Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Zat net te kijken. Teveel lag en zelfs geen FOV slider. Teleurstellend voor mensen die alleen Stadia hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:53
bram1984 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 17:07:
[...]

Zat net te kijken. Teveel lag en zelfs geen FOV slider. Teleurstellend voor mensen die alleen Stadia hebben.
Het wordt idd vaker genoemd specifiek bij Doom Eternal, dus ik denk/hoop dat er nog wat verbetering aan zit te komen. Grafisch hoe dan ook een knap staaltje werk.

Geen FOV slider vind ik wel logisch hoor, Stadia serveert qua settings een one-size-fits-all oplossing naar alle gebruikers. Als verschillende gebruikers verschillende instellingen moeten hebben, gaat dat ten koste van de uniformiteit van de game instances op de servers, lijkt me. Desalniettemin jammer. Voor mij persoonlijk overigens geen enkel probleem, ik speel de games gewoon zoals ze komen. Doom Eternal lijkt me toch al niks, hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Tuktop schreef op maandag 30 maart 2020 @ 17:23:
[...]

Het wordt idd vaker genoemd specifiek bij Doom Eternal, dus ik denk/hoop dat er nog wat verbetering aan zit te komen. Grafisch hoe dan ook een knap staaltje werk.

Geen FOV slider vind ik wel logisch hoor, Stadia serveert qua settings een one-size-fits-all oplossing naar alle gebruikers. Als verschillende gebruikers verschillende instellingen moeten hebben, gaat dat ten koste van de uniformiteit van de game instances op de servers, lijkt me. Desalniettemin jammer. Voor mij persoonlijk overigens geen enkel probleem, ik speel de games gewoon zoals ze komen. Doom Eternal lijkt me toch al niks, hehe.
Klinkt logisch, maar het is echt een behoorlijk verschil met FOV op 110 ten opzichte van 90.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 12345j
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-01-2022
Het valt me altijd op dat bij reviews veel gesproken wordt over welke 'internet snelheid' ze beschikbaar hebben. Maar doet dat er werkelijk toe?

Ikzelf heb 40Mbit en dat blijkt ruim voldoende te zijn voor Stadia. Is het niet veel interessanter om te weten wat hun ping naar bv een Google server is? Ik meet zelf momenteel ongeveer 6ms. Ik kan me voorstellen dat zo iets meer zegt over de lagg issues waar blijkbaar sommige last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
12345j schreef op maandag 30 maart 2020 @ 21:22:
Het valt me altijd op dat bij reviews veel gesproken wordt over welke 'internet snelheid' ze beschikbaar hebben. Maar doet dat er werkelijk toe?

Ikzelf heb 40Mbit en dat blijkt ruim voldoende te zijn voor Stadia. Is het niet veel interessanter om te weten wat hun ping naar bv een Google server is? Ik meet zelf momenteel ongeveer 6ms. Ik kan me voorstellen dat zo iets meer zegt over de lagg issues waar blijkbaar sommige last van hebben?
Inderdaad, afstand tot edge node en stabiliteit van de verbinding zijn veel belangrijker. En het interne netwerk natuurlijk: wired, wireless, 2,4/5ghz, welk type router, afstand tot router etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:50
12345j schreef op maandag 30 maart 2020 @ 21:22:

ADSL? Ik zit rond 50mbit dat zal voldoende zijn denk je? Uiteraard bedraad netwerk gebruik ik voor gamen :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:57
Mensen kunnen wel die digital foundry analyses erbij blijven halen waar ze het steeds over lag hebben al sinds stadia is gelanceerd. Ik heb nog nooit iets van lag merk gemerkt als ik via chromecast speel, een enkele keer wel via Wi-Fi maar dan zat me vriendin ondertussen te netflixen.

Speel since de launch doom eternal en merk helemaal niks van lag en het ziet er allemaal haarscherp uit. Ben wel klaar met het bashen van digital foundry op stadia, het zijn verschillen waarvan ik in ieder geval niet vindt dat ze merkbaar zijn en wat DF alleen met hun nerdscience opvalt.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 21:35
Bashen valt wel mee toch. Ze constateren iets en benoemen dat in hun video's. Ik merk zelf ook geen input lag maar die zal er hoe dan ook zijn. Ik denk wel dat Digital Foundy eerlijk test en geloof dan ook best dat ze input lag hebben. Misschien kunnen ze wel beter toelichten onder welke omstandigheden er getest is en wat voor invloed dit kan hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Stylze schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:38:
Mensen kunnen wel die digital foundry analyses erbij blijven halen waar ze het steeds over lag hebben al sinds stadia is gelanceerd. Ik heb nog nooit iets van lag merk gemerkt als ik via chromecast speel, een enkele keer wel via Wi-Fi maar dan zat me vriendin ondertussen te netflixen.

Speel since de launch doom eternal en merk helemaal niks van lag en het ziet er allemaal haarscherp uit. Ben wel klaar met het bashen van digital foundry op stadia, het zijn verschillen waarvan ik in ieder geval niet vindt dat ze merkbaar zijn en wat DF alleen met hun nerdscience opvalt.
Dat er lag is wil niet zeggen dat het niet speelbaar is. Ik heb ook wel eens Fallout 4 even getest via Steam op mijn werk en dat was goed speelbaar (200Mbps thuis), het voelde even wat... modderig maar je went er snel aan. Maar je begrijpt pas echt hoeveel verschil het werkelijk is als je dan weer achter je PC gaat zitten. Niet te zeggen dat dat bij alles of elk spel bij Stadia ook zo is maar er kan wel degelijk een groot verschil in speelbaarheid zijn ondanks dat het toch allebei speelbaar is.

Als ik alleen maar op die manier had gespeeld zou het vast te doen zijn en zou ik niet beter weten, maar zodra ik achter mijn PC ging zitten was het alsof er een gewicht van me afviel, wat een verschil.

TLDR: Het gaat niet enkel om momenten waar je duidelijk lag spikes krijgt of zo maar de hele experience, zelfs als het verder goed loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 17:58
Pheace schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:44:
[...]

Dat er lag is wil niet zeggen dat het niet speelbaar is. Ik heb ook wel eens Fallout 4 even getest via Steam op mijn werk en dat was goed speelbaar (200Mbps thuis), het voelde even wat... modderig maar je went er snel aan. Maar je begrijpt pas echt hoeveel verschil het werkelijk is als je dan weer achter je PC gaat zitten. Niet te zeggen dat dat bij alles of elk spel bij Stadia ook zo is maar er kan wel degelijk een groot verschil in speelbaarheid zijn ondanks dat het toch allebei speelbaar is.

Als ik alleen maar op die manier had gespeeld zou het vast te doen zijn en zou ik niet beter weten, maar zodra ik achter mijn PC ging zitten was het alsof er een gewicht van me afviel, wat een verschil.

TLDR: Het gaat niet enkel om momenten waar je duidelijk lag spikes krijgt of zo maar de hele experience, zelfs als het verder goed loopt.
En toch herken ik mij daar niet helemaal in. Ik heb gewisseld tussen Stadia en een PS4 in Trials, Grid en The Crew 2 en ik merkte geen verschil. Eerder heb ik Metro op een PS4 en nu weer op Stadia gespeeld en ook daarbij merk ik geen verschil. Ik speel via een CU op een glasvezelverbinding van 200/200mbps met een ping van gemiddeld zo'n 6 tot 8. Alles bekabeld aangesloten. TV staat in gamemodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

KlaasjeNL schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:03:
[...]
En toch herken ik mij daar niet helemaal in. Ik heb gewisseld tussen Stadia en een PS4 in Trials, Grid en The Crew 2 en ik merkte geen verschil. Eerder heb ik Metro op een PS4 en nu weer op Stadia gespeeld en ook daarbij merk ik geen verschil. Ik speel via een CU op een glasvezelverbinding van 200/200mbps met een ping van gemiddeld zo'n 6 tot 8. Alles bekabeld aangesloten. TV staat in gamemodus.
Zoals ik al zeg, ik heb geen idee hoe dat van game tot game en console tot stadia verschilt, wat ik zeg was meer ter illustratie dat een verschil wel degelijk aanwezig kan zijn ondanks dat het voor iemand die enkel de variant met meer latency speeld goed speelbaar kan zijn. Bij mij was het ook nog eens met een muis dus daar ligt het nog extra gevoelig waarschijnlijk, en ik ben gewoon heel erg gewend aan de vloeibaarheid van een PC, niet een console. Ik heb alleen RDR2 en MHW recentelijk met controller gespeeld denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:50

Sagat

Is pappa x2!

Pheace schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:11:
[...]

Zoals ik al zeg, ik heb geen idee hoe dat van game tot game en console tot stadia verschilt, wat ik zeg was meer ter illustratie dat een verschil wel degelijk aanwezig kan zijn ondanks dat het voor iemand die enkel de variant met meer latency speeld goed speelbaar kan zijn. Bij mij was het ook nog eens met een muis dus daar ligt het nog extra gevoelig waarschijnlijk, en ik ben gewoon heel erg gewend aan de vloeibaarheid van een PC, niet een console. Ik heb alleen RDR2 en MHW recentelijk met controller gespeeld denk ik.
Ik denk dat het simpelweg afhankelijk is van hoe gevoellig je ervoor bent. Net zoals 30-60fps voor mensen heel belangrijk kan zijn, en je tegenwoordig schermen met 144hz refresh rate of nog hoger hebt.

Ik geloof echt dat sommige mensen het zien, voelen en dus meerwaarde hebben, ik geloof ook dat hele volksstammen zulke schermen kopen vanwege het pats gehalte ;)

v.w.b stadia, ik denk dat mensen die van zichzelf weten hiervoor gevoelig zijn, het uitsluitend zullen aanschaffen na eerst zelf gespeeld te hebben, of met de intentie weer te verkopen als het tegenvalt. Zelfs dan nog is het bij een game als doom eerder storend om (wat) lag te hebben dan bij sommige of misschien wel de meeste andere games.

Het enige soort van zinvolle wat ik erover kan zeggen is dat ik doom 2016 heerlijk vond spelen op shadow, dus (iig voor sp) is het imho absoluut mogelijk om een fps te streamen zonder dat het storend is.
Ik vermoed dus dat doom eternal via stadia voor mij ook goed genoeg zou zijn.
Maar het bovenstaande blijft natuurlijk subjectief en y.m.m.v!

offtopic:
voor mij wel vervelend dat ik pas juli weer shadow kan bestellen, of beter gezegd opgeleverd kan krijgen :(

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 12345j
Amdwarrior schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 05:18:
[...]

ADSL? Ik zit rond 50mbit dat zal voldoende zijn denk je? Uiteraard bedraad netwerk gebruik ik voor gamen :P
Ja 50Mbit is ruim voldoende. Ik kan met 40Mbit gamen terwijl mijn vriendin Netflix kijkt.

Ik heb wel glasvezel, ik kan me voorstellen dat ADSL wat minder stabiel is... Maar bedraad moet het allemaal prima werken. WiFi is soms wel wat lastiger. (Hoewel pas geleden nog prima gegamed op het ziekenhuis wifi, maar bij dergelijke netwerken is het altijd maar afwachten of het wel/niet goed werkt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Stylze schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:38:

Dat heeft niks met bashen of "nerdscience" te maken. DF doet wat ze al vele jaren doen: technische verschillen tussen verschillende versies opzoeken en deze blootleggen.

Het is aan jou om te bepalen hoeveel waarde jij hecht aan de genoemde verschillen, dit verschilt per persoon simpelweg omdat niet iedereen even gevoelig is voor alles. Als de "nerdscience" jou simpelweg niet interesseert, wat prima is, dan is DF geen nieuwsoutlet voor jou.

offtopic:
nerdscience ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
KlaasjeNL schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:03:
[...]

En ik herken het dus wel duidelijk, zit veel meer lag in Destiny 2 PVP dan bijvoorbeeld op de PS4 , en ja, ook daar heb je weleens lag, helemaal waar. Maar voor mij is het niet werkbaar op Stadia.

Dat is ook meteen een van de grootste uitdagingen, iedereen heeft een andere setup, en ervaart het dus anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 12345j
[
Caayn schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:15:
[...]
Dat heeft niks met bashen of "nerdscience" te maken. DF doet wat ze al vele jaren doen: technische verschillen tussen verschillende versies opzoeken en deze blootleggen.

Het is aan jou om te bepalen hoeveel waarde jij hecht aan de genoemde verschillen, dit verschilt per persoon simpelweg omdat niet iedereen even gevoelig is voor alles. Als de "nerdscience" jou simpelweg niet interesseert, wat prima is, dan is DF geen nieuwsoutlet voor jou.

offtopic:
nerdscience ;w
Het punt is dat lagg nu een heel ding is geworden op internet, terwijl de meeste Stadia spelers helemaal geen last hiervan hebben. Dus mogelijk schrikt dit mensen af, die eigenlijk prima af zijn met Stadia. Wat dat betreft goed wanneer straks Stadia Base beschikbaar is, en mensen mogelijk zelf kunnen testen of het iets voor ze is. Sterker nog, misschien zou Google wel een mini demo online moeten zetten zodat mensen het gewoon zelf kunnen ervaren.

[ Voor 21% gewijzigd door 12345j op 31-03-2020 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Caayn schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:15:
[...]

offtopic:
nerdscience ;w
Alleen gedeelte van framerate vind ik belangrijk dat gezeur over anti aliasing over takje in de achtergrond soms wat je alleen kunt zien als je met je ogen vastgeplakt zit op het scherm zodat ze 10 min score krijgen van YouTube

Beter doen ze gewoon meer de retro 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:50

Sagat

Is pappa x2!

Amdwarrior schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 23:32:
[...]

Alleen gedeelte van framerate vind ik belangrijk dat gezeur over anti aliasing over takje in de achtergrond soms wat je alleen kunt zien als je met je ogen vastgeplakt zit op het scherm zodat ze 10 min score krijgen van YouTube

Beter doen ze gewoon meer de retro 8)
DF, tsja hoewel de term nerdscience niet helemaal netjes is, zit er wel een kern van waarheid in. Ik moet zeggen dat ik het ook niet heel vaak kijk......tenzij ik echt niet weet voor welk platform ik een game wil halen uit normale reviews (en ervaringen hier op het forum, hecht ik veel, zo niet meer waarde aan dan zgn onafhankelijk reviewers en influencers, helemaal als het mensen betreft die ik al jaren hier 'ken').

Dus ja, DF is voor de mensen die echt diep willen kijken. En dan hoort er zeker ook bij dat een berg ver in de achtergrond of een shaduw aangepast is. Of het relevant voor je is mag je altijd lekker zelf beslissen.

Beste argument is idd zoals eerder door iemand genoemd een demo, of straks base zodat iedereen kan kijken hoe het op zijn/haar setup werkt, en ook hoe de lag dan ook invloed heeft op zijn/haar persoon.
Nogmaals *broken record mode* op basis van shadow ervaringen heb ik vertrouwen genoeg in het streaming concept om te zeggen dat het veel gamers prima is.
En tegelijk zullen er ook genoeg gamers zijn waarbij lagere bitrate/frame......de eerder genoemde shaduwen en general compressie en/of lag wel storend zal zijn. Maar ook die vergelijking al gemaakt.....spotify is voor veel mensen prima, maar ook voor genoeg mensen toch te lage kwaliteit vergeleken met 'echte' dragers.
En daar is ook niets mis mee, beide kampen kunnen prima naast elkaar bestaan........toch? :(:)

offtopic:
Meer DF retro idd *O* .....de org. doom vergelijking op de oude consoles keek zo lekker weg dat het voelde als 5 mins terwijl die best lang duurde!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
YouTube: DOOM Eternal latency test STADIA

Interesting! Een thuisgebruiker heeft een wat meer scientific input lag test gedaan voor Doom Eternal en komt uit op 141, 155 en 130ms. Stuk beter dan waar DF mee kwam, en significant dichterbij de waarden van een console. En dit is ook nog eens op wifi. Geeft wat hoop :) hoewel DE blijkbaar toch nog meer met input lag te kampen heeft dan andere games op Stadia.

Edit: het is wel op pc ipv CCU+controller waar DF op testte. Dat maakt vast ook nog wat uit, maar of dat negatief of positief is, weet ik niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Tuktop op 02-04-2020 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06:42
Ervaren hier nog meer mensen last van lag/slechte kwaliteit via Google Chrome? Wanneer ik via de Chromecast speel werkt het echt perfect. Via mijn laptop of via mijn Surface 3 pro werkt het alle twee even slecht. Veel lag, slechte beeld kwaliteit.

Wat ik al heb geprobeerd:

Hardware acceleration uitzetten in Chrome.
Google chrome Canary gebruiken.
Kwaliteit lager zetten in stadia app.
Incognito gebruiken in Chrome.

Op alle apparaten heb ik het met WiFi geprobeerd, in dezelfde ruimte, ongeveer 2 a 3 meter van de router vandaan. Waarbij de Chromecast geen enkel probleem lijkt te hebben is het via google chrome niet speelbaar.

Iemand hier toevallig nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 22:54
Volgens mij is eerder al een reactie voorbij gekomen dat stadia via cc wat soepeler loopt dan via een laptop.

Ik had laatst ook last van haperingen toen ik speelde via laptop met WiFi internet. De dag daarvoor ging het met dezelfde setup echter prima. Of het ligt aan mijn WiFi vervinding, mijn laptop via VPN, of aan stadia zelf geen idee.

Jammer dat het vooralsnog alleen via cc ultra werkt. Ik vind 80 euro een beetje prijzig om een 3e cc ultra aan te sluiten zodat ik ook kan gamen op een niet-4k scherm.

Stadia / PSN : whenheco

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

bram1984 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 17:07:
[...]

Maak je maar geen zorgen hoor de mensen die alleen Stadia hebben maken zich daar echt geen seconde druk om. Toch lief dat je met ze meeleeft. :> :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
EHA1337 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:34:
Ervaren hier nog meer mensen last van lag/slechte kwaliteit via Google Chrome? Wanneer ik via de Chromecast speel werkt het echt perfect. Via mijn laptop of via mijn Surface 3 pro werkt het alle twee even slecht. Veel lag, slechte beeld kwaliteit.

Op alle apparaten heb ik het met WiFi geprobeerd, in dezelfde ruimte, ongeveer 2 a 3 meter van de router vandaan. Waarbij de Chromecast geen enkel probleem lijkt te hebben is het via google chrome niet speelbaar.

Heb je de mogelijkheid om te testen met wired ethernet?

Ga in Chrome eens naar chrome://gpu, wat staat er daaronder bij Video Acceleration Information? Alleen h264 of ook VP9 decode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
Tuktop schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:22:
[...]

Heb je de mogelijkheid om te testen met wired ethernet?

Ga in Chrome eens naar chrome://gpu, wat staat er daaronder bij Video Acceleration Information? Alleen h264 of ook VP9 decode?
Video Acceleration Information
Decode h264 baseline 48x48 to 1920x1088 pixels
Decode h264 main 48x48 to 1920x1088 pixels
Decode h264 high 48x48 to 1920x1088 pixels

Via ethernet kabel kan ik vanavond eens proberen. Eerlijk gezegd had ik verwacht gezien het via de chromecast ook perfect werkt dat het via een Microsoft surface of laptop ook via WiFi zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
EHA1337 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:27:
[...]

Video Acceleration Information
Decode h264 baseline 48x48 to 1920x1088 pixels
Decode h264 main 48x48 to 1920x1088 pixels
Decode h264 high 48x48 to 1920x1088 pixels

Via ethernet kabel kan ik vanavond eens proberen. Eerlijk gezegd had ik verwacht gezien het via de chromecast ook perfect werkt dat het via een Microsoft surface of laptop ook via WiFi zou werken.
Ok, dan heb je geen hardware VP9 decode support. Ik ook niet, maar ga wel binnenkort upgraden naar een GPU die dat wel heeft, dus ik zal laten weten als dat verschil maakt!

Wat betreft je verwachting: klopt, zou ik ook denken, maar WiFi blijft ietwat onbetrouwbaar en onvoorspelbaar. De NIC in je laptop kan bijv. minder goed zijn dan die in de CCU, wat tot verschillende resultaten kan leiden. Als je problemen weg zijn door gebruik van ethernet, weet je iig dat dat het issue is. Als het geen verschil maakt, is het niet het probleem, weet je dat ook weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
Tuktop schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:27:
[...]

Ok, dan heb je geen hardware VP9 decode support. Ik ook niet, maar ga wel binnenkort upgraden naar een GPU die dat wel heeft, dus ik zal laten weten als dat verschil maakt!

Wat betreft je verwachting: klopt, zou ik ook denken, maar WiFi blijft ietwat onbetrouwbaar en onvoorspelbaar. De NIC in je laptop kan bijv. minder goed zijn dan die in de CCU, wat tot verschillende resultaten kan leiden. Als je problemen weg zijn door gebruik van ethernet, weet je iig dat dat het issue is. Als het geen verschil maakt, is het niet het probleem, weet je dat ook weer :)
Ik laat het vanavond even weten wanneer ik het getest heb via bedraad ethernet. :)
Bedankt in ieder geval zover.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 12345j
Ik had dit eerder geplaatst, maar ik zie dit vergens nergens op internet terug dus ik denk dat ik de eenige ben:

Ter info (voor wie er iets aan heeft).

Ikzelf had op mijn laptop via WiFi problemen met Stadia. Het spel zag er goed uit, maar periodiek behoorlijk wat haperingen / frame-drops. Vreemd, want naar mijn idee heb ik een behoorlijk goede Wifi opstelling.

Als ik een ping draaide naar mijn modem zag ik een aantal pieken voorbij komen. Na het uitschakelen van de 'AutoConfig' optie op de Wlan adaptor waren die pieken weg, en nu lijkt het veel beter te werken.

netsh wlan set autoconfig enabled=no interface="name of your wireless network here"

Ik denk niet dat het een goede oplossing is, en waarom het werk weet ik ook niet, maar voor mij helpt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:19
Get packed heeft een wedstrijd waarbij je een Stadia pro pass kan winnen.

https://twitter.com/GetPackedGame

https://getpackedgame.com...petition-terms-conditions

Volgens mij werkt die wel alleen voor een nieuw account, je kan ze niet koppelen aan een bestaand account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-09 21:21
EHA1337 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:34:

Ik zou hier eens naar kijken.. de power settings.. Ik heb nu alles naar max gedraaid en het werkt echt 100 keer beter. Zo stond mijn cpu op 5% en stond USB op power conservation https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share (ja dat ben ik ook)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bakkerjangert
Schijnbaar worden er nu ook codes voor 3 maanden pro weggegeven aan YouTube Premium account bezitters. Geen idee of dit ook in Nederland geldt, maar aangezien niet iedereen ze gebruikt heeft Reddit een weggeef draadje in het leven geroepen. Dus voor mensen die nog op zoek zijn naar een pro pass, probeer het daar eens.

https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stringbean
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 12:32
Weet niet of deze hier al gepost is:
https://www.reddit.com/r/..._quality_on_chrome_force/
Maar dit scheelt voor mij echt dat stadia op chrome met een Macbook Pro 2015 perfect draait, via wifi ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
stringbean schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:35:
Weet niet of deze hier al gepost is:
https://www.reddit.com/r/..._quality_on_chrome_force/
Maar dit scheelt voor mij echt dat stadia op chrome met een Macbook Pro 2015 perfect draait, via wifi ;-)
Ja, dat is redelijk oud nieuws en ook een oude oplossing. Tegenwoordig gebruikt men de Stadia+ extensie voor Chrome om VP9 (en zo nodig 4K) te forceren. Maar dank voor het delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stringbean
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 12:32
Tuktop schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:20:
[...]

Ja, dat is redelijk oud nieuws en ook een oude oplossing. Tegenwoordig gebruikt men de Stadia+ extensie voor Chrome om VP9 (en zo nodig 4K) te forceren. Maar dank voor het delen!
Klopt er is ook de Stadia+ extensie, die ook goed werkt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• rachidfinge
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-08 21:46
Vanaf vandaag heeft iedereen toegang tot Stadia, met de eerste twee maanden gratis toegang tot Stadia Pro:
https://blog.google/products/stadia/try-stadia-free-today/

Voor jullie als bestaande Pro-gebruikers betekent dat dat je de komende twee maanden geen abonnementskosten hebt.

Ook goed om te weten: in lijn met internationale verzoeken gaan we de resolutie van Stadia tijdelijk standaard naar HD brengen. Je kunt dat (net als op YouTube) zelf weer aanpassen als je dat zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoicz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 21:55
rachidfinge schreef op woensdag 8 april 2020 @ 18:14:
Vanaf vandaag heeft iedereen toegang tot Stadia, met de eerste twee maanden gratis toegang tot Stadia Pro:
https://blog.google/products/stadia/try-stadia-free-today/

Voor jullie als bestaande Pro-gebruikers betekent dat dat je de komende twee maanden geen abonnementskosten hebt.

Ook goed om te weten: in lijn met internationale verzoeken gaan we de resolutie van Stadia tijdelijk standaard naar HD brengen. Je kunt dat (net als op YouTube) zelf weer aanpassen als je dat zou willen.
FYI, dit is voorlopig nog niet uitgerold in België; kan nog tot 24 uren duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 22:54
Wel een mooie gesture naar bestaande pro/founder leden dan :)

Ik ben wel benieuwd hoe de prestaties zijn als de gebruikers sterk toenemen.

Stadia / PSN : whenheco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:26
Ik kan enkel de Premiere Edition aanschaffen incl. controller?
Niet enkel Pro?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RgvfgZ6.png

[ Voor 20% gewijzigd door Rivanov op 08-04-2020 18:35 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachidfinge
stoicz schreef op woensdag 8 april 2020 @ 18:19:
[...]

FYI, dit is voorlopig nog niet uitgerold in België; kan nog tot 24 uren duren.
Yes, de wereldwijde uitrol kan tot 48 uur duren; hopelijk gaat het snel! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
rachidfinge schreef op woensdag 8 april 2020 @ 18:36:
[...]

Yes, de wereldwijde uitrol kan tot 48 uur duren; hopelijk gaat het snel! :D
Ah. Vandaar dat ik enkel Premiere Edition zie op dit moment? De actie is nog niet live in Nederland?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachidfinge
Rivanov schreef op woensdag 8 april 2020 @ 18:37:
[...]

Ah. Vandaar dat ik enkel Premiere Edition zie op dit moment? De actie is nog niet live in Nederland?
Kan per gebruiker/regio verschillen, maar dat zal inderdaad de reden zijn ja. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Inderdaad, mijn pro is nu tot 17 juni terwijl het tot 17 april zou lopen. Mooie actie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Mooie actie weer, eerste 3 maanden al gratis en nu nog 2 erbij. :) Ben nog steeds blij met Stadia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

xabre16v schreef op woensdag 8 april 2020 @ 19:19:
Mooie actie weer, eerste 3 maanden al gratis en nu nog 2 erbij. :) Ben nog steeds blij met Stadia.
Nu nog Orcs Must Die! 3 als pro game, dan kan ik de trial daar voor gebruiken xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Rivanov schreef op woensdag 8 april 2020 @ 18:34:
Ik kan enkel de Premiere Edition aanschaffen incl. controller?
Niet enkel Pro?

[Afbeelding]
Krijg ik er nu ook voor |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Oh wat een ontzettend goede service. Had van mij niet perse gehoeven trouwens, ik geniet elke dag van Stadia. Maar heel tof!
Ik hoop dat dit enorm opgepikt gaat worden!

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 21:17
Zou het ooit mogelijk zijn op een normale cc te gamen en alleen de controller te kopen? Zat even rond te neuzen maar 60 tot 99 euro voor een game is echt absurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:18
Queros schreef op woensdag 8 april 2020 @ 22:05:
Zou het ooit mogelijk zijn op een normale cc te gamen en alleen de controller te kopen? Zat even rond te neuzen maar 60 tot 99 euro voor een game is echt absurd
Nee, alleen de Chromcast Ulra. Die heeft namelijk andere hardware aan boord.

Ik heb toevallig vandaag zitten kijken wat Red Dead Redemption 2 kost op andere platvormen (nu 54 euro voor de Ultimate Edition op Stadia).

Op Bol.com is alleen de playstation edite is goedkoper (27 euro). Verder zijn er erg vaak aanbiedingen en krijg je elke maand meedere games gratis bij je Pro abonnement.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amdwarrior
Inmiddels via smartphone aanmelden wel gelukt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JmggJ--q2EgJhgYjqnyWiIOz5Jc=/f/image/2lXSAo4wo6ODzbLWDK7Ae3EV.png

Voor de rest weinig aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:53
Kun je de mobiele app ook gebruiken op Android TV?

[ Voor 42% gewijzigd door NotSoSteady op 08-04-2020 23:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
NotSoSteady schreef op woensdag 8 april 2020 @ 23:19:
Kun je de mobiele app ook gebruiken op Android TV?
Stadia op je TV kan momenteel enkel met een Chromecast Ultra (of natuurlijk je PC aansluiten op je TV, hehe).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
Amdwarrior schreef op woensdag 8 april 2020 @ 23:10:
Voor de rest weinig aanbiedingen.
RDR2 en Kine zijn ook in de aanbieding maar vaak zijn de kortingen wel wat hoger, en er zijn regelmatig ook meer games tegelijk in de sale. We hebben ook een paar dagen/week? gehad dat er niets in de sale was.
Sahi_NL schreef op woensdag 8 april 2020 @ 22:10:
[...]
Nee, alleen de Chromcast Ulra. Die heeft namelijk andere hardware aan boord.
M'n hoop is niet heel groot maar de normale Chromecast (gen 3?) kan wel h.264 op 1080P decoden, dat is de codec die ook op Chrome gebruikt wordt voor Stadia. Het kán dus in principe wel.

[ Voor 59% gewijzigd door Tuktop op 09-04-2020 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:19
Ik wou deze week beginnen aan een eerste playthrough van RDR2. Bedoeling was om het te lenen van een vriend en zo te kunnen spelen op m'n 'gewone' PS4 (dus geen Pro). Nu de gratis versie van Stadia beschikbaar is geworden, zit ik natuurlijk met een dilemma. Wat gaat volgens jullie de beste speelervaring opleveren?

- RDR2 op een 'gewone' PS4 dewelke is aangesloten op een 55" FULL HD Sony TV.
OF
- RDR2 via Stadia op een HTPC dewelke is aangesloten op dezelfde FULL HD Sony TV.

Niet onbelangrijk om weten is dat ik over bedraad en behoorlijk snel internet beschik. Exacte snelheid kan ik nu even niet checken want ben niet thuis, maar op Steam haal ik bv gemakkelijk downloadsnelheden van 30MBp/s.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Laatst online: 12:49
Ik heb me zojuist succesvol aangemeld en de gratis twee maanden pro genomen.
Heb even Grid 2 op mijn laptop met Wifi gespeeld en dat ging verrassend goed!
Alleen wilde de auto na een race of twee niet meer naar links sturen...nou ja, misschien een tijdelijke bug/glitch ofzo. (ik speel voor nu even met alleen toetsenbord)

Kort vraagje over de Chromecast Ultra voor als ik op de TV zou willen gamen: ik lees dat bekabeld gamen (uiteraard) beter is. Maar is het te doen via Wifi? Ik heb een zeer snelle Wifi verbinding hier thuis van 200mb/s en de modem en TV staan in dezelfde kamer een meter of 3 a 4 van elkaar met zichtverbinding.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakkerjangert
Vortigen schreef op donderdag 9 april 2020 @ 04:39:
Ik heb me zojuist succesvol aangemeld en de gratis twee maanden pro genomen.
Heb even Grid 2 op mijn laptop met Wifi gespeeld en dat ging verrassend goed!
Alleen wilde de auto na een race of twee niet meer naar links sturen...nou ja, misschien een tijdelijke bug/glitch ofzo. (ik speel voor nu even met alleen toetsenbord)

Kort vraagje over de Chromecast Ultra voor als ik op de TV zou willen gamen: ik lees dat bekabeld gamen (uiteraard) beter is. Maar is het te doen via Wifi? Ik heb een zeer snelle Wifi verbinding hier thuis van 200mb/s en de modem en TV staan in dezelfde kamer een meter of 3 a 4 van elkaar met zichtverbinding.
Ik ben founder vanaf dag 1 en heb eerst een maand via CCU WiFi gespeeld en dat ging prima. Heel af en toe wat kleine artifacten in beeld (1 x per kwartier gok ik). Ik heb geen moeite gedaan om mijn wifi stabiliteit grondig te onderzoeken, maar heb een kabel getrokken en nu werkt het vlekkeloos.

Nog wel een opmerking als je via de CCU gaat spelen; dan heb je wel een Stadia controller nodig, andere controllers kun je volgens mij niet aansluiten op de CCU. Controllers zijn los te koop in de Google store of in een bundel met CCU en 3 maanden pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:36
In de IOS app kan ik nog niet verder klikken. Dus daar nog niet beschikbaar. Jammer, maar we wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:57
Brick Top schreef op donderdag 9 april 2020 @ 04:12:
Ik wou deze week beginnen aan een eerste playthrough van RDR2. Bedoeling was om het te lenen van een vriend en zo te kunnen spelen op m'n 'gewone' PS4 (dus geen Pro). Nu de gratis versie van Stadia beschikbaar is geworden, zit ik natuurlijk met een dilemma. Wat gaat volgens jullie de beste speelervaring opleveren?

OF
- RDR2 via Stadia op een HTPC dewelke is aangesloten op dezelfde FULL HD Sony TV.

Niet onbelangrijk om weten is dat ik over bedraad en behoorlijk snel internet beschik. Exacte snelheid kan ik nu even niet checken want ben niet thuis, maar op Steam haal ik bv gemakkelijk downloadsnelheden van 30MBp/s.

Dan zou ik zeker voor stadia gaan gezien je veel kortere laadtijden hebt vooral ook. Maar je zit hier natuurlijk wel in een stadia topic he, in een ps4 topic zullen ze wss ps4 roepen:)

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

OF

RDR2 heeft van zichzelf al absurd hoge inputlag, dus hier maakt het niet veel uit denk ik.
Vond het wel grappig dat Thumper blijkbaar "speelbaar" is op Stadia. Ik vond de extra latency van op switch ipv PC spelen al lastig te verdragen 8)7

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
Via de browser google stadia kunnen activeren. Valt niet tegen moet ik zeggen! performance is tot nu toe prima wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Aartstyle schreef op donderdag 9 april 2020 @ 08:45:
Via de browser google stadia kunnen activeren. Valt niet tegen moet ik zeggen! performance is tot nu toe prima wat mij betreft.
Welkom bij de club 😁

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Alleen soms heel irritant , vaak wisselen tussen hevige compressie en lage? Ik heb gewoon bekabeld naar router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
Alleen jammer dat Grid niet kan met stuur. Dat is toch wel een groot minpunt wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:35
Aartstyle schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:19:
Alleen jammer dat Grid niet kan met stuur. Dat is toch wel een groot minpunt wat mij betreft.
eerder in dit topic was gezegd dat dit gewoon kon. Al geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
Amdwarrior schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:19:
Alleen soms heel irritant , vaak wisselen tussen hevige compressie en lage? Ik heb gewoon bekabeld naar router.
Daar had ik enkel last van toen ik nog 40mbit had en m'n vriendin Netflix startte. Of als m'n upload werd afgeknepen door een fotos-backup van m'n telefoon oid. Zou alleen moeten gebeuren als je eigen verbinding niet snel genoeg is om de boel binnen te halen, vanuit Stadia zelf heb ik dit nog niet ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Tuktop schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:23:
[...]

Daar had ik enkel last van toen ik nog 40mbit had en m'n vriendin Netflix startte. Of als m'n upload werd afgeknepen door een fotos-backup van m'n telefoon oid. Zou alleen moeten gebeuren als je eigen verbinding niet snel genoeg is om de boel binnen te halen, vanuit Stadia zelf heb ik dit nog niet ervaren.
39.50 mbs en upload 8.24. Enkel voor mezelf 8) Ow wacht vpn staat aan
44.50 en 8.21 zonder vpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
kneusteun schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:22:
[...]

eerder in dit topic was gezegd dat dit gewoon kon. Al geprobeerd?
Ja, maar wordt niet herkend tot op heden. Heb ook gezocht of het iemand wel lukt. Maar dan moet je allerlei mappings doen met virtual here of zoiets. Als je zoekt op google stadia wheel support krijg je veel berichten van mensen waarbij het niet lukt. En als ze het al lukt dan is het zonder force feedback.

[ Voor 36% gewijzigd door Aartstyle op 09-04-2020 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Amdwarrior schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:32:
[...]

39.50 mbs en upload 8.24. Enkel voor mezelf 8) Ow wacht vpn staat aan
44.50 en 8.21 zonder vpn
Zou idd genoeg moeten zijn als je die snelheid ononderbroken kunt binnenhalen. Mss had het iets met VPN te maken, of stond die uit toen je Stadia probeerde?

Let wel: je internetsnelheid is net aan snel genoeg voor de hoogste kwaliteit Stadia maar zodra er iets anders gaat lopen (app update van je telefoon, foto backup, Windows update) dip je eronder en dan wordt je stream afgeknepen. Had er met 40mbit ook redelijk vaak last van, nu met 250mbit eigenlijk nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Tuktop schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:48:
[...]

Zou idd genoeg moeten zijn als je die snelheid ononderbroken kunt binnenhalen. Mss had het iets met VPN te maken, of stond die uit toen je Stadia probeerde?

Let wel: je internetsnelheid is net aan snel genoeg voor de hoogste kwaliteit Stadia maar zodra er iets anders gaat lopen (app update van je telefoon, foto backup, Windows update) dip je eronder en dan wordt je stream afgeknepen. Had er met 40mbit ook redelijk vaak last van, nu met 250mbit eigenlijk nooit meer.
Ik spel op 1080P althans denk ik (heb geen 4k monitor)want zie nergens beeld instellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tuktop
Amdwarrior schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:50:
[...]

Ik spel op 1080P althans denk ik (heb geen 4k monitor)want zie nergens beeld instellen.
Instellingen staan in de Stadia app op je telefoon, settings, Data usage & performance. De balanced mode trekt alsnog bijna 30mbit gemiddeld (12,6 GB/u), dus je hebt niet enorm veel headroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince_
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:49
Iemand al een idee of het mogelijk is om stadia te koppelen aan je Uplay+ account? Er zijn wel workarounds te vinden, maar die werken bij mij helaas niet.

https://support.ubisoft.com/nl-NL/Faqs/000051842

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Aartstyle schreef op donderdag 9 april 2020 @ 08:45:
Is bij jou de gratis Pro actie al actief? Ik kan nog steeds enkel de Premiere Edition aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
ik heb het via de browser gedaan. Klikken op code ontvangen en die stap gewoon overgeslagen door niks in te vullen op bevestigen te klikken. Toen kon ik zo verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
Vince_ schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:32:
Iemand al een idee of het mogelijk is om stadia te koppelen aan je Uplay+ account? Er zijn wel workarounds te vinden, maar die werken bij mij helaas niet.

https://support.ubisoft.com/nl-NL/Faqs/000051842
Met welk doel, Uplay+ spellen spelen op Stadia? Dat gaat niet werken, die games moeten eerst geport worden.
Als het om gameplay progressie e.d. gaat en evt cross saves kun je, zodra je een Ubisoft-spel start op Stadia, gewoon inloggen met je Ubisoft account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:57

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Aartstyle schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:46:
[...]

Ja, maar wordt niet herkend tot op heden. Heb ook gezocht of het iemand wel lukt. Maar dan moet je allerlei mappings doen met virtual here of zoiets. Als je zoekt op google stadia wheel support krijg je veel berichten van mensen waarbij het niet lukt. En als ze het al lukt dan is het zonder force feedback.
Virtual Here is helaas niet compatible met Stadia (omdat je geen Windows-desktop hebt aan de Stadia-kant, dus je kunt de client niet installeren).

Je zou wel lokaal op je PC de X- en Y-as van je stuurtje kunnen mappen naar een Xbox-controller (via een programma).

Meer info hier:

https://inputmapper.com/f...ls-instead-xinput-devices
https://www.x360ce.com/

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Aartstyle schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:36:
ik heb het via de browser gedaan. Klikken op code ontvangen en die stap gewoon overgeslagen door niks in te vullen op bevestigen te klikken. Toen kon ik zo verder.
Het is nu inderdaad gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
Heroic_Nonsense schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:53:
[...]

Virtual Here is helaas niet compatible met Stadia (omdat je geen Windows-desktop hebt aan de Stadia-kant, dus je kunt de client niet installeren).

Je zou wel lokaal op je PC de X- en Y-as van je stuurtje kunnen mappen naar een Xbox-controller (via een programma).

Meer info hier:

https://inputmapper.com/f...ls-instead-xinput-devices
https://www.x360ce.com/
Ja, maar dat is dus niet de gewenste oplossing uiteindelijk. Zoals ergens al eerder gepost zegt google dat het wel gesupport zou moeten zijn. en niet via allerlei hulpprogramma's of tweaks.

Misschien kan @rachidfinge hier wat nuttigs over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Rivanov schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:34:
[...]

Is bij jou de gratis Pro actie al actief? Ik kan nog steeds enkel de Premiere Edition aanschaffen.
Bij mij wel. Vanmorgen geregistreerd en net geprobeerd op mijn werkpc. Dat is een superklein en langzaam bakje, maar daar valt gewoon op te gamen in Chrome. Super voor casual gamen. Op mijn budgetlaptop zal het dan ook wel werken.

Ik denk niet dat ik ga betalen voor de 4k versie, het staat standaard ook op 1080 gaf de melding aan vanwege de vraag vanuit de EU maar dit kun je zelf op 4k zetten. Heb ik nog niet gedaan.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Marzman schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:08:
[...]

Bij mij wel. Vanmorgen geregistreerd en net geprobeerd op mijn werkpc. Dat is een superklein en langzaam bakje, maar daar valt gewoon op te gamen in Chrome. Super voor casual gamen. Op mijn budgetlaptop zal het dan ook wel werken.

Ik denk niet dat ik ga betalen voor de 4k versie, het staat standaard ook op 1080 gaf de melding aan vanwege de vraag vanuit de EU maar dit kun je zelf op 4k zetten. Heb ik nog niet gedaan.
Ja, het is nu ook gelukt. Heb de Stadia+ extension geïnstalleerd en 4K geforceerd, maar dan heb ik echt enorme lag. Beeld flipt dan alle kanten op, terwijl ik gewoon 500Mbit via Ziggo heb.
Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Tuktop schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:02:
[...]

Instellingen staan in de Stadia app op je telefoon, settings, Data usage & performance. De balanced mode trekt alsnog bijna 30mbit gemiddeld (12,6 GB/u), dus je hebt niet enorm veel headroom.
Thx dat wordt andere internet abo nemen. Helaas kan je hier alleen alles in 1 van Ziggo krijgen :F . Ik kijk nooit tv en dat voetbal en film pakket kan me gestolen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL

OF

Het meeste geklaag komt van mensen die last hebben van lag, maar wel een hoge internetsnelheid hebben. Vaak blijkt dan de ping gewoon een stuk hoger te liggen, dus check die ook even. Ter indicatie: mijn ping ligt rond de 7 en hier werkt alles lag- en probleemloos, zowel via een bedrade Chromecast als via een chromebook welke via wifi verbonden is.

Edit: ping zit nu draadloos overigens op 5ms. Vanaf mijn KPN-modem alles met cat6e aangesloten en voor draadloos gebruik ik 2 Ubiquiti Lite AP's. Werkt perfect.

[ Voor 6% gewijzigd door KlaasjeNL op 09-04-2020 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2max
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-09 19:35
Als ik stadia probeer te kopen kan dat alleen met die chromecast en controller voor 129 euro. Klopt dat?
Ik wou eigenlijk alleen het streamen zelf proberen op me pc, zonder extra hardware. Heb niet eens een TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
E2max schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:28:
Als ik stadia probeer te kopen kan dat alleen met die chromecast en controller voor 129 euro. Klopt dat?
Ik wou eigenlijk alleen het streamen zelf proberen op me pc, zonder extra hardware. Heb niet eens een TV.
Als je niet gratis kunt registreren en spelen moet je nog even geduld hebben.

Ik kreeg nu bij het inloggen een scherm dat ik het twee maanden gratis mag proberen en daarna 10 euro per maand zou betalen voor pro. Je kan dat dan in die twee maanden ook omzeten in de gratis variant zonder hardware te kopen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachidfinge
Aartstyle schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:00:
[...]

Ja, maar dat is dus niet de gewenste oplossing uiteindelijk. Zoals ergens al eerder gepost zegt google dat het wel gesupport zou moeten zijn. en niet via allerlei hulpprogramma's of tweaks.

Misschien kan @rachidfinge hier wat nuttigs over zeggen.
Hmmm, moeilijk te zeggen. De vuistregel is: als je controller/wheel werkt op https://html5gamepad.com/, dan zou het ook op je computer op Stadia moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:19
Bedankt voor jullie antwoorden! Ga RDR2 een kans geven op Stadia. Heb zonet een gratis account aangemaakt (en vervolgens ingeschreven op de 2 maanden Pro trial) en wilde RDR2 aankopen maar dat lukt niet. Krijg steeds de foutmelding "Kan transactie niet voltooien".

Erg vreemd want met die mastercard heb ik online al 1001 aankopen gedaan, zonder enig probleem. Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Misschien dat de servers momenteel overbelast zijn doordat iedereen zich massaal aan het inschrijven is? Of heeft dat er niets mee te maken?

Ze lijken m'n geld niet te willen! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
rachidfinge schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:40:
[...]

Hmmm, moeilijk te zeggen. De vuistregel is: als je controller/wheel werkt op https://html5gamepad.com/, dan zou het ook op je computer op Stadia moeten werken.
Ik kan op die pagina idd mijn stuur draaien en dan zie je de assen verschuiven in het calibratie venster. Echter in Grid wordt hij niet herkend. Heb de thrustmaster t150

zie hem ook niet in de controller list staan overigens.

Laat ik het even zo zeggen. weet niet of google de originele bron is dat gesupport zou moeten zijn.

https://community.stadia....-wheel-support/td-p/10728

[ Voor 17% gewijzigd door Aartstyle op 09-04-2020 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 09:34

iop

Ik heb de trial eerst geweigerd (ik dacht dat doe ik later wel een keer, eerst even testen wat er gratis is), maar wil hem nu toch activeren want er is niks gratis te spelen.
Kan het echt nergens terugvinden....
Iemand een idee waar ik hem kan activeren?

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachidfinge
Aartstyle schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:57:
[...]

Ik kan op die pagina idd mijn stuur draaien en dan zie je de assen verschuiven in het calibratie venster. Echter in Grid wordt hij niet herkend. Heb de thrustmaster t150

zie hem ook niet in de controller list staan overigens.

Laat ik het even zo zeggen. weet niet of google de originele bron is dat gesupport zou moeten zijn.

https://community.stadia....-wheel-support/td-p/10728
De vraag zal dan inderdaad zijn of de Stadia-versie van GRID dit ondersteunt. Mogelijk moet je ook in GRID zelf aangeven dat je een controller wil gebruiken ipv een toetsenbord. Heb helaas geen stuur hier, anders hadi k het even uitgeprobeerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
rachidfinge schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:16:
[...]

De vraag zal dan inderdaad zijn of de Stadia-versie van GRID dit ondersteunt. Mogelijk moet je ook in GRID zelf aangeven dat je een controller wil gebruiken ipv een toetsenbord. Heb helaas geen stuur hier, anders hadi k het even uitgeprobeerd. :)
Ik denk meer dat het de vraag is of er ubehaupt gebruik gemaakt kan worden van stuurtjes op Stadia? Ik kan nergens maar iets vinden dat het iemand gelukt is. Ook niks op youtube ofzo. Terwijl in mijn vorige link staat dat het zou moeten lukken, maar de comments erna en het de hele stadia community staat vol met klachten dat het dus niet lukt. Lijkt mij ook iets wat wel zo handig is als je racegames op je platform hebt. Grid met toetsenbord slaat nergens op. Controller is al iets beter, maar zo'n speel is natuurlijk gemaakt voor de stuurtjes. Zou jij dit eens kunnen uitzoeken?

alvast bedankt,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Brick Top schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:52:
Erg vreemd want met die mastercard heb ik online al 1001 aankopen gedaan, zonder enig probleem. Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Het lijkt erop dat je een creditcard met een limiet van 1001 aankopen hebt. :+

Of - maar dat is minder aannemelijk - er zijn nog wat opstartproblemen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachidfinge
Aartstyle schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:46:
[...]

Controller is al iets beter, maar zo'n speel is natuurlijk gemaakt voor de stuurtjes. Zou jij dit eens kunnen uitzoeken?

alvast bedankt,
Maar natuurlijk, ik ga het eens navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Aartstyle schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:46:
[...]

Ik denk meer dat het de vraag is of er ubehaupt gebruik gemaakt kan worden van stuurtjes op Stadia? Ik kan nergens maar iets vinden dat het iemand gelukt is. Ook niks op youtube ofzo. Terwijl in mijn vorige link staat dat het zou moeten lukken, maar de comments erna en het de hele stadia community staat vol met klachten dat het dus niet lukt. Lijkt mij ook iets wat wel zo handig is als je racegames op je platform hebt. Grid met toetsenbord slaat nergens op. Controller is al iets beter, maar zo'n speel is natuurlijk gemaakt voor de stuurtjes. Zou jij dit eens kunnen uitzoeken?

alvast bedankt,
Heb ik ook heel lang naar gezocht en uiteindelijk zou Stadia stuurtjes ondersteunen, mits de game het ook ondersteunt. Zoals het eigenlijk ook op reguliere consoles is. En dat is bij Grid niet het geval. Ik heb dan ook onlangs mijn setup met T300 verkocht nadat de PS4 al enkele weken de deur uit was.

The Crew 2 lijkt overigens ook geen stuurtjes te ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
iop schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:04:
Ik heb de trial eerst geweigerd (ik dacht dat doe ik later wel een keer, eerst even testen wat er gratis is), maar wil hem nu toch activeren want er is niks gratis te spelen.
Kan het echt nergens terugvinden....
Iemand een idee waar ik hem kan activeren?
Check de mail die je hebt gehad bij het aanmelden.
Ergens onderin staat een link om alsnog de trial te activeren.
Dit werkt alleen via een desktop browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazmanian79
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-06 15:26
Rivanov schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:10:
[...]

Ja, het is nu ook gelukt. Heb de Stadia+ extension geïnstalleerd en 4K geforceerd, maar dan heb ik echt enorme lag. Beeld flipt dan alle kanten op, terwijl ik gewoon 500Mbit via Ziggo heb.
Meer mensen last van?
Staat de "hardwareversnelling gebruiken indien beschikbaar" aan in Chrome? Stond bij mij uit en eenmaal dat aan stond loopt alles soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Tazmanian79 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:18:
[...]

Staat de "hardwareversnelling gebruiken indien beschikbaar" aan in Chrome? Stond bij mij uit en eenmaal dat aan stond loopt alles soepel.
Ja. staat aan.
Speel het overigens via Chrome op macOS Catalina.

[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 09-04-2020 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
KlaasjeNL schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:55:
[...]

Heb ik ook heel lang naar gezocht en uiteindelijk zou Stadia stuurtjes ondersteunen, mits de game het ook ondersteunt. Zoals het eigenlijk ook op reguliere consoles is. En dat is bij Grid niet het geval. Ik heb dan ook onlangs mijn setup met T300 verkocht nadat de PS4 al enkele weken de deur uit was.

The Crew 2 lijkt overigens ook geen stuurtjes te ondersteunen.
Aangezien de grid op de spelconsoles en PC wel stuurtjes ondersteunen vraag ik mij af waarom dit bij Stadia niet zo zou zijn. Des te meer ik vermoed dat Stadia dit helemaal niet ondersteund. Maar wellicht komt dat nog. Laten we afwachten waar @rachidfinge mee komt zodra hij meer info heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Rivanov schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:30:
[...]

Ja. staat aan.
Speel het overigens via Chrome op macOS Catalina.
Ga eens naar chrome://gpu en kijk bij het kopje Video Acceleration Information. Staat daar VP9 decode bij? Zo niet: dan gaat 4K niet lukken op die laptop, want dan heb je geen hardwarematige VP9 decode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik stond op het punt om Stadia aan te schaffen dus deze 2 maanden gratis komen als geroepen.
En maar goed ook... ik heb nog geen goede verbinding kunnen maken.
Windows PC (Edge of Chrome), Chromebook, wireless (2.4 en 5ghz), bekabeld, video acceleratie aan/uit.. ik blijf lag houden in de games
Down/up zit op 600 Mbit en ping gemiddeld rond de 5ms.

Stadia plus geeft netjes 60fps (Grid) en het is ook niet dat er frames geskipt worden... maar het is soms alsof de game vertraagd en dan weer een stukje snel gaat (weet niet hoe ik het anders moet uitleggen). Wat je soms ook met audio calls hebt als iemand praat met een slechte verbinding. Dan hoor je zijn stem vertraagd en dan haalt ie hem later in en hoor je de stem versneld.

Verder nooit problemen met streamen van andere service (youtube 4k, netflix 4k, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Tuktop schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:33:
[...]

Ga eens naar chrome://gpu en kijk bij het kopje Video Acceleration Information. Staat daar VP9 decode bij? Zo niet: dan gaat 4K niet lukken op die laptop, want dan heb je geen hardwarematige VP9 decode.
Speel op de 27" iMac 5K Retina overigens. (3.3Ghz Quad-Core i5 met 24GB RAM)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FnU84kR.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hUPM5cq.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zYelUNp.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Rivanov schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:47:
[...]

Speel op de 27" iMac 5K Retina overigens. (3.3Ghz Quad-Core i5 met 24GB RAM)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Helaas, geen hardware VP9 decode support in jouw configuratie. De (i)GPU zal waarschijnlijk te oud zijn. De CPU is te langzaam om het softwarematig voor elkaar te krijgen op die resolutie.

Er zit m.i. vooralsnog helaas niets anders op* dan terug te vallen op 1080P, of de GPU te upgraden. Dat laatste ga ik zelf ook doen, van een GTX970 naar een 1660S om dezelfde reden.

* Tenzij Google het mogelijk maakt om de 4K stream ook aan te bieden in h.264 maar dat zal vast om wat voor reden dan ook niet makkelijk zijn. In 1080P is de stream overigens wél beschikbaar in die codec.

[ Voor 13% gewijzigd door Tuktop op 09-04-2020 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Tuktop schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:52:
[...]

Helaas, geen hardware VP9 decode support in jouw configuratie. De (i)GPU zal waarschijnlijk te oud zijn. De CPU is te langzaam om het softwarematig voor elkaar te krijgen op die resolutie.

Er zit m.i. vooralsnog helaas niets anders op dan terug te vallen op 1080P, of de GPU te upgraden. Dat laatste ga ik zelf ook doen, van een GTX970 naar een 1660S om dezelfde reden.
Wordt een beetje lastig in een iMac. :+
Maar thanks voor de verduidelijking!

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 09-04-2020 14:55 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 191 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord