• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:43

Pizzalucht

Snotneus.

Pizzalucht schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:49:
Ik heb inmiddels via via een code weten te bemachtigen en heb de eerste speluren erop zitten.
Heb Tomb Raider en RDR2 beide aan aantal uur gespeeld. In die uren heb ik totaal geen last gehad van:
- framedrops
- verlies in kwaliteit
- verschil in input lag

De kwaliteit was wat mij betreft ook dikke prima (ik heb een 1080p scherm dus die 4k is voor mij niet nodig).
Voor mij een waardige vervanger van de PlayStation of Xbox. Ook fijn dat als je op de Stadia knop drukt dat gelijk de CCU activeert, en die je tv weer aanzet/van input wisselt, zo lijkt het toch wel op een echte console.

Wellicht goed om te benoemen dat mijn CCU bedraad aangesloten is, en dat mijn wifi (voor de controller) via AmpliFi HD loopt dus misschien dat dat nog invloed heeft. Netwerk gaf aan tussen de 15-30mbit te gebruiken tijdens het spelen.

Ik heb het ook nog even via de browser geprobeerd, dat werkte ook goed, kwaliteit leek wel wat slechter. Aansluiten van controller werkte heel goed, controls veranderde gelijk en het was gelijk alsof je op je tv speelde. Nu nog wachten tot we het op de telefoon kunnen proberen.
Even hier een update op: ik heb het zojuist geprobeerd bij iemand anders. De verbinding hier (glasvezel van Solcon, 6ms ping, 200/200mbit) is een stuk beter dan bij mijn thuis (kabel van Ziggo, 50mbit download). Toch is de ervaring hier dramatisch. Enorme input lag, stotterend beeld, screen tearing. Kort gezegd: compleet onspeelbaar.

Waar zou dit mee te maken kunnen hebben? Drukte met de kerst, verschil in peering?

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:16

Sabbi

je denkt aan mij.

@Pizzalucht Mijn eerste verdachte zou het netwerk in huis zijn, slecht of overbelast wifi, gammele switch, matige bekabeling enz.

[ Voor 6% gewijzigd door Sabbi op 26-12-2019 16:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MiTM
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-09 20:43
De Pro games voor Januari zijn aangekondigd, Thumper en Rise of the Tombraider.

https://community.stadia....es-for-January/ba-p/11179

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Dat verklaart dan waarom Rise niet in de aanbieding was terwijl Shadow dat wel was. Dat had ik al moeten zien aankomen.

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:43

Pizzalucht

Snotneus.

Sabbi schreef op donderdag 26 december 2019 @ 16:39:
@Pizzalucht Mijn eerste verdachte zou het netwerk in huis zijn, slecht of overbelast wifi, gammele switch, matige bekabeling enz.
Het netwerk hier lijkt wel in order te zijn. Die 6ms ping was via de WiFi en via WiFi haal ik ook de volle 200/200.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:35
MiTM schreef op donderdag 26 december 2019 @ 19:18:
De Pro games voor Januari zijn aangekondigd, Thumper en Rise of the Tombraider.

https://community.stadia....es-for-January/ba-p/11179
Bleh weer een tomb raider en thumper ook niks voor mij. Jammer wel maar zo iets was te verw8en, alleen wel apart dat ze weer voor een tomb raider gaan, beetje variatie mag toch wel:)

Gelukkig vermaak ik me nog wel even met Destiny en AC maar nu ik wat meer tijd heb deze weken mogen er wel is wat interessante titels worden toegevoegd :+

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Pheace schreef op donderdag 26 december 2019 @ 19:36:
Dat verklaart dan waarom Rise niet in de aanbieding was terwijl Shadow dat wel was. Dat had ik al moeten zien aankomen.
Wel stom, Shadow of the Tomb Raider was maar 24,- .. helaas vergeten, te druk met RDR2.

Rise of the Tomb Raider zal ook wel leuk zijn. :) Misschien blijf ik toch Pro member na februari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Stylze schreef op donderdag 26 december 2019 @ 22:37:
[...]

Bleh weer een tomb raider en thumper ook niks voor mij. Jammer wel maar zo iets was te verw8en, alleen wel apart dat ze weer voor een tomb raider gaan, beetje variatie mag toch wel:)

Gelukkig vermaak ik me nog wel even met Destiny en AC maar nu ik wat meer tijd heb deze weken mogen er wel is wat interessante titels worden toegevoegd :+
De gratis games interesseren me echt helemaal niks. Ze moeten als de sodemieter meer games gaan aanbieden. Ik heb alle games die ik überhaupt zou willen spelen allemaal al gekocht op stadia, dus het enige wat ze nu bereiken is dat een game waar ik al voor betaald heb nu gratis is. Jeuh. :+

In dit tempo gaat stadia bij mij een vroege dood sterven iig. Het werkt prima maar heb geen games om te spelen. 8)7

Ik had verwacht dat ze continu games zouden blijven toevoegen, maar valt me wel een beetje tegen zo.

[ Voor 5% gewijzigd door Flagg op 27-12-2019 10:49 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:01
xabre16v schreef op donderdag 26 december 2019 @ 13:21:
[...]

Vreemd genoeg kan je nu ineens de add-ons (ultimate edition add on voor de basis game) niet meer kopen?
Als je in de winkel Red Dead Redemption 2 opent (dus niet één van de andere versies) dan kun je daar add-ons aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Stylze schreef op donderdag 26 december 2019 @ 22:37:
[...]

Bah, weer een Tomb Raider inderdaad.. Had stiekem gehoopt op wat variatie.

En ja, het zijn wel 2 games in Januari, dat dan weer wel.

Maar ik twijfel heel erg om games aan te schaffen op Stadia. Denk namelijk niet ik mijn Pro ga verlengen voor die €10 en magere playerbase.. Tuurlijk wordt die straks groter, maar het wachten op een volle lobby duurt zo tergend lang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 20:35
Segafreak83 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 11:25:
[...]

Bah, weer een Tomb Raider inderdaad.. Had stiekem gehoopt op wat variatie.

En ja, het zijn wel 2 games in Januari, dat dan weer wel.

Maar ik twijfel heel erg om games aan te schaffen op Stadia. Denk namelijk niet ik mijn Pro ga verlengen voor die €10 en magere playerbase.. Tuurlijk wordt die straks groter, maar het wachten op een volle lobby duurt zo tergend lang..
Ik begrijp je punt. Er zijn al wel een aantal interessante pro-deals langs gekomen. Het aanschaffen van games nu kan wel een voordeel zijn als straks de gratis variant van stadia gelanceerd wordt. Je kunt je gekochte games dan gewoon spelen (niet op 4K natuurlijk. Als dat een must is gaat dit allemaal niet op). Ik hoop/verwacht ook dat er meer mensen naar het platform zullen komen als dit gratis beschikbaar komt. Dat hoop ik ook voor Google, anders zie ik het somber in voor Stadia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Ja volgens mij kost het porten naar stadia toch meer moeite dan ze eerst hadden gedacht en gaat het daarom zo traag met games toevoegen, want ze hadden toch al met aardig wat developers deals gesloten tijdens de aankondiging van stadia..

Het gaat allemaal veel te traag en de playerbase is nu ook te laag gezien je amper andere spelers kan vinden in multiplayer games.

Dan vindt ik het ook lastig om nieuwe games te gaan aanschaffen de komende maanden met zo'n onzekere toekomst voor dit platform.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xabre16v schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 10:36:
[...]

Wel stom, Shadow of the Tomb Raider was maar 24,- .. helaas vergeten, te druk met RDR2.

Rise of the Tomb Raider zal ook wel leuk zijn. :) Misschien blijf ik toch Pro member na februari.
Grote kans dat Shadow ook op korte termijn gratis via Pro wordt aangeboden. ;)
Stylze schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 12:43:
Dan vindt ik het ook lastig om nieuwe games te gaan aanschaffen de komende maanden met zo'n onzekere toekomst voor dit platform.
We zitten nog maar een maand ja de lancering en we zitten nog steeds in een veredelde bèta. Google trekt hier echt niet zomaar de stekker uit. Als de service eenmaal stabiel genoeg werkt (de enquêtes na elke sessie bewijzen dat ze nog volop bezig zijn met de ontwikkeling) zal er vermoedelijk flink worden ingezet op promotie. Dat gebeurt nu niet tot nauwelijks. Ook in mijn omgeving genoeg gadgetfreaks en gamers die het niet tot nauwelijks kennen.

Ik verwacht ook dat die inzet op promotie wordt ingezet voordat de nieuwe Xbox en PS aan het grote publiek getoond gaan worden. Dus er komen vast mooie(re) tijden aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
KlaasjeNL schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 15:14:

We zitten nog maar een maand ja de lancering en we zitten nog steeds in een veredelde bèta. Google trekt hier echt niet zomaar de stekker uit. Als de service eenmaal stabiel genoeg werkt (de enquêtes na elke sessie bewijzen dat ze nog volop bezig zijn met de ontwikkeling) zal er vermoedelijk flink worden ingezet op promotie. Dat gebeurt nu niet tot nauwelijks. Ook in mijn omgeving genoeg gadgetfreaks en gamers die het niet tot nauwelijks kennen.

Ik verwacht ook dat die inzet op promotie wordt ingezet voordat de nieuwe Xbox en PS aan het grote publiek getoond gaan worden. Dus er komen vast mooie(re) tijden aan.
Ja ik hoop dat dit het geval is idd:) we gaan het zien in 2020

De techniek werkt bij mij in ieder geval erg goed maar het game aanbod is gewoon nog erg matig, maar opzicht ook logisch vlak na de launch.

Playstation 5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eld0
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-08 09:04
4 dagen in bezit van mijn stadia Première edition. Ik speel uitsluitend via de meegeleverde chromecast ultra verbonden met ethernet kabel op 300/30 Mbits internet abonnement op mijn LG OLED55C8. Wat een geweldige ervaring! Heb niet het gevoel dat er input lag is. Speel nu dagelijks RDR2. Het ding vreet wel GB’s maar zou moeten lukken met mijn 750GB limiet, heb de berekening al gemaakt :-) ik was hier nochtans sceptisch over, maar in een impuls toch gekocht en zeker geen spijt van :-). Google heeft hier toch wel echt iets revolutionairs neergezet... ben blij dat ik mee ben... als 38 jarige gamer :-)

[ Voor 18% gewijzigd door Eld0 op 27-12-2019 20:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Myzzle
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-09 16:46
@Eld0 ik speel ook rdr online! Zin om
Eens mee te doen? Btw andere mensen ook interese? Voeg me toe: myzzle is m’n gamertag. Kan wel wat online maten gebruiken voor wat quests. 40 jarige gamer hier. 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Eld0 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 20:31:
4 dagen in bezit van mijn stadia Première edition. Ik speel uitsluitend via de meegeleverde chromecast ultra verbonden met ethernet kabel op 300/30 Mbits internet abonnement op mijn LG OLED55C8. Wat een geweldige ervaring! Heb niet het gevoel dat er input lag is. Speel nu dagelijks RDR2. Het ding vreet wel GB’s maar zou moeten lukken met mijn 750GB limiet, heb de berekening al gemaakt :-) ik was hier nochtans sceptisch over, maar in een impuls toch gekocht en zeker geen spijt van :-). Google heeft hier toch wel echt iets revolutionairs neergezet... ben blij dat ik mee ben... als 38 jarige gamer :-)
Tof he :D! Vind het ook echt super tot nu toe! RDR2 ga ik morgen aan beginnen, wie weet dus ook wel eens online ;)

Die limiet kan wel eens een dingetje worden... Kun je daar niet gewoon van af?

[ Voor 3% gewijzigd door Peter_Aragorn op 27-12-2019 21:38 ]

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05:30
Als je online speel tegen welk platform speel je dan?
Kan je ook (als op pc speel) ook in een party?

Want rdr2 online zonder genoeg playerbase of andere shooters is toch niks dan?

Ps.
Als ik een stadia controller incl chromecast kan aanschaffen via mp kan ik dan ook gewoon gamen of moet je hoe dan ook een code krijgen?

[ Voor 28% gewijzigd door fevo-1190 op 28-12-2019 07:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eld0
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-08 09:04
Myzzle schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 21:05:
Eens mee te doen? Btw andere mensen ook interese? Voeg me toe: myzzle is m’n gamertag. Kan wel wat online maten gebruiken voor wat quests. 40 jarige gamer hier. 😄
Tuurlijk mijn stadia naam is Eld0#8710
Peter_Aragorn schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 21:37:
[...]

Tof he :D! Vind het ook echt super tot nu toe! RDR2 ga ik morgen aan beginnen, wie weet dus ook wel eens online ;)

Die limiet kan wel eens een dingetje worden... Kun je daar niet gewoon van af?
Alleen door nog meer te betalen kan ik mijn limiet verhogen en betaal nu al 81 euro voor internet + tv, dus dat ga ik niet doen. Ik zou ook van provider kunnen veranderen. De tijd van 10uur aan een stuk gamen zijn voorbij, dus ik denk wel dat ik toekom met mijn 750GB hoor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Eld0 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 08:20:
[...]

Tuurlijk mijn stadia naam is Eld0#8710

[...]

Alleen door nog meer te betalen kan ik mijn limiet verhogen en betaal nu al 81 euro voor internet + tv, dus dat ga ik niet doen. Ik zou ook van provider kunnen veranderen. De tijd van 10uur aan een stuk gamen zijn voorbij, dus ik denk wel dat ik toekom met mijn 750GB hoor :-)
Die limiet is alleen tussen 12 en 0 uur. Nu zijn dat wel net de uren dat de meeste mensen gamen, maar als je zo lang gamed zal dat ook wel buiten die uren zijn.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Ben blij dat in geen limiet heb iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Myzzle schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 21:05:
@Myzzle @Eld0 ik speel ook RDR2 online: xabre16v is mijn naam :) misschien kunnen we een Tweakers clan maken.

[ Voor 5% gewijzigd door xabre16v op 28-12-2019 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myzzle
xabre16v schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 11:43:
[...]

@Myzzle @Eld0 ik speel ook RDR2 online: xabre16v is mijn naam :) misschien kunnen we een Tweakers clan maken.
Nice! Beiden toegevoegd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10:32
fevo-1190 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 06:59:
Als je online speel tegen welk platform speel je dan?
Kan je ook (als op pc speel) ook in een party?

Want rdr2 online zonder genoeg playerbase of andere shooters is toch niks dan?

Ps.
Als ik een stadia controller incl chromecast kan aanschaffen via mp kan ik dan ook gewoon gamen of moet je hoe dan ook een code krijgen?
goeie vraag. weet alleen het antwoord niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Het is alleen platform onderling, dus Stadia spelers met andere Stadia spelers, niet cross platform helaas. Des te meer een reden om hier elkaar op te zoeken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:01
fevo-1190 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 06:59:
Je hebt sowieso een code nodig. Eigenlijk heb je enkel een code nodig, want je kunt gewoon via je browser spelen met muis/keyboard. De Chromecast+controller zijn optioneel (de controller is dan wel weer vereist als je via de Chromecast wilt spelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05:30
xabre16v schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 13:42:
Het is alleen platform onderling, dus Stadia spelers met andere Stadia spelers, niet cross platform helaas. Des te meer een reden om hier elkaar op te zoeken. :)
Begrijpelijk.

Maar dan is de playerbase zo mager dat je in sommige games (online) nu al geen match kan vinden lijkt me.
Ik ben wel van plan de stadia te nemen en volg het hier op de voet, maar hopelijk gaan ze wel
Crossplay doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
fevo-1190 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 15:11:
[...]

Begrijpelijk.

Maar dan is de playerbase zo mager dat je in sommige games (online) nu al geen match kan vinden lijkt me.
Ik ben wel van plan de stadia te nemen en volg het hier op de voet, maar hopelijk gaan ze wel
Crossplay doen.
Dat laatste hoop ik ook wel! Maar je moet je ook bedenken dat alle andere platformen al decennia aan de weg timmeren, qua playerbase. En Stadia net een maand uit is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
fevo-1190 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 15:11:
[...]

Begrijpelijk.

Crossplay doen.
Crossplay wordt door Stadia zeker toegelaten; het is aan de developers om dit te implementeren. Fingers crossed dat de playerbase groot genoeg wordt zodat het voor developers interessant wordt om daarin te investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
xabre16v schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 13:42:
thx maar dat is wel een domper. Zat nog na te denken om het volgende jaar te gaan spelen maar nu twijfel ik :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Tuktop schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 15:21:
[...]

Crossplay wordt door Stadia zeker toegelaten; het is aan de developers om dit te implementeren. Fingers crossed dat de playerbase groot genoeg wordt zodat het voor developers interessant wordt om daarin te investeren.
Maar geen pc x play als het aan mij ligt, er lopen zo veel hackers en cheaters rond op dat platform dat ik persoonlijk niks met het hele pc platform meer van doen wil hebben qua mp. Consoles x play prima.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Flagg schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 23:40:
[...]

Maar geen pc x play als het aan mij ligt, er lopen zo veel hackers en cheaters rond op dat platform dat ik persoonlijk niks met het hele pc platform meer van doen wil hebben qua mp. Consoles x play prima.
Fair enough. Inderdaad wel echt een heerlijke gedachte dat je tijdens Stadia MP zeer waarschijnlijk geen cheaters tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Tuktop schreef op zondag 29 december 2019 @ 00:02:
[...]

Fair enough. Inderdaad wel echt een heerlijke gedachte dat je tijdens Stadia MP zeer waarschijnlijk geen cheaters tegenkomt.
Dingen zoals aimbots via kleurdetectie zullen er zeker nog wel zijn als de playerbase wat oppakt maar er zullen veel cheats zijn die niet zullen werken inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Hmm. Zie nu eigenlijk dit topic pas. Als ik het allemaal zo lees ziet stadia er toch eigenlijk wel geweldig uit.

Stel ik stap nu in door van iemand een buddy pass te kopen. Kan ik dan alle games claimen die in de topicstart staan?

Verder heb ik nog een crappy laptop thuis. Maar is het dan gewoon mogelijk dmv een internetverbinding de games te spelen met muis en toetsenbord van de laptop?

Voor welke prijzen gaan de buddypasses normaal de deur uit?

Bedankt

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myzzle
Oxigeon schreef op zondag 29 december 2019 @ 08:24:
Hmm. Zie nu eigenlijk dit topic pas. Als ik het allemaal zo lees ziet stadia er toch eigenlijk wel geweldig uit.

Stel ik stap nu in door van iemand een buddy pass te kopen. Kan ik dan alle games claimen die in de topicstart staan?

Verder heb ik nog een crappy laptop thuis. Maar is het dan gewoon mogelijk dmv een internetverbinding de games te spelen met muis en toetsenbord van de laptop?

Voor welke prijzen gaan de buddypasses normaal de deur uit?

Bedankt
Buddy pass heb ik nog voor 15 verkocht. Niet veel
Duurder denk ik zo. En volgensmij kun je die games allemaal claimen nog.

Je kunt via een crap laptop spelen met muis en toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:57

Sagat

Is pappa x2!

Klopt er dat er nu 42 games beschikbaar zijn? If yes dan vind ik dat best aardig! At launch waren het er maar 22 ofzo toch?

En ja voor de serieuze hard core gamer is het wellicht nog steeds niet genoeg maar imho moet je dan sowieso niet kiezen voor een nieuwe console zonder bc.

Het probleem van kleine userbase is dan groter. Maar ook hier kip ei verhaal...moet zeggen dat ik wel meer reclame over stadia verwacht had inmiddels. Misschien wil google zich eerst focussen op de dienst uitbreiden en volwassener maken en dan echt er voor gaan.

Ik blijf het zeker in de gaten houden en gezien een chromecast toch nog op het wensenlijstje staat... :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Buddy pass ook wel gratis via reddit/twitter/Facebook/hier?/..
Zelf bijna een gratis gehad maar maar meende er te zijn na het invoeren, tot opgeven van een nickname, dus stuurde een bedankje en toen was de code door iemand anders gebruikt.
Dat nog een paar keer geprobeerd en toen toch maar de premier edition gekocht wat me toch ook wel redelijk leek qua prijs wegens de Chromecast-ultra en een controller. Waar ik over twijfelde was prijzen van de games en of het goed zou werken; toch vind ik de ontwikkeling wel interessant. Steam streaming vanaf m'n pc werkt ook best goed en vind stadia wat vergelijkbaar dus bekend met het feit dat het niet zo goed is als een lokaal systeem want een enkele hapering ergens valt meteen op. De reviewers die er minder positief over zijn vergelijken het meen ik met een high end systeem waarbij er dus nooit een glitch of enige vorm van video compressie is. Dat lijkt me gezien de manier waarop het werkt via internet met alle componenten er tussen niet haalbaar en vind het eigenlijk wel knap wat er wel mogelijk is.

Stadia werkt prima op mijn '18 MacBook Air al vermoed ik dat die de hardware acceleratie niet doet (vp9?) waardoor die door de load wel warm wordt terwijl ik berichten lees dat het op Chromebooks ook werkt die volgens mij qua hardware lagere specs hebben.
Mijn sony tv draait Android 8 met builtin Chromecast en voor stadia is daar helaas (nog) geen ondersteuning voor. Met de ultra werkt het prima.
Als ik de tv niet kan gebruiken (gezin) kan ik zo verder op m'n macbook. Ik overwoog wel een e-gpu, shadow pc (cloud) of m'n pc te upgraden. Shadow werkt ook goed maar denk dat ik het voorlopig bij stadia houd. Paar gratis games Is mooi meegenomen en Grid en rdr2 gekocht (aanbieding, net als op steam). Vooral het gemak en min of meer apparaat onafhankelijk vind ik wel het voordeel waardoor ik evt nadelen van streamen wat acceptabel vind.
Enig probleem met rdr2 is dat spraak wat blikkerig klinkt op de tv dus dat is nog eens kijken of dat een instelling is oid of toch eens een soundbar kopen.

[ Voor 32% gewijzigd door bite op 29-12-2019 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Is er al een Stadia Tweakers Destiny 2 clan? Zo ja, heeft iemand hier de link van?

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Hoe werkt een refund? Als ik het via de stadia app aanvraag dan wordt ik door verwezen naar Google pay maar zoals het daar omschreven staat werkt het bij mij niet.

Ik zie geen 3 bolletjes bij de aankoop ik kan er alleen op klikken maar zie nergens een knop om de betaling terug te vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
schumi1986 schreef op zondag 29 december 2019 @ 12:40:
Hoe werkt een refund? Als ik het via de stadia app aanvraag dan wordt ik door verwezen naar Google pay maar zoals het daar omschreven staat werkt het bij mij niet.

Ik zie geen 3 bolletjes bij de aankoop ik kan er alleen op klikken maar zie nergens een knop om de betaling terug te vragen
Maximaal 14 dagen geleden aangeschaft én minder dan 2 uur gespeeld. Als je hieraan voldoet, dan zou je moeten kunnen refunden, staat er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Segafreak83 schreef op zondag 29 december 2019 @ 13:00:
[...]

Maximaal 14 dagen geleden aangeschaft én minder dan 2 uur gespeeld. Als je hieraan voldoet, dan zou je moeten kunnen refunden, staat er bij.
Ja klopt ik voldoe hieraan. Maar zodra ik op de knop druk wordt ik doorverwezen naar Google pay maar hier kom ik niet verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
@Myzzle ik had net een groep aangemaakt en hoorde je ineens praten, ben jij dat? Ik probeer een bluetooth headset te koppelen aan de controller maar dat lukt niet, gebruik jij een bedrade headset oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myzzle
Haha ja ik praatte ik gebruik een iPhone headset
@xabre16v

Heb je Discord? Gebruik anders ff tijdelijk :

https://discord.gg/eAVGfUT. <— zal hier een algemene tweakers stadia Discord van maken kan iedereen hier joinen om te multiplayeren

@xabre16v

[ Voor 81% gewijzigd door Myzzle op 29-12-2019 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Ben benieuwd of ze the witcher 3 op stadia gaan toevoegen. Die game nooit gespeeld maar hoor er veel goed over en nu ik de serie aan het kijken ben vindt ik die wereld wel echt heel tof.

Aangezien we cyberpunk gaan krijgen van dezelfde developers zouden ze eerst toch alvast the witcher moeten kunnen toevoegen , zou goed verkopen nu de serie zo populair is.

Playstation 5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:21
Deurstopper schreef op zondag 29 december 2019 @ 11:01:
Is er al een Stadia Tweakers Destiny 2 clan? Zo ja, heeft iemand hier de link van?
Volgens mij niet.
Ik zit nu in een random clan. Ik ben wel bereid er 1 op te zetten, speel bijna dagelijks in de avond.

Stadia: Ryatzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Ryatzu schreef op zondag 29 december 2019 @ 18:45:
[...]

Volgens mij niet.
Ik zit nu in een random clan. Ik ben wel bereid er 1 op te zetten, speel bijna dagelijks in de avond.

Daar wil ik dan ook best in. Speel nog niet dagelijks, maar wel vaak genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Niet online
Ryatzu schreef op zondag 29 december 2019 @ 18:45:
[...]

Volgens mij niet.

Heb je toegevoegd! 'NoNumbersNeeded'
Join tevens graag je Tweakers clan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Stylze schreef op zondag 29 december 2019 @ 17:25:
Ben benieuwd of ze the witcher 3 op stadia gaan toevoegen. Die game nooit gespeeld maar hoor er veel goed over en nu ik de serie aan het kijken ben vindt ik die wereld wel echt heel tof.

Aangezien we cyberpunk gaan krijgen van dezelfde developers zouden ze eerst toch alvast the witcher moeten kunnen toevoegen , zou goed verkopen nu de serie zo populair is.
Zou mooi zijn, lijkt mij opzich best wel reëel aangezien ze ook laatst nog een switch port hebben uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlue
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:03
Begin vorige week besteld maar nog steeds geen verzend bevestiging. Nog iemand die lang aan het wachten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
zal wel met de feestdagen te maken hebben lijkt me ;)

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Zojuist toch maar een gamepass genomen. Nu eens testen hoe een en ander werkt. Volgens mij heb ik al wat personen uit het topic toegevoegd. Maar of dit gewerkt heeft weet ik niet haha. Zal zo eens Destiny aanslingeren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryatzu
Peter_Aragorn schreef op zondag 29 december 2019 @ 19:24:
[...]

Daar wil ik dan ook best in. Speel nog niet dagelijks, maar wel vaak genoeg :)
Deurstopper schreef op zondag 29 december 2019 @ 19:57:
[...]

Heb je toegevoegd! 'NoNumbersNeeded'
Join tevens graag je Tweakers clan ;)
Destiny clan aangemaakt:
https://www.bungie.net/en/ClanV2?groupid=4082398

[ Voor 26% gewijzigd door Ryatzu op 29-12-2019 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Niet online
Oxigeon schreef op zondag 29 december 2019 @ 22:32:
Zojuist toch maar een gamepass genomen. Nu eens testen hoe een en ander werkt. Volgens mij heb ik al wat personen uit het topic toegevoegd. Maar of dit gewerkt heeft weet ik niet haha. Zal zo eens Destiny aanslingeren
Zag je uitnodiging voorbij komen, welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

De eerste aanvaring met Stadia is al aangedaan. Het mooie is natuurlijk dat je de website in Chrome opstart en je direct een game kan kiezen. Werkt natuurlijk perfect. Start direct op, wat wil je nog meer. Merk wel dat zodra ik in de game kom hij begint te stotteren. Of dat ligt aan mij wifi. Of het ligt compleet ergens anders aan. Maar Destiny is daardoor eigenlijk niet echt speelbaar.

Via de Stadia App heb ik al wat instellingen omlaag gegooit. Dat hij bijvoorbeeld maar 4.5GB verbruikt per uur. Ook dit helpt helaas niks

[ Voor 15% gewijzigd door Oxigeon op 29-12-2019 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Niet online
Oxigeon schreef op zondag 29 december 2019 @ 23:23:
De eerste aanvaring met Stadia is al aangedaan. Het mooie is natuurlijk dat je de website in Chrome opstart en je direct een game kan kiezen. Werkt natuurlijk perfect. Start direct op, wat wil je nog meer. Merk wel dat zodra ik in de game kom hij begint te stotteren. Of dat ligt aan mij wifi. Of het ligt compleet ergens anders aan. Maar Destiny is daardoor eigenlijk niet echt speelbaar.
Het beste is natuurlijk om bedraad te gamen.
Je kan echter in je Stadia app bij 'datagebruik en prestaties' proberen om op 'beperkt datagebruik' te spelen. Grafisch iets minder, maar zeker niet verkeerd.
Je zou ook 'Gebalanceerd' eens kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Deurstopper schreef op zondag 29 december 2019 @ 23:27:
[...]

Het beste is natuurlijk om bedraad te gamen.
Je kan echter in je Stadia app bij 'datagebruik en prestaties' proberen om op 'beperkt datagebruik' te spelen. Grafisch iets minder, maar zeker niet verkeerd.
Je zou ook 'Gebalanceerd' eens kunnen proberen.
Helaas beide niet het gewenste resultaat. Ik zal hem morgen eens aan de kabel hangen in de hoop dat hij het dan beter doet. Ik gebruik thuis overval van die powerplugs. Dus die kan ik dan ook gewoon langs de laptop in de stroom steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Oxigeon schreef op zondag 29 december 2019 @ 23:31:
[...]

Helaas beide niet het gewenste resultaat. Ik zal hem morgen eens aan de kabel hangen in de hoop dat hij het dan beter doet. Ik gebruik thuis overval van die powerplugs. Dus die kan ik dan ook gewoon langs de laptop in de stroom steken.
Macbook? Zet dan je locatie voorziening uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Ryatzu schreef op zondag 29 december 2019 @ 23:32:
[...]

Macbook? Zet dan je locatie voorziening uit.
Nee gewoon een oude laptop met zo blijkt nu een slechte wifi verbinding. Toch maar even een lan kabel uit de garage geplukt. Nu loopt het als een zonnetje. Zal de graphics weer eens opkrikken. Kijken of het dan ook nog werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Voor diegene die joinen. Stuur me een pm op tweakers met je naam. Dan weet ik dat je vanaf tweakers kom en dan maak ik je member.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Ryatzu schreef op maandag 30 december 2019 @ 14:17:
[...]

Voor diegene die joinen. Stuur me een pm op tweakers met je naam. Dan weet ik dat je vanaf tweakers kom en dan maak ik je member.
Request gestuurd. Hamlap is de naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Hier mensen met RDR2? Wat is de beste setting voor CCU op 1080p? Balanced of Beste Visuele Kwaliteit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ryatzu schreef op maandag 30 december 2019 @ 14:17:
[...]

Request gestuurd, Onitama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myzzle
Peter_Aragorn schreef op maandag 30 december 2019 @ 17:02:
Hier mensen met RDR2? Wat is de beste setting voor CCU op 1080p? Balanced of Beste Visuele Kwaliteit?
Ik speel op beste kwaliteit nergens last van. Heb je discord? Heb al een paar andere tweakers die rdr2 doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Tuktop schreef op zondag 29 december 2019 @ 00:02:
[...]

Op de pc is natuurlijk gewoon Stadia te spelen met muis en toetsenbord, in combats ga je het nooit winnen als je met de controller speelt. RDR2 online bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Invite gestuurd.
Toch al aardig wat leden in de clan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Peter_Aragorn schreef op maandag 30 december 2019 @ 17:02:
Balanced. Best is 1440p/30FPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Pheace schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:09:
[...]

Balanced. Best is 1440p/30FPS
En op mijn 1080p tv is best dan automatisch 1080p/30?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Peter_Aragorn schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:10:
[...]

En op mijn 1080p tv is best dan automatisch 1080p/30?
Dat is een goeie, dat durf ik niet te zeggen, ik neem aan dat ie dezelfde stream terugscaled naar een lagere resolutie maar dat kan ik niet uit ervaring zeggen. Heb weinig gelezen dat de CCU de instellingen aan zou passen aan het device waar het aan hangt en verschillende verzoeken gezien dat het fijn zijn dat hij dat zou doen dus ik verwacht niet dat de stream bijzonder adapteert aan je device.

In principe bepaalt de instelling in je app op welke instellingen het spel draait en dat word gecaptured en doorgestuurd. Dus zelfs als hij de videostream zou veranderen bij je TV draait je game dan als het goed is nog steeds op 30FPS (op best).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Pheace schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:16:
[...]

Dat is een goeie, dat durf ik niet te zeggen, ik neem aan dat ie dezelfde stream terugscaled naar een lagere resolutie maar dat kan ik niet uit ervaring zeggen. Heb weinig gelezen dat de CCU de instellingen aan zou passen aan het device waar het aan hangt en verschillende verzoeken gezien dat het fijn zijn dat hij dat zou doen dus ik verwacht niet dat de stream bijzonder adapteert aan je device.

In principe bepaalt de instelling in je app op welke instellingen het spel draait en dat word gecaptured en doorgestuurd. Dus zelfs als hij de videostream zou veranderen bij je TV draait je game dan als het goed is nog steeds op 30FPS (op best).
Voor nu dan maar op Balanced :). Ziet er overigens meer dan uitstekend uit! Erg tevreden over de eerstw game-aankoop!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
D8 Voor het eerst dat ik stadia heb weer is op me ps4pro call of duty modern warfare spelen, ben nu al half uur bezig met updates..
Hij heeft ook 2 keer me playstation opnieuw opgestart. Manmanman

Streaming gaat echt wel de toekomst zijn hoor:) dit wil je toch niet meer als je stadia gewend bent.

[ Voor 12% gewijzigd door Stylze op 31-12-2019 14:28 ]

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Niet online
Stylze schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 14:26:
D8 Voor het eerst dat ik stadia heb weer is op me ps4pro call of duty modern warfare spelen, ben nu al half uur bezig met updates..
Hij heeft ook 2 keer me playstation opnieuw opgestart. Manmanman

Streaming gaat echt wel de toekomst zijn hoor:) dit wil je toch niet meer als je stadia gewend bent.
Idd ook mijn gedachte nadat die kleine Rocket League op de oneX wou spelen..
Dat ding moest eerst een eigen patch downloaden en installeren (1gb) en daarna nog ff 3gb! voor de game zelf.. Natuurlijk was het pas de 4e in rij v.w.b. updates, dus moest ook de volgorde nog ff aanpassen |:(
Ff snel gamen is er met zo'n console niet bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:49

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Deurstopper schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 15:02:
[...]

Idd ook mijn gedachte nadat die kleine Rocket League op de oneX wou spelen..
Dat ding moest eerst een eigen patch downloaden en installeren (1gb) en daarna nog ff 3gb! voor de game zelf.. Natuurlijk was het pas de 4e in rij v.w.b. updates, dus moest ook de volgorde nog ff aanpassen |:(
Ff snel gamen is er met zo'n console niet bij..
Overdrijven is ook een kunst. Die vier gig kost je met een beetje fatsoenlijke verbinding hooguit een paar minuutjes :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 15:35:
[...]

Overdrijven is ook een kunst. Die vier gig kost je met een beetje fatsoenlijke verbinding hooguit een paar minuutjes :)
Het gaat om het 'ff' kunnen gamen. Zo vaak game ik niet en als ik dan toch een keer op de xbox speel en eerst nog ff het e.e.a. moet binnenhalen, dan baal ik daar wel van. Gelijk gamen en gaan met Stadia is dan gewoon een verademing. Ik hoop dat MS en Sony het cloudgamen ook groots op gaan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:49

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Deurstopper schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 15:56:
[...]

Het gaat om het 'ff' kunnen gamen. Zo vaak game ik niet en als ik dan toch een keer op de xbox speel en eerst nog ff het e.e.a. moet binnenhalen, dan baal ik daar wel van. Gelijk gamen en gaan met Stadia is dan gewoon een verademing. Ik hoop dat MS en Sony het cloudgamen ook groots op gaan pakken.
Volgens mij kun je iig met de xbox ervoor zorgen dat de updates worden gedownload als die “in rest mode” staat.

En cloud gaming wordt zeker opgepakt, alleen zal dit voornamelijk aanvullend zijn op een console en niet als vervanging. De beste combinatie van beiden.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maekoda
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-09 18:55
Ik heb de buddypass van iemand overgenomen om mij ook in de stadia wereld te donderen. Mijn stadia pakket komt hopelijk deze week, maar ik zoek wel lotgenoten om mee te gamen!

Mako#7308

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

uchiha tijntje schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 16:38:
[...]Volgens mij kun je iig met de xbox ervoor zorgen dat de updates worden gedownload als die “in rest mode” staat.
Hetzelfde met de PS als het goed is. En next generation gaat als het goed is focusen op play mode terwijl je download dus dat zal ook wel wegvallen als pro, hoewel ik betwijfel dat dat voor updates zal gelden.

Dan nog, op mijn PC met al die games sta ik zelden voor een update op het moment dat ik wil spelen want die zijn meestal al lang gedownload voor ik uberhaupt achter mijn PC zit. De kans dat je net een update krijgt als je wil spelen is over het algemeen klein (mits je rest mode gebruikt en/of je PC aan laat natuurlijk)

Ben benieuwd of er nog een plan gaat komen voor de komende maanden of zo.

[ Voor 4% gewijzigd door Pheace op 31-12-2019 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maekoda
Ik heb een pro pas overgenomen om toch even te testen hoe het speelt. Destiny krijg ik eigenlijk niet aan de praat. Hij geeft zowel op Pro als balanced aan dat het niet toereikend is. Ik heb overal cat6 kabels en 200mb/s, dus daar zou het niet aan mogen liggen..

Naast Stadia alleen een tablet aanstaan met YT..

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
5
Maekoda schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 09:22:
Ik heb een pro pas overgenomen om toch even te testen hoe het speelt. Destiny krijg ik eigenlijk niet aan de praat. Hij geeft zowel op Pro als balanced aan dat het niet toereikend is. Ik heb overal cat6 kabels en 200mb/s, dus daar zou het niet aan mogen liggen..

Iemand suggesties?
Geen idee. Toevallig VPN aan staan? Dan werkt het bij mij op de laptop niet.

Verder: misschien blokkeer je bepaalde poorten ofzo? Hier werkte het meteen vanaf het begin helemaal super.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maekoda
Peter_Aragorn schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 11:04:
5
[...]

Geen idee. Toevallig VPN aan staan? Dan werkt het bij mij op de laptop niet.

Verder: misschien blokkeer je bepaalde poorten ofzo? Hier werkte het meteen vanaf het begin helemaal super.
Nee geen VPN. Poorten juist open gezet en UPnP staat ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Weet iemand wat die rode sterretjes betekenen achter je Stadia username?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
xabre16v schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 11:42:
Weet iemand wat die rode sterretjes betekenen achter je Stadia username?
Dat je een stadia Founder bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Maekoda schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 11:11:
[...]

Nee geen VPN. Poorten juist open gezet en UPnP staat ook aan.
Geen idee dan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
schumi1986 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 12:00:
[...]

Dat je een stadia Founder bent
Ah, wat leuk, bedankt voor het antwoord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

xabre16v schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 12:11:
[...]

Ah, wat leuk, bedankt voor het antwoord. :)
Ik meende al dat het betekende dat je pro member bent. Maar bij nader onderzoek (mezelf checken) zie ik dat ik ze zelf niet Heb en je idd een founder bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Volgende vraag, voor games met HDR ondersteuning, heb je daar ook een HDR tv voor nodig? Of rendert Stadia al een HDR stream en gebruikt jouw TV enkel voor weergave hiervan?

Echt een duidelijk kan ik niet vinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
xabre16v schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 12:29:
Volgende vraag, voor games met HDR ondersteuning, heb je daar ook een HDR tv voor nodig? Of rendert Stadia al een HDR stream en gebruikt jouw TV enkel voor weergave hiervan?

Echt een duidelijk kan ik niet vinden op internet.
Hier heb je uiteraard een HDR scherm voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_ers
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:18
*snip*

[ Voor 97% gewijzigd door Geronimous op 04-01-2020 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maekoda
Ik had duplicate screens aan (een pc / een 4k-TV), maar sinds ik 1 scherm projecteer is er niks aan de hand..

Dat was mijn eigen verandering sinds gis teren :z

(Bedankt voor het meedenken!)

[ Voor 4% gewijzigd door Maekoda op 01-01-2020 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
vraagje. Wanneer komt de gratis variant van stadia? Kan het niet vinden via google

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

mark777 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 13:36:
vraagje. Wanneer komt de gratis variant van stadia? Kan het niet vinden via google
Omdat het nog niet bekend is wanneer dat zal gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 09:27
Waar blijven die nieuwe stadia free games? Al lang 1 januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Pheace schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 13:38:
[...]

Omdat het nog niet bekend is wanneer dat zal gebeuren
ah dat verklaart een hoop. Heb geen zin om te betalen ook omdat ik toch maar max 1080p kan spelen. Wat nu? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 16:38:
[...]

Volgens mij kun je iig met de xbox ervoor zorgen dat de updates worden gedownload als die “in rest mode” staat.

En cloud gaming wordt zeker opgepakt, alleen zal dit voornamelijk aanvullend zijn op een console en niet als vervanging. De beste combinatie van beiden.
Ik denk dat je het flink onderschat. Consoles zullen niet direct verdwijnen, maar ik verwacht dat cloud gaming de komende generatie wel langzaam maar zeker de overhand gaat krijgen in een mate waarin het voor een Sony of Microsoft niet meer interessant is om over een jaar of 7 überhaupt nog een console op de markt te brengen. (Mogelijk is Nintendo dan nog zo eigenzinnig om dat wel te doen) Kijk alleen al waar we 7 jaar geleden stonden met streaming in het algemeen of neem films als voorbeeld, kijk naar de huidige internetsnelheden en je kan redelijk veilig aannemen dat consoles en mogelijk ook pc's hun langste tijd hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:05
The_Woesh schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 13:51:
6 uur
KlaasjeNL schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 13:55:
[...]

Ik denk dat je het flink onderschat. Consoles zullen niet direct verdwijnen, maar ik verwacht dat cloud gaming de komende generatie wel langzaam maar zeker de overhand gaat krijgen in een mate waarin het voor een Sony of Microsoft niet meer interessant is om over een jaar of 7 überhaupt nog een console op de markt te brengen. (Mogelijk is Nintendo dan nog zo eigenzinnig om dat wel te doen) Kijk alleen al waar we 7 jaar geleden stonden met streaming in het algemeen of neem films als voorbeeld, kijk naar de huidige internetsnelheden en je kan redelijk veilig aannemen dat consoles en mogelijk ook pc's hun langste tijd hebben gehad.
Ik zie dit dus helemaal nog niet gebeuren. 7 jaar geleden bestond onlive al, stadia is niet heel erg anders. Internetsnelheden hebben ook niet zo veel te maken met de game ervaring op stadia. Ik woon erg dicht bij de fysieke servers en heb een glasvezelverbinding met 500/500 Mbit/s. Maar een spel als destiny 2 is niet te spelen met muis en toetsenbord door de inputlag. Ook met een gamepad is de vertraging te hoog om fatsoenlijk speelbaar te zijn.
Natuurlijk is dit iets wat compleet persoonlijk is, wat ik onspeelbaar noem kan iemand anders onmerkbaar noemen. Maar het lijkt mij sterk dat het mogelijk is om de input latency zo laag te krijgen met streaming diensten dat het voor niemand meer merkbaar is.

[ Voor 80% gewijzigd door mcbacon0 op 01-01-2020 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

[...]
PC's is heel onwaarschijnlijk dat die snel zullen verdwijnen. Op het moment zou ik absoluut mijn PC niet opgeven voor iets als Stadia. Daar komt bovenop dat je veel meer met een PC kan dus die zullen zoiezo wel blijven.

Het grotere vraagstuk of MS/PS next-next-gen nog een console zullen uitbrengen zal afhangen van internet adoptie. Als er nog steeds een groot genoege markt is die gewoon simpelweg de optie niet heeft om te streamen dan zal die console wel blijven, al zal het misschien eerder nog een update van de next-gen console zijn dan een werkelijk nieuwe console.

Is op het moment ook nog veel te vroeg. Hoe lang duurt een console generatie, 7 jaar of zo? Google is zelf nog maar net begonnen met games maken voor streamen. Ik denk dat we blij mogen zijn als we een kleine game zien volgend jaar en een triple A game misschien over enkele jaren. Zelfs als game streamen in de komende 5 jaar groot genoeg word dat het rendabel word om *enkel* games voor streamen te releasen (voor third parties) is het een heel kort development window voor de games en dan nog in een ongeteste omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Niet online
The_Woesh schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 13:51:
Altijd om 9 uur AM PST, dus 18.00 uur NL tijd.
Correctie, zag dat mcbacon0 me voor was met de juiste tijd :)

[ Voor 13% gewijzigd door Deurstopper op 01-01-2020 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12:04
Maekoda schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 09:22:

Iemand suggesties?
Speel je op een Chromebook? Probeer dan eens HDR uit te zetten. Bij mij was dat voor spelen op de Chromebook de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pheace schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 14:08:
[...]

PC's is heel onwaarschijnlijk dat die snel zullen verdwijnen. Op het moment zou ik absoluut mijn PC niet opgeven voor iets als Stadia. Daar komt bovenop dat je veel meer met een PC kan dus die zullen zoiezo wel blijven.

Het grotere vraagstuk of MS/PS next-next-gen nog een console zullen uitbrengen zal afhangen van internet adoptie. Als er nog steeds een groot genoege markt is die gewoon simpelweg de optie niet heeft om te streamen dan zal die console wel blijven, al zal het misschien eerder nog een update van de next-gen console zijn dan een werkelijk nieuwe console.

Is op het moment ook nog veel te vroeg. Hoe lang duurt een console generatie, 7 jaar of zo? Google is zelf nog maar net begonnen met games maken voor streamen. Ik denk dat we blij mogen zijn als we een kleine game zien volgend jaar en een triple A game misschien over enkele jaren. Zelfs als game streamen in de komende 5 jaar groot genoeg word dat het rendabel word om *enkel* games voor streamen te releasen (voor third parties) is het een heel kort development window voor de games en dan nog in een ongeteste omgeving.
Ik bedoel niet zozeer de concurrentie tussen consoles en Stadia, maar ook de concurrentie met diensten als project Xcloud en Shadow. En mogelijk zal Google de komende jaren ook instappen om na Stadia met een cloud-platform komen dat concurreert met huidige pc's. In mindere mate gebeurt dat nu in feite al met Chromebooks waarbij heel veel in de cloud gebeurt. Zelfs heel wat bedrijven werken met een centraal datacenter en eenvoudige thinclients die op zichzelf niet zoveel kunnen. De bottleneck is enkel de internetverbinding en die worden steeds sneller en stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 09:27
Deurstopper schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 14:41:
[...]

Altijd om 9 uur AM PST, dus 18.00 uur NL tijd.
Correctie, zag dat mcbacon0 me voor was met de juiste tijd :)
Beetje lullig voor rest of the world om te wachten op PST time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 22:42
[...]

ik denk dat ze voorlopig nog wel "consoles" uitbrengen, als is het enkel om een stukje Playstation/Xbox software te hebben en out of the box ondersteuning voor de controllers. zie het niet zo snel gebeuren dat zowel Playstation en/of Xbox enkel diensten leveren via de browser of een app. ik hoop het in iedergeval niet
Pagina: 1 ... 31 ... 191 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord