• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
JDFS schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:46:
[...]

Valt denk ik nog wel te overzien. Tenzij iedereen een speciaal Stadia e-mailadres heeft aangemaakt welke niet al het privé adres was?
Iedereen zonder gmailadres bedoel je?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@Marzman ik was in de veronderstelling dat je een Gmail adres nodig had voor Stadia. Uiteraard is dan de mogelijkheid om er 1 speciaal voor Stadia te maken - excuses.

Desalniettemin denk ik dat het niet zo'n storm op MP gaat lopen. Ik zie ook vrij weinig PS Plus accounts als ik op MP zit oid (weet overigens niet hoe het daarmee zit qua transfers etc etc)

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:06
Ik denk dat je gelijkt heb. De gekoppelde google account is niet te wijzigen zie ik in de FAQ.

Eigenlijk wel logisch van google tegen misbruik. Ik vraag mij wel of dit geen beperking is voor kopers van games om ze door te verkopen.
Met een geclaimde game snap ik het, dat is meer een dienst. Maar een gekochte game zou je ook moeten kunnen doorverkopen lijkt mij.

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-04 17:46
Exocet schreef op woensdag 30 september 2020 @ 07:48:
[...]

Zou geweldig zijn , maar is wel te hopen dat je shared games ook gelijktijdig kunt spelen, dat zie ik in het artikel niet terugkomen.
Precies dat. Ik wil eigenlijk gewoon gekochte en geclaimde games multiplayer kunnen spelen op meerdere apparaten binnen het huishouden, zonder meerdere accounts te moeten hebben.
Exocet schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:08:
Zouden ze het "Claim" principe blijven hanteren? Aangezien eerst het idee was om per maand games te claimen en de volgende maand niet meer, nu lijkt het alsof je alle Pro games kan blijven claimen.
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/10wlsrum76q51.png

Hier een mooi overzichtje op Reddit van games die vanaf de launch zijn verschenen op Pro en of ze nog steeds of niet meer gratis te claimen zijn.

Ik wist niet dat ik al zoveel games had geclaimd... :$

Edit: en ik zie dat @bakkerjangert al een linkje naar het overzicht had geplaatst... :$

[ Voor 4% gewijzigd door KlaasjeNL op 30-09-2020 16:21 ]

Het zijn wel 46 games, maar ik moet zeggen dat ik daar maar een klein deel van heb gespeeld, de meeste indie-games trekken me wat minder.
Al moet ik zeggen dat ik mind control dan wel stiekem fantastisch vond!
Hopelijk trekt t AAA gameaanbod wat aan komend jaar (en wordt dat wat transparanter door de uitgevers aangegeven) om te voorkomen dat mensen zich blijven focussen op alleen PS5 of series X (of pc natuurlijk).
Een echte AAA stadia exclusive zou helpen, net zoals Uncharted voor PlayStation.

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:25
Laatst Celeste gekocht, maar nog niet gespeeld. De nieuwe SuperHot zat ik over te twijfelen maar had ik niet gekocht.

Lesson learned, nooit meer een spel kopen op Stadia, ze komen uiteindelijk toch wel in Pro terecht.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:03
madcon schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:39:
[...]

Om 8 uur vanavond is het google event. Zit te springen op meer chromecast nieuws :9
Ik ook. Heb gewacht op Sabrina, maar of deze helemaal Stadia-af is, is nog een twijfelgeval. Zou jammer zijn, want de Ultra was een paar weken geleden tijdelijk 40 euro of iets in die trant. En de premiere edition paar dagen geleden 80 euro. Zou goed balen als Sabrina niet direct out-of-the-box Stadia ondersteunt. Ook erg jammer dat er geen ethernet ondersteuning is (behalve met een zelf aan te schaffen splitter).

---edit---
Niks over Stadia dus en pas einde jaar buiten Amerika verkrijgbaar. Dan maar de premiere edition bestellen voor 100 euro... :(

[ Voor 10% gewijzigd door barrymossel op 30-09-2020 20:13 ]

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:05
ikbenerniet schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:17:
Laatst Celeste gekocht, maar nog niet gespeeld. De nieuwe SuperHot zat ik over te twijfelen maar had ik niet gekocht.

Lesson learned, nooit meer een spel kopen op Stadia, ze komen uiteindelijk toch wel in Pro terecht.
Wat is laatst? Als dat korter is dan 14 dagen én je hebt minder dan 2 uur gespeeld is een refund zo aangevraagd. Doen ze niet moeilijk over.

• Zhankou
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05-2025
Hij heeft wel gelijk. Alleen AAA titels zullrn nooit op PRO komen denk ik.

• barrymossel
Zhankou schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:47:
Hij heeft wel gelijk. Alleen AAA titels zullrn nooit op PRO komen denk ik.
Maar wel met gigantische kortingen. RDR2 en Assassin's Creed voor volle prijs gekocht en die zijn aanzienlijk goedkoper geweest daarna. Dat is natuurlijk bij alle platforms en dat weet op het moment dat je de game voor de volle prijs koopt. Dus als je niet direct wil spelen, kun je beter bij alle games wachten als het je om de centen gaat.
En de kortingen bij die games die ik net noemde waren hoger dan de volle prijzen van die indies. Had ik dus een stuk meer kunnen besparen...

• barrymossel
Helaas:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S-DyIhkzLkGTcbOTaV9MJj6lGCk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HpSlpV9xQIPzTyOeEJvO30lZ.jpg?f=fotoalbum_large

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-03 19:27
barrymossel schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:23:
[...]
---edit---
Niks over Stadia dus en pas einde jaar buiten Amerika verkrijgbaar. Dan maar de premiere edition bestellen voor 100 euro... :(
Inderdaad wel een tegenvaller dat Stadia niet genoemd is met de nieuwe chromecast. Snap het ook niet, want het zou wel een grote selling point zijn. Google TV lijkt erg gericht op de Amerikaanse markt, dus daarvoor ga ik voorlopig geen nieuwe chromecast kopen.

Stadia / PSN : whenheco

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03 14:31
Even los van andere smart-TV functies, gaat die Sabrina toch ook niet veel brengen tov een CCU voor Stadia? Door CPU zal menu waarschijnlijk sneller werken (gebruik zelf liever de app) en met HDMI 2.1 wordt je TV makkelijker in game mode gezet.

Met de CCU kun je nu al prima op 4K spelen en deze is volledig geoptimaliseerd voor Stadia. Bij Sabrina krijg ik dat gevoel alles behalve, die is meer gericht op een breder smart-TV publiek.

[ Voor 7% gewijzigd door Katseviool op 30-09-2020 20:30 ]

• barrymossel
Katseviool schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:29:
Even los van andere smart-TV functies, gaat die Sabrina toch ook niet veel brengen tov een CCU voor Stadia? Door CPU zal menu waarschijnlijk sneller werken (gebruik zelf liever de app) en met HDMI 2.1 wordt je TV makkelijker in game mode gezet.

Met de CCU kun je nu al prima op 4K spelen en deze is volledig geoptimaliseerd voor Stadia. Bij Sabrina krijg ik dat gevoel alles behalve, die is meer gericht op een breder smart-TV publiek.
Tsja, de Ultra bestond al ruim voor Stadia, dus de hardware is zeker niet geoptimaliseerd voor Stadia. Dat had ik wel gehoopt voor Sabrina. Maar aangezien volgend jaar ergens Stadia beschikbaar komt op Sabrina, denk ik dat dat ook wel meevalt. Aan de andere kant is en blijft het maar een stream. Weinig qua hardware aan te optimaliseren, behalve qua decoden van de stream.
Ik wil gewoon voor de TV boven ook een mogelijkheid om snel te kunnen gamen. Dan dus maar die Premiere. Heb ik meteen een nieuwe controller erbij voor 20 euro.

• Marzman
  • Niet online
barrymossel schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:56:
[...]

Maar wel met gigantische kortingen. RDR2 en Assassin's Creed voor volle prijs gekocht en die zijn aanzienlijk goedkoper geweest daarna. Dat is natuurlijk bij alle platforms en dat weet op het moment dat je de game voor de volle prijs koopt. Dus als je niet direct wil spelen, kun je beter bij alle games wachten als het je om de centen gaat.
En de kortingen bij die games die ik net noemde waren hoger dan de volle prijzen van die indies. Had ik dus een stuk meer kunnen besparen...
Zelfs met aanbiedingen heb je dat. Een paar weken later geeft Epic Games dan een veel uitgebreidere versie van de game gratis weg.

Ik heb nu wel Grid gekocht voor 12 euro, maar nog steeds problemen met de besturing. Even nakijken of ik het niet al een keer eerder gekocht heb anders vraag ik mijn geld terug.

/▌

• 12345j
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-01-2022
Zhankou schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:45:
oef! Dit is een mooie maand voor Stadia.

Veel games bij Pro die naar mijn inziens echt leuk zijn. En Risk of Rain 2 in de aanbieding voor 19,99 euro.
Gister potje in COOP gespeeld, was echt lachen.

Anyway, ik begin Stadia steeds fijner te vinden als platform.
Inderdaad weer leuke Pro Games. Ik dacht 'ongeveer 2 spellen per maand', maar tot dusver bijna elke maand meer dan 2.

Ik heb simpelweg te weinig tijd!!! Ik wil Tomb Raider nog uitspelen, heb AC Oddesey net gekocht in de aanbieding, en zou MindControl graag proberen, ook nog wat Orcs Must Die 3 spelen, maar voor je het weet staat BG3 voor de deur

• KlaasjeNL
Zojuist de games geclaimd, maar klopt het dat Dead by Daylight nog niet beschikbaar is? Ik meen dat hij voor september was aangekondigd en dat dit werd verplaatst naar de nacht van 30 september op 1 oktober, maar ik vind hem nergens.

• Safri7879
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-03 11:08
Ik kan hem ook niet vinden. Ff op Reddit kijken.

• Amdwarrior
  • Laatst online: 14:34
Op Reddit vraagt iedereen zelfde vraag 😁

Maar 16 player support in Human Fall flat lollll

• Safri7879
Dead by Daylight ook nog eens de meest populaire he

• madcon
Ik zag Dead by Daylight ook nog niet staan, maar dacht, laat ik maar even afwachten. Hellaas staat hij er nog niet tussen.

Ik mis wel de optie om games te zoeken in de store zoals bijvoorbeeld in de playstation store.

Wat zijn jullie ervaringen met Risk of Rain? Is het 20 euro waard? Komt op eerste gezicht een beetje over als een eenvoudige Destiny kloon.

• Tuktop
  • Laatst online: 13:41
madcon schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:05:

Wat zijn jullie ervaringen met Risk of Rain? Is het 20 euro waard? Komt op eerste gezicht een beetje over als een eenvoudige Destiny kloon.
Ben hier ook wel benieuwd naar. Het is trouwens fundamenteel anders dan Destiny (behalve misschien enige overeenkomsten in setting), want RoR2 is een rogueli(t/k)e. Je begint elke run opnieuw en probeert steeds tot een hogere stage te komen.

• Marzman
  • Niet online
madcon schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:05:
Ik zag Dead by Daylight ook nog niet staan, maar dacht, laat ik maar even afwachten. Hellaas staat hij er nog niet tussen.

Ik mis wel de optie om games te zoeken in de store zoals bijvoorbeeld in de playstation store.
Je kan gewoon bij all games kijken en sorteren op alfabet bijvoorbeeld. Zo veel zijn het er ook nog niet.

/▌

• Zhankou
Marzman schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:33:
[...]

Je kan gewoon bij all games kijken en sorteren op alfabet bijvoorbeeld. Zo veel zijn het er ook nog niet.
Beetje flauwe reactie to be honest.

Dead by Daylight staat er nog niet tussen. Zullen wel wat complicaties zijn vermoed ik.

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 20:37
Dead by Daylight komt uit om 9:00 PST:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TLdmWWz.png

• KlaasjeNL
Sahi_NL schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:30:
Dead by Daylight komt uit om 9:00 PST:

[Afbeelding]
Even iedereen wat gegoogle besparen :P :

18:00 uur Nederlandse tijd

• Katseviool
Dat premiere pack maar eens aangesloten maar man man, dit is een totaal andere ervaring t.o.v. spelen in de browser; gewoon controller aanzetten en gelijk gaan. Heerlijk :)

[ Voor 30% gewijzigd door Katseviool op 01-10-2020 16:05 ]

• Tuktop
Je kunt vanaf nu ook USB-C headsets inpluggen op de controller. En zelfs een andere controller, bijv. Xbox/PlayStation, om die tegelijkertijd te kunnen gebruiken. De input wordt momenteel doorgegeven als zijnde van dezelfde controller dus je kunt er nog geen tweede speler mee besturen, maar wellicht komt dat later.

Zouden ze KB/M-support voor CCU ook op deze manier gaan oplossen?

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:12
Tuktop schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:02:
Je kunt vanaf nu ook USB-C headsets inpluggen op de controller. En zelfs een andere controller, bijv. Xbox/PlayStation, om die tegelijkertijd te kunnen gebruiken. De input wordt momenteel doorgegeven als zijnde van dezelfde controller dus je kunt er nog geen tweede speler mee besturen, maar wellicht komt dat later.

Of Steering wheel? :) :)

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

• Marzman
  • Niet online

Dat is best wel slim bedacht om zo met twee controllers te kunnen spelen.

/▌

Ik hoop ook dat het een voorzet is om een player 2 laagdrempelig toe te voegen (sceptische vrienden hun controller mee laten nemen en gamen maar) maar kb/m etc klinkt ook erg logisch als vervolg.
Afwachten maar!

• barrymossel
Marzman schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:47:
[...]

Dat is best wel slim bedacht om zo met twee controllers te kunnen spelen.
Die snap ik eerlijk gezegd niet helemaal. Wat wil je hier dan mee bereiken? Je kunt de controller toch ook aan de ander geven? En of een kabel tussen twee controllers nou echt fijn speelt??

• Tuktop
barrymossel schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:22:
[...]

Die snap ik eerlijk gezegd niet helemaal. Wat wil je hier dan mee bereiken? Je kunt de controller toch ook aan de ander geven? En of een kabel tussen twee controllers nou echt fijn speelt??
Denk dat het uiteindelijk o.a. het idee is dat je een tweede controller op Stadia kunt aansluiten d.m.v. een kabel, zodat je kunt local multiplayer kunt doen. Die tweede controller kan dan een niet-Stadia controller zijn.

• Marzman
  • Niet online
barrymossel schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:22:
[...]

Dat je een willekeurige USB controller kunt gebruiken als extra controler voor co-op.

/▌

• barrymossel
Tuktop schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:46:
[...]

Denk dat het uiteindelijk o.a. het idee is dat je een tweede controller op Stadia kunt aansluiten d.m.v. een kabel, zodat je kunt local multiplayer kunt doen. Die tweede controller kan dan een niet-Stadia controller zijn.
Marzman schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:53:
[...]

Dat je een willekeurige USB controller kunt gebruiken als extra controler voor co-op.
Alleen kan dat nu dus nog niet, toch? Ik snap niet zo goed waarom je een functionaliteit lanceert die mijn inziens (voorlopig nog) nutteloos is.
En dan nog lijkt het met vrij onhandig om aan elkaar vast te zitten met een kabel.

K/M zou ik dan wel weer begrijpen. Maar dat zal nu ook nog wel niet werken...

• Xilion
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:25
barrymossel schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:59:
[...]

[...]

Alleen kan dat nu dus nog niet, toch? Ik snap niet zo goed waarom je een functionaliteit lanceert die mijn inziens (voorlopig nog) nutteloos is.
En dan nog lijkt het met vrij onhandig om aan elkaar vast te zitten met een kabel.

K/M zou ik dan wel weer begrijpen. Maar dat zal nu ook nog wel niet werken...
Het stelt je natuurlijk wel in staat om een andere controller dan de Stadia controller te gebruiken op je CCU. Je kunt dan als het ware 'draadloos' gamen met een PS4 of Xbox One controller.

• Tuktop

Om te testen of/hoe het werkt, en wellicht zijn er gamers met aangepaste controllers (accessibility) die op deze manier ook van Stadia gebruik kunnen maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Tuktop op 02-10-2020 14:15 ]

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:06
[...]

[...]

Ik heb twee stadia controllers. ik speel monster boy met mijn zoon van 5. Bij de lastige stukken help ik op de tweede controller mee. Dat werkt perfect en zo blijft het spelen ook leuk voor mij. (anders kijk ik een kwartier hoe hij probeert een lastige sprong te maken)
En met extra functies, als ze klaar zijn releasen, ook al is de doelgroep nog zo klein. Zo komen ook eventuele bugs sneller aan het licht en kan je ook de reactie van de community beter volgen.
zie ook de idëen hier. Ik volg dit topic en niemand die zich afvroeg waarom je geen muis of stuur in die controller kan pluggen. Nu met de functie gaat iedereen verder denken en zo ontstaat vraag naar nieuwe functies. Die vraag komt dan weer bij google of bij fabrikanten van randapparatuur. Hoe sneller, hoe beter dus.

• ikbenerniet
  • Laatst online: 00:25
The_Woesh schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:55:
[...]

Ik heb twee stadia controllers. ik speel monster boy met mijn zoon van 5. Bij de lastige stukken help ik op de tweede controller mee. Dat werkt perfect en zo blijft het spelen ook leuk voor mij. (anders kijk ik een kwartier hoe hij probeert een lastige sprong te maken)
En met extra functies, als ze klaar zijn releasen, ook al is de doelgroep nog zo klein. Zo komen ook eventuele bugs sneller aan het licht en kan je ook de reactie van de community beter volgen.
zie ook de idëen hier. Ik volg dit topic en niemand die zich afvroeg waarom je geen muis of stuur in die controller kan pluggen. Nu met de functie gaat iedereen verder denken en zo ontstaat vraag naar nieuwe functies. Die vraag komt dan weer bij google of bij fabrikanten van randapparatuur. Hoe sneller, hoe beter dus.
Bij single player games kon je dezelfde acties al met 2 controllers doen als ze beide verbonden waren, dus voor jouw voorbeeld is het aan elkaar koppelen van controllers dan niet nodig. Jouw voorbeeld zou denk ik alleen kloppen als het al een spel met local multiplayer was.

Dit lijkt me eigenlijk alleen handig voor mensen die liever met een Xbox controller gamen, wat dit best wel een niche functionaliteit maakt.

• Zhankou
Risk of Rain 2 is zeker een leuke game !
Het is een rogue-lite?
Je begint elke keer opnieuw, naked, en leveled langzaam omhoog.
Naarmate de tijd verstrijkt, worden de vijanden sterker, maar krijg je als het goed is ook betere loot.

Ik heb er verder nog niet zo heel veel ervaring in, maar dat komt vast en zeker nog wel meer los.

Hier een reviewer die het één en ander verteld over de game.

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-04 14:13
Pfff wat is de interface van de Stadia app ook slecht (op mijn telefoon).
Een grote game als Avengers moet je echt goed naar zoeken voor je hem vind.
Zulke games moeten toch veel groter op de voorgrond aandacht krijgen.

Als ik kijk bij nieuwe releases dan zie ik nu Dead by Daylight en heel wat "bagger" indiegames... daar zie ik een Avengers niet eens tussen staan.
Je moet echt dieper Stadia in duiken om hem te kunnen vinden..

Apart, zulke games moet je toch veel meer op de voorgrond zetten om potentiële nieuwe klanten naar je toe te trekken?
Of zeur ik nu teveel? Haha

• Marzman
  • Niet online
Iemand République al geprobeerd of het de moeite waard is? Het verhaal spreekt me wel aan.
République is a thrilling and topical stealth-action game that explores the perils of government surveillance in the Internet Age.You receive a call from Hope, a woman trapped inside a mysterious totalitarian state. By hacking into the nation's elaborate surveillance network and taking control, you guide Hope through a web of danger and deception across five thrilling episodes.
Van wat ik er over kan vinden is het een soort Hitman, maar ben je geen huurmoordenaar maar een hackermeisje.

/▌

• Katseviool
Nee klopt @Daejji , die app kan veel beter. Zelfs een search mist. Maar het zal wel snel beter worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Katseviool op 03-10-2020 16:24 ]

Daejji schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:10:
Pfff wat is de interface van de Stadia app ook slecht (op mijn telefoon).
Een grote game als Avengers moet je echt goed naar zoeken voor je hem vind.
Zulke games moeten toch veel groter op de voorgrond aandacht krijgen.

Als ik kijk bij nieuwe releases dan zie ik nu Dead by Daylight en heel wat "bagger" indiegames... daar zie ik een Avengers niet eens tussen staan.
Je moet echt dieper Stadia in duiken om hem te kunnen vinden..

Apart, zulke games moet je toch veel meer op de voorgrond zetten om potentiële nieuwe klanten naar je toe te trekken?
Of zeur ik nu teveel? Haha
Eens!! Je wil lokken met AAA en verrassen met indies, maar goed, marketing technisch blijft t al langere tijd wat onhandig, nu alle reserveringen voor next-gen in volle gang is snap ik niet dat Stadia zich niet meer profileert dan dit. Als iemand bv een ps5 gekocht heeft, waarom zou hij nog kijken naar stadia?

• Marzman
  • Niet online
Marzman schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:22:
[...]
Ik heb nu wel Grid gekocht voor 12 euro, maar nog steeds problemen met de besturing. Even nakijken of ik het niet al een keer eerder gekocht heb anders vraag ik mijn geld terug.
Geld terugvragen ging niet, misschien omdat ik het als Pro ook ooit geclaimd had. Maar nog eens opgestart en nu was de besturing goed. Paar uurtjes gespeeld zonder problemen.

Wel een tof racespel eigenlijk. Precies genoeg realisme (niet te moeilijk, niet te makkelijk), en je kan setups aanpassen maar ook niet te ingewikkeld en ook nog wat variatie (circuits, stratencircuits, een bergroute, nachtraces, regen, veel verschillende auto's. Alleen online is er helemaal niks te beleven, niemand die dat doet schijnbaar terwijl het 'gratis' in Pro zit.

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 04-10-2020 16:39 ]

/▌

• Katseviool
Marzman schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:39:
[...]

Geld terugvragen ging niet, misschien omdat ik het als Pro ook ooit geclaimd had. Maar nog eens opgestart en nu was de besturing goed. Paar uurtjes gespeeld zonder problemen.

Wel een tof racespel eigenlijk. Precies genoeg realisme (niet te moeilijk, niet te makkelijk), en je kan setups aanpassen maar ook niet te ingewikkeld en ook nog wat variatie (circuits, stratencircuits, een bergroute, nachtraces, regen, veel verschillende auto's. Alleen online is er helemaal niks te beleven, niemand die dat doet schijnbaar terwijl het 'gratis' in Pro zit.
Ze zijn er schijnbaar wel op Discord: https://www.reddit.com/r/...line_lobbies_always_dead/

• Zhankou
Mocht je spullen willen verkopen kun je dat doen via Vraag & Aanbod, niet via het forum

[ Voor 81% gewijzigd door BM op 05-10-2020 09:56 ]

• Katseviool
Google heeft eindelijk een degelijke Stadia propositie uitleg gemaakt :)

YouTube: Get To Know Stadia

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Baldur's Gate dag 🥰🥰🥰

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• 12345j
Baldur's gate!!!! Bijna zover!

Veel mensen begrijpen de 'Hype' niet. Ikzelf heb als kind de serie helemaal kapot gespeeld en ben super enthousiast. Ik ben een beetje bang dat het teveel op Divinity gaat lijken. Maar alsnog denk ik dat het me wel gaat bevallen.

Kan niet wachten!

• Sahi_NL
Katseviool schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:00:
Google heeft eindelijk een degelijke Stadia propositie uitleg gemaakt :)

YouTube: Get To Know Stadia
Precies, een mooie uitleg video die makkelijk te delen is aan iedereen die onbekend is met Stadia :D

• Sahi_NL
Gisteren weer eens door al mijn Pro games gebladerd & gespeeld.
  • Humans Fall Flat: Een soort van speelse 'Turing Test' - Erg leuk om te spelen. Chaos in Multiplayer
  • Superhot: De graphics hielden me tegen om dit te spelen, maar lekker uitdagend op je eigen tempo!
  • Hitman: Nog niet verder dan de trainingen, maar een heerlijke 'puzzle' zonder heel de tijd in een shooter actiemodus te zitten.
  • Embr: Grappig spel, maar gaat redelijk snel vervelen. De graphics hebben vrij veel glitches.
  • Get Packed: Single Player: Niet mijn ding. Misschien wel leuk in co-op, daar is het spel voor gemaakt.
  • Bomberman: Speed! Speed! Speed! Lekker online tegen elkaar spelen, maar ik merk hier wel in dat ik geen echte gamer ben :D

[ Voor 4% gewijzigd door Sahi_NL op 06-10-2020 08:50 ]

• Peter_Aragorn
12345j schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 03:33:
Baldur's gate!!!! Bijna zover!

Veel mensen begrijpen de 'Hype' niet. Ikzelf heb als kind de serie helemaal kapot gespeeld en ben super enthousiast. Ik ben een beetje bang dat het teveel op Divinity gaat lijken. Maar alsnog denk ik dat het me wel gaat bevallen.

Kan niet wachten!
Ik vond/vind Divinity helemaal geweldig. Dus ik ben wel echt hyped! Jammer dat controller-support in het begin nog niet helemaal "je-van-het" schijnt te zijn en Larian aangeeft dat je beter in het begin met muis en toetsenbord kunt spelen. Dat vind ik wat minder, dan maar ff een manier vinden om m'n laptop aan de tv aan te sluiten.

Gamen is toch het fijnst op de bank :D

• 12345j
Peter_Aragorn schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:10:
[...]

Ik vond/vind Divinity helemaal geweldig. Dus ik ben wel echt hyped! Jammer dat controller-support in het begin nog niet helemaal "je-van-het" schijnt te zijn en Larian aangeeft dat je beter in het begin met muis en toetsenbord kunt spelen. Dat vind ik wat minder, dan maar ff een manier vinden om m'n laptop aan de tv aan te sluiten.

Gamen is toch het fijnst op de bank :D
Voor mij is dit wel afhankelijk van het type spel.

Een spel waar veel micromanaging bij komt kijken speel ik het liefst met muis en toetsenbord achter mijn laptop. Denk aan spelen zoals Europa Universalis. Open wereld zoals Assassin's Creed is juist weer relaxed op de TV. Ik denk dat Baldur's Gate er een beetje tussenin valt.

• Peter_Aragorn
12345j schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:57:
[...]

Voor mij is dit wel afhankelijk van het type spel.

Een spel waar veel micromanaging bij komt kijken speel ik het liefst met muis en toetsenbord achter mijn laptop. Denk aan spelen zoals Europa Universalis. Open wereld zoals Assassin's Creed is juist weer relaxed op de TV. Ik denk dat Baldur's Gate er een beetje tussenin valt.
Heb DOS2 ook op de Switch gespeeld en ik heb me daar nauwelijks geërgerd aan het missen van een muis. Maar aan de andere kant: ik heb geen fatsoenlijke pc, dus ik kon ook niet anders :+

• barrymossel
Vandaag m'n tweede Stadia setje binnengekregen (1e Founders, nu Premiere). Kan ik ook boven gamen als de TV beneden wordt ingenomen door het gezin. En bij een Premiere kost een controller maar 20 euro, als je normaliter voor de CC Ultra al 80 euro moet betalen. Dus nu twee controllers.
Voor mij is het dus wel echt here-to-stay. Lekker casual 1 of 2 keer per week een spelletje spelen. Wacht nu wel erg op de nieuwe AAA games, want die indie meuk doet me niks. Assassin's Creed en RDR2 wel weer genoeg gespeeld en kan me niet echt zetten tot de Tomb Raiders. Ik wacht nu echt op Valhalla, Far Cry en Cyberpunk. Even geduld dus nog.
barrymossel schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:27:
Vandaag m'n tweede Stadia setje binnengekregen (1e Founders, nu Premiere). Kan ik ook boven gamen als de TV beneden wordt ingenomen door het gezin. En bij een Premiere kost een controller maar 20 euro, als je normaliter voor de CC Ultra al 80 euro moet betalen. Dus nu twee controllers.
Voor mij is het dus wel echt here-to-stay. Lekker casual 1 of 2 keer per week een spelletje spelen. Wacht nu wel erg op de nieuwe AAA games, want die indie meuk doet me niks. Assassin's Creed en RDR2 wel weer genoeg gespeeld en kan me niet echt zetten tot de Tomb Raiders. Ik wacht nu echt op Valhalla, Far Cry en Cyberpunk. Even geduld dus nog.
Hitman is als AAA game echt de moeite waard! Helpt overbruggen naar cyberpunk ;)

• Sahi_NL
barrymossel schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:27:
Voor mij is het dus wel echt here-to-stay. Lekker casual 1 of 2 keer per week een spelletje spelen.
Ik heb ook al meedere keren op het punt gestaan om een 2e setje aan te schaffen. Maar ergens ook zonde want:

1. Ik wil een Chromecast Sabrina voor mijn domme TV op zolder
2. Beneden staat een 4K Android TV (Helaas te traag om Stadia op te sideloaden), daar kan dan mooi de Ultra van zolder in.

Toch maar een losse Controller kopen in de volgende aanbieding ronde (Black Friday?) :)

• madcon
Sahi_NL schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:18:
[...]

Ik heb ook al meedere keren op het punt gestaan om een 2e setje aan te schaffen. Maar ergens ook zonde want:

1. Ik wil een Chromecast Sabrina voor mijn domme TV op zolder
2. Beneden staat een 4K Android TV (Helaas te graag om Stadia op te sideloaden), daar kan dan mooi de Ultra van zolder in.

Toch maar een losse Controller kopen :)
Lastige keuze inderdaad. Ik wil nog 1 chromecast device waarmee ik op de slaapkamer kan spelen (zit nu een gewone chromecast in). Deze tv is geen 4k tv. Als Sabrina in Nederland 80 euro gaat kosten kan ik net zo goed voor de premiere pakket gaan voor 20 euro extra. Beetje overkill voor een oude hd ready tv, maar goed.

• Katseviool
En hoe is BG3 @Peter_Aragorn en @12345j ?

• barrymossel
Ht87 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:55:
[...]

Hitman is als AAA game echt de moeite waard! Helpt overbruggen naar cyberpunk ;)
Heb het geprobeerd, maar vond er niet zoveel aan. Teveel een puzzel game voor me. Heb liever wat actie. Maar dan ook weer niet met zombies en dat soort geneuzel.
The Division begrijp ik echt geen ene bal van, maar dat leek me wel wat. Denk dat ik te oud word.
madcon schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:26:
[...]

Lastige keuze inderdaad. Ik wil nog 1 chromecast device waarmee ik op de slaapkamer kan spelen (zit nu een gewone chromecast in). Deze tv is geen 4k tv. Als Sabrina in Nederland 80 euro gaat kosten kan ik net zo goed voor het premiere pakket gaan voor 20 euro extra. Beetje overkill voor een oude hd ready tv, maar goed.
Mijn tweede setje was voor een HD TV. Ik wilde juist geen Sabrina, aangezien deze geen ethernet out-of-the-box heeft en ik gewoonweg te lang zou moeten wachten. Misschien dat ik voor de kinderen die op die TV vaak Netflix kijken nog een Sabrina koop en dan de XS4ALL STB eruit doe, want casten gaat voor hen nog net te ver. Lijkt overigens 70 euro te gaan worden (prijs in Duitsland).

• 12345j
Vanaf 19:00 gespeeld.

- Het is duidelijk nog Early Access aangezien het best buggy is. Maar wel speelbaar
- muziek is heel vet! En sowieso heel de 'sfeer' van het spel bevalt me. Je zit echt meteen in het verhaal.
- karakter aanmaken lekker uitgebreid en al best veel keuze ondanks early access
- ik heb met controller gespeeld, werkt redelijk maar lastig door menu's en action bar te navigeren omdat hij vaak doorschiet. Dus volgende keer speel ik liever met K&M
- Je merkt dat het gebaseerd is op D&D, in de positieve zin, mooi verwerkt hoe je een 'roll' doet met een dobbelsteen voor een 'requirement 'check'. Dat geeft namelijk echt een kick wanneer je een check haalt.

Het turn based combat vind ik nog wel wennen, combat is mij iets te flashy met annimaties, dat had wel wat soberder gemogen, maar ik denk wel dat ik wel heel veel vette gevechten ga beleven.

Het is best wat geld voor Early access, ik vind het niet erg, maar ik hoop dat de ontwikkelaars wel iets 'extras' doen voor degene die ze nu het vertrouwen geeft om direct dit bedrag neer te leggen.

[ Voor 12% gewijzigd door 12345j op 06-10-2020 21:50 ]

• KlaasjeNL
barrymossel schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:26:
[...]

Heb het geprobeerd, maar vond er niet zoveel aan. Teveel een puzzel game voor me. Heb liever wat actie. Maar dan ook weer niet met zombies en dat soort geneuzel.
The Division begrijp ik echt geen ene bal van, maar dat leek me wel wat. Denk dat ik te oud word.
Herkenbaar, al is het niet zo dat ik er geen bal van snap. Eerder dat ik geen zin heb om het te willen snappen. Heb dat ook met Ghost Recon Breakpoint. De besturing, maar vooral de menu-opties zijn mij veel te uitgebreid om even snel op te pakken. An sich vind ik het wel leuke games. Beetje avonturieren, beetje actie, grote wereld, ogenschijnlijk leuk verhaal. Maar dat geouwehoer met levelen, perks en weet ik veel wat nog meer? Ik word er denk ik ook te oud voor...

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:05
Hebben de mensen die BG3 hebben gekocht al een chant, dansje of gedicht ingestuurd? Volgens de EULA moet dat ;) .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x04l8shkkt_Dd4b3g5m675_mSz8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4S2pQYcm35EFYtbTzhRbImsw.jpg?f=fotoalbum_large

• barrymossel
KlaasjeNL schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 23:16:
[...]

Herkenbaar, al is het niet zo dat ik er geen bal van snap. Eerder dat ik geen zin heb om het te willen snappen. Heb dat ook met Ghost Recon Breakpoint. De besturing, maar vooral de menu-opties zijn mij veel te uitgebreid om even snel op te pakken. An sich vind ik het wel leuke games. Beetje avonturieren, beetje actie, grote wereld, ogenschijnlijk leuk verhaal. Maar dat geouwehoer met levelen, perks en weet ik veel wat nog meer? Ik word er denk ik ook te oud voor...
Ja precies dat. En ik weet gewoon niet wat ik in dat witte huis moet doen. Kan ook zijn omdat ik The Division alleen aanslinger als ik een aardige borrel op heb... :+

• madcon
barrymossel schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:13:
[...]

Ja precies dat. En ik weet gewoon niet wat ik in dat witte huis moet doen. Kan ook zijn omdat ik The Division alleen aanslinger als ik een aardige borrel op heb... :+
Tegenwoordig zijn er meer mensen die geen idee hebben wat ze in het witte huis moeten doen, dus weest gerust ;)

• Peter_Aragorn
12345j schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:23:
[...]

- Het is duidelijk nog Early Access aangezien het best buggy is. Maar wel speelbaar
- muziek is heel vet! En sowieso heel de 'sfeer' van het spel bevalt me. Je zit echt meteen in het verhaal.
- karakter aanmaken lekker uitgebreid en al best veel keuze ondanks early access
- ik heb met controller gespeeld, werkt redelijk maar lastig door menu's en action bar te navigeren omdat hij vaak doorschiet. Dus volgende keer speel ik liever met K&M
- Je merkt dat het gebaseerd is op D&D, in de positieve zin, mooi verwerkt hoe je een 'roll' doet met een dobbelsteen voor een 'requirement 'check'. Dat geeft namelijk echt een kick wanneer je een check haalt.

Het turn based combat vind ik nog wel wennen, combat is mij iets te flashy met annimaties, dat had wel wat soberder gemogen, maar ik denk wel dat ik wel heel veel vette gevechten ga beleven.

Het is best wat geld voor Early access, ik vind het niet erg, maar ik hoop dat de ontwikkelaars wel iets 'extras' doen voor degene die ze nu het vertrouwen geeft om direct dit bedrag neer te leggen.
Same here eigenlijk. Heb ook alleen nog maar met controller gespeeld en dat doorschieten is wel vervelend. Ga het vanavond ook ff met muis en toetsenbord proberen.

Maar verder: heerlijke sfeer! Combat moet ik nog een klein beetje aan het D&D-karakter wennen. Maar dat komt vanzelf wel goed. Vooral death saving throws begrijp ik nog niet helemaal.

• Katseviool
12345j schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:23:
[...]

Thx! Ik twijfel nog aangezien ik het nooit eerder heb gespeeld. Zo jouw reactie en Reddit lezend lijkt me deze versie nog niet helemaal geschikt voor beginners van de serie. Of zie jij dit anders?

• Peter_Aragorn
Katseviool schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:42:
[...]

Thx! Ik twijfel nog aangezien ik het nooit eerder heb gespeeld. Zo jouw reactie en Reddit lezend lijkt me deze versie nog niet helemaal geschikt voor beginners van de serie. Of zie jij dit anders?
Daar heb je mijn inziens wel een punt. Denk dat je dan beter DOS2 op kunt pikken, daar wordt het je iets meer geleerd...

• barrymossel
Peter_Aragorn schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:37:
[...]

Same here eigenlijk. Heb ook alleen nog maar met controller gespeeld en dat doorschieten is wel vervelend. Ga het vanavond ook ff met muis en toetsenbord proberen.

Maar verder: heerlijke sfeer! Combat moet ik nog een klein beetje aan het D&D-karakter wennen. Maar dat komt vanzelf wel goed. Vooral death saving throws begrijp ik nog niet helemaal.
Ik heb dus Baldur's Gate: Dark Alliance gespeeld op de PS2 in mijn studententijd. Was fantastisch (althans zo herinner ik me het). Verheugde me dus ook op Baldur's Gate 3. Helaas onwijs teleurgesteld toen ik gameplay ervan zag op YouTube. Totaal niet te vergelijken met de hack-and-slash van Dark Alliance. Voor dobbelen pak ik wel een bordspel en turn-based doe ik alleen op het toilet.

• Peter_Aragorn
barrymossel schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:55:
[...]

Ik heb dus Baldur's Gate: Dark Alliance gespeeld op de PS2 in mijn studententijd. Was fantastisch (althans zo herinner ik me het). Verheugde me dus ook op Baldur's Gate 3. Helaas onwijs teleurgesteld toen ik gameplay ervan zag op YouTube. Totaal niet te vergelijken met de hack-and-slash van Dark Alliance. Voor dobbelen pak ik wel een bordspel en turn-based doe ik alleen op het toilet.
Tsjah. Gewoon een ander type game he. Ik vind dit juist weer leuker dan hack-and-slash :9

• Tuktop
In de changelog van Chrome 86 staan twee dingen die wellicht interessant zijn voor Stadia: iets over een WebHID API en VP9 support voor MacOSX vanaf Big Sur.

Misschien dat die API gebruikt kan worden voor oa steering wheel support?

• barrymossel
Peter_Aragorn schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:05:
[...]

Tsjah. Gewoon een ander type game he. Ik vind dit juist weer leuker dan hack-and-slash :9
Oh zeker. Niks ten nadele van de game of van Stadia. Gewoon niet mijn ding. Sowieso komen er de komende tijd teveel games aan die ik wil spelen. Dus ik klaag niet...

• 12345j
Katseviool schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:42:
[...]

Ik zou hem dan niet snel aanschaffen in Early Access. Dan moet je wel echt een liefhebber zijn in mijn ogen.

Misschien kun je dan beter b.v. een serie als Dragon Age eerst proberen.

• Sahi_NL
barrymossel schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:26:
[...]

En de Metro Games? Of zijn die teveel Zombie?

• barrymossel
Sahi_NL schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:51:
[...]

En de Metro Games? Of zijn die teveel Zombie?
Hahaha, serieus geprobeerd en ik was na 10 minuten al doodsbenauwd. Is niet goed voor mijn hart en bloeddruk... :+
Ik zou nog wel een FPS oorlogsspel (single player - ben niet goed genoeg voor multi) willen. Of een racespel als NFS of Mario Kart. Of misschien een strategy spel, zoals C&C Generals, of Civilization.
Maar zoals ik al zei komen er dusdanig wat spellen aan dat dat voor mij, als casual gamer, de komende tijd al teveel gaat zijn...

• Sahi_NL
Dat ben ik wel met je eens..

Call of Duty of Battlefield (Ik vond Bad Company echt nice op de Xbox360)

Verwijderd

Ubisoft + is daar al meer info over ?

• Katseviool
Verwijderd schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:38:
Ubisoft + is daar al meer info over ?
Nee helaas nog niet:
https://twitter.com/crowg.../1314251196253835264?s=21

Maar zoveel Ubisoft spellen zijn er ook nog niet beschikbaar.

[ Voor 16% gewijzigd door Katseviool op 08-10-2020 20:21 ]

• Safri7879
Ik geniet van de Battlefield games. Een oudje als Battlefield 1 zou prima passen binnen Stadia Pro.

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-04 15:59
Ik vind het zo jammer (en raar) dat de games van EA nog steeds niet op Stadia zitten. In April kondigden ze aan dat het zou gaan gebeuren. Nu is (bijvoorbeeld) de nieuwe Fifa uit en is er nog steeds niks bekend verder. Zo zonde. Nu kun je van EA zeggen wat je wilt, maar het is een grote markt en Fallen Order zou ik zo opnieuw kopen voor Stadia. Er is ook nergens nieuws over te vinden helaas.

• Tazmanian79
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-12-2025
Fifa is enkel uit voor de 'oude' consoles, voor de nieuwe gen consoles & Stadia is er nog geen releasedatum aangekondigd.

• eMCie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-03 21:19
Ik verwachtte ook de laatste weken meer nieuws omtrent FIFA 21 op Stadia maar helaas.

• Katseviool
Merken jullie verschil tussen Nederlandse ISP’s en Stadia?

• Tuktop
Katseviool schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:08:
Merken jullie verschil tussen Nederlandse ISP’s en Stadia?
Alleen gespeeld op 250/50 Ziggo, gaat perfect. Eigenlijk nooit hiccups.

• Marzman
  • Niet online
Op Orange Be ook niet, ik speel tegelijkertijd ook nog Youtube muziekvideos en mijn vrouw zit beneden op de laptop ook met Youtube bezig.

100/10 verbinding, maar ik speel wel op 1080p, niet in 4k.

/▌

• FidOo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-03 13:37
100/30 verbinding in NL. Werkt ook prima in 4k als er ook nog Netflix 1080p naast gekeken worst
Ik speel op 250/25 van Ziggo, perfect zonder lag en nog ruimte genoeg voor een Netflix/YouTube etc tegelijk door vrouwlief.
Hiervoor 50/10 (tenminste, ik dacht 10 upload) van KPN hiervoor gehad, dat werkte prima zolang er niemand iets anders deed qua streaming. Overigens altijd zonder lag gespeeld, alleen verschil in 4k of 1080p of lager.

• Katseviool
Dank allemaal. Wel mooi om te zien dat de speelbaarheid provider/peering onafhankelijk lijkt te zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door Katseviool op 10-10-2020 22:37 ]

• Amdwarrior
  • Laatst online: 14:34
Ik heb helaas compleet achterhaalde ADSL (kut kpn)45/7 werkt opzich wel in me eentje maar vaak ook irritante lag voor paar seconden

[ Voor 22% gewijzigd door Amdwarrior op 10-10-2020 23:04 ]

Katseviool schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:36:
Dank allemaal. Wel mooi om te zien dat de speelbaarheid provider/peering onafhankelijk lijkt te zijn.
Op de Reddit van stadia lijkt uit alle posts dat de afstand tot een Google server vanuit je huis ook echt van invloed is op je lag. Ik denk dat wij in Nederland wat dat betreft wel goed zitten aangezien hier behoorlijk wat servers zijn.

• Safri7879
Ik heb een 100/100 fiber verbinding van KPN en speel wired op 1080p pc. Met Stadia+ schroef ik dat op naar 2k. Heb geen hiccups, maar wel soms even blurry. Kan ook komen omdat alles via homeplugs is verbonden.

• Tuktop
Overigens erg jammer dat de Stadia port van Lara Croft: ToO geen couch co-op heeft. Blijkbaar hebben we de PC versie gekregen :(

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Bizar... Sinds Stadium uit is op iOS is er sinds een paar dagen compabiliteit van de Stadia controller die dan met WiFi met Google's servers is verbonden.

Ik heb een iPad Pro met 12,9 inch scherm en om AC Odyssey en RDR2 aan het werk te zien op zo'n scherm is echt een nieuwe ervaring. Af en toe een hapering, maar over het algemeen heel erg vloeiend. Chapeau voor de developer.

Ben benieuwd of Google van plan is à la Amazon een PWA uit te gaan brengen voor Stadia, dat werkt echt perfect!

Zo ongeveer dus:

[ Voor 9% gewijzigd door JDFS op 11-10-2020 16:25 ]

• Zhankou
Ht87 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:08:
Ik speel op 250/25 van Ziggo, perfect zonder lag en nog ruimte genoeg voor een Netflix/YouTube etc tegelijk door vrouwlief.
Hiervoor 50/10 (tenminste, ik dacht 10 upload) van KPN hiervoor gehad, dat werkte prima zolang er niemand iets anders deed qua streaming. Overigens altijd zonder lag gespeeld, alleen verschil in 4k of 1080p of lager.
Ik heb 50/10 Telfort, en dat gaat voor Netflix 4K, en Stadia 1080p prima. 1440p ook nog wel. Alleen af en toe hikt die een beetje.

Maar vanaf 26 oktober een 100 mbit verbinding, dus ben benieuwd.

• Zhankou
JDFS schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:23:
Bizar... Sinds Stadium uit is op iOS is er sinds een paar dagen compabiliteit van de Stadia controller die dan met WiFi met Google's servers is verbonden.

Ik heb een iPad Pro met 12,9 inch scherm en om AC Odyssey en RDR2 aan het werk te zien op zo'n scherm is echt een nieuwe ervaring. Af en toe een hapering, maar over het algemeen heel erg vloeiend. Chapeau voor de developer.

Ben benieuwd of Google van plan is à la Amazon een PWA uit te gaan brengen voor Stadia, dat werkt echt perfect!

Zo ongeveer dus: [YouTube: Google Stadia - For all the ways we play]
Oh support ja? Straks even checken dus.

• 12345j
Ik zit op Telfort 50/50 (glasvezel). Nooit ergens last van wanneer ik op de CCU speel, 4K. Volgens mij is de variatie in ping van groter belang dat de maximale doorvoersneleheid van een verbinding.

• Marzman
  • Niet online
Ik zie nu pas dat de RDR2 die ik gekocht had iets speciaals had :p (ik dacht dat het speciale multiplayer was). Heeft het nog zin die instructies uit te voeren voor die content als je de verhaallijn hebt uitgespeeld?

/▌

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-04 15:41
Ik begin toch steeds meer te twijfelen of ik niet m'n abonnement moet gaan opzeggen. Technisch zit het echt allemaal puik in elkaar maar ik heb echt echt gevoel dat er elke maand een shitload aan indie games en mobile ports uitkomen maar de echte AAA games zijn op één hand te tellen.

Met Assassin's Creed Odyssey heb ik mij echt uren vermaakt en zelfs Farming Simulator (pro -> gratis) is voor een tijdje leuk maar dit gaat Stadia toch niet volhouden op deze manier? ...of loop ik te zeiken? :D

Campoza - Manage your campsite. Not your mailbox.

• Pukson
  • Laatst online: 14:15
Binnenkort heb je Watch Dogs Legion en CyberPunk :) Zijn toch wel games waar ik echt heel benieuwd naar ben.
Pagina: 1 ... 54 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord