Ik hoop juist dat Valhalla wel beter geoptimaliseerd zal zijn; Oddysey is een van de eerste ports naar Stadia waarbij het porting process nog nieuw was. Tevens betrof dat een port van een game die al af was. Nu Ubisoft meer ervaring heeft met porten naar Stadia en het feit dat het om een game in ontwikkeling gaat die parallel voor Stadia wordt ontwikkeld hoop ik toch dat die beter geoptimaliseerd wordt.Zhankou schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:34:
[...]
Daar heb je wel een punt. Het komt van Ubisoft.
AC Oddysey draait echter op 30 FPS, daarom denk ik dat Valhalla dat ook zal zijn.
Heb even een vraagje. Ik heb Pro aangeschaft om The Division 2 met fikse korting te kunnen kopen. Via Stadia+/Enhanced speel ik het spel ge-upscaled naar 4k op mijn 1080p monitor. Kan dit upscalen ook zonder Pro abonnement?
Nee, om de 4K-stream te kunnen ontvangen, heb je Pro nodig.Safri7879 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:19:
Heb even een vraagje. Ik heb Pro aangeschaft om The Division 2 met fikse korting te kunnen kopen. Via Stadia+/Enhanced speel ik het spel ge-upscaled naar 4k op mijn 1080p monitor. Kan dit upscalen ook zonder Pro abonnement?
Ik wil hier wel aan toevoegen dat gezien je geen 4k monitor hebt het verschil wel heel marginaal is. Als dit de enige reden is pro aan te houden zou ik het niet doen. De pro games en pro discounts lijken mij relevanter. (En good value for money imho)Tuktop schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:23:
[...]
Nee, om de 4K-stream te kunnen ontvangen, heb je Pro nodig.
Ok dankjulliewel. Het is dan idd een optelsom van de voordeeltjes en dat is wel 10 euro waard denk ik.
Ik krijg vanaf 26 oktober sneller internet.
Dan ga ik nog eens kijken of 4K vs 1080p echt een groot verschil brengt op mijn 1080p monitor.
Dan ga ik nog eens kijken of 4K vs 1080p echt een groot verschil brengt op mijn 1080p monitor.
Wat doe je precies? Mijn CC Ultra ziet dat onze TV boven 1080 is en weigert 4K te streamen...Safri7879 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:19:
@barrymossel Lijkt mij dat hij via een Chrome browser extensie de 4K optie alsnog kan verkrijgen (wat dus niet kan op de CC ultra).
YouTube: ARK: Survival Evolved - Stadia Announcement Trailer | Coming to Stad...
Op de pc heb ik me zeer mee vermaakt
Dus kan leuk worden mits niet een console port is
Op de pc heb ik me zeer mee vermaakt
Bij mijn tv moest ik bij instellingen handmatig HDR etc aanzetten voordat hij toestond dat de ccu 4k doorgaf. Ook met de PS4 destijds zo in moeten stellen (Samsung tv). Misschien dat dat helpt?barrymossel schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:57:
[...]
Wat doe je precies? Mijn CC Ultra ziet dat onze TV boven 1080 is en weigert 4K te streamen...
[ Voor 9% gewijzigd door Ht87 op 21-10-2020 18:44 ]
Ja klopt. Op PC via Chrome met extensie.Corvo schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:09:
@barrymossel Lijkt mij dat hij via een Chrome browser extensie de 4K optie alsnog kan verkrijgen (wat dus niet kan op de CC ultra).
Lijkt wel alsof die presentatie aan 8 jarige meisjes gericht is, wat een ontzettend irritante stem heeft dat mens.
Weinig interessants weer maar in ieder geval een nieuwe game erbij dus wel beter dan gisteren I guess.
Weinig interessants weer maar in ieder geval een nieuwe game erbij dus wel beter dan gisteren I guess.
Playstation 5
Een rts game op Stadia ontbrak nog, dus wat dat betreft wel een leuke aanvulling. Vanavond maar demo proberen.
De dame die de spellen aankondigt is inderdaad wel een beetje hyper. Maar ik volg geen you tubers, zal wel de nieuwste style zijn?
Van mij had dit allemaal in 1 Stadia connect filmpje van 15 minuten gemogen.
De dame die de spellen aankondigt is inderdaad wel een beetje hyper. Maar ik volg geen you tubers, zal wel de nieuwste style zijn?
Van mij had dit allemaal in 1 Stadia connect filmpje van 15 minuten gemogen.
Stadia / PSN : whenheco
Ik vind dat ze het wel leuk doet en prima games weer; mooie strategie game en die eerste van henzelf lijkt me wel aardig
[ Voor 18% gewijzigd door Katseviool op 21-10-2020 19:05 ]
Jij houdt ook van K Pop?Katseviool schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:01:
Ik vind dat ze het wel leuk doet en prima games weer; mooie strategie game en die eerste van henzelf lijkt me wel aardig
Buiten dat was die ene exclusive wel leuk. De rest was oud nieuws of oude spellen. Die hadden ook in een blogpost gekund
Haha, zoals je ziet heb ik gewoon op alle niveaus mijn verwachtingen bijgesteldbarrymossel schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:23:
[...]
Jij houdt ook van K Pop?![]()
Wat een overdreven Amerikaanse trut.
Buiten dat was die ene exclusive wel leuk. De rest was oud nieuws of oude spellen. Die hadden ook in een blogpost gekund
Maar dat overdreven is gewoon Amerikaans. Heb je ook als je daar een willekeurige drogist inloopt.
Bij Samsung TV, moet je vaak via "externe aansluitingen" eerst HDR voor de HDMI poort activeren. Daarna gaat het meestal wel goed.
Tja Ark.... destijds via Epic al gratis geclaimed en is te spelen via GFN. En sowieso niet echt ver mee gekomen.
Tja Ark.... destijds via Epic al gratis geclaimed en is te spelen via GFN. En sowieso niet echt ver mee gekomen.
Heb trouwens geen HDR.Ht87 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:44:
[...]
Bij mijn tv moest ik bij instellingen handmatig HDR etc aanzetten voordat hij toestond dat de ccu 4k doorgaf. Ook met de PS4 destijds zo in moeten stellen (Samsung tv). Misschien dat dat helpt?
Humankind zal best een mooie strategsy game zijn, maar na 20 min had ik het wel gezien. Snap geen reet van dit soort sims ")
Ik heb niets tegen de persoon, maar het lijkt inderdaad gericht op kinderen. Ongemakkelijke om naar te kijken als 30+er.barrymossel schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:23:
[...]
Jij houdt ook van K Pop?![]()
Wat een overdreven Amerikaanse trut.
Humankind, Ben enthousiast met het spel begonnen, lijkt wel leuk, maar de graphics zijn zo rommelig, lijkt wel een mobile game.
[ Voor 22% gewijzigd door 12345j op 21-10-2020 22:02 ]
Same here, mist toch wel wat duidelijk uitleg..Zhankou schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:57:
Humankind zal best een mooie strategsy game zijn, maar na 20 min had ik het wel gezien. Snap geen reet van dit soort sims ")
Pacman is wel erg vermakelijk
Simpel en straightforward inderdaad! Vanavond Fenyx! Zin an.
Toch moet ik wel heel eerlijk bekennen, dat de Xbox series S nog wel steeds heel interessant is.
Collega's hebben de series S of X aangeschaft, en als je dan wilt multiplayeren, tja, dan zou ik wel weer op dat platform moeten gaan. Lastig al die keuzes.
Collega's hebben de series S of X aangeschaft, en als je dan wilt multiplayeren, tja, dan zou ik wel weer op dat platform moeten gaan. Lastig al die keuzes.
Ik zelf heb ook een Xbox series X in pre-order... één van de redenen is gelijk aan die van @Zhankou: de (beperkte) groep waar ik mee multiplayer zit ook op dat platform.
Heel optimistisch gezien, stel dat het aanbod van goede games op Stadia op den duur gelijk is aan de consoles... dan is de kans erg groot dat ik singeplayer speel op Stadia en multiplayer op de seriesX
En vooral door de laag drempelige instap van Stadia, is dat ook geen probleem... kan prima naast elkaar bestaan (om maar te zwijgen over mijn Nintendo Switch, want die is er ook nog).
Heel optimistisch gezien, stel dat het aanbod van goede games op Stadia op den duur gelijk is aan de consoles... dan is de kans erg groot dat ik singeplayer speel op Stadia en multiplayer op de seriesX
En vooral door de laag drempelige instap van Stadia, is dat ook geen probleem... kan prima naast elkaar bestaan (om maar te zwijgen over mijn Nintendo Switch, want die is er ook nog).
Ik hou de Xbox met een schuin oog in de gaten ook, maar dan met de gedachte dat cloudgaming gewoon de toekomst is imo. Stadia heeft de beste basis vind ik, maar xcloud kan zomaar een hele sterkte concurrent zijn. Ik heb de PlayStation wat dat betreft even uit beeld momenteel (na toch zo'n 10 jaar eentje in huis gehad te hebben).Corvo schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 07:28:
Ik zelf heb ook een Xbox series X in pre-order... één van de redenen is gelijk aan die van @Zhankou: de (beperkte) groep waar ik mee multiplayer zit ook op dat platform.
Heel optimistisch gezien, stel dat het aanbod van goede games op Stadia op den duur gelijk is aan de consoles... dan is de kans erg groot dat ik singeplayer speel op Stadia en multiplayer op de seriesX![]()
Xcloud is sterk als ze hun hardware upgraden (xbox series X blades), en hun quality ophogen.
Op mijn Chromebook (quadcore, 8 GB, 15 inch) draait Stadia uiterst vloeiend.
Xcloud via gamepass, vind ik super beroerd (android app geinstalleerd).
Maar heeft onwijs veel "tearing".
Ik weet niet wat de remote play van xbox doet op Chromebook, maar dat zou enigzins verbetering kunnen geven. Nu zag ik wel dat Ubisoft connect een nieuwe methode geeft voor CROSS-SAVE over multiple platforms, maar weet ik niet zeker of zij ook Cross play gaan bieden. Dus stel jij speelt AC Valhalla, Of Fenyx op Stadia, dan zou je seamless kunnen switchen naar Xbox en daar met je progressie verder kunnen gaan.
Althans dat is het idee zo ver ik kon zien.
Feit blijft wel jongens, Stadia draait zo soepel. Ben zo ontzettend benieuwd naar Fenyx vanavond.
En benieuwd of Valhalla 30 of 60 FPS is.
Als hij 60 FPS is zou ik toch wel heel erg in me nopjes zijn.
Xcloud via gamepass, vind ik super beroerd (android app geinstalleerd).
Maar heeft onwijs veel "tearing".
Ik weet niet wat de remote play van xbox doet op Chromebook, maar dat zou enigzins verbetering kunnen geven. Nu zag ik wel dat Ubisoft connect een nieuwe methode geeft voor CROSS-SAVE over multiple platforms, maar weet ik niet zeker of zij ook Cross play gaan bieden. Dus stel jij speelt AC Valhalla, Of Fenyx op Stadia, dan zou je seamless kunnen switchen naar Xbox en daar met je progressie verder kunnen gaan.
Althans dat is het idee zo ver ik kon zien.
Feit blijft wel jongens, Stadia draait zo soepel. Ben zo ontzettend benieuwd naar Fenyx vanavond.
En benieuwd of Valhalla 30 of 60 FPS is.
Als hij 60 FPS is zou ik toch wel heel erg in me nopjes zijn.
Ik had XCloud ook graag willen proberen en misschien gebruiken, maar dat kan je vooralsnog niet op de PC gebruiken... Daarom heb ik die voor nu geskipped om te testen...
Ondertussen is mn premiere edition onderweg, die komt als het goed is vandaag binnen (dinsdagavond besteld), dan kan ik ook beter op de TV's spelen ipv steeds laptop er op aansluiten
Alleen nog een keer een houder voor mn telefoon dan en dan maakt het echt niet meer uit waar ik zit 🤣
Waar ik vooral benieuwd naar ben met het Ubisoft verhaal is cross play. Zijn ze niet heel duidelijk over, maar zou wel nice zijn om met PC vrienden bv de nieuwe Far Cry in co-op te spelen (Of als 5 naar stadia komt die cross playen)
Ondertussen is mn premiere edition onderweg, die komt als het goed is vandaag binnen (dinsdagavond besteld), dan kan ik ook beter op de TV's spelen ipv steeds laptop er op aansluiten
Waar ik vooral benieuwd naar ben met het Ubisoft verhaal is cross play. Zijn ze niet heel duidelijk over, maar zou wel nice zijn om met PC vrienden bv de nieuwe Far Cry in co-op te spelen (Of als 5 naar stadia komt die cross playen)
Maar waarom dan de single player ook niet op de XBox?Corvo schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 07:28:
Heel optimistisch gezien, stel dat het aanbod van goede games op Stadia op den duur gelijk is aan de consoles... dan is de kans erg groot dat ik singeplayer speel op Stadia en multiplayer op de seriesX![]()
De Orzly clip als telefoonmount is echt een dikke aanrader! Beter dan the claw!RoFlame schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:09:
Ik had XCloud ook graag willen proberen en misschien gebruiken, maar dat kan je vooralsnog niet op de PC gebruiken... Daarom heb ik die voor nu geskipped om te testen...
Ondertussen is mn premiere edition onderweg, die komt als het goed is vandaag binnen (dinsdagavond besteld), dan kan ik ook beter op de TV's spelen ipv steeds laptop er op aansluitenAlleen nog een keer een houder voor mn telefoon dan en dan maakt het echt niet meer uit waar ik zit 🤣
Bedankt voor de tip. Gewoon bjj amazon.nl te bestellen zie ik!Ht87 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:30:
[...]
De Orzly clip als telefoonmount is echt een dikke aanrader! Beter dan the claw!
https://www.amazon.nl/Orz...-Controller/dp/B0898PJ5QM
Volgens nieuwsbericht op de frontpage gaat het idd om cross play, dat is best vet!RoFlame schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:09:
Stadia draait bij mij vloeiend op een 5 jaar oude budget Dell laptop en op mijn thuiswerkpc (ook een kleine zuinige Dell Optiplex (ook geen snelheidsmonster).Zhankou schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:02:
Xcloud is sterk als ze hun hardware upgraden (xbox series X blades), en hun quality ophogen.
Maar we gaan nog wel meer zien denk ik, als ook Amazon er op springt, voor Microsoft zal dit ook wel een van de laatse Xboxen zijn. En dan heb je nog bedrijven die Cloud PC's verhuren waar je op kan gamen. Maar ik zet mijn geld dan toch op de manier van Google en Amazon (minder gedoe, en die gratis demos zijn een slimme manier om mensen het te laten proberen van zowel Google als de uitgever).
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik vind het zo lastig joh, keuze stress.
Als vader van een 4 jarige en een 2 jarige tweeling...barrymossel schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:15:
(...)
Maar waarom dan de single player ook niet op de XBox?
Zo'n beetje alles, behalve wat Nintendo games, kan ik niet spelen op de TV met de kids in de buurt (als ik al de TV krijg geclaimed).
Na 20:00'en is natuurlijk nog zo dat vrouwlief ook soms de TV wilt claimen.
En dan vind ik het concept van speel dan maar op een ander apparaat, super handig.
Zo heb ik de Orzly claw om eventueel te gamen op mijn Pixel-4... of kan ik uitwijken naar mijn laptop.
offtopic:
...en mocht Stadia, zoals ooit beloofd, ook op de gewone niet-ultra Chromecasts gaan werken: dan kan ik zelfs uitwijken naar de slaapkamer of naar de beamer op de studeerkame.
...en mocht Stadia, zoals ooit beloofd, ook op de gewone niet-ultra Chromecasts gaan werken: dan kan ik zelfs uitwijken naar de slaapkamer of naar de beamer op de studeerkame.
Want naast automagische hardware upgrades en geen downloads/installs, is dat toch ook echt 1 van de voordelen van Stadia
Duidelijk! Vroeg het me gewoon af. Voor mij hetzelfde. Alleen heb ik dan weer geen behoefte aan meerdere platforms. Maar ik doe dan ook niet aan multiplayer en kunnen mij exclusive gestolen worden. Al zou ik wel graag Hogwarts Legacy willen spelen...Corvo schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:58:
[...]
Als vader van een 4 jarige en een 2 jarige tweeling...
Zo'n beetje alles, behalve wat Nintendo games, kan ik niet spelen op de TV met de kids in de buurt (als ik al de TV krijg geclaimed).
En dan vind ik het concept van speel dan maar op een ander apparaat, super handig.
Zo heb ik de Orzly claw om eventueel te gamen op mijn Pixel-4... of kan ik uitwijken naar mijn laptop.
offtopic:
Want naast automagische hardware upgrades en geen downloads/installs, is dat toch ook echt 1 van de voordelen van Stadia
Eens... Zo is het bij Geforce now zo irritant dat je meestal opnieuw moet inloggen als de game opent, je echt specifiek naar een store moet om daar de game te kopen om het daarna in Now te kunnen starten etc... Stadia is echt click to play, makkelijker kan gewoon niet.Marzman schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:40:
[...]
Maar ik zet mijn geld dan toch op de manier van Google en Amazon (minder gedoe, en die gratis demos zijn een slimme manier om mensen het te laten proberen van zowel Google als de uitgever).
Ik had gisteravond allerlei rare glitches in RDR2 in de periode tussen 2000 en 2100. Het stokte en was wat traag. Ik speel op Chromecast Ultra, welke via een UTP verbonden is. Ik heb dit het afgelopen jaar nooit gehad. Opvallend was dat een kennis van me in Almere op Twitter over precies hetzelfde klaagde, maar dan in Destiny. Vanochtend was het weer goed.
Iemand anders een disturbance in de force gemerkt?
Zoiets ervaar ik heel af en toe (de laatste keren in Grid en Kona). Dan sluit ik Stadia en start het daarna opnieuw. In mijn geval loste dat problemen op.Raindeer schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:23:
Ik had gisteravond allerlei rare glitches in RDR2 in de periode tussen 2000 en 2100. Het stokte en was wat traag. Ik speel op Chromecast Ultra, welke via een UTP verbonden is. Ik heb dit het afgelopen jaar nooit gehad. Opvallend was dat een kennis van me in Almere op Twitter over precies hetzelfde klaagde, maar dan in Destiny. Vanochtend was het weer goed.
Ja hier ook, met name gisteren einde middag had ik daar continue last van bij TD2. Verbinding ging ook steeds van excellent naar poor. Ook CCU bedraad op 100mbit verbinding.Raindeer schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:23:
Opnieuw opstarten hielp iets maar ik bleef stabiliteitsissues houden. Verbaasde mij ook wel aangezien ik nog nooit dergelijke issues heb gehad en het altijd smooth werkt.
[ Voor 6% gewijzigd door Katseviool op 22-10-2020 11:46 ]
Wel mooi dat ze adverteren met 'geen laadtijden'
Met die demo van gisteren Humankind toch redelijk lang (voor Stadia begrippen) moeten wachten voordat de game speelbaar was..
Met die demo van gisteren Humankind toch redelijk lang (voor Stadia begrippen) moeten wachten voordat de game speelbaar was..
Ik moet zeggen, Remote play heeft het voor mij altijd goed gedaan on me laptop en Ipad vanaf de Xbox.Corvo schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:58:
[...]
Als vader van een 4 jarige en een 2 jarige tweeling...
offtopic:
Dus in die zin, veranderd er dan weinig.
Alleen weet ik niet hoe de performance van remote play via de Xbox app op android momenteel is (voor op Chromebook). In die zin zou de Series S perfect zijn voor af en toe TV, en merendeel streaming.
Op de Ipad had ik een app genaamd "OneCast" die werkte perfect.
Maar dan kijk ik puur vanuit het perspectief dat ik de Xbox controller fijner vindt, en collega's de X gaan aanschaffen.
Vanavond laatste aankondigingen?
Hopelijk nu eindelijk ondersteuning voor niet alleen Stadia eigen controller via Chromecast ultra
Hopelijk nu eindelijk ondersteuning voor niet alleen Stadia eigen controller via Chromecast ultra
Ze adverteren met: Geen Downloads. Niet 'geen laadtijden' toch?Schmitzel schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:54:
Wel mooi dat ze adverteren met 'geen laadtijden'
Volgens mij is dit nooit beloofd door Google zelf? Er is wel altijd hoop geweest vanuit spelers, maar Chromecast 1,2,3 kunnen geen VP9 decoderen, dus waarschijnlijk gaat dit nooit gebeuren (zonder VP9 zou je een veel hogere bandbreedte nodig hebben).Corvo schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:58:
[...]
offtopic:
De Chromecast Ultra bevat niet de juiste Bluetooth Profielen / Hardware daarvoor, dus dat lijkt me heel sterk dat dat ooit gaat gebeurenAmdwarrior schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:07:
Wie heeft een bestellinkje waar de levertijd niet 3 weken is?
Of kan het alleen via Google zelf?
Ondanks dat het op de site staat is de levertijd zeker geen 3 weken... Ik heb hem dinsdagavond besteld, gisteren werd hij verstuurd en vanmiddag komt het als het goed is binnen...Monstarr076 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:34:
Wie heeft een bestellinkje waar de levertijd niet 3 weken is?
Ok dan waag ik de gokRoFlame schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:37:
[...]
Ondanks dat het op de site staat is de levertijd zeker geen 3 weken... Ik heb hem dinsdagavond besteld, gisteren werd hij verstuurd en vanmiddag komt het als het goed is binnen...
Overigens stond toen de levertijd ook al op 17 november ofzo. Dus denk dat de gok helemaal goed gaat komen
Ik kan dit bevestigen: Dinsdagmiddag besteld, leverdatum 13-16 November. Woensdagmiddag in huisRoFlame schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:37:
[...]
Ondanks dat het op de site staat is de levertijd zeker geen 3 weken... Ik heb hem dinsdagavond besteld, gisteren werd hij verstuurd en vanmiddag komt het als het goed is binnen...
Ook maar ff besteld. Hopelijk ga ik dan wat vaker met stadia aan de gang.madcon schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:37:
[...]
Bedankt voor de tip. Gewoon bjj amazon.nl te bestellen zie ik!
https://www.amazon.nl/Orz...-Controller/dp/B0898PJ5QM
Zelfde hier. Gisteravond besteld. Aangegeven leverdatum: 13-16 november. Zojuist een mailtje: leverdatum 23-26 oktober.Sahi_NL schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:54:
[...]
Ik kan dit bevestigen: Dinsdagmiddag besteld, leverdatum 13-16 November. Woensdagmiddag in huis
Ik heb een Chromebook, dus Orzly claw is niet echt nodig want ga het toch niet op me telefoon spelen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eztQ71oQ3j9FZj4kPhNHfJnN.jpg?f=user_large)
Hij is binnen
Eerst nog even de day one patches binnenhalen, oh nee wachtRoFlame schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:46:
[Afbeelding]
Hij is binnenbinnen 3 minuten is alles opgezet en kan ik op de tv stadia spelen, nice!
Veel plezier ermee.
Ik vermoed dat er geen functionaliteiten gaan worden aangekondigd. Maar het zal niet de eerste keer zijn dat ik het mis heb...Amdwarrior schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:07:
---edit----
Told you so...
Nou, dat was het.
[ Voor 6% gewijzigd door barrymossel op 22-10-2020 18:07 ]
Ok klaar. Blijft toch nog steeds leuk dat Stadia hoor, ondanks alles
Dat was het inderdaad. Wat mij betreft een complete aanfluiting na zo'n aankondiging. Ik blijf Stadia onveranderd tof vinden, maar dit soort idiote aankondigingen en filmpjes doen wat mij betreft meer kwaad dan goed.barrymossel schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 17:31:
[...]
Ik vermoed dat er geen functionaliteiten gaan worden aangekondigd. Maar het zal niet de eerste keer zijn dat ik het mis heb...
---edit----
Told you so...
Nou, dat was het.
Het is alsof mijn vrouw aankondigt volgende week een geweldige maaltijd te koken, mij er elke dag aan herinnert dat het nog 7, 6, 5... etc. dagen duurt. En als het moment daar is, eten we macaroni. Wat ik overigens erg lekker vind, maar niet zo lekker als het vier gangen diner dat ik verwachtte.
Had dan een connect gedaan met de Ubisoft aankondigingen erbij (en een release date voor Uplay+). Of gewoon wat blogposts...
Denk dat ik toch maar overstap van GFN naar Stadia. GFN is laden wachten inloggen en vervolgens een groot zwart scherm.....
Mehh keek redelijk uit naar Immortals Fenyx Rising en dus de demo geprobeerd. Maar damn, dit had echt gewoon de show moeten stelen. Max 1080P met 30fps, dit had echt beter gekund en vooral als het als demo beschikbaar komt en zo mensen wilt overhalen.
En why laten ze BG3 weer zien in de video?
En why laten ze BG3 weer zien in de video?
Immortals: kruising tussen Assassin's Creed Odyssee en Zelda. Demo klaar en ik schaf hem sowieso niet aan. Heel irritant ook met die stamina.
Niet aan mij besteed.
Niet aan mij besteed.
Ik heb echt wel plezier gehad aan de demo van immortals fenyx, terwijl games in deze thema-hoek mij normaalgesproken niet trekken. Ik vind het voor zover nog niet 70 euro waard, maar als er een keer korting op komt en mijn play tegoed door google rewards wat zijn aangevuld zal ik m zeker wel aanschaffen.
Ik ga straks de demo proberen, maar vind deze afgelopen drie dagen wel echt teleurstellend.
Ik bedoel, na een aankondiging als CP 2077, verwacht je toch echt wel een dikke move?! Maar nee, helaas. Ik weet het niet meer joh... vind dat Microsoft de dingen momenteel een stuk beter aanpakt.
Ik bedoel, na een aankondiging als CP 2077, verwacht je toch echt wel een dikke move?! Maar nee, helaas. Ik weet het niet meer joh... vind dat Microsoft de dingen momenteel een stuk beter aanpakt.
Account aangemaakt, en aan het proberen op de laptop en inmiddels ook op men smartphone maar game gaat gewoon niet open, icoontje links onder draait gewoon en dan krijg ik error.
Op smartphone het zelfde met op het einde de boodschap 'game opnieuw openen' jammer.
Op smartphone het zelfde met op het einde de boodschap 'game opnieuw openen' jammer.
Heb je andere demo's geprobeerd? Misschien zijn de servers extra belast?Dontknow_id schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 19:54:
Account aangemaakt, en aan het proberen op de laptop en inmiddels ook op men smartphone maar game gaat gewoon niet open, icoontje links onder draait gewoon en dan krijg ik error.
Net de demo afgerond van Fenyx Rising en moet zeggen dat het zeker vermakelijk was. Omdat ik nog half in AC Odessey zit kwam de gameplay wel erg bekend voor. Je hebt een fenyx ipv een adelaar, hert ipv paard en natuurlijk bijlen, boog en zwaarden. En natuurlijk puzels en veel klimmen a la Ubisoft. Ik was in het begin niet zo wel van de graphics, maar op 1 of andere manier werkt het wel bij deze game.
Ik mis de tijd dat van alle spellen een demo uitkwam waarmee je het spel een beetje kon proeven. Wat iemand hier eerder opnoemde weet ik niet of ik hier het volle pond voor zou betalen, maar houd de aanbiedingen zeker in de gaten.
Ik mis de tijd dat van alle spellen een demo uitkwam waarmee je het spel een beetje kon proeven. Wat iemand hier eerder opnoemde weet ik niet of ik hier het volle pond voor zou betalen, maar houd de aanbiedingen zeker in de gaten.
Zelfs de manier waarop die cycloop je aanvalt en hoe je hem moet verslaan is een één op een kopie van AC. Vond het er persoonlijk wel echt te dik erop liggen...madcon schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:07:
Net de demo afgerond van Fenyx Rising en moet zeggen dat het zeker vermakelijk was. Omdat ik nog half in AC Odessey zit kwam de gameplay wel erg bekend voor. Je hebt een fenyx ipv een adelaar, hert ipv paard en natuurlijk bijlen, boog en zwaarden. En natuurlijk puzels en veel klimmen a la Ubisoft. Ik was in het begin niet zo wel van de graphics, maar op 1 of andere manier werkt het wel bij deze game.
Deze morgend eens geprobeerd en game starte toch op. Dus zal te veel belast geweest zijn toen.Zhankou schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 20:38:
[...]
Heb je andere demo's geprobeerd? Misschien zijn de servers extra belast?
Deze middag de demo eens doorlopen.
Gisterenavond veel verbindingsproblemen bij Fenyx, spel was niet echt speelbaar. Na 3 pogingen maar TD2 weer gaan spelen, deze liep beter. Jullie ook last van gehad? Las op Reddit namelijk meer klachten.
Ik heb Fenyx nog niet gespeeld, maar Humankind is wel een spel dat Stadia nog niet echt had, dus daar was ik wel positief over verrast. Ga Fenyx vandaag maar eens proberen. Heb door de korting toch maar een tweede (wasabi) controller gehaald, dus die zie ik vanzelf verschijnen.
Ik heb hier gelukkig geen last van gehad. Ik speelde op een chromebook via wifi en dat ging prima. Dit was rond half 9 tot circa 10 uur.Katseviool schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 08:16:
Gisterenavond veel verbindingsproblemen bij Fenyx, spel was niet echt speelbaar. Na 3 pogingen maar TD2 weer gaan spelen, deze liep beter. Jullie ook last van gehad? Las op Reddit namelijk meer klachten.
Eerder op de dag had ik wel wat problemen op mijn werklaptop, maar dat was te wijten aan de VPN verbinding. In combinatie met Stadia gaat dat niet altijd lekker, ook al ben ik aangesloten via ethernet.
Ik heb juist totaal geen hiccups en blurry screens meer de laatste dagen. Zou dat te maken kunnen hebben met de afgeronde overname Telfort door KPN?
Toch maar even een tweede controller op de kop getikt tijdens de korting; ik heb Wasabi groen gekozen. Vond het wel geinig als tweede controller, naast mijn blauwe Founder's. Het liefst had ik daar ook een tweede van, maarja...
Ik vind Humankind ook een mooie toevoeging, maar het spel an sich speelt toch net even wat minder intuitief als de Civilization reeks. Deze week nog een paar keer spelen en eens kijken of het een blijvertje is.Kaasdipje schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:16:
Ik heb Fenyx nog niet gespeeld, maar Humankind is wel een spel dat Stadia nog niet echt had, dus daar was ik wel positief over verrast. Ga Fenyx vandaag maar eens proberen. Heb door de korting toch maar een tweede (wasabi) controller gehaald, dus die zie ik vanzelf verschijnen.
Voor mij mis ik nu vooral nog een racegame zoals Forza, Need For Speed of Gran Turismo, maar dat zal er wel niet in zitten voorlopig.
Minder intuitief is nog zacht uitgedrukt. Ik snap gewoon niet waar ik op moet klikken en wat ik moet doenRobNemoo schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:45:
[...]
Ik vind Humankind ook een mooie toevoeging, maar het spel an sich speelt toch net even wat minder intuitief als de Civilization reeks. Deze week nog een paar keer spelen en eens kijken of het een blijvertje is.
/▌
Als je Civ gewend bent is dit spel geen probleem. Ook krijg je steeds tips rechtsonder te zien. Ik mis echter nog de glans van een Civ game. Nog geen Civ killer voor mij.
Forza en Gran Turismo zijn exclusives van Microsoft en Sony. Need For Speed lijkt me niet onmogelijk.RobNemoo schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:45:
[...]
Voor mij mis ik nu vooral nog een racegame zoals Forza, Need For Speed of Gran Turismo, maar dat zal er wel niet in zitten voorlopig.
Er is natuurlijk al Grid (best een goede racegame), The Crew 2 (leuk idee, maar heb mijn geld teruggevraagd de autos voelen niet goed,
/▌
Grid vind ik saai (elke race hetzelfde) en de besturing is slecht (zeker vergeleken met F1)
F1 rijdt super, maar is wel serieus racen, dat is Need of Speed minder. Krijgen we ook niet 'Dirt' binnenkort?
Ik vond op de X360 Burnout Revenge echt top, geen idee of die serie nog verder ontwikkeld wordt door EA
F1 rijdt super, maar is wel serieus racen, dat is Need of Speed minder. Krijgen we ook niet 'Dirt' binnenkort?
Ik vond op de X360 Burnout Revenge echt top, geen idee of die serie nog verder ontwikkeld wordt door EA
Ik lees dit veel, maar ik had op Stadia toch echt wel aardig wat uitleg over welke stappen ik moest nemen! Is dit op Chromecast niet zo?Marzman schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:46:
[...]
Minder intuitief is nog zacht uitgedrukt. Ik snap gewoon niet waar ik op moet klikken en wat ik moet doenZe hadden beter een tutorial in de demo gestopt.
Over het algemeen is het inderdaad vergelijkbaar met CIV in veel opzichten en ik vermaak me er wel mee tot nu toe. Denk dat het voor mij wel een aankoop gaat worden als hij uitkomt.
Forza en GT zie ik ook niet gebeuren, maar een man kan dromen. Grid vind ik niet in dat straatje passen; leuk voor een paar races, maar daarna was ik snel verveeld. The Crew heb ik nog niet geprobeerd, dat kan ik eens een kans geven. F1 2020 is voor mij ook te serieus.Marzman schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:45:
[...]
Forza en Gran Turismo zijn exclusives van Microsoft en Sony. Need For Speed lijkt me niet onmogelijk.
Er is natuurlijk al Grid (best een goede racegame), The Crew 2 (leuk idee, maar heb mijn geld teruggevraagd de autos voelen niet goed,) en F1 2020 (nog niet geprobeerd, lijkt me best ok.misschien dat ik die ooit koop als die in de aanbieding komt).
Need For Speed zou mooi zijn.
Jaaa, NFS. Instabuy!
Wat bedoel je hiermee?Kaasdipje schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:10:
[...]
Ik lees dit veel, maar ik had op Stadia toch echt wel aardig wat uitleg over welke stappen ik moest nemen! Is dit op Chromecast niet zo?
Ik speel het in de browser. Misschien heb ik gewoon niet zo veel ervaring met dit soort games. Civilisation heb ik ooit wel gespeeld maar dat was een van de eerste versies (ergens in de jaren '90 ofzoKaasdipje schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:10:
[...]
Ik lees dit veel, maar ik had op Stadia toch echt wel aardig wat uitleg over welke stappen ik moest nemen! Is dit op Chromecast niet zo?
Over het algemeen is het inderdaad vergelijkbaar met CIV in veel opzichten en ik vermaak me er wel mee tot nu toe. Denk dat het voor mij wel een aankoop gaat worden als hij uitkomt.
/▌
Ik schaf sowieso even geen ubisoft games meer aan. Uplay+ zou dit jaar nog komen, en dat zou in mijn geval denk ik mijn stadia pro subscribtion gaan vervangen.madcon schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:07:
Wat iemand hier eerder opnoemde weet ik niet of ik hier het volle pond voor zou betalen, maar houd de aanbiedingen zeker in de gaten.
Ik speelde op PC en las veel mensen die zeiden dat er geen tutorial was, terwijl ik toch aardig wat tips e.d. kreeg over wat ik moest doen. Dacht dat het misschien anders was als je via Chromecast speelde maar dat lijkt niet het geval te zijn.barrymossel schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:36:
Jaaa, NFS. Instabuy!
[...]
Wat bedoel je hiermee?
Stadia is Stadia volgens mij. Gewoon een stream...Kaasdipje schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:02:
[...]
Ik speelde op PC en las veel mensen die zeiden dat er geen tutorial was, terwijl ik toch aardig wat tips e.d. kreeg over wat ik moest doen. Dacht dat het misschien anders was als je via Chromecast speelde maar dat lijkt niet het geval te zijn.
Dat snap ik,maar dan klopt het niet dat mensen zeggen dat er totaal geen tutorial is, want veel basisfuncties worden gewoon uitgelegd.
Grappig dat ik dit nu lees. Ikzelf heb Telfort glasvezel, en vreemd genoeg heel kleine hiccups op stadia, en zelfs Netflix vandaag en gisteren. Kan me niet herinneren dat ik dat ooit eerder heb gehad.Safri7879 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:37:
Ik heb juist totaal geen hiccups en blurry screens meer de laatste dagen. Zou dat te maken kunnen hebben met de afgeronde overname Telfort door KPN?
Hopelijk is het tijdelijk, anders weer terug naar Ziggo.
Dit is ook wel een mooie aankondiging:
nieuws: Xbox-topman hint op komst streamingstick voor xCloud-gaming
Straks gewoon stickie ernaast voor XCloud en we zijn compleet. Ik twijfelde zelf nog over een next-gen console maar dit in het vooruitzicht, al duurt het nog een jaar, kan ik prima uit te voeten met enkel nog even Stadia
Straks gewoon stickie ernaast voor XCloud en we zijn compleet. Ik twijfelde zelf nog over een next-gen console maar dit in het vooruitzicht, al duurt het nog een jaar, kan ik prima uit te voeten met enkel nog even Stadia
[ Voor 7% gewijzigd door Katseviool op 24-10-2020 12:53 ]
Dan moet Xcloud wel eerst een stuk stabieler worden hoor, terwijl ik naast mijn router zat met 200mb verbinding alsnog flink wat lag tijdens mijn speelsessie vanochtend na 10 minuten maar gestopt omdat het gewoon niet leuk meer was.Katseviool schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:52:
Dit is ook wel een mooie aankondiging:
Stadia heeft het weer beter voor elkaar.
Playstation 5
Klopt, maar ik kan wel prima jaartje wachten als ik weet dat het er ooit aankomt en een hardware Xbox console dus niet nodig isStylze schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:53:
[...]
Dan moet Xcloud wel eerst een stuk stabieler worden hoor, terwijl ik naast mijn router zat met 200mb verbinding alsnog flink wat lag tijdens mijn speelsessie vanochtend na 10 minuten maar gestopt omdat het gewoon niet leuk meer was.
Stadia heeft het weer beter voor elkaar.
Wel relaxt straks al die keuzes.
had liever juist niet zoveel keuzes zucht. Als je een paar verschillende spelen wilt spelen moet je 3 verschillende streamings diensten hebben.Katseviool schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:27:
[...]
Klopt, maar ik kan wel prima jaartje wachten als ik weet dat het er ooit aankomt en een hardware Xbox console dus niet nodig is![]()
Wel relaxt straks al die keuzes.
Ik heb AC: Valhalla op het oog maar kan nog niks vinden in de stadia store.
Is er trouwens al wat bekend over de prijs en welke edities er beschikbaar komen?
Voor zover ik weet is het gelijk op launch day (10 november) op stadia te spelen. Ik ga voor het gemak maar uit van de standaard editie voor 60,- euro voor nu.
(ik verwacht in ieder geval niet dat Valhalla bij de Pro games zal zitten
)
Is er trouwens al wat bekend over de prijs en welke edities er beschikbaar komen?
Voor zover ik weet is het gelijk op launch day (10 november) op stadia te spelen. Ik ga voor het gemak maar uit van de standaard editie voor 60,- euro voor nu.
(ik verwacht in ieder geval niet dat Valhalla bij de Pro games zal zitten
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Valhalla en WD Legion kan je nog niet preorderen, ze komen wel gewoon op de release dag uit toch? Hopelijk gaat digital foundry weer een keer een comparison maken. Ben benieuwd
Wat een overdreven punten hier en daar zeg.
Wat is hier nou weer ingewikkeld aan? Loopt op de oudere Xbox, beter op de nieuwere en straks nog veel beter. Goh wat ingewikkeld allemaal.Een van de games waar ik het meest naar uitkijk is Cyberpunk 2077. Die ga ik spelen op mijn nieuwe Xbox Series X, maar het is natuurlijk geen next-gen game. Er zullen wel verbeteringen zijn als ik hem op de volgende generatie speel, zoals kortere laadtijden en een stabielere framerate, al is het niet duidelijk wat de voordelen precies zijn. De echte next-gen versie komt pas volgend jaar uit. Ingewikkeld.
Maak je niet te sappel. De redactionele artikelen op gamer zijn over het algemeen niet al te hoogstaand.
Ach het is een column, een beetje overdrijven en scherper aanzetten hoort wel dan toch.Pheace schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:22:
[...]
Wat een overdreven punten hier en daar zeg.
[...]
Wat is hier nou weer ingewikkeld aan? Loopt op de oudere Xbox, beter op de nieuwere en straks nog veel beter. Goh wat ingewikkeld allemaal.
Ik ben wel benieuwd waar Stadia volgend jaar staat in vergelijking met PS4 en xbox series. Niet alleen qua graphics, maar ook qua games. Er komt een hele nieuwe generatie voor in de gamelibrary aan, hoe gaat Stadia zich daar tegen verhouden, dat gaat de grote vraag zijn denk ik en niet of de een 60 frames heeft of de ander raytracing, het begint ermee of je de goede games aanbiedt.
Over 3 dagen Sekiro Shadows die Twice ;/
Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.
Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/
(Beschikbaar tot 31 december 2023)
Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.
Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/
(Beschikbaar tot 31 december 2023)
Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |