Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rachidfinge
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 01:12

rachidfinge

Rachid✨ op Stadia

Stylze schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:26:
[...]

Nou niet echt een game wat een breed publiek trekt :+
Is er uberhaubt iemand hier die die game gekocht heeft?
ff snel je klacht veranderen hè? tsssk. ;)

Van Google Nederland. Alles op dit forum is op persoonlijke titel.

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 18:53
Zijn hier mensen die geforce now naast stadia hebben getest? ik ben wel benieuwd naar wat real world ervaringen. (zonder dat marketing gelul)

Ik wou eerst graag wel stadia proberen (vooral voor de vriendin), maar om het te testen was een buddy key nodig. Betalen voor een test vond ik niet echt handig.
Nu vorige week geforcenow getest! en dat werkte eigenlijk uitstekend! plus ik heb al mijn steam games en blizzard games gewoon meteen klaar om te spelen. (en gratis te testen!)

Af en toe heb je wel een stutter maar voor de vrouw dikke prima.
Denk dat stadia het wel zwaar gaat krijgen zo, ze hebben een giga drempel om er aan te beginnen en je hebt een zeer beperkt aanbod in games...

Ik ben wel benieuwd naar de meningen van hier, of dat er misschien mensen al overgestapt zijn.

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
kneusteun schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:05:
Zijn hier mensen die geforce now naast stadia hebben getest? ik ben wel benieuwd naar wat real world ervaringen. (zonder dat marketing gelul)

Ik wou eerst graag wel stadia proberen (vooral voor de vriendin), maar om het te testen was een buddy key nodig. Betalen voor een test vond ik niet echt handig.
Nu vorige week geforcenow getest! en dat werkte eigenlijk uitstekend! plus ik heb al mijn steam games en blizzard games gewoon meteen klaar om te spelen. (en gratis te testen!)

Denk dat stadia het wel zwaar gaat krijgen zo, ze hebben een giga drempel om er aan te beginnen en je hebt een zeer beperkt aanbod in games...

Ik ben wel benieuwd naar de meningen van hier, of dat er misschien mensen al overgestapt zijn.
Bij mij werkt stadia beter, die kan ik namelijk zelfs op wifi prima spelen. GeforceNow geeft bij de netwerk test altijd een te hoge jitter. Ik ben bang dat het aan m'n provider ligt (Telfort glasvezel), dat de route naar de GeforceNow servers niet ideaal is.

Daarnaast kun je met GeforceNow zeker niet heel je library spelen, alleen maar wat wordt ondersteund wordt. Onlangs hebben ze bijvoorbeeld PES2020 verwijderd , deze had ik gekocht om via GeforceNow te spelen, mijn eigen pc trekt dat niet. Helaas dus nu niet meer te spelen.

• Roodenburgertje
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14-02 23:18

Ik heb zelf geen gforce now getest, maar zag wel het volgende op reddit staan:https://www.reddit.com/r/...ke_a_beta_over_there_too/

En om geforce now op je tv te spelen heb je weer een nvidia shield nodig die je moet aanschaffen en nog geen 4k ondersteuning dus voor mij wordt het geen overstap, vind persoonlijk stadia perfect werken (de games komen wel en heb nog genoeg te spelen)

[STADIA TAG = RedCore#9018] [PSN-ID = Destilios]

• Stylze
  • Laatst online: 18:13
gforce now geprobeerd wel ja en idd veel meer keuze met games maar wel kutgedoe dat je dan ook nog moet inloggen bij steam en epic launcher etc en kwaliteit van de games lijkt ook een stuk minder.

Gebruik stadia juist omdat het zo makkelijk gaat allemaal en snel is vergeleken met console en dat gevoel heb ik bij gforce now niet. maar gforce heeft wel het voordeel dat je vrij veel games hebt die je kan spelen, stadia voorlopig nog veel te mager op dat vlak jammer genoeg.

• Deurstopper
  • Registratie: juli 2012
  • Niet online

Heb van het weekend ook GFN getest. Was wel benieuwd aangezien ik toch wel een redelijke steam-library heb. De games die ik via m'n mobiel en PC heb kunnen testen waren enkel COD-games en zorgden bij zowel PC als mobiel voor behoorlijk wat jitter, waardoor ik me afvraag of cloudgaming en FPS op dit moment goed samengaan.. Ook het steeds dubbel inloggen via zowel GFN en Steam vond ik wat omslachtig.

Al met al vind ik Stadia soepeler werken op de PC dan GFN. GFN is daarentegen mobiel (S8) weer te spelen. Ik zie wel potentie in beide platformen.

Stadia: NoNumbersNeeded

• Zapato
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 21:05
Deurstopper schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:37:
[...]

Heb van het weekend ook GFN getest. Was wel benieuwd aangezien ik toch wel een redelijke steam-library heb. De games die ik via m'n mobiel en PC heb kunnen testen waren enkel COD-games en zorgden bij zowel PC als mobiel voor behoorlijk wat jitter, waardoor ik me afvraag of cloudgaming en FPS op dit moment goed samengaan.. Ook het steeds dubbel inloggen via zowel GFN en Steam vond ik wat omslachtig.

Al met al vind ik Stadia soepeler werken op de PC dan GFN. GFN is daarentegen mobiel (S8) weer te spelen. Ik zie wel potentie in beide platformen.
Ik heb een keer de tip gekregen dat je ook de steam client kunt installeren, dan kun je vervolgens al je steam games spelen. Je moet het wel iedere keer opnieuw installeren, dus echt ideaal is het niet.
Het enthousiast ben ik trouwens niet over GeForce Now. Bij Stadia heb ik wel het wow-gevoel.

• Xabre
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Stadia is zo lekker simpel, controller aandoen met de Stadia-knop, tv aan en gaan.

Google Stadia: xabre16v

• kneusteun
Xabre schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 17:25:
Stadia is zo lekker simpel, controller aandoen met de Stadia-knop, tv aan en gaan.
Die ervaring had ik namelijk ook met GFN.
Op macbook air van vriendin even koppeling gemaakt met mijn steam en city skylines was perfect speelbaar.
Dat "gedoe" kan ik niet terugvinden, zal geheid bij stadia ook hetzelfde werken.

Enige wat mij bij stadia tegenvalt is het aanbod in games en de mogelijkheid het te testen.

Benieuwd wat de toekomst brengt.

• rachidfinge

rachidfinge

Rachid✨ op Stadia

Nieuwtje over Borderlands 3:
https://twitter.com/Borderlands/status/1227288079976685568

"Yes, the February patch will add [Broken Hearts Day] to Stadia as well as updates from previous patches, such as the Maliwan Takedown and the Moxxi's Heist DLC."

(En uiteraard hoef je die patch niet zelf te installeren :9 )

rachidfinge wijzigde deze reactie 11-02-2020 20:43 (11%)

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19:01
Xabre schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 17:25:
Geforce Now ook. Voordeel is alleen dat ik nu al mijn Steam-games kan spelen. Helaas geen 4K.

• Exocet
  • Niet online
NotSoSteady schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:20:
[...]

Geforce Now ook. Voordeel is alleen dat ik nu al mijn Steam-games kan spelen. Helaas geen 4K.
Je kunt niet al je steam games spelen, snap niet dat iedereen dat maar roept.

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19:01
Exocet schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:00:
[...]

Je kunt niet al je steam games spelen, snap niet dat iedereen dat maar roept.
Goed lezen, er staat 'al mijn' Steam-games.

NotSoSteady wijzigde deze reactie 11-02-2020 22:09 (4%)

• Stylze
rachidfinge schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 20:01:
Nieuwtje over Borderlands 3:
https://twitter.com/Borderlands/status/1227288079976685568

"Yes, the February patch will add [Broken Hearts Day] to Stadia as well as updates from previous patches, such as the Maliwan Takedown and the Moxxi's Heist DLC."

(En uiteraard hoef je die patch niet zelf te installeren :9 )
Ubisoft heeft ook bij hun DLC aankondiging verteld dat the division + dlc naar stadia komt eind maart.
Beetje laat wel aangezien de DLC al op 2 of 3 maart naar de consoles komt mja in ieder geval iets van nieuws:)

• rachidfinge

rachidfinge

Rachid✨ op Stadia

Hi Rachid, dat is niet de bedoeling hier, gezier er geen directe link met Stadia is, zou wel bijvoorbeeld kunnen in de lounge:
De Gamelounge

Sagat wijzigde deze reactie 12-02-2020 07:54 (79%)

• rachidfinge

rachidfinge

Rachid✨ op Stadia

rachidfinge schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:37:
[mbr]
Hi Rachid, dat is niet de bedoeling hier, gezier er geen directe link met Stadia is, zou wel bijvoorbeeld kunnen in de lounge:
De Gamelounge
[/mbr]
I stand corrected. :)

• Zapato
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 21:05
Volgens dit Twitter bericht is 4k streaming is nu ook beschikbaar in de Chrome browser op pc.

https://twitter.com/GoogleStadia/status/1225882708087148544

• Sagat
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15-02 19:32

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Ik krijg vanmiddag (als het goed is) mijn nieuwe tv, denk er hard over na om ook even stadia te nemen. (heb sowieso chromecast nodig).
Krijg je als je nu instapt nog steeds alle gratis games van de voorgaande maanden? tombraider is natuurlijk een mooie 4k hdr showcase, en als fighting game fan zeker ook interesse in SamShodown :D

10 second ninja DONE

• maikelonline
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 13-02 14:33
Sagat schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 08:47:
Ik krijg vanmiddag (als het goed is) mijn nieuwe tv, denk er hard over na om ook even stadia te nemen. (heb sowieso chromecast nodig).
Krijg je als je nu instapt nog steeds alle gratis games van de voorgaande maanden? tombraider is natuurlijk een mooie 4k hdr showcase, en als fighting game fan zeker ook interesse in SamShodown :D
Nee, je krijg per maand 2 games (tot nu toe).

• PaRaDoX4
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 14-02 16:44

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

ja en nee, je moet het zien als games with gold van xbox bijvoorbeeld. elke maand 2 games toe te voegen aan je pro library. Maar volgensmij zijn de 2 games van de release maand nog steeds beschikbaar maar bind me er niet op vast. de app is onduidelijk als je de games al geclaimed hebt. (D2 en samurai shodown)

Ik ben nog steeds aan het wachten op family sharing -O- tot die tijd draait stadia nog geen overuren bij ons in huis. Wel afgelopen weekend metro weer eens aan geslingerd (wat een waardeloze game trouwens) heb het idee dat de stream in chrome veel soepeler loopt dan voorgaande maanden.

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• bakkerjangert
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 21:07
Voor diegene die nu twijfelen om in te stappen hieronder een overzicht van de gratis pro games van de afgelopen maanden. Doorgestreepte games zijn helaas niet meer te claimen voor nieuwkomers.

Launch
- Destiny 2
- Samurai Shodown

December
- Farming Simulator 19: Platinum Edition
- Tomb Raider: Definitive Edition

Januari
- Tumpher
- Rise of the Tomb Raider: 20 Year Celebration

Februari
- Gylt
- Metro Exodus

Voor zover ik weet zijn de aankomende gratis game(s) voor maart nog niet bekend.

Bron:
https://www.androidpolice...erformance-compatibility/

• Sagat
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15-02 19:32

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

hahaha thanks 4 the replies all, echt PRECIES de games waar ik interesse in heb niet meer :(

Misschien de klanten service dan lief aanspreken ;)
PaRaDoX4 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:33:
[...]
ja en nee, je moet het zien als games with gold van xbox bijvoorbeeld. elke maand 2 games toe te voegen aan je pro library. Maar volgensmij zijn de 2 games van de release maand nog steeds beschikbaar maar bind me er niet op vast. de app is onduidelijk als je de games al geclaimed hebt. (D2 en samurai shodown)

Ik ben nog steeds aan het wachten op family sharing -O- tot die tijd draait stadia nog geen overuren bij ons in huis. Wel afgelopen weekend metro weer eens aan geslingerd (wat een waardeloze game trouwens) heb het idee dat de stream in chrome veel soepeler loopt dan voorgaande maanden.
Ja als af nemer van gold en plus ken ik het principe, maar had dus wel is gelezen dat er een soort grace period was voor de games van eerdere maanden. Maar mijn vragen zijn dus beantwoord, dank!

Sagat wijzigde deze reactie 12-02-2020 09:59 (75%)

10 second ninja DONE

• 7unkrat
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 11:50

Stadia werkt top, ik heb heel wat uren gespeeld zonder problemen. Input lag is nul.
Gisteren Geforce Now geprobeerd, wat een rampenplan is dat.

- Ik gisteren in GFN Dead Cells aangeklikt, want ik dacht dat ik die had gekocht op Steam.

- Inloggen op Steam

- Dead Cells zoeken (maar ik had toch al aangegeven dat ik Dead Cells wil spelen???)

- Kan niet, Dead Cells niet aangeschaft, ok de start ik een andere game aangezien ik nu toch al ingelogd ben in Steam. Kan niet want "Dead Cell is running"

- GFN afsluiten, weer opstarten met een andere game. WEER inloggen in Steam. COD Infinite Warfare opstarten. 10 minuten wachten op shader pre-loaden. Eindelijk spelen, dikke input lag, framedrops, beeld wazig.

- Speedtest gedaan 80MB down/ 20MB Up

- Stadia opgestart, niks pre-loaden, game opstarten, niet weer 3x moeten inloggen, meteen spelen en 0 framedrops en 0 input lag.

Stadia: 7unkrat#5173 • YOUTUBE

• Pukson
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 15-02 22:44
@rachidfinge

Enig idee wat betreft Division 2? Zou er zelfs al moeten zijn volgens Ubisoft :)

https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Add me op Stadia: Gloogle

• kneusteun
7unkrat schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:43:
[...]

Stadia werkt top, ik heb heel wat uren gespeeld zonder problemen. Input lag is nul.

- Ik gisteren in GFN Dead Cells aangeklikt, want ik dacht dat ik die had gekocht op Steam.

- Inloggen op Steam

- Dead Cells zoeken (maar ik had toch al aangegeven dat ik Dead Cells wil spelen???)

- Kan niet, Dead Cells niet aangeschaft, ok de start ik een andere game aangezien ik nu toch al ingelogd ben in Steam. Kan niet want "Dead Cell is running"

- GFN afsluiten, weer opstarten met een andere game. WEER inloggen in Steam. COD Infinite Warfare opstarten. 10 minuten wachten op shader pre-loaden. Eindelijk spelen, dikke input lag, framedrops, beeld wazig.

- Stadia opgestart, niks pre-loaden, game opstarten, niet weer 3x moeten inloggen, meteen spelen en 0 framedrops en 0 input lag.
Dan start ik stadia ook even op... oh wacht dat kan dus niet.
Maar GFN is ook al dood voor mij want ook geen blizzard games meer ;w

• Peter_Aragorn
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17:31
Houd ik Destiny 2 trouwens, als ik Pro opzet, als Founder van Stadia? Dacht dat destijds gecommuniceerd werd dat je die er bij kreeg als Founder namelijk...

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• Mizgala28
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13-02 14:16
7unkrat schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:43:
[...]

- Inloggen op Steam

Toevallig gisteren bij iemand beiden getest en beide werken perfect (de connectie was in beide gevallen bedraad en volgens speedtest.net 120mbps down en 12mbps up)

Enige voordeel van de Geforce Now is wel dat de beschikbare game bibliotheek veel groter is dan op Stadia, en als je al Steam games hebt werken de meeste daarop ook (in het geval van die kennis kon hij alles spelen, maar hij heeft slechts 22 Steam games)

en voordat men roept dat je games moet kopen voor Geforce Now, same goes voor Stadia

Even terzijde dat ik totaal niks heb met streaming van games (ik heb een game PC, consoles en handhelds voor in huis) ik was enorm benieuwd naar hoe de ervaring is, en beide waren naar mijn mening goed en ik had met beide totaal geen grote klachten.

Kleine klachten had ik wel, Destiny 2 speelt om 1 of een andere reden vreselijk op Stadia en de input lag voor iemand zoals ik was gewoon niet te harden (en ik heb gewoon een 60hz scherm thuis, niks fancy zoals 144hz of meer)

Shadow of the Tomb Raider werkte goed, RDR2 ook en Metro Exodus was ook geen probleem.

Beeldkwaliteit in beide gevallen vond ik netjes maar alleen op zijn PC, via Chromecast merkte ik dat de kwaliteit te veel varieert tot op het storende niveau, al denk ik dat dit meer aan de chromecast zelf ligt want in het begin van de sessie werkte het prima maar naarmate de chromecast warmer werd merkte ik meer en meer issues (bekende probleem met dat ding, wij hebben thuis ook meerdere chromecasts en met youtube worden ze aardig warm, alleen het beeld is dan gewoon hetzelfde)

Kon geen telefoon testen want Google heeft de support voor iets anders dan Pixel nog steeds niet uitgebracht blijkbaar :F

Naja om het verder kort te houden, als ik geen gamepc had en geen of zeer kleine game bibliotheek had dan zou ik toch liever Stadia kiezen onder 3 hele belangrijke voorwaarden:

- Google mag spoedig (binnen enkele maanden dus) eindelijk al die beloftes waar maken
- Meer games graag, ook oudere games want het hoeft voor mij niet perse altijd het nieuwste te wezen, ik wil ook weleens Age of Empires 2 kunnen spelen
- Google moet meer ervoor zorgen dat ik en sommige anderen meer vertrouwen hierin hebben, probleem met Google is dat ze graag iets geweldigs dat men graag gebruikt in leven brengen en dan killen puur omdat het kan, te vaak heb ik Google diensten met plezier gebruikt die gewoon ineens gestopt zijn, want Google doet dat gewoon doodleuk.

Ondanks dat als ik geen game PC had en een streaming service zou moeten kiezen Stadia hoger staat dan Geforce Now, tegelijk heb ik nul vertrouwen in Google dus ze zouden dat moeten terug winnen.

Voordeel met Geforce Now is dat ik gewoon onder andere games op Steam koop en deze zal niet zomaar sluiten, probleem is niet zozeer hoe je games verkrijgt via Geforce Now want dat bevalt mij meer, probleem is de service zelf en als Google hun beloftes waarmaakt (geld en kennis ervoor hebben ze) het gewoon een veel betere service lijkt te zijn dan die van Nvidia.

(ander voordeel van Geforce Now blijft dat je gewoon een veel grotere keuze uit games hebt dan bij Stadia gezien hoe Geforce Now werkt, echter de genoemde nadelen blijven ook dan van toepassing)

• new_guy
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19:57
.

new_guy wijzigde deze reactie 12-02-2020 14:35 (133%)

• Segafreak83
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21:17
Peter_Aragorn schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:50:
Houd ik Destiny 2 trouwens, als ik Pro opzet, als Founder van Stadia? Dacht dat destijds gecommuniceerd werd dat je die er bij kreeg als Founder namelijk...
Als (je) Pro stopt, dan heb je geen toegang meer tot alle Pro games, dus ook geen Destiny 2.

• Deurstopper
  • Niet online
Peter_Aragorn schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:50:
Ja als je Pro opzegt dan vervalt je toegang tot D2.. Wil er dan ook niet teveel tijd instoppen, zie ook nergens de optie om 'm te kopen.. Misschien toch maar wachten op Division 2, ook een soort looter shooter, maar dan meer in deze tijd.

• Raindeer
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 15-02 14:27
Er is 1 groot verschil tussen Stadia en Geforce, waar relatief weinig aandacht aan gegeven wordt. Het punt van Stadia is niet dat je een computer in de cloud gebruikt, wat bij PS Now, XBOX Live en Geforce wel het ding is.

Het punt van Stadia is dat je de cloud in zijn volle omvang gebruikt om een game neer te zetten. Geforce/XBOX/PS in de cloud kan nooit meer dan datgene wat er in je eigen huis kan. Waar dit in ieder geval duidelijk wordt is bij online multiplayer games. Daar hoef je als programmeur niet meer rekening te houden met de lag van 60 computers en hun lijnen. De processing doe je in de cloud en dan is het veel eenvoudiger om de state van de verschillende spelers op elkaar af te stemmen. De trade-off is wel dat je hele dikke internetverbindingen moet hebben en veel meer processing power in de cloud.

Je ziet dit ook bij langzamere turn-based games zoals football managers, SIM-achtigen en dergelijke. Je kunt een hele cloud tegen een probleem aangooien, maar dit hoeft niet voor iedere speler op hetzelfde moment. Dus terwijl jantje een paar minuten aan het klikken is om zijn volgende zet mogelijk te maken krijgt pietje 25 CPUs om het resultaat te berekenen.

Een ander groot voordeel voor developers is dat nieuwe hardware direct beschikbaar is. Stel je voor je wilt TensorFlow Processing Units inzetten, bij Stadia kun je er gewoon vanuit gaan dat als ze beschikbaar komen, dat je er mee kunt werken. Bij Playstation en Xbox kun je 7 jaar wachten. Bij Geforce zit je als developer er mee dat het grootste deel van de gebruikers zelf de game op windows 10 en een thuispc draait en daar kun je het nog een tijdje vergeten.

Het grote voordeel van Geforce/Xbox/PS is dat je in feite de oude game in de cloud kunt gooien. Je hoeft dus als developer niet na te denken over de omgeving. Je krijgt ook niets meer, maar ook niets minder.

bekijk je het puur als platform, dan denk ik dat een game developer veel blijer is met Stadia. Vergeet je ook vervelende dingen als marketing, marktgrote, verbindingsnelheid en dergelijke trivialiteiten erbij, dan is Stadia veruit superieur. O-)

• Segafreak83
Raindeer schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:28:
Er is 1 groot verschil tussen Stadia en Geforce, waar relatief weinig aandacht aan gegeven wordt. Het punt van Stadia is niet dat je een computer in de cloud gebruikt, wat bij PS Now, XBOX Live en Geforce wel het ding is.
Stadia draait gewoon op een computer hoor, is een VM waar je een verbinding naar maakt.

Edit: En of ze sneller gaan upgraden om meer te kunnen processen, dat blijft de grote vraag.

Iedereen doet alsof het de heilige graal is, maar dat is het zeker niet.

Segafreak83 wijzigde deze reactie 12-02-2020 14:50 (17%)

• Raindeer
Segafreak83 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:47:
[...]

Stadia draait gewoon op een pc hoor, is een VM waar je een verbinding naar maakt.
Dan heb je duidelijk niet de filmpjes gekeken van de developers conferentie. Dat is nou precies niet wat Stadia is. Als dat zo was, dan hadden ze kunnen volstaan met ChromeOS in de cloud. Juist omdat ze dat niet doen, is het moeilijker om een link naar Steam te maken en moeten bestaande games omgebouwd worden.

• Segafreak83
Raindeer schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:51:
[...]

Dan heb je duidelijk niet de filmpjes gekeken van de developers conferentie. Dat is nou precies niet wat Stadia is. Als dat zo was, dan hadden ze kunnen volstaan met ChromeOS in de cloud. Juist omdat ze dat niet doen, is het moeilijker om een link naar Steam te maken en moeten bestaande games omgebouwd worden.
Iedereen kan een filmpje maken. Het is en blijft een vm waar je een stuk van de resources van gebruikt. En als deze niet gebruikt worden voor Stadia, dan zet Google ze anders in.

En dat je games dan om moet bouwen voor Stadia is geen handige zet, is een flink struikelblok voor ontwikkelaars en kost veel meer tijd / geld.

• Raindeer
Segafreak83 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:56:
[...]

Iedereen kan een filmpje maken. Het is en blijft een vm waar je een stuk van de resources van gebruikt. En als deze niet gebruikt worden voor Stadia, dan zet Google ze anders in.
Het filmpje kwam van de firma Google, mgoed.. jij weet het beter
En dat je games dan om moet bouwen voor Stadia is geen handige zet, is een flink struikelblok voor ontwikkelaars en kost veel meer tijd / geld.
En dat was nou net het punt. Ze wilden niet een kopie zijn van Geforce Now. Ze wilden iets neerzetten wat echt anders is... Mgoed dat snapt niet iedereen 8)7

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 10:56

Heroic_Nonsense

Photorealistic Muppet

Raindeer schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:28:
[...]

Het filmpje kwam van de firma Google, mgoed.. jij weet het beter

[...]

En dat was nou net het punt. Ze wilden niet een kopie zijn van Geforce Now. Ze wilden iets neerzetten wat echt anders is... Mgoed dat snapt niet iedereen 8)7
Jullie hebben alletwee gelijk.

Het filmpje wat @Raindeer heeft gezien is hoe Google het wil hebben; wat @Segafreak83 omschrijft is zoals het nu is.

De games die nu in Stadia draaien zijn ports van de PC-versies van die games. Wat Rainder heeft gezien, is nog niet beschikbaar in de huidige lichting games.

Uiteindelijk moet het inderdaad zo zijn dat je met 1000 spelers in die cloud tegen elkaar speelt (hoewel dat an sich niet nieuw is... zie EVE Online bijvoorbeeld). Games moeten dan wel daarvoor ontwikkeld worden.

Eerst zien, dan geloven :)

Heroic_Nonsense wijzigde deze reactie 12-02-2020 15:43 (5%)

Such Heroic Nonsense

• 7unkrat
Mizgala28 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:58:
[...]
- Google moet meer ervoor zorgen dat ik en sommige anderen meer vertrouwen hierin hebben, probleem met Google is dat ze graag iets geweldigs dat men graag gebruikt in leven brengen en dan killen puur omdat het kan, te vaak heb ik Google diensten met plezier gebruikt die gewoon ineens gestopt zijn, want Google doet dat gewoon doodleuk.

• SmooK
  • Registratie: augustus 2005
  • Nu online
Ik heb beide en ik begin toch wel een beetje naar gfn te neigen. Het aanbod in games en de goedkopere prijs(ik bedoel dan de games) zijn voor mij wel 2 grote voordelen. Daarnaast speelt gfn wel soepel op mijn 2011 MacBook pro en stadia voor geen meter ondanks alle Reddit tips die ik geprobeerd heb. Het gehannes met inloggen vind ik wel meevallen. Ja het kan beter en dat zal het ook wel worden maar nu nog even niet dus.

PSN: raysmook Stadia: RaijRaij

• Exocet
  • Niet online
SmooK schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 20:11:
Ik heb beide en ik begin toch wel een beetje naar gfn te neigen. Het aanbod in games en de goedkopere prijs(ik bedoel dan de games) zijn voor mij wel 2 grote voordelen. Daarnaast speelt gfn wel soepel op mijn 2011 MacBook pro en stadia voor geen meter ondanks alle Reddit tips die ik geprobeerd heb. Het gehannes met inloggen vind ik wel meevallen. Ja het kan beter en dat zal het ook wel worden maar nu nog even niet dus.
Zit al meer dan een jaar in de beta en dat is al sinds het begin een issue.
En steeds meer publishers halen hun games van gfn:
https://www.nvidia.com/en...ted-games-update-2112020/

• SmooK
  • Registratie: augustus 2005
  • Nu online
Dan zal GeForce opnieuw om de tafel moeten met die rakkers. Voor nu is hun library iig veel groter en zijn dezelfde games voor een veel lagere prijs te krijgen en grafisch kan ik Stadia niet veel beter noemen. Bèta was gratis. Bij Stadia voelt het ook als een bèta maar betaal ik al sinds het begin. Begrijp mij niet verkeerd, stadia bevalt mij goed en het werkt hier prima via cc. Echter heeft gfn voor mij momenteel toch net iets meer voordelen.

PSN: raysmook Stadia: RaijRaij

• mark777
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 20:41
Gebruik nu GFN een tijdje maar werkt voor geen meter hier. helft van de tijd slecht verbinding en lag en on speelbaar. Heb zelf glasvezel van KPN dus daar kan het niet aan liggen.

• Mizgala28
Je weet dat dit best fanboyish overkomt?

Zeker omdat ik niet zei dat Stadia gaat falen, ik hoop juist dat het succesvol wordt echter vertrouw ik Google niet.

En dan kun je hun meest succesvolle diensten noemen die nu bestaan, de lijst van andere goede diensten die "killed" zijn noem je niet, vandaar dat dit fanboyish overkomt.

het was ook mijn eigen domme fout om eigen ervaring te delen zonder "super positief" te zijn, want dat valt mij op dat overal als je maar 1 minpunt van Stadia of Google betreffende dat benoemt, je vrij snel wind van voren krijgt, teleurstellend maar er zijn wel meer community's die daar last van hebben (ik ben ook positief over Stadia, het gaat hier om Google zelf)

En als wij het er toch al over hebben, enige google diensten die ik gebruik zijn Gmail, GPS, Youtube en af en toe Maps, verder ben ik nadat meerdere diensten van hun zijn gestopt zelf ook gestopt met mij ergens aan te binden qua Google diensten, zo is mijn gmail ook niet meer mijn primaire email tegenwoordig.

En Android is open source, men kan het nog steeds in leven houden als Google ermee zou kappen.

Ik vind het ook best erg dat men het zo simplistisch wegwuift, Google heeft gebrek aan vertrouwen door sommigen puur aan zichzelf te danken. (ik wou dat dit anders was, ik heb ook liever dat ze gewoon een handvol diensten hebben en zich daarop ook echt focussen)

Mizgala28 wijzigde deze reactie 12-02-2020 22:06 (28%)

• Roodenburgertje
  • Laatst online: 14-02 23:18
Mizgala28 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 21:56:
[...]
(ik wou dat dit anders was, ik heb ook liever dat ze gewoon een handvol diensten hebben en zich daarop ook echt focussen)
En zou dat nu juist niet de reden zijn waarom ze veel diensten "killen"?
Ik gebruikte een tijdje tussendoor ook inbox van Google IPV Gmail maar die hebben ze ook de das om gedaan erg jammer maar ze hebben wel veel goeie functies daarvan weer in Gmail ingebouwd.
En ze proberen wel van alles als het soms niet aan slaat en er maar een handjevol mensen gebruik maken van je diensten is het toch ook niet logisch om het te blijven ondersteunen?
Maar dat is mijn mening :)

Roodenburgertje wijzigde deze reactie 13-02-2020 07:09 (8%)

[STADIA TAG = RedCore#9018] [PSN-ID = Destilios]

• Fikkie007
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 14-02 15:59
Gisteren de Stadia mogen ontvangen, het werd tijd voor een nieuwe chromecast, dus dacht: dan maar gelijk de Stadia erbij. Thuis internet via glasvezel 200/200 mbit/s, chromecast hangt zo'n anderhalve meter van de router. Uitgangspunt was dus, om Stadia via Wifi te spelen.

Alles aangesloten op televisie en ik was positief verrast. Het begon al bij de controller, die ligt bij mij goed in de hand en lijkt op de controller van de Xbox One. Aanmelden en account aanmaken ging ook allemaal lekker soepel. Gisteren toch wel 3 uur verschillende pro games gedaan die ik kon claimen en alles ging goed, zonder haperen. Ben wel een beetje overtuigd dat gamen door middel van streaming de toekomst van gaming is.

Negatieve punten zijn er ook: het geringe aanbod van games bij de start en misschien ook wel de prijs die aan de games hangen (goedkoper voor andere platforms etc.), maar dat wist je van tevoren. Daarnaast is het gamen via mijn Chromebook Lenovo S330 81JW0008MH onmogelijk. Tijdens het spelen geeft hij aan dat netwerk onvoldoende is en klapt er dan uit. Alle tips voor beter Stadia via de Chrome gevolgd, maar geen beter resultaat. Via speedtest zit ik op 180 mbit/s, dus verwacht ook niet dat het daar inzit. Toch wel een dingetje voor mij, is een van de redenen om Stadia te nemen. Zal van het weekend eens op andere laptop testen.
Klein dingetje nog, games zoals FM20 zijn er in de Nederlandse taal, maar volgens de winkel is de versie in Stadia niet in het Nederlands beschikbaar. Heb het nog niet getest, misschien dat ik hem vanavond aanschaf, dan kan ik het checken.

Fikkie007 wijzigde deze reactie 13-02-2020 08:40 (4%)

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

[...]

Zeker omdat ik niet zei dat Stadia gaat falen, ik hoop juist dat het succesvol wordt echter vertrouw ik Google niet.

En dan kun je hun meest succesvolle diensten noemen die nu bestaan, de lijst van andere goede diensten die "killed" zijn noem je niet, vandaar dat dit fanboyish overkomt.

het was ook mijn eigen domme fout om eigen ervaring te delen zonder "super positief" te zijn, want dat valt mij op dat overal als je maar 1 minpunt van Stadia of Google betreffende dat benoemt, je vrij snel wind van voren krijgt, teleurstellend maar er zijn wel meer community's die daar last van hebben (ik ben ook positief over Stadia, het gaat hier om Google zelf)

En als wij het er toch al over hebben, enige google diensten die ik gebruik zijn Gmail, GPS, Youtube en af en toe Maps, verder ben ik nadat meerdere diensten van hun zijn gestopt zelf ook gestopt met mij ergens aan te binden qua Google diensten, zo is mijn gmail ook niet meer mijn primaire email tegenwoordig.

En Android is open source, men kan het nog steeds in leven houden als Google ermee zou kappen.

Ik vind het ook best erg dat men het zo simplistisch wegwuift, Google heeft gebrek aan vertrouwen door sommigen puur aan zichzelf te danken. (ik wou dat dit anders was, ik heb ook liever dat ze gewoon een handvol diensten hebben en zich daarop ook echt focussen)
Heeft niet zoveel met fanboyism the maken, maar is idd wel lekker makkelijk om alles daarop te gooien.

Bedrijven in de orde van grootte zoals Google hebben honderden projecten draaien en daarvan gaat 90% niet het daglicht zien. Sommige projecten komen iets verder en belanden in een soort beta status en dan krijgt de leek ze wel te zien. Vooral in de sector waar google in zit heb je nog een factor emotie waardoor iets volledig mislukt zoals hun Social media platform.

Nou heeft iemand op Reddit 5 jaar geleden eens een lijstje gemaakt met projecten die afgeschoten zijn door Google, en jawel da's leuk om na te papagaaien dus doen we dat ook maar, niet gehinderd door enige kennis.

Hoeveel projecten denk je dat een Siemens afschiet, of dsm, of de hele farmaceutische industrie, microsoft etc etc. Minder dan 10% van de gestartte projecten ziet het daglicht. Maar die paar procent die wel aanslaat maakt alles weer goed als het goed is.

Google heeft de mensen gewoon iets te hoog ingeschat door dingen niet lang genoeg onder de pet te houden en te snel te vertellen waar ze mee bezig zijn. Moeten ze niet doen dus, kunnen mensen niet mee overweg blijkbaar.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

• Audiowaste
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:06
[...]

Niemand zal je de wind van voor geven wanneer je kritisch bent over Google Stadia op basis van daadwerkelijke ervaringen. Ik volg het topic al vanaf het begin en heb zelf ook Google Stadia, ook ik heb kritische opmerkingen geplaatst.

Alleen zijn er in dit topic te veel post waarbij mensen extreem negatief zijn zonder zelf ervaringen te hebben met Stadia. Dit is het Google Stadia Algemene ervaringen topic.
  • Lange tijd kwamen mensen hier roepen dat xCloud beter is, prima daar zal vast een eigen topic over zijn
  • Nu gaat het vaak over GFN en dat mensen dat beter vinden. Prima, ga dan naar dat topic want ik ben niet geïnteresseerd in GFN. Er is hiervoor een algemeen streaming topic.
  • Als laatste, de opmerkingen dat Google veel services killed. Ze zijn wel met veel services gestopt maar er ontbreekt vaak nuance hierin. Veel services zijn samengevoegd of er was een gelijkwaardige dienst. Van het stoppen met Google Stadia is ook absoluut geen sprake, het hoeft dan ook niet om de 5 posts aangehaald te worden.

• Mizgala28
-knip-, überhaupt reageren was verspilde moeite

Mizgala28 wijzigde deze reactie 13-02-2020 14:16 (117%)

• Pukson
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 15-02 22:44
Fikkie007 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:38:
Gisteren de Stadia mogen ontvangen, het werd tijd voor een nieuwe chromecast, dus dacht: dan maar gelijk de Stadia erbij. Thuis internet via glasvezel 200/200 mbit/s, chromecast hangt zo'n anderhalve meter van de router. Uitgangspunt was dus, om Stadia via Wifi te spelen.

Alles aangesloten op televisie en ik was positief verrast. Het begon al bij de controller, die ligt bij mij goed in de hand en lijkt op de controller van de Xbox One. Aanmelden en account aanmaken ging ook allemaal lekker soepel. Gisteren toch wel 3 uur verschillende pro games gedaan die ik kon claimen en alles ging goed, zonder haperen. Ben wel een beetje overtuigd dat gamen door middel van streaming de toekomst van gaming is.

Negatieve punten zijn er ook: het geringe aanbod van games bij de start en misschien ook wel de prijs die aan de games hangen (goedkoper voor andere platforms etc.), maar dat wist je van tevoren. Daarnaast is het gamen via mijn Chromebook Lenovo S330 81JW0008MH onmogelijk. Tijdens het spelen geeft hij aan dat netwerk onvoldoende is en klapt er dan uit. Alle tips voor beter Stadia via de Chrome gevolgd, maar geen beter resultaat. Via speedtest zit ik op 180 mbit/s, dus verwacht ook niet dat het daar inzit. Toch wel een dingetje voor mij, is een van de redenen om Stadia te nemen. Zal van het weekend eens op andere laptop testen.
Klein dingetje nog, games zoals FM20 zijn er in de Nederlandse taal, maar volgens de winkel is de versie in Stadia niet in het Nederlands beschikbaar. Heb het nog niet getest, misschien dat ik hem vanavond aanschaf, dan kan ik het checken.
Laptop staat toevallig op energiebesparende modus? Zo ja zet hem eens op performance. Wat betreft FM20 zal niet weten, maar je kan gemakkelijk refund indienen mits je minder dan 2 uur speelt. Echt top.

Add me op Stadia: Gloogle

• Tuktop
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 19:31
Pukson schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:29:
[...]

Laptop staat toevallig op energiebesparende modus? Zo ja zet hem eens op performance. Wat betreft FM20 zal niet weten, maar je kan gemakkelijk refund indienen mits je minder dan 2 uur speelt. Echt top.
Het is ook mogelijk dat zo'n budget Chromebook simpelweg qua hardware niet snel genoeg is om de stream realtime te decoden. Mijn (te) oude Dell XPS 1640 uit 2009 met Core2Duo-CPU kan het ook niet aan.

Als Fikkie007 op een andere laptop kan testen om te vergelijken lijkt me dat zeer nuttig. Evenals toch even een netwerkkabel aansluiten om WiFi-issues uit te sluiten.

• Mexflex1980
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 20:15
Fikkie007 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:38:

Ik heb ook een Lenovo chromebook maar dan een C330. Ik kan ook inderdaad echt niet spelen hierop. Moet HDR uitzetten anders start de game helemaal niet op. Op de laagste kwaliteit en HDR uit start de game op en kan ik 2 minuten spelen daarna krijg ik ook de melding netwerk niet stabiel. Op mijn HP probook (windows) werkt het goed.
Ik ben er ook veel mee bezig geweest, Google geeft niet thuis, maar ik lees veel berichten over dat het niet goed werkt op Lenovo chromebooks en dat het zou liggen aan de Mediatek processor.

• rachidfinge

rachidfinge

Rachid✨ op Stadia

We hebben zojuist een blog gepubliceerd met info over vijf nieuwe games die eraan komen op Stadia. Zie blog:
https://community.stadia....ming-to-Stadia/ba-p/15052

Of TL;DR:

You’re already looking forward to DOOM Eternal, Get Packed, Orcs Must Die 3, Baldur’s Gate 3 and many more games coming to Stadia this year. Now, get set to explore a trio of titles making their debut on Stadia this spring and summer...before they land anywhere else. In addition to these First on Stadia games, we’re happy to announce a pair of remarkable entries in two beloved franchises are coming to Stadia.
  1. Lost Words: Beyond the Page - First on Stadia
  2. Panzer Dragoon Remake
  3. Serious Sam Collection
  4. Stacks on Stacks (on Stacks) - First on Stadia
  5. Spitlings - First on Stadia
And don’t forget, later today, we’ll be updating Borderlands 3 with Moxxi’s Heist and the Broken Hearts Day seasonal event!

• Deurstopper
  • Niet online
rachidfinge schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 18:00:
We hebben zojuist een blog gepubliceerd met info over vijf nieuwe games die eraan komen op Stadia. Zie blog:

Of TL;DR:

You’re already looking forward to DOOM Eternal, Get Packed, Orcs Must Die 3, Baldur’s Gate 3 and many more games coming to Stadia this year. Now, get set to explore a trio of titles making their debut on Stadia this spring and summer...before they land anywhere else. In addition to these First on Stadia games, we’re happy to announce a pair of remarkable entries in two beloved franchises are coming to Stadia.
  2. Panzer Dragoon Remake
And don’t forget, later today, we’ll be updating Borderlands 3 with Moxxi’s Heist and the Broken Hearts Day seasonal event!
Rachid, hoe zit het met Rocket League en PUBG, of mag je daar nog niks over zeggen? ;)

• Tuktop
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 19:31

Of TL;DR:

2. Panzer Dragoon Remake
Heel tof, leuk dat er ook wat arcade games bijzitten!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17:31

Of TL;DR:

2. [b]
  3. Panzer Dragoon Remake
  4. [/b]
  5. Serious Sam Collection
  6. Stacks on Stacks (on Stacks) - First on Stadia
  7. Spitlings - First on Stadia
Oeh Panzer Remake!!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• Stylze

Of TL;DR:

2. Panzer Dragoon Remake
Hier was ik dus al bang voor, dat veel van die 120 games van dit soort crap gaan worden. :+ Heb toch geen stadia om games te spelen die technisch gezien op een iphone of cheap laptop zelf gedraaid zouden kunnen worden.

Wel thx voor de update trouwens hoor ;)

• Tweakwondo
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 19:36
Stylze schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 22:03:
[...]

Hier was ik dus al bang voor, dat veel van die 120 games van dit soort crap gaan worden. :+ Heb toch geen stadia om games te spelen die technisch gezien op een iphone of cheap laptop zelf gedraaid zouden kunnen worden.

Yep en dan zeker groot deel daarvan is van Uplay+, en een enkel paar grote titels.

zolang er geen vaste datums of geschatte periode wordt gecommuniceerd wanneer er nieuwe games of features krijgen voelt het een beetje als betalen voor iets maar je weet niet waarvoor.

de launch verliep wat stroef en heb de afgelopen 3 maanden zitten af te wachten op een moment dat mij echt overtuigd om pro en stadia in het algemeen te blijven gebruiken, maar helaas... de techniek ansich is natuurlijk best indrukwekkend maar hoe ermee wordt omgegaan vind ik jammer.

• Audiowaste
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:06
Ik hoop ook nog altijd dat Planet Coaster en Planet Zoo naar Stadia komen, dan zijn twee games die ik toch echt graag zou zien.

• kepler
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online
Tweakwondo schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 00:58:
[...]

Yep en dan zeker groot deel daarvan is van Uplay+, en een enkel paar grote titels.

zolang er geen vaste datums of geschatte periode wordt gecommuniceerd wanneer er nieuwe games of features krijgen voelt het een beetje als betalen voor iets maar je weet niet waarvoor.

de launch verliep wat stroef en heb de afgelopen 3 maanden zitten af te wachten op een moment dat mij echt overtuigd om pro en stadia in het algemeen te blijven gebruiken, maar helaas... de techniek ansich is natuurlijk best indrukwekkend maar hoe ermee wordt omgegaan vind ik jammer.
Ik hoef geen gedetailleerde lijst met data te hebben, maar meer gewoon een lijstje met namen van games (niet eens allemaal) zou al heel veel kunnen helpen.

Bij normale consoles weet je ook nooit exact de datum en is er, bij launch, meestal een mooi lijstje met games die er aan komen ergens een keer. Ik snap dat de uitgevers/ontwikkelaars zelf bepalen wanneer/of ze met nieuws komen, maar (en dit is al eerder gezegd) Google zou hierin meer moeten pushen/controle moeten nemen.

Renault Zoe R210 Intens (22kWh)

• Tweakwondo
kepler schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 08:24:
[...]

Ik hoef geen gedetailleerde lijst met data te hebben, maar meer gewoon een lijstje met namen van games (niet eens allemaal) zou al heel veel kunnen helpen.

Bij normale consoles weet je ook nooit exact de datum en is er, bij launch, meestal een mooi lijstje met games die er aan komen ergens een keer. Ik snap dat de uitgevers/ontwikkelaars zelf bepalen wanneer/of ze met nieuws komen, maar (en dit is al eerder gezegd) Google zou hierin meer moeten pushen/controle moeten nemen.
Ja inderdaad, een lijstje met welke games er gaat komen zou zeker helpen. Gezien ze al weten dat er 120 games komen dit jaar lijkt het mij wel dat ze weten welke. Daarnaast lijkt me het ook niet ongewoon dat zij wel al een indicatie hebben wanneer ze dit verwachten maar google publiceert alleen nieuws een x aantal dagen voordat het event zich bevindt. Ondanks google een paar nieuwe titels heeft onthuld hebben ze er geen datum aangeplakt :O

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 15-02 12:03
Stylze schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 22:03:
[...]

Haha, dat was ook precies mijn reactie. Voor deze meuk zal ik geen enkele cent overmaken. En als ze gratis zijn dan zal ik ze alleen claimen "omdat het kan".
Tweakwondo schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 00:58:
[...]

Die Uplay games heb ik geen probleem mee. Daar zitten toch best "grote titels" bij? Wellicht wat ouder (en ongetwijfeld door veel Tweakers al gespeeld), maar wat wil je dan? Ik geloof best dat veel van de nieuwe AAA games die de komende twee jaar uitkomen ook een release op Stadia krijgen. Dat zal ongetwijfeld niet voor alle titels gelden, maar dat lijkt me logisch i.v.m. risico's etc.
Feit blijft dat het fijn zou zijn als er meer over bekend zou worden gemaakt...

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

barrymossel schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 09:19:
[...]

Die Uplay games heb ik geen probleem mee. Daar zitten toch best "grote titels" bij? Wellicht wat ouder (en ongetwijfeld door veel Tweakers al gespeeld), maar wat wil je dan? Ik geloof best dat veel van de nieuwe AAA games die de komende twee jaar uitkomen ook een release op Stadia krijgen. Dat zal ongetwijfeld niet voor alle titels gelden, maar dat lijkt me logisch i.v.m. risico's etc.
Feit blijft dat het fijn zou zijn als er meer over bekend zou worden gemaakt...
Sowieso is het argument "grootste deel van de 120 games komen van uplay+" een gerucht en niet op waarheid gebaseerd.
Voor zover ik weet (en ik denk toch goed op de hoogte te zijn) is er niks bekend omtrent uplay+ en al zeker niet welke games. Lijkt me ook stug dat ze de huidige bundel volledig gaan porten naar stadia.
Daarbij zou ik juist blij zijn als het grootste deel van de 120+ in uplay+ abbo zouden zitten. Daarmee wordt een stadia base i.c.m. uplay+ alleen maar interessanter mee.

PaRaDoX4 wijzigde deze reactie 14-02-2020 09:37 (7%)

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• schumi1986
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 16:55
Ergens zou ik blij moeten zijn dat er nieuwe games zijn aangekondigd maar dit bevestigd eigenlijk alleen maar dat veel van die 120 games idd van die simpele indie games zijn die mij echt helemaal niets boeien.

@PaRaDoX4 dat u play+ komt staat geloof ik wel vast dat hebben ze zelf aangekondigd. Het zou mij trouwens niet verbazen als Google er voor gaat zorgen dat je pro nodig hebt om een uplay + subscription te nemen..

Nintendo Switch | Stadia : Schumi1986 | PC : under contruction

• barrymossel
schumi1986 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:09:
Ergens zou ik blij moeten zijn dat er nieuwe games zijn aangekondigd maar dit bevestigd eigenlijk alleen maar dat veel van die 120 games idd van die simpele indie games zijn die mij echt helemaal niets boeien.
Ach, als de helft dit soort meuk is en 60 ervan wel goede titels zijn, dan zitten er voor mij vast 5-10 bij die ik geheel wil spelen. Is voor mij per jaar meer dan genoeg. En dan moet ik de Tomb Raiders en Assassin's Creed nog uitspelen... Mensen die nog meer games nodig hebben moeten misschien eens een keer kleren aan doen en naar buiten gaan. Werken, of de kroeg in! ;)
@PaRaDoX4 dat u play+ komt staat geloof ik wel vast dat hebben ze zelf aangekondigd. Het zou mij trouwens niet verbazen als Google er voor gaat zorgen dat je pro nodig hebt om een uplay + subscription te nemen..
Dat denk ik niet. Dan gaat het voor het gros te duur worden. Ik denk niet dat Ubisoft daarmee akkoord zal gaan...

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

schumi1986 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:09:

Had het iets anders moeten formuleren. Uplay+ is inderdaad aangekondigd. alleen is er niet verteld of dit hetzelfde uplay+ waar we mee bekend zijn van pc wordt. We weten dus niet welke games in deze bundel komen te zitten. Ik ga uit van de huidige ubisoft games (AC:O breakpoint watchdogs?) maar of alle games van uplay+ pc naar stadia komen wat nu gesuggereerd wordt is onbekend.

• Tweakwondo
barrymossel schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:18:
[...]

Ach, als de helft dit soort meuk is en 60 ervan wel goede titels zijn, dan zitten er voor mij vast 5-10 bij die ik geheel wil spelen. Is voor mij per jaar meer dan genoeg. En dan moet ik de Tomb Raiders en Assassin's Creed nog uitspelen... Mensen die nog meer games nodig hebben moeten misschien eens een keer kleren aan doen en naar buiten gaan. Werken, of de kroeg in ;)

[...]

Dat denk ik niet. Dan gaat het voor het gros te duur worden. Ik denk niet dat Ubisoft daarmee akkoord zal gaan...
Mee eens. Het hoeven niet allemaal AAA titles te zijn ook indies kunnen erg vermakelijk zijn, integendeel vele AAA games vallen erg tegen de afgelopen jaren.

• defixje
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 15-02 15:18
Dag allemaal,

Betekend dit nou dat jullie allemaal de Stadia Premiere hebben? Of is er een andere manier om te spelen met Stadia?

D3Fix, Ethical Hacker, Pokeraar, Programmeur

• barrymossel
defixje schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:59:
Betekend dit nou dat jullie allemaal de Stadia Premiere hebben? Of is er een andere manier om te spelen met Stadia?
Enige mogelijkheid om te spelen is/was: Founders Edition kopen, Premiere Edition kopen of een Buddypass kopen/krijgen.

• defixje
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 15-02 15:18
barrymossel schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:14:
[...]

Enige mogelijkheid om te spelen is/was: Founders Edition kopen, Premiere Edition kopen of een Buddypass kopen/krijgen.
Ah ok, zie dat je alleen de witte controller kan kiezen voor de premiere edition, beetje jammer :(

Maar ga hem wel betellen, lijkt mij een leuke dienst.

D3Fix, Ethical Hacker, Pokeraar, Programmeur

• Zironako
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 20:29
Stadia laat echt heel erg vaak mijn Macbook crashen. Alle updates zijn recent en Chrome is ook de laatste versie. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

• bite
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Warmteontwikkeling? misschien goed om te monitoren met Intel power gadget applicatie. Mijn MacBook Air “18 wordt met stadia steeds volop belast want het lijkt geen hardware decoding te doen, vergelijkbaar met 2k/4K YouTube in de Chrome browser.

• Xabre
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
@barrymossel je bent zeker een vervent pokeraar ;)

Google Stadia: xabre16v

• schumi1986
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 16:55
Er is officieel bevestigd met een nieuwe trailer dat doom eternal 20 maart uitkomt voor Stadia

Nintendo Switch | Stadia : Schumi1986 | PC : under contruction

• 7unkrat
schumi1986 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 01:10:
Er is officieel bevestigd met een nieuwe trailer dat doom eternal 20 maart uitkomt voor Stadia

Deze ga ik sowieso wel halen. (afhankelijk van de prijs)

• Stylze
7unkrat schreef op zondag 16 februari 2020 @ 11:50:
[...]

[YouTube: What is DOOM Eternal? | Stadia]

Deze ga ik sowieso wel halen. (afhankelijk van de prijs)
Kan ook niet wachten op die game, dan kunnen we is echt testen hoe het met de input lag zit.

Die battle mode had ik een filmpje van gezien hoe dat allemaal werkt en dat lijkt me echt vet om te spelen, dan ook nog een vrij uitgebreide campaign volgens mij, heb er zin in! _/-\o_
Pagina: 1 ... 33 34 35 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True