Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:54
Tuktop schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 19:59:
[...]

Ik had geen performance problemen maar het schakelen is idd eenvoudig: long press Stadia knop, Unlink controller, controller weer aanzetten (dit kan beter: na unlinken zou de controller bijvoorbeeld voor 1 minuut in linking mode kunnen blijven alvorens uit te gaan), linking code van je nieuwe scherm intikken en klaar.
Hij kan dus niet gelinkt zijn met zowel de Chromecast als de laptop? Dan is een kabeltje sneller en laadt hij gelijk ook op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-10 09:06
kepler schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 21:25:
[...]

Hij kan dus niet gelinkt zijn met zowel de Chromecast als de laptop? Dan is een kabeltje sneller en laadt hij gelijk ook op :D
Nee, en ik kan er wel een aantal redenen voor verzinnen. Een kabeltje is amper sneller hoor, tenzij je 'm al klaar hebt liggen aan je PC. Het wisselen is echt zo gebeurd. Maar dat van dat tegelijk opladen is wel handig natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:54
Tuktop schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 21:43:
[...]

Nee, en ik kan er wel een aantal redenen voor verzinnen. Een kabeltje is amper sneller hoor, tenzij je 'm al klaar hebt liggen aan je PC. Het wisselen is echt zo gebeurd. Maar dat van dat tegelijk opladen is wel handig natuurlijk :)
Ja, in mijn geval ligt de kabel altijd bij de controller.

Maar hij is toch verbonden met 'internet' of er is blijkbaar toch een soort sync met het specifieke apparaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
kepler schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 21:54:
[...]

Ja, in mijn geval ligt de kabel altijd bij de controller.

Maar hij is toch verbonden met 'internet' of er is blijkbaar toch een soort sync met het specifieke apparaat?
Hij is idd direct verbonden met de Stadia server maar die moet wel weten waar de stream naartoe moet. En mbt het wisselen tussen schermen: je kunt tijdens een spelsessie of in een interface natuurlijk niet de linking code van het nieuwe scherm intikken, want dan voer je allemaal acties uit op de actieve sessie. Vandaar dat unlinken eerst nodig is, maar ik verwacht dat deze flow nog verbeterd gaat worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 12345j
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-01-2022
kepler schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 21:25:
[...]

Stadia knop lang ingedrukt houden bij inschakelen controller zodat hij ontkoppeld van de Chromecast. Dan kun je hem meteen gebruiken op de PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
12345j schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 22:29:
[...]

Stadia knop lang ingedrukt houden bij inschakelen controller zodat hij ontkoppeld van de Chromecast. Dan kun je hem meteen gebruiken op de PC
Oh chill, die kende ik nog niet! Wil er graag aan toevoegen dat 'lang ingedrukt houden bij inschakelen' in de praktijk betekent dat je de Stadia-knop ingedrukt moet blijven houden totdat deze voor de 2e keer trilt (gewoon inschakelen = 1x trillen).

Leuk detail trouwens dat je naast het favicon van de Stadia-tab in Chrome een controller-icoontje ziet als deze is gelinked.

Leuk ongerelateerd detail: er zijn nu ook game-aanbiedingen voor non-Pro members.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Ah kijk, Doom Eternal in de aanbieding!

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:00
De controller werkt nu inderdaad via Wifi met de browser versie! Werkt super en zelfs op mijn telefoon als ik die in desktop modus zet. Voor diegene die niet precies weten hoe, hier een korte handleiding:

- Ga naar stadia.com (in desktopmode voor niet ondersteunde telefoons) en log in
- Klik op het controller icoontje bovenin, als het goed is zie je nu een pairing code
- Koppel de controller; houdt de stadia knop langer ingedrukt, totdat de controller 2x trilt; dan gaat de controller in pairing mode en omzeilt de directe koppeling met CCU
- voer de pairing code in op de controller en gamen maar!

Ik heb zojuist even een kwartier FFXV geprobeerd en het werkt echt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Van de week ff pubg geprobeerd, maar het is officieel, daar ben ik te oud voor.

Heb nu toch al een poosje een console maar voor een snelle fps moet ik gewoon muis en toetsenbord hebben wil ik ook eens iemand raken. :)

En ik heb toch liever een spel met iig een beetje een verhaal, krijg hier een beetje een Groundhog day gevoel bij. :P

Draait overigens wel akelig soepel vraag me af hoe lang het duurt voor een streaming dienst (welke dan ook) een aanzienlijk beter beeldkwaliteit kan produceren tegen een hogere fps dan een pc.

En ben nog steeds niet "gewend" aan het nu kopen en direct spelen ipv eerst downloaden. Blijft raar. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Flagg op 06-05-2020 09:23 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-10 13:50
Flagg schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:17:
Van de week ff pubg geprobeerd, maar het is officieel, daar ben ik te oud voor.
Ik had hetzelfde. En dan al die kleding etc. die je kunt kopen. Ik snap het ook gewoon niet. Waarom 10 euro uitgeven aan een outfit die echt helemaal niks met de gameplay doet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
The_Woesh schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 18:23:
Dat kan inderdaad op de laptop. Maar weer niet op de CCU. We komen er wel uit hoor. Ik wilde graag de ervaring weten alvorens ik iedereen vraag het spel aan te schaffen en de instructies doorsturen.

Vergeleken met de kroeg is 10€ niet veel, maar als we daarnaast nog een uur bezig zijn om oplossingen op laptop only of CCU + telefoon of CCU met laptop dan wordt de lol snel minder.
Je hebt de geld-terug-policy hè. Dus even met z'n tweeën nu alvast aanschaffen en checken of het doet wat je wilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:45
barrymossel schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:12:
[...]

Ik had hetzelfde. En dan al die kleding etc. die je kunt kopen. Ik snap het ook gewoon niet. Waarom 10 euro uitgeven aan een outfit die echt helemaal niks met de gameplay doet. 8)7
Mja dat is gewoon het verdienmodel van veel games tegenwoordig en een kant van de digitalisering. Wij wouden vroeger zelf de vetste broeken hebben, de jongere generaties van nu willen liever dat hun digitale poppetje in de coolste outfits rondlopen. :)

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Stylze schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:34:
[...]

Mja dat is gewoon het verdienmodel van veel games tegenwoordig en een kant van de digitalisering. Wij wouden vroeger zelf de vetste broeken hebben, de jongere generaties van nu willen liever dat hun digitale poppetje in de coolste outfits rondlopen. :)
10 euro noem ik ook niet echt een micropayment meer.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
Marzman schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:36:
[...]

10 euro noem ik ook niet echt een micropayment meer.
Nee zou het er zelf ook zeker niet voor over hebben, maar veel mensen blijkbaar wel als je bijv naar fortnite kijkt. En zolang het spelers geen voordeel geeft op andere is het prima toch vragen wat de gek er voor geeft.

Playstation 5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bakkerjangert
Vandaag heb ik Monopoly gekocht (in de aanbieding voor een tientje als je pro hebt). Voor diegene die twijfelen, het is super en de game heeft zelfs de Nederlandse taal inclusief bord met originele Nederlandse straatnamen. Jeugdsentiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
bakkerjangert schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:56:
Vandaag heb ik Monopoly gekocht (in de aanbieding voor een tientje als je pro hebt). Voor diegene die twijfelen, het is super en de game heeft zelfs de Nederlandse taal inclusief bord met originele Nederlandse straatnamen. Jeugdsentiment.
Weet jij ook Monopoly ook met z'n tweeën lokaal op 1 scherm (splitscreen?) kan spelen met 2 controllers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
xabre16v schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:46:
[...]

Weet jij ook Monopoly ook met z'n tweeën lokaal op 1 scherm (splitscreen?) kan spelen met 2 controllers?
Waarom zou dat splitscreen moeten? Het is toch turn-based?

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:49
[...]

new_guy schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:10:
[...]

Je kunt het lokaal spelen.
Meerdere mensen met 1 controller.
Of meerdere mensen met elk een eigen controller.
Je kunt ook met bots spelen, zowel alleen als met meerdere mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Marzman schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:51:
[...]

Waarom zou dat splitscreen moeten? Het is toch turn-based?
Dat is natuurlijk zo, niet bij nagedacht. Ben alleen nog benieuwd of je met 2 controllers kan spelen op 1 scherm. (zodat je in de huiskamer niet steeds de controller hoeft door te geven)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
xabre16v schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:53:
[...]

Dat is natuurlijk zo, niet bij nagedacht. Ben alleen nog benieuwd of je met 2 controllers kan spelen op 1 scherm. (zodat je in de huiskamer niet steeds de controller hoeft door te geven)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l8mTUptfp9zpXTDCnL_pZ7miicY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tsO2HlabvVvIhrKg7DkSjFhM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Super bedankt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakkerjangert
[...]

Ja dat kan. Als je nieuw spel aanmaakt kun je kiezen of iedereen (2-6 spelers) een aparte controller wil gebruiken of dat je er één wil gebruiken die doorgegeven wordt. Geen split screen overigens, je ziet gewoon alles van alle spelers op een vol scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-10 18:17
barrymossel schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:12:
[...]

Je hebt de geld-terug-policy hè. Dus even met z'n tweeën nu alvast aanschaffen en checken of het doet wat je wilt...
Klopt. Ik had al antwoord op mijn vraag. Party chat werkt dus altijd over de game heen.

https://support.google.com/stadia/answer/9609774?hl=en

We gaan het komend weekend met zn zessen proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door The_Woesh op 06-05-2020 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zijn de bots een beetje goed? Ik vind het wel een leuk spel maar speel wel liever tegen bots, mits er een beetje fatsoenlijke AI achter zit.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
Ik heb mijn eerste game, tegen een bot, in elk geval verloren. :'( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
goed om te horen :D

Zal vanmiddag eens kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-10 22:39
Flagg schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:17:

Draait overigens wel akelig soepel vraag me af hoe lang het duurt voor een streaming dienst (welke dan ook) een aanzienlijk beter beeldkwaliteit kan produceren tegen een hogere fps dan een pc.
Ik zou niet zozeer kijken naar FPS/pixels/HD etc maar mee naar gebruiksgemak en game innovatie. De voordelen van cloud zijn:
- Je hoeft geen apparaat van een paar kilo mee te slepen. In principe kun je overal gamen.
- Game developers kunnen buiten de ene CPU/GPU combi gaan werken en overgaan naar cluster, waardoor hele nieuwe games mogelijk worden.
- Cheaters krijgen bijna geen kans meer

Pixel-peepers snappen niets van gamen. Het gaat er niet om hoeveel pixels je kunt zien, maar wat die pixels overbrengen. Cloud biedt developers veel meer kansen om een overtuigend verhaal te vertellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Raindeer schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 12:26:
[...]

Ik zou niet zozeer kijken naar FPS/pixels/HD etc maar mee naar gebruiksgemak en game innovatie. De voordelen van cloud zijn:
- Je hoeft geen apparaat van een paar kilo mee te slepen. In principe kun je overal gamen.
- Game developers kunnen buiten de ene CPU/GPU combi gaan werken en overgaan naar cluster, waardoor hele nieuwe games mogelijk worden.
- Cheaters krijgen bijna geen kans meer

Pixel-peepers snappen niets van gamen. Het gaat er niet om hoeveel pixels je kunt zien, maar wat die pixels overbrengen. Cloud biedt developers veel meer kansen om een overtuigend verhaal te vertellen
Oh ja maakt mij ook niet uit, ik snap niks van mensen die dan een punt proberen te maken met de verschillen tussen pc/Xbox/PS dmv stilstaande beelden, en dan een klein gedeelte ingezoomd en dan laten zien dat het randje bij het ene platform ietsjes meer gedetailleerd/gekarteld is.

Cheaters hebben op de huidige consoles ook geen kans. Daarom heb ik absoluut geen behoefte aan de huidige cross platform hype. Tussen consoles prima, maar de pc liever niet, teveel cheaters en te grote verschillen in performance/besturing.

Wat ik het eigenlijk het leukste vind aan stadia is gewoon proberen of het werkt, iets met nieuwe techniek en nieuwsgierigheid en het gebrek aan laadtijden, het laatste kwam realiseerde ik mij pas toen ik stadia afsloot en weer terug ging naar de PS4, download en laadtijden voelden meteen als achterhaald en onnodig.

De ps5 zal de laadtijden trouwens ook wel minimaliseren als ik ze moet geloven. Maar het is nog maar de vraag of ik de ps5 ga aanschaffen, eens kijken hoe het aanbod van Stadia er tegen die tijd uitziet.

Koop nu ook al mijn spellen digitaal dus daar zie ik weinig verschillen.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Flagg schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 13:09:
[...]
Koop nu ook al mijn spellen digitaal dus daar zie ik weinig verschillen.
Behalve dat je ze op de PS5 ergens zult moeten opslaan/installeren :) 825GB lijkt veel (dat is volgens mij wat de PS5 gaat krijgen), maar tegen die tijd zijn, net als nu al, een beetje AAA+ spellen makkelijk 100+ GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:38
Als Stadia meteen samen met de nieuwe xbox en ps dezelfde multi platform titels aankondigd en ze gaan tijdens de release periode van de nieuwe consoles flink reclame maken dan zie ik nog veel veel gamers de overstap maken. En al helemaal als dankzij de corona de consoles slecht leverbaar zijn.

Om de nieuwste titels te spelen is stadia dan veruit het voordeligst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Zoals de kwaliteit nu is koop ik er nog wel een next gen bij. Neem RDR2... ik vind het prima spelen op Stadia. En ik speel het er ook meer dan op mijn Xbox One X. Maar.... grafisch gezien wint de X gewoon, en bij de series X zal dat helemaal het geval zijn. (heb ook op PC gespeeld, mooiste wat ik ooit gezien heb in een game.) Hoe fijn en handig ik Stadia ook vind, ik wil ook eye catchy spelen en gewoon echt genieten van uitzichten en dergelijke. Daarvoor moet ik nu nog niet in Stadia zijn.
Als stadia 2 wordt aangekondigd en geshowed voor de launch van next gen.... ja dan is de kans op puur Stadia wel groter. Maar dan moeten ze wel tegen dat niveau aan zitten. (ik heb er geen probleem mee als pro dan wat duurder wordt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Tuktop schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 13:24:
[...]

Behalve dat je ze op de PS5 ergens zult moeten opslaan/installeren :) 825GB lijkt veel (dat is volgens mij wat de PS5 gaat krijgen), maar tegen die tijd zijn, net als nu al, een beetje AAA+ spellen makkelijk 100+ GB.
Ik heb nu een 500gb PS4 die ik niet eens vol krijg. :) Speel hoogstens 1 of 2 spellen tegelijk en de rest verwijder ik meestal.

En ik geloof dat spellen niet heel veel groter hoeven te worden bij de ps5 als de doorvoer snelheid van de SSD zo hoog is. Heb er een keer iets van gelezen ergens dat ze niet zoveel verschillende texturepacks hoeven te hebben met verschillende resoluties, maar of dat daadwerkelijk zo is of wishfull thinking west ik niet. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Ik begin Stadia toch steeds leuker te vinden. In eerste instantie wilde ik gewoon met lage instapkosten de dikste games eens kunnen spelen. Nou dat ik met RDR2 prima gelukt. Maar daarna lag de controller toch een paar maandje te verstoffen. Wel een hoop games aangeschaft, maar de speeltijd was minimaal. Maar ik ben nu toch wel regelmatig Assassin's Creed aan het spelen. En dan gewoon een uurtje, of 2 (of 3-4-5 als m'n vrouw er niet is). Normaal alleen op de TV (want groot beeld dus beter te zien), maar sinds deze week ook wat vaker op mijn laptop (helaas op de werklaptop geblokkeerd) en sinds vandaag ook nog eens draadloos. Net even tussen twee videocalls voor werk een paar missies gespeeld. En straks slinger ik rond 3 uur even kort de Chromecast aan.

Het valt en staat wat mij betreft wel met de games, maar de techniek vind ik sowieso fantastisch. En gelukkig heb ik nog redelijk wat games die ik leuk genoeg vind om te spelen. Maar ik kijk wel uit naar Cyberpunk, Valhalla en Watch Dogs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tuktop schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 13:24:
[...]

AAA games zijn geen psueodoniem voor grote games, Fifa, fortnite, NBA, games die amper 50GB aantikken, natuurlijk zal je paar top titels hebben die over de 100 gaan, maar met beetje selectief gamen en een gigabit lijntje is dat natuurlijk nergens een probleem (buiten regulier opslag, enkel NG games moeten op de interne, oudere games kunnen prima extern).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
SinergyX schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 13:53:
[...]

AAA games zijn geen psueodoniem voor grote games, Fifa, fortnite, NBA, games die amper 50GB aantikken, natuurlijk zal je paar top titels hebben die over de 100 gaan, maar met beetje selectief gamen en een gigabit lijntje is dat natuurlijk nergens een probleem (buiten regulier opslag, enkel NG games moeten op de interne, oudere games kunnen prima extern).
Het is natuurlijk allemaal prima te overzien met 825GB SSD, zeker als je een erg snelle verbinding hebt, maar het feit blijft dat je er bij Stadia überhaupt niet over na hoeft te denken, games hoeft te verwijderen of (opnieuw) hoeft te installeren. Dat is hoe dan ook een voordeel tov lokale hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tuktop schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:23:
[...]

Het is natuurlijk allemaal prima te overzien met 825GB SSD, zeker als je een erg snelle verbinding hebt, maar het feit blijft dat je er bij Stadia überhaupt niet over na hoeft te denken, games hoeft te verwijderen of (opnieuw) hoeft te installeren. Dat is hoe dan ook een voordeel tov lokale hardware.
Voordelen en nadelen kan je over en weer blijven wegstrepen, na 50GB ben ik klaar en zit een stadia nog steeds met ~4GB per uur aan stream (tot ergens 15GB dacht ik voor 4k?), als het bandbreedte is zit je met 4 uur al richting een breekpunt.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
SinergyX schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:28:
[...]

Voordelen en nadelen kan je over en weer blijven wegstrepen, na 50GB ben ik klaar en zit een stadia nog steeds met ~4GB per uur aan stream (tot ergens 15GB dacht ik voor 4k?), als het bandbreedte is zit je met 4 uur al richting een breekpunt.
Het gaat me niet zozeer om de hoeveelheid data, daar heb ik me nog nooit zorgen om gemaakt. Meer om het feit dat je nooit, never ever, hoeft na te denken over de opslag van je games bij Stadia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tuktop schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:30:
[...]

Het gaat me niet zozeer om de hoeveelheid data, daar heb ik me nog nooit zorgen om gemaakt. Meer om het feit dat je nooit, never ever, hoeft na te denken over de opslag van je games bij Stadia.
Ik maak me ook werkelijk nooit zorgen, opties->deinstall, klaar, weinig zorgen heb ik daar in de afgelopen jaren mee gehad. En daar gaat het ook niet om, het is geen wedstrijdje de 'ander' af te strepen als flut of juist superieur, kan prima naast elkaar bestaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tuktop
SinergyX schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:35:
[...]

Ik maak me ook werkelijk nooit zorgen, opties->deinstall, klaar, weinig zorgen heb ik daar in de afgelopen jaren mee gehad. En daar gaat het ook niet om, het is geen wedstrijdje de 'ander' af te strepen als flut of juist superieur, kan prima naast elkaar bestaan.
Ik hou maar op met deze discussie want het gaat nergens over, hehe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakkerjangert
Er zijn weer 4 nieuwe games aangekondigd voor Stadia:

Jotun: Valhalla edition in mei
Sundered: Eldritch edition in mei
Chorus in 2021
Dirt 5 in early 2021

Dirt 5 heeft een latere release dan op de overige current en next gen consoles helaas, welke voor oktober dit jaar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
SinergyX schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:35:
[...]

Feit blijft dat wanneer je wilt gamen en je 50GB moet downloaden, je moet wachten. In de huidige maatschappij is een groot deel van de bevolking zéér ongeduldig (waaronder ikzelf) en baalt dan. En dat is bij Stadia niet nodig! Zijn vast weer andere frustraties, maar op dit vlak is streamen dus superieur! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-10 16:29

Sagat

Is pappa x2!

barrymossel schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 09:21:
[...]

Feit blijft dat wanneer je wilt gamen en je 50GB moet downloaden, je moet wachten. In de huidige maatschappij is een groot deel van de bevolking zéér ongeduldig (waaronder ikzelf) en baalt dan. En dat is bij Stadia niet nodig! Zijn vast weer andere frustraties, maar op dit vlak is streamen dus superieur! :)
Het is ontegenzeggelijk een voordeel. Maar met remote installals en pre loaden hoeft het niet een heel erg groot nadeel te zijn voor de current en straks next gen 'klassieke' gamers.

Verder heb je idd mensen als flag die idd maar 1-2 games geinstalleerd hebben staan, en dus ook niet tegen ruimte gebrek aanlopen.
Als ik het goed heb kan je op zowel ps5 als xsx de interne hd ruimte uitbreiden dus als je wel een digitale packrat bent ( zoals ikzelf :w ) dan heb je ook hier opties.

Maar idd, het is gewoon zeker een voordeel dat dit out of the box werkt, dat ben ik 100% met je eens.

En ik verwacht dat net als met spotify en netflix, de grote meute straks ook op streaming zal gamen, maar binnen 1-2-5 of 10 jaar? dat is afwachten. Maar mijn persoonlijk gok is dat het toch zeker wel een jaar of 5 zal duren.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-10 20:20
Nu Stadia enige tijd kan worden gebruikt ga ik dit eens hier aankaarten;
Ik ervaar soms momenten met packetloss, zichtbaar binnen Stadia+ addon. Op die momenten doet ook het beeld en geluid raar.
Er zit geen verschil tussen gebruik via 1Gbit ethernet of 5Ghz WiFi. Ik heb een nieuwe splitter en coax naar het modem, ook ziggo ziet geen vreemde waarden in het signaal.
Heeft iemand een geniaal idee hoe ik kan bepalen waar dit probleem vandaan komt? Ik begin bijna te denken dat dit zich buiten mijn eigen netwerk afspeelt. Maar ik kan het nog niet verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Purejet schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 19:44:
Nu Stadia enige tijd kan worden gebruikt ga ik dit eens hier aankaarten;
Ik ervaar soms momenten met packetloss, zichtbaar binnen Stadia+ addon. Op die momenten doet ook het beeld en geluid raar.
Er zit geen verschil tussen gebruik via 1Gbit ethernet of 5Ghz WiFi. Ik heb een nieuwe splitter en coax naar het modem, ook ziggo ziet geen vreemde waarden in het signaal.
Heeft iemand een geniaal idee hoe ik kan bepalen waar dit probleem vandaan komt? Ik begin bijna te denken dat dit zich buiten mijn eigen netwerk afspeelt. Maar ik kan het nog niet verklaren.
Ik heb het net ook gehad denk ik. Een soort packetloss, maar het was niet de kwaliteit die het minder werd maar de besturing. Mijn personage in RDR2 ging rechtdoor en nog vreemder, een ander ingame personage ging ook rechtdoor in een bocht (niet door mij, uit zichzelf) en viel met zijn paard over een steen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:44
Ik heb een algemene vraag. gebruiken jullie een headset op Stadia en zoja, hoe? Is dit via bluetooth aangesloten op de tv/ computer/mobiel of aangesloten via de controller?

[ Voor 3% gewijzigd door blueman85 op 09-05-2020 11:35 ]

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• new_guy
Aangesloten op de controller middels 3,5mm jack. Of aangesloten op mijn laptop middels USB.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• barrymossel
Waarom The Claw als je een 3D printer hebt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tp6GOz03CbBX7DmDmubZ97uc0Zc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tvlXyRUlvSm0aabyccOC4IdC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uqt5B3x0bbW_atkL3gWzt_KtmSY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uTG3ZrebmTATYCwQlHpyf6kW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_sdeKVDaFEqdnAixwdKqTCiVUKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7GMgkQts9ZgkyLMyCI66Hhan.jpg?f=fotoalbum_large

Ik moet wel eerlijk toegeven dat m'n ogen te slecht zijn om op zo'n klein scherm fatsoenlijk te kunnen gamen. Back to the Chromecast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:47
Hoe is Assassin's Creed? Alleen deel 1 gespeeld maar die was zo vreselijk eentonig deel 2 wel erg mee vermaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Amdwarrior schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 14:05:
Hoe is Assassin's Creed? Alleen deel 1 gespeeld maar die was zo vreselijk eentonig deel 2 wel erg mee vermaakt
Ik vermaak me wel. Geen RDR2 en momenteel wel veel van hetzelfde, maar speelt erg lekker weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Hij is in de aanbieding nu, dus ook maar gekocht. Maar ik heb echt nog geen idee wat nou het idee is van het spel. :D Binnenkort maar eens wat websites erover zoeken.

Dacht dat het een soort RDR/GTA was maar dan in het verleden, maar het is echt totaal wat anders dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

Wom

Was deze middag nieuwe laptop aan het installeren en vond het wel mooi moment om gebruik te maken van de twee maanden trial. Xbox controller aangesloten en gestart met Destiny 2. Begon prima en was snel aan het gamen, maar merkte dat gaandeweg ik meer last kreeg van lag. Puur iets lokaals of hadden meer mensen dit vanmiddag?

Net even een test gedaan en haal netjes 200Mbit over dezelfde connectie. Xbox was via USB aangesloten op de laptop. Zal later dit weekend nog wel eens een poging wagen :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Amdwarrior schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 14:05:
Ik vond er echt geen donder aan, zonde van m'n geld. Had verwacht dat het net zo leuk zou zijn als RDR2 maar het viel mij tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
Wom schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 16:23:
Was deze middag nieuwe laptop aan het installeren en vond het wel mooi moment om gebruik te maken van de twee maanden trial. Xbox controller aangesloten en gestart met Destiny 2. Begon prima en was snel aan het gamen, maar merkte dat gaandeweg ik meer last kreeg van lag. Puur iets lokaals of hadden meer mensen dit vanmiddag?

Net even een test gedaan en haal netjes 200Mbit over dezelfde connectie. Xbox was via USB aangesloten op de laptop. Zal later dit weekend nog wel eens een poging wagen :)
Ik heb eigenlijk altijd lokaal een oorzaak gevonden als het met Stadia even wat minder ging. Geloof niet dat het is voorgekomen dat er service-breed echt wat aan de hand was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
ArthurMorgan schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 15:04:
Hij is in de aanbieding nu, dus ook maar gekocht. Maar ik heb echt nog geen idee wat nou het idee is van het spel. :D Binnenkort maar eens wat websites erover zoeken.

Dacht dat het een soort RDR/GTA was maar dan in het verleden, maar het is echt totaal wat anders dus.
Nou, totaal wat anders? In principe een open world game met veel (side) missies en met name de focus op vechten, verzamelen en een leuk verhaal. Lijkt aardig veel op RDR of GTA, niet?

Gameplay is wat anders ja (veel klimmen en bepaalde manier van vechten) maar het idee is wel grotendeels hetzelfde...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

Wom

Tuktop schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 17:45:
[...]

Ik heb eigenlijk altijd lokaal een oorzaak gevonden als het met Stadia even wat minder ging. Geloof niet dat het is voorgekomen dat er service-breed echt wat aan de hand was.
Heb vanavond nogmaals getest met Destiny 2 en Grid, beide draaide soepel. Zou wel eens een update van Xbox-game kunnen zijn die binnengehaald werd oid vorige keer. Nu mooi wat vijanden in Grid kunnen maken :+

Ben beetje aan het vergelijken met xCloud en hoe de performantie bij beiden is.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rachidfinge
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-08 21:46
Kleinigheidje: iedereen die vóór 3 april Doom Eternal heeft gekocht, krijgt vandaag een klassieker cadeau: DOOM 64! :D O+

Check je mail voor de redeemcode. Los kopen kan ook voor €4,99.

[YouTube: DOOM 64 PEGI ENGLISH]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jan rademaar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-10 22:10
NBA 2K20 voor 3 euro, heeft iemand deze al gekocht?
Ik ga er van uit dat het de hele game is, waar zit het addertje onder het gras?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Heb hem gekocht, ben benieuwd wat ze ermee gaan doen :D

nu eens opstarten en kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-10 18:17
Wellicht een prijs fout, maar dat ze het nu nog niet opgelost hebben kan ook wijzen op een reclame stunt. Base is nu +/- een maand beschikbaar dus tijd om wee het nieuws te halen. Het lijkt erop dat google vooral op mond op mond reclame inzet.(op basis van eigen ervaring)

Edit: ik vergeet helemaal wat ik echt kwam vragen: hoe zijn de ervaringen icm met 32:10 monitor? Werkt dat goed? Iemand ook met een CCU getest?
Ik overweeg thuis een upgrade als mijn werk monitor straks terug naar kantoor moet.

[ Voor 29% gewijzigd door The_Woesh op 12-05-2020 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
jan rademaar schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 20:10:
NBA 2K20 voor 3 euro, heeft iemand deze al gekocht?
Ik ga er van uit dat het de hele game is, waar zit het addertje onder het gras?
Thanks! Voor €3 wil ik wel een NBA game proberen :D

"Update 12:00pm: Google Stadia has reached out to confirm that the discount noted below is not a pricing mistake. Instead, Stadia players in the EU and UK are simply being given a much steeper discount than their American counterparts."

[ Voor 28% gewijzigd door Peter_Aragorn op 12-05-2020 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
rachidfinge schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 19:05:
Kleinigheidje: iedereen die vóór 3 april Doom Eternal heeft gekocht, krijgt vandaag een klassieker cadeau: DOOM 64! :D O+

Netjes! Ik heb hem later gekocht, maar toch! Netjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
3 euro ook maar nba gehaald haha wat een koopje!

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-10 21:35
Stylze schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:44:
3 euro ook maar nba gehaald haha wat een koopje!
Same here, voor drie euro is één avond plezier al voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow84
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-10 16:08
Heb de gratis trial gestart van de week en het werkt bedraad wel goed. Wat ik vandaag geprobeerd had was om op de pc met de vr headset op Destiny 2 met virtual desktop te spelen. Dat was me lokaal nooit gelukt om te draaien. Draaide als een zonnetje. Leuke techniek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-01 16:42
Koopje dat NBA. Je bent wel even bezig om dat spel onder de knie te krijgen.

psn: t-zakje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Taarmen schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 22:09:
[...]

Voor drie euro zou ik hem zelfs van harte helemaal niet spelen. Gewoon voor de heb.

Sterker nog, ik heb hem voor 25 euro gekocht. Maar zonder training modus o.i.d. krijg ik het niet gespeeld. Snap de ballen van de regels en controls. En vind het zo ook best saai. Heb hem toch maar gehouden voor de sier... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Ik heb hem ook gekocht (puur vanwege de prijs ook eigenlijk want het lijkt me niet my kind of game en dan heb ik nog wat spellen als Pro stopt.

[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 13-05-2020 08:43 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-10 11:31
Ik zit nu nog in mijn 2 maand gratis Pro periode. Als deze periode straks afgelopen is en ik dit niet verleng zou ik dan nog steeds NBA kunnen spelen of heb je daar een actief Pro abonnement voor nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:49
Als je een "Pro" aanbieding koopt (dus niet een gratis game claimt) dan is die gewoon weg gekocht, oftewel: die kun je ook na het verlopen van je Pro gewoon blijven spelen met Stadia Base.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-10 22:39
rachidfinge schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 19:05:

Ja maar, hij loopt niet helemaal op 60fps met 4K resolutie. Je ziet dat de graphics wat blokkeriger zijn dan op mijn PC en de edges wat teveel gesmoothed... En ik heb een analyse gedaan en de latency was misschien een 15ms hoger dan lokaal gespeeld, alhoewel ik via een brakke wifi speel achter een gare kabelmodem uit het jaar kruik.. Mijn Pentium deed dit beter etc. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
The Crew 2 is ook in de aanbieding, gekocht en toen weer geannuleerd omdat ze voor 3 euro meer ook een completere versie hadden. Het leek me wel een tof spel. Een stukje geprobeerd het is wel heel Arcade, ik weet ook niet of ik het nog een keer kan annuleren maar ik ga het ook eerst proberen. Het idee vind ik namelijk wel heel tof klinken met races door America met verschillende voertuigen.

[ Voor 45% gewijzigd door Marzman op 13-05-2020 20:20 ]

/▌

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rachidfinge
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-08 21:46
Raindeer schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:24:
[...]

Ja maar, hij loopt niet helemaal op 60fps met 4K resolutie. Je ziet dat de graphics wat blokkeriger zijn dan op mijn PC en de edges wat teveel gesmoothed... En ik heb een analyse gedaan en de latency was misschien een 15ms hoger dan lokaal gespeeld, alhoewel ik via een brakke wifi speel achter een gare kabelmodem uit het jaar kruik.. Mijn Pentium deed dit beter etc. }:O
Wacht maar tot we Voodoo2 van 3dfx uitrollen in het datacenter!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Taarmen schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 22:09:
[...]

Het is ook op de Xbox en Playstation heel goedkoop schijnbaar (Playstation iets duurder met 7 euro) in Europa. Misschien proberen ze op deze manier wat meer fans voor de NBA in Europa te krijgen.
https://press-start.com.a...heap-on-ps4-and-xbox-one/

Ze zullen niet op alle platforms een prijsfout gemaakt hebben :)

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rcire
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-01 09:03
rachidfinge schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 00:07:
[...]

Wacht maar tot we Voodoo2 van 3dfx uitrollen in het datacenter!!!!!!
Dan hoop ik wel de 12MB versie toch? _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 18:59
Rcire schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 07:53:
[...]

Dan hoop ik wel de 12MB versie toch? _/-\o_
yes en met soundblaster soundcard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Heb een raar 'probleem' regelmatig als ik aan het spelen ben via de CCU valt de stadia knop weg. Ik kan gewoon spelen en alles, maar het spel niet afsluiten. Ik moet dan de controller eerst uit zetten en dan weer aan. Pas dan werkt de stadia knop weer. Daarnaast als ik de controller aanzet hoort ook de chromecast de TV op te starten en stadia te laden. Maar ik moet dan toch weer via de telefoon de boel opstarten en de controller weer connecten. Terwijl ik de stadiacontroller alleen gebruik met de chromecast...

iemand een idee waar het probleem kan zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
ArthurMorgan schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:55:
Heb een raar 'probleem' regelmatig als ik aan het spelen ben via de CCU valt de stadia knop weg. Ik kan gewoon spelen en alles, maar het spel niet afsluiten. Ik moet dan de controller eerst uit zetten en dan weer aan. Pas dan werkt de stadia knop weer. Daarnaast als ik de controller aanzet hoort ook de chromecast de TV op te starten en stadia te laden. Maar ik moet dan toch weer via de telefoon de boel opstarten en de controller weer connecten. Terwijl ik de stadiacontroller alleen gebruik met de chromecast...

iemand een idee waar het probleem kan zitten?
Oi, zo zou het niet moeten werken. Zolang de controller niet aan een ander apparaat is gelinked geweest dan de CCU, zou deze gelinked moeten blijven aan de CCU. Lijkt ook dat dat het geval is, want de CCU wordt wel geactiveerd, maar vervolgens gaat er dan toch blijkbaar wat mis. Dat de knop niet werkt, komt me ook niet bekend voor, extra vreemd dat de andere knoppen wél gewoon werken. Zou denk ik toch even contact opnemen met Support.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-10 17:58
barrymossel schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:20:
[...]

Voor drie euro zou ik hem zelfs van harte helemaal niet spelen. Gewoon voor de heb.

Sterker nog, ik heb hem voor 25 euro gekocht. Maar zonder training modus o.i.d. krijg ik het niet gespeeld. Snap de ballen van de regels en controls. En vind het zo ook best saai. Heb hem toch maar gehouden voor de sier... :+
Het is gewoon de fifa in basketbal, en als je fifa voor het eerst opstart zonder de kennis van voetbal regels en controls is dat ook niet echt een makkelijke instap ;)

Maar ik ken genoeg mensen die echt zwaar verslaafd zijn aan NBA2K20 en dat elke avond spelen en echt ook alle stats en dergelijke doorzoeken om te kijken hoe ze hun online team kunnen verbeteren, dus met wat training een spel waar je echt heel lang heel veel plezier van kan hebben.

Als je van basketbal geniet om zelf te spelen of te kijken is dit gewoon insta buy, voor casual is het best wel heftig.

[ Voor 6% gewijzigd door kneusteun op 14-05-2020 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
kneusteun schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:45:
[...]

Het is gewoon de fifa in basketbal, en als je fifa voor het eerst opstart zonder de kennis van voetbal regels en controls is dat ook niet echt een makkelijke instap ;)

Maar ik ken genoeg mensen die echt zwaar verslaafd zijn aan NBA2K20 en dat elke avond spelen en echt ook alle stats en dergelijke doorzoeken om te kijken hoe ze hun online team kunnen verbeteren, dus met wat training een spel waar je echt heel lang heel veel plezier van kan hebben.

Als je van basketbal geniet om zelf te spelen of te kijken is dit gewoon insta buy, voor casual is het best wel heftig.
En dat laatste is dus mijn probleem. Had het eigenlijk gekocht omdat we vroeger nog best veel NBA Jam op de SNES speelden, maar dat was toch wel even een ander niveautje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
barrymossel schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:01:
[...]

En dat laatste is dus mijn probleem. Had het eigenlijk gekocht omdat we vroeger nog best veel NBA Jam op de SNES speelden, maar dat was toch wel even een ander niveautje.
Ik heb hetzelfde. Toch maar geld terug vragen? :+ ^)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-10 22:12
Wauw.. twijfelde om NBA2K op de PS4 te kopen voor 4,99.. zie ik dat hij bij Stadia 3 euro is.. no brainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Daejji schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:58:
Wauw.. twijfelde om NBA2K op de PS4 te kopen voor 4,99.. zie ik dat hij bij Stadia 3 euro is.. no brainer
Whoohoo 2 euro bespaard!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
40 procent korting.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-10 22:12
Haha ging me niet om die 2 euro, zo bedoelde ik het niet ;).. dat Stadia gelukkig ook mee deed met de actie.
Diverse games zijn op de PS4 wel goedkoper, en bij Stadia blijven ze soms redelijk duur in verhouding.
Ben nl. benieuwd hoe dit gaat spelen op Stadia, maar ga er geen 40 euro ofzo voor neerleggen, dus was hier blij mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeneerGroot
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 09-03 11:20
Na het zien van een trailer of 2 van NBA is blijkbaar 3,- teveel voor deze game. Ik heb nog nooit zoveel Dislikes gezien, meer DIslikes dan Likes, blijkbaar is NBA 2K20 een verkapte casino spel aangezien overal gezeurt wordt om centen.

LOUDLABS • Google Stadia: MeneerGroot#2612

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik kom er zojuist pas achter dat NBA2k20 maar 3 euro kost, dus blind aangeschaft.

Vroeger NBA Live 97 op de pc en NBA2K op de Dreamcast gespeeld, maar daarna nooit echt veel met basketbal(games) gehad...

Tot ik The Last Dance (aanrader voor iedereen die ook maar iets met sport en 80s/90s heeft) op Netflix ben gaan volgen en nu in de mancave hele klassieke wedstrijden terugkijk op youtube onder het genot van een glas whisky. 😅

[ Voor 8% gewijzigd door KlaasjeNL op 15-05-2020 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
Iemand een koptelefoon aangesloten op de Stadia controller en deze (de microfoon) werkend hebben gekregen? Ik probeerde gisterenavond mijn Steelseries Arctic 7 wireless aan te sluiten d.m.v de 3,5mm kabel die erbij zit, en deze onderin de controller te doen, maar de degene met wie ik speelde hoorde mij niet....

Doe ik iets verkeerd?

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
blueman85 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:37:
Iemand een koptelefoon aangesloten op de Stadia controller en deze (de microfoon) werkend hebben gekregen? Ik probeerde gisterenavond mijn Steelseries Arctic 7 wireless aan te sluiten d.m.v de 3,5mm kabel die erbij zit, en deze onderin de controller te doen, maar de degene met wie ik speelde hoorde mij niet....

Doe ik iets verkeerd?
Werkt bij mij bij mijn CoolerMaster MH751 perfect. Geen idee waar het dan aan kan liggen. Misschien zat je niet in de juiste chat? Per ongeluk in de gamechat ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Doe ik iets verkeerd?
Heel lullig misschien maar je hebt een dedicated knop ergens op de koptelefoon waar je enkel de microfoon uit kan zetten waarschijnlijk. ;)

En nee ik heb zelf nooit die knop per ongeluk ingedrukt met het opzetten en daarna de koptelefoon 5x opnieuw aangesloten omdat de mic niet werkte.... O-)

[ Voor 11% gewijzigd door Flagg op 15-05-2020 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
Flagg schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:28:
[...]

Heel lullig misschien maar je hebt een dedicated knop ergens op de koptelefoon waar je enkel de microfoon uit kan zetten waarschijnlijk. ;)

En nee ik heb zelf nooit die knop per ongeluk ingedrukt met het opzetten en daarna de koptelefoon 5x opnieuw aangesloten omdat de mic niet werkte.... O-)
Hmm ik zag m 123 niet, maar ik ga nog eens goed checken, thanks voor de tip! En misschien ben ik wel |:( haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-10 15:53

Doe ik iets verkeerd?
Heb je een koptelefoon of kabel die speciaal voor Apple apparaten is gemaakt? Ik heb exact dit probleem en dit is bij mij namelijk het issue met mijn Bose QC35. Ik gebruik de kabel (met mic.) van mijn vriendin van de QC25, maar deze is gemaakt voor Apple apparaten, hierdoor werkt de microfoon niet.

Kabels die gemaakt zijn voor Android werken intern blijkbaar anders, waardoor je die wel kunt gebruiken.

Grappige is wel dat de andere persoon een tik hoorde als ik op de kabel op een knopje klikte.

[ Voor 5% gewijzigd door Mundatin op 15-05-2020 14:10 ]

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
Jannick schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:09:
[...]

Heb je een koptelefoon of kabel die speciaal voor Apple apparaten is gemaakt? Ik heb exact dit probleem en dit is bij mij namelijk het issue met mijn Bose QC35. Ik gebruik de kabel (met mic.) van mijn vriendin van de QC25, maar deze is gemaakt voor Apple apparaten, hierdoor werkt de microfoon niet.

Kabels die gemaakt zijn voor Android werken intern blijkbaar anders, waardoor je die wel kunt gebruiken.

Grappige is wel dat de andere persoon een tik hoorde als ik op de kabel op een knopje klikte.
Heel apart, nee, ik gebruik een hele simpele kabel die bij mijn koptelefoon geleverd was, dit was overigens een Pioneer en niet de Steelseries, want daar zat geen kabel bij. Ik vind het wel vreemd, je zou denken dat een kabeltje niet zoveel uit zou maken.

Ik ga nog even verder puzzelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:06
Zijn er hier mensen die Lost Words: Beyond the Page hebben en hoe vinden jullie het? Ziet er wel mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Zapato schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:56:
Zijn er hier mensen die Lost Words: Beyond the Page hebben en hoe vinden jullie het? Ziet er wel mooi uit.
Ben hier ook wel benieuwd naar. Lijkt me ook tof voor m'n vriendin... Vroeg me ook af of het niet teveel op de jongere doelgroep/kinderen is gericht, of dat het ook echt voor volwassenen is. Snap dat dit onderscheid niet hard is, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Kun je de Google controller eigenlijk ook buiten Stadia gebruiken als gewone controller?

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeneerGroot
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 09-03 11:20
Marzman schreef op zondag 17 mei 2020 @ 11:50:
Kun je de Google controller eigenlijk ook buiten Stadia gebruiken als gewone controller?
Lijkt mij wel toch. Is een controller die met USB-C of Bluetooth herkend zal worden.
Kan het niet even checken, want alles is klote op een Macbook, Steam, GOG, Epic Games Launcher.... Echt ben zo blij met Stadia!

[ Voor 18% gewijzigd door MeneerGroot op 17-05-2020 19:27 ]

LOUDLABS • Google Stadia: MeneerGroot#2612

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Bluetooth wordt enkel gebruikt om de controller te koppelen met wifi. (Lees: de wifi instellingen uit je telefoon overnemen.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tuktop
Marzman schreef op zondag 17 mei 2020 @ 11:50:
Via Bluetooth (nog?) niet, via USB wel. Net even getest: op Windows 10 wordt de controller binnen een paar tellen herkend en geïnstalleerd. Als ik vervolgens op Steam een spel start met controller support, werkt dat direct en zonder verdere configuratie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Net voor de grap even Stadia via 4G geprobeerd, tot mijn grote verbazing ging dit prima :D Hotspot gemaakt met de telefoon en hieraan de laptop verbonden, controller met USB kabel verbonden en gamen maar. Ik merkte niet veel van input lag, behalve toen ik ook nog even ging browser op te telefoon. :P
Pagina: 1 ... 44 ... 191 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord