Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roodenburgertje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-03 16:01
Peter_Aragorn schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:16:
[...]

Welke headset gebruiken jullie icm de Stadia-controller overigens?
Ik gebruik momenteel nog m'n JBL earbuds, maar ga vanavond even proberen om m'n logitech g933 er op aan te sluiten nog niet geprobeerd namelijk.

[STADIA TAG = RedCore#9018] [PSN-ID = Destilios]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Roodenburgertje schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:11:
[...]

Ik gebruik momenteel nog m'n JBL earbuds, maar ga vanavond even proberen om m'n logitech g933 er op aan te sluiten nog niet geprobeerd namelijk.
Oke! Laat je hier ff weten hoe dat werkt? Ben vooral benieuwd hoeveel Ohms de controller kan hebben :) Mijn DT990Pro met 250 Ohms werkten iig niet, maar dat had ik wel verwacht.

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roodenburgertje
Zal ik doen, hoewel ik verwacht dat het wel goed gaat omdat de headset z'n eigen accu heeft voor wireless geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• versc049
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:16
Therach schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:31:
[...]

Wauw wat een held! :o Toch wil ik je er graag wat voor geven als je daar nog voor open staat!
Ik stuur je gelijk een pb. Ontzettend bedankt!
En Stadia heeft er een nieuwe gebruiker bij... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therach
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:05
versc049 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:28:
[...]

En Stadia heeft er een nieuwe gebruiker bij... :)
Inderdaad! :*) En dat allemaal dankzij Versc049!
Ik ga er vanavond flink mee aan de slag en ben van plan om het veel mensen eens te laten proberen.
Nogmaals bedankt!

Voor iedereen die mij toe wil voegen, mijn gebruikersnaam is Therach!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:47
Het viel mij trouwens op dat ik gisteren en vandaag alleen maar 1080P krijg op m’n CCU. Bij netwerk geeft die ook aan Goed in plaats van Uitstekend en dan eronder 4K. Aan de setup is niks veranderd, bedraad aangesloten en de controller op een 5Ghz netwerk. Ziggo 300/30, Speedtest wordt dit ook gehaald.

Hoe kan dit ineens veranderd zijn? Mis ik een optie over het heeft. Binnen de stadia app staat alles ook netjes op z’n hoogst, alleen HDR heb ik uit staan.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Pukson schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:12:
Het viel mij trouwens op dat ik gisteren en vandaag alleen maar 1080P krijg op m’n CCU. Bij netwerk geeft die ook aan Goed in plaats van Uitstekend en dan eronder 4K. Aan de setup is niks veranderd, bedraad aangesloten en de controller op een 5Ghz netwerk. Ziggo 300/30, Speedtest wordt dit ook gehaald.

Hoe kan dit ineens veranderd zijn? Mis ik een optie over het heeft. Binnen de stadia app staat alles ook netjes op z’n hoogst, alleen HDR heb ik uit staan.
Als je de sessie herstart, dan doet ie opnieuw een speedtest op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Segafreak83 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:25:
[...]

Als je de sessie herstart, dan doet ie opnieuw een speedtest op de achtergrond.
Al verschillende keren gedaan maar zonder succes. Vreemd, gezien ik sinds de launch nergens problemen mee had en dit ineens uit het niets komt.

Alhoewel het nog steeds prima speelt! Maar ik zie toch wel degelijk kwaliteitsverschil en dat is jammer vooral bij tekst

[ Voor 14% gewijzigd door Pukson op 04-12-2019 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 21:34
Gisteren van iemand op Reddit een buddy pass gekregen, zonder er naar te hoeven vragen. Erg blij mee, maar zit momenteel in Amerika voor werk tot de 13e en het hotel heeft een slechte verbinding dus kan het nog niet testen. Kan niet wachten om terug te zijn maar heb al wel vast wat games geclaimed :)

Ben erg benieuwd naar hoe het gaat werken thuis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Heeft je tv-input ook nog invloed op de verbinding? Ik krijg dus op mijn 1080p tv nooit een signaal beter dan "Goed", terwijl m'n computer "Uitstekend aangeeft" en alle speedstests nooit onder de 200MBps uitkomen. Zelfs wifi niet...

Kan het dus zijn dat het signaal op een 1080p-tv nooit hoger kan zijn dan "Goed"? Omdat 4k toch geen zin heeft...?

Edit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/64s47hY.png

Altijd leuk dat je dan zelf het antwoord al vindt...

[ Voor 18% gewijzigd door Peter_Aragorn op 04-12-2019 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Pukson schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:30:
[...]

Al verschillende keren gedaan maar zonder succes. Vreemd, gezien ik sinds de launch nergens problemen mee had en dit ineens uit het niets komt.

Alhoewel het nog steeds prima speelt! Maar ik zie toch wel degelijk kwaliteitsverschil en dat is jammer vooral bij tekst
Nu gewijzigd om via m’n WiFi te doen en boem 4K HDR geeft die direct aan bij netwerk. Bijzonder. Waar het aan ligt heb ik echt geen benul van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Laatst online: 13:24
bakkerjangert schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:15:
Morgen is de eerste nieuwe release sinds de launch, Darksiders Genesis.

https://darksiders.com/

Let wel, het zal wel de release in de Amerikaanse tijdzone zijn, dus ik verwacht de release niet voor morgenavond onze tijd. Van het weekend maar eens proberen.
Krijgt een 3.5 "afgrijselijk" op IGN.. niet aan te raden denk ik😅

Playstation 5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Stadia is broken!!

Gebruik nu net Stadia en zojuist is mijn lamp ontploft van de projector!!

Dit gebeurde met de PS4 nooit...behalve
die ene keer een jaar of 3 geleden. :+

Als ik dat had geweten, maar daar hoor je google niet over!!!nnnnenenen.

Ennnn de nieuwe lamp zit er al weer in... Maar nu weer opnieuw ophangen ben bang dat dat het meeste werk gaat worden, zal vast niet in een keer precies goed hangen. Maar hulp van Google daarmee??? Nnneeeeeuujjjj!!! :P

[Edit En de nieuwe lamp is besteld...

[ Voor 3% gewijzigd door Flagg op 04-12-2019 18:19 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Stylze schreef op woensdag 4 december 2019 @ 17:16:
[...]

Huh? 8,7 toch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:21
Stylze schreef op woensdag 4 december 2019 @ 17:16:
[...]

Huh 8.7 hier van IGN

YouTube: Darksiders Genesis Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Had de US versie nog niet gezien nee alleen NL IGN, maar meestal zijn die wel ongeveer hetzelfde qua cijfer.

Wel gek dat er zo'n groot verschil zit in de reviews van IGN dan :+
Metacritics staat hij nu op een 7.6 dus dat is wel best prima!

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
Pro Deals zijn trouwens weg sinds vandaag, damn wat een prijzen dan. 70 euro voor AC:O, had ik hem maar voor 35 gekocht.. 70 vind ik net wat te veel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Laatst online: 25-07 06:01
Heb net een Stadia Buddy Pass gekregen en vind het product best wel fijn moet ik zeggen. Eerst geprobeerd op een 1440P monitor maar daar ziet het niet echt superscherp uit. Maar Stadia wil ik vooral gebruiken voor apparaten waar geen gaming kracht in zit. Net mijn Surface Pro 2 gepakt en Xbox One controller gepakt. Dit werkte prima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Pukson schreef op donderdag 5 december 2019 @ 00:07:
Pro Deals zijn trouwens weg sinds vandaag, damn wat een prijzen dan. 70 euro voor AC:O, had ik hem maar voor 35 gekocht.. 70 vind ik net wat te veel ;)
Prijzen zijn belachelijk.. Maar dat zijn ze op PSN ook ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Segafreak83 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 00:24:
[...]
Prijzen zijn belachelijk.. Maar dat zijn ze op PSN ook ;).
Bij een playstation heb je alleen wel meer opties dan enkel PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Pukson schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 22:22:
Zijn er hier wat gegadigden die regelmatig D2 spelen? Zo ja, hebben jullie een clan waar ik bij kan? Alleen is toch maar alleen hahah

Gloogle is m’n username
Hoever ben je met D2? Ik begin helemaal bij het begin. Wist me eerst geen raad in die Tower, maar begreep dat het het beste is om eerst de campaign te doen (Red war etc)
Het is wel wat gepuzzel, maar gelijk PVP induiken zit er blijkbaar niet in :+

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Deurstopper schreef op donderdag 5 december 2019 @ 08:11:
[...]

Hoever ben je met D2? Ik begin helemaal bij het begin. Wist me eerst geen raad in die Tower, maar begreep dat het het beste is om eerst de campaign te doen (Red war etc)
Het is wel wat gepuzzel, maar gelijk PVP induiken zit er blijkbaar niet in :+
Precies gewoon die campagne doorspelen vanaf red war is het beste. Red war campagn is vet, die 2 expansions erna iets minder maar ben nu met forsaken bezig en dat is echt fantastisch.

Playstation 5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Therach
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:05
Gisteren mijn eerste ervaring opgedaan met Stadia nadat @versc049 zo aardig was om zijn buddy pass aan mij te doneren. Ik beschik over een prima gaming pc, een verstofte PS4 en een Nintendo Switch voor een aantal Nintendo games.

Het begon al toen ik op mijn werk de code geclaimd had en de stadia website open had staan. Deze was nog lees en ik nog niks spelen. Ik opende de app op mijn telefoon en zag 4 games die ik kon claimen. Bij Tomb Raider drukte ik op 'claim' en op mijn laptop kwam gelijk een play knop te staan!

's Avonds ben ik aan de slag gegaan met Stadia via mijn vaste pc (1080p scherm, bedrade 100/100 verbinding). Ongelofelijk hoe smooth alles aanvoelt! Er was echt nauwelijks vertraging merkbaar in mijn muisbewegingen en het beeld zag er prima uit. Op hele snelle momenten in het spel zag ik soms wat artifacts ontstaan, maar dat was dan ook het enige wat mij opviel.

Daarna ben ik het vanuit mijn slaapkamer op mijn laptop gaan testen via een 5Ghz verbinding. Ook gebruikte ik een PS4 controller die ik gewoon met bluetooth kon koppelen. Het eerste wat opviel was hoeveel een mooi HDR scherm kan doen (Dell XPS 13)! Ik besloot om mijn laptop aan mijn tv te hangen via hdmi. Helaas ging het fout zodra ik wat wilde gaan bewegen in het spel. De verbinding was op dit moment niet stabiel genoeg en ik werd meerdere malen op de game gegooid. Gelukkig heb ik ook een ethernetverbinding naast mijn tv, dus volgende keer even testen met een convertertje :)

Hoe dan ook is mijn eerste indruk zeer positief. Komende dagen ga ik het via mijn laptop aan veel mensen laten zien, want ik ben er van overtuigd dat het zeker voor mensen met mindere hardware in huis echt een uitkomst is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Niet online
Stylze schreef op donderdag 5 december 2019 @ 08:27:
[...]

Precies gewoon die campagne doorspelen vanaf red war is het beste. Red war campagn is vet, die 2 expansions erna iets minder maar ben nu met forsaken bezig en dat is echt fantastisch.
Moet je nog op iets letten tijdens de campaign, indicator oid?
Op een gegeven moment ben je weer terug op de basis en krijg ik niet echt aanwijzingen hoe nu verder.. of is dat aan jezelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Stylze schreef op donderdag 5 december 2019 @ 08:27:
[...]

Ik speel idd ook gewoon vanaf Red War. Meer mensen die dit willen doen, eventueel samen?

Add me: Hamlap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Niet online
Peter_Aragorn schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:21:
[...]

Ik speel idd ook gewoon vanaf Red War. Meer mensen die dit willen doen, eventueel samen?

Add me: Hamlap
Wij gaan vanavond spelen! Heb je al in m'n lijst staan volgensmij.. (NoNumbersNeeded)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Heb jullie beide ook al :) misschien dat ik jullie join! Wat is jullie light? Heb zelf de campaign geskipped en direct beetje pvp gedaan en bounties halen :)

Doe graag strikes en de nightfall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodenburgertje
Hoe start je die red war campaign? Ik ben nu nog bezig met alle introduction quests heb ze bijna allemaal gehad geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Niet online
Ik tel al 4 man voor een dikke groeps-campaign ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
Roodenburgertje schreef op donderdag 5 december 2019 @ 13:04:
Hoe start je die red war campaign? Ik ben nu nog bezig met alle introduction quests heb ze bijna allemaal gehad geloof ik
Bij Amanda in de tower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Niet online
Pukson schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:26:
Heb jullie beide ook al :) misschien dat ik jullie join! Wat is jullie light? Heb zelf de campaign geskipped en direct beetje pvp gedaan en bounties halen :)

Doe graag strikes en de nightfall
Mijn light? Speel met een titan bedoel je dat? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Deurstopper schreef op donderdag 5 december 2019 @ 13:48:
[...]

Mijn light? Speel met een titan bedoel je dat? :D
Je light level ;) zo heet het dacht ik haha. Mijne is 901 nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Niet online
Aha ik zit rond 760, zo'n beetje het startlvl. Dus heb nog genoeg te doen. PVP leg je volgensmij gelijk af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19-09 12:04
Na een update van de Stadia app zie ik dat google assistant nu aangezet kan worden. Heb het nog niet getest, maar dat zou nu dus moeten werken vanaf een stadia controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 11:46
heeft iemand enig idee wat de volgende gratis games gaan worden voor stadia, Farming simulator is leuk enzo maar ik heb dus geen idee hoe je land koopt met de controller.

mocht iemand mij nog willen toevoegen : maubaan

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

maubaan schreef op donderdag 5 december 2019 @ 14:25:
heeft iemand enig idee wat de volgende gratis games gaan worden voor stadia, Farming simulator is leuk enzo maar ik heb dus geen idee hoe je land koopt met de controller.

R3 en L3 om land te kopen, naar de map gaan daar staat dan ergens R3 to select land, eerst L3 meen ik, kan ook net andersom zijn. Staat er wel een beetje onduidelijk iig. :)

En ik hoop dat xcom2 en/of Phoenix Point snel komen. Wil xcom2 weer een keertje (voor de zoveelste keer) doen maar op de PS4 is tie onspeelbaar op Ironman, crashed iedere keer en dan is je savegame corrupt... En op Ironman mode kan je dus niet handmatig saven...

Dus ik stem voor xcom 2. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodenburgertje
Pukson schreef op donderdag 5 december 2019 @ 13:49:
[...]

Je light level ;) zo heet het dacht ik haha. Mijne is 901 nu
ik geloof rond de 850 of zo iets, heb net mars vrij gespeeld.

Lijkt me ook wel tof om eens een raid te gaan doen met een groepje

Ben ook wel benieuwd of de voice chat goed werkt met stadia

[ Voor 22% gewijzigd door Roodenburgertje op 05-12-2019 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Mocht er nog iemand een buddy pass over hebben en er niks mee doen dan hou ik me aanbevolen.

Ik heb recent veel gelezen en gezien over stadia en het ziet er goed uit en wil het graag proberen.
Heb nu een ps4, maar geen stofzuiger geluid bij bijna elk spel en geen updates klinken me als muziek in de oren. Vorige keer zette ik de ps4 weer aan en als je dan ziet dat je weer een update van 3 GB moet downloaden voordat je kan spelen dan denk ik soms ik zet hem wel weer uit...(nu gaat het op zich wel snel met binnen halen).

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Pukson schreef op donderdag 5 december 2019 @ 00:07:
Tegen de tijd dat ik die kan spelen is ie vast wel weer goedkoop.

Speel serieus heel weinig. Druk druk druk druk druk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Deurstopper schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:24:
[...]

Wij gaan vanavond spelen! Heb je al in m'n lijst staan volgensmij.. (NoNumbersNeeded)
Ik hoor dat ik het red vanavond. Moet ook vooral even kijken of ik een mic kan vinden. Game headset ben ik nog naar op zoek namelijk...

Light level is rond de 800 geloof ik. Ben een aardig eind op weg met Red War volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 12345j
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-01-2022
Begin ook vers aan D2. Sta open voor co-op, naam : Haplo. Heb een paar missies van 'Red War' gedaan. maar verder nog niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Niet online
Peter_Aragorn schreef op donderdag 5 december 2019 @ 18:41:
[...]

Ik hoor dat ik het red vanavond. Moet ook vooral even kijken of ik een mic kan vinden. Game headset ben ik nog naar op zoek namelijk...

Light level is rond de 800 geloof ik. Ben een aardig eind op weg met Red War volgens mij.
Mic wordt voor mij ook lastig ivm de kleine meid die ligt te slapen, heeft d2 een beetje redelijke chatfunctie of is dat niet te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Deurstopper schreef op donderdag 5 december 2019 @ 19:18:
[...]

Mic wordt voor mij ook lastig ivm de kleine meid die ligt te slapen, heeft d2 een beetje redelijke chatfunctie of is dat niet te doen?
Als je speelt me controller zie ik geen chatfunctie:( maar zouden oortjes van een iPhone met mic ook werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:44
Er zou wellicht na het uitbrengen van darksiders vandaag nog meer aankondigen/updates komen.

Why hello there!

Happy Thursday everybody~ There are a few announcements headed your way today.

Het is niet duidelijk of het uitbrengen van darksiders vandaag nu alles is of dat er toch nog wat meer nieuws gaat komen vandaag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pukson schreef op donderdag 5 december 2019 @ 19:57:
[...]

Als je speelt me controller zie ik geen chatfunctie:( maar zouden oortjes van een iPhone met mic ook werken?
Geen idee wat voor een aansluiting daarop zit, maar ik speelde vanavond met goedkope KZ ATE oordoppen van Ali met een microfoon in het snoer en dat werkte prima. Volgens mij werkt dus elke eenvoudige headset met 3.5mm jack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 07:58
Hebben jullie ook issue op (debian/ubuntu machine) dat wanneer ik chromium met vaapi support installeer vervolgens een youtube filmpje met vp9 ga draaien krijg ik netjes de MojoVideoDecoder driver.

Wanneer ik stadia open en af begint te spelen valt hij terug naar: VpxVideoDecoder

Hardware: Intel(R) Core(TM) i7-8750H CPU @ 2.20GHz
libva info: VA-API version 1.5.0
libva info: va_getDriverName() returns 0
libva info: Trying to open /usr/lib/x86_64-linux-gnu/dri/i965_drv_video.so
libva info: Found init function __vaDriverInit_1_4
libva info: va_openDriver() returns 0
vainfo: VA-API version: 1.5 (libva 2.5.0)
vainfo: Driver version: Intel i965 driver for Intel(R) Coffee Lake - 2.3.0
vainfo: Supported profile and entrypoints
VAProfileMPEG2Simple : VAEntrypointVLD
VAProfileMPEG2Simple : VAEntrypointEncSlice
VAProfileMPEG2Main : VAEntrypointVLD
VAProfileMPEG2Main : VAEntrypointEncSlice
VAProfileH264ConstrainedBaseline: VAEntrypointVLD
VAProfileH264ConstrainedBaseline: VAEntrypointEncSlice
VAProfileH264ConstrainedBaseline: VAEntrypointEncSliceLP
VAProfileH264Main : VAEntrypointVLD
VAProfileH264Main : VAEntrypointEncSlice
VAProfileH264Main : VAEntrypointEncSliceLP
VAProfileH264High : VAEntrypointVLD
VAProfileH264High : VAEntrypointEncSlice
VAProfileH264High : VAEntrypointEncSliceLP
VAProfileH264MultiviewHigh : VAEntrypointVLD
VAProfileH264StereoHigh : VAEntrypointVLD
VAProfileVC1Simple : VAEntrypointVLD
VAProfileVC1Main : VAEntrypointVLD
VAProfileVC1Advanced : VAEntrypointVLD
VAProfileNone : VAEntrypointVideoProc
VAProfileJPEGBaseline : VAEntrypointVLD
VAProfileJPEGBaseline : VAEntrypointEncPicture
VAProfileVP8Version0_3 : VAEntrypointVLD
VAProfileHEVCMain : VAEntrypointVLD
VAProfileHEVCMain10 : VAEntrypointVLD
VAProfileVP9Profile0 : VAEntrypointVLD
VAProfileVP9Profile2 : VAEntrypointVLD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:05
maubaan schreef op donderdag 5 december 2019 @ 14:25:

Inderdaad een heel leuk spel, maar wel echt veel uitzoeken.
Ik voeg je toe, wellicht dat we elkaar wat kunnen helpen met FS19.

Mochten er nog meer mensen zijn die FS19 of FM2020 spelen, add me: Gannicus

[ Voor 7% gewijzigd door Audiowaste op 06-12-2019 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Laatst online: 04-09 11:46
@Audiowaste zie dit bericht.
Flagg schreef op donderdag 5 december 2019 @ 14:38:
[...]

R3 en L3 om land te kopen, naar de map gaan daar staat dan ergens R3 to select land, eerst L3 meen ik, kan ook net andersom zijn. Staat er wel een beetje onduidelijk iig. :)

En ik hoop dat xcom2 en/of Phoenix Point snel komen. Wil xcom2 weer een keertje (voor de zoveelste keer) doen maar op de PS4 is tie onspeelbaar op Ironman, crashed iedere keer en dan is je savegame corrupt... En op Ironman mode kan je dus niet handmatig saven...

Dus ik stem voor xcom 2. :P
ik ga het dit weekend ff testen

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:05
maubaan schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:19:
@Audiowaste zie dit bericht.

ik ga het dit weekend ff testen
Die had ik inderdaad net voorbij zien komen, nooit eerder echt verdiept in Farming Simulator dus vooral nog veel aan het uitzoeken wat ik in het begin het beste kan doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:53
Iemand al gezien dat je in de browser nu ook bij de store terecht kunt?
https://stadia.google.com/store

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand hier Just Dance al gekocht/gespeeld? Kan er geen reviews over vinden op Stadia en probeer te bepalen of dit geschikt is voor mijn dochtertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Laatst online: 10:35
Is er al iets meer bekend voor aankomende titels?
Dit lijkt me ideale platform voor mij, maar de beperkte games houden me nu nog tegen.
Zou wel mooi zijn als je uplay of steam erop kan zetten met je libary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:01
@Killertjuh wat staat er bij video_codec_name? En zijn in de log van je player misschien aanwijzingen te vinden waarom die decoder wordt gebruikt? Je CPU is een recent model dus het decoderen van VP9 zou in principe geen probleem mogen zijn. Enige wat ik mij zo kan bedenken is dat de video stream gebruikt maakt van een VP9 profile of level die (nog) niet ondersteund wordt in Chromium en/of VA-API.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Edit: al gevonden ☺️

[ Voor 93% gewijzigd door Segafreak83 op 06-12-2019 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
fevo-1190 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 14:41:
Is er al iets meer bekend voor aankomende titels?
Dit lijkt me ideale platform voor mij, maar de beperkte games houden me nu nog tegen.
Zou wel mooi zijn als je uplay of steam erop kan zetten met je libary
Volgend jaar komt UPlay+ beschikbaar.

Verder hier eens kijken: https://store.google.com/nl/product/stadia_games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
barrymossel schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 15:41:
[...]

Volgend jaar komt UPlay+ beschikbaar.

Verder hier eens kijken: https://store.google.com/nl/product/stadia_games
Dus alles wat je op uplay zet zal gespeeld kunnen worden?
Ja heb de lijst gezien en opzich prima games, maar niet voor mij :P
En de prijzen van de games? Beetje winkelprijzen of psn store prijzen(zonder aanbiedingen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:05
Deurstopper schreef op donderdag 5 december 2019 @ 13:55:
Aha ik zit rond 760, zo'n beetje het startlvl. Dus heb nog genoeg te doen. PVP leg je volgensmij gelijk af...
Volgens mij worden levels bij PvP genormaliseerd. Gaat dus vooral om skill.
Maargoed, als je zo weinig hebt gespeeld (net als ik), is PvP altijd lastig. Hoewel ik bij m'n eerste Gambit toch bovenaan stond, denk dat dat komt omdat je nu voor een groot deel met andere noobs speelt :) give it a go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Hebben meer mensen last van weinig tot geen mensen kunnen vinden in de Crucible (Destiny 2)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

fevo-1190 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 16:09:
[...]

Dus alles wat je op uplay zet zal gespeeld kunnen worden?
Ja heb de lijst gezien en opzich prima games, maar niet voor mij :P
En de prijzen van de games? Beetje winkelprijzen of psn store prijzen(zonder aanbiedingen)
Ik ben er rederlijk zeker van dat Uplay+ niet zo werkt ;) Goede kans dat het een Uplay+ abonnement zal zijn die enkel op Stadia werkt.

Prijzen zijn vergelijkbaar met PSN store prijzen momenteel. Dat zie je wel bij Darksiders Genesis die gewoon de duurdere console prijs heeft terwijl de Steam release dezelfde dag goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
Pheace schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 17:20:
[...]

Ik ben er rederlijk zeker van dat Uplay+ niet zo werkt ;) Goede kans dat het een Uplay+ abonnement zal zijn die enkel op Stadia werkt.

Prijzen zijn vergelijkbaar met PSN store prijzen momenteel. Dat zie je wel bij Darksiders Genesis die gewoon de duurdere console prijs heeft terwijl de Steam release dezelfde dag goedkoper is.
Oke dan kijk ik nog even de kat uit de boom de komende maanden.
Hopelijk gaat het games zoals r6siege enzovoort ook brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:05
Ik kon me niet meer inhouden en heb vandaag RDR2 gekocht. Wat een geweldig spel! Ik speel nu nog op mijn pc en met de kerst koop ik nog een Stadia Controller en dan 4k op de tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Zapato schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 17:16:
Ik kon me niet meer inhouden en heb vandaag RDR2 gekocht. Wat een geweldig spel! Ik speel nu nog op mijn pc en met de kerst koop ik nog een Stadia Controller en dan 4k op de tv.
Helaas upscaled 4k van 1440p en 30 FPS maar wel een mooi spel inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiTM
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-09 20:43
KlaasjeNL schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:39:
Heeft iemand hier Just Dance al gekocht/gespeeld? Kan er geen reviews over vinden op Stadia en probeer te bepalen of dit geschikt is voor mijn dochtertjes.
Je kan hem altijd proberen en dan eventueel binnen de 2 uur gameplay makkelijk een refund aanvragen via de Stadia app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roodenburgertje
Peter_Aragorn schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:12:
[...]

Oke! Laat je hier ff weten hoe dat werkt? Ben vooral benieuwd hoeveel Ohms de controller kan hebben :) Mijn DT990Pro met 250 Ohms werkten iig niet, maar dat had ik wel verwacht.
Met de Logitech g933 aangesloten via kabel werkt het perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Pheace schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 17:28:
[...]

Helaas upscaled 4k van 1440p en 30 FPS maar wel een mooi spel inderdaad.
Nee, upscaled naar 4K / 60 fps.

Dit is de schuld van de game developers als ze dit native nog niet ondersteunen.
https://www.androidauthor...-stadia-4k-60fps-1039729/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:05
CR2032 schreef op zondag 8 december 2019 @ 12:19:
[...]

Dit is de schuld van de game developers als ze dit native nog niet ondersteunen.
Kan dit in een later stadium alsnog komen? Overigens vind ik het nu al prachtig. De afwezigheid van het geluid van een PS4 is ook een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

CR2032 schreef op zondag 8 december 2019 @ 12:19:
[...]

Vandaar dat er 'van' staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Pheace schreef op zondag 8 december 2019 @ 14:22:
[...]

Vandaar dat er 'van' staat.
Er staat geen '.. upscaled 4K en 60 fps .. '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
Jorick schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 15:12:
@Killertjuh wat staat er bij video_codec_name? En zijn in de log van je player misschien aanwijzingen te vinden waarom die decoder wordt gebruikt? Je CPU is een recent model dus het decoderen van VP9 zou in principe geen probleem mogen zijn. Enige wat ik mij zo kan bedenken is dat de video stream gebruikt maakt van een VP9 profile of level die (nog) niet ondersteund wordt in Chromium en/of VA-API.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
streaming   false
surface_layer_mode  kAlways
time_base   1/1000
total_bytes 321499
url https://ssl.gstatic.com/stadia/gamers/assets/play-button-idle-orange.webm
video_buffering_state   BUFFERING_HAVE_ENOUGH
video_codec_name    vp9
video_dds   false
video_decoder   VpxVideoDecoder
video_is_encrypted  false
width   110

Wanneer ik een youtube video ga kijken zie ik dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
url blob:https://www.youtube.com/6a1f5215-c808-44fb-8add-ba1e0ef95804
video_codec_name    vp9
video_dds   false
video_decoder   MojoVideoDecoder
width   1280

Dit zie ik in de chromemium log voorbij komen maar met wat google foo hierop vind ik niks.

code:
1
2
3
4
5
[23052:23052:1209/074142.964377:ERROR:child_process_sandbox_support_impl_linux.cc(79)] FontService unique font name matching request did not receive a response.
[23052:23052:1209/074143.002562:ERROR:child_process_sandbox_support_impl_linux.cc(79)] FontService unique font name matching request did not receive a response.
[23052:23052:1209/074143.004743:ERROR:child_process_sandbox_support_impl_linux.cc(79)] FontService unique font name matching request did not receive a response.
[23052:23161:1209/074143.322181:ERROR:internal_decoder_factory.cc(56)] Trying to create decoder for unsupported format
[23052:23161:1209/074143.323353:ERROR:internal_decoder_factory.cc(56)] Trying to create decoder for unsupported format

[ Voor 15% gewijzigd door Killertjuh op 09-12-2019 07:42 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ikbenvanmars
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik weet niet of het hier al gepost is, maar ik vond onderstaande link op de Stadia Reddit-pagina. Het is een site die gebruikerservaringen verzamelt voor alle Stadia games. Het is vrij minimaal qua opzet en dat vind ik er net leuk aan, no-nonsense. Ik heb er mijn ervaring met Tomb Raider: DE geplaatst. (PS: ik heb hier geen affiliatie mee ofzo)

https://www.cloudgamingdb.com/

[ Voor 7% gewijzigd door ikbenvanmars op 09-12-2019 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Laatst online: 31-03 19:19
Als je de tv aanzet speel je dan automatisch via de Chromecast ultra?
Had laatst namelijk de Chromecast eruit gehaald en hoefde niks aan te passen ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
Killertjuh schreef op maandag 9 december 2019 @ 07:11:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
streaming   false
time_base   1/1000
total_bytes 321499
url https://ssl.gstatic.com/stadia/gamers/assets/play-button-idle-orange.webm
video_codec_name    vp9
video_dds   false
video_decoder   VpxVideoDecoder
video_is_encrypted  false
width   110

Wanneer ik een youtube video ga kijken zie ik dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
url blob:https://www.youtube.com/6a1f5215-c808-44fb-8add-ba1e0ef95804
video_codec_name    vp9
video_dds   false
video_decoder   MojoVideoDecoder
width   1280

Dit zie ik in de chromemium log voorbij komen maar met wat google foo hierop vind ik niks.

code:
1
2
3
4
5
[23052:23052:1209/074142.964377:ERROR:child_process_sandbox_support_impl_linux.cc(79)] FontService unique font name matching request did not receive a response.
[23052:23052:1209/074143.002562:ERROR:child_process_sandbox_support_impl_linux.cc(79)] FontService unique font name matching request did not receive a response.
[23052:23052:1209/074143.004743:ERROR:child_process_sandbox_support_impl_linux.cc(79)] FontService unique font name matching request did not receive a response.
[23052:23161:1209/074143.322181:ERROR:internal_decoder_factory.cc(56)] Trying to create decoder for unsupported format
[23052:23161:1209/074143.323353:ERROR:internal_decoder_factory.cc(56)] Trying to create decoder for unsupported format
De laatste twee errors in je log lijken te suggereren op wat ik al dacht namelijk dat de Stadia stream in een formaat is die niet ondersteund wordt (iets van 4:2:2 chroma subsampling of zo?) al vind ik dat merkwaardig want er zijn anderen die het wel aan de praat hebben onder Ubuntu. Wat ik zo snel kon vinden was dit probleem maar ik denk niet dat jij met dat probleem te maken hebt aangezien je via youtube wel gewoon hardware decoding hebt. Maakt een aanpassing van de kwaliteit-instelling in de Stadia-app nog verschil of haalt dat niets uit?

Wat je kunt proberen is de nieuwere intel-media-driver in plaats van de verouderde intel-vaapi-driver die je nu gebruikt. Mocht je een eerdere versie van Ubuntu gebruiken dan 19.04 dan kun je de media driver van source bouwen. Daar staan tevens instructies hoe die driver (handmatig) in te schakelen.

En andere mogelijkheid is om de meest recente Fedora Workstation op een usb stok te zetten en dan de live-omgeving booten en chromium + vaapi drivers middels deze instructies in de tijdelijke omgeving te installeren en kijken of Stadia dan goed werkt. Op deze manier kun je uitsluiten dat het probleem ergens in de combinatie van je Ubuntu + drivers + Chromium zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-09 21:21
Zapato schreef op zondag 8 december 2019 @ 12:58:
[...]

Kan dit in een later stadium alsnog komen? Overigens vind ik het nu al prachtig. De afwezigheid van het geluid van een PS4 is ook een verademing.
Tuurlijk... de heren/dames van Nixxes in Utrecht hebben laten zien dat het met de tombraider games kan. Het vergt alleen werk. De man van Farm Simulator zei dat het nog wel wat kennis en handigheid koste om het goed werkend te krijgen op Vulkan en Stadia. Het is gewoon niet een standaard ontwikkelplatform.

En als je nu ziet dat sommige developers al moeite hebben een werkende PC-port af te leveren, dan kun je je voorstellen waar de voordelen maar ook de nadelen van Stadia zitten. Het voordeel is dat je in de toekomst mogelijk nooit meer een PC-port hoeft te doen. Nadeel is nu dat je ook nog een Stadia port moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
Jorick schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 00:15:
[...]

De laatste twee errors in je log lijken te suggereren op wat ik al dacht namelijk dat de Stadia stream in een formaat is die niet ondersteund wordt (iets van 4:2:2 chroma subsampling of zo?) al vind ik dat merkwaardig want er zijn anderen die het wel aan de praat hebben onder Ubuntu. Wat ik zo snel kon vinden was dit probleem maar ik denk niet dat jij met dat probleem te maken hebt aangezien je via youtube wel gewoon hardware decoding hebt. Maakt een aanpassing van de kwaliteit-instelling in de Stadia-app nog verschil of haalt dat niets uit?

Wat je kunt proberen is de nieuwere intel-media-driver in plaats van de verouderde intel-vaapi-driver die je nu gebruikt. Mocht je een eerdere versie van Ubuntu gebruiken dan 19.04 dan kun je de media driver van source bouwen. Daar staan tevens instructies hoe die driver (handmatig) in te schakelen.

En andere mogelijkheid is om de meest recente Fedora Workstation op een usb stok te zetten en dan de live-omgeving booten en chromium + vaapi drivers middels deze instructies in de tijdelijke omgeving te installeren en kijken of Stadia dan goed werkt. Op deze manier kun je uitsluiten dat het probleem ergens in de combinatie van je Ubuntu + drivers + Chromium zit.
Waar zie je dat ik de oude drivers nog gebruik? Ik heb die helemaal niet geinstalleerd namelijk.
code:
1
2
3
4
5
6
dpkg -l | grep intel
ii  intel-media-va-driver:amd64           19.3.1+dfsg1-1                       amd64        VAAPI driver for the Intel GEN8+ Graphics family
ii  intel-microcode                       3.20191115.1                         amd64        Processor microcode firmware for Intel CPUs
ii  libdrm-intel1:amd64                   2.4.100-4                            amd64        Userspace interface to intel-specific kernel DRM services -- runtime
ii  libintellij-annotations-java          18.0.0-1                             all          transitional package for libjetbrains-annotations-java
ii  xserver-xorg-video-intel              2:2.99.917+git20190815-1             amd64        X.Org X server -- Intel i8xx, i9xx display driver

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Callandt95
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 04-09 09:50
Deurstopper schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:24:
[...]

Ik heb je toegevoegd :) Voor anderen die graag Destiny 2 strikes/nightfall doen mogen mij altijd toevoegen "Callandt95"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
Killertjuh schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 07:14:
[...]

Waar zie je dat ik de oude drivers nog gebruik? Ik heb die helemaal niet geinstalleerd namelijk.
code:
1
2
3
4
5
6
dpkg -l | grep intel
ii  intel-media-va-driver:amd64           19.3.1+dfsg1-1                       amd64        VAAPI driver for the Intel GEN8+ Graphics family
ii  intel-microcode                       3.20191115.1                         amd64        Processor microcode firmware for Intel CPUs
ii  libdrm-intel1:amd64                   2.4.100-4                            amd64        Userspace interface to intel-specific kernel DRM services -- runtime
ii  libintellij-annotations-java          18.0.0-1                             all          transitional package for libjetbrains-annotations-java
ii  xserver-xorg-video-intel              2:2.99.917+git20190815-1             amd64        X.Org X server -- Intel i8xx, i9xx display driver
Het was een aanname op basis van je vainfo-output uit je post van 6 december. De regel
libva info: Trying to open /usr/lib/x86_64-linux-gnu/dri/i965_drv_video.so
suggereert dat de 'oude' driver word gebruikt. Waarschijnlijk heb je ook het pakket i965-va-driver geïnstalleerd staan. Als dit het geval is dan zul je handmatig de intel-media-va driver moeten forceren zoals hier staat beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Ufff, Digital Foundry is niet onder de indruk van de FF15 port.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8ZN7BtQ.png
https://www.eurogamer.net...-more-than-1080p-at-30fps

Opsomming van een andere website:
Positives.
  • Convenience.
  • DLC.
  • Essentially Royal Edition inc Comrades but no crossplay.
  • Exclusive minigames.
  • Load times are much better than consoles. 21seconds on Stadia vs 49 on 1X.
  • No regular drops beneath 30 FPS.
  • Runs better than console overall.
Negatives.
  • Hitches due to 4k streaming.
  • 1920 x 1080 count regardless of setup.
  • Only benefit to 4k mode is presumed higher bandwidth available for picture quality at 1080p
  • No available options in game for perfomance/quality mode
  • Mostly 1X quality but foliage looks base PS4.
  • Better AO but DOF and texture filtering are lower quality.
  • Mostly closer to base consoles.
  • None of the PC niceties appear in the game. Increased vegetation, improved tessellation and model LODs and missing.
  • Stable 1080p
  • Input latency an issue.
  • Game runs at 30 FPS with Vsync and shares the framepacing issues of the PS4 pro version.
Wel een hotfix voor de savegame bug voorbij zien komen als ik me niet vergis dus dat zou geen probleem meer moeten zijn

[ Voor 4% gewijzigd door Pheace op 10-12-2019 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 07:57

Sagat

Is pappa x2!

Pheace schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 17:09:
Ufff, Digital Foundry is niet onder de indruk van de FF15 port.

[Afbeelding]
https://www.eurogamer.net...-more-than-1080p-at-30fps

Opsomming van een andere website:

[...]

Wel een hotfix voor de savegame bug voorbij zien komen als ik me niet vergis dus dat zou geen probleem meer moeten zijn
Deze net als video gekeken, maar voor mij de samenvatting is eigenlijk.
Kan je kiezen dan de console versie maar, heb je alleen stadia dan is het een goede manier om te spelen. De input lag is dan de meest serieuze klacht imho, maar met deze game wellicht niet super zwaar wegend...rpg vs fps of action game?

En ja het is technisch niet de beste port die niet het maximale uit stadia haalt, maar als ik alleen stadia had en ik wilde deze game spelen dan zou ik er wel voor gaan denk ik. Ben wel benieuwd hoe daadwerkelijke stadia bezitters er over denken.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:01
pfff stadia is toch wel lichtelijk teleurstellend. Begon al met niet de native 4k60, maar nu ook nog eens dat de ene game beter dan de andere speelt, heeft dan nog niet eens zozeer te maken met het streamen maar puur de stadia platform zelf.

Ik had gehoopt geen zware pc upgrade meer te hoeven doen maar nu twijfel ik toch wel echt of het veel beter gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Tweakwondo schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:53:
pfff stadia is toch wel lichtelijk teleurstellend. Begon al met niet de native 4k60, maar nu ook nog eens dat de ene game beter dan de andere speelt, heeft dan nog niet eens zozeer te maken met het streamen maar puur de stadia platform zelf.

Ik had gehoopt geen zware pc upgrade meer te hoeven doen maar nu twijfel ik toch wel echt of het veel beter gaat worden...
Geef het even de tijd. Stadia wordt pas echt voor de massa wanneer Stadia Base gaat uitkomen. Dit zijn early days. Tot nu toe bevalt Stadia hier waanzinnig goed. Totaal geen lag waar ik toch wel beducht voor was.
Het gemak om overal te kunnen spelen waar je maar wil, zonder zware computer met nauwelijks wachttijden en zonder geloei van fans is gewoonweg een verademing. Mac mini, Chromebook en op de TV, werkt super.

Het enige minpunt is dat er nog niet zoveel games zijn.
Al heeft dat weer het voordeel dat je nu vol in die paar games duikt zonder teveel afleiding.

Less is more. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
CR2032 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:11:
[...]

Geef het even de tijd. Stadia wordt pas echt voor de massa wanneer Stadia Base gaat uitkomen. Dit zijn early days. Tot nu toe bevalt Stadia hier waanzinnig goed. Totaal geen lag waar ik toch wel beducht voor was.
Het gemak om overal te kunnen spelen waar je maar wil, zonder zware computer met nauwelijks wachttijden en zonder geloei van fans is gewoonweg een verademing. Mac mini, Chromebook en op de TV, werkt super.

Het enige minpunt is dat er nog niet zoveel games zijn.
Al heeft dat weer het voordeel dat je nu vol in die paar games duikt zonder teveel afleiding.

Less is more. ;)
less is more.., maar als je bijna alle games al hebt gespeeld voordat stadia überhaupt uitkwam is de lol er snel vanaf. Had wel verwacht dat er een roadmap zou zijn van wat we kunnen verwachten maar google blijft in totale stilte.. niet echt motiverend.

latency betreft absoluut mee eens. zowel pc als Chromecast werkt het allemaal erg goed. Misschien Shadow of the tomb raider maar weer eens spelen gezien hij nu in de sale is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
Jorick schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 17:06:
[...]

Het was een aanname op basis van je vainfo-output uit je post van 6 december. De regel

[...]
suggereert dat de 'oude' driver word gebruikt. Waarschijnlijk heb je ook het pakket i965-va-driver geïnstalleerd staan. Als dit het geval is dan zul je handmatig de intel-media-va driver moeten forceren zoals hier staat beschreven.
Ah top dat wist ik niet. Wanneer ik dit doe is alles mega slecht haha. Muis heeft een MEGA lag op dat moment. Dan kan ik beter nog terug op de oude methode.

Naarmate de graphix beter wordt (hoe stabeler de verbinding) des te groter de lag met de i965 driver. Op de begin is het echt speelbaar. Naarmate de fights groter worden krijg ik een grotere lag. De cpu lijkt ook niet hoog te zijn. Terwijl hij in chromium VPX driver aangeeft.

Maar terug te komen op de IHD. Ik zie ook dat het lijstje flink minder is dan bij de oude i965 driver
Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
libva info: VA-API version 1.5.0
libva info: va_getDriverName() returns 0
libva info: User requested driver 'iHD'
libva info: Trying to open /usr/lib/x86_64-linux-gnu/dri/iHD_drv_video.so
libva info: Found init function __vaDriverInit_1_5
libva info: va_openDriver() returns 0
vainfo: VA-API version: 1.5 (libva 2.5.0)
vainfo: Driver version: Intel iHD driver - 1.0.0
vainfo: Supported profile and entrypoints
      VAProfileMPEG2Simple            : VAEntrypointVLD
      VAProfileMPEG2Main              : VAEntrypointVLD
      VAProfileH264Main               : VAEntrypointVLD
      VAProfileH264Main               : VAEntrypointEncSliceLP
      VAProfileH264High               : VAEntrypointVLD
      VAProfileH264High               : VAEntrypointEncSliceLP
      VAProfileJPEGBaseline           : VAEntrypointVLD
      VAProfileJPEGBaseline           : VAEntrypointEncPicture
      VAProfileH264ConstrainedBaseline: VAEntrypointVLD
      VAProfileH264ConstrainedBaseline: VAEntrypointEncSliceLP
      VAProfileVP8Version0_3          : VAEntrypointVLD
      VAProfileHEVCMain               : VAEntrypointVLD
      VAProfileHEVCMain10             : VAEntrypointVLD
      VAProfileVP9Profile0            : VAEntrypointVLD
      VAProfileVP9Profile2            : VAEntrypointVLD

In chromium zie ik nu niet meer unsupported driver meer maar wel andere fouten.
Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
[8125:8125:1211/072732.324814:ERROR:vaapi_wrapper.cc(528)] GetConfigAttributes failed for va_profile VAProfileH264Main
[8125:8125:1211/072732.324872:ERROR:vaapi_wrapper.cc(528)] GetConfigAttributes failed for va_profile VAProfileH264High
[8125:8125:1211/072732.324885:ERROR:vaapi_wrapper.cc(528)] GetConfigAttributes failed for va_profile VAProfileH264ConstrainedBaseline
[8125:8125:1211/072732.365601:ERROR:sandbox_linux.cc(374)] InitializeSandbox() called with multiple threads in process gpu-process.
[8125:8125:1211/072732.736689:ERROR:buffer_manager.cc(488)] [.DisplayCompositor]GL ERROR :GL_INVALID_OPERATION : glBufferData: <- error from previous GL command
[8129:8137:1211/072732.756579:ERROR:nss_util.cc(283)] After loading Root Certs, loaded==false: NSS error code: -8018
[8241:8241:1211/072736.879240:ERROR:child_process_sandbox_support_impl_linux.cc(79)] FontService unique font name matching request did not receive a response.
[8241:8241:1211/072736.910585:ERROR:child_process_sandbox_support_impl_linux.cc(79)] FontService unique font name matching request did not receive a response.
[8241:8241:1211/072736.914247:ERROR:child_process_sandbox_support_impl_linux.cc(79)] FontService unique font name matching request did not receive a response.
[8241:8295:1211/072742.162519:ERROR:data_channel.cc(53)] Accepting maxRetransmits = -1 for backwards compatibility
[8241:8295:1211/072742.162646:ERROR:data_channel.cc(58)] Accepting maxRetransmitTime = -1 for backwards compatibility
[8241:8295:1211/072742.779306:ERROR:data_channel.cc(58)] Accepting maxRetransmitTime = -1 for backwards compatibility
[8125:8125:1211/072742.949565:ERROR:vaapi_wrapper.cc(1742)] Failed putting surface to pixmap VA error: unknown libva error
[8241:8246:1211/072742.969118:ERROR:h264_decoder_impl.cc(271)] avcodec_send_packet error: -1094995529
[8241:8295:1211/072748.724837:ERROR:data_channel.cc(53)] Accepting maxRetransmits = -1 for backwards compatibility
[8241:8295:1211/072748.724965:ERROR:data_channel.cc(58)] Accepting maxRetransmitTime = -1 for backwards compatibility
[8241:8295:1211/072753.889222:ERROR:data_channel.cc(58)] Accepting maxRetransmitTime = -1 for backwards compatibility

Edit: Ik heb de driver niet gebuild maar gewoon gedownload van debian Repo. Ik weet niet of dat verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Tweakwondo schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:22:
[...]
Misschien Shadow of the tomb raider maar weer eens spelen gezien hij nu in de sale is
Thanks for the heads up. Die ga ik zeker bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Nu online
Tweakwondo schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:53:

helemaal mee eens. Van een megabedrijf als Google verwacht je veel meer. Een knallende opening van Stadia maar nee erg teleurstellend. Dit is erg slecht voor imago van Stadia

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:36
mark777 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:45:
[...]

helemaal mee eens. Van een megabedrijf als Google verwacht je veel meer. Een knallende opening van Stadia maar nee erg teleurstellend. Dit is erg slecht voor imago van Stadia
Eens. Mijn inziens hadden de periode waarin we nu zitten niet als De Launch moeten aankondigen maar als een Open Beta. Er zijn nog teveel zaken die ontbreken. Ik hoop echt dat ze momentum gaan krijgen als de Base versie uitkomt; wat ik tot nu toe heb ervaren is echt wel goed en ik zie veel potentie in de dienst. Maar dan moet het wel aanslaan bij het grote publiek. Hopelijk zijn er tijdens de Base launch ook enkele goedkopere titels beschikbaar (misschien Indie of oudere triple-A games) zodat het voor een laag bedrag uit te proberen is voor de meute.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArchitectOfDoom
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-03-2023
De Stadia bevalt mij erg goed. Tot nu toe alleen Destiny gespeeld - behoorlijk hooked ^^.

Ik ben wel in voor Strikes/PvP - dus wie wil... mijn naam is 'Aerevan' op Stadia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakwondo
bakkerjangert schreef op woensdag 11 december 2019 @ 10:51:
[...]

Eens. Mijn inziens hadden de periode waarin we nu zitten niet als De Launch moeten aankondigen maar als een Open Beta. Er zijn nog teveel zaken die ontbreken. Ik hoop echt dat ze momentum gaan krijgen als de Base versie uitkomt; wat ik tot nu toe heb ervaren is echt wel goed en ik zie veel potentie in de dienst. Maar dan moet het wel aanslaan bij het grote publiek. Hopelijk zijn er tijdens de Base launch ook enkele goedkopere titels beschikbaar (misschien Indie of oudere triple-A games) zodat het voor een laag bedrag uit te proberen is voor de meute.
vooral dat.. ik heb hier vaker een discussie overgehad betreft de kosten van games. ik begrijp dat het allemaal nieuw is en dat je met stadia overal kunt gamen zonder hardware e.d. maar vooralsnog is stadia best prijzig. je betaald op moment 129 voor het pakket, dan heb je weinig games en betaal je er volle prijs voor. ik heb de afgelopen dagen veel aanbiedingen voorbij zien komen van xbox en ps4 voor rond de 199 (niet x/pro) maar toch, daar zijn de games vele malen goedkoper. stadia is in dat opzichte karig..

Ook het feit dat mensen klagen over een half product vind ik heel logisch, google heeft pas achteraf na launch gezegd dat het nog een soort test fase is. als ze op het begin hadden gezegd dat stadia in de beta uitkomt, veelal games niet 4k60 zullen zijn en op de chrome browser uberhaupt een cap is van 1080p was ik nog niet aan boord gesprongen. :(

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Raindeer
Tweakwondo schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:27:
[...]

vooral dat.. ik heb hier vaker een discussie overgehad betreft de kosten van games. ik begrijp dat het allemaal nieuw is en dat je met stadia overal kunt gamen zonder hardware e.d. maar vooralsnog is stadia best prijzig. je betaald op moment 129 voor het pakket, dan heb je weinig games en betaal je er volle prijs voor. ik heb de afgelopen dagen veel aanbiedingen voorbij zien komen van xbox en ps4 voor rond de 199 (niet x/pro) maar toch, daar zijn de games vele malen goedkoper. stadia is in dat opzichte karig..

Ook het feit dat mensen klagen over een half product vind ik heel logisch, google heeft pas achteraf na launch gezegd dat het nog een soort test fase is. als ze op het begin hadden gezegd dat stadia in de beta uitkomt, veelal games niet 4k60 zullen zijn en op de chrome browser uberhaupt een cap is van 1080p was ik nog niet aan boord gesprongen. :(
Ik blijf me verbazen om dit soort opmerkingen. Ik weet niet in wat voor wereld jullie leven. Er is nog nooit een platform gereleased waar vanaf dag 1 alle functionaliteit die aangekondigd werd het ook deed. Er is nog nooit een platform geweest dat op dag 1 het maximum aan grafische mogelijkheden benutte. Er is nog nooit een platform gereleased waarbij er op dat 1 een onbeperkte hoeveelheid games was. Dus waarom je dat hier wel verwachtte verbaast me.

Daarbij was vanaf het begin duidelijk dat je voor het bedrag een controller krijgt en een chromecast Ultra. en ja die Chromecast Ultra kost toch echt 79 in de winkel en dus had je die controller er voor 50 euro bij. Daar kun je over klagen, maar er zijn geen andere wifi controllers te krijgen.

Dat het om een soort beta ging was ook duidelijk. Je koopt de controller en de krijgt toegang maanden voordat een ander daar toegang toe krijgt.

De vergelijking met de PS4 en de Xbox gaat natuurlijk helemaal mank. Je neemt een 7 jaar oude end of life doos en roept dan dat het zo opvallend is dat ie nu voor 199 euro te krijgen is. Het ding is oud en bijna begraven. Maar, je vindt het wel belangrijk dat Stadia in Chrome alleen nog maar HD doet. Dat oude ding waar je naar verwijst kan ook alleen maar HD. De Pro/One waar je naar verwijst is 350 tot 400 euro en guess what die doos kan die 4K ook niet leveren bij de meeste games, want die games doen hun best daar niet voor.

En dan ook nog zeggen dat de Games daar vele malen goedkoper zijn, maar wel vergeten dat Red Dead Redemption daar hetzelfde kost of zelfs duurder is.

Stadia is nieuw, het is nog niet perfect. Het kan altijd meer en mooier, maar het heeft meer potentie dan welk ander platform dan ook. Sony snapt streaming niet en moet bij Microsoft aankloppen. Microsoft vindt dat streaming beperkt is tot datgene wat met een lokale Xbox ook kan. Alleen Google gooit er een hele grote brute cloud tegenaan... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

@Raindeer, betaalt dat goed daar bij google?

Je kan toch niet ontkennen dat er wel HEEL veel downsides zijn aan stadia en je daarvoor een stuk meer zal blijven betalen dan bij de rest. Individueel stelt dat allemaal niet voor, maar het totaalbeeld is toch wel heel droevig.
Kijk naar game pass, kijk naar psone/xcloud. Qua prijs/aanbod lopen ze rondjes rond stadia en laten je toe te combineren met lokaal spelen.

vooral dan dat einde
Sony snapt streaming niet en moet bij Microsoft aankloppen. Microsoft vindt dat streaming beperkt is tot datgene wat met een lokale Xbox ook kan
Sony gebruikt toch echt geen azure. Xcloud doet dat wel (bovenop lokaal streamen dus).
Als azure niet telt als een "grote, brute cloud", dan weet ik niet wat dat wel doet.

[ Voor 41% gewijzigd door boe2 op 11-12-2019 16:42 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
boe2 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 16:39:

Je kan toch niet ontkennen dat er wel HEEL veel downsides zijn aan stadia en je daarvoor een stuk meer zal blijven betalen dan bij de rest. Individueel stelt dat allemaal niet voor, maar het totaalbeeld is toch wel heel droevig.
Kijk naar game pass, kijk naar psone/xcloud. Qua prijs/aanbod lopen ze rondjes rond stadia en laten je toe te combineren met lokaal spelen.

vooral dan dat einde

[...]

Sony gebruikt toch echt geen azure. Xcloud doet dat wel (bovenop lokaal streamen dus).
Als azure niet telt als een "grote, brute cloud", dan weet ik niet wat dat wel doet.
ach joh, hou je het nieuws niet bij, nou hier het relevante verhaal https://www.theverge.com/...partnership-amazon-google

Azure is een grote brute cloud.. groter en bruter dan die van Google tegenwoordig. Klein detail is wel dat Microsoft Azure niet als zodanig gebruikt voor cloud gaming. Ze hangen een gestripte Xbox in een datacenter en laten je daar op gamen. Die game kan dus in de cloud niets meer dan de game bij je thuis kan (behalve dan betere laad tijden). Ik geef op dit moment Microsoft de beste kansen om de grote winnaar te worden, maar dan moeten ze wel af van het model waarbij de Xbox de limiet is. Dan moeten ze developers de kans geven om de volle kracht van de cloud te gebruiken ipv 1 lullig CPU/GPU combootje.

Stadia beloofd dat ik de toekomst games kan kopen en die kan draaien zonder dat ik daar een abbo en dure hardware voor hoef te kopen. Dat scheelt gigantisch. Voor developers betekent dat in principe hun game overal altijd bereikbaar is (waar supersnel internet is). Je potentiele player base wordt dan 1 miljard mensen in plaats van 100 miljoen max. Dat scheelt.

En nee ik werk niet bij Google ... was vast niet goed genoeg. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:40
Raindeer schreef op woensdag 11 december 2019 @ 16:20:
[...]
Stadia is nieuw, het is nog niet perfect. Het kan altijd meer en mooier, maar het heeft meer potentie dan welk ander platform dan ook. Sony snapt streaming niet en moet bij Microsoft aankloppen. Microsoft vindt dat streaming beperkt is tot datgene wat met een lokale Xbox ook kan. Alleen Google gooit er een hele grote brute cloud tegenaan... 8)7
Google snapt misschien iets van streaming, maar ze snappen niets van gaming.
Ik zie nog steeds niet voor wie Stadia gemaakt is?
-Handheld/portable? Nee, want je hebt stabiel internet nodig.
-Goedkoop gamen? Nee, want je hebt een dik dataplan nodig.
-Casual gamers? Nee, die spelen enkel Fifa en CoD. Niet te krijgen op stadia. Deze massa heeft al lang een ps4/Xbox gekocht in de sale en zit echt niet te wachten om als pionier 'streaming' uit te testen.
-Console gamers? Nee, die zijn gehecht aan PS, Xbox en Nintendo. Volgend jaar komt de volgende generatie, die meer dan genoeg power gaat bieden. Een klein deel zal in de toekomst wel overstappen naar de cloud diensten van Microsoft en Xbox, maar ik zie ze niet overstappen naar Google.
-PC gamers? Nee, die zijn gehecht aan hun eigen hardware en willen local een pc hebben

Wie blijft dan over imo: de geeks en techneuten die eigenlijk weinig met gaming hebben, maar Stadia toch proberen omdat ze streaming technologie interessant vinden.

Zoals @boe2 zegt: binnenkort komt Microsoft met Xcloud icm met game pass, dan is Stadia gewoon dood.
Stadia had nu haar momentum moeten pakken, maar dat is niet gelukt. Over 2 maanden barst de next gen strijd los, dan wordt het voor Google HEEL moeilijk om mensen nog te overtuigen.
Streaming is een niche markt, dat gaat de komende 5 jaar echt niet veranderen.

Ik zie maar 2 manieren waarop dit kan slagen:
-Een Netflix voor games à la Game Pass, waarbij je voordelig toegang krijgt tot een grote library.
-Dikke exclusives aanbieden die mensen overtuigen om Stadia te nemen

[ Voor 5% gewijzigd door Anton.net op 11-12-2019 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Nu online
Anton.net schreef op woensdag 11 december 2019 @ 17:03:
[...]

-Casual gamers? Nee, die spelen enkel Fifa en CoD. Niet te krijgen op stadia. Deze massa heeft al lang een ps4/Xbox gekocht in de sale en zit echt niet te wachten om als pionier 'streaming' uit te testen.
-Console gamers? Nee, die zijn gehecht aan PS, Xbox en Nintendo. Volgend jaar komt de volgende generatie, die meer dan genoeg power gaat bieden. Een klein deel zal in de toekomst wel overstappen naar de cloud diensten van Microsoft en Xbox, maar ik zie ze niet overstappen naar Google.
-PC gamers? Nee, die zijn gehecht aan hun eigen hardware en willen local een pc hebben

Wie blijft dan over imo: de geeks en techneuten die eigenlijk weinig met gaming hebben, maar Stadia toch proberen omdat ze streaming technologie interessant vinden.

Zoals @boe2 zegt: binnenkort komt Microsoft met Xcloud icm met game pass, dan is Stadia gewoon dood.
Stadia had nu haar momentum moeten pakken, maar dat is niet gelukt. Over 2 maanden barst de next gen strijd los, dan wordt het voor Google HEEL moeilijk om mensen nog te overtuigen.

-Een Netflix voor games à la Game Pass, waarbij je voordelig toegang krijgt tot een grote library.
je vergeet ff dat Stadia gratis abo nog komt en dus gratis kan gamen. Ook zijn er dacht ik gratis titels. Voor mij is het wel wat want ik hoef geen dure game pc meer te kopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
[...]

N=1...
Mijn geval: ik wil kunnen gamen terwijl vrouwlief naar suffe tv kijkt.
Ik wil niet in een andere ruimte en ik wil goede graphics
Ik heb een switch om die reden gekocht, maar de graphics zijn ruk

Voor mij is stadia een no-brainer. Ik hoef niet het goedkoopste en ook niet het beste.

Stadia gratis zou goed genoeg zijn, maar ik ben best bereid om die 10€/maandvte betalen om zo een game library op te bouwen. Ik heb direct RDR gekocht en dat is wat ik tot nu toe heb gespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 18:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

boe2 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 16:39:

Hoewel ik het niet eens ben met de strekking van raindeer, moet ik toch ergens een puntje rechtzetten.

Ik gebruik nu beide (ik test geen latency, omdat ik UK xcloud zit), maar 1 punt moet ik eerlijk zijn.. xcloud is nu eigenlijk wat je met een 'lokale xbox ook kan', maar dan minder. Stadia in dat aspect heeft z'n pluspuntjes, het werkt via chromecast, browser, mobiel (paar), met controller naar naadloos keyboard/muis, Xcloud werkt nu eigenlijk alleen... mobiel. Controller aan je mobiel, meer niet. PC app komt nog, IOS versie was er al, maar browser of direct op je TV (setupbox) lijkt vooralsnog niet het geval. Destiny 2 schakelt tussen controller en keyboard muis, Halo 5 doet dit niet.

MS is niet altijd het bedrijf dat snel kan schakelen op zulke 'gaten', maar ik merk inderdaad het gemis van direct op TV (ik neem chromecast mee) of via browser toch zeer tactische doelgroepen zijn geworden van Google.

Dat was enige punt, library, graphics, platform, daar loopt Xcloud letterlijk rondjes om die hele Stadia.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Niet online
Aerevan schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:26:
De Stadia bevalt mij erg goed. Tot nu toe alleen Destiny gespeeld - behoorlijk hooked ^^.

Ik ben wel in voor Strikes/PvP - dus wie wil... mijn naam is 'Aerevan' op Stadia.
Speel ook voornamelijk D2, maar merk toch dat ik met cloudgaming eerder geneigd ben om ándere spellen te proberen. Zo ook farm sim 2, heb helemaal niks met simulatoren, maar vermaak me er toch wel mee. Lekker achtjes draaien over het pas ingezaaide land 😂😂 als je maar lol hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19-09 12:04
burnedhardware schreef op woensdag 11 december 2019 @ 17:35:
[...]

N=1...
Mijn geval: ik wil kunnen gamen terwijl vrouwlief naar suffe tv kijkt.
Ik wil niet in een andere ruimte en ik wil goede graphics
Ik heb een switch om die reden gekocht, maar de graphics zijn ruk

Voor mij is stadia een no-brainer. Ik hoef niet het goedkoopste en ook niet het beste.

Stadia gratis zou goed genoeg zijn, maar ik ben best bereid om die 10€/maandvte betalen om zo een game library op te bouwen. Ik heb direct RDR gekocht en dat is wat ik tot nu toe heb gespeeld
Ik heb hetzelfde. Game zo af en toe en het gemak waarmee dat gaat op Stadia is prima. Heb al nba2k20 gekocht en gisteren nog die motorcross game. Werkt allemaal prima. Nu kom ik ook van een PS3 af dus voor mij is dit qua kwaliteit al een vooruitgang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
[...]

Ik val letterlijk onder alle categorieën/groepen die je noemt en ik vind Stadia fantastisch en een (nu al) onmisbare toevoeging op m'n gaming-arsenaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:16
[...]

Het is toch, dadelijk, onwijs goedkoop? Gratis abbo, elke controller te gebruiken, op alles wat Chrome/android draait en ik ga er vanuit dat er wel genoeg games bij komen. Elke launch begint met een handjevol games.

En duur data plan is geen argument, ik heb een standaard Ziggo abbo en dat werkt prima.

Ik heb een drukke baan, twee jongen kinderen en weinig tijd om te gamen. Daarom vind ik het erg relaxed om overal te kunnen gamen, zonder herrie, zonder updates en daar wil ik best 20 procent meer voor de game zelf betalen. Of 10.euro per maand betalen en elke maand een nieuwe game kunnen proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
[...]

-Casual gamers? Nee, die spelen enkel Fifa en CoD. Niet te krijgen op stadia. Deze massa heeft al lang een ...
Dan snap je Stadia niet.
De doelgroep is casual gamers, mensen die overal willen gamen en goedkoop. Dat is een enorme groep mensen. Die geen dikke peperdure game pc willen, of een console als extra aankoop met grote kans dat die snel ligt te verstoffen. Altijd de meest krachtige hardware gratis en voor niets.

Je hebt enkel een goede internet verbinding nodig en de meest populaire browser Chrome of een Chromecast. Dat heeft bijna iedereen al. En je koopt een paar games. Hoe laagdrempelig wil je dit hebben. Zo dus.

Straks een paar honderd games erop en niemand piept meer. Stadia is een koopje.
Pagina: 1 ... 28 ... 191 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord