Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
The_Woesh schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 15:01:
[...]

Beetje lullig voor rest of the world om te wachten op PST time.
Idd, maar eerder gaat Google HQ niet open.. :)

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

The_Woesh schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 15:01:
[...]
Beetje lullig voor rest of the world om te wachten op PST time.
Precies. Als ze nou toen ze ze aankondigden gewoon gezegd hadden dat de nieuwe Pro games over 351 uur uit kwamen was het allemaal een stuk duidelijker geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Tweakwondo schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 15:02:
[...]

ik denk dat ze voorlopig nog wel "consoles" uitbrengen, als is het enkel om een stukje Playstation/Xbox software te hebben en out of the box ondersteuning voor de controllers. zie het niet zo snel gebeuren dat zowel Playstation en/of Xbox enkel diensten leveren via de browser of een app. ik hoop het in iedergeval niet
Microsoft zet hier anders juist hard op in door Xbox games nu zowel naar de Xbox Console als de Xbox Brand (Pc, later Xcloud) te brengen. Ze hebben daar al aangegeven dat ze Xbox op zoveel mogelijk devices willen laten draaien.

Dat over een aantal jaar Xbox met Xcloud hetzelfde doet als Stadia nu lijkt mij daarom geen vreemde gedachte.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

KlaasjeNL schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 14:58:
[...]

Ik bedoel niet zozeer de concurrentie tussen consoles en Stadia, maar ook de concurrentie met diensten als project Xcloud en Shadow. En mogelijk zal Google de komende jaren ook instappen om na Stadia met een cloud-platform komen dat concurreert met huidige pc's. In mindere mate gebeurt dat nu in feite al met Chromebooks waarbij heel veel in de cloud gebeurt. Zelfs heel wat bedrijven werken met een centraal datacenter en eenvoudige thinclients die op zichzelf niet zoveel kunnen. De bottleneck is enkel de internetverbinding en die worden steeds sneller en stabieler.
Ik denk dat je onderschat hoe snel en stabiel het internet is in landen die er voor bedrijven als Sony en MS er echt toe doen. Dat wij hier in NL blij mogen zijn met onze infrastructuur, wil niet zeggen dat dit overal is. Cloudgaming zonder stabiel en snel internet is natuurlijk gedoemd te mislukken. Zelfs hier in Nederland merken we, gelet in dit topic) al veel verschillende ervaringen. Dus ja, ik verwacht dat cloudgaming een grote vlucht gaat nemen, maar nee, het zal de volgende generatie secundair blijven aan een fysieke console. En terecht. Als ik bijvoorbeeld 2 keer in een lastige platform game een hick up heb door een instabiele verbinding ben ik persoonlijk gewoon klaar met het systeem. Dus ik wil kunnen kiezen. En met Stadia heb je die keuze niet.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Je mag ook niet vergeten dat de next gen consoles overstappen naar (NVMe) SSD.
Dat gaat echt een grote impact hebben op laadtijden, installaties etc...
2020 wordt een interessant jaar voor gaming :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anton.net op 01-01-2020 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Anton.net schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 15:10:
Je mag ook niet vergeten dat de next gen consoles overstappen naar (NVMe) SSD.
Dat gaat echt een grote impact hebben op laadtijden, installaties etc...
2020 wordt een interessant jaar voor gaming :)
True maar stadia kan natuurlijk ook gaan upscalen he:) ik vindt het echt tergend traag allemaal op de ps4pro nu ik stadia gewend ben. Als de nieuwe consoles komen gaat het uiteraard verbeteren maar dan moeten ze daar weer circa 7 jaar met die hardware gaan doen, stadia kan een jaar na de launch van next gen natuurlijk alweer nieuwe technologieën toepassen en het een stuk beter maken dan de consoles die dan current gen zijn.

Maarja dan moet stadia wel succesvol gaan groeien dit jaar anders gaat het natuurlijk een flop worden.

Ben benieuwd of we deze weken weer een mooie lijst krijgen met games die de komende maanden naar stadia komen. Want meer games is wel wat we nodig hebben. Hoop zo erg op the witcher 3:)

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Stylze schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 15:32:
[...]

True maar stadia kan natuurlijk ook gaan upscalen he:) ik vindt het echt tergend traag allemaal op de ps4pro nu ik stadia gewend ben. Als de nieuwe consoles komen gaat het uiteraard verbeteren maar dan moeten ze daar weer circa 7 jaar met die hardware gaan doen, stadia kan een jaar na de launch van next gen natuurlijk alweer nieuwe technologieën toepassen en het een stuk beter maken dan de consoles die dan current gen zijn.
Sneller dan bijna direct gaat het op een gegeven moment niet meer worden natuurlijk, daar zit een redelijk limiet aan. Als je kijkt naar de PS die gaan je al laten spelen terwijl je download en als ik me niet vergis hebben ze iets wat ingame areas waar je misschien naartoe zou willen al gaat inladen als je enkel maar al in de buurt komt zodat er bijna geen laadtijd meer is als je er werkelijk voor kiest om te veranderen.

Zegt nog niks over implementatie natuurlijk maar ze zijn er zeker mee bezig.

Blijf er bij dat het voordeel van cloud niet gezocht moet worden (al helemaal niet als PC user) bij het je laten spelen van spellen die we al hebben. Ja daar kunnen wat voordelen aan zitten zoals snellere laadtijd maar hetgene wat streaming echt aantrekkelijk maakt is games die gewoon niet zouden kunnen bestaan zonder die infrastructuur. Beetje jammer dat ze daar zo laat mee begonnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:24
Donstil schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 15:08:
[...]

Microsoft zet hier anders juist hard op in door Xbox games nu zowel naar de Xbox Console als de Xbox Brand (Pc, later Xcloud) te brengen. Ze hebben daar al aangegeven dat ze Xbox op zoveel mogelijk devices willen laten draaien.

Dat over een aantal jaar Xbox met Xcloud hetzelfde doet als Stadia nu lijkt mij daarom geen vreemde gedachte.
klopt ze willen Xbox overal beschikbaar op maken en voorlopig dus ook hun consoles denk ik, en dat xcloud als extra dienst is en niet een vervangend dienst is.
maar goed genoeg over de Xbox service :)

even wat anders;
ik vind cloud gaming opzich niet per se slecht wat ik wel jammer vind is dat het er niet zo scherp uit ziet als lokaal. het ziet er goed uit maar als ik een sessie stadia heb gespeeld en dan weer een game start op de pc zie je toch wel dat er een flink verschil in zit(graphics, scherpte, details etc). In RDR2 stoor ik me er wel aan dat zwart(nacht scènes etc) nooit echt puur zwart en helder zijn er zit altijd wat ruis in. komt denk ik door de compressie van streamen want overdag ziet het er dan we weer goed uit.. hopelijk is dit op termijn op te lossen. Inmiddels hapt stadia al wat stof bij mij de game aanbod is gewoon nog niet boeiend genoeg en het verschil tussen balanced en high quality is ook nihil dus de pro abo heb ik toch maar opgezegd.

Het is ook wat stilletjes betreft updates/features of wat we kunnen verwachten in q1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De games zijn inmiddels te claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 16:08
uchiha tijntje schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 15:09:
[...]

Als ik bijvoorbeeld 2 keer in een lastige platform game een hick up heb door een instabiele verbinding ben ik persoonlijk gewoon klaar met het systeem. Dus ik wil kunnen kiezen. En met Stadia heb je die keuze niet.
Wat streng :)
Anyway, ik heb een (voor Nederland) vrij normale 250/50 mbit verbinding en de CCU en m'n pc zijn bedraad verbonden. Kan me niet heugen dat ik een enkele hickup heb ervaren.

Toen ik nog 50/5 had en m'n vriendin Netflix aanslingerde, merkte ik wel dips in kwaliteit en frames, maar als je een snelle, stabiele verbinding hebt is Stadia wel degelijk in staat een vlekkeloze ervaring te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345j
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-01-2022
Tuktop schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 18:17:
[...]

Anyway, ik heb een (voor Nederland) vrij normale 250/50 mbit verbinding en de CCU en m'n pc zijn bedraad verbonden. Kan me niet heugen dat ik een enkele hickup heb ervaren.

Toen ik nog 50/5 had en m'n vriendin Netflix aanslingerde, merkte ik wel dips in kwaliteit en frames, maar als je een snelle, stabiele verbinding hebt is Stadia wel degelijk in staat een vlekkeloze ervaring te bieden.
Ik heb een 50/5 verbinding en geen problemen. Ook niet als Netflix aan staat. Naar mijn ervaring is de maximale doorvoersnelheid helemaal niet het belangrijkste. Een lage ping, en vooral een consistente ping is wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Tuktop schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 18:17:
[...]

Streng? Mwoah valt wel mee. Ik ken genoeg games waarbij het niet uit zou maken mocht er een hick up zijn. :) Maar zelf houd ik van moeilijke platform games. Ik zou gefrustreerd worden als ik door invloeden van buitenaf die ik niet zelf in de hand heb bijvoorbeeld de final boss van cuphead zou falen.

Dus streaming gaming heeft zeker een toekomst, echter moet er voor mij een keuze zijn. Ik zou dus niet willen focussen op 1 platform die geen keuzemogelijkheid biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
12345j schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 19:39:
[...]

Ik heb een 50/5 verbinding en geen problemen. Ook niet als Netflix aan staat. Naar mijn ervaring is de maximale doorvoersnelheid helemaal niet het belangrijkste. Een lage ping, en vooral een consistente ping is wel belangrijk.
Ook als ze beiden een 4K stream doen? Is echt te krap, hoor. Stadia gebruikt 35-40 en een 4K Netflix stream is al gauw 25 mbit. Een lage ping en stabiele verbinding is inderdaad nog belangrijker, maar sinds ik naar 250mbit ben gegaan merk ik wel verschil. Laatst met m'n broer tegelijk op Stadia en in de huiskamer liep Netflix op 4K, geheel vlekkeloos allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
uchiha tijntje schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 19:43:
[...]

Streng? Mwoah valt wel mee. Ik ken genoeg games waarbij het niet uit zou maken mocht er een hick up zijn. :) Maar zelf houd ik van moeilijke platform games. Ik zou gefrustreerd worden als ik door invloeden van buitenaf die ik niet zelf in de hand heb bijvoorbeeld de final boss van cuphead zou falen.

Dus streaming gaming heeft zeker een toekomst, echter moet er voor mij een keuze zijn. Ik zou dus niet willen focussen op 1 platform die geen keuzemogelijkheid biedt.
Fair enough. Ik wilde meer zeggen dat je je, mits je verbinding snel en stabiel is, geen zorgen hoeft te maken over hickups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Exocet schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 18:05:
De games zijn inmiddels te claimen.
Net even een stukje Rise of the Tomb Raider gespeeld, mooie game. Ik ga m'n zeker spelen maar RDR2-Online neemt al m'n tijd in beslag. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 16:38
Erg leuke thread over de Linux Kernel scheduler die blijkbaar voor problemen zorgt https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Met hierbij de onderliggende technische post https://probablydance.com...inux-scheduler-really-is/

[ Voor 26% gewijzigd door Raindeer op 02-01-2020 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:07
IceBlue schreef op zondag 29 december 2019 @ 21:13:
Begin vorige week besteld maar nog steeds geen verzend bevestiging. Nog iemand die lang aan het wachten is?
Jij nog wat nieuws? Wacht al een tijdje en heb geen datum meer, enkel nog "verzenden duurt langer dan verwacht" ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlue
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:16
Ja hier ook. Tot gisteren kreeg ik een mail met de code en de melding dat het verzonden zou zijn. Vandaag nog niets ontvangen dus hopelijk morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
https://www.reddit.com/r/..._quality_on_chrome_force/
Heeft iemand dat al geprobeerd? VP9 codec forcen op apparaten waar Stadia in Chrome standaard H264 pakt.
Als ik binnenkort tijd heb, zal ik proberen vergelijkende screenshots te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:08
Tuktop schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:33:
Heeft iemand dat al geprobeerd? VP9 codec forcen op apparaten waar Stadia in Chrome standaard H264 pakt.
Ik heb het even kort geprobeerd, kan niet zeggen dat ik enig verschil zie zo direct in destiny 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_ers
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:57
bedelen om codes is nooit welkom, jezelf herhalen al helemaal niet, en je negeert de topicwaarschuwing...

[ Voor 84% gewijzigd door Geronimous op 04-01-2020 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 23:02
Tuktop schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:33:
Jep, op mijn MacBook Pro uit 2011. Draait net zo slecht als h264(wat te verwachten was want is zwaarder). Alle MacBook gerelateerde oplossingen al geprobeerd maar het blijft stotteren als een dolle. Op de cc werkt alles naar behoren. Wel jammer want ik had graag op mijn MacBook gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
SmooK schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 22:24:
[...]

Jep, op mijn MacBook Pro uit 2011. Draait net zo slecht als h264(wat te verwachten was want is zwaarder). Alle MacBook gerelateerde oplossingen al geprobeerd maar het blijft stotteren als een dolle. Op de cc werkt alles naar behoren. Wel jammer want ik had graag op mijn MacBook gespeeld.
Snap ik ja! Ik heb hetzelfde probleem met m'n Dell XPS uit 2009. Ding doet het nog perfect (HDD vervangen met een SSD ooit) maar Stadia gaat niet lekker. Jammer, anders had ie een tweede leven gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Wat gek, heb hier een oude iMac staat uit 2013, gaat uitstekend. Ook HDD vervangen door SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
xabre16v schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 08:10:
Wat gek, heb hier een oude iMac staat uit 2013, gaat uitstekend. Ook HDD vervangen door SSD.
Dat zal dan een CPU of GPU zijn die krachtig genoeg is voor het realtime decoden van de Full HD h264 of VP9-codec. De CPU in de Dell laptop uit 2009 waar ik het over heb is een Core2Duo, en de GPU (Radeon Mobility HD4670) heeft van AMD geen Windows 10-support gekregen.
Wellicht is de MacBook Pro van SmooK ook net niet krachtig genoeg.

Een desktop uit 2013 is een heel ander verhaal. Mijn desktop uit 2011 (met een i5-2500K) heeft uiteraard ook geen enkel probleem met Stadia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlue
BounceCloud schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 13:15:
[...]

Jij nog wat nieuws? Wacht al een tijdje en heb geen datum meer, enkel nog "verzenden duurt langer dan verwacht" ;(
Vandaag alles binnengekregen. Ik weet alleen niet goed welke gratis game dat ik moet kiezen (iemand tips B) ). Ik heb het voornamelijk gekocht voor RDR2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
IceBlue schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:47:
[...]

Vandaag alles binnengekregen. Ik weet alleen niet goed welke gratis game dat ik moet kiezen (iemand tips B) ). Ik heb het voornamelijk gekocht voor RDR2.
Je kunt alle gratis games claimen die je ziet, je hoeft niets te kiezen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Gewoon alles claimen :) maar Rise of the Tomb Raider is zeker leuk.

Ik speel hoofdzakelijk RDR2 en soms GRID.

[ Voor 5% gewijzigd door xabre16v op 03-01-2020 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Iemand meer problemen met GRID?

Speel al vanaf launch tevreden op Stadia, vandaag voor het eerst GRID opgestart en het stotterd, beeld verspring, het geluid komt op sommige momenten vertraagd binnen en na het opnieuw opstarten kom ik ineens niet meer voorbij het menu omdat de stadia controller niet reageerd en grid vraagd om de enter toets van een toetsenbord :s

Mijn verbinding geeft nog steeds uitstekend aan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
schumi1986 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:52:

Speel al vanaf launch tevreden op Stadia, vandaag voor het eerst GRID opgestart en het stotterd, beeld verspring, het geluid komt op sommige momenten vertraagd binnen en na het opnieuw opstarten kom ik ineens niet meer voorbij het menu omdat de stadia controller niet reageerd en grid vraagd om de enter toets van een toetsenbord :s

Het viel mij eergisteren ook op, geen problem met beeld maar wel met het geluid, heel erg vertraagd en ineens heel zacht. Met andere games geen probleem.

https://www.reddit.com/r/...g2g3h/grid_sound_problem/

[ Voor 4% gewijzigd door xabre16v op 03-01-2020 19:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
RDR2 speelt toch wel heel fijn hoor! Laadtijden zijn er nauwelijks, het loopt heel soepel en het ziet er erg goed uit. Fijn fijn!

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 23:02
Tuktop schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:37:
[...]

Dat zal dan een CPU of GPU zijn die krachtig genoeg is voor het realtime decoden van de Full HD h264 of VP9-codec. De CPU in de Dell laptop uit 2009 waar ik het over heb is een Core2Duo, en de GPU (Radeon Mobility HD4670) heeft van AMD geen Windows 10-support gekregen.
Wellicht is de MacBook Pro van SmooK ook net niet krachtig genoeg.

Een desktop uit 2013 is een heel ander verhaal. Mijn desktop uit 2011 (met een i5-2500K) heeft uiteraard ook geen enkel probleem met Stadia.
Ik denk het ook. Vandaag nogmaals getest op 720p en dat ging al een stuk beter(hoewel nog steeds niet vlekkeloos). Ook mijn Wifi op 2.4ghz gezet zodat ik mijn wifi op 5ghz uit kon sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlue
Tuktop schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:50:
[...]

Je kunt alle gratis games claimen die je ziet, je hoeft niets te kiezen :)
Wow dat wist ik niet tnx! En de geclaimde game kan je die altijd gratis blijven spelen? Echt een top systeem. Tombraider RDR2 op mijn Macmini op een 27" 4K scherm wie had dat gedacht *O* .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
IceBlue schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 12:11:
[...]

Wow dat wist ik niet tnx! En de geclaimde game kan je die altijd gratis blijven spelen? Echt een top systeem. Tombraider RDR2 op mijn Macmini op een 27" 4K scherm wie had dat gedacht *O* .
De gratis games die je hebt geclaimed kun je spelen zolang je het Pro-abonnement hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-01 16:42
schumi1986 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:52:

Bij snellere auto's lijkt mijn beeld en geluid af en toe te gaan stotteren. Terwijl verbinding op goed of excellent staat.

psn: t-zakje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Als je framedrops hebt tijdens grafisch intensieve momenten, dan heeft dat misschien eerder te maken met de hardware van Google in hun serverstation? Het zou kunnen dat die game gewoon slecht geoptimaliseerd is voor Stadia, waardoor de framerate inkakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ben nu bezig met tombraider en via wifi ipv bedraad, ben er gisteren 1x helemaal uit gegooid, maar voor de rest gewoon soepel. 5ghz en een verdieping hoger dan de router overigens.

Was van plan een tweede kabel te trekken maar eigenlijk niet eens nodig lijkt het.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Sebastiaan92 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 13:51:
[...]
Bij snellere auto's lijkt mijn beeld en geluid af en toe te gaan stotteren. Terwijl verbinding op goed of excellent staat.
Zelfde ervaring op zowel MacBook Air als chrome cast ultra. Tomb raider, destiny 2 en rdr2 spelen echter prima.
Overigens ook vaak als de auto’s opgesteld staan voor de start dat dan de info banner boven de auto maar half geladen is en dan als het dichterbij is opeens compleet. Als ik de zelfde race dan nog eens die gaat het wel goed. Geluid idem, lijkt wel of er nog iets ingeladen moet worden waarna het een volgende keer wel goed gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Google is wel lekker selectief met zijn feedback requests.

Wanneer ik 5 uur achter elkaar heb kunnen gamen zonder glitch vraagt ie hoe mijn "experience" was. En als ik (zoals vanavond) er 4x uit gemikt wordt vanwege connectie pleite vraagt ie niks. Slim... :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tukkeRoel
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-09-2023
Gisteren binnen gekregen, wat een heerlijk apparaat. Totaal geen last van lag gehad. RDR2 maar meteen binnen gehaald.

Is er al een Tweakers Clan voor Destiny 2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
tukkeRoel schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:45:
Gisteren binnen gekregen, wat een heerlijk apparaat. Totaal geen last van lag gehad. RDR2 maar meteen binnen gehaald.

Is er al een Tweakers Clan voor Destiny 2?
Jazeker:
Ryatzu in "[Google Stadia] Algemene ervaringen topic"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Sinds 1 januari eens even het dataverbruik van de Chromecast Ultra in de gaten gehouden, in net krap 7 dagen tijd 442 GB binnen geharkt :+ gelukkig hebben we geen datalimieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:05

basvn

Breezand - NHN

xabre16v schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 10:18:
Sinds 1 januari eens even het dataverbruik van de Chromecast Ultra in de gaten gehouden, in net krap 7 dagen tijd 442 GB binnen geharkt :+ gelukkig hebben we geen datalimieten
In hoeveel uur gamen? :+ of heb je dat niet bijgehouden?

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
basvn schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 10:24:
[...]

In hoeveel uur gamen? :+ of heb je dat niet bijgehouden?
Nee dat heb ik niet bijgehouden helaas, maar ik kan je verzekeren heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel uren RDR2 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dat kan toch haast niet kloppen?

Elke dag 12 uur spelen (wat ik niet verwacht) dan kom je met 84 uur op 5GB per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:53
[b]...

Elke dag 12 uur spelen (wat ik niet verwacht) dan kom je met 84 uur op 5GB per uur.
Kan toch?

Beperkt datagebruik, (720p) Tot 4,5 GB per uur

Gebalanceerd, (1080p) Tot 12,6 GB per uur

Beste visuele kwaliteit, (4K) Tot 20 GB per uur

https://support.google.com/stadia/answer/9607891?hl=nl

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
Ook besteld! Chromecast Ultra met extra controller.

Zijn er trouwens ook leuke games die je met 3-4 kunt spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 10:47:
Dat kan toch haast niet kloppen?

Kan prima, 442 GB / 12,6 per uur (1080p) = 35 uur ongeveer in 7 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
lukadad schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 10:52:
[...]

Kan toch?

Beperkt datagebruik, (720p) Tot 4,5 GB per uur

Gebalanceerd, (1080p) Tot 12,6 GB per uur

Beste visuele kwaliteit, (4K) Tot 20 GB per uur

https://support.google.com/stadia/answer/9607891?hl=nl
Ooh whow dat is best wel aanzienlijk zeg. Voor ons in Nederland geen probleem natuurlijk maar voor "World domination" is dat een heel ander verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:53
Voor mij in Telenet-land is het weldegelijk een probleem :
ik flirt sinds ik Stadia heb steeds met mijn limiet van 750 GB. En Stadia staat al op beperkt datagebruik :-(

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

lukadad schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:53:
Voor mij in Telenet-land is het weldegelijk een probleem :
ik flirt sinds ik Stadia heb steeds met mijn limiet van 750 GB. En Stadia staat al op beperkt datagebruik :-(
ik ken het heel goed. Daarom ben ik ook overgestapt naar EDP-net. Wat lagere snelheid maar in ieder geval echt geen download limiet.

Nederland is wat dat betreft wat verwend. Zie downloadlimieten ook nog niet snel verdwijnen in ons België (of de wereld wat dat betreft)

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

PaRaDoX4 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:20:
[...]
Nederland is wat dat betreft wat verwend. Zie downloadlimieten ook nog niet snel verdwijnen in ons België (of de wereld wat dat betreft)
Dat klopt helemaal. Daarom is het ook zo lastig om onze beleving van bijv. een streamingsdienst als Stadia goed op zijn waarde te beoordelen voor andere landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

uchiha tijntje schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:31:
[...]

Dat klopt helemaal. Daarom is het ook zo lastig om onze beleving van bijv. een streamingsdienst als Stadia goed op zijn waarde te beoordelen voor andere landen.
moet zeggen dat het met het minder snelle lijntje van EDP ook wel werkt. Moet alleen wat spelen met instellingen en prioriteiten in de router als de vrouw tv gaat kijken.

(mindere kwaliteit krijgen op stadia omdat de vrouw ziggogo aan slingert en niet eens aan het kijken is! :( )

Over het algemeen doet het gewoon wat het moet doen. Alleen met 4k stream merk ik af en toe een dipje als het gebruik in huis hoog is.

[ Voor 10% gewijzigd door PaRaDoX4 op 07-01-2020 13:34 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:58
Je kunt dus terug zoeken hoe lang je exact gebruik gemaakt hebt van Stadia op welke momenten:
https://9to5google.com/2020/01/07/track-stadia-play-time/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myzzle
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-09 16:46
Vraagje:

ik speel AC odyssey via GC ultra en stadia controller. Nu had ik daar geen problemen mee echter de laatste paar dagen als ik bv naar voren wil lopen en de joystick naar voor induw, loopt hij een paar pasjes en stopt hij. Als ik een beetje slinger loop is er niets aan de hand. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:51
@Myzzle Ter info: Ik speel zelf ook AC Odyssey via de Chromecast Ultra en herken dit probleem niet (gisteren nog een uurtje of twee gespeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 13:35
Myzzle schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:44:
Vraagje:

ik speel AC odyssey via GC ultra en stadia controller. Nu had ik daar geen problemen mee echter de laatste paar dagen als ik bv naar voren wil lopen en de joystick naar voor induw, loopt hij een paar pasjes en stopt hij. Als ik een beetje slinger loop is er niets aan de hand. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Ik had iets soortgelijks.... als ik met de adelaar (Ikaros?) R2 ingedrukt hield stopte hij ook plots maar sinds ik mijn Wifi heb vervangen werkt het als een zonnetje. Misschien is je verbinding (controller <-> wifi) niet al te best?

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myzzle
Ik zal vanavond alles eens resetten. Misschien gaat het daar idd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste members,

Dit weekend heb ik een controller besteld omdat ik al in het bezit ben van een Chromecast Ultra.
Het schijnt helaas niet zo te werken, ik moet een founders edition kopen om er voor te zorgen dat ik kan spelen.

Knip, vragen om een buddy pass doen we niet op het forum. Zie ook de topic warning... Wellicht hebben mensen andere ideeën om je op weg te helpen.

Alvast bedankt!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2020 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Verwijderd schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 15:04:
Beste members,

Dit weekend heb ik een controller besteld omdat ik al in het bezit ben van een Chromecast Ultra.
Het schijnt helaas niet zo te werken, ik moet een founders edition kopen om er voor te zorgen dat ik kan spelen.

[mbr] Knip, vragen om een buddy pass doen we niet op het forum. Zie ook de topic warning... Wellicht hebben mensen andere ideeën om je op weg te helpen. [/]

Alvast bedankt!
Als je nog effe wacht. Ergens deze maand komt stadia base uit. Nu is het als het ware nog een gesloten beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Nu online
PaRaDoX4 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 16:39:
[...]

Als je nog effe wacht. Ergens deze maand komt stadia base uit. Nu is het als het ware nog een gesloten beta.
Is dat zo? Hebben ze januari staan voor stadia base? D8 dat het alleen bekend was ergens in 2020.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Stylze schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 17:23:
[...]

Is dat zo? Hebben ze januari staan voor stadia base? D8 dat het alleen bekend was ergens in 2020.
Specefieke datum hebben we niet. Alleen dat er in een AMA januari is gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 23:25
Sinds enkele dagen last van het geluid op mijn TV. Normaal heb ik hem op 20 staan maar moet hem nu op 50 zetten wil ik hetzelfde volume horen. De weken daarvoor heb ik hier nooit last van gehad.

Verder werkt het systeem echt supergoed en ben erg zeer tevreden over.

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
Gisteren pakket ontvangen en aangesloten (Chromecast Ultra).

Moet zeggen dat ik zwaar onder de indruk ben. Totaal geen lag en die controller is echt top. Heb wat gratis games geprobeerd maar ik ga nu zeker AC en RDR2 aanschaffen :)

Ik was een beetje sceptisch maar dat is helemaal weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:51
@mytheory Niet dat ik het zo erg heb meegemaakt, maar die ene keer dat ik volume aan de lage kant vond... toen bleek iemand (per ongeluk) het volume van de Chromecast lager te hebben gezet. Wellicht is dit ook bij jou gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Niet online
Voor het aanpassen van het volume, druk op de stadia knop voor het menu waar je o.a dat kan aanpassen. Wellicht werkt het ook via de Google home app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:52
mytheory schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:14:
Sinds enkele dagen last van het geluid op mijn TV. Normaal heb ik hem op 20 staan maar moet hem nu op 50 zetten wil ik hetzelfde volume horen. De weken daarvoor heb ik hier nooit last van gehad.

Verder werkt het systeem echt supergoed en ben erg zeer tevreden over.

Hebben meer mensen hier last van?
Ja had ik toevallig ook last van van de week. Het lijkt erop dat stadia toen het volume in de Chromecast omlaag heeft gegooid. Ik had gewoon mijn versterker harder gezet en schrok me wezenloos toen ik weer terugschakelde naar mijn Ziggo-kastje :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 23:25
Klinkt inderdaad allemaal logisch, bedankt voor de antwoorden.
Vanavond maar eens kijken.
@kepler dat is mij gisteravond dus ook gebeurd, je schrikt je inderdaad wezenloos!

[ Voor 8% gewijzigd door mytheory op 09-01-2020 12:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raindeer
Ik kreeg op 1 van mijn laptops Stadia niet goed aan de praat. Blijkt dat Windows een heel aantal geavanceerde settings heeft voor energiebeheer en die verklooien de game ervaring als ze op energiebesparing staan. De settings staan hier https://www.howtogeek.com...ower-settings-in-windows/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
We can’t promise that we’ll always have changes or updates to announce, but you will get more regular notes from us!
Dit stond in de laatste community update van inmiddels alweer 3 weken geleden. Wordt het niet weer eens tijd voor nieuws? Een concrete datum voor Stadia Base wellicht? Of wordt het toch niet januari? Een lijst met games die eraan zitten te komen? Lijkt mij weinig nut hebben om geheimzinnig te doen over games die reeds bekend zijn. En is er verder niets bekend, dan vind ik dat na een kleine 2 maanden toch best wel zorgelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
KlaasjeNL schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 20:50:
[...]

Dit stond in de laatste community update van inmiddels alweer 3 weken geleden. Wordt het niet weer eens tijd voor nieuws? Een concrete datum voor Stadia Base wellicht? Of wordt het toch niet januari? Een lijst met games die eraan zitten te komen? Lijkt mij weinig nut hebben om geheimzinnig te doen over games die reeds bekend zijn. En is er verder niets bekend, dan vind ik dat na een kleine 2 maanden toch best wel zorgelijk.
Niet dat ResetEra representatief is voor het totale aantal gebruikers, maar als ik deze poll zie, vraag ik me toch wel af hoeveel actieve spelers er nog over zijn.

https://www.resetera.com/...-in-stayed-did-ya.164027/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

bram1984 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 20:53:
[...]

Niet dat ResetEra representatief is voor het totale aantal gebruikers, maar als ik deze poll zie, vraag ik me toch wel af hoeveel actieve spelers er nog over zijn.

https://www.resetera.com/...-in-stayed-did-ya.164027/
Haha lol das aan de Feyenoord fanclub vragen of ze overwegen naar Ajax te gaan. _O-

87% van de bezoekers overweegt het niet eens. :P

Das een beetje bevestiging zoeken in de eigen bubble geloof ik.

Maar ik ben nu officieel klaar met Stadia.

Heb alles gespeeld wat ik wil spelen, gisteren shadow of the tombraider uitgespeeld, wat ik overigens de slechtste vind van de hele serie maar da's een ander topic.

Dus er zal eerst weer een spel moeten komen wat ik wil spelen en daar moeten ze niet te lang over doen natuurlijk, anders bestaat de kans dat ik stadia gewoon simpelweg vergeet. :)

[ Voor 36% gewijzigd door Flagg op 11-01-2020 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Flagg schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 21:27:
[...]

Haha lol das aan de Feyenoord fanclub vragen of ze overwegen naar Ajax te gaan. _O-

Heb alles gespeeld wat ik wil spelen, gisteren shadow of the tombraider uitgespeeld, wat ik overigens de slechtste vind van de hele serie maar da's een ander topic.

Dus er zal eerst weer een spel moeten komen wat ik wil spelen en daar moeten ze niet te lang over doen natuurlijk, anders bestaat de kans dat ik stadia gewoon simpelweg vergeet. :)
Cyberpunk wellicht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Oh verrek je hebt gelijk die was ik al weer bijna vergeten, dat duurt ook niet al te lang meer natuurlijk.

Dan is het natuurlijk de vraag of die bij launch meteen ook op Stadia komt.

Dan gaan we tegen die tijd prijs vergelijken, PS4 of stadia, wie is goedkoper, en bij gelijke prijs heeft de stadia de voorkeur bij mij vanwege de laadtijden.

[Edit] april... Duurt nog wel ff dus... -O-

Als dat de eerst game is wat voor mij de moeite waard gaat zijn dan ben ik er bang voor...

[ Voor 12% gewijzigd door Flagg op 11-01-2020 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Flagg schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 21:27:
[...]

Mwah het is een gamer enthousiast forum, dus de meeste early adopters vind je doorgaans daar. Of in dit geval dus niet. :p

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

bram1984 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 23:34:
[...]

Mwah het is een gamer enthousiast forum, dus de meeste early adopters vind je doorgaans daar. Of in dit geval dus niet. :p
De gamer "enthusiast" is een zure 30+'er die zich door een hoop Youtube gaming "journalisten" heeft laten aanpraten dat échte gamers streaming niks vinden.

En die gaan het ook niks meer vinden want dat zou gezichtsverlies betekenen als je al 5 weken roept dat het allemaal kut is en kut zal blijven. :)

En dan kan je zien aan die 87% die het bij voorbaat al nooit wil proberen.

Dus je vraagt aan een community waarvan bijna 90% bij voorbaat al alles kut vind of ze er veel gebruik van maken...

De mensen die er wel interesse in hebben hebben ze lang geleden al weggejaagd uit hun "community" en zullen dan ook niet meer stemmen.

En zo bevestigen we fijn ons eigen standpunt weer daar, zijn ze allemaal weer gelukkig en blij met zichzelf. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Flagg schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 23:49:
[...]

De gamer "enthusiast" is een zure 30+'er die zich door een hoop Youtube gaming "journalisten" heeft laten aanpraten dat échte gamers streaming niks vinden.

En die gaan het ook niks meer vinden want dat zou gezichtsverlies betekenen als je al 5 weken roept dat het allemaal kut is en kut zal blijven. :)

En dan kan je zien aan die 87% die het bij voorbaat al nooit wil proberen.

Dus je vraagt aan een community waarvan bijna 90% bij voorbaat al alles kut vind of ze er veel gebruik van maken...

De mensen die er wel interesse in hebben hebben ze lang geleden al weggejaagd uit hun "community" en zullen dan ook niet meer stemmen.

En zo bevestigen we fijn ons eigen standpunt weer daar, zijn ze allemaal weer gelukkig en blij met zichzelf. :P
De enthusiast heeft alle Stadia games al lang gespeeld en gezien wat voor aanfluiting de hele launch is geweest. De meeste waren Stadia denk ik alweer vergeten tot deze thread. Ik persoonlijk hoor of lees er nauwelijks nog iets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:24
Flagg schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 22:02:
[...]

Oh verrek je hebt gelijk die was ik al weer bijna vergeten, dat duurt ook niet al te lang meer natuurlijk.

Dan is het natuurlijk de vraag of die bij launch meteen ook op Stadia komt.

Dan gaan we tegen die tijd prijs vergelijken, PS4 of stadia, wie is goedkoper, en bij gelijke prijs heeft de stadia de voorkeur bij mij vanwege de laadtijden.

[Edit] april... Duurt nog wel ff dus... -O-

Als dat de eerst game is wat voor mij de moeite waard gaat zijn dan ben ik er bang voor...
ik heb even geen bron maar ik heb meerdere malen k
keren gelezen op reddit dat CP niet met launch op stadia komt en de datum vooralsnog onbekend is.

mijn stadia ligt al een maand te verstoffen, nog nooit eerder heeft een "console" bij mij binnen een maand stof gehapt. stadia is cool maar zo weinig games pff... en dat het zo stil is vanuit google met updates of informatie over toekomstige updates heeft mij aardig wat twijfel bezorgd betreft de toekomst van stadia. product is goed maar google maakt overal zo een puinhoop van...

voorlopig ga ik dan ook geen games meer kopen en heb de pro opgezegd, kijk wel de kat uit de boom. Jammer want had graag geen nieuwe pc upgrade willen kopen :p

edit; link naar de tweet betreft CP op stadia

[ Voor 4% gewijzigd door Tweakwondo op 12-01-2020 02:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Tweakwondo schreef op zondag 12 januari 2020 @ 00:22:
[...]

ik heb even geen bron maar ik heb meerdere malen k
keren gelezen op reddit dat CP niet met launch op stadia komt en de datum vooralsnog onbekend is.

mijn stadia ligt al een maand te verstoffen, nog nooit eerder heeft een "console" bij mij binnen een maand stof gehapt. stadia is cool maar zo weinig games pff... en dat het zo stil is vanuit google met updates of informatie over toekomstige updates heeft mij aardig wat twijfel bezorgd betreft de toekomst van stadia. product is goed maar google maakt overal zo een puinhoop van...

voorlopig ga ik dan ook geen games meer kopen en heb de pro opgezegd, kijk wel de kat uit de boom. Jammer want had graag geen nieuwe pc upgrade willen kopen :p
Dit dus, maar je mag nergens meer kritisch zijn tegenwoordig, nee, je bent meteen weer zuur.

Het is schandalig hoe Google hiermee omgaat. Mijn geld krijgen ze niet meer.

Zal mij ook niets verbazen als Base pas in maart of april komt, of helemaal niet meer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:52
bram1984 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 00:09:
[...]

De enthusiast heeft alle Stadia games al lang gespeeld en gezien wat voor aanfluiting de hele launch is geweest. De meeste waren Stadia denk ik alweer vergeten tot deze thread. Ik persoonlijk hoor of lees er nauwelijks nog iets over.
De voornaamste doelgroep heeft nog lang niet alle games op stadia (uit)gespeeld.

Als je alle stadia games al gespeeld hebt, ja dan is ben je een echte die-hard gamer en is Stadia niks voor jou. Die discussie is nu al een paar keer geweest :D

Ik speel nog regelmatig een uurtje op Stadia, heb alleen gewoon geen tijd om heel veel uren per week aan gamen te besteden.

Ik ben het er wel mee eens dat Google meer kan communiceren en ze moeten zeker meer games beschik krijgen. Zeker alle multiplatform games zouden iig vanaf nu ook tegelijk op Stadia moeten komen, gaat dat heel moeizaam dan wordt het wel steeds moeilijker voor Stadia om te concurreren met vergelijkbare concurrenten die eraan zitten te komen. Ik zal er ook geen moeite mee hebben om bv naar gamepass over te stappen zodra die dezelfde features en meer games biedt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Ik ben nog lang niet klaar. Ik heb intussen echt honderden uren in RDR2 Online zitten en das nog laaaaaaang niet klaar. Rank 37 pas.

En oja ik ben 30+ en niet zuur. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Nu online
xabre16v schreef op zondag 12 januari 2020 @ 09:24:
Ik ben nog lang niet klaar. Ik heb intussen echt honderden uren in RDR2 Online zitten en das nog laaaaaaang niet klaar. Rank 37 pas.

En oja ik ben 30+ en niet zuur. :P
Zijn er wel wat mensen online daar dan?:)

Ben zelf ook nog wel even zoet met AC nog.en wik misschien ook nog red de ad reeemption gaan halen, heb die op ps4 maar voor 1derde gespeeld door tijdgebrek destijds maar vindt het wel lekker om die op stadia met kortere laadtijden en op laptop op mijn bed af en toe te kunnen spelen:)

Vindt het wel weer jammer dat dbz kakerot dan weer niet op stadia komt volgende week.. Moet ik die toch weer voor de ps4 halen, gemiste kans weer van Google.

Playstation 5

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Zolang niet alle multiplatform games op release dag te spelen zijn op Stadia is, hoe indrukwekkend de cloudtechnologie ook is, het platform toch gedoemd om te mislukken? Er moet toch echt een kritische massa bereikt worden om voor Google door te kunnen gaan met Stadia en juist die moeten ze nu binnen halen voordat MS en Sony hun nieuwe consoles launchen met vast en zeker ook een cloudservice. Vind het daarom wel apart dat er vanuit Google blijkbaar erg weinig gecommuniceerd wordt. Je zou toch met name bij een volledig nieuw product juist veel de interactie willen zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op zondag 12 januari 2020 @ 10:22:
Zolang niet alle multiplatform games op release dag te spelen zijn op Stadia is, hoe indrukwekkend de cloudtechnologie ook is, het platform toch gedoemd om te mislukken? Er moet toch echt een kritische massa bereikt worden om voor Google door te kunnen gaan met Stadia en juist die moeten ze nu binnen halen voordat MS en Sony hun nieuwe consoles launchen met vast en zeker ook een cloudservice. Vind het daarom wel apart dat er vanuit Google blijkbaar erg weinig gecommuniceerd wordt. Je zou toch met name bij een volledig nieuw product juist veel de interactie willen zoeken?
Vindt het ook zorgwekkend de communicatie, misschien dat ze wel achter de schermen bezig zijn met een heel nieuwe verdienmodel en het wel een soort van Netflix voor games van gaan maken aangezien dat een groot kritiekpunt was van veel mensen.

Hopelijk komen ze in ieder geval snel met wat nieuwe info want anders gaat het bij mij ook stof happen denk ik.

Dat er wat moet gaan gebeuren is wel duidelijk.

Denk dat het grote probleem vooral is dat het ontwikkelaars heel veel moeite schijnt te kosten om games over te zetten op stadia. En dan dat voor tot nu toe nog zo'n kleine groep doen is niet echt rendabel misschien.

[ Voor 11% gewijzigd door Stylze op 12-01-2020 10:34 ]

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dit is wel pijnlijk voor Google. Ook nog eens een gratis game.

https://www.forbes.com/si...e-than-half-since-launch/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

helemaal niet pijnlijk. Dit is weer zo'n uit zijn verband getrokken artikel. De playerbase is niet vergroot want gesloten beta. Mensen hebben stadia uitgeprobeerd en kopen en spelen nu andere games. logisch gevolg. Daarbij zijn bij de pc versie van destiny 2 meer weglopers en daar hoor je niemand over. Is pc gaming nu ook gedoemd om te falen dan?

Hoe dit pijnlijk is voor google zie ik niet helemaal (behalve weer slechte PR die nergens op gebaseerd is.)

[ Voor 8% gewijzigd door PaRaDoX4 op 13-01-2020 07:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Juist bij een gratis spel is het niet heel bijzonder dat de playerbase flink krimpt. Het is toch meer een kwestie van even proberen en kijken of het wat is. Destiny 2 is natuurlijk "nieuw" voor Stadia maar is al geruime tijd beschikbaar voor de overige platformen. Dus dat op die platformen minder "drop off" is, is denk ik wel te verklaren doordat mensen die echt geinteresseerd zijn in het spel en dus normaliter blijven spelen Destiny 2 allang hebben gekocht. De player population in november 2019 is voor die platformen dan denk ik ook een redelijk vaste userbase. Terwijl de player population voor Stadia voornamelijk is ingegeven door nieuwe spelers, waarbij de kans groter is dat ze het spel niet blijven spelen.

Maar om te spreken van een gesloten beta? Volgens mij hebben de huidige Stadia gebruikers toch echt moeten betalen voor een "premium" product. :P En ja, je krijgt er een chromecast en een controller voor terug, maar om het een gesloten beta te noemen doet volgens mij geen recht aan hoe Google het product op de markt heeft gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

uchiha tijntje schreef op maandag 13 januari 2020 @ 07:51:

Maar om te spreken van een gesloten beta? Volgens mij hebben de huidige Stadia gebruikers toch echt moeten betalen voor een "premium" product. :P En ja, je krijgt er een chromecast en een controller voor terug, maar om het een gesloten beta te noemen doet volgens mij geen recht aan hoe Google het product op de markt heeft gezet.
Eens met het verhaal, maar kon geen term verzinnen voor de huidige situatie buiten "gesloten beta"
Totdat Base uitkomt kan je er in ieder geval vanuit gaan dat het aantal nieuwe stadia gebruikers minimaal is. een gesloten beheerd ecosysteem dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Nu online
Ik vraag me af of er zo ontzettend veel mensen bij zullen komen met stadia base. Moetem ze eerst is flink wat marketing gaan doen, de meeste mensen die stadia echt willen kopen gewoon de première edition zo duur is het namelijk niet voor wat je er allemaal bij krijgt..

Als je enkel stadia base hebt, moet je sowieso nog los spellen kopen om iets te kunnen en heb je geen controller of chromecast ultra om aan je tv te hangen, tenzij je via ps4 controller ofzo gaat spelen maar dan zit je niet direct via Wi-Fi wat weer zorgt voor meer input lag.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Stylze schreef op maandag 13 januari 2020 @ 08:37:
Ik vraag me af of er zo ontzettend veel mensen bij zullen komen met stadia base. Moetem ze eerst is flink wat marketing gaan doen, de meeste mensen die stadia echt willen kopen gewoon de première edition zo duur is het namelijk niet voor wat je er allemaal bij krijgt..

Als je enkel stadia base hebt, moet je sowieso nog los spellen kopen om iets te kunnen en heb je geen controller of chromecast ultra om aan je tv te hangen, tenzij je via ps4 controller ofzo gaat spelen maar dan zit je niet direct via Wi-Fi wat weer zorgt voor meer input lag.
wat natuurlijk een optie is;
stel je bent geïnteresseerd in stadia maar je wilt het eerst uitproberen. De goedkoopste optie is dan voor een tientje een maand pro af te sluiten. Dan heb je 2 games waarmee je concept stadia kan uitproberen.
Dit kan pas vanaf de release van base. Nu kan je alleen toegang krijgen door 130 (uit mijn hoofd) euro neer te leggen. Kan me voorstellen dat dat te veel is voor iemand die het in eerste instantie eerst wilt uitproberen.

Maar ik ben ook benieuwd naar wat de toekomst gaat brengen, zeker wanneer(/als) xcloud van de grond komt (xcloud is nu zeker nog inferieur aan Stadia)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
PaRaDoX4 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 07:32:
[...]

helemaal niet pijnlijk. Dit is weer zo'n uit zijn verband getrokken artikel. De playerbase is niet vergroot want gesloten beta. Mensen hebben stadia uitgeprobeerd en kopen en spelen nu andere games. logisch gevolg. Daarbij zijn bij de pc versie van destiny 2 meer weglopers en daar hoor je niemand over. Is pc gaming nu ook gedoemd om te falen dan?

Hoe dit pijnlijk is voor google zie ik niet helemaal (behalve weer slechte PR die nergens op gebaseerd is.)
Hoe bedoel je dat de PC versie meer weglopers heeft? Of ben je puur koppen aan het tellen? Stadia is gezakt van 19.000 naar 8.000. Dat is de helft (bijna 60% om wat preciezer te zijn) en dus procentueel gezien veel meer. Logisch dat als je bijna een half miljoen spelers hebt, dat je qua aantallen meer zakt, maar je moet het wel relatief bekijken.

Ik ben benieuwd hoe dit jaar zich verder gaat ontvouwen met de next gen consoles die eraan gaan komen en de gebrekkige communicatie vanuit Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

bram1984 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:51:
[...]

Hoe bedoel je dat de PC versie meer weglopers heeft? Of ben je puur koppen aan het tellen? Stadia is gezakt van 19.000 naar 8.000. Dat is de helft (bijna 60% om wat preciezer te zijn) en dus procentueel gezien veel meer. Logisch dat als je bijna een half miljoen spelers hebt, dat je qua aantallen meer zakt, maar je moet het wel relatief bekijken.

Ik ben benieuwd hoe dit jaar zich verder gaat ontvouwen met de next gen consoles die eraan gaan komen en de gebrekkige communicatie vanuit Google.
Sterker nog uiteindelijk kan je helemaal niks vergelijken (wat ze in het artikel wel gewoon doen) Destiny 2 kwam gratis bij stadia, logisch dat deze na een tijd andere games gaan proberen. Dit hele artikel zegt meer over destiny 2 dan over Stadia.
En dat is precies het probleem met al deze artikelen. Het wordt zo beschreven dat Stadia altijd slecht uit de bus komt en er worden conclusies getrokken die je helemaal niet kan trekken.

en oke inderdaad je mag het niet vergelijken met de pc versies en je moet het procentueel blijven zien. Maar dat doet niet af dat dit artikel gewoon weg weer nergens over gaat behalve "kijkcijfers"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
PaRaDoX4 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:56:
[...]

Sterker nog uiteindelijk kan je helemaal niks vergelijken (wat ze in het artikel wel gewoon doen) Destiny 2 kwam gratis bij stadia, logisch dat deze na een tijd andere games gaan proberen. Dit hele artikel zegt meer over destiny 2 dan over Stadia.
En dat is precies het probleem met al deze artikelen. Het wordt zo beschreven dat Stadia altijd slecht uit de bus komt en er worden conclusies getrokken die je helemaal niet kan trekken.

en oke inderdaad je mag het niet vergelijken met de pc versies en je moet het procentueel blijven zien. Maar dat doet niet af dat dit artikel gewoon weg weer nergens over gaat behalve "kijkcijfers"
Destiny is overal F2P geworden, als ik mij niet vergis. De daling in spelers is bij Google gewoon vele malen groter dan op andere platforms en dat is wat opvalt en wat het artikel probeert te zeggen. Ik zou juist eerder denken dat de daling procentueel minder zou zijn dan op andere platformen, juist omdat de expansion er bij Stadia ook bij zit, waar je normaal gesproken voor moet betalen. 8000 actieve spelers is gewoon bizar weinig voor een dergelijke dienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Mijn eerste Rail Road Baron in RDR2 online gewonnen! :D

Zijn er hier mensen die RDR2 op 4K spelen, ik vraag mij of het de moeite waard is om mijn 1080p TV te vervangen voor een QHD (1440p) of 4K TV/monitor.

Al hoewel ik las dat RDR2 native op Stadia 1440p is. (4K is upscaling van 1440p door de Chromecast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceAA
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
Heeft iemand hier problemen een met een stugge linker stick die krakende geluiden maakt op de Stadia controller? Ik kan geen contact opnemen met Google. Nederlandse Support stuurt mij gewoon een link naar Stadia support site zodat ik het zelf uitzoek.

Wanneer ik terugbelverzoek of chat wil doen staat er dat alleen mogelijk is tijdens openingstijden maar er staan ook geen openingstijden vermeld.

Ik wil gewoon iemand aan de lijn die het proces van reparatie kan starten maar ben helemaal verdwaald tussen alle support pagina’s.

Update: via Facebook contact opgenomen met Stadia want de andere kanalen waren niet beschikbaar. Nu vragen ze heleboel videoclipjes om het probleem vast te liggen en als het “gameplay beïnvloedt”.

[ Voor 64% gewijzigd door GeforceAA op 13-01-2020 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myzzle
GeforceAA schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:39:
Heeft iemand hier problemen een met een stugge linker stick die krakende geluiden maakt op de Stadia controller? Ik kan geen contact opnemen met Google. Nederlandse Support stuurt mij gewoon een link naar Stadia support site zodat ik het zelf uitzoek.

Wanneer ik terugbelverzoek of chat wil doen staat er dat alleen mogelijk is tijdens openingstijden maar er staan ook geen openingstijden vermeld.

Ik wil gewoon iemand aan de lijn die het proces van reparatie kan starten maar ben helemaal verdwaald tussen alle support pagina’s.

Update: via Facebook contact opgenomen met Stadia want de andere kanalen waren niet beschikbaar. Nu vragen ze heleboel videoclipjes om het probleem vast te liggen en als het “gameplay beïnvloedt”.
ik heb als ik in AC naar voren druk hij niet meer doorloopt na 3 passen. als ik dan wat beweeg gaat mn character weer lopen. Ik ga dit eens bij andere spellen testen. wie weet is mijn joystick ook wat los of minder goed werkend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakkerjangert
  • Laatst online: 16:16
bram1984 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:01:
[...]

Destiny is overal F2P geworden, als ik mij niet vergis. De daling in spelers is bij Google gewoon vele malen groter dan op andere platforms en dat is wat opvalt en wat het artikel probeert te zeggen. Ik zou juist eerder denken dat de daling procentueel minder zou zijn dan op andere platformen, juist omdat de expansion er bij Stadia ook bij zit, waar je normaal gesproken voor moet betalen. 8000 actieve spelers is gewoon bizar weinig voor een dergelijke dienst.
Daar ben ik het niet mee eens. D2 is gratis te spelen voor alle founders + buddy's en het kost geen enkele moeite om het op te starten. 99% van genoemde personen zal het dus wel geprobeerd hebben en voor een groot deel van deze groep zal het niet het type spel zijn. Op alle andere platformen moet je eerst bewust de keuze maken om te gaan spelen en het spel downloaden. Hiermee heb je al een behoorlijke selectie, en zullen er dus percentueel minder mensen afvallen. Dit bewijst m.i. meer hoe eenvoudig game op Stadia is, binnen enkele minuten kun je een game uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
bakkerjangert schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:08:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. D2 is gratis te spelen voor alle founders + buddy's en het kost geen enkele moeite om het op te starten. 99% van genoemde personen zal het dus wel geprobeerd hebben en voor een groot deel van deze groep zal het niet het type spel zijn. Op alle andere platformen moet je eerst bewust de keuze maken om te gaan spelen en het spel downloaden. Hiermee heb je al een behoorlijke selectie, en zullen er dus percentueel minder mensen afvallen. Dit bewijst m.i. meer hoe eenvoudig game op Stadia is, binnen enkele minuten kun je een game uitproberen.
Precies. Ik heb even Destiny gespeeld, maar ben toen toch andere games gaan doen.

Het blijft grappig hoe weinig mensen nog weten van hoe het vroegah ging. Vroegah toen ik jong en mooi was, was je blij als een console met 10 of 20 games launchte. Tegenwoordig baden we in luxe. Er zijn heel veel games beschikbaar en dan lijkt het alsof er bij Stadia niets te doen is.

Toch denk ik dat Stadia {of xCloud) een gierend succes wordt. Het fijnste van Stadia vind ik niet dat de laadtijden laag zijn, maar dat het nu al op meerdere schermen in mijn huis werkt en dat daar steeds meer schermen bijkomen. Playstation kan op 120miljoen schermen werken. Xbox nu op 80 miljoen schermen. Google heeft de potentie om het op 4 miljard schermen te zetten. Microsoft ziet die potentie ook, maar moet nog hard trekken om xBox cloud werkend te krijgen. Playstation zit vast in zijn denken. Ze hebben een cloud dienst, maar het is in de praktijk niet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

bakkerjangert schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:08:
[...]

Leuk al dat goedpraten, maar feit is dat de hoeveelheid spelers ontzettend belangrijk is bij een multiplayer game als Destiny. Maar het zou zomaar kunnen dat dit flink gaat toenemen zodra Stadia Base lanceert, er vanuit gaande dat D2 daarop ook gratis te spelen is dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerjangert
  • Laatst online: 16:16
SD5k schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:56:
[...]

Leuk al dat goedpraten, maar feit is dat de hoeveelheid spelers ontzettend belangrijk is bij een multiplayer game als Destiny. Maar het zou zomaar kunnen dat dit flink gaat toenemen zodra Stadia Base lanceert, er vanuit gaande dat D2 daarop ook gratis te spelen is dan.
Wat probeer ik goed te praten? Ik geef alleen aan waarom ik denk het aantal D2 spelers op Stadia percentueel meer afneemt dan op andere platformen. Of D2 bij base gratis wordt weet ik niet, hopelijk wordt de versie zonder uitbreiding gratis beschikbaar op Stadia base.
Pagina: 1 ... 32 ... 191 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord