Volgens mij staat nergens officieel vast dat je ook maar iets binnen een week ontvangt (in NL). In de voorwaarden staat dat je er een krijgt vóór 17 januari zover ik weet.
Ik ga het vanavond ervaren. Moet zeggen dat ik 30fps in veel games gewoon nog gewend ben vanaf de oude Xbox One. Dus wellicht merk ik het hierin niet erg.rwbk schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:43:
[...]
Ja 30 fps gelijk weer naar fps mode gegaan.
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Topper! Verschil tussen visual en performance, is nauwelijks te zien. Opties aan of uit, ben ik nog niet over uit.RoFlame schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:45:
[...]
Inderdaad, helemaal mee eens... Vind het ook bijzonder dat ze dat soort dingen toevoegen, ben er zelf helemaal niet van, bij mn foto's gaat het ook altijd direct uit in lightroom![]()
Heb even een vergelijking gemaakt tussen performance / visual en alle grafische settings uit of niet (niet specifiek alle settings één voor één getest).
Je ziet in de screenshots bij het hek heel duidelijk dat hij scherper is met grafische opties uit, en voelt over algemeen echt wel scherper en gewoon prima zo. Qua visual mode zie je vooral dat de schaduwen wat mooier zijn (Zie bv bij de auto of de stenen op de grond), maar qua frames voor mij niet lekker speelbaar.
Performance mode met alle grafische opties uit:
[Afbeelding]
Performance mode met alles aan:
[Afbeelding]
Visual mode aan met alle opties uit:
[Afbeelding]
Visual mode met alle opties aan:
[Afbeelding]
Het is first person dan vind ik 30fps niet echt prettig geen idee waarom. Maar wordt dan misselijk ofzoPeter_Aragorn schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:40:
[...]
Ik ga het vanavond ervaren. Moet zeggen dat ik 30fps in veel games gewoon nog gewend ben vanaf de oude Xbox One. Dus wellicht merk ik het hierin niet erg.
Veel dank! Ik ga zeker voor de Performance mode met alle opties uit. Ziet er goed strak uit.RoFlame schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:45:
[...]
Inderdaad, helemaal mee eens... Vind het ook bijzonder dat ze dat soort dingen toevoegen, ben er zelf helemaal niet van, bij mn foto's gaat het ook altijd direct uit in lightroom![]()
Heb even een vergelijking gemaakt tussen performance / visual en alle grafische settings uit of niet (niet specifiek alle settings één voor één getest).
Je ziet in de screenshots bij het hek heel duidelijk dat hij scherper is met grafische opties uit, en voelt over algemeen echt wel scherper en gewoon prima zo. Qua visual mode zie je vooral dat de schaduwen wat mooier zijn (Zie bv bij de auto of de stenen op de grond), maar qua frames voor mij niet lekker speelbaar.
Performance mode met alle grafische opties uit:
[Afbeelding]
Performance mode met alles aan:
[Afbeelding]
Visual mode aan met alle opties uit:
[Afbeelding]
Visual mode met alle opties aan:
[Afbeelding]
Same, bij 3rd person of wat tragere games kom je er soms nog wel mee weg, maar first person + schieten moet toch echt op 60fps imo.rwbk schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:44:
[...]
Het is first person dan vind ik 30fps niet echt prettig geen idee waarom. Maar wordt dan misselijk ofzo
[ Voor 8% gewijzigd door Tuktop op 10-12-2020 11:46 ]
Oh nee, is ook prima natuurlijk.rwbk schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:44:
[...]
Het is first person dan vind ik 30fps niet echt prettig geen idee waarom. Maar wordt dan misselijk ofzo
Denk hier performance mode. Motion blur gaat hier wel aan denk ik.
Ik laat dat zelf even afhangen van de CCU vanavond, zal mogelijk toch iets anders zijn dan de pc nu. Maar het verschilt tussen de opties is iig wel te zien in chrome.Peter_Aragorn schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:43:
[...]
Topper! Verschil tussen visual en performance, is nauwelijks te zien. Opties aan of uit, ben ik nog niet over uit.
Daar heb je wel een punt.RoFlame schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:00:
[...]
Ik laat dat zelf even afhangen van de CCU vanavond, zal mogelijk toch iets anders zijn dan de pc nu. Maar het verschilt tussen de opties is iig wel te zien in chrome.
Motion Blur gaat sowieso aan, want ik vind dat in beweging wel echt iets toevoegen. CA hoeft van mij inderdaad ook niet perse.
Omdat het begin binnenin een gebouw is en ik nog geen actie heb mee gemaakt (snelle beelden) kan ik nog niet echt een verschil kunnen zien tussen in de verschillende modi. Voorlopig laten staan op visual met chromatic uit.
Het zier er prima uit!
Dat lijkt mij ook wel tof inderdaad!Bobbreede schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:12:
[...]
[...]
Én als je The Division 2 koopt kan je af en toe met een aantal van hier samen gamen!
Oke dit is vaag.. Ligt het aan mij of zie ik maar een paar games op de stadia website? Het is ook best ruk dat er totaal geen zoekfunctie is op de site.
[ Voor 23% gewijzigd door Possible op 10-12-2020 12:12 ]
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Zonder Pro? Dan is het niet alleen beperkt op 1080p maar ook zonder HDR. Ik denk dat dit laatste het grootste verschil gaat zijn in een game als Cyberpunk.Haay schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:09:
[...]
Zojuist even Cyberpunk op mijn PC (in Chrome browser full-screen Stadia scherm) in visual mode uitgeprobeerd. Gisteravond toevallig nog even The Witcher 3 (lokaal geïnstalleerd) op mijn PC gespeeld, maar waar TW3 ontzettend scherp is vind ik Cyberpunk erg 'soft' in beeld.
Ik heb een 1920x1080 scherm, dus zou de 1080p van Cyberpunk dan toch ook scherp moeten zijn ? Mis ik iets of is dit gewoon een verschil tussen Stadia en lokaal geïnstalleerd?
https://www.reddit.com/r/...comparison_hdr_vs_no_hdr/
[ Voor 24% gewijzigd door Marzman op 10-12-2020 12:30 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Dat zal het wel zijn, ik kom ook nergens met Corona (thuiswerken, al de tweede lockdown dit jaar).barrymossel schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:26:
[...]
Heeft volgens mij grotendeels met je demografische gegevens en locatie te maken. Als je veel in winkels komt kan er nog wel wat omhoog komen. Heb vannachtvoor Cyberpunk 10 euro ingeleverd.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Die zoekfunctie is onderweg. Verder moet je flink wat games zien, dus wellicht even een screenshot plaatsen?Possible schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:08:
[...]
Dat lijkt mij ook wel tof inderdaad!
Oke dit is vaag.. Ligt het aan mij of zie ik maar een paar games op de stadia website? Het is ook best ruk dat er totaal geen zoekfunctie is op de site.
Ik heb hen op visual staan, naar ben sowieso redelijk ongevoelig voor 30 of 60fps. Spel ziet er prima uit. Ik moest wel HDR instelling aanpassen zodat de interface een stuk feller is, anders was de text moeilijk leesbaar. Dus dat is nog een tip!RoFlame schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:00:
[...]
Ik laat dat zelf even afhangen van de CCU vanavond, zal mogelijk toch iets anders zijn dan de pc nu. Maar het verschilt tussen de opties is iig wel te zien in chrome.
Verder tot dusver wel waar ik een beetje bang voor was, de keuzes in een conversatie zijn enorm beperkt. Vaak maak je een keuze, en dan moet je na een oneliner alsnog de andere optie selecteren, er was dus helemaal geen keuze. Ik hoop dat dit wel beter wordt verderop in het spel.
https://twitter.com/jtmooten/status/1337009705839943684
De ontzettend aardige mensen van
@GoogleStadia
hebben me uit de brand geholpen en hebben na m'n gesmolten PC een code van #Cyberpunk2077 voor me geregeld 🙏
Ik ga er gelijk mee aan de slag en laat ook de verschillen weten tussen de PC en Stadia versie!
[ Voor 51% gewijzigd door Ronwiel op 10-12-2020 13:25 ]
Als ik zie hoe slecht PS4 en Xbox one versie zijn kwa performance
Ik heb in Chrome in de Stadia Enhanced extensie VP9 aangezet (had ik eerder nog niet gedaanMarzman schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:18:
Zonder Pro? Dan is het niet alleen beperkt op 1080p maar ook zonder HDR. Ik denk dat dit laatste het grootste verschil gaat zijn in een game als Cyberpunk.
Wanneer ik op termijn de CCU met Stadia Controller binnen heb en op de 4K OLED TV met HDR kan spelen zal ik nog eens de grafische kwaliteit vergelijken.
Dat heb ik nu ook. Mijn PC monitor is een 1920x1080 resolutie Iiyama MVA-paneel dus hogere resolutie kan ik daar toch niet zien.djerror schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:50:
Met stadia basic dus ook prima te spelen op 1080p?.hoger gaat mijn pc monitor ook niet (voor cyberpunk)...dad aan de stadia haha
Mijn zoon (14) vroeg al of hij Cyberpunk vanuit de Family Library ook mocht spelen.
Ik zei: het is 18+ ...
Hij: vind ik niet erg hoor.
Ik: zit sex en naakt in hoor.
Hij: Oh, laat maar.
#Dadia
[ Voor 28% gewijzigd door Haay op 10-12-2020 13:58 ]
Echt super te spelen ja! En dan op iig chromatic abberration uit te zettein in de grafische instellingen in Cyberpunk, dan is hij een stuk scherper. Ook kan het baat hebben om de Stadia enhanched plugin te installeren in chrome en daarmee de stream op vp9 te forceren, schijnt ook weer net wat scherper te zijn.djerror schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:50:
Met stadia basic dus ook prima te spelen op 1080p?.hoger gaat mijn pc monitor ook niet (voor cyberpunk)...dad aan de stadia haha
Dat met vp9 had ik net ook nog extra geprobeerd, en dat lijkt ook echt nog te schelen inderdaad!Haay schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:53:
[...]
Ik heb in Chrome in de Stadia Enhanced extensie VP9 aangezet (had ik eerder nog niet gedaan) en dat maakt inderdaad wel verschil. Het ziet er scherper uit dan met de standaard instelling. Nog niet zo scherp als wanneer ik de game lokaal op de PC zou draaien, maar wel beter dan het eerst was.
Wanneer ik op termijn de CCU met Stadia Controller binnen heb en op de 4K OLED TV met HDR kan spelen zal ik nog eens de grafische kwaliteit vergelijken.
Hoe kan ik deze nu spelen zonder controller en Chromecast ultra? want die heb ik nog niet. Ik wil deze eigenlijk op de tv gaan spelen. Op één van de tv's hier in huis is wel een normale chromecast ingebouwd.
En ga ik nu vóór medio januari een link ontvangen om de controller en Chromecast Ultra te reserveren?
(Even er nu vanuit gaande dat mijn Dell XPS 13 deze game niet gaat trekken)
Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080
Er is btw ook een Cyberpunk topic, wellicht kan iedereen daar z'n ei kwijt.
Whatever.
Ja maar draait Cyberpunk nou op 60fps of niet? Met raytracing en wanneer krijg ik mijn CCU? Weet je ook wanneer FIFA 22 uitkomt?Harmen schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:13:
Met alle respect hoor, maar dezelfde vragen komen hier telkens terug. Zoeken, wellicht kan iemand de OP aanpassen net FAQs?
Er is btw ook een Cyberpunk topic, wellicht kan iedereen daar z'n ei kwijt.
60 keer fappen per seconde, gaytracing en Fifa 22 komt begin 2122.JDFS schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:16:
[...]
Ja maar draait Cyberpunk nou op 60fps of niet? Met raytracing en wanneer krijg ik mijn CCU? Weet je ook wanneer FIFA 22 uitkomt?
Check deze post:JDFS schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:35:
@KlaasjeNL maar hopelijk wel voordat GTA VI ook op de Stadia komt toch? Want in 2023 trekken ze de stekker eruit, kijk maar op die website Google Graveyard ofzo. Ik vertrouw Google niet zo maar ik maak wel gebruik van Google zelf iedere dag, cookies zijn uitgeschakeld.
versc049 in "[Google Stadia] Algemene ervaringen topic"
Geen idee of en wanneer ze de stekker eruit trekken, maar met 60 keer fappen per seconde, kom je sowieso wel aan je trekken.JDFS schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:35:
@KlaasjeNL maar hopelijk wel voordat GTA VI ook op de Stadia komt toch? Want in 2023 trekken ze de stekker eruit, kijk maar op die website Google Graveyard ofzo. Ik vertrouw Google niet zo maar ik maak wel gebruik van Google zelf iedere dag, cookies zijn uitgeschakeld.
Oh ik dacht dat het in 2085 zou komen? Het is nu 2077 toch?KlaasjeNL schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:32:
[...]
60 keer fappen per seconde, gaytracing en Fifa 22 komt begin 2122.
Je kan op je xps 13 via stadia spelen met keyboard/muis of een controllermartin484 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:11:
Ik heb op 27 november ook gebruik gemaakt van de actie om Cyberpunk te kopen met gratis controller en Chromecast Ultra.
Hoe kan ik deze nu spelen zonder controller en Chromecast ultra? want die heb ik nog niet. Ik wil deze eigenlijk op de tv gaan spelen. Op één van de tv's hier in huis is wel een normale chromecast ingebouwd.
En ga ik nu vóór medio januari een link ontvangen om de controller en Chromecast Ultra te reserveren?
(Even er nu vanuit gaande dat mijn Dell XPS 13 deze game niet gaat trekken)
Study everything, You'll find something you can use
Ik hoop niet dat je mijn reactie serieus hebt genomen
Bedankt voor je antwoord! Ik ga het straks eens proberen.Castor385 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:52:
[...]
Je kan op je xps 13 via stadia spelen met keyboard/muis of een controller
Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080
Net Google support gesproken. Ze gaan vanaf 1 week ná release beginnen met het verzenden van de promo codes.
Blijkbaar hebben ze hier ook een aparte Bach hardware voor want ik kan er nu geen bestellen en straks met de code retour sturen. Jammer, want heb nog geen controller en ben nu toch pc gebonden met mijn ps4 controller.
Dat is toch weer andere info dan eerder op Reddit:Currry schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:06:
Geen idee of hier de info gewaardeerd wordt of in het Cyberpunk topic.
Net Google support gesproken. Ze gaan vanaf 1 week ná release beginnen met het verzenden van de promo codes.
Blijkbaar hebben ze hier ook een aparte Bach hardware voor want ik kan er nu geen bestellen en straks met de code retour sturen. Jammer, want heb nog geen controller en ben nu toch pc gebonden met mijn ps4 controller.
Vreemd bericht inderdaad. Ik zou denken toch binnen een week? Zoals ook hier nogmaals bevestigd.KlaasjeNL schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:11:
[...]
Dat is toch weer andere info dan eerder op Reddit:
[...]
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share
Misschien hebben we in NL gewoon pech.
[ Voor 4% gewijzigd door 12345j op 10-12-2020 15:14 ]
Pech met een incompetente klantenservicemedewerker?12345j schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:14:
[...]
Vreemd bericht inderdaad. Ik zou denken toch binnen een week? Zoals ook hier nogmaals bevestigd.
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share
Misschien hebben we in NL gewoon pech.
https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3KlaasjeNL schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:15:
[...]
Pech met een incompetente klantenservicemedewerker?Ik heb meer vertrouwen in het internationale kanaal.
Zegt genoeg haha
Wacht even. Het voordeel van chromatic aberration bij een video game staat los van het negatief effect in een stilstaande foto of screenshot.RoFlame schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:45:
[...]
Inderdaad, helemaal mee eens... Vind het ook bijzonder dat ze dat soort dingen toevoegen, ben er zelf helemaal niet van, bij mn foto's gaat het ook altijd direct uit in lightroom
Chromatic aberration verzacht de scherpe randen waardoor het wat minder CG oogt. Bij bewegende beelden kan dat een prettig effect zijn. Dit staat dus los van het feit dat het op een foto een ongewenst effect van de lens is.
Ze voegen het echt niet toe als het alleen maar een nadelig effect zou geven.
Ik wou hem net plaatsen ja
Zegt genoeg inderdaad... Denk dat de halve wereld het zo ongeveer wilt weten, ben echt wel benieuwd hoeveel mensen hem nu daadwerkelijk hebben gekocht op Stadia
Ik ben helemaal geen gamer, Portal 2 is de enige moderne game die ik heb uitgespeeld toen ik nog studeerde (en ik heb nog wel eens een tijdje Mirrors Edge geprobeerd, maar blijven steken ergens). Ooit een PSP gehad, wel demootjes gespeeld en halverwege GTA blijven steken, maar dat was vooral een PodCast/VodCast/Media device voor mij in de pre-smartphone era.
Af en toe probeer ik weer eens te beginnen, omdat het toch wel leuk is ergens, maar ik ben echt slecht en kom vaak niet door het tutorial level voordat ik ongemotiveerd raak. (Wel alle super mario's op de nes classic edition uitgespeeld trouwens, samen met m'n vrouw, met veel safegames).
In nog zo'n staat van misplaatst entiousiasme had ik een 8bitdo controller gekocht, maar merkte al snel dat mijn laptop echt geen gamelaptop is: wat spellen die je toen gratis op Steam of GOG kon claimen geprobeerd, maar buiten wat indie 2D spelletjes draaide dat voor geen meter. En die 2D spelletjes konden me ook niet echt boeien.
Ik heb in april 2 maanden gratis stadia pro gehad, met plezier Glyt uitgespeeld maar toch Pro weer opgezegd omdat het toch wel prijzig was voor die ene keer per week dat ik ermee speelde. Nu kreeg ik weer 3 maanden gratis Pro, omdat ik een chromebook heb, en nu heb ik Lara Croft and the Temple of Osiris uitgespeeld, en ik was toch al weer snel op zoek naar een volgende game om aan te beginnen.
Nu in de sales de Tomb Raider triologie gekocht voor uiteindelijk €20,-, zodat ik kan blijven spelen als m'n gratis Stadia Pro weer af loopt. En dan nu toch ook maar CyberPunk, vooral omdat ik denk dat zo'n dedicated stadia controller het toch wel een stuk makkelijker maakt om van device te switchen. Ik wissel nu tussen m'n telefoon/chromebook/Mi Box/laptop/werk-laptop, maar van dat bluetooth pairen wordt ik wel een beetje maf ondertussen.
Ik had nooit van m'n leven een paar honderd euro aan een console of game-PC uit gaan geven, maar nu lijkt Stadia me toch steeds meer aan het gamen te krijgen.
Waarschijnlijk moet Stadia het niet hebben van mensen zoals mij, want met de uitgaven die ik voorlopig heb gedaan ben ik waarschijnlijk het komende jaar zoet. Maar ik denk wel dat het uniek voor Stadia is dat ze zo makkelijk mensen aan het moderne gamen kunnen laten snuffelen, en een deel van die mensen zou zomaar eens kunnen veranderen in "echte gamers", of dan toch "echte game consumenten".
Het lijkt heel veel. Tenminste, als je nagaat dat Cyberpunk op dit moment de meest besproken game is en je volgt de nieuwsberichten, fora, reviews etc. dan zie je flink wat reacties waar "Stadia" in voorkomt. Stadia genereert echt flink wat aandacht op dit moment, ook onder gamers die op consoles flink wat problemen ondervinden. Die actie met de Premiere Edition lijkt een meesterlijke zet.RoFlame schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:27:
[...]
Ik wou hem net plaatsen ja![]()
Zegt genoeg inderdaad... Denk dat de halve wereld het zo ongeveer wilt weten, ben echt wel benieuwd hoeveel mensen hem nu daadwerkelijk hebben gekocht op Stadia
Ben je toevallig ook een #Dadia?MaffeMaarten schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:34:
Jubelverhaal van een "niet-gamer"
Ik ben helemaal geen gamer, Portal 2 is de enige moderne game die ik heb uitgespeeld toen ik nog studeerde (en ik heb nog wel eens een tijdje Mirrors Edge geprobeerd, maar blijven steken ergens). Ooit een PSP gehad, wel demootjes gespeeld en halverwege GTA blijven steken, maar dat was vooral een PodCast/VodCast/Media device voor mij in de pre-smartphone era.
Af en toe probeer ik weer eens te beginnen, omdat het toch wel leuk is ergens, maar ik ben echt slecht en kom vaak niet door het tutorial level voordat ik ongemotiveerd raak. (Wel alle super mario's op de nes classic edition uitgespeeld trouwens, samen met m'n vrouw, met veel safegames).
In nog zo'n staat van misplaatst entiousiasme had ik een 8bitdo controller gekocht, maar merkte al snel dat mijn laptop echt geen gamelaptop is: wat spellen die je toen gratis op Steam of GOG kon claimen geprobeerd, maar buiten wat indie 2D spelletjes draaide dat voor geen meter. En die 2D spelletjes konden me ook niet echt boeien.
Ik heb in april 2 maanden gratis stadia pro gehad, met plezier Glyt uitgespeeld maar toch Pro weer opgezegd omdat het toch wel prijzig was voor die ene keer per week dat ik ermee speelde. Nu kreeg ik weer 3 maanden gratis Pro, omdat ik een chromebook heb, en nu heb ik Lara Croft and the Temple of Osiris uitgespeeld, en ik was toch al weer snel op zoek naar een volgende game om aan te beginnen.
Nu in de sales de Tomb Raider triologie gekocht voor uiteindelijk €20,-, zodat ik kan blijven spelen als m'n gratis Stadia Pro weer af loopt. En dan nu toch ook maar CyberPunk, vooral omdat ik denk dat zo'n dedicated stadia controller het toch wel een stuk makkelijker maakt om van device te switchen. Ik wissel nu tussen m'n telefoon/chromebook/Mi Box/laptop/werk-laptop, maar van dat bluetooth pairen wordt ik wel een beetje maf ondertussen.
Ik had nooit van m'n leven een paar honderd euro aan een console of game-PC uit gaan geven, maar nu lijkt Stadia me toch steeds meer aan het gamen te krijgen.
Waarschijnlijk moet Stadia het niet hebben van mensen zoals mij, want met de uitgaven die ik voorlopig heb gedaan ben ik waarschijnlijk het komende jaar zoet. Maar ik denk wel dat het uniek voor Stadia is dat ze zo makkelijk mensen aan het moderne gamen kunnen laten snuffelen, en een deel van die mensen zou zomaar eens kunnen veranderen in "echte gamers", of dan toch "echte game consumenten".
Vergis je overigens niet: Stadia heeft soms hele scherpe aanbiedingen waardoor je (ik in elk geval) meer koopt dan op voorhand de bedoeling was.
SchuldigKlaasjeNL schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:37:
[...]
Ben je toevallig ook een #Dadia?![]()
Vergis je overigens niet: Stadia heeft soms hele scherpe aanbiedingen waardoor je (ik in elk geval) meer koop dan op voorhand de bedoeling was.
Wat betreft die aanbiedingen, ik wou eerst maar één Tomb Raider kopen inderdaad, dus daar ben ik al wel een beetje ingetrapt ja. ¯\_(ツ)_/¯
Borderlands 3 kost nu maar een tientje.MaffeMaarten schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:43:
[...]
Schuldig, ik had nog niet van Dadia gehoord, maar toen ik het las klonk het meteen heel logisch
.
Wat betreft die aanbiedingen, ik wou eerst maar één Tomb Raider kopen inderdaad, dus daar ben ik al wel een beetje ingetrapt ja. ¯\_(ツ)_/¯
Welkom bij de club
desimal90 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:05:
Ik heb ook maar Stadia cyberpunk gekocht met 10 euro korting & stadia pro gratis. Hoe lang duurt het voordat je deze code krijgt ?
:fill(white):strip_exif()/f/image/6M73IzUkRekIfepUVq9bOnCl.png?f=user_large)
Blijkbaar krijgt het Google Stadia team ontzettend veel vragen hierover!
Dat wordt nog ruim 37 dagen wachten op de code in je mail dan nog indienen in de store en dan maar afwachten op de verzending wanneer je het binnen hebtbarrymossel schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:34:
[...]
Volgens mij staat nergens officieel vast dat je ook maar iets binnen een week ontvangt (in NL). In de voorwaarden staat dat je er een krijgt vóór 17 januari zover ik weet.
Aanzienlijk wat neem ik aan, dit was een goed genoege deal om koopjesjagers gewoon voor herverkoop te laten kopen. Als je de game al wilde hebben heb je met verkoop de game gewoon gratis.RoFlame schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:27:
[...]
Ik wou hem net plaatsen ja![]()
Precies dit. Ik heb de game + controller + pro (voor 3 maanden) straks gratis en met wat geluk nog wat geld over voor een kratje bierPheace schreef op donderdag 10 december 2020 @ 16:56:
[...]
Aanzienlijk wat neem ik aan, dit was een goed genoege deal om koopjesjagers gewoon voor herverkoop te laten kopen. Als je de game al wilde hebben heb je met verkoop de game gewoon gratis.
Vaak bu'j te bang!
Thanks for your patience~
https://www.theverge.com/...__twitter_impression=true
The verge positief over Stadia, didn't expect that
[ Voor 26% gewijzigd door Pukson op 10-12-2020 18:14 ]
Even zoeken in het topic is pas 100x gezegd.desimal90 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:05:
Ik heb ook maar Stadia cyberpunk gekocht met 10 euro korting & stadia pro gratis. Hoe lang duurt het voordat je deze code krijgt ?
ONTOPIC
cyberpunk speelt erg lekker. Heb wel een moment gehad met wat framedrops.
Klopt. Je kan wel drie maanden gratis krijgen bij aankoop van een Chromebook (weet ik uit ervaringAmdwarrior schreef op donderdag 10 december 2020 @ 18:48:
3 maanden pro zit toch allang niet meer bij premier editie?
Edit:
Hier de link naar de Chromebook deals: https://www.google.com/intl/nl_nl/chromebook/perks/
[ Voor 16% gewijzigd door P_E_T_E_R op 10-12-2020 18:57 ]
Verwijderd
Hebben jullie dit ook?
Heb Stadia Pro (Founder).
Heb je de game toevallig korter dan een kwartier geleden gespeeld op een laptop/tablet etc.?Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:02:
Ik zie bij het spelen van Cyberpunk via CCU op TV de volgende melding: "Close and reopen your game for 4K resolution support".
Hebben jullie dit ook?
Heb Stadia Pro (Founder).
Verwijderd
Nee. Vanmiddag via CCU (bekabeld, Tweak 1Gb) op Samsung 8K TV. In game: staat op visuals.PeterB92 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:15:
[...]
Heb je de game toevallig korter dan een kwartier geleden gespeeld op een laptop/tablet etc.?
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2020 19:36 ]
Same here. En ik heb Stadia ook nog nooit zo blurry gezien trouwens...Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:25:
[...]
Nee. Vanmiddag via CCU (bekabeld, Tweak 1Gb) op Samsung 8K TV. In game: staat op visuals.[Afbeelding]
Edit: Denk dat er ff een bug was ofzo. Nu werkt het wel en de blur is weg.
Welk Lifepath gaan de Dadia's hier voor?
[ Voor 10% gewijzigd door Peter_Aragorn op 10-12-2020 19:43 ]
In heb daarnet even snel Cyberpunk opgestart via ccu en kreeg exact dezelfde melding ....Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:25:
[...]
Nee. Vanmiddag via CCU (bekabeld, Tweak 1Gb) op Samsung 8K TV. In game: staat op visuals.[Afbeelding]
Nooit eerder gehad.
Hier meer info over hoe we toch van 4k kunnen genieten?
Preorder op 4 Dec, levering controller/ccu 14/15 Dec.
[ Voor 31% gewijzigd door azazel1983 op 10-12-2020 20:09 ]
Ja, de standaard editie is prima. Niet iedereen heeft de expension al aangeschaft.Possible schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:59:
The Division 2 standaard edition is voldoende met met julie hier te kunnen knallen online ?
Stadia / PSN : whenheco
Nice! Heb je al 2 uur gespeeld zodat je niet meer kan refunden?azazel1983 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:08:
Hier is de promo code van de Cyberpunk actie inmiddels binnen!
Dat is wel snel. Hier nog geen bericht. 15 oktober gereserveerd.azazel1983 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:08:
Hier is de promo code van de Cyberpunk actie inmiddels binnen!
Wanneer gaan we weer?madcon schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:13:
[...]
Ja, de standaard editie is prima. Niet iedereen heeft de expension al aangeschaft.
Ik heb de credits 2 uur laten rollen op m'n telefoon zodat ik niet meer kan refunden inderdaad.belly89 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:25:
[...]
Nice! Heb je al 2 uur gespeeld zodat je niet meer kan refunden?
Heb verder niks in huis om het op te spelen dus de ccu is zeer welkom!
Zeker snel ja! Ik heb 19 okt gereserveerd en ook nog geen mail , maar zeker al voorbij die 2u speeltijd haha. Volgens m'n save game zit ik nu over de 4 uurKlaasjeNL schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:26:
[...]
Dat is wel snel. Hier nog geen bericht. 15 oktober gereserveerd.
Ook de standaard hier en er zit genoeg inPossible schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:59:
The Division 2 standaard edition is voldoende met met julie hier te kunnen knallen online ?
Steam/Epic: Deurstopper
Maar om het nu met een nieuwe game, een blockbuster tripple A game te mogen ervaren, wow. Je gaat naar Stadia, start op en je speelt binnen twee minuten (en ja ik heb het gefilmd!) En dat zonder installatie, zonder update, zonder patch.
Ik speel op een 1440p scherm, ik heb geprobeerd te forceren dat ie op 1440 of 4K streamt maar dat lukte niet, dus heb op 1080p gespeeld. Dan boet je wel in aan kwaliteit, ondanks geforceerd op VP9. (allemaal met de Stadia+ plug-in). Ben heel erg benieuwd straks als de CCU binnen is naar de kwaliteit op de tv (1080p). Desalniettemin, wat een ervaring en ook, wat een gaaf spel!
Wat betreft de kwaliteit, ik heb een aantal weken geleden gelezen dat het kan helpen de cache van je browser te wissen en de hardware versneller in te schakelen. Wellicht hebben anderen nog iets aan deze tip. Ik had het idee dat Sniper Elite er in ieder geval beter uit zag toen, evenals Hitman.
Why so serious?
Nu heb ik een speedtest met mijn telefoon gedaan over wifi en dan haal ik bijna de maximale snelheid van mijn verbinding (200mbps up/down). Vervolgens een speedtest via een of andere app op de CCU gedraaid en dan haal ik 100mbps up/down. De CCU is bedraad aangesloten, dus ik weet even niet waar het probleem hem nou in zit.
Iemand ervaring/tips?
Herkenbaar, niet zo zeer met CP maar met oa TD2. Connectie top en andere games werken prima maar TD2 continue connectiviteits meldingen.KlaasjeNL schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:31:
Ik dacht eindelijk aan Cyberpunk te beginnen, krijg ik in het menu al een melding dat er problemen zijn met mijn verbinding en dat de game mogelijk wordt afgesloten. Vervolgens in de instellingen van Stadia de verbinding gecontroleerd en daar geeft hij aan dat 4k op de huidige verbinding niet mogelijk is.
Nu heb ik een speedtest met mijn telefoon gedaan over wifi en dan haal ik bijna de maximale snelheid van mijn verbinding (200mbps up/down). Vervolgens een speedtest via een of andere app op de CCU gedraaid en dan haal ik 100mbps up/down. De CCU is bedraad aangesloten, dus ik weet even niet waar het probleem hem nou in zit.
Iemand ervaring/tips?
Zou het niet kunnen dat ze werken met clusters en dat je dan dmv load balancing wordt geconnect met een cluster in een ander land?
Oplossing was paar keer opnieuw opstarten en na een paar keer was de connectie top.
[ Voor 4% gewijzigd door Katseviool op 10-12-2020 21:41 ]
Thnx, heb ook getest met TD2, maar zelfde resultaat. Inmiddels is mijn vrouw ook weer wakker geworden naast mij op de bank, dus straks nog maar eens proberen.Katseviool schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:38:
[...]
Herkenbaar, niet zo zeer met CP maar met oa TD2. Connectie top en andere games werken prima maar TD2 continue connectiviteits meldingen. Zou het niet kunnen dat ze werken met clusters en dat je dan toevallig of dmv load balancing wordt geconnect met een cluster in een ander land.
Paar keer reconnecten of even wachten helpt inderdaad.KlaasjeNL schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:41:
[...]
Thnx, heb ook getest met TD2, maar zelfde resultaat. Inmiddels is mijn vrouw ook weer wakker geworden naast mij op de bank, dus straks nog maar eens proberen.
Ik heb het op de pc gespeeld, qua graphics vind ik het niet helemaal wat ik verwacht had. Ik heb de settings wel op 'framerate' staan, anders vind ik het niet echt speelbaar, zeker als je gaat schieten o.i.d..
Ik hoop dat het wat soepeler speelt op de Chromecast zelf, maar daarvoor moet ik nog ff wachten op de controller
Vaak bu'j te bang!
heb visual even gespeeld met controller. Dan is het enigszins te doen. Maar met muis en toetsenbord niet te doen.-tom-562 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:42:
Wauw, zojuist een uurtje Cyberpunk gespeeld. Ik geloof dat dit de toekomst van gaming is, voor mij iig!
Ik heb het op de pc gespeeld, qua graphics vind ik het niet helemaal wat ik verwacht had. Ik heb de settings wel op 'framerate' staan, anders vind ik het niet echt speelbaar, zeker als je gaat schieten o.i.d..
Ik hoop dat het wat soepeler speelt op de Chromecast zelf, maar daarvoor moet ik nog ff wachten op de controller
Verwijderd
Blijkbaar ondersteund mijn laptop met 6820HQ geen VP9 codec, en mijn RX570 op de desktop ook niet....
Mijn werk-laptop met 8265U WEL, en daar draait het echt veel lekkerder....
Dat is wel even een minpuntje voor Stadia voor mij. Ik wil juist op bagger hardware goed kunnen spelen, en een 6820HQ is echt zo slecht niet, een i5-7500 met RX570 zou ook prima moeten gaan. Hopelijk komt de CCU code snel binnen.
It may be hard to believe, but the Google Stadia version of Cyberpunk 2077 may be the best way to play for most players right now.
Hier hetzelfde, echt onspeelbaar. Al 20 keer eruit gegooid. ☹️KlaasjeNL schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:31:
Ik dacht eindelijk aan Cyberpunk te beginnen, krijg ik in het menu al een melding dat er problemen zijn met mijn verbinding en dat de game mogelijk wordt afgesloten. Vervolgens in de instellingen van Stadia de verbinding gecontroleerd en daar geeft hij aan dat 4k op de huidige verbinding niet mogelijk is.
Iemand ervaring/tips?
Gewoon doen wat er staat (opnieuw opstarten). Dat werkte bij mij in order geval.Tazmanian79 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:06:
[...]
In heb daarnet even snel Cyberpunk opgestart via ccu en kreeg exact dezelfde melding ....
Nooit eerder gehad.
Hier meer info over hoe we toch van 4k kunnen genieten?
Ik ben ergens wel blij dat het niet aan mijn eigen netwerk ligt. Scheelt een hoop uitzoekwerk/resetten enz. Vanavond heeft KPN ook flink wat storingen, dus ik zat nog te denken dat het daarmee te maken had. Hopelijk straks meer succes.Electronaut schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:59:
[...]
Hier hetzelfde, echt onspeelbaar. Al 20 keer eruit gegooid. ☹️
Why so serious?
Op de Chromecast merk ik het verschil in scherpte ook zeker... Heb hem nu toch op visual staan, tot ik zware gevechten in ga dan gaat hij op framerate modusBobbreede schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:05:
Logisch dat ik maar max 1080p heb, ik heb de 'high framerate mode' gekozen. Zie net op YouTube dat dat 1080p 60 fps is in tegenstelling tot de 'visuals' mode. Die is 4k 30 fps.
Ik zit de hele tijd al te spelen zonder problemen... Ook op kpn. Mogelijk is het iets regionaals dan. Vooral vreemd dat je eerder nooit issues had? Zal wel een tijdelijk iets zijn.KlaasjeNL schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:05:
[...]
Ik ben ergens wel blij dat het niet aan mijn eigen netwerk ligt. Scheelt een hoop uitzoekwerk/resetten enz. Vanavond heeft KPN ook flink wat storingen, dus ik zat nog te denken dat het daarmee te maken had. Hopelijk straks meer succes.
Ha, dacht ik het niet...!azazel1983 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:30:
[...]
Ik heb de credits 2 uur laten rollen op m'n telefoon zodat ik niet meer kan refunden inderdaad.
Heb verder niks in huis om het op te spelen dus de ccu is zeer welkom!
Ik begon op visual. Maar als je eenmaal aan het spelen bent, ben ik in een paar minuten gewend aan framerate modus hoor.RoFlame schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:19:
[...]
Op de Chromecast merk ik het verschil in scherpte ook zeker... Heb hem nu toch op visual staan, tot ik zware gevechten in ga dan gaat hij op framerate modus
Als ze nou met 4k60 zouden komen
Met een crhomebook op schoot via wifi was het goed doen. Geen bug festijn zoals op consoles gelukkig.
Stadia / PSN : whenheco
Dat probleem met KPN had vooral met TV te maken. Ook een melding van op de website van KPN (voor zover die het deed, want die was flink overbelast). Inmiddels vrouw naar bed en Cyberpunk nog eens opgestart. Lijkt nu goed te gaan, dus ik ga nog even een uurtje spelen. Morgen er weer vroeg uit voor de kinderen.RoFlame schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:20:
[...]
Ik zit de hele tijd al te spelen zonder problemen... Ook op kpn. Mogelijk is het iets regionaals dan. Vooral vreemd dat je eerder nooit issues had? Zal wel een tijdelijk iets zijn.
Kan niet heb maximale bekabelde lijn van 250mb. Raar.
Verder via Stadia geen 21:9 en verder is het beeld echt waanzinnig onscherp, echt heel onscherp.
Ik lees wel meer dat het niet al te mooi is, ik zie dat normaal niet zo heel goed, maar dit is echt zo lelijk via Stadia. Ik heb serieus net Fallout New Vegas opgestart en dat is scherper, iets lelijker maar niet heel veel.
Kan niet voorstellen dat het bij jullie ook zo is.
Je bent niet de eerste die daar tegenaan loopt:Workingtitle schreef op donderdag 10 december 2020 @ 23:06:
Eind van de middag draaide Cyberpunk wel goed, nu wordt ik er om de 30seconde uitgegooid vanwege slechte verbinding.
Verder via Stadia geen 21:9 en verder is het beeld echt waanzinnig onscherp, echt heel onscherp.
Ik lees wel meer dat het niet al te mooi is, ik zie dat normaal niet zo heel goed, maar dit is echt zo lelijk via Stadia. Ik heb serieus net Fallout New Vegas opgestart en dat is scherper, iets lelijker maar niet heel veel.
Allereerste keer was het hier ook mega onscherp. Stadia keertje opnieuw opgestart, ff instellingen gecheckt en sindsdien is het helemaal prima en erg mooi!Workingtitle schreef op donderdag 10 december 2020 @ 23:06:
Eind van de middag draaide Cyberpunk wel goed, nu wordt ik er om de 30seconde uitgegooid vanwege slechte verbinding.
De maximale snelheid via de kabel is 100 mbps. Dit is een ‘beperking’ van de CCU zelf. In principe meer dan genoeg, want voor een 4K Stadia stream heb je nog niet de helft nodig. Wanneer ik problemen had was het ouderwetse ‘stekker uit de router/modem’ de oplossing. Edit: en de stekker er ook weer in doen uiteraardKlaasjeNL schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:31:
Iemand ervaring/tips?
Hangt er vanaf hoeveel mensen erop zitten en wat die uitspoken in principe welJ.E. Weinor schreef op donderdag 10 december 2020 @ 23:17:
Een vraagje ik heb KPN glasvezel 100 Mbit/s up en 100 Mbit/s down is dit voldoende snelheid voor stadia?
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.
Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/
(Beschikbaar tot 31 december 2023)
Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |