• 12345j
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-01-2022
VySio schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 00:16:
Ik wilde ook voor de Stadia Cyberpunk altijd gaan. Helaas zijn mijn stadia ervaringen matig.
, erg veel haperingen en audio dat niet synchroon loopt. Ben ik verwend dat ik geen haperingen mag verwachten? Dit gebeurd minstens 1x per minuut. Soms een hapering soms een bevriezing van een halve seconde.

Destiny 2 vanaf mijn wifi laptop gespeeld 2.4ghz, 65.53 Mbps, 25.0 Mbps up, ping 11 naar google

vanaf mijn nieuwe google pixel 4a ook veel haperingen.

5ghz Snelheid 141 Mbps down 24.6 Mbps up, ping 16 naar google servers
Die hapering zijn zeker niet normaal. Wifi zou je wel 5Ghz moeten gebruiken. Misschien een oud modem? Heb je bedraad geen problemen?

Wanneer je een ping laat lopen naar bv google.nl en tegelijk ook naar je modem/router, zie je dan pieken?

https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

[ Voor 13% gewijzigd door 12345j op 21-11-2020 08:56 ]

Ik wilde ook voor de Stadia Cyberpunk altijd gaan. Helaas zijn mijn stadia ervaringen matig.
, erg veel haperingen en audio dat niet synchroon loopt. Ben ik verwend dat ik geen haperingen mag verwachten? Dit gebeurd minstens 1x per minuut. Soms een hapering soms een bevriezing van een halve seconde.

Destiny 2 vanaf mijn wifi laptop gespeeld 2.4ghz, 65.53 Mbps, 25.0 Mbps up, ping 11 naar google

Die haperingen zijn niet normaal. Lijkt mij aan je eigen netwerk liggen. Heb je het al ergens anders getest waar wifi beschikbaar is? Dan weet je het meteen.

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:10

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Ben geen fan boy, maar ik begin me een beetje te irriteren aan de stellingen die mensen innemen over Stadia.

Als die stellingen nou gebaseerd waren op feiten vind ik het wat anders, maar het meeste is gelul in de ruimte. Ik snap dat Stadia niets is voor e-sporters en die hard gamers. Maar er is een veel grotere groep gamers die voor gemak gaan. Zie bijvoorbeeld de populariteit van de Switch waar men mindere graphics op de koop toe neemt.

Stadia heeft beide het gemak en toch een kwaliteit die gewoon goed is. Zeker op een site als Tweakers verwacht je ook wat meer respect voor de cloud gaming aanbieders want het is verdomd knap om die games zo netjes in een browser te tonen.

Ook mensen die ik ken vinden het maar niets dat cloud gaming.. Maar goed die mensen snapte ook niet dat ik een Xbox 360 kocht (MS en gaming bah bah) of overging op Android (Galaxy S1).

Op Reddit staat ook dit plaatje met troubleshooting, wellicht zit er iets tussen dat je kan helpen. Over het algemeen liggen problemen met stadia aan bepaalde instellingen in het huis zelf is de ervaring.
https://styles.redditmedi..._widget_u3qzjoe33lw41.png

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-01 12:56
Tevens is er een website waar je op specifieke problemen kan zoeken voor een oplossing.

StadiaHelpCenter

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Zodat we ook daar op bezoek kunnen spelen :)

Mijn derde controller. Wellicht nog 1 erbij en 2v2 bij FIFA volgend jaar?

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:50

Hoogie2004

Whohooooo

JDFS schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:13:
[...]

Zodat we ook daar op bezoek kunnen spelen :)

Mijn derde controller. Wellicht nog 1 erbij en 2v2 bij FIFA volgend jaar?
Hier is het ook de derde controller. All ligt mijn twee momenteel bij een vriendin die het wilde proberen. Ik speel niet zo heel vaak met meerdere mensen, maar als je dat wil is die extra controller wel handig.

My iRacing profile | Strava

• DutchHammer

DutchHammer

Alsnog Cyberpunk besteld. De aanbieding is gewoon te mooi om te laten liggen :7

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
DutchHammer schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:08:
Alsnog Cyberpunk besteld. De aanbieding is gewoon te mooi om te laten liggen :7
Gratis Stadia Première Edition (controller plus Chromecast ultra) krijg je erbij toch?

• DutchHammer

DutchHammer

xabre16v schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:17:
[...]

Gratis Stadia Première Edition (controller plus Chromecast ultra) krijg je erbij toch?
Jup dus ik zeg maar dat ik een premiere edition met flinke korting en een gratis game heb gekocht :D
DutchHammer schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:24:
[...]

Jup dus ik zeg maar dat ik een premiere edition met flinke korting en een gratis game heb gekocht :D
Haha zo herkenbaar _/-\o_

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:36
FidOo schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:32:
Bij mij thuis op ongeveer 2 metert van de modem, gaat het goed met en zonder kabel (4k RDR, 4k AC)
Idem.

• versc049
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
DutchHammer schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:18:
Ben geen fan boy, maar ik begin me een beetje te irriteren aan de stellingen die mensen innemen over Stadia.

Als die stellingen nou gebaseerd waren op feiten vind ik het wat anders, maar het meeste is gelul in de ruimte. Ik snap dat Stadia niets is voor e-sporters en die hard gamers. Maar er is een veel grotere groep gamers die voor gemak gaan. Zie bijvoorbeeld de populariteit van de Switch waar men mindere graphics op de koop toe neemt.

Stadia heeft beide het gemak en toch een kwaliteit die gewoon goed is. Zeker op een site als Tweakers verwacht je ook wat meer respect voor de cloud gaming aanbieders want het is verdomd knap om die games zo netjes in een browser te tonen.

Ook mensen die ik ken vinden het maar niets dat cloud gaming.. Maar goed die mensen snapte ook niet dat ik een Xbox 360 kocht (MS en gaming bah bah) of overging op Android (Galaxy S1).
Was net even de topic van de PS5 aan het doorlezen. Ik zie dat het bij deze next gen console ook niet allemaal rozengeur en maneschijn is. Installeren van spellen, geluid van console toch nog goed te horen, gepruts met extra harde schijven, save games, crashes.... Ben blij dat je daar met Stadia allemaal geen last hebt.
Ik snap ook niet zo goed waarom Stadia zo negatief wordt benaderd. Kwaliteit is hartstikke goed, er komen steeds meer spellen beschikbaar en het is waanzinnig gebruiksvriendelijk...maar dat kwartje is nog lang niet bij iedereen gevallen.

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:55
versc049 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:43:
[...]

Was net even de topic van de PS5 aan het doorlezen. Ik zie dat het bij deze next gen console ook niet allemaal rozengeur en maneschijn is. Installeren van spellen, geluid van console toch nog goed te horen, gepruts met extra harde schijven, save games, crashes.... Ben blij dat je daar met Stadia allemaal geen last hebt.
Ik snap ook niet zo goed waarom Stadia zo negatief wordt benaderd. Kwaliteit is hartstikke goed, er komen steeds meer spellen beschikbaar en het is waanzinnig gebruiksvriendelijk...maar dat kwartje is nog lang niet bij iedereen gevallen.
Helemaal mee eens. Persoonlijk houdt 1 ding mij nog tegen en dat is toch wel het allerbelangrijkste, namelijk het gebrek aan games die ik "leuk" vindt.

Als ik echter zie waar Google mee bezig is, gaat dat vast goed komen.
Gusev schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:54:
[...]

Helemaal mee eens. Persoonlijk houdt 1 ding mij nog tegen en dat is toch wel het allerbelangrijkste, namelijk het gebrek aan games die ik "leuk" vindt.

Als ik echter zie waar Google mee bezig is, gaat dat vast goed komen.
Ik heb dat eerlijk gezegd ook best een tijdje gehad, voor mij is er behoorlijk verandering gekomen met de komst van Hitman (een van mijn favoriete games van vroeger) en straks de komst van cyberpunk. Maar ik ben ook best positief verrast met sommige games die bij pro zaten, onverwachte pareltjes. Ben erg benieuwd naar komend jaar, ik hoop nu op een leuke fifa deal om met vrienden met een goed potje bier weer wat avondjes door te komen. Man, dat heb ik best gemist afgelopen maanden.

• xabre16v
  • Niet online
DutchHammer schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:24:
[...]

Heb je nog dat 10 euro koringsbonnetjes ingewisseld ;)

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-12-2025

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Ik weet niet wat jullie erover denken maar ik ben bang dat Google wanhopig is over Stadia. De hele Cyberpunk 2077 pre-order actie lijkt een beetje de laatste zet die ze willen zetten om de userbase omhoog te krijgen. Begrijp mij niet verkeerd ik heb ook de Founders Edition destijds gekocht.

Ik ben nu alleen bang dat Google het team van Stadia heeft verteld dat ze snel mogelijk de userbase moeten verveelvoudigen of dat anders de stekker eruit wordt getrokken. Wat denken jullie?

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 02-01 10:42
Ram-G-maN schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:15:
Ik weet niet wat jullie erover denken maar ik ben bang dat Google wanhopig is over Stadia. De hele Cyberpunk 2077 pre-order actie lijkt een beetje de laatste zet die ze willen zetten om de userbase omhoog te krijgen. Begrijp mij niet verkeerd ik heb ook de Founders Edition destijds gekocht.

Ik ben nu alleen bang dat Google het team van Stadia heeft verteld dat ze snel mogelijk de userbase moeten verveelvoudigen of dat anders de stekker eruit wordt getrokken. Wat denken jullie?
Tja Stadia is niet het succes wat ik ervan had verwacht. denk niet dat 1 spel dat gaat veranderen. Denk dat steam of iets met een eigen streaming dienst gaat komen.

• SinkerNL
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-11-2025

Je zou best gelijk kunnen hebben. Alleen wat ik dan ook weer gek vind, hebben jullie ergens reclame gezien van Stadia ergens? Je kunt de controllers niet kopen bij de MediaMarkt oid. Als ik wel eens aan vrienden vraag wat ze van Stadia vinden, dan krijg ik alleen de reactie dat ze Stadia niet kennen...

Ik had juist het gevoel dat ze Stadia rustig aan wilden laten groeien en niet een te groot jump qua gebruikers om de servers rustig te kunnen laten groeien.. Het komt namelijk best vaak voor dat op 'drukke uren', Stadia niet heel goed werkt bij mij.

Ik vraag me af wat de strategie is van Stadia?! Vooral ook jammer dat ze de gratis controller bij een Youtube Premium account bijvoorbeeld niet in NL hebben gelanceerd (terwijl de Cyberpunk actie dan weer wel...). Vind het maar raar allemaal..

• DutchHammer

DutchHammer

Dat denk ik niet, aan de andere kant nu is het nog betaalbaar als je stekker eruit haalt..

Ik denk dat ze gewoon meer users willen die kunnen ervaren dat het allemaal een stuk beter is dan de eerste reviews en dat de negatieve claims die met rondom Stadia doen gewoon niet kloppen.
xabre16v schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:12:
[...]

Heb je nog dat 10 euro koringsbonnetjes ingewisseld ;)
Nope die had ik al gebruikt (geloof voor The Divssion)

[ Voor 11% gewijzigd door DutchHammer op 21-11-2020 14:34 ]

• 12345j
Google heeft met Stadia echt goud in zijn handen.

Ik heb het nu een jaar lang gebruikt, en ik zie geen argument om nog ooit terug te gaan naar een fysieke console.

Op dit moment hebben de fysieke console's meer spellen, maar dat heeft niets met het platform te maken. Stadia heeft een grote bibliotheek opgebouwd in een jaar tijd. Grafisch bieden de fysieke console's nauwelijks meerwaarde.

Technisch werkt het gewoon enorm goed, en dat zal in de toekomst alleen maar beter worden met ontwikkelingen als Wifi6 en 5G. Ook het platform zelf kan nog zo veel groeien, spel ontwikkelaars hoeven niet meer te kijken naar schijfruimte. Kunnen een gedistribueerd netwerk aan rekenkracht benutten. Enz enz, de toekomst beloofd nog wat

Ik heb Stadia aan diverse mensen laten zien, en letterlijk iedereen is onder de indruk!

[ Voor 5% gewijzigd door 12345j op 21-11-2020 14:46 ]

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 02-01 10:42
12345j schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:44:
Google heeft met Stadia echt goud in zijn handen.

Ik heb het nu een jaar lang gebruikt, en ik zie geen argument om nog ooit terug te gaan naar een fysieke console.

Op dit moment hebben de fysieke console's meer spellen, maar dat heeft niets met het platform te maken. Stadia heeft een grote bibliotheek opgebouwd in een jaar tijd. Grafisch bieden de fysieke console's nauwelijks meerwaarde.

Technisch werkt het gewoon enorm goed, en dat zal in de toekomst alleen maar beter worden met ontwikkelingen als Wifi6 en 5G. Ook het platform zelf kan nog zo veel groeien, spel ontwikkelaars hoeven niet meer te kijken naar schijfruimte. Kunnen een gedistribueerd netwerk aan rekenkracht benutten. Enz enz, de toekomst beloofd nog wat

Ik heb Stadia aan diverse mensen laten zien, en letterlijk iedereen is onder de indruk!
Het gebrek aan goede spellen is juist het nadeel. Mooie techniek maar als je de spellen niet hebt is het vrij waardeloos hoor.

• 12345j
mark777 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:54:
[...]

Het gebrek aan goede spellen is juist het nadeel. Mooie techniek maar als je de spellen niet hebt is het vrij waardeloos hoor.
Dat is toch niet een voordeel van het principe 'fysieke console'? Dat goed spel kan net zo goed op een clouddienst (zoals Stadia) draaien.

[ Voor 14% gewijzigd door 12345j op 21-11-2020 15:04 ]

• Gusev
3 maanden gratis Stadia Pro bij aanschaf van een Acer Chromebook 315, best nice als je al op zoek was naar een laptop:

https://nl.pepper.com/aan...o-eur199-at-expert-171440

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:15
Dat geldt voor elke 'nieuwe' chromebook hoor. Heb zo mijn drie maanden Pro geclaimd met een jaar oude HP X360 chromebook 14.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Ik denk niet dat stadia op t punt staat te stoppen oid. Als je kijkt naar de Reddit pagina (en ook dit forumgedeelte) die elke dag groeit met meer gebruikers en de beloftes die door Google gedaan worden verwacht ik eerder dat de projectfase 2 is ingegaan. Ook de geruchten rondom "stadia gen2" zijn er niet voor niks, net aankondiging van Ubisoft games komend jaar, fifa komt, Hitman 3... Een aantal klappers zou Stadia helpen, zeker een echte Stadia-exclusive AAA game. Ik denk dat de cyberpunk actie vooral voor huidige stadia gebruikers opgemerkt wordt die een extra tv aansluiten.

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:06

B2

wa' seggie?

Te laat.

Begin dit jaar al aangekondigd, maar EA heeft nog steeds niks. Dan verwacht ik er niet veel meer van. Beetje FIFA legacy idee ala Nintendo.

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:15
Volgend artikel op 9to5google probeert de misverstanden omtrent Stadia uit de wereld te helpen :

https://9to5google.com/20...dia-myths-misconceptions/

Zelf denk ik ook dat we nog maar net fase 2 ingestapt zijn. En niet vergeten dat we nog geen games uit de Stadia-studio's gekregen hebben. Mocht Google er de brui aan geven, dan investeren ze toch niet in eigen gamestudio's?

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

B2 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:39:
[...]

Te laat.

Begin dit jaar al aangekondigd, maar EA heeft nog steeds niks. Dan verwacht ik er niet veel meer van. Beetje FIFA legacy idee ala Nintendo.
Tja, ook met jou eens, maar misschien is t wishful thinking van me dat de stadia release tegelijk komt met de FIFA release voor nieuwe generatie consoles.

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
ik ben nieuw met stadia,

wil inloggen maar moet dan gelijk creditcard gegeven invoeren

kan dit ook op een andere manier of is een creditcard verplicht?
joey82 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:41:
ik ben nieuw met stadia,

wil inloggen maar moet dan gelijk creditcard gegeven invoeren

kan dit ook op een andere manier of is een creditcard verplicht?
Als je via de stadia app inlogt kun je volgens mij ook via andere wijze betaalinfo opgeven. Ik heb zo een tijdje via T-Mobile op m'n abonnementsrekening betalingen gedaan. Play store tegoed kan ook goed werken. Evt werkt een prepaid creditcard (volgens mij bij Primera etc te halen) ook goed begrijp ik van de stadia Reddit. Of een gratis stadia abonnement ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Ht87 op 21-11-2020 15:52 ]

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
mijn telefoon is helaas te oud voor de app

Je kan het ook omdraaien. Waarom zou de pre-order actie een laatste zet zijn en niet juist een eerste zet?

We zitten precies een jaar na de release waarvan men steeds zei dat het een soort bètafase is. Er worden immers nog steeds nieuwe features toegevoegd. Cyberpunk 2077 is de eerste grote AAA-game die direct op de releasedatum op Stadia verschijnt. Het aanbod aan games neemt steeds sneller toe. Er zijn nog games in eigen studio's in ontwikkeling die de volledige potentie van Stadia moeten gaan benutten.

Alles bij elkaar is er eigenlijk niets wat erop wijst dat de stekker eruit gaat. Het is een soort negatief sentiment dat al voor de lancering vorig jaar rond ging en dat gevoed wordt door fanboys van andere platformen.

Je moet niet vergeten dat een normale console meteen moet knallen. De hardware is immers al verouderd op het moment dat een PlayStation of Xbox in de winkel ligt. Bij Stadia is dat andersom. Het kan en mag langzaam groeien naar een dienst die steeds beter wordt op alle vlakken.

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@KlaasjeNL ik denk dat je AC: Valhalla / Watch Dogs 3 even bent vergeten als eerste AAA titels die ook op Stadia uitkwamen :)

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-01 12:56
Ik gok dat Stadia nu voldoende server capaciteit heeft om wachtrijen te voorkomen. Om Stadia wat meer exposure te geven, geven ze nu behoorlijk aantallen première edities weg. Volgens mij werkt dit op twee manieren. 1. Zo ervaren nieuwe gebruikers de ervaring van Stadia optimaal, wat goede mond op mond reclame oplevert. Op Reddit zijn genoeg posts van mensen die het voor eerst proberen en positief verrast zijn. Voor een aantal mensen die al een of meerdere première edities hebben, wellicht dat deze ze aan familie / vrienden geven of uitlenen, wat ook weer meer exposure oplevert. Ikzelf hoop dat het spelers aantal groeit zodat ook de matchmaking in de diverse online games sneller / makkelijker gaat.

--Edit--

Verder gok ik dat ze CCU gaan uitfaseren, aangezien ze recentelijk een nieuwe versie op de markt hebben gebracht. Dit is uiteraard een goede manier om van de voorraad af te komen.

[ Voor 12% gewijzigd door bakkerjangert op 21-11-2020 16:45 ]

JDFS schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:29:
@KlaasjeNL ik denk dat je AC: Valhalla / Watch Dogs 3 even bent vergeten als eerste AAA titels die ook op Stadia uitkwamen :)
Ah, ja, klopt! Al halen die het qua populariteit/verwachtingspatroon/hype niet bij Cyberpunkt 2077. Dus als je dan een game moet kiezen waarbij je gratis Premium bundels uitdeelt...

• Gusev
Zijn hier Tweakers die een van de Tom Clancy's games voor Stadia hebben?

- Wildlands
- The Division 2
- Breakpoint

Wildlands is nu in de aanbieding overigens. Wil graag een game kopen die ik co-op kan spelen met Tweakers.

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Gusev schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:48:

- Wildlands
- The Division 2
- Breakpoint

Wildlands is nu in de aanbieding overigens. Wil graag een game kopen die ik co-op kan spelen met Tweakers.
Division 2 toendertijd gekocht en echt een aanrader. Snelle laadtijden, soepele gameplay en genoeg om te ontdekken.

Steam/Epic: Deurstopper

- Wildlands
- The Division 2
- Breakpoint

Ik heb The Division 2 rn Breakpoint.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:11

- Wildlands
- The Division 2
- Breakpoint

Division 2. Ik speel toch zeker 4 keer in de week.

• 12345j
KlaasjeNL schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:47:
[...]

Ah, ja, klopt! Al halen die het qua populariteit/verwachtingspatroon/hype niet bij Cyberpunkt 2077. Dus als je dan een game moet kiezen waarbij je gratis Premium bundels uitdeelt...
Uuuhm, Baldur's Gate?
Zo populair dat Steam eruit klapte bij release, en Stadia een paar uur lang de eenige manier om het te spelen vanaf release.

• Gusev
Ik zie 3x The Division 2. Ik wacht nog heel even tot volgende week vrijdag en dan ga ik die ook kopen. Thanks allemaal!
12345j schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:30:
[...]

Uuuhm, Baldur's Gate?
Zo populair dat Steam eruit klapte bij release, en Stadia een paar uur lang de eenige manier om het te spelen vanaf release.
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij is Baldur's Gate - hoe populair ook - niet het soort mainstream game waarmee je spelers maar je platform trekt. Naar mijn idee is BG een game die vooral populair is onder pc-gamers, waar Stadia meer nog-niet-gamers en console-gamers probeert te trekken.

Komt bij dat BG zich het beste laat spelen met muis en toetsenbord, dus aan een CCU en controller heb je dan ook weinig.

• Zhankou
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05-2025
Ik heb Division 2.
Ik vind de controller van Stadia echter wel ruk. Die achterste trigger moet je veels te ver indrukken, en is veels te wiebelig.

Nu met nieuwe Xbox weer een Xbox controller, en dat ding is wel even andere koek.

• Gusev
Zhankou schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:40:
Ik heb Division 2.
Ik vind de controller van Stadia echter wel ruk. Die achterste trigger moet je veels te ver indrukken, en is veels te wiebelig.

Nu met nieuwe Xbox weer een Xbox controller, en dat ding is wel even andere koek.
En qua indeling van de thumb sticks? Vond je dat ook vervelend bij de Stadia controller?
Zhankou schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:40:
Ik heb Division 2.

Heb je de founders edition? Die heeft dat probleem begreep ik, bij de premier edition heb ik dit niet...

• Zhankou
Nee, ik heb twee keer een Premiere edition gehad.
Desalniettemin is de controller opzicht niet verkeerd, maar ik vind de achterste toetsen in shooters gewoon veel te tricky.

Ik heb nu Cyberpunk 2077 besteld, en als het goed is wordt daar weer een Stadia controller enzo bij geleverd, dus wie weet, en anders kun je tandem mode doen.

Met nieuwe series S controller moet dat wel lukken denk ik.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:36
Ht87 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:32:
Ik denk niet dat stadia op t punt staat te stoppen oid. Als je kijkt naar de Reddit pagina (en ook dit forumgedeelte) die elke dag groeit met meer gebruikers en de beloftes die door Google gedaan worden verwacht ik eerder dat de projectfase 2 is ingegaan. Ook de geruchten rondom "stadia gen2" zijn er niet voor niks, net aankondiging van Ubisoft games komend jaar, fifa komt, Hitman 3... Een aantal klappers zou Stadia helpen, zeker een echte Stadia-exclusive AAA game. Ik denk dat de cyberpunk actie vooral voor huidige stadia gebruikers opgemerkt wordt die een extra tv aansluiten.
Uiteraard gaat Stadia niet stoppen. Vraag me af waarom mensen dat denken? Trek de lijn even door: fysieke games > Steam > game store op Xbox/PS4 > Xbox Series S zonder bluray > ...

Het is logisch waar dit eindigt.

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:08
Ik denk eerder dat Sony het moeilijk gaat krijgen. Dat hebben ze zelf denk ik nog niet in de gaten, maar zij wedden nog op het oude paard van de fysieke console, terwijl de jonkies al klaar staan om het over te nemen. Straks is daar aan nog een niche markt voor van mensen die meer aandacht hebben voor vierkante millimeter beeld dan voor een heerlijke game zonder gedoe. Microsoft ziet het wel en creëert een soort hybride oplossing. Ik heb zelf Stadia en GFN en Stadia steekt er ruim bovenuit qua gemak en opzet. Uiteraard kunnen er dingen beter, meer games, iets betere winkel, maar dat gaat ongetwijfeld komen. Game streaming is de toekomst!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:52

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb gisteren een maand pro genomen om te kijken of het iets voor mij is. Speelde voorheen op een Xbox 360 en af en toe op de laptop.

Hoe zit het eigenlijk met de partygames? Heb 2 dochters van 6 en 9, leek mij een mooie optie om uit te proberen. Twijfel nog op die cyberpunk aanbieding aan te schaffen. Hoelang duurt het ongeveer voordat de controller en Chromecast binnen hebt?

Whatever.

Harmen schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:49:
Heb gisteren een maand pro genomen om te kijken of het iets voor mij is. Speelde voorheen op een Xbox 360 en af en toe op de laptop.

Hoe zit het eigenlijk met de partygames? Heb 2 dochters van 6 en 9, leek mij een mooie optie om uit te proberen. Twijfel nog op die cyberpunk aanbieding aan te schaffen. Hoelang duurt het ongeveer voordat de controller en Chromecast binnen hebt?
Leuk! Ik begreep dat human fall flat een leuke game is om samen te spelen! Weet alleen niet zeker of die nog te claimen is onder pro... Bomberman is ook leuk, vleugje nostalgie voor jezelf wellicht ook ;)

Volgens mij moet je bij de cyberpunk actie wel even geduld hebben, uiterlijk 16 januari krijg je de code om te bestellen op je mail, sluitingsdatum van insturen is 1 februari. Mogelijk dat alles sneller gaat, maar dat staat iig in de voorwaarden.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-01 13:12

Ik denk dat je het helemaal mis hebt. Die userbase is er niet omdat ze nog helemaal niets aan marketing hebben gedaan. Bewust.
Nu het aantal games gestaag omhoog loopt en ze de infrastructuur waarschijnlijk op orde hebben qua volume, kunnen ze het grote publiek proberen te bereiken. Eindelijk eens een vorm van marketing.

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-01 18:13
Klopt het dat de Cyberpunk aanbieding een hele goede is? € 60,00 voor de game en de controller incl. Chromecast?

Nu weet ik dat de game nog niet uit is, heb geen haast maar zou rond de kerst wel een ander spelletje willen spelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w_gUobnA3NTQl6SRxZvuXpmYLU8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GLnpysnGsx8mgb265JVjgqhI.jpg?f=fotoalbum_large

Wie iemand wat de voorwaarden zijn en of je de controller direct al opgestuurd krijgt?

• versc049
Als je even 1 of 2 pagina's terug had gekeken dan had je het antwoord kunnen zien :-)
En als je op 'voorwaarden' had geklikt in de laatste zin van de afbeelding die je hebt geplaatst was je hier terecht gekomen:
https://support.google.com/stadia/answer/10177658?hl=nl

Succes ;-)

En ja....de aanbieding is inderdaad heel goed!

[ Voor 15% gewijzigd door versc049 op 22-11-2020 16:03 ]

• JaMaaT
Thanks! Toch niet goed genoeg gezocht!

• xabre16v
  • Niet online
Stomme vraag misschien maar waarom wordt dat Cyberpunk zo ongelooflijk gehyped? Elke week is er wel weer iets voor te vinden op de frontpage of ergens anders. Heb wat trailers bekeken maar mijn type game is het niet maar je word er mee doodgegooid lijkt het wel.

Overigens heb ik zojuist mijn abonnement opgezegd, ik ben founder, bijna een jaar dus. Ik vind de gratis games niet interessant. Ik heb alleen Kona gespeeld, die vond ik erg leuk. De rest kan mijn niet erg bekoren.

4k en 5.1 is voor mij niet van toepassing anyway.

Ik merk dat ik de gekochte games 99,99% speel, RDR2 en GRID.

[ Voor 62% gewijzigd door xabre16v op 22-11-2020 16:58 ]

• 12345j
xabre16v schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:50:
Stomme vraag misschien maar waarom wordt dat Cyberpunk zo ongelooflijk gehyped? Elke week is er wel weer iets voor te vinden op de frontpage of ergens anders. Heb wat trailers bekeken maar mijn type game is het niet maar je word er mee doodgegooid lijkt het wel.
Ik vroeg me exact hetzelfde af.

De trailers lijkt het spel zich een beetje op een wat jonger publiek (tieners) te richten denk ik, bijna elke shot gaat over drugs geweld of sex. Maar het lijkt mij een OK game. Heb de pro order toch maar geplaatst want een extra controller is wel nice.

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:49
Buzz creëren, prima marketing. Het zal niet ieders game zijn, maar ze brengen het wel onder de aandacht en de hype zorgt er waarschijnlijk voor dat ook mensen waarvoor het niet precies in het straatje past het zullen kopen.
Harmen schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:49:

Get Packed is erg leuk!

• 12345j
JaMaaT schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:01:
Klopt het dat de Cyberpunk aanbieding een hele goede is? € 60,00 voor de game en de controller incl. Chromecast?
Ja inderdaad een erg goede deal. Helaas versturen ze de hardware niet heel snel denk ik. Op Reddit (Stadia) is hier best veel over te vinden.

Je kunt natuurlijk nu je maand gratis Stadia Pro starten zodat je direct aan de slag kunt met allerlei spellen via je PC/Laptop totdat je CCU en controller binnen is. Dan heb je wat te doen tot die tijd 🙂

• versc049
Cyberpunk is eigenlijk in het geheim gemaakt door de Bill Gates foundation.Het programma bevat geheime algoritmes die erop zijn gericht om jouw gedachten te beïnvloeden. Samen met deze 'game', 5G en een Corona vaccin heb je de full package om jou helemaal over te nemen.

Tweakers is in dit verhaal een belangrijke pion om de zogenaamde voordelen van 5G en Cyberpunk te pushen in de tech community.
>:)

• xabre16v
  • Niet online
versc049 schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:01:
[...]

Cyberpunk is eigenlijk in het geheim gemaakt door de Bill Gates foundation.Het programma bevat geheime algoritmes die erop zijn gericht om jouw gedachten te beïnvloeden. Samen met deze 'game', 5G en een Corona vaccin heb je de full package om jou helemaal over te nemen.

Tweakers is in dit verhaal een belangrijke pion om de zogenaamde voordelen van 5G en Cyberpunk te pushen in de tech community.
>:)
Haha ja, dat is het inderdaad, dat las ik ook al op facebook dus is het waar!!!!!!!!!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-01 12:27
Waarom zijn die games zo duur 69,99 is best prijzig. En helaas zijn er geen gamekeys te koop. Begrijp mij niet verkeerd ik snap dat het platform prijzig is om te draaien. Maar misschien moet ik er gewoon even aan wennen dat het niet zoals PC games is.

• danysuri
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:27
NVM

[ Voor 100% gewijzigd door danysuri op 22-11-2020 21:27 ]

Overigens heb ik zojuist mijn abonnement opgezegd, ik ben founder, bijna een jaar dus. Ik vind de gratis games niet interessant. Ik heb alleen Kona gespeeld, die vond ik erg leuk. De rest kan mijn niet erg bekoren.

4k en 5.1 is voor mij niet van toepassing anyway.

Ik merk dat ik de gekochte games 99,99% speel, RDR2 en GRID.
Een van de redenen is dat het gemaakt wordt door de makers van The Witcher 3, dat was echt een topgame in het RPG genre. Diezelfde kwaliteit wordt weer verwacht. Beetje net als dat Red dead redemption 2 enorm werd gehypt omdat t gemaakt wordt door de makers van GTA. Je weet dat t kwalitatief goed wordt.

• Zhankou
CP 2077 is inmiddels ook al heel wat jaartjes in ontwikkeling.

De Stadia controller zelf, Thumbsticks etc zijn allemaal top. Daar heb ik gssn problemen mee.

Edit; ik heb na 4 december ook geen Pro meer.
Speel alleen maar op me 15 inch Chromebook.

[ Voor 22% gewijzigd door Zhankou op 22-11-2020 20:12 ]

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:50

Hoogie2004

Whohooooo

rwbk schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:04:
Waarom zijn die games zo duur 69,99 is best prijzig. En helaas zijn er geen gamekeys te koop. Begrijp mij niet verkeerd ik snap dat het platform prijzig is om te draaien. Maar misschien moet ik er gewoon even aan wennen dat het niet zoals PC games is.
Omdat je de game-pc erbij krijgt?

Vergeet niet dat je voor die 69,99 dus altijd en overal kan spelen, zonder verder abonnement.

My iRacing profile | Strava

• rwbk
Hoogie2004 schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:31:
[...]

Omdat je de game-pc erbij krijgt?

Vergeet niet dat je voor die 69,99 dus altijd en overal kan spelen, zonder verder abonnement.
Dat is zeker waar. Tis misschien ook omdat ik zelf van een game pc af kom. Dat het even wennen is

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:31:
[...]

Klopt.. maar nu nog 70 euro vragen voor AC Odyssey ?
Op de PS4 kocht ik de games vaak een tijdje na release en veel top games heb je dan makkelijk voor 30 of 40 euro
Helaas strooit Google nog niet zo met de aanbiedingen

[ Voor 4% gewijzigd door AP3X op 22-11-2020 22:51 ]

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:41
AP3X schreef op zondag 22 november 2020 @ 22:50:
[...]

Klopt.. maar nu nog 70 euro vragen voor AC Odyssey ?
Op de PS4 kocht ik de games vaak een tijdje na release en veel top games heb je dan makkelijk voor 30 of 40 euro
Helaas strooit Google nog niet zo met de aanbiedingen
Muah, AC:O op Stadia gekocht voor 24,- euro in de sale een tijd geleden.

• JaMaaT
12345j schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:01:
[...]

Ja inderdaad een erg goede deal. Helaas versturen ze de hardware niet heel snel denk ik. Op Reddit (Stadia) is hier best veel over te vinden.

Je kunt natuurlijk nu je maand gratis Stadia Pro starten zodat je direct aan de slag kunt met allerlei spellen via je PC/Laptop totdat je CCU en controller binnen is. Dan heb je wat te doen tot die tijd 🙂
Besteld, nu maar hopen dat ze snel de code versturen en vervolgens de hardware. Maar denk niet dat de kerstdagen al met een controller op de bank erin zit. We wachten af.

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Afgezien van Cyberpunk 2077 vanwege de extra controller alles met korting gekocht en zo al meer games dan ik tijd heb om te spelen. Nadeel vind ik niet tweedehands kunnen kopen of kunnen doorverkopen al is dat met m'n games op Steam niet anders. Daar echter vaak nog wel kortingen buiten de officiële store om. Verder mis ik mods want daar bv in oudere Farming Simulator nog wel mee vermaakt. Daarentegen voordeel van console met werken zoals het hoort ipv afhankelijk van je hardware en dat op verschillende apparaten mits goed internet. Vanavond Grid aan het spelen op MacBook Air met externe monitor en juist op kritische momenten wel glitches waarbij het beeld haperde en blokkering werd. Het is de enige game die in mijn ervaring soms wat problemen geeft.
Assassin's Creed Odyssey - Stadia Ultimate Edition € 99,99
Korting en Stadia-promotie (€ 76,99)
€ 23,00
RAGE 2: Deluxe Edition € 79,99
Korting (€ 63,99)
Totaal€ 16,00
Sekiro™: Shadows Die Twice 1 € 59,99
Korting 1 (€ 21,00)
Totaal€ 38,99
en dan NBA:
NBA 2K20 € 49,99
Discount (€ 46,99)
€ 3,00
GRID Ultimate Edition € 89,99
Korting (€ 53,99)
€ 36,00
Red Dead Redemption 2 niet veel korting maar veel mee vermaakt:
Launch Edition 1 € 59,99
Korting 1 (€ 12,00)
€ 47,99

[ Voor 5% gewijzigd door bite op 23-11-2020 00:01 ]

• Marzman
  • Niet online
Crayta even geprobeerd omdat ik die kon kopen voor 0 euro (zonder Pro, hetzelfde als de gratis spellen bij Epic, ik vind dat toch wel bijzonder, andere spellen die je gratis kunt spelen zijn namelijk geen aankoop).

Ik moet zeggen dat ik nog niet zo veel snap van het spel. Ik koos voor een Western in het spel en kwam in een zoek de verschillen puzzelspel terecht. Als ik op Youtube zoek wat het is dan lijkt het meer een soort omgeving waar mensen zelf in moeten gaan bouwen? (een Minecraft ripoff? Geen idee :p )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• DutchHammer

DutchHammer

Marzman schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:14:
Crayta even geprobeerd omdat ik die kon kopen voor 0 euro (zonder Pro, hetzelfde als de gratis spellen bij Epic, ik vind dat toch wel bijzonder, andere spellen die je gratis kunt spelen zijn namelijk geen aankoop).

Ik moet zeggen dat ik nog niet zo veel snap van het spel. Ik koos voor een Western in het spel en kwam in een zoek de verschillen puzzelspel terecht. Als ik op Youtube zoek wat het is dan lijkt het meer een soort omgeving waar mensen zelf in moeten gaan bouwen? (een Minecraft ripoff? Geen idee :p )
Lijkt idd erg op Minecraft of beter Roblox, heb het even gespeeld om dat ik wel wat zelf wilde bouwen maar was te lui om te leren :z

• Tazmanian79
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-12-2025
Heeft er iemand al een tweede controller (Xbox Elite) via USB-c op de Stadia controller werkend gekregen?

Wou met een vriend Human Fall Flat spelen. Hij had zijn Xbox Elite controller mee en had deze via USB op mijn Stadia controller aangesloten. Spelen via CCU.

We hadden een split screen maar beide controllers stuurden hetzelfde mannetje aan. De andere bleef dus stil staan. Iemand hier een oplossing voor?
Tazmanian79 schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:53:
Heeft er iemand al een tweede controller (Xbox Elite) via USB-c op de Stadia controller werkend gekregen?

Wou met een vriend Human Fall Flat spelen. Hij had zijn Xbox Elite controller mee en had deze via USB op mijn Stadia controller aangesloten. Spelen via CCU.

We hadden een split screen maar beide controllers stuurden hetzelfde mannetje aan. De andere bleef dus stil staan. Iemand hier een oplossing voor?
Helaas, ik had ook hoop dat het zo player 2 mogelijk zou maken, maar het is blijkbaar alleen bedoeld om een andere controller te kunnen gebruiken op je chromecast (eentje die je bijvoorbeeld fijner vindt dan de stadia controller). Hopelijk verandert dit in de nabije toekomst.

- edit -Je kunt overigens wel via een desktop/laptop split screen spelen (de stadia controller via wifi, de xbox controller bedraad)

[ Voor 7% gewijzigd door Ht87 op 23-11-2020 10:02 ]

• rwbk
Wanneer gaat google een zoekfunctie toevoegen aan stadia? Dit is echt niet te doen XD

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:52

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb voor de lol eens Hitman (world of assassination) gestart op de laptop, deze is aangesloten via een kabel. Moet wel wennen aan de besturing, het lijkt vrij traag te werken, net of je maar 20fps haalt oid. Heeft dit te maken met Chrome?

Whatever.

Harmen schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:32:
Heb voor de lol eens Hitman (world of assassination) gestart op de laptop, deze is aangesloten via een kabel. Moet wel wennen aan de besturing, het lijkt vrij traag te werken, net of je maar 20fps haalt oid. Heeft dit te maken met Chrome?
Deze link kan misschien helpen: https://community.stadia....bd-p/stadia_chrome_issues

hier staan veel issues met chrome in besproken, wellicht helpt dat? Volgens mij is vaak het probleem dat Chrome per gebruiker diverse invoegtoepassingen en acceleraties (ben daar niet helemaal in thuis hoor, misschien haal ik wat termen door elkaar...) aan heeft staan waardoor eea kan haperen of elkaar in de weg loopt.
Ht87 schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:00:
[...]

Helaas, ik had ook hoop dat het zo player 2 mogelijk zou maken, maar het is blijkbaar alleen bedoeld om een andere controller te kunnen gebruiken op je chromecast (eentje die je bijvoorbeeld fijner vindt dan de stadia controller). Hopelijk verandert dit in de nabije toekomst.

- edit -Je kunt overigens wel via een desktop/laptop split screen spelen (de stadia controller via wifi, de xbox controller bedraad)
Ik zit hier nog even over na te denken, zou je via family share een soort gast-account kunnen maken? Je kunt dan met een maat die op bezoek komt een persoon op de ccu laten spelen en een andere op de laptop/telefoon/tablet oid. Dan is split-screen minder nodig, maar is multiplayer of online coöp wel mogelijk :?

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-12-2025
Ht87 schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:10:
[...]

Ik zit hier nog even over na te denken, zou je via family share een soort gast-account kunnen maken? Je kunt dan met een maat die op bezoek komt een persoon op de ccu laten spelen en een andere op de laptop/telefoon/tablet oid. Dan is split-screen minder nodig, maar is multiplayer of online coöp wel mogelijk :?
Family sharing kan je niet gebruiken om 'tegelijk' te spelen binnen de Family. Als dat wel zo was dan zou het makkelijk te misbruiken zijn.
Het zou wel mooi zijn als google guest invites zou maken. Een invite om bv 24 uur met/tegen een vriend te spelen.
en dan bv 2 invites per maand weg geven aan pro-gamers. De beste reclame is mond op mond reclame en dat zou daarmee bevorderd worden.
The_Woesh schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:23:
[...]

Family sharing kan je niet gebruiken om 'tegelijk' te spelen binnen de Family. Als dat wel zo was dan zou het makkelijk te misbruiken zijn.
Het zou wel mooi zijn als google guest invites zou maken. Een invite om bv 24 uur met/tegen een vriend te spelen.
en dan bv 2 invites per maand weg geven aan pro-gamers. De beste reclame is mond op mond reclame en dat zou daarmee bevorderd worden.
Ohja, dat had ik eigenlijk wel moeten weten! Scherp!
Zo'n invite is wel interessant ja!
Het zou voor Stadia ook goed zijn om straks meer demo's exclusief op Stadia te krijgen, dat zou voor ontwikkelaars ook interessant zijn qua marketing met de YouTube link van google. Zie de trailer, klik op spelen en speel de demo op stadia.

• Zhankou
Ik baal er nog beetje van dat mijn series S controller niet werkt op Chromebook.
Niet bedraad, en ook niet wireless.
Op me telefoon wel.

Tsja... Nu toch weer wachten op Première edition.

• Gusev
rwbk schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:02:
Wanneer gaat google een zoekfunctie toevoegen aan stadia? Dit is echt niet te doen XD
Eens. Alternatief: https://stadiahead.com/games
The_Woesh schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:23:
[...]

Family sharing zou juist een USP zijn wanneer je wel tegelijk multiplayer kan spelen binnen een familie. Het zou toch ook niet zo moeilijk moeten zijn om misbruik te voorkomen?

Het zou bijvoorbeeld mooi zijn als verschillende games een aparte gast-versie krijgen naast de volledige game. In die gast-versie kun je bijvoorbeeld geen single player spelen en kun je ook niet onbeperkt online spelen. Je kan in zo’n gast-versie alleen tot een Family-lobby toetreden. Die Family-lobby wordt aangemaakt door een betalende Pro-account in de volledige game en moet dan op hetzelfde IP-adres zitten als waarop de gast-spelers met hun gast-versie zitten.

Vraagt wat extra programmeerwerk, maar zelfs dat is volgens mij te overzien. Zeker als er straks games uit de eigen studio’s van Google komen.

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-12-2025
KlaasjeNL schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:06:
[...]

Family sharing zou juist een USP zijn wanneer je wel tegelijk multiplayer kan spelen binnen een familie. Het zou toch ook niet zo moeilijk moeten zijn om misbruik te voorkomen?

Het zou bijvoorbeeld mooi zijn als verschillende games een aparte gast-versie krijgen naast de volledige game. In die gast-versie kun je bijvoorbeeld geen single player spelen en kun je ook niet onbeperkt online spelen. Je kan in zo’n gast-versie alleen tot een Family-lobby toetreden. Die Family-lobby wordt aangemaakt door een betalende Pro-account in de volledige game en moet dan op hetzelfde IP-adres zitten als waarop de gast-spelers met hun gast-versie zitten.

Vraagt wat extra programmeerwerk, maar zelfs dat is volgens mij te overzien. Zeker als er straks games uit de eigen studio’s van Google komen.
Goed plan!

Ter aanvulling: eigenlijk beschrijf je een "Home sharing" ipv Family sharing. Dan zouden ook gasten die niet tot de family horen maar wel in de fysieke nabijheid samen kunnen spelen.

edit: wellicht dat google 2 streams op 1 locatie wat te veel vond voor de bandbreedte/latency in deze fase en er daarom nog niet op inzet.

[ Voor 5% gewijzigd door The_Woesh op 23-11-2020 14:25 ]

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23:53
Wat ik wel erg jammer vind is dat voor monitor geen support is voor 2560 x 1080 widescreen.
The_Woesh schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:23:
[...]

Goed plan!

Ter aanvulling: eigenlijk beschrijf je een "Home sharing" ipv Family sharing. Dan zouden ook gasten die niet tot de family horen maar wel in de fysieke nabijheid samen kunnen spelen.

edit: wellicht dat google 2 streams op 1 locatie wat te veel vond voor de bandbreedte/latency in deze fase en er daarom nog niet op inzet.
Je zit inderdaad met bandbreedte, maar dan is niet Stadia, maar je eigen aansluiting de beperking. Dat voelt toch anders dan het nu is.

• Rob Voets
KlaasjeNL schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:53:
[...]

Je zit inderdaad met bandbreedte, maar dan is niet Stadia, maar je eigen aansluiting de beperking. Dat voelt toch anders dan het nu is.
Maar je kunt toch wel verschillende games tegelijk spelen. Alleen niet dezelfde game, want dat heb je maar 1x gekocht.
Rob Voets schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:26:
[...]

Maar je kunt toch wel verschillende games tegelijk spelen. Alleen niet dezelfde game, want dat heb je maar 1x gekocht.
Dat klopt, maar het gaat juist om local multiplayer zonder splitscreen. Gewoon naast elkaar op de bank co-oppen zonder splitscreen op je eigen scherm. Ik zou dat wel heel tof vinden. Net als vroeger met een buurjongen multiplayer op de Atari Lynx door ze met een kabeltje aan elkaar te verbinden. Het had iets magisch om elkaar dan tegen te komen in bijvoorbeeld Slime World. :9 Ik zou dat ook tof vinden om met mijn vrouw of dochter te kunnen doen of iemand die op visite komt, zonder dat die persoon zelf een abonnement moet hebben voor die enkele speelsessie. Laptopje openklappen en gaan.

• Rob Voets
KlaasjeNL schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:36:
[...]

Dat klopt, maar het gaat juist om local multiplayer zonder splitscreen. Gewoon naast elkaar op de bank co-oppen zonder splitscreen op je eigen scherm. Ik zou dat wel heel tof vinden. Net als vroeger met een buurjongen multiplayer op de Atari Lynx door ze met een kabeltje aan elkaar te verbinden. Het had iets magisch om elkaar dan tegen te komen in bijvoorbeeld Slime World. :9 Ik zou dat ook tof vinden om met mijn vrouw of dochter te kunnen doen of iemand die op visite komt, zonder dat die persoon zelf een abonnement moet hebben voor die enkele speelsessie. Laptopje openklappen en gaan.
ja dat begrijp ik Ik zou dat ook heel leuk vinden. Maar wat ik bedoel is dat bandbreedte geen issue is hiervoor.

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:54
Ht87 schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:54:
[...]

Deze link kan misschien helpen: https://community.stadia....bd-p/stadia_chrome_issues

hier staan veel issues met chrome in besproken, wellicht helpt dat? Volgens mij is vaak het probleem dat Chrome per gebruiker diverse invoegtoepassingen en acceleraties (ben daar niet helemaal in thuis hoor, misschien haal ik wat termen door elkaar...) aan heeft staan waardoor eea kan haperen of elkaar in de weg loopt.
Het probleem hoeft niet eens bij Chrome te liggen, een stabiele verbinding is net zo belangrijk. Helemaal als je via Wifi speelt. CCU via ethernet draaide bij mij vlekkeloos, maar via Chrome op de laptop met wifi had ik altijd wel regelmatig freezes. Toen ik dat op mijn nieuwe laptop (ipv de 10 jaar oude laptop) ook had, had ik de volgende dingen maar geprobeerd:
  • VP9 decoding geforceerd via de Stadia Enhanced Extension
  • Na het lezen van de troubleshooter op Reddit de SSID's van het 2.4 ghz en 5 ghz apart genoemd om zo altijd via 5 ghz te verbinden
  • Stadia in incognito geprobeerd zonder Chrome Extensies
  • wifi signalen op een rustig kanaal gezet na het gebruiken van een wifi-analyzer
  • Wifispots uitgezet als potentiele stoorzender (maak hier toch geen gebruik van)
  • Enkele netwerkkaartinstellingen aangepast
  • De achtergrondscans van de netwerkkaart via het register uitgezet
Hoewel de eerdere stappen het beeldkwaliteit en wifi-performance verbeterd hadden, was ik pas bij de laatste stap van de regelmatige lag/freezes af.

• Pukson
  • Laatst online: 16:49
ikbenerniet schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:39:
[...]

Het probleem hoeft niet eens bij Chrome te liggen, een stabiele verbinding is net zo belangrijk. Helemaal als je via Wifi speelt. CCU via ethernet draaide bij mij vlekkeloos, maar via Chrome op de laptop met wifi had ik altijd wel regelmatig freezes. Toen ik dat op mijn nieuwe laptop (ipv de 10 jaar oude laptop) ook had, had ik de volgende dingen maar geprobeerd:
  • VP9 decoding geforceerd via de Stadia Enhanced Extension
  • Na het lezen van de troubleshooter op Reddit de SSID's van het 2.4 ghz en 5 ghz apart genoemd om zo altijd via 5 ghz te verbinden
  • Stadia in incognito geprobeerd zonder Chrome Extensies
  • wifi signalen op een rustig kanaal gezet na het gebruiken van een wifi-analyzer
  • Wifispots uitgezet als potentiele stoorzender (maak hier toch geen gebruik van)
  • Enkele netwerkkaartinstellingen aangepast
  • De achtergrondscans van de netwerkkaart via het register uitgezet
Hoewel de eerdere stappen het beeldkwaliteit en wifi-performance verbeterd hadden, was ik pas bij de laatste stap van de regelmatige lag/freezes af.
Wel goed om te checken of je laptop ook VP9 decoding ondersteunt. Anders gaat die softwarematig gebeuren en kan je ook last krijgen van haperingen of lag

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:33
De cyberpunk aanbieding met Stadio Premiere edition is wel mega aantrekkelijk echter zit ik nog te twijfelen omdat je Pro nodig hebt om hem in 4k te spelen. Om te proberen is het misschien erg leuk maar wie gebruiken Stadia als hoofd game platform? en hoe bevalt het ten opzichte van gamen op je console?

• RoFlame
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-12-2025
GranCanaria schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:43:
De cyberpunk aanbieding met Stadio Premiere edition is wel mega aantrekkelijk echter zit ik nog te twijfelen omdat je Pro nodig hebt om hem in 4k te spelen. Om te proberen is het misschien erg leuk maar wie gebruiken Stadia als hoofd game platform? en hoe bevalt het ten opzichte van gamen op je console?
Ik denk dat het op dit moment voornamelijk er aan ligt waar je het mee vergelijkt... Met de huidige servers die Google gebruikt zitten ze qua graphics iig niet op PS5/XBSX niveau, maar er zijn zeer sterkte aanwijzingen dat er hard wordt gewerkt aan tweede generatie servers waardoor de graphics een stuk beter worden.

Ik vergelijk mijn ervaring hier met mijn PS4, ik draai wel via Stadia Pro, maar veel games draaien op de achtergrond alsnog niet in 4k dus de vraag is hoeveel winst 4k geeft op dit moment. Ik vermoed dat dat verschil wel meer aanwezig is met Gen2 servers.

Hoe het bevalt vergeleken met mn ps4? Super goed!

Ja, qua games mis ik er zeker nog een aantal, maar ik vermoed dat dat vanzelf goed komt. Wat ik verder als voordelen zie:
- Stuk snellere laadtijden
- Op elk scherm thuis kunnen gamen, je kan zelfs verder gaan met je game op een ander scherm
- Nooit meer updaten en games downloaden, instant play
- Geen dure nieuwe console kopen, dat doet Google wel voor me
- Geen blazend ding in de woonkamer

Nadelen:
- Game aanbod mag van mij nog iets breder
- Player base was tot nu toe redelijk beperkt, een vs-multiplayer potje destiny opstarten duurt soms wel wat lang daardoor
Ik gebruik het nu bijna een jaar als hoofdplatform. Eerlijk gezegd merk ik bij mij alleen maar vooruitgang tov consolegaming (15 jaar PlayStation consoles gehad). Mijn internet is heel stabiel en zit bedraad in de Chromecast, dat scheelt veel. Een goede wifi met 5ghz verbinding in huis helpt ook. Ik ervaar geen lag of wat dan ook en vindt het beeld met bv Red dead redemption 2 mooier en de game is beduidend sneller dan het op de PS4 was. Ik ben ook wel een beetje een stadia fan boy, maar ik zie eigenlijk maar één nadeel: er zijn nog weinig AAA games. Maar ook die komen er steeds meer aan.
Je kunt het op zich ook een maand gratis proberen (pro dan), je kunt dan kijken of je t de moeite waard vind, je krijgt dan oa the Division 2 en kun je eens een blik werpen voor je een aankoop doet.

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:33
RoFlame schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:54:
[...]

Ik denk dat het op dit moment voornamelijk er aan ligt waar je het mee vergelijkt... Met de huidige servers die Google gebruikt zitten ze qua graphics iig niet op PS5/XBSX niveau, maar er zijn zeer sterkte aanwijzingen dat er hard wordt gewerkt aan tweede generatie servers waardoor de graphics een stuk beter worden.

Ik vergelijk mijn ervaring hier met mijn PS4, ik draai wel via Stadia Pro, maar veel games draaien op de achtergrond alsnog niet in 4k dus de vraag is hoeveel winst 4k geeft op dit moment. Ik vermoed dat dat verschil wel meer aanwezig is met Gen2 servers.

Hoe het bevalt vergeleken met mn ps4? Super goed!

Ja, qua games mis ik er zeker nog een aantal, maar ik vermoed dat dat vanzelf goed komt. Wat ik verder als voordelen zie:
- Stuk snellere laadtijden
- Op elk scherm thuis kunnen gamen, je kan zelfs verder gaan met je game op een ander scherm
- Nooit meer updaten en games downloaden, instant play
- Geen dure nieuwe console kopen, dat doet Google wel voor me
- Geen blazend ding in de woonkamer

Nadelen:
- Game aanbod mag van mij nog iets breder
- Player base was tot nu toe redelijk beperkt, een vs-multiplayer potje destiny opstarten duurt soms wel wat lang daardoor
Het kunnen doorspelen op elk apparaat spreekt mij erg aan. Het klinkt eigenlijk als het platform waar ik al lang naar opzoek ben.

Ik heb zelf een ps5 en switch staan en heb cyberpunk gekocht voor de ps5. Puur omdat pro extra ging kosten. Ik wist uiteraard niets over hun gen2 ontwikkelingen en denk dat ik de cyberpunk aanbieding ga nemen puur om het eens aan de tand te voelen.

Overigens is het allemaal niet zo makkelijk. Er is best veel waar je uit kunt kiezen. Ik heb toevallig vorige week gforce now geprobeerd met mijn steam games en dat werkt eigenlijk best goed. Het ziet er ook best goed uit echter kreeg ik xbox one controller niet met bluetooth gekoppeld aan mijn televisie. Op mijn ubuntu laptop werkte het allemaal via chrome echter had ik dan weer allerlei proberen. Via een beugel op de controller en mijn iphone 11 via safari werkte het eigenlijk mega goed. Heb toen tombraider een heel eind gespeeld en het zag er ook heel goed uit, geen problemen etc. Maar mede doordat ik 3 apparaten moest proberen om het uitendelijk goed te krijgen vond ik de ervaring minder.

Het feit dat ik de spellen kon spelen die ik al in mijn bezit had vond ik dan weer een hele grote pluspunt en sta daar ook helemaal achter. Maar het is gewoon proberen en testen totdat je het platform hebt gevonden dat het beste bij je aansluit.

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:30
Als je je wil beperken tot 1 platform, dan zou ik vooral naar het spelaanbod kijken.

Ik game niet superveel (#dadia), dus ik ben meer dan tevreden met het aanbod op Stadia. Net begonnen aan Far Cry (was voor 15 eur in de aanbieding) en dadelijk CyberPunk. Voordat ik die heb uitgespeeld ben ik weer een half jaar verder :')

• RoFlame
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-12-2025
GranCanaria schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:20:
[...]

Overigens is het allemaal niet zo makkelijk. Er is best veel waar je uit kunt kiezen. Ik heb toevallig vorige week gforce now geprobeerd met mijn steam games en dat werkt eigenlijk best goed. Het ziet er ook best goed uit echter kreeg ik xbox one controller niet met bluetooth gekoppeld aan mijn televisie. Op mijn ubuntu laptop werkte het allemaal via chrome echter had ik dan weer allerlei proberen. Via een beugel op de controller en mijn iphone 11 via safari werkte het eigenlijk mega goed. Heb toen tombraider een heel eind gespeeld en het zag er ook heel goed uit, geen problemen etc. Maar mede doordat ik 3 apparaten moest proberen om het uitendelijk goed te krijgen vond ik de ervaring minder.
Ik had met GeforceNow vooral dat ik het erg irritant vond dat ik het ergens anders moest kopen (Dan moet je ook echt bewust die store opzoeken) en iedere keer moest ik opnieuw inloggen als ik een game startte en hij onthield de graphics settings ook niet goed. Dus iedere keer als ik een game startte moest ik dat weer aanpassen. Bij Stadia werkt alles gewoon out of the box, of zonder box gewoon op apparaten die je al hebt.

Voor GeforceNow moest ik ook meer regelen of een apparaat neerzetten bij de tv om er mee te gamen. Voor mn gevoel was het met geforcenow voor publishers ook te makkelijk om er weer een game af te halen, wat in het verleden ook al is gebeurd. Ook zeggen ze dat de huidige prijs die je voor GeforceNow betaald (bovenop de free versie waarmee je een uur per sessie kan gamen) een tijdelijke prijs is, dus kan alleen maar hoger worden.

Dan maar met wat minder games genoegen nemen, en als ik bv keertje Apex wil spelen die even in GeforceNow op mn laptop starten, en main games gewoon lekker op Stadia doen.

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-12-2025
Ook ik zit te twijfelen om nu Cyberpunk te gaan spelen op Stadia. Ik denk namelijk dat het best wel eens de toekomst kan zijn! Zeker met deze aanbieding!
Pagina: 1 ... 62 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord