KlaasjeNL schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:51:
[...]
Ik ben het deels met je eens. Omdat je niet eerst hoeft te downloaden, is het toevoegen van demo's juist iets wat geweldig kan werken op Stadia. Zouden ze in feite aan elke game moeten toevoegen; Eerste half uur gratis spelen of iets dergelijks.
Als marketingdingetje is het misschien wat. Maar ze zouden überhaupt dan eens wat aan marketing moeten doen. Nu kent vrijwel niemand Stadia, buiten de gaming/tech community.
Voor het proberen van games vind ik het niet nodig, aangezien je gewoon kunt laten refunden. Als je via PayPal met automatisch incasso betaalt, dan ben je als je snel genoeg (binnen een dag) niet eens geld (tijdelijk) kwijt.
Aan de andere kant staat dat hypen mij ook wel tegen. Het wordt nu als iets groots aangekondigd, waardoor het alleen maar kan tegenvallen. 3 demo's alleen is inderdaad niet voldoende. Er moet een dikke game worden gelanceerd of in elk geval aangekondigd met een enigszins concrete datum. GTA V of iets dergelijks naar Stadia. Weliswaar een wat oudere game, maar vooral online nog veel gespeeld en perfect voor het platform.
Het hypen staat me niet tegen, maar er moet dan ook inderdaad wel wat komen. Maar daar lijkt het wel op: "announcements, reveals, and other surprises". Nu maar hopen dat het geen aankondiging is van een verrassings reveal van een of ander indie game...

Ik vraag mij ook af of ze geen aankondiging gaan doen die mogelijk eerst gepland stond voor het Google 'event' vorige maand. Daarin kwam Stadia uiteindelijk maar heel beperkt aan bod zonder noemenswaardige/nieuwe informatie, terwijl ze daar flink hadden kunnen uitpakken. Wellicht was een en ander nog onder voorbehoud waardoor men besloten heeft dit nu pas apart aan te kondigen.
Ik denk niet dat het verstandig zou zijn geweest om daar meer over Stadia uit te wijden. Met name ook omdat Stadia nog niet ondersteund is op Google TV (misser!).
Ik ben in elk geval benieuwd, maar hoop dat het niet (opnieuw) uitloopt op een teleurstelling. Extra features zijn leuk, maar het draait om de games.
Helemaal mee eens. De features kunnen me ook al gestolen worden. Al zou ik wel graag support zien voor oudere Chromecasts. Dromen mag!