Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik was net een beetje Grid aan het spelen en net toen ik er een beetje handig in werd gingen de toetsen minder goed werken. Opeens kon ik niet meer naar links sturen. Controls maar meteen veranderd, en het spel herstart. Toen kon ik niet naar rechts sturen.

Is dit een bekend probleem bij het gebruik van een toetsenbord en Chrome?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2max
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-09 19:35
Als ik bijv. RD2 op stadia koop, kan ik hem dan alleen in stadia spelen? Ik kan niet de key gebruiken om hem in steam of rockstar launcher te spelen?

Als ik hem eenmaal gekocht zou hebben kan ik hem altijd gratis spelen in Stadia Base?

Werkt multiplayer ook in stadia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:18
E2max schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:42:
Als ik bijv. RD2 op stadia koop, kan ik hem dan alleen in stadia spelen? Ik kan niet de key gebruiken om hem in steam of rockstar launcher te spelen?
Dit klopt, je koopt de game alleen voor Stadia. Net als op alle andere platforms.
Als ik hem eenmaal gekocht zou hebben kan ik hem altijd gratis spelen in Stadia Base?
Correct
Ja, maar enkel met andere Stadia players.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:53
-

[ Voor 99% gewijzigd door Tuktop op 09-04-2020 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop

Als je een game koopt op Stadia, kun je 'm altijd spelen op Stadia (of je nou wel of geen Pro-abonnement hebt). Je kunt de licentie niet naar een ander platform overzetten. Multiplayer werkt zeker! Maar voor sommige games is de player base nog klein, dus niet alle online modes zijn even succesvol, hoewel ik denk dat de beschikbaarheid van Stadia Base wel voor wat verse aanwas kan zorgen.

Overigens, als je een spel claimed dat gratis is omdat het deel uitmaakt van je Pro-abonnement, kun je die enkel spelen zolang je een Pro-abonnement hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Sahi_NL schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:53:
Ja, maar enkel met andere Stadia players.
Niet helemaal waar, bijv. The Division 2 op Stadia heeft crossplay met PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:18
Klopt inderdaad, ik ging even uit van RDR2, omdat zijn bericht daar over ging.

Multiplayer over meerdere platforms (Crossplay) is Game afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2max
Super dank Sahi_NL & Tuktop

Dit is misschien een hele domme vraag, maar Read Dead Redemption Online is gewoon onderdeel van RD2 toch? Dus dit zit ook bij stadia in?

Iemand recent RDR2 of The Division2 gespeelt op Stadia, hoe was uw ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:37
Ook ik ben zeer benieuwd naar ervaringen van RDR2 via Stadia.
Ik zit te dubben om 'm "gewoon" op PC te kopen - Steam ofzo - of op Stadia om ook af en toe eens relaxed op de bank achter m'n oude laptop te kunnen gamen.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Marzman schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:25:
Ik was net een beetje Grid aan het spelen en net toen ik er een beetje handig in werd gingen de toetsen minder goed werken. Opeens kon ik niet meer naar links sturen. Controls maar meteen veranderd, en het spel herstart. Toen kon ik niet naar rechts sturen.

Ik had dit vannacht ook met Grid. Kon na een paar races ineens niet meer naar links sturen.
Vanochtend weer even opgestart en toen deed alles het gewoon weer. (ik speel ook met toetsenbord trouwens)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19:06
Vortigen schreef op donderdag 9 april 2020 @ 17:49:
Ook ik ben zeer benieuwd naar ervaringen van RDR2 via Stadia.
Ik zit te dubben om 'm "gewoon" op PC te kopen - Steam ofzo - of op Stadia om ook af en toe eens relaxed op de bank achter m'n oude laptop te kunnen gamen.
hoe er wel rekening mee dat RDR2 geen crossplay heeft

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
@bram1984 dit is het moment om je te laten overtuigen en naar de dark side te komen. Kun je kijken of het zoveel lagged dat het onspeelbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
mark777 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 18:36:
[...]

hoe er wel rekening mee dat RDR2 geen crossplay heeft
Dat is oké. Ben toch alleen geïnteresseerd in de single player :)

Ik wil graag weten hoe de rdr2 ervaring is op stadia.
Zowel op stadia en de pc zou het in 1080p gedraaid worden bij mij want geen 4k monitor of tv.
Ik lees af en toe dat 4k soms voor problemen kan zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
SmooK schreef op donderdag 9 april 2020 @ 19:11:
@bram1984 dit is het moment om je te laten overtuigen en naar de dark side te komen. Kun je kijken of het zoveel lagged dat het onspeelbaar is.
Haha ik ga eens kijken. Heb overigens nooit gezegd dat het onspeelbaar is volgens mij. :p

Edit: Zal wel achterlijk zijn ofzo, maar ik kom niet echt verder. App gedownload maar moet een code invoeren en kan alleen de Premiere Edition kopen. Google blog zegt ga naar de Stadia site en "sign up". Download daarna de app.

Oh well. :)

[ Voor 26% gewijzigd door bram1984 op 09-04-2020 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Nu online
bram1984 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 19:36:
[...]

Haha ik ga eens kijken. Heb overigens nooit gezegd dat het onspeelbaar is volgens mij. :p

Edit: Zal wel achterlijk zijn ofzo, maar ik kom niet echt verder. App gedownload maar moet een code invoeren en kan alleen de Premiere Edition kopen. Google blog zegt ga naar de Stadia site en "sign up". Download daarna de app.

Oh well. :)
Ik chargeer. Via onderstaande link staat de uitleg.

https://blog.google/produ...ry-stadia-free-today/amp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ja niet dus. Dat is wat ik zeg. Ik kan kiezen tussen 130 piek neertellen of een code invoeren. Ook in die app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

bram1984 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 19:53:
[...]

Ja niet dus. Dat is wat ik zeg. Ik kan kiezen tussen 130 piek neertellen of een code invoeren. Ook in die app.
en https://stadia.google.com/setup ?

Die werkte bij mij wel :z

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Daar kun je gewoon de app downloaden? Die staat al op mijn iPad. Maar daarna moet je Stadia activeren met een code. Ik heb geen code. Ik kan alleen Stadia kopen voor € 130,- en daar gaan we natuurlijk niet aan beginnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Nu online
Heb je je al geregistreerd zoals in de blogpost wordt omschreven of ben je meteen via de app gegaan want dan is mijn antwoord op je eerdere post ja :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
SmooK schreef op donderdag 9 april 2020 @ 21:50:
Heb je je al geregistreerd zoals in de blogpost wordt omschreven of ben je meteen via de app gegaan want dan is mijn antwoord op je eerdere post ja :-p
Ik weet ineens weer waarom hier nooit meer iets van Google in huis komt. :+

Registreren: ga naar stadia.google.com en "sign up".

Ga naar die site -> opties op stadia.google.com: "Nu kopen" / "Aanmelden met uitnodigingscode"

Ik heb geen uitnodigingscode en kopen geeft alleen de optie voor het 130 piek pakket.

In de iOS app:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/72pw1QZ/BF6-BF7-A3-A81-E-4-FC4-AA75-AF9-C8-F09694-A.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Nu online
Hahaha dan is het waarschijnlijk rancune vanuit google voor al je negativiteit rondom Stadia. Ik heb geen idee wat hier mis gaat. Helaas, wordt het toch een ps5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Haha Bram, lekker bezig. Ik denk dat je individueel getarget bent inderdaad want ik heb zojuist zonder enkel probleem een account voor m'n vriendin aangemaakt. Dat sprak allemaal redelijk voor zich, heb de app overigens niet nodig gehad.

Hoewel, het kan ook dat de uitrol nog niet helemaal compleet is (zou tot 48 uur duren sinds de aankondiging).

[ Voor 19% gewijzigd door Tuktop op 09-04-2020 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
SmooK schreef op donderdag 9 april 2020 @ 22:02:
Hahaha dan is het waarschijnlijk rancune vanuit google voor al je negativiteit rondom Stadia. Ik heb geen idee wat hier mis gaat. Helaas, wordt het toch een ps5.
Dat wordt het sowieso wel. ;)
Tuktop schreef op donderdag 9 april 2020 @ 22:10:
Haha Bram, lekker bezig. Ik denk dat je individueel getarget bent inderdaad want ik heb zojuist zonder enkel probleem een account voor m'n vriendin aangemaakt. Dat sprak allemaal redelijk voor zich, heb de app overigens niet nodig gehad.

Hoewel, het kan ook dat de uitrol nog niet helemaal compleet is (zou tot 48 uur duren sinds de aankondiging).
Ik heb al een Google account dus ik krijg die optie helemaal niet. :+

Prima verder. Dan toch niet. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
bram1984 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 22:23:
[...]

Ik bedoel een Stadia account, gebruikmakende van haar bestaande Google-account.

Maar goed, als je het toch niet wilt proberen, even goede vrienden. We zien je vanzelf wel weer een keer iets negatiefs plaatsen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

bram1984 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 22:23:
[...]

Dat wordt het sowieso wel. ;)

[...]

Is ook niks voor jou dat stadia. Ik zou als ik jou was er niet eens aan beginnen.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeHoX
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Het is echt: https://stadia.google.com/setup

Even inloggen op je gmail adres vanuit een private window. Vervolgens kun je gelijk op bevestigen drukken zonder dat je de code hoeft in te voeren!

P.S.
Heb het wel via PC/Chrome Browser gedaan.

[ Voor 11% gewijzigd door NeHoX op 10-04-2020 00:39 ]

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
NeHoX schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 00:08:
Het is echt: https://stadia.google.com/setup

Even inloggen op je gmail adres vanuit een private window. Vervolgens kun je gelijk op bevestigen drukken zonder dat je de code hoeft in te voeren!

P.S.
Heb het wel via PC/Chrome Browser gedaan.
Haha nope. Private window ook. Waarom zou dat nodig moeten zijn? Enfin, ik krijg alleen deze tekst. En een link naar de app store.
Speel met de Stadia-app of op een computer
Download de app hieronder of bekijk andere manieren om te spelen op g.co/stadia/screens
Ouders kunnen een account voor een kind instellen op stadia.com via een desktop of laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Laatst online: 19:21
Ik had precies hetzelfde, kreeg telkens dat scherm om een code in te toetsen. Uiteindelijk gewoon op de knop geramd zonder code en voilà gratis pro account voor 2 maanden

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik had ook geen code. Heb aangeklikt dat ik wel een code had, verder gegaan met invullen, de code leeg gelaten, werkte prima. Soms moet je gewoon dingen proberen ;-)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:50

Sagat

Is pappa x2!

bram1984 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 03:26:
[...]

Haha nope. Private window ook. Waarom zou dat nodig moeten zijn? Enfin, ik krijg alleen deze tekst. En een link naar de app store.

[...]
Je doet het vanaf iphone? want dan ga ik het zo ook proberen, ik beloof om niet hard lachen als het mij dan wel lukt (maar wel lang >:) :+ )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Even een vraagje over RDR 2, je hebt dus 2 instellingen begrijp ik. 4k (sort of) @ 30fps, en balanced 1080 @ 60fps. Die eerste verlies je sowieso als je pro niet verlengt, maar blijft die tweede wel gewoon zo werken, of verlies je daar frames na beëindiging van het betaalde abonnement? Dus zeg maar normaal 1080 voor base en balanced voor pro of zo.

[ Voor 10% gewijzigd door ArthurMorgan op 10-04-2020 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Sagat schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 07:30:
[...]

Je doet het vanaf iphone? want dan ga ik het zo ook proberen, ik beloof om niet hard lachen als het mij dan wel lukt (maar wel lang >:) :+ )
Ook geprobeerd. Maar gisteren op iPad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

bram1984 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 08:03:
[...]

Ook geprobeerd. Maar gisteren op iPad.
Nou toegegeven, ik zie wel wat je bedoeld, bij sign up mijn account gekozen, daarna ga je door naar het app dowload scherm, maar die had ik al, ga je dan door naar de app, dan word daar nog iig om de code gevraagd. Maar goed ik pruts nog even verder :)

edit:
op pc kan ik idd wel gewoon verder gaan, kwam tot een credicard screen waar netjes werd aangegeven dat ik dan van 10 juni zou gaan betalen. Vreemd dat dit vanaf ios (iig safari) anders gaat.
@bram1984 heb jij ook chrome op (een van je) ios device(s)? Mogelijk lukt het dan wel.

[ Voor 26% gewijzigd door Sagat op 10-04-2020 08:11 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
ArthurMorgan schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 07:36:
Even een vraagje over RDR 2, je hebt dus 2 instellingen begrijp ik. 4k (sort of) @ 30fps, en balanced 1080 @ 60fps. Die eerste verlies je sowieso als je pro niet verlengt, maar blijft die tweede wel gewoon zo werken, of verlies je daar frames na beëindiging van het betaalde abonnement? Dus zeg maar normaal 1080 voor base en balanced voor pro of zo.
Zonder pro val je terug naar 1080P60 inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Sagat schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 08:06:
[...]

Nou toegegeven, ik zie wel wat je bedoeld, bij sign up mijn account gekozen, daarna ga je door naar het app dowload scherm, maar die had ik al, ga je dan door naar de app, dan word daar nog iig om de code gevraagd. Maar goed ik pruts nog even verder :)

edit:
op pc kan ik idd wel gewoon verder gaan, kwam tot een credicard screen waar netjes werd aangegeven dat ik dan van 10 juni zou gaan betalen. Vreemd dat dit vanaf ios (iig safari) anders gaat.
@bram1984 heb jij ook chrome op (een van je) ios device(s)? Mogelijk lukt het dan wel.
Ah Chrome op de MacBook werkt inderdaad wel.

Ik geloof niet dat mijn netwerkt draadloos geschikt is voor Stadia. Serious Sam even geprobeerd en die is onspeelbaar. Ik zwaai alle kanten op. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

bram1984 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:01:
[...]

Ah Chrome op de MacBook werkt inderdaad wel.

Ik geloof niet dat mijn netwerkt draadloos geschikt is voor Stadia. Serious Sam even geprobeerd en die is onspeelbaar. Ik zwaai alle kanten op. :9
Draadloos netwerk? jij mag NOOIT meer zeuren over lag etc :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Sagat schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:05:
[...]

Draadloos netwerk? jij mag NOOIT meer zeuren over lag etc :+
Haha ja anders moet ik met mijn laptop op een stoel naast het TV meubel gaan zitten. Ook niet echt een optie.

De laadtijden zijn wel relaxt. Gelukkig gaan we met de next gen ook deze kant op.

Heb overigens ook PS Now geprobeerd, bedraad. Dat was een stuk beter inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

bram1984 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:13:
[...]

Haha ja anders moet ik met mijn laptop op een stoel naast het TV meubel gaan zitten. Ook niet echt een optie.

De laadtijden zijn wel relaxt. Gelukkig gaan we met de next gen ook deze kant op.

Heb overigens ook PS Now geprobeerd, bedraad. Dat was een stuk beter inderdaad.
Ik had geen zin om mijn cc in te voeren op mijn werklaptop maar ik ga vanaaf wel is checken dan, mijn pc heeft een dermate oude gfx kaart dat shadow iig niet lekker werkte, dus mijn aanname is dat voor stadia het niet anders gaat zijn.
Maar op de macbook (wel bedraad) van mijn vrouw werkte shadow geweldig, dus ook hier verwacht ik dan dat stadia ook prima zal draaien. En ja via wifi in de woonkamer, met accesspoint op 1e etage, werkte shadow ook bagger..... ;)

offtopic:
ps now wil ik ook proberen, spider man zit er toch in? betere reden kan je bijna niet krijgen :) al hoewel er met mijn brede games smaak nog genoeg andere leuke games voor me zijn

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@Sagat Dat laatste klopt.

Argh, en nu uitvogelen hoe je het abo weer stop zet. Je zou denken bij Abonnementstatus -> Abonnement beheren. Maar guess what. Als je daarop klikt, dan kom je op deze pagina: https://support.google.com/stadia/answer/9609879

Nou, dan maar binnen je Google account op Abonnementen klikken: Je hebt geen abonnementen

_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

bram1984 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:30:
@Sagat Dat laatste klopt.

Argh, en nu uitvogelen hoe je het abo weer stop zet. Je zou denken bij Abonnementstatus -> Abonnement beheren. Maar guess what. Als je daarop klikt, dan kom je op deze pagina: https://support.google.com/stadia/answer/9609879

Nou, dan maar binnen je Google account op Abonnementen klikken: Je hebt geen abonnementen

_O-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UpWS30zxl4QNNEWW-m9MVGy8BqU=/f/image/yNLW0V3T907GFdt56Ebaq3lV.png

For the greater glory of this topic!

@rachidfinge wanneer komen mijn google aandelen? ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Sagat schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:33:
[...]

[Afbeelding]

For the greater glory of this topic!

Hahaha en dat moet weer via de app. Waarom ben ik niet verbaasd. 8)7

Thanks @Sagat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:59
Marzman schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:25:

Ik heb dit probleem ook. Zowel op een Windows laptop met extern toetsenbord als op een MBP direct, beide Chrome. Lijkt te gebeuren op het moment dat de wifi heel even dipt. Beeldkwaliteit wordt even minder of framerate dropt, daarna is er steeds 1 van de toetsen die niet meer werkt. Spel helemaal afsluiten, inclusief de Chrome tab waar het op draait en daarna weer opstarten verhelpt het. Irritant is het wel, want je moet je race weer opnieuw doen.

Met de MBP heb ik met Grid ook het probleem dat de F-toetsen niet werken in-game. Ze behouden dezelfde functies als buiten de game. Dus F1 is niet te gebruiken om een kwalificatie-lap te rijden, maar enkel om de helderheid van het scherm aan te passen. Wat dat betreft wel vervelend dat je niet kunt instellen dat je daarvoor de muis wilt gebruiken in plaats van het toetsenbord. Meer een game-specifiek probleem dan Stadia in het algemeen.

Verder vind ik het wel tof werken. Ik heb geen dikke game laptop (MBP 2013 en werklaptop is een Lenovo werkpony) en toch ziet het er schitterend uit en speelt het vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:57

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

RobNemoo schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:37:
[...]

Met de MBP heb ik met Grid ook het probleem dat de F-toetsen niet werken in-game. Ze behouden dezelfde functies als buiten de game. Dus F1 is niet te gebruiken om een kwalificatie-lap te rijden, maar enkel om de helderheid van het scherm aan te passen. Wat dat betreft wel vervelend dat je niet kunt instellen dat je daarvoor de muis wilt gebruiken in plaats van het toetsenbord. Meer een game-specifiek probleem dan Stadia in het algemeen.

[...]
Ook niet fn+F1?

Zo nee: in de settings van macOS kun je aangeven dat je functietoetsen als functietoetsen gezien moeten worden.

System Preferences > Keyboard > "Use F1, F2, etc. keys as standard function keys"

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:59
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:56:
[...]

Ook niet fn+F1?

Zo nee: in de settings van macOS kun je aangeven dat je functietoetsen als functietoetsen gezien moeten worden.

System Preferences > Keyboard > "Use F1, F2, etc. keys as standard function keys"
Dat heb ik eerlijk gezeg nog niet geprobeerd. Thanks for the tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 23:09:
[...]
Het is anders wel een flink aantal. Tot nu toe heeft overigens nog niemand me kunnen vertellen wat dan wel de doelgroep is. De poll heeft inmiddels overigens al ruim 2600 stemmers, waarvan 9,6% aangeeft Stadia te gaan kopen. Okay dat zegt nog steeds niet alles, maar wel iets.
Ik heb een office pc van mijn werk, ik heb een Dell laptop van vier jaar oud die toen al goedkoop (400 euro dacht ik) was en ik kan op beide computers gamen in goede kwaliteit zonder een nieuwe pc of console te moeten kopen. De doelgroep die 10 euro per maand ervoor gaat betalen zal wel een andere zijn al kun je nog goedkoper uit zijn dan met een console want je krijgt wel upgrades en spellen erbij.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 20:32
Tuktop schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 08:37:
[...]

Zonder pro val je terug naar 1080P60 inderdaad.
En stereo geluid toch? 1080p60 is voor mij prima, stereo is alleen zo zonde....

Gisteren Stadia voor het eerst geprobeerd. Het was alsof ik naar een foto van een foto zat te kijken. Toegeven mijn ps4 was Warzone aan het downloaden en ik zat draadloos op mijn laptop (1 meter verwijderd van de router), dus dat zijn ongetwijfeld suboptimale omstandigheden.

Ik heb geen ultra chromecast. Maar kan ik de game spelen in Chromium en dan mijn desktop casten naar de tv zodat ik alsnog op de tv game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevf
Brick Top schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:52:
Bedankt voor jullie antwoorden! Ga RDR2 een kans geven op Stadia. Heb zonet een gratis account aangemaakt (en vervolgens ingeschreven op de 2 maanden Pro trial) en wilde RDR2 aankopen maar dat lukt niet. Krijg steeds de foutmelding "Kan transactie niet voltooien".

Erg vreemd want met die mastercard heb ik online al 1001 aankopen gedaan, zonder enig probleem. Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Misschien dat de servers momenteel overbelast zijn doordat iedereen zich massaal aan het inschrijven is? Of heeft dat er niets mee te maken?

Ze lijken m'n geld niet te willen! :p
Ik had een soortgelijk probleem. Hij pakte mijn reeds ingevoerde CC niet. Heb hem opnieuw toegevoegd en toen was het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-09 17:07
Misschien een overbodige tip, iets wat velen vast weten.. maar misschien is er iemand blij mee.

Ik speelde gisteren voor het eerst via het netwerk op een laptop.. teveel lag (logisch misschien).
Maar bedacht me toen opeens dat ik 5ghz nooit aan heb gezet/geprobeerd in huis.

Speel nu op het netwerk heerlijk soepel..maakte voor mij dus veel verschil.

Nu nog betere content en normale prijzen voor de betere games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
Kevf schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:26:
[...]

En stereo geluid toch? 1080p60 is voor mij prima, stereo is alleen zo zonde....

Gisteren Stadia voor het eerst geprobeerd. Het was alsof ik naar een foto van een foto zat te kijken. Toegeven mijn ps4 was Warzone aan het downloaden en ik zat draadloos op mijn laptop (1 meter verwijderd van de router), dus dat zijn ongetwijfeld suboptimale omstandigheden.

Ik heb geen ultra chromecast. Maar kan ik de game spelen in Chromium en dan mijn desktop casten naar de tv zodat ik alsnog op de tv game?
Zonder Pro geen 5.1 helaas! Van je desktop naar de TV casten: beslist niet doen, de vertraging gaat het echt onspeelbaar maken. De twee opties voor spelen op de tv zijn CCU of je TV direct aansluiten op je pc met HDMI/DP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Best gaaf dat Stadia. Ik heb direct 2 maanden gratis pro gekozen. Nu eens kijken of ik het voor elkaar kan krijgen om mijn oude Intel mini-pc (atom x5 pctje van paar jaar terug) zover kan krijgen om linux met stadia te auto-booten zodat ik via mijn oude PS3 controller op mijn tv kan gamen via dat kastje.

Ik heb namelijk geen chromecast ultra met stadia controller...

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2max
Iemand op stadia Red Dead Online geprobeerd? Zijn er aardig wat andere spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
geerttttt schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:38:
Best gaaf dat Stadia. Ik heb direct 2 maanden gratis pro gekozen. Nu eens kijken of ik het voor elkaar kan krijgen om mijn oude Intel mini-pc (atom x5 pctje van paar jaar terug) zover kan krijgen om linux met stadia te auto-booten zodat ik via mijn oude PS3 controller op mijn tv kan gamen via dat kastje.

Ik heb namelijk geen chromecast ultra met stadia controller...
Misschien kun je er chrome os op installeren?

Ik verwacht eigenlijk wel dat de nieuwe Chromecast die ook een afstandbediening krijgt en eigenlijk een Android TV is dan ook nog wel een eigen Stadia App krijgt.

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 10-04-2020 11:47 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
E2max schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:41:
Ik twijfel een beetje. Ik vind de GTA titels van Rockstar super, maar hier heb je natuurlijk geen auto's en dat mis ik dan wel.

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rachidfinge
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-08 21:46
Sagat schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:33:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yhn5Rz9hY-mYtk_dDujCDieitCs=/f/image/ze75GifYtghx5UV862wXvWae.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevf
Tuktop schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:20:
[...]

Zonder Pro geen 5.1 helaas! Van je desktop naar de TV casten: beslist niet doen, de vertraging gaat het echt onspeelbaar maken. De twee opties voor spelen op de tv zijn CCU of je TV direct aansluiten op je pc met HDMI/DP.
HDMI it is, is gelukkig een kleine moeite, tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevf
GRID even geprobeerd. Een xbox wireless controller met een usb extensie pakt ie niet, mijn logitech controller idem.

Mijn Dual shock van de PS4 pakt ie wel, maar hij herkent R2 en L2 niet, daarnaast zijn alle knoppen 1 kwart slag gedraaid qua geregistreerde input.

Uiteindelijk gas en remmen maar op L1 en R1 gezet om iig even te kunnen gamen, maar de lag is niet te doen. In het menu ook rustig een halve seconde voordat ik na de volgende optie kan. Speedtest van Ziggo:

ping: 12ms
down: 47mbps
up: 4,7mbps

So far not so good. Over een tijdje maar weer eens weer kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:16
Daejji schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:58:
Misschien een overbodige tip, iets wat velen vast weten.. maar misschien is er iemand blij mee.

Ik speelde gisteren voor het eerst via het netwerk op een laptop.. teveel lag (logisch misschien).
Maar bedacht me toen opeens dat ik 5ghz nooit aan heb gezet/geprobeerd in huis.

Speel nu op het netwerk heerlijk soepel..maakte voor mij dus veel verschil.

Nu nog betere content en normale prijzen voor de betere games.
Ik speel op een Chromebook via wifi in de huiskamer, maar 5Ghz werkt inderdaad het beste! Heel af en toe wat lag, maar acceptabel!

Via CC Ultra wel stuk stabieler, maar die is niet altijd beschikbaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Wat voor nummers hebben jullie eigenlijk achter je nicknaam staan? Ik heb me eergisteren ingeschreven en heb een nummer onder de 6.000.... ik mag toch hopen dat ik daar niet het 'succes' van Stadia tot op heden kan afleiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:26:
Wat voor nummers hebben jullie eigenlijk achter je nicknaam staan? Ik heb me eergisteren ingeschreven en heb een nummer onder de 6.000.... ik mag toch hopen dat ik daar niet het 'succes' van Stadia tot op heden kan afleiden?
2400 ofzo, maar het is ook lichter van kleur dus ik denk dat het nummer dynamisch is.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Toch RDR2 gekocht, het lijkt me toch wel een tof spel na wat inlezen en dan heb ik wat te spelen als de twee maanden pro om zijn (en het is duurder zonder pro).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:10
Marzman schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:40:
Toch RDR2 gekocht, het lijkt me toch wel een tof spel na wat inlezen en dan heb ik wat te spelen als de twee maanden pro om zijn (en het is duurder zonder pro).
En je kan het gewoon doorspelen als pro is afgelopen ;) Zit er ook wel aan te denken om RDR te kopen. Moet ik alleen nog wel een manier vinden om de stream stabiel te krijgen, want het is nu gewoon af en toe niet te doen :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Martiveen schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:45:
[...]

En je kan het gewoon doorspelen als pro is afgelopen ;) Zit er ook wel aan te denken om RDR te kopen. Moet ik alleen nog wel een manier vinden om de stream stabiel te krijgen, want het is nu gewoon af en toe niet te doen :\
Ja, dat inderdaad. Want ik ga die 10 euro per maand daarna niet meer betalen. Vind het in 1080 ook goed te doen (mijn tv kan niet eens meer).Het is bij mij heel stabiel. Ik heb Orange (Belgisch kabelinternet, 100/20 mbps dat over een Devolo Wifibridge naar mijn thuiswerkcomputer gaat en heb nog niet echt haperingen of lag gehad. Ook de laadtijden van Stadia zijn best kort).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:24
Heb de gratis 2 maanden ook genomen. Wil Gylt wel eens spelen. d:)b
Voor de rest is er geen andere game op Stadia waar ik nog interesse in heb, denk ik.
ArthurMorgan schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:26:
Ik was rond de 5600. Blijkbaar krijgen alle accounts zo'n cijfers, behalve de Founders.
Dusja, lijkt me dat er ongeveer 6000 users zijn + de Founders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:18

Rio

Ik heb al een boek

Je kunt niet eens onderweg spelen via een mobiel netwerk :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:18
Ik zit nu al 10 minuten te zoeken of ik die twee maanden als huidig pro user ook gratis kan krijgen. Maar wat doe ik ook moeilijk? Kost een 10-tje per maand. En heb zeker al een maand niet gespeeld :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

barrymossel schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:20:
Ik zit nu al 10 minuten te zoeken of ik die twee maanden als huidig pro user ook gratis kan krijgen. Maar wat doe ik ook moeilijk? Kost een 10-tje per maand. En heb zeker al een maand niet gespeeld :D
Volgens kregen alle founders ook de 2 maanden extra korting.

Ik heb het overigens ook al 2 maanden niet gebruikt volgens mij. Maar komt vanzelf wel weer, ccu hangt aan de tv in de huiskamer dus heb niet veel kans om die te gebruiken :P , maar een keer of 10 of 20 per jaar zal wel gaan lukken.

Dat tientje schuiven we gewoon bij de rest van de betaal abbo's zoals YouTube, Spotify, Netflix, Flickr, Amazon prime en weet ik veel welke nog meer. :+

Er komt een tijd dat ik ze allemaal in 1x opzeg en er klaar mee ben. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Ik zat net te kijken om het op 4k te zetten omdat ik bij de aanmelding een meding kreeg dat ze het vanwege de huidige dingen op 1080 hadden gezet maar dat je het zelf weer op 4k kon zetten. Maar toen ik ging kijken in de app stond het al op 4k en HDR. Dus schijnbaar had ik dat al, ook geen lag in 4k dan, ik dacht dat ik op 1080 aan het spelen was.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
barrymossel schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:20:
Kijk eens in de Stadia app in het menu bij Purchases & subscription. Welke einddatum staat daar? Die van mij is, zonder dat ik iets hoefde te doen, 2 maanden opgeschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:21
Rio schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:06:
Je kunt niet eens onderweg spelen via een mobiel netwerk :')
Controller aangesloten?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• barrymossel
Tuktop schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:32:
[...]

Kijk eens in de Stadia app in het menu bij Purchases & subscription. Welke einddatum staat daar? Die van mij is, zonder dat ik iets hoefde te doen, 2 maanden opgeschoven.
Verdorie! Je hebt helemaal gelijk. Volgende betaling 21 juni.

Die 20 euro ga ik in de kroeg stuk slaan!! Oh, wacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Yep. Hij doet doet het alleen via wifi :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Rio schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 19:05:
[...]

Yep. Hij doet doet het alleen via wifi :')
Zwaar leven heb je. Maar hoeveel GB heb je überhaupt? Is er zo doorheen, hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Zelfs met mijn vast internet moet ik nog kijken hoe hard het gaat (750 GB).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Marzman schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 19:41:
Zelfs met mijn vast internet moet ik nog kijken hoe hard het gaat (750 GB).
Je hebt een datalimiet op je vaste verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

barrymossel schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 19:36:
[...]

Zwaar leven heb je. Maar hoeveel GB heb je überhaupt? Is er zo doorheen, hè?
Aparte reactie.
Heb geen limiet ook, maar wat doet dat er toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Rio schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 23:47:
[...]

Aparte reactie.
Heb geen limiet ook, maar wat doet dat er toe.
De meeste mensen kunnen niet games streamen op een mobiele verbinding. Klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Homeland schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 22:54:
[...]

Je hebt een datalimiet op je vaste verbinding?
Ja, dat is normaal in België voor kabelinternet. Ik heb de kwaliteit maar vast teruggezet.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Nu online
Dat klinkt echt helemaal ruk. Hoe vaak ga je over je limiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Om een of andere reden draait het hier inmiddels stukken beter. Het bevalt goed genoeg en heb daarom Stadia Premier edition besteld. Iemand onlangs oom deze bestelling gedaan? En hoe lang was de levertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
SmooK schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 00:07:
Dat klinkt echt helemaal ruk. Hoe vaak ga je over je limiet?
Bij dit abonnement nog niet gebeurd. 750 GB zit ik niet zo snel aan (behalve dan met Stadia, dat gaat wel hard, maar het hoeft van mij ook niet op 4k. Ik ga straks met Base verder.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

barrymossel schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 00:00:
[...]

De meeste mensen kunnen niet games streamen op een mobiele verbinding. Klaar.
Wat doe jij vreemd.

Mag ik het niet apart vinden dat Stadia niet bruikbaar is via een mobiele verbinding? Dat is toch niet 'next gen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Rio schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:40:
[...]

Wat doe jij vreemd.

Mag ik het niet apart vinden dat Stadia niet bruikbaar is via een mobiele verbinding? Dat is toch niet 'next gen'?
Dat mag je. Mag ik het dan totaal niet met je eens zijn? Streamen van games gaat momenteel met 4G en data limieten niet (goed genoeg) werken. Dat weet Google ook, dus ze staan het niet toe ootb (want het kan wel). Dat meerdere keren als minpunt van Stadia roeptoeteren is gewoon sneu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:10
[...]

Wat doe jij vreemd.

Al die streamingdiensten schieten nu natuurlijk als paddestoelen uit de grond vanwege 5G dat eraan komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
barrymossel schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:45:
[...]

Dat mag je. Mag ik het dan totaal niet met je eens zijn? Streamen van games gaat momenteel met 4G en data limieten niet (goed genoeg) werken. Dat weet Google ook, dus ze staan het niet toe ootb (want het kan wel). Dat meerdere keren als minpunt van Stadia roeptoeteren is gewoon sneu.
Streamen met 4g gaat erg goed, in het verleden gedaan met Xbox Project Xcloud, en abbo's zonder limiet zie je steeds vaker dus dan speelt dat ook niet. Het is juist vreemd dat ze standaard ie beperking geven, Google zou mensen zelf kunnen laten beslissen hoe ze streamen en geef ze dan hooguit vooraf even een popup met het advies dat via wifi streamen een beter resultaat kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
[...]

Wat doe jij vreemd.

Omdat de controller via wifi werkt? De controller werkt toch ook met USB? Heb je dat al geprobeerd? En anders kun je ook een wifihotspot maken voor de controller toch?

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 11-04-2020 10:04 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het is toch niet aan Google om te bepalen hoe iemand zijn data gebruikt? Met diensten als Netflix en Videoland is dat ook geen enkel probleem.

Geef een pop-up wanneer je op een mobiele verbinding zit met een waarschuwing dat het via een vaste WiFi verbinding beter werkt en laat de gebruiker kiezen. Die zal het snel genoeg merken als het niet lekker speelt, net zoals het nu niet lekker speelt als je gebruik maakt van een openbare hotspot zoals in het OV, maar he dat is wel WiFi.

Net zoals niet iedere WiFi verbinding gelijk is, is iedere 4G verbinding ook weer anders. Ik sta nu aan de rand van een stad in het oosten en heb daar een ping van 16ms op 4G, veel WiFi verbindingen (adsl, openbaar, etc) die trager zullen zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Caayn op 11-04-2020 10:26 . Reden: Quote verkeerd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Caayn schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:12:
Het is toch niet aan Google om te bepalen hoe iemand zijn data gebruikt? Met diensten als Netflix en Videoland is dat ook geen enkel probleem.

Geef een pop-up wanneer je op een mobiele verbinding zit met een waarschuwing dat het via een vaste WiFi verbinding beter werkt en laat de gebruiker kiezen. Die zal het snel genoeg merken als het niet lekker speelt, net zoals het nu niet lekker speelt als je gebruik maakt van een openbare hotspot zoals in het OV, maar he dat is wel WiFi.

Net zoals niet iedere WiFi verbinding gelijk is, is iedere 4G verbinding ook weer anders. Ik sta nu aan de rand van een stad in het oosten en heb daar een ping van 16ms op 4G, veel WiFi verbindingen (adsl, openbaar, etc) die trager zullen zijn.
Dan maak je toch een wifi hotspot? Je hebt toch ook die controller nodig die ook met wifi werkt?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Marzman schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 11:11:
[...]
Je hebt toch ook die controller nodig die ook met wifi werkt?
Die is alleen maar verplicht voor spelen via CCU, bij de rest kan je andere controllers gebruiken, oa met bluetooth.

Ik ben trouwens best benieuwd hoeveel verschil dat nou werkelijk maakt wat betreft latency, heb er eigenlijk niks meer over gelezen ondanks dat er blijkbaar toch best veel mensen andere controllers gebruiken

[ Voor 26% gewijzigd door Pheace op 11-04-2020 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online
Ik ga het niet proberen, zelfs op de laagste kwaliteit ben ik dan binnen een uur door mijn datalimiet voor een maand :)

/▌

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tuktop
Caayn schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:12:

Het is wél aan Google om beperkingen op te leggen waarop hun service toegankelijk is.
Uiteraard zijn er scenario's te bedenken waarbij een bepaalde 4G-verbinding sneller is dan een logge WiFi-verbinding, maar ze hebben blijkbaar de afweging gemaakt en besloten dat de gemiddelde 4G-verbinding niet volstaat voor Stadia. Wellicht dat dat voor 5G anders gaat zijn.

Het lastige met dit soort dingen is, dat als Google Stadia via 4G toestaat, de support-afdeling ook vol zou stromen met berichten van klanten dat Stadia niet goed werkt op hun 4G-verbinding, en Netflix werkt toch prima!? En alle andere online spelletjes werken ook prima!?

Zo'n "YMMV-waarschuwing" is natuurlijk geen optie. Voor de gare WiFi-verbindingen heeft Google de Stadia speedtest gemaakt en daaruit zal dan blijken dat de verbinding niet snel genoeg is.

Ik vind het terecht en verstandig dat Google even de kat uit de boom kijkt en wacht met het aanbieden van Stadia via mobiele verbinding.

[ Voor 10% gewijzigd door Tuktop op 11-04-2020 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Tuktop schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 11:19:
[...]

Het is wél aan Google om beperkingen op te leggen waarop hun service toegankelijk is.
Uiteraard zijn er scenario's te bedenken waarbij een bepaalde 4G-verbinding sneller is dan een logge WiFi-verbinding, maar ze hebben blijkbaar de afweging gemaakt en besloten dat de gemiddelde 4G-verbinding niet volstaat voor Stadia. Wellicht dat dat voor 5G anders gaat zijn.

Het lastige met dit soort dingen is, dat als Google Stadia via 4G toestaat, de support-afdeling ook vol zou stromen met berichten van klanten dat Stadia niet goed werkt op hun 4G-verbinding, en Netflix werkt toch prima!? En alle andere online spelletjes werken ook prima!?

Zo'n "YMMV-waarschuwing" is natuurlijk geen optie. Voor de gare WiFi-verbindingen heeft Google de Stadia speedtest gemaakt en daaruit zal dan blijken dat de verbinding niet snel genoeg is.

Ik vind het terecht en verstandig dat Google even de kat uit de boom kijkt en wacht met het aanbieden van Stadia via mobiele verbinding.
Precies dit! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
E2max schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:41:
Ik speel het z'n beetje elke dag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:38
Homeland schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:01:
[...]

Streamen met 4g gaat erg goed, in het verleden gedaan met Xbox Project Xcloud, en abbo's zonder limiet zie je steeds vaker dus dan speelt dat ook niet. Het is juist vreemd dat ze standaard ie beperking geven, Google zou mensen zelf kunnen laten beslissen hoe ze streamen en geef ze dan hooguit vooraf even een popup met het advies dat via wifi streamen een beter resultaat kan geven.
Mobiel internet echt zonder limiet zie je nog bijna nergens. Zit bijna altijd wel een fair use policy aan vast. Juist om dit soort dingen te voorkomen. Want met game streaming brandt je de gigabytes er echt als een malle doorheen.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-09 17:07
Heb sinds kort nu ook Stadia en heb gelijk Read Dead 2 gekocht.
Ik gebruik een PS4 controller op mijn laptop en het spel speelt lekker, maar ik kan bepaalde wapens niet gebruiken.

Pijl en boog lukt me niet om te richten en schieten, met messen werpen lukt het niet om te richten en schieten.

De normale handgun lukt wel om te schieten bijv.
Beetje raar misschien, maar hebben meer mensen hier last van?
Het is me uiteindelijk gelukt om het met de muis even te doen, maar lijkt me toch niet de bedoeling?

[ Voor 11% gewijzigd door Daejji op 11-04-2020 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-08 01:28
Marzman schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:40:
Dit zocht ik al een poosje, heel fijn dit bericht!

Sinds 2 dagen ben ik pas begonnen met gratis Stadia, gelijk met 2 maanden Pro op proef gestart, kon ik mooi Grid gratis spelen als technische test zonder ook maar iets aan te schaffen..

Ik wil Red Dead Redemption 2 gaan aanschaffen.
RDR2 Deluxe is nu flink goedkoper op Pro, die zou ik dan mooi over 2 maanden Full HD verder kunnen spelen op stadia base (dat is stiekem de enige reden waarom ik met Stadia wil starten ipv een Game PC kopen voor RDR2).

Ik heb echter nog een leuke vraag, hopelijk kan iemand mij helpen. Ik heb het nog niet kunnen vinden of niet goed genoeg gezocht😊

Ik bezit al 2 jaar een Chromecast Ultra. Ik wilde via mijn Pixel 3a op de Stadia app Grid gaan proberen, toen liep ik er al gauw tegenaan, je hebt voor de Chromecast Ultra als de Pixel een Stadia controller nodig..😴 dus ik heb gisteren redelijk impulsief een losse Stadia controller besteld bij Google.

Echter nu lees ik op de Google verkoop pagina dat het alleen voor Founder en première users is. Klopt dit? Of is deze informatie achterhaald voor de lancering van Stadia base en de Pro-proef periode hier in Nederland, en kan ik de handel gewoon koppelen?

Ik heb bewust nooit voor de Première of Founders editie gekozen omdat ik al een Chromecast Ultra bezit, achteraf misschien beter geweest..

Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

ivo86 schreef op maandag 13 april 2020 @ 00:34:
[...]
Echter nu lees ik op de Google verkoop pagina dat het alleen voor Founder en première users is. Klopt dit? Of is deze informatie achterhaald voor de lancering van Stadia base en de Pro-proef periode hier in Nederland, en kan ik de handel gewoon koppelen?

Ik heb bewust nooit voor de Première of Founders editie gekozen omdat ik al een Chromecast Ultra bezit, achteraf misschien beter geweest..

Alvast bedankt!
Dit is inderdaad achterhaald. Dat betrof het feit dat je bij aankoop van enkel een controller geen code voor een account kreeg (enkel bij Founder/Premium editions) en dus ondanks een Stadia controller + CCU geen mogelijkheid had om met Stadia te beginnen. Aangezien je die nu kan maken is dat geen probleem meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Pheace op 13-04-2020 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-08 01:28
Pheace schreef op maandag 13 april 2020 @ 00:38:
[...]

Dit is inderdaad achterhaald. Dat betrof het feit dat je bij aankoop van enkel een controller geen code voor een account kreeg (enkel bij Founder/Premium editions) en dus ondanks een Stadia controller + CCU geen mogelijkheid had om met Stadia te beginnen. Aangezien je die nu kan maken is dat geen probleem meer.
Hartelijk dank voor je snelle antwoord🙂. Dan ga ik gerust op het pakketje wachten..

Stadia werkt hier probleemloos op bekabelde lichte PC met 50Mb Ziggo, zolang er verder niks geks over het lijntje wordt gehaald eigenlijk niks mis mee. Ik kijk uit naar de complete ervaring straks achter mijn OLED TV, voorlopig nog in Pro uitvoering mét HDR.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 12345j
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-01-2022
Inderdaad, wanneer je al een CCU hebt zul je geen spijt krijgen van het aanschaffen van een losse controller.

Op de CCU met een Stadia Controller komt Stadia het best tot zijn recht vind ik persoonlijk. Zeker op een dergelijke TV met HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19:06
heb net een gratis Stadia account gehaald. Maar jammer dat je geen gratis games hebt zoals op GFN. Kan geen warframe spelen... En ook geen anno 1800 of civ6. Maargoed wou het vergelijken met GFN maar dat gaat nu dus niet.... jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

mark777 schreef op maandag 13 april 2020 @ 11:42:
heb net een gratis Stadia account gehaald. Maar jammer dat je geen gratis games hebt zoals op GFN. Kan geen warframe spelen... En ook geen anno 1800 of civ6. Maargoed wou het vergelijken met GFN maar dat gaat nu dus niet.... jammer.
Je hebt de 9 Pro games die je kan spelen. Destiny 2 is F2P op andere platforms dus die kan je eventueel vergelijken
  • Destiny 2: The Collection
  • GRID
  • Gylt
  • SteamWorld Dig 2
  • SteamWorld Quest: Hand of Gilgamech
  • Serious Sam Collection
  • Spitlings
  • Stacks on Stacks (on Stacks)
  • Thumper
Is wel grappig om te volgen hoe de spelernummers van Destiny 2 veranderd zijn door de release van Base. Daarvoor was er ~5k spelers 'Overall'. Veel van deze hits zullen niet echt spelers zijn maar mensen die Stadia aan het testen zijn. Is nog even afwachten waar het straks gaat settlen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BwJzCRaYtkdzdmSD0eDbmvCwpXQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Nt5Ke0LYTsDarc9g75YS8CTu.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Pheace op 14-04-2020 11:40 ]

Pagina: 1 ... 40 ... 191 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord