418O2 schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:44:
Ik twijfel een beetje over die cyberpunk aanbieding. Ik heb hem wel, maar zonder Chromecast en controller kan ik er niets mee. Heb een game pc en een superultrawide scherm, dus daarop kan ik weinig met stadia. Neem het dan voor de tv, maar dan kan ik hem net zo goed voor de PS4 pro halen...
Ben een beetje bang dat de hardware pas volgend jaar komt en dan zit ik tot dan te wachten...
Iemand iets zinnigs te zeggen om mijn twijfel weg te nemen?
Eigenlijk is 60 euro voor de controller en Chromecast hoe dan ook een prima deal natuurlijk
Die deal is sowieso erg goed, dus alleen al daarvoor zou je er gebruik van moeten maken.
Verder kun je Stadia gewoon op je pc op je ultrawide scherm spelen, maar dan met zwarte balken links en rechts.
Daarnaast kun je Cyberpunk op de tv spelen zodra je de Chromecast ontvangen hebt. Verzending van een losse Premiere Edition gaat weliswaar heel snel, maar dat hoeft bij deze actie niet het geval te zijn. Het kan dus nog even duren voordat je het pakket ontvangt.
Tot slot: je geeft aan dat je hem net zo goed voor de PS4 Pro kan halen. En vaak lees ik ook reacties waarin staat dat Stadia grafisch vergelijkbaar is met de PS4. Ik denk echter dat dat helemaal ligt aan de mate waarin een game is geport en geoptimaliseerd voor Stadia. Kijk je bijvoorbeeld naar AC, dan valt het wat tegen. Kijk je naar Jedi: Fallen Order, dan loopt die game aanzienlijk soepeler op een strakke 60fps dan op een PS4 (Pro).
Kijk je dan naar Cyberpunk, dan hebben we het over een geheel nieuwe game die gedurende de ontwikkeling al geoptimaliseerd kon worden voor Stadia. Bovendien werkt Stadia niet met "versies". Je kan dus niet zeggen dat je op Stadia de PS4-versie of Xbox-versie krijgt. Je krijgt min of meer een pc-versie die dus aanpasbaar is aan het platform. Zodra Google de hardware van Stadia een upgrade geeft, gaat Cyberpunk er mogelijk dus nog beter uitzien. Dat ga je bij een PS4/5 of Xbox niet hebben.
Dat gezegd hebbende: De deal an sich is al interessant om je reservering te laten staan en de versie voor de PS4 zou ik mooi laten liggen. Wellicht de pc-versie halen, maar dan zou ik gewoon wachten tot de release en kijken of de Stadia-versie niet al voldoet.