• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-01 14:28
Clavat schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:47:
[...]

Nee die ga ik niet annuleren. Dat is de collectors edition ;)
En momenteel heb ik nog geen chromecast en controller en wil de 10de wel graag spelen.
Dat kan anders niet.
Je kan hem ook spelen met Dual Shock op een pc. Maar ik snap inderdaad dat je die collectors edition niet annuleert. :)

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Pukson schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:57:
[...]

Het is bij Far Cry 5 toevallig gebeurt inderdaad, maar over grote deel komt echt pas na de keuring. Zo is Saints Row 3 remastered al gekeurd op 28 mei 2020. En ook niks over gehoord
Vanavond om 19:00u weten we of Mafia en Watch Dogs op Stadia verschijnen. Thumbs up _/-\o_

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:58
JDFS schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:57:
[...]

Vanavond om 19:00u weten we of Mafia en Watch Dogs op Stadia verschijnen. Thumbs up _/-\o_
Waarom 19.00? Mafia 1 remake ?

• Bobbreede
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-12-2025
JDFS schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:57:
[...]

En fingers crossed! O-)
Wilde Mafia idd weer eens proberen, goede herinneringen aan, zou echt een mooie toevoeging zijn!

Why so serious?

• RoFlame
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:38
Bobbreede schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 18:54:
[...]

En fingers crossed! O-)
Wilde Mafia idd weer eens proberen, goede herinneringen aan, zou echt een mooie toevoeging zijn!
Ik zie nog niks :+

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:32
Mijn Premiere Edition is binnen, maar ik kom helaas niet verder bij het scherm "Gebruik je telefoon om een account toe te voegen" op de Chromecast Ultra.

In de Stadia app onder avatar > Account toevoegen aan Chromecast verschijnt mijn Chromecast Ultra maar niet. Als ik reddit mag geloven ben ik niet de enige, maar treedt dit probleem m.n. op rondom 'oude' Chromecast Ultra gebruikers.

Toevallig een Tweaker die hier ook tegenaan is gelopen en een oplossing heeft?

Dit vind ik toch wel jammer...Thanks!

• MiTM
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-01 12:42
Welke software versie staat op je Ultra? Ik heb 1.42.183786, ook gamemodus ingeschakeld voor Stadia in de chromecast settings.

• Gusev
MiTM schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:31:
Welke software versie staat op je Ultra? Ik heb 1.42.183786, ook gamemodus ingeschakeld voor Stadia in de chromecast settings.
Same

• KlaasjeNL
Nog geen oplossing? Koppelen is voor mij al even geleden, maar ik kan mij herinneren dat het toen ook niet vanzelf ging. Chromecast een keer unpluggen, in de Home-app zitten pielen en opeens werkte het.

Edit: je ziet de CCU wel in de Home-app?

[ Voor 6% gewijzigd door KlaasjeNL op 27-11-2020 19:50 ]

• Gusev
KlaasjeNL schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:49:
[...]

Nog geen oplossing? Koppelen is voor mij al even geleden, maar ik kan mij herinneren dat het toen ook niet vanzelf ging. Chromecast een keer unpluggen, in de Home-app zitten pielen en opeens werkte het.

Edit: je ziet de CCU wel in de Home-app?
Ik zie m wel in de Home app inderdaad. Heb echt van alles geprobeerd. Alles opnieuw gedaan en gereset. Van het stroom af etc. Ik lees op Reddit super vaak dat het gerelateerd kan zijn aan je telefoon. Alsof ik 3 smartphones heb liggen om even te koppelen 8)7

• KlaasjeNL
Gusev schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:56:
[...]

Ik zie m wel in de Home app inderdaad. Heb echt van alles geprobeerd. Alles opnieuw gedaan en gereset. Van het stroom af etc. Ik lees op Reddit super vaak dat het gerelateerd kan zijn aan je telefoon. Alsof ik 3 smartphones heb liggen om even te koppelen 8)7
Heb je hier wat aan?:
I finally found a solution. From the Stadia iPhone app, launch a game and select the Chromecast ultra from the dropdown. Doing that will bring up the "all this app to connect to devices on the network" prompt which you need to allow/agree to. Once you've successfully launched a game your Stadia account will be linked to the Chromecast Ultra.

Edit: The next time I tried to connect, it once again told me to add my Stadia account to my Chromecast via the Stadia app on iPhone, but now it was in the list; I believe since I had already launched a game via step above.

• KlaasjeNL
Iemand zin in een potje co-oppen? Game maakt niet uit. Ik had mij ingesteld op een avondje Netflixen met mijn vrouw, maar die kijkt liever the voice of holland...🤢

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 09-01 19:56
KlaasjeNL schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:22:
Iemand zin in een potje co-oppen? Game maakt niet uit. Ik had mij ingesteld op een avondje Netflixen met mijn vrouw, maar die kijkt liever the voice of holland...🤢
Wie heeft hier nu de broek aan in huis?

• Gusev
Topperrrrr!!! Dat was ‘t. Thanks!

• Ubernerd
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-01 21:19
Vandaag gebruik gemaakt van de Cyberpunk 2077 preorder deal.

Ik zie absoluut de potentie in Stadia en wat het kan worden. Zit nu nog in de gratis variant en heb via chrome als 1e game eens de Immortals Fenyx rising demo geprobeerd. Dat is helaas een bittere teleurstelling, het ziet er echt niet uit :/

De beeldkwaliteit is echt heel erg blurry en low rest en de framerate is nou ook niet geweldig, stadia settings staan gewoon op 'up to 1080p'. Via die stadia speedtest kom ik netjes op 250Mbps uit. Is het toevallig deze game een zeer negatieve uitschieter? Heb je dit probleem via een chromecast ultra niet?

Hoor graag wat ervaringen

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

• 12345j
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-01-2022
Ubernerd schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 21:22:

Ik zie absoluut de potentie in Stadia en wat het kan worden. Zit nu nog in de gratis variant en heb via chrome als 1e game eens de Immortals Fenyx rising demo geprobeerd. Dat is helaas een bittere teleurstelling, het ziet er echt niet uit :/

De beeldkwaliteit is echt heel erg blurry en low rest en de framerate is nou ook niet geweldig, stadia settings staan gewoon op 'up to 1080p'. Via die stadia speedtest kom ik netjes op 250Mbps uit. Is het toevallig deze game een zeer negatieve uitschieter? Heb je dit probleem via een chromecast ultra niet?

Alleen gespeeld op de CCU (4K) en vond het echt prachtig. Enorm verrast door het spel.

Je internet bandbreedte is niet heel belangrijk, stabiele ping en geen package drop wel. Bedraad internet? Of tenminste 5Ghz? Ping naar je router en naar google.nl beide stabiel en laag? Ondersteund je systeem VP9 codec?

[ Voor 4% gewijzigd door 12345j op 27-11-2020 21:33 ]

• Ubernerd
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-01 21:19
12345j schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 21:25:
[...]

Alleen gespeeld op de CCU (4K) en vond het echt prachtig. Enorm verrast door het spel.

Je internet bandbreedte is niet heel belangrijk, stabiele ping en geen package drop wel. Bedraad internet? Of tenminste 5Ghz? Ping naar je router en naar google.nl beide stabiel en laag? Ondersteund je systeem VP9 codec?
Dit is via een bedrade verbinding, gebruik makend van de laatste chrome stable. Connectie naar google.nl ligt tussen de 15-20ms zonder drops oid (ziggo). Via een youtube filmpje (stats for nerds) zie ik vp09 gebruikt worden maar of dat in stadia ook zo is?

-edit
Via stadia+ en de netwerk monitor zie ik nu dat ik VP9 gebruik

-edit2
Via edge hetzelfde probleem, het is dus geen browser cache probleem oid

[ Voor 10% gewijzigd door Ubernerd op 27-11-2020 21:50 ]

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

• Bobbreede
Ubernerd schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 21:22:

Ik snap je. Naarmate ik er nu langer gebruik van maak begin ik te wennen denk ik. Want vanochtend heb ik Star Wars gekocht en ik vond het er eigenlijk best goed uit zien! Wat ook hielp bij mij was het wissen van m'n browser cache. Ik heb een 1440p scherm, een eerste maand pro en heb de instellingen op 4K en, zoals @12345j ook al zegt, op VP9 codec staan.

Ik ben tevreden! Overigens (nog) geen ervaring met de CCU.

Why so serious?

• Safri7879
  • Laatst online: 28-10-2025
Beeldkwaliteit kan beter, maar 4k forceren met Stadia+ vind ik goed te pruimen.

• Amdwarrior
Vp9 hoe doen jullie dat ? Via Browser zie ik dat nergens staan.

Heb een 1650 Super die moet vp9 hebben

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-01 10:32
Amdwarrior schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:43:
Vp9 hoe doen jullie dat ? Via Browser zie ik dat nergens staan.

Heb een 1650 Super die moet vp9 hebben
Stadia Enhanced extension die in de chrome store staat!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Toch iets teveel wishful thinking van mijn zijde helaas :9 Hopelijk ergens in december!

• 12345j
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-01-2022
Ubernerd schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 21:33:
[...]

Dit is via een bedrade verbinding, gebruik makend van de laatste chrome stable. Connectie naar google.nl ligt tussen de 15-20ms zonder drops oid (ziggo). Via een youtube filmpje (stats for nerds) zie ik vp09 gebruikt worden maar of dat in stadia ook zo is?

-edit
Via stadia+ en de netwerk monitor zie ik nu dat ik VP9 gebruik

-edit2
Via edge hetzelfde probleem, het is dus geen browser cache probleem oid
Vreemd.

Wanneer je puur wazig beeld hebt, maar het verder wel stabiel draait, zou je de Windows DPI instellingen kunnen controleren. UI scaling op 100% zetten. (Op Reddit pagina GeForce Now is daar wel wat over te vinden).

misschien een virus scanner actief? Verder heb ik geen ideeën meer.

[ Voor 3% gewijzigd door 12345j op 28-11-2020 07:39 ]

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
rwbk schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:00:
[...]

nu ben ik wel mijn 10 euro korting kwijt op de eerste aankoop geloof ik
dfluonia schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:10:
Ja dat 10tje ben je dan inderdaad kwijt
Gusev schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:41:
Je bent het tientje ook kwijt als je bijvoorbeeld een game van €8,99 koopt kwam ik gister achter, geen wisselgeld :P
Wat hebben jullie zoal gekocht van die 10 euro? Ga de mijne ook maar eens verzilveren :)

Steam/Epic: Deurstopper

• Gusev
@Deurstopper The Crew 2 voor €8,99 dacht ik :) .

• Bobbreede
@Deurstopper Star Wars Jedi Fallen Order :)
Edit: Foutje...

[ Voor 41% gewijzigd door Bobbreede op 28-11-2020 12:25 ]

Why so serious?

Deurstopper schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:01:
[...]

[...]

[...]

Wat hebben jullie zoal gekocht van die 10 euro? Ga de mijne ook maar eens verzilveren :)
Tientje korting op Hitman 2, komende maand pro game, dus beetje jammer, maar vooruit ;)

• KlaasjeNL
Bobbreede schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:09:
The Crew 2 is volgens mij nu nog goedkoper, 5 euro maar!
The Crew 2 is echt wel geinig. Besturing beetje tweaken en daarna heerlijk cruisen. Ideaal voor even tussendoor.

• Deurstopper
  • Niet online
Leuk spel, heb deze al eens met korting gekocht.
Bobbreede schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:09:
The Crew 2 is volgens mij nu nog goedkoper, 5 euro maar!
Kan je ook meerdere spellen tot aan 10 euro selecteren, of werkt dit enkel met 1 spel?

• Deurstopper
  • Niet online
Ht87 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:15:
[...]

Tientje korting op Hitman 2, komende maand pro game, dus beetje jammer, maar vooruit ;)
Ben een beetje op zoek naar FPS games zoals COD en PUBG. Zijn er spellen, los van D2 en PUBG, op het Stadia platform hiermee te vergelijken?
Dus met daadwerkelijke multiplayer mogelijkheden.

• Bobbreede
The Division 2, kan je met een aantal andere hier samen gamen! 8)

Why so serious?

• KlaasjeNL
Bobbreede schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:25:
The Division 2, kan je met een aantal andere hier samen gamen! 8)
Precies, weliswaar geen FPS, maar The Division 2 is echt wel de moeite waar. Heeft wel wat weg van PUBG zonder voertuigen, maar dan meer story-driven.

• Zhankou
  • Laatst online: 23-05-2025
Ik kreeg gisteravond een invite, maar heben we het dan over Division 2 zonder expansion, of degene met expansion?
Want met expansion zit je in New York en kun je niet eerder weg dan dat je alles hebt voltooid.

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-01 19:12
Deurstopper schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:01:
[...]

[...]

[...]

Ik had watch dogs legion gehaald maar die heb ik gerefund en toen was de code ook weg 😂

• Deurstopper
  • Niet online
rwbk schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:45:
[...]

Ik had watch dogs legion gehaald maar die heb ik gerefund en toen was de code ook weg 😂
Is het niks? Zat er net wel aan te denken.

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-01 19:12
Deurstopper schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:46:
[...]

Is het niks? Zat er net wel aan te denken.
Had er meer van verwacht denk ik. Zal best leuk zijn hoor. Maar het trok mij niet.

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-01 15:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M1YUalDiLnTEhRWbfk3emxqmtbE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/v4iXvpEFLG5z2stN2wqyOOz9.png?f=fotoalbum_large

Ik heb alleen de standaard editie van Thr Division zo te zien. Maar nu zie ik ook dat er 3 verschillende versies zijn van die addon :/
Heb ik met die addon van een tientje dan alle content?

Stadia / PSN : whenheco

• Zhankou
Yes, dan heb je alles.

• Zhankou
ZIt dan ook een lvl 30 booster bij voor Division2 expansion

• KlaasjeNL
Zhankou schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:34:
Ik kreeg gisteravond een invite, maar heben we het dan over Division 2 zonder expansion, of degene met expansion?
Want met expansion zit je in New York en kun je niet eerder weg dan dat je alles hebt voltooid.
Ik stuurde je een uitnodiging. Gewoon voor de standaard versie.

• Zhankou
Check !
Het is en blijft jammer dat mijn progressie uit Division 2 van Xbox niet mee kan op Stadia. Zou mij een hoop kunnen schelen!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:55
Waarom is de Game F1 2020 69,99 euro bij Stadia en hebben ze niet F1 2019 voor 15 euro ?

• KlaasjeNL
Albert020 schreef op zondag 29 november 2020 @ 09:53:
Waarom is de Game F1 2020 69,99 euro bij Stadia en hebben ze niet F1 2019 voor 15 euro ?
69 euro is de (oude) adviesprijs. Wat mij betreft veel te duur, zeker ook als je bedenkt dat het seizoen bijna afgelopen is. Nog niet zo lang geleden was hij in de aanbieding.

F1 2019 is een game die je uitkwam voor de release van Stadia en komt daardoor net als veel oudere games niet naar Stadia. Althans, daar is nog niks van bekend en ik denk ook niet dat er veel animo voor is.
Albert020 schreef op zondag 29 november 2020 @ 09:53:
Ik zou t beetje in de gaten blijven houden, die is al een aantal keer in de afprijshoek terecht gekomen, ik had m voor volgens mij 30 euro oid. Speelt heerlijk trouwens op stadia!

• Deurstopper
  • Niet online
Heb Division 2 weer eens opgestart en ben nu in bij het Witte huis en moet nu een helikopter in. Heb enkel nog lvl 3 gear, dus zal met de meeste hier niet mee kunnen komen. Of zijn er meer die hier net aan begonnen zijn?

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-01 15:30
Deurstopper schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:26:
Heb Division 2 weer eens opgestart en ben nu in bij het Witte huis en moet nu een helikopter in. Heb enkel nog lvl 3 gear, dus zal met de meeste hier niet mee kunnen komen. Of zijn er meer die hier net aan begonnen zijn?
Ik ben ook nog een beginner hoor. Ik ben er nog niet echt aan toe gekomen omdat ik AC Oddesey en Tombaider ook nog aan het spelen was.
Ik zal binnenkort wel weer opstarten omdat ik toch een aantal enthousiaste reacties lees.

Stadia / PSN : whenheco

• KlaasjeNL
Ik heb geen idee welk level ik ben, maar ik zal niet veel verder zijn dan jij. Als ik überhaupt al verder ben...

[ Voor 4% gewijzigd door KlaasjeNL op 29-11-2020 12:27 ]

• Albert020
Ht87 schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:59:
[...]

Ik zou t beetje in de gaten blijven houden, die is al een aantal keer in de afprijshoek terecht gekomen, ik had m voor volgens mij 30 euro oid. Speelt heerlijk trouwens op stadia!
Is er ook een page voor games die in de afprijshoek komen te staan ?

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:12
Albert020 schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:13:
[...]

Is er ook een page voor games die in de afprijshoek komen te staan ?
https://stadia.google.com/store onder aanbiedingen

• Gusev
Je moet in principe niet naar het plein waar de helikopter staat, want dat is voor de New York DLC.

Wat ik doe is waypoints zetten op de groene hexagon's. Dat zijn de main missions. Dat zijn me er al meer dan zat :P . Daarnaast heb je zo ongelofelijk veel andere dingen te doen, dat ik bijna het overzicht kwijt raak haha. Ik ben dacht ik lvl4 want de volgende main mission is lvl5.

Wat ik wel echt vervelend vind, is het gebrek aan vehicles. Al zou het maar halve motoren zijn. Fast travel heb ik wel unlocked, maar dat krijg je per gebied. Ben het wel zat om steeds ergens naar toe te moeten lopen :) . Dat was bij Wildlands toch beter.

• Deurstopper
  • Niet online
Gusev schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:21:
[...]

Je moet in principe niet naar het plein waar de helikopter staat, want dat is voor de New York DLC.

Wat ik doe is waypoints zetten op de groene hexagon's. Dat zijn de main missions. Dat zijn me er al meer dan zat :P . Daarnaast heb je zo ongelofelijk veel andere dingen te doen, dat ik bijna het overzicht kwijt raak haha. Ik ben dacht ik lvl4 want de volgende main mission is lvl5.

Wat ik wel echt vervelend vind, is het gebrek aan vehicles. Al zou het maar halve motoren zijn. Fast travel heb ik wel unlocked, maar dat krijg je per gebied. Ben het wel zat om steeds ergens naar toe te moeten lopen :) . Dat was bij Wildlands toch beter.
Ok, maar heb gewoon de standaard versie. Dus waarom het spel me nou naar die DLC/helikopter leid?
Kan dus eigenlijk niets met die missie en moet de groene hexagons doen, duidelijk! Kan dit ook in co-op?

• Gusev
Ik heb ook de standaard versie @Deurstopper , maar waarom denk je dat ze je juist naar die DLC leiden :*) $$$ .

Kan zeker in co-op ja.

• Albert020
Hoop dat F1 2020 dan weer snel bij de aanbiedingen staat ;)

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:45
Zo, even even rondje friend requests gedaan en mezelf ook op de lijst gezet! Ben ik je vergeten? Voeg me gerust toe aan Dadia

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:26

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hopelijk komen er binnenkort nog meer games uit voor kinderen, mijn dochter van 9 is gek op games. Vooral spellen zoals Roblox/Minecraft/Animal crossing. Ze vroeg mij al of deze ook te spelen waren op Stadia. :+
Iemand een idee of je bepaalde games kan beperken, lijkt mij niet verstandig dat zij Doom gaat spelen. Een pincode oid zou handig zijn.

Hoe start je een spel op de tv, vanuit de app op je telefoon en via de stadia knop op de controller?
Hoop binnenkort de controller te ontvangen, afgelopen vrijdag startpakket besteld.

Whatever.

• RoFlame
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:38
Harmen schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:27:
Hopelijk komen er binnenkort nog meer games uit voor kinderen, mijn dochter van 9 is gek op games. Vooral spellen zoals Roblox/Minecraft/Animal crossing. Ze vroeg mij al of deze ook te spelen waren op Stadia. :+
Iemand een idee of je bepaalde games kan beperken, lijkt mij niet verstandig dat zij Doom gaat spelen. Een pincode oid zou handig zijn.

Hoe start je een spel op de tv, vanuit de app op je telefoon en via de stadia knop op de controller?
Hoop binnenkort de controller te ontvangen, afgelopen vrijdag startpakket besteld.
Volgens mij kan je een account met een pincode locken. Dan zou je een tweede account als family account in kunnen stellen en daar een beperkt aantal games toegang geven. Dan kan dochterlief netjes een beperkte set games spelen zonder die pincode op een los account.

Qua spel starten op de TV: Stadia controller aan, code invoeren die op het chromecast scherm staat (Hoewel hij volgens mij standaard, met delay, start op het laatst gekozen scherm) en dan kan je account kiezen en dan een game. Daarna game wisselen is stadia knop ingedrukt houden, exit game en kan je naar een andere.

• KlaasjeNL
RoFlame schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:31:
[...]
Qua spel starten op de TV: Stadia controller aan, code invoeren die op het chromecast scherm staat (Hoewel hij volgens mij standaard, met delay, start op het laatst gekozen scherm) en dan kan je account kiezen en dan een game. Daarna game wisselen is stadia knop ingedrukt houden, exit game en kan je naar een andere.
Hij onthoudt inderdaad het laatste gekoppelde apparaat. Bij mij is dat meestal de Chromecast. Als ik de Stadia-knop op de controller dan ingedrukt houdt tot hij 1 keer trilt, springt de tv aan en schakelt hij automatisch over naar de HDMI-ingang waarop de Chromecast is aangesloten.

Er zit inderdaad een korte vertraging in het indrukken/trillen van de controller en het inschakelen van de tv. Dit heeft er vermoedelijk mee te maken dat je zodoende de tijd hebt om een andere koppelcode in te voeren als je toch met een ander apparaat in dezelfde ruimte zou willen verbinden.

• KlaasjeNL
Harmen schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:27:
Mijn dochter van 6 speelt ook games. Op de laptop Roblox (en ze zeurt om Mincraft) en op de Switch nu ook Animal Crossing. Die laatste heb ik vorige week voor haar gekocht om te leren lezen ipv boekjes te moeten lezen. 8)

Op Stadia zijn meerdere games die ze wel geinig vindt. In Crayta heb je bijvoorbeeld ook obstacle courses zoals in Roblox. Maar ze vindt Get Packed, Trials Rising, Human Fall Flat, The Crew 2 en Wave Break bijvoorbeeld ook leuk.

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:40
KlaasjeNL schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:01:
[...]

Hij onthoudt inderdaad het laatste gekoppelde apparaat. Bij mij is dat meestal de Chromecast. Als ik de Stadia-knop op de controller dan ingedrukt houdt tot hij 1 keer trilt, springt de tv aan en schakelt hij automatisch over naar de HDMI-ingang waarop de Chromecast is aangesloten.

Er zit inderdaad een korte vertraging in het indrukken/trillen van de controller en het inschakelen van de tv. Dit heeft er vermoedelijk mee te maken dat je zodoende de tijd hebt om een andere koppelcode in te voeren als je toch met een ander apparaat in dezelfde ruimte zou willen verbinden.
Tip: Je kan de controller knop ook langer ingedrukt houden; als de controller een 2e keer trilt zal hij niet automatisch connecten met het laatst gekoppelde apparaat. Je hebt dan ruim de tijd om een koppelingscode invoeren. Hoef je niet te haasten om te voorkomen dat je tv aanspringt.

• kbuntu
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-01 20:24
Na het zien van PS5 besloten hem niet te willen hebben, past niet in mijn tv-meubel en ik ga geen Falcon schip in de woonkamer zetten. Ideaal alternatief? In eerste instantie de Xbox-S, maar toch bang dat deze qua gpu snel aan zijn tax zal komen te zitten. Zo kwam ik uit bij Stadia. Sniper-elite 4 geprobeerd over wifi, resultaat valt me niet tegen, erg onder de indruk ben ik nu ook weer niet. Wat me vooral trekt is dat ik op zoveel verschillende beeldschermen er iets mee kan. Nog even wachten op safari / IOS op de ipad en dan kan het hier helemaal losgaan.

Ik ben benieuwd wat de schaarste van de next-gen consoles, wat toch nog zeker tot april gaat duren, kan doen met de playerbase van Stadia

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:22
kbuntu schreef op maandag 30 november 2020 @ 22:00:
Na het zien van PS5 besloten hem niet te willen hebben, past niet in mijn tv-meubel en ik ga geen Falcon schip in de woonkamer zetten. Ideaal alternatief? In eerste instantie de Xbox-S, maar toch bang dat deze qua gpu snel aan zijn tax zal komen te zitten. Zo kwam ik uit bij Stadia. Sniper-elite 4 geprobeerd over wifi, resultaat valt me niet tegen, erg onder de indruk ben ik nu ook weer niet. Wat me vooral trekt is dat ik op zoveel verschillende beeldschermen er iets mee kan. Nog even wachten op safari / IOS op de ipad en dan kan het hier helemaal losgaan.

Ik ben benieuwd wat de schaarste van de next-gen consoles, wat toch nog zeker tot april gaat duren, kan doen met de playerbase van Stadia
Moet ook wel zeggen dat ik Sniper Elite 4 niet lekker scherp vind, het lijkt op een dynamische resolutie met een max van 1080P. In de verte lijkt het nog lager te gaan. Of is het wat anders waardoor je niet onder de indruk was?

Qua graphics en soepelheid zou je The Division 2 even kunnen proberen, die is echt 4K60 en speelt heerlijk. De kwaliteit van die port zie ik graag, zeker bij Ubisoft games.
Tuktop schreef op maandag 30 november 2020 @ 22:20:
[...]

Moet ook wel zeggen dat ik Sniper Elite 4 niet lekker scherp vind, het lijkt op een dynamische resolutie met een max van 1080P. In de verte lijkt het nog lager te gaan. Of is het wat anders waardoor je niet onder de indruk was?

Qua graphics en soepelheid zou je The Division 2 even kunnen proberen, die is echt 4K60 en speelt heerlijk. De kwaliteit van die port zie ik graag, zeker bij Ubisoft games.
Spelen jullie via Chrome? Via de Chromecast heb ik tot nu toe bij geen enkel spel t gevoel gehad dat de graphics 'meh' waren... Niet dat ik jullie niet geloof trouwens, maar voor mij zijn alle games die ik ooit op de PS4 speelde (non pro trouwens) minder mooi dan op stadia :? Ik ga d'r eens goed op letten :)

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-01 10:21
Stadia nou ik dacht laat ik het eens proberen nu er een actie is met gratis controller en Chromecast Ultra.

Wat een onduidelijke en omslachtige website en het overzicht ver te zoeken.

Tot zover een account aangemaakt en bevestiging via mail gekregen. verdere stappen doorlopen tot dat ik aan de betaling kwam credit cart, visa een ander optie geen mogelijkheid. :-(

verder maar besloten om geen stadia te nemen zolang er geen andere betalingsmogelijkheden zijn dan alleen via een creditcard.

Dat het gepromoot wordt in Nederland prima maar zorg dan ook dat er een betere betaling als optie wordt toegevoegd.

[ Voor 11% gewijzigd door J.E. Weinor op 30-11-2020 22:30 ]

J.E. Weinor schreef op maandag 30 november 2020 @ 22:24:
Stadia nou ik dacht laat ik het eens proberen nu er een actie is met gratis controller en Chromecast Ultra.

Tot zover een account aangemaakt en bevestiging via mail gekregen. verdere stappen doorlopen tot dat ik aan de betaling kwam credit cart, visa een ander optie geen mogelijkheid.

verder maar besloten om geen stadia te nemen zolang er geen andere betalingsmogelijkheden zijn dan alleen via een creditcard.
Ik heb alleen ervaring met de google store met bestellen, dat werkt perfect met een credit card die ik toevallig heb. Kan me voorstellen dat t irritant is als je voor de eerste keer stadia opent en dan je weg moet vinden... Je kunt volgens mij ook via de play store betalen en via de app kopen, dan heb je volgens mij geen credit card nodig. Andere Tweakers misschien ervaring mee?

• KlaasjeNL

Dat het gepromoot wordt in Nederland prima maar zorg dan ook dat er een betere betaling als optie wordt toegevoegd.
Ik begrijp de aversie tegen creditcards niet zo. Ik zie het steeds weer terugkomen als drempel om aan Stadia te beginnen. Maar ook bij andere internetbetalingen lijken Henk en Ingrid liever met iDeal te betalen. Waarom is dat?

• Tuktop
Ht87 schreef op maandag 30 november 2020 @ 22:24:
[...]

Spelen jullie via Chrome? Via de Chromecast heb ik tot nu toe bij geen enkel spel t gevoel gehad dat de graphics 'meh' waren... Niet dat ik jullie niet geloof trouwens, maar voor mij zijn alle games die ik ooit op de PS4 speelde (non pro trouwens) minder mooi dan op stadia :? Ik ga d'r eens goed op letten :)
Ja via Chrome op een 4K 27" scherm, en ik weet hoe native 4K eruit ziet in games.
Ben wel een beetje een pixelnerd: bij Sniper Elite 4 heb heb ik de resolutie gepixelcount, dus weet zeker dat het (max) 1080P is. Dat helpt ook niet bij de ervaring :)

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-01 10:21
KlaasjeNL schreef op maandag 30 november 2020 @ 23:01:
[...]

Ik begrijp de aversie tegen creditcards niet zo. Ik zie het steeds weer terugkomen als drempel om aan Stadia te beginnen. Maar ook bij andere internetbetalingen lijken Henk en Ingrid liever met iDeal te betalen. Waarom is dat?
Denk dat er ook veel credit kaarten zijn waardoor je extra voor moet betalen door een betaling, bij mijn bank kun je het ook aanvragen zit wel bepaalde kosten aan verbonden op jaar basis.

PayPal is ook een optie, via een IDeal betaling zeker makkelijk dat hoef je ook maar eenmalig een betaling van 0,1 eurocent te voldoen en je automatische maandelijkse afschrijving op je privé rekening gaat vanzelf, bij Amazone prime is het ook mogelijk en verder heb je geen iDeal voor nodig voor je maandelijkse betaling.

Daar hoef je geen Henk en Ingrid voor te heten.

Maar ik denk dat de naam credit card veel mensen terughoudend zijn en denken betalen op afbetaling..

• ikbenerniet
  • Laatst online: 11-01 22:33
[...]

Velen hebben geen credit card omdat je die simpelweg niet nodig hebt bij normaal gebruik. Ideal of in het uiterste geval Paypal voldoet in 99.9% van de internetaankopen.

Ik had speciaal voor Stadia mij moeten aanmelden bij een voor mij onbekende bank die hier aangeraden werd, voor een prepaid credit card, waar ook nog een foto van een ID kaart voor nodig is ter verificatie. Dit is best een enge stap met het risico op identiteitsfraude, en ook best wel veel moeite om een simpele controller en chromecast via internet te bestellen.

Een grote partij als Google kan wel beter, via de Play Store is namelijk wel gewoon betaling via Paypal mogelijk. Maar ik vermoed dat het hun strategie is om in eerste instantie alleen de doelgroep aan te trekken die er zelf moeite in wil steken en potentieel minder support nodig heeft.

Dit lijkt me toch duidelijk een signaal is dat het platform nog niet volwassen is, en door Google zelf ook nog niet als volwassen gezien wordt. Maar dat is ook precies waar ik mij voor geregistreerd heb, een platform wat in de kinderschoenen staat maar wat wel een hoop potentie heeft.

• Rivandu
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Heb nu een proefperiode van Stadia Pro en inmiddels wat games getest en ik ben best onder de indruk!
Het enige wat echt opvalt is dat de compressie van de feed soms de kop opsteekt, vooral bij donkere beelden zijn de blokken te tellen.
Maar verder werkt het ontzettend soepel: ik kon mijn PS4 controller makkelijk koppelen aan mijn PC en hoewel de hele Stadia interface niet heel duidelijk of mooi is werkt het allemaal wel erg direct.

Ik heb Cyberpunk gekocht op Stadia (mede door de deal van de gratis controller en chromecast) . Wil ergens volgend jaar pas instappen wat betreft next-gen console, dus voor nu lijkt me dit prima. Enige wat mij wat zorgen baart is dat Cyberpunk ook veel donkere beelden bevat, dus zullen de compressie artifacts me wel om de oren vliegen zo nu en dan.

Ik vraag me toch af of ze daar niet iets voor kunnen verzinnen. Bijvoorbeeld door de game veel lichter te laten outputten voordat het de compressie in gaat en dan weer terug te graden voordat het op je scherm komt? (iets wat in de browser gecorrigeerd wordt bijvoorbeeld)

[ Voor 3% gewijzigd door Rivandu op 01-12-2020 08:01 ]

• Tuktop
Rivandu schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:00:
Heb nu een proefperiode van Stadia Pro en inmiddels wat games getest en ik ben best onder de indruk!
Het enige wat echt opvalt is dat de compressie van de feed soms de kop opsteekt, vooral bij donkere beelden zijn de blokken te tellen.
Maar verder werkt het ontzettend soepel: ik kon mijn PS4 controller makkelijk koppelen aan mijn PC en hoewel de hele Stadia interface niet heel duidelijk of mooi is werkt het allemaal wel erg direct.

Ik heb Cyberpunk gekocht op Stadia (mede door de deal van de gratis controller en chromecast) . Wil ergens volgend jaar pas instappen wat betreft next-gen console, dus voor nu lijkt me dit prima. Enige wat mij wat zorgen baart is dat Cyberpunk ook veel donkere beelden bevat, dus zullen de compressie artifacts me wel om de oren vliegen zo nu en dan.

Ik vraag me toch af of ze daar niet iets voor kunnen verzinnen. Bijvoorbeeld door de game veel lichter te laten outputten voordat het de compressie in gaat en dan weer terug te graden voordat het op je scherm komt? (iets wat in de browser gecorrigeerd wordt bijvoorbeeld)
Het gaat er vooral om dat er color banding optreedt, denk dat je dat via jouw workaround ook zult zien. En zoiets is niet eenvoudig te implementeren, want alle apparaten waar Stadia op draait zullen die correctie moeten kunnen doen. Denk eerder dat ze nadenken in een richting als bitrate verhogen en op termijn een andere codec.

Overigens valt me het op de TV op een of andere manier minder op, dus dat zou ook nog kunnen schelen in je beleving. Ook zijn het wel van die dingen die je ziet als je erop let, maar die niet meer opvallen als je eenmaal lekker asn het game bent. Althans zo werkt het bij mij :)

• KlaasjeNL
J.E. Weinor schreef op maandag 30 november 2020 @ 23:28:
[...]

Denk dat er ook veel credit kaarten zijn waardoor je extra voor moet betalen door een betaling, bij mijn bank kun je het ook aanvragen zit wel bepaalde kosten aan verbonden op jaar basis.

PayPal is ook een optie, via een IDeal betaling zeker makkelijk dat hoef je ook maar eenmalig een betaling van 0,1 eurocent te voldoen en je automatische maandelijkse afschrijving op je privé rekening gaat vanzelf, bij Amazone prime is het ook mogelijk en verder heb je geen iDeal voor nodig voor je maandelijkse betaling.

Daar hoef je geen Henk en Ingrid voor te heten.

Maar ik denk dat de naam credit card veel mensen terughoudend zijn en denken betalen op afbetaling..
Onbekend maakt inderdaad onbemind. Men denkt dat het kopen op afbetaling is, terwijl je gewoon maandelijks kan aflossen zonder rente. Voordeel van een creditcard is dat je aankopen verzekerd zijn. Vooral online is dat handig als artikelen niet of defect geleverd worden. Via de CC-maatschappij kun je dan het volledige aankoopbedrag terugkrijgen.

Bij PayPall kan dat ook, echter ben je bij PayPall niet verzekerd in geval van faillissement, wat bij een CC wel het geval is. Bovendien vallen de extra kosten van een CC ook reuze mee. Dit liggen rond de 10 a 20 euro per jaar, maar daar krijg je dus een hoop gemak en bescherming voor terug.

• KlaasjeNL
ikbenerniet schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 00:23:
[...]

Velen hebben geen credit card omdat je die simpelweg niet nodig hebt bij normaal gebruik. Ideal of in het uiterste geval Paypal voldoet in 99.9% van de internetaankopen.
Tot je artikelen niet geleverd worden. In 99,9% werkt iDeal inderdaad prima, maar uiteindelijk geeft iDeal niet meer dan een garantie dat je geld naar de andere rekening is overgemaakt. Als je vervolgens niets ontvangt, heb je pech. En zeker met een flinke toename van internetcriminaliteit gaat het steeds vaker mis. Dan is een CC toch een stuk veiliger. Of nog beter: een PP-account waar je CC aan gekoppeld is. Een website zonder betaaloptie via CC of PP is eigenlijk al een reden om alle alarmbellen af te laten gaan en verder te kijken
Ik had speciaal voor Stadia mij moeten aanmelden bij een voor mij onbekende bank die hier aangeraden werd, voor een prepaid credit card, waar ook nog een foto van een ID kaart voor nodig is ter verificatie. Dit is best een enge stap met het risico op identiteitsfraude, en ook best wel veel moeite om een simpele controller en chromecast via internet te bestellen.

Een grote partij als Google kan wel beter, via de Play Store is namelijk wel gewoon betaling via Paypal mogelijk. Maar ik vermoed dat het hun strategie is om in eerste instantie alleen de doelgroep aan te trekken die er zelf moeite in wil steken en potentieel minder support nodig heeft.

Dit lijkt me toch duidelijk een signaal is dat het platform nog niet volwassen is, en door Google zelf ook nog niet als volwassen gezien wordt. Maar dat is ook precies waar ik mij voor geregistreerd heb, een platform wat in de kinderschoenen staat maar wat wel een hoop potentie heeft.
Speciaal aanmelden bij een onbekende bank zou ik ook niet snel doen. Maar ik geloof niet dat de keuze voor een CC iets te maken heeft met het aantrekken van een bepaalde doelgroep of het niet volwassen zijn van het platform. Google is een Amerikaans bedrijf en daar (maar ook in veel andere landen buiten Nederland) is betalen met een CC heel gebruikelijk.

[ Voor 44% gewijzigd door KlaasjeNL op 01-12-2020 09:16 ]

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04:34
Ik ben onder de indruk van Google Stadia. In afwachting van mijn Cyberpunk deal mijn laptop (I3, 8 GB RAM en een SSD) eens aangezwengeld om Sniper Elite 4 te spelen. Dat ging verbazingwekkend goed, op mijn skills na dan...
KlaasjeNL schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:13:
[...]

Speciaal aanmelden bij een onbekende bank zou ik ook niet snel doen. Maar ik geloof niet dat de keuze voor een CC iets te maken heeft met het aantrekken van een bepaalde doelgroep of het niet volwassen zijn van het platform. Google is een Amerikaans bedrijf en daar (maar ook in veel andere landen buiten Nederland) is betalen met een CC heel gebruikelijk.
Eens, maar ben het ook eens dat het voor google toch niet te moeilijk moet zijn om Ideal als betaaloptie toe te voegen, alle banken werken hier standaard mee. Desnoods met een Ideal-fee van een euro (net als thuisbezorgd volgens mij).
Ook bestellen bij de google store zou dan net wat breder publiek kunnen trekken.
Maar ik heb pas een half jaar geleden een cc genomen, daarvoor gewoon m'n pro subscription betaald via T-Mobile en de stadia app, als in-app aankoop zeg maar. Werkt ook prima voor aanschaf games.

[ Voor 0% gewijzigd door Ht87 op 01-12-2020 09:27 . Reden: Typo ]

• Amdwarrior
Nou via iemand Google Stadia controller gekocht. Ik ga hem via Wifi eerst proberen want ik heb aansluitingen tekort helaas. Gelukkig heb ik nog ouderwetste 720P Oldskool Plasma main tv dus scheelt het kwa bandbreedte

• Amdwarrior
Tuktop schreef op maandag 30 november 2020 @ 22:20:
[...]

Red Dead 2 ziet er prachtig uit zelfs op 720P Smartphone via 4G 8)

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-01 18:47

Tot zover een account aangemaakt en bevestiging via mail gekregen. verdere stappen doorlopen tot dat ik aan de betaling kwam credit cart, visa een ander optie geen mogelijkheid. :-(

Ik hoor iedereen over creditcard, wellicht is mijn versie ook omslachtig maar ik heb via iDeal Google play tegoed gekocht. 1x € 50,00 en 1x € 10,00 en dit ingewisseld voor Cyberpunk.

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:59
[...]

Ik heb een CC vanwege reizen (RIP Corona...) en vanwege de extra aankoopverzekering die erbij zit. Dure zaken zoals een laptop/telefoon koop ik via de CC, zijn die een half jaar (extra) verzekerd.

Ik gebruik hem voor Stadia ook, maar als het even kan zou ik ook ideal willen gebruiken. Gaat het gelijk van je rekening af ipv een maand later :D

• Tuktop
Amdwarrior schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:38:
[...]

Red Dead 2 ziet er prachtig uit zelfs op 720P Smartphone via 4G 8)
Ja, want 720P op 6" is 244 ppi, en 1080P op 27" is 81 ppi, dus dat is evident.

• Rivandu
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Tuktop schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:10:
[...]

Het gaat er vooral om dat er color banding optreedt, denk dat je dat via jouw workaround ook zult zien. En zoiets is niet eenvoudig te implementeren, want alle apparaten waar Stadia op draait zullen die correctie moeten kunnen doen. Denk eerder dat ze nadenken in een richting als bitrate verhogen en op termijn een andere codec.

Overigens valt me het op de TV op een of andere manier minder op, dus dat zou ook nog kunnen schelen in je beleving. Ook zijn het wel van die dingen die je ziet als je erop let, maar die niet meer opvallen als je eenmaal lekker asn het game bent. Althans zo werkt het bij mij :)
Het is zeker niet alleen de banding, maar ik zie duidelijk grote compressie blokken. Ze zouden dit ook kunnen counteren door een heftige noise/grain toe te voegen aan de donkere partijen. Dit is vaak een truc om de 'banding' tegen te gaan.

Maar dan heb ik het echt over hele donkere games zoals Little Nightmares. Je hebt gelijk dat je er niet heel erg op let als je echt 'in de game' zit.

• KlaasjeNL
Rivandu schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:52:
[...]

Het is zeker niet alleen de banding, maar ik zie duidelijk grote compressie blokken. Ze zouden dit ook kunnen counteren door een heftige noise/grain toe te voegen aan de donkere partijen. Dit is vaak een truc om de 'banding' tegen te gaan.

Maar dan heb ik het echt over hele donkere games zoals Little Nightmares. Je hebt gelijk dat je er niet heel erg op let als je echt 'in de game' zit.
Netflix en andere streaming-diensten hebben er ook vaak last van in donkere gedeelten. Zal inderdaad iets met de toegepaste compressie te maken hebben. Wordt nog spannend in hoeverre het bij Cyberpunk zichtbaar gaat zijn, aangezien dat een vrij donkere game is.

• KlaasjeNL
Amdwarrior schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:27:
Nou via iemand Google Stadia controller gekocht. Ik ga hem via Wifi eerst proberen want ik heb aansluitingen tekort helaas.
Heb je de mogelijkheid om een switch te plaatsen? Ik heb bijvoorbeeld op een aantal plekken in het huis ook een Netgear GS105 aangesloten. Die kost 2 tientjes en wordt bij bijvoorbeeld KPN soms zelfs gratis verstuurd als je te weinig aansluitingen hebt.

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:27
Ht87 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:26:
[...]

Eens, maar ben het ook eens dat het voor google toch niet te moeilijk moet zijn om Ideal als betaaloptie toe te voegen, alle banken werken hier standaard mee. Desnoods met een Ideal-fee van een euro (net als thuisbezorgd volgens mij).
Ook bestellen bij de google store zou dan net wat breder publiek kunnen trekken.
Maar ik heb pas een half jaar geleden een cc genomen, daarvoor gewoon m'n pro subscription betaald via T-Mobile en de stadia app, als in-app aankoop zeg maar. Werkt ook prima voor aanschaf games.
iDeal is voornamelijk een Nederlands feestje. Vermoedelijk is Nederland een te kleine markt om een heel betaalmethode voor te ontwikkelen. Zie ook de Pixel-telefoons die hier niet rechtstreeks te koop zijn, Google geeft er blijk van dat Nederland niet een primaire markt voor ze is.

• Tuktop
RobNemoo schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:14:
[...]

iDeal is voornamelijk een Nederlands feestje. Vermoedelijk is Nederland een te kleine markt om een heel betaalmethode voor te ontwikkelen. Zie ook de Pixel-telefoons die hier niet rechtstreeks te koop zijn, Google geeft er blijk van dat Nederland niet een primaire markt voor ze is.
Dit. Zo is ook de nieuwe Nest thermostaat hier niet beschikbaar, en is het Play Points programma hier nog niet actief. De conclusie dat Stadia daardoor nog niet als volwassen wordt gezien door Google (werd hierboven ergens gedaan) lijkt me dus wat overtrokken.
RobNemoo schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:14:
[...]

Klopt, maar ze hebben wel NL gekozen als een van de eerste landen die Stadia krijgen, dan is t slim om de gangbare betaalmethodes toe te voegen. Maar google werkt projectmatig, dus ik vermoed dat t ergens in fase 3 wel gaat komen
Nu the claw nog als kerstkadootje voor alle pro gebruikers ;)
Heb zelf overigens de orzly variant voor aan m'n pixel, werkt heel relaxed!
Nog geen topic voor accessoires van stadia nodig denk ik trouwens :9

• Amdwarrior
KlaasjeNL schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:09:
[...]

Heb je de mogelijkheid om een switch te plaatsen? Ik heb bijvoorbeeld op een aantal plekken in het huis ook een Netgear GS105 aangesloten. Die kost 2 tientjes en wordt bij bijvoorbeeld KPN soms zelfs gratis verstuurd als je te weinig aansluitingen hebt.
Gelukkig heb ik bedraade accespoint er naast maar hoe werkt die kan adapter van Chromecast ultra dan? Via powerline princiepe?

• Tuktop
Amdwarrior schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:48:
[...]

Gelukkig heb ik bedraade accespoint er naast maar hoe werkt die kan adapter van Chromecast ultra dan? Via powerline princiepe?
De adapter van de CCU heeft een ethernetpoort.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:58
Ik kan gewoon met iDeal betalen in de app. (Kan geen screenshot maken vanwege security reasons.) Of met PayPal (wat ik meestal doe, want dan kan ik refunden voordat het van mijn rekening wordt afgeschreven als ik snel genoeg ben). Of met CC (ik heb een prepaid via N26 welke gratis is - overschrijven naar die kaart gaat binnen een dag).

Ik vind de Google Store dan vervelender. Daar kan ik alleen met CC betalen. Maar goed, dan is het een dag wachten om het geld naar die kaart over te maken...

---edit---
Staat er ook gewoon bij in Google Play:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F8gEWd9VA15xge_K8AVsbgnNqwI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GkkeeOVcFiFkBfRiwdoZ01dR.png?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door barrymossel op 01-12-2020 12:01 ]

• Amdwarrior
Tuktop schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:48:
[...]

De adapter van de CCU heeft een ethernetpoort.
Ja klopt maar die moet toch ook weer aangesloten worden naar de router neem ik aan?

• Tuktop
Amdwarrior schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:58:
[...]

Ja klopt maar die moet toch ook weer aangesloten worden naar de router neem ik aan?
Ah ik ging er even vanuit dat je een netwerkkabel kon aansluiten op je bedrade AP.
Maargoed, als je 5ghz wifi signaal snel en stabiel genoeg is, gaat dat ook prima met de CCU hoor.

• Amdwarrior
Tuktop schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:02:
[...]

Ah ik ging er even vanuit dat je een netwerkkabel kon aansluiten op je bedrade AP.
Maargoed, als je 5ghz wifi signaal snel en stabiel genoeg is, gaat dat ook prima met de CCU hoor.
Ah shit :') ik ben niet bij de les kabel van accespoint gaat natuurlijk naar adapter van Chromecast ultra 8)7

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
barrymossel schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:57:
Ik kan gewoon met iDeal betalen in de app. (Kan geen screenshot maken vanwege security reasons.) Of met PayPal (wat ik meestal doe, want dan kan ik refunden voordat het van mijn rekening wordt afgeschreven als ik snel genoeg ben). Of met CC (ik heb een prepaid via N26 welke gratis is - overschrijven naar die kaart gaat binnen een dag).

Ik vind de Google Store dan vervelender. Daar kan ik alleen met CC betalen. Maar goed, dan is het een dag wachten om het geld naar die kaart over te maken...

---edit---
Staat er ook gewoon bij in Google Play:

[Afbeelding]
Ik kan bij het afrekenen ook gewoon een Ideal rekening toevoegen.

Uiteindelijk niet gedaan, want wel een CC, maar volgens mij moet het gewoon kunnen dus.

• Tuktop
Fly-guy schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:37:
[...]

Ik kan bij het afrekenen ook gewoon een Ideal rekening toevoegen.

Uiteindelijk niet gedaan, want wel een CC, maar volgens mij moet het gewoon kunnen dus.
Volgens mij ging het om betalingen via de Google Store, niet de Play Store.
Ik kan me niet heugen dat ik iets heb kunnen kopen bij de Google Store (bijv. een controller of een Premiere Edition) met iDeal.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:58
Tuktop schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:39:
[...]

Volgens mij ging het om betalingen via de Google Store, niet de Play Store.
Ik kan me niet heugen dat ik iets heb kunnen kopen bij de Google Store (bijv. een controller of een Premiere Edition) met iDeal.
My bad!

• Albert020
Ik vind het wel jammer dat er op Stadia geen Rally games zoals Dirt 4 zijn !

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Albert020 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:34:
Qua racen is er helaas enkel GRID.
xabre16v schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:11:
[...]

Qua racen is er helaas enkel GRID.
F1 2020 speel ik toch ook op Stadia ;)

Maar idd niet veel racespellen, misschien ook omdat er nog geen officiele ondersteuning is voor stuurtje en pedalen? Zou wel vet zijn als dat komt.

• Albert020
Ht87 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:15:
[...]

F1 2020 speel ik toch ook op Stadia ;)

Maar idd niet veel racespellen, misschien ook omdat er nog geen officiele ondersteuning is voor stuurtje en pedalen? Zou wel vet zijn als dat komt.
Die wil ik ook maar is me nog even te duur, wacht tot die in aanbieding is ;)

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:28
Albert020 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:34:
Dirt 5 verschijnt nog ergens in 2021.
The Crew 2 is er nog als arcade-racer..
Pagina: 1 ... 65 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord