Ik quote @
Tuktop even
Ok, zal een poging wagen. Maar ik heb beslist geen zin in getouwtrek want nogmaals, ik hoef jou niet te overtuigen. Ik adviseer je af te wachten totdat gebleken is of de dienst zich heeft bewezen en dan je keuze te maken.
Denk dat dit ook voor jou van toepassing is.
En een factor 10 meer met een ps4 dan met stadia?
Bedoel je dan zaken als VR (wat ongetwijfeld ook komt wanneer stadia een succes gaat zijn) of films kijken ofzo?
Ik hou het even simpel en vergelijk alleen op games spelen.
Zeker het 'gratis' vind ik nog steeds raar, XBO en PS4 hebben al jaren gratis games, het is uiteindelijk welke games er in je straatje zitten dat pas iets 'niet verkeerd' maken.
Tsja de games en prijzen gaan het product maken of breken. En ja ook reclame.
Dat is waarom ik zelf ook
op dit moment de voorkeur geef aan shadow, stel dat stopt, dan kan ik alsnog een pc kopen of mijn huidige potatoe upgraden en gewoon vrolijk verder spelen. Maar als ik het positief bekijk en (en natuurlijk allemaal aannames dit he) uitga dat ik voor 10 euro per maand diverse games in 4k online, op acceptabel niveau kan spelen, ja dan vind ik dat absoluut interessant.
Als ik elk half uur games 30 seconden reclame MOET kijken, dan is het ook net zo snel niet interessant, maar goed zoiets lijkt me alleen voor de gratis variant, en dat is wat ik bijvoorbeeld bij spotify WEL accepteer, ik luister vaak dagen, soms weken alleen naar de radio of mijn eigen mp3tjes ipv naar spotify, dus dan vind ik 7.50 (ofzo) per maand best veel geld, en als ik dan toch wel spotify wil luisteren dan accepteer ik hun reclames.......
Ik kan me situaties en gamers voorstellen die ervoor zorgen dat mensen gratis dus ook goed genoeg vinden en ook dan de nadelen accepteren.
Ik pak mijn top 10 meest gespeelde games, stel de simpele vraag: is het nuttig over te stappen?
-Nee, want niemand speelt er.
-Nee, niet beschikbaar
-Nee, moet opnieuw beginnen
-Nee, teveel geld al reeds in huidige versie zitten
-Nee, exclusive op <apparaat>
Ok ok, wat dan voor als 'erbij'? Maar welke game moet ik dan spelen, die ik niet op XBO/PC/PS4/mobiel/xcloud/RDS kan spelen, die ik nu toch al heb?
Ik denk ook dat het voor de meeste bezitters van een ps4 of (recente) gamepc ook doorgaans niet heel erg interessant is. Maar juist voor de mensen zoals ik met een oude pc wel. Of voor mensen die de ene maand wel willen gamen en de andere maand niet, dan is af en toe 10 euro betalen logischer dan een ps4 voor 200-400 euro of een pc die buiten gamen voor vele nog maar zeer sporadisch gebruikt zal worden en deze tijd van smart phones en tablets.
En je verdere nee's, wederom aannames maar als ik in dit topic al kijk zijn er toch diverse mensen die wel interesse hebben, dus ik geloof absoluut dat er wel spelers zullen zijn. Is je favo game er niet? tsja als het een grote game is en stadia word populair dan zal die er wel komen.
opnieuw beginnen of er al te veel geld in hebben zitten.......uhm ok, maar dan blijf je ook bij je huidige ps4/xb1 en ga je niet naar een 5/scarlett?
exclusive games? dat geld voor alle platformen en niet alleen voor stadia, imho ook geen valide argument.
TLDR:
Stadia is
(zelfs als het goed blijkt te werken, wat op meerdere vlakken dus nog een zaak is van eerst zien dan geloven)
echt niet de heilige graal van het gamen, maar desalnietemin is het naar mijn mening een interessante toevoeging aan de keuzes die wij als gamer hebben.