Als ze net zo van de daken schreeuwen als ze tot nu toe hebben gedaan, zullen maar weinig mensen er iets van meekrijgenStylze schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:22:
Ze gaan het echt wel melden hoor als ze de hardware gaan upgraden... bij release hebben ze toch ook zovaak gemeld wat voor specs ze hebben draaien.
Dat gaat echt niet onopgemerkt voorbij hoor weet niet in welke eeuw jullie leven:)
We zullen er niks van merken op het gebied van updates etc maar ze zullen het echt wel van de daken gaan schreeuwen wanneer ze dit doen.
Ben benieuwd waar ze mee gaan komenKlaasjeNL schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:10:
Hyperdehype, nu zelfs een countdown. This better be good![]()
[Afbeelding]
Playstation 5
Inderdaad, waarom zouden ze de huidige hardware in de prullenbak gooien terwijl deze echt prima is voor 100% van de spellen welke momenteel uit komen.KlaasjeNL schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:04:
[...]
Dat klopt, maar er wordt niet gewerkt met een vaste cyclus van een aantal jaren, zoals bij consoles wel het geval is. Net als bij pc's kan Google stukje bij beetje upgraden en kun je dus ook niet van current of next gen spreken. Ik denk dan ook dat je je moet afvragen of we op Stadia een console-versie van Cyberpunk (of welk ander spel dan ook) krijgen of een schaalbare pc-versie of versie die speciaal voor Stadia is geoptimaliseerd.
Vooral bij oudere games of games die de afgelopen periode uitkwamen zal er nog voor een "vaste" versie zijn gekozen, maar dat staat voor toekomstige games nog helemaal niet vast.
Edit: Ik geloof dat men Stadia nu nog teveel vergelijkt met bijvoorbeeld Project XCloud, waarbij je gebonden bent aan de specs van een Xbox One S die op termijn (vermoedelijk) vervangen zal worden door een Xbox One Series X. Dan heb je wel daadwerkelijk te maken met verschillende generaties.
Mogelijk dat ze in de toekomst wat uitbreiden met krachtigere hardware, maar ook in dat geval kan de huidige hardware nog prima in gebruik blijven voor de spellen welke geen gebruik maken van de extra rekenkracht. Dit uitbreiden kunnen ze bv over 1 jaar doen wanneer de techniek weer wat verder is en games meer vereisen.
Overigens vind ik RayTracing een marketing term geworden. Ja ik begrijp de voordelen, maar ik vind het helemaal niet zo mooi in alle voorbeelden die ik heb gezien. De impact op hardware is enorm. Alleen al op het gebied van energieverbruik is het moeilijk te verantwoorden.
Zaken als raytracing en 120 fps vind ik overigens ook meer passen bij de hardcore gamers groep dan misschien wel de beoogde doelgroep van Stadia. Zo vinden veel lui Division 2 op een gemiddelde game PC er veel beter uit zien, terwijl ik zelf het er al echt geweldig vind uitzien op Stadia. Nu zeg ik niet dat ze niet mee moeten doen met de laatste technieken maar het hoeft van mij ook niet top notch wbt visuals te zijn. Ik vind zelf toegankelijkheid, comfort en een leuke game library belangrijker
Don't get your hopes up too high, people. Een gen2 aankondiging lijkt mij alleen interessant voor developers en tweakers, niet voor de doelgroep (wat die ook moge zijn).
Plus in het verleden hebben we bij Google aankondigingen gezien dat het vaak een herhaling van zetten is; waarschijnlijk wat Cyberpunk trailers, Ubisoft aankondigingen, wellicht EA games die dan eindelijk uitkomen, wat demo's die schijnbaar komen en wat nieuwe functies?
Desalniettemin laat ik mij graag verrassen!
Plus in het verleden hebben we bij Google aankondigingen gezien dat het vaak een herhaling van zetten is; waarschijnlijk wat Cyberpunk trailers, Ubisoft aankondigingen, wellicht EA games die dan eindelijk uitkomen, wat demo's die schijnbaar komen en wat nieuwe functies?
Waar kan ik de counter terug vinden?
9 AM PT is 18:00 in Nederland zo te zien.
Waarom altijd tijdens etenstijd
Stadia / PSN : whenheco
Omdat dan iedereen thuis is.....madcon schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:07:
Ik vermoed vanavond iets nieuws ipv een doorontwikkeling. Doorontwikkelingen zijn doorgaans tussendoor gemeld zonder grote poespas. Deze aankondiging suggereert mijns inziens iets totaal anders. Ik zet in op VR of iets als samenwerking tussen devices (extra scherm op je telefoon/tablet oid), iig iets dat nog niet is aangekondigd of in de pijpleiding zit. Ben benieuwd!
Omdat ze zoveel mogelijk mensen in verschillende tijdzones willen bereiken? Bordje op schoot dus!madcon schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:07:
Ik denk het ook, ze hebben toch nog geen details laten zien van Ubisoft?JDFS schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:50:
Don't get your hopes up too high, people. Een gen2 aankondiging lijkt mij alleen interessant voor developers en tweakers, niet voor de doelgroep (wat die ook moge zijn).
Cyberpunk zal het niet zijn, dat is al tot in details bekend toch?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik behoor tot 1 van de weinige huishoudens waar de tv niet aangaat tijdens het diner en waar ook de mobiele telefoons buiten handbereik liggen. Het lijkt me sterk dat Google de presentatie richt op 6 uur Nederlandse tijd omdat een handjevol Nederlanders dan thuis zit..
Muah, een gen2 update zal voor nagenoeg alle Stadia-gebruikers relevant zijn. Het zijn immers gamers. Als hun games er mooier uit gaan zien en/of vloeiender gaan lopen, is dat altijd goed en relevant nieuws. En het laat zien dat Google Stadia inderdaad serieus neemt, erin investeert en het doorontwikkelt.JDFS schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:50:
Een gen2 aankondiging lijkt mij alleen interessant voor developers en tweakers, niet voor de doelgroep (wat die ook moge zijn).
Maar inderdaad, ik vrees dat het ijdele hoop is
Sterker nog bijna niemand van de casual gamers heeft uberhaubt nog van google stadia gehoord. Zijn toch echt meer de mensen die wel wat dieper in het gamewereldje zitten en af en toe gamenieuws/techsites bezoeken die google stadia hebben hoor en die mensen geven zeker wel wat om technische upgrades:)
Laatst een keer bij een verjaardag van een vriend google stadia laten vallen en er was werkelijk waar niemand die daar ooit van gehoord had, terwijl de meeste wel een playstation hebben staan.
Laatst een keer bij een verjaardag van een vriend google stadia laten vallen en er was werkelijk waar niemand die daar ooit van gehoord had, terwijl de meeste wel een playstation hebben staan.
Playstation 5
Haha eens. 18:00 is wel een lekkere klassieke tijd voor het dinner. In mijn omgeving doet echt niemand dat behalve jonge gezinnen. Ik zou rond 20:30 dan weer enorme honger hebben😂madcon schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:43:
[...]
Ik behoor tot 1 van de weinige huishoudens waar de tv niet aangaat tijdens het diner en waar ook de mobiele telefoons buiten handbereik liggen. Het lijkt me sterk dat Google de presentatie richt op 6 uur Nederlandse tijd omdat een handjevol Nederlanders dan thuis zit..
Ik blijf het jammer vinden dat stadia geen ondersteuning biedt voor games die veel beter met muis en toetsenbord spelen zoals strategie games en world of Warcraft bijvoorbeeld. Voor de 13 in een dozijn actie games is een ps5/xsx voor mij nog steeds een betere deal.
Haha, wij eten inderdaad ook omstreeks 17:30 - 18:00.
Jong gezin (3 koters), en eerlijk is eerlijk, als ik uit mijn werk kom heb ik ook wel echt honger
Jong gezin (3 koters), en eerlijk is eerlijk, als ik uit mijn werk kom heb ik ook wel echt honger
Haha dit idd! Ik dacht dat stadia alleen gebruikt werd door jonge vaders?Zhankou schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:48:
Haha, wij eten inderdaad ook omstreeks 17:30 - 18:00.
Premiere edition is trouwens weer in de aanbieding (€79):
https://store.google.com/nl/config/stadia_premiere_edition
Alvast voorsorteren op aankondiging vanavond?
Bwhaha, het kan erger. Ik wordt volgende maand 35. Dus kan nog even mee 
Ik ben wel heel benieuwd naar komende 3 dagen met Stadia.
Ik had een series S in de pre-order staan, maar die heb ik gecancelled.
Wil eerst wat reviews enzo zien.
Los van dat, vind ik Stadia echt een onwijs gaaf platform, en weet ik uberhaupt niet of ik nog wel een console ga aanschaffen. Zoals het nu is, ben ik echt fan.
Ik ben wel heel benieuwd naar komende 3 dagen met Stadia.
Ik had een series S in de pre-order staan, maar die heb ik gecancelled.
Wil eerst wat reviews enzo zien.
Los van dat, vind ik Stadia echt een onwijs gaaf platform, en weet ik uberhaupt niet of ik nog wel een console ga aanschaffen. Zoals het nu is, ben ik echt fan.
Dat kan wel de ideale doelgroep zijn inderdaadHt87 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:49:
[...]
Haha dit idd! Ik dacht dat stadia alleen gebruikt werd door jonge vaders?
Met een zoontje van 1,5 kom ik niet zo vaak meer toe aan gamen. Tijdens het middagslaapje van 1-2 uur of na 8-en is het pas Stadia tijd hier.
Same here! Ben zelf eind 20 (29Stylze schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:21:
Sterker nog bijna niemand van de casual gamers heeft uberhaubt nog van google stadia gehoord. Zijn toch echt meer de mensen die wel wat dieper in het gamewereldje zitten en af en toe gamenieuws/techsites bezoeken die google stadia hebben hoor en die mensen geven zeker wel wat om technische upgrades:)
Voor mij als casual gamer is Stadia natuurlijk een geweldige uitkomst.
De losse controller ook:Katseviool schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:54:
Premiere edition is trouwens weer in de aanbieding (€79):
https://store.google.com/nl/product/stadia_controller
<Wow.. Levering 13-16 November>
[ Voor 4% gewijzigd door Sahi_NL op 20-10-2020 12:23 ]
Op Reddit wordt het niet voor niets Dadia genoemdmadcon schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:09:
[...]
Dat kan wel de ideale doelgroep zijn inderdaad![]()
Met een zoontje van 1,5 kom ik niet zo vaak meer toe aan gamen. Tijdens het middagslaapje van 1-2 uur of na 8-en is het pas Stadia tijd hier.
Jep, ik behoor ook tot die groep. 
Om die reden ook geen abonnement want het kan makkelijk voorkomen dat ik 2 maanden geen game aanraak door klussen en andere huiselijke zaken. Ik koop liever een game in de aanbieding, no bother als dat een overjarig game is, dan dat ik een abo neem voor games die ik toch niet speel.
Desalwelteplus benieuwd wat ze vanavond te zeggen hebben.
Om die reden ook geen abonnement want het kan makkelijk voorkomen dat ik 2 maanden geen game aanraak door klussen en andere huiselijke zaken. Ik koop liever een game in de aanbieding, no bother als dat een overjarig game is, dan dat ik een abo neem voor games die ik toch niet speel.
Desalwelteplus benieuwd wat ze vanavond te zeggen hebben.
Hier ook een fanatieke gamer die er nog maar weinig aan toekomt sinds hij 2 jonge kinderen heeft. Nog wel een Switch in huis, maar fan van het hele Stadia-concept.Sahi_NL schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:18:
[...]
Op Reddit wordt het niet voor niets Dadia genoemd, hier ook de doelgroep
Wat zijn jullie ervaringen met een XBOX controller icm met Stadia? Ga je het als casual gamer, voor bijvoorbeeld straks Cyberpunk, merken dat het trager is dan de Stadia controller?
Twijfel erg om voor een XBOX of stadia controller te gaan. Ik game nu op GeforceNOW (shield en PC) en dan lijkt me wellicht een XBOX controller een veiliger optie qua compabiliteit.
Twijfel erg om voor een XBOX of stadia controller te gaan. Ik game nu op GeforceNOW (shield en PC) en dan lijkt me wellicht een XBOX controller een veiliger optie qua compabiliteit.
Ik zie nergens levertijd?Sahi_NL schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:16:
[...]
De losse controller ook:
https://store.google.com/nl/product/stadia_controller
<Wow.. Levering 13-16 November>
Ik heb het niet gemerkt toen ik nog met Xbox controller speelde (qua latency).Exocet schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:17:
Wat zijn jullie ervaringen met een XBOX controller icm met Stadia? Ga je het als casual gamer, voor bijvoorbeeld straks Cyberpunk, merken dat het trager is dan de Stadia controller?
Om eerlijk te zijn, vond ik de Xbox controller zelfs fijner (betere ligging in de hand).
Volgens mij is het ook echt wel minimaal.
Maar goed, Stadia controller staat in directe verbinding met de Google Blade (of hoe men dat ook noemt),
dus het zal in die zijn de meest optimale ervaring bieden.
In het betaalscherm komt deze naar voor.
Ik merkte geen vertraging met mijn XBOX controller ten opzichte van de Stadia Controller.Exocet schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:17:
Hhhmmm ik heb er 1 nodig voor Chromecast ultra maar lekker handig dat je ze alleen bij Google kunt kopen
@Amdwarrior even Marktplaats checken op tweedehandse wellicht?
Gforce Now speelt trouwens ook best fijn vanuit de browser. Het is alleen even spelen met de settings (resolutie stond te hoog en verkeerde server waardoor ik veel lag had, Stadia is dan wel wat meer foolproof).
/▌
Heb ik ook gespeeld: Dit voelde mij veel te houtje-touwtje aan met de verschillende game-stores (steam, epic) en overal los (en steed maar weer opnieuw) moeten inloggen.Marzman schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:34:
Gforce Now speelt trouwens ook best fijn vanuit de browser. Het is alleen even spelen met de settings (resolutie stond te hoog en verkeerde server waardoor ik veel lag had, Stadia is dan wel wat meer foolproof).
Stadia is inderdaad veel meer click and play.
yes je moet overal inloggen maar laadtijden heb je eigenlijk niet. Weet niet of dat met Stadia ook het geval isSahi_NL schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:40:
[...]
Heb ik ook gespeeld: Dit voelde mij veel te houtje-touwtje aan met de verschillende game-stores (steam, epic) en overal los (en steed maar weer opnieuw) moeten inloggen.
Beetje laadtijden, maar naar mijn ervaring minder lang dan op een PS4 of Xbox one, iets sneller dan de ps4 pro als ik vergelijkingsfilmpjes op YouTube zie.mark777 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:03:
[...]
yes je moet overal inloggen maar laadtijden heb je eigenlijk niet. Weet niet of dat met Stadia ook het geval is
Voordeel is wel dat je meteen een library hebt die groter is dan het aanbod van alleen stadia.Sahi_NL schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:40:
[...]
Heb ik ook gespeeld: Dit voelde mij veel te houtje-touwtje aan met de verschillende game-stores (steam, epic) en overal los (en steed maar weer opnieuw) moeten inloggen.
Ik bedoel je kan meteen alles spelen wat je al ooit voor pc hebt gekocht en epic en steam geven best aardig veel games weg.
Ik vind nog steeds dat het aanbod van stadia te gering is.
Amdwarrior schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:33:
[...]
Hhhmmm ik heb er 1 nodig voor Chromecast ultra maar lekker handig dat je ze alleen bij Google kunt kopen
Ik krijg zojuist gewoon een verzendbevestiging. Dus niks aan de hand.Safri7879 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:57:
3 weken levertijd damn
[ Voor 19% gewijzigd door Sahi_NL op 20-10-2020 16:48 ]
Ah gelijk bestellenSahi_NL schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:45:
[...]
[...]
Ik krijg zojuist gewoon een verzendbevestiging. Dus niks aan de hand.
Pfff creditcard nodig
PayPal weer niet werken vanuit browser
[ Voor 12% gewijzigd door Amdwarrior op 20-10-2020 17:07 ]
Bij instellingen staat wel dat je het Youtube kanaal kan koppelen. Zelf niet geprobeerd gezien ik dit niet heb, maar wellicht werkt dit al?xabre16v schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:56:
Ik verwacht dat live streamen naar Youtube straks wel gebruikt kan worden.
Je kunt daar inderdaad al je YouTube account koppelen, maar zodra je in-game zit kun je de optie op naar YouTube te streamen (nog) niet selecteren.belly89 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:23:
[...]
Bij instellingen staat wel dat je het Youtube kanaal kan koppelen. Zelf niet geprobeerd gezien ik dit niet heb, maar wellicht werkt dit al?
[Afbeelding]
Ok, dan zal het inderdaad niet lang meer duren inderdaad!JeroenC87 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:25:
[...]
Je kunt daar inderdaad al je YouTube account koppelen, maar zodra je in-game zit kun je de optie op naar YouTube te streamen (nog) niet selecteren.
Is er ergens een linkje? Ik zie nog niks op YouTube?
---edit----
Wtf, niet eens live?
YouTube: NEW Games on Stadia + PAC-MAN Mega Tunnel Battle Demo | 10.20.20
---edit----
Wtf, niet eens live?
YouTube: NEW Games on Stadia + PAC-MAN Mega Tunnel Battle Demo | 10.20.20
[ Voor 60% gewijzigd door barrymossel op 20-10-2020 18:02 ]
Nou het zijn dus aankondigen voor de volgende releases:
- Jedi
- Hello engineer
En demo van Pacman
- Jedi
- Hello engineer
En demo van Pacman
[ Voor 84% gewijzigd door Katseviool op 20-10-2020 18:05 ]
Nou jongens, zoals ik al dacht niets nieuws onder de zon:
- Release date Jedi: Fallen Order
- Indie game
- Pac-Man demo nu live op Stadia
Ja al uitgelekt. Humankind is wel echt een leuke toevoeging! Voor de Civ fanatici onder ons.
Filmpje van 5 min.. Doe geen marketing maar kom op, besteed dan gewoon een volledig uur aan van alles dan 3 dagen lang elke dag een filmpje droppen van 5 min.
Ik heb nog niet eerder gehoord van Humankind. Maar als ik het zo snel even bekijk dan lijkt dit wel precies het soort spel welke ik nog mis op Stadia. Ben benieuwd.Safri7879 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:19:
Ja al uitgelekt. Humankind is wel echt een leuke toevoeging! Voor de Civ fanatici onder ons.
Haha, geniale zet van Amazon: Luna is vandaag in Early Access van start gegaan. Zie onder andere hoe de PWA werkt op een iPhone: https://twitter.com/Lifes.../1318597974780485633?s=20
Waarom kunnen Microsoft en Google dit niet?
Waarom kunnen Microsoft en Google dit niet?
Ik had gehoopt op iets anders dan een game zoals Pac Man. Maar goed.
Jedi lijkt me wel heeeeel vet, maar 19 nov is CP 2077 en dan zit ik al een jaar gekluisterd denk ik haha
Jedi lijkt me wel heeeeel vet, maar 19 nov is CP 2077 en dan zit ik al een jaar gekluisterd denk ik haha
Oke, ik slik alles in wat ik heb gezegd afgelopen dagen...
Begrijp me niet verkeerd, best vet om demo's te kunnen spelen, maar dit is niet hoe je een hype navolging geeft als je aangeeft groot nieuws te brengen. Als de komende 2 dagen niet iets baanbrekends of echt groots geeft (en kom op, doe dat ff live, je hebt een behoorlijke videodienst die dat kan) is er voor de gaming massa geen reden om stadia serieus te nemen. T valt me oprecht tegen.
Begrijp me niet verkeerd, best vet om demo's te kunnen spelen, maar dit is niet hoe je een hype navolging geeft als je aangeeft groot nieuws te brengen. Als de komende 2 dagen niet iets baanbrekends of echt groots geeft (en kom op, doe dat ff live, je hebt een behoorlijke videodienst die dat kan) is er voor de gaming massa geen reden om stadia serieus te nemen. T valt me oprecht tegen.
Die hype is vooral door ons zelf gecreëerd. Van Google zag ik maar 1 tweet met een tekening met 3 dagen aankondigingen. Dat is er nu, dag 1.
Ik verwachtte ook meer dan een 5 minuten filmpje van 3 games. Of elk uur een toffe aankondiging, maar blijkbaar is het wachten op morgen.
Aan de reacties op de frontpagina te lezen hebben veel mensen ook nog geen idee wat Stadia precies is.
Aan de reacties op de frontpagina te lezen hebben veel mensen ook nog geen idee wat Stadia precies is.
Hmm deels door onszelf. Als je aangeeft groot nieuws te brengen en je brengt in de dagen voorafgaand al behoorlijk wat nieuwtjes (cyberpunk releaseday) en benoemt dat dit nog niet het grote nieuws is creëer als google zelf ook verwachtingen. Ik ben echt kwijt van de technologie en game eigenlijk nergens anders meer op, maar de marketing is om te janken.Rob Voets schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:46:
Die hype is vooral door ons zelf gecreëerd. Van Google zag ik maar 1 tweet met een tekening met 3 dagen aankondigingen. Dat is er nu, dag 1.
Nou... Dus... Dat viel dus inderdaad toch een beetje tegen. Ik dacht dat Google alles wist, maar volgens mij hebben ze geen flauw idee hoe deze "presentatie" overkomt bij trouwe Stadia-gamers. Het blijft een mooi platform, maar ik had toch graag wat meer munitie verwacht om twijfelaars en sceptisie op andere gedachten te kunnen brengen.
Het komt toch een beetje over alsof het ontwikkelteam achter Stadia grootse plannen heeft, maar op het moment supreme wordt teruggefloten door de grote baas.
We zullen zien wat morgen en overmorgen gaan brengen.
Het komt toch een beetje over alsof het ontwikkelteam achter Stadia grootse plannen heeft, maar op het moment supreme wordt teruggefloten door de grote baas.
We zullen zien wat morgen en overmorgen gaan brengen.
Nou, dat vind ik niet. Als je als bedrijf aangeeft dat je drie (!) dagen announcements gaat doen, verwachten mensen ook echt wat. Nieuwe dingen die de mensen ook echt kunnen waarderen. En dat was dit wat mij betreft (nog) niet. Laf filmpje met weinig nieuws. Hadden ze ook zoals ze zo vaak doen in een blogpost kunnen doen. Normaal kondigen ze dit ook niet vooraf aan toch?Rob Voets schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:46:
Begrijp me niet verkeerd, ze doen announcements en voor sommigen zal dit good stuff zijn. Maar voor mij is het een domper tot nu toe.
En dan zetten ze zelf al op Facebook welke demo's ze gaan aankondigen??
:strip_exif()/f/image/Chfv7lbbMhcLIICk3kkP6Scw.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik dacht het per ongeluk gelekt was...
:strip_exif()/f/image/Chfv7lbbMhcLIICk3kkP6Scw.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 31% gewijzigd door barrymossel op 20-10-2020 21:23 ]
Precies dit is waarom je denkt dat er nog iets groots achter de hand gehouden wordt waardoor je als stadia fan gloeit van trots dat je het mag gebruiken haha!barrymossel schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:22:
En dan zetten ze zelf al op Facebook welke demo's ze gaan aankondigen??
[Afbeelding]
Naja, met lagere verwachtingen wordt ik misschien ook niet teleurgesteld
Ik had net opeens last van lags tijdens D2, zou Pacman dan toch voor een storm aan nieuwe spelers hebben gezorgd
Maar die demo van Fenyx is wel nice donderdag!
Maar die demo van Fenyx is wel nice donderdag!
Als ik al die beelden en previews zie van Assassins Creed Valhalla, oef, dan heb ik wel zin om hem alsnog te bestellen ondanks dat Cyberpunk daar kort op volgt.
En als ik Jedi Fallen Order zie (game heb ik gemist op me oude xbox), OEF, dan krijg ik toch ook kriebels.
Damn.
En als ik Jedi Fallen Order zie (game heb ik gemist op me oude xbox), OEF, dan krijg ik toch ook kriebels.
Damn.
Datzelfde heb ik ook inderdaad... Cyberpunk staat in de pre-order en ga in de schare uurtjes dat ik eigenlijk game die helemaal grijs spelen (Knap met cloud gaming!), maar de andere games zien er ook echt geweldig uit...
Ach, zijn er voorlopig nog genoeg games op Stadia die me trekken 😂
Ja sowieso.RoFlame schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:34:
Datzelfde heb ik ook inderdaad... Cyberpunk staat in de pre-order en ga in de schare uurtjes dat ik eigenlijk game die helemaal grijs spelen (Knap met cloud gaming!), maar de andere games zien er ook echt geweldig uit...
En Destiny 2 new light wordt ook heel tof. En draait al op 60 fps op Stadia, dus in die zin heeft het genoeg games die voor ieder wat wils heeft.
Wel vind ik het Pro abonnement op dit moment een beetje onzin, want heb me chromecast ultra nu aan een 1080p tv hangen, en speel voornamelijk zelf op me Chromebook.
Ik heb ook een 4K TV, dus misschien dat ik de Chromecast tzt op de 4K tv aansluit voor Cyberpunk, maar los van dat zie ik het nut niet zo in van Pro.
En de free games... tja, leuk maar in de meeste gevallen speel ik ze toch niet.
Jedi Fallen Order is heel erg tof en kan ik van harte aanraden! Twijfel zelfs zelf om hem voor Stadia nog eens aan te schaffen, omdat de Xbox One S er destijds best veel moeite mee had.Zhankou schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:30:
Als ik al die beelden en previews zie van Assassins Creed Valhalla, oef, dan heb ik wel zin om hem alsnog te bestellen ondanks dat Cyberpunk daar kort op volgt.
Damn.
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Aantal free games bij pro zijn wel nice, maar moet je liggen denk ik... Bij mij is de premier pack wel onderweg en dan wil ik icm Pro Cyberpunk iig wel op hoogste kwaliteit spelen... Daarna moet ik nog maar even kijken of pro interessant blijft, mooie is dat je het makkelijk uit kan zetten weerZhankou schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:40:
[...]
Ja sowieso.
En Destiny 2 new light wordt ook heel tof. En draait al op 60 fps op Stadia, dus in die zin heeft het genoeg games die voor ieder wat wils heeft.
Wel vind ik het Pro abonnement op dit moment een beetje onzin, want heb me chromecast ultra nu aan een 1080p tv hangen, en speel voornamelijk zelf op me Chromebook.
Ik heb ook een 4K TV, dus misschien dat ik de Chromecast tzt op de 4K tv aansluit voor Cyberpunk, maar los van dat zie ik het nut niet zo in van Pro.
En de free games... tja, leuk maar in de meeste gevallen speel ik ze toch niet.
Heel interessant vind ik Pro nog niet, al heb ik nog niet gekeken of ik verschil tussen 1080 en 4K zie. De games doe ik het in ieder geval niet voor en heb m'n meest favoriete games voor het volle pond gekocht (en dat zal ook wel gelden voor Cyberpunk en Valhalla). Maar houd het toch maar even aan. 10 euro per maand mis ik niet en ik heb fear of missing out...
Ik zie het alleen bij RDR2 heel goed (enige game die ik non-Pro gespeeld heb), omdat de framerate dan opeens 60 fps is en de textures een stuk minder dan bij '4K' wat eigenlijk 1440p is in het geval van RDR2. Ik moet wel zeggen, RDR2 is echt een wereld van verschil in 30 fps of 60 fps. 60 fps speelt echt zo niet normaal vloeiend, ik heb het zelfs nog een tijdje aangehouden alleen je levert wel heel veel graphics ervoor in.barrymossel schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:06:
Heel interessant vind ik Pro nog niet, al heb ik nog niet gekeken of ik verschil tussen 1080 en 4K zie. De games doe ik het in ieder geval niet voor en heb m'n meest favoriete games voor het volle pond gekocht (en dat zal ook wel gelden voor Cyberpunk en Valhalla). Maar houd het toch maar even aan. 10 euro per maand mis ik niet en ik heb fear of missing out...![]()
Heb je Odyssey ook gespeeld? Heb die wel gekocht tijdens (een van de vele) sales en moet daar nog aan beginnen.
@Peter_Aragorn ik lees her en der verhalen over backtracking. Nu weet ik niet heel goed wat ermee bedoeld wordt, schijnbaar dat je soms weer hele stukken terug moet lopen om te progressen, maar hoe heb jij dit ervaren?Peter_Aragorn schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:51:
[...]
Jedi Fallen Order is heel erg tof en kan ik van harte aanraden! Twijfel zelfs zelf om hem voor Stadia nog eens aan te schaffen, omdat de Xbox One S er destijds best veel moeite mee had.
[ Voor 20% gewijzigd door JDFS op 21-10-2020 10:21 ]
Ik zie met name de HDR wel goed. Alleen daarvoor wil ik Pro al houden.
Dat is wel vervelend. Dat je het ene inlevert tegenover het andere. Ik weet dan weer niet wat ik moet kiezen. Wachten op de 4k 60fps games dus (is Cyberpunk 60fps?).JDFS schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:18:
[...]
Ik zie het alleen bij RDR2 heel goed (enige game die ik non-Pro gespeeld heb), omdat de framerate dan opeens 60 fps is en de textures een stuk minder dan bij '4K' wat eigenlijk 1440p is in het geval van RDR2. Ik moet wel zeggen, RDR2 is echt een wereld van verschil in 30 fps of 60 fps. 60 fps speelt echt zo niet normaal vloeiend, ik heb het zelfs nog een tijdje aangehouden alleen je levert wel heel veel graphics ervoor in.
Heb je Odyssey ook gespeeld? Heb die wel gekocht tijdens (een van de vele) sales en moet daar nog aan beginnen.
Odyssey ook gespeeld en gekocht voor de volle mep (ja en daarna kwam ie regelmatig in de sale). Leuk spel, maar redelijk repetitief. Maar toch ga ik sowieso Valhalla kopen. Tegen de volle prijs waarschijnlijk. Ik game niet zo heel veel (heb genoeg andere dingen te doen) en twijfel of ik eerst Valhalla ga spelen of even wacht op Cyberpunk (staat wel in de pre-order). De setting van Valhalla staat me veel meer aan, maar Cyberpunk is in mijn hoofd helemaal gehypet, mede door een vriend. Ga ze denk ik niet tegelijk aanschaffen aangezien ik ze toch niet door elkaar speel en wel wil kunnen refunden als ik er eentje niks vind. En het is ook niet duidelijk wat de bonus is, dus pre-order zal wel weinig meerwaarde hebben.
Zit er wel in ja. Maar echt totaal niet vervelend vind ik. De combat en de sfeer is zo fijnJDFS schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:18:
[...]
@Peter_Aragorn ik lees her en der verhalen over backtracking. Nu weet ik niet heel goed wat ermee bedoeld wordt, schijnbaar dat je soms weer hele stukken terug moet lopen om te progressen, maar hoe heb jij dit ervaren?
@barrymossel het zou mij (positief) verbazen als Cyberpunk 4K en 60 fps zou zijn. Ik gok op 4k, wellicht ge-upscaled van QHD en 30fps.
Ik ben ook wel geïnteresseerd in Cyberpunk door alle hype, al een aantal jaar lang. Maar ik zie een beetje op tegen first person perspectief. Nu bijna m'n 30e bereikt te hebben ben ik erachter dat third person helemaal m'n ding is
. Vraag me dan ook af of me dit niet heel erg gaat tegenstaan bij Cyberpunk.
En iderdaad ben ook ik met mijn schaarse gaming tijd slechts een spel tegelijkertijd aan het spelen. Was tot voor kort uren bezig om alle challenges in het eerste Hitman-level te halen (Paris, Showstopper) en wil eigenlijk nog The Turing Test even uitspelen.
Keuzes...
Ik ben ook wel geïnteresseerd in Cyberpunk door alle hype, al een aantal jaar lang. Maar ik zie een beetje op tegen first person perspectief. Nu bijna m'n 30e bereikt te hebben ben ik erachter dat third person helemaal m'n ding is
En iderdaad ben ook ik met mijn schaarse gaming tijd slechts een spel tegelijkertijd aan het spelen. Was tot voor kort uren bezig om alle challenges in het eerste Hitman-level te halen (Paris, Showstopper) en wil eigenlijk nog The Turing Test even uitspelen.
Keuzes...
Ik hou pro nog even aan, heb dat ook redelijk terugverdiend met extra korting op games (RDR2 met fikse korting, hitman 2 met korting etc). Ik ben wel benieuwd naar black friday deals (of hoop ik nu te veel en bouw ik een hype? oppassen!
)
De kortingen maken ook een hoop goed ja! Kan je vast een library opbouwen voor als je pro opzegt
Want anders heb je niks meer...
De pro kortingen zijn ook mooi meegenomen. Soms bespaar je daar ook weer een paar tientjes mee uit.
Ik heb wel afgeleerd om meerdere spellen tegelijk te kopen. Vaak ligt dan 1 spel stof te happen en pak ik die later nooit meer op.
Als ik kijk naar de spellen die ik nu heb gekocht (ipv geclaimd):
Trials gold editie € 16
Assasins Creed Odyssey € 33
Division 2 (standaard) € 9
Shadow of Tombraider € 19,80
Monopoly € 10
Het zijn geen werelbedragen als ik zie dat nieuwe spellen soms de € 100 aantikken met extensions.
Ik heb wel afgeleerd om meerdere spellen tegelijk te kopen. Vaak ligt dan 1 spel stof te happen en pak ik die later nooit meer op.
Trials gold editie € 16
Monopoly € 10
Het zijn geen werelbedragen als ik zie dat nieuwe spellen soms de € 100 aantikken met extensions.
Oh shit ja, dat is waar ook. Toen ik daar laatst achterkwam schrok ik daar wel wat van, want FPS is ook niet echt (meer) mijn ding. Valhalla it is. Denk ik...JDFS schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:29:
@barrymossel het zou mij (positief) verbazen als Cyberpunk 4K en 60 fps zou zijn. Ik gok op 4k, wellicht ge-upscaled van QHD en 30fps.
Ik ben ook wel geïnteresseerd in Cyberpunk door alle hype, al een aantal jaar lang. Maar ik zie een beetje op tegen first person perspectief. Nu bijna m'n 30e bereikt te hebben ben ik erachter dat third person helemaal m'n ding is. Vraag me dan ook af of me dit niet heel erg gaat tegenstaan bij Cyberpunk.
Over de performance van Cyberpunk, geen idee.
Ik vermoed eigenlijk dat deze game 30 FPS zal gaan locken.
Maar hopelijk (deden ze bij the Witcher3 ook op consoles) is er een performance vs quality modes.
Vergelijkbaar ook met Tomb raider en Avengers. Dan kun je zelf bepalen wat je fijner vindt.
Wat ik wel weet, is dat Watchdogs Legion op 4K met Raytracing op de nieuwe Xbox series X en PS5 30 FPS zal zijn. En geen 60.
Ik vermoed eigenlijk dat deze game 30 FPS zal gaan locken.
Maar hopelijk (deden ze bij the Witcher3 ook op consoles) is er een performance vs quality modes.
Vergelijkbaar ook met Tomb raider en Avengers. Dan kun je zelf bepalen wat je fijner vindt.
Wat ik wel weet, is dat Watchdogs Legion op 4K met Raytracing op de nieuwe Xbox series X en PS5 30 FPS zal zijn. En geen 60.
Monopoly? Gekocht, nooit gespeeld.madcon schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:40:
De pro kortingen zijn ook mooi meegenomen. Soms bespaar je daar ook weer een paar tientjes mee uit.
Trials gold editie € 16
Monopoly € 10
Shadow of the Tombraider? Gekocht, nooit gespeeld.
NBA 2K20? Gekocht, nooit gespeeld.
The Division 2? Gekocht, paar keer met iets teveel alcohol op geprobeerd (gister eens nuchter begonnen).
One Hand Clapping? Gekocht (cheap), 1 keer gespeeld.
Just Dance 2020? Gekocht voor de kinderen, paar keer gespeeld met season pass, nu ligt het te verstoffen.
The Division 2 is wel echt goud ook hoor.
Zoveel gespeeld met collega's van het werk op de Xbox.
Eenmaal op Stadia geprobeerd dacht ik echt WAUW, deze performance (60 fps) en snelheid van inladen.
Alleen zie ik het niet zitten om die hele Warlords campaign weer opnieuw te spelen (hoe vet die ook is), want dat had ik op de Xbox al gedaan (500+ uur).
Dusja...
Eenmaal op Stadia geprobeerd dacht ik echt WAUW, deze performance (60 fps) en snelheid van inladen.
Alleen zie ik het niet zitten om die hele Warlords campaign weer opnieuw te spelen (hoe vet die ook is), want dat had ik op de Xbox al gedaan (500+ uur).
Dusja...
Ik ben echt niet van het online gamen. Ik moet het echt van de single players hebben. Zal straks hem weer even aanslingeren. Ben toch niet zo hard aan het werk...Zhankou schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:48:
The Division 2 is wel echt goud ook hoor.
Dusja...
@Zhankou @barrymossel heb The Division 2 ook op de kop getikt voor een tientje destijds, is het mogelijk om deze volledig in single player te spelen? Gevalletje gekocht en nooit aangeraakt, idem dito voor NBA 2K20. Daar kwam Greed (is good) overigens aan te pas, haha...
Jazeker. Je kan hem helemaal solo uitspelen. Hij zal op sommige vlakken wellicht uitdagend zijn, maar desalniettemin is het zeker goed te doen!JDFS schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:06:
@Zhankou @barrymossel heb The Division 2 ook op de kop getikt voor een tientje destijds, is het mogelijk om deze volledig in single player te spelen? Gevalletje gekocht en nooit aangeraakt, idem dito voor NBA 2K20. Daar kwam Greed (is good) overigens aan te pas, haha...
Ik heb Stadia nu sinds maart (eerste lockdown). Ik moet zeggen dat ik wel blij ben. Ben een vader van drie en heb niet altijd tijd om te gamen en wilde niet investeren in een console een daarna pas de spellen nog erbij kopen. Heb nu al Tomb Raider uitgespeeld, heb The Division een tijdje gespeeld en ben nu met Oddesey bezig. Ik ben nog steeds blij, tbh
Ik moet wel lachen hoor. Nieuwe generatie gamers, allemaal vaders met kids.
Hoewel ik wel denk dat die oudste van mij (inmiddels 9) niet heel lang meer zal duren voordat hij een Xbox of PS wilt (denk ik). Voorlopig is hij nog zoet met zijn Nintendo Switch en Nintendo DS.
We will see. Ben benieuwd naar dat family gebeuren.
Dan kan Stadia nog een stuk interessanter worden.
Hoewel ik wel denk dat die oudste van mij (inmiddels 9) niet heel lang meer zal duren voordat hij een Xbox of PS wilt (denk ik). Voorlopig is hij nog zoet met zijn Nintendo Switch en Nintendo DS.
We will see. Ben benieuwd naar dat family gebeuren.
Dan kan Stadia nog een stuk interessanter worden.
Division 2 is ook wel de beste Stadia optimized game voor mij gevoel. Ziet er super goed uit en draait vloeiend en snel. Ben daarom echt benieuwd hoe een Watch Dogs uitpakt of AC Valhalla.
Heb nu al zin in watch dogs.
Ben verder wel weer benieuwd naar vanavond ondanks de tegenvaller gisteren
[ Voor 15% gewijzigd door Pukson op 21-10-2020 11:33 ]
Daar heb je wel een punt. Het komt van Ubisoft.Pukson schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:31:
Division 2 is ook wel de beste Stadia optimized game voor mij gevoel. Ziet er super goed uit en draait vloeiend en snel. Ben daarom echt benieuwd hoe een Watch Dogs uitpakt of AC Valhalla.
AC Oddysey draait echter op 30 FPS, daarom denk ik dat Valhalla dat ook zal zijn.
Grid, redelijk wat gespeeld, een kampioenschap alles al op goudbarrymossel schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:46:
[...]
Monopoly? Gekocht, nooit gespeeld.
Shadow of the Tombraider? Gekocht, nooit gespeeld.
NBA 2K20? Gekocht, nooit gespeeld.
The Division 2? Gekocht, paar keer met iets teveel alcohol op geprobeerd (gister eens nuchter begonnen).
One Hand Clapping? Gekocht (cheap), 1 keer gespeeld.
Just Dance 2020? Gekocht voor de kinderen, paar keer gespeeld met season pass, nu ligt het te verstoffen.
RDR2, uitgespeeld
NBA 2K20, een keer opgestart, niet te doen zonder controller (zegt de game zelf)
One Hand Clapping, paar keer geprobeerd. Vooral gekocht omdat het er zo dom uitzag.
KONA, enthousiast begonnen maar ook al een tijdje niet meer gespeeld.
The Crew2, geld teruggevraagd
Alles behalve RDR2 heb ik trouwens als aanbieding gekocht. Tomb Raider zal ik ook nog wel een keer kopen als er weer een aanbieding komt
/▌
Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.
Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/
(Beschikbaar tot 31 december 2023)
Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.
Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/
(Beschikbaar tot 31 december 2023)
Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
/f/image/nFgcuAZNAj6Cj2g56pd7XTQB.png?f=fotoalbum_large)