• Safri7879
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-10-2025
Far Cry 5 sale nu in de store!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-12-2025
Zeker een leuke game! Zie dat het 4K 30Fps is, niet verkeerd!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
New Dawn ook in de aanbieding! Welke is leuker?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Peter_Aragorn schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:38:
Het is maar net welk verhaal je meer aanspreekt. 5 is in de US, new dawn is post apocalyptic. Ik heb 5 een keer op steam gekocht omdat dit me meer aansprak maar ik speel het eigenlijk weinig. Ze noemen het een tactische shooter, maar volgens mij is het tactisch element niet zo groot :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Pukson
Beide een aanrader en kan je zeker leuke uren in steken. Vind al geweldig om dingen op te blazen of de fik in gras te zetten.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:47

Wom

FC5 is veel uitgebreider. Eerst die spelen en daarna New Dawn. Dan volg je het verhaaltechnisch ook veel beter.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-12-2025
Wel tof dat dit zo even wordt gedropt :)

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Jammer dat ze niet tegelijkertijd Origins hebben gedropt, hopelijk straks tegen dezelfde prijs!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:21
Cool. Leuke games. Maar tsja, Ubisoft. Wacht ik toch liever op Ubisoft+. FC5 heb ik via Geforce Now al een aanzienlijk deel uitgespeeld en post-apocalypse is niet echt mijn ding. Wil ze zeker (weer) spelen, maar het hoeft me geen (extra) geld te kosten.
Ik wacht een weekje op Valhalla denk. Dan heb ik net voor de tweede keer RDR2 weer uitgespeeld waarschijnlijk.

• Zhankou
  • Laatst online: 23-05-2025
Heb uur gespeeld, ziet er tof uit. Weet alleen niet of ik hem moet houden. Volgende week destiny 2 beyond light.

• Safri7879
Stadia maakt wel een soort van verzamelwoede los. Moet er voor waken dat ik vooral games koop en niet speel.

• Zhankou
Safri7879 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:10:
Stadia maakt wel een soort van verzamelwoede los. Moet er voor waken dat ik vooral games koop en niet speel.
Haha dit dus.
Scheelt dat ik bijna me nieuwe Xbox heb. Games als RDR 2 en AC heb ik allemaal al.
Farcry daarentegen dan weer niet. Maar de kans dat ik het ga spelen.. hmm..

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
Safri7879 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:10:
Het maakt wel hebberig inderdaad. Vooral als een spel in de sale 20-30 euro kost.

Hoe cool is het om na 2-3 jaar een gigantische game bibliotheek te hebben die je kunt spelen waar je wilt zonder gedoe met instaleren. Op de console en pc verwijder je toch spellen na verloop van tijd.

Stadia / PSN : whenheco

• Zhankou
Ik hoop nog steeds op de dag dat je je controller via bluetooth kan pairen aan de CCU.

• JDFS
  • Niet online
Vandaag aan het werk en ondertussen toch even zin in AC: Odyssey:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uWy8_GBJTMB37B8Y_MGDIUQkINA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pgq9eNyZpz2gFvxKsGaORsJb.jpg?f=fotoalbum_large

Ik moet zeggen: het blijft next level aanvoelen, om een game te streamen en (zelf) het verschil niet te merken qua input lag en latency. Moet wel zeggen dat Odyssey niet echt lekker speelt op de iPad (Pro), maar RDR2 wel op een of andere manier. Odyssey is toch nog choppy en laggy, terwijl dit bij RDR2 zelden het geval is. Anyways, afwachten maar tot de officiële PWA beschikbaar komt, wellicht zijn daar nog wat optimalisaties doorgevoerd.

• FidOo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-12-2025
JDFS schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:38:
Moet wel zeggen dat Odyssey niet echt lekker speelt op de iPad (Pro), maar RDR2 wel op een of andere manier. Odyssey is toch nog choppy en laggy, terwijl dit bij RDR2 zelden het geval is.
Volgens mij draait Odyssey maar op 30fps. Waarschijnlijk voelt hij daarom choppy en laggy aan

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-01 15:25
Gisteravond, na alle positieve kritieken, maar eens Risk of Rain 2 opgestart. Vond er geen reet aan. Beetje rennen en schieten, saaie vijanden, repetitieve gameplay. Ik denk gewoon niet mijn ding.

Toen maar eens Hello Neighbor: Hide & Seek opgestart, maar ik kan niet wennen aan de houterige besturing waar het origineel ook al last van had.

Op hoop van zegen door naar The gardens between us. Mis ik iets of is dit een ultra-trage, saaie game? Ik vond de stijl wel geinig, dus heb 3 levels doorlopen, maar pffff... wat een borefest.

Sundered was dan al wat beter te pruimen, maar op een gegeven moment had ik toch het gevoel wat doelloos rond te huppen en springen.

Vanavond Republique en Sniper Elite 4 maar eens een kans geven. Maar toch bekruipt mij het gevoel wat ik al jaren heb: gratis games zijn niet altijd beter. Uiteindelijk heb ik in de aflopen 39 jaar meer plezier beleefd aan game waarvoor ik spaarde dan games die gratis werden uitgedeeld. Ook al waren het goede games. Het pas wel bij de consumptiemaatschappij waarbij producten nauwelijks nog waarde hebben.

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-01 18:44
KlaasjeNL schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:48:
Gisteravond, na alle positieve kritieken, maar eens Risk of Rain 2 opgestart. Vond er geen reet aan. Beetje rennen en schieten, saaie vijanden, repetitieve gameplay. Ik denk gewoon niet mijn ding.

Toen maar eens Hello Neighbor: Hide & Seek opgestart, maar ik kan niet wennen aan de houterige besturing waar het origineel ook al last van had.

Op hoop van zegen door naar The gardens between us. Mis ik iets of is dit een ultra-trage, saaie game? Ik vond de stijl wel geinig, dus heb 3 levels doorlopen, maar pffff... wat een borefest.

Sundered was dan al wat beter te pruimen, maar op een gegeven moment had ik toch het gevoel wat doelloos rond te huppen en springen.

Vanavond Republique en Sniper Elite 4 maar eens een kans geven. Maar toch bekruipt mij het gevoel wat ik al jaren heb: gratis games zijn niet altijd beter. Uiteindelijk heb ik in de aflopen 39 jaar meer plezier beleefd aan game waarvoor ik spaarde dan games die gratis werden uitgedeeld. Ook al waren het goede games. Het pas wel bij de consumptiemaatschappij waarbij producten nauwelijks nog waarde hebben.
RoR2 vond ik iets minder leuk dan ik vooraf dacht; roguelikes zijn wel games die ik over het algemeen tof vind maar de art style spreekt me niet zo aan. Wel is het een stuk leuker in local co-op met een drankje erbij t.o.v. in je eentje achter de pc of op de bank. Het kan heerlijk escaleren wat best hilarisch kan zijn. Hello Neighbor/Gardens Between zijn idd ook niet helemaal mijn spellen. Sundered moet ik nog proberen, lijkt me wel tof met local co-op. Republique trekt me niet zo. Sniper Elite 4 vond ik dan wel weer erg leuk, wederom local co-op. Dat ga ik de komende tijd zeker vaker spelen.

Het is inderdaad een beetje hit/miss met de Pro games, maar als er elke maand één of twee games bij zitten die ik hierdoor 'ontdek' c.q. anders niet gekocht had, heeft het voor mij al genoeg toegevoegde waarde om Pro aan te houden (hoewel ik Pro ook zeker heb voor de 4K en HDR).

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:47
Ik vind de pro selectie juist goed, een beetje afwisseling. Wat voor de kids (Gardens between), lekkere looter (ror2), een platformer (sundered), een volwassen Shooter (sniper Elite) etc. Je kan toch nooit iedereen 100% tevreden stellen.

Tevens weer 2 games gereleased: little big workshop en ary and the secrets of seasons.

--edit--

En family sharing komt er aan! Let wel dat de uitrol gefaseerd is en dus nog even op zich kan laten wachten.

En daarboven op een gratis F1 weekend voor pro leden.

Best een goede week zo.

[ Voor 37% gewijzigd door bakkerjangert op 05-11-2020 18:49 ]

• Sahi_NL
  • Laatst online: 01-01 11:49
Ook ik heb de afgelopen twee dagen weer wat Pro games gespeeld;

Gisteren begonnen met sniper Elite; Erg vermakeljjk! Daarna was ik toe San wat simpelers (gedachtenlozer), dus Hello Neighbor Hide & Seek opgestart; Verschrikkelijk, totaal niet mijn ding en enorm buggy.

Gardens in Between; Leuke puzzle game, maar voor de kids @bakkerjangert ? Oudere kids Dan toch.

Vandaag Republique opgestart. Dat is meer een game voor mij. Niet te snel, niet te moeilijk en een beetje verzamelen/puzzelen.

Overigens net ook de family sharing in kunnen stellen! (Niet dat iemand anders hier in his speelt, maar het werkt)!

[ Voor 10% gewijzigd door Sahi_NL op 05-11-2020 22:15 ]

• madcon
Zo te zien is f1 vanaf nu al gratis te spelen. Echt leuk dit soort verassingen.

madcon schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:35:
Zo te zien is f1 vanaf nu al gratis te spelen. Echt leuk dit soort verassingen.
Die heb ik in de zomervakantie gekocht en best veel gespeeld, was voor mij het bewijs dat Stadia here to stay is. Als een racegame voor mij geen merkbare input lag heeft werkt de technologie perfect!

• JDFS
  • Niet online
JDFS schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:32:
@DonRoger zolang er nog geen opties zijn om Option Files toe te voegen, hoeft PES van mij nog niet zo. FIFA komt denk ik pas tijdens de kerstvakantie of begin volgend jaar (helaas).
Tijdens een press briefing dus zojuist bekend gemaakt: FIFA 21 komt pas in 2021. https://s22.q4cdn.com/894...repared-Remarks-Final.pdf

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:50
Weet iemand of family sharing ook gaat werken met Ubisoft+ games?

• SinkerNL
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-11-2025
JDFS schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 07:05:
[...]

Tijdens een press briefing dus zojuist bekend gemaakt: FIFA 21 komt pas in 2021. https://s22.q4cdn.com/894...repared-Remarks-Final.pdf
In de text staat dat Stadia in Q3 komt. Beetje zoeken op het internet staat dat bij EA het financiele jaar eindigt in maart. Dus voor zover ik kan begrijpen, komt Fifa dit jaar (Oktober-December) uit.

Edit: klopt er staat ook ergens dat Fifa uit kan komen in ‘the new year’. Dat zou dus na Maart zijn? Als dat zo lang duurt, dan ga ik daar niet meer op wachten (en ik hoopte er toch op :( ).

[ Voor 16% gewijzigd door SinkerNL op 06-11-2020 07:54 ]

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-01 08:50
SinkerNL schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 07:51:
[...]

Dat zou dus na Maart zijn? Als dat zo lang duurt, dan ga ik daar niet meer op wachten (en ik hoopte er toch op :( ).
Nieuwe FIFA na maart uitbrengen is wel heel erg laat, voetbalseizoen is dan al haast voorbij.. Dat zou ik wel erg zonde vinden, en reden om 'm niet meer te kopen. (Tenzij FIFA voor PRO abo met een hele dikke discount wordt aangeboden)
Schmitzel schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:26:
[...]

Nieuwe FIFA na maart uitbrengen is wel heel erg laat, voetbalseizoen is dan al haast voorbij.. Dat zou ik wel erg zonde vinden, en reden om 'm niet meer te kopen. (Tenzij FIFA voor PRO abo met een hele dikke discount wordt aangeboden)
Enige reden die ik kan bedenken is dat t dan new-gen kan zijn? Ik kom zo snel niet vinden wat de release date is van PS5 en Xbox series versies?

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
Ik zou het bijna crimineel vinden als ze er op dat moment nog volle mep voor zouden vragen. Het seizoen is dan inderdaad al bijna voorbij en een maand of 6 later zal FIFA22 dan wel al uitkomen.

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Dit zijn echt de games die Stadia een flinke boost kunnen geven dus zo zonde dat ze dit te laat gaan releasen.

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-12-2025
forzav schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:24:
Dit zijn echt de games die Stadia een flinke boost kunnen geven dus zo zonde dat ze dit te laat gaan releasen.
Sterker nog, mijn zoon heeft een Xbox alleen vanwege FIFA en Fortnite (en ik weer in zijn vriendkring dat er heel veel alleen die games spelen)

Die 2 games op stadia en de aanschaf van een nextgen console is hier thuis niet meer nodig (na het uitfaseren van de huidige Xbox generatie).

• Makie
  • Registratie: Januari 2007
Family Sharing werkt goed! Vanmorgen voor mijn zoontje aangezet, top!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Makie schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:39:
Family Sharing werkt goed! Vanmorgen voor mijn zoontje aangezet, top!
Aan de ene kant top feature natuurlijk, maar aan de andere kant kun je dus niet tegelijk spelen, dat zou voor mij de reden zijn om het uberhaubt te gebruiken , om co-op games te delen en spelen.

• Shiznit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Kijk ik ergens overheen, of kan ik maar +- 15 tal games vinden? (heb Pro)

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
Shiznit schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:12:
Kijk ik ergens overheen, of kan ik maar +- 15 tal games vinden? (heb Pro)
Dan gaat er iets verkeerd ;)

Je zou wel meer moeten kunnen claimen. Overigens gaan games ook weer van 'pro' af dus sommige heb je daarvan al gemist (zie overzicht). Search/overzicht is op stadia erg matig, dus je moet even zoeken naar de "store" bovenin en dan "stadia pro games".

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/sfadbrbe8uv51.png?width=640&crop=smart&auto=webp&s=76f639ba8f58f333a49f198cf2c2279ddec78a4b

• Sahi_NL
Exocet schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:41:
[...]

Aan de ene kant top feature natuurlijk, maar aan de andere kant kun je dus niet tegelijk spelen, dat zou voor mij de reden zijn om het uberhaubt te gebruiken , om co-op games te delen en spelen.
Dat kan op een andere console toch ook niet:

Fysiek: Omdat je het schijfje maar in 1 console kunt doen
Digitaal: Zou kunnen. Is wel een extra investering in een console van 400 euro.

• madcon
tokko1 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:22:
[...]
Dan gaat er iets verkeerd ;)

Je zou wel meer moeten kunnen claimen. Overigens gaan games ook weer van 'pro' af dus sommige heb je daarvan al gemist (zie overzicht). Search/overzicht is op stadia erg matig, dus je moet even zoeken naar de "store" bovenin en dan "stadia pro games".
Dit is wel een super handig overzicht. Kan een mod deze niet sticky maken onderaan dit topic zoals bijvoorbeeld ook bij het Playstation forum gebeurd?

Wat mij opvalt is dat janaf juni het aantal nieuwe pro games is toegenomen. In het begin moest je met 2 spellen genoegen nemen. Nu zijn 6 games geen uitzondering meer. Het zorgt er wel voor dat ik mijn hand op de knip houd voor kleine indy games omdat de kans groot is dat deze binnen afzienbare periode naar pro komen.

• RoFlame
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-12-2025
Uberhaupt gaan ze nu wel hard met hoeveel games released worden :)

• JDFS
  • Niet online
4 nachtjes slapen en dan aan de slag met Valhalla!

• Tuktop
JDFS schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:03:
4 nachtjes slapen en dan aan de slag met Valhalla!
Aan de slacht* :)

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-12-2025
Exocet schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:41:
[...]

Aan de ene kant top feature natuurlijk, maar aan de andere kant kun je dus niet tegelijk spelen, dat zou voor mij de reden zijn om het überhaupt te gebruiken , om co-op games te delen en spelen.
Dat zou echt super zijn, dat je een invite can sturen voor een Co-op game naar iemand die de game niet heeft, of zelfs geen stadia heeft.
Een leuke manier om kennis te maken met stadia en je zou er best voor kunnen betalen (per keer, of per uur)

• Vortigen
  • Laatst online: 07:09
Ik heb zojuist een Pro abo genomen om de Hitman game te claimen. Ik hou van stealth games en heb - gek genoeg - nog nooit een Hitman game gespeeld. Toen ik las dat de trilogy naar Stadia komt kon ik deze "gratis" Pro game niet voorbij laten gaan.

Echter tot mijn verbazing kon ik veel en veel meer games claimen dan alleen Hitman en de andere november Pro games :)
Zo heb ik nu bv ook Dead by Daylight, een Tomb Raider game, Orcs Must Die en nog een paar andere.
Dit is een zeer leuke verrassing in deze ongewone tijden _/-\o_

P.S. Ik zag dat de door mij geclaimde Pro games uit het verleden inderdaad weer speelbaar zijn voor mij. Ik dacht eerst even dat wanneer games uit de "Pro" lijst gehaald werden dat ze dan ook nooit meer speelbaar zouden zijn. Blij dat ik dat verkeerd begrepen heb.

[ Voor 20% gewijzigd door Vortigen op 06-11-2020 18:47 ]

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Sahi_NL
Het blijft vreemd dat Google dit zo slecht communiceert.

Heel veel mensen denken dat ze alles verliezen.

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
Ik heb ook even Pro gehad in het begin, maar toen waren er nog niet zo veel spellen die me aantrokken. De Pro games die ik toen heb geclaimd kan ik nu niet meer spelen.

Of bedoel je dat niet?

• Tuktop
RobNemoo schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 00:16:
Ik heb ook even Pro gehad in het begin, maar toen waren er nog niet zo veel spellen die me aantrokken. De Pro games die ik toen heb geclaimd kan ik nu niet meer spelen.

Of bedoel je dat niet?
Als je nu weer pro neemt, kun je ze wel weer spelen, dat bedoelt 'ie.

• nightraver23
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Heb mij ook een première edition aangeschaft. De ervaring is zoveel beter op een CCU. Ik speelde hiervoor met wat oude Xbox 360 controllers op een laptop. Heeft iemand een idee of ik deze kan koppelen aan de CCU? Ik las iets dat er andere controllers aan de stadia controller gekoppeld kunnen worden. Als ik nog 2 extra stadia controllers moet kopen voor de kinderen dan wordt het toch wat duur. Wij spelen voornamelijk Get Packed en Cake Bash...
nightraver23 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 08:28:
Heb mij ook een première edition aangeschaft. De ervaring is zoveel beter op een CCU. Ik speelde hiervoor met wat oude Xbox 360 controllers op een laptop. Heeft iemand een idee of ik deze kan koppelen aan de CCU? Ik las iets dat er andere controllers aan de stadia controller gekoppeld kunnen worden. Als ik nog 2 extra stadia controllers moet kopen voor de kinderen dan wordt het toch wat duur. Wij spelen voornamelijk Get Packed en Cake Bash...
Helaas... Geen andere controllers op de CCU. Af en toe zijn de controllers in de sale, dan scheelt het een 10 a 15 euro.

• Tuktop
nightraver23 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 08:28:
Voorlopig kan dit niet. Momenteel kun je enkel een aantal typen controllers (ook Xbone en DS) aansluiten op een Stadia controller. De aangesloten controller kan nog geen signaal voor een andere speler doorgeven. Zie https://support.google.com/stadia/answer/10043273?hl=nl

• Katseviool
Merk de laatste 3 weken wel wat verbindingsissues bij TD2 als ik speel met CCU. Hij blijft dan steeds eventjes haken als ik begin te rennen. Oplossing is 2-3 exit game doen en uiteindelijk doet hij het weer soepel. Met andere spellen heb ik er vrijwel nooit last van en hij heeft het altijd goed gedaan. Dus een beetje vaag dit.

Ik heb overigens T-Mobile Thuis maar ik ga binnenkort wel over op KPN dus misschien/hopelijk werkt dat.

• Vortigen
  • Laatst online: 07:09
Is er al een datum bekend wanneer de Ubisoft+ games op Stadia speelbaar zijn?
Ik kan alleen "eind van 2020" vinden tot dusver.
Ben namelijk heel erg benieuwd of/wanneer AC Valhalla daar bij gaat zitten.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Tuktop
Katseviool schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:48:
Merk de laatste 3 weken wel wat verbindingsissues bij TD2 als ik speel met CCU. Hij blijft dan steeds eventjes haken als ik begin te rennen. Oplossing is 2-3 exit game doen en uiteindelijk doet hij het weer soepel. Met andere spellen heb ik er vrijwel nooit last van en hij heeft het altijd goed gedaan. Dus een beetje vaag dit.

Ik heb overigens T-Mobile Thuis maar ik ga binnenkort wel over op KPN dus misschien/hopelijk werkt dat.
Op PC via Chrome heb ik hier iig geen last van (Ziggo 250/25, is wel erg stabiel en snel). Is de CCU wired? En kun je vergelijken met PC of telefoon?
Vortigen schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:31:
Is er al een datum bekend wanneer de Ubisoft+ games op Stadia speelbaar zijn?
Ik kan alleen "eind van 2020" vinden tot dusver.
Ben namelijk heel erg benieuwd of/wanneer AC Valhalla daar bij gaat zitten.
Als dat bekend zou zijn, had je het kunnen vinden :) 'in 2020' is de officiële releasedatum, dus daar zullen we het voorlopig even mee moeten doen. Lijkt me overigens zeer waarschijnlijk dat Valhalla daar bij gaat zitten, beetje de kartrekker van de subscription.

[ Voor 29% gewijzigd door Tuktop op 07-11-2020 11:57 ]

• Katseviool
Tuktop schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:54:
[...]

Op PC via Chrome heb ik hier iig geen last van (Ziggo 250/25, is wel erg stabiel en snel). Is de CCU wired? En kun je vergelijken met PC of telefoon?

[...]
Dank voor je reactie. Hij is inderdaad wired, op PC heb ik geen last van. Deze is echter wel 1080p aangezien ik enkel een Mac heb. Vreemde is ook dat ik bij andere spellen er geen last van heb. Misschien dat het ligt aan de (locatie van) blades want na een paar keer herstarten werkt het opeens weer wel met 4K/HDR. Maar ik dan zou ook meer soortgelijke ervaringen moeten horen.
Katseviool schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:43:
[...]

Dank voor je reactie. Hij is inderdaad wired, op PC heb ik geen last van. Deze is echter wel 1080p aangezien ik enkel een Mac heb. Vreemde is ook dat ik bij andere spellen er geen last van heb. Misschien dat het ligt aan de (locatie van) blades want na een paar keer herstarten werkt het opeens weer wel met 4K/HDR. Maar ik dan zou ook meer soortgelijke ervaringen moeten horen.
Misschien iets heel geks, maar bij mijn ccu klikt de netwerkkabel niet altijd lekker vast (beetje losjes erin zonder 'klik'), misschien dat ook het geval en dat de ccu dan via wifi verbindt of heen en weer schakelt? Losse gok hoor!

• JDFS
  • Niet online
FidOo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:13:
[...]

Volgens mij draait Odyssey maar op 30fps. Waarschijnlijk voelt hij daarom choppy en laggy aan
Nee daar ligt het niet aan. RDR2 speelt bij mij ook op 30 fps door mijn instellingen bij Stadia.

Inmiddels een nieuwe update van de Stadium browser (1.2), nu draait AC Odyssey als een zonnetje met af en toe een hapering. Wat heerlijk om onderweg ergens heen of op een andere plek ook zo te kunnen gamen.

• Marzman
  • Niet online
Sahi_NL schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 22:40:

Als Google het niet communiceert kunnen ze dat ook altijd wijzigen. Ik denk dat dit met opzet is en veranderd als Stadia volwassen genoeg is/genoeg marktaandeel heeft.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Marzman schreef op zondag 8 november 2020 @ 08:42:
[...]
Als Google het niet communiceert kunnen ze dat ook altijd wijzigen. Ik denk dat dit met opzet is en veranderd als Stadia volwassen genoeg is/genoeg marktaandeel heeft.
Op Reddit en ook in de voorwaarden communiceert google dit wel, ik kan me niet voorstellen dat dit verandert, vergelijk het met ps+ en Xbox gold. Het is ook een reden voor mensen die pro gestopt hebben om weer terug te keren.

• Rob Voets
Sahi_NL schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 22:40:

Ik heb onlangs pro opgezegd en er wordt dan heel duidelijk aangegeven door Google dat je alle eerder geclaimde pro games weer kunt spelen als je opnieuw pro abonnement afsluit. Zowel in de opzeggingsprocedure als in de bevestigingsmail.

• Safri7879
Op de valreep toch maar Far Cry gekocht :)

• JDFS
  • Niet online
Toch maar de Ultimate Edition van AC:Valhalla op de kop getikt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CMAglo08gr8jMhQQ9a4YVKGifDk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3UzDbgulRQN6SuH5Vs9Jdfzr.jpg?f=fotoalbum_large
30fps helaas, maar het ziet er allemaal goed uit. Benieuwd hoe lang ik me hiermee kan vermaken. Als het net zoals bij RDR2 gaat, zeker wel een klein jaar! Alles verzamelen en zoveel mogelijk achievements proberen te behalen :)

Overigens is dit mijn tweede AC op Odyssey na. Nooit echt de behoefte gehad aan voorgaande games maar de settings van de laatste drie games trekken me heel erg. Ben dus ook erg benieuwd naar Origins straks.

• madcon
JDFS schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:48:
Toch maar de Ultimate Edition van AC:Valhalla op de kop getikt:

30fps helaas, maar het ziet er allemaal goed uit. Benieuwd hoe lang ik me hiermee kan vermaken. Als het net zoals bij RDR2 gaat, zeker wel een klein jaar! Alles verzamelen en zoveel mogelijk achievements proberen te behalen :)

Overigens is dit mijn tweede AC op Odyssey na. Nooit echt de behoefte gehad aan voorgaande games maar de settings van de laatste drie games trekken me heel erg. Ben dus ook erg benieuwd naar Origins straks.
Ah, toch weer die syncronisatiepunten :X

Ik had de oude AC spellen ook nog niet gespeeld en was begonnen met de Ezio collectie.
De besturing vond ik echter een drama.

Met AC Oddyssey veel plezier gehad dus zit ook met smart te wachten op Origins.
Stiekem wel jalours dat ik gewoon moet werken vandaag :)

• JDFS
  • Niet online
madcon schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:41:
[...]

Stiekem wel jalours dat ik gewoon moet werken vandaag :)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Tuktop
Deze sweet anticipation is toch prachtig! Je klinkt als een kind op school die niet kan wachten tot de bel gaat en hij/zij kan gaan gamen :) hulde!

• barrymossel
De kans bestaat dat ik ook ga gamen totdat ik om half 4 m'n beoordeling heb via Teams... Thuiswerken ligt me wel... ;)

• RoFlame
barrymossel schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:25:
De kans bestaat dat ik ook ga gamen totdat ik om half 4 m'n beoordeling heb via Teams... Thuiswerken ligt me wel... ;)
Klinkt als de beoordeling gaat hoger uitvallen dan eigenlijk zou moeten 😜 Hoop je dan 🤣

Van de week Far Cry geprobeerd maar voelde echt wat te laggy aan dus was snel refunded... Over maandje Cyberpunk waar ik echt niet op kan wachten, daarvoor hou ik nog even de hand op de knip want als die uit is vermoed ik dat ik geen tijd meer heb voor andere games...

• Schmitzel
RoFlame schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:47:
[...]

Van de week Far Cry geprobeerd maar voelde echt wat te laggy aan dus was snel refunded...
Hoe en wat refund? hoe dan? en tot hoe lang na aankoop?

• barrymossel
Schmitzel schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:58:
[...]

Tot 2 uur speeltijd, max 14 dagen...

• RoFlame
Schmitzel schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:58:
[...]

Bij de play store order history kan je een refund aanvragen: https://play.google.com/store/account/orderhistory

Idd tot 2u speeltijd, max 14 dagen... Daarbuiten zou je een iets betere reden moeten hebben om je geld terug te krijgen. Daarbinnen krijg je instant je geld terug.

• Safri7879
Goeie. Ik heb Teams standaard op 'zo terug' staan :)

• Schmitzel
Goed om te weten, Door het gebrek aan demos is dat een mooie manier om een game uit te proberen..

• Sahi_NL
Hoe werkt dat op de consoles?

Een disk gekocht = pech? Of hebben ze daar wel demo's?

• RoFlame
Demo's zijn niet echt meer van deze tijd... Stadia doet het iig wel nice dat je tegenwoordig af en toe in het weekend een specifieke game gratis kan spelen (Afgelopen weekend F1), maar echt demo's zie je bijna niet meer...

En volgens mij is het inderdaad met fysieke games veelal "seal er af = pech"... Denk dat je digitaal (Ook bij microsoft enzo) toch wel altijd een periode hebt dat je kan refunden?

• Sahi_NL
Voor iedereen met Google One (Storage), die nog geen Stadia Pro heeft (gehad): Nu 3 maanden gratis, volgens Pepper.

Bij mij staat hij niet bij mijn Google One voordelen, maar ik heb dan ook een actieve Stadia Pro.

https://nl.pepper.com/aan...-gratis-stadia-pro-169078

• Rob Voets
Sahi_NL schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:07:
Voor iedereen met Google One (Storage), die nog geen Stadia Pro heeft (gehad): Nu 3 maanden gratis, volgens Pepper.

Bij mij staat hij niet bij mijn Google One voordelen, maar ik heb dan ook een actieve Stadia Pro.

https://nl.pepper.com/aan...-gratis-stadia-pro-169078
Ik kan dit bevestigen. Ik heb zelf geen pro abonnement meer en wel Google One family. Nadat family sharing in Stadia beschikbaar was heb ik mijn zoon toegevoegd. Omdat hij Google One heeft kreeg hij 3 maanden pro (en de door mij gekochte games).

• DutchHammer
  • Laatst online: 29-12-2025

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Hanteer Stadia nu al de game prijzen die we bij de next-gen consoles gaan zien? (€ 69,99)

• Tuktop
DutchHammer schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:28:
Hanteer Stadia nu al de game prijzen die we bij de next-gen consoles gaan zien? (€ 69,99)
De prijzen worden bepaald door de publishers, niet door Google.
RoFlame schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:40:
Demo's zijn niet echt meer van deze tijd... Stadia doet het iig wel nice dat je tegenwoordig af en toe in het weekend een specifieke game gratis kan spelen (Afgelopen weekend F1), maar echt demo's zie je bijna niet meer...
Niet helemaal waar. Onlangs heeft Stadia 3 tijdelijke demo's gehad en dat was best wel een succes!
Heb juist het gevoel dat het weer terug gaat komen, zeker omdat je op Stadia niet eerst hoeft te downloaden/installeren.

[ Voor 50% gewijzigd door Tuktop op 10-11-2020 15:54 ]

• DutchHammer
  • Laatst online: 29-12-2025

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Tuktop schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:53:
[...]

De prijzen worden bepaald door de publishers, niet door Google.
True, maar de publishers hanteren dus next gen prijzen op Stadia ;-). Of eigenlijk Ubisoft :-D
DutchHammer schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:58:
[...]

True, maar de publishers hanteren dus next gen prijzen op Stadia ;-). Of eigenlijk Ubisoft :-D
Tot nu toe is mijn ervaring dat bijna alle games redelijk snel wel in een kortingsactie terecht komen, ik wacht over t algemeen daar wel op als rasechte Nederlander :P

• KlaasjeNL
RoFlame schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:47:
[...]

Klinkt als de beoordeling gaat hoger uitvallen dan eigenlijk zou moeten 😜 Hoop je dan 🤣

Van de week Far Cry geprobeerd maar voelde echt wat te laggy aan dus was snel refunded... Over maandje Cyberpunk waar ik echt niet op kan wachten, daarvoor hou ik nog even de hand op de knip want als die uit is vermoed ik dat ik geen tijd meer heb voor andere games...
Ik heb Far Cry 5 van de week gekocht en die draaide eigenlijk als een trein. Zowel op mijn chromebook als via een CCU. Ik snap dan ook niet waarom hij bij jou laggy aanvoelde. :/

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:10
Als iets laggy draait in stadia lijkt me het meest logische dat dat aan de verbinding ligt en niet aan de game zelf?

• RoFlame
KlaasjeNL schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:15:
[...]

Ik heb Far Cry 5 van de week gekocht en die draaide eigenlijk als een trein. Zowel op mijn chromebook als via een CCU. Ik snap dan ook niet waarom hij bij jou laggy aanvoelde. :/
mjaa weet niet of laggy het juiste woord is, maar voelde gewoon niet zo soepel als bv Destiny en eigenlijk elke andere game. Speelde echt niet lekker daardoor. Andere games spelen heerlijk (Destiny, The division, Hitman speel ik de laatste tijd)

• Tuktop
RoFlame schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:50:
[...]

mjaa weet niet of laggy het juiste woord is, maar voelde gewoon niet zo soepel als bv Destiny en eigenlijk elke andere game. Speelde echt niet lekker daardoor. Andere games spelen heerlijk (Destiny, The division, Hitman speel ik de laatste tijd)
Correct me if I'm wrong maar bij mijn weten draaien de games die je noemt allen op 60 fps, terwijl FC5 op Stadia volgens mij op 30 fps draait... Wellicht dat dat je gevoel van laggyness veroorzaakt.

• Safri7879
Valhalla ook 30 fps volgens mij. Die zou je eigenlijk moeten vergelijken met Far Cry 5

• Tuktop
Safri7879 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:03:
Valhalla ook 30 fps volgens mij. Die zou je eigenlijk moeten vergelijken met Far Cry 5
Klopt ja, helaas.
Ben zelf van mening dat inderdaad de spellen die op 60fps draaien op Stadia niet alleen soepeler aanvoelen (logisch), maar ook de input lag is lager (ook logisch). Wat mij betreft, juist bij Stadia/game streaming, belangrijker dan resolutie.

• RoFlame
Tuktop schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:35:
[...]

Klopt ja, helaas.
Ben zelf van mening dat inderdaad de spellen die op 60fps draaien op Stadia niet alleen soepeler aanvoelen (logisch), maar ook de input lag is lager (ook logisch). Wat mij betreft, juist bij Stadia/game streaming, belangrijker dan resolutie.
Dan is dat waarschijnlijk ook waar ik met far cry last van had. Op mijn PlayStation niet zo een last van als het op 30fps draait, maar met stadia duidelijk wel dus.

• Safri7879
Ik snap nog steeds niet hoe men weet dat het op 30 of 60 fps draait. Stadia+ geeft altijd de stream fps door van 60.

• Rob Voets
Safri7879 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:37:
Ik snap nog steeds niet hoe men weet dat het op 30 of 60 fps draait. Stadia+ geeft altijd de stream fps door van 60.
Ik ook niet en eerlijk gezegd boeit het me ook niet. Als het lekker speelt en er mooi uit ziet dan is het goed voor mij. Laat de techniek maar aan Google over. GaaS.

• Tuktop
Ik ken de details niet maar het schijnt dat er door iets als 'frame timing' ivm de stream, de game gelocked moet zijn op óf 30, óf 60. Het is dus één van de twee, en het verschil tussen die twee is heel goed zichtbaar.

• barrymossel
Rob Voets schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:41:
[...]

Ik ook niet en eerlijk gezegd boeit het me ook niet. Als het lekker speelt en er mooi uit ziet dan is het goed voor mij. Laat de techniek maar aan Google over. GaaS.
Ik zie en merk ook geen (bewust) verschil tussen bijvoorbeeld een RDR2 en The Division 2 als ik eerlijk ben.

• JDFS
  • Niet online
Met RDR2 merkte ik het direct: op 1080p en 60fps loopt die game echt heel vloeiend op de CCU. Jammer dat Valhalla niet 60fps is, maar ik vermaak me tot nu toe prima met het behalen van alle Wealths, Viewpoints, wapens etc.

• sliNh
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 30-01-2021
Ik overweeg om Stadia een kans te geven. Ik loop er tegenaan dat ik nergens kan vinden wat games binnen Stadia op dit moment kosten (met en zonder Pro). Terwijl dat toch wel relevant is om een keuze te maken. Iemand een tip?

• d3nn3yf
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 30-12-2022
sliNh schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:39:
Ik overweeg om Stadia een kans te geven. Ik loop er tegenaan dat ik nergens kan vinden wat games binnen Stadia op dit moment kosten (met en zonder Pro). Terwijl dat toch wel relevant is om een keuze te maken. Iemand een tip?
De prijzen staan in de stadia app.

• Tuktop
sliNh schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:39:
Je kunt zonder Pro te nemen een gratis account maken als je een gmail-adres hebt, dan zie je in de app in elk geval de non-Pro prijzen van de games incl. aanbiedingen. Verder zou ik je keuze voor Pro toch vooral laten afhangen van de andere extra's: tot 4K stream, 5.1 geluid en maandelijks gratis games (de laatste maanden 'kregen' we er 5-6 per maand). De aanbiedingen bij Pro zijn over het algemeen best goed en rouleren regelmatig, maar momenteel zijn er niet zulke goede.

Eerder kocht ik bijv. The Division 2 + Warlords of New York DLC voor 18,- euro, NBA 2k20 voor 3,- euro, Monopoly voor 10,- euro, Trials Rising - Digital Gold Edition voor 16,- euro, Assassin's Creed: Odyssey voor 23,10 euro, Shadow of the Tomb Raider voor 24,- euro.

Edit: overigens krijg je, als je je betaalgegevens invult :), een maand gratis Pro als trial.

[ Voor 4% gewijzigd door Tuktop op 11-11-2020 18:55 ]

• sliNh
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 30-01-2021
d3nn3yf schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:43:
[...]

De prijzen staan in de stadia app.
Dat was mijn gedachte ook. Ik heb de app gedownload, maar bij het voor de eerste keer opstarten daarvan kom je uiteindelijk in een scherm met “Je Stadia Pro-proefperiode van 1 maand starten.” Met enkel de keuze om de proefperiode te starten. Maar dat wil ik natuurlijk pas doen als ik de CCU en controller in huis heb. En die schaf ik pas aan als ik in de app kan zien wat games kosten. Misschien zie ik iets over het hoofd.

PS. Dank Tuktop!

• Monstarr076
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-10-2025
Tuktop schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:49:
[...]

Je kunt zonder Pro te nemen een gratis account maken als je een gmail-adres hebt, dan zie je in de app in elk geval de non-Pro prijzen van de games incl. aanbiedingen. Verder zou ik je keuze voor Pro toch vooral laten afhangen van de andere extra's: tot 4K stream, 5.1 geluid en maandelijks gratis games (de laatste maanden 'kregen' we er 5-6 per maand). De aanbiedingen bij Pro zijn over het algemeen best goed en rouleren regelmatig, maar momenteel zijn er niet zulke goede.

Eerder kocht ik bijv. The Division 2 + Warlords of New York DLC voor 18,- euro, NBA 2k20 voor 3,- euro, Monopoly voor 10,- euro, Trials Rising - Digital Gold Edition voor 16,- euro, Assassin's Creed: Odyssey voor 23,10 euro, Shadow of the Tomb Raider voor 24,- euro.

Edit: overigens krijg je, als je je betaalgegevens invult :), een maand gratis Pro als trial.
TD2 + warlord of NY voor 18 € :|

Kijk je dan elke dag naar de aanbiedingen of hoe je dat?

• madcon
Monstarr076 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:27:
[...]

Over het algemeen komen er 1x in de maand aanbiedingen die een x periode geldig zijn. Ik kijk iedere dag wel even, maar vaak roept iemand wel wat in dit forum.

• KlaasjeNL
Gisteren uit nieuwsgierigheid eens Xbox Game Pass Unlimited geprobeerd. Ik ben zelf best fan van Google (huis vol met hubs en speakers, een Pixel-telefoon, Nest thermostaat enz...), maar wat betreft consoles heb ik elke generatie wisselend of gelijktijdig consoles van verschillende fabrikanten gekocht. Van SNES tot Megadrive tot Dreamcast tot Atari Lynx tot N64 tot PS4 tot Xbox 360 en zo'n beetje alles wat er nog tussen, voor en na zat. Ik heb dus geen uitgesproken voorkeur.

Met werk, kleine kinderen enz. zijn financiële middelen en tijd echter een stuk schaarser, waardoor ik deze generatie voor het eerst in jaren geen nieuwe console (althans niet direct) aanschaf en voor nu prima uit de voeten kan met Stadia. Maar ik sta ook zeker open voor alternatieven.

Dus: Xbox Game Pass Ultimate aangemeld en getest. En ik ben nog niet enthousiast over cloud-gaming via Gamepass. Het laden van games duurt wat langer dan bij Stadia, al is het niet storend. Wat wel storend is, is de extreme compressie, vooral bij snellere games. Neem bijvoorbeeld een Dirt4 dat bij vlagen echt onspeelbaar werd door de pixelbrei die tevoorschijn werd getoverd.

In games met een wat tragere pace ging het al beter, maar er blijft compressie zichtbaar. Niet alleen in de vorm van pixels, maar ook wegvallende beeldlijnen, waardoor er horizontale zwarte strepen over het scherm flikkeren.

Tot slot de input lag: Die is toch echt aanzienlijk meer aanwezig dan bij Stadia, waar ik er niets van merk. Het is net dat verschil tussen gamen zonder erbij stil te staan dat je streamt en gamen waarbij je je er steeds van bewust bent dat je aan het streamen bent.

Het zit allemaal weliswaar nog in de beta-fase (al zit Stadia dat in feite ook nog steeds), maar juist die elementen die bij gaming via streamen de grootste uitdaging vormen, hebben ze bij Stadia opgelost en zijn bij Gamepass nog nadrukkelijk aanwezig.

Ik ben benieuwd wat het in de toekomst gaat brengen, maar vooralsnog heb ik mijn proefabonnement van 1 euro weer opgezegd.

• FidOo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-12-2025
Monstarr076 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:27:
[...]

Meestal zijn aanbiedingen een paar dagen geldig. Ik kijk vooral aan het begin van de maand en nog eens een keer halverwege de maand of er nog leuke/goede aanbiedingen zijn.

Aan het begin van de maand "moet" O-) ik toch al alle pro games claimen

• Monstarr076
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-10-2025
Ga ik ook maar eens doen dan. tnx voor de tips

• Tuktop
Chatfunctionaliteit lijkt uit te rollen! Werd tijd, maar nice!

• barrymossel
Gisterenavond even Valhalla geprobeerd en voor mijn gevoel was het inderdaad stotterig. Had wel een borrel op, dus kan daaraan liggen. Maar ik werd er op dat moment niet echt blij van. Refund gedaan.
Ik wacht wel even op Ubisoft+.
barrymossel schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:48:
Gisterenavond even Valhalla geprobeerd en voor mijn gevoel was het inderdaad stotterig. Had wel een borrel op, dus kan daaraan liggen. Maar ik werd er op dat moment niet echt blij van. Refund gedaan.
Ik wacht wel even op Ubisoft+.
Moest lachen om de 'borrel'! Ook als reden aangeven bij t refunden?
Pagina: 1 ... 59 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord