Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Zapato
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 08:54
bakkerjangert schreef op maandag 13 januari 2020 @ 17:33:
[...]

Wat probeer ik goed te praten? Ik geef alleen aan waarom ik denk het aantal D2 spelers op Stadia percentueel meer afneemt dan op andere platformen. Of D2 bij base gratis wordt weet ik niet, hopelijk wordt de versie zonder uitbreiding gratis beschikbaar op Stadia base.
Volgens mij is het flink gestegen ten opzichte van 1 november.

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 08:31
bakkerjangert schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:08:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. D2 is gratis te spelen voor alle founders + buddy's en het kost geen enkele moeite om het op te starten. 99% van genoemde personen zal het dus wel geprobeerd hebben en voor een groot deel van deze groep zal het niet het type spel zijn. Op alle andere platformen moet je eerst bewust de keuze maken om te gaan spelen en het spel downloaden. Hiermee heb je al een behoorlijke selectie, en zullen er dus percentueel minder mensen afvallen. Dit bewijst m.i. meer hoe eenvoudig game op Stadia is, binnen enkele minuten kun je een game uitproberen.
Goed punt, maar dan nog is 8000 spelers natuurlijk peanuts. Ik kan het niet vinden, maar is het eigenlijk bekend hoeveel Founders edities er zijn verkocht? Dan is een en ander wat meer in perspectief te plaatsen wellicht.
Zapato schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:00:
[...]

Volgens mij is het flink gestegen ten opzichte van 1 november.
Nee, dus. Daar gaat het nu juist over. ;)

https://www.forbes.com/si...ince-launch/#75a90e2e2604

• burnedhardware
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 03-04 10:18
Myzzle schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:50:
[...]

ik heb als ik in AC naar voren druk hij niet meer doorloopt na 3 passen. als ik dan wat beweeg gaat mn character weer lopen. Ik ga dit eens bij andere spellen testen. wie weet is mijn joystick ook wat los of minder goed werkend
Ik had dit in RDR, maar alleen via wifi (en niet via USB). Op mijn router de stadia controller voorrang (QOS) gegeven en sindsdien is het probleem weg.

Ik denk dat de stadiacontroller raar omgaat met packet loss en daarmee vergeet wat er was ingedrukt.

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 07:47
bakkerjangert schreef op maandag 13 januari 2020 @ 17:33:
[...]

Wat probeer ik goed te praten? Ik geef alleen aan waarom ik denk het aantal D2 spelers op Stadia percentueel meer afneemt dan op andere platformen. Of D2 bij base gratis wordt weet ik niet, hopelijk wordt de versie zonder uitbreiding gratis beschikbaar op Stadia base.
D2 is toch gratis voor iedereen nu? Niet alleen stadia gebruikers maar alle platformen dacht ik. Lijkt me raar dat base players zouden moeten lappen.

• PaRaDoX4
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 03-04 15:35

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

SD5k schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:56:
[...]

Leuk al dat goedpraten, maar feit is dat de hoeveelheid spelers ontzettend belangrijk is bij een multiplayer game als Destiny. Maar het zou zomaar kunnen dat dit flink gaat toenemen zodra Stadia Base lanceert, er vanuit gaande dat D2 daarop ook gratis te spelen is dan.
Nou hier zeg je het gewoon goed, Een klein aantal spelers op D2 is voor D2 heel vervelend. Dat ontkennen ik,@bakkerjangert en @Raindeer ook helemaal niet.
Het artikel brengt het echter zo dat je zou denken dat het een probleem van Stadia is en (wederom) op een manier dat je zou moeten denken dat stadia gaat floppen. Dit spelers aantal zegt namelijk helemaal niets over de actieve spelers op het platform stadia zelf. grootste kans is dat het grootste deel nu andere games speelt. Ook zal een deel niet meer actief gamen ja. Maar dat kan je niet baseren op een aantal actieve spelers in 1 game

En dat is ook precies het probleem met alle media omtrent stadia. Ik wil niet als pro-stadia overkomen hoor. Ik heb er veel plezier aan maar vind de radio stilte en de hoeveelheid games wel echt een probleem. Maar als je ergens commentaar op hebt leg dan wel de juiste verbanden.
kneusteun schreef op maandag 13 januari 2020 @ 23:41:
[...]

D2 is toch gratis voor iedereen nu? Niet alleen stadia gebruikers maar alle platformen dacht ik. Lijkt me raar dat base players zouden moeten lappen.
Op stadia is D2 met alle add-ons gratis. dus tot dat base uitkomt weten we het niet zeker. Maar D2 zou zonder expansions gratis moeten zijn op alle platforms onder de naam New Light
weet zeker dat het spelersaantal sinds 1 november wel gestegen is :+
release stadia was namelijk de 14e

[Voor 36% gewijzigd door PaRaDoX4 op 14-01-2020 07:24]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• Pheace
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 01:43

Pheace

The Eviler of Evil

kneusteun schreef op maandag 13 januari 2020 @ 23:41:
[...]

Het pakket op Stadia voor D2 is meer dan enkel de base game, daar zou je op andere platformen ook extra voor moeten bijbetalen.

F2P is nog een twijfelgeval op het moment omdat, anders dan op andere platformen, Google absoluut flappen betaalt voor elke F2P speler die op hun hardware gaat zitten spelen. Tot nog toe is er in elk geval nog niks over bekend hoe het straks verder gaat met D2.

• mark777
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 03-04 18:51
Tja dat Stadia een eigen platform is is wel een probleem voor MP games. Je hebt wel een grote groep spelers nodig voor MP games en Stadia is nog maar klein.

• GeforceAA
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 08:49
mark777 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:26:
Tja dat Stadia een eigen platform is is wel een probleem voor MP games. Je hebt wel een grote groep spelers nodig voor MP games en Stadia is nog maar klein.
Dat klopt. De PS4 D2 populatie is 50x zo groot dan als die van Stadia. En dat merk je vooral in kwaliteit van de matchmaking.

• Exocet
  • Niet online
GeforceAA schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 06:20:
[...]

Dat klopt. De PS4 D2 populatie is 50x zo groot dan als die van Stadia. En dat merk je vooral in kwaliteit van de matchmaking.
Had er tot nu toe geen last van, maar nu ik andere events wil spelen, lukt het vaak niet om een team vol te krijgen.

• Raindeer
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-04 16:25
GeforceAA schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 06:20:
[...]

En dan te bedenken dat Stadia ongeveer 120K sales heeft of daaromtrent en Playstation 120M .. het zit er maar iets vanaf :-) 8)7

• kepler
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 08:36
Raindeer schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:19:
[...]

En dan te bedenken dat Stadia ongeveer 120K sales heeft of daaromtrent en Playstation 120M .. het zit er maar iets vanaf :-) 8)7
Dan doet Stadia het dus eigenlijk supergoed qua Destiny aantallen ;)

Renault Zoe R210 Intens (22kWh)

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

kepler schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:29:
[...]

Dan doet Stadia het dus eigenlijk supergoed qua Destiny aantallen ;)
Het is nou niet echt dat je veel keuze hebt om wat anders te gaan spelen op een Stadia, tegenstelling tot de PS-kant :P Als Stadia het aanbod van PS (of XBO) zou hebben, weet ik niet of je uberhaubt nog een succesvolle matchmaking krijgt :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Tuktop
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 03-04 15:10
SinergyX schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 12:02:
[...]

Het is nou niet echt dat je veel keuze hebt om wat anders te gaan spelen op een Stadia, tegenstelling tot de PS-kant :P Als Stadia het aanbod van PS (of XBO) zou hebben, weet ik niet of je uberhaubt nog een succesvolle matchmaking krijgt :P
Tegen de tijd dat de Stadia library even groot is als die van PS of XBO verwacht ik dat er ook wel wat meer leden zijn :) beetje kip <-> ei dus.

Er zijn overigens wel degelijk goede tegenhangers van Destiny 2 op Stadia: BL3 is een zeer goed alternatief en voor de mensen die D2 enkel speelden om het uit te proberen zullen er vast een hoop zijn overgestapt op RDR2 of de TR games. Of men heeft Stadia even op pauze staan omdat er, ondanks dat ik zeer enthousiast ben en ik persoonlijk heel tevreden ben, momenteel niet erg veel nieuwe games bijkomen.

Ik heb trouwens wel succes met matchmaking in D2, soms wel een paar minuten wachten maar voor datgene wat ik wil spelen lukt het in bijna alle gevallen wel om een team te vinden. Maar het kan altijd beter.

[Voor 7% gewijzigd door Tuktop op 15-01-2020 12:10]

• GeforceAA
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 08:49
Tuktop schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 12:08:
[...]

Ik heb trouwens wel succes met matchmaking in D2, soms wel een paar minuten wachten maar voor datgene wat ik wil spelen lukt het in bijna alle gevallen wel om een team te vinden. Maar het kan altijd beter.
De hoofd playlists Strikes, Crucible(Control), Gambit(Prime) ga je wel matches vinden ja. Alleen de kwaliteit van de matchmaking is aanzienlijk slechter door de kleine populatie -- veel nieuwe spelers met relatief lagere skills.

Zodra je buiten die kern playlists gaat of LFG voor andere niet matchmaking activiteiten, raak je snel in de problemen.

[Voor 4% gewijzigd door GeforceAA op 15-01-2020 15:17]

• Zapato
Is er geen speciaal matchmaking topic?

• schumi1986
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 23:58
Genoeg discussie hier. Hoewel ik redelijk wat plezier met Stadia heb ben ik er vrij zeker van dat er iets niet helemaal lekker gaat daar bij Google.. We kunnen hier lang en breed over speculeren maar dat het zo stil aan de kant van Google is lijkt mij voor zowel Google als voor de gebruikers op zijn zachtst gezegd niet heel positief.

Nintendo Switch | Stadia : Schumi1986 | PC : under contruction

• burnedhardware
  • Laatst online: 03-04 10:18
schumi1986 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 16:30:
Genoeg discussie hier. Hoewel ik redelijk wat plezier met Stadia heb ben ik er vrij zeker van dat er iets niet helemaal lekker gaat daar bij Google.. We kunnen hier lang en breed over speculeren maar dat het zo stil aan de kant van Google is lijkt mij voor zowel Google als voor de gebruikers op zijn zachtst gezegd niet heel positief.
Meh... ze zijn net 2 maanden live en je denkt dat ze ermee gaan stoppen omdat je geen nieuws hoort? Sinds de go-live zijn er best wat games bijgekomen en zijn er een paar features toegevoegd en zijn er onder de motorkap ongetwijfeld heel wat problemen verholpen. Stadia is volgens mij nog niet in alle landen beschikbaar, dus het team is ook nog veel tijd kwijt aan het inrichten van die datacenters en het afsluiten van contracten met ISP’s

Als er ooit een einde aan komt, krijg je eerst een end-of-sale announcement en een periode van 1 jaar ofzo, waarbij geen nieuwe betalende klanten worden geaccepteerd en geen nieuwe spellen gekocht kunnen worden. anders worden ze bestookt met allerlei claims. Ze hebben echt wel nagedacht over een exit strategie mocht het floppen.

Maar voor nu moet je het wel even een kans geven :)

[Voor 17% gewijzigd door burnedhardware op 15-01-2020 22:12]

• Segafreak83
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:54
schumi1986 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 16:30:
Ik snap het werkelijk echt niet hoor. Je lanceert een nieuwe dienst, je belooft walhalla en meer. Amper de helft ervan is geleverd.

Mensen willen weten hoe en wat, na amper 3 wekelijkse updates (weer een gebroken belofte), houden ze het voor gezien..

En nog presteren mensen het om Google te verdedigen.

Nou, over een paar weken lopen de meeste Founders af, ben benieuwd hoeveel mensen gaan verlengen.. Ik zit daar niet bij in ieder geval.

En hoe moet dat straks als de PS5 en Xbox series X uit gaan komen? Krijgen we dan een Vega 66? Ik zie Google namelijk niet de data centers upgraden met dikkere hardware.. Zonde, want de dienst is wèl levensvatbaar. Alleen als je er niets mee doet..

• schumi1986
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 23:58
burnedhardware schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 22:06:
[...]

Meh... ze zijn net 2 maanden live en je denkt dat ze ermee gaan stoppen omdat je geen nieuws hoort? Sinds de go-live zijn er best wat games bijgekomen en zijn er een paar features toegevoegd en zijn er onder de motorkap ongetwijfeld heel wat problemen verholpen. Stadia is volgens mij nog niet in alle landen beschikbaar, dus het team is ook nog veel tijd kwijt aan het inrichten van die datacenters en het afsluiten van contracten met ISP’s

Als er ooit een einde aan komt, krijg je eerst een end-of-sale announcement en een periode van 1 jaar ofzo, waarbij geen nieuwe betalende klanten worden geaccepteerd en geen nieuwe spellen gekocht kunnen worden. anders worden ze bestookt met allerlei claims. Ze hebben echt wel nagedacht over een exit strategie mocht het floppen.

Maar voor nu moet je het wel even een kans geven :)
Ik heb nergens gezegd dat ze de stekker er binnenkort uittrekken ;)

Vanaf Launch zouden ze ons elke week updates geven en zelfs dat lukt ze niet, dan is het toch niet zo gek om te denken dat er iets niet helemaal in orde is.

Juist NU binnenkort al onze pro subscriptions verlopen Moet Google toch in actie komen? Waarom zouden wij lid blijven? Binnen no time hebben ze elke game in de shop weggegeven als het op dit tempo door gaat. En 10 euro pm betalen voor Ahum 4k en hdr gaat ook zomaar niet iedereen doen.

Nintendo Switch | Stadia : Schumi1986 | PC : under contruction

• Stylze
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 03-04 19:40
Ja er moeten toch wel bepaalde problemen zijn of Google heeft nu al helemaal opgegeven. Nieuwe games kopen heeft bijna geen zin op dit moment omdat er een vrij hoge kans is dat ze bij de pro games zitten van volgende maand omdat er zo weinig games zijn😂 dat kan toch niet de bedoeling zijn geweest.

• Zapato
Ik geniet nog elke dag van Stadia. Wat een vooruitgang t.o.v. mijn oude PS4, ook veel beter voor mijn gehoor. Ik kan me voorstellen dat ze het bij Sony benauwd hebben als straks alle tv's met Stadia app zijn uitgerust (met uitzondering van Sony tv's). Ik verwacht dat er nog een PS5 komt en dat het dat dan was met PS. Over 20 jaar praten we er over zoals over de Atari spelcomputer nu. Microsoft is wat verder, maar gokt volgens mij toch nog te veel op een apparaat ertussen. Voor Nintendo zal er wel een niche markt blijven.

• kepler
Stylze schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 07:09:
Ja er moeten toch wel bepaalde problemen zijn of Google heeft nu al helemaal opgegeven. Nieuwe games kopen heeft bijna geen zin op dit moment omdat er een vrij hoge kans is dat ze bij de pro games zitten van volgende maand omdat er zo weinig games zijn😂 dat kan toch niet de bedoeling zijn geweest.
Of ze komen op korte termijn met een hele grote update? Zo niet, dan zal het een steeds moeilijker verhaal worden...

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

schumi1986 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 23:38:
[...]

Ik heb nergens gezegd dat ze de stekker er binnenkort uittrekken ;)

Vanaf Launch zouden ze ons elke week updates geven en zelfs dat lukt ze niet, dan is het toch niet zo gek om te denken dat er iets niet helemaal in orde is.

Juist NU binnenkort al onze pro subscriptions verlopen Moet Google toch in actie komen? Waarom zouden wij lid blijven? Binnen no time hebben ze elke game in de shop weggegeven als het op dit tempo door gaat. En 10 euro pm betalen voor Ahum 4k en hdr gaat ook zomaar niet iedereen doen.
Sterker nog ik heb (nog) geen 4k en hdr mogelijkheid, dus enkel de maandelijkse games verantwoorden voor mij pro.

En nou hoef ik voor dat tientje niet iedere maand een topgame natuurlijk, maar als ik straks een half jaar geen game geclaimed heb omdat ik ze toch niet speel, dan gaat bij de eerstvolgende "even checken welke abbo's ik allemaal heb lopen" ronde Stadia er uit.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Vulkan 1.2 wordt gereleased.(lees de DirectX van linux).

Ben benieuwd of dit de problemen van de meeste dev's gaat op lossen. Grootste problemen met een game maken voor stadia is dat bijna geen dev's bekend zijn met vulkan. Zou schijnbaar toch flink verschillen met programmeren voor een windows pc. (vandaar dat linux zo achter loopt). Zou iets met de interne klok te maken moeten hebben wat weer samen hangt met multithreading van cpu's.

Aangezien stadia servers op een gemodificeerde versie van linux draaien ben ik benieuwd of dit wat gaat verbeteren in bijv kwaliteit of overhead ofzo.

meer info
Vulkan-native games, as well as DirectX games that are started via Proton/DXVK, should benefit from various improvements of the Vulkan interface. For the latter, the Khronos Group behind Vulkan mentions the following improvements.

VK_KHR_host_query_reset: Easier resetting of queries

VK_KHR_uniform_buffer_standard_layout: To support HLSL constant buffer layouts

VK_EXT_scalar_block_layout: More layout support for HLSL (optional)

VK_KHR_separate_stencil_usage: Used in many DX ports

VK_KHR_separate_depth_stencil_layouts: Used in many DX ports

SPIR-V 1.4/1.5 include many HLSL features

Hardware manufacturers who are among the writers of Vulkan have made new features of their hardware available in Vulkan:

VK_KHR_image_format_list: improve image view performance

framebufferIntegerColorSampleCounts: more multi-sample formats

etc.

Such adaptations give them much more control in their drivers to translate Vulkan commands into hardware instructions. This increases predictability for game (engine) developers, resulting in both higher frame rates and fewer display errors.
en nog meer info!
Stadia is thrilled to see the long-awaited features in Vulkan 1.2. Not only are they a game changer for Stadia but for the Vulkan ecosystem as a whole. Vulkan 1.2 brings remarkable improvements for HLSL support in Vulkan and the increased flexibility and performance gains will enable developers to take greater advantage of the GPU than ever before.

[Voor 63% gewijzigd door PaRaDoX4 op 16-01-2020 09:34]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• mark777
Tja Stadia is een teleurstellilng geworden. Helaas want het heeft wel potentie. Hoop dat shadow meer toekomst heeft of anders xcloud

• Peter_Aragorn
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 03-04 20:25
Ik heb er op zich nog steeds wel vertrouwen in, met name omdat het wel echt vlekkeloos werkt bij mij. Het is gewoon nog te vroeg. Dit had eerst in beta moeten gaan denk ik. Dat is het nu ook, maar het wordt betaald door de gebruiker. En die gebruiker die wil daar iets voor terug zien, waar ze nog niet aan toe zijn.

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• Stylze
kepler schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 07:57:
[...]

Of ze komen op korte termijn met een hele grote update? Zo niet, dan zal het een steeds moeilijker verhaal worden...
Ik hoop het, zelf vindt ik het namelijk wel goed werken en start het nog redelijk vaak op maar ze moeten echt even met wat nieuws gaan komen deze week..

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Peter_Aragorn schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 09:36:
Ik heb er op zich nog steeds wel vertrouwen in, met name omdat het wel echt vlekkeloos werkt bij mij. Het is gewoon nog te vroeg. Dit had eerst in beta moeten gaan denk ik. Dat is het nu ook, maar het wordt betaald door de gebruiker. En die gebruiker die wil daar iets voor terug zien, waar ze nog niet aan toe zijn.
Google heeft wel een werkend product geleverd. Het streamen an sich werkt ideaal. Maar zonder games heeft het platform ook geen bestaansrecht. Dat is dan ook mijn grootste probleem op het moment. Ik heb 0 reden om stadia aan te slingeren ondanks ik het graag zou willen.

Maar goed ik geef het tijd, games komen vanzelf. Toen ik de switch met release kocht had ik ook vrijwel niks te spelen en nu is dat ook een geweldige console.

Ook kwam ik dit artikel tegen. Er schijnt toch wel wat aan te komen
I know it's going to get better, because there are a few features that are going to blow people's minds."

[Voor 5% gewijzigd door PaRaDoX4 op 16-01-2020 09:52]

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 07:20
Haha, serieus wat een gekke speculaties en aannames. Google heeft ontzettend veel geïnvesteerd. Developers hebben een hoop geïnvesteerd en zijn daar nog steeds mee bezig. Het werkt voor velen echt heel goed. Er komen steeds games bij en er zijn meerdere games aangekondigd. Trailers worden op het YouTube kanaal van Stadia ook nog steeds gereleased.

Tsja, als je een PS, Xbox of dikke game PC hebt en je alle leuke games direct koopt, nee dan is Stadia momenteel vast niks voor je. Zelf heb ik al die dingen niet en game ik niet elke dag (4-5 uur). Heb gisteren net RDR2 uitgespeeld en ben bij Tomb Raider op 57%. Gebrek aan games is er voor mij dus niet. Voor jou wel? Dan moet je even wachten, of minder gamen (get a life, or a job). Het is een nieuwe dienst en games zijn natuurlijk niet ineens op grote schaal geschikt voor Stadia. Dat kost tijd en geld. En developers willen eerst meer zekerheid voordat ze games gaan porten. Lijkt me logisch toch?

Klagen over een te kleine user base is ook een beetje gek natuurlijk. Stadia is momenteel een soort van betaalde beta voor early adopters. Vind je het gek dat er dan nog geen miljoenen spelers zijn? Dan ben je echt ontzettend naïef.

Natuurlijk is de communicatie vanuit Google bedroevend (ja, @rachidfinge bedroevend), maar dat zijn we toch wel gewend zo onderhand? Ik vind het een trieste gang van zaken, maar Google Home is volgens mij toch nog best een succes geworden zo onderhand.
Als Google (net als Sony en Microsoft) wat (TV?) reclame gaat maken op het moment dat Base wordt gereleased, denk ik dat het allemaal snel kan gaan. Maar dan moet alles niet goed werken (zoals nu), maar perfect.

Voor mij is dit echt een uitkomst en - hoewel ik eerder zei van niet - ga ik de komende tijd gewoon een Pro abonnement houden. Al was het alleen maar omdat ik de Tomb Raider games niet heb uitgespeeld en voor de kortingen (een game per 2 maanden met 50% korting is het Pro abo al waard).

Game streaming is here to stay, dat weten alle partijen, en Google loopt nog steeds voorop. Nu nog alles perfectioneren, marketing losgooien en gaan.

Manipuleren.com te koop

• Stylze
Maar ze moeten toch gewoon veel beter gaan communiceren, je moet immers ook de harten van de gamers winnen, anders gaat het lijken alsof ze geen reet om de stadia gebruikers geven maar enkel gaming in zijn gegaan voor het geld.

Microsoft bijv is hier op het moment wel heel goed mee bezig imo.

• barrymossel
Stylze schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 10:20:
Maar ze moeten toch gewoon veel beter gaan communiceren, je moet immers ook de harten van de gamers winnen, anders gaat het lijken alsof ze geen reet om de stadia gebruikers geven maar enkel gaming in zijn gegaan voor het geld.

Microsoft bijv is hier op het moment wel heel goed mee bezig imo.
Ik ben het met je eens dat er beter gecommuniceerd zou moeten worden, echter is er ook weinig om over te communiceren. De échte gamers willen games die ze nog niet hebben gespeeld, dus exclusives of nieuwe games. En die zijn er gewoonweg niet. Komt vanzelf.
Dus die harten gaan ze nu nog even niet winnen. Had je dat verwacht? Lijkt me ook enigszins naiëf. Het is een nieuw platform dat nog moet ontwikkelen. In aanbod (exclusives/nieuwe games), functionaliteiten én userbase (multiplayer). Volgens mij was dat er bij de eerst Xbox en PS ook niet vanaf dag 1.

Google heeft meerdere game studios gekocht, dus exclusives komen er wel. Functionaliteiten komen er elke maand wel bij. En userbase komt ook vanzelf wanneer Base released wordt. Maar inderdaad, daarvoor moeten ze dan wel wat marketing doen.

Ik denk (geloof) dat over een jaar het er heel anders voor staat.

Manipuleren.com te koop

• Sagat
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Blijf dit heel interessant vinden, we hebben een paar mensen die dus niet gaan verlengen, en we hebben een paar mensen die zeer tevreden zijn en dus (neem ik aan?) wel gaan verlengen.

Ik heb recentelijk nog niet gecheckt hoeveel games er nu zijn, maar zoals iemand al aangaf.......als hardcore gamer is stadia (in ieder geval op dit moment!) niet de optie, maar in feite geld dat voor bijna alle consoles, bij de launch van de ps4, en tijdens zijn eerste 6 maanden misschien wel langer, hoorde je gereld de term 'remake station'.

Ook ik heb op dit moment mijn twijfels of google 'in the long run' dit vol gaat houden. Maar ik denk dat als je nu gewoon een casual gamer bent, dat je er ook weer geen buil aan kan vallen, zeker als je (zoals bijna iedereen lijkt me) sowieso een chromecast kan gebruiken.

En je gamelibrary.......? ja die kan je kwijt raken, maar dan is imho iets wat TE belangrijk gemaakt wordt, en dat zeg ik als retro gaming fan, met een tv meubel vol met oude consoles.........bij ALLES wat je digitaal koopt is er een risico dat het over een x tijd niet meer werkt. Maar de gemiddelde gamer zal toch liever een nieuwe game dan een oude spelen. Helemaal omdat (tsja wederom, de gemiddelde gamer.....) mp games speelt, dus zelfs al werkt over 10jaar destiny 2 nog via stadia, hoeveel spelers zullen er zijn?

En zelfs sp games........kijkt bij stadia speelt dit dan net weer niet, als gamers er nog zijn zullen ze de laatste patches hebben, maar bij ps3/4 en xb360/1 games......je kan de disc hebben, maar als je niet naar de meest recente versie kan patchen, hoe leuk is het dan nog, als je spel vol zit met allerlei grote en kleine bugs?
Dus nee......gamelibary is imho iets waar te zwaar aan getild word, koop gewoon een game die je wil spelen, en als je 60-70 te veel vind dan moet je wachten op sales. Kiezen of delen.

Google moet gewoon een hoop werk verzetten, maar extreem langzaam ze zijn ook niet wat mij betreft, bijvoorbeeld ook de epic store heeft voor zover ik weet nog steeds geen achievements, om maar is iets te noemen. En die zijn al een stuk langer bezig.

Mogen we kritisch zijn? ja, denk dat zelfs grootse fans ook minpunten zien.
Doen ze het nou echt extreem slecht? En moeten we ons zorgen maken? Nee denk dat dit een overtrokken reactie is. Denk dat je na 6 maanden live zijn wel is mag kijken waar ze staan en wat er waargemaakt is van alle beloftes. En zeker na 1 jaar, ja dan mag je echt veel meer verwachten.........nou ja, das mijn insteek in ieder geval.

-----
en dan in de tijd dat ik dit tikte en even afgeleid werd door uhm randzaken O-) zijn er diverse mensen die al meer of minder hetzelfde zeggen, dus sorry voor eventueel dubbel en herhaling! :>

10 second ninja DONE

• bram1984
Sagat schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 10:42:
En je gamelibrary.......? ja die kan je kwijt raken, maar dan is imho iets wat TE belangrijk gemaakt wordt, en dat zeg ik als retro gaming fan, met een tv meubel vol met oude consoles.........bij ALLES wat je digitaal koopt is er een risico dat het over een x tijd niet meer werkt. Maar de gemiddelde gamer zal toch liever een nieuwe game dan een oude spelen. Helemaal omdat (tsja wederom, de gemiddelde gamer.....) mp games speelt, dus zelfs al werkt over 10jaar destiny 2 nog via stadia, hoeveel spelers zullen er zijn?
Je vergeet alleen een klein detail: je Stadia games staan op de servers van Google. Als je je console (of PC, weet ik niet zeker) loskoppelt, kan je zonder problemen al je digitale content nog spelen, zolang geïnstalleerd op je schijf of externe schijf. Op mijn PS4 staan games die ik nooit zal verwijderen omdat ik die zo nu en dan gewoon op wil kunnen starten. Geen probleem als men de servers uitzet.

• mark777
bram1984 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 10:54:
[...]

Je vergeet alleen een klein detail: je Stadia games staan op de servers van Google. Als je je console (of PC, weet ik niet zeker) loskoppelt, kan je zonder problemen al je digitale content nog spelen, zolang geïnstalleerd op je schijf of externe schijf. Op mijn PS4 staan games die ik nooit zal verwijderen omdat ik die zo nu en dan gewoon op wil kunnen starten. Geen probleem als men de servers uitzet.
ja dit is wel waar. Daarom werkt shadow ook beter. Hoop dat er een streaming dienst doorbreekt snel. want ik heb net een goedkope laptop gekocht om te gaan streamen. :)

• bram1984
mark777 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 10:58:
[...]

ja dit is wel waar. Daarom werkt shadow ook beter. Hoop dat er een streaming dienst doorbreekt snel. want ik heb net een goedkope laptop gekocht om te gaan streamen. :)
Ja kan PS Now proberen (staan al honderden titels op). Die voeren een Netflix model, dus een vast maandbedrag. En straks natuurlijk xCloud.

• Sagat
  • Nu online

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

bram1984 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 10:54:
[...]

Vergeten......denk dat het meer kwestie van praktisch is. Volgens mij had jij ook een 2TB ingebouwd en ja je kan een externe hd aansluiten, maar ik denk dat veel mensen nog gewoon alleen maar een 500gb schijfje gebruiken. En hoe vaak hoor je niet 'ik heb maar 2-3 tegelijk geïnstalleerd staan'
En harde schijven hebben natuurlijk zeker niet het eeuwige leven.

Dus ja, ik snap en begrijp enigszins wat je zegt, maar sta nog steeds achter mijn standpunt.

10 second ninja DONE

• bram1984
Sagat schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:11:
[...]

Vergeten......denk dat het meer kwestie van praktisch is. Volgens mij had jij ook een 2TB ingebouwd en ja je kan een externe hd aansluiten, maar ik denk dat veel mensen nog gewoon alleen maar een 500gb schijfje gebruiken. En hoe vaak hoor je niet 'ik heb maar 2-3 tegelijk geïnstalleerd staan'
En harde schijven hebben natuurlijk zeker niet het eeuwige leven.

Dus ja, ik snap en begrijp enigszins wat je zegt, maar sta nog steeds achter mijn standpunt.
Dat is niet echt relevant. Het punt is, dat als Sony of Microsoft aangeven dat hun servers over 3 maanden offline gaan, je al je aangekochte licenties nog even kunt downloaden op wat voor schijf dan ook en ze gewoon kan blijven spelen. Dat is echt een significant verschil. Jij zegt "bij ALLES wat je digitaal koopt is er een risico dat het over een x tijd niet meer werkt". Dat klopt dus niet. Als het internet vergaat en de servers van Sony ontploffen, kan ik nog gewoon rustig Bloodborne opstarten zolang ik stroom heb. :)

• Anton.net
  • Registratie: januari 2011
  • Nu online
Games kopen op een streaming dienst lijkt mij gewoon geen succesformule.
Google zal dat ook wel weten, maar voor hen ging het gewoon even niet anders nu.
Binnen afzienbare tijd zullen zij ook wel overstappen op het 'Netflix model', daar ben ik zeker van.

Google heeft deze dienst een beetje overhaast in de markt gezet lijkt mij, met de bedoeling om de next gen hype voor te zijn, maar ik denk dat ze zichzelf daarmee in de voet hebben geschoten.

• SmooK
  • Registratie: augustus 2005
  • Nu online
Dit zal niet voor iedereen relevant zijn. Ik heb een redelijk grote digitale library maar ik speel eigenlijk alleen maar recent aangekochte games. Stel nou dat ik de komende jaren stadia content blijf kopen en uiteindelijk flopt het of trekken ze om wat voor reden dan ook de stekker er uit dan heb ik de content die ik tot dan toe heb gekocht en gespeeld al 'verbruikt' en zal ik ook niet bepaald rouwig zijn. Ik snap dat er mensen zijn die graag een game 8 jaar na release nog eens opstarten maar ook op andere platformen bestaat dit probleem. Je zit uiteindelijk met ongepatchte games of games die een groot deel van hun content missen omdat dit alleen als download werd aangeboden en niet op de disc stond.

PSN: raysmook Stadia: RaijRaij

• Jannick
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 03-04 20:36
mark777 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 09:31:
Tja Stadia is een teleurstellilng geworden. Helaas want het heeft wel potentie. Hoop dat shadow meer toekomst heeft of anders xcloud
Het hele probleem met Shadow is performance. Het klink leuk om voor €15 een Game-PC te hebben, maar deze heeft al lang niet meer de specs om fatsoenlijk een game te draaien. De CPU is bijvoorbeeld te zwak voor een AAA-titel.

Op dit moment gebruik ik zo af en toe Nvidia Geforce Now on-the-go, omdat daar veel games te spelen zijn en met goede performance.

Mijn hoop is nog steeds gevestigd op Stadia als founder, maar voor nu houd ik toch nog maar even mijn eigen Game-PC. Er zit potentie in, maar Google moet nog harder aan de bak als de gratis variant van Stadia straks uit komt!

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

• barrymossel
SmooK schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:44:
Dit zal niet voor iedereen relevant zijn. Ik heb een redelijk grote digitale library maar ik speel eigenlijk alleen maar recent aangekochte games. Stel nou dat ik de komende jaren stadia content blijf kopen en uiteindelijk flopt het of trekken ze om wat voor reden dan ook de stekker er uit dan heb ik de content die ik tot dan toe heb gekocht en gespeeld al 'verbruikt' en zal ik ook niet bepaald rouwig zijn. Ik snap dat er mensen zijn die graag een game 8 jaar na release nog eens opstarten maar ook op andere platformen bestaat dit probleem. Je zit uiteindelijk met ongepatchte games of games die een groot deel van hun content missen omdat dit alleen als download werd aangeboden en niet op de disc stond.
Ik denk dat dit voor veel mensen geldt. Volgens mij kijkt het gros een serie of film ook maar één keer. Daarom staan de rommelmarkten ook vol met dvd's voor minder dan een euro. Weg met die meuk. Afgeschreven!
Natuurlijk heb je bij films klassiekers, maar heel veel retro gamers zijn er volgens mij nu ook weer niet in vergelijking met het grote publiek.
Ik kan me voorstellen dat het vervelend voelt dat er een mogelijkheid bestaat dat betaalde content ineens weg is, maar dat noemt men afschrijving. Die betaalde console gooi je uiteindelijk ook weg. Die oude videokaart ook. En zo heb ik jaren geleden al m'n (gekregen) PS2 games (incl. console) weggegeven aan een buurjongetje van vijf.
En daarbij ben ik niet bang dat Google hier zomaar de stekker uittrekt. En in dat onwaarschijnlijke geval vermoed ik dat Google nog wel eens iets ter compensatie zou kunnen doen.

Manipuleren.com te koop

• Jannick
Anton.net schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:44:
Games kopen op een streaming dienst lijkt mij gewoon geen succesformule.
Google zal dat ook wel weten, maar voor hen ging het gewoon even niet anders nu.
Binnen afzienbare tijd zullen zij ook wel overstappen op het 'Netflix model', daar ben ik zeker van.

Google heeft deze dienst een beetje overhaast in de markt gezet lijkt mij, met de bedoeling om de next-gen hype voor te zijn, maar ik denk dat ze zichzelf daarmee in de voet hebben geschoten.
Alles ligt nog open, alleen moeten ze nu doorzetten en bijvoorbeeld de subscriptions zoals uPlay+ gaan aanbieden.

De gouden combi lijkt mij de mogelijkheid om games de kopen + abonnementen, zoals uPlay.

• mark777
Jannick schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 12:06:
[...]

Alles ligt nog open, alleen moeten ze nu doorzetten en bijvoorbeeld de subscriptions zoals uPlay+ gaan aanbieden.

De gouden combi lijkt mij de mogelijkheid om games de kopen + abonnementen, zoals uPlay.
heb juist een hekel aan al die abonementen. wil gewoon games kopen en kunnen spelen via een stream

• kepler
barrymossel schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 12:05:
[...]

Ik denk dat dit voor veel mensen geldt. Volgens mij kijkt het gros een serie of film ook maar één keer. Daarom staan de rommelmarkten ook vol met dvd's voor minder dan een euro. Weg met die meuk. Afgeschreven!
Natuurlijk heb je bij films klassiekers, maar heel veel retro gamers zijn er volgens mij nu ook weer niet in vergelijking met het grote publiek.
Ik kan me voorstellen dat het vervelend voelt dat er een mogelijkheid bestaat dat betaalde content ineens weg is, maar dat noemt men afschrijving. Die betaalde console gooi je uiteindelijk ook weg. Die oude videokaart ook. En zo heb ik jaren geleden al m'n (gekregen) PS2 games (incl. console) weggegeven aan een buurjongetje van vijf.
En daarbij ben ik niet bang dat Google hier zomaar de stekker uittrekt. En in dat onwaarschijnlijke geval vermoed ik dat Google nog wel eens iets ter compensatie zou kunnen doen.
Ik heb ergens gelezen dat de Lead Developer van Stadia al een jaar of 6 bezig is met dit project, dus ze zijn al een hele tijd bezig bij Google. In het begin natuurlijk een klein team (of misschien maar 1 persoon), maar het toont wel de commitment.

Persoonlijk speel ik een game ook zelden meer dan 1x. Enige uitzondering is Halo 1 eigenlijk :D Voorlopig vermaak ik me ook meer dan prima met de gratis Pro games :D
Jannick schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 12:03:
[...]

Het hele probleem met Shadow is performance. Het klink leuk om voor €15 een Game-PC te hebben, maar deze heeft al lang niet meer de specs om fatsoenlijk een game te draaien. De CPU is bijvoorbeeld te zwak voor een AAA-titel.

Op dit moment gebruik ik zo af en toe Nvidia Geforce Now on-the-go, omdat daar veel games te spelen zijn en met goede performance.

Mijn hoop is nog steeds gevestigd op Stadia als founder, maar voor nu houd ik toch nog maar even mijn eigen Game-PC. Er zit potentie in, maar Google moet nog harder aan de bak als de gratis variant van Stadia straks uit komt!
Qua gebruiksgemak steekt Stadia met kop en schouders boven alle andere clouddiensten uit, ook die discussie is hier al eerder gevoerd. Zat laatst even te lezen in het algemene Cloudgaming topic, waar gesproken werd over een update van 1.5 uur (!!) voor 1 of andere launcher en andere mensen hadden problemen met lag, wat dan weer bleek te liggen aan de geinstalleerd drivers... Weet de details niet, dus als mijn beeld niet klopt hoor ik het graag! Daarbovenop komt dus nog eens je eigen verbinding (enige waar je bij Stadia iets aan zou moeten/kunnen doen).

Gemak is voor mij ook erg belangrijk en daar wil ik ook wel een paar euro per game meer voor betalen :)

[Voor 32% gewijzigd door kepler op 16-01-2020 13:42]

• barrymossel
kepler schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:39:
[...]

Ik heb ergens gelezen dat de Lead Developer van Stadia al een jaar of 6 bezig is met dit project, dus ze zijn al een hele tijd bezig bij Google. In het begin natuurlijk een klein team (of misschien maar 1 persoon), maar het toont wel de commitment.
De investering in servers laat ook wel commitment zien. Dit kan allemaal niet op de hardware die ze al hadden. Dat vergeten mensen nog wel eens als ze killed by Google aanhalen. Dat waren diensten waar ze weinig voor hoefden te investeren. Als Google de stekker uit Stadia trekt gaan de aandelenprijzen redelijk rap naar beneden denk ik. En dat zijn zaken waarvan het hogere management niet erg blij wordt.
Persoonlijk speel ik een game ook zelden meer dan 1x. Enige uitzondering is Halo 1 eigenlijk :D Voorlopig vermaak ik me ook meer dan prima met de gratis Pro games :D
Ik probeerde een paar jaar geleden Red Alert nog eens te spelen, maar pfff ik ben verwend geloof ik. Niet om aan te zien. Direct in de (virtuele) prullenbak ermee.

Manipuleren.com te koop

• mark777
Jannick schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 12:03:
[...]

true maar er komen meer abonnementen met hogere specs in april. Mooie van shadow is dat je al je pc games kunt spelen. en het geen apart platform is.
En hoe werkt geforce dan? Kan ik dan ook mijn games die ik op mijn laptop heb spelen via geforce?

[Voor 5% gewijzigd door mark777 op 16-01-2020 13:50]

• Sagat
  • Nu online

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

bram1984 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:28:
[...]

Dat is niet echt relevant. Het punt is, dat als Sony of Microsoft aangeven dat hun servers over 3 maanden offline gaan, je al je aangekochte licenties nog even kunt downloaden op wat voor schijf dan ook en ze gewoon kan blijven spelen. Dat is echt een significant verschil. Jij zegt "bij ALLES wat je digitaal koopt is er een risico dat het over een x tijd niet meer werkt". Dat klopt dus niet. Als het internet vergaat en de servers van Sony ontploffen, kan ik nog gewoon rustig Bloodborne opstarten zolang ik stroom heb. :)
Ik ga het even in off topic gooien, want we gaan nu de diepte in op randzaken, mocht je toch nog counter arugumenten hebben graag via dm:

offtopic:
Lijkt me behoorlijk relevant. Als je maar 500gb passen mogelijk niet al je digitale aankopen, dan moet je gaan kiezen en dan is uiteraard net die game die je wil spelen niet gedownload. En ja, nogmaals harde schijfen gaan ook stuk, ik duft te beweren, sneller dan cd's of cartridges. Ook kan ik me voorstellen dat casual gamers wellicht niet op de hoogte gaan zijn van het offline zijn van deze servers, als ze hun 'good old ps4' over 20 jaar aan hun kids willen laten zien, dan lopen ze hier opeens tegenaan.
Ik geeft wel gelijk toe dat je bij een ps4 iig wat opties hebt, en bij stadia gewoon niet, maar nog steeds hou ik van aan mijn standpunt dat 'vanuit verzamel/ archivering' ook een ongepatchte ps4 library niet heel veel waard is'. En ik til er ook niet al te zwaar aan, ik verwacht dat de grote games altijd wel via remakes en compilaties terug zullen komen, en dat de community ook wel zal zorgen voor achivering, net zoals je nu al nes en snes games kan vinden. Het zal alleen ietjes meer moeite kosten door het patch systeem.

10 second ninja DONE

• Sahi_NL
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22-03 15:41
Vanuit Google zelf vonden ze het ook nogal stil, dus hier een update:

https://community.stadia....n-the-New-Year/ba-p/13027

Dit jaar komen er nog 120 Games naar Stadia, waaronder 10 exclusives!

• barrymossel
Hate to say told you so, but...

Manipuleren.com te koop

• Stylze
Werd tijd! Maar wel goed dat ze veel in petto voor ons hebben dit jaar be benieuwd:) Had graag wel dan al in ieder geval wat titels gehoord van die 120 Maar zullen komende maanden wel wat meer te weten komen.

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Beetje overdreven? Wat denk je, dat mensen geen games meer verwacht hadden?

Best kans dat het grootste deel van Uplay zal zijn trouwens.

Ik ben benieuwd of ze gaan moneyhatten voor grote titles voor die exclusives of dat het meer Gylt's zullen zijn.

En nog steeds geen nieuws over Base. Hoop dat het uit is tegen de tijd dat OMD3 uit komt, anders word het misschien zoiezo PC xD

Wel goed nieuws dat ze tenminste met 4K PC bezig zijn.

[Voor 34% gewijzigd door Pheace op 16-01-2020 18:22]

• barrymossel
Pheace schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 18:13:
[...]

Beetje overdreven? Wat denk je, dat mensen geen games meer verwacht hadden?

Best kans dat het grootste deel van Uplay zal zijn trouwens.

Ik ben benieuwd of ze gaan moneyhatten voor grote titles voor die exclusives of dat het meer Gylt's zullen zijn.

En nog steeds geen nieuws over Base. Hoop dat het uit is tegen de tijd dat OMD3 uit komt, anders word het misschien zoiezo PC xD

Wel goed nieuws dat ze tenminste met 4K PC bezig zijn.
Beetje overdreven? Heb je al dat gejank gelezen over "te weinig games" in de eerste twee maanden?

Manipuleren.com te koop

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

barrymossel schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 18:34:
[...]Beetje overdreven? Heb je al dat gejank gelezen over "te weinig games" in de eerste twee maanden?
Yep. Is dat plotseling retroactief veranderd dan of zo? Het waren nog steeds weinig games. Dat zijn het nog steeds. Ja, er worden er veel ge'tracked', en ik neem aan dat de meeste daarvan dit jaar wel uit zullen komen. Dat verandert het verleden niet.

In slechter nieuws, Cyberpunk is vertraagd naar September 17. Geen details dus of dat betekent dat de Stadia release ook (verder) vertraagd is is niet duidelijk.
https://twitter.com/CDPROJEKTRED/status/1217861009446182912

[Voor 18% gewijzigd door Pheace op 16-01-2020 19:11]

• KlaasjeNL
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 02-04 12:29
SmooK schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:44:
Precies om die reden snap ik de roep om backwards compatibility op nieuwe consoles niet. Waarom zou je überhaupt oude meuk nog willen spelen op een nieuwe console? En als je die oude meuk dan zo graag wilt spelen, is er een hele grote kans dat je de oorspronkelijke console ook al/nog hebt. Voor de beleving gaat er dan niets boven het spelen van die games op de oorspronkelijke console.
Sahi_NL schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 17:18:

Ik ben reuze benieuwd naar die 10 exclusives, zeker met geruchten als een lead developer die al 6 jaar bezig is. Stel je voor dat er bij 1 of meer van die games optimaal gebruikgemaakt gaat worden van wat alleen mogelijk is in cloud gaming, dan kun je een killer app hebben die in 1 klap alle critici de mond snoert.

Of het zover gaat komen, weet ik niet, maar het zou wel een stunt zijn waarbij achteraf op de huidige periode terugkijken als een letterlijke stilte voor de storm.

Verder kunnen tussen die niet-exclusives ook nog wat dikke games als een GTA5 zitten. Ik ben wel weer een beetje hyped. O+

• Raindeer
KlaasjeNL schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 19:30:
[...]
Ik ben reuze benieuwd naar die 10 exclusives, zeker met geruchten als een lead developer die al 6 jaar bezig is. Stel je voor dat er bij 1 of meer van die games optimaal gebruikgemaakt gaat worden van wat alleen mogelijk is in cloud gaming, dan kun je een killer app hebben die in 1 klap alle critici de mond snoert.
Google is sinds ongeveer 2016 met Stadia bezig. Maar dat waren vooral niet de games. Dat was het platform. De games daar wordt pas sinds een jaar aan gewerkt.

• SmooK
  • Nu online
En de 10 games werden benoemd als tijdelijk exclusief.

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

SmooK schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 19:49:
En de 10 games werden benoemd als tijdelijk exclusief.
Waarvan er 1 Orcs Must Die! 3 is.

• SmooK
  • Nu online
Nooit gespeeld, oogt ook niet echt als iets dat ik toch vind. Waar kan ik het mee vergelijken?

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

SmooK schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 19:57:
Nooit gespeeld, oogt ook niet echt als iets dat ik toch vind. Waar kan ik het mee vergelijken?
Dungeon Defenders is waarschijnlijk het meest vergelijkbaar maar daar was ik zelf geen fan van. Vond OMD 1 en 2 persoonlijk geweldig. Helaas dachten ze daarna met Orcs Must Die Unchained dat het een goed moment was om een microtransaction moba ervaring te beginnen, en dan nog zonder Steam. Gefaald natuurlijk. Gelukkig heeft Google ze het geld gegeven om terug te keer naar een classic Orcs Must Die entry. Hoop dat het weer goed is.

[Voor 4% gewijzigd door Pheace op 16-01-2020 20:01]

• barrymossel
Ok, ik neem 1 ding terug. Probeer RD Online te spelen, maar geen mensen om mee te spelen. Stommmmm ;)

Manipuleren.com te koop

• Segafreak83
Sahi_NL schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 17:18:

Wat een bagger update. Games "tracken" is iets anders dan daadwerkelijk uitbrengen. Meeste zullen wel Uplay zijn.

Exclusieve Stadia games, niveau Gylt denk ik.

Geen woord over Base. Dus dat komt sowieso later. Als in, na maart / april pas.

We zullen het zien. Voor mij iig geen reden om te verlengen.

• SD5k
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21:53

SD5k

>4&X

Pheace schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 18:36:
[...]

Yep. Is dat plotseling retroactief veranderd dan of zo? Het waren nog steeds weinig games. Dat zijn het nog steeds. Ja, er worden er veel ge'tracked', en ik neem aan dat de meeste daarvan dit jaar wel uit zullen komen. Dat verandert het verleden niet.

In slechter nieuws, Cyberpunk is vertraagd naar September 17. Geen details dus of dat betekent dat de Stadia release ook (verder) vertraagd is is niet duidelijk.
https://twitter.com/CDPROJEKTRED/status/1217861009446182912
Lijkt me vrij logisch dat de Stadia release dan ook uitgesteld wordt, deze staat waarschijnlijk onderaan het prioriteitenlijstje van CD Project Red.

• Jannick
SD5k schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 08:38:
[...]

Lijkt me vrij logisch dat de Stadia release dan ook uitgesteld wordt, deze staat waarschijnlijk onderaan het prioriteitenlijstje van CD Project Red.
Ik had juist het idee dat Google en CD Project Red wel een goede relatie hadden om er voor te zorgen dat de game vlekkeloos gaat draaien op Stadia.

• SD5k
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21:53

SD5k

>4&X

Jannick schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 08:40:
[...]

Ik had juist het idee dat Google en CD Project Red wel een goede relatie hadden om er voor te zorgen dat de game vlekkeloos gaat draaien op Stadia.
Ik bedoelde meer vanuit sales oogpunt dat de Stadia poort lagere prioriteit zal hebben, dat hij technisch gezien goed zal draaien dat geloof ik zeker wel. :)

• Xabre
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
barrymossel schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 22:15:
Ok, ik neem 1 ding terug. Probeer RD Online te spelen, maar geen mensen om mee te spelen. Stommmmm ;)
Het loopt niet storm maar ik speel intussen al een flink tijdje RDR2-Online (rank 50) en heb intussen een paar vaste posse leden die aardig en sportief spelen, 3 a 4 man (of vrouw). Er leuk om samen de wat meer lastige missies te doen. :)

Google Stadia: xabre16v

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

SD5k schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 08:38:
[...]
Ik denk wel dat dit het waarschijnlijker maakt dat het dichter bij de oorspronkelijke release zal liggen of heel misschien tegelijkertijd. Dat zal er waarschijnlijk van af hangen of de delay werkelijk enkel is om het wat meer polish te geven of dat ze eigenlijk nog serieuze issues hebben die ze toch nog niet opgelost hebben (of achter liggen.

Als het enkel polish is, of misschien een keuze voor een beter release window (ten opzichte van andere games) dan kan ik het wel zien gebeuren dat ze vroeger klaar zijn/extra tijd kunnen vinden om aan de Stadia build te beginnen, maar als ze nog druk bezig gaan zijn tot release dan zal daar weinig veranderd zijn waarschijnlijk. Hoe de prioriteit Stadia <-> Multiplayer Cyberpunk ligt die er dan nog aan moet komen zou ik niet durven zeggen maar ik neem aan dat de Stadia versie uiterlijk tussen release en de multiplayer gepland is.

Ben wat dat betreft ook wel benieuwd of het Crossplay gaat krijgen.

Edit: Welp, blijkbaar is het al bevestigd dat er extra crunchtime voor de devs is voor de nieuwe release datum om de game klaar te krijgen dus het klinkt niet als een delay enkel voor polish, multiplayer komt nu pas in 2022.

https://www.gamespot.com/...39/?utm_source=reddit.com
As part of a CD Projekt Red press conference following Cyberpunk 2077's five-month delay, the Polish developer confirmed that it will be asking its employees to work extra long hours to finish the much-anticipated role-playing game ahead of its scheduled release in September.
It was also confirmed during the Q&A that the Cyberpunk 2077 delay has shifted other projects back as well, as the Cyberpunk 2077 multiplayer game will now release in 2022 at the soonest. Additionally, although Cyberpunk 2077's new September 17 release date is closer to the releases of the PS5 and Xbox Series X, CDPR still has no plans to support those systems.

[Voor 29% gewijzigd door Pheace op 17-01-2020 11:47]

• Trolololo
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 03-04 08:30
Ik heb deze vandaag aangeschaft, ben benieuwd.
Ik ben absoluut geen gamer maar doe het wel graag eens een 2tal uurtjes ofzo per week om er dan verder niet meer bij stil te staan. Het game aanbod die volgens vele 'mager' is is voor mij dan ook niet zo'n dealbreaker. Wat ik speel eigenlijk ook niet...

+ ik heb een 4K TV aan de muur met mijn geluidsinstallatie net geïnstalleerd, een clean setup en daar wil ik gewoon geen console bij, Stadia lijkt dit dus op te lossen voor mij ;)

• Mexflex1980
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 03-04 20:24
Ik heb een vraag over RDR2. Ik heb niet de meest uitgebreide versie gekocht op Stadia. Ben voorlopig ook niet klaar, wat een onwijs goed spel is dit toch.
Kan ik ook alleen een extra uitbreiding kopen op Stadia en zo ja hoe dan? Heb niet echt zin om de hele game plus uitbreidingen nogmaals te kopen.

• barrymossel
Mexflex1980 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 10:02:
Ik heb een vraag over RDR2. Ik heb niet de meest uitgebreide versie gekocht op Stadia. Ben voorlopig ook niet klaar, wat een onwijs goed spel is dit toch.
Kan ik ook alleen een extra uitbreiding kopen op Stadia en zo ja hoe dan? Heb niet echt zin om de hele game plus uitbreidingen nogmaals te kopen.
In de app lijkt van niet. Je kunt de losse add-ons wel zien, maar er staar geen knop bij om te kopen (terwijl ik de basisgame wel heb). Wellicht even contact opnemen met Stadia via de chat? Die kunnen misschien wel iets regelen.

Manipuleren.com te koop

• Xabre
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
barrymossel schreef op maandag 20 januari 2020 @ 09:44:
[...]

In de app lijkt van niet. Je kunt de losse add-ons wel zien, maar er staar geen knop bij om te kopen (terwijl ik de basisgame wel heb). Wellicht even contact opnemen met Stadia via de chat? Die kunnen misschien wel iets regelen.
Ik weet zeker dat er voorheen, voordat RDR2 basisgame even in de aanbieding was, deze knop er wel was. Daarna heb ik 'm ook niet meer gezien. Heel vreemd. Echter volgens mij zijn die add-ons alleen voor de Online versie.

Google Stadia: xabre16v

• Trolololo
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 03-04 08:30
Mss domme vraag maar games zoals Halo, The Witcher...is die kans er dat ze op Stadia komen?

Of is dit het hele rechten gedoe..?

• Anton.net
  • Registratie: januari 2011
  • Nu online
Trolololo schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:06:
Mss domme vraag maar games zoals Halo, The Witcher...is die kans er dat ze op Stadia komen?
Hangt van game tot game af. The Witcher bijvoorbeeld is perfect mogelijk. Halo waarschijnlijk niet, omdat die van Microsoft (Xbox) is.

• bram1984
Trolololo schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:06:

Witcher, mogelijk. Halo lijkt me onwaarschijnlijk. Dat is een Microsoft exclusive

• BounceCloud
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 08:00
Heb nu 3 weken Stadia en kan niet anders zeggen dan dat ik dik tevreden over de infrastructuur ben. Voor mijn persoonlijke situatie is het ideaal: af en toe een uurtje gamen. Meest ideale vind ik dat je overal in huis (TV: chromecast, chromebook, laptop, etc.) Stadia kunt spelen.

On-the-fly is nog wel een ander verhaal. Veel publieke hotspots zijn op <10Mbps afgeknepen en dat is niet speelbaar met Stadia. Shadow is daar veel beter in staat om nog speelbaar te zijn: 5,5Mbps is met enige hickups nog acceptabel met Shadow.

Grote voordeel van Shadow vind ik de beschikbaarheid van je al-reeds gekochte games (Steam). Je hebt dus ook automatisch toegang tot een gigantische bibliotheek van games. Dit is nog wel een zorgelijk aandachtspunt van Stadia: de geringe beschikbaarheid van games.
Daartegenover staat dan weer het gemak van Stadia; TV, laptop, chromebook, straks smartphone. Alles in samenwerking Stadia controller die prima functioneert maakt qua infrastructuur toch weer veel goed.

Ben benieuwd wat de toekomst Stadia gaat brengen. Hoop dat ze zich niet alleen op console-games gaan focussen, maar dat PC-games als Cities Skylines straks ook een plekje op Stadia gaan vinden. Dat soort spellen zou je niet snel met controller spelen, maar wel met een PC/Chromebook. Daar leent Stadia zich ook prima voor.

• Tuktop
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 03-04 15:10
BounceCloud schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:22:
Heb nu 3 weken Stadia en kan niet anders zeggen dan dat ik dik tevreden over de infrastructuur ben. Voor mijn persoonlijke situatie is het ideaal: af en toe een uurtje gamen. Meest ideale vind ik dat je overal in huis (TV: chromecast, chromebook, laptop, etc.) Stadia kunt spelen.

On-the-fly is nog wel een ander verhaal. Veel publieke hotspots zijn op <10Mbps afgeknepen en dat is niet speelbaar met Stadia. Shadow is daar veel beter in staat om nog speelbaar te zijn: 5,5Mbps is met enige hickups nog acceptabel met Shadow.

Grote voordeel van Shadow vind ik de beschikbaarheid van je al-reeds gekochte games (Steam). Je hebt dus ook automatisch toegang tot een gigantische bibliotheek van games. Dit is nog wel een zorgelijk aandachtspunt van Stadia: de geringe beschikbaarheid van games.
Daartegenover staat dan weer het gemak van Stadia; TV, laptop, chromebook, straks smartphone. Alles in samenwerking Stadia controller die prima functioneert maakt qua infrastructuur toch weer veel goed.

Ben benieuwd wat de toekomst Stadia gaat brengen. Hoop dat ze zich niet alleen op console-games gaan focussen, maar dat PC-games als Cities Skylines straks ook een plekje op Stadia gaan vinden. Dat soort spellen zou je niet snel met controller spelen, maar wel met een PC/Chromebook. Daar leent Stadia zich ook prima voor.
Gelukkig komen er dit jaar ~120 games naar Stadia. Geen goudmijn, maar persoonlijk heb ik aan een aantal grote/goede games per jaar voldoende. Ben nu al sinds release van Stadia met Destiny 2 bezig en daar nog lang niet klaar mee. Wat mij betreft mag er ook nog een flinke bak indie games bij voor de meer casual sessies/couch co-op, maar wellicht is het voor indie developers niet de moeite om te porten. Daar zou Google nog wel wat in kunnen betekenen.

Heb je trouwens de optie 'Limited data usage' geprobeerd? Dat is gelimiteerd op 4,5GB/uur ofwel 10Mbit/sec.

[Voor 5% gewijzigd door Tuktop op 23-01-2020 10:42]

• barrymossel
Dit is ook wel leuk om te zien. Aantal games released op Steam vanaf launch (releases per jaar dus):

https://tweakers.net/ext/f/JUyHnPbDeMUok7rZeR5KyvnP/full.png

https://www.statista.com/...ber-games-released-steam/

[Voor 4% gewijzigd door barrymossel op 23-01-2020 12:37]

Manipuleren.com te koop

• Peter_Aragorn
Ik had gisteren voor het eerst last van lag, tijdens een Destiny strike. Heel eventjes, maar toch. Voor de rest is het altijd helemaal vlekkeloos geweest.

Nog steeds heel tevreden hier!

Hebben mensen hier trouwens zin om vanavond D2 te spelen? Level 900 ben ik ongeveer.

• Mexflex1980
Ik heb sinds eergisteren tijdens het spelen via de chrome browser dat de teksten erg klein zijn. Ik heb het dan over de teksten linksboven dat je speaker/microfoon aanstaat en als je op ESC drukt dat je het menu krijgt met wat je wil. Het is bijna niet meer te lezen op mijn PC. op de TV geen last van.
Hebben meer gebruikers dit?

• Exocet
  • Niet online
Peter_Aragorn schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:26:
Ik had gisteren voor het eerst last van lag, tijdens een Destiny strike. Heel eventjes, maar toch. Voor de rest is het altijd helemaal vlekkeloos geweest.

Nog steeds heel tevreden hier!

Hebben mensen hier trouwens zin om vanavond D2 te spelen? Level 900 ben ik ongeveer.
Ik heb af en toe tijdens het spelen van Destiny dat de kwaliteit zichtbaar minder is. Voor de rest werkt het prima inderdaad.
Zit je al in de GoT clan? Ik ben regelmatig online, zie helaas weinig clan leden op hetzelfde moment online. Level 903 ondertussen.

• Tomino
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 00:04
Exocet schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:54:
[...]

Ik heb af en toe tijdens het spelen van Destiny dat de kwaliteit zichtbaar minder is. Voor de rest werkt het prima inderdaad.
Zit je al in de GoT clan? Ik ben regelmatig online, zie helaas weinig clan leden op hetzelfde moment online. Level 903 ondertussen.
Ook aangemeld!

Info? zie post: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/61032744.
Daarna ook even een berichtje aan Ryatzu sturen.

Mijn nickname op stadia is 'ascorbinezuur #4649'
Level 867. Nu nog gewoon met de campaign bezig en in ieder geval nog veel aan het uitzoeken, voornamelijk met het upgraden van wapens en items en wat daar voor materialen voor nodig zijn :)

[Voor 24% gewijzigd door Tomino op 24-01-2020 13:44]

• Peter_Aragorn
Exocet schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:54:
[...]

Zeker, in zit er ook in!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

barrymossel schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 12:36:
Dit is ook wel leuk om te zien. Aantal games released op Steam vanaf launch (releases per jaar dus):
Tsja, het was in het begin ook geen eens een store.

Wel interessant hoe ver we gekomen zijn in het laatste anderhalf decennia qua digitaal gaming.

• KlaasjeNL
Verwachten we 1 februari nog gratis games en zo ja, welke? Ik gok op Kine en mogelijk een tweede game. Wellicht Gylt?

• barrymossel
KlaasjeNL schreef op zondag 26 januari 2020 @ 09:33:
Verwachten we 1 februari nog gratis games en zo ja, welke? Ik gok op Kine en mogelijk een tweede game. Wellicht Gylt?
Ik zou twee spellen wel slim vinden. Zeker nu het einde van de gratis Pro abo's eraan komen. Maar inderdaad Gylt geef ik wel een kans. En Trials. Kine hoop ik toch echt niet.

Manipuleren.com te koop

• The_Woesh
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 03-04 18:56

The_Woesh

De man die.....

Het is erg stil na de aankonding van 120 games fit jaar.
Misschien dat er per 1-feb een lading nieuwe games komt en dat 1 of 2 dan gratis zijn voor PRO.

Dan heb je ook geen problemen met mensen die de game al gekocht hebben

"You are lucky because you caught me in a transitional phase. I was sitting here, eating my muffin, drinking my coffee, and I had what alcoholics refer to as a moment of clarity." -- Pulp Fiction

• Stylze
Gewoon heel januari geen enkele game erbij gekomen is toch echt wel treurig hoor.

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

https://9to5google-com.cdn.ampproject.org/i/s/9to5google.com/wp-content/uploads/sites/4/2020/01/stadia-pro-february-2020-games-cover.jpg?resize=1600,800

• Roodenburgertje
  • Laatst online: 01-04 09:56
Stylze schreef op maandag 27 januari 2020 @ 21:57:
Gewoon heel januari geen enkele game erbij gekomen is toch echt wel treurig hoor.
Hmm ja en nee. Voor als je inderdaad veel indruk wilt maken met je service vind ik inderdaad dat je gestroomlijnd content moet uitbrengen, dus eigenlijk elke maand een paar games.

Maar voor mij persoonlijk vind ik het niet zo erg. Net een paar dure maanden achter de rug dus het geld is momenteel wel een beetje, op hoewel bijna weer salaris dus dat valt ook wel te overzien.
En ik ben nog druk met met AC Odyssey en dan heb ik nog rdr2 en de Tomb Raiders nog dus zat om nog uit te spelen.

[STADIA TAG = RedCore#9018] [PSN-ID = Destilios]

• barrymossel
Ik vond Gylt de 30 euro niet waard, maar wellicht dat ik het gratis wel ga spelen. Metro Exodus is er ook zo eentje. Maar ik ben zeker niet teleurgesteld!

Manipuleren.com te koop

• Myzzle
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 29-03 10:19
Gelukkig een keer geen Tombraider! Gylt zeker even proberen! Maar denk nog steeds dat ik mijn pro nog niet ga verlengen. Het is angstvallig stil steeds.

• Segafreak83
Myzzle schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:18:
Gelukkig een keer geen Tombraider! Gylt zeker even proberen! Maar denk nog steeds dat ik mijn pro nog niet ga verlengen. Het is angstvallig stil steeds.
Precies dit :).

• KlaasjeNL
Ik bekijk per maand of ik hem verleng. Gylt en Metro stonden nog op mijn lijstje, dus ik ben komende maand weer onder de pannen. Daarna zie ik wel verder. Tot nu toe zijn de "gratis" games prima voor een tientje per maand.

• Raindeer
Ha, ze gaan zo'n beetje mijn hele verlanglijstje af. Ik ben nu halverwege de Tomb Raider van deze maand. Gylt stond hoog op mijn lijstje en Metro Prime is iets wat ik wel wil proberen. Thumper wordt door mijn zoon gewaardeerd. Destiny2 en Farmville zijn niet echt mijn ding. Waarbij ik bij Destiny2 het gevoel heb dat ik de handleiding moet lezen ofzo.

Red Dead Redemption staat ook hoog op de lijst. Ik kan het ook op de PS4 kopen, maar ik vind het gemak van Stadia te groot. Het doet het ook op de laptop zonder krachtige GPU en ik ben dus veel mobieler. Daarbij geen updates als ik eens een half uurtje wil spelen.

Mgoed, als er in de tweede helft van dit jaar een hele hoop games bij komen dan wordt het helemaal feest.

• Mexflex1980
Raindeer schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:48:
Ha, ze gaan zo'n beetje mijn hele verlanglijstje af. Ik ben nu halverwege de Tomb Raider van deze maand. Gylt stond hoog op mijn lijstje en Metro Prime is iets wat ik wel wil proberen. Thumper wordt door mijn zoon gewaardeerd. Destiny2 en Farmville zijn niet echt mijn ding. Waarbij ik bij Destiny2 het gevoel heb dat ik de handleiding moet lezen ofzo.

Red Dead Redemption staat ook hoog op de lijst. Ik kan het ook op de PS4 kopen, maar ik vind het gemak van Stadia te groot. Het doet het ook op de laptop zonder krachtige GPU en ik ben dus veel mobieler. Daarbij geen updates als ik eens een half uurtje wil spelen.

Mgoed, als er in de tweede helft van dit jaar een hele hoop games bij komen dan wordt het helemaal feest.
RDR2 is echt een no brainer, gewoon kopen hier heb ik echt al uren plezier aan gehad op Stadia.

• Tweakwondo
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 21:50
Myzzle schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:18:
veel te stil. ik was hier al vrij snel bang voor. niet dat stadia een slecht product is maar google is wel slecht met communiceren. Het is altijd al zo geweest in mijn ervaring. Ik heb ook al meerdere hardware producten gehad en met problemen waren ze nooit echt behulpzaam..

Ik heb me de eerste maand An zich vermaakt met rdr2 maar dat eerder dankzij het spel dan aan stadia, heb me pro al vrij snel geannuleerd ook. De gratis games zijn leuk maar zeker niet die 10 euro per maand waard voor langer termijn, ook op reddit is de community steeds kritieker en google komt niet met een concreet antwoord.

• Myzzle
  • Laatst online: 29-03 10:19
Tweakwondo schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:07:
[...]

veel te stil. ik was hier al vrij snel bang voor. niet dat stadia een slecht product is maar google is wel slecht met communiceren. Het is altijd al zo geweest in mijn ervaring. Ik heb ook al meerdere hardware producten gehad en met problemen waren ze nooit echt behulpzaam..

Ik heb me de eerste maand An zich vermaakt met rdr2 maar dat eerder dankzij het spel dan aan stadia, heb me pro al vrij snel geannuleerd ook. De gratis games zijn leuk maar zeker niet die 10 euro per maand waard voor langer termijn, ook op reddit is de community steeds kritieker en google komt niet met een concreet antwoord.
En dat is ook het jammere er aan. Het is een goed product het werkt echt super fijn en naadloos. Maar serieus zo'n grote speler als Google die gewoon STIL is 99% van de tijd is echt bizar. Ze willen de wereld veroveren met dit product maar momenteel komen ze niet verder dan 1 weiland :P
Jammer.. mja laten we hopen dat ze hun hoofd uit het grond trekken en een goede marketing director aannemen die dit product eens op de markt gaan zetten

• kepler
Tweakwondo schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:07:
[...]

Ja, ik begin het vertrouwen ook langzaam te verliezen (maar geef ze nu nog het voordeel van de twijfel). Behalve een update over 120 games die er aan komen is er helemaal niks gebeurt en gecommuniceerd de afgelopen weken... Misschien dat ze voorzichtiger zijn in de communicatie (kijk naar alle negatieve reacties op de launch) en pas iets communiceren als het 100% duidelijk is. Maar in een project als moet er toch elke week wel iets te melden zijn? Al is het alleen maar bugs/updates waar ze aan het werken zijn.

Ik blijf voorlopig nog wel 10e per maand betalen, de gratis games zijn voor mij interessant genoeg. Moet ik ze wel snel genoeg uitspelen, anders kan ik ze net goed kopen :P

• bakkerjangert
  • Laatst online: 08:44
kepler schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:25:

Ik blijf voorlopig nog wel 10e per maand betalen, de gratis games zijn voor mij interessant genoeg. Moet ik ze wel snel genoeg uitspelen, anders kan ik ze net goed kopen :P
Dat laatste snap ik niet helemaal; games die je onder pro claimt blijven voor zo ver ik begrepen heb altijd speelbaar, je moet alleen wel de game tijdig in de store claimen en een actief pro-abbonement hebben. Het is volgens mij zelfs zo dat als je je pro abbonement stopt (pro games zijn dan niet meer te spelen) en daarna weer pro neemt de oude geclaimde games weer speelbaar zijn. Dus zolang je pro hebt kun je je geclaimde games in alle rust spelen.

-- Edit naar aanleiding van antwoord hieronder ---

Ah, op die fiets; zo had ik er nog niet naar gekeken. Is inderdaad waar.

[Voor 8% gewijzigd door bakkerjangert op 28-01-2020 15:16]

• kepler
bakkerjangert schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:26:
[...]

Dat laatste snap ik niet helemaal; games die je onder pro claimt blijven voor zo ver ik begrepen heb altijd speelbaar, je moet alleen wel de game tijdig in de store claimen en een actief pro-abbonement hebben. Het is volgens mij zelfs zo dat als je je pro abbonement stopt (pro games zijn dan niet meer te spelen) en daarna weer pro neemt de oude geclaimde games weer speelbaar zijn. Dus zolang je pro hebt kun je je geclaimde games in alle rust spelen.
Ja, maar als je 3 maanden over een game doet die maar 20 euro kost ben je goedkoper uit zonder Pro :D

• KlaasjeNL
Ze zullen op korte termijn de bibliotheek wel flink moeten uitbreiden, want voor mijn gevoel zijn zo'n beetje alle games nu wel gratis weggegeven met Pro. :+

Edit: Kotaku wijdt nu ook een artikel aan de onvrede op Reddit. Zoals in het artikel wordt gemeld lopen de eerste gratis pro-abonnementen binnenkort af. Om te voorkomen dat iedereen massaal wegloopt, moet Google mijns inzien voor dat moment met groot nieuws komen. 120 games aankondigen is nier genoeg. Het zal concreter met titels en releasedata moeten.

https://www.kotaku.co.uk/...e-running-out-of-patience

[Voor 59% gewijzigd door KlaasjeNL op 28-01-2020 15:53]

Pagina: 1 ... 33 ... 39 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True