GranCanaria schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:43:
De cyberpunk aanbieding met Stadio Premiere edition is wel mega aantrekkelijk echter zit ik nog te twijfelen omdat je Pro nodig hebt om hem in 4k te spelen. Om te proberen is het misschien erg leuk maar wie gebruiken Stadia als hoofd game platform? en hoe bevalt het ten opzichte van gamen op je console?
Ik kom van de consoles en de PS5 en XSX zijn de eerste generatie consoles die ik niet of niet direct aanschaf. Toen Stadia vorig jaar lanceerde was het alles behalve perfect, maar inmiddels is het zo stabiel en is het aanbod aan games (voor mij) uitgebreid genoeg, om te blijven hangen. En het wordt ook alleen maar beter. Dus voor mij is het nu het hoofd game platform.

Qua graphics zit Stadia gevoelsmatig iets boven de PS4 Pro. De framerate is in elk geval een stuk stabieler in games als RDR2. Verder moet je niet alleen zien dat Stadia 1 grote update krijgt, maar ook tussendoor steeds van updates wordt voorzien. Ik denk niet dat je raar moet opkijken als Stadia over een jaar grafisch al verder is dan de PS5 en XSX. Ook omdat Stadia de mogelijkheid heeft om voor games niet 1, maar bijvoorbeeld 2 blades in te zetten voor bepaalde games, waardoor je opeens dubbel de rekenkracht hebt.

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik heb uiteindelijk maar Cyberpunk gepreorderd voor de Chromecast + controller deal. Al baal ik er wel wat van dat Youtube Premium gebruikers niet in aanmerking komen voor de gratis set.

Straks kan ik in iedergeval op elke tv in huis Stadia spelen en de chromecast v3 die nu aan de tv hangt verkoop ik maar door.

The Witcher vind ik wel een heel tof spel, maar nooit uitgespeeld omdat het gewoon teveel tijd kost. De middeleeuwse setting ligt mij meer dan de futuristische setting van Cyberpunk.

Stadia / PSN : whenheco

GranCanaria schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:20:
[...]

Het kunnen doorspelen op elk apparaat spreekt mij erg aan. Het klinkt eigenlijk als het platform waar ik al lang naar opzoek ben.

Ik heb zelf een ps5 en switch staan en heb cyberpunk gekocht voor de ps5. Puur omdat pro extra ging kosten. Ik wist uiteraard niets over hun gen2 ontwikkelingen en denk dat ik de cyberpunk aanbieding ga nemen puur om het eens aan de tand te voelen.

Overigens is het allemaal niet zo makkelijk. Er is best veel waar je uit kunt kiezen. Ik heb toevallig vorige week gforce now geprobeerd met mijn steam games en dat werkt eigenlijk best goed. Het ziet er ook best goed uit echter kreeg ik xbox one controller niet met bluetooth gekoppeld aan mijn televisie. Op mijn ubuntu laptop werkte het allemaal via chrome echter had ik dan weer allerlei proberen. Via een beugel op de controller en mijn iphone 11 via safari werkte het eigenlijk mega goed. Heb toen tombraider een heel eind gespeeld en het zag er ook heel goed uit, geen problemen etc. Maar mede doordat ik 3 apparaten moest proberen om het uitendelijk goed te krijgen vond ik de ervaring minder.

Het feit dat ik de spellen kon spelen die ik al in mijn bezit had vond ik dan weer een hele grote pluspunt en sta daar ook helemaal achter. Maar het is gewoon proberen en testen totdat je het platform hebt gevonden dat het beste bij je aansluit.
Leuk om te gaan proberen! In t allerslechtste geval heb je voor 60 euro een Chromecast ultra en een controller voor je pc ;)
Interessant interview met Jack Buser, director of games bij Google/Stadia.

https://youtu.be/EVMp_5di--g

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-01 13:12
KlaasjeNL schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:17:
Interessant interview met Jack Buser, director of games bij Google/Stadia.

https://youtu.be/EVMp_5di--g
"Video niet beschikbaar". Refereerde je aan dit interview? https://mobilesyrup.com/2...es-anniversary-interview/

[ Voor 52% gewijzigd door barrymossel op 24-11-2020 11:41 ]

• RoFlame
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-12-2025
Bij mij deed hij het de eerste keer ook niet, bi jeen tweede keer openen wel... Zit nu in meeting, maar ben halverwege. Tot nu toe erg cool om te zien iig hoe hij er over praat en aan denkt. Blijkt ook maar meer dat ze voor de long run meedoen.

• barrymossel
RoFlame schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:43:
[...]

Bij mij deed hij het de eerste keer ook niet, bij een tweede keer openen wel...
Ah, inderdaad bij mij nu ook. Vreemd.
Zit nu in meeting, maar ben halverwege. Tot nu toe erg cool om te zien iig hoe hij er over praat en aan denkt. Blijkt ook maar meer dat ze voor de long run meedoen.
Fijn om te horen, maar had ook niet anders verwacht. Dit is geen klein "killed-by-Google" projectje. Dit is veel groter dan zaken als Google+ en wat dan ook. Hier lijkt mij een enorme investering mee gemoeid en wat mij betreft is het een no-brainer dat cloud gaming de toekomst is. Google zal eerder meer investeren dan de stekker eruit trekken.

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik heb de pre-order ook staan voor Cyberpunk, prima aanbieding.

Wat ik eigenlijk niet zo goed begrijp is waarom ze pas de controller + ultra opsturen nadat het spel uit is, iemand een idee waarom dat niet gewoon andersom is? Nu ultra + controller bestellen en toegang tot Cyberpunk op release date lijkt toch veel logischer... Als ze snel zijn met versturen zullen er ook veel mensen zijn die eerst een andere game aanschaffen in afwachting van Cyberpunk of alvast pro aanschaffen.

• barrymossel
forzav schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:18:
Ik heb de pre-order ook staan voor Cyberpunk, prima aanbieding.

Wat ik eigenlijk niet zo goed begrijp is waarom ze pas de controller + ultra opsturen nadat het spel uit is, iemand een idee waarom dat niet gewoon andersom is? Nu ultra + controller bestellen en toegang tot Cyberpunk op release date lijkt toch veel logischer... Als ze snel zijn met versturen zullen er ook veel mensen zijn die eerst een andere game aanschaffen in afwachting van Cyberpunk of alvast pro aanschaffen.
Omdat je pas voor Cyberpunk betaalt op het moment van release. Zo zou je dus een premiere kunnen ontvangen en in theorie niet betalen (pre-order intrekken of CC blokkeren, of whatever). Ze kunnen vast iets doen met een betalingsverplichting, maar dat kan potentieel best wat gezeik opleveren voor Google denk ik.
En je kunt met andere apparatuur in principe ook gewoon spelen. (Moet je die wel hebben natuurlijk...)

• forzav
  • Niet online
barrymossel schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:22:
[...]

Omdat je pas voor Cyberpunk betaalt op het moment van release. Zo zou je dus een premiere kunnen ontvangen en in theorie niet betalen (pre-order intrekken of CC blokkeren, of whatever). Ze kunnen vast iets doen met een betalingsverplichting, maar dat kan potentieel best wat gezeik opleveren voor Google denk ik.
En je kunt met andere apparatuur in principe ook gewoon spelen. (Moet je die wel hebben natuurlijk...)
Vandaar mijn stukje over omdraaien, je schaft dus niet cyberpunk aan maar krijgt cyberpunk (op release date) bij aanschaf van een Premiere editie nu.

• drogeworst
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-11-2025
Ik gebruik Google Stadia icm een Pro abo nu sinds driekwart jaar. Voornamelijk voor Destiny 2. Mijn verbinding is doorgaans tussen de 6 en 12 Mbs. Dat is nét genoeg om Stadia te kunnen spelen. Op een laptop of op een Intel NUC, via de browser speelt het uitstekend. En het word steeds beter. Ondanks mijn matige verbinding is de lag minimaal, de graphics prachtig en geen glitches/artifacts. Stadia vind ik zeker een aanrader.

Het is wat het is...

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-01 10:30
Ik heb Pro bij mijn Pixel 5 gekregen (3mnd) en heb de deal met Cyberpunk gepakt, wat een top aanbieding zeg.

Ik heb 100mbit up/down glas liggen. Loont het om dit nog omhoog te gooien of zit er een max bovengrens aan de bandbreedte. Zal tegelijk max een Netflix 4k hdr stream aanstaan. Las dat Stadia zo'n 30-40mbit streamt? Of is dit in de praktijk anders

• RoFlame
Currry schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:53:
Ik heb Pro bij mijn Pixel 5 gekregen (3mnd) en heb de deal met Cyberpunk gepakt, wat een top aanbieding zeg.

Ik heb 100mbit up/down glas liggen. Loont het om dit nog omhoog te gooien of zit er een max bovengrens aan de bandbreedte. Zal tegelijk max een Netflix 4k hdr stream aanstaan. Las dat Stadia zo'n 30-40mbit streamt? Of is dit in de praktijk anders
Heeft geen zin om omhoog te gooien... 30-40 mbit is volgens mij correct ja. lagere ping zal je in the end meer aan hebben, maar zal wel goed zitten met glas.

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-12-2025
KlaasjeNL schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:51:
Ik denk niet dat je raar moet opkijken als Stadia over een jaar grafisch al verder is dan de PS5 en XSX. Ook omdat Stadia de mogelijkheid heeft om voor games niet 1, maar bijvoorbeeld 2 blades in te zetten voor bepaalde games, waardoor je opeens dubbel de rekenkracht hebt.
Precies wat ik ook denk. Ze kunnen ook voor game A de andere hardware gebruiken dan voor game B.

Zo kunnen ze altijd de nieuwste game op de nieuwste hardware zetten.

Ik ben dat ook beniewd naar de games uit eigen studio en in hoevere die de kracht van cloud computing gaan toepassen in de game
Currry schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:53:

Denk dat je met 100 al wel goed zit, ik had eerst max 45, dat was genoeg voor stadia, maar niet om tegelijk een filmpje te streamen door vrouwlief.

• Denn90
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-11-2025
De cyberpunk 2077 actie is natuurlijk een geweldige aanbieding, maar toch even een vraagje omdat ik totaal niet bekend ben met Stadia.

Het volgende lees ik bij algemene voorwaarde van de actie:

De inwisselcode voor een Stadia Premiere Edition die moet worden gebruikt in de Google Store, wordt uiterlijk 16 januari 2021 om 00:59 uur CET naar het e-mailadres gestuurd dat is gekoppeld aan uw Stadia-account en moet uiterlijk 1 februari 2021 om 00:59 uur CET worden ingewisseld. U moet bij het betalen een geldige betaalmethode hebben of toevoegen. Afhankelijk van de door u geselecteerde verzendmethode worden er mogelijk geen kosten in rekening gebracht.

Het spel zou dus beschikbaar moeten zijn op 10 december 09:00 uur op Stadia. Echter wil ik graag op de TV gamen, dus in het slechte geval zou je pas Cyberpunk 2077 kunnen spelen in het nieuwe jaar? Aangezien je als ik het goed heb de Chrome ultra cast en Stadia controller moet hebben om op de TV te kunnen spelen?

Als dat het geval is haal ik liever Cyberpunk 2077 voor de PS4 en hoop ik in het nieuwe jaar te kunnen beschikken over de PS5.

• Bobbreede
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb sinds zaterdag de gratis maand Pro geactiveerd. Het eerste dat mij opvalt is hoe goed het werkt. En dan bedoel ik: Je logt in, start de game op en je kunt gamen. Verder vond ik de gameplay erg soepel, ik merk zelf in ieder geval niets van de input lag dan wel latency. Wat dat betreft is dit echt de toekomst, daar ben ik nu wel van overtuigd.

Het enige dat mij wel tegen viel waren de graphics. Ik heb dus de Pro variant. De games die ik heb geprobeerd zijn Hitman, PUBG en Sniper Elite 4. Ik speel op een 1440P scherm en ik vond het beeld niet scherp. Wel continu 60 fps, dat wel. Maar grafisch vond ik het tegenvallen. Dus ik ben de instellingen ingedoken en ben op internet gaan zoeken. Ik weet zeker dat ik de instelling goed had staan op 4K, dat was duidelijk. Verder kon ik niet veel vinden, totdat ik ergens las dat ik de cache eens moest wissen. Zo gezegd zo gedaan, alle gegevens uit mijn browser verwijderd. En ja hoor, ik had in ieder geval beter beeld bij Sniper Elite, de rest bleef hetzelfde.

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben stiekem kei enthousiast. Ik ben de laatste tijd ook op zoek naar een upgrade van mijn game PC (komt uit '14) om Cyberpunk te kunnen spelen. Alleen de tijden zijn veranderd, mijn vrouw en ik zijn aan het werk, hebben een dochter van één jaar oud dus minder tijd. Is zo'n investering dan nog verantwoord? Ik denk op dit moment van niet. Dus toen had ik bedacht om een Xbox Series X te kopen á €500,- Dat leek mij beter te verantwoorden, maar als je toch Stadia hebt wordt dat ook weer héél moeilijk.

Dus ik ben er voor 99% over uit en ik ga Cyberpunk op Stadia kopen, krijg ik meteen de controller en CCU. En dan hoop ik maar dat de graphics niet tegen vallen of dat ik er snel aan kan wennen. En dan houd ik voor nu een hele hoop geld in mijn broekzak 8)

Why so serious?

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-01 16:49
Denn90 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:23:
De cyberpunk 2077 actie is natuurlijk een geweldige aanbieding, maar toch even een vraagje omdat ik totaal niet bekend ben met Stadia.

De inwisselcode voor een Stadia Premiere Edition die moet worden gebruikt in de Google Store, wordt uiterlijk 16 januari 2021 om 00:59 uur CET naar het e-mailadres gestuurd dat is gekoppeld aan uw Stadia-account en moet uiterlijk 1 februari 2021 om 00:59 uur CET worden ingewisseld. U moet bij het betalen een geldige betaalmethode hebben of toevoegen. Afhankelijk van de door u geselecteerde verzendmethode worden er mogelijk geen kosten in rekening gebracht.

Het spel zou dus beschikbaar moeten zijn op 10 december 09:00 uur op Stadia. Echter wil ik graag op de TV gamen, dus in het slechte geval zou je pas Cyberpunk 2077 kunnen spelen in het nieuwe jaar? Aangezien je als ik het goed heb de Chrome ultra cast en Stadia controller moet hebben om op de TV te kunnen spelen?

Als dat het geval is haal ik liever Cyberpunk 2077 voor de PS4 en hoop ik in het nieuwe jaar te kunnen beschikken over de PS5.
Je kan ook je laptop aansluiten via hdmi en een Bluetooth controller verbinden. Of je kopen een premier setje de komende black Friday en verkoopt degene die je gaat ontvangen.
Maar als je een android TV hebt of een shield oid. Dan kan je de stadia app erop zetten.

Ook kan je bij sommige telefoons middels de usbc poort je telefoon op de tv aansluiten en dan stadia aansluiten. Genoeg mogelijkheden. :)

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-01 12:56
Black Friday deals zijn live! Moeilijk kiezen, maar ik ga eerst for Jedi: Fallen Order Denk ik.

Deals
Bobbreede schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:23:
Ik heb sinds zaterdag de gratis maand Pro geactiveerd. Het eerste dat mij opvalt is hoe goed het werkt. En dan bedoel ik: Je logt in, start de game op en je kunt gamen. Verder vond ik de gameplay erg soepel, ik merk zelf in ieder geval niets van de input lag dan wel latency. Wat dat betreft is dit echt de toekomst, daar ben ik nu wel van overtuigd.

Het enige dat mij wel tegen viel waren de graphics. Ik heb dus de Pro variant. De games die ik heb geprobeerd zijn Hitman, PUBG en Sniper Elite 4. Ik speel op een 1440P scherm en ik vond het beeld niet scherp. Wel continu 60 fps, dat wel. Maar grafisch vond ik het tegenvallen. Dus ik ben de instellingen ingedoken en ben op internet gaan zoeken. Ik weet zeker dat ik de instelling goed had staan op 4K, dat was duidelijk. Verder kon ik niet veel vinden, totdat ik ergens las dat ik de cache eens moest wissen. Zo gezegd zo gedaan, alle gegevens uit mijn browser verwijderd. En ja hoor, ik had in ieder geval beter beeld bij Sniper Elite, de rest bleef hetzelfde.

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben stiekem kei enthousiast. Ik ben de laatste tijd ook op zoek naar een upgrade van mijn game PC (komt uit '14) om Cyberpunk te kunnen spelen. Alleen de tijden zijn veranderd, mijn vrouw en ik zijn aan het werk, hebben een dochter van één jaar oud dus minder tijd. Is zo'n investering dan nog verantwoord? Ik denk op dit moment van niet. Dus toen had ik bedacht om een Xbox Series X te kopen á €500,- Dat leek mij beter te verantwoorden, maar als je toch Stadia hebt wordt dat ook weer héél moeilijk.

Dus ik ben er voor 99% over uit en ik ga Cyberpunk op Stadia kopen, krijg ik meteen de controller en CCU. En dan hoop ik maar dat de graphics niet tegen vallen of dat ik er snel aan kan wennen. En dan houd ik voor nu een hele hoop geld in mijn broekzak 8)
Welkom bij #Dadia :P Ik heb zelf geen ervaring op 1440P-schermen, maar met een CCU op mijn 4k-tv ziet het er altijd prima uit.

• Denn90
Pukson schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:28:
[...]

uote]Pukson schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:28:
[...]

Je kan ook je laptop aansluiten via hdmi en een Bluetooth controller verbinden. Of je kopen een premier setje de komende black Friday en verkoopt degene die je gaat ontvangen.
Maar als je een android TV hebt of een shield oid. Dan kan je de stadia app erop zetten.

Ook kan je bij sommige telefoons middels de usbc poort je telefoon op de tv aansluiten en dan stadia aansluiten. Genoeg mogelijkheden. :)
slachtig.

[/quote]

Bedankt voor je reactie! Toch zie ik het niet zitten om nu voor 100 eu een première setje te kopen en die ik mogelijk het nieuwe jaar binnenkrijg weer te verkopen. Het kopen van een bluetooth controller en laptop aansluiten etc vind ik allemaal wat omslachtig. De aanbieding was erg leuk geweest als je de 10e ook daadwerkelijk de controller kreeg. Voor nu zie ik geen voordelen aan de aanbieding en zie ik er denk ik vanaf.

[ Voor 28% gewijzigd door Denn90 op 24-11-2020 18:40 ]

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02-2025

Pheace

The Eviler of Evil

Met de Cyberpunk Stadia deal zal je inderdaad niet op release op je TV kunnen spelen. Ik denk eerlijk gezegd niet dat die dingen verzonden zullen worden voor de refund periode van Cyberpunk voorbij is want als je dat doet heb je ook geen recht meer op die premium edition en dan moeten ze ze terug laten sturen wat een hoop gedoe is. Wat dat betreft limiteer je je refund opties ook enigzins mocht Cyberpunk zelf of de performance op Stadia tegenvallen.
Denn90 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:38:
[...]

slachtig.

[/quote]

Bedankt voor je reactie! Toch zie ik het niet zitten om nu voor 100 eu een première setje te kopen en die ik mogelijk het nieuwe jaar binnenkrijg weer te verkopen. Het kopen van een bluetooth controller en laptop aansluiten etc vind ik allemaal wat omslachtig. De aanbieding was erg leuk geweest als je de 10e ook daadwerkelijk de controller kreeg. Voor nu zie ik geen voordelen aan de aanbieding en zie ik er denk ik vanaf.
Begrijpelijk hoor! Ik denk dat deze aanbieding vooral interessant is als je je de aanschaf los ziet van het spelen van Cyberpunk. Je hebt voor een prikkie het basispakket om op je tv te gamen met Stadia. Cyberpunk is voor mij de kers op de taart. Als je puur voor cyberpunk op releaseday op tv wil gamen deze actie wil is t niet zo interessant.
(Stiekem zou ik dan toch adviseren voor 60 euro stadia als een extra 'console' te kopen en dan naast elkaar vergelijken)
Die Black Friday deals maken me hebberig :9~ . Far Cry en AC Odyssey 15 euro per stuk... Ben maar begonnen met 4 euro voor de Hitman uitbreiding, ik wil altijd teveel kopen en dan speel ik t niet of vergeet ik t. Maar 15 euro voor Odyssey is bijna gratis als je kijkt per uur wat t dan kost :9
bakkerjangert schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:34:
Black Friday deals zijn live! Moeilijk kiezen, maar ik ga eerst for Jedi: Fallen Order Denk ik.

Deals
Oef, die aanbieding met Fallen Order is heel verleidelijk. Baalde al dat ik hem niet kon spelen omdat ik kort voor de release mijn PS4 Pro had verkocht. En dan nu meteen met zo'n flinke prijsverlaging op Stadia... Ik wacht nog even tot het weekend want ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen om hem te spelen. Laat staan dat ik nog tijd heb zodra Cyberpunk er is.

• P_E_T_E_R
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-11-2025
-

[ Voor 100% gewijzigd door P_E_T_E_R op 24-11-2020 19:22 ]

• 12345j
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-01-2022
Stadia pakt wel echt uit, wat een boel goede aanbiedingen!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:29

Deals
Is die vet? Laats nog STAR WARS™ Jedi Knight: Dark Forces II gedaan O+

• Pukson
Denn90 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:38:
[...]

slachtig.

[/quote]

Snap ik, probeerde mee te denken. Naar alle waarschijnlijkheid gaat morgen de premier bundel 60-70 euro kosten.

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
En Jedi: Fallen Order in sweet 60fps! Take that, Ubisoft

• Denn90
Bedankt voor het mee denken;) wellicht dat ik het nog overweeg, maar denk dat ik toch voor de ps4 versie ga en later de upgrade naar de ps5. Vooral interessante aanbieding denk ik inderdaad, wanneer je de aanbieding los ziet van Cyberpunk.

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:55
Ht87 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:03:
Die Black Friday deals maken me hebberig :9~ . Far Cry en AC Odyssey 15 euro per stuk... Ben maar begonnen met 4 euro voor de Hitman uitbreiding, ik wil altijd teveel kopen en dan speel ik t niet of vergeet ik t. Maar 15 euro voor Odyssey is bijna gratis als je kijkt per uur wat t dan kost :9
Haha ik wilde eigenlijk Stadia even aankijken en max 1 spel kopen, maar met deze prijzen word ik ook hebberig :p

• Gusev
Premiere edition is nu ook €69,99 in de Google Store voor degene die niet voor de Cyberpunk actie wil gaan en niet wil wachten daarop:

https://store.google.com/product/stadia

• Leonrsv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-12-2025
nvm

[ Voor 98% gewijzigd door Leonrsv op 24-11-2020 20:53 ]

• madcon
Bizar veel black Friday deals. Ga zeker paar spellen scoren zo.

Baal wel weer Mortal Kombat. Is eindelijk in de sale voor 15 euro. Maar ik wil de ultimate edition. Die kost nog steeds 60 euro, of 50 voor de add on bundel boven op de 15 euro in de sale. Dit doen ze ook steeds op de PlayStation :(

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-01 20:38
Fallen order gekocht. En wat loopt dit spel lekker zeg! 🤤 maakt me blij dit te ervaren.
Vond RDR2 destijds nog een twijfelgeval.

• Pukson
Gusev schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:49:
Premiere edition is nu ook €69,99 in de Google Store voor degene die niet voor de Cyberpunk actie wil gaan en niet wil wachten daarop:

https://store.google.com/product/stadia
Direct maar de Wasabi gescoord voor 51 euro. Wilde die al iets te lang haha.

• Safri7879
  • Laatst online: 28-10-2025
Doom en MK11 in the pocket.

• Schmitzel
  • Laatst online: 23:48
STADIA Games December:

Into the Breach: Deze strategie game is nieuw op Stadia en was nog niet officieel aangekondigd. Wij wisten al dat deze game naar Stadia kwam dankzij de USK rating die de game eerder al kreeg. Het is een 2d strategie game die doet denken aan titels als Advance Wars.

Hitman 2: Nadat we in september meteen aan de slag mochten met Hitman, komt nu het vervolg Hitman 2 ook naar Stadia Pro. Precies genoeg tijd om deze uit te spelen voor het derde deel in januari naar Stadia komt.

Kine: Kine is een 3D puzzel game die uitermate geschikt is voor de kleinere gamers onder ons en eveneens voor de volwassenen. Met een cartoon-achtig uiterlijk heeft het een tijdloze uitstraling.

Monster Jam Steel Titans: Monster Jam is iets wat vooral in Amerika helemaal hot is. In de grote stadions wordt daar regelmatig een evenement gehouden. En nu zijn er ook games van op Stadia. Vanaf volgende week kun je zelf proberen of het jou ding is.

Everspace: Games waarbij je in je eigen ruimteschip rondvliegt in een open universum zijn er niet veel, al helemaal niet op Stadia. Daar komt verandering in met Everspace. Ook deze onaangekondigde game wisten wij al eerder te melden.

Secret Neighbor: De derde game in de Hello Neighbor reeks komt ook naar Stadia. Deze game was eerder al aangekondigd en is na de eerste twee games ook beschikbaar op Stadia.

De games die Stadia gaan verlaten, ;w en je dus snel moet claimen, zijn:

Superhot
Power Rangers: Battle For The Grid
Little Nightmares
Hello Neighbor
Super Bomberman R Online

bron: https://playstadia.nl/nie...d-en-release-fallen-order

HITMAN 2 woohoo! _/-\o_

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:52

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ben ook wel benieuwd hoe dit precies in z'n werk gaat. Logischer wijs zou je een chromecast en controller voor 10 december moeten ontvangen. :?

Whatever.

• Gusev
Waren er al langer categorieën in de Stadia Store (op desktop)? Ik zie nu ineens voor het eerst(?) categorieën als ik in de Winkel helemaal naar beneden scroll zoals Partygames.

• Gusev
Heeft iemand btw Wolfenstein: Youngblood? Zou wel leuk zijn om die co-op te spelen, volgens mij kan dat als ik het goed heb begrepen?

• Purejet
Harmen schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:15:
[...]

Ben ook wel benieuwd hoe dit precies in z'n werk gaat. Logischer wijs zou je een chromecast en controller voor 10 december moeten ontvangen. :?
Zoals het ook logisch is; je hebt de mogelijkheid om een spel binnen 2 uur speeltijd in 14 dagen te annuleren. Google zal vast willen voorkomen dat iedereen massaal zijn kit ontvangt en vervolgens annuleert.
Game komt dus uit op 10 december, waarna die mensen redelijk snel een code zullen ontvangen. Je kunt deze verzilveren voor de kit, waarna hij zsm wordt verstuurd.
Dus nee, je beschikt niet op 10 december over de chromecast en controller. Je kunt de game wel alvast direct op een ander apparaat spelen.

• Purejet
Schmitzel schreef op woensdag 25 november 2020 @ 07:42:
De games die Stadia gaan verlaten, ;w en je dus snel moet claimen, zijn:
Deze games gaan Stadia natuurlijk niet volledig verlaten. Ze worden dan enkel voorlopig niet meer aangeboden als onderdeel van je Pro-abbo, maar zijn wel los (evt. met korting) aan te schaffen.

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:51
Purejet schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:08:
[...]

Zoals het ook logisch is; je hebt de mogelijkheid om een spel binnen 2 uur speeltijd in 14 dagen te annuleren. Google zal vast willen voorkomen dat iedereen massaal zijn kit ontvangt en vervolgens annuleert.
Er staat wel expliciet in de voorwaarden dat je dan de kit terug moet sturen. Maar aangezien de pre-order pas op 10 dec word afgeschreven zullen ze daar sowieso op wachten.
Game komt dus uit op 10 december, waarna die mensen redelijk snel een code zullen ontvangen. Je kunt deze verzilveren voor de kit, waarna hij zsm wordt verstuurd.
Dus nee, je beschikt niet op 10 december over de chromecast en controller. Je kunt de game wel alvast direct op een ander apparaat spelen.
Ik hoop dat ze de codes snel sturen. Hoop dat ik hem voor kerst binnen heb. Twee weken lang familie bezoeken is leuker als je af en toe met je stadia kan spelen. En een PS4 meeslepen (in het verleden gedaan) is ook zo'n gedoe

• Gusev
Zo, The Crew 2 - Deluxe Edition (€8,99 goedkoper dan de standaard versie haha)
en The Division 2 - Standard Edition (€4,49). Twijfel nog over RDR 2 a €40,19, want heb geen tijd (en zin?) om 50+ uur erin te stoppen. Maar als er Tweakers zijn die samen The Division 2 willen spelen kan ik wel een Groep aanmaken in Stadia om co-op te gamen.

Incl audio-chat komt het gevoel van Ghost Recon gamen van vroeger toch wel erg terug :P

[ Voor 3% gewijzigd door Gusev op 22-12-2020 04:50 ]

• Ruvas
  • Laatst online: 02-01 19:03
Wat zijn nou de vereiste voor een goede stadia ervaring kwa internet isp en browser/cc

• barrymossel
vasquez86 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:35:
Wat zijn nou de vereiste voor een goed stadia ervaring kwa internet isp en browser/cc
Glasvezel en bedrade Chromecast + Stadia controller is denk ik wel de beste combinatie.

• Ruvas
  • Laatst online: 02-01 19:03
barrymossel schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:39:
[...]

Glasvezel en bedrade Chromecast + Stadia controller is denk ik wel de beste combinatie.
Oke ik heb glas 150/150 in huis en ga zelf voor de cyberpunk deal om te proberen.
vasquez86 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:43:
[...]

Oke ik heb glas 150/150 in huis en ga zelf voor de cyberpunk deal om te proberen.
Ik had vorig jaar bij de start van mijn stadia abonnement een kpn ADSL lijn van nog geen 50 mbit, zelfs dat werkte goed hoor. Maar dan kon je erg niet veel meer naast doen. Nu 250/50 via de ziggo kabel, dat werkt lekkerder voor mijn huisgenoten ;)

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-01 12:27
Ik twijfel enorm om Watch Dogs Legion te halen. Maar heb geen pro en mijn CCU en controller komt pas met die cyberpunk deal. Wanneer dat is geen idee. maar 54 euro vind ik net wat veel. Maar wil eigenlijk ook weten hoe 4k gaat draaien op mijn internet zonder dat ik daar pro voor moet afsluiten.

heb mij vermaakt met Watch Dogs 2.

• Pukson
vasquez86 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:35:
Wat zijn nou de vereiste voor een goede stadia ervaring kwa internet isp en browser/cc
Een stabiele verbinding is key, en je ping/latency. Al heb je 50/10 op via de kabel werkt het nog prima. Bovendien altijd 5Ghz wifi gebruiken maar ethernet heeft de voorkeur.

• Pukson
rwbk schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:48:
Ik twijfel enorm om Watch Dogs Legion te halen. Maar heb geen pro en mijn CCU en controller komt pas met die cyberpunk deal. Wanneer dat is geen idee. maar 54 euro vind ik net wat veel. Maar wil eigenlijk ook weten hoe 4k gaat draaien op mijn internet zonder dat ik daar pro voor moet afsluiten.

Heb zelf al een uur of 30 zitten in Watch Dogs Legion. Vermaak me er prima mee maar de herhaling slaat wel toe op een gegeven moment. Geen last van framedrops o.i.d en ziet er visueel meer dan prima uit. :)

• P_E_T_E_R
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-11-2025
rwbk schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:48:

Misschien ook goed om rekening te houden met de komst van Ubisoft+ : https://playstadia.nl/nie...-dit-jaar-nog-naar-stadia
Ik weet niet wat ik meemaak, zowaar een positievere Tweakers community bij een stadia post op de frontpage! Op een paar ongefundeerde opmerkingen na gewoon een reëel beeld en veel positieve voorbeelden van medetweakers. Tof!
Ht87 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:05:
Ik weet niet wat ik meemaak, zowaar een positievere Tweakers community bij een stadia post op de frontpage! Op een paar ongefundeerde opmerkingen na gewoon een reëel beeld en veel positieve voorbeelden van medetweakers. Tof!
Ik kwam hier even kijken om te vragen of het jullie ook opvalt dat het lijkt alsof de publieke opinie van negatief naar sceptisch naar voorzichtig positief lijkt te zijn gekanteld, maar jouw post en likes daarop bevestigt dat beeld. :)

Met name die Cyberpunk-actie lijkt een kantelpunt dat veel nieuwsgierigheid heeft gewekt en waardoor de grootste sceptici nu ervaren wat wij al maanden roepen: dat het gewoon een heel tof platform is dat staat als een huis.
Gusev schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:12:
Zo, Premiere Edition besteld, The Crew 2 - Deluxe Edition (€8,99 goedkoper dan de standaard versie haha)
en The Division 2 - Standard Edition (€4,49). Twijfel nog over RDR 2 a €40,19, want heb geen tijd (en zin?) om 50+ uur erin te stoppen. Maar als er Tweakers zijn die samen The Division 2 willen spelen kan ik wel een Groep aanmaken in Stadia om co-op te gamen.

Incl audio-chat komt het gevoel van Ghost Recon gamen van vroeger toch wel erg terug :P
Lijkt mij erg gezellig om eens samen te gamen met wat tweakers. Heb ook The Division 2, maar planning/tijd/ruimte vormt de grootste uitdaging. Misschien even tijdstip plannen zodat iedereen die mee wil doen er een beetje omheen kan plannen? #Dadia

Laat ik meteen een voorstel in de groep gooien: morgenavond (donderdag) vanaf 21.00 uur?

• Pukson
KlaasjeNL schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:58:
[...]

Ik kwam hier even kijken om te vragen of het jullie ook opvalt dat het lijkt alsof de publieke opinie van negatief naar sceptisch naar voorzichtig positief lijkt te zijn gekanteld, maar jouw post en likes daarop bevestigt dat beeld. :)

Met name die Cyberpunk-actie lijkt een kantelpunt dat veel nieuwsgierigheid heeft gewekt en waardoor de grootste sceptici nu ervaren wat wij al maanden roepen: dat het gewoon een heel tof platform is dat staat als een huis.
Helemaal mee eens! Alleen jammer dat die actie niet benoemt wordt in het nieuwsbericht. Gemiste kans.

• Bobbreede
De 99% van gisteren is vandaag 100% geworden :*) Ik heb zojuist Cyberpunk gepre-orderd! Tevens heb ik de Stadia Enhanced extensie geïnstalleerd zodat ik de gewenste kwaliteit kan 'afdwingen'. De graphics zijn nog steeds niet top, maar voor een #dadia meer dan prima! :)

I'm in!

Why so serious?

• madcon
Bobbreede schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:31:
De 99% van gisteren is vandaag 100% geworden :*) Ik heb zojuist Cyberpunk gepre-orderd! Tevens heb ik de Stadia Enhanced extensie geïnstalleerd zodat ik de gewenste kwaliteit kan 'afdwingen'. De graphics zijn nog steeds niet top, maar voor een #dadia meer dan prima! :)

I'm in!
Je gaat er vast veel plezier aan beleven! Zodra je de chromecast ultra binnen hebt zul je merken dat dit echt goed werkt. Op een laptop heb ik wel eens wat hickups maar met de chromecast is het altijd wel in orde. De controller is ergonomisch ook in orde (voor mijn middelgrote handen dan).

Ik ga maar eens wat filmpjes opzoeken van cyberpunk, want ik heb geen idee wat ik heb gepreorderd. Lijkt af en toe op GTA met futuristische elementen, maar begrijp dat het meer een RPG is.

• Bobbreede
madcon schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:46:
[...]

Je gaat er vast veel plezier aan beleven! Zodra je de chromecast ultra binnen hebt zul je merken dat dit echt goed werkt. Op een laptop heb ik wel eens wat hickups maar met de chromecast is het altijd wel in orde. De controller is ergonomisch ook in orde (voor mijn middelgrote handen dan).

Ik ga maar eens wat filmpjes opzoeken van cyberpunk, want ik heb geen idee wat ik heb gepreorderd. Lijkt af en toe op GTA met futuristische elementen, maar begrijp dat het meer een RPG is.
Dat denk ik ook! Ik was er gisteren eigenlijk al zeker van. Het is bijna perfect voor mensen zoals ik/wij. Met de €10,- korting die je krijgt op je eerste aankoop ga ik van het weekend Star Wars Jedi: Fallen Order kopen :)

Heb nog een Xbox controller liggen die ik gebruikte op mijn PC, even kijken of ik die of de Stadia controllerfijner vind en de ander verkoop ik.

Over Cyberpunk, het is idd een RPG. De vergelijking met GTA snap ik wel, het is een open wereld in een moderne stad. Heb je The Witcher ooit gespeeld? Dat zou je een GTA in de middeleeuwen kunnen noemen, ook een open wereld maar dan in een heel gebied. Daar houd wat mij betreft dan ook de overeenkomst op hoor, het is een pure RPG. Althans, The Witcher. Cyberpunk zullen we nog even af moeten wachten. Maar ik begreep uit de laatste preview van IGN dat ondanks de shooter elementen het nog steeds vooral een RPG is! En gezien de trackrecord van CD Project Red is de hype groot. In ieder geval, zo kijk ik er tegen aan! ;)

Why so serious?

• madcon
Bobbreede schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:05:
[...]

Dat denk ik ook! Ik was er gisteren eigenlijk al zeker van. Het is bijna perfect voor mensen zoals ik/wij. Met de €10,- korting die je krijgt op je eerste aankoop ga ik van het weekend Star Wars Jedi: Fallen Order kopen :)

Heb nog een Xbox controller liggen die ik gebruikte op mijn PC, even kijken of ik die of de Stadia controllerfijner vind en de ander verkoop ik.

Over Cyberpunk, het is idd een RPG. De vergelijking met GTA snap ik wel, het is een open wereld in een moderne stad. Heb je The Witcher ooit gespeeld? Dat zou je een GTA in de middeleeuwen kunnen noemen, ook een open wereld maar dan in een heel gebied. Daar houd wat mij betreft dan ook de overeenkomst op hoor, het is een pure RPG. Althans, The Witcher. Cyberpunk zullen we nog even af moeten wachten. Maar ik begreep uit de laatste preview van IGN dat ondanks de shooter elementen het nog steeds vooral een RPG is! En gezien de trackrecord van CD Project Red is de hype groot. In ieder geval, zo kijk ik er tegen aan! ;)
Ik heb de Witcher 3 inderdaad gespeeld op de playstation. De eerste weken erg mee vermaakt, maar het spel was zo groot dat ik langzaam interesse verloor en een ander spel heb opgepakt. Met alle spreuken, drankjes etc. duurde het een tijd voordat ik het onder de knie had. De sfeer en humor vond ik wel erg vet.
Een spel als GTA pak ik wel vaker nog af en toe op voor een korte spelsessie.

• Philip Ross
KlaasjeNL schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:58:
[...]

Denk inderdaad dat het vooral door de cyberpunk actie komt. Ik vond de instapprijs te hoog voor iets waarvan je niet zeker weet hoe goed het werkt. Zeker aangezien een tweedehands PlayStation of Xbox niet veel duurder was en daar veel meer keuze in spellen was en veel meer goedkoop tweedehands te krijgen was. Maar aangezien ik cyberpunk toch al wilde kopen is de meerprijs voor de chromecast + controller slecht €20 of zo.

Het mobiele aspect was voor mij ook slecht 1 of 2 keer per jaar nuttig.

Maar nu wacht ik dus netjes op 10 December. Als het bevalt ben ik helaas te laat om nog meer spellen met de black friday korting te kopen maar heb toch nog een flinke backlog op de ps4 die ik eerst weg moet werken.

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Ook ik ben erg enthousiast geworden zeg. Ik ben geen die-hard gamer (heb 2 kids en een ander druk leven :P), maar dit is voor mij erg goed!

-Geen dure console aanschaffen van 500 euro.
-Direct kunnen spelen met amper laadtijden
-Altijd up-to-date omdat Google zn servers kan upgraden.

Uiteraard is het nadeel (nu nog) dat er weinig games zijn (AAA), maar daar komt zeker verandering in!

Zijn er ook leuke spelletjes a la maria kart / mario games voor kids?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• 12345j
Hoewel Stadia niet veel rekenkracht vraagt, is het wel belangrijk om de juiste hardware videodecoder te hebben. Daardoor is Stadia eigenlijk niet heel geschikt om op allerlei apparaten met oude SoCs te gebruiken.

Het is dus niet heel toegankelijk om bv direct op je smart TV te kunnen gebruiken, je heb de CCU nodig, zelfs een gewone Chromecast is niet voldoende. Dat vormd een redelijke drempel.

Je merkt dat die drempel langzaam steeds lager wordt. Wanneer android TV en de nieuwe Chromecast straks ondersteund worden is het weer wat makkelijker. Ondertussen komen er FreeToPlay games en leuke demo's beschikbaar. En geven ze de hardware ongeveer gratis weg bij bv YouTube Premium of Cyberpunk.

• 12345j
Possible schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:26:
Ook ik ben erg enthousiast geworden zeg. Ik ben geen die-hard gamer (heb 2 kids en een ander druk leven :P), maar dit is voor mij erg goed!

-Geen dure console aanschaffen van 500 euro.
-Direct kunnen spelen met amper laadtijden
-Altijd up-to-date omdat Google zn servers kan upgraden.

Uiteraard is het nadeel (nu nog) dat er weinig games zijn (AAA), maar daar komt zeker verandering in!

Zijn er ook leuke spelletjes a la maria kart / mario games voor kids?
Geen Mario kart achtig. Maar genoeg spellen voor kids denk ik, helaas niet heel veel leuke co-op. Wat ik zo kan bedenken:

Lost Words - Een must, mogelijk wat te traag of saai, maar een prachtig verhaal wat heel mooi verteld wordt terwijl je speelt. Geen moeilijk spel.
SteamWorld series - Heel goed maar misschien iets te moeilijk voor jongere kinderen.
Human fall flat - chaotisch en Co-op.
Gylt - Vriendelijke horror.
Get packed - Wel Co-op, chaotisch spel.
CakeBash - Zelf niet gespeeld maar blijkbaar Mario Party idee.
Immortals fenyx rising (Speel de demo nu het nog kan!!! Ik was positief verrast!)
Orcs must die - Een van de betere spellen op stadia, een soort Tower Defence en shooter maar niet heel bloederig of realistisch, dus kan denk prima.
Monster Boy - platformer met echt de Mario/Japan/Sega sfeer. Vind het wel een pittig spel.

[ Voor 28% gewijzigd door 12345j op 25-11-2020 22:47 ]

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09-2025
Ben me even in Stadia aan het verdiepen. Concept spreekt me wel aan. Begrijp ik het goed dat er momenteel alleen een Pro abonnement is?

Dus je koopt een controller en wordt lid voor 10 euro per maand . Als ik stop met het abonnement, kan ik niets meer? Klopt dat?

• Safri7879
Nee, je kunt ook alleen de spellen aanschaffen en hoeft dan geen abonnement te nemen.

• dedominee
Helder. Waar vind ik een overzicht van alle spellen die te koop zijn inclusief prijs? En een game als Fenyx Rising, is die via Stadia kwalitatief mooier dan via de Nintendo Switch?

Zoals PlayStation ook doorgaans betere graphics heeft dan een Nintendo?

[ Voor 50% gewijzigd door dedominee op 26-11-2020 00:26 ]

• Safri7879
Hier een database met alle spellen. Maar als je je registreert dan zie je het ook op hun platform. Kwaliteit ongeveer PS4 pro.

https://stadiagamedb.com/

• dedominee
Top overzicht! Wat kost een game (met en zonder abonnement)? Dat zie ik eigenlijk nergens.

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2025
@dedominee
Voor game prijzen even in de store kijken. Er zijn nu best leuke acties.

Zelf heb ik nu Doom Eternal met zowel de black friday deal als €10,- korting op je eerste game aangeschaft. Moet zeggen dat het meer dan prima speelbaar is op de Mac. Ook de lag valt mij reuze mee.

Ik overweeg nu wel sterk om de PS4 weg te doen, de Cyberpunk bundel aan te schaffen en de XSX en PS5 te laten voor wat het is.

[ Voor 12% gewijzigd door merauder op 26-11-2020 07:22 ]

• bakkerjangert
Prijzen van games in de aanbieding (zowel voor Pro als niet-pro leden) en overig nieuws zoals bijvoorbeeld nieuwe features, pro games, etc. is te vinden op de community blog van Stadia. Vaak wordt er op dinsdag een update gegeven (rond 6 - 7 uur s'avonds), maar soms ook tussendoor.

Stadia Community Blog

Standaard prijzen zou ik zo niet weten waar je die kunt vinden, buiten de officieële store om.

• Amdwarrior
  • Laatst online: 07:29
merauder schreef op donderdag 26 november 2020 @ 07:20:
@dedominee
Voor game prijzen even in de store kijken. Er zijn nu best leuke acties.

Zelf heb ik nu Doom Eternal met zowel de black friday deal als €10,- korting op je eerste game aangeschaft. Moet zeggen dat het meer dan prima speelbaar is op de Mac. Ook de lag valt mij reuze mee.

Ik overweeg nu wel sterk om de PS4 weg te doen, de Cyberpunk bundel aan te schaffen en de XSX en PS5 te laten voor wat het is.
Heb ik ook gedaan PS4 verkocht voor leuke een prijs. Gamepass klinkt leuk maar vaak zijn dat alleen Microsoft en ea games plus xcloud is echt veel mindere kwaliteit.

Gisteren avond nog Red dead 2 via 4G gedaan werkt prima.

• Gusev
KlaasjeNL schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:01:
[...]

Lijkt mij erg gezellig om eens samen te gamen met wat tweakers. Heb ook The Division 2, maar planning/tijd/ruimte vormt de grootste uitdaging. Misschien even tijdstip plannen zodat iedereen die mee wil doen er een beetje omheen kan plannen? #Dadia

Laat ik meteen een voorstel in de groep gooien: morgenavond (donderdag) vanaf 21.00 uur?
Ik zet het in de agenda! Mocht er iets tussenkomen laat ik het weten!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-01 11:49

Deals
Na een aantal livestreams te hebben bekeken dinsdag avond en gisteren, ben ik ook voor Fallen Order gegaan. Wat een leuke/lekkere game!

• rwbk
Ik vind dit zo mooi, ik had al langere tijd zoiets van ik wil stadia proberen. Nu met die cyberpunk actie over de streep gegaan. Nu ook maar even kijken naar wat andere games voor de stadia. Het werkt subliem namelijk.

• RoFlame
Echt wel mooi om te zien hoe Stadia steeds meer ontdekt wordt en dat mensen die twijfelden nu toch overstag gaan. Blijkbaar een hele goede actie van Google om er aandacht aan te brengen. Maar je ziet ook steeds meer mensen die skeptisch waren, het nu proberen en zien dat het wel echt heel top werkt. Leuk om te zien.

Welcome to the club!

PS: Wordt ook wel tijd om de topic start eens bij te werken...

[ Voor 8% gewijzigd door RoFlame op 26-11-2020 09:33 . Reden: PS toegevoegd ]

• rwbk
Kan stadia pro alleen met een credit card en niet met PayPal?

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nu Destiny 2 gratis te spelen is, kan iedereen Stadia proberen.
Start ergens (Chrome, mobiel, Chronecast ultra) Stadia op en log in met je Google account en spelen maar. Ik denk voor elke casual gamer op dit moment de makkelijkste optie om te gamen. Geen high end PC of een console nodig en op meerdere plekken kunnen gamen ipv aan 1 plek vast te zitten met een PC of console.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
rwbk schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:36:
Ik heb destijds via google credit gedaan, overigens vond ik het teleurstellend, nu was dit de launch dus wellicht inmiddels verbetert.

• rwbk
raptorix schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:38:
[...]

Ik heb destijds via google credit gedaan, overigens vond ik het teleurstellend, nu was dit de launch dus wellicht inmiddels verbetert.
Ah okay ja daar stond niet genoeg op. Heb de CC maar gepakt voor pro.

• RoFlame
rwbk schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:36:
Via de Android App kan je wel met PayPal betalen begreep ik.

• Safri7879
Dat blijft een dingetje ja. Ik heb geen creditcard, maar via de Stadia app icm Google Play kun je wel anders betalen. Ik koop gewoon via Ideal Play tegoed en betaal daar alle Stadia zaken van.

• rwbk
Safri7879 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:47:
Dat blijft een dingetje ja. Ik heb geen creditcard, maar via de Stadia app icm Google Play kun je wel anders betalen. Ik koop gewoon via Ideal Play tegoed en betaal daar alle Stadia zaken van.
ik kwam in de app niet bij de pro optie.

Heb Watch Dogs Legion gehaald voor 35 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door rwbk op 26-11-2020 09:52 ]

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2025
Safri7879 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:47:
Creditcard heb ik zelf opgelost door via N26 een rekening te openen (gratis) in combinatie met een debitcard. Enig nadeel is dat het 24 uur kan duren voordat je geld overgemaakt is.

• Haay
  • Laatst online: 00:10
Ik heb een tijdje wel met een schuin oog naar Stadia gekeken omdat het concept mij wel aanspreekt. Tot nu toe nog niks mee gedaan, behalve alleen maar m'n Stadia account aangemaakt.

Nu Google met die Cyberpunk 2077 pre-order met gratis Premiere Edition erbij is gekomen heb ik de knoop doorgehakt en die pre-order besteld. Nog wel even wachten dus tot ik die CCU + Stadia controller ontvang, maar dan kan ik wel lekker op mijn OLED TV spelen. :) Daar heb ik wel een Pro abonnement voor over. :D

En nu met de Black Friday aanbiedingen ook meteen maar Jedi: Fallen Order gekocht. Lijkt me erg leuk om te spelen. En mijn zoon zal dat ook geweldig vinden!

• Philip Ross
Begrijp ik het trouwens goed dat ik een proef abo van 1 maand kan afsluiten, dan met 10 euro korting een spel (gratis) kan kopen en dan voor het eind van de maand de pro abo stop kan zetten?

Als dat zo is pak ik straks meteen een extra spel op.
raptorix schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:38:
[...]

Kun je aangeven wat je teleurstellend vond? Technisch is de dienst nu namelijk wel verder/stabieler, zijn er opties toegevoegd en is de bibliotheek flink uitgebreid, maar mogelijk viel het op andere vlakken tegen?
Philip Ross schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:13:
Begrijp ik het trouwens goed dat ik een proef abo van 1 maand kan afsluiten, dan met 10 euro korting een spel (gratis) kan kopen en dan voor het eind van de maand de pro abo stop kan zetten?

Als dat zo is pak ik straks meteen een extra spel op.
Dat klopt, zodra je Pro hebt opgezegd, blijft het spel van jou en kun je hem verder spelen in Full HD ipv 4K.
https://tweakers.net/nieu...hillende-fabrikanten.html

En dan te bedenken dat ik mij nu soms soms kan "storen" aan het klikje van de actieknoppen op de controller... :+

• The_Woesh
  • Laatst online: 27-12-2025
Exocet schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:38:
Nu Destiny 2 gratis te spelen is, kan iedereen Stadia proberen.
Start ergens (Chrome, mobiel, Chronecast ultra) Stadia op en log in met je Google account en spelen maar. Ik denk voor elke casual gamer op dit moment de makkelijkste optie om te gamen. Geen high end PC of een console nodig en op meerdere plekken kunnen gamen ipv aan 1 plek vast te zitten met een PC of console.
Ik stond er niet bij stil omdat ik zelf pro heb. Maar dit zou wel eens nog meer impact op de user base kunnen hebben dan de cyberpunk actie die hier veel besproken wordt.

Gratis blijft gratis, en ook al is destiny niet jou type game, het is wel een geschikte game om te laten zien wat stadia kan en de scepsis rondom streamen wegnemen.

• Philip Ross
The_Woesh schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:46:
[...]

Ik stond er niet bij stil omdat ik zelf pro heb. Maar dit zou wel eens nog meer impact op de user base kunnen hebben dan de cyberpunk actie die hier veel besproken wordt.

Gratis blijft gratis, en ook al is destiny niet jou type game, het is wel een geschikte game om te laten zien wat stadia kan en de scepsis rondom streamen wegnemen.
Destiny 2 is in het verleden wel vaken gratis geweest. Volgens mij heb ik hem ook al ergens op een ander platform.

En voor de echt experience zal je toch wel de controler moeten hebben want als je op een PC speelt kan je net zo goed die andere gratis versie gebruiken en lokaal draaien.

• bakkerjangert
Bij het instellen voor een familie lid van Stadia liep ik er tegenaan dat ik de gratis maand Pro niet kon skippen. Een betaal methode toevoegen was geen optie, dus daarop liep ik vast. Fix is om dan de gratis versie van Destiny 2 link te openen en op spelen te klikken; je account wordt dan geactiveerd zonder Pro trail en zonder betaal methode toe te voegen.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
KlaasjeNL schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:14:
[...]

Kun je aangeven wat je teleurstellend vond? Technisch is de dienst nu namelijk wel verder/stabieler, zijn er opties toegevoegd en is de bibliotheek flink uitgebreid, maar mogelijk viel het op andere vlakken tegen?
Met name aanbod, toen was dat eigenlijk alleen red dead redemption, zo een cyber schietspel en een racespel, dat racespel was best mooi, maar als je 2 keer per race een kleine hickup hebt is dat een probleem.
Philip Ross schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:51:
[...]

Destiny 2 is in het verleden wel vaken gratis geweest. Volgens mij heb ik hem ook al ergens op een ander platform.

En voor de echt experience zal je toch wel de controler moeten hebben want als je op een PC speelt kan je net zo goed die andere gratis versie gebruiken en lokaal draaien.
Dat laatste kan inderdaad, maar niet als je geen goede hardware hebt en toch even wil gamen. Met Stadia kun je dan iig op hoge kwaliteit gamen.

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-01 11:43

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik heb ook Cyberpunk gepre-ordered, Baldur's gate 3 gekocht, Crayta gekocht voor o euro, Tomb Raider gekocht voor 3 euro.

Als ik daadwerkelijk tijd heb om te gamen activeer ik Pro voor een maandje. Perfect concept voor mij en door Cyberpunk is nu een goed moment om in te stappen.

Stadia was beter....

• Philip Ross
Ht87 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:43:
[...]

Dat laatste kan inderdaad, maar niet als je geen goede hardware hebt en toch even wil gamen. Met Stadia kun je dan iig op hoge kwaliteit gamen.
Het blijft wel 1080p als je gratis speelt. Daar heb je geen erg goede hardware voor nodig. Maar ik snap de voordelen ook wel hoor, denk alleen niet dat Destiny 2 echt iets is wat mensen trekt.

Heb zojuist overigens grid maar gekocht met mijn extra 10 euro korting. Eerst maar eens op mijn pc proberen totdat de controller binnen komt

• rwbk
Heb watch dogs legion weer terug gegeven aan Google. De setting stond mij toch minder aan dan ik dacht.

• RoFlame
rwbk schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:41:
Heb watch dogs legion weer terug gegeven aan Google. De setting stond mij toch minder aan dan ik dacht.
Pfff, zitten zij weer met een tweedehands exemplaar die ze door moeten verkopen :P }:O

Vind het wel mooi dat binnen die 2u playtime het gewoon makkelijk gaat, kan je nog eens wat uitproberen.
Pagina: 1 ... 63 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord