• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:56

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Stylze schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 15:53:
Sorry hoor maar dat mensen hier denken dat google gaat adverteren door gameplay te onderbreken etc... Google is echt niet zo dom, dan zouden ze nooit een userbase krijgen, ook allemaal advertenties in de menu's zal al irritaties bij mensen opbrengen en gaan ze ook niet doen hoor. Ze zullen de abbo's, games verkoop etc gaan gebruiken voor inkomsten en misschien wat andere modellen wie weet maar ze gaan echt niet zo dom lopen adverteren dat het gamers juist weg zal halen van stadia..
In de gratis variant zullen ze echt wel wat moeten gaan doen met advertenties. En ze zullen wellicht “licht” beginnen en langzamerhand opbouwen. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 04-11 15:55
Sorry hoor maar dat mensen hier denken dat google gaat adverteren door gameplay te onderbreken etc... Google is echt niet zo dom, dan zouden ze nooit een userbase krijgen, ook allemaal advertenties in de menu's zal al irritaties bij mensen opbrengen en gaan ze ook niet doen hoor. Ze zullen de abbo's, games verkoop etc gaan gebruiken voor inkomsten en misschien wat andere modellen wie weet maar ze gaan echt niet zo dom lopen adverteren dat het gamers juist weg zal halen van stadia..
Het zal gaan net zoals bij youtube. Eerst gratis en weinig ads. later meer ads ook in de filmpjes zelf.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Net als dat ze inputlag helemaal weg gaan poetsen zeker? Hoe naïef kan je zijn zeg. :+

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:32
bram1984 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 20:03:
[...]

Net als dat ze inputlag helemaal weg gaan poetsen zeker? Hoe naïef kan je zijn zeg. :+
Ja want de afgelopen decennia zijn er geen baanbrekende technologische sprongen gemaakt smartass..
Het is een kwestie van tijd maar in de toekomst (als streaming daadwerkelijk de norm gaat worden) zullen ze er echt wel voor kunnen zorgen dat de input lag dusdanig onmerkbaar is dat zelfs pro gamers prima via streaming zullen kunnen gamen.

Playstation 5

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:14
mark777 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 18:15:
[...]

Het zal gaan net zoals bij youtube. Eerst gratis en weinig ads. later meer ads ook in de filmpjes zelf.
Jullie blijven vergeten dat Stadia Base niet gratis is. Je betaalt voor games. Als mensen betalen en dan alsnog ads te zien krijgen gaan ze in verzet (zie bijvoorbeeld TV's die ineens ads vertonen, of zelfs in Windows). En ook voor die verkopen krijgt Google dus betaald.
Wat denk je dat Google ontvangt voor een view van een advertentie (want niemand gaat op dat soort ads klikken)? En hoe vaak worden die ads vertoond per persoon? Laten we zeggen 1 euro per 1000 views. Om de 10 minuten een advertentie, dus 6 views per uur. Dan zou Google per 166 uur gamen per persoon een euro verdienen.
Hoe lang speel je gemiddeld een game? Geen idee, maar laten we voor het gemak zeggen 50 uur. Dan zou je dus 3 games moeten spelen en dan verdient Google een euro. Terwijl ze voor de verkoop van die games al 10% (ik doe maar een aanname, ik denk dat dat percentage een stuk hoger zal liggen) van 50 euro (dus 5 euro) hebben verdiend. In dit (zeer hypothetische) voorbeeld heeft Google met een percentage over de verkoop al 15 keer meer verdiend dan aan die advertenties die ervoor gaan zorgen dat veel mensen af gaan haken.

Ik ben er dus best wel van overtuigd dat ze geen in-game advertenties gaan inzetten... :)

• bram1984
Stylze schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 20:29:
[...]

Ja want de afgelopen decennia zijn er geen baanbrekende technologische sprongen gemaakt smartass..
Het is een kwestie van tijd maar in de toekomst (als streaming daadwerkelijk de norm gaat worden) zullen ze er echt wel voor kunnen zorgen dat de input lag dusdanig onmerkbaar is dat zelfs pro gamers prima via streaming zullen kunnen gamen.
Blijf vooral in je bubbel zitten.

Google gaat niet adverteren in de "gratis" Stadia versie en inputlag gaan ze binnen 2 jaar compleet wegwerken.

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/1AIeYgwnqeBUxh6juu/giphy.gif

@barrymossel Kan je ook een berekening doen hoeveel games Google moet verkopen om winst te maken als 80% van de playerbase de gratis versie gebruikt? Laten we ook het onderhoud van de servers etc. niet vergeten.

• barrymossel
bram1984 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 20:56:
[...]

Google gaat niet adverteren in de "gratis" Stadia versie en inputlag gaan ze binnen 2 jaar compleet wegwerken.

[Afbeelding]

@barrymossel Kan je ook een berekening doen hoeveel games Google moet verkopen om winst te maken als 80% van de playerbase de gratis versie gebruikt? Laten we ook het onderhoud van de servers etc. niet vergeten.
Ik zeg helemaal niet dat Google met alleen de verkoop van games genoeg gaat verdienen. Er zijn sowieso meerdere redenen om gratis diensten op te zetten. Kijk bijvoorbeeld naar Google Docs.
Tsja, en dan denk ik aan data verzameling. Afhankelijkheid van Google. De verkoop van controllers. Gebruik van Android, Chrome of een Chromecast. De slimme mensen bij Google weten ongetwijfeld nog meer redenen op te noemen.

Maar verkijk je alsjeblieft niet op die paar centen die Google zou kunnen verdienen met wat advertenties in games. De aantallen die ze via YouTube, Google Search of het Google Display Netwerk halen zijn vele malen groter.

Denken jullie soms ook dat Google dadelijk op Google Homes na elke vraag/opdracht reclame laten horen? Persoonlijk gaat dat ding direct de deur uit...

• bram1984
@barrymossel Google Home is gewoon een device van het merk Google dat je aan moet schaffen, net als een TV en een smartphone. Als je straks met weet ik veel hoeveel miljoen mensen Stadia gaat streamen met een third party controller en je speelt bij wijze van spreken 4 games per jaar, dan kan dat onmogelijk winstgevend zijn.

• barrymossel
bram1984 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 21:11:
@barrymossel Google Home is gewoon een device van het merk Google dat je aan moet schaffen, net als een TV en een smartphone. Als je straks met weet ik veel hoeveel miljoen mensen Stadia gaat streamen met een third party controller en je speelt bij wijze van spreken 4 games per jaar, dan kan dat onmogelijk winstgevend zijn.
En met advertenties dus ook niet, zoals ik je net voor reken.
Wat verdient Google direct aan Android? Wat verdient Google direct aan haar vele diensten waar wel servers voor worden ingezet, maar waar geen advertenties worden getoond?
Nogmaals het gaat bij Google niet enkel en alleen om directe inkomsten. Er zijn zoveel andere strategische redenen te bedenken om Stadia eventueel.met (direct) verlies in te zetten. Denk anders eens aan het vergroten van marktaandeel op YouTube m.b.t. streamers (t.o.v. Twitch). Of dataverzameling op het gebied van gamebehoeften, zodat game publishers gerichter kunnen adverteren op Google kanalen t.o.v. ander kanalen.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Voor niets gaat de zon op. :) Over een goed jaar zullen we het weten. Ik gok dat ze het erg zwaar krijgen en niet kunnen concurreren met de traditionele consoles en de gebruikelijke pc gaming.

Zoals @bram1984 aangeeft zie ik geen enkel (financieel) voordeel van de Stadia op dit moment.

• mark777
Gaat google ook niet om financieel voordeel. Het is net als bij de supermarkt. Op het ene produckt maak je winst en op het ander verlies. het gaat om het totaal pakket

• Stylze
bram1984 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 20:56:
[...]

Gelukkig werk jij bij google en weet jij precies hoe ze het verdienmodel gaan inzetten :+ En ben jij een alleswetende die weet dat de inputlag niet verminderd kan worden. Kijk is naar het verleden, leer daarvan en denk dan nog is na wat ze allemaal kunnen gaan doen in de toekomst. Binnen enkele tientallen jaren is het internet uitgevonden en is het van ontzettend traag (enkele kb's per seconde) naar razendsnel gegaan(nu wordt circa 200 mb/s normaal gevonden) voor iedereen over de hele wereld. Maar een beetje input lag zouden ze in de nabije toekomst niet kunnen verminderen volgens jouw?

Lijkt me toch eerder dat jij in die "bubbel zit" de tijd staat niet stil vriend, adverteren tijdens het gamen weten ze inmiddels echt wel van dat de gamers stadia dan links laten liggen ook al is het gratis. Ze zullen zeer waarschijnlijk met andere innovatieve manieren komen om te verdienen aan stadia maar zullen de eerste jaren ook echt nog geen winst willen draaien maar vooral focusen op een consumers base opbouwen. Het Oogsten doen ze later wel. ;)

Tuurlijk moet nog blijken of het allemaal gaat werken maar imo onderschat je Google nogal.

Playstation 5

• barrymossel
Stylze schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 22:50:
[...]

Gelukkig werk jij bij google en weet jij precies hoe ze het verdienmodel gaan inzetten :+ En ben jij een alleswetende die weet dat de inputlag niet verminderd kan worden. Kijk es naar het verleden, leer daarvan en denk dan nog es na wat ze allemaal kunnen gaan doen in de toekomst. Binnen enkele tientallen jaren is het internet uitgevonden en is het van ontzettend traag (enkele kb's per seconde) naar razendsnel gegaan(nu wordt circa 200 mb/s normaal gevonden) voor iedereen over de hele wereld. Maar een beetje input lag zouden ze in de nabije toekomst niet kunnen verminderen volgens jouw?

Lijkt me toch eerder dat jij in die "bubbel zit" de tijd staat niet stil vriend, adverteren tijdens het gamen weten ze inmiddels echt wel van dat de gamers stadia dan links laten liggen ook al is het gratis. Ze zullen zeer waarschijnlijk met andere innovatieve manieren komen om te verdienen aan stadia maar zullen de eerste jaren ook echt nog geen winst willen draaien maar vooral focusen op een consumers base opbouwen. Het oogsten doen ze later wel. ;)

Tuurlijk moet nog blijken of het allemaal gaat werken maar imo onderschat je Google nogal.
Dit vind ik dus wel een beetje naïef. Zij beheren niet de lijnen van consument naar provider naar server (en terug). Daar gaan ze nu ook echt niet op vooruitlopen (en een grote investering doen op basis van niks). Ik denk dat het met de input lag allemaal wel mee gaat vallen (zeker bij de casual gamer), maar lag zal er altijd (ok, voorlopig) blijven bestaan omdat de data van consument naar datacenter moet en terug. En vooralsnog is dat niet instant. En dat zal ook echt niet (zonder de techniek te veranderen) zomaar veranderen...

En een dergelijke investering doen op basis van het vermoeden dat het in de komende decennia gaat verbeteren lijkt me niet echt slim (en des Googles).

Maar Google heeft dit allemaal goed getest. Heel veel mensen vonden het een goed plan (inclusief publishers en consumenten). Die input lag gaat voor normale mensen geen issue zijn. Anders was die stekker er allang uit getrokken (for the time being).

• Stylze
Ik zeg niet dat google de inputlag zelf gaat verbeteren he misschien dat dat wat verwarrend werd in mijn post maar doelde er meer op dat dit wel zal gebeuren in de toekomst. (maar daar heeft google natuurlijk weinig mee te maken)

Playstation 5

• barrymossel
En dus zal het nu ook echt wel (heeeeel) goed speelbaar zijn. Anders zouden ze hier echt niet mee door gaan.

Dit gaat wel of niet slagen door de juiste marketing. Zoals bij alle consoles en cloud gaming tot nu toe het geval is geweest. (En nogmaals, marketing is niet alleen reclame hè mensen).

• Stylze
Ja ik ben wel heel benieuwd wat er gaat gebeuren, het zou helemaal niks kunnen worden maar het zou ook de hele industrie op zijn kop kunnen gooien. Als je ook kijkt naar de demo's van de stadia press conference wat er allemaal mogelijk gaat zijn met gaming op deze manier bied het wel echt perspectief. Ik ga het sowieso wel een kans geven in ieder geval.

Playstation 5

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:09
We moeten het inderdaad afwachten, maar ik verwacht wel ads in het gratis abonnement. Niet voor of tijdens het gamen, maar wel in de Stadia Dashboard of Stadia Store. Meerdere display ads per scherm en de views tikken zo aan voor iemand die een beetje in de store aan het browsen is.

Aan de andere kant wordt Youtube nu volgens mij ook belangrijker door de integratie met Stadia, dus ook daarin zal Google meer inkomsten uit ads halen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• barrymossel
Raem schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:15:
We moeten het inderdaad afwachten, maar ik verwacht wel ads in het gratis abonnement. Niet voor of tijdens het gamen, maar wel in de Stadia Dashboard of Stadia Store. Meerdere display ads per scherm en de views tikken zo aan voor iemand die een beetje in de store aan het browsen is.

Aan de andere kant wordt Youtube nu volgens mij ook belangrijker door de integratie met Stadia, dus ook daarin zal Google meer inkomsten uit ads halen.
Amen!

Die ads in de store of het dashboard zou best eens kunnen (zoals ook in de Play Store gebeurt bijvoorbeeld). En waarom ook niet. Het is niet ten nadele van de dienst an sich. En die integratie van YouTube (en Google Assistant) op de Stadia controller geeft volgens mij al genoeg hints over wat Google (deels) voor ogen heeft.

• Stylze
Tja ik verw8 toch echt geen advertenties in het dashboard hoor zeker niet in het eerste jaar, dat laat het er toch een beetje cheap en geldwolverig uitzien dat risico willen ze niet lopen op het begin. Maar ze gaan stadia zo erg laten samensmelten met YouTube en het streamen/video's maken van gaming etc daar kunnen ze ook al veel geld mee verdienen als ze het goed doen.

Playstation 5

• bram1984
Stylze schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 22:50:
[...]

Gelukkig werk jij bij google en weet jij precies hoe ze het verdienmodel gaan inzetten :+ En ben jij een alleswetende die weet dat de inputlag niet verminderd kan worden. Kijk is naar het verleden, leer daarvan en denk dan nog is na wat ze allemaal kunnen gaan doen in de toekomst. Binnen enkele tientallen jaren is het internet uitgevonden en is het van ontzettend traag (enkele kb's per seconde) naar razendsnel gegaan(nu wordt circa 200 mb/s normaal gevonden) voor iedereen over de hele wereld. Maar een beetje input lag zouden ze in de nabije toekomst niet kunnen verminderen volgens jouw?

Lijkt me toch eerder dat jij in die "bubbel zit" de tijd staat niet stil vriend, adverteren tijdens het gamen weten ze inmiddels echt wel van dat de gamers stadia dan links laten liggen ook al is het gratis. Ze zullen zeer waarschijnlijk met andere innovatieve manieren komen om te verdienen aan stadia maar zullen de eerste jaren ook echt nog geen winst willen draaien maar vooral focusen op een consumers base opbouwen. Het Oogsten doen ze later wel. ;)

Voor iedereen over de hele wereld ja? Je hebt echt geen flauw benul hé. Zelfs in Nederland hebben we gebieden waar het internet ruk is en zelfs met een optimale bekabelde verbinding heb je aanzienlijk meer vertraging dan met een lokale console. En ja, dit gaan ze in de nabije toekomst niet oplossen want zelfs Google moet zich houden aan de wetten der natuurkunde. Een signaal dat heen en weer moet moet nu eenmaal heen en weer, zo simpel is het.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:38
Stylze schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:32:
Tja ik verw8 toch echt geen advertenties in het dashboard hoor zeker niet in het eerste jaar, dat laat het er toch een beetje cheap en geldwolverig uitzien dat risico willen ze niet lopen op het begin. Maar ze gaan stadia zo erg laten samensmelten met YouTube en het streamen/video's maken van gaming etc daar kunnen ze ook al veel geld mee verdienen als ze het goed doen.
Waar baseer je je verwachtingen op? Google draait letterlijk op advertentie-inkomsten, dus het lijkt me zeer sterk als ze dat risico (welk risico..?) niet zouden nemen ;)

The devil is in the details.

• renzo4000
  • Laatst online: 00:19
Er wordt in dit topic op een hoop zaken vooruit gelopen. Alles wat gezegd wordt door oa Bram, Stylze etc is allemaal speculatie. Er zit niks anders op dan te wachten wanneer stadia live gaat en we minimaal een jaar verder zijn om daadwerkelijk een oordeel te kunnen vellen.

Het lijkt er nu meer op een welles nietes discussie te worden waarbij een aantal tweakers vooral bezig zijn stadia op voorhand af te branden. Mi beetje zinloos en kinderachtig en een schreeuw om aandacht.

Ik heb mezelf ingeschreven voor stadia en ik ga het wel meemaken en daarna een oordeel vellen. Misschien een idee om dit topic vooral constructief te houden en meer op de inhoud te gaan discussiëren.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• barrymossel
Helemaal mee eens @renzo4000. Dat bij voorbaat afbranden lijkt ook een trend te zijn op YouTube. Heel veel gamers die precies hetzelfde filmpje maken met dezelfde argumenten. Ik denk dat we in November al heel veel gaan weten over het wel of niet functioneren van Stadia, maar ik geloof echt niet dat Google iets in de markt zet dat bij voorbaat door een onoverkomelijk probleem (input lag) niet kan slagen. Of die input lag gaat een non-issue zijn, of Google heeft toch een heel slim trucje bedacht om dit op te lossen. Ik gok het eerste.

• bram1984
renzo4000 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 12:16:
Er wordt in dit topic op een hoop zaken vooruit gelopen. Alles wat gezegd wordt door oa Bram, Stylze etc is allemaal speculatie. Er zit niks anders op dan te wachten wanneer stadia live gaat en we minimaal een jaar verder zijn om daadwerkelijk een oordeel te kunnen vellen.

Het lijkt er nu meer op een welles nietes discussie te worden waarbij een aantal tweakers vooral bezig zijn stadia op voorhand af te branden. Mi beetje zinloos en kinderachtig en een schreeuw om aandacht.

Ik heb mezelf ingeschreven voor stadia en ik ga het wel meemaken en daarna een oordeel vellen. Misschien een idee om dit topic vooral constructief te houden en meer op de inhoud te gaan discussiëren.
Het enige waar ik over speculeer is of er advertenties komen. Hoe ik er voor de rest in sta is puur gebaseerd op wat er tot nu toe bekend is (gemaakt).

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-10 20:05
Google heeft zojuist dit plaatje op Twitter gezet:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/PzsKwNr/EB3-HOCh-Uc-AAzlh-W.jpg

Verwacht dus dat 19 augustus meer games bekend worden gemaakt.

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-11 16:25

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Voor de mensen met hoofdpijn of die, net als ik, met een slecht scherm dat plaatje proberen te bekijken: er staat "MORE GAMES AUG 19".

*Heroic_Nonsense pakt paracetamol en vraagt baas om laptop met beter scherm

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• mark777
hoop dat civilization er ook bij zit

• pilon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 12:27
mark777 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:03:
Ik hoop het ook en ik denk het ook. Civilization 6 is beschikbaar voor Linux, dus kost het weinig moeite om geschikt te maken voor Stadia. Bovendien is het hij bij uitstek een game voor Stadia omdat de latency nauwelijks uit maakt.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-11 14:39

Hoogie2004

Whohooooo

Weet niet of deze al gepost was, maar voor wie meer wil zien over de technische achtergrond van Google Stadia

My iRacing profile | Strava

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

mark777 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:03:
Dat zou idd prima zijn, de enige game die ik zo snel kan verzinnen die ik mis op de PS4. :) Zou stadia voor mij in 1 keer tot een succes maken. :+

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• pilon
De link naar de livestream van morgen:

YouTube: Stadia Connect 8.19.2019 - Game Announcements

Met waarschijnlijk info over welke games er nog meer naar Stadia komen.

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:38
Veel nieuwe games tot nu toe. ook een paar exclusives lijkt het op

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 04-11 14:22

Qu3st

Die vrouw kijkt echt creepy.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:22
Als het goed speelbaar gaat worden (wat ik wel denk) is dit echt de toekomst van gaming. Gewoon content, geen gekke kastjes meer nodig bij de tv, veel efficiënter gebruik van schermen (m’n iPad heeft echt beter scherm dan m’n switch).

Heerlijk om weer eens een echte stap in gaming mee te maken!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:30
giantgiantus schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 19:35:
Als het goed speelbaar gaat worden (wat ik wel denk) is dit echt de toekomst van gaming. Gewoon content, geen gekke kastjes meer nodig bij de tv, veel efficiënter gebruik van schermen (m’n iPad heeft echt beter scherm dan m’n switch).

Welke stap is dat precies? Dit is er jaren. Ik zie er persoonlijk nog weinig in. Lijkt me vooral handig als je geen console/pc wilt kopen, maar toch af en toe een game wil spelen. Als je een jarenlang een maandabonnement neemt is dit zelfs nog duurder dan het kopen van een console, terwijl je het al zonder alle exclusieve games van Sony zal moeten doen.

[ Voor 24% gewijzigd door NotSoSteady op 19-08-2019 19:44 ]

• giantgiantus
Ik heb veel streaming opties geprobeerd. Recent nog shadow. Maar het is allemaal niet heel gebruiksvriendelijk nog. Bij Google zal dat wss wel het geval zijn. Beetje zoals de eerste iPhone.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
giantgiantus schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 19:35:

Ik ben ook wel enthousiast voor zoiets en dan vooral over het feit dat ik straks Windows games kan spelen.

Ik bezit nu namelijk geen Windows Pc (en ambieer dat verder ook niet) maar zit regelmatig jaloers te kijken vanaf mijn PlayStation naar bepaalde Windows games.

Doe mij dus maar stadia. Zeker omdat je altijd terug kunt vallen op het gratis abonnement als je het eens wat maanden niet nodig hebt.

Pre-order staat dus ben benieuwd hoe het gaat werken :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• giantgiantus
@Donstil Precies dat. Heb laatst voor anno 1800 weer eens een pc aangeschaft. Maar ben eigenlijk te lui om een pc aan te doen voor wat gamen. Voelt toch veel te veel als werk.

• Donstil
  • Niet online
giantgiantus schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 20:29:
@Donstil Precies dat. Heb laatst voor anno 1800 weer eens een pc aangeschaft. Maar ben eigenlijk te lui om een pc aan te doen voor wat gamen. Voelt toch veel te veel als werk.
Goed dat je die noemt want dat is een van de games welke ik daar wel op wil proberen :)

Lijkt me top op mijn 12,9” iPad nu er muis support is.

Ik denk daarom dat ik de eerste drie gratis maandjes er Ubisoft+ bij neem. Speel ik de nieuwe Tom Clancy en 1800 voor weinig.

• giantgiantus
Ja en IOS krijgt eindelijk ook fatsoenlijke controller support met de nieuwe iOS.

Anno zou ik overigens wel op een groter scherm willen spelen.

• barrymossel
Donstil schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 20:41:
[...]
Ik denk daarom dat ik de eerste drie gratis maandjes er Ubisoft+ bij neem. Speel ik de nieuwe Tom Clancy en 1800 voor weinig.
Daar zat ik ook aan te denken, maar het lijkt me dat het aanbod ban Uplay dan nog beperkt is. En is 15 euro per maand dan wel helemaal te verantwoorden als je kijkt naar het aanbod voor PC?

• Donstil
  • Niet online
barrymossel schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:22:
[...]

Daar zat ik ook aan te denken, maar het lijkt me dat het aanbod ban Uplay dan nog beperkt is. En is 15 euro per maand dan wel helemaal te verantwoorden als je kijkt naar het aanbod voor PC?
Ik heb geen PC dus dat valt voor mij af. Als ik bijvoorbeeld 1 game kan spelen ben ik al wel tevreden.
Ik speel games doorgaans maar 1 of 2 maanden tot ze uit zijn en raak ze dan nooit meer aan.

Stel dat ik die nieuwe Tom Clancy wil spelen en dat een maandje duurt. Dan zeg ik na een maand dat abonnement op en ben ik nog steeds goedkoop uit :) .

• barrymossel
Donstil schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:42:
[...]

Ik heb geen PC dus dat valt voor mij af. Als ik bijvoorbeeld 1 game kan spelen ben ik al wel tevreden.
Ik speel games doorgaans maar 1 of 2 maanden tot ze uit zijn en raak ze dan nooit meer aan.

Stel dat ik die nieuwe Tom Clancy wil spelen en dat een maandje duurt. Dan zeg ik na een maand dat abonnement op en ben ik nog steeds goedkoop uit :) .
Helemaal mee eens. Maar het zou Ubisoft sieren als ze voorlopig korting geven op Uplay voor Stadia als het aanbod een stuk lager ligt dan bij PC.

Voor mij is dit huren ook een veel betere optie. Ik raak nog sneller dan jij uitgekeken op een game (grote kans dat ik er velen niet eens uitspeel). Ik zou dan ook dat soort abonnementen veel fijner vinden, zeker als ze maandelijks opzegbaar zijn (waar ik vanuit ga).

• Donstil
  • Niet online
Ja dat laatste ga ik ook wel van uit ja. Dat is toch het voordeel van die dingen.

Muziek en Netflix heb ik elke maand. Rest activeer en zeg ik op wanneer ik het nodig heb.

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

bram1984 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 11:52:
[...]

Voor iedereen over de hele wereld ja? Je hebt echt geen flauw benul hé. Zelfs in Nederland hebben we gebieden waar het internet ruk is en zelfs met een optimale bekabelde verbinding heb je aanzienlijk meer vertraging dan met een lokale console. En ja, dit gaan ze in de nabije toekomst niet oplossen want zelfs Google moet zich houden aan de wetten der natuurkunde. Een signaal dat heen en weer moet moet nu eenmaal heen en weer, zo simpel is het.
Heb je zelf al is gespeeld met een cloud gaming variant? Ik was namelijk net zo sceptisch als jou, en voor detail info kijk is in het shadow topic, maar ik ben om, iig qua sp games.
sf4 is prima speelbaar op shadow in sp. Ben jij de 1 frame link combo koning, dan wellicht niet, maar gewoon voor een gemiddelde/licht gevorde speler die ik ben, ja het is PRIMA speelbaar. Doom2016 ook. Het speelt gewoon heerlijk. Ik heb op steam ook gianna sisters (@uchiha tijntje alert) ik zal nog is kijken hoe dat gaat, of ik daar wel ellende ervaar, maar ik heb gewoon goede hoop. Ik zal ook nog wel een shmup zoeken in mijn steam library en die testen.

Verder hoop ik binnenkort ook een mp sessie te doen voor sf4 en wellicht nog andere fighters, maar als dat bevalt ben ik serieus om, en ga ik iig een jaar abbo shadow nemen.
Tot zover cloud gaming in general.

Dan in detail voor google stadia, google is natuurlijk een veel grotere partij dan shadow. Dus ja, ik heb er vertrouwen in dat ze het iig op hetzelfde niveau krijgen als shadow voor sp gaming. En afhankelijk hoe fanatiek je bent, ook voor mp. (nogmaals als jij competitief cs speelt ofzo, dan zou ik per definitie idd niet voor cloud gaming kiezen).

Na mijn (zeer waarschijnlijke) jaar shadow orienteer ik me opnieuw. Wil ik dan een nieuwe desktop, blijf ik bij shadow, of probeer ik stadia? Het enige wat me wat weerhoudt is dat ik nog niet precies weet wat de kosten gaat zijn en welke games ik kan spelen (bij shadow kan ik alles wat ik op mijn normale pc kan spelen ook spelen, dus steam/gog/humble bundle/epic/uplay/blizzard/...) maar zelfs dan nog wellicht maandje proberen om te kijken wat het is.

10 second ninja DONE

• bram1984
@Sagat Ik ben niet sceptisch noch heb ik gezegd dat het niet prima speelbaar gaat zijn. Ik reageer op iemand die zegt dat ze inputlag geheel gaan wegpoetsen en dat iedereen ter wereld razendsnel internet tot zijn beschikking heeft.

Dat gezegd hebbende: al mijn SP games zijn ook prima speelbaar als ik mijn TV van gamemode afhaal, maar als ik daarna weer terug schakel, dan speelt gamemode toch aanzienlijk strakker. Vooral shooters als Rage 2 hebben daar profijt van.

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

bram1984 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:44:
@Sagat Ik ben niet sceptisch noch heb ik gezegd dat het niet prima speelbaar gaat zijn. Ik reageer op iemand die zegt dat ze inputlag geheel gaan wegpoetsen en dat iedereen ter wereld razendsnel internet tot zijn beschikking heeft.

Dat gezegd hebbende: al mijn SP games zijn ook prima speelbaar als ik mijn TV van gamemode afhaal, maar als ik daarna weer terug schakel, dan speelt gamemode toch aanzienlijk strakker. Vooral shooters als Rage 2 hebben daar profijt van.
input lag in zijn geheel wegpoetsen:
dit lijkt me inderdaad vrij kansloos

iedereen snel internet
idem, echter met relatief langzaam internet kom je met shadow al een heel eind.

game mode:
Kijkt dit vind ik een hele mooie vergelijking, wat jouw hmmm hoe moet ik het zeggen, hetgeen ik opvatte als sceptish zijn over de kans van deze dienst verklaart.......mag ik wel zeggen dat je het voor je eigen situatie compleet niet interessant vind momenteel? En begrijp me niet verkeerd he, in mijn vorige posts gaf ik al aan dat ik heel goed snap dat deze dienst zeker niet voor iedereen is

Wat ik je wil meegeven is dat mijn ervaring met shadow (wat natuurlijik maar 1 ervaring is, en ik heb wel sneller dan gemiddeld internet denk ik (1000/1000mbit glas) echt heel positief is.
Wederom, ik moet nog meer testen...
maar met street fighter, een game die ik heel bewust gekozen heb, omdat ik die veel gespeeld heb en omdat dingen als lag zeer snel merkbaar zijn EN ik die game op meerdere platformen gespeeld heb....
was de experience HEEL goed. Was het 100% niet te onderscheiden van offline spelen? Nee, toch nog een paar minimale haperingen gehad. Was het storend? nee. was het goed genoeg om spelen op mijn vaste consoles/pc te kunnen vervangen? JA.
En hier was ik zelf dus wel sceptisch over, maar zeer positief verrast.

Anyways, vanaaf is kijken hoe mp bevalt, en als de tijd het toelaat dus ook platformers en shmups.

10 second ninja DONE

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Weet iemand al een release date voor in Nederland? Ik wil eerst gratis full HD proberen voordat ik ervoor ga betalen.

Ik heb onlangs een beta van GeForce Now mogen ervaren en het bevalt me niet zo.

Ik wil een dunne laptop met mooie scherm aanschaffen om te kunnen gamen. Voorlopig heb ik een dikke zware MSI laptop die super heet word en veel lawaai maakt.

En indien Google Stadia goed werkt ga ik zelfs een iPad Pro halen. Alleen voor Stadia :)

• bram1984
Sagat schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:00:
[...]

input lag in zijn geheel wegpoetsen:
dit lijkt me inderdaad vrij kansloos

iedereen snel internet
idem, echter met relatief langzaam internet kom je met shadow al een heel eind.

game mode:
Kijkt dit vind ik een hele mooie vergelijking, wat jouw hmmm hoe moet ik het zeggen, hetgeen ik opvatte als sceptish zijn over de kans van deze dienst verklaart.......mag ik wel zeggen dat je het voor je eigen situatie compleet niet interessant vind momenteel? En begrijp me niet verkeerd he, in mijn vorige posts gaf ik al aan dat ik heel goed snap dat deze dienst zeker niet voor iedereen is

Wat ik je wil meegeven is dat mijn ervaring met shadow (wat natuurlijik maar 1 ervaring is, en ik heb wel sneller dan gemiddeld internet denk ik (1000/1000mbit glas) echt heel positief is.
Wederom, ik moet nog meer testen...
maar met street fighter, een game die ik heel bewust gekozen heb, omdat ik die veel gespeeld heb en omdat dingen als lag zeer snel merkbaar zijn EN ik die game op meerdere platformen gespeeld heb....
was de experience HEEL goed. Was het 100% niet te onderscheiden van offline spelen? Nee, toch nog een paar minimale haperingen gehad. Was het storend? nee. was het goed genoeg om spelen op mijn vaste consoles/pc te kunnen vervangen? JA.
En hier was ik zelf dus wel sceptisch over, maar zeer positief verrast.

Anyways, vanaaf is kijken hoe mp bevalt, en als de tijd het toelaat dus ook platformers en shmups.
Dat klopt wel. Ik vind om te beginnen het model echt volslagen kansloos. Een dienst met vooralsnog nul leden waar ik naast een abonnement mijn games digitaal moet aanschaffen en maar moet hopen dat alles in de lucht blijft. Vooralsnog onbetrouwbaar en ik vind het financieel ook echt totaal oninteressant. Ik kan niks doorverkopen, ik kan niks tweedehands inkopen, ik kan niks uitlenen en zelf ook niks lenen. Dan is er nog het aanbod. Ik zie voor mij persoonlijk geen enkele titel die ik op een ander platform niet kan spelen. Tel daarbij dus het feit dat het niet zo strak gaat spelen als een kastje onder je TV en je zou inderdaad kunnen zeggen dat ik de aanbieding niet zo heel interessant vind. Cloud gaming an sich overigens wel. Ik ben benieuwd hoe het zich zal ontwikkelen, maar zo rooskleurig als sommigen het zien, zover wil ik niet gaan.

Ik ben nog steeds in de overtuiging dat dit alleen succesvol kan zijn als je er een Netflix model van maakt.

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-11 19:01
ThaddeusX schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:02:
Weet iemand al een release date voor in Nederland? Ik wil eerst gratis full HD proberen voordat ik ervoor ga betalen.
Zie website Google Stadia (https://store.google.com/product/stadia_founders_edition):

Stadia Base:
Volgend jaar beschikbaar
Resolutie: maximaal 1080p
Framesnelheid: 60 FPS
Geluid: stereo
Games kopen wanneer je wilt: ja
Extra gratis games worden regelmatig gepubliceerd: nee
Exclusieve Stadia Pro-kortingen op bepaalde gameaankopen: nee
Kosteloos

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Sagat schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:29:
[...]

Ik heb op steam ook gianna sisters (@uchiha tijntje alert) ik zal nog is kijken hoe dat gaat, of ik daar wel ellende ervaar, maar ik heb gewoon goede hoop. Ik zal ook nog wel een shmup zoeken in mijn steam library en die testen.
Ik ben erg benieuwd :)

• Tuktop
bram1984 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:18:
[...]

Dat klopt wel. Ik vind om te beginnen het model echt volslagen kansloos. Een dienst met vooralsnog nul leden waar ik naast een abonnement mijn games digitaal moet aanschaffen en maar moet hopen dat alles in de lucht blijft. Vooralsnog onbetrouwbaar en ik vind het financieel ook echt totaal oninteressant. Ik kan niks doorverkopen, ik kan niks tweedehands inkopen, ik kan niks uitlenen en zelf ook niks lenen. Dan is er nog het aanbod. Ik zie voor mij persoonlijk geen enkele titel die ik op een ander platform niet kan spelen. Tel daarbij dus het feit dat het niet zo strak gaat spelen als een kastje onder je TV en je zou inderdaad kunnen zeggen dat ik de aanbieding niet zo heel interessant vind. Cloud gaming an sich overigens wel. Ik ben benieuwd hoe het zich zal ontwikkelen, maar zo rooskleurig als sommigen het zien, zover wil ik niet gaan.

Ik ben nog steeds in de overtuiging dat dit alleen succesvol kan zijn als je er een Netflix model van maakt.
Interessante opvatting; tegen elk van je argumenten kan ik een tegenargument geven maar dat lijkt me bij voorbaat kansloos omdat je simpelweg sceptisch bent tegenover Stadia in de vorm zoals het tot nu toe bekend is. Het zal een welles-nietes-verhaal worden en ik heb er persoonlijk ook totaal geen baat bij om jou te overtuigen (en vice versa). De tijd zal het ons leren; ik ben in elk geval optimistisch.

• bram1984
Tuktop schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:56:
[...]

Interessante opvatting; tegen elk van je argumenten kan ik een tegenargument geven maar dat lijkt me bij voorbaat kansloos omdat je simpelweg sceptisch bent tegenover Stadia in de vorm zoals het tot nu toe bekend is. Het zal een welles-nietes-verhaal worden en ik heb er persoonlijk ook totaal geen baat bij om jou te overtuigen (en vice versa). De tijd zal het ons leren; ik ben in elk geval optimistisch.
Kom maar op. Ik ben erg benieuwd naar je tegenargumenten. Ik wil ik niemand overtuigen. Dit is puur hoe ik er tegenaan kijk. Ik kan me prima voorstellen dat mijn punten voor sommige mensen totaal niet relevant zijn en zij er wel heil in zien.

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

bram1984 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:03:
[...]

Kom maar op. Ik ben erg benieuwd naar je tegenargumenten. Ik wil ik niemand overtuigen. Dit is puur hoe ik er tegenaan kijk. Ik kan me prima voorstellen dat mijn punten voor sommige mensen totaal niet relevant zijn en zij er wel heil in zien.
Nou ja, ik denk dat als je een beetje terugleest dat veel mensen het fijn vinden om geen extra en/of dedicated hardware nodig te hebben, en ook het leuk vinden om alleen af en toe een maandje te nemen, dat is met een pc of console natuurlijk allemaal op zijn minst flink lastiger of niet te realiseren.

Verder is het misschien interessant om een poll te doen om te kijken in hoeverre mensen er nou voor openstaan of die het net zoals jij niets vinden. Ben zelf echter te lui om deze te maken sorry :P

10 second ninja DONE

• Tuktop
bram1984 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:03:
[...]

Ok, zal een poging wagen. Maar ik heb beslist geen zin in getouwtrek want nogmaals, ik hoef jou niet te overtuigen. Ik adviseer je af te wachten totdat gebleken is of de dienst zich heeft bewezen en dan je keuze te maken.

Een dienst met vooralsnog nul leden
Uiteraard heeft de dienst vooralsnog nul leden; de dienst bestaat nog niet eens. Dit is een kul-argument waardoor je het geheel onnodig negatief bekijkt. Je hoeft er namelijk ook nog geen cent in te steken.

...naast een abonnement mijn games digitaal moet aanschaffen
Het abonnement is kosteloos; maar voor 10,- euro/maand krijg je een grafische upgrade naar 4K en bovendien gratis games/korting. Fysieke games kopen is voor een aantal mensen wellicht nog interessant maar voor mijzelf en om mij heen is digitale content kopen tegenwoordig volstrekt normaal en bovendien erg gemakkelijk. Natuurlijk moet je games kopen, net als op ieder ander platform, en de hardware en tech van Google moet ook betaald worden.

... hopen dat alles in de lucht blijft.
Dit is de dooddoener van alle tegenargumenten. Ja, als Stadia na een jaar verdwijnt en niemand meer bij z'n spellen kan is dat volstrekt kl*te en onacceptabel. De tijd zal het moeten leren. Echter de manier waarop Google momenteel Stadia presenteert, neig ik veel meer naar het lange-adem-gevoel dan naar een killedbygoogle-gevoel.

... ik kan niks doorverkopen
De hardware (controller, Chromecast Ultra, evenals de eventuele andere hardware die je aanschaft om Stadia te kunnen streamen) kun je prima doorverkopen. Als je momenteel al iets van dergelijke hardware hebt, nog mooier, je hoeft dan helemaal niets te investeren. Het overige heb je danwel nooit iets voor betaald (Base abonnement), of een heel redelijk bedrag voor betaald (10,- euro/maand in ruil voor gratis games en de visuele upgrade die je direct consumeert). De games die je koopt, vooruit, kun je vooralsnog niet doorverkopen maar ik heb dat serieus nog nooit gedaan. Net als dat ik nog nooit een game van iemand heb gekocht.

... uitlenen en lenen
Vooralsnog kan dit niet maar nogmaals: wanneer is de laatste keer dat je een fysieke game hebt uitgeleend of geleend? Ik kan me niet heugen dat ik dit gedaan heb. Overigens kun je wel prima je hele library bij iemand anders spelen voor een game-night, of juist die van iemand anders bij jou spelen, door simpelweg in te loggen. De portability van je game-library is ongeevenaard. Overigens is het iets dat in de toekomst heel goed mogelijk zou kunnen zijn, juist door de technologie van Stadia, om games te ruilen/lenen/uitlenen. Maar vooruit, dat is wishful thinking.

... niet zo strak gaat spelen als een kastje onder je TV
Je hebt het nog niet eens geprobeerd. Een console heeft ook input lag. De eerste reacties op Stadia zijn dat de input lag nauwelijks merkbaar is en in elk geval niet storend. Ten opzichte van een high en game-PC, game-monitor en een first person shooter op hoger niveau wellicht wel, maar daar is Stadia ook niet de concurrent van; het is een andere doelgroep. Zelf wil ik juist geen kastje onder de TV; hoe minder hardware die ik moet aanschaffen en onderhouden, hoe beter. Ik heb nog een Xbox360 staan met een bulk spellen; op het moment dat ik deze echt niet meer gebruikte en kon doorverkopen, was dit niks meer waard. Al met al had ik er een paar tientjes voor kunnen krijgen maar nu geef ik het geheel weg aan een neefje.

Ik zie Stadia als aanvulling op m'n Nintendo Switch, als argument om geen current- of straks next-gen console te kopen en als vervanging van de toekomstige game PC die ik tot nu toe elke paar jaar koop/upgrade waar veel geld in gaat zitten.

• Donstil
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk met online spelen enz? Zit dat er ook bij voor die € 10,- (Of gratis voor fullHD).
Want dat zou ook nog wel eens een belangrijke factor kunnen zijn.

Ik betaal nu € 8,99 per maand (Ik pak bewust de maand prijs, omdat Stadia ook per maand is/lijkt) voor PlaystationPlus en heb dan alleen maar de mogelijkheid tot online gamen en twee playstation 4 games.

Stadia geeft mij voor € 1,01 meer dan ook, online gamen, "gratis" games (al is het even afwachten hoe of wat) en nog krachtigere hardware ook.

Niet verkeerd als je het mij vraagt.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 09:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Donstil schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:31:
Hoe zit het eigenlijk met online spelen enz? Zit dat er ook bij voor die € 10,- (Of gratis voor fullHD).

Ik betaal nu € 8,99 per maand (Ik pak bewust de maand prijs, omdat Stadia ook per maand is/lijkt) voor PlaystationPlus en heb dan alleen maar de mogelijkheid tot online gamen en twee playstation 4 games.

Stadia geeft mij voor € 1,01 meer dan ook, online gamen, "gratis" games (al is het even afwachten hoe of wat) en nog krachtigere hardware ook.

Niet verkeerd als je het mij vraagt.
Niet verkeerd vanuit welk perspectief? Ik betaal liever iets meer voor iets waar ik factor 10 meer mee kan (zeker als je bv een gamepass/EA access erbij pakt). Zeker het 'gratis' vind ik nog steeds raar, XBO en PS4 hebben al jaren gratis games, het is uiteindelijk welke games er in je straatje zitten dat pas iets 'niet verkeerd' maken.

Ik pak mijn top 10 meest gespeelde games, stel de simpele vraag: is het nuttig over te stappen?
-Nee, want niemand speelt er.
-Nee, niet beschikbaar
-Nee, moet opnieuw beginnen
-Nee, teveel geld al reeds in huidige versie zitten
-Nee, exclusive op <apparaat>

Ok ok, wat dan voor als 'erbij'? Maar welke game moet ik dan spelen, die ik niet op XBO/PC/PS4/mobiel/xcloud/RDS kan spelen, die ik nu toch al heb?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Tuktop
Donstil schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:31:
Aangezien Google wat dat betreft geen onderscheid aantoont tussen Base en Pro en Stadia als dienst per definitie online is (en daarmee zeer geschikt voor multiplayer), ga ik er momenteel vanuit dat multiplayer standaard onderdeel is van Base.

• bram1984
@Tuktop

Leden: Punt is dat de dienst zich nog niet bewezen heeft een ik dus compleet vastzit aan alle content die ik aanschaf. Dat vind ik heb prettige gedachte.

Digitaal aanschaffen: Nee, bij GamePass en xCloud hoef je je games dus niet aan te schaffen. GP laat je ze zelfs downloaden zodat je lokaal kunt spelen.

Doorverkopen: Ik heb het hier natuurlijk over games en niet de hardware.

Lenen: Doe ik regelmatig een sowieso vind het fijn dat die optie er überhaupt is. Wat ik al zei: dit kan voor iemand anders minder trekt relevant zijn. Portability heb ik dan weer weinig mee. Ik speel nauwelijks thuis bij anderen een vice versa. Ik doe voornamelijk singleplayer.

Inputlag: Een console heeft er inderdaad ook last van, net als een TV. Echt zal het bij diezelfde game op Stadia nog erger zijn, helemaal als de next gen meer 60fps gaat doen. "De eerste reacties" hebben voor mij geen waarde. Allemaal in gecontroleerde omgevingen uitgevoerd waarbij geen andere gebruikers invloed hebben op de ervaring. Natuurlijk werkt dat lekker. Daarbij ben ik een sucker voor veel console exclusieve titels die je voorlopig niet op Stadia gaat vinden.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:11

DarkSide

theres no place like ::1

Voor mij weet ik het nog niet.
De reden is omdat ik games als Uncharted. God of war. Spiderman etc. Leuk vind.

Maw een PlayStation.
Dat is ook een reden waarom er een ps5 komt.
En geen nieuwe Xbox ook al is die krachtiger.

Stradia.zie ik als een gemak.
Waarbij je iiig gratis lid kan worden.
En de initiële aanschaf van een pc/console niet hoeft te doen.

Dat scheelt toch zon 400 (of meer)
En dat zijn toch 40 maanden gamen.

Dat maakt het op zich wel aantrekkelijk.

Verder is het afhankelijk van de prijzen.
Koop nooit spellen voor 60/70.
Maar wacht altijd even. Dus net AC oddesy gekocht voor Iets van 30.

Als dat straks niet gebeurd op stadia voor wat oudere spellen. Is het sowieso niets voor mij.

Digital only is prima. Dat doe ik nu ook op de ps4

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
De grootste reden waarom ik tegen Stadia ben (en misschien is dat wel heel flauw), maar dat is Google. Ik vind Google geen betrouwbare partij. Ik ben veel bezig met Google Ads, en als je daar net mee begint lijkt Google je met van alles en nog wat in jouw voordeel te helpen, maar als je dat verder uitfiltert merk je dat alles in hun financiële voordeel staat ingesteld en juist niet in jouw voordeel. Dat zij zich nu gaan mengen in een industrie waar ik al heel mijn leven mijn passie in vind, vind ik geen prettig idee.

Maar goed, hopelijk zit ik ernaast en gaat Google een mooi product neerzetten. Maar tot die tijd blijf ik sceptisch.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Donstil
  • Niet online
SinergyX schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:41:
[...]

Niet verkeerd vanuit welk perspectief? Ik betaal liever iets meer voor iets waar ik factor 10 meer mee kan (zeker als je bv een gamepass/EA access erbij pakt). Zeker het 'gratis' vind ik nog steeds raar, XBO en PS4 hebben al jaren gratis games, het is uiteindelijk welke games er in je straatje zitten dat pas iets 'niet verkeerd' maken.
Hebben XBO en PS4 gratis games? Of bedoel je in het "Internet spelen" abonnement wat € 8,99 per maand kost op de Playstation?

Niet verkeerd vanuit het volgende perspectief:

Stadia 4K € 10,- per maand. (Inclusief online gamen en "gratis" games)
Playstation plus € 8,99 per maand. (Inclusief online gamen en "gratis" games)
Verschil € 1,01

Aanschaf Playstation 4 pro (want die doet een soort van 4k) € 399,-
Aanschaf Stadia founders pack € 129,-

€ 399,- minus € 129,- en vervolgens delen door € 1,01 en je hebt grofweg 270 maanden stadia voor je die playstation eruit hebt.

Nu valt en staat dit natuurlijk met de latency en het game aanbod maar dat zal de tijd moeten leren.
Zo op het eerste gezicht is het aanbod dus "niet verkeerd".

Edit: En dat laat ik tussentijdse hardware upgrades nog even buiten beschouwing. Ik ga er namelijk vanuit dat Stadia een soort van Up to date zal blijven als het aankomt op graphics en we niet zoals bij de consoles een aantal jaar moeten wachten op een grote update.
Raem schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:13:
De grootste reden waarom ik tegen Stadia ben (en misschien is dat wel heel flauw), maar dat is Google. Ik vind Google geen betrouwbare partij. Ik ben veel bezig met Google Ads, en als je daar net mee begint lijkt Google je met van alles en nog wat in jouw voordeel te helpen, maar als je dat verder uitfiltert merk je dat alles in hun financiële voordeel staat ingesteld en juist niet in jouw voordeel. Dat zij zich nu gaan mengen in een industrie waar ik al heel mijn leven mijn passie in vind, vind ik geen prettig idee.

Maar goed, hopelijk zit ik ernaast en gaat Google een mooi product neerzetten. Maar tot die tijd blijf ik sceptisch.
Dit is voor mij ook wel een belangrijke reden, ik gebruik nu bewust behalve YouTube geen Google diensten en voor YouTube heb ik een los anoniem account. Dat account moet ik wel met Stadia kunnen gebruiken anders gaat het feest niet door.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 20-08-2019 14:34 ]

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

SinergyX schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:41:
[...]

Niet verkeerd vanuit welk perspectief? Ik betaal liever iets meer voor iets waar ik factor 10 meer mee kan (zeker als je bv een gamepass/EA access erbij pakt).
Ik quote @Tuktop even
Ok, zal een poging wagen. Maar ik heb beslist geen zin in getouwtrek want nogmaals, ik hoef jou niet te overtuigen. Ik adviseer je af te wachten totdat gebleken is of de dienst zich heeft bewezen en dan je keuze te maken.
Denk dat dit ook voor jou van toepassing is.

En een factor 10 meer met een ps4 dan met stadia?
Bedoel je dan zaken als VR (wat ongetwijfeld ook komt wanneer stadia een succes gaat zijn) of films kijken ofzo?
Ik hou het even simpel en vergelijk alleen op games spelen.
Zeker het 'gratis' vind ik nog steeds raar, XBO en PS4 hebben al jaren gratis games, het is uiteindelijk welke games er in je straatje zitten dat pas iets 'niet verkeerd' maken.
Tsja de games en prijzen gaan het product maken of breken. En ja ook reclame.
Dat is waarom ik zelf ook op dit moment de voorkeur geef aan shadow, stel dat stopt, dan kan ik alsnog een pc kopen of mijn huidige potatoe upgraden en gewoon vrolijk verder spelen. Maar als ik het positief bekijk en (en natuurlijk allemaal aannames dit he) uitga dat ik voor 10 euro per maand diverse games in 4k online, op acceptabel niveau kan spelen, ja dan vind ik dat absoluut interessant.

Als ik elk half uur games 30 seconden reclame MOET kijken, dan is het ook net zo snel niet interessant, maar goed zoiets lijkt me alleen voor de gratis variant, en dat is wat ik bijvoorbeeld bij spotify WEL accepteer, ik luister vaak dagen, soms weken alleen naar de radio of mijn eigen mp3tjes ipv naar spotify, dus dan vind ik 7.50 (ofzo) per maand best veel geld, en als ik dan toch wel spotify wil luisteren dan accepteer ik hun reclames.......
Ik kan me situaties en gamers voorstellen die ervoor zorgen dat mensen gratis dus ook goed genoeg vinden en ook dan de nadelen accepteren.
Ik pak mijn top 10 meest gespeelde games, stel de simpele vraag: is het nuttig over te stappen?
-Nee, want niemand speelt er.
-Nee, niet beschikbaar
-Nee, moet opnieuw beginnen
-Nee, teveel geld al reeds in huidige versie zitten
-Nee, exclusive op <apparaat>

Ok ok, wat dan voor als 'erbij'? Maar welke game moet ik dan spelen, die ik niet op XBO/PC/PS4/mobiel/xcloud/RDS kan spelen, die ik nu toch al heb?
Ik denk ook dat het voor de meeste bezitters van een ps4 of (recente) gamepc ook doorgaans niet heel erg interessant is. Maar juist voor de mensen zoals ik met een oude pc wel. Of voor mensen die de ene maand wel willen gamen en de andere maand niet, dan is af en toe 10 euro betalen logischer dan een ps4 voor 200-400 euro of een pc die buiten gamen voor vele nog maar zeer sporadisch gebruikt zal worden en deze tijd van smart phones en tablets.

En je verdere nee's, wederom aannames maar als ik in dit topic al kijk zijn er toch diverse mensen die wel interesse hebben, dus ik geloof absoluut dat er wel spelers zullen zijn. Is je favo game er niet? tsja als het een grote game is en stadia word populair dan zal die er wel komen.
opnieuw beginnen of er al te veel geld in hebben zitten.......uhm ok, maar dan blijf je ook bij je huidige ps4/xb1 en ga je niet naar een 5/scarlett?
exclusive games? dat geld voor alle platformen en niet alleen voor stadia, imho ook geen valide argument.

TLDR:
Stadia is
(zelfs als het goed blijkt te werken, wat op meerdere vlakken dus nog een zaak is van eerst zien dan geloven)
echt niet de heilige graal van het gamen, maar desalnietemin is het naar mijn mening een interessante toevoeging aan de keuzes die wij als gamer hebben.

10 second ninja DONE

• Tuktop
bram1984 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:51:
@Tuktop

Leden: Punt is dat de dienst zich nog niet bewezen heeft een ik dus compleet vastzit aan alle content die ik aanschaf. Dat vind ik heb prettige gedachte.

Digitaal aanschaffen: Nee, bij GamePass en xCloud hoef je je games dus niet aan te schaffen. GP laat je ze zelfs downloaden zodat je lokaal kunt spelen.

Doorverkopen: Ik heb het hier natuurlijk over games en niet de hardware.

Lenen: Doe ik regelmatig een sowieso vind het fijn dat die optie er überhaupt is. Wat ik al zei: dit kan voor iemand anders minder trekt relevant zijn. Portability heb ik dan weer weinig mee. Ik speel nauwelijks thuis bij anderen een vice versa. Ik doe voornamelijk singleplayer.

Inputlag: Een console heeft er inderdaad ook last van, net als een TV. Echt zal het bij diezelfde game op Stadia nog erger zijn, helemaal als de next gen meer 60fps gaat doen. "De eerste reacties" hebben voor mij geen waarde. Allemaal in gecontroleerde omgevingen uitgevoerd waarbij geen andere gebruikers invloed hebben op de ervaring. Natuurlijk werkt dat lekker. Daarbij ben ik een sucker voor veel console exclusieve titels die je voorlopig niet op Stadia gaat vinden.
Bedankt voor je reactie, ik denk dat we elkaars standpunten begrijpen. Ik stop nu met touwtrekken en hoop dat we allebei veel lol beleven met gamen zoals we dat zelf graag willen. Lang leve de keuzevrijheid!

• mark777
Donstil schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 20:41:
[...]

Goed dat je die noemt want dat is een van de games welke ik daar wel op wil proberen :)

Lijkt me top op mijn 12,9” iPad nu er muis support is.

ja ben ook anno fan maar kan de nieuwste denk ik niet spelen op mijn oude brake laptop. Stadia zou dan ideaal zijn.

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Ik heb getwijfeld om hier mijn shadow bevinding neer te zetten, immers het concept is in grote lijnen hetzelfde als stadia. Echter dit is het stadia topic en niet het shadow topic en ik heb vorige week zelf nog diverse post over shadow verplaatst. Derhalve voor mijn bevinden met shadow zie
Het grote cloud gaming topic

10 second ninja DONE

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik zou graat zien dat er strategy games als anno, the settlers en age of empire 4 naar stadia worden gebracht. Dat zijn toch de games die ik mis als console gamer.

• mark777
Nieuwevolger schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:45:
Ik zou graat zien dat er strategy games als anno, the settlers en age of empire 4 naar stadia worden gebracht. Dat zijn toch de games die ik mis als console gamer.
vergeet civilization niet. En stadia is zo geschikt voor rts omdat een beetje lag niet uitmaakt

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Volgens mij heeft mid range hardware altijd de beste prijs/performance verhouding. Op een gegeven moment zou het betekenen dat wanneer je 20 procent extra betaald, je maar 10 procent meer performance krijgt. Dat schiet het doel voorbij van consoles.

edit: verkeerde topic...

[ Voor 5% gewijzigd door Nieuwevolger op 22-08-2019 14:01 ]

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-11 09:56
Ik heb zojuist de founders edition besteld. Ik ben met name benieuwd hoeveel en welke "gratis" games er gaan komen en in welk tempo. Verder ben ik ook wel benieuwd naar wat de overige games dan gaan kosten en wat de 'pro' korting precies in houdt.

https://store.google.com/product/stadia_founders_edition

De tijd zal het leren. Voor €129,- een premium controller en Chromecast Ultra is in ieder geval niet duur.

[ Voor 12% gewijzigd door bakkerjangert op 22-08-2019 18:23 ]

• Donstil
  • Niet online
Nieuwevolger schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:45:
Ja Anno op mijn iPad (12,9” pro) lijkt me heel tof.
Zeker nu er muis support is voor iOS.
bakkerjangert schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 18:21:

https://store.google.com/product/stadia_founders_edition

De tijd zal het leren. Voor €129,- een premium controller en Chromecast Ultra is in ieder geval niet duur.
En drie gratis maanden Premium Stadia ook nog.

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

IGN Interview met Stadia vertegenwoordiger.

Gaat ook over "Game ownership" en latency etc

[ Voor 13% gewijzigd door PaRaDoX4 op 23-08-2019 08:32 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Verwijderd

Wou hem eerst bestellen, maar wacht zelf wel tot januari. Want vind de gamescon review niet zo lovend eigenlijk. De grafisch snellere games hebben nog wat moeite. Weet dat dit niet gewaardeerd worden maar dit is mijn mening.

Maar hoop wwl dat het tegendeel bewezen word

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2019 08:43 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:16
Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 08:42:
Wou hem eerst bestellen, maar wacht zelf wel tot januari. Want vind de gamescon review niet zo lovend eigenlijk. De grafisch snellere games hebben nog wat moeite. Weet dat dit niet gewaardeerd worden maar dit is mijn mening.

Er is niets mis met krietisch zijn. Zolang het wel klopt waar je krietish naar kijkt. En niet random aan het bashen bent.

Want ik waren in het begin genoeg YTers die Stadia zwart gingen maken terwijl er niets van klopten. Maar wel verkochten als feit.

Of dat Google niets heeft gemeld over de "gratis" variant omdat het 540p met 30 fps zou zijn. Terwijl ze een slide lieten zien waar 1080p 60 fps stond voor gratis versie. En ja dan heeft voor mijn je hele video geen waarden meer en ben je gewoon google aan het bashen omdat het kan.

• barrymossel
Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 08:42:

Welke review?

---edit---
Heb tot nu toe nog geen echt (voor mij) negatieve review gevonden. Bijvoorbeeld YouTube: Doom Eternal on Stadia: Hands-on Impression - Gamescom 2019 en https://www.androidpolice...a-hands-on-casual-gamers/

[ Voor 26% gewijzigd door barrymossel op 24-08-2019 10:06 ]

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-10 08:57
Het grootste gemis van Stadia momenteel vind ik het gebrek aan spellen als Civilization, Anno of Europa Universalis. Als die erbij komen dan ga ik er gelijk voor.

En een link met Steam zou uiteraard erg welkom zijn, zoals andere streamingdiensten wel hebben. Nu ga je spellen toch 'dubbel' halen.

• bram1984
Ik vertrouw meer op de ervaring die ik eronder lees: niet vloeiend en stotterend. Los daarvan kan ik niet zoveel met dit soort "hands-ons", zolang er niet ook miljoenen andere spelers op de servers aanwezig zijn. Dit is allemaal veel te gecontroleerd.

[ Voor 14% gewijzigd door bram1984 op 24-08-2019 11:41 ]

• Denman
  • Laatst online: 01:01
Ach... geef het de tijd. Dit concept staat nog in de kinderschoenen en er wordt vast nog genoeg getweaked zodat ook de snelle FPS games prima speelbaar zijn zonder gestotter of lag. De ervaringen van nu zijn leuk, maar over 5 jaar niet meer relevant want dan is er ongetwijfeld veel verbeterd in Cloud Gaming land. Ook fijn om te zien dat er concurrentie is en ontstaat, voor ons consumenten alleen maar prima!

5 tot 10 jaar geleden had ik je ook voor gek verklaard als je gezegd had ik op m’n vakantieadres online zit te gamen met m’n telefoon als hotspot. En toch heb ik hier nu een keurige stabiele ping van 80ms op m’n PS4 :P

Cloud Gaming gaat echt nog wel wat vinden op die problemen en jongens als Sony, Microsoft en Nintendo gaan daar op termijn “gewoon” aan mee doen :)

Join het GoT Pulse-Team!

• renzo4000
  • Laatst online: 00:19
@bram1984 was de azijn weer in de aanbieding bij de appie? :+ ... Volgens mij ben je ook echt een sfeermaker op verjaardagen of niet? Manmanman. -O-

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• bram1984
renzo4000 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:48:
@bram1984 was de azijn weer in de aanbieding bij de appie? :+ ... Volgens mij ben je ook echt een sfeermaker op verjaardagen of niet? Manmanman. -O-
Ik ben bere gezellig op verjaardagen. Maar wat dan? Ik onderbouw alles netjes. Of mag ik alleen de polonaise lopen en alles blind geloven? Ken je IGN überhaupt? Die zijn niet heel erg objectief.

• barrymossel
bram1984 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:33:
[...]

Ik vertrouw meer op de ervaring die ik eronder lees: niet vloeiend en stotterend. Los daarvan kan ik niet zoveel met dit soort "hands-ons", zolang er niet ook miljoenen andere spelers op de servers aanwezig zijn. Dit is allemaal veel te gecontroleerd.
Volgende keer wel gemakkelijk als je die reactie even quote. Ik neem aan dat je deze bedoelt?
I tried it too at the stadia booth two days ago, and my experience was quite different. It did have a bunch of stutters throughout the game. Obviously we are not talking about huge drops but it does have stutters and you gotta think about this is the best possible chance to show it off, given its a controlled event with the fastest speeds and all.

Disappointed, sadly
Tsja een anonieme commenter is natuurlijk betrouwbaarder. Maar dat buiten beschouwing gelaten vind ik die comment nog niet eens afschrikwekkend. Dat de stream an sich goed opgezet gaat worden is voor mij een gegeven. Stotteringen en niet vloeiend lijken mij kinderziektes of (aannemelijker) een te druk netwerk. En over lag heeft ie het niet.

Hoe het gaat presteren met miljoenen spelers is afwachten, maar Google kennende gaat dat geen probleem zijn. Die mannen en vrouwen die daar bij Google werken zijn ongetwijfeld een stukje slimmer dan jij (en ik) en weten vrij precies hoe dit op schaal gaat werken. En anders prikken ze er gewoon nog wat servers bij. YouTube levert toch ook geen problemen op? Geld speelt geen Rolex. ;)

• mark777
Speculaes schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:08:
Het grootste gemis van Stadia momenteel vind ik het gebrek aan spellen als Civilization, Anno of Europa Universalis. Als die erbij komen dan ga ik er gelijk voor.

En een link met Steam zou uiteraard erg welkom zijn, zoals andere streamingdiensten wel hebben. Nu ga je spellen toch 'dubbel' halen.
dacht dat anno ook naar Stadia kwam maar weet niet zeker. Maar spellen zul je altijd dubbel halen als je pc xbox sony etc games wil

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:16
Speculaes schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:08:

De enige streaming dienst die echt volledige met stream werkt is shadow. De rest hebben delen van steam maar niet alles. Tevens hebben die geen gratis versie. Stadia pakt het het anders aan. En wil eerst geld verdienen aan de store en je data voor hun ads platform. Ipv directe euro's van de consument.

• Tuktop
bram1984 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:33:
[...]

Het blijft inderdaad afwachten tot in de praktijk en eigen ervaring. Tot die tijd zijn veel mensen die enthousiast en verwachtingsvol op Stadia wachten, blij met berichten vanuit de (desnoods gecontroleerde) praktijk waaruit blijkt dat het hele verhaal uberhaubt mogelijk is. Dat stelt gerust en geeft vertrouwen. En laten we wel wezen: het ís ook een heel indrukwekkend dat het uberhaubt mogelijk is. Met dat laatste doel ik overigens niet alleen op Stadia, maar ook op andere game streaming services.

Uiteraard zijn er ook andere minder positieve berichten en ervaringen (lees: stutters), en hoewel je die zeker niet direct onder de bank moet schuiven, stel ik mezelf gerust met de volgende twee gedachten. Wellicht naief, maar voor mij werkt het: 1) als iemand deze ginourmous streamingtech-klus kan klaren, is Google het. Ze lopen achter in ervaring met de game-industrie ten opzichte van MS/Sony/Nintendo, maar voor als het gaat om de streaming tech, zowel in kennis als in 'sheer numbers'. En 2) als de spelervaring met deze technologie (uitgaande van een gebruiker die een stabiele en vlotte internetverbinding heeft zoals Google aangeeft) niet optimaal zou zijn en zou lijden onder meer drops/stutter/(input) lag dan andere platformen, zou de dienst logischerwijs ten dode zijn opgeschreven en dat begrijpt Google ook wel. Ik denk dat ze zich dat niet laten gebeuren!

[ Voor 4% gewijzigd door Tuktop op 25-08-2019 09:23 ]

• pilon
Leuke tool om te kijken wat je ping is naar verschillende Google datacenters: http://cloudping.bastionhost.org/en/gcp/

Thuis via WiFi 25-35ms met de servers in de Eemshaven.

• barrymossel
pilon schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 09:37:
Leuke tool om te kijken wat je ping is naar verschillende Google datacenters: http://cloudping.bastionhost.org/en/gcp/

Hier paar keer geprobeerd en dan zit ik gemiddeld op 14-16 ms. Lijkt mij onmerkbaar.

• Tuktop
pilon schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 09:37:

Leuk! Is de verwachting dat die datacenters ook gebruikt gaan worden voor Stadia?

Ok, wired Ziggo Zakelijk (op het werk) zitten de West-Europese servers op ~18ms, wireless ~25ms en via 4G op ~80. Straks thuis ook nog even proberen, maar dit ziet er al heel aardig uit.

Thuis (Ziggo 50/5 met Connectbox) wired ~20ms en wireless ~35ms. Gaat vast goedkomen, hoewel ik voor Stadia wellicht ga upgraden naar 100 mbit, zeker omdat er ook regelmatig tegelijk wordt ge-Netflixed. Als dat buffert, trekt het zo de verbinding leeg :)

[ Voor 38% gewijzigd door Tuktop op 25-08-2019 14:37 ]

• pilon
Tuktop schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 10:14:
[...]

Leuk! Is de verwachting dat die datacenters ook gebruikt gaan worden voor Stadia?
Google zet zijn eigen datacenters in, maar welke allemaal, is nog een beetje giswerk. Nederland heeft in principe een goede verbinding met alle Europese datacentra, dus voor ons maakt het niet veel uit.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:42
waarom krijg ik met deze ping test een ping van 1ms naar south carolina?

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:16
barrymossel schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 10:13:
[...]

Hier paar keer geprobeerd en dan zit ik gemiddeld op 14-16 ms. Lijkt mij onmerkbaar.
Glasvezel zeker.

Hier zit de laagst gemeten van 8 metingen op ca. 60ms. De rest allemaal 100+.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• barrymossel
Phusebox schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 10:52:
[...]

Glasvezel zeker.

Hier zit de laagst gemeten van 8 metingen op ca. 60ms. De rest allemaal 100+.
Yup, glasvezel.

• barrymossel
Hier zijn ze nogal enthousiast: https://www.xgn.nl/google-stadia-gameplay-gamescom

• pilon
Inderdaad, het lijkt allemaal goed te werken! Ik ben zelf matig enthousiast, maar daar kan Google nog wel verandering in brengen.

Ik zie Stadia als een console, een gratis console. Het enige dat je moet doen is games kopen voor (waarschijnlijk) console-prijzen. Je kunt natuurlijk extra geld uitgeven aan een betere ervaring: Stadia controller(s) kopen en een abonnement nemen voor een hogere resolutie. Het grootste nadeel voor mij, is het aanbod van spellen. Ik houd meer van strategie- en sim-spellen, van alle spellen in de lijst lijkt me Farming Simulator het leukst... Hopelijk komen spellen als Civilization, Anno ook naar Stadia, of GTA V, daar zou ik ook nog wel geld voor over hebben.

• Tuktop
pilon schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 14:55:
Inderdaad, het lijkt allemaal goed te werken! Ik ben zelf matig enthousiast, maar daar kan Google nog wel verandering in brengen.

Ik zie Stadia als een console, een gratis console. Het enige dat je moet doen is games kopen voor (waarschijnlijk) console-prijzen. Je kunt natuurlijk extra geld uitgeven aan een betere ervaring: Stadia controller(s) kopen en een abonnement nemen voor een hogere resolutie. Het grootste nadeel voor mij, is het aanbod van spellen. Ik houd meer van strategie- en sim-spellen, van alle spellen in de lijst lijkt me Farming Simulator het leukst... Hopelijk komen spellen als Civilization, Anno ook naar Stadia, of GTA V, daar zou ik ook nog wel geld voor over hebben.
Uit een interview van IGN met Johnn Justice (VP of Product van Stadia) over de game library:
(YouTube: Google Stadia: What Impact Will it Have on Gaming in 2020? - Gamesco...)
... we're bringing everything in
... working with everybody
... you can expect that we're going bring all the things you'd expect to have on all the platforms
En ergens staat me ook een quote bij (uit een ander interview?) dat ze de volgende lijst game announcements voor de volgende Stadia Connect al klaar hebben liggen.

Content gaat erg belangrijk voor ze zijn en daar zijn ze zich volgens mij goed bewust van! Maar als je keuze gebaseerd zal zijn op een specifieke game of aantal games, zou ik zeker de officiele aankondiging daarvan afwachten voordat je je keuze maakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Tuktop op 25-08-2019 17:11 ]

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-11 14:39

Hoogie2004

Whohooooo

Hier laat iemand zien dat er gewoon van tab geswitched wordt om te starten :)

[ Voor 30% gewijzigd door Hoogie2004 op 26-08-2019 08:09 ]

My iRacing profile | Strava

• Tuktop
Dat was best vet om te zien, hoe het 'in het echt' werkt/gaat werken :)
Heel af en toe denk ik een kleine fps-drop te zien, maar dat kan ook in de opname zitten. Hoe dan ook, wat mij betreft zeker niet storend. Wel is de laadtijd iets langer dan ik had verwacht.
Al met al zeer indrukwekkend!

M'n creditcard is bijna binnen, dan ga ik toch maar de Founders Edition bestellen.

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

pilon schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 14:55:

Ik zie Stadia als een console, een gratis console. Het enige dat je moet doen is games kopen voor (waarschijnlijk) console-prijzen.
Ik vind dit wel een mooie 'filosophie' 'filosofie ', je leent een console maar moet wel zelf voor de games zorgen.
Je kunt natuurlijk extra geld uitgeven aan een betere ervaring: Stadia controller(s) kopen en een abonnement nemen voor een hogere resolutie.
Ja, dan valt het bovenstaande wel weg, en de vraag blijft hoe de reclames gaan zijn. Zoals eeder (iig in een cloud topic O-) ) al gezegd, voor gratis accepteer ik een bepaald gehalte van ads. Als het me goed bevalt, en uiteindelijk zo goed dat het mijn pirmaire console word, ja dan wil ik er ook wel voor betalen.
Het grootste nadeel voor mij, is het aanbod van spellen. Ik houd meer van strategie- en sim-spellen, van alle spellen in de lijst lijkt me Farming Simulator het leukst... Hopelijk komen spellen als Civilization, Anno ook naar Stadia, of GTA V, daar zou ik ook nog wel geld voor over hebben.
In het begin zijn er vermoeddleijk aan de google kant maar 2 eisen voor de spellen, de uitgevers moeten niet te moeilijk doen c.q. meewerken, en de spellen moeten populair zijn om in het begin de grote massa aan te spreken, als daarna mouth to mouth zijn ding gaat doen en de volgende wave gebruikers echt interesse krijgt is het spellen aanbod wsl al gigantish.

En ik kan me niet voorstellen dat ze uiteindelijk geen 'flatfee' gaming dienst meekrijgen, dus iets als ea access, uplay+ of zelfs de hib monthly, die natuurlijk als bonus heeft dat je de games dan ook nog offline kan spelen.

offtopic:
ben er nog steeds net uit of ik mijn shadow test maandje ga verlengen, het beviel an sich uitstekend maar qua gaming de laatste weken vooral een retro bui gehad......en dat is wel een mooi argument om het niet te doen, ik vind het zonde geld als ik een maandprijs betaal en het niet gebruik, dan toch maar liever een keer harder bloeden en voor 500 euro een pc-tje halen, die ik dan wsl ook nog wel iets kan verlichten door mijn huidige componenten te verkopen. Of ik zou zelfs nog is kunnen kijken of ik met een videokaart upgrade (en eventueel een losse netwerkkaart) het nog een paar jaar langer kan uitzingen.

10 second ninja DONE

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-10 08:57
Football Manager was al aangekondigd. Toen weggehaald en nu toch weer een bericht

'Weer een nieuwe game!', aldus Stadia zelf, maar wel één met een unieke feature volgens SI Games

#FM20 on Stadia includes technology that is only available on that platform, utilising the power of the cloud and Google’s data centres to ensure that more matches can be processed in parallel utilising spare bandwidth across the whole system

FM20 on @GoogleStadia

👉 Quicker match processing
👉 Ability to load more leagues

The fastest way to play #FM20

https://twitter.com/milesSI/status/1166378243810897920

[ Voor 61% gewijzigd door Speculaes op 28-08-2019 10:04 ]

• bram1984
@Sagat Voor 500 een PC? Dan kan je net zo goed een console nemen, lijkt me?

• SinergyX
  • Laatst online: 04-11 09:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Toch deal gemaakt met iemand zonder creditcard, ik mag eerste maand alles testen, daarna neemt hij het zooitje over en krijgt hij de buddy pass. Hopelijk zijn er dan wat gratis spellen te spelen, ben niet van plan er een game voor te gaan kopen (die ik ws daarvoor toch al voor PC/XBO zou hebben gekocht).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1 ... 5 ... 191 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord