Ik krijg bij Eemshaven rond de 12-13 ms, maar bij SouthCarolina 3-4 ms.pilon schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 09:37:
Leuke tool om te kijken wat je ping is naar verschillende Google datacenters: http://cloudping.bastionhost.org/en/gcp/
Thuis via WiFi 25-35ms met de servers in de Eemshaven.
Uplay+ is al aangekondigd voor Stadia!Sagat schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:16:
[...]
En ik kan me niet voorstellen dat ze uiteindelijk geen 'flatfee' gaming dienst meekrijgen, dus iets als ea access, uplay+ of zelfs de hib monthly, die natuurlijk als bonus heeft dat je de games dan ook nog offline kan spelen.
En bedoel je met hib monthly (ik neem aan Humble Bundle) dat je ze op een ander platform offline kan spelen?
uplay is goed nieuws, meer keuze is alleen maar beter imho.Tuktop schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:18:
[...]
Uplay+ is al aangekondigd voor Stadia!
En bedoel je met hib monthly (ik neem aan Humble Bundle) dat je ze op een ander platform offline kan spelen?
En de hib is nu (vziw) alleen normaal te spelen, maar lijkt me niet onmgelijk dat google met ze gaan samenwerken zodat je ze dan ook binnen stadia kan spelen.
En ja ik bedoelde inderdaad de Humble bundel monthly (sorry voor de afkorting).
10 second ninja DONE
Als je veel indie games e.d. speelt, ben je waarschijnlijk veel goedkoper uit door alsnog een windows pc in elkaar te schroeven. Google moet zijn overhead voor die zware game-client-servers die het beeld voor je genereren terug verdienen aan de eenmalige aanschaf van een game. Ik verwacht niet dat ze grote kortingen gaan geven op de adviesprijzen, waar je gewoonlijk indie titels in bundels kunt kopen voor een appel en een ei.Donstil schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 21:48:
[...]
Dit is ook mijn idee, thuis is hier alles Apple en een Windows Pc in elkaar schroeven lijkt mij omslachtig en onwennig. Toch wil ik echter wel vaak games spelen welke alleen naar de PC komen (City builders, Rts’en, Indies, enz).
Als die games ook naar Stadia komen ben ik meer dan Tevreden en wil ik wat stream compressie er graag bij nemen als nadeel.
Denk dat dit wel meevalt. Games zullen ongetwijfeld duurder zijn dan een of andere humble bundle maar voor ik het geld van een pc eruit heb (die ook af en toe TrippleA moet kunnen spelen) ben ik wel een paar jaar verder.2green schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 17:04:
Als je veel indie games e.d. speelt, ben je waarschijnlijk veel goedkoper uit door alsnog een windows pc in elkaar te schroeven. Google moet zijn overhead voor die zware game-client-servers die het beeld voor je genereren terug verdienen aan de eenmalige aanschaf van een game. Ik verwacht niet dat ze grote kortingen gaan geven op de adviesprijzen, waar je gewoonlijk indie titels in bundels kunt kopen voor een appel en een ei.
Niet interessant voor mijn situatie verwacht ik.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Niet dat stadia niet interessant is, maar ik denk dat je al snel op de prijs van een pc gaat zitten als je graag indie games speelt. De meeste indie games komen binnen een jaar in een bundle uit, de overige games (laten we zeggen de top 10 a 20 van de populairste komen dan alsnog wel in een aanbieding van 30 a 50% en zijn vaak via keys sites te koop.Donstil schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 18:01:
[...]
Denk dat dit wel meevalt. Games zullen ongetwijfeld duurder zijn dan een of andere humble bundle maar voor ik het geld van een pc eruit heb (die ook af en toe TrippleA moet kunnen spelen) ben ik wel een paar jaar verder.
Niet interessant voor mijn situatie verwacht ik.
Persoonlijk ben ik stadia vooral aan het oogballen voor de AAA games, waarbij ik indie games wel op mijn pc blijf spelen.
Afhankelijk hoe ze family sharing of het uitlenen van je account mogelijk/onmogelijk maken, overweeg ik ook indie games te kopen trouwens.
Hoop wel dat ze iets doen met keyboard+muis versus gamepad, zou graag ook vanaf de bank online gamen, maar dan niet tegen K+M. Anders toch maar xbox of ps daarvoor. Hierover is voorzover mij bekend nog niets bekend?
Tenzij familie sharing (zo goed als) gratis is, ga ik een apart google account maken voor stadia, zodat het binnen de familie gedeeld kan worden.Afhankelijk hoe ze family sharing of het uitlenen van je account mogelijk/onmogelijk maken, overweeg ik ook indie games te kopen trouwens.
Sameburnedhardware schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 20:34:
[...]
Tenzij familie sharing (zo goed als) gratis is, ga ik een apart google account maken voor stadia, zodat het binnen de familie gedeeld kan worden.
Maar ben nog aan het denken wat stadia mij precies gaat opleveren. Op dit moment lijkt het alsof het alleen de game stream is, met daar tegen over console prijzen voor games. Dan ben ik nog steeds beter af met steam en steamlink of bijvoorbeeld ps + xbox. Mogelijk zie ik het verkeerd, wacht nog af.
[ Voor 34% gewijzigd door 2green op 31-08-2019 14:43 ]
Dan moet je dus een xbox of playstation kopen wat bij stadia dus niet hoeft. Je hebt een simpele goedkope pc nodig thats it2green schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 14:41:
[...]
Same
Maar ben nog aan het denken wat stadia mij precies gaat opleveren. Op dit moment lijkt het alsof het alleen de game stream is, met daar tegen over console prijzen voor games. Dan ben ik nog steeds beter af met steam en steamlink of bijvoorbeeld ps + xbox. Mogelijk zie ik het verkeerd, wacht nog af.
Zelfs dat niet. Een controller, chromecast ultra en redelijk internetsnelheid is voldoende. Voordeel op de lange termijn is dat google constant bezig is de server zijde up te graden (werd verteld in één van de streams tijdens gamescom, ben de link ff kwijt). Je bent dus ook de kosten voor een nieuwe gen console of upgrade van game pc kwijt.Dan moet je dus een xbox of playstation kopen wat bij stadia dus niet hoeft. Je hebt een simpele goedkope pc nodig thats it
Dat begreep ik inderdaad en is ook de reden waarom ik stadia overweeg.mark777 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 15:29:
[...]
Dan moet je dus een xbox of playstation kopen wat bij stadia dus niet hoeft. Je hebt een simpele goedkope pc nodig thats it
Echter op xbox heb je de game pass met veel goede games inbegrepen, op playstation heb je ook iets dergelijks, op steam heb je gigantische aanbiedingen, humble monthly. En alle drie hebben de bekende grote gratis games waaronder fortnite, apex, etc. Ik zie stadia deze gratis games niet zo snel krijgen, maar zou mij graag vergissen.
Vandaar dat ik mij afvraag wat je straks op stadia hebt behalve games met de advies prijs. Op die manier klinkt het als goedkoop is duurkoop door in te stappen op stadia.
Zie het wel helemaal zitten om geen hardware te moeten update, of het nu pc of een console is. Maar ze zullen toch wel iets meer moeten bieden dan alleen infinity om mensen over te halen hun huidige pc of console platform in te ruilen.
Aanvullend verbruiken die apparaatjes minder stroom, maken geen lawaai en je zit er niet mee als er weer eens een hardware upgrade komt om probleem x, y of z te verhelpen.bakkerjangert schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 16:26:
[...]
Zelfs dat niet. Een controller, chromecast ultra en redelijk internetsnelheid is voldoende. Voordeel op de lange termijn is dat google constant bezig is de server zijde up te graden (werd verteld in één van de streams tijdens gamescom, ben de link ff kwijt). Je bent dus ook de kosten voor een nieuwe gen console of upgrade van game pc kwijt.
Maar zie ook nadelen, zie mijn vorige post.
mark777 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 15:29:
[...]
Dan moet je dus een xbox of playstation kopen wat bij stadia dus niet hoeft. Je hebt een simpele goedkope pc nodig thats it
Stadia is (uitgaande van de betaalde variant) binnen 2/3 jaar duurder dan een console. Nog sneller als je tweedehands inkoop/verkoop meerekent. Bovendien is je gameplay ervaring minder (lag, zeer waarschijnlijke sporadische hickups en artifcating etc.). Haal je TV van gamemode en speel een snelle shooter, vergelijkbaar in grote lijnen. Ik vind dat persoonlijk heel onprettig, maar er zijn vast mensen minder gevoelig voor.bakkerjangert schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 16:26:
[...]
Zelfs dat niet. Een controller, chromecast ultra en redelijk internetsnelheid is voldoende. Voordeel op de lange termijn is dat google constant bezig is de server zijde up te graden (werd verteld in één van de streams tijdens gamescom, ben de link ff kwijt). Je bent dus ook de kosten voor een nieuwe gen console of upgrade van game pc kwijt.
Het is jammer dat de discussie onverminderd blijft gaan over waarom de stadia wel al dan niet een goed product/dienst gaat zijn en wordt vergeleken met consoles/pc's. Hoe weet je nou wat de gameplay ervaring minder is zonder dat je weet hoe gaat werken in de praktijk? Daarnaast ben ik benieuwd naar jouw definitie van "gameplay ervaring" want zoals jij je nu profileert lijkt alsof jij weet hoe gaat voor die iedereen gaat zijn.
Ik denk dat die gedachte enigzins losgelaten moet worden aangezien het concept anders is. Wellicht dat het onderaan de streep duurder "kan" zijn maar wie bepaalt dat dit voor één ieder van belang is? Daarnaast weten we pas naar verloop van tijd hoe stadia zich echt gaat ontwikkelen en gaat presteren. Ik verwacht echt niet dat dit in beginsel in kannen en kruiken gaat zijn. Bedenk wel dat de huidige platformen ook hun nukken hebben of hadden, of vergeten we dat maar voor het gemak?
Als ik kijk naar het verloop van mijn ps4 historie heb ik me ook vaak genoeg geërgerd aan zaken zoals:
- vele problemen met downtime van psn (in het eerste jaar was dat om de haverklap!
- downloads en installatie van dlc's en system updates die tergend langzaam gaan
- binnen no time zit je hardeschijf vol en moet je verwijderen of een upgrade uitvoeren
- slechte controllers van de eerste lichting, ik heb er al twee moeten vervangen
- problemen met connectie over verschillende servers heen wat (ja daar is ie) lag opleverde. Zowel bij bf en cod regelmatig voorgekomen
- ....
Oftewel bovenstaande punten zal Google dit beter doen of telt dit dan niet mee? Vroeger was alles beter toch?
Ik denk dat die gedachte enigzins losgelaten moet worden aangezien het concept anders is. Wellicht dat het onderaan de streep duurder "kan" zijn maar wie bepaalt dat dit voor één ieder van belang is? Daarnaast weten we pas naar verloop van tijd hoe stadia zich echt gaat ontwikkelen en gaat presteren. Ik verwacht echt niet dat dit in beginsel in kannen en kruiken gaat zijn. Bedenk wel dat de huidige platformen ook hun nukken hebben of hadden, of vergeten we dat maar voor het gemak?
Als ik kijk naar het verloop van mijn ps4 historie heb ik me ook vaak genoeg geërgerd aan zaken zoals:
- vele problemen met downtime van psn (in het eerste jaar was dat om de haverklap!
- downloads en installatie van dlc's en system updates die tergend langzaam gaan
- binnen no time zit je hardeschijf vol en moet je verwijderen of een upgrade uitvoeren
- slechte controllers van de eerste lichting, ik heb er al twee moeten vervangen
- problemen met connectie over verschillende servers heen wat (ja daar is ie) lag opleverde. Zowel bij bf en cod regelmatig voorgekomen
- ....
Oftewel bovenstaande punten zal Google dit beter doen of telt dit dan niet mee? Vroeger was alles beter toch?
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
@renzo4000 Ik neem aan dat je het tegen mij hebt? Het is me niet geheel duidelijk. Tip: tag of quote me de volgende keer.
Hoe ik dat weet? Nou, simpele natuurkunde misschien? Ik zal in herhaling vallen voor sommige mensen, maar blijkbaar is dat nodig voor mensen zoals jij, maar een input signaal dat naar een server op afstand gestuurd moet worden waarna de server een videosignaal op jouw scherm moet laten zien, waarbij je afhankelijk bent van de stabiliteit van het internet, gaat vanzelfsprekend niet dezelfde ervaring bieden als een lokale bron die per direct door een HDMI kabel naar je TV stuurt. Vrij logisch toch?
En ik doe alsof ik weet hoe het voor iedereen gaat zijn, ja? Vandaar ook dat ik zeg: 'maar er zijn vast mensen minder gevoelig voor'.
Ik bepaal ook niet wat voor een ieder van belang is, maar de discussie ging over kosten en daar haak ik op in.
Hoe ik dat weet? Nou, simpele natuurkunde misschien? Ik zal in herhaling vallen voor sommige mensen, maar blijkbaar is dat nodig voor mensen zoals jij, maar een input signaal dat naar een server op afstand gestuurd moet worden waarna de server een videosignaal op jouw scherm moet laten zien, waarbij je afhankelijk bent van de stabiliteit van het internet, gaat vanzelfsprekend niet dezelfde ervaring bieden als een lokale bron die per direct door een HDMI kabel naar je TV stuurt. Vrij logisch toch?
En ik doe alsof ik weet hoe het voor iedereen gaat zijn, ja? Vandaar ook dat ik zeg: 'maar er zijn vast mensen minder gevoelig voor'.
Ik bepaal ook niet wat voor een ieder van belang is, maar de discussie ging over kosten en daar haak ik op in.
Wat betreft de kosten: Er komen steeds meer game abonnementen dus lose games steeds minder. Je betaald in de toekomst dus zowiezo abonnent geld voor je games. of het nu via stadia gaat of niet
@bram1984 ik reageerde direct onder jouw bericht dus ik had dit "ook" tegen jou m
I. is het dan niet nodig om te quoten of te taggen.
Maar begrijpend leren lezen is ook een groot goed. Lees mijn bericht nog maar eens op je gemakje alvorens je wederom verzand in "blinde" beweringen alvorens de dienst zich bewezen kan hebben.
Maar goed ik ben niet de enige hier in dit topic die wat moeite heeft met jouw beeldvorming over stadia en of dit al dan niet tot een goede gameplay of betaalbaarheid ervan leidt. Ik vraag me eerlijk gezegd af waarom je maar negatief blijft ventileren over stadia.
Misschien eens kijken bij een ander topic waar je wel op je plek bent? Uiteraard is iedereen vrij om zijn mening te verkondigen maar jouw reacties lijken eropuit te zijn om vooral te prikken, ik vind dat sterk neigen naar een vraag om aandacht en kinderachtig gedrag.
Maar begrijpend leren lezen is ook een groot goed. Lees mijn bericht nog maar eens op je gemakje alvorens je wederom verzand in "blinde" beweringen alvorens de dienst zich bewezen kan hebben.
Maar goed ik ben niet de enige hier in dit topic die wat moeite heeft met jouw beeldvorming over stadia en of dit al dan niet tot een goede gameplay of betaalbaarheid ervan leidt. Ik vraag me eerlijk gezegd af waarom je maar negatief blijft ventileren over stadia.
Misschien eens kijken bij een ander topic waar je wel op je plek bent? Uiteraard is iedereen vrij om zijn mening te verkondigen maar jouw reacties lijken eropuit te zijn om vooral te prikken, ik vind dat sterk neigen naar een vraag om aandacht en kinderachtig gedrag.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Geen idee welke toekomst jij gaat leven, maar dat zal niet gebeuren. Goed, die indie en B segment (plus wat eigen fabrikaat diensten) zullen dan best doen, maar alle best sellers blijven gewoon volle 60 euro. Ze moeten al maanden, jaren vooruit financieren, dan vervolgens nog een paar jaar wachten tot ze hun geld terug hebben? Nee, denk het niet.mark777 schreef op zondag 1 september 2019 @ 20:01:
Wat betreft de kosten: Er komen steeds meer game abonnementen dus lose games steeds minder. Je betaald in de toekomst dus zowiezo abonnent geld voor je games. of het nu via stadia gaat of niet
Diensten als gamepass en EA access zijn optionele inkomen voor hun, de hoofdinkomen komen nog steeds van de losse verkopen en ingame aankopen, daar is gelukkig de game markt groot genoeg voor.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik weet niet hoe lang je al op Tweakers zit, maar het is hier allerminst logisch dat je dan op mij reageert. Bovendien krijg ik ook geen notificatie, vandaar dat de tag functie is uitgevonden.renzo4000 schreef op zondag 1 september 2019 @ 22:29:
@bram1984 ik reageerde direct onder jouw bericht dus ik had dit "ook" tegen jou m
Begrijpend lezen is mijn inziens eerder op jou van toepassing. Moet ik nogmaals quoten dat sommige mensen er minder gevoelig voor zijn? Ik vind het zelf in wat snellere games niet lekker spelen. Ik wil een 1:1 vertaling van mijn input omdat dat gewoon nauwkeuriger is. En die ervaring ga ik alleen krijgen met een kastje onder of naast mijn PC. Prima toch?
Er was een discussie gaande waarin het leek alsof Stadia heel goedkoop is ten opzichte van een PC of console, waar ik het dus niet mee eens ben. Dat jij er moeite mee hebt als ik daar vervolgens onderbouwd op reageer, moet je helemaal zelf weten.
Ik vind Stadia (en cloud gaming an sich) een leuke ontwikkeling, maar ik ben vooralsnog erg sceptisch. Vandaar dat ik het onderwerp volg. Als het je stoort dat ik niet de polonaise loop waarbij ik gewoon netjes mijn standpunten onderbouw, dan is dat jouw probleem. Ontwikkel er een schild voor of zo, zou ik zeggen.
En weer een veel belovende preview. De goede verhalen beginnen de slechte in de schaduw te zetten. Langzaam aan gaat Stadia zich bewijzen.
[ Voor 33% gewijzigd door PaRaDoX4 op 02-09-2019 09:19 ]
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
Ik zou zeggen: probeer eens een clouddienst. Parsec+Paperspace kost de kop niet en dan ervaar je het zelf.bram1984 schreef op zondag 1 september 2019 @ 19:55:
@renzo4000 [...]Nou, simpele natuurkunde misschien? Ik zal in herhaling vallen voor sommige mensen, maar blijkbaar is dat nodig voor mensen zoals jij, maar een input signaal dat naar een server op afstand gestuurd moet worden waarna de server een videosignaal op jouw scherm moet laten zien, waarbij je afhankelijk bent van de stabiliteit van het internet, gaat vanzelfsprekend niet dezelfde ervaring bieden als een lokale bron die per direct door een HDMI kabel naar je TV stuurt. Vrij logisch toch?[...]
Wat je namelijk zegt, klopt feitelijk helemaal. Echter, dat iets meetbaar en aantoonbaar is, hoeft niet te betekenen dat het van invloed is op de beleving en je prestaties in een game (tenzij je echt op een hoog niveau e-sporttitels speelt). Dat is denk ik het punt waarop deze discussie steeds vertroebelt.
Vooropgesteld dat je een lage latency richting de server hebt en je verbinding ook snel genoeg is, merk je in de praktijk niet of nauwelijks dat je op een cloudmachine bezig bent. Het hele latencyargument is vooral iets van het verleden (toen de video-encoding aan de serverkant nog vetraging toevoegde) of komt van mensen die spelen op een verbinding met een (te) hoge latency.
Ik merk echt geen verschil of ik Quake3Arena lokaal of via Shadow speel. ik verwacht dat Stadia even goed presteert als Shadow (en misschien wel beter).
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Ik ben zelf ook wat skeptisch net zoals @bram1984.
Ik ben erg benieuwd wat de invloed van cloud gaming is op fast paced en pixel precise platformers waar ik veel van houd. Ik weet hoe ik ben en als ik een paar keer last heb van deaths die niet aan mij te wijten zijn maar aan bijvoorbeeld de connectivity dan ben ik er gewoon snel klaar mee.
De prijs. Velen zeggen dat het goedkoper is dan het aanschaffen van een console of een pc. Maar dat argument zie ik nog niet zo en de informatie die bekend is brengt mij ook nog niet op een andere gedachte. Als ik ga kijken wat Gamepass mij brengt (Xbox service) voor 120 euro per jaar (kan goedkoper als je beetje zoekt), dan zijn dat alle exclusives van MS en nog vele andere games. Twee full priced AAA games op de Stadia en je bent al even duur uit gok ik zo. Die 500 euro verdisconteerd over een paar jaar haal ik er zo moeiteloos uit. Dus het argument van de prijs is compleet persoonlijk en afhankelijk van hoe je gamet. Als je enkel en alleen maar bijvoorbeeld Fifa speelt en je neemt genoegen met 1080P dan is het inderdaad goedkoper. Maar als gamen echt je grootste hobby is en je veel verschillende games speelt zie ik het niet.
Ik ben erg benieuwd wat de invloed van cloud gaming is op fast paced en pixel precise platformers waar ik veel van houd. Ik weet hoe ik ben en als ik een paar keer last heb van deaths die niet aan mij te wijten zijn maar aan bijvoorbeeld de connectivity dan ben ik er gewoon snel klaar mee.
De prijs. Velen zeggen dat het goedkoper is dan het aanschaffen van een console of een pc. Maar dat argument zie ik nog niet zo en de informatie die bekend is brengt mij ook nog niet op een andere gedachte. Als ik ga kijken wat Gamepass mij brengt (Xbox service) voor 120 euro per jaar (kan goedkoper als je beetje zoekt), dan zijn dat alle exclusives van MS en nog vele andere games. Twee full priced AAA games op de Stadia en je bent al even duur uit gok ik zo. Die 500 euro verdisconteerd over een paar jaar haal ik er zo moeiteloos uit. Dus het argument van de prijs is compleet persoonlijk en afhankelijk van hoe je gamet. Als je enkel en alleen maar bijvoorbeeld Fifa speelt en je neemt genoegen met 1080P dan is het inderdaad goedkoper. Maar als gamen echt je grootste hobby is en je veel verschillende games speelt zie ik het niet.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
voor de echt die hard gamer is het nog niet geschikt maar voor de casual gamer zo als ik wel. denk wel dat ik een abo neem zeker nu ik merk dat shadow 30 euro per maand gaat kosten wowuchiha tijntje schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:26:
Ik ben zelf ook wat skeptisch net zoals @bram1984.
En van Shadow heeft @Sagat bijvoorbeeld al bevestigd dat het enigzins vergelijkbaar is met de game mode van je TV uitzetten. Ik ben zelf iemand die dat direct merkt in een game als Rage of CoD, maar ook in bijvoorbeeld Spider-Man. Dat jij het niet merkt bevestigt al wat ik reeds heb aangegeven, sommige mensen zijn er meer gevoelig voor dan anderen.Heroic_Nonsense schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:28:
[...]
Ik zou zeggen: probeer eens een clouddienst. Parsec+Paperspace kost de kop niet en dan ervaar je het zelf.
Wat je namelijk zegt, klopt feitelijk helemaal. Echter, dat iets meetbaar en aantoonbaar is, hoeft niet te betekenen dat het van invloed is op de beleving en je prestaties in een game (tenzij je echt op een hoog niveau e-sporttitels speelt). Dat is denk ik het punt waarop deze discussie steeds vertroebelt.
Vooropgesteld dat je een lage latency richting de server hebt en je verbinding ook snel genoeg is, merk je in de praktijk niet of nauwelijks dat je op een cloudmachine bezig bent. Het hele latencyargument is vooral iets van het verleden (toen de video-encoding aan de serverkant nog vetraging toevoegde) of komt van mensen die spelen op een verbinding met een (te) hoge latency.
Ik merk echt geen verschil of ik Quake3Arena lokaal of via Shadow speel. ik verwacht dat Stadia even goed presteert als Shadow (en misschien wel beter).
Ik ga er ook vanuit dat Stadia beter werkt, dus ik laat mij graag verrassen.
Ik heb helaas niet verder kunnen testen met de platformers en shmups, maar shadow doet het erg goed met sf4, met fysieke hardware voelt het echter idd net nog wat fijner. En inderdaad iets wat ik inschat als gamemode aan of uit. Maar wat ik toen ook al zei, de mate waarin deze uitspraak klopt is zeer afhankelijk van de tv. Shadow voelde voor mij al beter dan vooral de oude lcd's waar ik vroeger wel is op speelde.bram1984 schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:22:
[...]
En van Shadow heeft @Sagat bijvoorbeeld al bevestigd dat het enigzins vergelijkbaar is met de game mode van je TV uitzetten. Ik ben zelf iemand die dat direct merkt in een game als Rage of CoD, maar ook in bijvoorbeeld Spider-Man. Dat jij het niet merkt bevestigt al wat ik reeds heb aangegeven, sommige mensen zijn er meer gevoelig voor dan anderen.
@bram1984 heeft zeker wel gelijk in zoverre dat als je hier heel gevoelig voor bent. Dat je het niet moet doen. Ik durf echter ook gelijk te zeggen dat dit, iig nu, ook niet de doelgroep is van stadia (vanaf nu weer ot). Want de diehard gamers zullen altijd wel het beste willen straks, of dat dan een ps5/xbox scarlet of pc is (of zelfs een switch als dat je voorkeur heeft).
Ik vind dit hetzelfde als netflix vs bluRay, of spotify vs vinyl.
Voor de miljoenen mensen die nu af en toe op telefoon is wat spelen en toch wat meer willen, of voor mensen die vroeger die hardcore gamer waren en nu om wat voor reden niet meer kunnen, ja voor hun gaat dit echt geweldig zijn.
Dit concept gaat ooit werken, of het idd stadia is, is natuurlijk vers 2.
En of Stadia beter word dat shadow is afwachten, maar het zou mij enorm verbazen als ze niet op zijn minst hetzelfde bereiken. En dit is ook (en jaja controled environments etc.) tot nu toe laten zien met de previews.
Shadow is op dit moment in mijn leven niet interessant genoeg, wellicht stadia ooit wel. Ik hou het iig met veel interesse in de gaten
offtopic:
nb: wellicht nog even ter verduidelijking, ik denk dat shadow nu al een goed product is, en mogelijk zelfs ideaal voor iemand die wel van pc games houdt maar niet van een pc up to date houden, helemaal als je al een aardige library hebt. Ik heb er zelf voor gekozen om het niet te doen omdat ik op dit moment weer meer zin in heb in retro gaming, en daarnaast dus tot 2021 ook gamepass heb, daarnaast ben ik ' voor zover we in hokjes passen' meer een console gamer dan een pc gamer.
Ik wilde iig verduidelijken dat de keuze om niet verder te gaan met het abbonement aan mijn voorkeur ligt en niet aan het product.
nb: wellicht nog even ter verduidelijking, ik denk dat shadow nu al een goed product is, en mogelijk zelfs ideaal voor iemand die wel van pc games houdt maar niet van een pc up to date houden, helemaal als je al een aardige library hebt. Ik heb er zelf voor gekozen om het niet te doen omdat ik op dit moment weer meer zin in heb in retro gaming, en daarnaast dus tot 2021 ook gamepass heb, daarnaast ben ik ' voor zover we in hokjes passen' meer een console gamer dan een pc gamer.
Ik wilde iig verduidelijken dat de keuze om niet verder te gaan met het abbonement aan mijn voorkeur ligt en niet aan het product.
[ Voor 13% gewijzigd door Sagat op 02-09-2019 16:41 ]
10 second ninja DONE
Ik weet niet of je alles hebt gelezen, maar dit is een gecontroleerde omgeving zonder dat miljoenen gamers op de dienst zitten. Vooral dit stukje vind ik dan interessant. Met name omdat de schrijver aan het einde insinueert dat dit scenario blijkbaar zwaarder belastend is dan als Stadia in het wild losgelaten wordt. Klopt, thuis zit je niet met 80 man op 1 netwerk, maar hoe dat aan de kant van Google gaat zijn, dat weet niemand echt nog. Daarbij vind ik het opmerkelijk dat ze op PAX dan blijkbaar voor maar één netwerk hebben gekozen. Lijkt me dat je juist zo'n demo booth heel netjes wil laten draaien om te bewijzen dat het werkt.PaRaDoX4 schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:19:
En weer een veel belovende preview. De goede verhalen beginnen de slechte in de schaduw te zetten. Langzaam aan gaat Stadia zich bewijzen.
Eventually, the doors opened to the public and the entire booth filled up with players. Framerate began to dip significantly, and eventually I disconnected and a browser error message popped up. When I reconnected, my controller no longer worked for some reason, and my play session ended. While disappointing that I wasn't able to complete to Doom demo, the performance issue was no cause for concern: I don't expect anyone will ever need to run Stadia on the same network on 80 machines simultaneously, aside from at events like this.
[ Voor 11% gewijzigd door bram1984 op 02-09-2019 12:44 ]
Daar zijn we het dan wel eens hoor.bram1984 schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:22:
[...]
Dat jij het niet merkt bevestigt al wat ik reeds heb aangegeven, sommige mensen zijn er meer gevoelig voor dan anderen.
IGN heeft op de Gamescom de woordvoerder (van Google) gevraagd of ze ooit een "Pepsi-challenge" gaan houden voor Stadia. Ik hoop dat ze dat doen, want ik ben wel benieuwd of het verschil in een ABx-test merkbaar is voor het gros van de mensen.
Having said that, natuurlijk is er een groep mensen die altijd het beste van het beste willen halen op het gebied van framerates en latencyreduction en die groep zal altijd dedicated hardware op/onder/naast hun bureau willen hebben. En zoals eerder gesteld: een potje CSGO tegen de top 100 (zelfs als je zelf bij die top 100 hoort) ga je bij voorbaat verliezen als je op een cloudmachine speelt: de kleine hoeveelheid latency die cloudgaming toevoegt, gaat dan verschil maken.
Maar een normale huis-tuin-en-keuken-gamer (niet eens casual) gaat prima uit de voeten kunnen met een cloudoplossing.
*Heroic_nonsense experimenteert al jaren met cloudgaming en heeft ervaring met een hoop verschillende
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Ja inderdaad, zou leuk zijn. Ik kan je nu al vertellen dat de "leek" geen verschil merkt. Als ik mijn wederhelft met de game mode aan Rage 2 laat spelen en daarna zonder, zal ze 100% zeker zeggen dat het hetzelfde aanvoelt voor haar. Maar zij ziet ook geen verschil tussen FHD en UHD. Komt ook vooral omdat het haar geen hol interesseert. Neemt natuurlijk niet weg dat ook zij beter kan mikken op 21ms dan op 61ms, om maar even wat te noemen. Ook al zegt ze geen verschil te merken.Heroic_Nonsense schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:59:
[...]
Daar zijn we het dan wel eens hoor.
IGN heeft op de Gamescom de woordvoerder (van Google) gevraagd of ze ooit een "Pepsi-challenge" gaan houden voor Stadia. Ik hoop dat ze dat doen, want ik ben wel benieuwd of het verschil in een ABx-test merkbaar is voor het gros van de mensen.
Having said that, natuurlijk is er een groep mensen die altijd het beste van het beste willen halen op het gebied van framerates en latencyreduction en die groep zal altijd dedicated hardware op/onder/naast hun bureau willen hebben. En zoals eerder gesteld: een potje CSGO tegen de top 100 (zelfs als je zelf bij die top 100 hoort) ga je bij voorbaat verliezen als je op een cloudmachine speelt: de kleine hoeveelheid latency die cloudgaming toevoegt, gaat dan verschil maken.
Maar een normale huis-tuin-en-keuken-gamer (niet eens casual) gaat prima uit de voeten kunnen met een cloudoplossing.
*Heroic_nonsense experimenteert al jaren met cloudgaming en heeft ervaring met een hoop verschillende
Ik zie mezelf ook niet als hardcore trouwens, hoor. Speel nooit online (misschien komende CoD weer proberen) en doe met name single players.
Bram, het is heel simpel, jij moet gewoon dit zelf een keertje ervaren man. Als stadia straks beschikbaar is, post gewoon of je bij iemand een keertje mag proberen in ruil voor wat bier en chips ofzo, geen idee waar je woont, maar mocht het in de buurt zijn van Almere lemme know (als ik het dan zelf heb natuurlijkbram1984 schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:08:
[...]
Ja inderdaad, zou leuk zijn. Ik kan je nu al vertellen dat de "leek" geen verschil merkt. Als ik mijn wederhelft met de game mode aan Rage 2 laat spelen en daarna zonder, zal ze 100% zeker zeggen dat het hetzelfde aanvoelt voor haar. Maar zij ziet ook geen verschil tussen FHD en UHD. Komt ook vooral omdat het haar geen hol interesseert. Neemt natuurlijk niet weg dat ook zij beter kan mikken op 21ms dan op 61ms, om maar even wat te noemen. Ook al zegt ze geen verschil te merken.
Ik ben (ook) dit met je oneens. Je speelt misschien niet vaak online, maar het zou me verbazen als de ps5 niet in week 1 van release in je woonkamer staat, en je vind het onderwerp ook duidelijk leuk genoeg om hier vaak te posten.Ik zie mezelf ook niet als hardcore trouwens, hoor. Speel nooit online (misschien komende CoD weer proberen) en doe met name single players.
Online gamen is naar mijn mening maar een van de facetten wat iemand een hardcore gamer maakt.
10 second ninja DONE
Wat ben je met me oneens? Dat ik mezelf niet als een hardcore gamer zie of dat ik niet vaak online speel?Sagat schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:28:
[...]
Ik ben (ook) dit met je oneens. Je speelt misschien niet vaak online, maar het zou me verbazen als de ps5 niet in week 1 van release in je woonkamer staat, en je vind het onderwerp ook duidelijk leuk genoeg om hier vaak te posten.
Online gamen is naar mijn mening maar een van de facetten wat iemand een hardcore gamer maakt.
En ja, kans is aanzienlijk dat ik mijn PS4 straks verkoop en een day one PS5 haal.
Ik zie twee nadelen:
» Stadia gebruikt veel bandbreedte per uur
» Google heeft in het verleden vaker stekkers uit projecten getrokken. Wie zegt dat Stadia niet eenzelfde lot ondergaat. (Denk maar aan Hangouts, Google+ en Picasa)
» Stadia gebruikt veel bandbreedte per uur
» Google heeft in het verleden vaker stekkers uit projecten getrokken. Wie zegt dat Stadia niet eenzelfde lot ondergaat. (Denk maar aan Hangouts, Google+ en Picasa)
Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.
Dit is gewoon een ding wat per persoon zoveel verschilt.bram1984 schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:08:
[...]
Ja inderdaad, zou leuk zijn. Ik kan je nu al vertellen dat de "leek" geen verschil merkt. Als ik mijn wederhelft met de game mode aan Rage 2 laat spelen en daarna zonder, zal ze 100% zeker zeggen dat het hetzelfde aanvoelt voor haar. Maar zij ziet ook geen verschil tussen FHD en UHD. Komt ook vooral omdat het haar geen hol interesseert. Neemt natuurlijk niet weg dat ook zij beter kan mikken op 21ms dan op 61ms, om maar even wat te noemen. Ook al zegt ze geen verschil te merken.
Ik zie mezelf ook niet als hardcore trouwens, hoor. Speel nooit online (misschien komende CoD weer proberen) en doe met name single players.
Mijn vriendin speelt games als assassins creed en zelda etc. singleplayer op een tempo van heb ik jou daar....
Maar ik zelf heb niet voor niks een PC met alles bekabelt en snel scherm etc. omdat ik fast passed games speel en VR. Ook werk ik zelf in een branch met beamers en schermen en ben daardoor beetje gevoelig voor issues met beeld of inputlag en ben ik huiverig voor stadia. (ik heb al vaak genoeg gezien hoe moeilijk het soms is om FullHD te versturen over een lengte langer dan 50m)
Stadia lijkt mij uitermate geschikt voor mijn vriendin, lekker rustig games spelen zonder nog meer consoles (alles vanaf de NES staat zo'n beetje naast de tv) maar vriendin lief wil het zelf niet omdat ze dan zonder nintendo games zit en houdt ervan om hoesjes alfabetisch in de kast te zetten.
Nu kom je aan bij de titel HARDCORE GAMER, wat is dat? ik denk dat het vaak verkeerd gebruikt wordt en dat de meeste PC gamers denken aan mensen die laagste ping willen en hoogste refresh rate, terwijl ik dus ook veel mensen ken die juist HARDCORE alleen maar nintendo games spelen. Of mensen die alleen maar hardcore click & point adventures of puzzle games spelen.
Ik denk dat stadia voor veel mensen leuk kan zijn als tussen oplossing, maar een echte gamer zal snel voor hardware kiezen voor het gevoel, merk trouw of de beste hardware wens te vervullen.
Ik ben erg benieuwd om het te testen en hoop dat het me wegblaast, maar ik zou nooit zonder mijn PC en consoles kunnen.
Al die discussie over wat je wel of niet merkt van latency, etc.: ik zou het zelf wel eens willen ervaren. Ik denk zelf dat Google de beloftes wel waar kan maken. Zij zullen zich ook wel beseffen dat ze de consument niet weg gaan krijgen van consoles als de gebruikerservaring niet acceptabel is. Het grootste voordeel van Stadia voor mij zou het gamen op de tablet, laptop, telefoon zijn; daarmee onderscheid Stadia zich echt van de concurrentie. Al met al ben ik vooral nieuwsgierig naar hoe goed het werkt. Indien Google de criticasters de mond kan snoeren met degelijke prestaties, dan heeft Stadia zeker potentie om zich als volwaardig console/PC alternatief te presenteren.
Aan de andere kant moet je mensen overhalen om over te stappen door het aanbod aan games. Men speelt tenslotte nu bepaalde games op de PS4 of PC en die wil je dan ook kunnen spelen op Stadia. Dat valt wat mij betreft even heel erg tegen. Ik had gehoopt dat Stadia vrij snel een flink aanbod zou hebben omdat het in theorie niet heel moeilijk moet zijn om games geschikt te maken voor dit platform. Nu staan er slechts een paar handjes vol games op de lijst en persoonlijk kan alleen Football Manager van die lijst mij echt bekoren (zeker ook omdat je via Stadia een enorme database zou kunnen selecteren voor de savegame, dat kan niet zo gauw op een doorsnee PC). Ik had de Stadia Founders editie gepre-orderd, maar heb deze toch maar geannuleerd omdat ik even wil afwachten hoe het aanbod zich gaat ontwikkelen.
Aan de andere kant moet je mensen overhalen om over te stappen door het aanbod aan games. Men speelt tenslotte nu bepaalde games op de PS4 of PC en die wil je dan ook kunnen spelen op Stadia. Dat valt wat mij betreft even heel erg tegen. Ik had gehoopt dat Stadia vrij snel een flink aanbod zou hebben omdat het in theorie niet heel moeilijk moet zijn om games geschikt te maken voor dit platform. Nu staan er slechts een paar handjes vol games op de lijst en persoonlijk kan alleen Football Manager van die lijst mij echt bekoren (zeker ook omdat je via Stadia een enorme database zou kunnen selecteren voor de savegame, dat kan niet zo gauw op een doorsnee PC). Ik had de Stadia Founders editie gepre-orderd, maar heb deze toch maar geannuleerd omdat ik even wil afwachten hoe het aanbod zich gaat ontwikkelen.
Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM
Ik denk dat het best goed gaat werken, maar dat het vooral afhangt van welk type gamer je bent. Persoonlijk blijf ik gewoon vasthouden aan mij pc en PlayStation-console. Maar ik kan wel begrijpen wanneer je af en toe een game wilt spelen dat Stadia een mooi alternatief is, hoewel het starterspakket nog altijd een prijskaartje heeft van 129 euro. Google moet in mijn ogen vooral investeren in exclusieve content, want je ziet hoe belangrijk dat is voor Sony. Van alle games die ik deze generatie heb gespeeld heb ik het meest genoten van de exclusieve PS4-games, ondanks dat de console totaal niet kan tippen aan de rekenkracht van mijn pc.PSV-EHV schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:39:
Al die discussie over wat je wel of niet merkt van latency, etc.: ik zou het zelf wel eens willen ervaren. Ik denk zelf dat Google de beloftes wel waar kan maken. Zij zullen zich ook wel beseffen dat ze de consument niet weg gaan krijgen van consoles als de gebruikerservaring niet acceptabel is. Het grootste voordeel van Stadia voor mij zou het gamen op de tablet, laptop, telefoon zijn; daarmee onderscheid Stadia zich echt van de concurrentie. Al met al ben ik vooral nieuwsgierig naar hoe goed het werkt. Indien Google de criticasters de mond kan snoeren met degelijke prestaties, dan heeft Stadia zeker potentie om zich als volwaardig console/PC alternatief te presenteren.
Ugh, pls no. Hoe minder exclusieve stuff hoe beter. Ik begrijp echt niet dat exclusiviteit van games als iets positiefs wordt ervaren. Ik wil gewoon games spelen zonder een Xbox, PS, PC en dan nog eens Stadia te moeten aanschaffen.NotSoSteady schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:47:
[...]
Ik denk dat het best goed gaat werken, maar dat het vooral afhangt van welk type gamer je bent. Persoonlijk blijf ik gewoon vasthouden aan mij pc en PlayStation-console. Maar ik kan wel begrijpen wanneer je af en toe een game wilt spelen dat Stadia een mooi alternatief is, hoewel het starterspakket nog altijd een prijskaartje heeft van 129 euro. Google moet in mijn ogen vooral investeren in exclusieve content, want je ziet hoe belangrijk dat is voor Sony. Van alle games die ik deze generatie heb gespeeld heb ik het meest genoten van de exclusieve PS4-games, ondanks dat de console totaal niet kan tippen aan de rekenkracht van mijn pc.
Android developer & dürüm-liefhebber
Sagat schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:28:
[...]
Bram, het is heel simpel, jij moet gewoon dit zelf een keertje ervaren man. Als stadia straks beschikbaar is, post gewoon of je bij iemand een keertje mag proberen in ruil voor wat bier en chips ofzo, geen idee waar je woont, maar mocht het in de buurt zijn van Almere lemme know (als ik het dan zelf heb natuurlijk)
offtopic:
Ik denk niet dat ie bij veel mensen uit dit topic welkom is, met die negatieve instelling.
Ik denk niet dat ie bij veel mensen uit dit topic welkom is, met die negatieve instelling.
Weinig aanbod bij launch is natuurlijk jammer, maar op zich hebben ze het best aardig verdeeld over verschillende genres (maar dat is ook een kwestie van smaak of er iets voor je bij zit) en ik was echt niet van plan direct 10 games aan te schaffen. Dus bij launch 1 of 2 games die ik graag zou willen spelen vind ik voldoende.PSV-EHV schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:39:
En ik vermoed wel dat er uiteindelijk (bij succes) veel nieuwe games bij zullen komen. Ik ben alleen benieuwd of ze ook wat oudere games op Stadia zullen uitbrengen. Zeker als ze abo's gaan uitbrengen wil ik ruime(re) keus hebben. Dus niet Uplay met 5 games, terwijl voor PC 100+ games beschikbaar zijn voor dezelfde prijs.
Dat is inderdaad fijner, maar die exclusives is natuurlijk om mensen naar hun platform te lokken. Goedwerkende marketing schijnbaar. Ik denk ook dat @NotSoSteady daaraan refereert. Niet dat een game beter is omdat het een exclusive is, of dat hij exclusives positief voor zichzelf vindt.Mavamaarten schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:49:
[...]
Ugh, pls no. Hoe minder exclusieve stuff hoe beter. Ik begrijp echt niet dat exclusiviteit van games als iets positiefs wordt ervaren. Ik wil gewoon games spelen zonder een Xbox, PS, PC en dan nog eens Stadia te moeten aanschaffen.
Waar zeg ik dat exclusives goed zijn? Het is een manier op producten aan de man te brengen, zeker als je kwaliteit levert zoals Sony dat al jaren doet.Mavamaarten schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:49:
[...]
Ugh, pls no. Hoe minder exclusieve stuff hoe beter. Ik begrijp echt niet dat exclusiviteit van games als iets positiefs wordt ervaren. Ik wil gewoon games spelen zonder een Xbox, PS, PC en dan nog eens Stadia te moeten aanschaffen.
[ Voor 6% gewijzigd door NotSoSteady op 04-09-2019 17:44 ]
Quote: "Google moet in mijn ogen vooral investeren in exclusieve content"NotSoSteady schreef op woensdag 4 september 2019 @ 17:44:
[...]
Waar zeg ik dat exclusives goed zijn? Het is een manier op producten aan de man te brengen, zeker als je kwaliteit levert zoals Sony dat al jaren doet.
Android developer & dürüm-liefhebber
Als Google met exclusives gaat strooien zoals Epic nu doet versus Steam, heb ik bar weinig vertrouwen in het succes ervan. Zelfs bij Sony moet ik de eerste 'echt' goeie exclusive nog vinden waarvan ik direct naar de winkel loop om een PS te kopen.
Stadia neemt de eerste stap al om yet another platform te maken, ipv te kiezen om een huidig platform te gebruiken (1 van de 3), dat mensen nu buiten exclusive games, prijs of features, ook moeten kiezen met wie ze nog willen spelen.
Stadia neemt de eerste stap al om yet another platform te maken, ipv te kiezen om een huidig platform te gebruiken (1 van de 3), dat mensen nu buiten exclusive games, prijs of features, ook moeten kiezen met wie ze nog willen spelen.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
God of War was anders voor een heeeleboel mensen DÉ reden om een PS4 aan te schaffen, ook veel mensen kochten er een voor Uncharted 4, andere voor Gran Turismo, voor mij was de reden om een PS4 op dag 1 te halen de exclusive launch game Killzone 4 (Shadow Fall) en de wetenschap dat er meer exclusives zouden uitkomen voor PS4 dan voor Xbox, en dat ik liever op een console game dan op een PC. De PS4 heeft in ieder geval genoeg exclusive games waar mensen een PS4 voor kopen.SinergyX schreef op woensdag 4 september 2019 @ 18:43:
Zelfs bij Sony moet ik de eerste 'echt' goeie exclusive nog vinden waarvan ik direct naar de winkel loop om een PS te kopen.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat Google Stadia exclusieve Triple A games zal gaan aanbieden, en al helemaal niet in het begin, dan zouden de developers van die game zich in de voet schieten lijkt me, als er nog niet veel mensen gebruik maken van Stadia zou een exclusieve game veel minder opleveren dan wanneer ze die game ook op andere platformen uitbrengen, tenzij Google fortuinen wil uitgeven om exclusiviteit te waarborgen zie ik game developers sowieso niet kiezen voor Stadia exclusief.
[ Voor 26% gewijzigd door Kalder op 04-09-2019 19:38 ]
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Killzone 3 is geen PS4 game. Ik heb stadia in de preorder staan. Ik hoop dat deze een vervanging kan zijn voor een game pc die ik niet bezit. Zodat deze een volwaardige plek naast mijn PS 4 en switch kan krijgen. Ik hoop dat alle sceptici (en dan vooral Bram) ongelijk krijgen. Echter kan ik alleen uit gaan van mensen die er daadwerkelijk op gespeeld hebben een die zitten vooralsnog niet op Tweakers.
[ Voor 9% gewijzigd door RaijRaij op 04-09-2019 19:36 ]
Right, bedoelde 4 natuurlijk (Shadow Fall)SmooK schreef op woensdag 4 september 2019 @ 19:35:
Killzone 3 is geen PS4 game. Ik heb stadia in de preorder staan. Ik hoop dat deze een vervanging kan zijn voor een game pc die ik niet bezit. Ik hoop dat alle sceptici (en dan vooral Bram) ongelijk krijgen. Echter kan ik alleen uit gaan van mensen die er daadwerkelijk op gespeeld hebben een die zitten vooralsnog niet op Tweakers.
Die voorbeelden heb ik al jaren gezien, nog steeds word ik er weinig warm van. Exclusives zullen mij een rotzorg zijn, als diezelfde games de hele oorzaak zijn achter het niet cross kunnen spelen van alle overige games. Ik wordt geen graad warmer als Stadia opeens de ene na de andere exclusive uitpoept, zolang ze maar niet weer die grens gaan opzoeken van generieke games exclusive te maken, Google heeft immers de grootste zaken geld klaar staan.Kalder schreef op woensdag 4 september 2019 @ 19:26:
[...]
God of War was anders voor een heeeleboel mensen DÉ reden om een PS4 aan te schaffen, ook veel mensen kochten er een voor Uncharted 4, andere voor Gran Turismo, voor mij was de reden om een PS4 op dag 1 te halen de exclusive launch game Killzone 3 en de wetenschap dat er meer exclusives zouden uitkomen voor PS4 dan voor Xbox, en dat ik liever op een console game dan op een PC. De PS4 heeft in ieder geval genoeg exclusive games waar mensen een PS4 voor kopen.
Daar zit mijn grootste zorg, precies hoe Google het met eerdere 'pogingen' deed met hun andere diensten, randje op zoeken dat het net niet door je strot wordt gepropt, als dat niet werkt.. dan maar exclusief maken.
Het zijn niet de exclusieve games die voor anti-crossplay zorgen, (neem aan dat je met cross kunnen spelen bedoeld dat je online met andere consoles kunt gamen), het is volledig aan de developers om te kiezen of ze crossplay ondersteunen of niet (hoewel het veel makkelijker zou kunnen als de consoles dit uit zichzelf zouden ondersteunen). Ik weet dat bijvoorbeeld Rocket League in ieder geval PS4 en PC gamers samen lieten spelen, dus het is niet dat het niet kan. Hoewel matchmaking wel lastig zal zijn aangezien 2 PS4 gamers makkelijk hetzelfde potje kunnen joinen door samen in een party te gaan, maar Xbox en PS4 gamers kunnen geen vrienden zijn, hoop wel dat daar spoedig verandering in komt, zodat mensen vrij zijn om de console te kopen die ze willen desondanks dat hun vrienden een andere console hebben.SinergyX schreef op woensdag 4 september 2019 @ 19:38:
[...]
Die voorbeelden heb ik al jaren gezien, nog steeds word ik er weinig warm van. Exclusives zullen mij een rotzorg zijn, als diezelfde games de hele oorzaak zijn achter het niet cross kunnen spelen van alle overige games. Ik wordt geen graad warmer als Stadia opeens de ene na de andere exclusive uitpoept, zolang ze maar niet weer die grens gaan opzoeken van generieke games exclusive te maken, Google heeft immers de grootste zaken geld klaar staan.
Daar zit mijn grootste zorg, precies hoe Google het met eerdere 'pogingen' deed met hun andere diensten, randje op zoeken dat het net niet door je strot wordt gepropt, als dat niet werkt.. dan maar exclusief maken.
Dan heb je exclusives op de ene en de andere console, die je dan ook alleen online op die console kan spelen, maar dat je dus wel alle multi-platform games gewoon met andere consoles online kunt spelen.
Het enige dat daar voor nodig is, is dat de grote koppen van Sony, Nintendo en Microsoft (edit: Oh ja, en of course Google ook nu) eens even om de grote ronde tafel moeten gaan zitten.
[ Voor 3% gewijzigd door Kalder op 04-09-2019 19:53 ]
Mavamaarten schreef op woensdag 4 september 2019 @ 18:25:
[...]
Quote: "Google moet in mijn ogen vooral investeren in exclusieve content"
Dat zeg ik dus nergens.NotSoSteady schreef op woensdag 4 september 2019 @ 17:44:
[...]
Waar zeg ik dat exclusives goed zijn? Het is een manier op producten aan de man te brengen, zeker als je kwaliteit levert zoals Sony dat al jaren doet.
Jij misschien niet, maar ik veel anderen wel. Het is een manier om je te onderscheiden, om iets te bieden wat alleen op Stadia beschikbaar is. Bovendien is het nogal vreemd om te zeggen dat exclusieve titels, games die voor slechts één platform verschijnen, de oorzaak zijn dat crossplatformgaming nog niet de standaard is. Persoonlijk zie ik ook liever dat alle games voor de pc beschikbaar zijn, helaas is dat niet het geval en dat heeft een goede reden.SinergyX schreef op woensdag 4 september 2019 @ 19:38:
[...]
Die voorbeelden heb ik al jaren gezien, nog steeds word ik er weinig warm van. Exclusives zullen mij een rotzorg zijn, als diezelfde games de hele oorzaak zijn achter het niet cross kunnen spelen van alle overige games. Ik wordt geen graad warmer als Stadia opeens de ene na de andere exclusive uitpoept, zolang ze maar niet weer die grens gaan opzoeken van generieke games exclusive te maken, Google heeft immers de grootste zaken geld klaar staan.
[ Voor 56% gewijzigd door NotSoSteady op 04-09-2019 19:57 ]
Exclusieve content hebben ze wel nodig. Kijk naar Sony en Nintendo. Hun klanten ga je niet naar Stadia lokken als ze op de consoles gewoon dezelfde games kunnen spelen.Mavamaarten schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:49:
[...]
Mijn favoriete games van de afgelopen generatie zijn bijna allemaal exclusives, dus ik juich ze vooral toe. Ik vind de kwaliteit doorgaans een stuk hoger dan de gemiddelde multiplatform titel.
Boehoe das balen zeg. Dubbel pech voor mij dat alle Nederlandse Stadia gebruikers alleen in dit topic te vinden zijn.barrymossel schreef op woensdag 4 september 2019 @ 17:19:
[...]
offtopic:
Treurige infantiele reactie natuurlijk verder. Bovendien zit er een verschil tussen negatief en sceptisch zijn waarbij ik alles keurig onderbouwd heb. Misschien niet zo veel meer op internet gaan als je daar al aanstoot aan geeft?
Maar maak je geen zorgen, ik heb geen behoefte aan Stadia zolang ze het huidige model gaan hanteren. Ik lees de ervaringen wel in reviews en van gebruikers zelf. Daarvoor hoef ik echt niet naar iemand thuis te gaan.
Het blijft natuurlijk persoonlijk, maar de verkoopcijfers van de PS3 en PS4 laten toch echt zien dat je met exclusives klanten binnenhaalt. Verder niet echt relevant voor dit topic, maar wel vrij bijzonder dat er geen een exclusive voor je bij zit. Hardcore RPG, lineaire actie adventure, pure adventure, superheld, shooter, open wereld, horror, survival, cartoony, VR, racers, sport en ga zo maar door. Waar houd je dan van, als ik vragen mag?SinergyX schreef op woensdag 4 september 2019 @ 18:43:
Als Google met exclusives gaat strooien zoals Epic nu doet versus Steam, heb ik bar weinig vertrouwen in het succes ervan. Zelfs bij Sony moet ik de eerste 'echt' goeie exclusive nog vinden waarvan ik direct naar de winkel loop om een PS te kopen.
Ik zie ze ook niet zo snel met een exclusive komen, hoewel ze wel die nieuwe Baldurs Gate hebben volgens mij, al dan niet tijdelijk. Maar goed, als Google er genoeg geld tegen aan smijt en alle marketing etc. regelt, dan kan je als dev vaak moeilijk nee zeggen. Maar eerst zal de dienst zich moeten bewijzen in leden aantallen, denk ik.Kalder schreef op woensdag 4 september 2019 @ 19:26:
[...]
God of War was anders voor een heeeleboel mensen DÉ reden om een PS4 aan te schaffen, ook veel mensen kochten er een voor Uncharted 4, andere voor Gran Turismo, voor mij was de reden om een PS4 op dag 1 te halen de exclusive launch game Killzone 4 (Shadow Fall) en de wetenschap dat er meer exclusives zouden uitkomen voor PS4 dan voor Xbox, en dat ik liever op een console game dan op een PC. De PS4 heeft in ieder geval genoeg exclusive games waar mensen een PS4 voor kopen.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat Google Stadia exclusieve Triple A games zal gaan aanbieden, en al helemaal niet in het begin, dan zouden de developers van die game zich in de voet schieten lijkt me, als er nog niet veel mensen gebruik maken van Stadia zou een exclusieve game veel minder opleveren dan wanneer ze die game ook op andere platformen uitbrengen, tenzij Google fortuinen wil uitgeven om exclusiviteit te waarborgen zie ik game developers sowieso niet kiezen voor Stadia exclusief.
Ongelijk waarin exact? Alles wat ik tot nu toe heb gezegd is gewoon onderbouwd. Latency ga je hoe dan ook krijgen ten opzichte van een console of PC. En dat is vrij normaal als je input naar een server moet en die server moet beeld terugsturen. Sommige mensen hier vinden het blijkbaar heel erg als dat benoemd wordt als nadeel en weer anderen zeggen dat Google dit volledig gaat weg werken, wat niet echt realistisch is. Verder ook niet zo boeiend als je Age of Empires aan het spelen bent, maar wel merkbaar tijdens een shooter. Voor de een wat minder dan de ander, dus wellicht prima te doen voor jou. Ik vind het zelf niet fijn, zoals eerder aangegeven. Ik kan wel opnieuw dat betoog op Reddit van die netwerk engineer posten, maar die kun je zelf ook wel vinden. En ook qua kosten heb ik volgens mij niks geks gezegd, dus ik zie niet in hoe ik daarin ongelijk zou kunnen krijgen? Ik ben nergens aan het speculeren ofzo.SmooK schreef op woensdag 4 september 2019 @ 19:35:
Killzone 3 is geen PS4 game. Ik heb stadia in de preorder staan. Ik hoop dat deze een vervanging kan zijn voor een game pc die ik niet bezit. Zodat deze een volwaardige plek naast mijn PS 4 en switch kan krijgen. Ik hoop dat alle sceptici (en dan vooral Bram) ongelijk krijgen. Echter kan ik alleen uit gaan van mensen die er daadwerkelijk op gespeeld hebben een die zitten vooralsnog niet op Tweakers.
Maar omdat jij er niet warm van wordt, betekent niet dat ze niet belangrijk zijn. Blijkbaar ben jij niet de doelgroep voor exclusives, maar miljoenen andere mensen wel. Niet echt relevant dus wat je er persoonlijk van vindt, denk ik. Als Stadia succesvol wordt en het werkt en ik wil het ook nemen of uitproberen, dan wil ik wel een incentive hebben in de vorm van een game die ik op geen enkel ander platform kan spelen. Als het alleen maar multiplatform wordt en dan ook nog eens in dit model, dan hoeft het voor mij niet. Die speel ik wel op mijn console met alle voordelen van dien.SinergyX schreef op woensdag 4 september 2019 @ 19:38:
[...]
Ik zeg dan ook dat ik hoop dat je ongelijk krijgt. Zeg nergens dat ik dit verwacht. Maar het belangrijkste punt van wat ik zeg is vooral dat er nogal gespeculeerd wordt hier zonder dat er ook maar iemand op dit forum daadwerkelijk mee gespeeld heeft.
Uiteraard en daar heb je helemaal gelijk in. Maar het blijft wel gewoon simpele natuurkunde hè. Het is streaming. Het is PS4's Remote Play (wat ik overigens echt compleet kut vindt spelen en dan zit ik op mijn eigen thuis netwerk), maar dan via hele krachtige servers. Je input gaat via je internet lijntje naar de Google server, daar reageert de game op en vervolgens stuurt die server de beweging via datzelfde lijntje weer door naar jou TV, monitor, tablet of telefoon. Dat gaat natuurlijk nooit exact hetzelfde aanvoelen als een PC of console met een lokaal geïnstalleerde game die een bluetooth signaal op 2 meter afstand ontvangt en deze via een high-speed HDMI kabel naar jouw beelddrager stuurt. En dat is verder ook niet heel gek of een schande, maar ik zeg alleen dat ik dat persoonlijk vervelend vindt gecombineerd met hoe ze het hele model hebben aangekleed. Ik ken daarentegen ook zat mensen die de latency geen bal interesseren en Stadia prima vinden spelen waarschijnlijk. Grappig genoeg zijn dat wel weer mensen die echt heel erg casual gamen en juist die kopen hun spellen allemaal fysiek zodat ze ze weer door kunnen verkopen.SmooK schreef op woensdag 4 september 2019 @ 20:54:
Ik zeg dan ook dat ik hoop dat je ongelijk krijgt. Zeg nergens dat ik dit verwacht. Maar het belangrijkste punt van wat ik zeg is vooral dat er nogal gespeculeerd wordt hier zonder dat er ook maar iemand op dit forum daadwerkelijk mee gespeeld heeft.
Nu kan ik het zo snel niet vinden, maar ik weet niet hoe xCloud precies gaat werken? Als die wel een Netflix model gaan hanteren, dan gaat het een lastig verhaal worden voor Google, lijkt me. Daar heb ik zeker wel oren naar.
[ Voor 9% gewijzigd door bram1984 op 04-09-2019 21:17 ]
Remote play is inderdaad best wel ruk, geen idee of dat op technisch vlak hetzelfde werkt(mijn PS4 pro heeft het zelfs moeilijk met het menu). Toch hoop ik dat Google genoeg kennis(of geld) heeft om hier een betere variant van te maken die via internet loopt. Er zal sowieso wel af en toe een hick up in zitten en er zal input lag in zitten maar hopelijk niet zo erg dat het onspeelbaar wordt. En Google zal ook wel snappen dat het dan gedoemd is om te mislukken. Het doorverkoop principe heb ik al een tijd geleden losgelaten. Speel zelfs games op disc niet meer omdat ik te lui ben om op te staan en een disc te wisselen. Ik ben wel heel benieuwd naar de pricing van de games en vooral hoe snel de prijzen zakken.
Nee onspeelbaar wordt het zeker niet, maar heb ik ook nooit gezegd.
Ik moet zeggen dat ik ook niet zo vaak meer spul doorverkoop, maar toch ergens fijn om de optie te hebben. Ik wilde Days Gone bijvoorbeeld eerst digitaal halen, maar na de wat lauwere reviews heb ik die toch op disc gehaald zodat ik deze meteen weer zou kunnen dooverkopen (uiteindelijk platinum gehaald, dus had niet gehoeven). Daarbij is digitaal volgens helemaal niet zoveel ingeburgerd als we allemaal denken. Vooral de echte mainstream koopt games nog massaal op schijf. Daar ligt denk ik ook de valkuil bij Stadia: je moet boven op het abonnement/de dienst een complete licentie aanschaffen waar je vervolgens aan vast zit.
Ik moet zeggen dat ik ook niet zo vaak meer spul doorverkoop, maar toch ergens fijn om de optie te hebben. Ik wilde Days Gone bijvoorbeeld eerst digitaal halen, maar na de wat lauwere reviews heb ik die toch op disc gehaald zodat ik deze meteen weer zou kunnen dooverkopen (uiteindelijk platinum gehaald, dus had niet gehoeven). Daarbij is digitaal volgens helemaal niet zoveel ingeburgerd als we allemaal denken. Vooral de echte mainstream koopt games nog massaal op schijf. Daar ligt denk ik ook de valkuil bij Stadia: je moet boven op het abonnement/de dienst een complete licentie aanschaffen waar je vervolgens aan vast zit.
Remote play grenst voor mij overigens wel aan onspeelbaar. Maar ook in de zin van zo wil ik niet spelen.
Doorverkoop heb ik tijd lang gedaan maar dat gezeik op marktplaats of in de game shop heb ik geen zin meer in. Daarnaast doe ik tegenwoordig een stuk langer met mijn games en tegen die tijd is waarde dusdanig laag dat doorverkoop teveel moeite is geworden tegenover wat het oplevert. Als een console vroeger aan het eind van zijn generatie was en ik verkocht deze dan waren de games vrijwel niets meer waard. Daarom maar digitaal. Spelen en als het klaar is nooit meer naar omkijken. Voor mij helemaal prima.
Doorverkoop heb ik tijd lang gedaan maar dat gezeik op marktplaats of in de game shop heb ik geen zin meer in. Daarnaast doe ik tegenwoordig een stuk langer met mijn games en tegen die tijd is waarde dusdanig laag dat doorverkoop teveel moeite is geworden tegenover wat het oplevert. Als een console vroeger aan het eind van zijn generatie was en ik verkocht deze dan waren de games vrijwel niets meer waard. Daarom maar digitaal. Spelen en als het klaar is nooit meer naar omkijken. Voor mij helemaal prima.
Dat durf ik te betwijfelen, in de US is de verkoop van digitale spellen ten opzicht van fysieke spellen voorbijgestreefd. Al in 2014! https://www.playstationli...hows-interesting-numbers/bram1984 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 21:51:
Daarbij is digitaal volgens helemaal niet zoveel ingeburgerd als we allemaal denken. Vooral de echte mainstream koopt games nog massaal op schijf.
Je hoeft de dienst niet aan te schaffen. Zonder te betalen voor de dienst krijg je een prima full-HD, 30fps ervaring! Ik heb niet eens een TV met een hogere resolutie.bram1984 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 21:51:
Daar ligt denk ik ook de valkuil bij Stadia: je moet boven op het abonnement/de dienst een complete licentie aanschaffen waar je vervolgens aan vast zit.
pilon schreef op donderdag 5 september 2019 @ 01:16:
[...]
Dat durf ik te betwijfelen, in de US is de verkoop van digitale spellen ten opzicht van fysieke spellen voorbijgestreefd. Al in 2014! https://www.playstationli...hows-interesting-numbers/
[...]
Je hoeft de dienst niet aan te schaffen. Zonder te betalen voor de dienst krijg je een prima full-HD, 30fps ervaring! Ik heb niet eens een TV met een hogere resolutie.
Of course, the data takes into account mobile games, DLC content, digital subscriptions
Ik ben het niet met je eens dat ‘online’ gamen bepaald of je wel of geen hardcore gamer bent.bram1984 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:39:
[...]
Wat ben je met me oneens? Dat ik mezelf niet als een hardcore gamer zie of dat ik niet vaak online speel?
En ja, kans is aanzienlijk dat ik mijn PS4 straks verkoop en een day one PS5 haal.
————
Verder geloof ik ook dat jij absoluut niet de enige(ste? Stom nederlands
En ja ik verwacht dus ook dat het voor genoeg mensen goed genoeg zal zijn. Ik verwacht ook genoeg mensen die veeleisend zijn en het daardoor niet goed genoeg vinden. Of mensen die het slecht vinden maar dan wifi signaal krijgen van een 10 jaar oude sitecom of in een studentenflat waar alle kanalen overbelast zijn.
Verder vertrouwen in google. Tuurlijk genoeg zaken die gecancelled zijn maar ook genoeg die al jarenlang werken. En sony, ms en nintendo kappen er allemaal mee als er geen winst te halen is. Ik geef hier google het voordeel van de twijfel.
Data limieten? Tsja hoe naar dat ook is, is niet google’s probleem, hell misschien worden ze wel zelf isp om het op te lossen
Neem ik het zelf? Tsja ik wil toch al een chromecast ultra en ik vind nieuwe dingen wel leuk. Bevalt het niet of niet goed genoeg dan terug naar gratis variant en dan weer betaald als ik het meer ga gebruiken. Of als het echt niets joypad dan verkopen (of gebruiken op pc ofzo).
En ja trekt google toch de stekker eruit? Dan uithuilen en terug naar hardware (of shadow
Als je veel games zou hebben dan is het vervelend, helemaal mochten er exclusives zijn. Maar als die games echt goed zijn komen ze toch wel naar andere platformen. (Sonic was ooit sega exclusive, mario kan je op telefoon spelen, crash en spyro op xbox etc etc).
En ook als steam* stopt ben ik ook een hoop kwijt zelfde met console digital games. Nothing is forever....
(Steam library kan je backuppen ik weet het, maar denk dat weinig mensen de moeite doen om tientallen of vaker honderder games te backuppen, en de backups dan bij te houden, checken etc etc)
10 second ninja DONE
Op de PS4 alleen is de verkoop van digitale games die van de fysieke inmiddels ook gepasseerd
Oftewel, mainstream is niet meer fysiek, maar digitaal
Er is al jarenlang een dalende trend van fysieke games te zien. Overigens doe ik zelf ongeveer 50/50 de laatste jaren, afhankelijk van hoeveel zin ik heb in gemak
https://www.pocket-lint.c...25-sony-ps4-digital-sales
https://www.ccn.com/plays...e-physical-thats-a-first/
Verbaasd me niets die cijfers. Ik vond zelf vroeger naar ‘de stad gaan’ om te winkelen maar lastig,kinderen die nu/de laatste 5-10 jaar (waarschijnlijk wel meer) opgegroeid zijn zullen dat wsl nog veel meer hebben. Mijn eigen kids zeiden ook al vaak als er iets niet in een fysieke winkel was ‘bestel je het toch van internet?’
Qua gaming zal toch een hoop met phone of tablet hun eerste game ervaring hebben dus dan lijkt fysiek me idd maar lastig voor hun (oftewel groot stadia nadeel al gelijk niet van toepassing).
Qua gaming zal toch een hoop met phone of tablet hun eerste game ervaring hebben dus dan lijkt fysiek me idd maar lastig voor hun (oftewel groot stadia nadeel al gelijk niet van toepassing).
10 second ninja DONE
@Sagat Dat heb ook nergens gezegd volgens mij? Heeft weinig met elkaar te maken. Je kan ook 1 uur per week online gamen.
Interessant, dat wist ik niet. Ik denk alleen wel dat er een nuance in zit. Ik vraag me af wat de cijfers voor nieuwe releases zijn. Ik denk dat die namelijk nog wel grotendeels fysiek worden gekocht. Ik bedoel: je bent eerder geneigd iets van 1 of 2 tientjes digitaal te kopen (The Witcher 3 staat nu voor € 8,99 in de PS Store, om een voorbeeld te noemen) dan een nieuwe release. Een nieuwe release kost je gewoon € 70,- in de PS Store terwijl je met een beetje zoeken voor 5 tientjes een fysieke versie hebt. Ik weet nog niet wat Google gaat vragen, maar ik kan me niet voorstellen dat zij veel lager gaan zitten en dan wordt het een duur geintje als we het puur over nieuwe releases hebben.Denman schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:11:
[...]
Op de PS4 alleen is de verkoop van digitale games die van de fysieke inmiddels ook gepasseerd
Oftewel, mainstream is niet meer fysiek, maar digitaal
Er is al jarenlang een dalende trend van fysieke games te zien. Overigens doe ik zelf ongeveer 50/50 de laatste jaren, afhankelijk van hoeveel zin ik heb in gemak
https://www.pocket-lint.c...25-sony-ps4-digital-sales
https://www.ccn.com/plays...e-physical-thats-a-first/
aah, de digitaal vs fysiek discussie, die komt nooit terug 
Als de Stadia dingen gaat supporten als:
Uplay+
Origin Prime
etc
dan heb ik zeker interesse. Vooral als het niks extras gaat kosten bovenop de kosten van een Uplay+ of Origin Prime.
En ja ik weet het, kom maar langs mensen met "omg origin is kut, EA is das Satan! Uplay is het slechtste van de wereld" etc. Veel plezier ermeer
Uplay+
Origin Prime
etc
dan heb ik zeker interesse. Vooral als het niks extras gaat kosten bovenop de kosten van een Uplay+ of Origin Prime.
En ja ik weet het, kom maar langs mensen met "omg origin is kut, EA is das Satan! Uplay is het slechtste van de wereld" etc. Veel plezier ermeer
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ben te lui om je quote te zoeken (vanaf mobiel dit), maar het was iets als ‘ik vind mezelf geen hardcore gamer, speel bijna niet online’ daarmee komt het op mij iig over dat je daarmee een verband wil aangeven.bram1984 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:36:
@Sagat Dat heb ook nergens gezegd volgens mij? Heeft weinig met elkaar te maken. Je kan ook 1 uur per week online gamen.
[...]
Interessant, dat wist ik niet. Ik denk alleen wel dat er een nuance in zit. Ik vraag me af wat de cijfers voor nieuwe releases zijn. Ik denk dat die namelijk nog wel grotendeels fysiek worden gekocht. Ik bedoel: je bent eerder geneigd iets van 1 of 2 tientjes digitaal te kopen (The Witcher 3 staat nu voor € 8,99 in de PS Store, om een voorbeeld te noemen) dan een nieuwe release. Een nieuwe release kost je gewoon € 70,- in de PS Store terwijl je met een beetje zoeken voor 5 tientjes een fysieke versie hebt. Ik weet nog niet wat Google gaat vragen, maar ik kan me niet voorstellen dat zij veel lager gaan zitten en dan wordt het een duur geintje als we het puur over nieuwe releases hebben.
Boeit mij verder ook niet en verder ot. Pm maar als je er nog verder op wil reageren.
Met uitzondering dan dat ik verwacht dat juist voor de casual gamers stadia interresant kan zijn. Helemaal icm met een ‘all you can play’ store sanenwerking/abbo.
En in sommige situaties zelfs ook nog voor hardcore gamers.
Maar dan als extra platform, net zoals ik vind dat je als hardcore gamer juist multiplatform gamer moet zijn om zo alle toppers optimaal te kunnen spelen ongeacht exclusiviteit of slechte port. Maar ook dat is een andere en ot discussie.
10 second ninja DONE
@Sagat Ah nee. Ik zei: ik speel ook niet online. Dus het een had niks direct met het ander te maken.
Grootste manco van PlayStation Remote Play is altijd de video-encoding geweest: de PS4 (en ook de PS3) zijn nét niet krachtig genoeg om het beeld realtime zonder vertraging naar h.264/265 te coderen en het te versturen. Daar ontstaat het grootste deel van de vertraging, de stottering en de degradatie van beeldkwaliteit.bram1984 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 21:14:
[...]
Uiteraard en daar heb je helemaal gelijk in. Maar het blijft wel gewoon simpele natuurkunde hè. Het is streaming. Het is PS4's Remote Play (wat ik overigens echt compleet kut vindt spelen en dan zit ik op mijn eigen thuis netwerk), maar dan via hele krachtige servers.
De PS4 heeft overigens wel hardwareversnelling voor de encoding, maar blijkbaar nog niet voldoende snel.
Geen idee wat Google voor Stadia heeft ingericht, maar Shadow heeft dedicated video-encoders aan hun hardware hangen (de GTX1080/P5000 die je krijgt wordt dus niet ingezet voor encoding).
kan ik met mijn oude laptop van 6 jaar geleden probleemloos spellen afspelen met google stadia? heb ik nog minimum specs nodig? of is een goede internetverbinding voldoende?
In theorie: als je laptop moeiteloos 1080P youtube kan afspelen zal het wel goedkomen.Hamazaki schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:45:
kan ik met mijn oude laptop van 6 jaar geleden probleemloos spellen afspelen met google stadia? heb ik nog minimum specs nodig? of is een goede internetverbinding voldoende?
officieel zijn er noog geen requirements vrijgegeven.
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
Ja, ik twijfel er ook niet aan dat Stadia veel beter zal werken dan Remote Play, maar het was meer een voorbeeld om aan te tonen hoe streaming werkt.Heroic_Nonsense schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:21:
[...]
Grootste manco van PlayStation Remote Play is altijd de video-encoding geweest: de PS4 (en ook de PS3) zijn nét niet krachtig genoeg om het beeld realtime zonder vertraging naar h.264/265 te coderen en het te versturen. Daar ontstaat het grootste deel van de vertraging, de stottering en de degradatie van beeldkwaliteit.
De PS4 heeft overigens wel hardwareversnelling voor de encoding, maar blijkbaar nog niet voldoende snel.
Geen idee wat Google voor Stadia heeft ingericht, maar Shadow heeft dedicated video-encoders aan hun hardware hangen (de GTX1080/P5000 die je krijgt wordt dus niet ingezet voor encoding).
uplay+ is indedaad ruk. juist uplay+ genomen voor anno 1800 blijkt: Is hij opeens niet meer beschikbaar voor uplay+. uplay suckscorset schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:41:
aah, de digitaal vs fysiek discussie, die komt nooit terug
Uplay+
Origin Prime
etc
mark777 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:39:
[...]
uplay+ is indedaad ruk. juist uplay+ genomen voor anno 1800 blijkt: Is hij opeens niet meer beschikbaar voor uplay+. uplay sucks
offtopic:
Dit is gedaan omdat er een technisch probleem is met de Uplay+-versie van de game. Anno 1800 komt later alsnog naar UPlay+
Bron
Dit is gedaan omdat er een technisch probleem is met de Uplay+-versie van de game. Anno 1800 komt later alsnog naar UPlay+
Bron
Juist dat idd...Sagat schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:53:
[...]
Met uitzondering dan dat ik verwacht dat juist voor de casual gamers stadia interresant kan zijn. Helemaal icm met een ‘all you can play’ store sanenwerking/abbo.
Ik zie mezelf als een casual gamer, 37, getrouwd, kind, voltijdse baan en anderhalf uur enkel traject dus laat thuis: gamen doe ik op weekavonden nagenoeg niet, en in het weekend... ruw geschat één weekend op 2 en dan gaat het over wat uurtjes in de avond op zaterdag en eventueel wat langer op zondag...
Voor mij is Stadia ideaal.
Ik hoef geen top-of-the-line 120fps "alles op ultra kunnen zetten" game-rig... Dat kost me véél te veel dan dat het me waard is voor m'n gebruik en is bovendien na 2 à 3 jaar voorbijgestreefd qua prestaties en kan je weer beginnen upgraden.
Leuk als dat je hobby is natuurlijk en moest ik er tijd voor hebben zou ik het misschien ook doen maar als het een sporadisch tijdverdrijf is, is het wat gek om daar zoveel geld naar te gooien.
Een formule als Stadia lijkt me voor mij dus perfect.
Ik ga dan ook niet twijfelen en haal het in huis, kans is groot dat het aan mijn vereisten voldoet als niet-hardcore-gamer en zo niet: ben ik slechts 129 euro kwijt aan een controller die ik nog kan gebruiken op mijn laptop voor lokale games, en een Chromecast Ultra die ik ook nog kan gebruiken dus voor mij is het echt een no-brainer.
[ Voor 28% gewijzigd door PinusRigida op 11-09-2019 16:09 ]
Voor mij was het ook een no-brainer. Vroeger voor de start van een eigen onderneming en kinderen kon ik mijzelf wel een redelijk hardcore gamer noemen. Nu de 30 gepasseerd en geen tijd meer om zoveel te spelen dus ook al jaren geen dedicated rig meer.PinusRigida schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:54:
[...]
Juist dat idd...
Ik zie mezelf als een casual gamer, 37, getrouwd, kind, voltijdse baan en anderhalf uur enkel traject dus laat thuis: gamen doe ik op weekavonden nagenoeg niet, en in het weekend... ruw geschat één weekend op 2 en dan gaat het over wat uurtjes in de avond op zaterdag en eventueel wat langer op zondag...
Voor mij is Stadia ideaal.
Ik hoef geen top-of-the-line 120fps "alles op ultra kunnen zetten" game-rig... Dat kost me véél te veel dan dat het me waard is voor m'n gebruik en is bovendien na 2 à 3 jaar voorbijgestreefd qua prestaties en kan je weer beginnen upgraden.
Leuk als dat je hobby is natuurlijk en moest ik er tijd voor hebben zou ik het misschien ook doen maar als het een sporadisch tijdverdrijf is, is het wat gek om daar zoveel geld naar te gooien.
Een formule als Stadia lijkt me voor mij dus perfect.
Ik ga dan ook niet twijfelen en haal het in huis, kans is groot dat het aan mijn vereisten voldoet als niet-hardcore-gamer en zo niet: ben ik slechts 129 euro kwijt aan een controller die ik nog kan gebruiken op mijn laptop voor lokale games, en een Chromecast Ultra die ik ook nog kan gebruiken dus voor mij is het echt een no-brainer.
Met stadia hoop ik gewoon af en toe na een lange dag neer te kunnen ploffen op de bank en lekker zonder gezeik van updates etc te kunnen gamen. En werkt het uiteindelijk niet dan jammer. Verkoop ik de controller en hou ik er een chrome cast ultra aan over.
Wat ik me nu afvraag; ik zou geïnteresseerd zijn om Football Manager via Google Stadia te spelen. Nu kan ik hem kopen direct in Steam, in een fysieke winkel of bijv. bij Bol.com, en zelfs bij keyshops. Kunnen die dan allemaal gewoon ook met Stadia gebruikt worden? Zou jammer zijn als je dan per ongeluk de verkeerde versie kocht en die niet werkt.
En het is vast al eerder opgemerkt, maar met een controller + de CC ultra, is de aanschaf dus eigenlijk al betaald. Als je deze 2 dingen los in huis haalt, ben je net zoveel kwijt.
En het is vast al eerder opgemerkt, maar met een controller + de CC ultra, is de aanschaf dus eigenlijk al betaald. Als je deze 2 dingen los in huis haalt, ben je net zoveel kwijt.
[ Voor 20% gewijzigd door Jorgen op 11-09-2019 23:21 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Het lijkt me dat er een aparte Stadia-store komt waar je de spellen kan kopen. Niet elk Steam spel is tenslotte te gebruiken op Stadia, en ik ga er vanuit dat Google ook een percentage van de verkoopprijs wilt ontvangen; dat is tenslotte (een deel van) het verdien-model.Jorgen schreef op woensdag 11 september 2019 @ 23:19:
Wat ik me nu afvraag; ik zou geïnteresseerd zijn om Football Manager via Google Stadia te spelen. Nu kan ik hem kopen direct in Steam, in een fysieke winkel of bijv. bij Bol.com, en zelfs bij keyshops. Kunnen die dan allemaal gewoon ook met Stadia gebruikt worden? Zou jammer zijn als je dan per ongeluk de verkeerde versie kocht en die niet werkt.
Je moet Stadia meer zien als console, Als je een xbox game key haalt kan je die dan spelen op de PS4?Jorgen schreef op woensdag 11 september 2019 @ 23:19:
Stadia store gaat hoogstwaarschijnlijk online wanneer de founders edition verstuurd wordt.
Founders Edition is uitverkocht! Althans in Nederland en een groot deel van Europa. Nu is de Premiere Edition beschikbaar: https://store.google.com/product/stadia
Slim gedaan, gewoon een andere kleur controller en dan een nieuwe pre-order pakket ervan makenTuktop schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:28:
Founders Edition is uitverkocht! Althans in Nederland en een groot deel van Europa. Nu is de Premiere Edition beschikbaar: https://store.google.com/product/stadia
Ik zit nog steeds te wachten op titels zoals FIFA, dat zou ik de moeite waard vinden op Stadia. En of je mods kan toepassen op Football Manager.
Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM
Ik heb hem gister toevallig in een impuls besteld, nu lees ik dat de FE is uitverkocht.
Net op tijd dus
Net op tijd dus
[ Voor 15% gewijzigd door Euphanasia op 18-09-2019 17:33 ]
Welcome to the League of Draven
Ik ben vooral benieuwd of er veel sim spellen op komen, daar lijkt het me top voor.
Die speel ik liever op mijn laptop dan achter de tv.
Dan heb ik mijn ps4 (straks 5) voor racen, FIFA, actie spellen en kan ik op stadia bijvoorbeeld settlers en planet coaster goed draaien, want daar heb ik nu de pc niet voor en wil ik ook niet kopen naast de console.
En bij dit soort spellen is latency ook iets minder van belang.
Die speel ik liever op mijn laptop dan achter de tv.
Dan heb ik mijn ps4 (straks 5) voor racen, FIFA, actie spellen en kan ik op stadia bijvoorbeeld settlers en planet coaster goed draaien, want daar heb ik nu de pc niet voor en wil ik ook niet kopen naast de console.
En bij dit soort spellen is latency ook iets minder van belang.
[ Voor 8% gewijzigd door jongf7 op 18-09-2019 15:19 ]
Helaas, de stadia controller heeft geen Gyro controls 
Geen gyro is voor mij waarschijnlijk een No-Go, Kom met gyro goed mee met muis en keyboard gamers (snel en accuraat richten).
"confirmed that the Stadia Controller has no gyro controls. This shouldn’t come as too much of a surprise as it was never mentioned previously, but apparently, the feature wasn’t added for two main reasons. For one, not many developers were actually asking for the feature to use with their games. Further, Google wanted to keep costs down on the hardware to keep it accessible."
Bron
Eerder dacht ik dat ze dit niet ingebouwd hebben omdat je met gyro veel sneller lag ervaart dan met een stick. Maar dan zou je het ook merken met muis, dus dat zal het niet zijn.
Geen gyro is voor mij waarschijnlijk een No-Go, Kom met gyro goed mee met muis en keyboard gamers (snel en accuraat richten).
"confirmed that the Stadia Controller has no gyro controls. This shouldn’t come as too much of a surprise as it was never mentioned previously, but apparently, the feature wasn’t added for two main reasons. For one, not many developers were actually asking for the feature to use with their games. Further, Google wanted to keep costs down on the hardware to keep it accessible."
Bron
Eerder dacht ik dat ze dit niet ingebouwd hebben omdat je met gyro veel sneller lag ervaart dan met een stick. Maar dan zou je het ook merken met muis, dus dat zal het niet zijn.
@2green , welke spellen gebruiken dit die ook op Stadia komen?
Dan gebruik je toch gewoon een muis?2green schreef op donderdag 26 september 2019 @ 09:49:
Helaas, de stadia controller heeft geen Gyro controls
Bron
Dat werkt alleen echt lekker aan een bureau.
ja dat is waarbram1984 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:40:
[...]
Dat werkt alleen echt lekker aan een bureau.
probleem van stadia is dat er nog niet echt leuke rts sim spellen bij zitten. Geen civilization en geen Anno....
Wil de controller alleen vanaf de bank gebruiken, dan vind ik een muis onprettig.
Achter een pc zou ik inderdaad kiezen voor een muis, maar verwacht dat weinig te gebruiken.
Terechte vraag, maar ik draaide die vraag juist om voor mijzelf. Onderstaand mijn gedachten.JDFS schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:17:
@2green , welke spellen gebruiken dit die ook op Stadia komen?
Hoeveel games worden nu niet geleverd met Gyro omdat Stadia het niet ondersteund?
Stadia is een nieuw platform dat ook muis + keyboard ondersteund, is auto aim dan nog voldoende?
Vereist crossplatform gaming niet meer dan alleen auto-aim?
Stadia had gyro standaard in kunnen bouwen zoals Steam dit doet (werkt altijd).
Games hebben dan geen aanpassingen nodig, tenzij ze iets bijzonders willen.
Alleen xbox heeft geen gyro
Playstation, Nintendo en Steam hebben wel gyro.
Het is vrijwel zeker dat de komende xbox controller wel gyro ondersteund.
Is de stadia controller wel toekomst bestendig zonder gyro?
Google heeft gyro overwogen, maar besloten (nog) niet te doen
Gaat Google alsnog een controller met gyro uitbrengen als de komende generatie consoles er is?
Volgens het artikel willen ze tenslotte de kosten nu laag houden?
Moet er zelf niet meer aan denken zonder gyro crossplatform te gamen.
[ Voor 90% gewijzigd door 2green op 26-09-2019 14:50 ]
Moeten we niet vragen wat je precies met een gyro controller kan? Is dat net zoiets als bij de eerste Wii? Dat kan toch nooit fijn gamen, buiten wat Nintendo spellen om?2green schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:55:
[...]
Terechte vraag, maar ik draaide die vraag juist om. Onderstaand mijn gedachten.
Hoeveel games worden nu niet geleverd met Gyro omdat Stadia het niet vereist?
Stadia is een nieuw platform dat ook muis + keyboard ondersteund, is auto aim dan nog voldoende?
Stadia had gyro standaard in kunnen bouwen zoals Steam dit doet (werkt altijd).
Games hebben dan geen aanpassingen nodig, tenzij ze iets bijzonders willen.
Alleen xbox controller heeft geen gyro
Playstation, Nintendo en Steam hebben wel gyro.
Het is vrijwel zeker dat de komende xbox controller wel gyro ondersteund.
Is de stadia controller wel toekomst bestendig zonder gyro?
Google heeft gyro overwogen, maar besloten (nog) niet te doen
Gaat Google alsnog een controller met gyro uitbrengen als de komende generatie consoles er is?
Volgens het artikel willen ze tenslotte de kosten nu laag houden?
Moet er nu niet meer aan denken met een controller zonder gyro te gamen tegen Muis spelers. Kom nu nog redelijk mee in cross platform games, maar game ook maar relatief weinig.
Gyro is op de laatste generatie platform veel nauwkeuriger geworden (Playstation, Nintendo en Steam controllers).barrymossel schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:50:
[...]
Moeten we niet vragen wat je precies met een gyro controller kan? Is dat net zoiets als bij de eerste Wii? Dat kan toch nooit fijn gamen, buiten wat Nintendo spellen om?
In zijn eenvoudigste vorm te vergelijken met een zeer nauwkeurige airmuis. Maar Gyroscope en accelerometer sensoren bieden veel meer opties dan dat.
Doordat gyro een grotere bewegingszone biedt dan een stick, kun je hiermee veel nauwkeuriger en sneller bewegen (vergelijkbaar met een muis en grote game muismat).
handig voor snelle headshots, auto sturen, snel gebouwen selecteren in sims, alleen met je hoofd om hoeken leunen, andere speciale moves activeren of zelfs coördineren.
Uiteraard zijn er veel en veel meer toepassingen, helemaal omdat ik nu alleen de toepassingen noem over twee assen.
[ Voor 85% gewijzigd door 2green op 26-09-2019 15:29 ]
Dan snap ik Google wel. Niche. Past ook niet in het multi-screen verhaal. En dat deze controller het niet kan zegt geen flikker. In principe is het zo toegepast in de Google Stadia setting. Dus wellicht in de toekomst als er vraag naar is (die er nu onder de casual gamer niet is). Mooie is dat Stadia zich op alles kan aanpassen hè.2green schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:55:
[...]
Gyro is op de laatste generatie platform veel nauwkeuriger geworden (Playstation, Nintendo en Steam controllers).
In zijn eenvoudigste vorm te vergelijken met een zeer nauwkeurige airmuis. Maar Gyroscope en accelerometer sensoren bieden veel meer opties dan dat.
Doordat gyro een grotere bewegingszone biedt dan een stick, kun je hiermee veel nauwkeuriger en sneller bewegen (vergelijkbaar met een muis en grote game muismat).
handig voor snelle headshots, auto sturen, snel gebouwen selecteren in sims, alleen met je hoofd om hoeken leunen, andere speciale moves activeren of zelfs coördineren.
Uiteraard zijn er veel en veel meer toepassingen, helemaal omdat ik nu alleen de toepassingen noem over twee assen.
Niche? vrijwel iedere first person shooter gamer die ik (online) ken en erover kan beschikken gebruikt het ook.barrymossel schreef op donderdag 26 september 2019 @ 20:35:
[...]
Dan snap ik Google wel. Niche. Past ook niet in het multi-screen verhaal. En dat deze controller het niet kan zegt geen flikker. In principe is het zo toegepast in de Google Stadia setting. Dus wellicht in de toekomst als er vraag naar is (die er nu onder de casual gamer niet is). Mooie is dat Stadia zich op alles kan aanpassen hè.
En waaruit blijkt dat Stadia alleen voor de casual gamer bedoelt is?
Stadia kan het wel even in de setting aanpassen, maar zonder nieuwe controller heb je daar dus niets aan.
Alle gamers die jij kent zijn niche ja. Het feit dat iedere hardcore gamer jankt over latency betekent voor mij dat dat niet de doelgroep is.2green schreef op donderdag 26 september 2019 @ 20:44:
[...]
Niche? vrijwel iedere first person shooter gamer die ik (online) ken en erover kan beschikken gebruikt het ook.
En waaruit blijkt dat Stadia alleen voor de casual gamer bedoeld is?
Stadia kan het wel even in de setting aanpassen, maar zonder nieuwe controller heb je daar dus niets aan.
En ja, als dat echt een behoefte gaat zijn voor het grote publiek (daar doet Google genoeg onderzoek naar) dan komt er een nieuwe controller.
Ik had er in ieder geval nog nooit (buiten Nintendo) van gehoord.
Welke hardcore gamer jankt er eigenlijk over latency en speelt toch op een game console, met draadloze controller, op een huiskamer tv?barrymossel schreef op donderdag 26 september 2019 @ 21:21:
[...]
Alle gamers die jij kent zijn niche ja. Het feit dat iedere hardcore gamer jankt over latency betekent voor mij dat dat niet de doelgroep is.
En ja, als dat echt een behoefte gaat zijn voor het grote publiek (daar doet Google genoeg onderzoek naar) dan komt er een nieuwe controller.
Ik had er in ieder geval nog nooit (buiten Nintendo) van gehoord.
Denk ook dat het onder console gamers nog steeds relatief weinig gebruikt wordt, maar vraag mij af of het niet noodzakelijk is met de huidige, maar vooral ook komende generatie
game platforms waar stadia bij hoort. Nu crossplatform games en vooral battle royal games veel massaler worden omdat we machines krijgen die dat aankunnen. Met veel meer muis gamers versus controller gamers heb je dat voordeel nodig.
Denk ook niet dat we kunnen stellen dat casual gamers het leuk vinden om een groot nadeel te hebben t.o.v. gamers die toevallig wel gyro op hun controller hebben. Met name Nintendo en Steam gamers, maar ook PlayStation die het beperkt toepast.
Nintendo, Steam en Sony zullen vast meer voor ogen hebben dan alleen een niche markt voor hun gyro enabled controllers. Had trouwens gelezen dat Microsoft ook gyro krijgt in de komende console. Dus ze verwachten vast meer.
Zou Nintendo dan toch voor hardcore gamers zijn met hun gyro controllers
[ Voor 31% gewijzigd door 2green op 27-09-2019 07:51 ]
Google zal vast de overweging hebben gemaakt om wel of geen gyro-sensor in hun controller te doen.
Wellicht dat ze zagen dat te weinig developers waarmee ze in zee zijn gegaan er daadwerkelijk gebruik van maken, of dat de vraag bij - inderdaad - de huidige generatie consoles nog relatief laag is.
Misschien een gemiste kans, maar ook wel weer een mooie feature om op een later moment uit te brengen met een vernieuwde versie van de controller. Het zou me niets verbazen als Stadia zich op een dergelijke manier blijft evolueren als een 'fluide, generatie-loze cloud console'.
Wellicht dat ze zagen dat te weinig developers waarmee ze in zee zijn gegaan er daadwerkelijk gebruik van maken, of dat de vraag bij - inderdaad - de huidige generatie consoles nog relatief laag is.
Misschien een gemiste kans, maar ook wel weer een mooie feature om op een later moment uit te brengen met een vernieuwde versie van de controller. Het zou me niets verbazen als Stadia zich op een dergelijke manier blijft evolueren als een 'fluide, generatie-loze cloud console'.
Ik ben echt benieuwd of Google, Stadia wel blijft ontwikkelen. Dacht er over na om een Founders edition te halen maar toch maar van gedachte veranderd. Wat blijkt er gaan geruchten dat de Stadia gaat werken in NVIDIA Shield. NVIDIA Shield heeft al Chromecase functionaliteiten, het schijnt ook zo te zijn dat Google Stadia meegeleverd wordt met Philips "Premium" TVs. Het staat nog erg in de kinderschoenen en kijk daarom ook uit wanneer het gereleased wordt. Hopelijk dat het niet een gefaald product gaat worden zoals eerdere producten en services van Google, zie deze links:
- https://www.digitalinform...roducts-and-services.html.
- https://killedbygoogle.com/
Als het gaat falen, wat gaat er met de games die je gekocht heb? Met NVIDIA Shield kan je nog terug vallen op Steam, hoe zit dat met Google Stadia?
Als het gaat falen, wat gaat er met de games die je gekocht heb? Met NVIDIA Shield kan je nog terug vallen op Steam, hoe zit dat met Google Stadia?
Als als als.... Een glazen bol biedt dan meer inzicht in de toekomst.
Het is eigenlijk bedoeld om er over na te denken, dus beter even afwachten na de release. Tegen die tijd weten we ook of de NVIDIA met een nieuwe Shield komt en of die Stadia steunt of niet.
Dacht dat Nvidia zijn eigen streaming dienst had geforce nowJamuraan123 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 09:37:
Het is eigenlijk bedoeld om er over na te denken, dus beter even afwachten na de release. Tegen die tijd weten we ook of de NVIDIA met een nieuwe Shield komt en of die Stadia steunt of niet.
Ja klopt hebben ze ook, ook kan je Chromecast functionaliteiten gebruiken op de NVIDIA Shield, wellicht dat het ook gaat werken met Stadia.
Daar is 'ie weer, het killedbygoogle.com-argumentJamuraan123 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 09:00:
Ik ben echt benieuwd of Google, Stadia wel blijft ontwikkelen. Dacht er over na om een Founders edition te halen maar toch maar van gedachte veranderd. Wat blijkt er gaan geruchten dat de Stadia gaat werken in NVIDIA Shield. NVIDIA Shield heeft al Chromecase functionaliteiten, het schijnt ook zo te zijn dat Google Stadia meegeleverd wordt met Philips "Premium" TVs. Het staat nog erg in de kinderschoenen en kijk daarom ook uit wanneer het gereleased wordt. Hopelijk dat het niet een gefaald product gaat worden zoals eerdere producten en services van Google, zie deze links:
Als Stadia faalt, ben je zeer waarschijnlijk je games kwijt. Als je geen vertrouwen hebt in Google om Stadia tot een succes te maken, is het - in elk geval in eerste instantie - niks voor jou.
De kans dat Nvidia hardware Stadia gaat ondersteunen lijkt me miniem, in elk geval zolang Geforce Now bestaat. Edit: interessant genoeg lees ik nu inderdaad geruchten over nieuwe Shield hardware die Stadia zou gaan supporten. Ben benieuwd!
[ Voor 4% gewijzigd door Tuktop op 28-09-2019 11:10 ]
Als ik me daar allemaal zorgen om moet gaan maken, games zijn ontspanning hoor, ga ik me echt niet druk om maken.Jamuraan123 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 09:00:
Ik heb in mijn leven vele vele tientallen spellen gekocht die ik nu niet meer kan spelen.
Heb er ook weinig behoefte aan om nu nog Tomb Raider 1 te spelen overigens. En heb nog wat Xbox spellen liggen en PS3 spellen en beide consoles heb ik al lang niet meer. Enige spellen die ik nog wél zou kunnen spelen zijn de msx spellen, msx staat nog op zolder namelijk, maar of de cassettes het nog doen, geen idee.
Als je je snel zorgen maakt moet je bij geen enkel nieuw platform instappen en eerst 5 jaar wachten of het blijft bestaan.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
precies ik maak er ook niet druk om. Het geeft vertrouwen dat andere partijen er ook met Stadia meegaan zoals Nvidia en uplayFlagg schreef op zondag 29 september 2019 @ 19:03:
[...]
Als ik me daar allemaal zorgen om moet gaan maken, games zijn ontspanning hoor, ga ik me echt niet druk om maken.
Ik heb in mijn leven vele vele tientallen spellen gekocht die ik nu niet meer kan spelen.
Heb er ook weinig behoefte aan om nu nog Tomb Raider 1 te spelen overigens. En heb nog wat Xbox spellen liggen en PS3 spellen en beide consoles heb ik al lang niet meer. Enige spellen die ik nog wél zou kunnen spelen zijn de msx spellen, msx staat nog op zolder namelijk, maar of de cassettes het nog doen, geen idee.![]()
Als je je snel zorgen maakt moet je bij geen enkel nieuw platform instappen en eerst 5 jaar wachten of het blijft bestaan.
Volgend jaar gaat het jaar van het streaming worden, PS Now heeft vandaag aangekondigd de prijzen te verlagen en ook heeft het wat top games aangekondigd. Let the battle of the game streaming begins wanneer Stadia uitkomt. Kijk ook erg uit naar Playstation 5, wat zij gaan doen.
Voor Stadia betaal je nog steeds voor de game (krijg 1 gratis game per maand bij een abonnement), terwijl je met xCloud, GeForce Now en PS Now een vaste prijs betaald en heel veel spellen gelijk krijgt. Het voordeel van GeForce Now is dat wanneer een game is die je op Steam, Battle.net of Uplay in bezit hebt, kun je hem tijdelijk bij GeForce Now installeren. Als Stadia ook deze functie krijgt kan het weleens heel interessant worden.
Voor Stadia betaal je nog steeds voor de game (krijg 1 gratis game per maand bij een abonnement), terwijl je met xCloud, GeForce Now en PS Now een vaste prijs betaald en heel veel spellen gelijk krijgt. Het voordeel van GeForce Now is dat wanneer een game is die je op Steam, Battle.net of Uplay in bezit hebt, kun je hem tijdelijk bij GeForce Now installeren. Als Stadia ook deze functie krijgt kan het weleens heel interessant worden.
PS Now en GamePass laten je de games echter downloaden, dus die hebben op dat gebied een significant voordeel.Jamuraan123 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:32:
Volgend jaar gaat het jaar van het streaming worden, PS Now heeft vandaag aangekondigd de prijzen te verlagen en ook heeft het wat top games aangekondigd. Let the battle of the game streaming begins wanneer Stadia uitkomt. Kijk ook erg uit naar Playstation 5, wat zij gaan doen.
Ik zie 2020 overigens niet het jaar van streaming worden. PS Now bestaat ook al een paar jaar. Ik denk dat het nog wel een paar jaar duurt voordat de mainstream hierop springt.
denk dat nvidia met google samen gaan werken aan stadia. geforce now zal wel ophouden te bestaan denk ik dan.
Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.
Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/
(Beschikbaar tot 31 december 2023)
Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.
Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/
(Beschikbaar tot 31 december 2023)
Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |