Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:16
Ah dus het kan nog gaan verbeteren maar het is natuurlijk ook afhankelijk idd hoe populair stadia gaat worden of developers hier ook daadwerkelijk veel tijd in willen stoppen. Of geld van Google natuurlijk:)

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Stylze schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:08:
Ah dus het kan nog gaan verbeteren maar het is natuurlijk ook afhankelijk idd hoe populair stadia gaat worden of developers hier ook daadwerkelijk veel tijd in willen stoppen. Of geld van Google natuurlijk:)
In het begin zal Google geld of mensen of beide leveren om te helpen met optimaliseren vermoed ik.

Dat houdt natuurlijk op wanneer stadia groot genoeg wordt en het rendabel is voor ontwikkelaars en ze ervaring er mee hebben.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Sinds vandaag ook aan de slag met de CCU en de Controller. Afgelopen week al Metro gekocht en dat speelt opzich redelijk op Stadia, framerate is niet altijd even stabiel en soms wat hiks.

Tomb Raider net ook maar gekocht en wauw dat speelt echt heel erg soepel zeg! Duidelijk een betere port.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Nieuws (wederom: excuses indien al gemeld):

Gebruikers melden dat hun Chromecast overhit raakt bij gebruik Stadia (bronnen in thread):

https://www.resetera.com/...g-shutdowns.155111/unread

Google reageert op niet nagekomen beloftes.

https://www.eurogamer.net...ses-over-game-performance
Here's the statement:

"Stadia streams at 4K and 60 FPS - and that includes all aspects of our graphics pipeline from game to screen: GPU, encoder and Chromecast Ultra all outputting at 4k to 4k TVs, with the appropriate internet connection. Developers making Stadia games work hard to deliver the best streaming experience for every game. Like you see on all platforms, this includes a variety of techniques to achieve the best overall quality. We give developers the freedom of how to achieve the best image quality and framerate on Stadia and we are impressed with what they have been able to achieve for day one.

"We expect that many developers can, and in most cases will, continue to improve their games on Stadia. And because Stadia lives in our data centers, developers are able to innovate quickly while delivering even better experiences directly to you without the need for game patches or downloads."
Edit: En nee, ik breng niet alleen maar slecht nieuws. :P

Ik heb me oprecht verbaasd over de prestaties in sommige gevallen. De inputlag is, als het goed werkt, een stuk lager dan ik van tevoren had verwacht.

[ Voor 7% gewijzigd door bram1984 op 25-11-2019 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Okay wie heeft al eens op de stadia knop gedrukt om naar het PS4 home screen terug te gaan? :+

Ik kan je vertellen dat dat niet werkt... 8)7

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:53
bram1984 schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:29:
Nieuws (wederom: excuses indien al gemeld):

Gebruikers melden dat hun Chromecast overhit raakt bij gebruik Stadia (bronnen in thread):

https://www.resetera.com/...g-shutdowns.155111/unread

Google reageert op niet nagekomen beloftes.

https://www.eurogamer.net...ses-over-game-performance

[...]

Edit: En nee, ik breng niet alleen maar slecht nieuws. :P

Ik heb me oprecht verbaasd over de prestaties in sommige gevallen. De inputlag is, als het goed werkt, een stuk lager dan ik van tevoren had verwacht.
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/x8n5sq5jqi041.jpg

</friendly banter>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10:07
ik wacht wel op de gratis versie. ga geen geld betalen voor een half product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 11:46
ik wacht nog steeds op mijn code, de console zou 26-27 nov geleverd worden? maar dat gaat ze ook niet meer lukken denk ik.

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Callandt95
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 04-09 09:50
mark777 schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:59:
ik wacht wel op de gratis versie. ga geen geld betalen voor een half product
ok goed dat we dit nu weten 8)7

Nu ontopic: Ben in alle verwachtingen in super tevreden met Stadia, ik heb heel het weekend Destiny 2 en Trials Rising gespeeld en heb misschien 10s lag gehad op mijn chromecast ultra verbonden via 2.4ghz wifi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Callandt95
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 04-09 09:50
maubaan schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:04:
ik wacht nog steeds op mijn code, de console zou 26-27 nov geleverd worden? maar dat gaat ze ook niet meer lukken denk ik.
Ik had mijn verzendbevestiging gekregen rond 19u en de volgende dag om 10 uur was hij geleverd. Er is dus nog hoop dat je hem krijgt morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05:03
Precies. Er is nog hoop tot ergens inde avond.
Qua 'wanneer' lijkt het altijd overeen te komen met US werktijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Tip voor de mensen zonder HDR scherm(en ik heb ook verhalen gehoord van mensen met HDR), zet HDR uit in de Stadia app.

Dit maakt de kleuren op het scherm zoveel mooier en minder washed-out, echt een duidelijk positief verschil.

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Ik ben hier wat kritisch geweest over de slechte launch en de berichten over games die geen 4k 60fps halen. Mede hierdoor waren mijn uiteindelijke verwachtingen laag maar OMG wat werkt dit nu al goed zeg! Te bedenken dat het in de toekomst alleen maar beter kan worden heb ik er wel echt vertrouwen in!

Bij GeForce now had ik regelmatig last van lange wachttijden ivm drukke servers maar bijj Stadia heb ik echt totaal niet de indruk dat de servers aan het zweten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Is er eigenlijk duidelijkheid over de releases van de nieuwe games? Daarmee bedoel ik, komen alle grote releases vanaf nu eigenlijk ook standaard naar Stadia? Te denken valt aan Cyberpunk, Doom Eternal, Gods & Monsters? Of is daar echt een ontwikkeling voor nodig vanuit de developer en is het niet zomaar een op een over te zetten?

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
uchiha tijntje schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:43:
Is er eigenlijk duidelijkheid over de releases van de nieuwe games? Daarmee bedoel ik, komen alle grote releases vanaf nu eigenlijk ook standaard naar Stadia? Te denken valt aan Cyberpunk, Doom Eternal, Gods & Monsters? Of is daar echt een ontwikkeling voor nodig vanuit de developer en is het niet zomaar een op een over te zetten?
Er is zeker ontwikkeling vanuit de developer nodig! Het is echt een port-werk.
De games die jij noemt komen in elk geval t.z.t. naar Stadia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

uchiha tijntje schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:43:
Cyberpunk en Doom komen sowieso op Stadia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

schumi1986 schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:31:Te bedenken dat het in de toekomst alleen maar beter kan worden heb ik er wel echt vertrouwen in!
Ik ben het er helemaal me eens dat het er tot nog toe goed uit ziet hoor maar dit vind ik altijd zo'n onzin gedachte. Het kan altijd slechter in de toekomst. Bijvoorbeeld: de games worden elke dag zwaarder en als er straks wanneer het nodig is zo'n business ventje van bovenaf beslist dat ze nog maar een jaartje wachten met specs upgraden dan word het echt niet beter hoor.

Ik zeg niet dat dat gebeurt natuurlijk maar het *kan* zeker slechter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazmanian79
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-06 15:26
Iemand van de PE editie al bericht gekregen dat zijn bestelling is verzonden trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenvanmars
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik nog niet alvast. Besteld op 30 oktober. Ik had wel een pending transactie in Google Pay en die is sinds zondag verdwenen. Ik heb nog geen charge op m'n CC gekregen, maar die update mogelijks morgen pas (de laatste status verwijst naar 22 november, vrijdag). Op mijn order pagina kan ik de bestelling niet meer verwijderen of aanpassen. Dus er zit wel iets in de pijplijn denk ik. Ik hoop vanavond op een verzendbericht/Stadia code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
Callandt95 schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:06:
[...]

Ik had mijn verzendbevestiging gekregen rond 19u en de volgende dag om 10 uur was hij geleverd. Er is dus nog hoop dat je hem krijgt morgen :)
Thnx voor je message! dit geeft mij weer minimale hoop dat ik hm deze maand nog krijg.

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
ikbenvanmars schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:23:
Ik nog niet alvast. Besteld op 30 oktober. Ik had wel een pending transactie in Google Pay en die is sinds zondag verdwenen. Ik heb nog geen charge op m'n CC gekregen, maar die update mogelijks morgen pas (de laatste status verwijst naar 22 november, vrijdag). Op mijn order pagina kan ik de bestelling niet meer verwijderen of aanpassen. Dus er zit wel iets in de pijplijn denk ik. Ik hoop vanavond op een verzendbericht/Stadia code.
ik zie nu ook dat het bij mij niet meer mogelijk is, in de mail die je gekregen hebt (en ik zo geweldig weer verwijderd heb in een driftige opruim bui in mijn mailbox) staat dat "wanneer de stadia controller klaar wordt gemaakt voor verzending deze niet meer te annuleren is" Dus ik neem aan en aannames zijn dodelijk i know dat deze ergens deze week nog richting mijn mooie voordeur komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 17:58
maubaan schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:26:
[...]

ik zie nu ook dat het bij mij niet meer mogelijk is, in de mail die je gekregen hebt (en ik zo geweldig weer verwijderd heb in een driftige opruim bui in mijn mailbox) staat dat "wanneer de stadia controller klaar wordt gemaakt voor verzending deze niet meer te annuleren is" Dus ik neem aan en aannames zijn dodelijk i know dat deze ergens deze week nog richting mijn mooie voordeur komt :)
Nu ben ik benieuwd naar jouw voordeur. 8) Die van mij is aan vervanging toe, maar dat mag voor DHL geen reden zijn om stilletjes mijn huisje voorbij te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Pukson schreef op zondag 24 november 2019 @ 20:43:
Zo juist eerste sessie D2 gedaan via 5Ghz Wifi, gaat echt super! Merk oprecht geen latency wanneer ik bijv spatie indrukt om te springen. Nu al zin om de founders editie te ontvangen om lekker te gamen op het grote scherm.
Alleen heb ik het probleem dat D2 in het Duits is, en heb geen mogelijkheid voorbij zien komen om het in het engels te zetten.. Weet iemand het?

Nvm..:

In mijn google account settings stond toevallig dat ik duits begreep en daardoor schoot hij dus over op die taal. Eenmaal engels aangedrukt en D2 is engels.

Voeg me toe als je wilt :)

Gloogle
Done!

Weet iemand hier trouwens of je ook enkel voicechat via je controller kan doen en gamegeluid gewoon via tv?

[ Voor 7% gewijzigd door Peter_Aragorn op 25-11-2019 18:05 ]

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:18
Tazmanian79 schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:02:
Iemand van de PE editie al bericht gekregen dat zijn bestelling is verzonden trouwens?
Ja, daarnet een bericht ontvangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-09 14:44
Sahi_NL schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:18:
[...]

wanneer heb jij je PE besteld? die van mij zou verzonden worden voor 26-27, verder nog geen update gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Sahi_NL schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:18:
[...]

Hier ook! Om 17.58 uur. Besteld op 19 oktober.

[ Voor 5% gewijzigd door KlaasjeNL op 25-11-2019 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:55
Zojuist verzonden. Besteld op 2 nov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12:24
Bij mij ook zojuist verzonden. 30 september besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazmanian79
Bij mij ook verzonden. Bericht ontvangen om 18h30.
Besteld op 1 november.

Tracking code doet het nog niet. En hopelijk volgt de activatiecode nu voordat je het pakket van DHL ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06:42
Zojuist bericht gehad dat het pakket verzonden is. 22 november besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitJager
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-06 09:39
Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/3hifml.jpg

En nu is 't cirkeltje rond. nieuws: Google wijst naar ontwikkelaars als reden dat sommige games niet op 4...

Het is de fout van de GameDevs dat de boel er niet uitziet zoals ze hadden beloofd... .

Afbeeldingslocatie: https://i.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/000/554/picard-facepalm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitJager
EHA1337 schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:19:
Net bericht dat mijn FE onderweg is. Like 4 maand geleden besteld. Nog steeds geen activation key... .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-01 16:42
Rare volgorde toch. 10 oktober besteld, maar hij is nog niet verzonden.

psn: t-zakje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
BitJager schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:20:

Het is de fout van de GameDevs dat de boel er niet uitziet zoals ze hadden beloofd... .
Dat is wel heel gechargeerd. Volgens mij zegt Google nergens dat het de "fout" van ontwikkelaars is. Enkel dat er kan worden doorontwikkeld om de specs op orde te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The White B.A.
  • Laatst online: 19-09 11:11
21 oktober besteld en zojuist ook bericht dat ie is verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

KlaasjeNL schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:26:
[...]

Dat is wel heel gechargeerd. Volgens mij zegt Google nergens dat het de "fout" van ontwikkelaars is. Enkel dat er kan worden doorontwikkeld om de specs op orde te krijgen.
Wat een dev voor Stadia echt niet gaat doen. Stadia is degene die 4k op alles beloofde. Nu is het up to the devs. Als de meeste devs gewoon een lazy port kiezen straks, waarom zou iemand dan voor een Pro sub betalen?

Er hebben 6 maanden Stadia devs bij Bungie rondgelopen en dit was het resultaat en dat gaan ze vast niet bij elke developer doen

[ Voor 11% gewijzigd door Pheace op 25-11-2019 19:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenvanmars
ikbenvanmars schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:23:
Ondertussen verzonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodenburgertje
  • Laatst online: 03-03 16:01
Mijn PE ook verzonden hopelijk wordt ie morgen pas na 13:00 uur bezorgd dan kan ik er (als ik de code ook op tijd ontvang) morgen nog even mee spelen

[STADIA TAG = RedCore#9018] [PSN-ID = Destilios]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynox
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-09 21:34
Pheace schreef op maandag 25 november 2019 @ 09:37:
[...]

ARc input toevallig? Op reddit had een poster pas audio lag toen hij van optical naar ARC input ging. Hoewel iemand anders weer zegt dat hij geen probleem heeft met ARc xD
https://www.reddit.com/r/...audio_delay_in_all_games/
Nee, de soundbar is gewoon via optical verbonden. Met alle andere applicaties is audio altijd in sync, dus het kan niet anders dan aan stadia te liggen. Tijdens cutscenes van Destiny 2 toch behoorlijk storend.

Mijn PSN trophies (opent PSNProfiles profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
Tweakwondo schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:21:
[...]

wanneer heb jij je PE besteld? die van mij zou verzonden worden voor 26-27, verder nog geen update gehad..
19 September, maar heb/had dezelfde data staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EHA1337
En nu net mijn code ontvangen per mail. Nu wachten tot het pakketje komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Wtf hoe kan dat dan, mijne 3 november besteld maar nog niet verzonden :+

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
Rare volgorde, inderdaad. 16 oktober besteld en nog geen mail gehad (ook niet als ik kijk op de store zelf). Ongeduldiger kan ik in ieder geval niet worden :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EHA1337
Stylze schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:04:
[...]

Wtf hoe kan dat dan, mijne 3 november besteld maar nog niet verzonden :+
Gaat eigenlijk allemaal verrassend vlot.
22 november besteld
24 november creditcard reservering
25 november 19:15 pakket verzonden
25 november 20:54 code ontvangen

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
EHA1337 schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:08:
[...]

Gaat eigenlijk allemaal verrassend vlot.
22 november besteld
24 november creditcard reservering
25 november 19:15 pakket verzonden
25 november 20:54 code ontvangen

:+
jsus zo kan het dus ook haha, lucky

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
Stylze schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:15:
[...]

jsus zo kan het dus ook haha, lucky
Had het ook eigenlijk besteld nu, met de gedachte dat het nog wel even zou duren, niet dus.

Als het nou ook met DHL meevalt is alles compleet :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:15
18 oktober besteld. Code net binnen een controller wordt verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Tomb raider uitgespeeld en vanavond vlekkeloos, geen haperingen whatsoever.

Als ze dit vol gaan houden ben ik een vaste klant. Maar ja das op 1080p so far, vraag me af of 4k ook zo soepeltjes zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Hopelijk worden er de komende uren nog meer verzonden, ze doen blijkbaar alles s'avonds:)

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Hier de code om 21.00 uur ontvangen. Meteen gamertag geclaimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
Code hier ook ontvangen en net even via chrome D2 gespeeld via Wifi. Ziet er best goed uit al heb ik wel wat haperingen nog. Ga wel verder testen met controller en chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiTM
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-09 20:43
Code ook zojuist ontvangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
DHL geeft nog een error maar dat heb ik vaker gelezen in dit topic. Maar even in de gaten houden, wel fijn te weten wanneer de bezorging is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Zojuist even D2 getest op mijn Chromebook (Lenovo 500e). Werkte eigenlijk prima via wifi. Ik heb KPN glas 200/200 en zit op een meter of 4 van een Ubiquiti AP Lite. Een heel enkele keer een kleine hapering, maar daar moet bij gezegd worden dat ik er ook heel erg op lette. Zelfde haperingen kom je op een console ook tegen en dan vallen ze helemaal niet op. Na een tijdje spelen lette ik er niet meer op, al is spelen mbv een touchpad sowieso verre van ideaal. :P Van input-lag sowieso niets gemerkt. Het valt mij helemaal niets tegen. Nu nog wachten tot de PE binnen is en ik hem op 5 december mag uitpakken.

Wat is trouwens het nummer achter je gamertag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiTM
Heel even kort een speelsessie gedaan van Destiny 2 op mijn laptop over WiFi. Zag er goed uit en geen merkbare input lag. Ook geen hapering gehad. Positief!. WiFi was 5ghz over Ubiquit AP AC-LR.

[ Voor 19% gewijzigd door MiTM op 25-11-2019 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodenburgertje
Ja code ontvangen en tag aangemaakt, maar zie dat meerdere mensen de zelfde tag kunnen hebben! Dat is wel chill.
Mensen die willen mogen me toevoegen RedCore #9018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-09 19:08
KlaasjeNL schreef op maandag 25 november 2019 @ 22:13:

Wat is trouwens het nummer achter je gamertag?
De niet founders kunnen zelfde gebruikersnamen hebben bijvoorbeeld Google#000 Google#001

Dacht ik hoor, soortgelijk iets heb je op discord.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Pukson schreef op maandag 25 november 2019 @ 22:15:
[...]

De niet founders kunnen zelfde gebruikersnamen hebben bijvoorbeeld Google#000 Google#001

Dacht ik hoor, soortgelijk iets heb je op discord.
Ah, ik begreep al zoiets uit een opmerking bij het aanmaken van mijn GT. Heb jaren KlaasjeNL gebruikt, volgens mij nog vanaf Quake 3 een jaar of 20 geleden. Later ook als GT op Xbox Live en PS Online. Maar het is door niemand uit te spreken en ik ben die naam ook wel ongroeid. :+ Dus heb ik gewoon mijn voornaam gebruikt. Maar het lijkt mij sterk dat er nu al 9620 gebruikers zijn die Klaas als GT hebben? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
KlaasjeNL schreef op maandag 25 november 2019 @ 22:19:
[...]

Ah, ik begreep al zoiets uit een opmerking bij het aanmaken van mijn GT. Heb jaren KlaasjeNL gebruikt, volgens mij nog vanaf Quake 3 een jaar of 20 geleden. Later ook als GT op Xbox Live en PS Online. Maar het is door niemand uit te spreken en ik ben die naam ook wel ongroeid. :+ Dus heb ik gewoon mijn voornaam gebruikt. Maar het lijkt mij sterk dat er nu al 9620 gebruikers zijn die Klaas als GT hebben? :?
wellicht dat zodra er 1 bestaat met de naam, er standaard 4 cijfers achter komen. zo iets heeft blizzard volgens mij ook met hun ID. naam+4cijfers who knows

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:23
KlaasjeNL schreef op maandag 25 november 2019 @ 22:19:
[...]

Tot nu toe is er maar 1 Klaas op stadia als ik hierop zoek in de App. Ook ik mijn usertag geclaimed: tot nu toe de enige met Ruud maar wel met een nr er achter.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _Calvin_
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-07 18:52
Vandaag was het eindelijk zover. Ik kon mijn FE ophalen bij DHL. Dat noemen ze bij DHL een parcelshop. Ik noem het gewoon een distributiecentrum op een industrieterrein. Maar goed, het aansluiten van Chromecast Ultra en de Stadia controller op een bekabelde verbinding ging vlekkeloos. Daarna een uurtje D2 kunnen spelen en ik vond het fantastisch. Zag er goed uit en het reageerde voor mijn gevoel zonder enige vertraging. Ik werd de laatste tijd een beetje moe van alle clickbait artikelen. Ook Twitter staat er helemaal vol mee. Allemaal elkaar napraten hoe slecht het allemaal niet is. Dat is het dus niet. Voornamelijk ook allemaal geblaat van hardcore gamers die niet meer kunnen pochen met “kijk die van mij is groter”. Nou, die van mij bungelt lekker achter de TV en werkt fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
ruudonline schreef op maandag 25 november 2019 @ 22:37:
[...]

Tot nu toe is er maar 1 Klaas op stadia als ik hierop zoek in de App. Ook ik mijn usertag geclaimed: tot nu toe de enige met Ruud maar wel met een nr er achter.
Zal wel een random getal zijn. Inderdaad net zoals op Discord, zoals @Pukson aangaf. Beetje jammer dat je dat getal niet onzichtbaar kan maken.

Zojuist nog weer even Destiny 2 gespeeld op mijn Chromebook en ik blijf positief. Ik twijfel zelfs of de enkele stottering überhaupt aan Stadia of aan de touchpad van mijn Chromebook ligt. Een shooter met een muis oogt immers altijd "hakkeliger" dan met een controller en ik ben de laatste jaren juist niet anders gewend dan gamen met een controller. Verder geen lagere resolutie of artifacts gezien. Als je niet beter zou weten, zou je kunnen denken dat je gewoon op een lokale console zit te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenvanmars
Omstreeks half 10 code ontvangen, 5 min later al D2 aant spelen. Echt een naadloze ervaring, en zo maar op wifi vanuit chrome. Kan GeForce Now nog van leren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-09 21:21
Ik heb wat Wireshark captures van het Stadia verkeer gemaakt. Opvallend, ondanks dat een deel van de site op IPv6 draait, draait Stadia op IPv4. Al mijn verkeer kwam van 136.115.219.234 over UDP. Dit viel te verwachten. Verder zag ik wel wat verkeer van 2a00:1450:400e:80b::200e EU Metro Frontend maar dit was zeer beperkt. Ik heb nog geverifieerd waar Youtube op binnenkwam en die zaten op Internet Protocol Version 6, Src: 2a00:1450:400e:804::200e oftewel dat werkt wel op IPv6.

Wat verteld me dit? Dat ik de rol van Google's caches niet helemaal begrijp. Blijkbaar komt het allemaal vanaf centraal.. Verder krijg je geen zicht op wat er achter allemaal voor infra zit. Verder vond ik het vreemd dat Stadia geen IPv6 gebruikt.

Ik ben geen grote netwerknerd, dus misschien vinden anderen meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiTM
Ben benieuwd wanneer de Chromecast van Android TV wordt ondersteund. Is daar al wat nieuws over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BitJager
Twee uur geleden eindelijk mijn activatie code ontvangen. Ik heb de voorbije 2 uur Destiny 2 gespeeld via Chrome Browser op mijn mediacenter pc met Xbox One Controller via BlueTooth (PC verbonden via 1Gbps wired interface op access switch met 10Gbps uplinks). Ik moet zeggen. Ik heb letterlijk geen moment LAG ondervonden of last gehad van grafische artifacts. Ik heb express op mijn projecter gespeeld. Deze projecteert op een doek met verhouding 300 op 170cm. Kijk afstand 5m. Dus ik heb er letterlijk met mijn neus op gezeten :) - Projector is sub 35ms latency voor er hier beginnen te schieten. Dus ruim binnen de performance van consoles en Stadia.

Wel je merkt dat het niet zo scherp is en de settings staan iets lager als de Console broertjes of PC maar anderzijds speelt het zeer lekker, geen inputlag, geen audio issues wel een beetje leeg niet al teveel anders spelers tegen het lijf gelopen.

Ik zal de komende dagen in mijn vrije tijd ook eens via andere netwerken testen want de situatie thuis is buiten proportie optimaal. Ik heb een 1Gbps down en 100Mbps up. De FW beschikt over een 10Gbps shared uplink dus mijn netwerk hier intern kan onmogelijk roet in 't eten gooien om t zo te zeggen. Express simultaan op andere devices Full HD Plex stream gestart, Netflix en YouTube maar daar was ingame niks van te merken. De eerste speelsessie was buiten verwachting aangenaam. To be continued!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitJager
Daarnet toch nog even verder gespeeld en D2 met Mouse and Keyboard. Nu daar valt het toch wat door de mand in verhouding tot controller. Ik kan er niet echt de vinger op leggen. Maar vooral de beweging met de muis lijkt niet echt accuraat in relatie tot wat er op het scherm gebeurd. Morgen nog eens verder graven als ik wat frisser ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
MiTM schreef op maandag 25 november 2019 @ 23:47:
Ben benieuwd wanneer de Chromecast van Android TV wordt ondersteund. Is daar al wat nieuws over?
Dit zal nog wel een heel eind duren, als het al komt. Ik heb ook een Android TV en deze Chromecast loopt altijd flink achter met features (Zo kun je nu nog steeds geen eigen foto's instellen in de ambient functie).

Ik verwacht daar niet te veel van (niks om precies te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
Iemand al met succes de track en tracé van DHL kunnen bekijken? Ik krijg nog steeds een error als ik op de link van Google klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:55
Mexflex1980 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 07:48:
Iemand al met succes de track en tracé van DHL kunnen bekijken? Ik krijg nog steeds een error als ik op de link van Google klik.
Nope. Ik denk dat ik eerder het pakketje ontvang dat de link van DHL werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Gaat niet door schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 07:56:
[...]

Nope. Ik denk dat ik eerder het pakketje ontvang dat de link van DHL werkt.
Deze link gebruiken https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/track-en-trace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitJager
Zonet het spel even getest via een iets complexer interne netwerk topologie met wifi. Speedtest is 60Mbps down 10 Mbps up. Grafisch kon ik niet direct grote issues waarnemen (13" scherm). Jammer genoeg maakte de inputlag via mouse en keyboard D2 onspeelbaar. Hopelijk morgen heb ik eindelijk de controller en kan ik deze test eens overdoen met de controller individueel met wifi te verbinden.

Nu dit bevestigd mijn vrees dat Stadia on the go van waar je ook maar wenst nog niet voor vandaag zal zijn.

Update:

Zonet even via de App Stadia op minimal settings gezet en terug getest met hetzelde netwerk op hetzelfde device (7 jaar oude HP Laptop met Ubuntu 18.04 en GoogleChrome browser) en verdikke in de 720P mode lijkt dit speelbaar. Ik ga deze middag tijdens de pauze hier toch nog wat dieper op ingaan.

(video en audio sync heb ik niet kunnen testen, zal voor later vandaag zijn)

To be continued.

[ Voor 39% gewijzigd door BitJager op 26-11-2019 08:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinommeren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 10:53
Probeer het even op https://www.logistics.dhl/nl-nl/home/traceren.html
Hier kan je de code invullen die een foutmelding geeft van uit het mailtje van google.

DHL is helaas mijn founders edition kwijt geraakt :(
Nu wachten tot Google een nieuwe op stuurt. Hopelijk kan ik binnenkort ook met de chromecast en controller aan de slag.

Verder vind ik het via browser met keyboard en muis erg goed werken. De stream is goed en de input lag minimaal. De visuele kwaliteit vind ik best wel slecht. Ik speel zelf op een 4k monitor en het 1080p beeld valt hier erg tegen. Nog veel te winnen op dit gebied!

[ Voor 35% gewijzigd door kevinommeren op 26-11-2019 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
kevinommeren schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 08:29:
[...]

Probeer het even op https://www.logistics.dhl/nl-nl/home/traceren.html
Hier kan je de code invullen die een foutmelding geeft van uit het mailtje van google.
Tx dit werkt inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazmanian79
Controller zonet al geleverd ... +- 14h nadat ik de mail met de verzending hebt ontvangen.
Dat de werkdag maar snel voorbij gaat nu :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

kevinommeren schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 08:29:
[...]

Verder vind ik het via browser met keyboard en muis erg goed werken. De stream is goed en de input lag minimaal. De visuele kwaliteit vind ik best wel slecht. Ik speel zelf op een 4k monitor en het 1080p beeld valt hier erg tegen. Nog veel te winnen op dit gebied!
Mee eens, ik heb zelf een 2560*1440 scherm (QHD?), maar het ziet er allemaal wat blurry uit. Ik hoop dat ze binnenkort de hogere resolutie buiten de CC ultra ook aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
ulTimaS schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:01:
[...]

Mee eens, ik heb zelf een 2560*1440 scherm (QHD?), maar het ziet er allemaal wat blurry uit. Ik hoop dat ze binnenkort de hogere resolutie buiten de CC ultra ook aanzetten.
is altijd zo als je lage resolutie speelt op hoger scherm. Heb ik zelf ook last. Ik had eigenlijk gehoopt dit niet mee te maken want de reden dat ik voor stadia heb gekozen is dat je lekker kunt wisselen tussen pc en tv op hoge kwaliteit... bummer:/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Ik kan 3 avonden met de controller doen voordat ie leeg is. En gisteren de hele avond met een koptelefoon eraan. Kreeg wel een melding dat ie opgeladen moest worden, maar nog 2 uur doorgespeeld en was nog niet leeg. Vanavond Rise ot TR maar eens proberen.

Ze moeten wel de game library deftig gaan uitbreiden hoor, ben nu spellen voor de 2de keer aan het kopen om stadia te testen. 8)7

Gaan we dus niet blijven doen Google!! :P

Hierna gaan we dus simpelweg prijzen vergelijken, wat kost spel x op PSN en hoeveel op Stadia. Laat de concurrentie maar beginnen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
Google gaat zijn belofte niet waar maken bij mij dat ik VOOR 26-27 Nov aan de bak kan....
Er is nog geen geld van mijn CC af en de bestelling is nog niet veranderd. het enige is dat ik niet meer mag annuleren wat zou betekenen dat deze in het busje zou moeten zitten maar ik ben er bang voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corvo
Ik voel me echt een klein kind wat om de haverklap stiekem kijkt of het gezette schoentje inmiddels gevuld is door Sinterklaas... Om maar de FE release dunnetjes over te doen voor de PE:
ik ben echt teleurgesteld dat ik behalve een reservering op mijn credit-card verder taal noch teken heb gehad en dan hierzo lees dat er ook genoeg met een bestelling na 16 oktober al aan de slag zijn met de Stadia invite code.

Enfin, ik heb geen geduld :9~

Wat meer on-topic:
Behalve Destiny 2 en Samurai Showdown... welke games zijn nu echt aan te bevelen voor Stadia?
Ik twijfel momenteel tussen AC:Odyssey, Rise of the Tomb Raider of Shadow of the Tomb Raider.
Als bijvoorbeeld AC beter geoptimaliseerd/mooier is voor Stadia (of Tomb Raider), dan zal dat bij mij in ieder geval zwaar wegen in mijn keuze. Het is immers ook een showcase naar vrouwlief en de kids :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
Bij mij is de controller net bezorgd. is niemand thuis dus ben benieuwd waar deze dan afgegeven is. Hoop op een briefje van DHL in de brievenbus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Corvo schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:21:
Ik voel me echt een klein kind wat om de haverklap stiekem kijkt of het gezette schoentje inmiddels gevuld is door Sinterklaas... Om maar de FE release dunnetjes over te doen voor de PE:
ik ben echt teleurgesteld dat ik behalve een reservering op mijn credit-card verder taal noch teken heb gehad en dan hierzo lees dat er ook genoeg met een bestelling na 16 oktober al aan de slag zijn met de Stadia invite code.

Enfin, ik heb geen geduld :9~

Wat meer on-topic:
Behalve Destiny 2 en Samurai Showdown... welke games zijn nu echt aan te bevelen voor Stadia?
Ik twijfel momenteel tussen AC:Odyssey, Rise of the Tomb Raider of Shadow of the Tomb Raider.
Als bijvoorbeeld AC beter geoptimaliseerd/mooier is voor Stadia (of Tomb Raider), dan zal dat bij mij in ieder geval zwaar wegen in mijn keuze. Het is immers ook een showcase naar vrouwlief en de kids :*)
Dat is idd kut ja heel raar dat Google eerder leverd aan mensen die een paar dagen geleden besteld hebben dan een maand geleden.

Wat is je leverdatum geweest in je mail? Ik denk dat ze die misschien aanhouden in plaats van de aangepaste datum in de status van bestelling namelijk.

Bij me was het in de mail die ik kreeg 27/28 november, terwijl op mijn status de afgelopen weken voor 26/27 stond. Heb enkel afschrijving van CC gehad nu.

Ik vindt het niet erg om het een paar dagen later te krijgen maar als er allemaal mensen die later besteld hebben hem al ontvangen hebben nu ga je toch afvragen of er toevallig net iets mis is gegaan met de jouwe:)

Shadow of the tomb raider schijnt dus het enige spel te zijn wat daadwerkelijk in 4k60fps te spelen is en dus het beste geoptimaliseerd is.
Zover ik begreep in ieder geval, weet niet hoe het met de andere tomb raiders zit.

[ Voor 12% gewijzigd door Stylze op 26-11-2019 10:44 ]

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
Stylze schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:40:
[...]

Dat is idd kut ja heel raar dat Google eerder leverd aan mensen die een paar dagen geleden besteld hebben dan een maand geleden.

Wat is je leverdatum geweest in je mail? Ik denk dat ze die misschien aanhouden in plaats van de aangepaste datum in de status van bestelling namelijk.

Bij me was het in de mail die ik kreeg 27/28 november, terwijl op mijn status de afgelopen weken voor 26/27 stond. Heb enkel afschrijving van CC gehad nu.

Ik vindt het niet erg om het een paar dagen later te krijgen maar als er allemaal mensen die later besteld hebben hem al ontvangen hebben nu ga je toch afvragen of er toevallig net iets mis is gegaan met de jouwe:)

Shadow of the tomb raider schijnt dus het enige spel te zijn wat daadwerkelijk in 4k60fps te spelen is en dus het beste geoptimaliseerd is.
Zover ik begreep in ieder geval, weet niet hoe het met de andere tomb raiders zit.
Ik denk niet zozeer dat er dingen zijn fout gegaan bij de bestelling. vind het wel krom dat sommige mensen het al eerder hebben maar wellicht ligt het aan de locatie ook o.i.d. Heb gehoord van aantal mensen die 25e hebben besteld en vrijwel direct is verzonden. ik heb die van mij de 18e besteld en nog geen mail gehad dat hij onderweg is wel is er een afschrijving op de CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
@Stylze Zoals gezegd, 16 oktober besteld en destijds stond in de mail "Wordt verzonden in november". Dus, ze hebben nog wat marge :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Tweakwondo schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:55:
[...]

Ik denk niet zozeer dat er dingen zijn fout gegaan bij de bestelling. vind het wel krom dat sommige mensen het al eerder hebben maar wellicht ligt het aan de locatie ook o.i.d. Heb gehoord van aantal mensen die 25e hebben besteld en vrijwel direct is verzonden. ik heb die van mij de 18e besteld en nog geen mail gehad dat hij onderweg is wel is er een afschrijving op de CC.
Ja zat ik ook aan te denken zal wel per locatie verschillen, sommige plekken wordt het meer besteld dan andere en dan kan het langer duren natuurlijk afhankelijk van hoeveel dhl busjes daar rijden :+

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Corvo schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:59:
@Stylze Zoals gezegd, 16 oktober besteld en destijds stond in de mail "Wordt verzonden in november". Dus, ze hebben nog wat marge :')
Haha ja ik doelde erop wat ze in die mail hadden gezet maar dus gewoon in November zonder dag erbij? apart toch :+ maar dan zal het ook wel deze week gewoon worden.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodenburgertje
Ik heb vanmorgen even een half uurtje D2 op m'n telefoon gespeeld (Pixel 3XL) met m'n nintendo switch pro controller, moet zeggen dat het echt verbazingwekkend goed werkt! :*)
enige kanttekening die ik er bij heb is dat de ondersteuning voor de controller niet helemaal 100% goed werkt.
Zo werkt het niet als je de pookjes indrukt (linker bijvoorbeeld voor rennen) en vind ik dat het draaien te langzaam gaat zelfs met maximale gevoeligheid.

Misschien dat dit anders is met de controller van stadia zelf, maar dit ga ik hopelijk vanmiddag zien als DHL het pakketje na 13:00 uur bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DHL is vanochtend geweest, en had 18 november besteld.

Scheelt dat ik de afgelopen 2 jaar geen console heb gehad. Dus AC en Red Dead is een onbekende game voor mij.

Ben een uurtje geleden met AC Odessey begonnen op de chromecast + netwerkkabel tot nu toe niks te klagen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:51
BitJager schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 08:11:
[...]
Update:

Zonet even via de App Stadia op minimal settings gezet en terug getest met hetzelde netwerk op hetzelfde device (7 jaar oude HP Laptop met Ubuntu 18.04 en GoogleChrome browser) en verdikke in de 720P mode lijkt dit speelbaar. Ik ga deze middag tijdens de pauze hier toch nog wat dieper op ingaan.

(video en audio sync heb ik niet kunnen testen, zal voor later vandaag zijn)

To be continued.
In tegenstelling tot Chrome op Windows, Mac, Chrome OS & Android wordt hardware accelerated video decoding in Chrome op Linux niet ondersteund door Google waardoor de CPU de video moet decoderen wat een aardige belasting kan zijn, zeker op wat oudere systemen bij video's met hoge frame- of bit-rate.

Aangezien je Ubuntu gebruikt zou je Chromium van deze PPA kunnen proberen. Bij deze versie van Chromium kun je hardware accelerated video decoding inschakelen door de flag chrome://flags/#ignore-gpu-blacklist op enabled te zetten. Mocht je GPU video's met VP9 niet kunnen decoderen dan kun je met h264ify extensie proberen een h264 stream te forceren. Durf alleen niet te zeggen of Stadia ook terugvalt op h264 encoding als je browser geen ondersteuning heeft voor hardwarematige decoderen van VP9 zoals bij YouTube en veel andere sites wel het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corvo
Om 12:22 eindelijk de code ontvangen en het pakketje is dus nu officieel verzonden *O*

Edit, ik ben op Stadia bekend als:
Corvo #9540

[ Voor 73% gewijzigd door Corvo op 26-11-2019 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitJager
Jorick schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:14:
[...]

In tegenstelling tot Chrome op Windows, Mac, Chrome OS & Android wordt hardware accelerated video decoding in Chrome op Linux niet ondersteund door Google waardoor de CPU de video moet decoderen wat een aardige belasting kan zijn, zeker op wat oudere systemen bij video's met hoge frame- of bit-rate.

Aangezien je Ubuntu gebruikt zou je Chromium van deze PPA kunnen proberen. Bij deze versie van Chromium kun je hardware accelerated video decoding inschakelen door de flag chrome://flags/#ignore-gpu-blacklist op enabled te zetten. Mocht je GPU video's met VP9 niet kunnen decoderen dan kun je met h264ify extensie proberen een h264 stream te forceren. Durf alleen niet te zeggen of Stadia ook terugvalt op h264 encoding als je browser geen ondersteuning heeft voor hardwarematige decoderen van VP9 zoals bij YouTube en veel andere sites wel het geval is.
Chromium laat ie niet toe. Ik kreeg de melding dat ik verplicht chrome diende te gebruiken. Het is weliswaar wel een oud toestel maar er steekt een i7 in met 4 threads. Ik zal zo meteen eens testen om te zien wat de CPU te verwerken krijgt.

Update: Uw stelling lijkt te kloppen. Op 720P (Low settings) 60% CPU belasting average. Op High settings 85 a 90% belasting met af en toe spikes tot 100 op 1 thread maar ik vermoed toch dat networking ook een deel van t probleem is alleen heb ik daar hier onvoldoende insights in.

[ Voor 9% gewijzigd door BitJager op 26-11-2019 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorick
Ook niet als je de user agent aanpast naar die van Chrome? Dit kun je doen door Developer Tools te openen (F12) en dan via de Network conditions drawer (shortcut: Ctrl + Shift + P > 'Show network conditions' > enter) een custom user agent in te stellen. Deze string zou moeten werken: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/78.0.3904.108 Safari/537.36

[ Voor 21% gewijzigd door Jorick op 26-11-2019 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitJager
Jorick schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 13:03:
Ook niet als je de user agent aanpast naar die van Chrome? Dit kun je doen door Developer Tools te openen (F12) en dan via de Network conditions drawer (shortcut: Ctrl + Shift + P > 'Show network conditions' > enter) een custom user agent in te stellen. Deze string zou moeten werken: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/78.0.3904.108 Safari/537.36
Works ;) }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
Ok nice. Via chrome://media-internals kun je zien welke decoder wordt gebruikt om de video te decoderen. VpxVideoDecoder betekent software decoding en MojoVideoDecoder is hardware decoding maar je merkt het wel aan de cpu belasting, die zou aanzienlijk omlaag moeten gaan. Ben wel benieuwd of Stadia de stream in H264 aanbied want ik denk haast dat ze alleen VP9 en/of HEVC/H265 gebruiken om zo de bandbreedte binnen de perken te houden.

[ Voor 3% gewijzigd door Jorick op 26-11-2019 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodenburgertje
Mexflex1980 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:22:
Bij mij is de controller net bezorgd. is niemand thuis dus ben benieuwd waar deze dan afgegeven is. Hoop op een briefje van DHL in de brievenbus....
Bij mij precies het zelfde, mijn vriendin heeft zojuist in de brievenbus gekeken maar geen briefje dat deze bij de buren of iets is geleverd.... erg vreemd :? hopelijk is het gewoon een foutje en wordt hij alsnog vandaag geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Jorick schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 13:52:
[...]

Ok nice. Via chrome://media-internals kun je zien welke decoder wordt gebruikt om de video te decoderen. VpxVideoDecoder betekent software decoding en MojoVideoDecoder is hardware decoding maar je merkt het wel aan de cpu belasting, die zou aanzienlijk omlaag moeten gaan. Ben wel benieuwd of Stadia de stream in H264 aanbied want ik denk haast dat ze alleen VP9 en/of HEVC/H265 gebruiken om zo de bandbreedte binnen de perken te houden.
Ik dacht gelezen/begrepen te hebben dat ze idd uitsluitend de VP9 codec gebruiken omdat die geoptimaliseerd is voor een zo laag mogelijke latency. Lijkt me lastig om daar zomaar vanaf te stappen. Zal me iets verbazen als VP9 decoding met de SoC (hardwarematig) een vereiste gaat worden voor Stadia ondersteuning van Android toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
23 Nov besteld, 26-11 13:46 code ontvangen 13:47 mail dat mijn pakket onderweg is en 27 of 28 11 bezorgd gaat worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
geen zending gevonden via de link hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
Roodenburgertje schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 14:02:
[...]

Bij mij precies het zelfde, mijn vriendin heeft zojuist in de brievenbus gekeken maar geen briefje dat deze bij de buren of iets is geleverd.... erg vreemd :? hopelijk is het gewoon een foutje en wordt hij alsnog vandaag geleverd
Mijn vrouw trof thuis een briefje aan en heeft hem opgehaald bij de buren, bij ons dus wel goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
Heeft iemand een idee welke spellen je in lokaal multi player kunnen spelen? Kan/moet je dan ook in 1 scherm multiplayer spelen of kan dit bijvoorbeeld op je TV en in de browser tegen elkaar.
Pagina: 1 ... 23 ... 191 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord