Even hier een update op: ik heb het zojuist geprobeerd bij iemand anders. De verbinding hier (glasvezel van Solcon, 6ms ping, 200/200mbit) is een stuk beter dan bij mijn thuis (kabel van Ziggo, 50mbit download). Toch is de ervaring hier dramatisch. Enorme input lag, stotterend beeld, screen tearing. Kort gezegd: compleet onspeelbaar.Pizzalucht schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:49:
Ik heb inmiddels via via een code weten te bemachtigen en heb de eerste speluren erop zitten.
Heb Tomb Raider en RDR2 beide aan aantal uur gespeeld. In die uren heb ik totaal geen last gehad van:
- framedrops
- verlies in kwaliteit
- verschil in input lag
De kwaliteit was wat mij betreft ook dikke prima (ik heb een 1080p scherm dus die 4k is voor mij niet nodig).
Voor mij een waardige vervanger van de PlayStation of Xbox. Ook fijn dat als je op de Stadia knop drukt dat gelijk de CCU activeert, en die je tv weer aanzet/van input wisselt, zo lijkt het toch wel op een echte console.
Wellicht goed om te benoemen dat mijn CCU bedraad aangesloten is, en dat mijn wifi (voor de controller) via AmpliFi HD loopt dus misschien dat dat nog invloed heeft. Netwerk gaf aan tussen de 15-30mbit te gebruiken tijdens het spelen.
Ik heb het ook nog even via de browser geprobeerd, dat werkte ook goed, kwaliteit leek wel wat slechter. Aansluiten van controller werkte heel goed, controls veranderde gelijk en het was gelijk alsof je op je tv speelde. Nu nog wachten tot we het op de telefoon kunnen proberen.
Waar zou dit mee te maken kunnen hebben? Drukte met de kerst, verschil in peering?