• Kidjuh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13-01 10:31
Nu twee dagen met Stadia aan de slag en het vooruitzicht een PS5 te gaan halen uit mijn hoofd gezet. Was al bekend met GeForce Now, maar dit overtreft dat toch wel x10. Top product.
Vraagje;
Ik heb een beetje rond zitten neuzen op reddit en gegoogeld, maar kom een hoop sidetalk tegen en kan het juiste antwoord niet vinden. Hoop dat 1 van jullie een kort en bondig antwoord heeft: Ik gebruik een MacBook i5 Pro 2018 (Vid: Intel Iris Plus Graphics 640 1536 MB) , volgens mij is er nergens de optie om VP9 codec te activeren?! Klopt dit of zie ik iets over het hoofd waardoor ik het wel kan activeren?

Thanks in advance.

PSN: Kidjuh

• versc049
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-01 17:43
Kidjuh schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:53:
Nu twee dagen met Stadia aan de slag en het vooruitzicht een PS5 te gaan halen uit mijn hoofd gezet. Was al bekend met GeForce Now, maar dit overtreft dat toch wel x10. Top product.
Vraagje;
Ik heb een beetje rond zitten neuzen op reddit en gegoogeld, maar kom een hoop sidetalk tegen en kan het juiste antwoord niet vinden. Hoop dat 1 van jullie een kort en bondig antwoord heeft: Ik gebruik een MacBook i5 Pro 2018 (Vid: Intel Iris Plus Graphics 640 1536 MB) , volgens mij is er nergens de optie om VP9 codec te activeren?! Klopt dit of zie ik iets over het hoofd waardoor ik het wel kan activeren?

Thanks in advance.
Ik heb (min of meer) dezelfde MacBook als jij hebt.
Voor Chrome kun je deze extensie downloaden: Stadia Enhanced
Met deze extensie kun je die setting tweaken...succces

• MiTM
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-01 12:42
nightraver23 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:08:
Nog iemand Jedi Fallen Order gekocht? Lijkt wel wat op Tomb Raider, maar vind de setting veel leuker. Maar ligt het aan mij of is dit spel enorm moeilijk? Heb het respawn scherm al honderden keren gezien, standaard vijanden (die grote mollen) vormen al een uitdaging. Dat parry'en krijg ik moeilijk onder de knie, vooral als de vijanden met drie tegelijk komen terwijl er twee storm troopers op afstand aan het schieten zijn en een rocket trooper in de verte staat... Hoor ook wel tot de doelgroep #dadia en mijn laatste game ervaring was op de x360...
Ik merk dat op het juiste moment verdedigen en parry’en wel belangrijk is, dan is het niet zo moeilijk. Die rocket trooper kan je makkelijk uitschakelen door de raketten terug te schieten met de ‘force’ al moet je wel de upgrade daarvan hebben natuurlijk.

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:42
Ik heb dus iets gedaan wat denk ik niet helemaal handig is. Ik heb dit spel aangeschaft via Stadia. Moest daarbij een account aanmaken via Gmail. Daarna ging de betaling van het spel via Google play.

Bedrag is van mijn rekening gehaald maar ik kan niet meer inloggen op mijn aangemaakte Stadia account. Als ik naar Stadia ga kan ik alleen maar een nieuwe account aanmaken en niet inloggen. Als ik dan een account aanmaak met hetzelfde e-mail adres geeft hij geen melding van al een bestaand account. Ik heb nu dus twee account, waarbij ik niet kan inloggen op het account waaronder ik het spel heb aangeschaft.

Via de stadia app kan ik wel bij mijn account waar het spel onder is aangeschaft. Maar als ik dan refund doe ziet hij geen bestelling. Terwijl het spel wel als aangeschaft zie staan op mijn telefoon.

Daarbij zou ik ik een Chromecast en controller erbij krijgen! Maar er word nergens om een adres gevraagd. Iemand hier ervaring mee? Ben bang dat ik nu zomaar 60 euro kwijt ben.
In plaats van je originele post weg te editten, zou je kunnen delen wat je probleem heeft opgelost? Zo hebben andere bezoekers er ook wat aan

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Zhankou
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05-2025
nietorigineel schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:17:
Ook voor de cyberpunk aanbieding gegaan. Gisteren op mijn laptop zitten spelen. Ongelooflijk dat dat nu kan op batterij, zonder dat het klinkt alsof hij op gaat stijgen, met prima (wat mij betreft) beeldkwaliteiten minimale haperingen zelfs via WiFi. Benieuwd hoe lang de gratis variant blijft bestaan, dat kan eigenlijk niet uit lijkt me.
Voorheen was het betaald. Het is pas sinds een paar maanden helemaal gratis te spelen.

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-12-2025
Zhankou schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:28:
Jaaaaa, 14-15 dec wordt hij geleverd. Hij is dus verzonden. Awesome.
Hier in Frankrijk ook bevestiging dat hij verzonden is, levering op 16 of 17 december. Dat is mooi want de 18e vertrek ik naar NL voor 2 weken...

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-01 16:32
je kunt een gratis account aanmaken toch op stadia?

als ik dat wil doen kom ik niet verder omdat je verplicht creditcard gegevens moet invullen ( heb geen creditcard ) dus hoezo gratis?

of doe ik iets verkeerd?

• Bobbreede
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-01 08:34
joey82 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:01:
je kunt een gratis account aanmaken toch op stadia?

als ik dat wil doen kom ik niet verder omdat je verplicht creditcard gegevens moet invullen ( heb geen creditcard ) dus hoezo gratis?

of doe ik iets verkeerd?
Nee, je doet niets verkeerd :) Heb je een android telefoon? Dan kan je het ook via de Stadia app doen, dan kan het met paypall of als je al een betaalmethode hebt toegevoegd via de Play store.

Why so serious?

• Therach
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-01 19:27
JKratos schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:12:
[...]

Idem ook. Ook netjes de code in de mail gekregen, maar ook hier de melding dat hier niet geldig is in het betreffende land. |:( Geen waarom of wat ik fout doe.

Ondertussen al aan de beurt geweest @Therach ? ;)
Gisteren niet meer aan de beurt geweest, maar inmiddels sinds vanmorgen van plek 300 naar plek 90 verschoven. Al eind de middag wel aan de beurt zijn. Ben er inmiddels wel achter dat mijn play store account blijkbaar de VS als locatie heeft. Heel raar aangezien de rest op NL staat, en ik mijn Google Drive elke maand ook gewoon in euro’s betaal. Als ik meer weet plaats ik wel een update :)

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-01 16:32
Bobbreede schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:04:
[...]

Nee, je doet niets verkeerd :) Heb je een android telefoon? Dan kan je het ook via de Stadia app doen, dan kan het met paypall of als je al een betaalmethode hebt toegevoegd via de Play store.
ahh shit, mijn telefoon is net te oud, krijg een melding dat mijn android te oud is, zucht

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Pukson schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:03:
Vraagje aan iedereen die last heeft van wazig beeld. Hebben jullie ook Pro of free?

Want met Pro kan je door de 4K optie een hogere bitrate krijgen. Dat kan misschien verklaren waarom het voor sommige wel scherp is.
Wacht.. dus alleen met Stadia Pro kun je de 4K/30 optie kiezen?

En als die gratis maand dus voorbij is, kun je alleen op 1080/60 spelen? -O-

• Bobbreede
Jup :)

Waarop speel je nu?

[ Voor 65% gewijzigd door Bobbreede op 12-12-2020 14:32 ]

Why so serious?

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Shared op PS5, maar zit toch te twijfelen om zelf te wachten op de next gen versie (of quality mode patch) of toch voor de Stadia te gaan.

Maar als je alleen met Stadia Pro op mooie kwaliteit kan spelen, dan sla ik de Stadia over..

• Bobbreede
Ik snap hoe je het bedoelt. Heb je ook een 4k scherm? Dan snap ik je keuze wel :)

Why so serious?

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Bobbreede schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:47:
Ik snap hoe je het bedoelt. Heb je ook een 4k scherm? Dan snap ik je keuze wel :)
Jazeker :)

En ik zal met bijna alle spellen (muv. mp online shooters) altijd kiezen voor 30 fps en eyecandy, over 60 fps.

• Bobbreede
Beste mensen, ik heb een begin gemaakt aan de FAQ en ik ben ongetwijfeld wat vergeten en ook zal er ongetwijfeld iets onduidelijk geschreven staan. Zouden enkele van jullie hier eens over heen willen lezen om het e.e.a. te verbeteren en ook toe te voegen? :) En dan richt ik mij vooral aan het 'vaste clubje' dat hier al langer in dit topic rondstruint! >:)

Wanneer we het dan zover compleet hebben stuur ik Zeror een bericht en die past de topicstart dan aan! :*)
Q: Help, mijn beeld is wazig! Hoe kan ik de beeldkwaliteit aanpassen?
A: Bij sommige games kan dat ingame. Zoals bij Cyberpunk 2077. Daar heb je in game de 'high framerate mode' (1080p 60fps) of de 'visuals' mode (4k 30fps)
Ook kan je door middel van een plug-in de codec en resolutie forceren.
Geschikte plug-ins zijn:
Stadia+
Stadia Enhanced
VP9 is dan de meest geschikte codec om zo'n goed mogelijke beeldkwaliteit te krijgen.

Q: Is mijn pc/laptop/gpu geschikt voor VP9?
A:
• Check daarvoor chrome://gpu door dit in te voeren in je Chrome adresbalk
• Scrol naar beneden tot Video Acceleration Information
• Als daar staat Decode VP9, dan ondersteunt jouw apparaat VP9 hardware decoding

Let wel: Je hebt een Pro abonnement nodig om in 4k te kunnen gamen!

Q: Tot wanneer loopt de actie voor gratis Stadia Premiere Edition bij aankoop van Cyberpunk 2077?
A: Tot 17 december, of zolang de voorraad sterkt.

Q: Help, ik heb nog geen code ontvangen? Wanneer krijg ik de code? Zit er logica achter?
A: Dat kan kloppen. De inwisselcodes worden uiterlijk voor 16 januari 2021 00:59 CET verstuurd. Er zit zover bekend geen logica achter wanneer de codes verstuurd worden.

Q: Ik heb geen creditcard, kan ik nu alsnog gebruik maken van de Stadia Premiere Edition aanbieding?
A: Nee, maar je kunt heel gemakkelijk bij Bunq een travel card aanvragen en zo alsnog een creditcard invoeren om de bestelling compleet te maken. Uiteraard kan je er ook één lenen van iemand die je kent.

Q: Ik heb geen creditcard, nu kan ik geen Stadia account aanmaken?!
A: Jawel, dat kan je wel :) Door via de Stadia app op je Android telefoon een account aan te maken en daar een PayPal rekening aan toe te voegen. Ook kan je aankopen doen d.m.v. je Play Store tegoed.

Lijst van alle beschikbare games per 10 december 2020
  • Ary and the Secret of Seasons
  • Assassin’s Creed Odyssey
  • Assassin’s Creed Odyssey Stadia Ultimate Edition
  • Assassin’s Creed Valhalla
  • Attack on Titan 2: Final Battle
  • Baldur’s Gate 3 (Early Access)
  • Borderlands 3
  • Borderlands 3
  • Borderlands 3
  • Cake Bash
  • Celeste
  • Crayta
  • Crayta Premium Edition
  • Crayta Deluxe Edition
  • Chronos: Before The Ashes
  • The Crew 2
  • The Crew 2 Deluxe Edition
  • The Crew 2 Gold Edition
  • The Crew 2 Season Pass:
  • Cyberpunk 2077
  • Darksiders Genesis
  • Dead by Daylight
  • Destroy All Humans
  • Dragon Ball Xenoverse 2
  • Destiny 2 – Free for all Stadia users
  • Destiny 2: The Collection
  • Destiny 2: Beyond Light
  • Doom
  • Doom Eternal Standard Edition + Rip and Tear Pack
  • DOOM Eternal Deluxe Edition + Rip and Tear Pack
  • Doom 64
  • El Hijo
  • Elder Scrolls Online Standard Edition
  • Elder Scrolls Online Greymoor Edition
  • Elder Scrolls Online Greymoor Collector’s Edition
  • Embr
  • Everspace
  • Family Feud
  • Far Cry 5
  • Far Cry: New Dawn
  • Farming Simulator 19
  • Farming Simulator 19 Platinum Edition
  • Figment
  • Final Fantasy XV
  • Football Manager 2020
  • Get Packed
  • GRID
  • GRID Ultimate Edition
  • Gunsport
  • GYLT
  • Hello Neighbor
  • Hitman
  • Hitman 2
  • Hotline Miami
  • Hotline Miami 2
  • Human Fall Flat
  • Immortals: Fenyx Rising
  • Jotun: Valhalla Edition
  • Just Dance 2020
  • Just Dance 2021
  • Just Shapes & Beat
  • Kine
  • Little Big Workshop
  • Little Nightmares
  • Little Nightmares Secrets of The Maw Expansion Pass
  • Lost Words: Beyond the Page
  • Marvel’s Avengers
  • Marvel’s Avengers Deluxe Edition
  • Metro 2033 Redux
  • Metro Exodus
  • Metro Exodus Gold Edition
  • Metro: Last Light Redux
  • Monster Boy and the Cursed Kingdom
  • Monster Energy Supercross – The Official Videogame 3
  • Monster Jam Steel Titans
  • Mortal Kombat 11
  • Mortal Kombat 11 Premium Edition
  • Mortal Kombat 11 Aftermath Edition
  • Mortal Kombat 11 Ultimate Edition
  • MotoGP 20
  • NBA 2K20
  • NBA 2K20 Digital Deluxe
  • NBA 2K20 Legend Edition
  • NBA 2K21
  • NBA 2K21 – Mamba Forever Edition Bundle
  • One Hand Clapping
  • Octopath Traveler
  • Orcs Must Die 3
  • Outcasters
  • Outward
  • Pac-Mac Mega Tunnel Battle
  • Phogs!
  • Panzer Dragoon Remake
  • Power Rangers: Battle for the Grid
  • Rage 2
  • Rage 2: Deluxe Edition
  • PUBG: Pioneer Edition
  • Red Dead Redemption 2
  • Red Dead Redemption 2 Special Edition
  • Red Dead Redemption 2 Ultimate Edition
  • Relicta
  • République
  • Rise of the Tomb Raider
  • Risk of Rain 2
  • Rock of Ages 3: Make and Break
  • Samurai Shodown
  • Sekiro: Shadows Die Twice
  • Secret Neighbor
  • Serious Sam Collection
  • Serious Sam 4
  • Shadow of the Tomb Raider
  • Spitlings
  • SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated
  • Stacks On Stacks (On Stacks)
  • Star Wars: Jedi Fallen Order
  • Steamworld Dig
  • SteamWorld Dig 2
  • Steamworld Heist
  • SteamWorld Quest: Hand of Gilgamesh
  • Submerged: Hidden Depths
  • Sundered: Eldritch Edition
  • Super Bomberman R Online
  • Superhot
  • Superhot: Mind Control Delete
  • Thumper
  • Tom Clancy’s The Division 2
  • Tom Clancy’s The Division 2: Warlords of New York Edition
  • Tom Clancy’s The Division 2: Warlords of New Ultimate Edition
  • Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint
  • Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint – Gold Edition
  • Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint – Ultimate Edition
  • Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands
  • Tomb Raider: Definitive Edition
  • Trials Rising
  • Trials Rising – Digital Gold Edition
  • UNO
  • Unto The End
  • Valkyria Chronicles 4: Complete Edition
  • Watch Dogs
  • Watch Dogs 2
  • Watch Dogs: Legion
  • Wave Break
  • West of Loathing
  • Wolfenstein: Youngblood
  • WWE Battlegrounds

Why so serious?

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-01 11:32
Bobbreede schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:55:
Beste mensen, ik heb een begin gemaakt aan de FAQ en ik ben ongetwijfeld wat vergeten en ook zal er ongetwijfeld iets onduidelijk geschreven staan. Zouden enkele van jullie hier eens over heen willen lezen om het e.e.a. te verbeteren en ook toe te voegen? :) En dan richt ik mij vooral aan het 'vaste clubje' dat hier al langer in dit topic rondstruint! >:)

Wanneer we het dan zover compleet hebben stuur ik Zeror een bericht en die past de topicstart dan aan! :*)

[...]
Goed bezig! Wellicht handig om ook nog even de Edge tegenhanger van de chrome flags toe te voegen? Ik speel zelf in Edge:

edge://gpu/

En misschien deze geweldige infographic van reddit: https://www.reddit.com/r/...hooting_infographic_with/

[...]
Lekker bezig!
Misschien de info uit dit plaatje toevoegen?
[URL="https://tweakers.net/i/pk8ShOk2ewgSG46VUNwz_olZ6ec=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/biW3jFKAlz7pzuYSxiUjjJFy.png?f=user_large",,"1"][IMG=296,800]https://tweakers.net/i/lcvCCFalC5aHa6edM7-qMcXn1Xg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/biW3jFKAlz7pzuYSxiUjjJFy.png?f=fotoalbum_large

Laat maar, @gusev was me voor!
poor Leno schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:28:
[...]

Wacht.. dus alleen met Stadia Pro kun je de 4K/30 optie kiezen?

En als die gratis maand dus voorbij is, kun je alleen op 1080/60 spelen? -O-
Haha ja het verdienmodel moet wel ergens zitten toch?
Je kunt ook per maand een subscription nemen, bijvoorbeeld voor de periode dat je cyberpunk speelt? Ik zie t zelf anders: voor 120 euro per jaar (hopelijk ook ooit een gereduceerd jaartarief) game ik vergelijkbaar als op een console, zonder de console ;)

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-01 14:28

[...]
Ziet er goed uit. Misschien nog even "tot de voorraad strekt" uitleggen? Van wat ik uit Canada heb begrepen, zie je de actie niet meer staan sinds de voorraad op is. Met andere woorden: Zolang er op het moment van bestellen staat dat de Premiere Edition er gratis bij zit, kun je ervan uitgaan dat je hem gewoon krijgt. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je hem bestelt, maar dat ze er daarna pas achter komen dat de voorraad op is en je alsnog niets krijgt.

Edit: Even toelichten waar #Dadia voor staat? :+

• Matomatisch
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11-01 21:10
Zonet aangemeld voor Stadia Pro en Cyberpunk gekocht met Paypal voor de Premiere Edition. Betaling is gewoon gelukt maar ik lees hier onderaan in de rode kader dat via Paypal ook creditcard vereist is, maar ik heb enkel mijn bankrekening gekoppeld daarop.

In de voorwaarden van Google lees ik niets hierover dat een creditcard vereist is, ik ga er dan maar van uit dat ik ook de code zal ontvangen.

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 15:07

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Shit... Kan die première editie niet claimen want ICS heeft een storing :)

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-01 15:05

[...]
Je kan de payment methode voor het account aanmaken skippen door de bijvoorbeeld de link naar de gratis variant van Destiny 2 te volgen en dat met je zojuist aangemaakte account in te loggen.
Matomatisch schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 15:21:
Zonet aangemeld voor Stadia Pro en Cyberpunk gekocht met Paypal voor de Premiere Edition. Betaling is gewoon gelukt maar ik lees hier onderaan in de rode kader dat via Paypal ook creditcard vereist is, maar ik heb enkel mijn bankrekening gekoppeld daarop.

In de voorwaarden van Google lees ik niets hierover dat een creditcard vereist is, ik ga er dan maar van uit dat ik ook de code zal ontvangen.
Laat nog even weten of dat inderdaad gebeurt, is een vraag die veel terugkomt!

• Bobbreede
Oké, ik heb de feedback van @KlaasjeNL @Gusev @Ht87 @bakkerjangert toegevoegd! :) _/-\o_

Q: Help, mijn beeld is wazig! Hoe kan ik de beeldkwaliteit aanpassen?
A: Bij sommige games kan dat ingame. Zoals bij Cyberpunk 2077. Daar heb je in game de 'high framerate mode' (1080p 60fps) of de 'visuals' mode (4k 30fps)
Ook kan je door middel van een plug-in de codec en resolutie forceren.
Geschikte plug-ins zijn:
Stadia+
Stadia Enhanced
VP9 is dan de meest geschikte codec om zo'n goed mogelijke beeldkwaliteit te krijgen.
A: Wat soms ook kan helpen is het wissen van cache in je browser en de Hardware versnelling gebruiken indien beschikbaar (hardware accelerator).

A:
• Check daarvoor chrome://gpu door dit in te voeren in je Chrome adresbalk. Of edge://gpu/ in de adresbalk van de Edge browser
• Als daar staat Decode VP9, dan ondersteunt jouw apparaat VP9 hardware decoding

Let wel: Je hebt een Pro abonnement nodig om in 4k te kunnen gamen!

Q: Tot wanneer loopt de actie voor gratis Stadia Premiere Edition bij aankoop van Cyberpunk 2077?
A: Tot 17 december, of zolang de voorraad sterkt (Zolang er op het moment van bestellen staat dat de Premiere Edition er gratis bij zit, kun je ervan uitgaan dat je hem gewoon krijgt).

Q: Help, ik heb nog geen code ontvangen? Wanneer krijg ik de code? Zit er logica achter?
A: Dat kan kloppen. De inwisselcodes worden uiterlijk voor 16 januari 2021 00:59 CET verstuurd. Er zit zover bekend geen logica achter wanneer de codes verstuurd worden.

Q: Ik heb geen creditcard, kan ik nu alsnog gebruik maken van de Stadia Premiere Edition aanbieding?
A: Nee, maar je kunt heel gemakkelijk bij Bunq een travel card aanvragen en zo alsnog een creditcard invoeren om de bestelling compleet te maken. Uiteraard kan je er ook één lenen van iemand die je kent.

Q: Ik heb geen creditcard, nu kan ik geen Stadia account aanmaken?!
A: Jawel, dat kan je wel :) Door via de Stadia app op je Android telefoon een account aan te maken en daar een PayPal rekening aan toe te voegen. Ook kan je aankopen doen d.m.v. je Play Store tegoed.
A: Ook kan je de payment methode voor het account aanmaken skippen door bijvoorbeeld de link naar de gratis variant van Destiny 2 te volgen en daar met je zojuist aangemaakte account in te loggen.

Q: Waar staat #dadia voor?
A: #dadia is een samenvoeging van de woorden 'dads' en 'Stadia'
''Papa’s met weinig tijd om te gamen''

Troubleshooting infographic
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/oajzpqsdzjw41.png

Lijst van alle beschikbare games per 10 december 2020
  • Ary and the Secret of Seasons
  • Assassin’s Creed Odyssey
  • Assassin’s Creed Odyssey Stadia Ultimate Edition
  • Assassin’s Creed Valhalla
  • Attack on Titan 2: Final Battle
  • Baldur’s Gate 3 (Early Access)
  • Borderlands 3
  • Borderlands 3
  • Borderlands 3
  • Cake Bash
  • Celeste
  • Crayta
  • Crayta Premium Edition
  • Crayta Deluxe Edition
  • Chronos: Before The Ashes
  • The Crew 2
  • The Crew 2 Deluxe Edition
  • The Crew 2 Gold Edition
  • The Crew 2 Season Pass:
  • Cyberpunk 2077
  • Darksiders Genesis
  • Dead by Daylight
  • Destroy All Humans
  • Dragon Ball Xenoverse 2
  • Destiny 2 – Free for all Stadia users
  • Destiny 2: The Collection
  • Destiny 2: Beyond Light
  • Doom
  • Doom Eternal Standard Edition + Rip and Tear Pack
  • DOOM Eternal Deluxe Edition + Rip and Tear Pack
  • Doom 64
  • El Hijo
  • Elder Scrolls Online Standard Edition
  • Elder Scrolls Online Greymoor Edition
  • Elder Scrolls Online Greymoor Collector’s Edition
  • Embr
  • Everspace
  • Family Feud
  • Far Cry 5
  • Far Cry: New Dawn
  • Farming Simulator 19
  • Farming Simulator 19 Platinum Edition
  • Figment
  • Final Fantasy XV
  • Football Manager 2020
  • Get Packed
  • GRID
  • GRID Ultimate Edition
  • Gunsport
  • GYLT
  • Hello Neighbor
  • Hitman
  • Hitman 2
  • Hotline Miami
  • Hotline Miami 2
  • Human Fall Flat
  • Immortals: Fenyx Rising
  • Jotun: Valhalla Edition
  • Just Dance 2020
  • Just Dance 2021
  • Just Shapes & Beat
  • Kine
  • Little Big Workshop
  • Little Nightmares
  • Little Nightmares Secrets of The Maw Expansion Pass
  • Lost Words: Beyond the Page
  • Marvel’s Avengers
  • Marvel’s Avengers Deluxe Edition
  • Metro 2033 Redux
  • Metro Exodus
  • Metro Exodus Gold Edition
  • Metro: Last Light Redux
  • Monster Boy and the Cursed Kingdom
  • Monster Energy Supercross – The Official Videogame 3
  • Monster Jam Steel Titans
  • Mortal Kombat 11
  • Mortal Kombat 11 Premium Edition
  • Mortal Kombat 11 Aftermath Edition
  • Mortal Kombat 11 Ultimate Edition
  • MotoGP 20
  • NBA 2K20
  • NBA 2K20 Digital Deluxe
  • NBA 2K20 Legend Edition
  • NBA 2K21
  • NBA 2K21 – Mamba Forever Edition Bundle
  • One Hand Clapping
  • Octopath Traveler
  • Orcs Must Die 3
  • Outcasters
  • Outward
  • Pac-Mac Mega Tunnel Battle
  • Phogs!
  • Panzer Dragoon Remake
  • Power Rangers: Battle for the Grid
  • Rage 2
  • Rage 2: Deluxe Edition
  • PUBG: Pioneer Edition
  • Red Dead Redemption 2
  • Red Dead Redemption 2 Special Edition
  • Red Dead Redemption 2 Ultimate Edition
  • Relicta
  • République
  • Rise of the Tomb Raider
  • Risk of Rain 2
  • Rock of Ages 3: Make and Break
  • Samurai Shodown
  • Sekiro: Shadows Die Twice
  • Secret Neighbor
  • Serious Sam Collection
  • Serious Sam 4
  • Shadow of the Tomb Raider
  • Spitlings
  • SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated
  • Stacks On Stacks (On Stacks)
  • Star Wars: Jedi Fallen Order
  • Steamworld Dig
  • SteamWorld Dig 2
  • Steamworld Heist
  • SteamWorld Quest: Hand of Gilgamesh
  • Submerged: Hidden Depths
  • Sundered: Eldritch Edition
  • Super Bomberman R Online
  • Superhot
  • Superhot: Mind Control Delete
  • Thumper
  • Tom Clancy’s The Division 2
  • Tom Clancy’s The Division 2: Warlords of New York Edition
  • Tom Clancy’s The Division 2: Warlords of New Ultimate Edition
  • Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint
  • Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint – Gold Edition
  • Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint – Ultimate Edition
  • Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands
  • Tomb Raider: Definitive Edition
  • Trials Rising
  • Trials Rising – Digital Gold Edition
  • UNO
  • Unto The End
  • Valkyria Chronicles 4: Complete Edition
  • Watch Dogs
  • Watch Dogs 2
  • Watch Dogs: Legion
  • Wave Break
  • West of Loathing
  • Wolfenstein: Youngblood
  • WWE Battlegrounds

[ Voor 0% gewijzigd door Bobbreede op 12-12-2020 15:39 . Reden: Tweede A toegevoegd bij de eerste Q ]

Why so serious?

• KlaasjeNL
Bobbreede schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 15:36:
Oké, ik heb de feedback van @KlaasjeNL @Gusev @Ht87 @bakkerjangert toegevoegd! :) _/-\o_

[...]
Ziet er goed uit! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• RoFlame
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-01 10:38
Bobbreede schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 15:36:

[...]
Top man! Goed bezig :*) zie dat er ook een topic warning bij is gekomen, hopelijk scheelt het een hoop vragen.

• RoFlame
Overigens grappig dat cyberpunk mist in het lijstje met beschikbare games 😂😋

• Bobbreede
RoFlame schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 15:47:
Overigens grappig dat cyberpunk mist in het lijstje met beschikbare games 😂😋
Nee hoor, volgens mij staat die er gewoon tussen O-)
RoFlame schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 15:43:
[...]

Top man! Goed bezig :*) zie dat er ook een topic warning bij is gekomen, hopelijk scheelt het een hoop vragen.
Thanks!

[ Voor 45% gewijzigd door Bobbreede op 12-12-2020 16:02 ]

Why so serious?

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb gisteren de PE van Cyberpunk aangeschaft via de Stadia op op mijn Android telefoon. Ik heb geen creditcard gekoppeld maar de bestelling ging prima. Nog geen bevestiging gehad though. Wel al even gespeeld

• Kidjuh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13-01 10:31
versc049 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:56:
[...]

Ik heb (min of meer) dezelfde MacBook als jij hebt.
Voor Chrome kun je deze extensie downloaden: Stadia Enhanced
Met deze extensie kun je die setting tweaken...succces
Als ik dit doe >>

A:
• Check daarvoor chrome://gpu door dit in te voeren in je Chrome adresbalk

Zie ik geen VP9 staan, is dat nog te forceren middels Stadia+? Of is het balen en wachten op CCU..

PSN: Kidjuh

• Bobbreede
Nee, als het er niet tussen staat dan ondersteunt jouw apparaat geen VP9 helaas.

Why so serious?

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-01 14:46
Goed bezig @Bobbreede ! Vooral de creditcard en beeldkwaliteit vragen komen nu zo vaak voorbij...
@Bobbreede het zou eigenlijk ook wel goed zijn om een disclaimer bij de review van Tweakers te zetten dat deze inmiddels gedateerd is...
Zou mooi zijn als de redactie misschien een stadia jaar later review kan maken? Is dat ergens te pitchen?

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Of ze geven @Bobbreede gewoon rechten om de fipo zo nu en dan aan te kunnen passen. ;)

Steam/Epic: Deurstopper

• KlaasjeNL
Ht87 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 17:29:
@Bobbreede het zou eigenlijk ook wel goed zijn om een disclaimer bij de review van Tweakers te zetten dat deze inmiddels gedateerd is...
Zou mooi zijn als de redactie misschien een stadia jaar later review kan maken? Is dat ergens te pitchen?
Kun je hier doen:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/43

• RoFlame
Wie geeft z'n premiere edition op voor een review? :+

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-01 11:32
Ik plaats deze toch even hier ipv in het specifieke Cyberpunk topic, omdat het over de Stadia versie gaat. Is er een versienummer van de game zichtbaar in de Stadia versie? De PS en PC versie hebben een hotfix 1.0.4 gekregen, er wordt echter niks vermeld over Stadia. Wel over Xbox dat die later komt.

https://mobile.twitter.co...tatus/1337504661251690497

• Pukson
  • Laatst online: 11-01 10:32
https://stadia.google.com...0d-4fe2-a780-5eb33d99622f

Blijft me verbazen hoe goed dit ook werkt I.t.t andere platformen. Valt me wel op dat de stadia captures van lagere kwaliteit zijn dan dat ik ze zelf download via Takeout
Mochten jullie nuttige ideeën of opmerkingen hebben nav mijn vraag, zet ze er gerust onder hoor:
https://gathering.tweaker...message/65211370#65211370

• Bobbreede
Gusev schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:20:
Ik plaats deze toch even hier ipv in het specifieke Cyberpunk topic, omdat het over de Stadia versie gaat. Is er een versienummer van de game zichtbaar in de Stadia versie? De PS en PC versie hebben een hotfix 1.0.4 gekregen, er wordt echter niks vermeld over Stadia. Wel over Xbox dat die later komt.

Ja in het menu staat het linksonder. Ik had vanmiddag nog 1.02
Op de pc schijnt 1.04 erg buggy te zijn, maar zelf geen ervaring mee!

Vwb de rest, zal straks m'n post nog ff aanpassen met de nieuwe feedback :)

Why so serious?

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:03
Gusev schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:20:

Versienummer staat linksonder in het menu.
Als de hotfix geen/weinig wijzigingen voor Stadia bevat, zou het kunnen dat CDPR wat versies overslaat.

• Tuktop
Bobbreede schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 17:21:
Nee, als het er niet tussen staat dan ondersteunt jouw apparaat geen VP9 helaas.
Kleine kanttekening: zijn apparaat ondersteunt dan geen hardwarematige decoding van VP9. Het is te forceren met Stadia+, de CPU neemt het softwarematige decoden dan op zich, en dat gaat niet altijd snel genoeg. Dus VP9 forceren kan, maar wel 'YMMV'.
Leuk om te lezen dat andere sites stadia ineens serieuzer gaan nemen:
https://www.techradar.com...oogle-stadias-renaissance

• RoFlame
Tuktop schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:37:
[...]

Versienummer staat linksonder in het menu.
Als de hotfix geen/weinig wijzigingen voor Stadia bevat, zou het kunnen dat CDPR wat versies overslaat.
Zou wel een change voor stadia moeten zijn ook. Hij zou namelijk op wat punten kans op epilepsie moeten verminderen.

• KPUT
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-12-2025
Hi allen. Na lang wikken en wegen heb ik ook besloten om Stadia te gaan gebruiken voor het spelen van CyberPunk, ipv van een upgrade van mijn PC te doen. Volgens mij een hele goede beslissing geweest, zeker in combinatie met de premiere edition actie waardoor ik ook makkelijk op mijn beamer kan spelen.

Het enige wat ik op te merken heb op stadia zijn twee dingen:
- het draaiend krijgen op 4k is wat omslachtig. Stadia zelf geeft aan dat 4k niet wordt ondersteund op mijn apparaat. Terwijl ik wel degelijk op 4k draai en VP9 wordt ondersteund. Ik heb het nu alsnog werkend gekregen via stadia +.
- Ik ben gestart als Nomad en het autorijden voelt wat vreemd aan vergeleken met de steamversie die ik ook kort heb gespeeld. Het lijkt alsof er een vertraging in zit/te krachtig wordt gestuurd (speel wel op toetsenbord), waardoor het niet lekker rijdt.

Ik was benieuwd of anderen dit ook ervaren en of er een oplossing voor is.

• john26oss
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-01 08:17
Zijn er mensen hier die stadia draaien via de shield pro?
Bij mij loopt het perfect, alleen het geluid krijg ik vooralsnog niet beter dan pcm. Terwijl de rest van de shield applicaties wel dolby digital enzo ondersteund.

• 12345j
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-01-2022
Ht87 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 19:18:
Leuk om te lezen dat andere sites stadia ineens serieuzer gaan nemen:
https://www.techradar.com...oogle-stadias-renaissance
Ja, wat mij wel opvalt is dat ze vaak doen alsof Stadia flink verbeterd is sinds een jaar geleden. Dat is simpelweg niet waar. Stadia draait exact hetzelfde.

Ze hebben uiteraard nieuwe features toegevoegd, het is vooral dat er nu een spel uit is waar de oude console's moeite mee hebben. En de nieuwe console's nog geen gemeengoed zijn.

• Gumball
  • Niet online
Gumball schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 16:42:
Ik heb gisteren de PE van Cyberpunk aangeschaft via de Stadia op op mijn Android telefoon. Ik heb geen creditcard gekoppeld maar de bestelling ging prima. Nog geen bevestiging gehad though. Wel al even gespeeld
Hoppa, code binnengehad. Die moest ik overigens wel met een creditcard verifieren. Levering is 30-31 december. Ben benieuwd, vond het spelen op de laptop met Chrome browser niet echt mooi er uit zien..

Edit: levering is geannuleerd door google zonder opgave van reden....

[ Voor 6% gewijzigd door Gumball op 12-12-2020 21:29 ]

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-01 12:28
Iemand anders ook problemen met het valideren van de creditcard? Met twee verschillende lukt het me niet om door de verificatie te komen. Lijkt wel een storing oid.

[ Voor 8% gewijzigd door yeehaw op 12-12-2020 21:18 ]

• OutOfThisWorld
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:34
yeehaw schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:18:
Iemand anders ook problemen met het valideren van de creditcard? Met twee verschillende lukt het me niet om door de verificatie te komen. Lijkt wel een storing oid.
Ik kon niet verifieren met de (ANWB)Visa app. Fout B00018. Heb de helpdesk gebeld en die hebben van hun kant de app uit mijn account verwijderd en me een mail gestuurd hoe ik een autorisatie wachtwoord aan kon maken. Daarne opnieuw besteld en met dat wachtwoord geautoriseerd. Moet daarna wel de app opnieuw autoriseren.

• Gumball
  • Niet online
Ik had hetzelfde, ook de creditcard app eraf gegooid. Helaas kreeg ik zojuist het volgende mailtje van Google:
Uw bestelling is geannuleerd
Beste Gumball,
We hebben uw bestelling moeten annuleren omdat we een deel van uw gegevens niet hebben kunnen valideren.
Hierna niets, heb al een ticket aangemeld bij Google want ik kan 'm nu ook niet meer opnieuw bestellen... Gezeik dit zeg

[ Voor 18% gewijzigd door Gumball op 12-12-2020 21:29 ]

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-01 20:42
Gumball schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:15:
[...]
Ben benieuwd, vond het spelen op de laptop met Chrome browser niet echt mooi er uit zien..
Viel mij in eerste instantie ook tegen, tot ik m`n laptop aan de tv hing. Heb er nu 2 uurtjes inzitten en het loopt vloeiend, ziet er mooi uit en speelt prima met ds4 controller.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Omdat ik niet een duidelijk post (gemakkelijk) kon terugvinden in dit topic over de Stadia Premiere Edition actie i.c.m. Cyberpunk 2077 en hoe dit werkt (ook na de release date), hier de door mij uitgevoerde stappen. Ter info, tot aan de bestelling geen Stadia account gehad, wel adres&cc-gegevens bij Google bekend wegens Playstore aankopen.
  • Terwijl de voorraad strekt gebruik maken van de actie in Cyberpunk 2077 aanschaffen via: https://stadia.google.com/game/cyberpunk2077.
  • Hierna kreeg ik direct twee mails: "[Voornaam], welkom bij Stadia" en "Stadia: bedankt" zoals eerder ook in het topic genoemd staat in geen van de mails iets over de Stadia Premiere Edition, dit kan tot onnodige verwarring leiden (mails waren van ontvangen op vr 11 dec 18:10 en 18:13).
  • Iets meer dan één dag later omstreeks za 12 dec 21:00 een mail: "Je gratis Stadia Premiere Edition bij aankoop van Cyberpunk 2077". Deze mail gevolgd en voor 0€ de Stadia Premiere Edition besteld.
  • Na enkele minuten een bevestigingsmail: "Bedankt voor je bestelling in de Google Store ([bestelnummer])" met hierin: Levering jan 01–04.
  • Ontvangst TBD.
We gaan het zien, voor nu geloof ik dat ik al zou kunnen spelen via een browser met KB/mouse (of misschien een andere controller(?)), omdat ik Cyberpunk al zie staan bij mijn bibliotheek in https://stadia.google.com/home (dit zag ik al voor de "Je gratis Stadia Premiere Edition bij aankoop van Cyberpunk 2077" mail). Ik wacht persoonlijk nog even tot er wat meer bugs uit zijn en ik wat meer tijd heb.

[ Voor 4% gewijzigd door True op 12-12-2020 21:48 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• jhvanweerd
  • Laatst online: 06-10-2025
Na het PS5 en Xbox drama ben ik ook voor stadia gegaan totaal geen spijt. Voor mij genoeg te spelen en volgens mij wordt 2021 een mooi jaar voor stadia.

En het ziet er prachtig uit op mijn 4K 28” monitor. Een zeer duidelijk (en vooral hoorbare upgrade haha) over mijn ps4 pro.

Maar nu een vraag. Er staan veel online verhalen alhoewel deze vrij oud zijn. Dat de kwaliteit van de stream vele malen beter is op de Chromecast ultra dan op de PC in de browser is dit nog steeds zo?

• Chiel
Net de link gekregen om de chromecast en controller te bestellen maar klikken op "koop bevestigen"geeft:

Google Pay
Mastercard  •••• XXXX Transactie afgewezen. Probeer een andere betaalmethode of neem contact op met uw kaartuitgever.

Terwijl ik dus al gewoon betaald heb en het bedrag ook al is afgeschreven.

En:

Prijs
€ 99,99
Korting
€ −99,99
Standaard
€ 0,00
Totaal
€ 0,00

Dus er valt niks meer te betalen :/

- heb ze al gemaild, ben benieuwd. Viel me ook op dat als ik het blijf proberen de datum steeds opschuift, dus ik probeer het niet meer anders wordt het kerst volgend jaar voordat ik het ontvang :D

[ Voor 34% gewijzigd door Chiel op 12-12-2020 22:52 ]

• Jessed93
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-07-2025
Chiel schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 22:41:
Net de link gekregen om de chromecast en controller te bestellen maar klikken op "koop bevestigen"geeft:

Google Pay
Mastercard  •••• XXXX Transactie afgewezen. Probeer een andere betaalmethode of neem contact op met uw kaartuitgever.

En:

Prijs
€ 99,99
Korting
€ −99,99
Standaard
€ 0,00
Totaal
€ 0,00

Zelfde probleem hier met een Mastercard van KBC (belgische bank). Afgewisseld met een OR-CCSEH-22 error. Helaas nog geen oplossing gevonden 8)7

• 12345j

Google Pay

En:

Prijs
€ 99,99
Korting
€ −99,99
Standaard
€ 0,00
Totaal
€ 0,00

- heb ze al gemaild, ben benieuwd. Viel me ook op dat als ik het blijf proberen de datum steeds opschuift, dus ik probeer het niet meer anders wordt het kerst volgend jaar voordat ik het ontvang :D
Let op dat je browser geen pop-ups van ICS blokkeerd. Daarmee moet je jou creditcard verifiëren.

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:20

Google Pay

En:

Prijs
€ 99,99
Korting
€ −99,99
Standaard
€ 0,00
Totaal
€ 0,00

yes ik ook de link gekregen gisteravond besteld nu de link 24e thuis :D

ik ben blij

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 17:02

DirtyBird

Praktiserend denker

Hier ook gezeur met de ics app :( via chrome op mn telefoon overigens, geloof niet dat die popups blokkeert.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:56
Pffff wat is dat toch laatste tijd Borderlands via PC compleet onspeelbaar die door enorme lag. Pc direct via lan kabel aangesloten op de router(AVM Fritbox) QOS ingesteld nog steeds enorme lag verschilt nogal per spel.

Snelheid is ruim voldoende voor 1080P (45/10)

Krijg echt het idee dat Google je wil opdringen om via Chromecast te willen spelen, want die browser extensies heb ik nog steeds dat afgrijselijke compressie (met name als je lucht in kijkt naar wolken is het niet om aan te zien)

• Chiel
12345j schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 22:55:
[...]

Let op dat je browser geen pop-ups van ICS blokkeerd. Daarmee moet je jou creditcard verifiëren.
Jep nu ging die goed. Verder geen pop up gezien trouwens. Wel paar dagen latere leveringsverwachting nu; na kerst. Maar ach zal wel, met laptop aan tv en ps4 controller gaat het ook prima :)

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:33
jhvanweerd schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 22:18:
Maar nu een vraag. Er staan veel online verhalen alhoewel deze vrij oud zijn. Dat de kwaliteit van de stream vele malen beter is op de Chromecast ultra dan op de PC in de browser is dit nog steeds zo?
Ik heb de afgelopen dagen CP via m'n Chrome browser (ook Edge geprobeerd) op m'n PC gespeeld. Stadia+ extensie met VP9 geactiveerd. Maar desondanks ziet het er toch low-res uit met veel compressie zichtbaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y0FH0F9YPK6R0k9VDxjrdCKLCKQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MN8fk5STqNlgQzoMgJUx8Au6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ca2GUTd1sk9iofSC4Km1wZEwbyo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dEH48EVB2PqxaWpgKQZ7Ji98.png?f=fotoalbum_large
Dat zijn screenshots vanaf op mijn PC.

Deze avond eens om te kijken CP gestart in de Stadia app op mijn (Android) Samsung Tab S5e tablet, en verdomd als het niet waar is, op de tablet ziet het er VEEL scherper uit! Alleen niet speelbaar met die on-screen touch-controls. Maar wanneer ik m'n Stadia controller heb ontvangen kan ik dus behalve op TV ook prima op m'n tablet spelen.
Haay schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:55:
[...]

Ik heb de afgelopen dagen CP via m'n Chrome browser (ook Edge geprobeerd) op m'n PC gespeeld. Stadia+ extensie met VP9 geactiveerd. Maar desondanks ziet het er toch low-res uit met veel compressie zichtbaar.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat zijn screenshots vanaf op mijn PC.

Deze avond eens om te kijken CP gestart in de Stadia app op mijn (Android) Samsung Tab S5e tablet, en verdomd als het niet waar is, op de tablet ziet het er VEEL scherper uit! Alleen niet speelbaar met die on-screen touch-controls. Maar wanneer ik m'n Stadia controller heb ontvangen kan ik dus behalve op TV ook prima op m'n tablet spelen.
Volgens mij kun je via bluetooth ook een PlayStation controller aan je tablet verbinden, dat werkt perfect d:)b

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:33
Ht87 schreef op zondag 13 december 2020 @ 00:26:
Volgens mij kun je via bluetooth ook een PlayStation controller aan je tablet verbinden, dat werkt perfect d:)b
Ik weet dat dat kan, maar ik heb geen bluetooth game-controller. En geen reden om er een aan te schaffen nu de Stadia controller maandag of dinsdag bezorgd wordt. :)

• jhvanweerd
  • Laatst online: 06-10-2025
Haay schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:55:
[...]

De S5e heeft een twee keer zo hoge ppi dan een 4K 28 scherm natuurlijk ziet het er scherper uit. Ik vind het er trouwens niet onscherp uitzien. Ja wellicht als je op 20cm van je scherm zit dan zie je toch wel dat het een stream is. Maar als je in normale houding met een controller op je stoel zit vind ik het er top uitzien. Maar vroeg me af of het nog beter kon.

Wellicht blijf ik even bij de gratis games (Hitman ziet er zo veel beter uit dan op de ps4 pro) totdat ik mijn Chromecast heb. Wil de nieuwe games wel met de beste ervaring spelen.

• 12345j
Voor degene die last hebben van onscherp beeld via de PC.

Controleer je DPi instellingen of text scaling in Windows. Volgens mij zit daar ook ergens een instelling
'advanced scaling settings, Fix apps that are blurry.' <- die uit zetten.

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik kreeg met Firefox dat de popup voor het 3D wachtwoord niet kwam (ook geen boodschap dat iets geblokkeerd werd). In Chrome werkte het voor mij wel.

• abc874
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-01 15:36
Ik had hetzelfde. Wat voor mij lukte was de mobiele app downloaden, en daar met Paypal te betalen.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:58

-tom-562

Oliesjeik

Ik ben nu echt om, ik koop voorlopig geen console of zware game-PC meer. Gisteren wat met de instellingen lopen kloten; VP9 enabled via Stadia enhanced, in Cyberpunk chromatic aberration en motion blur uitgezet, en het ziet er heerlijk uit en speelt supersmooth en ziet er scherp uit.
Ook meteen 3 maanden Stadia Pro geredeemed op m'n pas aangeschafte Chromebook, dus binnenkort ook maar eens wat andere games checken!

Vaak bu'j te bang!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:38
Therach schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:10:
[...]

Gisteren niet meer aan de beurt geweest, maar inmiddels sinds vanmorgen van plek 300 naar plek 90 verschoven. Al eind de middag wel aan de beurt zijn. Ben er inmiddels wel achter dat mijn play store account blijkbaar de VS als locatie heeft. Heel raar aangezien de rest op NL staat, en ik mijn Google Drive elke maand ook gewoon in euro’s betaal. Als ik meer weet plaats ik wel een update :)
Gistermiddag ook in de wacht gestaan, plek 60 en ben er toen uitgegooid >:)
Nu Google support maar gemaild. Hopelijk een nieuwe/aangepaste promocode en ook voordat het spul op is.

Op Twitter zijn ze zwaar actief en snel, maar reageren ze niet op mij :o ;)

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:44
Gisteren avond laat ook een stadia Account aangemaakt en Cyberpunk gekocht , ik was om na het zien van een aantal reviews en met die actie die ze nu hebben !

Moet alleen nog evem geduldig afwachten voor de Code om de controller en Chromecast Ultra te bestellen zie ik , want had gisteren wel even zoiets van ehhh , waar blijft die mail nou ...

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

• Bobbreede
Zal ik als opmerking meegeven aan Zeror :)
Hopelijk krijgen we snel een reactie op jouw topic @Ht87
Tuktop schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:38:
[...]

Kleine kanttekening: zijn apparaat ondersteunt dan geen hardwarematige decoding van VP9. Het is te forceren met Stadia+, de CPU neemt het softwarematige decoden dan op zich, en dat gaat niet altijd snel genoeg. Dus VP9 forceren kan, maar wel 'YMMV'.
Is dat nog relevant om te vermelden in de topicstart naar jouw mening @Tuktop? Want dan voeg ik het toe! :)
12345j schreef op zondag 13 december 2020 @ 07:58:
Voor degene die last hebben van onscherp beeld via de PC.

Controleer je DPi instellingen of text scaling in Windows. Volgens mij zit daar ook ergens een instelling
'advanced scaling settings, Fix apps that are blurry.' <- die uit zetten.
Dat zou zich in het Nederlands vertalen naar de volgende stappen:
  • Windows 10
  • Instellingen
  • Systeem
  • Beeldscherm
  • Geavanceerde schaalinstellingen
  • Uit
Heb je daar ook een bron van @12345j al is het je eigen ervaring? :) Tevens toegevoegd aan de FAQ.
-tom-562 schreef op zondag 13 december 2020 @ 09:52:
Ik ben nu echt om, ik koop voorlopig geen console of zware game-PC meer. Gisteren wat met de instellingen lopen kloten; VP9 enabled via Stadia enhanced, in Cyberpunk chromatic aberration en motion blur uitgezet, en het ziet er heerlijk uit en speelt supersmooth en ziet er scherp uit.
Ook meteen 3 maanden Stadia Pro geredeemed op m'n pas aangeschafte Chromebook, dus binnenkort ook maar eens wat andere games checken!
Top, welkom bij de club! >:)

Why so serious?

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:56
Outcasters wat een leuk spel is dat tering he

Net zo verslavend als Orc must die :P

• Gumball
  • Niet online
JKratos schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:12:
[...]

Gistermiddag ook in de wacht gestaan, plek 60 en ben er toen uitgegooid >:)
Nu Google support maar gemaild. Hopelijk een nieuwe/aangepaste promocode en ook voordat het spul op is.

Op Twitter zijn ze zwaar actief en snel, maar reageren ze niet op mij :o ;)
Om welk twitteraccount gaat dat? Ik wil mijn issue van de geannuleerde bestelling graag aankaarten.

• Rebel8319
Wel jammer dat er nog geen support is voor 21:9 monitors ... alles wat ik nu ff opstart krijg ik zwarte balken aan de zijkant ...

• 12345j
Bobbreede schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:32:
[...]

Zal ik als opmerking meegeven aan Zeror :)
Hopelijk krijgen we snel een reactie op jouw topic @Ht87

[...]

Is dat nog relevant om te vermelden in de topicstart naar jouw mening @Tuktop? Want dan voeg ik het toe! :)

[...]

Dat zou zich in het Nederlands vertalen naar de volgende stappen:
  • Windows 10
  • Instellingen
  • Systeem
  • Beeldscherm
  • Geavanceerde schaalinstellingen
  • Uit
Heb je daar ook een bron van @12345j al is het je eigen ervaring? :) Tevens toegevoegd aan de FAQ.

[...]

Top, welkom bij de club! >:)
Nee ik heb dit zelf niet geprobeerd, ik heb het probleem namelijk niet. maar ik zie het vaker voorbij komen op Reddit. Ik was benieuwd of iemand hier kan verifiëren of het helpt. Ik denk dat het vooral zou kunnen helpen wanneer je desktop op een hoge resolutie staat ingesteld.

Een van de bronnen:
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

[ Voor 6% gewijzigd door 12345j op 13-12-2020 11:12 ]

• Mrtnl
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-01 16:03
Therach schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:10:
[...]

Ben benieuwd naar je update :) heb hetzelfde probleem

• 12345j
Misschien aan de FAQ ook toevoegen dat je de Stadia controller kunt opstarten zonder automatisch te koppelen aan de CCU door de knop iets langer ingedrukt te houden? Ik merk dat veel mensen dit niet weten.

Hoewel dat mogelijk meer een 'tips voor nieuwe gebruikers' is, Dan een FAQ.

[ Voor 16% gewijzigd door 12345j op 13-12-2020 11:20 ]

12345j schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:19:
Misschien aan de FAQ ook toevoegen dat je de Stadia controller kunt opstarten zonder automatisch te koppelen aan de CCU door de knop iets langer ingedrukt te houden? Ik merk dat veel mensen dit niet weten.

Eens @Bobbreede, ook dat je na het aanzetten van je controller direct de toetsencombinatie om te koppelen kunt invoeren (voor de tweede 'tril'), of is dat wat je bedoelde @12345j ?

[ Voor 7% gewijzigd door Ht87 op 13-12-2020 11:24 ]

• 12345j
Ht87 schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:23:
[...]

Eens @Bobbreede, ook dat je na het aanzetten van je controller direct de toetsencombinatie om te koppelen kunt invoeren (voor de tweede 'tril') om te voorkomen dat hij automatisch de CCU opstart als je bv op laptop of telefoon wil gamen.
Uuuhm, ik bedoelde ingedrukt houden t/m tweede tril zodat hij wit gaat knipperen. Wat jij verteld heb ik nog niet geprobeerd.

Maar Inderdaad handig om te weten, want de gevolgen hiervan zijn vaak niet te overzien wanneer je partner Netflix heeft opstaan met zijn/haar favoriet serie. (Ja, spreek uit ervaring)

[ Voor 12% gewijzigd door 12345j op 13-12-2020 11:29 ]

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10-2025
Jessed93 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 22:49:
[...]

Zelfde probleem hier met een Mastercard van KBC (belgische bank). Afgewisseld met een OR-CCSEH-22 error. Helaas nog geen oplossing gevonden 8)7
Laat me weten als je een oplossing hebt. Ik zit ook bij KBC en heb dezelfde error. Ik heb in de bank app betalingen op internet al eens aan en af gezet en de regio ook aangepast van Europe naar World maar dat deed dus niks. Add blocker staat ook af.

• Zhankou
  • Laatst online: 23-05-2025
12345j schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:19:

Koppelt hij automatisch dan? Ik voer altijd de code in..

• 12345j
Zhankou schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:01:
[...]

Koppelt hij automatisch dan? Ik voer altijd de code in..
Vreemd genoeg bij mijn CCU automatisch. Maar laptop niet.

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Kak, morgen komt DHL met mijn controler en CU maar ik zie nu dat mijn adres niet klopt.
Straat en huisnummer klopt wel maar ik heb mijn oude postcode ingevuld... |:( |:(

Ik vermoed dat DHL naar het postcode kijkt en naar het huisnummer.
En op DHL kan ik ook niets veranderen

Dom dom dom.

Net even een briefje in de bus gedaan dat ze gewoon mijn pakketje mogen aannemen en mij een appje kunnen sturen als is binnen is. (of als ze niet thuis zijn, de track and trace briefje mogen doorappen).

Met heel veel geluk, vult de goede man/vrouw van DHL het adres in ipv van de postcode.

Meer dan ik dacht...

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-01 12:32
Hier is het inmiddels ook gelukt om de CCU en Controller te bestellen. Had op N26 wat problemen met de verificatie en dankzij Reddit dit opgelost door een Revolut account te nemen.

Hoop dat Cyberpunk een beetje met controller te doen is trouwens. Heb namelijk een behoorlijke accu-drain wanneer ik stadia in MacOS draai.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hoe snel krijg ik die bundel als ik nu Cyberpunk koop, weet iemand dat?

Want wil graag Cyberpunk spelen maar op de Ps5 draait het voor geen meter, en ben over een weekje twee weken vrij waarvan mijn vrouw de eerste wel werkt. Oftewel een perfecte cyberpunk week maar dan moet ik natuurlijk wel de controller en ChromeStick hebben :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Tuktop
Bobbreede schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:32:

[...]
Ja lijkt me nuttige info; er komen regelmatig vragen over voorbij. Lekker bezig trouwens! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Tuktop op 13-12-2020 12:26 ]

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10-2025
Donstil schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:24:

Want wil graag Cyberpunk spelen maar op de Ps5 draait het voor geen meter, en ben over een weekje twee weken vrij waarvan mijn vrouw de eerste wel werkt. Oftewel een perfecte cyberpunk week maar dan moet ik natuurlijk wel de controller en ChromeStick hebben :)
Ik heb de mail deze morgen gekregen, levering geschat tussen 1-4 januari. (België)
Probleem is echter dat ik de betaling van 0€ er niet door krijg...

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-01 09:07

Denko

|{ing Øf ßlitz

Besteld dec 11
Verzonden dec 12
Levering dec 14–15

Bij mij iig in nederland. Maarja, geen idee of dat in de afgelopen 2 dagen veranderd is

PSN & XBL: Denkoyugo

• Donstil
  • Niet online
Denko schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:45:
[...]

Besteld dec 11
Verzonden dec 12
Levering dec 14–15

Bij mij iig in nederland. Maarja, geen idee of dat in de afgelopen 2 dagen veranderd is
Inrage schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:26:
[...]

Ik heb de mail deze morgen gekregen, levering geschat tussen 1-4 januari. (België)
Probleem is echter dat ik de betaling van 0€ er niet door krijg...
Aah daar zit nog al wat tussen. Nou dan gok ik het maar :)

Edit: oké Cyberpunk gekocht. 49,95 want had nog 10,- korting. Ben benieuwd wanneer die code komt.

De première bundel is nu 16-17dec volgens de Nederlandse store.

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 13-12-2020 13:03 ]

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:34

Vrijdag besteld, morgen of dinsdag binnen.

• Donstil
  • Niet online
tlpeter schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:19:
[...]

Vrijdag besteld, morgen of dinsdag binnen.
Nice. Dat is toch wel lekker vlot.

Nu alleen nog even wachten tot ik mijn code krijg.

• Workingtitle
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11-01 13:22
Levertijd ligt volgens mij al tegen oudjaar of zelfs in het nieuwe jaar. Hij schuift hard op.
Donderdag was levertijd 14-15
Vrijdagavond al 19-20
Zaterdag alweer een week later

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-01 10:21
Neem je stadia eerst een account aanmaken.

Wil je Cyberpunk met gratis controller en CCU en je wilt betalen met PayPal zonder cc is het alleen mogelijk via de stadia App op je (mobiel).
Is je betaling voldaan dan krijg je een mail met de gebruikelijke code om je STADIA PREMIERE EDITION met de gratis controller en CCU te claimen.

In de link in de mail kom je op de website Google Store terecht waar de code automatisch wordt verrekend in het winkelmandje van 99 euro naar 0,0 euro en gratis verzending adres gegevens zijn al ingevuld alleen de cc gegevens niet en zonder deze gegevens kun je de stadia premiere edition met gratis controller/CCU niet claimen, een andere optie zoals PayPal is niet mogelijk via deze weg. een andere manier om te claimen is er ook niet zonder de cc gegevens.

Weet eigenlijk ook niet, want ik doe nooit betalingen uit de google store voor mij is het ook nieuw dat alle betalingen uit de google store wat het ook mag zijn alleen mogelijk is via een cc betaling. of zijn er andere opties.

• Donstil
  • Niet online
J.E. Weinor schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:47:
Neem je stadia eerst een account aanmaken.

Wil je Cyberpunk met gratis controller en CCU en je wilt betalen met PayPal zonder cc is het alleen mogelijk via de stadia App op je (mobiel).
Is je betaling voldaan dan krijg je een mail met de gebruikelijke code om je STADIA PREMIERE EDITION met de gratis controller en CCU te claimen.
Kreeg je die mail snel? Ik heb gewoon met CC betaald verder.

• Rebel8319
Donstil schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:06:
[...]

Ja ik hier ook gisteren avond , betaald met CC en ook geen mail voor die code gekregen nog

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:33
Wat een heerlijk spel, Cyberpunk!! Meer gta dan ik had verwacht maar minder vechtscenes en meer verhaal. Ik vind het heerlijk! Ben begonnen als Corpo maar heb het gevoel dat ik nog wel een paar keer overnieuw ga spelen. Zelfs met corpo.

Ongelofelijk tof om te zien dat stadia zo lekker werkt icm CP terwijl de rest van de outlets best veel problemen lijken te hebben.

Het is niet perfect hoor, genoeg bugs en gisteravond kreeg ik ineens 860p ofzo terwijl ik 4k/30 zou moeten krijgen maar door de bank genomen het gevoel dat ik cp77 op het juiste platform heb gekocht en back in maart ook goed heb gedaan om geen console te kopen maar stadia :D

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-01 10:21
Donstil schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:06:
[...]

@Donstil

Ik heb op 3 december cyberpunk gereviseerd op 10 december ingangsdatum cyberpunk bespeelbaar is, is ook gelijk de betaling afgeschreven van mijn PayPal rekening.
Op de zelfde datum 10 december kreeg ik de mail al toegezonden met code om te claimen.

Ik heb de code nog niet geclaimd wegens geen cc betaling en wacht nog af de mail van google als mogelijkheid.

In mijn vorige post gaf ik het ook al aan. ;)
Pagina: 1 ... 75 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord