alle landen gesloten. Canada was de boel al op, maar blijkbaar is het erg goed gegaan met de actie. Het heeft stadia echt een flinke boost gegeven in aandacht zeg
Ze begonnen net meer en meer positieve aandacht te krijgen, Juist omdat Cyberpunk beter liep op Stadia dan op de consoles bijv.
Zag het overal op Social media en YouTube..
Blijkbaar heeft Google heel wat Premiere Editions laten maken. Mijn setje was gemaakt in september 2019. Batterij was helemaal leeg.
Hopelijk komen er ook meer platform spelletjes, zoals Steamworld. Vermakelijk om te doen af en toe als je even iets simpel wil spelen.
Whatever.
In de us overgaan naar een 20 dollar discount op de set in de Google store. Helaas niet in NL.vasquez86 schreef op maandag 14 december 2020 @ 02:52:
Dan krijg je hem sowieso gewoon, het gaat er om dat je cyberpunk voor de sluiting hebt besteld.Amdwarrior schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:10:
Morgen creditcard pas binnen hopelijk maak ik nog kans. Heb mail wel gekregen van Chromecast ultra
Ook de performance op de last-gen consoles is echt schande..
Ik ga deze game boycotten om niet te kopen denk ik, puur vanwege dit feit. niet dat iemand dit wat boeit maar gewoon uit principe.
Ik heb gisteren rond half 11 nog gebruik gemaakt van de actie, hopelijk betekend dit dat ik wel nog gewoon de controller en CCU krijgvasquez86 schreef op maandag 14 december 2020 @ 02:52:
Zolang je het spel gekocht hebt toen de actie nog gaande was is er geen probleem. Stond het er bij dat je er gratis de première edition bij kreeg? Dan zit je goedHerax10NL schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:03:
[...]
Ik heb gisteren rond half 11 nog gebruik gemaakt van de actie, hopelijk betekend dit dat ik wel nog gewoon de controller en CCU krijg
Why so serious?
Eerste test met de CCU en de controller eindigde in een 'connection lost', maar dat is waarschijnlijk te wijten aan mijn Wifi verbinding hier (die is niet geweldig).
Een tweede test eindigde in een eerste serieuze crash in Cyberpunk (Stadia foutmelding: The game crashed. You want to restart?)
Wel erg mooi verpakt en ik vond de installatie ook erg vanzelf gaan.
Hij draait toch goed op Stadia? Lijkt me dat je in dit topic niks te klagen hebtshakespeare schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:00:
als ik zo alles even op een rij zet is dit gewoon een middelmatige rpg niks bijzonders.. correct me if i am wrong. ik vindt het echt een naaistreek van cdpr dat ze deze game zo gehyped hebben met slimme AI enz.. dit blijkt pertinent niet waar te zijn.
Ik ga deze game boycotten om niet te kopen denk ik, puur vanwege dit feit. niet dat iemand dit wat boeit maar gewoon uit principe.
Ik zie vooral op Reddit dat de game helemaal afgebrandt wordt, Nederlandstalige reviews hebben het hooguit over minpuntjes. Dat is Amerikaans denk ik, de game is of helemaal top, of hij moet afgebrandt en geboycot worden. Maar niks er tussenin.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ja hier hetzelfde. Om 19.00 besteld en het stond er toen nog dus ik hou de Gmail in de gaten maar ga er van uit dat de code gewoon komt.Herax10NL schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:03:
[...]
Ik heb gisteren rond half 11 nog gebruik gemaakt van de actie, hopelijk betekend dit dat ik wel nog gewoon de controller en CCU krijg
Ik had aan het begin van de COVID pandemie in Maart al een keer met Stadia gespeeld dus heb er nog twee games op staan ook maar speelde toen vooral vanaf mijn oude laptop wat soms wat brakkig was.
Ondertussen de Wifi een upgrade gegeven met de Google Nest Wifi en een nieuwe provider dus laat die controller en de CCU maar komen zodat ik op de TV kan spelen
Mijn vraag over de CCU icm een Samsung TV is helaas ondergesneeuwd, maar heeft iemand toevallig deze combi? Zo ja, zie mijn vraag: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/65198058
Gusev schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:09:
Zijn hier toevallig Tweakers die de CCU icm een Samsung 4K TV gebruiken? Zo ja, hebben jullie dan naast het activeren van Game Mode ook Game Motion Plus geactiveerd? Let op dit is een andere stand dan Auto Motion Plus.
Game Motion Plus schijnt heel positief te werken bij 30fps games.
Bij mij ook.Fusterclucker schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:15:
Zijn er meer mensen die levering 14/15 december hebben voor de premiere edition, maar waarvan de track&trace van DHL nog niet werkt?
Heb gisteren de Nvidia shield controller aangesloten op de pc en dat werkt ook prima met stadia.
Ze zeggen dat het mogelijk niet (goed) werkt, maar ik heb geen afwijkingen gemerkt.
Wel grappig dat in het spel zelf een Xbox controller getoond werd bij het overzicht van de button mapping.
Idem hierFusterclucker schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:15:
Zijn er meer mensen die levering 14/15 december hebben voor de premiere edition, maar waarvan de track&trace van DHL nog niet werkt?
Ah ik had er wel even naar gekeken, maar niet op gereageerd verder... Ik heb de QE55Q70R en ik had game motion plus aan staan, lijkt bij mij gewoon standaard aan te hebben gestaan. Ik heb het getest met uit en aan daarna op de 30fps modus, en ik vind zelf met motion plus helemaals uit eigenlijk prettiger werken... Ik speel nu cyberpunk daarmee op visual mode, dus op 4k30fpsGusev schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:18:
Kunnen we misschien een apart leveringen topic krijgen? (welkom bij de club allemaal)
Mijn vraag over de CCU icm een Samsung TV is helaas ondergesneeuwd, maar heeft iemand toevallig deze combi? Zo ja, zie mijn vraag: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/65198058
[...]
Overal, pakketje met Amazon Prime stond op ETA van 8 dagen, zonder Prime op 3 weken.barrymossel schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:29:
Niet alleen bij Google, maar ook bij DHL kan waarschijnlijk (veel) vertraging oplopen, vanwege de drukte bij alle pakketbezorgers. Dus don't get your hopes up...
En in Belgie moeten mensen zelf pakketjes ophalen omdat de post ze niet bezorgd krijgt.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Mijn levering stond op 15-16 dec, en track&trace werkt sinds vrijdag.Fusterclucker schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:15:
Schijnbaar komt hij bij mij vandaag binnen:
Ik heb die opties niet, enkel Game Mode en die staat aan. UE55NU7100 trouwens.Gusev schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:18:
Kunnen we misschien een apart leveringen topic krijgen? (welkom bij de club allemaal)
[...]
Wat had je verwacht eigenlijk? De enige developer die ik daadwerkelijk blind vertrouw, omdat ik al zo'n 20 jaar ervaring met hun spellen heb, is Rockstar. De rest probeert het wel, maar niemand evenaart in mijn ogen het niveau van detail, aandacht en immersie in een game die op dat tijdstip wordt uitgebracht. Zie bijvoorbeeld het jagen in Red Dead Redemption 2, bizar hoeveel aandacht daarin is gestoken.shakespeare schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:00:
als ik zo alles even op een rij zet is dit gewoon een middelmatige rpg niks bijzonders.. correct me if i am wrong. ik vindt het echt een naaistreek van cdpr dat ze deze game zo gehyped hebben met slimme AI enz.. dit blijkt pertinent niet waar te zijn.
Nu had ik al niet TE veel verwacht van Cyberpunk 2077 - sterker nog, ik moet het nog opstarten nadat ik Valhalla heb uitgespeeld.
Anyways, wellicht morgen weer een community update met de releasedata van Origins en de andere Ubisoft games? Ondanks dat ik me dood kan irriteren aan een heleboel dingen in die games, is het toch even lekker verstand op nul en stealth iedereen uitschakelen.
Beter dan via een CCU met Stadia-controller krijg je het inderdaad niet. Dat wil niet zeggen dat het mogelijk is om hetzelfde resultaat in Chrome op een pc te behalen, maar beter zal dat sowieso niet zijn.vasquez86 schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:59:
Maar kun je nou voor het beste beeld en inputlag in Chrome op de pc spelen of de tv met de CCU?
Mijn ervaring (sinds november 2019) is dat CCU het beste speelt. Maar ik heb via Chrome/Edge ook nog niet met een verbonden ethernetkabel gespeeld, altijd op 5GHz wifi. Daar ging het ook prima, idem geldt voor iPad Pro met Stadium - dat werkt prima met af en toe een hapering maar niets verslaat de (bedrade) CCU.vasquez86 schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:59:
Bij mij precies hetzelfde verhaal met verwachte leverdatum, werkende T&T en levering vandaag. Al moet dat laatste in praktijk nog blijken. DHL wil het "rondje nog weleens niet halen" en dan wordt het morgen of overmorgen. Of het pakketje verdwijnt ergens achterin de bus.RoFlame schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:41:
[...]
Mijn levering stond op 15-16 dec, en track&trace werkt sinds vrijdag.
Schijnbaar komt hij bij mij vandaag binnen:
[Afbeelding]
Jup same heren, hopelijk komt er snel een uodateFusterclucker schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:15:
Over het off-topic, ben het er wel mee eens maar het is ook wel weer wat er momenteel leeft in dit Stadia topic. Waait vanzelf weer over denk ik.
Ja hier ook, mijn Track & Trace werkt nog niet. Bezorging voor 14-15 dec. Verzonden op 12 dec. volgens Google. Achja DHL....Fusterclucker schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:15:
Wat ik opmerkelijk vindt: De Founders Edition was vorig jaar te bestellen "zolang de voorraad strekt". Vond dat donkerblauwe zelf niet mooi, dus heb dat aan mij voorbij laten gaan. Nog voor de release van Stadia kwam toen de Premiere Edition. Ook weer "zolang de voorraad strekt". Wit stond mij wel aan (staat mooi op de salontafelvasquez86 schreef op maandag 14 december 2020 @ 02:52:
Vervolgens bleef de Premiere Edition nog heel lang beschikbaar, maar steeds "zolang de voorraad strekt".
En nu met Cyberpunk draaien ze ogenschijnlijk de hele voorraad erdoorheen. Maar... in de Google Store is de Premiere Edition gewoon nog beschikbaar voor €99.
Blijkbaar is er gewoon voldoende voorraad, dus hadden ze beter een vaste einddatum aan de actie kunnen plakken i.p.v. "zolang de voorraad strekt".
Daarbij lijkt het mij sowieso handig om de hele Premiere Edition terug te trekken/niet meer te produceren en ook in de pers te communiceren dat hij is uitverkocht, om dan in januari een nieuwe kleur te lanceren om weer wat fuzz te creëren. Bijvoorbeeld de Chromecast with Google TV samen met Stadia-controller uit te brengen (mits Stadia wordt ondersteund). En die controller dan in de kleuren van de Chromecast with Google TV uit te brengen (snow, sky en sunrise).
Ik heb betaald en onderstaande bevestiging gekregen:
Stadia
13 december 2020 06:32:17 PST
Artikel Aantal Prijs
Cyberpunk 2077 1 € 59,99
Stadia-promotie 1 (€ 10,00)
Inclusief Btw (21%) € 8,68
Totaal€ 49,99
Begrijp ik nu goed dat ik hiermee geen recht heb op een chromecast+controler?
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Je bedoelt dat we binnenkort weer gaan co-oppen?Schmitzel schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:11:
Dit weekend toch maar eens wat tijd gestoken in TD2, ik vond het de eerste paar keren veel te chaotisch en niet lekker speelbaar. Dat is na wat meer uurtjes wel veranderd. Heerlijke game, en je moet even doorhebben hoe en wat, met wat googelen naar wat tips en tricks een lekker begingemaakt.
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.
Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/
(Beschikbaar tot 31 december 2023)
Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |

:strip_exif()/f/image/8kShkXiRpYQehOlxYFsCFRYW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/caClGvvxiK0nvfEKZAxvVHP1.jpg?f=fotoalbum_large)