• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 02:38
-LA- schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:38:
Ik begin toch steeds meer te twijfelen of ik niet m'n abonnement moet gaan opzeggen. Technisch zit het echt allemaal puik in elkaar maar ik heb echt echt gevoel dat er elke maand een shitload aan indie games en mobile ports uitkomen maar de echte AAA games zijn op één hand te tellen.

Met Assassin's Creed Odyssey heb ik mij echt uren vermaakt en zelfs Farming Simulator (pro -> gratis) is voor een tijdje leuk maar dit gaat Stadia toch niet volhouden op deze manier? ...of loop ik te zeiken? :D
Je loopt niet te zeiken :) Denk wel dat je je verwachtingen moet bijstellen: die 10,- euro/maand is toch echt vooral een bijdrage aan de hardware/infrastructuur die je gebruikt en recht op wat meer/hogere kortingen. De gratis games die je erbij 'krijgt' zullen voor dat bedrag niet vaak AAA-games zijn. Die zul je los moeten kopen. Als de balans voor jou dan zoek is, klop je bij een ander platform aan.

Edit: ah sorry, je bedoelt überhaupt, los van de Pro-games. Tsja, als het platform je (nog) niet de spellen biedt die je zoekt, is het momenteel inderdaad minder geschikt voor je.

[ Voor 8% gewijzigd door Tuktop op 12-10-2020 16:46 ]

• Per-m2
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-03 20:47
Ik begin toch steeds meer te twijfelen of ik niet m'n abonnement moet gaan opzeggen. Technisch zit het echt allemaal puik in elkaar maar ik heb echt echt gevoel dat er elke maand een shitload aan indie games en mobile ports uitkomen maar de echte AAA games zijn op één hand te tellen.

Met Assassin's Creed Odyssey heb ik mij echt uren vermaakt en zelfs Farming Simulator (pro -> gratis) is voor een tijdje leuk maar dit gaat Stadia toch niet volhouden op deze manier? ...of loop ik te zeiken? :D
Helaas heb ik om precies dezelfde reden mijn abonnement opgezegd.
De indie games interesseren met gewoonweg niet, en de mogelijkheid voor 4K is alleen handig als je ook een scherm hebt om te gebruiken hiervoor :+

Op het moment gebruik ik het puur voor RDR2 en Doom Eternal die ik met Pro heb aangeschaft met korting.

En Cyberpunk wordt ook een instant buy :)

Werking is top! En zal het ook blijven gebruiken maar dan zonder de Pro.

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-03 19:27
Ik hoop dat nieuwe spellen nu naast PC en consoles, ook standaard naar Stadia komen. Een achterstand van 1-2 maanden is niet erg, maar als aanbod AAA-spellen weg blijft dan wordt het wel sober. Vooralsnog maakt ik me voor 10 euro in de maand niet druk omdat ik toch geen tijd heb om alle spellen te spelen.

Wel heb ik de PS5 in de pre-order staan voor exclusives. Waarschijnlijk ga ik gewoon afwisselen, want overal even AC Oddesey of Tomb Raider kunnen opstarten is wel erg relaxed.

Stadia / PSN : whenheco

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19:14

Denk dat ze nog in onderhandelingen zijn met de grote gamemakers. Je hebt veel concurentie en het is allemaal nog erg nieuw. Dus iedereen wacht een beetje af.

• Sebastiaan92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-03 16:56
12345j schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 21:35:
Ik zit op Telfort 50/50 (glasvezel). Nooit ergens last van wanneer ik op de CCU speel, 4K. Volgens mij is de variatie in ping van groter belang dat de maximale doorvoersneleheid van een verbinding.
Ik heb dezelfde snelheid. Laatst ging het opeens minder op het 2,4 ghz netwerk. Ik heb mijn Chromecast vervolgens aangepast naar het 5ghz netwerk. Gevolg was een hoop niet geregistreerde input van de controller.

Vervolgens was het wel even uitzoeken hoe ik die controller kon conecten met een ander netwerk. Nu die ook op 5ghz zit gaat het perfect.

psn: t-zakje

• 12345j
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-01-2022

Snap ik wel.

Zelf vind ik de kwaliteit en diversiteit van de Pro games ver boven verwachting. Ik speel de 'indie' games vaak meer dan AAA games. Baldur's Gate was de eenige waar ik op zat te wachten, maar bv een game als Cyberpunk kan mij gestolen worden. Dus wat mij betreft is het prima vol te houden.

Voor liefhebbers van AAA games is stadia leuk voor erbij, maar ik verwacht niet dat het op dat vlak een volwaardige vervanger van een console gaat zijn binnen een jaar. Dus kan me goed voorstellen dat je dan liever af en toe een spel koopt IPV pro.

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03 14:31
Verwijderd schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:38:
Ubisoft + is daar al meer info over ?
De pagina is kennelijk al online :)
https://stadia.google.com/store/list/2002

Via reddit.

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:04
Mager aanbod. :+

Maar hier zit ik ook wel op te wachten. Anno en Splinter Cell zou ik mooi vinden. Gaan ze die games dan alleen in het abo aanbieden of ook als eenmalige aankoop?
Wat verwachten we hiervan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wgodfe-z3e8RKYQFKmRSLWrGzuo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i36nMsHmO5rmzwu256SRZLc7.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door KlaasjeNL op 13-10-2020 18:37 ]

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:40
GTA Vice city...

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:57
Hardware upgrade?

Of exclusieve deal met een uitgever?

Of ze trekken stekker eruit :')

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:56
Ik zag het ook voorbij komen, we gaan het meemaken!

• madcon
Irritant, moet ik weer een week in spanning afwachten :p

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:40
Een port van GTA zou wel erg leuk zijn in elk geval :P

• 12345j
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-01-2022
Misschien een kijkje in de games welke google zelf in ontwikkeling heeft.

Misschien wel een heel toffe 'feature' welke we zelf nog niet bedacht hebben, bv twee instanties tegelijk binnen een huishouden kunnen opstarten, en daarmee splitscreen zodat je couch multiplayer krijgt bij spellen welke uitsluitend online multiplayer ondersteunen (ik noem maar iets geks).

Of de overtreffende trap, een vergaande samenwerking met Nintendo. Stadia op de Switch en Nintendo games naar Stadia.

[ Voor 7% gewijzigd door 12345j op 13-10-2020 19:47 ]

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-04 10:05
Deze week wel een wat laffe update. Een update dat de volgende update supervet wordt. Des al niet te min ben ik wel benieuwd wat ze volgende week gaan aankondigen. Een demo van cyberpunk? Een man kan dromen .

• Safri7879
  • Laatst online: 26-03 11:08
Ben toch erg benieuwd

• ikbenerniet
  • Laatst online: 22:59
Zojuist een aantal interessante statistieken gevonden op Stadiahunters
Wellicht niet al te precies vanwege de kleine sample size, nog niet veel mensen hebben hierop ingelogd om hun achievements te laten tracken. En de mensen die dat doen zijn wellicht meer gefocused op achievements.

Maar:
Het meest gekochte/geclaimde game is Destiny 2. Gevolgd door GRID & TES Online.
Het meest gespeelde game is Crayta. Gevolgd door AC: Odyssey & Destiny 2.
Het meest uitgespeeld game (alle achievements gehaald) is The Turing Test. Gevolgd door AC: Odyssey & Monster Boy and the Cursed Kingdom

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
bakkerjangert schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:59:
Deze week wel een wat laffe update. Een update dat de volgende update supervet wordt. Des al niet te min ben ik wel benieuwd wat ze volgende week gaan aankondigen. Een demo van cyberpunk? Een man kan dromen .
Ubisoft demos dacht ik ergens gelezen te hebben?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Tuktop
Marzman schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 07:03:
[...]

Ubisoft demos dacht ik ergens gelezen te hebben?
Waarschijnlijk wel, ook tof dat je hier geen Pro voor nodig hebt dus een uitgelezen kans om het eens te (laten) proberen. Dit soort initiatieven zijn m.i. wel goed om de player base te laten groeien.
Ja ben benieuwd, met name of t een feature is die Al in de pijpleiding zat of echt iets onverwachts. De aankondiging doet t laatste vermoeden, maar eerst maar s zien haha!
Ik denk uplay, iets rondom VR misschien, maar hoop t meest op een hele dikke geheim ontwikkelde AAA game, beetje zoals Uncharted voor Sony is. (Dromen mag!)

• Katseviool
Ik gok inderdaad op wat exclusieve demo's van Ubisoft. Dat trekt toch veel lui naar het platform die het eens gaan proberen. Anderzijds zijn ze wel op zoek naar de volgende miljard gamers naast de huidige actieve gamers dus het kan ook iets totaal verrassends worden dat juist meer de inactieve casual gamer moet activeren.

Maar wel leuk om te zien dat Google wat actiever wordt met marketing; nieuwe site, de ads en socials :)

• Amdwarrior
Hopelijk standaard crossplay standaard wordt ingebouwd. Mits uitgever het toe staat.

• Marzman
  • Niet online
Katseviool schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:18:
Ik gok inderdaad op wat exclusieve demo's van Ubisoft. Dat trekt toch veel lui naar het platform die het eens gaan proberen. Anderzijds zijn ze wel op zoek naar de volgende miljard gamers naast de huidige actieve gamers dus het kan ook iets totaal verrassends worden dat juist meer de inactieve casual gamer moet activeren.
Zoiets zal het wel worden https://store.ubi.com/us/free-pc-games/?lang=en_US

/▌

• Tuktop
Amdwarrior schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:21:
Hopelijk standaard crossplay standaard wordt ingebouwd. Mits uitgever het toe staat.
Dit is eigenlijk al het geval. Developers moeten het wel mogelijk maken. Crossplay is niet iets wat Stadia aan of uit kan zetten, de game moet het ondersteunen.

• Katseviool
Ja zag net ook Tweet voorbij komen van die Nate Ahearn:

"Time to get excited. We have a little something brewing for next week on @GoogleStadia. You'll want to keep an eye on our YouTube channel a week from today at 9 AM PT. Three exclusive playable demos of unreleased games. Totally free."

• madcon
Het zou wat zijn als Assassin's Creed speelbaar is voor officiele release.

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-04 10:05
madcon schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:01:
Het zou wat zijn als Assassin's Creed speelbaar is voor officiele release.
Het is al bekend dat Fenix Rising een exclusieve Stadia demo krijgt, maar die released pas 3 december. Ik verwacht niet dat die demo volgende week al live gaat. Het zou dus goed kunnen dat het om andere Ubisoft titels gaat, en wellicht ook de release van Uplay+ op Stadia. De pagina voor uplay+ is al beschikbaar, maar nog niet gevuld. Zie Reddit.

[ Voor 4% gewijzigd door bakkerjangert op 14-10-2020 11:40 ]

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-04 12:03
Die drie demo's kunnen me gestolen worden. Ik kan wel wachten op de officiële releases. Ben veel meer benieuwd wat ze die drie dagen allemaal gaan aankondigen. Het wordt nogal gehyped zo. They better deliver!!
barrymossel schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:51:
Die drie demo's kunnen me gestolen worden. Ik kan wel wachten op de officiële releases. Ben veel meer benieuwd wat ze die drie dagen allemaal gaan aankondigen. Het wordt nogal gehyped zo. They better deliver!!
Ik ben het deels met je eens. Omdat je niet eerst hoeft te downloaden, is het toevoegen van demo's juist iets wat geweldig kan werken op Stadia. Zouden ze in feite aan elke game moeten toevoegen; Eerste half uur gratis spelen of iets dergelijks.

Aan de andere kant staat dat hypen mij ook wel tegen. Het wordt nu als iets groots aangekondigd, waardoor het alleen maar kan tegenvallen. 3 demo's alleen is inderdaad niet voldoende. Er moet een dikke game worden gelanceerd of in elk geval aangekondigd met een enigszins concrete datum. GTA V of iets dergelijks naar Stadia. Weliswaar een wat oudere game, maar vooral online nog veel gespeeld en perfect voor het platform.

Ik vraag mij ook af of ze geen aankondiging gaan doen die mogelijk eerst gepland stond voor het Google 'event' vorige maand. Daarin kwam Stadia uiteindelijk maar heel beperkt aan bod zonder noemenswaardige/nieuwe informatie, terwijl ze daar flink hadden kunnen uitpakken. Wellicht was een en ander nog onder voorbehoud waardoor men besloten heeft dit nu pas apart aan te kondigen.

Ik ben in elk geval benieuwd, maar hoop dat het niet (opnieuw) uitloopt op een teleurstelling. Extra features zijn leuk, maar het draait om de games.

• madcon
Een demo die je een x aantal uur kan spelen op stadia voordat deze op andere platformen beschikbaar is kan wel een slimme zet zijn. Meer mensen proberen stadia uit en als het bevalt blijven ze op stadia verder spelen zodra de volledige game gerelased wordt. Met een beetje geluk is de voortgang uit de demo dan ook bewaard.

Stiekem hoop ik ook op meer grafische kracht nu de next-gen consoles binnen een maand op de stoep staan.

Verwijderd

Ik bereid me eigenlijk juist voor op een teleurstelling. Het probleem met Google is dat ze nog nooit echt aan de hype hebben kunnen voldoen. Dus wat voor Google een hele grote aankondiging is wordt voor gebruikers (lees Reddit) een teleurstelling omdat ze al drie stappen verder zijn gaan dromen.

De enige hoop die ik heb is dat we een releasedatum voor FIFA 21 krijgen. De rest is leuk meegenomen.

• barrymossel
KlaasjeNL schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:51:
[...]

Ik ben het deels met je eens. Omdat je niet eerst hoeft te downloaden, is het toevoegen van demo's juist iets wat geweldig kan werken op Stadia. Zouden ze in feite aan elke game moeten toevoegen; Eerste half uur gratis spelen of iets dergelijks.
Als marketingdingetje is het misschien wat. Maar ze zouden überhaupt dan eens wat aan marketing moeten doen. Nu kent vrijwel niemand Stadia, buiten de gaming/tech community.
Voor het proberen van games vind ik het niet nodig, aangezien je gewoon kunt laten refunden. Als je via PayPal met automatisch incasso betaalt, dan ben je als je snel genoeg (binnen een dag) niet eens geld (tijdelijk) kwijt.
Aan de andere kant staat dat hypen mij ook wel tegen. Het wordt nu als iets groots aangekondigd, waardoor het alleen maar kan tegenvallen. 3 demo's alleen is inderdaad niet voldoende. Er moet een dikke game worden gelanceerd of in elk geval aangekondigd met een enigszins concrete datum. GTA V of iets dergelijks naar Stadia. Weliswaar een wat oudere game, maar vooral online nog veel gespeeld en perfect voor het platform.
Het hypen staat me niet tegen, maar er moet dan ook inderdaad wel wat komen. Maar daar lijkt het wel op: "announcements, reveals, and other surprises". Nu maar hopen dat het geen aankondiging is van een verrassings reveal van een of ander indie game... ;)
Ik vraag mij ook af of ze geen aankondiging gaan doen die mogelijk eerst gepland stond voor het Google 'event' vorige maand. Daarin kwam Stadia uiteindelijk maar heel beperkt aan bod zonder noemenswaardige/nieuwe informatie, terwijl ze daar flink hadden kunnen uitpakken. Wellicht was een en ander nog onder voorbehoud waardoor men besloten heeft dit nu pas apart aan te kondigen.
Ik denk niet dat het verstandig zou zijn geweest om daar meer over Stadia uit te wijden. Met name ook omdat Stadia nog niet ondersteund is op Google TV (misser!).
Ik ben in elk geval benieuwd, maar hoop dat het niet (opnieuw) uitloopt op een teleurstelling. Extra features zijn leuk, maar het draait om de games.
Helemaal mee eens. De features kunnen me ook al gestolen worden. Al zou ik wel graag support zien voor oudere Chromecasts. Dromen mag!

• Marzman
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:51:
[...]
Ik vind dat ook wel goed, je zou zelfs op het Youtubekanaal zo naar de demo kunnen schakelen (alleen zal Europa dat misschien niet goed vinden).

/▌

madcon schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:54:
Een demo die je een x aantal uur kan spelen op stadia voordat deze op andere platformen beschikbaar is kan wel een slimme zet zijn. Meer mensen proberen stadia uit en als het bevalt blijven ze op stadia verder spelen zodra de volledige game gerelased wordt. Met een beetje geluk is de voortgang uit de demo dan ook bewaard.

Stiekem hoop ik ook op meer grafische kracht nu de next-gen consoles binnen een maand op de stoep staan.
Zoiets als een demo is inderdaad leuk om nieuwe mensen naar het platform te trekken. Maar we willen natuurlijk is voor mensen die het platform al gebruiken.

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:40
De hype wordt niet gemaakt door Google maar vooral door onszelf en andere liefhebbers. We creëren allerlei verwachting en dan kan het alleen maar tegenvallen.

• Katseviool

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-03 01:01
Pacman confirmed.

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 20:37
Kijk.. Dat is wat om mee voor de dag te komen..

• Safri7879
Moet je een soort van converter hebben om je controller wired op je desktop aan te sluiten?

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:26
Safri7879 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:41:
Moet je een soort van converter hebben om je controller wired op je desktop aan te sluiten?
Er wordt een usb kabel meegeleverd. Meer heb je niet nodig.

• barrymossel
Rob Voets schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:26:
De hype wordt niet gemaakt door Google maar vooral door onszelf en andere liefhebbers. We creëren allerlei verwachting en dan kan het alleen maar tegenvallen.
Nou nee. Als je een aankondiging doet voor drie dagen releases, announcements, etc. dan ben je al bedrijf aan het hypen en moet je het ook waarmaken...
Zou komende week dan de "echte" launch zijn? ;)

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hopelijk betekent de prominente plek van Cyberpunk in de advertenties ook dat ze 'm snel na launch beschikbaar hebben. Ik ga 'm zeker op Stadia kopen, wat mij betreft qua gebruikerservaring en kwaliteit de beste game steaming service.
barrymossel schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:53:

Zou komende week dan de "echte" launch zijn? ;)
Ze doen zowaar iets aan reclame op social media. Eigenlijk vermoed ik dat het gewoon allemaal samenhangt met servercapaciteit en features. Je wilt bij een dienst als deze niet direct de servers overbelasten en je wilt het product pas aan de grote klok hangen als het "af" is. Tot die tijd trekken ze gamers als wij om het platform te testen, bij te schaven en te perfectioneren. En dan met een "big bang" de markt betreden. Tenminste... Zo zou ik het doen. O-)

Volgens mij moeten ze gewoon zorgen dat ze even met wat geld smijten om populaire titels te trekken als Fifa, Fortnite en CoD. Die titels druk je op een doos waar je een nieuwe Chromecast (met Stadia-ondersteuning) en controller in stopt en zet je in grote stapels bij retailers neer voor 100 tot 150 euro of in pop-up stores op grote pleinen. Ik kan mij niet voorstellen dat het dan geen succes wordt.
Mooie ad idd! Ik voel me wel meteen een beetje in dubio over de inhoud: ze adverteren letterlijk met 'triple A games on every screen', dus tenzij ze een grote portie triple A aanbieden komende week valt die game library wel nog wat tegen voor t grote publiek. Prima ook als ze aankondigen 'dat t eraan komt' met een road map oid, ik heb geduld genoeg, maar met de lockdowns in de wereld en de nieuwe generatie consoles om de hoek moet Stadia zich in korte tijd heel sterk neerzetten voor de mensen die nu een keus gaan maken!
Mocht stadia toch in elkaar zakken zou wat streaming betreft de Xbox een goede vervanger zijn en ga ik voor t eerst in 10 jaar van Sony af denk ik.
Nog eens wat kritischer naar die commercial gekeken en dan valt op: Jedi the fallen order. Helemaal vergeten dat die eraan zit te komen.

Maar ook aan het begin iemand die wild staat te boxen, waarna je hem in first person ziet vechten. VR naar Stadia?
KlaasjeNL schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:33:
Nog eens wat kritischer naar die commercial gekeken en dan valt op: Jedi the fallen order. Helemaal vergeten dat die eraan zit te komen.

Maar ook aan het begin iemand die wild staat te boxen, waarna je hem in first person ziet vechten. VR naar Stadia?
Ja dat VR is ook een beetje wat past binnen mijn beeld van iets verrassends. Ook omdat google gestopt is met Daydream, mogelijk om die VR-tech te integreren in Stadia? Wie weet!

• Katseviool
Cyberpunk is op 19 november beschikbaar op Stadia. Preorder kan nu in de stores :)

https://twitter.com/cyber.../1316778335096246274?s=21

[ Voor 29% gewijzigd door Katseviool op 15-10-2020 18:37 ]

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Ja zag het. Nice :D

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Wel giga negatieve reacties in de comments op die tweet, wat is dat toch met mensen die de behoefte voelen om online, anoniem en op afstand iets af te zeiken dat ze zelf niet hebben... Ik kan me niet herinneren ooit iets negatiefs te hebben gehad tegen pc-gamers, ps-gamers of xbox-gamers... Ik zal wel te oud worden denk ik

• Amdwarrior
Ht87 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:24:
Wel giga negatieve reacties in de comments op die tweet, wat is dat toch met mensen die de behoefte voelen om online, anoniem en op afstand iets af te zeiken dat ze zelf niet hebben... Ik kan me niet herinneren ooit iets negatiefs te hebben gehad tegen pc-gamers, ps-gamers of xbox-gamers... Ik zal wel te oud worden denk ik
Ik lees tegenwoordig comments op social media niet meer, lijkt tegenwoordig wel een sport wie het hardst schreeuwt.

Cyberpunk was toch allang bekend dat ie gelijktijdig zou uitkomen?

• Zhankou
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05-2025
Cyberpunk 2077 op release day bevestigd! Hij kan nu gereserveerd worden. "Good stuff"
Zhankou schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:40:
Cyberpunk 2077 op release day bevestigd! Hij kan nu gereserveerd worden. "Good stuff"
Die "good stuff" komt volgende week, maar dit is toch best een mijlpaal. De meest geanticipeerde game van dit moment op dag 1 op Stadia. Nu flink wat marketing er tegenaan gooien en je hebt best kans dat er flink wat mensen instappen. Gamers met een oude pc waarop Cyberpunk niet zo lekker draait, gamers die al lang geen nieuwe console meer hebben gekocht maar die toch Cyberpunk willen spelen, gamers die langer op de PS5 en XBOS moeten wachten omdat ze te laat waren met pre-orderen.

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:54
Dat is echt heel goed nieuws! Ik begrijp alleen het nut niet van reserveren, maar dat kan aan mij liggen.

Study everything, You'll find something you can use

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:04
Zhankou schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:40:
Waarom zou ik een stream-game reserveren??
kepler schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:52:
[...]

Waarom zou ik een stream-game reserveren??
Nou soms heb je zo recht op de preorder bonuses, maar die dat in dit geval er niet bijstaan, vreemd..

• Katseviool
Amdwarrior schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:38:
[...]

Cyberpunk was toch allang bekend dat ie gelijktijdig zou uitkomen?
Nee, hij zou initieel later uitkomen op Stadia dan op de andere platformen. Echter sinds uitstel naar november was het niet duidelijk wat de impact op de Stadia release zou zijn. Nu dus gelijktijdig en hopelijk volgende week een speelbare demo 🙃

• Katseviool
Ht87 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:24:
Ja snap ik ook niet helemaal vooral omdat het prima naast elkaar allemaal kan bestaan.

Voorlopig dan, want over een jaar of twee is die Stadia gaming cloud zo geëvalueerd dat hij rondjes loopt om die consoles.

• Zhankou
Long story short, voor 60 euro kun je Cyberpunk spelen zonder dat je daar aparte hardware voor hoef aan te schaffen.

Dat is toch goud.

Tuurlijk, Xbox series X of PS5 is allemaal mooi, maar kost je al minimaal 400-500 euro.

Aangezien ik de Chromecast al in huis heb, en een relatief nieuwe Chromebook, vind ik het alleen maar win/win voor zo'n titel.

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Zhankou schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:06:
Tuurlijk, Xbox series X of PS5 is allemaal mooi, maar kost je al minimaal 400-500 euro.
Voor dat argument zijn de Stadia haters doof. :P

• Zhankou
Los van het feit dat ik uiteindelijk misschien alsnog een Series X of PS5 koop, maar voorlopig biedt Stadia genoeg content aan waar ik me mee ga vermaken.

En ik las ook dat Outriders, een game die volgend jaar uit komt (looter shooter) waarschijnlijk cross-play gaat hebben.

Weer een reden om te blijven bij Stadia.

Verwijderd

Ik heb zelf mn controller te koop gezet, gebruik stadia zelf te weinig. Mis helaas heel wat games, die ik zelf graag speel, die ik op mn xbox wel heb/kan spelen.

Maar Stadia werkt verder top , heb geen lag of andere problemen ondervonden, dat mag denk ik ook wel gemeld worden.
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:13:
Ik heb zelf mn controller te koop gezet, gebruik stadia zelf te weinig. Mis helaas heel wat games, die ik zelf graag speel, die ik op mn xbox wel heb/kan spelen.

Maar Stadia werkt verder top , heb geen lag of andere problemen ondervonden, dat mag denk ik ook wel gemeld worden.
Die controller kun je dan toch gewoon houden? Hij is immers ook als gewone USB-controller te gebruiken en voor die paar tientjes die je er nog voor krijgt kun je hem beter bewaren voor het geval Stadia toch weer interessant wordt.

Verder ben ik helemaal hyped voor Cyberpunk. Zoveel dat ik hem zonder enige toegevoegde waarde heb gereserveerd. 8)7
Ik had hem vanaf de zijlijn al wel gevolgd en was zeker wel geïnteresseerd, maar niet meer dan dat. Heb zelf de Witcher-games nooit gespeeld, maar wel altijd met bewondering gekeken naar de omvang en interactie van de wereld van The Witcher 3. De thematisering sprak mij echter nooit zo aan, net zoals ik zelf Fallout interessanter vond dan The Elder Scrolls, dus uiteindelijk nooit aangeschaft voor mijn PS4 (al ben ik wel een paar keer in de verleiding geweest). In Cyberpunk daarentegen geen kastelen en paarden, maar steden en motoren/auto's. En vooral dat laatste heeft ervoor gezorgd dat ik helemaal om ben door nieuwe gameplay-video's. Wat ziet dat rondscheuren door een futuristische metropool er waanzinnig vet uit! Alleen al om doeloos rond te kunnen rijden is het mij die 60 euro waard.

• Katseviool
Kreeg net ook een Stadia promotie mail tbv preorder Cyberpunk en dat je toch bonuscontent ontvangt bij pre-order. Staat alleen nergens wat het is.

Sowieso is het pas betalen bij release dus heb het maar aangeklikt ter ondersteuning van het platform richting publisher.

• Safri7879
Nobel

• Amdwarrior
Ubi sof brengt een hoop games naar Stadia bron blog

Watchdogs alle delen
Far Cry 5 en aankomende deel

https://community.stadia....D20jroBv3dwY3z2dIieXOQ14k

[ Voor 48% gewijzigd door Amdwarrior op 16-10-2020 20:01 ]

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Wat mooi! AC: Origins leek me, vooral omdat de wereld me trekt, heel erg leuk om te spelen en dan vooral de Discovery Tour. Kan ik nu eindelijk op m'n gemak doen.

• madcon
Assassin’s Creed Origins had ik al op gehoopt inderdaad, maar vreesde dat die er niet meer ging komen. Goed nieuws!

Amdwarrior schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:15:
Ubi sof brengt een hoop games naar Stadia bron blog

Watchdogs alle delen
Far Cry 5 en aankomende deel

https://community.stadia....D20jroBv3dwY3z2dIieXOQ14k
Wow, het is een herhaling van wat we hier al een paar posts zeggen maar: wat gaan ze dan nog in de komende week aankondigen joh... Dit moet wel uplay zijn, dus dat is ook niet de grote aankondiging
Ik stap wel op die hypetrein langzamerhand!

[ Voor 5% gewijzigd door Ht87 op 16-10-2020 23:25 ]

• Safri7879
Heb inmiddels vier cloudservices getest, maar Stadia is echt de duidelijke winnaar voor mij. Ik stap dus ook op die hypetrein.

• Amdwarrior
Ht87 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:24:
[...]

Wow, het is een herhaling van wat we hier al een paar posts zeggen maar: wat gaan ze dan nog in de komende week aankondigen joh... Dit moet wel uplay zijn, dus dat is ook niet de grote aankondiging
Ik stap wel op die hypetrein langzamerhand!
Dit was toch niet de grote aankondiging nog?
Amdwarrior schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:44:
[...]

Dit was toch niet de grote aankondiging nog?
Nee sorry, ik bedoelde dat die Ubisoft games bij elkaar waarschijnlijk uplay gaat zijn. Ik had verwacht dat dit de grote aankondiging zou zijn. Maar als ze dit (en bv cyberpunk) al nu bekend maken moet de grote aankondiging mijns inziens nog groter zijn. Daar begin ik nu wel hyped voor te raken.

• ikbenerniet
  • Laatst online: 22:59
Ht87 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:47:
[...]

Nee sorry, ik bedoelde dat die Ubisoft games bij elkaar waarschijnlijk uplay gaat zijn. Ik had verwacht dat dit de grote aankondiging zou zijn. Maar als ze dit (en bv cyberpunk) al nu bekend maken moet de grote aankondiging mijns inziens nog groter zijn. Daar begin ik nu wel hyped voor te raken.
Ik heb UPlay even moeten googelen, maar dit ziet er uit als een abonnementsdienst. Zouden mensen oprecht blij zijn om een tweede abonnement binnen Stadia aan te moeten schaffen, of snap ik het hier niet?

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:57

swv

ikbenerniet schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:08:
[...]

Ik heb UPlay even moeten googelen, maar dit ziet er uit als een abonnementsdienst. Zouden mensen oprecht blij zijn om een tweede abonnement binnen Stadia aan te moeten schaffen, of snap ik het hier niet?
Ik gebruik Stadia mobiel en ik heb een gamepc (en Xbox). Als ik dan Uplay+ zou nemen voor de opkomende games dan kan ik als het goed is op beide platformen Valhalla, Watch Dogs en Far Cry 6 spelen. Wat zou mij dat kosten? 3x 60 euro (consoleprijs dan) is 180 euro voor het komende jaar. Wat kost Uplay+? 180 euro per jaar. Het is maar net hoe je rekent en of je dan oprecht blij moet zijn ;)

Als we trouwens gaan verder rekenen: waarschijnlijk houd ik het abonnement 6 maanden aan. Dan speel ik dus voor 90 euro de betreffende games op release en natuurlijk de andere vele games die bij Uplay+ zitten, dan wel op pc. Nadeel: je hebt de games daarna niet meer in bezit. Maar ach Ubisoft games hebben voor mij geen replay waarde.

[ Voor 21% gewijzigd door swv op 17-10-2020 07:19 ]

• Zhankou
Ik zou best Valhalla voor een dag of 10 willen spelen. Maar dan is daar Cyberpunk 2077, en die heeft toch net even meer mijn voorkeur :):)

Dus 1 maand Uplay zou ik best willen doen.

• Safri7879
Ik heb ook geen interesse in Uplay+. Teveel van het goede ;)

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Voor de gene met een Chromebook... weer 3 maandjes gratis: https://www.google.com/intl/en_us/chromebook/perks/

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hopen mag altijd toch ;-)
https://dailygooglestadia...ed-for-second-gen-stadia/

Zou wel perfecte timing zijn met de aankomende console releases

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:04
Ik zou het inderdaad erg dubbel vinden om eerst per maand voor Stadia te moeten betalen en dan ook nog voor Uplay, maar zou toch zo maar eens zo kunnen zijn. Ik ben persoonlijk meer van het gratis Stadia en dan games aankopen, veelal in de aanbiedingen. De laatste nieuwe spellen spelen vind ik minder belangrijk.

• barrymossel
swv schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 07:10:
[...]

Ik gebruik Stadia mobiel en ik heb een gamepc (en Xbox). Als ik dan Uplay+ zou nemen voor de opkomende games dan kan ik als het goed is op beide platformen Valhalla, Watch Dogs en Far Cry 6 spelen. Wat zou mij dat kosten? 3x 60 euro (consoleprijs dan) is 180 euro voor het komende jaar. Wat kost Uplay+? 180 euro per jaar. Het is maar net hoe je rekent en of je dan oprecht blij moet zijn ;)

Als we trouwens gaan verder rekenen: waarschijnlijk houd ik het abonnement 6 maanden aan. Dan speel ik dus voor 90 euro de betreffende games op release en natuurlijk de andere vele games die bij Uplay+ zitten, dan wel op pc. Nadeel: je hebt de games daarna niet meer in bezit. Maar ach Ubisoft games hebben voor mij geen replay waarde.
Precies dit. Spellen speel ik uit en daarna speel ik ze niet meer. Ubisoft heeft precies de games die ik leuk vind. Drie spellen heb je er een jaar abo uit. En zo lang doe ik niet eens over drie games. Ergo, voor mij goedkoper om een abo te nemen en dan dus ook spellen te spelen die ik waarschijnlijk niet los zou kopen. Bijvoorbeeld Far Cry 5 die ik half uitgespeeld had via GeForce Now. Zou ik nooit meer kopen, maar via een abo zou ik hem nog wel een keer opstarten denk ik.

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Safri7879 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:41:
Heb inmiddels vier cloudservices getest, maar Stadia is echt de duidelijke winnaar voor mij. Ik stap dus ook op die hypetrein.
Werkt goed hè? Gebruik het (op en aan) sinds de start en heb inmiddels mijn PS4 Pro verkocht. Ben een casual gamer en houd van minimalisme qua TV setup, het is dan ook heerlijk dat ik aan mijn LG C7 alleen een Chromecast heb hangen en een Sonos soundbar en de beschikking heb over streaming apps (Netflix, YouTube etc.), streaming gaming (Stadia), mijn Plex Server zonder transcodering en IPTV.

Helaas dat Apple TV+ niet beschikbaar is, maarja daarvoor doen we nu draadloos streamen via Chrome/Edge via de CCU. Hoewel ik niet echt bepaald content met de ...content ben.
AP3X schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:48:
[...]

Hopen mag altijd toch ;-)
https://dailygooglestadia...ed-for-second-gen-stadia/

Zou wel perfecte timing zijn met de aankomende console releases
Zo'n update zou na een jaar helemaal niet zo gek zijn. Zou helemaal een stunt zijn als volgende maand de next-gen consoles er zijn, Cyberpunt 2077 uitkomt en hij er op Stadia het best uitziet. Ik betwijfel alleen of Gen 2 het gaat zijn volgende week. Het zou mij niets verbazen als die aankondigingen toch Cyberpunk en Uplay gaan zijn en dat ze gewoon nu al uitgelekt zijn. Aankondigingen via social media gaan namelijk nogal rommelig bij Stadia (en Google in het algemeen), dus zou volgende week zomaar eens een grote teleurstelling kunnen worden. Maar ik laat mij verrassen. :)
[...]

Dat is het precies en het staat mij eerlijk gezegd wat tegen om een abonnementsdienst op games van een enkele uitgever te nemen. Sowieso, hoewel de games van Ubisoft best goed zijn, is het over het algemeen wel een grote eenheidsworst van open wereld games met een ander behangetje.

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:26
Google heeft wel een voordeel dat naast Gen-2 de Gen-1 hardware prima blijft werken voor zowel de games die er niks aan hebben als de mensen die geen geschikte schermen hebben of snel genoeg internet
Zo kan je misschien met maar 20% gen-2 hardware toch iedereen gen-2 specs beloven
KlaasjeNL schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:08:
[...]

Dat is het precies en het staat mij eerlijk gezegd wat tegen om een abonnementsdienst op games van een enkele uitgever te nemen. Sowieso, hoewel de games van Ubisoft best goed zijn, is het over het algemeen wel een grote eenheidsworst van open wereld games met een ander behangetje.
Voor mij puur afhankelijk wat de maandprijs en aanbod wordt van uplay, als er relatief goede games in staan en de prijs laag is kan het ook de moeite zijn voor een vakantieperiode ofzo. Stel abboprijs van plusminus 7 euro per maand met gratis stadia is wel echt een koopje voor goede games op een gratis 'console'.

Edit, typo

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:14
Is er al meer bekend over de Gen2-hardware?

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

• Marzman
  • Niet online
[...]

Hetzelfde als wat Ubisoft bij Amazon Luna wil gaan doen dan.

Het zal aan de bedragen en de spellen liggen of het populair wordt en lijkt me dat het concurreert met Stadia Pro?

/▌

• Corvo
  • Laatst online: 22:05
Overigens zal Cyberpunk op de next-gen consoles pas in 2021 een update krijgen zodat deze gebruik maakt van alle next-gen mogelijkheden. Feitelijk is dus, vooralsnog, de release van Cyberpunk op de PS5 of SeriesX nog een previous-gen game.

...voor die reden denk ik dan ook dat de Stadia release ook gewoon op Gen1-hardware zal zitten (althans, voorlopig).

• barrymossel
Jannick schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:08:
Is er al meer bekend over de Gen2-hardware?
Even de komende drie dagen afwachten. Als er dan niks bekend wordt gemaakt, dan kun je nog wel even wachten.

• Xilion
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:32
Corvo schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:37:
Overigens zal Cyberpunk op de next-gen consoles pas in 2021 een update krijgen zodat deze gebruik maakt van alle next-gen mogelijkheden. Feitelijk is dus, vooralsnog, de release van Cyberpunk op de PS5 of SeriesX nog een previous-gen game.

...voor die reden denk ik dan ook dat de Stadia release ook gewoon op Gen1-hardware zal zitten (althans, voorlopig).
Het zou natuurlijk wel vet zijn als Stadia vanaf dag 1 wel next-gen is, maar vrees dat dit niet zal gebeuren..

• madcon
Inmiddels is Stadia alweer bijna een jaar oud (release date 19 november 2019). Tijd gaat hard :)
Het zou mooi zijn als ze gen2 aankondigen op 19 november 2020 (ongeveer gelijk met nex gen consoles).

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik betwijfel of ze überhaupt hier ooit wel iets over gaan melden. Stadia werkt gewoon nou eenmaal altijd en je hoeft je nooit druk te maken over de hardware, het leuke is dat je gewoon stilletjes altijd de nieuwste hardware hebt. :)

• RoFlame
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-03 22:33
Denk dat het maar net ligt aan welke "dev-kit" de developer krijgt... Als ze voor Cyberpunk gelijk de Gen2 servers hebben gekregen dan is het gelijk al daarop afgestemd.

En ik denk idd dat het voor cloud gaming minder relevant is op welke hardware het draait, ze zullen per game wel gaan kijken wat de beste hardware er voor is om een goede kwaliteit te krijgen. Het zal vast niet zo zijn dat oude games ook ineens veel mooier worden?
RoFlame schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:33:
Het zal vast niet zo zijn dat oude games ook ineens veel mooier worden?
Dat denk ik juist wel. Ik denk dat Stadia teveel met consoles wordt vergeleken, terwijl je het qua specs vermoedelijk meer moet zien als een pc die constant upgrades krijgt. En dan gaan de settings op de achtergrond in feite omhoog of profiteren we van (grafische) updates die een spel krijgt. Dan is Stadia in feite een dikke game-pc op afstand met het gemak/de laagdrempeligheid van een console.

Ik betwijfel dan ook of je in geval van Cyberpunt 2077 kan spreken van een current-gen of next-gen versie. Voor de pc is er toch ook geen current-gen of next-gen? Als ik niets gemist heb, krijgen we denk ik een versie die maximaal mogelijk is op de huidige hardware in de serverparken.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-04 08:44
nouja de games zijn tot nu toe op stadia echt nog niet zo mooi als bij de PC op de hoogste settings ,dus dan zouden ze eerst de systemen in de server parken moeten upgraden willen we echte next gen graphics krijgen.

Playstation 5

• Corvo
  • Laatst online: 22:05
Begrijp me niet verkeerd, ik hoop van harte dat Cyberpunk vanaf de release op Stadia voluit werkt i.t.t. de (traditionele) next-gen consoles.
Dan doel ik dus op ray-tracing e.d.

Als dat zo is, dan ben ik om en schaf ik het meteen aan voor Stadia :*)

• Marzman
  • Niet online
xabre16v schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:27:
Ik betwijfel of ze überhaupt hier ooit wel iets over gaan melden. Stadia werkt gewoon nou eenmaal altijd en je hoeft je nooit druk te maken over de hardware, het leuke is dat je gewoon stilletjes altijd de nieuwste hardware hebt. :)
Dat denk ik ook. Het werkt gewoon en als er nieuwe features komen is dat nieuws voor ontwikkelaars,en niet voor gebruikers.

Daar adverteren ze toch mee, nooit updaten enzo, dat regelen ze zelf.

/▌

Stylze schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:43:
nouja de games zijn tot nu toe op stadia echt nog niet zo mooi als bij de PC op de hoogste settings ,dus dan zouden ze eerst de systemen in de server parken moeten upgraden willen we echte next gen graphics krijgen.
Dat klopt, maar er wordt niet gewerkt met een vaste cyclus van een aantal jaren, zoals bij consoles wel het geval is. Net als bij pc's kan Google stukje bij beetje upgraden en kun je dus ook niet van current of next gen spreken. Ik denk dan ook dat je je moet afvragen of we op Stadia een console-versie van Cyberpunk (of welk ander spel dan ook) krijgen of een schaalbare pc-versie of versie die speciaal voor Stadia is geoptimaliseerd.

Vooral bij oudere games of games die de afgelopen periode uitkwamen zal er nog voor een "vaste" versie zijn gekozen, maar dat staat voor toekomstige games nog helemaal niet vast.

Edit: Ik geloof dat men Stadia nu nog teveel vergelijkt met bijvoorbeeld Project XCloud, waarbij je gebonden bent aan de specs van een Xbox One S die op termijn (vermoedelijk) vervangen zal worden door een Xbox One Series X. Dan heb je wel daadwerkelijk te maken met verschillende generaties.

[ Voor 13% gewijzigd door KlaasjeNL op 19-10-2020 15:20 ]

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-04 08:44
Ze gaan het echt wel melden hoor als ze de hardware gaan upgraden... bij release hebben ze toch ook zovaak gemeld wat voor specs ze hebben draaien.
Dat gaat echt niet onopgemerkt voorbij hoor weet niet in welke eeuw jullie leven:)

We zullen er niks van merken op het gebied van updates etc maar ze zullen het echt wel van de daken gaan schreeuwen wanneer ze dit doen.

[ Voor 23% gewijzigd door Stylze op 19-10-2020 15:24 ]

Playstation 5

Pagina: 1 ... 55 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord