Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

xabre16v schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 18:55:
Net voor de grap even Stadia via 4G geprobeerd, tot mijn grote verbazing ging dit prima :D Hotspot gemaakt met de telefoon en hieraan de laptop verbonden, controller met USB kabel verbonden en gamen maar. Ik merkte niet veel van input lag, behalve toen ik ook nog even ging browser op te telefoon. :P
Die bundel bijplussen iedere 5 minuten gaat ook snel vervelen. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-10 11:16
Speelt hier iemand Stadia via een chromebook? Zo ja, werkt dat een beetje soepel? Ik ben aan het rondkijken voor een chromebook. Als Stadia daarop lekker werkt is dat een dikke pre, overal gamen met een groot scherm :)

Stadia / PSN : whenheco

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
madcon schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 07:34:
Speelt hier iemand Stadia via een chromebook? Zo ja, werkt dat een beetje soepel? Ik ben aan het rondkijken voor een chromebook. Als Stadia daarop lekker werkt is dat een dikke pre, overal gamen met een groot scherm :)
Werkt hier probleemloos.. ook met extern 4k scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
AP3X schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 07:37:
[...]
Werkt hier probleemloos.. ook met extern 4k scherm
Tnx, bol.com heeft nu een aantal chromebooks met korting. Zo heb je geen dure gamelaptop meer nodig van +1000 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
madcon schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 08:15:
[...]

Tnx, bol.com heeft nu een aantal chromebooks met korting. Zo heb je geen dure gamelaptop meer nodig van +1000 euro!
Yes ideaal.
Zeker nu de controller ook draadloos werkt.
Ik heb zelf de Asus C434 en Stadia draait net zo soepel als op de chromecast. Wifi bereik is natuurlijk wel allesbepalend, wat ik hier voldoende heb op 5ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
AP3X schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 08:23:
[...]

Yes ideaal.
Zeker nu de controller ook draadloos werkt.
Ik heb zelf de Asus C434 en Stadia draait net zo soepel als op de chromecast. Wifi bereik is natuurlijk wel allesbepalend, wat ik hier voldoende heb op 5ghz
Is jouw Asus C434 de 4GB of de 8GB variant? Bij bol.com is de 4GB variant nu met select 400 euro. Ik zat eerst te kijken voor een goedkope chromebook van 250-300 euro maar wellicht beter om iets meer bij te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Als ik kijk wat ik nog doe op mijn laptop denk ik dat een Chromebook tegenwoordig ook moet voldoen. Eigenlijk is alles wat ik tegenwoordig nog gebruik webbased (mail, office, games).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:54
De Stadia Reddit community is echt geweldig. Iemand heeft nu zelfs een website opgezet om specifieke problemen met Stadia op te lossen:

https://stadiahelpcenter.com/

Dus als je issues / haperingen hebt, neem daar even een kijkje zou ik zeggen.

Oh ja, voor diegene die nog twijfelen; de 2 maanden gratis pro stopt per 2 juni, vanaf 3 juni krijgen nieuwe leden nog maar 1 maand gratis pro. Je kan gewoon gamen op je eigen hardware met eigen controller of keyboard en muis, dus probeer het gratis zolang die actie loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
madcon schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 07:34:
Draait prima. Wel zit ik soms even in de knoop met de functietoetsen (F1, f2, etc). Die heeft een Chromebook niet en heb je bij veel games wel nodig. Het is even puzzelen hoe je die indrukt (toetsen combi).

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 21-05-2020 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb zelf de Asus C434TA met Core M3 en 4GB (ik game op 1080p, extern scherm met 4K kan ik niks over zeggen), dit gaat prima, op marktplaats een tweede midnight blue Stadia controller gekocht zodat ik niet steeds de controller door het huis hoef te slepen. Heb wel m'n wifi moeten verbeteren, met m'n Fritzbox ging het voor geen meter, nu alles Ubiquiti apparatuur en werkt ook nu perfect via wifi.

Qua specs maakt het denk ik niet zoveel uit, als je er maar eentje kiest met een cpu welke hardwarematig VP9-video kan decoden.

[ Voor 22% gewijzigd door xabre16v op 21-05-2020 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
madcon schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 08:36:
[...]

Is jouw Asus C434 de 4GB of de 8GB variant? Bij bol.com is de 4GB variant nu met select 400 euro. Ik zat eerst te kijken voor een goedkope chromebook van 250-300 euro maar wellicht beter om iets meer bij te tellen.
Ik heb de 8GB, maar de 4GB moet ook geen enkel probleem zijn. Verder een erg solide chromebook ie Stadia met gemak aan moet kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
xabre16v schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:10:
Qua specs maakt het denk ik niet zoveel uit, als je er maar eentje kiest met een cpu welke hardwarematig VP9-video kan decoden.
Helaas net een notebook aangeschaft die dit ondersteund.. Breng deze maar weer terug dan. Het staat ook niet op de specs van de notebook vermeld, dus moet van elke notebook de specs van de processor opzoeken. De mediatek processor heeft dit dus niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-10 09:06
madcon schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:51:
[...]

Helaas net een notebook aangeschaft die dit ondersteund.. Breng deze maar weer terug dan. Het staat ook niet op de specs van de notebook vermeld, dus moet van elke notebook de specs van de processor opzoeken. De mediatek processor heeft dit dus niet helaas.
(Ik ga er even vanuit dat je het woordje 'niet' bent vergeten.)
Je hebt dit enkel beslist nodig als je in 4K wilt kunnen spelen. Het kan prima zijn dat de full hd stream (wordt ook aangeboden in h.264) alsnog goed werkt. Je kunt via chrome://gpu, kopje Video Acceleration Information zien welke hardware decode support je systeem heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Tuktop op 21-05-2020 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
Tuktop schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:03:
[...](Ik ga er even vanuit dat je het woordje 'niet' bent vergeten.)
Je hebt dit enkel beslist nodig als je in 4K wilt kunnen spelen. Het kan prima zijn dat de full hd stream (wordt ook aangeboden in h.264) alsnog goed werkt. Je kunt via chrome://gpu, kopje Video Acceleration Information zien welke hardware decode support je systeem heeft.
Ik heb hem omgewisseld met een Asus C434TA. Aangezien hier op het forum goede ervaringen zijn in combinatie met Stadia moet dat goed gaan. Ik had eerst een Acer R13 maar met uitgerekend die tablet zijn volgens Reddit verbindingsissues met stadia. In ieder geval bedankt iedereen voor de feedback :)

Ik zie dat er ook een nieuwe game is toegevoegd aan Stadia, Embr. Het betreft een early access waarvan het spel nog in ontwikkeling is. Voor 15 euro is deelname aan een bèta versie wel een gokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:15
Voor deze bagger ga ik toch echt niet betalen: https://store.steampowered.com/app/1062830/Embr/

Zeker niet in beta.

En hoezo toont Google geen video's/trailers/gameplay in de app bij de games? Hoe moeilijk kan het zijn. Ik snap niet zo goed dat Google miljoenen/miljarden steekt in hardware, maar software (app én functionaliteiten van Stadia zelf) willen ze niet genoeg in investeren (wat kost nou een fatsoenlijke app bouwen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
barrymossel schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:10:
Voor deze bagger ga ik toch echt niet betalen: https://store.steampowered.com/app/1062830/Embr/

Zeker niet in beta.

En hoezo toont Google geen video's/trailers/gameplay in de app bij de games? Hoe moeilijk kan het zijn. Ik snap niet zo goed dat Google miljoenen/miljarden steekt in hardware, maar software (app én functionaliteiten van Stadia zelf) willen ze niet genoeg in investeren (wat kost nou een fatsoenlijke app bouwen?).
Ik denk dat de ontwikkelaar dat er op moet zetten (net als in Play), waardoor het er soms staat.

Maar je kan gewoon op Youtube wat video's bekijken toch?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Marzman schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:24:
[...]

Ik denk dat de ontwikkelaar dat er op moet zetten (net als in Play), waardoor het er soms staat.

Maar je kan gewoon op Youtube wat video's bekijken toch?
Volgens mij staat er nergens in de app een video. Waarom zou de ontwikkelaar van Embr wel een video op Steam zetten en niet op Stadia? Er mist dus klaarblijkelijk gewoon de optie om videos te tonen. En dat lijkt me nou niet een hele moeilijke functionaliteit om te implementeren. En ik vind het onbegrijpelijk dat Google zoiets simpels (net als veel andere functionaliteiten in de app én in Stadia zelf) niet doorvoert. Geld kan geen issue zijn in mijn ogen. Een half product opleveren zorgt toch juist voor image (en dus mogelijk financiële) schade?

En natuurlijk kan ik de video's op YouTube bekijken, maar dat lijkt me irrelevant. Ik kan ook vragen of een vriend naar Steam gaat, daar de video via z'n telefoon opneemt en deze naar mij doorstuurt via een oude versie van Google Hangouts. Maar dat vind ik toch wat omslachtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
barrymossel schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:34:
[...]

Volgens mij staat er nergens in de app een video. Waarom zou de ontwikkelaar van Embr wel een video op Steam zetten en niet op Stadia? Er mist dus klaarblijkelijk gewoon de optie om videos te tonen.
Ik weet ook niet waarom, maar soms staan er wel video's. Bijvoorbeeld bij Borderlands®3. Dus het kan wel :)

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
Marzman schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:39:
[...]

Ik weet ook niet waarom, maar soms staan er wel video's. Bijvoorbeeld bij Borderlands®3. Dus het kan wel :)
In de browser wel, maar in de app niet. Bij mij althans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
Ik heb ook nog nooit videos gezien op de stadia app. Technisch lijkt het me niet lastig voor google, immers Stadia = Google = YouTube.

De meeste spellen die tot nu toe waren uitgekomen op andere platformen dus gameplay beelden waren wel voorhandn.

Wat is van playstation wel leuk vind is dat je gameplay van anderen kunt bekijken. Wat ik begreep van de eerste nieuwsberichten van Stadia zou dit ook een feature worden. Gameplay kijken van iemand op YouTube en met een druk op de knop zelf spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
madcon schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:45:

Wat is van playstation wel leuk vind is dat je gameplay van anderen kunt bekijken. Wat ik begreep van de eerste nieuwsberichten van Stadia zou dit ook een feature worden. Gameplay kijken van iemand op YouTube en met een druk op de knop zelf spelen.
Ik vraag me af of ze dat gaan mogen van Europa. Met Youtube hebben ze wel een hele dominante positie.

Andersom lijkt me geen probleem, uit Stadia naar Youtube videos linken.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
barrymossel schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:44:
[...]

In de browser wel, maar in de app niet. Bij mij althans...
In de app zie ik inderdaad ook geen videos had verwacht dat ze daar ook tussen die plaatjes verstopt zaten :)

Goede salespitch trouwens, ik krijg echt zin om het te kopen :')
This game is an unfinished product; it might have playability issues (including the potential loss of save progress), change without notice, and may or may not be updated further or completed. Purchase only if you want to play the game in its current state of development. You may lose access if the publisher does not finish the game. Access our help center to learn more about early access.

[ Voor 44% gewijzigd door Marzman op 22-05-2020 13:54 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Marzman schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:50:
[...]

Ik vraag me af of ze dat gaan mogen van Europa. Met Youtube hebben ze wel een hele dominante positie.

Andersom lijkt me geen probleem, uit Stadia naar Youtube videos linken.
Waarom zou dat niet mogen? Zolang je er maar (duidelijk) toestemming voor vraagt. Dus opt-in. Gewoon streamen à la Twitch dus.
Marzman schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:50:
[...]

In de app zie ik inderdaad ook geen videos had verwacht dat ze daar ook tussen die plaatjes verstopt zaten :)

Goede salespitch trouwens, ik krijg echt zin om het te kopen :')

[...]
Precies wat ik dacht. Waarom zou je (buiten dat de game me echt geen flikker aan lijkt) zo'n beta willen proberen? En er dus voor moeten betalen... Zeker als het van een niet bekende game/developer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
barrymossel schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:09:
[...]

Waarom zou dat niet mogen? Zolang je er maar (duidelijk) toestemming voor vraagt. Dus opt-in. Gewoon streamen à la Twitch dus.
Omdat Youtube het meest dominante videoplatform is voor het bekijken van videos van Games.

Andere fabrikanten zullen dat dan ook wel willen en als oneerlijk voordeel zien. Zo kregen we ook ooit een browserkeuze in het OS en een zoekmachinekeuze in de browser. Nvidia en Microsoft hebben ook cloud gaming en die willen dat ook wel vanuit Youtube.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Marzman schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:25:
[...]
Omdat Youtube het meest dominante videoplatform is voor het bekijken van videos van Games.

Andere fabrikanten zullen dat dan ook wel willen en als oneerlijk voordeel zien. Zo kregen we ook ooit een browserkeuze in het OS en een zoekmachinekeuze in de browser. Nvidia en Microsoft hebben ook cloud gaming en die willen dat ook wel vanuit Youtube.
Poeh, daar zou je nog wel eens gelijk in kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
barrymossel schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:34:
[...]

Volgens mij staat er nergens in de app een video. Waarom zou de ontwikkelaar van Embr wel een video op Steam zetten en niet op Stadia? Er mist dus klaarblijkelijk gewoon de optie om videos te tonen. En dat lijkt me nou niet een hele moeilijke functionaliteit om te implementeren. En ik vind het onbegrijpelijk dat Google zoiets simpels (net als veel andere functionaliteiten in de app én in Stadia zelf) niet doorvoert. Geld kan geen issue zijn in mijn ogen. Een half product opleveren zorgt toch juist voor image (en dus mogelijk financiële) schade?

En natuurlijk kan ik de video's op YouTube bekijken, maar dat lijkt me irrelevant. Ik kan ook vragen of een vriend naar Steam gaat, daar de video via z'n telefoon opneemt en deze naar mij doorstuurt via een oude versie van Google Hangouts. Maar dat vind ik toch wat omslachtig...
Zou dit niet bewust zijn?
Als je iedere maand een feature toevoegt kom je iedere maand positief in het nieuws.
Als je eenmalig een final product neer zet komt er na een tijdje alleen maar gezeur dat er geen ontwikkeling in het platform zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
AP3X schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:32:
[...]

Zou dit niet bewust zijn?
Als je iedere maand een feature toevoegt kom je iedere maand positief in het nieuws.
Als je eenmalig een final product neer zet komt er na een tijdje alleen maar gezeur dat er geen ontwikkeling in het platform zit.
Zou kunnen, maar ik weet niet of dit dan de manier is. Ze krijgen juist veel negativiteit omdat juist heel veel vooraf aangekondigde features nog niet bestaan. En zeker zoiets kleins als video's vind ik niet echt een feature maar eerder iets dat standaard geïmplementeerd moet zijn. Dat ga je mijn inziens niet groots aankondigen als nieuwe superfeature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
barrymossel schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:06:
[...]

Zou kunnen, maar ik weet niet of dit dan de manier is. Ze krijgen juist veel negativiteit omdat juist heel veel vooraf aangekondigde features nog niet bestaan. En zeker zoiets kleins als video's vind ik niet echt een feature maar eerder iets dat standaard geïmplementeerd moet zijn. Dat ga je mijn inziens niet groots aankondigen als nieuwe superfeature.
Je ziet het overal...
Office365, waar iedere maand tig changes worden uitgerold (Outlook sync signature die pas onlangs is aangekondigd 8)7 ).
Of the eerste iPhone, die geen copy/paste functie had voor tekst/foto's |:(
Chrome os, wat ook een zelfde cyclus doorgaat en wat in het begin erg basic was en nu langzaam uitgroeit tot een volwaardig platform

Het is een andere mindset, en hoewel ik ook naar de video's in de app heb lopen zoeken... en mogelijkheid om een spel als soort van demo te kunnen spelen (weet niet eens of dit uberhaubt is aangekondigd), toch merk ik dat ik er nu iedere maand weer naar uit kijk wat er nu weer nieuw zal gaan zijn. Een beetje het gevoel van kerstmis of je verjaardag.. maar dan iederen maand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Ik denk het niet eigenlijk. Streaming gaming staat een beetje aan het begin nu en als je nu een superieure dienst hebt kun je dominant worden. Het product is gewoon nog niet af.

Het is ook niet dat je een nieuw product moet kopen zoals bij een iPhone of een Ring deurbel (die krappy kwaliteit van de eerste modellen was nergens voor nodig, behalve dan dat mensen later kunnen upgraden).

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 26-05-2020 12:31 ]

/▌

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:06
https://community.stadia....-Mortal-Kombat/ba-p/23244

Elders scroll online 16 juni naar stadia gratis inclusief morrowind uitbreiding! de nieuwe Greymore uitbreiding zou je wel los moeten aanschaffen.

Geen idee of dit dan ook de gratis game van de maand juni is is aangezien die meestal al de 1e van de maand komen.

Mooi nieuws in ieder geval!

Playstation 5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rachidfinge
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-08 21:46
Stylze schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 22:19:
Elders scroll online 16 juni naar stadia gratis inclusief morrowind uitbreiding! de nieuwe Greymore uitbreiding zou je wel los moeten aanschaffen.
En crossplay met PC. :9

In de post waar Stylze naar linkt vind je ook dit terug:
We’ve rolled out a new resolution option on Chrome. Players using a display with a resolution between 1440p and 4K will be able to stream in up to 1440p instead of 1080p, so long as they meet all of the requirements to play in 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-10 15:53
@rachidfinge Weet je ook of RDR2 op 1440p resolutie werkt? :)

Daarnaast ben ik benieuwd of Google ook overweegt om de 1440p resolutie te laten werken in H.264 inplaats van VP9.

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Ik ga hrdr meer missen dan de resolutie denk ik als mijn pro verlopen is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uHqYn-TGFvHU047h3gXXHLz9kT0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SISMn44HRA4HRS15wKfvhZLo.png?f=fotoalbum_large

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-10 20:20
Ik ben wel benieuwd naar wat meer detailinfo over de 1440p optie binnen Chrome.
Er zijn games die stabiel 60fps op 1080p halen, vervolgens 30fps op 4k. Is het dan zo dat 2k ook maar 30fps op levert?
Is 1440p puur een 4k-render die wordt omgezet naar een stream geschikt voor 2k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Marzman schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:27:
Ik ga hrdr meer missen dan de resolutie denk ik als mijn pro verlopen is.
[Afbeelding]
Wow, dat is een best verschil. Zelf nog nooit iets in HDR kunnen spelen, maar dat ziet er tof uit!

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-10 09:06
Purejet schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:45:
Ik ben wel benieuwd naar wat meer detailinfo over de 1440p optie binnen Chrome.
Er zijn games die stabiel 60fps op 1080p halen, vervolgens 30fps op 4k. Is het dan zo dat 2k ook maar 30fps op levert?
Is 1440p puur een 4k-render die wordt omgezet naar een stream geschikt voor 2k?
Ik gok inderdaad op het laatste, want je moet voldoen aan de eisen die ook voor 4K gelden (Pro subscription, 35mbit bandwidth en hardware VP9 decode support). En het is systeem-breed ingevoerd, in één klap, het lijkt dus aannemelijk dat er niet per game geoptimaliseerd is, of bekeken of de framerate op 1440P ook evt naar 60 zou kunnen.. Maar dit blijft een aanname.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:33
Ik lig in het ziekenhuis, minder leuk, maar ik heb net wel een missie gespeeld in Assassin's Creed op mijn telefoon met claw. Geweldig toch, daar wordt ik nou echt enthousiast van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:53
Zapato schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 10:27:
Ik lig in het ziekenhuis, minder leuk, maar ik heb net wel een missie gespeeld in Assassin's Creed op mijn telefoon met claw. Geweldig toch, daar wordt ik nou echt enthousiast van.
Vervelend om te horen dat je in het ziekenhuis ligt maar wel tof dat dit nu tot de mogelijkheden behoord. Welke internet feed heb je gebruikt? 4G of wifi van het ziekenhuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:33
Pikkemans schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 10:31:
[...]

Vervelend om te horen dat je in het ziekenhuis ligt maar wel tof dat dit nu tot de mogelijkheden behoord. Welke internet feed heb je gebruikt? 4G of wifi van het ziekenhuis?
De wifi van het ziekenhuis die prima is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:15
Ik hoop nog steeds de claw ergens te kunnen scoren eigenlijk.

En beterschap natuurlijk!

[ Voor 19% gewijzigd door new_guy op 28-05-2020 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:49
new_guy schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:12:
Ik hoop nog steeds de claw ergens te kunnen scoren eigenlijk.

En beterschap natuurlijk!
Ik kan je zeggen, ben op Amazon.nl goed geslaagd. Weet niet of ik ik hier linkjes van producten kan en mag posten maar heb 2 soortgelijke "claws" gescoord voor minder dan een tientje....

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stylze schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 22:19:
https://community.stadia....-Mortal-Kombat/ba-p/23244

Geen idee of dit dan ook de gratis game van de maand juni is is aangezien die meestal al de 1e van de maand komen.

Mooi nieuws in ieder geval!
Zeker mooi nieuws! Skyrim op de PS3 was mijn laatste TES, dus heb wel weer zin om terug te keren naar die wereld.

1 juni krijgen we ook Little Nightmares gratis bij Pro! Ik ben al regelmatig in de verleiding geweest om die game voor een ander platform op te pikken, dus ik ben blij. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:31
Op bijvoorbeeld Thingiverse vind je genoeg 'nep' claws voor Stadia.
Als je geen 3D printer hebt, dan kun je wellicht 1 van de vele "3D printing as a service" bedrijven eens proberen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachidfinge
Jannick schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:21:
@rachidfinge Weet je ook of RDR2 op 1440p resolutie werkt? :)

Daarnaast ben ik benieuwd of Google ook overweegt om de 1440p resolutie te laten werken in H.264 inplaats van VP9.
Dit zijn uitstekende vragen waarop ik het antwoord helaas niet weet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:37
Corvo schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:44:
Op bijvoorbeeld Thingiverse vind je genoeg 'nep' claws voor Stadia.
Als je geen 3D printer hebt, dan kun je wellicht 1 van de vele "3D printing as a service" bedrijven eens proberen. :*)
Dat heb ik ook gedaan met een collega samen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• rachidfinge
We dachten, weet je wat, we doen er komende week gewoon 5 games bij in Stadia Pro. :)

https://community.stadia....-in-Stadia-Pro/ba-p/23371
  1. Get Packed
  2. Little Nightmares
  3. Power Rangers: Battle for the Grid (w000tt!!11!)
  4. SUPERHOT
  5. Panzer Dragoon: Remake
En dan hebben we The Elder Scrolls Online nog niet meegeteld; dat komt 16 juni. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rachidfinge schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 18:11:
We dachten, weet je wat, we doen er komende week gewoon 5 games bij in Stadia Pro. :)

1. Get Packed
  2. Little Nightmares
  4. SUPERHOT
En dan hebben we The Elder Scrolls Online nog niet meegeteld; dat komt 16 juni. :)
Ik geloof dat ik mijn vrouw moet opbiechten dat ik een affaire heb... met Stadia! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:48
Panzer Dragoon: Remake is natuurlijk heel erg vet voor 90s kids 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn

1. Get Packed
  2. Little Nightmares
  4. SUPERHOT
Lekker hoor! Vier games die ik eigenlijk al wilde proberen! En Power Rangers, tsjah. Heb wel met de poppetjes gespeeld vroeger :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:06

1. Get Packed
  2. Little Nightmares
  4. SUPERHOT
Manmanman denk dat ze wel echt langzamerhand een grotere userbase aan het krijgen zijn zo hoor. Heb vooral echt veel zin in Elders scroll online maar ga een paar van die andere games ook uitproberen:)

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Hoe doen jullie dat? Ik ben nu bezig met AC: Odyssey, maar vind het (lvl. 25) wel een beetje teveel van hetzelfde. Heb nog best wat andere games die ik gekocht/gekregen heb en wil spelen, maar als ik daar nu mee begin raak ik volledig mijn "skills" kwijt wat betreft AC. Heb nu al moeite met de juiste knoppen vinden na een week niet spelen.
Spelen jullie dus iets helemaal uit, of wisselen jullie af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-10 15:53

1. Get Packed
  2. Little Nightmares
  4. SUPERHOT
Super nice! Kan niet wachten om Get Packed te spelen en nog een keer aan de slag te gaan met SUPERHOT.

Langzaam aan komt Stadia er wel :)

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
barrymossel schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:11:
Hoe doen jullie dat? Ik ben nu bezig met AC: Odyssey, maar vind het (lvl. 25) wel een beetje teveel van hetzelfde. Heb nog best wat andere games die ik gekocht/gekregen heb en wil spelen, maar als ik daar nu mee begin raak ik volledig mijn "skills" kwijt wat betreft AC. Heb nu al moeite met de juiste knoppen vinden na een week niet spelen.
Speel alleen maar RDR2 als ik tijd heb. Ben daar nu op 70%, maar wil 100% halen, dus dat duurt nog wel ff. Vooral de challenges... Daarna tijd voor AC (als Valhalla dan al niet uit is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02:10

B2

wa' seggie?

Zo, ook Stadia PE besteld om eens uit te proberen. Het zal met name F1 2020 en FIFA gaan worden wat ik ga spelen. Hopelijk komt er ooit nog eens ondersteuning voor race stuurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-10 16:48
B2 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:49:
Zo, ook Stadia PE besteld om eens uit te proberen. Het zal met name F1 2020 en FIFA gaan worden wat ik ga spelen. Hopelijk komt er ooit nog eens ondersteuning voor race stuurtjes.
Die spellen zitten toch beide (nog) niet op Stadia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:49
RobNemoo schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:05:
[...]

Klopt, worden pas later dit jaar verwacht ;)

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • +1 Henk 'm!
barrymossel schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:11:
Ik ken dat probleem. Als ik een game een tijd niet meer gespeeld heb of andere games tussendoor heb gespeeld, heb ik geen flauw idee meer hoe de besturing werkt. Gevolg is vaak dat ik zo'n game niet meer oppak en dus nooit uitspeel.

Nou weet ik echter niet of het de leeftijd is (dat weiger ik met 39 jaar te geloven ;( ) of dat het gewoon komt doordat de besturing van games steeds complexer wordt. Of wellicht is het een combinatie van beide.

Vroeger (op een Atari 1040ste) speelde ik ook flink wat games door elkaar, maar daarvan was de besturing heel basic en was het verhaal ook niet zo uitgebreid of relevant. Wat later stapte ik over naar een N64 waarbij het allemaal al een stuk uitgebreider en complexer werd. Maar in die tijd moest ik ook echt weken, soms maanden sparen voor een game. En dat was dan ook de enige game die ik dan weken speelde.

En nu zit je dus met games die digitaal voor een prikkie of voor niets worden aangeboden en zit ik met een bibliotheek die eigenlijk alleen maar keuzestress veroorzaakt en waarvan ik het gros niet of nauwelijks speel en games die ik wel speel later alsnog laat liggen.

Hoe tof zou het zijn als elke game een aparte tutorial heeft die even kort kan spelen als je een game lang niet meer hebt aangeraakt? Of een samenvatting van wat er tot dat punt allemaal al gebeurd is om even je geheugen op te frissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

RobNemoo schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:05:
[...]

F1 2020 over een goeie maand, dat duurt niet meer zo lang. FIFA is meestal eind september.
Tot die tijd vermaak ik mij wel met de gratis games.

[ Voor 9% gewijzigd door B2 op 29-05-2020 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stringbean
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-10 17:47
@KlaasjeNL Ik ken dat wel, denk toch dat het met de leeftijd te maken heeft.

Ubisoft spellen gooien je ook meteen door een soort van trial modus, waarbij je meteen flink aangevallen wordt en alles moet kunnen.

Zag dit bij: AC, Division2 en Destiny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
JDFS schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:38:
[...]

Speel alleen maar RDR2 als ik tijd heb. Ben daar nu op 70%, maar wil 100% halen, dus dat duurt nog wel ff. Vooral de challenges... Daarna tijd voor AC (als Valhalla dan al niet uit is).
Ben je ook bijna klaar met de verhaallijn?

Ik ben nog een beetjee de question marks en wanted posters aan het doen. Heb niet zo'n zin om uren naar planten of een hond te zoeken.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:51
Ja die stuurtjes. Daar kan @rachidfinge dus ook geen antwoord op geven. Wel trots van alles melden wat ze wel hebben, maar als ze iets niet hebben of nog niet hebben dan zwijgen als het graf.

Komt het wel of komt het niet? Er moet toch ergens binnen google bekend zijn of het ubehaupt op een roadmap staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
KlaasjeNL schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:37:
[...]

Ik ken dat probleem. Als ik een game een tijd niet meer gespeeld heb of andere games tussendoor heb gespeeld, heb ik geen flauw idee meer hoe de besturing werkt. Gevolg is vaak dat ik zo'n game niet meer oppak en dus nooit uitspeel.

Nou weet ik echter niet of het de leeftijd is (dat weiger ik met 39 jaar te geloven ;( ) of dat het gewoon komt doordat de besturing van games steeds complexer wordt. Of wellicht is het een combinatie van beide.

Vroeger (op een Atari 1040ste) speelde ik ook flink wat games door elkaar, maar daarvan was de besturing heel basic en was het verhaal ook niet zo uitgebreid of relevant. Wat later stapte ik over naar een N64 waarbij het allemaal al een stuk uitgebreider en complexer werd. Maar in die tijd moest ik ook echt weken, soms maanden sparen voor een game. En dat was dan ook de enige game die ik dan weken speelde.

En nu zit je dus met games die digitaal voor een prikkie of voor niets worden aangeboden en zit ik met een bibliotheek die eigenlijk alleen maar keuzestress veroorzaakt en waarvan ik het gros niet of nauwelijks speel en games die ik wel speel later alsnog laat liggen.

Hoe tof zou het zijn als elke game een aparte tutorial heeft die even kort kan spelen als je een game lang niet meer hebt aangeraakt? Of een samenvatting van wat er tot dat punt allemaal al gebeurd is om even je geheugen op te frissen?
Herkenbaar. Maar leeftijd heeft hier wel mee te maken denk ik. Toen ik op de PS2 speelde in m'n studententijd kon ik volgens mij nog wel. En dan speelden we zeker niet dagelijks.
Maar gelukkig hoeven we (althans ik) niet te sparen voor de games en hoef ik ook echt een game niet uit te spelen. Zeker niet als het zo repetitief wordt als AC. Alleen dan knaagt het weer dat ik het toch zonde vind. Niet voor die paar euro, maar gewoon omdat ik het jammer vind dat ik de game niet helemaal heb uitgespeeld (beetje missing out syndrome ;)).

Ach ja, ik wacht nu gewoon wel op games als cyberpunk en watch dogs. En die speel ik dan in 1 "ruk" uit... Duurt wel een maand of wat dan, want druk druk druk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Marzman schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:33:
[...]

Ben je ook bijna klaar met de verhaallijn?

Ik ben nog een beetjee de question marks en wanted posters aan het doen. Heb niet zo'n zin om uren naar planten of een hond te zoeken.
Nu in Chapter 6, bij Van Horn Trading Post wat dingen doen met Micah. Dus nog een stuk of 10 missies voordat de Epiloog begint. Ik weet al wel hoe het verhaal afloopt (helaas).

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• rachidfinge
Aartstyle schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:39:
[...]
Komt het wel of komt het niet? Er moet toch ergens binnen google bekend zijn of het ubehaupt op een roadmap staat.
Blijkt dus dat het leven niet zwartwit is en dat er ook iets tussenin kan zitten, zoals "daar kunnen we op dit moment nog niets over zeggen".

Dat je dat vervelend vindt begrijp ik, maar dat is echt iets anders dan zeggen dat ik zwijg als het graf. Ik heb je zelfs meerdere PM's gestuurd over dit onderwerp, dus een hoger waarheidsgehalte zou ik op prijs stellen.

Verder vond ik het wel leuk dat je het woord "roadmap" gebruikte bij een vraag over stuurtjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Haha burn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:51
rachidfinge schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:32:
[...]

Blijkt dus dat het leven niet zwartwit is en dat er ook iets tussenin kan zitten, zoals "daar kunnen we op dit moment nog niets over zeggen".

Dat je dat vervelend vindt begrijp ik, maar dat is echt iets anders dan zeggen dat ik zwijg als het graf. Ik heb je zelfs meerdere PM's gestuurd over dit onderwerp, dus een hoger waarheidsgehalte zou ik op prijs stellen.

Verder vond ik het wel leuk dat je het woord "roadmap" gebruikte bij een vraag over stuurtjes. :)
Meerder pm's? Om precies te zijn 1. Je zou hier in dit topic met een antwoord komen, maar dat was je toevallig vergeten. Het antwoord bestond uit: ik heb geen verdere info kunnen vinden die ik met je kan delen.

Ok, dat is niet zwijgen als het graf. Maar om nou te zeggen dat dit een antwoord is waar de klanten mee verder kunnen....... ?

Zelfs op de vraag of een stuur op dit moment wel zou moeten werken komt geen duidelijk antwoord. Maar eigenljk kan je daar al uit afleiden dat het dus niet werkt. En dat bedoel ik nou: Groot overal aankondigen over nieuwe functionaliteiten, maar niet duidelijk in het openbaar antwoorden als iets niet werkt of nog niet werkt. Dit is niet persoonlijk naar jouw Rachid, maar dit is een handeling die grote bedrijven wel vaker hanteren.

Er had ook gewoon een antwoord hier publiekelijk kunnen komen met:
Beste mede tweakers, ik heb het even nagezocht, maar op dit moment ondersteunen wij stuurtjes nog niet.
Dit in tegenstelling tot berichten die de indruk hadden kunnen wekken dat alle usb gestuurde controllers het zouden moeten doen.Of dit in de toekomst wel ondersteund wordt kan ik helaas geen antwoord geven.

Die laatste zin is ook geen top antwoord, maar kan ik nog enigzins begrijpen. Overigens heeft google stadia twitter mij doorverwezen naar Thrustmaster, want het zou aan hun liggen........

Maar goed, laten we niet verder bakkeleien dat heeft geen zin. We bedoelen het allebei niet verkeerd denk ik en ik snap heus wel dat je soms gebonden zit aan een bedrijfsstrategie.

Mijn excuses als je het zwijgen als het graf persoonlijk heb opgevat. Dat was meer richting google als geheel bedoeld.
Grt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Dude. Rustaagh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Google is een groot bedrijf. Niet iedereen werkt daar op de afdeling stuurtjes ;) En met Corona zitten mensen waarschijnlijk van huis uit te werken.

/▌

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rachidfinge
Aartstyle schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 15:35:
[...]

We bedoelen het allebei niet verkeerd denk ik en ik snap heus wel dat je soms gebonden zit aan een bedrijfsstrategie.

Mijn excuses als je het zwijgen als het graf persoonlijk heb opgevat.
No worries! Als ik meer hoor laat ik het hier meteen weten. Ik kan persoonlijk niet wachten op F1 2020, dus reken maar dat ik nieuws over stuurtjes intern in de gaten houd. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-10 22:39
Ik heb zojuist met succes een support call met Google Stadia afgerond. Ik had last van een bekende bug: Opeens tijdens het gamen begon de R2 trekker te klikken. Normaal gaat ie gladjes, nu moest ie een hobbel over. Niet heel vervelend me mijn stijl van Assasin's Creed spelen (nogal onbehouwen) maar wel merkbaar en irritant. En je zult altijd zien dat er straks een game is die er wel last van heeft.

Ik heb via Twitter berichten gestuurd en kreeg de vraag een filmpje te maken. Dit heb ik gedaan met een demo van wat er mis gaat. Op basis daarvan kreeg ik een mail met het verzoek een foto te maken van het serial nummer op de doos, op de night blue stadia controller (die tekst is zo klein, dat het enige dat werkte was de zoom lens van mijn Nokia 7.1) . Dat werd heel snel verwerkt en toen kwam er een kortingscode voor een nieuwe controller.. Dus nu komt er een wasabi-kleurige (KLAVERgroen is NL vertaling??) controller mijn kant op.

Dienstverlening is dus fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raindeer schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:16:
Ik heb zojuist met succes een support call met Google Stadia afgerond. Ik had last van een bekende bug: Opeens tijdens het gamen begon de R2 trekker te klikken. Normaal gaat ie gladjes, nu moest ie een hobbel over. Niet heel vervelend me mijn stijl van Assasin's Creed spelen (nogal onbehouwen) maar wel merkbaar en irritant. En je zult altijd zien dat er straks een game is die er wel last van heeft.

Ik heb via Twitter berichten gestuurd en kreeg de vraag een filmpje te maken. Dit heb ik gedaan met een demo van wat er mis gaat. Op basis daarvan kreeg ik een mail met het verzoek een foto te maken van het serial nummer op de doos, op de night blue stadia controller (die tekst is zo klein, dat het enige dat werkte was de zoom lens van mijn Nokia 7.1) . Dat werd heel snel verwerkt en toen kwam er een kortingscode voor een nieuwe controller.. Dus nu komt er een wasabi-kleurige (KLAVERgroen is NL vertaling??) controller mijn kant op.

Je bedoelt: als je nog zo'n filmpje maakt vanuit een andere hoek, mij dat filmpje toestuurt en ik dat filmpje samen met het serienummer van mijn eigen controller opstuur, ik gratis een extra controller krijg? >:) >:) >:)

Inderdaad supernette service, al verbaast mij dat niets als je kijkt hoe ze ook Nest Mini's gratis uitdelen alsof het stickers zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Hoe gaat Stadia straks om met remasters eigenlijk?

Ik bedoel nu heb je spel x wat uitkomt voor de (bijvoorbeeld) PS4 en straks met de ps5 komen ze met een remaster.

Das minder makkelijk te verkopen met een streaming dienst natuurlijk, veranderd dan gewoon de game in de remaster of moet je dan voor stadia ook een nieuwe game kopen?

Vroeg het me gewoon af. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-10 22:39
KlaasjeNL schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:54:
[...]

Je bedoelt: als je nog zo'n filmpje maakt vanuit een andere hoek, mij dat filmpje toestuurt en ik dat filmpje samen met het serienummer van mijn eigen controller opstuur, ik gratis een extra controller krijg? >:) >:) >:)

Inderdaad supernette service, al verbaast mij dat niets als je kijkt hoe ze ook Nest Mini's gratis uitdelen alsof het stickers zijn.
Stiekem kijken ze in alle gaming data en zien ze de trigger aanslagen en wisten ze dus al dat het mis was ;-) Maar pas als je bereid bent een filmpje te maken en een microscoop op het serial number richt krijg je een nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Laatst online: 13:57

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Zojuist besteld, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat heb je besteld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer

DutchHammer

De premiere edition. Ik speel amper nog op m'n game laptop of Xbox en eigenlijk alleen maar op de Switch. Het niet gamen op de Xbox komt vooral doordat de tv bezet is haha.

Dus leek me dit wel het proberen waard, zeg ik mss Game Pass op bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchHammer schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:58:
[...]

De premiere edition. Ik speel amper nog op m'n game laptop of Xbox en eigenlijk alleen maar op de Switch. Het niet gamen op de Xbox komt vooral doordat de tv bezet is haha.

Dus leek me dit wel het proberen waard, zeg ik mss Game Pass op bijv.
Haha, join the club! Hier hetzelfde verhaal. Alle consoles de deur uit, een pc die niet meer game-proof is en een Switch. En dus ook Stadia om af en toe te gamen op de tv of op de Chromebook als mijn vrouw tv zit te kijken.. :)

Stadia al wel geprobeerd in de browser met een Xbox-controller?

[ Voor 5% gewijzigd door KlaasjeNL op 29-05-2020 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:02:
[...]

Haha, join the club! Hier hetzelfde verhaal. Alle consoles de deur uit, een pc die niet meer game-proof is en een Switch. En dus ook Stadia om af en toe te gamen op de tv of op de Chromebook als mijn vrouw tv zit te kijken.. :)

Stadia al wel geprobeerd in de browser met een Xbox-controller?
Het werkt inderdaad goed, maar ik heb hiernaast een cloud-pc bij Maximumsettings en dat werkt eigenlijk ook heel goed (alleen nu even niet, ze zijn gehacked schijnbaar en de controlpannels zijn offline).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Flagg schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:56:

Ik bedoel nu heb je spel x wat uitkomt voor de (bijvoorbeeld) PS4 en straks met de ps5 komen ze met een remaster.

Das minder makkelijk te verkopen met een streaming dienst natuurlijk, veranderd dan gewoon de game in de remaster of moet je dan voor stadia ook een nieuwe game kopen?

Ik denk dat de uitgever dat bepaald.

Hoe gaat steam om met een remaster? Meestal moet je die opnieuw kopen dacht ik, maar bij Mafia (2?) niet.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Laatst online: 21-10 14:47
Ik ben tot nu toe ook erg enthousiast. Al twee Tomb Raider games uitgespeeld en geen last gehad van lag. Ben ook geen hardcore gamer hoor. Wel gaaf was dat dit op een passief gekoelde NUC was.
Wat mij opviel was dat veel aanbiedingen opeens voorbij waren en bijna alle games momenteel voor de volle prijs staan. Waaronder RDR 2 en de laatste Tomb Raider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
AgeOfPanic schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 22:15:
Ik ben tot nu toe ook erg enthousiast. Al twee Tomb Raider games uitgespeeld en geen last gehad van lag. Ben ook geen hardcore gamer hoor. Wel gaaf was dat dit op een passief gekoelde NUC was.
Wat mij opviel was dat veel aanbiedingen opeens voorbij waren en bijna alle games momenteel voor de volle prijs staan. Waaronder RDR 2 en de laatste Tomb Raider.
Gewoon afwachten, over een tijdje komen er weer nieuwe aanbiedingen. Sommige spellen zijn al 2x tijdelijk in de sale geweest. Als je in de store op het spel klikt zie je hoe lang de korting nog geldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior

Stadia gebruikers hoeven thuis geen hardware upgraden, dus hangt van de ontwikkelaar en uitgever af. Mafia 2 heeft op Steam ook een gratis upgrade gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Raindeer schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:16:

Weken geleden deed.mijn R2 ook een beetje raar, als klikken kan ik het niet omschrijven maar meer alsof deze bleef plakken, heel vreemd, je moest 'm er echt even doorheen trekken. Is vanzelf ook weer overgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-10 09:09

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Mijn stadia controller is onderweg! Ik moet alleen wachten op de android tv app. Mijn gevoel zegt dat deze binnen een maand wordt vrijgeven. :)

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
DukeN schreef op maandag 1 juni 2020 @ 08:52:
Mijn stadia controller is onderweg! Ik moet alleen wachten op de android tv app. Mijn gevoel zegt dat deze binnen een maand wordt vrijgeven. :)
Maar voor welke Android TV's? Ik wacht dan toch of het op de Mibox gaat werken.

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-10 09:14

1. Get Packed
  2. Little Nightmares
  4. SUPERHOT
En nu dus ook claim en speelbaar!

Stadia linkjes:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EVa_2IdXkAE2X1K.jpg Get packed
Afbeeldingslocatie: https://images-wixmp-ed30a86b8c4ca887773594c2.wixmp.com/f/e84f5e5c-524d-4cec-9043-459f2f78fdfe/db7hjel-3208a8e6-2c30-4c44-ab45-d4de0d2d3563.png?token=eyJ0eXAiOiJKV1QiLCJhbGciOiJIUzI1NiJ9.eyJzdWIiOiJ1cm46YXBwOiIsImlzcyI6InVybjphcHA6Iiwib2JqIjpbW3sicGF0aCI6IlwvZlwvZTg0ZjVlNWMtNTI0ZC00Y2VjLTkwNDMtNDU5ZjJmNzhmZGZlXC9kYjdoamVsLTMyMDhhOGU2LTJjMzAtNGM0NC1hYjQ1LWQ0ZGUwZDJkMzU2My5wbmcifV1dLCJhdWQiOlsidXJuOnNlcnZpY2U6ZmlsZS5kb3dubG9hZCJdfQ.bWk8zVtPXFoI3zzLKTs3bDMjNmyyYGvi3QjBNbBWUyY Little Nightmares
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EMqEH0PUcAAV6XO.jpg Power Rangers: Battle for the Grid
Afbeeldingslocatie: https://thunderstore.fra1.cdn.digitaloceanspaces.com/live/repository/icons/evGiac-SUPERHOT-1.1.0.png.256x256_q85.jpg SUPERHOT
Afbeeldingslocatie: https://cdn02.nintendo-europe.com/media/images/11_square_images/games_18/nintendo_switch_download_software/SQ_NSwitchDS_PanzerDragoonRemake.jpg Panzer Dragoon: Remake

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor iedereen die de Power Rangers (net als ik) vroeger geen bal aan vond kan ik de aflevering erover van The Toys That Made Us op Netflix van harte aanbevelen. Ga je er toch anders tegenaan kijken en het mogelijk zelfs waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:24:
Voor iedereen die de Power Rangers (net als ik) vroeger geen bal aan vond kan ik de aflevering erover van The Toys That Made Us op Netflix van harte aanbevelen. Ga je er toch anders tegenaan kijken en het mogelijk zelfs waarderen.
Ik denk dat ik daar toen net te oud voor was. Ik vond daar geen bal aan, te nep.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amdwarrior
KlaasjeNL schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:24:
Ik bewaar hem mooi voor mijn neefjes , en er zit co op bij O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Marzman schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:26:
[...]

Ik denk dat ik daar toen net te oud voor was. Ik vond daar geen bal aan, te nep.
Precies! Ik ben van 81' en groeide op met He-man, Transformers en als ik het over mask heb bedoel ik vliegende auto's en geen groen masker.

Toen Power Rangers kwam vond ik het tenenkrommend nep en slecht. Maar in The Toys That Made Us wordt precies uitgelegd waarom het zo slecht en nep was. En dat maakt het dan wel weer grappig. In elk geval grappig genoeg om de game eens te checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:15:
[...]

Precies! Ik ben van 81' en groeide op met He-man, Transformers en als ik het over mask heb bedoel ik vliegende auto's en geen groen masker.

Toen Power Rangers kwam vond ik het tenenkrommend nep en slecht. Maar in The Toys That Made Us wordt precies uitgelegd waarom het zo slecht en nep was. En dat maakt het dan wel weer grappig. In elk geval grappig genoeg om de game eens te checken.
Dan ga ik het toch eens kijken op Netflix.

Ik ben zelf opgegroeid met The A-Team (en dan niet de herhalingen, want iedereen is opgegroeid met The A-Team). Dat is ook best slecht en ook expres. Het is gemaakt als parodie op geweldsseries met stripachtige overacting van de personages en zonder dat er geweld in zit (er wordt veel geschoten, maar er gaat nooit iemand dood, op 1 keer na.). Daar zou Rockstar trouwens wel een vette game van kunnen maken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 01-06-2020 11:42 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteindelijk zal dat waarschijnlijk afhangen van de ontwikkelaar, en kun je er bij veel vergif op innemen dat je daar gewoon nog wat extra voor mag betalen ;) Of dat het wellicht een Pro feature wordt, omdat een gratis remaster uiteindelijk ook voor Google alleen maar geld zou kosten (wat dan dus weer kan worden gecompenseerd met de abonnementskosten).

Wat natuurlijk wel makkelijker kan is dat ze het misschien als DLC voor de bestaande game aanbieden, dus dat je een soort 'korting' krijgt als je het spel al hebt en dan de remaster als DLC er bij koopt, maar dat is ook pure speculatie natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Het zal sowieso wel even duren voor de eerste remasters op Stadia komen. Maffia 2 is een game uit 2010, als dat het tempo is dan spreken we over 2030 voor er een remaster op Stadia kan komen ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is Panzer Dragoon Remake een teleurstelling... Grafisch verwacht ik echt wel meer van een remake, maar ook de besturing zwabbert alle kanten op.

Mogelijk voor de fans van het eerste uur leuk om terug te keren naar die wereld, maar zeker niet een product wasrmee je gamers naar Stadia trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
KlaasjeNL schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:06:
Wat is Panzer Dragoon Remake een teleurstelling... Grafisch verwacht ik echt wel meer van een remake, maar ook de besturing zwabbert alle kanten op.

Mogelijk voor de fans van het eerste uur leuk om terug te keren naar die wereld, maar zeker niet een product wasrmee je gamers naar Stadia trekt.
Ik heb gisteren met een vriend Serious Sam gespeeld wat een bagger spel :F

Moving out daar in tegen erg mee vermaakt vooral met 4 man.

Panzer Dragon is ook erg oldskool

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amdwarrior schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:24:
[...]

Ik heb gisteren met een vriend Serious Sam gespeeld wat een bagger spel :F

Moving out daar in tegen erg mee vermaakt vooral met 4 man.

Panzer Dragon is ook erg oldskool
Ik ben best van oldskool en heb de originele PD op een Saturn gespeeld. Maar deze remake heeft wat mij betreft gewoon geen bestaansrecht. Op alle fronten is het origineel beter, behalve qua graphics. Maar die graphics stellen dan weer weinig voor ten opzichte van hedendaagse games.

Van een remake verwacht ik gewoon meer en dit mag nauwelijks een remake heten. Het is eerder een behoorlijk matige remaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
KlaasjeNL schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:35:
[...]

Ik ben best van oldskool en heb de originele PD op een Saturn gespeeld. Maar deze remake heeft wat mij betreft gewoon geen bestaansrecht. Op alle fronten is het origineel beter, behalve qua graphics. Maar die graphics stellen dan weer weinig voor ten opzichte van hedendaagse games.

Van een remake verwacht ik gewoon meer en dit mag nauwelijks een remake heten. Het is eerder een behoorlijk matige remaster.
Hhhmmm jammer maar toch proberen. Wanneer krijgen we weer aanbiedingen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchHammer

DutchHammer

Ik had even helemaal gemist dat er "twee maanden gratis" actie was. Eigenlijk had ik dat even moeten gebruiken om stadia te "testen".

Maar goed in afwachting van de controller en Chromecast het vandaag even geprobeerd op m'n Chromebook en een Xbox One controller.

En moet zeggen ben onder de indruk tot nu toe. Dit kan echt wel m'n nieuwe manier van gamen gaan worden. Geen dure consoles, laptops of desktops meer etc.

Hopelijk gaat men wel wat positiever praten over Stadia; het zou echt jammer zijn als Google hier mee kapt doordat het aantal gebruikers achterblijft.

Ik zit in de beta van xcloud en ben daar echt nog niet onder de indruk van, en omdat Nvidia niet genoeg capaciteit heeft voor nieuwe "founder" users is dat ook niet iets wat echt indruk op me maakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
DutchHammer schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 20:46:
Ik zit in de beta van xcloud en ben daar echt nog niet onder de indruk van, en omdat Nvidia niet genoeg capaciteit heeft voor nieuwe "founder" users is dat ook niet iets wat echt indruk op me maakt..
Bij Nvidia kreeg ik vrij snel (dezelfde dag) een mail dat ik was toegelaten tot de gratis variant met een link om te upgraden. Niet gedaan, omdat ik nog andere opties heb (Stadia, Maximum Settings) en niet alles wat ik wilde doen kan bij Nvidia (niet alle games, en software moet je installeren, geen portable versie of vanuit de browser, terwijl ik het ook wil gebruiken op een pc waarop ik geen admin rechten heb).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Gisteren kwam Stadia binnen. Na wat gepruts om de nieuwe usb-c kabel door de kabelgoot in de muur te krijgen lukte het dan eindelijk. GRID, Serious Sam en PUBG had ik alvast 'geclaimed'. GRID kende ik al, dat blijft een super leuk spel. Serious Sam en PUBG zijn duidelijk niet echt wat voor mij.

Al met al vind ik het een erg fijn concept. Niks geen aankoop van een console, spel downloaden hoeft ook niet. Controller ligt (als niet-gamer) prima in de hand. Andere grote spellen heb ik nog niet geprobeerd, daar ligt mij de prijs toch een beetje te hoog voor. Ik ben erg benieuwd naar F1 2020 en FIFA, die ga ik wel aanschaffen.
Pagina: 1 ... 45 ... 191 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord