Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 21:17
Is die Stadia al eens ergens anders te koop of blijft dat via Google ;-). Hoop nog op een mooie aanbieding haha..heb de Chromecast HD nog niet zo heel lang dus zonde om voor 129 euro weer een complete set te kopen + monthly subscription mja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-10 22:39
Queros schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:40:
Is die Stadia al eens ergens anders te koop of blijft dat via Google ;-). Hoop nog op een mooie aanbieding haha..heb de Chromecast HD nog niet zo heel lang dus zonde om voor 129 euro weer een complete set te kopen + monthly subscription mja..
https://store.google.com/nl/product/stadia_controller

U ken het daar kopeh. Geen subbonnement nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-10 20:20
Queros schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:40:
Voorlopig nergens anders te koop. Nog geen aanbiedingen voor de hardware in Europa.

Als je inderdaad geen 4k tv hebt is aanschaf van een extra CC Ultra niet nodig.
Een losse controller kan ook worden gebruikt op een reeds aanwezige CC Ultra, maar niet op een HD variant.
Een trial op Stadia Pro kan iedereen afsluiten momenteel. Spelen op een laptop kan altijd.

[ Voor 8% gewijzigd door Purejet op 29-04-2020 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Purejet schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:10:
[...]

Voorlopig nergens anders te koop. Nog geen aanbiedingen voor de hardware in Europa.

Als je inderdaad geen 4k tv hebt is aanschaf van een extra CC Ultra niet nodig.
Een losse controller kan ook worden gebruikt op een reeds aanwezige CC Ultra, maar niet op een HD variant.
Een trial op Stadia Pro kan iedereen afsluiten momenteel. Spelen op een laptop kan altijd.
De 3 maanden stacked ook niet met de gratis sub dus je hebt inderdaad alleen de controller nodig (als je via CCU op TV wilt spelen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
rachidfinge schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 23:39:
Heb vanavond met veel plezier samen met m'n vriendin Get Packed gespeeld. Echt een leuke couch co-op, kan me voorstellen dat het een grote bende wordt als je die game met z'n vieren speelt. :)
Ben bang dat ik juist ruzie krijg, haha! Overcooked was ook geen succes hier samen ;)

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-10 20:20
Pheace schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:27:
[...]

De 3 maanden stacked ook niet met de gratis sub dus je hebt inderdaad alleen de controller nodig (als je via CCU op TV wilt spelen)
Maar twijfel... hij geeft aan een Chromecast HD te hebben. Dat is niet degene waarmee hij enkel de controller nodig zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

Ik heb een CC ultra, is er al een mogelijkheid om hier een “niet stadia” controller op aan te sluiten en te spelen op de TV?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
NeHoX schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:01:
Ik heb een CC ultra, is er al een mogelijkheid om hier een “niet stadia” controller op aan te sluiten en te spelen op de TV?
Niet dat ik weet.

Maar de controller is wel los te koop. En ik moet zeggen: ik denk dat ik dit de fijnste controller van deze generatie vind. Deze of de Pro Controller van de Switch.

[ Voor 26% gewijzigd door Peter_Aragorn op 29-04-2020 15:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rachidfinge
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-08 21:46
Stadia Pro-games voor mei. PUBG wist je al, nu de rest:
https://community.stadia....o-ways-to-play/ba-p/21022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:45
Wel raar net xenoverse 2 gekocht maar kan het nergens vinden om te spelen? bedrag is wel gewoon afgeschreven van me creditcard nog even gedubbel checked. Alles ook opnieuw opgestart etc maar als ik xenoverse 2 in de shop aanklik moet ik hem opnieuw kopen...

Nooit eerder dit probleem gehad.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:06
Stylze schreef op woensdag 29 april 2020 @ 18:31:
Wel raar net xenoverse 2 gekocht maar kan het nergens vinden om te spelen? bedrag is wel gewoon afgeschreven van me creditcard nog even gedubbel checked. Alles ook opnieuw opgestart etc maar als ik xenoverse 2 in de shop aanklik moet ik hem opnieuw kopen...

Nooit eerder dit probleem gehad.
Dat is vreemd. De enige ervaring die ik heb, is dat de Buy-knop direct in een Play-knop verandert na het kopen. Daar gaan geen minuten overheen, hoogstens seconden. Ik zou contact opnemen met support!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:50
Serieus een goede update wat mij betreft. Ik word er hebberig van, al weet ik nu al dat ik games ga kopen die ik toch niet ga spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Tuktop schreef op woensdag 29 april 2020 @ 18:48:
[...]

Dat is vreemd. De enige ervaring die ik heb, is dat de Buy-knop direct in een Play-knop verandert na het kopen. Daar gaan geen minuten overheen, hoogstens seconden. Ik zou contact opnemen met support!
Ja contact met ze gehad via twitter maar moest nu een form invullen dus ben benieuwd of dit vanavond nog gefixed gaat worden. Heb stadia toch juist voor de convenience niet voor dit soort gezeik :+

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345j
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-01-2022
NeHoX schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:01:
Ik dacht van niet. Of met een verschrikkelijke workaround :
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

[ Voor 5% gewijzigd door 12345j op 29-04-2020 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:20
Wat is eigenlijk een leuke online co-op op Stadia? Mijn broertje heeft nu ook Stadia en is wel overtuigd. Een tijdje Serious Sam gespeeld, maar was nog niet heel overtuigend :D Iemand leuke tips? Het is vooral voor de gezelligheid :D Vroeger speelden we veel GTA of Left4Dead

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rachidfinge
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-08 21:46
kepler schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:28:
Wat is eigenlijk een leuke online co-op op Stadia? Mijn broertje heeft nu ook Stadia en is wel overtuigd. Een tijdje Serious Sam gespeeld, maar was nog niet heel overtuigend :D Iemand leuke tips? Het is vooral voor de gezelligheid :D Vroeger speelden we veel GTA of Left4Dead
Get Packed is erg grappig en gezellig, met max 4 spelers (local, online of een mix). Ook niet heel duur. :)

Mortal Kombat en Grid zijn andere leuke opties. Wel duurder, tenzij je Grid in Stadia Pro hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
kepler schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:28:
Misschien RDR2, ik weet niet of dat coop is te spelen maar het spel is vergelijkbaar met GTA maar dan in het wilde westen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Kan niet duidelijk vinden of RDR2 coop, maar wel online natuurlijk. Get Packed ziet er ook tof uit!

Zo jammer dat er (nog?) geen demo's mogelijk zijn in Stadia. Lijkt me heel makkelijk te implementeren, gewoon een tijdslimiet van een uur als standaard demo. Ja, je kan je geld terug vragen maar dat is niet hetzelfde als een demo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-10 22:39
Set processes to realtime!

Jawel mensen, ik heb gisteravond echt helemaal zonder glitches kunnen gamen in Windows.en Chrome. Mocht je dit probleem ook hebben, er blijkt nog een tip te zijn.

Ik heb hier eerder al eens verteld dat mijn laptop allemaal geavanceerde energiebesparingen had die het ding ook throttleden als ie op stroom aangesloten was. Dat maakt een hoop verschil.

Toch had ik zo nu en dan en dat het opeens trager was. Het was nooit helemaal duidelijk in wat voor situaties, maar drukke gevechten in Assasin's Creed konden de ene keer perfect gaan en de andere keer niet. Ik gaf de virusscanner/vpn meuk van mijn werkgever de schuld.

Maar goed, het blijkt dat je in je taskmanager/taakbeheer de prioriteit in kunt stellen.Dit doe je door
  • CTRL+ALT+ESC om taakbeheer te starten.
  • Je gaat dan naar de tab Details
  • zoekt dan de Chrome processen.
  • Je klikt met de rechtermuisknop op het proces en gaat naar de vierde van boven "Prioriteit Instellen" .
  • Er klapt een menu uit waarin staat wat de prioriteit van het proces is. Chrome staat veelal op "laag" of "normaal":
  • Zet het eens op "hoog" of "realtime" en je merkt het verschil.
Ik hoop dat er ooit een ding komt van Google dat je windows config bekijkt en je verteld wat je kunt verbeteren. Dit verhaal trouwens met dank aan Reddit. https://www.reddit.com/r/...of_windows_chrome_stadia/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
kepler schreef op donderdag 30 april 2020 @ 09:15:
Zo jammer dat er (nog?) geen demo's mogelijk zijn in Stadia. Lijkt me heel makkelijk te implementeren, gewoon een tijdslimiet van een uur als standaard demo. Ja, je kan je geld terug vragen maar dat is niet hetzelfde als een demo
Ik vrees dat dat iets te simpel gedacht is. Ja, technisch is het vast vrij makkelijk mogelijk maar hoe zit het met de licentie? Mag het van de publisher? Hoe lang dan? En hoe vaak? Krijgt Google een X bedrag als iemand een Demo speelt? Of juist de publisher? Er zullen veel afspraken gemaakt moeten worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodenburgertje
  • Laatst online: 03-03 16:01
Vandaag wordt er een trailer onthuld voor de nieuwe Assassins creed game, zou deze ook gelijk voor stadia worden aangekondigd? ik hoop het wel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Tuktop schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:31:
[...]

Ik vrees dat dat iets te simpel gedacht is. Ja, technisch is het vast vrij makkelijk mogelijk maar hoe zit het met de licentie? Mag het van de publisher? Hoe lang dan? En hoe vaak? Krijgt Google een X bedrag als iemand een Demo speelt? Of juist de publisher? Er zullen veel afspraken gemaakt moeten worden...
Is het niet bijna hetzelfde als we ze nu al hebben? Want je kan een bepaalde tijd spelen en dan je geld terug vragen. Alleen is dat laatste een extra stap die niet iedereen zal doen en daar zullen de uitgevers dan weer op verdienen... Het zal wel een verdienmodel zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:18

B2

wa' seggie?

Door de aankondiging van Fifa en F1 ben ik ook geïnteresseerd geraakt in Stadia. Wou al bijna een 2de hands Playstation 4 aanschaffen, maar met deze games op Stadia lijkt mij dat een beter idee. Nog even wachten tot de herfst begrijp ik. En dan is het voldoende om zo'n Premium edition aan te schaffen en evt een Pro abonnement te nemen? Ik heb nu wel een Chromecast die ik bijna niet gebruik maar niet de Ultra versie, wellicht dat tegen die tijd ook de nieuwe Ultra versie er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:06
Ik ben echt wel tevreden met Stadia maar aan hun refund policy mogen ze nog wel werken, paar weken geleden Red Dead Redemption 2 gekocht maar na 4 uur spelen toch tot de conclusie gekomen dat dit niet mijn game is.

Bij een game als RDR2 heb je toch echt wel meer dan 2 uur nodig om te bepalen of het wat is naar mijn mening. :/

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
kepler schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:38:
[...]

Is het niet bijna hetzelfde als we ze nu al hebben? Want je kan een bepaalde tijd spelen en dan je geld terug vragen. Alleen is dat laatste een extra stap die niet iedereen zal doen en daar zullen de uitgevers dan weer op verdienen... Het zal wel een verdienmodel zijn :/
Hetzelfde idee, ja. Maar voor demo's moeten nieuwe afspraken gemaakt worden en contractueel worden vastgelegd tussen Google en de publishers.

Ik denk niet dat de huidige refund-optie een verdienmodel is en verwacht dat er op termijn een demo feature gaat komen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tuktop
-LA- schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:58:
Ik ben echt wel tevreden met Stadia maar aan hun refund policy mogen ze nog wel werken, paar weken geleden Red Dead Redemption 2 gekocht maar na 4 uur spelen toch tot de conclusie gekomen dat dit niet mijn game is.

Bij een game als RDR2 heb je toch echt wel meer dan 2 uur nodig om te bepalen of het wat is naar mijn mening. :/
Sorry hoor, maar ik vind dit echt behoorlijk 'entitled' klinken. Ik bedoel dit niet lullig of aanvallend, maar meer opbouwend, als stof tot nadenken. Ik denk dat we als consument teveel zijn verwend door de extreem gulle return windows/policy van winkels zoals Ikea en Coolblue en gewend zijn dat we altijd maar onze zin krijgen.

Waarom zou de consequentie van jouw miskoop bij de publisher/Google liggen? Waarom niet bij jou? Je hebt talloze mogelijkheden om van tevoren te bekijken wat voor soort game RDR2 is. Er staan duizenden uren aan gameplay en reviews op YouTube. Dan mag je het ook nog eens tot 2 uur spelen en je aankoop binnen 2 weken kosteloos annuleren. Dat is al een luxe: dit zijn de regels van de Nintendo eShop:
We kunnen geen terugbetalingen doen of producten inruilen voor aankopen die per ongeluk zijn gedaan en/of als je de game niet leuk vindt.

Bron: https://www.nintendo.nl/S...eluk-gedaan--1379023.html
En dit zijn de regels van de Playstation store:
Na aanschaf van dit type content via de PlayStation Store, heb je 14 dagen om restitutie aan te vragen. Als je al begonnen bent met het downloaden of streamen van de gekochte content kom je niet in aanmerking voor restitutie, tenzij de content niet werkt.

Bron: https://www.playstation.c...tore-cancellation-policy/
Bij Stadia ligt de grens op 2 uur playtime binnen 2 weken. Jij zegt meerdere weken nodig te hebben, en 4 uur playtime. Maar wat als iemand zegt toch zeker 12 uur nodig te hebben in een periode van 2 maanden om een game te testen? Zo blijf je bezig.

Naar mijn mening is 2 uur playtime binnen 2 weken een zeer ruime return window waar we blij mee mogen zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Tuktop op 30-04-2020 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:06
Tuktop schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:23:
[...]

Sorry hoor, maar ik vind dit echt behoorlijk 'entitled' klinken. Ik bedoel dit niet lullig of aanvallend, maar meer opbouwend, als stof tot nadenken. Ik denk dat we als consument teveel zijn verwend door de extreem gulle return windows/policy van winkels zoal Ikea en Coolblue.

Waarom zou de consequentie van jouw miskoop bij de publisher/Google liggen? Waarom niet bij jou? Je hebt talloze mogelijkheden om van tevoren te bekijken wat voor soort game RDR2 is. Er staan duizenden uren aan gameplay en reviews op YouTube. Dan mag je het ook nog eens tot 2 uur spelen binnen twee weken kosteloos annuleren. Dat is al een luxe: in de Nintendo eShop zijn refunds onmogelijk, zonder uitzondering. En dit zijn de regels van Playstation:

[...]

Bij Stadia ligt de grens op 2 uur playtime binnen 2 weken. Jij zegt meerdere weken nodig te hebben, en 4 uur playtime. Maar wat als iemand zegt toch zeker 12 uur nodig te hebben in een periode van 2 maanden om een game te testen. Zo blijf je bezig.

Naar mijn mening is 2 uur playtime binnen 2 weken een zeer ruime return window waar we blij mee mogen zijn.
Uhmm, heb genoeg op Youtube gekeken en ik verdiep mij normaal wel goed in een aankoop, maar iets spelen is echt wel iets anders dan iets zien op Youtube. Sowieso is een game als RDR2 enigszins aan de trage kant waarbij je vooral in het begin 75% van de tijd het gevoel hebt dat je meer naar een film kijkt.

Het is maar een mening hoor, misschien ben ik inderdaad wel verwend met de meeste "niet goed geld terug" policies. :X

MTB Trail Traffic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Omdat je hem nu toch hebt. Zorg dat je vanaf chapter 2 ook veel je kamp verlaat en dingen gaat doen die niet direct missies zijn. De kracht van RDR zit hem heel erg in de hele setting. Als je puur missie na missie gaat doen mis je juist het hele spel zo een beetje.

chapter 1 is wat anders, dat is meer een opzet naar het verhaal. Helaas haken daar al veel mensen af, terwijl dat totaal het spel niet goed weergeeft nog. (maar met 4 uur neem ik wel aan dat je al in chapter 2 zit :) )

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheeringa
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-09 11:01
Inmiddels paar keer geprobeerd en technisch werkt het prima.
Vind alleen de beschikbare spellen, zeker welke gratis zijn, mwah... maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. :)
Snap dat het nog in test zit , hoop dat het aanbod ruimer wordt.

Ben lang geleden overgestapt van een game PC naar een luie console maar mis spellen als de Total War reeks en de Anno's.
Nu dergelijke 'rekenkracht' ook beschikbaar is op de simpele laptop van de baas, hoop ik dit soort spellen straks te kunnen spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
AC Valhalla komt ook voor Stadia uit in ieder geval, gruwelijke trailer wel zeg _/-\o_

[Video: https://www.ign.com/videos/2020/04/30/assassins-creed-valhalla-official-trailer]

[ Voor 98% gewijzigd door Stylze op 30-04-2020 17:13 ]

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Stylze schreef op donderdag 30 april 2020 @ 17:12:
AC Valhalla komt ook voor Stadia uit in ieder geval, gruwelijke trailer wel zeg _/-\o_

[Video]
Heel gruwelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
@Stylze JE linkt naar de Xbox trailer :D

YouTube: Assassin’s Creed Valhalla: Cinematic World Premiere Trailer | Ubisof...

hier staat wel dat die voor stadia uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-10 09:14
Stylze schreef op donderdag 30 april 2020 @ 17:12:

[Video]
Als we een pre-order konden plaasen bij Stadia had ik het gedaan O+ maar zal straks wel gewoon online-lick-buy zijn zoals we van Stadia inmiddels gewend zijn _/-\o_ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
haha dat was gewoon de trailer die op ign stond, daardoor dachten mensen ook dat valhalla eerst alleen op xbox komt :+ Maar het is dezelfde trailer hoor ;)

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Stylze schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:18:
[...]

Ja contact met ze gehad via twitter maar moest nu een form invullen dus ben benieuwd of dit vanavond nog gefixed gaat worden. Heb stadia toch juist voor de convenience niet voor dit soort gezeik :+
Nieuwsgierig, hoe is dit afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Net een melding van een controller update toen ik via m'n Chromebook wilde gaan spelen. Had gehoopt op draadloos spelen via de browser maar helaas, denk alleen bugfixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Tuktop schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:13:
[...]

Nieuwsgierig, hoe is dit afgelopen?
nog geen nieuws.. bericht gekregen dat mijn ticket in behandeling is. Nja heb opzich wel genoeg games om te spelen nog dus eigenlijk heeft het geen haast. Denk dat ze me gewoon een refund gaan geven en ik de game weer opnieuw moet kopen snap niet waarom dat zo lang moet duren :+

Ben nu maar is PUGB aan het spelen maar is wel heel houterig zeg, hoop dat ze binnenkort met Apex legends komen gezien ze met EA samenwerken nu, dat speelt een stuk soepeler.

Update: Inmiddels refund gekregen, geld is terug gestort op mijn creditcard.

[ Voor 22% gewijzigd door Stylze op 01-05-2020 10:24 ]

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kun je games ook uit je library halen?
Ik heb PUBG geprobeerd maar vind er eigenlijk weinig aan, maar die blijft dus maar in je games lijst hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
AP3X schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:52:
Dus... 2 maanden trial geactiveerd... tevreden.
Premier edition gekocht, daar krijg je dus een 3 maanden trial code bij, maar die kun je dus niet gebruiken als je de 2 maanden trial al hebt geactiveerd :-\

If you have an invite code, you must redeem it at the time you create your Stadia account. You will not be able to redeem it after your account has been created.
Inmiddels zie ik wel op de Stadia website en mogelijkheid om een code in te voeren (reedeem code).
Maar de code van de Stadia Premier edition werkt hierin nog niet... maar er is misschien hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:11
Is Monopoly leuk online met vrienden? Metro lijkt me vet alleen is dat veel jump scares?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Amdwarrior schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:42:
Is Monopoly leuk online met vrienden?
Wel gekocht, nog niet geprobeerd. In deze tijd natuurlijk wel leuk dat je een "bordspel" met vrienden op afstand kunt doen.
Metro lijkt me vet alleen is dat veel jump scares?
Voor mij te eng haha. Heb het denk ik nog geen kwartier gespeeld. Niks voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
barrymossel schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:52:
[...]

Wel gekocht, nog niet geprobeerd. In deze tijd natuurlijk wel leuk dat je een "bordspel" met vrienden op afstand kunt doen.

[...]
Dan moet je mensen kennen die het ook gekocht hebben?

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-10 11:16
Marzman schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:59:
[...]

Misschien een tweakers monopoly wedstrijd?

Ik vind 40 euro wel veel voor zo'n spel, maar nu hij een tientje kost lijkt het me wel grappig om te proberen.
Vroeger werd bij ons thuis nooit monopolie uitgespeeld omdat het te lang duurde.

Stadia / PSN : whenheco

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Marzman schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:59:
[...]

Dat moet dan wel ja. Ik heb het niet voor online spelen gekocht, maar gewoon voor mezelf en eventueel met vrouw/kinderen (geen idee of het lokaal kan overigens). Ik ken sowieso weinig mensen die op Stadia spelen. En met die mensen ga ik geen Monopoly spelen (niet offline en niet online). :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
barrymossel schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:52:

Voor mij te eng haha. Heb het denk ik nog geen kwartier gespeeld. Niks voor mij...
Moet zeggen dat het begin vooral wat meer creepy was, donker, flashlight, jumpscares, benauwd. Maar dat werd later in de meer open wereld een stuk minder erg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:57
barrymossel schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:30:
[...]

Dat moet dan wel ja. Ik heb het niet voor online spelen gekocht, maar gewoon voor mezelf en eventueel met vrouw/kinderen (geen idee of het lokaal kan overigens). Ik ken sowieso weinig mensen die op Stadia spelen. En met die mensen ga ik geen Monopoly spelen (niet offline en niet online). :p
Je kunt het lokaal spelen.
Meerdere mensen met 1 controller.
Of meerdere mensen met elk een eigen controller.
Je kunt ook met bots spelen, zowel alleen als met meerdere mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
new_guy schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:10:
[...]

Je kunt het lokaal spelen.
Meerdere mensen met 1 controller.
Of meerdere mensen met elk een eigen controller.
Je kunt ook met bots spelen, zowel alleen als met meerdere mensen.
Op zich wel leuk, dan heb je wel een controller en chromecast ultra nodig. Triviant lijkt me dan ook nog wel grappig.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Tuktop schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:06:
[...]

Moet zeggen dat het begin vooral wat meer creepy was, donker, flashlight, jumpscares, benauwd. Maar dat werd later in de meer open wereld een stuk minder erg.
Maar het ziet er zeer mooi uit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 16:19

jasjenl

Liab A Tymo

Marzman schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:23:
[...]

Op zich wel leuk, dan heb je wel een controller en chromecast ultra nodig. Triviant lijkt me dan ook nog wel grappig.
Op pc kun je Monopoly ook met één of meerdere controllers spelen, dan heb je geen chromecast nodig.
En er zitten ook wat speciale speelmodi in die tot kortere potjes kunnen leiden, dezelfde als in de Switch versie zijn toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Amdwarrior schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:43:
[...]

Maar het ziet er zeer mooi uit toch?
Ik vind het er vet uitzien ja! Beetje on par met Destiny 2. Maar wat ik gezien heb van AC:O en Division 2 vond ik nóg mooier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
AP3X schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:19:
Kun je games ook uit je library halen?
Ik heb PUBG geprobeerd maar vind er eigenlijk weinig aan, maar die blijft dus maar in je games lijst hangen
Nee, op Chrome kun je met de Stadia+ extensions wel games hiden, maar dat is dus niet officieel en werkt niet op CCU of telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Ik heb ook games geclaimed die ik waarschijnlijk niet eens ga proberen. De games die je het laatst gespeeld hebt krijg je wel eerst dus het is ook niet heel erg.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Ik heb nu al zo veel games dat het niet meer op de harde schijf past.... Weer een voordeel t.o.v. old school consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Zapato schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:23:
Ik heb nu al zo veel games dat het niet meer op de harde schijf past.... Weer een voordeel t.o.v. old school consoles.
Ja dat probleem ga je bij de next gens wel gewoon houden natuurlijk, bij streaming heb je daar geen last van.

Ben wel benieuwd wat stadia gaat doen eind dit jaar als de nieuwe consoles uit gaan komen, dan gaan ze grafisch gezien wel achter lopen als ze de hardware in de datacenters niet gaan upgraden. Maar stadia is nou nog niet zo populair dat ze zo maar een upgrade gaan doen lijkt me.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Stylze schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:23:
[...]

Ja dat probleem ga je bij de next gens wel gewoon houden natuurlijk, bij streaming heb je daar geen last van.

Ben wel benieuwd wat stadia gaat doen eind dit jaar als de nieuwe consoles uit gaan komen, dan gaan ze grafisch gezien wel achter lopen als ze de hardware in de datacenters niet gaan upgraden. Maar stadia is nou nog niet zo populair dat ze zo maar een upgrade gaan doen lijkt me.
Er gaan nu al geruchten over hardware 2.0 dus het lijkt me redelijk waarschijnlijk dat Stadia straks een antwoord klaar heeft op de release van next gen consoles. Dat is natuurlijk ook het perfecte moment om de kracht van Stadia's flexibele/upgradebare hardware te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:58
Tuktop schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:40:
[...]

Er gaan nu al geruchten over hardware 2.0 dus het lijkt me redelijk waarschijnlijk dat Stadia straks een antwoord klaar heeft op de release van next gen consoles. Dat is natuurlijk ook het perfecte moment om de kracht van Stadia's flexibele/upgradebare hardware te laten zien.
Wat is de kracht precies? het is net als bij een pc toch? ze kunnen er nieuwe GPU's in knallen.
Maar zo flexibel lijkt me dat niet, dat betekent dat er dus racks gewisseld moeten worden.
Dus het is voor google lijkt me nog steeds een onderneming, maar lijkt me tof om te zien wat ze dan kunnen!

Andere kant zou het me niks verbazen dat je dus een nieuwe chromecast kan kopen, zodat die wat meer power heeft en betere koeling. Dan is 2.0 wat minder rooskleurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Zouden ze echt GPU's hebben? Voor elke actieve klant één? Ik kan me er niet echt een voorstelling van maken wat voor hardware Google heeft.

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:20

Wom

Marzman schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:53:
Zouden ze echt GPU's hebben? Voor elke actieve klant één? Ik kan me er niet echt een voorstelling van maken wat voor hardware Google heeft.
Google gebruikt techniek van NVIDIA in hun cloudoplossingen. Als je meer info daar over wilt kun je hier klikken: https://cloud.google.com/compute/docs/gpus

Een deel van onze Solid Works ontwikkeling gebeurd op dergelijke machines. Geloof dat je tot 8 GPU's voor 1 virtuele machine kan gaan. Dan kun je wel wat rekenkracht verzetten zeg maar O-)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
kneusteun schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:51:
[...]
Andere kant zou het me niks verbazen dat je dus een nieuwe chromecast kan kopen, zodat die wat meer power heeft en betere koeling. Dan is 2.0 wat minder rooskleurig.
Er gaan al geruchten dat er binnenkort een nieuwe Chromecast Ultra uitkomt. Daar wacht ik nog even op voordat ik een 3e ultra aankoop. Ik verwacht niet dat deze 2x sneller is ofzo, anders is het voordeel tov een gewone console wel weg als je om de x jaar een upgrade moet doen. Ik had iets gelezen over Android tv ondersteuning en een afstandsbediening.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Er zijn 3 nieuwe pro games
The Turing Test
Zombie Army Dead War 4
Steamworld Heist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 16:19

jasjenl

Liab A Tymo

Wom schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 17:11:
[...]

Google gebruikt techniek van NVIDIA in hun cloudoplossingen. Als je meer info daar over wilt kun je hier klikken: https://cloud.google.com/compute/docs/gpus

Een deel van onze Solid Works ontwikkeling gebeurd op dergelijke machines. Geloof dat je tot 8 GPU's voor 1 virtuele machine kan gaan. Dan kun je wel wat rekenkracht verzetten zeg maar O-)
Voor Stadia gebruiken ze AMD gpu's, geen Nvidia.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tuktop
kneusteun schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:51:
[...]

Wat is de kracht precies? het is net als bij een pc toch? ze kunnen er nieuwe GPU's in knallen.
Maar zo flexibel lijkt me dat niet, dat betekent dat er dus racks gewisseld moeten worden.
Dus het is voor google lijkt me nog steeds een onderneming, maar lijkt me tof om te zien wat ze dan kunnen!

De kracht is dat je als eindgebruiker geen nieuwe hardware hoeft te kopen. Geen PS5, geen nieuwe PC, geen nieuwe Xbox. De Chromecast Ultra kan 4k60 aan, dus met betere server hardware kan Stadia straks next gen graphics leveren zonder dat wij daar iets voor hoeven doen of upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Tuktop schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 18:38:
[...]

De kracht is dat je als eindgebruiker geen nieuwe hardware hoeft te kopen. Geen PS5, geen nieuwe PC, geen nieuwe Xbox. De Chromecast Ultra kan 4k60 aan, dus met betere server hardware kan Stadia straks next gen graphics leveren zonder dat wij daar iets voor hoeven doen of upgraden.
Maar als er dus wel een nieuwe CC komt dan sta je dus alsnog thuis hardware te vervangen, dat is wat dan een beetje vreemd is.

Ik kreeg wel veel mee dat de huidige nogal heet wordt na lange sessies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 18:20

Wom

jasjenl schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 18:18:
[...]

Voor Stadia gebruiken ze AMD gpu's, geen Nvidia.
I stand corrected. Dan gebruiken ze daar een andere oplossing voor dan wat ik van ze ken :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:17
Stylze schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:23:
[...]
Het echte voordeel voor stadia is dat ze met weining nieuwe hardware toch heel hoge specs kunnen bieden aan alle gebruikers

Ze hoeven namelijk alleen de nieuwe generatie games op de nieuwe hardware te draaien, en alleen als mensen spelen. Daarnaast hoeft het natuurlijk ook niet als de thuis tv/monitor dat niet ondersteund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
kneusteun schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 18:58:
[...]

Maar als er dus wel een nieuwe CC komt dan sta je dus alsnog thuis hardware te vervangen, dat is wat dan een beetje vreemd is.

Ik kreeg wel veel mee dat de huidige nogal heet wordt na lange sessies.
Geen idee, ik verwacht het komende jaar niet heel veel meer dan 4K60 voor nieuwe mainstream games, dat kan de CCU aan en dat heet worden heb ik geen last van. Kan hier nog wel een tijd mee door, en een eventuele upgrade over een jaar of wat gaat om enkele tientjes. Ondertussen kunnen de games mooier worden, next gen 4K60, raytracing, betere physics, betere AI. Allemaal met dezelfde CCU. En als ik dan over 4 jaar 80 euro betaal voor een upgrade naar 4K120 of 8K60, kijk ik dan wel weer of ik dat nodig vind. Moet dan eerst een geschikte TV hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Tuktop schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 20:02:
[...]

Geen idee, ik verwacht het komende jaar niet heel veel meer dan 4K60 voor nieuwe mainstream games, dat kan de CCU aan en dat heet worden heb ik geen last van. Kan hier nog wel een tijd mee door, en een eventuele upgrade over een jaar of wat gaat om enkele tientjes. Ondertussen kunnen de games mooier worden, next gen 4K60, raytracing, betere physics, betere AI. Allemaal met dezelfde CCU. En als ik dan over 4 jaar 80 euro betaal voor een upgrade naar 4K120 of 8K60, kijk ik dan wel weer of ik dat nodig vind. Moet dan eerst een geschikte TV hebben.
Volgens mij begrijpt @kneusteun het idee van Stadia/streaming niet helemaal, dus goed dat je het nogmaals uitlegt!

Maar ik kan me wel voorstellen dat er upgrades gedaan moeten worden in de toekomst. Betere compressie (en die kan altijd beter (zie overige streamingdiensten) hebben betere/andere cpu's/gpu's (?) nodig. Aangezien de grootste bottleneck voor streaming nog altijd de verbinding is, kan veel verbetering door betere compressie worden bewerkstelligd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
barrymossel schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 20:45:
[...]

Volgens mij begrijpt @kneusteun het idee van Stadia/streaming niet helemaal, dus goed dat je het nogmaals uitlegt!

Maar ik kan me wel voorstellen dat er upgrades gedaan moeten worden in de toekomst. Betere compressie (en die kan altijd beter (zie overige streamingdiensten) hebben betere/andere cpu's/gpu's (?) nodig. Aangezien de grootste bottleneck voor streaming nog altijd de verbinding is, kan veel verbetering door betere compressie worden bewerkstelligd.
Ik bedoel meer dat ik veel problemen las op Reddit en hier met de chrome cast die het niet helemaal trekt. En dat is opzich prima maar wel vreemd als je dan nu een nieuwe CC moet kopen na een jaar.
Of is er al een fix voor geweest?
Ik dacht dat daarom misschien 2.0 kon betekenen dat er nieuwe CC aangekondigd zou worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Woesh
@kneusteun 6 maanden CCU geen enkel probleem. Ik hoor er ook niet meer over sinds begin stadia in nov-19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
Net ruim een uur Zombie Army 4: Dead War gespeeld. Geen enkel probleem met een warm wordende Chromecast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
kneusteun schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 23:13:
[...]

Ik bedoel meer dat ik veel problemen las op Reddit en hier met de chrome cast die het niet helemaal trekt. En dat is opzich prima maar wel vreemd als je dan nu een nieuwe CC moet kopen na een jaar.
Of is er al een fix voor geweest?
Ik dacht dat daarom misschien 2.0 kon betekenen dat er nieuwe CC aangekondigd zou worden.
Er hoeft geen fix te komen voor iets dat geen structureel probleem is. Er zijn wel wat individuele gevallen geweest maar ik hoor er al maanden niets meer over, ook niet op Reddit, het zijn waarschijnlijk gewoon productiefouten of een slechte batch geweest. De CCU trekt het prima en er is geen nieuwe versie nodig voor langdurig gamen op 4K60. Je hoeft dus geen nieuwe CC te kopen. Hardware 2.0 staat los van de aankondiging van een nieuwe CC. Het is nog onduidelijk of de nieuwe CC een hogere resolutie of framerate aankan, hoe dan ook is dat nu toch nog niet aan de orde: er zijn amper spellen, hardware of schermen waarop meer dan 4K60 kan worden gespeeld.

Ik verwacht eerder dat de nieuwe CCU ondersteuning heeft voor bijv. bluetooth peripherals en hij schijnt sowieso een eigen afstandsbediening te hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Tuktop op 02-05-2020 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
AP3X schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 18:17:
The Turing Test
Zombie Army Dead War 4
Steamworld Heist
Zombie Army ziet eruit als een leuke Coop game waar ik laatst naar op zoek was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:57
Heb de nieuwe games ook geclaimd maar ben nog bezig met m'n eerste game. Eerst ff Tomb Raider Definitieve Edition uitspelen.

Ik had donderdag wel voor het eerst dat zo'n 5 a 6 keer het beeld slecht werd en dat Stadia aangaf dat de connectie slecht was. Dit was op CCU en wifi 5ghz. Niet anders dan anders...

Voor mensen die mij als vriend willen toevoegen: #Limbeckx1911

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-10 23:16
Als ik met de stadia controller op mijn tv speel mis ik wel het praten tegen mijn medespelers. Als ik het allemaal goed gelezen heb kun je dit alleen maar oplossen met een koptelefoon met microfoon aangesloten op de 3,5 jack aansluiting. Nu heb ik die helaas niet, wel oortjes met bluetooth waarmee dit zou kunnen. Wat kan ik nu het beste doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
Bestaande oortje halen voor een paar euro en afwachten tot de bluetooth ondersteuning er is.

Al heb ik ook ergens gelezen dat mensen zo'n 3,5mm naar bluetooth adapter gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345j
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-01-2022
new_guy schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:47:
Bestaande oortje halen voor een paar euro en afwachten tot de bluetooth ondersteuning er is.

Al heb ik ook ergens gelezen dat mensen zo'n 3,5mm naar bluetooth adapter gebruiken.
Maar blijkbaar gaat je game audio ook over de oortjes zodra je deze inprikt?

Dat vind ik niet wenselijk, ik heb liever 1 oortje met mic voor alle communicatie, maar geluid van het spel gewoon via de TV/Hifi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
12345j schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 11:01:
[...]

Dat vind ik niet wenselijk, ik heb liever 1 oortje met mic voor alle communicatie, maar geluid van het spel gewoon via de TV/Hifi
Ik heb liever een Tesla dan een Suzuki Ignis, maar dat gaat nu gewoon even niet :)

Ofwel, wat je wilt kan momenteel niet. Tenzij je speelt met mensen die je kent, via een Whatsapp voice gesprek oid, hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Iemand die pubg heeft gespeeld op stadia? Hoe is het? En is het het cross play met alleen console, of ook met pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
12345j schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 11:01:
[...]

Inderdaad, heel onhandig. Geef dan op zijn minst de controle over volume van de voicechat, maar dat kan ook niet... Regelmatig dat ik mijn voicechat bijna niet kan verstaan door het gamegeluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
kepler schreef op zondag 3 mei 2020 @ 11:40:
[...]

Inderdaad, heel onhandig. Geef dan op zijn minst de controle over volume van de voicechat, maar dat kan ook niet... Regelmatig dat ik mijn voicechat bijna niet kan verstaan door het gamegeluid.
Daar zal nog wel komen denk ik.

Je kan ook niet op twee schermen spelen. In games als RDR2 zou het wel handig zijn om de map op het andere scherm te hebben (kan wel met je gsm en een app maar ik heb nog een grote lege monitor :) )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Dat soort dingen zullen allemaal wel komen inderdaad, las ook hier op tweaker in het nieuws dat textchat er aankomt. Google is gewoon steeds meer functies aan het toevoegen aan stadia en het begint steeds beter te worden.

Vindt die verrassing releases zoals PUGB ook leuk, hopelijk gebeurd dat vaker in de komende maanden.

Begin me wel echt af te vragen waar ESO nou blijft, die is al vanaf het begin aangekondigd en komt ook steeds in stadia trailers voorbij, maar hoor helemaal niks over release date op stadia. Zou toch wel lekker zijn een toffe mmo op stadia.

[ Voor 27% gewijzigd door Stylze op 03-05-2020 13:04 ]

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Nieuwevolger schreef op zondag 3 mei 2020 @ 11:37:
Iemand die pubg heeft gespeeld op stadia? Hoe is het? En is het het cross play met alleen console, of ook met pc?
Alleen consoles. Ik heb me aardig vermaakt en erg verslavend O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
kepler schreef op zondag 3 mei 2020 @ 11:40:
[...]

Tot die tijd kun je in de ingame settings het geluid per game zacht zetten. Dat werkt prima en hoef je maar eenmalig te doen, maar een global slider is zeker handiger en wenselijker, zal zeker komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
Tuktop schreef op zondag 3 mei 2020 @ 16:23:
[...]

Tot die tijd kun je in de ingame settings het geluid per game zacht zetten. Dat werkt prima en hoef je maar eenmalig te doen, maar een global slider is zeker handiger en wenselijker, zal zeker komen.
Ah dat kan ook, zover had ik niet gezocht. Vanavond eens kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Laatst online: 08:31
AP3X schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 18:17:
The Turing Test
Zombie Army Dead War 4
Steamworld Heist
The Turing Test is erg leuk! Ik ben nu na enkele uurtjes halfweg Chapter 4. Erg leuke puzzle game!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahi_NL
Zijn er meer mensen geinteresseerd in een 'Claw' om je mobiel op je controller te zetten? Helaas biedt Google deze niet in Nederland aan, dus ik wil hem bij de originele leverancier bestellen..

Als we met 4 zijn, zijn de kosten +/- 20 euro pp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
Sahi_NL schreef op zondag 3 mei 2020 @ 21:27:
Zijn er meer mensen geinteresseerd in een 'Claw' om je mobiel op je controller te zetten? Helaas biedt Google deze niet in Nederland aan, dus ik wil hem bij de originele leverancier bestellen..

Ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Sahi_NL schreef op zondag 3 mei 2020 @ 21:27:

Ik op zich ook! Alleen hebben we dan alsnog ook 3x verzendkosten binnen Nederland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahi_NL
Ja, klopt. Maar ik verwacht ze in een envelop met 2 postzegels te kunnen versturen. Misschien wordt het dus een eurootje meer of minder. Dat zal ik verder bekijken (en via DM) als we met minimaal 4 personen zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-10 09:14
Ik zag op de stadia reddit een handige website voorbij komen waarmee je shortcuts direct naar stadia games kan maken op je desktop (en/of start menu). Via de site heb je direct het goede icoon erbij etc.

https://playcloud.app/ > Game kiezen > Instructies volgen > Voilá!

Afbeeldingslocatie: https://playcloud.link/271510d5-bd24-4433-b0f9-752e9086d435/favicon.ico Afbeeldingslocatie: https://playcloud.link/aeb251c7-b384-4052-adf8-4e4c5c716ce5/favicon.ico Afbeeldingslocatie: https://playcloud.link/0908c9bc-1a47-479a-8a54-b546f39b9f7d/favicon.ico

[ Voor 47% gewijzigd door tokko1 op 05-05-2020 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
Dit weekend hebben we weer een hangout borrel met vrienden.

Iemand al monopoly geprobeerd? Is er voice chat?

Normal doen we een pubquiz op YouTube maar dit leek mij een leuk alternatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:30
Als het er niet is, dan start je toch een discord oid daarnaast op?

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
Dat kan inderdaad op de laptop. Maar weer niet op de CCU. We komen er wel uit hoor. Ik wilde graag de ervaring weten alvorens ik iedereen vraag het spel aan te schaffen en de instructies doorsturen.

Vergeleken met de kroeg is 10€ niet veel, maar als we daarnaast nog een uur bezig zijn om oplossingen op laptop only of CCU + telefoon of CCU met laptop dan wordt de lol snel minder.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tuktop
De controller kan nu ook draadloos worden verbonden met Chrome (desktop/laptop):
Wireless Stadia Controller support comes to laptops and desktops
Starting this week, you can now use the Stadia Controller to play wirelessly on your laptop and desktop. You no longer need to connect your Stadia Controller physically to your computer to play your favorite games. You’ll be able to link your Stadia Controller and Stadia.com through your Wi-Fi network and play without a USB-C cable connection.
Bron: https://community.stadia....d-SteamWorld-s/ba-p/21635

Overigens werkt het hier al direct! Je moet de controller eerst unlinken van de CCU voordat je de linking code kunt invoeren die je in de browser ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
Ik ben benieuwd of de performance ook beter is als de controller rechtstreeks met WiFi is verbonden. Het maakt schakelen tussen tv en laptop ook eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
madcon schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 19:48:
Ik ben benieuwd of de performance ook beter is als de controller rechtstreeks met WiFi is verbonden. Het maakt schakelen tussen tv en laptop ook eenvoudiger.
Ik had geen performance problemen maar het schakelen is idd eenvoudig: long press Stadia knop, Unlink controller, controller weer aanzetten (dit kan beter: na unlinken zou de controller bijvoorbeeld voor 1 minuut in linking mode kunnen blijven alvorens uit te gaan), linking code van je nieuwe scherm intikken en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
-

[ Voor 100% gewijzigd door Tuktop op 05-05-2020 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Net the turing test even gespeeld, wel een grappig puzzelspelletje (het speelt een beetje als een game op de gsm) om gratis te spelen maar ik zou het niet kopen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-01 16:42
Turing test heeft wel wat last van Portal. Speelt wel lekker weg in ieder geval. Wel wat jammer dat ik er lichte verschijnselen van motion sickness van kreeg.

psn: t-zakje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
Tuktop schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 19:40:
De controller kan nu ook draadloos worden verbonden met Chrome (desktop/laptop):

[...]

Bron: https://community.stadia....d-SteamWorld-s/ba-p/21635

Overigens werkt het hier al direct! Je moet de controller eerst unlinken van de CCU voordat je de linking code kunt invoeren die je in de browser ziet.
Hier werkte het pas, nadat ik eerst de controller bedraad had aangesloten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ekpy5vG8Y9p54Ddba_zr7yZyacw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eT8pinOnjqA7aDkzMdup8lOG.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Sahi_NL op 05-05-2020 21:21 ]

Pagina: 1 ... 43 ... 191 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord