Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-11 09:06
Jamuraan123 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:32:
Volgend jaar gaat het jaar van het streaming worden, PS Now heeft vandaag aangekondigd de prijzen te verlagen en ook heeft het wat top games aangekondigd. Let the battle of the game streaming begins wanneer Stadia uitkomt. Kijk ook erg uit naar Playstation 5, wat zij gaan doen.

Voor Stadia betaal je nog steeds voor de game (krijg 1 gratis game per maand bij een abonnement), terwijl je met xCloud, GeForce Now en PS Now een vaste prijs betaald en heel veel spellen gelijk krijgt. Het voordeel van GeForce Now is dat wanneer een game is die je op Steam, Battle.net of Uplay in bezit hebt, kun je hem tijdelijk bij GeForce Now installeren. Als Stadia ook deze functie krijgt kan het weleens heel interessant worden.
Iedere maand een gratis game? Ik dacht dat ze zeiden: "regelmatig nieuwe games", of iets in die trant...?

• barrymossel
Ik ben benieuwd! Ik hoop dat er wel wat variatie in die games zit (en dat het niet heel erg oude meuk gaat zijn). En helemaal duidelijk is het niet of je die gratis games onbeperkt kunt spelen of voor een bepaalde periode.

Wat denken jullie overigens over onderstaande quote uit hetzelfde artikel:
Google re-emphasized that you'll be able to use any games you purchase, even if Stadia is discontinued down the road.
Hoe dan?

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Wel grappig dat ze Destiny 2 als eerste game noemen. Die game is net F2P geworden. :+
The Pro subscribers get 4K/HDR streaming, 5.1 sound, exclusive discounts and access to some free games. Roughly one free game per month give or take. Starting with Destiny 2."

• barrymossel
bram1984 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 11:34:
Wel grappig dat ze Destiny 2 als eerste game noemen. Die game is net F2P geworden. :+

[...]
Ben het met je eens dat dat nogal karig is. Dan zou je alleen Shadowkeep als "cadeautje" krijgen. Al moet ik zeggen dat Destiny me totaal niet boeit en ik sowieso hoop dat volgende gratis games (voor mij) de moeite waard zijn.
Maar waarschijnlijk ga ik na de eerste drie maand Pro toch terug naar Base. Verschil tussen 4K en HD zie ik vrijwel niet en 5.1 audio etc. heeft geen meerwaarde voor mij. En dan een game per maand, neuh mij niet gezien. Dan wacht ik liever op iets als Uplay en koop ik nu wel een game of 2-3.

• bram1984
barrymossel schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:06:
[...]

Ben het met je eens dat dat nogal karig is. Dan zou je alleen Shadowkeep als "cadeautje" krijgen. Al moet ik zeggen dat Destiny me totaal niet boeit en ik sowieso hoop dat volgende gratis games (voor mij) de moeite waard zijn.
Maar waarschijnlijk ga ik na de eerste drie maand Pro toch terug naar Base. Verschil tussen 4K en HD zie ik vrijwel niet en 5.1 audio etc. heeft geen meerwaarde voor mij. En dan een game per maand, neuh mij niet gezien. Dan wacht ik liever op iets als Uplay en koop ik nu wel een game of 2-3.
Volgens mij mis je het punt. Destiny is een free to play titel geworden. Hij is dus al gratis voor iedereen.

Maar 5.1 heeft geen meerwaarde voor jou? Wat speel je dan vooral. Ik vind het echt de helft van de ervaring in een goede singleplayer game of multiplayer shooter. Ik zou zelfs eerder graphics inleveren dan surround geluid.

• barrymossel
bram1984 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:21:
[...]

Volgens mij mis je het punt. Destiny is een free to play titel geworden. Hij is dus al gratis voor iedereen.
Volgens mij mis je mijn punt. Shadowkeep is op Stadia wel gratis en op andere platforms niet. Dat is dus het enige dat je gratis krijgt boven de 4K en 5.1. Dat is dus karig. Heel karig. En dan vind ik het ook nog eens een kutspel! :)
Maar 5.1 heeft geen meerwaarde voor jou? Wat speel je dan vooral. Ik vind het echt de helft van de ervaring in een goede singleplayer game of multiplayer shooter. Ik zou zelfs eerder graphics inleveren dan surround geluid.
Ik heb geen 5.1 set. Heel weinig meerwaarde dus voor mij... Echt heel weinig.

• bram1984
barrymossel schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:32:
[...]

Volgens mij mis je mijn punt. Shadowkeep is op Stadia wel gratis en op andere platforms niet. Dat is dus het enige dat je gratis krijgt boven de 4K en 5.1. Dat is dus karig. Heel karig. En dan vind ik het ook nog eens een kutspel! :)

[...]

Ik heb geen 5.1 set. Heel weinig meerwaarde dus voor mij... Echt heel weinig.
Mijn punt is dat Google aangeeft te beginnen met Destiny 2 als gratis game, terwijl die game al gratis is. Dat is niet exclusief toebehouden aan Stadia.

En je hebt ook geen headset?

• barrymossel
bram1984 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:38:
[...]

Mijn punt is dat Google aangeeft te beginnen met Destiny 2 als gratis game, terwijl die game al gratis is. Dat is niet exclusief toebehouden aan Stadia.
Nee, ik snap nu je punt echt niet meer. Google geeft dadelijk gratis toegang tot Destiny 2. Of dat op andere platformen ook het geval is, is in principe voor de bewering dat ze "beginnen met Destiny 2 als gratis game" totaal niet relevant. Ze hebben nooit gezegd dat het exclusief zou zijn. En gratis Shadowkeep is dan nog zelfs wel exclusief. Want voor andere platformen geldt dat niet.

Dat het karig is, staat voor mij buiten kijf.
En je hebt ook geen headset?
Nope. Casual gamer hè. ;)

• bram1984
barrymossel schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:47:
[...]

Nee, ik snap nu je punt echt niet meer. Google geeft dadelijk gratis toegang tot Destiny 2. Of dat op andere platformen ook het geval is, is in principe voor de bewering dat ze "beginnen met Destiny 2 als gratis game" totaal niet relevant. Ze hebben nooit gezegd dat het exclusief zou zijn. En gratis Shadowkeep is dan nog zelfs wel exclusief. Want voor andere platformen geldt dat niet.

Dat het karig is, staat voor mij buiten kijf.

[...]
Haha zo ingewikkeld is het toch niet. Google zegt gratis games weg te gaan geven, beginnend met Destiny 2. Als zijnde een lokkertje. Dat klopt dus niet. Die game is namelijk al gratis. Je had er anders niet voor hoeven te betalen. Op geen enkel platform. Die game is ook gratis op de PC, op de PS4 en op de Xbox.
Nope. Casual gamer hè. ;)
Dan heb je eerder juist een headset, zou ik denken. ;)

Die dingen heb je al voor een paar tientjes en ze voegen veel toe ten opzichte van de speakers van je TV. Probeer het eens, zou ik zeggen. Je weet niet wat je mist. :)

• barrymossel
bram1984 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 14:08:
[...]

Haha zo ingewikkeld is het toch niet. Google zegt gratis games weg te gaan geven, beginnend met Destiny 2. Als zijnde een lokkertje. Dat klopt dus niet. Die game is namelijk al gratis. Je had er anders niet voor hoeven te betalen. Op geen enkel platform. Die game is ook gratis op de PC, op de PS4 en op de Xbox.
Serieus?

Dit is wat Google zegt:
Bij de Stadia Premiere Edition ontvang je een kosteloos abonnement van drie maanden op Stadia Pro. Daarmee krijg je toegang tot een groeiende bibliotheek van gratis games, te beginnen met Destiny 2: The Collection (inclusief Shadowkeep- en Forsaken-uitbreidingen met Annual Passes, Curse of Osiris en Warmind).
Klopt dat ja of nee? Nou? Klopt dat? Ja hè?

Het spel is gratis te spelen via Stadia Pro. Klopt dat? Jaaaaaaaaaa hè.

Het klopt dus gewoon wél wat Google zegt. Die andere platformen zijn (nogmaals) irrelevant! Dat ze het als lokkertje proberen te gebruiken is ook totaal irrelevant.

• bram1984
barrymossel schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 14:21:
[...]

Serieus?

Dit is wat Google zegt:

[...]

Klopt dat ja of nee? Nou? Klopt dat? Ja hè?

Het spel is gratis te spelen via Stadia Pro. Klopt dat? Jaaaaaaaaaa hè.

Het klopt dus gewoon wél wat Google zegt. Die andere platformen zijn (nogmaals) irrelevant! Dat ze het als lokkertje proberen te gebruiken is ook totaal irrelevant.
Heb je mijn quote verder niet gelezen?
The Pro subscribers get 4K/HDR streaming, 5.1 sound, exclusive discounts and access to some free games. Roughly one free game per month give or take. Starting with Destiny 2.
Vrij vertaald: Pro abonnee's krijgen pak 'm beet 1 game gratis per maand, beginnend met Destiny 2.

En ja dat die game gratis is klopt zeker, maar ze insinueren hier dat je als Pro abonnee een gratis game krijgt, namelijk Destiny 2. Echter kan je Destiny 2 ook zonder abonnement downloaden. Op ieder gewenst platform.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05:19
mark777 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:38:
denk dat nvidia met google samen gaan werken aan stadia. geforce now zal wel ophouden te bestaan denk ik dan.
Lijkt me een goede grap _/-\o_ aangezien ze trots lieten zien dat alles op AMD draait.

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:22
bram1984 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 14:34:
[...]

En ja dat die game gratis is klopt zeker, maar ze insinueren hier dat je als Pro abonnee een gratis game krijgt, namelijk Destiny 2. Echter kan je Destiny 2 ook zonder abonnement downloaden. Op ieder gewenst platform.
Dan moet je dat platform nog wel kopen (console, PC) of al hebben gekocht. En in het geval van een PC moet die krachtig genoeg zijn om 'm goed te kunnen draaien. Mijn PC kan dat niet. Ik zie hier dus direct al de meerwaarde in van Stadia. Ook krijg je er bij Stadia de Shadowkeep (35 euro) expansion bij. Dat laat je gemakshalve even achterwege. Ook heb je qua console de One X nodig of PS4 PRO voor 4K en zit je alsnog gelocked op 30 fps.

Stadia heeft in deze echt wel wat te bieden.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:47

Sagat

Is pappa x2!

Flagg schreef op zondag 29 september 2019 @ 19:03:
[...]

Als ik me daar allemaal zorgen om moet gaan maken, games zijn ontspanning hoor, ga ik me echt niet druk om maken.

Ik heb in mijn leven vele vele tientallen spellen gekocht die ik nu niet meer kan spelen.

Heb er ook weinig behoefte aan om nu nog Tomb Raider 1 te spelen overigens. En heb nog wat Xbox spellen liggen en PS3 spellen en beide consoles heb ik al lang niet meer. Enige spellen die ik nog wél zou kunnen spelen zijn de msx spellen, msx staat nog op zolder namelijk, maar of de cassettes het nog doen, geen idee. :+
Eens, maar ondanks dat je net als ik een wat ehm oudere tweaker bent? (mag ik dat zeggen? Dat mag ik zeggen ;) ) is dat wel een nieuwere gedachten gang, veel gamers hebben toch ook wel een verzamel tikje en met uitzondering van exoten als de psp go/vita tv en de topper ngage (toch? nu twijfel ik of dat ding wel een soort van cart had :? ) kan je nog steeds je huidige gekochte fysieke games ook over 10-20-30 jaar spelen. Tuurlijk of het dan speelbaar is, als je dan je disc in je ps4 douwt en die geen enkele server meer ziet en je ongepatched gaat spelen ,dat is een ander verhaal.
Als je je snel zorgen maakt moet je bij geen enkel nieuw platform instappen en eerst 5 jaar wachten of het blijft bestaan.
En dat is het 'probleem' xbox, playstation en sony zijn merken die allemaal al jaren bestaan, en ja, er is een kans dat een van deze 3 het niet gaat halen, maar de kans hierop is zeer klein. Dat vind ik toch wel verschil helemaal als je nadenkt over......
barrymossel schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 11:14:
Wat denken jullie overigens over onderstaande quote uit hetzelfde artikel:
[...]
Hoe dan?
En dan komt de quote niet mee! :( ok even handmatig dan maar....
Google re-emphasized that you'll be able to use any games you purchase, even if Stadia is discontinued down the road.
Ik neem aan dat je de games dan ala steam toch fysiek kan dowloaden en dat ze de drm er dan afslopen ofzo, maar dat deze belofte veiligheidshalve met wat zout genomen moet worden, lijkt me erg verstandig.

10 second ninja DONE

• barrymossel
Sagat schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 16:06:
[...]
Ik neem aan dat je de games dan ala steam toch fysiek kan dowloaden en dat ze de drm er dan afslopen ofzo, maar dat deze belofte veiligheidshalve met wat zout genomen moet worden, lijkt me erg verstandig.
Tsja, maar is dat dan voor PC of console? Vind het een bijzondere uitspraak van ze.

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:28
ik hoop nog altijd dat shadow wat wordt maar ik denk dat ze te klein zijn om mee te doen met de grote jongens. Voordeel van shadow is dat je gewoon elk spel kunt kopen voor je pc die je maar wilt en kunt spelen. En geen beperkt aanbod.

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

mark777 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 17:04:
ik hoop nog altijd dat shadow wat wordt maar ik denk dat ze te klein zijn om mee te doen met de grote jongens. Voordeel van shadow is dat je gewoon elk spel kunt kopen voor je pc die je maar wilt en kunt spelen. En geen beperkt aanbod.
Ik ook, erg fijn product maar met je eens over hun (gebrek aan) groot zijn, zou me niet verbazen als een van de grote vissen ze opslokt!
Maar goed is hier ot verder.

10 second ninja DONE

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-11 12:57

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

bram1984 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 14:34:
[...]

Heb je mijn quote verder niet gelezen?

[...]

Vrij vertaald: Pro abonnee's krijgen pak 'm beet 1 game gratis per maand, beginnend met Destiny 2.

Destiny 2 new light is niet het zelfde als de Destiny 2 die je bij stadia krijgt (lees add-ons t.w.v. 60 pleuries). En wederom verbaas ik me niet dat jij weer met zo'n argument komt.

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• Tuktop
PaRaDoX4 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 09:31:
[...]

Destiny 2 new light is niet het zelfde als de Destiny 2 die je bij stadia krijgt (lees add-ons t.w.v. 60 pleuries). En wederom verbaas ik me niet dat jij weer met zo'n argument komt.
Dit probeerde ik 'm ook duidelijk te maken (zie een paar posts hierboven). Bram is sceptisch over Stadia en dat is begrijpelijk, gezond, prima en z'n goed recht, daar zal hij ook niet op worden afgerekend. Maar soms lijkt hij iets teveel op zoek naar nadelen/hiaten om een punt te maken.

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Tuktop schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 12:58:
[...]

Dit probeerde ik 'm ook duidelijk te maken (zie een paar posts hierboven). Bram is sceptisch over Stadia en dat is begrijpelijk, gezond, prima en z'n goed recht, daar zal hij ook niet op worden afgerekend. Maar soms lijkt hij iets teveel op zoek naar nadelen/hiaten om een punt te maken.
Misschien wat mensen met paarden vroeger hadden toen de auto's kwamen :P
En in het begin hadden paarden wsl ook voordelen (hij start altijd zonder em aan te slingeren ofzo :+ ) maar toen mensen het gingen zien en ervaren kwam de omslag snel. Met als enige nadeel dat de grote massa te arm was om structureel eten te kopen, laat staan een auto natuurlijk.......altijd leuk deze analogieën :P

Hierom al eerder letterlijk gezegd dat IMHO bram het nog echt zelf moet gaan ervaren en dan kan het gewoon geplaatst worden, waardoor ik absoluut ook inschat dat het nog steeds niet voor hem (iig in deze iteratie) de beste game oplossing gaat zijn maar ik kan me niet voorstellen dat zijn mening dan niet iig iets bijgesteld gaat worden.
En dit durf ik zo te stellen door mijn eigen ervaringen met shadow, waarbij ik uiteraard dan ook moet opmerken dat het zo maar zou kunnen dat stadia anders gaat zijn, zowel positief als negatief uiteraard.

Ook benoemd dat er ongetwijfeld meer mensen gaan zijn die overtuigd moeten worden, dus dit schreeuwt gewoon om demo pods of test centra pop ups stores ofzo.
Dus ik kan me niet voorstellen dat met dingen als (voorbeeld he, denk niet dat het er al gaat zijn) een dreamhack rotterdam, dat google dan niet een standje laat neerzetten waar je het kan ervaren, of iets als een first look (als dat nog bestaat :? ) en tsja alle 'social media' zullen wanneer het eindelijk launched ook volstaan met ervaringen, dat zal ook wel genoeg info bieden om iig meer een educated opinion te krijgen..........(wederom dit kan positief maar ook negatief zijn).

Launch datum komt natuuurlijk ook steeds dichter bij dus uiteindelijk weten we allemaal hoe het ervoor staat.

10 second ninja DONE

• kneusteun
PaRaDoX4 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 09:31:
[...]

Dus je krijgt DLC gratis, en de game niet echt omdat die dus al gratis is.

• Tuktop
kneusteun schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 13:24:
[...]

Dus je krijgt DLC gratis, en de game niet echt omdat die dus al gratis is.
Vooruit :) en toch krijg je ook de game gratis. Dat deze ergens anders ook gratis is, soit.

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Modbreak:Ik volg dit topic niet eens heel erg, en zelfs ik stoor me al over de gratis game is niet gratis discussie. Als er behoefte is om hier verder over te praten, doe dit dan aub in via de bericht functie onderling, want hier ga je niet uitkomen. Hier NIET meer.

10 second ninja DONE

• Tuktop
Sagat schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 15:32:
[modbreak]
Ik volg dit topic niet eens heel erg, en zelfs ik stoor me al over de gratis game is niet gratis discussie. Als er behoefte is om hier verder over te praten, doe dit dan aub in via de bericht functie onderling, want hier ga je niet uitkomen. Hier NIET meer.
[/modbreak]
Edit: commentaar op een modbreak moet blijkbaar ergens anders. Ik vind dat teveel gedoe om niks en distantieer me van dit topic. Veel plezier met de Stadia-voorpret en bijbehorende discussies! (dit is overigens niet sarcastisch bedoeld!)

[ Voor 43% gewijzigd door Tuktop op 03-10-2019 19:55 ]

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-10 14:32
Welke spel denk jullie dat de volgende "gratis" spel gaat worden in het pro abonnement?

• barrymossel
Tuktop schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 17:37:
[...]

M.i. is dit een normale discussie over wat de Founders danwel Premiere Edition van Stadia te bieden heeft ten opzichte van de concurrentie.
Op dit moment is er nou eenmaal weinig Stadia-nieuws en zullen we het moeten doen met wat er op dit moment bekend is. Zo druk is het hier nou ook weer niet.

Zelf ga je een aantal posts hierboven in op een post over Shadow. Stadia en haar businessmodel is nieuw in de gamewereld dus ik vind het normaal dat er een discussie over ontstaat. Beetje overdreven modbreak als je het mij vraagt.
Hoewel ik het (deels) met je eens ben, ging de discussie over wel/niet gratis natuurlijk nergens over. Het is een discussie over de definitie "gratis". Niet echt inhoudelijk dus. Inhoudelijk is de discussie of het een weggevertje is (en dus écht meerwaarde brengt) of niet. Ik vind het persoonlijk niet echt speciaal dat er een gratis spel wordt geleverd dat voor anderen ook gratis is (grotendeels). Wat mij betreft had Google meer bereikt als ze bijvoorbeeld Assassin's Creed gratis hadden geleverd (of een ander groot spel dat gewoon voor ieder ander geld kost).
Maar goed, bij de Google Pro kun je zonder bij te betalen (zoals bij vooralsnog alle andere games) Destiny 2 spelen. Whoopdidoo!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-11 20:23
Matig inderdaad, kan D2 ondertussen op bijna al mijn apparaten spelen. Vandaag trouwens toegang gekregen tot de GeForce Now beta. Zelfs op het brakke vakantiepark internet werkt het. Als Stadia vergelijkbaar is(graag ook met steam toegang) dan wordt het toch wel heel gaaf.

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:04
Wellicht een ideetje om de OP uit te breiden met de lijst games die je bij Pro “krijgt” (+datum dat het erbij kwam en een linkje naar een demo?

Zo is In januari voor iedereen beter te zien wat de meerwaarde van pro is tov de free versie. Tot die tijd heeft toch iedereen die 3 maanden pro (founders edition of giveaway edition die daarbij zit)

• barrymossel
SmooK schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 21:04:
Matig inderdaad, kan D2 ondertussen op bijna al mijn apparaten spelen. Vandaag trouwens toegang gekregen tot de GeForce Now beta. Zelfs op het brakke vakantiepark internet werkt het. Als Stadia vergelijkbaar is(graag ook met steam toegang) dan wordt het toch wel heel gaaf.
Steam toegang gaat hem niet worden. Althans niet met alle games die daarop staan. Die moeten eerst geschikt gemaakt worden voor Stadia...

Maar nu ik erover nadenk is Destiny 2 als "gratis" eerste game helemaal nog niet zo'n slechte keuze. Mensen die pionier willen zijn schaffen toch wel een Founders of Premiere edition aan. Pas in 2020 willen ze waarschijnlijk het grotere publiek aantrekken. Ik denk dat ze 2019 als een soort betaalde publieke beta zien.

Maar dan moeten ze wel snel met goede freebies/kortingen komen voor Stadia Pro. Ik ga heel snel terug naar Base als ik er buiten 4K etc geen leuke gratis games voor krijg...

• 2green
barrymossel schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 21:45:
[...]

Maar dan moeten ze wel snel met goede freebies/kortingen komen voor Stadia Pro. Ik ga heel snel terug naar Base als ik er buiten 4K etc geen leuke gratis games voor krijg...
Deze denkwijze heb ik ook een beetje, ik ga het proberen mede omdat ik kans zie hetzelfde account door mijn ouders te laten gebruiken zonder aanschaf van twee consoles, maar dan moet stadia wel concurrerend zijn met playstation en vooral xbox game pass. Dus er moet wel wat te kiezen zijn voor een aantrekkelijk prijs.

Erg benieuwd wat het wordt, eerst even genieten van Destiny 2 in 4K straks, al moet ik zeggen dat 1080p voor mij voldoende is en het verschil niet opmerk als ik er niet bewust naar zoek.

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Voor mij is het eigenlijk het wel of geen 5.1 surround hebben.

ook met films of ander video materiaal vind ik geluidskwaliteit belangrijker dan die 1080p vs 4K.
Ik heb founder dus het wordt 3 maanden uitproberen en dan naar alle waarschijnlijkheid stadia base met een uplay+ abbo.

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• barrymossel
PaRaDoX4 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 08:01:

ook met films of ander video materiaal vind ik geluidskwaliteit belangrijker dan die 1080p vs 4K.
Ik heb founder dus het wordt 3 maanden uitproberen en dan naar alle waarschijnlijkheid stadia base met een uplay+ abbo.
Ik ben heel erg benieuwd wat er in het het Uplay abo gaat zitten. Het lijkt me enerzijds niet dat ze al die games op korte termijn geschikt gemaakt hebben voor Stadia. Anderzijds lijkt het me ook dat ze niet een abonnementsbedrag kunnen vragen voor maar een paar games.
Is daar niet al wat meer over bekend?

• 2green
PaRaDoX4 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 08:01:

Maakt het echt zoveel uit?

Heb zelf nog niet de moeite genomen een fatsoenlijk geluidsinstallatie aan te schaffen. Misschien moet ik dat gaan doen, is waarschijnlijk ook leuker met films. Hoor nu het geluid via de tv :S.

[ Voor 4% gewijzigd door 2green op 04-10-2019 09:51 ]

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

2green schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:46:
[...]

Maakt het echt zoveel uit?

Heb zelf nog niet de moeite genomen een fatsoenlijk geluidsinstallatie aan te schaffen. Misschien moet ik dat gaan doen, is waarschijnlijk ook leuker met films. Hoor nu het geluid via de tv :S.
Heb een 7.1 installatie staan met Atmos. Is wel echt een bioscoop ervaring als het geluidsformat dit ook heeft. Nu weet ik dat we geen 7.1 Atmos gaan krijgen maar die versterker van mij kan totaal niet omgaan met het stereo naar 5.1 schalen. het is uiteraard nog wel beter dan de speakers van de tv :P

Maar het is ook meer de vraag hoeveel ik gebruik ga maken van die installatie. Ik denk dat stadia toch meer voor onderweg wordt of bij vrienden thuis. en dan heb ik toch maar een 1080p scherm voor mijn neus.

• 2green
PaRaDoX4 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:58:
[...]
Heb een 7.1 installatie staan met Atmos. Is wel echt een bioscoop ervaring als het geluidsformat dit ook heeft. Nu weet ik dat we geen 7.1 Atmos gaan krijgen maar die versterker van mij kan totaal niet omgaan met het stereo naar 5.1 schalen. het is uiteraard nog wel beter dan de speakers van de tv :P

Maar het is ook meer de vraag hoeveel ik gebruik ga maken van die installatie. Ik denk dat stadia toch meer voor onderweg wordt of bij vrienden thuis. en dan heb ik toch maar een 1080p scherm voor mijn neus.
Zal echt eens moeten kijken naar een fatsoenlijk audio setje, stel het al jaren uit omdat ik het blijkbaar niet belangrijk of urgent genoeg vond. 7.1 klinkt ook wel monsterlijk zeg, wat voor set heb je dan? Veel speakers ook.

"Toch maar een 1080p scherm"... mooie tijden leven we :). Denk dat ik het HIFI forum dit weekend eens ga bezoeken om mij te oriënteren op een redelijke hifi set.

Weet eigenlijk ook nog niet hoeveel ik stadia ga gebruiken. Neem het mede omdat ik zo relatief goedkoop mijn ouders op mijn account kan laten spelen (ik speel niet overdag en zij wel).

Casual games koop ik er wel los bij voor ze, verwacht niet dat die binnenkort in het pro abonnement zitten, aangezien google dan van alle kanten aangevallen gaat worden als ze die al in de eerste 3 maanden leveren (mensen willen dure grote titels).

Mijn hoop is dat er ook de bekende free to play games als fortnite, apex legends etc komen op stadia pro. Fortnite zal hem waarschijnlijk niet worden op stadia, veel te concurrerend platform voor ze, maar apex verwacht ik toch wel. Intussen is Destiny 2 ook een interessante free to play natuurlijk.

Maar de belangrijkste reden is eerlijk gezegd dat ik de techniek interessant vind en het wel moest kopen :).

[ Voor 6% gewijzigd door 2green op 04-10-2019 10:46 ]

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:00

OzzieMann

PSN: OzzieMann

barrymossel schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:27:
[...]

Ik ben heel erg benieuwd wat er in het het Uplay abo gaat zitten. Het lijkt me enerzijds niet dat ze al die games op korte termijn geschikt gemaakt hebben voor Stadia. Anderzijds lijkt het me ook dat ze niet een abonnementsbedrag kunnen vragen voor maar een paar games.
Is daar niet al wat meer over bekend?
Ik denk dat ze er vol in gaan vanuit Ubisoft. Ze zijn van het begin af aan al betrokken met hun Assassins Creed game op de stadia en denk dan ook dat het niet al te veel moeite zal zijn voor ze om hun volledige library geschikt te maken.

Ik verwacht dus de volledige Uplay+ inhoud gewoon op Stadia. Uplay Plus all games.

[ Voor 9% gewijzigd door OzzieMann op 04-10-2019 11:22 ]

https://untappd.com/user/OzzBier

• barrymossel
OzzieMann schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:11:
[...]
Ik verwacht dus de volledige Uplay+ inhoud gewoon op Stadia. Uplay Plus all games.
Ik hoop het echt. Dan overweeg ik toch echt wel een abo (en dat terwijl ik al jaren geen game - buiten wat op mijn telefoon - heb gespeeld). Sterker nog, ik weet wel zeker dat ik een abo neem. Ik zie nu al 4 games die ik sowieso wilde aanschaffen. Dan zit je al op een jaar abo...

Maar goed, we gaan het zien. Echter als ze er zo hard mee bezig zijn (om al die games geschikt voor Stadia te maken - geen idee hoeveel werk dat is), dan had ik wel verwacht er meer over te horen...

---edit---
Toch even Google aangeslingerd: "ergens volgend jaar komt Uplay+ naar Stadia". Ze hebben dus nog even de tijd.

[ Voor 7% gewijzigd door barrymossel op 04-10-2019 13:19 ]

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

2green schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:44:
[...]

Zal echt eens moeten kijken naar een fatsoenlijk audio setje, stel het al jaren uit omdat ik het blijkbaar niet belangrijk of urgent genoeg vond. 7.1 klinkt ook wel monsterlijk zeg, wat voor set heb je dan? Veel speakers ook.
Ik draai met een Denon AVRx-1400H 7.2 reciever, dit in combinatie met de 5.0 set van Fenton een sub van KLIPSCH en 2 atmos modules voor op de towers.
Al met al best wel wat centen voor neer mogen leggen. Met blackfriday de receiver met wat korting kunnen kopen. die 5.0 set komt van marktplaats en de sub ook. Atmos erbij gekocht toen de firmware update kwam voor die reciever.

Beetje vloeken in de kerk voor de hi-fi lief hebber maar op 2e hands sites kom je vaak erg ver.

en uplay+ zal afhankelijk zijn van welke games geport worden naar linux. Dus ik denk dat de oude dingen van ubi een no-go zijn. Maar uplay games die sowieso gaan komen zijn dus ghost recon, watchdogs en AC

• barrymossel
PaRaDoX4 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:26:
[...]

en uplay+ zal afhankelijk zijn van welke games geport worden naar linux. Dus ik denk dat de oude dingen van ubi een no-go zijn. Maar uplay games die sowieso gaan komen zijn dus ghost recon, watchdogs en AC
De CEO van Ubisoft heeft schijnbaar gezegd dat het porten van de die games naar Stadia niet zoveel kost en dat het sowieso profitable voor ze is. Dus er bestaat best een goede kans dat een aanzienlijke lijst aan games beschikbaar maken. En 15 euro vragen terwijl er maar enkele games beschikbaar zijn? Dan is het niet zo relevant meer.

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

barrymossel schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:30:
[...]

De CEO van Ubisoft heeft schijnbaar gezegd dat het porten van de die games naar Stadia niet zoveel kost en dat het sowieso profitable voor ze is. Dus er bestaat best een goede kans dat een aanzienlijke lijst aan games beschikbaar maken. En 15 euro vragen terwijl er maar enkele games beschikbaar zijn? Dan is het niet zo relevant meer.
Het lijkt me ook aannemelijk dat je gelijk hebt, maar buiten de games die ik aanhaalde is er niks aangekondigd van ubi of wat uplay+ gaat inhouden.

Maar we gaan sowieso nog 1 stadia connect krijgen. wellicht meer info daar.

[ Voor 50% gewijzigd door PaRaDoX4 op 04-10-2019 13:32 ]

• barrymossel
PaRaDoX4 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:32:
[...]

Het lijkt me ook aannemelijk dat je gelijk hebt, maar buiten de games die ik aanhaalde is er niks aangekondigd van ubi of wat uplay+ gaat inhouden.

Maar we gaan sowieso nog 1 stadia connect krijgen. wellicht meer info daar.
True, blijft lastig dat we zo weinig weten. Dit wordt een hele zware maand voor me. En met mij nog wel voor meer mensen... ;)

• mark777
PaRaDoX4 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:26:
Dat is ook een probleem van Stadia: dat je er nog lose abbonementen bij moet kopen. uplay+ en later misschien nog steam of andere abo s. Ik speel niet veel games dus wordt het een dure grap als ik 2 of 3 abbonementen moet aanschaffen voor een paar games.

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

mark777 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:43:
[...]

Dat is ook een probleem van Stadia: dat je er nog lose abbonementen bij moet kopen. uplay+ en later misschien nog steam of andere abo s. Ik speel niet veel games dus wordt het een dure grap als ik 2 of 3 abbonementen moet aanschaffen voor een paar games.
Ik weet niet of dit een probleem is van stadia. Bij xbox heb je ook EA Acces en gamepass en dan ook nog eens Xbox Gold. Ik zie niet het verschil wat me laat zeggen dat het een probleem van Stadia is.

Daarbij moet je helemaal niks, niemand verplicht je om ook die abonnementen af te sluiten. je kan ook de game kopen en stadia base gebruiken. Dan heb je dus een bedrag van 0,- euro de maand.......

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

PaRaDoX4 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:58:
[...]

Ik weet niet of dit een probleem is van stadia. Bij xbox heb je ook EA Acces en gamepass en dan ook nog eens Xbox Gold. Ik zie niet het verschil wat me laat zeggen dat het een probleem van Stadia is.

Daarbij moet je helemaal niks, niemand verplicht je om ook die abonnementen af te sluiten. je kan ook de game kopen en stadia base gebruiken. Dan heb je dus een bedrag van 0,- euro de maand.......
tsja, denk toch dat veel mensen nog het idee hebben dat het de netflix van gamen wordt, en dat zou min of meer ook zo zijn, maar dan wel met reclames toch? Ach ook dit blijft weer speculatie tot de launch of gedetailleerdere info i guess.

10 second ninja DONE

• barrymossel
Sagat schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:05:
[...]
en dat zou min of meer ook zo zijn, maar dan wel met reclames toch?
Is dat ooit door Google gezegd dan?

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

barrymossel schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:10:
[...]

Is dat ooit door Google gezegd dan?
Ik meen zoiets hier wel is gelezen te hebben, maar recentelijk is er nadrukkelijk gezegd dat ze geen 'netfix van gaming' gaan zijn. Ik heb helaas ook geen additionele info. Vandaar ook mijn vraagtekens en toch ;)

10 second ninja DONE

• barrymossel
Sagat schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:18:
[...]

Ik meen zoiets hier wel is gelezen te hebben, maar recentelijk is er nadrukkelijk gezegd dat ze geen 'netfix van gaming' gaan zijn. Ik heb helaas ook geen additionele info. Vandaar ook mijn vraagtekens en toch ;)
Dat zou ik wel kwalijk vinden (en lijkt me sterk). Eerst lekker maken en dan zeggen dat het niet zo is. Ik had heel graag gehad dat het de Netflix van gaming zou zijn...

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

barrymossel schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:20:
[...]

Dat zou ik wel kwalijk vinden (en lijkt me sterk). Eerst lekker maken en dan zeggen dat het niet zo is. Ik had heel graag gehad dat het de Netflix van gaming zou zijn...
Ik heb even (snel) teruggekeken in dit topic en gezocht op reclame, maar alleen maar aannames van 'ons' nergens iets van een pers bericht ofzo. En volgens mij zie je bij alle filmpjes wel teksten als 'work in progress, final product may deviate o.i.d' dus op zich doen ze niets verkeerd.

Al hoewel deze verwarring laten bestaan is an sich natuurlijk al een kwalijke zaak, google doe er wat aan! :D

10 second ninja DONE

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:09

kaanmijo

Picobello B.V.

Red Dead Redemption 2 komt op 5 november naar PC en is een launch title voor Google Stadia. Ben heel benieuwd hoe dit gaat, dit is wel echt een enorme titel!
Red Dead Redemption 2 is currently available on PlayStation 4 and Xbox One systems and will also be available this November as a launch title for Google Stadia.

• barrymossel
kaanmijo schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:05:
Red Dead Redemption 2 komt op 5 november naar PC en is een launch title voor Google Stadia. Ben heel benieuwd hoe dit gaat, dit is wel echt een enorme titel!

[...]
Ah mooi! Eerste game die ik koop!

• mark777
PaRaDoX4 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:58:
[...]

maar dan moet ik dus toch weer een game pc kopen wat nou net niet de bedoeling is van streaming services. Hoop maar dat shadow gaat doorbreken..... :|

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Sagat schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:05:
[...]

tsja, denk toch dat veel mensen nog het idee hebben dat het de netflix van gamen wordt, en dat zou min of meer ook zo zijn, maar dan wel met reclames toch? Ach ook dit blijft weer speculatie tot de launch of gedetailleerdere info i guess.
Heel veel nieuws sites zeiden dat het een Netflix voor games zou worden. Daar doelde ze op het stream deel. Maar de halve wereld nam het op dat ze een abbo zouden hebben voor alle games (wat marketing technisch echt achterlijk is)
Op Reddit kwam je dit een paar maanden geleden ook nog veel tegen. Vandaar ook het argument. "Moet je games nog kopen :o )

Google heeft al een aantal keer gemeld: dit wordt geen Netflix voor games!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-11 10:44
mark777 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:05:
[...]

maar dan moet ik dus toch weer een game pc kopen wat nou net niet de bedoeling is van streaming services. Hoop maar dat shadow gaat doorbreken..... :|
Je moet geen game pc kopen want de games draaien op de hardware die in de Google datacenters staan.

Enige wat je moet hebben is een 4k tv met die Chromecast Ultra of whatever het is die ze momenteel aanbieden of als je echt cheapo wil gaan in 2020 een gratis Stadia abbo waar je de games koopt en alleen maar een device moet hebben wat Chrome draait en 1080p video streams aankan, wat tegenwoordig al kan met zelfs de meest basic gpu als je op een pc Stadia wil hebben, zelfs een 1050ti doet 1080p op YouTube.

• barrymossel
mark777 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:05:
[...]

Wanneer moet je een PC kopen? Waar reageer je op? Als je reageert op Stadia Base, dan kun je beter dit topic verlaten, want dan snap je er echt helemaal niets van...
Katmi schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 22:17:
[...]

Je moet geen game pc kopen want de games draaien op de hardware die in de Google datacenters staan.

Enige wat je moet hebben is een 4k tv met die Chromecast Ultra of whatever het is die ze momenteel aanbieden of als je echt cheapo wil gaan in 2020 een gratis Stadia abbo waar je de games koopt en alleen maar een device moet hebben wat Chrome draait en 1080p video streams aankan, wat tegenwoordig al kan met zelfs de meest basic gpu als je op een pc Stadia wil hebben, zelfs een 1050ti doet 1080p op YouTube.
Een 4K televisie is niet eens nodig? :?

• mark777
misverstand hier allemaal geloof ik. Ik bedoel dat je met Stadia niet alle games kunt spelen omdat ze die niet streamen. Moet je dus nog een game pc kopen voor games die je niet via stadia kunt spelen.

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:00

OzzieMann

PSN: OzzieMann

mark777 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 09:58:
misverstand hier allemaal geloof ik. Ik bedoel dat je met Stadia niet alle games kunt spelen omdat ze die niet streamen. Moet je dus nog een game pc kopen voor games die je niet via stadia kunt spelen.
Ja maar dan moet je ook een Playstation gaan kopen voor de PS exclusives en een Nintendo voor de Nintendi exclusives etc etc.

https://untappd.com/user/OzzBier

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
mark777 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 09:58:
Je ziet het precies verkeerd om, Stadia is geen Netflix voor games, Stadia is Netflix voor Hardware.

Dus voor het maandbedrag (en later gratis) stream je de hardware, wat je daar op wilt spelen moet je kopen, of genoeg nemen met de gratis games die bij het premium model komen.

Games die niet via stadia komen moet je dan missen, of wachten tot het een dusdanig groot succes is zodat ze vanzelf wel komen.

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 05-10-2019 10:54 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• mark777
Donstil schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:52:
[...]

Je ziet het precies verkeerd om, Stadia is geen Netflix voor games, Stadia is Netflix voor Hardware.

Dus voor het maandbedrag (en later gratis) stream je de hardware, wat je daar op wilt spelen moet je kopen, of genoeg nemen met de gratis games die bij het premium model komen.

Games die niet via stadia komen moet je dan missen, of wachten tot het een dusdanig groot succes is zodat ze vanzelf wel komen.
dat is dus precies wat ik bedoel. Als je alle pc games wilt kunnen streamen moet je naar shadow

• Donstil
  • Niet online
mark777 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:42:
[...]

dat is dus precies wat ik bedoel. Als je alle pc games wilt kunnen streamen moet je naar shadow
Shadow is wel iets anders natuurlijk, ja daar kun je ook op gamen maar het is “gewoon” een pc in de cloud.

Stadia wil veel meer een Gaming Platform in de cloud worden. Nu ben ik geen groot Google fan maar als ik tussen deze twee aanbieders moet kiezen zou ik toch mijn geld zetten op Google, wat ook nog eens goedkoper gaat worden en “Gratis” games aanbied binnen het premium model.

Verwijderd

Hoop dat er meer bij zit dan alleen Destiny 2, anders is straks ongeveer 10 euro per maand best prijzig

• Serlierpatrick
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 22-09-2021
Is stadia ook zonder creditcard te koop. Die heb ik niet en ga ik ook echt niet nemen. Dus hoe kom ik aan stadia zonder....

• Katmi
Verwijderd schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 16:06:
Hoop dat er meer bij zit dan alleen Destiny 2, anders is straks ongeveer 10 euro per maand best prijzig
Denk dat je de 10 euro per maand eerder betaald om in 4k te kunnen spelen met 5.1 support tov de 1080p en stereo sound voor de gratis versie, heeft weinig te maken met hoeveel gratis spul je krijgt voor de 10 euro en meer met de beschikbare kwaliteitsopties qua streamen.

Hoe en welke games je uiteindelijk gaat krijgen in de 10 euro versie zal afwachten worden, ze spreken van ''oudere top games'' die er gratis gaan in komen van tijd tot tijd dusja verwacht vooral geen A+ games van de afgelopen 6 maanden gratis te krijgen.

Verwijderd

De a+ games vind ik niet zo erg, maar een paar andere games zou mooi zijn.. daarom ook mijn twijvel om stadia te pre orderen, vind de shield ook tof. We zullen het zien over een maandje

Verwijderd

Serlierpatrick schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 20:46:
Is stadia ook zonder creditcard te koop. Die heb ik niet en ga ik ook echt niet nemen. Dus hoe kom ik aan stadia zonder....
Nee alleen met CC, musschie mogelijk met een prepaid cc, maar daar zou je ff google moeten benaderen

• bram1984
Ik las net iets interessants wat me positief stemt m.b.t. de inputlag. De Stadia controller schijnt via wifi rechtstreeks met het datacenter in contact te staan. Je input gaat dus in één keer door en niet eerst via een apparaat dat er nog tussen zit. Dat zou al aanzienlijk moeten schelen. Ik ben benieuwd.

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

bram1984 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:54:
Ik las net iets interessants wat me positief stemt m.b.t. de inputlag. De Stadia controller schijnt via wifi rechtstreeks met het datacenter in contact te staan. Je input gaat dus in één keer door en niet eerst via een apparaat dat er nog tussen zit. Dat zou al aanzienlijk moeten schelen. Ik ben benieuwd.
Wauw dit lees je serieus nu pas? Dit is al sinds eerste stadia connect behandeld en al meerdere malen gemeld. Controller verbindt per wifi met je router met je stadia sessie. En is via usb aan te sluiten op pc om als regulieren controller te dienen ook buiten stadia.

• bram1984
PaRaDoX4 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:09:
[...]

Wauw dit lees je serieus nu pas? Dit is al sinds eerste stadia connect behandeld en al meerdere malen gemeld. Controller verbindt per wifi met je router met je stadia sessie. En is via usb aan te sluiten op pc om als regulieren controller te dienen ook buiten stadia.
Nou ja ik wist dat het via wifi werkte, maar niet op die manier. Ik ben benieuwd of het veel zal uitmaken.

Vraag me dan alleen of in hoeverre Chromecast roet in het eten gaat gooien. Want die verbindt ook via wifi. Of is er een manier om alles bedraad te doen?

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

bram1984 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:18:
[...]

Nou ja ik wist dat het via wifi werkte, maar niet op die manier. Ik ben benieuwd of het veel zal uitmaken.

Vraag me dan alleen of in hoeverre Chromecast roet in het eten gaat gooien. Want die verbindt ook via wifi. Of is er een manier om alles bedraad te doen?
Ook hier ben je niet goed geïnformeerd,

De CC Ultra heeft de mogelijkheid om een UTP kabel aan te sluiten. Namelijk op het stekkerblokje. Chromecast ultra review

• bram1984
PaRaDoX4 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:31:
[...]

Ook hier ben je niet goed geïnformeerd,

De CC Ultra heeft de mogelijkheid om een UTP kabel aan te sluiten. Namelijk op het stekkerblokje. Chromecast ultra review
Nice.

• mark777
bram1984 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:54:
zou er niet teveel van verwachten. de meeste lag heb je toch van de internet verbinding en niet van een kastje dat er tussen zit

• barrymossel
Serlierpatrick schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 20:46:
Pre-paid credit card van bijvoorbeeld N26 is zo (en gratis) aangevraagd. Ik heb daar 129 euro op staan en die kaart gewoon gebruikt bij Google.
mark777 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:54:
[...]

zou er niet teveel van verwachten. de meeste lag heb je toch van de internet verbinding en niet van een kastje dat er tussen zit
Ik heb een ping van 15 ms naar de Google server. Dat lijkt me toch niet veel lag?

• cvs79
  • Laatst online: 20:05
Ai https://9to5google.com/20...ernal-launch-date-stadia/. Was toch wel een van de launch titles en wordt steeds gebruikt in media events

• Katmi
Wel even een nuance dat dit ook op andere consoles uitgesteld is en de Switch versie is nog verder achteruit geduwd dan March 2020 nu, dus hoewel het Stadia ook ''affect'' is het niet een Stadia only dingetje.

Uiteraard nog steeds een beetje jammer maarja beter uitgesteld dan 50 bugs erin :P

[ Voor 17% gewijzigd door Katmi op 08-10-2019 21:51 ]

• bram1984
barrymossel schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 10:04:
[...]

Ik heb een ping van 15 ms naar de Google server. Dat lijkt me toch niet veel lag?
Het moet dan wel heen en weer plus de inputlag van je scherm erbij. Doen we daar voor het gemak de inputlag van RDR2 zelf er nog even bij. :+

Ik wil het zeker wel een keertje proberen nu er steeds meer titels aangekondigd worden, maar als het vergelijkbaar is met mijn game mode uitzetten, is het een grote no-go.

• RaijRaij
Maar denk ook eens aan die enorme power die ze bij Google hebben staan. Die compenseert de inferieure hardware van de PS4. Misschien dat je dan onder de streep toch in de plus eindigt ;)

• kneusteun
bram1984 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 22:44:
[...]

Het moet dan wel heen en weer plus de inputlag van je scherm erbij. Doen we daar voor het gemak de inputlag van RDR2 zelf er nog even bij. :+

Ik wil het zeker wel een keertje proberen nu er steeds meer titels aangekondigd worden, maar als het vergelijkbaar is met mijn game mode uitzetten, is het een grote no-go.
Ik vind dat wel een goede vergelijking, als ik namelijk op mijn tv game met game modus uit dan is het gewoonweg bij veel spellen echt een drama.
Dat wil niet zeggen dat dit ook bij stadia zo gaat zijn maar ik ben wel benieuwd hoe het dan wel aan gaat voelen.

• barrymossel
bram1984 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 22:44:
[...]

Heen en weer?
Ping measures the round-trip time for messages sent from the originating host to a destination computer that are echoed back to the source.
Bron: Wikipedia: ping (networking utility)

• bram1984
Ja dat begrijp ik, maar ik ben vooral benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Zie ook https://www.reddit.com/r/...st_about_network_latency/. Staat wel wat interessante info in.

Je moet dus de input transfer optellen bij de tijd die het encoden kost, vervolgens is er tijd nodig om te streamen en te decoden en dan is er blijkbaar nog buffering e.d.

Vooral het stukje met die tabel is interessant. Idealiter (alles bekabeld) zit in je met de beste omstandigheden dus rond de 36-43ms.

• bram1984
Over een paar jaar is Stadia sneller en meer responsief dan lokale hardware, aldus Google.

https://www.pcgamesn.com/...I1NWk4HYtNZL_XvBAmzn2ehPg

Verwijderd

over een paar jaar, tjee krijgen we nu dan lag?

gaat allemaal spannend worden, is de premier edition ook te orderen na de release date

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2019 20:34 ]

• RaijRaij
Over een paar jaar meer resposive. Nu dus gelijk aan of lager dan.

• Donstil
  • Niet online
Ben toch wel erg benieuwd geworden en dat komt door Sony remote play eigenlijk.

Sinds iOS13 speel ik op mijn iPad met een Controller gewoon mijn games door waar ik (in huis) wil. Dat bevalt ondanks de lag die daar toch wel op zit eigenlijk al best goed. Als Stadia precies dat laatste iets kan oplossen dan ga ik er veel plezier aan beleven.

• bram1984
SmooK schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 20:34:
Over een paar jaar meer resposive. Nu dus gelijk aan of lager dan.
Sarcasme toch? Lees het voor de grap eens. Ze gaan blijkbaar voorspellen welke input je gaat invoeren nog voordat je dat überhaupt hebt gedaan. Lokale hardware zal natuurlijk altijd sneller zijn qua response dan hardware in de cloud, tenzij ze de wetten der natuurkunde weten te doorbreken.

[ Voor 41% gewijzigd door bram1984 op 09-10-2019 21:15 ]

Verwijderd

nee dat is lagger toch?

• RaijRaij
bram1984 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 21:10:
[...]

Sarcasme toch? Lees het voor de grap eens. Ze gaan blijkbaar voorspellen welke input je gaat invoeren nog voordat je dat überhaupt hebt gedaan. Lokale hardware zal natuurlijk altijd sneller zijn qua response dan hardware in de cloud, tenzij ze de wetten der natuurkunde weten te doorbreken.
Sarcasme? Ik heb het hele artikel gelezen. Dit is toch precies wat er in het artikel gezegd wordt(en door jou in je post overigens). Over een paar jaar sneller en meer responsief. Nu dus gelijk of trager dan je lokale hardware. Qua inputlag bedoelden ze dan neem ik aan aangezien ze je input gaan voorspellen om dat te counteren.

[ Voor 7% gewijzigd door RaijRaij op 09-10-2019 21:31 ]

• Donstil
  • Niet online
Lagger?

Mijn Ps4 Pro is bedraad aangesloten. Ik ben netwerk engineer van beroep dus het is hier allemaal
behoorlijk geoptimaliseerd en mijn iPad doet op de plek waar ik het wil gebruiken c.a. 300mbit in een speed test.

Beperkende factor is hier de Ps4 verwacht ik. Het gebrek aan extra power binnen de Ps4 bijvoorbeeld.

Ik verwacht dus van Stadia dat het zeker beter gaat presteren :)

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 09-10-2019 21:40 ]

• bram1984
SmooK schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 21:29:
[...]

Sarcasme? Ik heb het hele artikel gelezen. Dit is toch precies wat er in het artikel gezegd wordt(en door jou in je post overigens). Over een paar jaar sneller en meer responsief. Nu dus gelijk of trager dan je lokale hardware. Qua inputlag bedoelden ze dan neem ik aan aangezien ze je input gaan voorspellen om dat te counteren.
Ja maar ik bedoel dat geloof je toch niet serieus? Het is nu sowieso trager. Wat ik al aangaf: streaming zal nooit sneller zijn dan lokale hardware. Dat is hetzelfde als zeggen dat het mogelijk wordt dat een doelpunt eerder op TV valt dan wanneer je in een stadion zit.

@Donstil Net even geprobeerd op de iPad. Fijn dat de DS4 eindelijk ondersteund wordt, maar ik vind dit met een shooter echt totaal onspeelbaar. Far Cry New Dawn geprobeerd. Dit is gewoon mijn TV zonder game mode en verre van nauwkeurig. Als ik rond draai of ergens op mik wil ik dat het beeld stopt met draaien/bewegen als ik de stick loslaat, en dat is nu totaal niet het geval. Prima voor veel games, maar ook weer niet voor veel andere games waar een kleine beetje precisie bij komt kijken. Ik mag hopen (en aannemen) dat Stadia beter zal zijn dan dit (en dan bedraad, want draadloos heb ik er geen vertrouwen in).

• RaijRaij
Nee ik geloof dat niet serieus. Wel geloof ik dat Google hier meer verstand van heeft dan heel dit forum bij elkaar en dat het voor ons dus ook moeilijker te voorspellen wat er allemaal mogelijk gaat zijn maar directe input zal altijd sneller/directer zijn dan via internet op hele snelle en intelligente servers lijkt mij. Wel geloof ik in mijn ervaring met GeForce Now die meer dan prima werkt. Als ze mij straks de prestaties van een top of the bill game pc kunnen bieden voor een tientje per maand dan denk ik dat mijn PS4 tot de release van de 5 stil staat.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
SmooK schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 22:04:
Nee ik geloof dat niet serieus. Wel geloof ik dat Google hier meer verstand van heeft dan heel dit forum bij elkaar en dat het voor ons dus ook moeilijker te voorspellen wat er allemaal mogelijk gaat zijn maar directe input zal altijd sneller/directer zijn dan via internet op hele snelle en intelligente servers lijkt mij. Wel geloof ik in mijn ervaring met GeForce Now die meer dan prima werkt. Als ze mij straks de prestaties van een top of the bill game pc kunnen bieden voor een tientje per maand dan denk ik dat mijn PS4 tot de release van de 5 stil staat.
Bij mij werkt Geforce NOW helemaal niet zo geweldig. Regelmatig slechte verbinding, resolutie gaat bij opstarten al terug naar 720p. En tijdens het spelen regelmatig frameverlies.
Hopelijk heeft Google dit beter voor elkaar.

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

bram1984 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 20:27:
Over een paar jaar is Stadia sneller en meer responsief dan lokale hardware, aldus Google.

https://www.pcgamesn.com/...I1NWk4HYtNZL_XvBAmzn2ehPg
Ik ben iemand die absoluut openstaat voor stadia en de bijbehorende techniek, en sowieso wil ik het gewoon testen, en dan mijn mening vormen maar dit......?

De input voorspellen voor het gebeurd......daar heb ik byzonder weinig vertrouwen in.

Nog steeds natuurlijk in de wijze woorden van Dikkie Dik/Vliengede panters
'kijken wat ie doet"

10 second ninja DONE

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sagat schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:42:
[...]

Ik ben iemand die absoluut openstaat voor stadia en de bijbehorende techniek, en sowieso wil ik het gewoon testen, en dan mijn mening vormen maar dit......?

De input voorspellen voor het gebeurd......daar heb ik byzonder weinig vertrouwen in.

Nog steeds natuurlijk in de wijze woorden van Dikkie Dik/Vliengede panters
'kijken wat ie doet"
De manier dat ik het lees klinkt het bijna als een vorm van cheaten. Je speelt een shooter, je gaat met je muis over iemand z'n hoofd, software denkt 'oooh hij wil schieten, ik ga vast schieten'.

Maar toevallig hadden we het hierover met potje FIFA, FIFA is met de jaren steeds meer 'supportive' geworden, computer 'denkt' voor je en doet dingen die het beste matchen met wat hij denkt jij te willen doen. Ergens zijn shooters bv ook al zo geworden, denk aan duke nukem, UT, doom, raw-shooters zonder werkelijk enige vorm van hulp, maar neem nu BF en consorten, assist dit, assist dat, misschien als je de lijn doortrekt naar games die zij in gedachte hebben.. kan het best.

Ben zelf iets te praktisch ingesteld, een rekensom van A+B+C (latency op hardware/scherm) kan nooit hoger worden dan A+B+C+D, waar D 'internetpijp' is, of deze moet negatief zijn en dat is praktisch onmogelijk.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

SinergyX schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 10:21:
[...]

De manier dat ik het lees klinkt het bijna als een vorm van cheaten. Je speelt een shooter, je gaat met je muis over iemand z'n hoofd, software denkt 'oooh hij wil schieten, ik ga vast schieten'.

Maar toevallig hadden we het hierover met potje FIFA, FIFA is met de jaren steeds meer 'supportive' geworden, computer 'denkt' voor je en doet dingen die het beste matchen met wat hij denkt jij te willen doen. Ergens zijn shooters bv ook al zo geworden, denk aan duke nukem, UT, doom, raw-shooters zonder werkelijk enige vorm van hulp, maar neem nu BF en consorten, assist dit, assist dat, misschien als je de lijn doortrekt naar games die zij in gedachte hebben.. kan het best.

Ben zelf iets te praktisch ingesteld, een rekensom van A+B+C (latency op hardware/scherm) kan nooit hoger worden dan A+B+C+D, waar D 'internetpijp' is, of deze moet negatief zijn en dat is praktisch onmogelijk.
Iemand op twitter gaf wel een voorbeeld waar ik enigsinds meebekend mee ben, en dat is rollback netwerk code. Zoiets zal het vermoeddleijk wel zijn. Zie hier voor wat uitleg, al hoewel het minder uitgebreid is dan waar ik op hoopte, wel met wat links.

En ja, we hebben al aim assist en fifa ja......een van de redenen dat ik het niet veel speel is dat ik me bij een mooie actie afvraag of ik het zelf gedaan heb :P
Met pes had ik dat veel minder, al hoewel het daar absoluut ook wel in (mindere?) bepaalde vorm in zal zitten.

rekensom:
het lijkt me dat je logica in theorie niet te weerleggen is, maar (en sorry voor OT) bij shadow was het al speelbaar met Doom. En zelfs streetfighter was voor mij speelbaar.
Ter vergelijk, via ps4 sf5 streamen was NIET speelbaar.

En tuurlijk liever echte hardware. Met semi competitief CS, met fighters, met shmups, met rythym games ala guitar hero.....kan het bijna niet werken met de lag die er is. Maar nog steeds (en uiteraard IMHO) dan ben je niet de doelgroep.

Maar voor casual mensen, of om een game even te proberen lijkt stadia me zeker nuttig, en ja als google het met al hun experimenten nog verder kan verbeteren, dan verwacht ik toch echt wel een succes.
En misschien is casual al de verkeerde term, maar meer de gemiddelde gamer..?

Wat gaat het kosten, dat blijft natuurlijk altijd de hamvraag.......maar kan me niet voorstellen dat ze daar niet iets interessants voor kunnen verzinnen.

10 second ninja DONE

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sagat schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 10:56:
[...]

Iemand op twitter gaf wel een voorbeeld waar ik enigsinds meebekend mee ben, en dat is rollback netwerk code. Zoiets zal het vermoeddleijk wel zijn. Zie hier voor wat uitleg, al hoewel het minder uitgebreid is dan waar ik op hoopte, wel met wat links.

En ja, we hebben al aim assist en fifa ja......een van de redenen dat ik het niet veel speel is dat ik me bij een mooie actie afvraag of ik het zelf gedaan heb :P
Met pes had ik dat veel minder, al hoewel het daar absoluut ook wel in (mindere?) bepaalde vorm in zal zitten.

rekensom:
het lijkt me dat je logica in theorie niet te weerleggen is, maar (en sorry voor OT) bij shadow was het al speelbaar met Doom. En zelfs streetfighter was voor mij speelbaar.
Ter vergelijk, via ps4 sf5 streamen was NIET speelbaar.

En tuurlijk liever echte hardware. Met semi competitief CS, met fighters, met shmups, met rythym games ala guitar hero.....kan het bijna niet werken met de lag die er is. Maar nog steeds (en uiteraard IMHO) dan ben je niet de doelgroep.

Maar voor casual mensen, of om een game even te proberen lijkt stadia me zeker nuttig, en ja als google het met al hun experimenten nog verder kan verbeteren, dan verwacht ik toch echt wel een succes.
En misschien is casual al de verkeerde term, maar meer de gemiddelde gamer..?

Wat gaat het kosten, dat blijft natuurlijk altijd de hamvraag.......maar kan me niet voorstellen dat ze daar niet iets interessants voor kunnen verzinnen.
Er zal prima genoeg optimalisatie in code zitten om zulke zaken richting het 0 punt te brengen, waar uiteindelijk snelheid/latency internet de grootste factor gaat worden (zeker als jij 'oldschool' wifi a/b zit ofzo :P), dat het prima te spelen is.

Mijn probleem is niet zozeer lag (ergens ook stukje wennen), maar het hele platform, of beter.. 'nieuw' platform. Je moet dus nu een extra keuze maken waar jij je game wil kopen, was dit altijd PC of console (die keuze maak ik nog steeds bij veel games), moet je dus een derde optie erbij nemen, Stadia.

'om even te proberen' werkt op demo's, maar ik ga geen FIFA 20 kopen voor stadia, als 99% van mijn FIFA wordt gespeeld op een console, netwerk van de console met spelers van die console. Dat is imho nog steeds de 'breaker' van dit geheel, waar ze dus bewust kiezen voor een nieuw eco-systeem ipv deze te linken aan een bestaande (steam, Epic, whatever). Koop je bv een MS game (via hun store), heb je PC/Xbox én straks xCloud, koop je de game op Stadia heb je .. nouja, enkel Stadia.

Ik heb nu al een hekel aan steeds meer 'supportive' gameplay dan 'core basics', ik hoop dan niet dat ze de games nog meer 'supportive' gaan maken om nog een stukje latency weg te nemen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Donstil
  • Niet online
Dat wordt een kwestie van tijd, de consoles en de pc hebben als nadeel dat het het beste werkt als je op de plek van het apparaat bent. Dat heeft stadia niet en ik denk dat we die kracht niet moeten onderschatten.

Hoe en wanneer moet de tijd nog uitwijzen natuurlijk maar hij zou wel eens heel goed kunnen zijn dat je over 2 jaar niet kiest tussen console of Pc maar tussen Console, pc en stadia.

Niet dat PC voor mij een keuze is overigens, geen enkele pc gamer in mijn omgeving en de aanschaf prijs is voor mij ook veel te hoog als Console gamer

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Donstil schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 18:45:
Hoe en wanneer moet de tijd nog uitwijzen natuurlijk maar hij zou wel eens heel goed kunnen zijn dat je over 2 jaar niet kiest tussen console of Pc maar tussen Console, pc en stadia.
En dan vraag ik me af, heeft die markt een plek? PS4 en XBO hebben remote play, PC heeft devices/hardware/mods/tweaks/whatever, daar vind ik de 'onderweg spelen' simpelweg te zwak voor.

• Donstil
  • Niet online
SinergyX schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 19:22:
[...]

En dan vraag ik me af, heeft die markt een plek? PS4 en XBO hebben remote play, PC heeft devices/hardware/mods/tweaks/whatever, daar vind ik de 'onderweg spelen' simpelweg te zwak voor.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CB79QBNWAAASo6f.jpg

• bram1984
SinergyX schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 19:22:
[...]

En zelfs dat kan nu al met “lokale” hardware d.m.v. een Switch.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Snel genoeg?
Afbeeldingslocatie: https://cdn.carbuzz.com/gallery-images/original/242000/400/242414.jpg

Serieus, onzinnige dooddoeners van een 'quotes', je weet wel precies in welke context dit ooit is gezegd?

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 10-10-2019 20:18 ]

• Donstil
  • Niet online
SinergyX schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:17:
[...]

Snel genoeg?
[Afbeelding]

Serieus, onzinnige dooddoeners van een 'quotes', je weet wel precies in welke context dit ooit is gezegd?
De context van de quote is hier niet zo belangrijk. Het gaat erom dat wij als consumenten helemaal niet altijd weten wat goed voor ons is of wat we echt willen, dat heeft het verleden al zo vaak bewezen.

De tijd zal het leren. We zien over 5 jaar wel weer wie er gelijk had. Ik zou mijn geld niet durven zetten op “er is geen markt voor stadia want we hebben consoles en de pc” in ieder geval.

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 10-10-2019 20:25 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 191 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord