☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Niet dat er niet genoeg mooie dingen zijn aangekondigd de laatste tijd, maar dacht dat het een vast ding was dat ze dan altijd met een update kwamen weer.
Playstation 5
SUPERHOT
Get Packed
Little Nightmares
/▌
Lekker op tijdMarzman schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:54:
Er zijn denk ik nieuwe pro games, ik zie in elk geval spellen die ik niet geclaimed heb. Nu is mijn pro wel afgelopen over een paar dagen
SUPERHOT
Get Packed
Little Nightmares
Kijk eens een stuk of wat posts boven die van jou... Er is er zelfs nog 1 meer...
Gelukkig kun je hyperthreading wel weer aanzetten, ga naar chrome://flags#scheduler-configuration in je browser en kies naast "Scheduler Configuration" voor "Enables Hyper-Threading on relevant CPUs". Reboot, problemen met onverklaarbare lichte lag nu als sneeuw voor de zon verdwenen.
Eventueel kan je nog expirimenten met de optie daaronder genaamd "Use preferred interval for video"
Had die ook in een sale voor steam gekocht en dacht dat het wel te spelen was met streaming via steam.. Niet dus.
Net even The Division twee gespeeld en dat loopt gewoon heerlijk, heel af en toe een mini drop, maar dat lggt eerder aan m'n netwerk dan aan Stadia :-).
[ Voor 24% gewijzigd door DutchHammer op 04-06-2020 16:29 ]
Heb ik ook wel eens als ik via mijn telefoon in desktop mode speel. Meestal helpt het om het Stadia menu met de Stadia knop te openen en weer te sluiten.CR2032 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:01:
Ik krijg in Farming Simulator op Stadia nu een paar dagen lang dit irritante scherm over de muis. Scherm wil in game niet weg. Zwaar irritant.
Hebben hier meer mensen last van?
Of als je met KB/M speelt: shift-tab.bakkerjangert schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:20:
[...]
Heb ik ook wel eens als ik via mijn telefoon in desktop mode speel. Meestal helpt het om het Stadia menu met de Stadia knop te openen en weer te sluiten.
Ik weet nog hoe ik voor gek verklaard werdt toen ik jaren geleden m'n eerste Chromebook kocht.. Zelfs in de winkel: "U weet wel dat dit geen Windows is en u amper wat kan".
En nu weer dezelfde antwoorden dat het nooit zo mooi kan zijn als op een eigen pc met mega dure hardware (900 euro voor een beetje GPU...)..
Nog te weinig games, zelfde verhaal met de Androids in het begin (wordt niks want store heeft weinig apps)...
Haha, intussen kan ik Windows missen als kiespijn!DutchHammer schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:21:
Ik denk trouwens dat dit wel eens zo'n succesverhaal kan worden als de Chromebooks.. Die kregen eerst ook een shitload negativiteit over zich heen.
Ik weet nog hoe ik voor gek verklaard werdt toen ik jaren geleden m'n eerste Chromebook kocht.. Zelfs in de winkel: "U weet wel dat dit geen Windows is en u amper wat kan".
En nu weer dezelfde antwoorden dat het nooit zo mooi kan zijn als op een eigen pc met mega dure hardware (900 euro voor een beetje GPU...)..
Nog te weinig games, zelfde verhaal met de Androids in het begin (wordt niks want store heeft weinig apps)...
Ik ken niemand die tegen Chromebooks was en ik ken ook niemand die er nu een heeft. Dus ze hebben geen dominantie ofzo in mijn kleine steekproef.DutchHammer schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:21:
Ik denk trouwens dat dit wel eens zo'n succesverhaal kan worden als de Chromebooks.. Die kregen eerst ook een shitload negativiteit over zich heen.
Met Stadia hetzelde. Ik gebruik het, ben er tevreden over. Maar ken niemand persoonlijk die het ook gebruikt, nog mensen die er tegen zijn als ik vertel dat het goed werkt. Dus volgens mij valt dat reuze mee.
/▌
Contact gehad met codemasters over f1 2020 op stadia. Helaas geen wheel support.B2 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:49:
Zo, ook Stadia PE besteld om eens uit te proberen. Het zal met name F1 2020 en FIFA gaan worden wat ik ga spelen. Hopelijk komt er ooit nog eens ondersteuning voor race stuurtjes.
Same here, ik ken 1 persoon met een Pixel Slate (die hij gekocht heeft voor de 'heb') - maar een Chromebook? Ik ken niemand die er een heeft en laat staan dat het een succesverhaal is. Is en blijft een niche.Marzman schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:43:
[...]
Ik ken niemand die tegen Chromebooks was en ik ken ook niemand die er nu een heeft. Dus ze hebben geen dominantie ofzo in mijn kleine steekproef.
Met Stadia hetzelde. Ik gebruik het, ben er tevreden over. Maar ken niemand persoonlijk die het ook gebruikt, nog mensen die er tegen zijn als ik vertel dat het goed werkt. Dus volgens mij valt dat reuze mee.
Zelfde geldt voor Stadia; ik zie dat op termijn niet een directe concurrent worden voor de consoles, maar wel als iets dat er naast blijft bestaan en hopelijk langzaam groeit met een flink aanbod aan spellen plus betere graphics.
Ik las op reddit dat iemand het voor elkaar heeft gekregen in GRID.Aartstyle schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:44:
[...]
Contact gehad met codemasters over f1 2020 op stadia. Helaas geen wheel support.
Een logitech wieltje geconfigureert als direct input en dan denkt stadia dat het een xbox controller is. De volledige radius (stuur draaiing... geen idee hoe je dat noemt) krijg je ook niet. Simmuleert alleen het knuppeltje en de triggers met de pedalen. ver van perfect.
Ergens op github staat die software. (ik ga even zoeken naar die post dat is al een hele tijd terug namelijk.)
heb wel een chrome plugin gevonden die hetzelfde doet maar de reddit post nog niet gevonden
Houdt wel in dat je dit alleen voor elkaar krijgt op een PC en niet op een chromecast maar dat mag duidelijk zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door PaRaDoX4 op 05-06-2020 12:04 ]
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
Helaas. Jammer want Stadia is verder een prachtig platform.
Hoe dan ook ze zijn een veel groter succes in vergelijking met wat de criticasters wisten te melden op het moment dat ze op de markt kwamen.
Inmiddels kan je er ook bijna alles mee wat een normale gebruiker doet (word/docs, netflixen, mailen, browsen, android apps draaien. En door de toevoeging van Linux doe ik zelf ontwikkel werk op (Python/PHP).
Maar dat is off-topic, ik hoop gewoon dat Stadia eenzelfde soort verhaal gaat worden. Zeker qua aantal games ;-).
[ Voor 10% gewijzigd door DutchHammer op 05-06-2020 12:21 ]
Ik zou er ook wel 1 willen puur voor Stadia onderweg/remote!
Mocht je ooit iets voor je ouders, oma, niet-tweaker buurman nodig hebben, adviseer ze een chromebook. Simpel en veilig en doet alles wat ze willen. Ik weet zelf al nauwelijks meer hoe ik Windows veilig moet houden, zoveel zooi zit er in. Maar steeds meer gaat naar het web en dat kunnen Chromebooks fantastisch. Zit meestal ook nog een touchscreen bij, dus ook voor de Wim Kok's van deze wereld mogelijk om de muis tegen het scherm aan te houdenJDFS schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:20:
@DutchHammer ah, onderwijs was bij mij even niet in scope. Ik studeer nog in deeltijd WO en ik zie alleen maar MacBooks (incluis die van mij). Op de middelbare school geloof ik best dat die krengen wat vaker gemeengoed zijn.
Volgens mij komt er binnenkort een hele mooie van Lenovo uit, de Lenovo Chromebook Duet.JDFS schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:20:
@DutchHammer ah, onderwijs was bij mij even niet in scope. Ik studeer nog in deeltijd WO en ik zie alleen maar MacBooks (incluis die van mij). Op de middelbare school geloof ik best dat die krengen wat vaker gemeengoed zijn.
https://www.theverge.com/...hromebook-chrome-os-price
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
/▌
Zou leuk zijn eens met dezelfde teamgenoot te spelen. En mij wat tips te geven.
Speel wel via laptop ipv Chromecast, vind de bediening via de laptop en muis iets handiger dan via de controller.
Ik speelde hiervoor op de pixel telefoon en laptop via wifi. Dat is het stiekem toch net niet, het werkt maar soms de wifi lag of het klein scherm. Het speelde voelde als een lauw biertje bij je schoonmoeder. Toch wel trek maar jammer.
Nu de Chromecast ultra op ethernet aangesloten en in combinatie met 4k tv en de controller is het gevoel als het binnenkomen bij een geweldige kroeg met met leuke mensen en een fijne sfeer. Het klopt het past, top!
Dank je wel stadia! Destiny 2 ziet er insane uit. De kids spelen het verhuis spel en de lol is te beleven.
We hebben ook een switch en een oude game pc, verder nooit een PlayStation of Xbox gehad dus voor mij zijn de graphics ge-wel-dig!!!!
Ik ga de kroeg weer bezoeken, groetjes!
Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek
Nou... op het laatste moment hadden we besloten om de controller ook hier wasabi te noemen.Raindeer schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:55:
Voor de Nederlandse taal puristen onder ons, weet wel dat de groene controller in Nederland niet wasabi-groen is, maar dat de correcte vertaling hiervoor KLAVERGROEN is.
Ik betwijfel in hoeverre de steekproeven van @Marzman en @JDFS ook zijn. In mijn omgeving zijn Chromebooks juist wel gemeengoed. En helemaal sinds de coronacrisis met thuiswerken en thuisstudie heeft de verkoop volgens mij een flinke vlucht genomen.DutchHammer schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:21:
@Marzman en @JDFS echt gemeengoed zijn de Chromebooks mogelijk nog niet, maar in het onderwijs is het een daverend succes en begint de consument ze ook te kopen.
Hoe dan ook ze zijn een veel groter succes in vergelijking met wat de criticasters wisten te melden op het moment dat ze op de markt kwamen.
Inmiddels kan je er ook bijna alles mee wat een normale gebruiker doet (word/docs, netflixen, mailen, browsen, android apps draaien. En door de toevoeging van Linux doe ik zelf ontwikkel werk op (Python/PHP).
Maar dat is off-topic, ik hoop gewoon dat Stadia eenzelfde soort verhaal gaat worden. Zeker qua aantal games ;-).
Volgens mij hebben ze vrij lang "klavergroen" geheten in de store. Vond dat zelf wat teleurstellend, maar gelukkig is het nu gewoon Wasabi.rachidfinge schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 10:08:
[...]
Nou... op het laatste moment hadden we besloten om de controller ook hier wasabi te noemen.Blijkbaar is er één eigenwijze string in de Google Store, dus thanks voor het opmerken.
Dat brengt mij meteen bij de vraag: Hoe lang is de levertijd van een controller hier ongeveer? Ik las op Reddit dat iemand in het VK begin van de middag een controller had besteld en die de volgende ochtend al met de post kreeg. Ik sta nu op het punt om een tweede controller aan te schaffen.
Ik had die van mij twee dagen na bestellen in huis.KlaasjeNL schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 10:58:
[...])
Dat brengt mij meteen bij de vraag: Hoe lang is de levertijd van een controller hier ongeveer? Ik las op Reddit dat iemand in het VK begin van de middag een controller had besteld en die de volgende ochtend al met de post kreeg. Ik sta nu op het punt om een tweede controller aan te schaffen.
Ik heb weleens een video gezien maar dit is haast niet te doen. De lipjes die het bij elkaar houden zijn zo stug en sterk dat je, zonder de controller te beschadigen, niet ver gaat komen.Raindeer schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:19:
Ik heb een Founder's Edition met een rare klik,vandaar dat ik een nieuwe wasabi-groene gekregen heb van Google als compensatie. Nu had ik gedacht, als echte Tweaker, om, nadat ik de vervangende gekregen had, de originele open te doen en te fixen. Dat blijkt echt zwaar tegen te vallen. Ik vind geen filmpjes die uitleggen hoe je het apparaat open krijgt zonder bruut geweld. Heeft iemand tips hoe dat zou kunnen?
Gevonden: https://www.google.com/se...ient=mobile-gws-wiz-serp#
[ Voor 19% gewijzigd door RaijRaij op 06-06-2020 14:50 ]
Afgelopen weken verschillende platformen uitgeprobeerd.
Xbox one X, Geforce NOW, Stadia, Project Xcloud, en voor mij voelt Stadia het beste aan.
Wel baal ik een beetje, om twee dingen.
1. Ik kan geen controller/chromecast kopen, want je hebt perse creditcard nodig (paypal werkt niet in store, wel weer met abonnement...)
2. Ik heb een 4K tv met HDR, en Smart functies op 4K, dus Chromecast ultra is eigenlijk een onnodige extra, buiten het streamen om.
Ik heb alles geprobeerd op een Samsung S10e met Xbox controller.
Nu maar hopen dat ik ooit die set kan kopen zonder CC.
Dat was eerst ook mijn gedachte, echter werkt de bediening van een Chromecast vanaf mijn telefoon, een Home of Nest Mini en vanaf de Nest Hub een stuk beter dan het smart gedeelte op mijn Sony Android TV.Zhankou schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 19:42:
paypal werkt niet in store, wel weer met abonnement...)
2. Ik heb een 4K tv met HDR, en Smart functies op 4K, dus Chromecast ultra is eigenlijk een onnodige extra, buiten het streamen om.
Wilde ik eerder bijvoorbeeld een film in Netflix starten vanaf mijn telefoon, dan weigerde de tv regelmatig omdat die nog stond ingesteld op het kids-profiel, waardoor ik alsnog genoodzaakt was om de afstandsbediening te pakken.
En ik kan nu de tv aan- en uitzetten met stemcommando's, wat bij Android TV niet werkt.
Ik gebruik het smart-gedeelte van mijn tv ook nog steeds en zie dan CCU dan ook meer als een welkome aanvulling dan als een vervanging.
Playstation 5
Want iemand wil de stadia voor me kopen,heb zelf geen cc, niet dat ik straks zijn google account nodig heb.
[ Voor 65% gewijzigd door Amaze86 op 06-06-2020 22:20 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Het kan, maar ik zou het niet doen. Dan kun je beter gewoon een creditcard aanvragen (of een debetcard als je dat niet wilt).Zhankou schreef op zondag 7 juni 2020 @ 07:40:
Je kan wel Paypal gebruiken voor subscription. Beetje met een omweg, maar het werkt wel !! Dus daar heb je geen creditcard voor nodig. In je Google payprofiel, voeg je paypal toe, daarna kun je via de app abonnement aan- en uitzetten.
Als ik paypal gebruik voor een subscription moet die gekoppeld zitten aan een creditcard of bankrekening en dat zou ik niet doen (zeker dat laatste niet), want de beveiliging van je bank verlaag je naar het niveau van Paypal (ok, die hebben tegenwoordig ook 2stapsauthenticatie) en hun partners (bijvoorbeeld). Ik gebruik gewoon een creditcard en als ik Paypal gebruik zet ik daar eerst handmatig geld op (maar dat kan niet voor abonnementen).
[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 07-06-2020 07:51 ]
/▌
Ik speel op een Zenbook met Core m3 via de Chromebrowser.
[ Voor 4% gewijzigd door nightraver23 op 07-06-2020 16:51 ]
Lager dan 720p zonder hdr kun je het niet instellen.
Op mijn laptop is de snelheid ook niet hoog genoeg (die heeft een brakke wifichip, dan wordt het beeld troebel en kan ik teksten niet meer lezen). NIet alleen bij Stadia, maar ook met Gforce Now en Parsec.
[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 07-06-2020 17:04 ]
/▌
Speed test van Google gedaan??
https://projectstream.google.com/speedtest
Stadia gebruikt normaliter 35mbps dus dat werkt niet. Maar, dit kun je fixen door in de mobiele app de performance naar beneden te zetten... Oftwel je krijgt niet de volledige kwaliteit en misschien ook niet 60fps, maar ja, dat is het gevolg van je keuze.nightraver23 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 16:48:
Iemand tips om de performance te verbeteren op minder snelle internetverbindingen? Ik ben vorige week van een 200 mbit verbinding naar een 30mbit down/20mbit up overgestapt. Ik merk geen verschil met Netflix/browsen/... Enkel Stadia levert problemen op, het is wel speelbaar, maar niet echt vloeiend beeld meer. Ik heb HDR uitgeschakeld en 720p ingeschakeld, maar dit levert geen verschil op met de hoogste instellingen. Ik heb ergens gelezen dat 10mbit het minimum is, dus zou 30mbit toch voldoende moeten zijn. Volgens speedtest haal ik ook effectief 30/20 mbit... Ik speel volledig met dezelfde hardware, enkel de internetprovider is gewijzigd...
Ik speel op een Zenbook met Core m3 via de Chromebrowser.
Top, bedankt! Wel apart dat soms heel vaak die foutmelding komt en bij andere keren helemaal niet.bakkerjangert schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:20:
[...]
Heb ik ook wel eens als ik via mijn telefoon in desktop mode speel. Meestal helpt het om het Stadia menu met de Stadia knop te openen en weer te sluiten.
De Stadia knop even aan/uit werkt goed.
Nooit gedacht dat Farming Simulator 19 zo verslavend kan zijn. Net opnieuw begonnen met suikerriet, wat een klus!
Stadia gebruikt alleen 35 mbit bij de hoogste instellingen (4k/60/HDR). Het absolute minimum dat je nodig hebt is 10 mbit.Raindeer schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:05:
[...]
Stadia gebruikt normaliter 35mbps dus dat werkt niet.
Ik zou je aanraden om "Tot 1080p" in te stellen, omdat je anders mogelijk het scenario krijgt dat Stadia minder bandbreedte gebruikt dan je beschikbaar hebt, wat ook tot beperkte beeldkwaliteit kan leiden.
[ Voor 16% gewijzigd door rachidfinge op 08-06-2020 10:30 . Reden: Verwarrende suggestie verwijderd ]
Geen idee, maar ik zal het navragen.Stylze schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 21:47:
Ja vindt dat wel raar zijn genoeg mensen die gaan creditcard of iets dergelijks hebben, zorg in ieder geval voor iDEAL optie om de premier editie te kopen, @rachidfinge enig idee waarom dat er nog niet is? Zijn toch weer extra users die stadia misloopt hierdoor.
Herken het wel, speelde met oude Asus Laptop en de wifi chipset ondersteund alleen 2.4 GHz, en via wifi max 45 mbit, als ik te ver weg ga zitten en het zakt naar 20 mbit, dan heb ik echt te weinig.nightraver23 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 21:39:
Met utp hetzelfde probleem. 30mbit lijkt niet voldoende te zijn voor Stadia...
Tussen de 30 en 40 is nog goed te doen.
Kan het zijn dat jij een nieuwere versie van de site krijgt voorgeschoteld? Ik wordt bij de settings op de website nog, zoals altijd, doorverwezen naar de app.rachidfinge schreef op zondag 7 juni 2020 @ 23:37:
[...]
Check ook dat je de instellingen aanpast op desktop. Hier dus, bij Prestaties. Een tijd geleden stelde je dit in de app in voor al je schermen, maar dat is niet meer zo.
Dit zou wel echt een handige feature zijn trouwens, lijkt op het begin van de mogelijkheid om per scherm je voorkeur aan te geven.
Denk dat het nog wordt uitgerold.Tuktop schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:20:
[...]
Kan het zijn dat jij een nieuwere versie van de site krijgt voorgeschoteld? Ik wordt bij de settings op de website nog, zoals altijd, doorverwezen naar de app.
Boefje... ik zat ook al te kijken wat ik nou weer niet gesnapt had :-)
Toppie1
+ algehele ervaring is top, interface is smooth, games starten snel op
+ alle controllers ondersteunt, inclusief iconen van bijv. dualshock ingame
+ prijs, 10 euro is prima, zeker met maandelijks gratis games. Daarbij komt, ik zie het als een console op 'koop op afbetaling' met bijkomend voordeel dat Google in de komende jaren de hardware upgrade en ik straks geen Pro versie van bijv. de PS5 hoef te kopen. Al met al zal het elkaar niet veel maken. (Vergelijk het met PSN+, kost 5 euro per maand maar dan moet je ook nog een console kopoen)
+ Toekomst perspectief dat Google continu updates aan infra kan doorvoeren, geen idee of ze dat ook doen
- Games aanbod, de kwantiteit, maar met name games als Civilization, Anno en Cities Skylines zijn welkom. Het baart me ergens ook zorgen dat er voor de komende maanden niet super veel is aangekondigd, buiten wat EA spul.
- Geen VP9 codec support op MacOS en daardoor geen 4k, ligt aan koppigheid Apple
- Geen Apple TV app, zou mooi zijn. Nu moet ik een Chromecast aanschaffen
Kan het in ieder geval iedereen aanraden om te proberen. In mijn ogen is dit, voor de casual/mainstrem gamer, de toekomst.
...maar heb ik een nieuws artikel gemist? (lees: heb je een bron?)
Cyberpunk 2077 will be released on 17 September 2020 for the PC, Xbox One and PlayStation 4. By the end of the year the game will also make its debut on Google Stadia.
Study everything, You'll find something you can use
Wel erg makkelijk dat zodra de vrouw een programma beneden wil kijken, dat ik binnen een minuut boven verder kan spelen. Dat is fantastisch. Zit nu te twijfelen om RDR2 te kopen op Stadia of via Steam en spelen op m'n mid range game pc.
Je kunt RDR2 kopen op Stadia en 'm binnen 14 dagen maximaal 2 uur spelen; onder die voorwaarden mag je refunden!Hulkr_ schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:58:
Zojuist Gylt uitgespeeld als 1e game op Stadia. Ik ben blij verrast met hoe soepel het loopt. Ook GRID even geprobeerd en tot dusver geen stottering of andere rare dingen. Wel vraag ik mij af of mijn game PC niet betere graphics uit kan poepen maar ik bezit GRID niet dus kan slecht vergelijken.
Wel erg makkelijk dat zodra de vrouw een programma beneden wil kijken, dat ik binnen een minuut boven verder kan spelen. Dat is fantastisch. Zit nu te twijfelen om RDR2 te kopen op Stadia of via Steam en spelen op m'n mid range game pc.
Ja, je kan het twee uur proberen.Tuktop schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:19:
[...]
Je kunt RDR2 kopen op Stadia en 'm binnen 14 dagen maximaal 2 uur spelen; onder die voorwaarden mag je refunden!
Ik heb hem zelf ook (uitgespeeld), het is een topgame.
/▌
Maar goed daarvoor moet de libary van Stadia ook nog wel (flink) groeien. Hoop dat er ook flink wat kleinere/Indie games op komen.
Alle games passen nog steeds op een pagina, dus voor onontdekte pareltjes hoeven ze niet zo bang te zijnDutchHammer schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:44:
Wat ik nog wel een beetje mis zijn de reviews door anderen. Dat maakt Steam voor mij zo sterk, op die manier al vele pareltjes ontdekt aldaar.
Maar goed daarvoor moet de libary van Stadia ook nog wel (flink) groeien. Hoop dat er ook flink wat kleinere/Indie games op komen.
Als je veel Indie games hebt in Steam kun je ook Gforce Now proberen. Toevallig vanmorgen even op gespeeld, dat werkt net zo goed als Stadia. Alleen is het niet in een browser maar met software waarvoor je adminrechten moet hebben (jammer) en de maximale speelsessie is een uur in de gratis versie.
/▌
Dat moet helemaal prima lukken! Makkelijk zelfs.DonRoger schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:44:
Ik zit te kijken om de Stadia aan te schaffen voor bij de vriendin, zodat ik daar ook spelletjes kan spelen. Alleen vraag ik mij af of dat ook vloeiend kan. Ze heeft 100mbit/s, het is helaas ook niet mogelijk om hier een ethernetkabel te gebruiken. Denken jullie dat ik hier soepel m'n spelletjes op kan spelen? Of gaat het onspeelbaar worden dorp de lag?
Voor 4K in Chrome op de Mac installeer je de onofficiële plugin Stadia+.Ronwiel schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:14:
Eerste bevindingen:
..
- Geen VP9 codec support op MacOS en daardoor geen 4k, ligt aan koppigheid Apple
..
https://github.com/Mafrans/StadiaPlus/wiki
Je kunt Stadia Pro nog altijd twee maanden gratis uitproberen op een laptop of geschikt Android-toestel, dus dat is de beste manier om voor jouw specifieke situatie te ontdekken of Stadia goed zou werken.DonRoger schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:44:
Ze heeft 100mbit/s, het is helaas ook niet mogelijk om hier een ethernetkabel te gebruiken. Denken jullie dat ik hier soepel m'n spelletjes op kan spelen? Of gaat het onspeelbaar worden dorp de lag?
Zie hier: https://stadia.google.com/
Ik heb zelfs geld overgemaakt op een online CC pas, maar die kan maar tot 50 euro transacties doen, dus kan ik hem alsnog niet bestellen. Hier had ik echter zelf beter naar moeten kijken haha. Erg jammer, want ik zou wel graag een controller willen hebben.
Een Debetcard zal ook wel werken? Van N26 ofzo. Ik heb dat tijdelijk gehad en kon daar alles mee doen (maar opgezegd omdat het een duits rekeningnr was).Kaasdipje schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:48:
Ik vind het bijzonder jammer dat een controller alleen gekocht kan worden d.m.v. CreditCard. Ik maak geen gebruik van een CC en weet zo ook niemand waar ik dit bij zou kunnen vragen. Ik heb Paypal wel als aangegeven transactiemogelijkheid op Google Pay, maar daar wordt geen gebruik van gemaakt.
Ik heb zelfs geld overgemaakt op een online CC pas, maar die kan maar tot 50 euro transacties doen, dus kan ik hem alsnog niet bestellen. Hier had ik echter zelf beter naar moeten kijken haha. Erg jammer, want ik zou wel graag een controller willen hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 10-06-2020 12:21 ]
/▌
Thanks voor de suggestie! Duurt 2 dagen voordat het goedgekeurd is! Dat kan ik nog wel afwachtenMarzman schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:20:
[...]
Een Debetcard zal ook wel werken? Van N26 ofzo. Ik heb dat tijdelijk gehad en kon daar alles mee doen (maar opgezegd omdat het een duits rekeningnr was).
Revolut zou anders ook nog een optie zijn, die gebruik ik zelf.Kaasdipje schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:33:
[...]
Thanks voor de suggestie! Duurt 2 dagen voordat het goedgekeurd is! Dat kan ik nog wel afwachtenBedankt
Grappig, ik had gister exact hetzelfde maar dan met de Nest Wifi router die ik bij Google had besteld. Na te hebben gebeld met DHL bleek mijn pakket naar het verkeerde sorteercentrum te zijn gestuurd. Arnhem ipv Drachten. Kwam alsnog aan op de datum zoals in de Google Store stond. Ik hoop voor je dat dit hetzelfde is.DonRoger schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:38:
Nou ik heb Stadia Premiere gisteren besteld, en morgen zou ie moeten komen. Vanochtend kijk ik dus even op de track en trace, wat denk je? De status is PARCEL_MISSING... Fijn, zometeen contact zoeken met Google. Ik kijk er toch wel enorm naar uit, ik wil die Stadia wel eens uitproberen!
Dat is inderdaad erg toevallig, nu is het pakket bij mij ook 'gevonden', en deze komt vandaag gewoon aan.Hulkr_ schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:40:
[...]
Grappig, ik had gister exact hetzelfde maar dan met de Nest Wifi router die ik bij Google had besteld. Na te hebben gebeld met DHL bleek mijn pakket naar het verkeerde sorteercentrum te zijn gestuurd. Arnhem ipv Drachten. Kwam alsnog aan op de datum zoals in de Google Store stond. Ik hoop voor je dat dit hetzelfde is.
/▌
https://community.stadia....-game-you-want/ba-p/24303If you’re a current or new Stadia subscriber, or if you’ve ever been a Stadia Pro member, you’ll get $10 off your next game purchase.
You can now choose to play games on Stadia with any Android phone that can install the Stadia app, including phones that aren't currently on our list of officially supported phones. While this feature is still in development and not every phone will work perfectly, you can now try out Stadia and play your favorite games on more screens than ever before.
If you’d like to be part of this Experiment, visit the Stadia app, navigate to the Experiments tab in your Settings menu, and choose “Play on this device.”
Edit : ik zie nu wel dat ik 10 euro korting krijg op de volgende aankoop. Das mooi meegenomen
[ Voor 24% gewijzigd door madcon op 11-06-2020 19:09 ]
Stadia / PSN : whenheco
Ik speel 3 maanden probleemloos op mijn laptop via Wifi (5ghz). Werkt allemaal perfect.
Als ik de speedtest doe op https://projectstream.google.com/speedtest , dan is mijn verbinding ook zeer goed.
Wisselt uiteraard, maar zit steeds tussen de 85 MBps of 200 MBps.
Netflix etc .etc. werkt nog steeds goed, maar zodra ik een spel start op Stadia begint het vreselijk te stotteren?
Als het nou vanaf het begin zo is, dan snap ik het nog..maar speel dus al maanden probleemloos op deze manier..nu opeens niet?
ik blijf een hollander, snel zoeken dus. maar niks gevonden.. Ken Orpheus ook niet. Wat is het?Exocet schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 19:28:
Snel zoeken op Orpheus in de winkel, is te krijgen voor 0! euro.
Kennelijk een adventure van ubisoftThe_Woesh schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 19:34:
[...]
ik blijf een hollander, snel zoeken dus. maar niks gevonden.. Ken Orpheus ook niet. Wat is het?
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share
Ik heb hem ook niet, ben niet de enige zo te zien.Exocet schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 19:38:
[...]
Kennelijk een adventure van ubisoft
/▌
De game is nog niet uit... iemand heeft een foutje gemaaktMarzman schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 20:19:
[...]
Ik heb hem ook niet, ben niet de enige zo te zien.
Was een fout. Op reddit melden alleen mensen uit de US het. Niks gratis te halen dus.Exocet schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 19:38:
[...]
Kennelijk een adventure van ubisoft
De game is ook nog niet gereleassed.
https://www.reddit.com/r/...4sdl/problem_with_stadia/
geen issue met Get Packed
zelfde met red deadRaindeer schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 20:40:
AC: Odyssey doet het niet. Gechecked, ik heb hetzelfde probleem als deze redditor
https://www.reddit.com/r/...4sdl/problem_with_stadia/
geen issue met Get Packed
edit: nu niet meer
[ Voor 3% gewijzigd door burnedhardware op 11-06-2020 20:47 ]
[ Voor 14% gewijzigd door xabre16v op 11-06-2020 22:29 ]
Add me op Stadia: Gloogle
Ook op Android tablets soms?Pukson schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 22:38:
App sideloaden op Android TV en de experimentele optie aan en voila! Stadia op Android TV. Ohja alleen toch controls werkt om een game te selecteren. Muis deed het prima om dit te doen haha.
Heb het net geprobeerd op een Pixel C, maar Stadia zegt dat je toch beter een controller aansluit, maar de optie van touch controls krijg je ook, bij bvb Trials Rising.
Heb het met de touch controls gespeeld, maar dat is flink wennen.
Dus ja, ook op Android tablets lukt Stadia.
Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad
Misschien omdat er deze maand (nog?) Geen pro deals zijn.
Ik open net de App en ik kan inderdaad games spelen via de app incl touch controls. Gaat een wereld voor me open!!
[ Voor 48% gewijzigd door 12345j op 12-06-2020 00:39 ]
Interessant, van het weekend even testenPukson schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 22:38:
App sideloaden op Android TV en de experimentele optie aan en voila! Stadia op Android TV. Ohja alleen toch controls werkt om een game te selecteren. Muis deed het prima om dit te doen haha.
Welke Android TV heb je? Denk je dat een Mibox krachtig genoeg is?Pukson schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 22:38:
Op zich moet een toetsenbord en muis op een Android TV ook werken ja, maar als het goed werkt is een controller natuurlijk beter
/▌
Zelf getest op een mibox en Sony tv. Ging prima. Soms wat lag. Controller werkt gewoon! Alleen het selecteren van een game en het starten dien je een muis te hebben. Omdat die eigenlijk alleen met touch controls werktMarzman schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:23:
[...]
Welke Android TV heb je? Denk je dat een Mibox krachtig genoeg is?
Op zich moet een toetsenbord en muis op een Android TV ook werken ja, maar als het goed werkt is een controller natuurlijk beter
Add me op Stadia: Gloogle
Een airmouse werkt ook wel goed voor het selecteren in gewone Android apps, maar mijn remote met airmouse heeft een ingebouwde speaker waar Android TV dan naar overschakeld en dan komt al het geluid uit de remote
/▌
Je controller eerst ontkoppelen van de chromecast-tv?[b]Raindeer in "[Google Stadia] Algemene ervaringen topic"... Iemand een idee wat ik kan doen?
Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad
Hoe dan? ik heb namelijk hetzelfde probleemlukadad schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:48:
[...]
Je controller eerst ontkoppelen van de chromecast-tv?
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.
Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/
(Beschikbaar tot 31 december 2023)
Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
/f/image/RRwAA9ihf3pNzNYeVcDby0RP.png?f=fotoalbum_large)