Playstation 5
In het begin zal Google geld of mensen of beide leveren om te helpen met optimaliseren vermoed ik.Stylze schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:08:
Ah dus het kan nog gaan verbeteren maar het is natuurlijk ook afhankelijk idd hoe populair stadia gaat worden of developers hier ook daadwerkelijk veel tijd in willen stoppen. Of geld van Google natuurlijk:)
Dat houdt natuurlijk op wanneer stadia groot genoeg wordt en het rendabel is voor ontwikkelaars en ze ervaring er mee hebben.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Tomb Raider net ook maar gekocht en wauw dat speelt echt heel erg soepel zeg! Duidelijk een betere port.
Gebruikers melden dat hun Chromecast overhit raakt bij gebruik Stadia (bronnen in thread):
https://www.resetera.com/...g-shutdowns.155111/unread
Google reageert op niet nagekomen beloftes.
https://www.eurogamer.net...ses-over-game-performance
Edit: En nee, ik breng niet alleen maar slecht nieuws.Here's the statement:
"Stadia streams at 4K and 60 FPS - and that includes all aspects of our graphics pipeline from game to screen: GPU, encoder and Chromecast Ultra all outputting at 4k to 4k TVs, with the appropriate internet connection. Developers making Stadia games work hard to deliver the best streaming experience for every game. Like you see on all platforms, this includes a variety of techniques to achieve the best overall quality. We give developers the freedom of how to achieve the best image quality and framerate on Stadia and we are impressed with what they have been able to achieve for day one.
"We expect that many developers can, and in most cases will, continue to improve their games on Stadia. And because Stadia lives in our data centers, developers are able to innovate quickly while delivering even better experiences directly to you without the need for game patches or downloads."
Ik heb me oprecht verbaasd over de prestaties in sommige gevallen. De inputlag is, als het goed werkt, een stuk lager dan ik van tevoren had verwacht.
[ Voor 7% gewijzigd door bram1984 op 25-11-2019 13:30 ]
Ik kan je vertellen dat dat niet werkt...
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
bram1984 schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:29:
Nieuws (wederom: excuses indien al gemeld):
Gebruikers melden dat hun Chromecast overhit raakt bij gebruik Stadia (bronnen in thread):
https://www.resetera.com/...g-shutdowns.155111/unread
Google reageert op niet nagekomen beloftes.
https://www.eurogamer.net...ses-over-game-performance
[...]
Edit: En nee, ik breng niet alleen maar slecht nieuws.
Ik heb me oprecht verbaasd over de prestaties in sommige gevallen. De inputlag is, als het goed werkt, een stuk lager dan ik van tevoren had verwacht.

</friendly banter>
I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500
ok goed dat we dit nu wetenmark777 schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:59:
ik wacht wel op de gratis versie. ga geen geld betalen voor een half product
Nu ontopic: Ben in alle verwachtingen in super tevreden met Stadia, ik heb heel het weekend Destiny 2 en Trials Rising gespeeld en heb misschien 10s lag gehad op mijn chromecast ultra verbonden via 2.4ghz wifi
Ik had mijn verzendbevestiging gekregen rond 19u en de volgende dag om 10 uur was hij geleverd. Er is dus nog hoop dat je hem krijgt morgenmaubaan schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:04:
ik wacht nog steeds op mijn code, de console zou 26-27 nov geleverd worden? maar dat gaat ze ook niet meer lukken denk ik.
Qua 'wanneer' lijkt het altijd overeen te komen met US werktijden.
Dit maakt de kleuren op het scherm zoveel mooier en minder washed-out, echt een duidelijk positief verschil.
Welcome to the League of Draven
Bij GeForce now had ik regelmatig last van lange wachttijden ivm drukke servers maar bijj Stadia heb ik echt totaal niet de indruk dat de servers aan het zweten zijn.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Er is zeker ontwikkeling vanuit de developer nodig! Het is echt een port-werk.uchiha tijntje schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:43:
Is er eigenlijk duidelijkheid over de releases van de nieuwe games? Daarmee bedoel ik, komen alle grote releases vanaf nu eigenlijk ook standaard naar Stadia? Te denken valt aan Cyberpunk, Doom Eternal, Gods & Monsters? Of is daar echt een ontwikkeling voor nodig vanuit de developer en is het niet zomaar een op een over te zetten?
De games die jij noemt komen in elk geval t.z.t. naar Stadia.
Cyberpunk en Doom komen sowieso op Stadia.uchiha tijntje schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:43:
Is er eigenlijk duidelijkheid over de releases van de nieuwe games? Daarmee bedoel ik, komen alle grote releases vanaf nu eigenlijk ook standaard naar Stadia? Te denken valt aan Cyberpunk, Doom Eternal, Gods & Monsters? Of is daar echt een ontwikkeling voor nodig vanuit de developer en is het niet zomaar een op een over te zetten?
Ik ben het er helemaal me eens dat het er tot nog toe goed uit ziet hoor maar dit vind ik altijd zo'n onzin gedachte. Het kan altijd slechter in de toekomst. Bijvoorbeeld: de games worden elke dag zwaarder en als er straks wanneer het nodig is zo'n business ventje van bovenaf beslist dat ze nog maar een jaartje wachten met specs upgraden dan word het echt niet beter hoor.schumi1986 schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:31:Te bedenken dat het in de toekomst alleen maar beter kan worden heb ik er wel echt vertrouwen in!
Ik zeg niet dat dat gebeurt natuurlijk maar het *kan* zeker slechter
Thnx voor je message! dit geeft mij weer minimale hoop dat ik hm deze maand nog krijg.Callandt95 schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:06:
[...]
Ik had mijn verzendbevestiging gekregen rond 19u en de volgende dag om 10 uur was hij geleverd. Er is dus nog hoop dat je hem krijgt morgen
I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500
ik zie nu ook dat het bij mij niet meer mogelijk is, in de mail die je gekregen hebt (en ik zo geweldig weer verwijderd heb in een driftige opruim bui in mijn mailbox) staat dat "wanneer de stadia controller klaar wordt gemaakt voor verzending deze niet meer te annuleren is" Dus ik neem aan en aannames zijn dodelijk i know dat deze ergens deze week nog richting mijn mooie voordeur komtikbenvanmars schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:23:
Ik nog niet alvast. Besteld op 30 oktober. Ik had wel een pending transactie in Google Pay en die is sinds zondag verdwenen. Ik heb nog geen charge op m'n CC gekregen, maar die update mogelijks morgen pas (de laatste status verwijst naar 22 november, vrijdag). Op mijn order pagina kan ik de bestelling niet meer verwijderen of aanpassen. Dus er zit wel iets in de pijplijn denk ik. Ik hoop vanavond op een verzendbericht/Stadia code.
Nu ben ik benieuwd naar jouw voordeur.maubaan schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:26:
[...]
ik zie nu ook dat het bij mij niet meer mogelijk is, in de mail die je gekregen hebt (en ik zo geweldig weer verwijderd heb in een driftige opruim bui in mijn mailbox) staat dat "wanneer de stadia controller klaar wordt gemaakt voor verzending deze niet meer te annuleren is" Dus ik neem aan en aannames zijn dodelijk i know dat deze ergens deze week nog richting mijn mooie voordeur komt
Done!Pukson schreef op zondag 24 november 2019 @ 20:43:
Zo juist eerste sessie D2 gedaan via 5Ghz Wifi, gaat echt super! Merk oprecht geen latency wanneer ik bijv spatie indrukt om te springen. Nu al zin om de founders editie te ontvangen om lekker te gamen op het grote scherm.
Alleen heb ik het probleem dat D2 in het Duits is, en heb geen mogelijkheid voorbij zien komen om het in het engels te zetten.. Weet iemand het?
Nvm..:
In mijn google account settings stond toevallig dat ik duits begreep en daardoor schoot hij dus over op die taal. Eenmaal engels aangedrukt en D2 is engels.
Voeg me toe als je wilt
Gloogle
Weet iemand hier trouwens of je ook enkel voicechat via je controller kan doen en gamegeluid gewoon via tv?
[ Voor 7% gewijzigd door Peter_Aragorn op 25-11-2019 18:05 ]
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Ja, daarnet een bericht ontvangen!Tazmanian79 schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:02:
Iemand van de PE editie al bericht gekregen dat zijn bestelling is verzonden trouwens?
wanneer heb jij je PE besteld? die van mij zou verzonden worden voor 26-27, verder nog geen update gehad..
Hier ook! Om 17.58 uur. Besteld op 19 oktober.
[ Voor 5% gewijzigd door KlaasjeNL op 25-11-2019 18:22 ]
Besteld op 1 november.
Tracking code doet het nog niet. En hopelijk volgt de activatiecode nu voordat je het pakket van DHL ontvangt.

En nu is 't cirkeltje rond. nieuws: Google wijst naar ontwikkelaars als reden dat sommige games niet op 4...
Het is de fout van de GameDevs dat de boel er niet uitziet zoals ze hadden beloofd... .
Net bericht dat mijn FE onderweg is. Like 4 maand geleden besteld. Nog steeds geen activation key... .EHA1337 schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:19:
Zojuist bericht gehad dat het pakket verzonden is. 22 november besteld.
psn: t-zakje
Dat is wel heel gechargeerd. Volgens mij zegt Google nergens dat het de "fout" van ontwikkelaars is. Enkel dat er kan worden doorontwikkeld om de specs op orde te krijgen.BitJager schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:20:
Het is de fout van de GameDevs dat de boel er niet uitziet zoals ze hadden beloofd... .
Wat een dev voor Stadia echt niet gaat doen. Stadia is degene die 4k op alles beloofde. Nu is het up to the devs. Als de meeste devs gewoon een lazy port kiezen straks, waarom zou iemand dan voor een Pro sub betalen?KlaasjeNL schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:26:
[...]
Dat is wel heel gechargeerd. Volgens mij zegt Google nergens dat het de "fout" van ontwikkelaars is. Enkel dat er kan worden doorontwikkeld om de specs op orde te krijgen.
Er hebben 6 maanden Stadia devs bij Bungie rondgelopen en dit was het resultaat en dat gaan ze vast niet bij elke developer doen
[ Voor 11% gewijzigd door Pheace op 25-11-2019 19:29 ]
Ondertussen verzonden!ikbenvanmars schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:23:
Ik nog niet alvast. Besteld op 30 oktober. Ik had wel een pending transactie in Google Pay en die is sinds zondag verdwenen. Ik heb nog geen charge op m'n CC gekregen, maar die update mogelijks morgen pas (de laatste status verwijst naar 22 november, vrijdag). Op mijn order pagina kan ik de bestelling niet meer verwijderen of aanpassen. Dus er zit wel iets in de pijplijn denk ik. Ik hoop vanavond op een verzendbericht/Stadia code.
Nee, de soundbar is gewoon via optical verbonden. Met alle andere applicaties is audio altijd in sync, dus het kan niet anders dan aan stadia te liggen. Tijdens cutscenes van Destiny 2 toch behoorlijk storend.Pheace schreef op maandag 25 november 2019 @ 09:37:
[...]
ARc input toevallig? Op reddit had een poster pas audio lag toen hij van optical naar ARC input ging. Hoewel iemand anders weer zegt dat hij geen probleem heeft met ARc xD
https://www.reddit.com/r/...audio_delay_in_all_games/
19 September, maar heb/had dezelfde data staan.Tweakwondo schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:21:
[...]
wanneer heb jij je PE besteld? die van mij zou verzonden worden voor 26-27, verder nog geen update gehad..
En nu net mijn code ontvangen per mail. Nu wachten tot het pakketje komtEHA1337 schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:19:
Wtf hoe kan dat dan, mijne 3 november besteld maar nog niet verzondenEHA1337 schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:19:
Playstation 5
Gaat eigenlijk allemaal verrassend vlot.Stylze schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:04:
[...]
Wtf hoe kan dat dan, mijne 3 november besteld maar nog niet verzonden
22 november besteld
24 november creditcard reservering
25 november 19:15 pakket verzonden
25 november 20:54 code ontvangen
jsus zo kan het dus ook haha, luckyEHA1337 schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:08:
[...]
Gaat eigenlijk allemaal verrassend vlot.
22 november besteld
24 november creditcard reservering
25 november 19:15 pakket verzonden
25 november 20:54 code ontvangen
Playstation 5
Had het ook eigenlijk besteld nu, met de gedachte dat het nog wel even zou duren, niet dus.
Als het nou ook met DHL meevalt is alles compleet
Als ze dit vol gaan houden ben ik een vaste klant. Maar ja das op 1080p so far, vraag me af of 4k ook zo soepeltjes zal zijn.
Playstation 5
Wat is trouwens het nummer achter je gamertag?
[ Voor 19% gewijzigd door MiTM op 25-11-2019 22:16 ]
Mensen die willen mogen me toevoegen RedCore #9018
De niet founders kunnen zelfde gebruikersnamen hebben bijvoorbeeld Google#000 Google#001KlaasjeNL schreef op maandag 25 november 2019 @ 22:13:
Wat is trouwens het nummer achter je gamertag?
Dacht ik hoor, soortgelijk iets heb je op discord.
Add me op Stadia: Gloogle
Ah, ik begreep al zoiets uit een opmerking bij het aanmaken van mijn GT. Heb jaren KlaasjeNL gebruikt, volgens mij nog vanaf Quake 3 een jaar of 20 geleden. Later ook als GT op Xbox Live en PS Online. Maar het is door niemand uit te spreken en ik ben die naam ook wel ongroeid.Pukson schreef op maandag 25 november 2019 @ 22:15:
[...]
De niet founders kunnen zelfde gebruikersnamen hebben bijvoorbeeld Google#000 Google#001
Dacht ik hoor, soortgelijk iets heb je op discord.
wellicht dat zodra er 1 bestaat met de naam, er standaard 4 cijfers achter komen. zo iets heeft blizzard volgens mij ook met hun ID. naam+4cijfers who knowsKlaasjeNL schreef op maandag 25 november 2019 @ 22:19:
[...]
Ah, ik begreep al zoiets uit een opmerking bij het aanmaken van mijn GT. Heb jaren KlaasjeNL gebruikt, volgens mij nog vanaf Quake 3 een jaar of 20 geleden. Later ook als GT op Xbox Live en PS Online. Maar het is door niemand uit te spreken en ik ben die naam ook wel ongroeid.Dus heb ik gewoon mijn voornaam gebruikt. Maar het lijkt mij sterk dat er nu al 9620 gebruikers zijn die Klaas als GT hebben?
Tot nu toe is er maar 1 Klaas op stadia als ik hierop zoek in de App. Ook ik mijn usertag geclaimed: tot nu toe de enige met Ruud maar wel met een nr er achter.KlaasjeNL schreef op maandag 25 november 2019 @ 22:19:
[...]
Ah, ik begreep al zoiets uit een opmerking bij het aanmaken van mijn GT. Heb jaren KlaasjeNL gebruikt, volgens mij nog vanaf Quake 3 een jaar of 20 geleden. Later ook als GT op Xbox Live en PS Online. Maar het is door niemand uit te spreken en ik ben die naam ook wel ongroeid.Dus heb ik gewoon mijn voornaam gebruikt. Maar het lijkt mij sterk dat er nu al 9620 gebruikers zijn die Klaas als GT hebben?
Zal wel een random getal zijn. Inderdaad net zoals op Discord, zoals @Pukson aangaf. Beetje jammer dat je dat getal niet onzichtbaar kan maken.ruudonline schreef op maandag 25 november 2019 @ 22:37:
[...]
Tot nu toe is er maar 1 Klaas op stadia als ik hierop zoek in de App. Ook ik mijn usertag geclaimed: tot nu toe de enige met Ruud maar wel met een nr er achter.
Zojuist nog weer even Destiny 2 gespeeld op mijn Chromebook en ik blijf positief. Ik twijfel zelfs of de enkele stottering überhaupt aan Stadia of aan de touchpad van mijn Chromebook ligt. Een shooter met een muis oogt immers altijd "hakkeliger" dan met een controller en ik ben de laatste jaren juist niet anders gewend dan gamen met een controller. Verder geen lagere resolutie of artifacts gezien. Als je niet beter zou weten, zou je kunnen denken dat je gewoon op een lokale console zit te spelen.
Omstreeks half 10 code ontvangen, 5 min later al D2 aant spelen. Echt een naadloze ervaring, en zo maar op wifi vanuit chrome. Kan GeForce Now nog van leren.
Wat verteld me dit? Dat ik de rol van Google's caches niet helemaal begrijp. Blijkbaar komt het allemaal vanaf centraal.. Verder krijg je geen zicht op wat er achter allemaal voor infra zit. Verder vond ik het vreemd dat Stadia geen IPv6 gebruikt.
Ik ben geen grote netwerknerd, dus misschien vinden anderen meer
Wel je merkt dat het niet zo scherp is en de settings staan iets lager als de Console broertjes of PC maar anderzijds speelt het zeer lekker, geen inputlag, geen audio issues wel een beetje leeg niet al teveel anders spelers tegen het lijf gelopen.
Ik zal de komende dagen in mijn vrije tijd ook eens via andere netwerken testen want de situatie thuis is buiten proportie optimaal. Ik heb een 1Gbps down en 100Mbps up. De FW beschikt over een 10Gbps shared uplink dus mijn netwerk hier intern kan onmogelijk roet in 't eten gooien om t zo te zeggen. Express simultaan op andere devices Full HD Plex stream gestart, Netflix en YouTube maar daar was ingame niks van te merken. De eerste speelsessie was buiten verwachting aangenaam. To be continued!
Dit zal nog wel een heel eind duren, als het al komt. Ik heb ook een Android TV en deze Chromecast loopt altijd flink achter met features (Zo kun je nu nog steeds geen eigen foto's instellen in de ambient functie).MiTM schreef op maandag 25 november 2019 @ 23:47:
Ben benieuwd wanneer de Chromecast van Android TV wordt ondersteund. Is daar al wat nieuws over?
Ik verwacht daar niet te veel van (niks om precies te zijn).
Nope. Ik denk dat ik eerder het pakketje ontvang dat de link van DHL werkt.Mexflex1980 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 07:48:
Iemand al met succes de track en tracé van DHL kunnen bekijken? Ik krijg nog steeds een error als ik op de link van Google klik.
Gaat niet door schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 07:56:
[...]
Nope. Ik denk dat ik eerder het pakketje ontvang dat de link van DHL werkt.
Deze link gebruiken https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/track-en-traceMexflex1980 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 07:48:
Iemand al met succes de track en tracé van DHL kunnen bekijken? Ik krijg nog steeds een error als ik op de link van Google klik.
Nu dit bevestigd mijn vrees dat Stadia on the go van waar je ook maar wenst nog niet voor vandaag zal zijn.
Update:
Zonet even via de App Stadia op minimal settings gezet en terug getest met hetzelde netwerk op hetzelfde device (7 jaar oude HP Laptop met Ubuntu 18.04 en GoogleChrome browser) en verdikke in de 720P mode lijkt dit speelbaar. Ik ga deze middag tijdens de pauze hier toch nog wat dieper op ingaan.
(video en audio sync heb ik niet kunnen testen, zal voor later vandaag zijn)
To be continued.
[ Voor 39% gewijzigd door BitJager op 26-11-2019 08:21 ]
Probeer het even op https://www.logistics.dhl/nl-nl/home/traceren.htmlMexflex1980 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 07:48:
Hier kan je de code invullen die een foutmelding geeft van uit het mailtje van google.
DHL is helaas mijn founders edition kwijt geraakt
Nu wachten tot Google een nieuwe op stuurt. Hopelijk kan ik binnenkort ook met de chromecast en controller aan de slag.
Verder vind ik het via browser met keyboard en muis erg goed werken. De stream is goed en de input lag minimaal. De visuele kwaliteit vind ik best wel slecht. Ik speel zelf op een 4k monitor en het 1080p beeld valt hier erg tegen. Nog veel te winnen op dit gebied!
[ Voor 35% gewijzigd door kevinommeren op 26-11-2019 08:36 ]
Tx dit werkt inderdaad!kevinommeren schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 08:29:
[...]
Probeer het even op https://www.logistics.dhl/nl-nl/home/traceren.html
Hier kan je de code invullen die een foutmelding geeft van uit het mailtje van google.
Dat de werkdag maar snel voorbij gaat nu :-)
Mee eens, ik heb zelf een 2560*1440 scherm (QHD?), maar het ziet er allemaal wat blurry uit. Ik hoop dat ze binnenkort de hogere resolutie buiten de CC ultra ook aanzetten.kevinommeren schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 08:29:
[...]
Verder vind ik het via browser met keyboard en muis erg goed werken. De stream is goed en de input lag minimaal. De visuele kwaliteit vind ik best wel slecht. Ik speel zelf op een 4k monitor en het 1080p beeld valt hier erg tegen. Nog veel te winnen op dit gebied!
is altijd zo als je lage resolutie speelt op hoger scherm. Heb ik zelf ook last. Ik had eigenlijk gehoopt dit niet mee te maken want de reden dat ik voor stadia heb gekozen is dat je lekker kunt wisselen tussen pc en tv op hoge kwaliteit... bummer:/ulTimaS schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:01:
[...]
Mee eens, ik heb zelf een 2560*1440 scherm (QHD?), maar het ziet er allemaal wat blurry uit. Ik hoop dat ze binnenkort de hogere resolutie buiten de CC ultra ook aanzetten.
Ze moeten wel de game library deftig gaan uitbreiden hoor, ben nu spellen voor de 2de keer aan het kopen om stadia te testen.
Gaan we dus niet blijven doen Google!!
Hierna gaan we dus simpelweg prijzen vergelijken, wat kost spel x op PSN en hoeveel op Stadia. Laat de concurrentie maar beginnen.
Er is nog geen geld van mijn CC af en de bestelling is nog niet veranderd. het enige is dat ik niet meer mag annuleren wat zou betekenen dat deze in het busje zou moeten zitten maar ik ben er bang voor.
ik ben echt teleurgesteld dat ik behalve een reservering op mijn credit-card verder taal noch teken heb gehad en dan hierzo lees dat er ook genoeg met een bestelling na 16 oktober al aan de slag zijn met de Stadia invite code.
Enfin, ik heb geen geduld
Wat meer on-topic:
Behalve Destiny 2 en Samurai Showdown... welke games zijn nu echt aan te bevelen voor Stadia?
Ik twijfel momenteel tussen AC:Odyssey, Rise of the Tomb Raider of Shadow of the Tomb Raider.
Als bijvoorbeeld AC beter geoptimaliseerd/mooier is voor Stadia (of Tomb Raider), dan zal dat bij mij in ieder geval zwaar wegen in mijn keuze. Het is immers ook een showcase naar vrouwlief en de kids
Dat is idd kut ja heel raar dat Google eerder leverd aan mensen die een paar dagen geleden besteld hebben dan een maand geleden.Corvo schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:21:
Ik voel me echt een klein kind wat om de haverklap stiekem kijkt of het gezette schoentje inmiddels gevuld is door Sinterklaas... Om maar de FE release dunnetjes over te doen voor de PE:
ik ben echt teleurgesteld dat ik behalve een reservering op mijn credit-card verder taal noch teken heb gehad en dan hierzo lees dat er ook genoeg met een bestelling na 16 oktober al aan de slag zijn met de Stadia invite code.
Enfin, ik heb geen geduld![]()
Wat meer on-topic:
Behalve Destiny 2 en Samurai Showdown... welke games zijn nu echt aan te bevelen voor Stadia?
Ik twijfel momenteel tussen AC:Odyssey, Rise of the Tomb Raider of Shadow of the Tomb Raider.
Als bijvoorbeeld AC beter geoptimaliseerd/mooier is voor Stadia (of Tomb Raider), dan zal dat bij mij in ieder geval zwaar wegen in mijn keuze. Het is immers ook een showcase naar vrouwlief en de kids
Wat is je leverdatum geweest in je mail? Ik denk dat ze die misschien aanhouden in plaats van de aangepaste datum in de status van bestelling namelijk.
Bij me was het in de mail die ik kreeg 27/28 november, terwijl op mijn status de afgelopen weken voor 26/27 stond. Heb enkel afschrijving van CC gehad nu.
Ik vindt het niet erg om het een paar dagen later te krijgen maar als er allemaal mensen die later besteld hebben hem al ontvangen hebben nu ga je toch afvragen of er toevallig net iets mis is gegaan met de jouwe:)
Shadow of the tomb raider schijnt dus het enige spel te zijn wat daadwerkelijk in 4k60fps te spelen is en dus het beste geoptimaliseerd is.
Zover ik begreep in ieder geval, weet niet hoe het met de andere tomb raiders zit.
[ Voor 12% gewijzigd door Stylze op 26-11-2019 10:44 ]
Playstation 5
Ik denk niet zozeer dat er dingen zijn fout gegaan bij de bestelling. vind het wel krom dat sommige mensen het al eerder hebben maar wellicht ligt het aan de locatie ook o.i.d. Heb gehoord van aantal mensen die 25e hebben besteld en vrijwel direct is verzonden. ik heb die van mij de 18e besteld en nog geen mail gehad dat hij onderweg is wel is er een afschrijving op de CC.Stylze schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:40:
[...]
Dat is idd kut ja heel raar dat Google eerder leverd aan mensen die een paar dagen geleden besteld hebben dan een maand geleden.
Wat is je leverdatum geweest in je mail? Ik denk dat ze die misschien aanhouden in plaats van de aangepaste datum in de status van bestelling namelijk.
Bij me was het in de mail die ik kreeg 27/28 november, terwijl op mijn status de afgelopen weken voor 26/27 stond. Heb enkel afschrijving van CC gehad nu.
Ik vindt het niet erg om het een paar dagen later te krijgen maar als er allemaal mensen die later besteld hebben hem al ontvangen hebben nu ga je toch afvragen of er toevallig net iets mis is gegaan met de jouwe:)
Shadow of the tomb raider schijnt dus het enige spel te zijn wat daadwerkelijk in 4k60fps te spelen is en dus het beste geoptimaliseerd is.
Zover ik begreep in ieder geval, weet niet hoe het met de andere tomb raiders zit.
Ja zat ik ook aan te denken zal wel per locatie verschillen, sommige plekken wordt het meer besteld dan andere en dan kan het langer duren natuurlijk afhankelijk van hoeveel dhl busjes daar rijdenTweakwondo schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:55:
[...]
Ik denk niet zozeer dat er dingen zijn fout gegaan bij de bestelling. vind het wel krom dat sommige mensen het al eerder hebben maar wellicht ligt het aan de locatie ook o.i.d. Heb gehoord van aantal mensen die 25e hebben besteld en vrijwel direct is verzonden. ik heb die van mij de 18e besteld en nog geen mail gehad dat hij onderweg is wel is er een afschrijving op de CC.
Playstation 5
Haha ja ik doelde erop wat ze in die mail hadden gezet maar dus gewoon in November zonder dag erbij? apart tochCorvo schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:59:
@Stylze Zoals gezegd, 16 oktober besteld en destijds stond in de mail "Wordt verzonden in november". Dus, ze hebben nog wat marge
Playstation 5
enige kanttekening die ik er bij heb is dat de ondersteuning voor de controller niet helemaal 100% goed werkt.
Zo werkt het niet als je de pookjes indrukt (linker bijvoorbeeld voor rennen) en vind ik dat het draaien te langzaam gaat zelfs met maximale gevoeligheid.
Misschien dat dit anders is met de controller van stadia zelf, maar dit ga ik hopelijk vanmiddag zien als DHL het pakketje na 13:00 uur bezorgd.
Verwijderd
Scheelt dat ik de afgelopen 2 jaar geen console heb gehad. Dus AC en Red Dead is een onbekende game voor mij.
Ben een uurtje geleden met AC Odessey begonnen op de chromecast + netwerkkabel tot nu toe niks te klagen!
In tegenstelling tot Chrome op Windows, Mac, Chrome OS & Android wordt hardware accelerated video decoding in Chrome op Linux niet ondersteund door Google waardoor de CPU de video moet decoderen wat een aardige belasting kan zijn, zeker op wat oudere systemen bij video's met hoge frame- of bit-rate.BitJager schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 08:11:
[...]
Update:
Zonet even via de App Stadia op minimal settings gezet en terug getest met hetzelde netwerk op hetzelfde device (7 jaar oude HP Laptop met Ubuntu 18.04 en GoogleChrome browser) en verdikke in de 720P mode lijkt dit speelbaar. Ik ga deze middag tijdens de pauze hier toch nog wat dieper op ingaan.
(video en audio sync heb ik niet kunnen testen, zal voor later vandaag zijn)
To be continued.
Aangezien je Ubuntu gebruikt zou je Chromium van deze PPA kunnen proberen. Bij deze versie van Chromium kun je hardware accelerated video decoding inschakelen door de flag chrome://flags/#ignore-gpu-blacklist op enabled te zetten. Mocht je GPU video's met VP9 niet kunnen decoderen dan kun je met h264ify extensie proberen een h264 stream te forceren. Durf alleen niet te zeggen of Stadia ook terugvalt op h264 encoding als je browser geen ondersteuning heeft voor hardwarematige decoderen van VP9 zoals bij YouTube en veel andere sites wel het geval is.
Edit, ik ben op Stadia bekend als:
Corvo #9540
[ Voor 73% gewijzigd door Corvo op 26-11-2019 12:54 ]
Chromium laat ie niet toe. Ik kreeg de melding dat ik verplicht chrome diende te gebruiken. Het is weliswaar wel een oud toestel maar er steekt een i7 in met 4 threads. Ik zal zo meteen eens testen om te zien wat de CPU te verwerken krijgt.Jorick schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:14:
[...]
In tegenstelling tot Chrome op Windows, Mac, Chrome OS & Android wordt hardware accelerated video decoding in Chrome op Linux niet ondersteund door Google waardoor de CPU de video moet decoderen wat een aardige belasting kan zijn, zeker op wat oudere systemen bij video's met hoge frame- of bit-rate.
Aangezien je Ubuntu gebruikt zou je Chromium van deze PPA kunnen proberen. Bij deze versie van Chromium kun je hardware accelerated video decoding inschakelen door de flag chrome://flags/#ignore-gpu-blacklist op enabled te zetten. Mocht je GPU video's met VP9 niet kunnen decoderen dan kun je met h264ify extensie proberen een h264 stream te forceren. Durf alleen niet te zeggen of Stadia ook terugvalt op h264 encoding als je browser geen ondersteuning heeft voor hardwarematige decoderen van VP9 zoals bij YouTube en veel andere sites wel het geval is.
Update: Uw stelling lijkt te kloppen. Op 720P (Low settings) 60% CPU belasting average. Op High settings 85 a 90% belasting met af en toe spikes tot 100 op 1 thread maar ik vermoed toch dat networking ook een deel van t probleem is alleen heb ik daar hier onvoldoende insights in.
[ Voor 9% gewijzigd door BitJager op 26-11-2019 12:56 ]
[ Voor 21% gewijzigd door Jorick op 26-11-2019 13:06 ]
WorksJorick schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 13:03:
Ook niet als je de user agent aanpast naar die van Chrome? Dit kun je doen door Developer Tools te openen (F12) en dan via de Network conditions drawer (shortcut: Ctrl + Shift + P > 'Show network conditions' > enter) een custom user agent in te stellen. Deze string zou moeten werken: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/78.0.3904.108 Safari/537.36
Ok nice. Via chrome://media-internals kun je zien welke decoder wordt gebruikt om de video te decoderen. VpxVideoDecoder betekent software decoding en MojoVideoDecoder is hardware decoding maar je merkt het wel aan de cpu belasting, die zou aanzienlijk omlaag moeten gaan. Ben wel benieuwd of Stadia de stream in H264 aanbied want ik denk haast dat ze alleen VP9 en/of HEVC/H265 gebruiken om zo de bandbreedte binnen de perken te houden.
[ Voor 3% gewijzigd door Jorick op 26-11-2019 13:54 ]
Bij mij precies het zelfde, mijn vriendin heeft zojuist in de brievenbus gekeken maar geen briefje dat deze bij de buren of iets is geleverd.... erg vreemdMexflex1980 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:22:
Bij mij is de controller net bezorgd. is niemand thuis dus ben benieuwd waar deze dan afgegeven is. Hoop op een briefje van DHL in de brievenbus....
Ik dacht gelezen/begrepen te hebben dat ze idd uitsluitend de VP9 codec gebruiken omdat die geoptimaliseerd is voor een zo laag mogelijke latency. Lijkt me lastig om daar zomaar vanaf te stappen. Zal me iets verbazen als VP9 decoding met de SoC (hardwarematig) een vereiste gaat worden voor Stadia ondersteuning van Android toestellen.Jorick schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 13:52:
[...]
Ok nice. Via chrome://media-internals kun je zien welke decoder wordt gebruikt om de video te decoderen. VpxVideoDecoder betekent software decoding en MojoVideoDecoder is hardware decoding maar je merkt het wel aan de cpu belasting, die zou aanzienlijk omlaag moeten gaan. Ben wel benieuwd of Stadia de stream in H264 aanbied want ik denk haast dat ze alleen VP9 en/of HEVC/H265 gebruiken om zo de bandbreedte binnen de perken te houden.
geen zending gevonden via de link hmmschumi1986 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 08:05:
[...]
[...]
Deze link gebruiken https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/track-en-trace
Mijn vrouw trof thuis een briefje aan en heeft hem opgehaald bij de buren, bij ons dus wel goed gegaan.Roodenburgertje schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 14:02:
[...]
Bij mij precies het zelfde, mijn vriendin heeft zojuist in de brievenbus gekeken maar geen briefje dat deze bij de buren of iets is geleverd.... erg vreemdhopelijk is het gewoon een foutje en wordt hij alsnog vandaag geleverd
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.
Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/
(Beschikbaar tot 31 december 2023)
Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |