Zou stadia in de Chrome browser ook fatsoenlijk speelbaar zijn op een MacBook Pro uit 2010(met ssd)?
Kan je Youtube video's fatsoenlijk afspelen in Chrome op je macbook? Dan kan je ook prima gamen. De diensten zijn vergelijkbaar in load aangezien Stadia eigenlijk gewoon 'on-demand video' kijken is met User-imput serverside.Reverb_ schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 16:58:
Zou stadia in de Chrome browser ook fatsoenlijk speelbaar zijn op een MacBook Pro uit 2010(met ssd)?
Eerst CCU verbonden via netwerkkabel en issue met haperingen is verholpen! Hoewel ik een sterk stabiel netwerk heb, werkt bekabeld echt beter. Ik kan tenminste nu weer normaal gamen op 1 device.Tweakwondo schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 16:03:
[...]
Misschien heb je hier iets aan voor je andere CCU.
WiFi verbinding lijkt echt een probleem te zijn.. mensen met een stabiel wifi netwerk (zoals bij jou vermoedelijk) hebben meer problemen dan mensen met een lager snelheid via de ether. Ik hoop wel dat dit opgelost gaat worden want anders gaat de principe overal gamen ook niet meer op. zeker bij devices zoals smartphone en tablet. ach we zullen zien
Dan heb ik nog twee issues
- Tweede CCU krijg ik nog steeds niet toegevoegd aan mijn account. Ook via netwerkkabel verbonden, helaas blijft het in de app hangen op "je account toevoegen"
- Via Chrome krijg ik het niet werkend. Spel start op, vervolgens zwart scherm, ik heb nog geen idee waar dit aan kan liggen.
Hmm toennet zei ik "misschien heb je hier iets aan" doelde ik op het probleem van je 2e CCU maar zo te zien was ik de link vergeten te plaatsen. Nu dan maarXcalibur_d schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 17:03:
[...]
Eerst CCU verbonden via netwerkkabel en issue met haperingen is verholpen! Hoewel ik een sterk stabiel netwerk heb, werkt bekabeld echt beter. Ik kan tenminste nu weer normaal gamen op 1 device.
Dan heb ik nog twee issues
- Tweede CCU krijg ik nog steeds niet toegevoegd aan mijn account. Ook via netwerkkabel verbonden, helaas blijft het in de app hangen op "je account toevoegen"
- Via Chrome krijg ik het niet werkend. Spel start op, vervolgens zwart scherm, ik heb nog geen idee waar dit aan kan liggen.
https://www.reddit.com/r/...ecast_ultra_to_work_with/
Het schijnt dat de huidige CCU nog geen update hebben gehad voor stadia en dit komt pas later, via de zou je hem handmatig kunnen updaten. Van het zwart scherm op je pc weet ik niet hoe dat kan. Ik heb zelf nog geen stadia om het te testen. Wellicht dat een Ad blocker het blokkeert, of bepaalde settings? probeer het anders misschien in incognito.
Begrijp ik het goed dat je Destiny 2 ook krijgt bij de PE editie (mits de code optijd binnen is)? En dus ook 3 maanden Pro?
https://www.androidpolice...-chromecast-ultra-update/Tweakwondo schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 17:32:
[...]
Het schijnt dat de huidige CCU nog geen update hebben gehad voor stadia en dit komt pas later, via de zou je hem handmatig kunnen updaten. Van het zwart scherm op je pc weet ik niet hoe dat kan. Ik heb zelf nog geen stadia om het te testen. Wellicht dat een Ad blocker het blokkeert, of bepaalde settings? probeer het anders misschien in incognito.
Update is dus te verkrijgen..!
Net even gemeten. Vanaf de adapter tot aan de stekker die in de Chromecast Ultra in gaat is ongeveer 200cm. Lange kabel dus.Drukkert schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 16:37:
[...]
Thnx! Ik zag ook inmiddels al dat de Chromecast Ultra geleverd wordt met power adapter waar een netwerk kabel in kan. Dat is dus duidelijk.
Jammer dat het kabeltje van de power adapter beperkt is, ik zit met een dressoir onder de tv waar ik stroom vandaan haal. Erboven hangt de tv aan een beugel die je van de muur kunt draaien. Dus, ongetwijfeld te kort die kabel.
[ Voor 34% gewijzigd door new_guy op 23-11-2019 17:44 ]
Het is dus een bekend probleem, had ik zelf dus ook kunnen opzoekenTweakwondo schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 17:32:
[...]
Hmm toennet zei ik "misschien heb je hier iets aan" doelde ik op het probleem van je 2e CCU maar zo te zien was ik de link vergeten te plaatsen. Nu dan maar
https://www.reddit.com/r/...ecast_ultra_to_work_with/

Wat Chrome betreft: Ik ga het ook op een ander pc proberen en kijken of dat nog iets uitmaakt.
ik dacht dat de stadia via chrome te spelen is, maar ik begrijp dat je wel degelijk zo een chromecast nodig hebt. zou het dan ook mogelijk zijn om het via de nvidia shield te spelen met ingebouwde chromecast ?
fuqua schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 17:42:
ik dacht dat de stadia via chrome te spelen is, maar ik begrijp dat je wel degelijk zo een chromecast nodig hebt. zou het dan ook mogelijk zijn om het via de nvidia shield te spelen met ingebouwde chromecast ?
https://www.androidpolice...-chromecast-ultra-update/Google is yet to announce its stand on expanding Stadia’s compatibility to non-Ultra Chromecast models, Android TVs, and other TVs with built-in Chromecast
Yup! Destiny 2 is een gratis game voor pro leden op dit moment dusja..Segafreak83 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 17:34:
Begrijp ik het goed dat je Destiny 2 ook krijgt bij de PE editie (mits de code optijd binnen is)? En dus ook 3 maanden Pro?
Update: Op een andere pc werkt Stadia wel via Chrome. Nu maar eens uitvogelen waarom het op mijn laptop niet werkt....Xcalibur_d schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 17:03:
[...]
Chrome (browser) zou moeten werken ja. Later worden de andere chromecasts bij toegevoegd en ongetwijfeld Nvidia shield ook. op dit moment werkt dat echter nog nietfuqua schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 17:42:
Hmm, geen creditcard in mijn bezit. Kan ik ook op een andere manier Stadia aanschaffen? Ik lees op internet dat Google geen virtuele cards accepteert..
Ik heb een HD TV, toch lijk ik de 4K stream te ontvangen op mijn Chromecast. Het ding trekt tussen de 30 en 37mbps bij Samurai Showdown. Dat zou gelijk staan aan 4K. In Chrome op een laptop fluctueert het meer, maar ook dan strak boven de 30mbps. Ik dacht dat Google dat server side instelde, maar het lijkt erop dat als je pro hebt je altijd de 4K stream krijgt, of je scherm de volle pracht kan laten zien of niet. Ik vraag me af waarom dat is. Je zou denken dat dat op een laptop zeker uitmaakt
Ik heb de CCU die bij de FE zat nog niet gebruiktnew_guy schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 17:38:
[...]
https://www.androidpolice...-chromecast-ultra-update/
Update is dus te verkrijgen..!
Overigens ook via Google Takeout een full res screenshot van Destiny 2 op de CCU ge-extract. Je ziet duidelijk dat de ingame-resolutie niet native is (dat was al bekend) maar de overlay/HUD lijkt wel echt 4K te zijn:

Nee helaas niet je moet idd een creditcard hebben voor stadia, vindt dat ook nogal onhandig van google aangezien lang niet iedereen in NL er één heeft.Segafreak83 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 18:34:
Hmm, geen creditcard in mijn bezit. Kan ik ook op een andere manier Stadia aanschaffen? Ik lees op internet dat Google geen virtuele cards accepteert..
Maar opzich is een creditcard makkelijk te fixen natuurlijk en ook wel handig
Playstation 5
Ik heb hem aangeschaft (en meerdere aankopen) met de bunq CC. kost je enkel wel 10tje voor de kaart maar verder erg te vrede.. ook voor aankopen bij andere shops waar ze alleen CC accepteren.Segafreak83 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 18:34:
N26. Daar kun je een gratis Mastercard krijgen. Eentje waar je zelf eerst geld op zet, ideaal.Segafreak83 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 18:34:
Yes, ik kan ook aan de slag!! Eerste indruk: zwaar onder de indruk zeg! Heb het nu nog draadloos aangesloten, maar dat werkt al helemaal prima. Merk er niks van dat ik geen console bij de tv heb staan. Heerlijk! Morgen ook maar even bedraad aansluiten, dan heb ik het helemaal prima in orde!
Hier mensen die ook net beginnen in Destiny? Zoek wat mensen om mee te spelen
Hier mensen die ook net beginnen in Destiny? Zoek wat mensen om mee te spelen
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Welke kwaliteitsinstelling gebruik je? Er zijn er 3 als het goed is (in de Stadia app denk ik).Raindeer schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 18:38:
Ik heb een HD TV, toch lijk ik de 4K stream te ontvangen op mijn Chromecast. Het ding trekt tussen de 30 en 37mbps bij Samurai Showdown. Dat zou gelijk staan aan 4K. In Chrome op een laptop fluctueert het meer, maar ook dan strak boven de 30mbps. Ik dacht dat Google dat server side instelde, maar het lijkt erop dat als je pro hebt je altijd de 4K stream krijgt, of je scherm de volle pracht kan laten zien of niet. Ik vraag me af waarom dat is. Je zou denken dat dat op een laptop zeker uitmaakt
Stadia lijkt de beeldkwaliteit te bepalen adhv de verbinding, dus niet aan de hand van het beeldscherm.

Er is geen 4k/HD optie zoals op de ps4.

Er is geen 4k/HD optie zoals op de ps4.
Stadia / PSN : whenheco
Heb je misschien hardware decoding uit staan in je settings van Chrome?Xcalibur_d schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 18:12:
[...]
Update: Op een andere pc werkt Stadia wel via Chrome. Nu maar eens uitvogelen waarom het op mijn laptop niet werkt....
Zijn er al PE bestellers waar de betaling al is gedaan?
Bij mij nog niks. Besteld 30 Sept.tlpeter schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 20:02:
Nope, en levering voor 26/27 Novembertlpeter schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 20:02:
Nieuwe raging customers incoming
[ Voor 6% gewijzigd door Stylze op 23-11-2019 20:07 ]
Playstation 5
Een collega had de FE besteld en is vorige week zaterdag afgeschreven en maandag bevestiging voor afleveren. Levering was de 21ste. Het kan dus wel.Stylze schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 20:06:
[...]
Nope, en levering voor 26/27 Novembergaat sowieso niet gebeuren
Nee want voor de 26e zou betekenen dat ie er maandag zou moeten zijn dat is toch wat anders dan donderdan maar zal idd wel donderdag ofzo worden.tlpeter schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 20:08:
[...]
Een collega had de FE besteld en is vorige week zaterdag afgeschreven en maandag bevestiging voor afleveren. Levering was de 21ste. Het kan dus wel.
Playstation 5
26-27 is dinsdag-woensdag, dus ik heb nog stille hoop.Stylze schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 20:10:
[...]
Nee want voor de 26e zou betekenen dat ie er maandag zou moeten zijn dat is toch wat anders dan donderdan maar zal idd wel donderdag ofzo worden.
Edit: vóór 26-27 is inderdaad maandag. Dat wordt krap.
[ Voor 8% gewijzigd door KlaasjeNL op 23-11-2019 20:16 ]
ja hoop is er altijd natuurlijk:) zit al paar dagen me creditcard te checken maar google lijkt mijn geld maar niet te willen pakken, take it!
Playstation 5
gaat natuurlijk nergens over. Bij mij het zelfde, ondanks google zei te beginnen met PE te verschepen vanaf begin volgende week en gaan er waarschijnlijk nog wat dagen overheen voordat het bezorgd wordt. Maar wie weet! Ik had gehoopt hem dit weekend al te kunnen gebruiken Maargoed. we wachten afKlaasjeNL schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 20:15:
[...]
26-27 is dinsdag-woensdag, dus ik heb nog stille hoop.
Leuk om te lezenmaikelonline schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 21:15:
Kleine review geschreven:
https://maikel.tiny-host.nl/google-stadia-review/
Je zegt dat andere platforms zoals Playstation en Xbox meer games aanbieden bij launch, maar dat is niet het geval. Het gaat vaak om ~20 titels. De Nintendo Switch had er zelfs maar 12.
Over wat er gebeurt als je Pro-subscription eindigt: je kunt dan inderdaad D2 niet meer spelen, tenzij je deze tzt alsnog koopt. Je save-games etc. blijven gewoon bewaard.
woops, ik zie dat ik oude versie heb gepaste. ff fixen ;-)Tuktop schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 21:28:
[...]
Leuk om te lezenwel aardig wat spelfoutjes en het Engels loopt niet overal helemaal lekker.
Je zegt dat andere platforms zoals Playstation en Xbox meer games aanbieden bij launch, maar dat is niet het geval. Het gaat vaak om ~20 titels. De Nintendo Switch had er zelfs maar 12.
Over wat er gebeurt als je Pro-subscription eindigt: je kunt dan inderdaad D2 niet meer spelen, tenzij je deze tzt alsnog koopt. Je save-games etc. blijven gewoon bewaard.
Thanks to @pilon ben ik nu een trotse Founder
. PE is geannuleerd, kan niet wachten!
Add me: Gloogle
Add me: Gloogle
Add me op Stadia: Gloogle
De laatste vraag waar ik mee zit. Al zal ik mijzelf niet zo snel een console of gaming rig zien kopen: Wat gebeurd er met de games die je hebt gekocht als Google de stekkers uit Stadia trekt.
Zeer waarschijnlijk ben je die dan kwijt.maikelonline schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 22:22:
De laatste vraag waar ik mee zit. Al zal ik mijzelf niet zo snel een console of gaming rig zien kopen: Wat gebeurd er met de games die je hebt gekocht als Google de stekkers uit Stadia trekt.
Dan blijven alleen de herinneringen nog bewaardmaikelonline schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 22:22:
Bij Gamekings hoor ik zojuist dat je games gekocht met korting kwijt bent als je van de betaalde 4K versie naar de gratis variant downgrade. Is dit zo of jullie weten? Dat zou voor mij een behoorlijke dealbreaker zijn namelijk.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Dit is een misverstand. Zodra je hebt betaald voor een game (met of zonder Pro-korting), kun je 'm straks blijven spelen op Stadia Base.Donstil schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 23:19:
Bij Gamekings hoor ik zojuist dat je games gekocht met korting kwijt bent als je van de betaalde 4K versie naar de gratis variant downgrade. Is dit zo of jullie weten? Dat zou voor mij een behoorlijke dealbreaker zijn namelijk.
Aah gelukkig, leek mij al maar kreeg het zo 1.2.3 niet helder. Thnx.Tuktop schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 23:21:
[...]
Dit is een misverstand. Zodra je hebt betaald voor een game (met of zonder Pro-korting), kun je 'm straks blijven spelen op Stadia Base.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Google stuurt je een console naar keuze met dezelfde games inbegrepen.maikelonline schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 22:22:
Wat denk je zelf?
precies dat. Microsoft geeft je ook een gratis Stadia abo als ze de stekker uit xbox trekken.bram1984 schreef op zondag 24 november 2019 @ 03:40:
[...]
Google stuurt je een console naar keuze met dezelfde games inbegrepen.
Wat denk je zelf?
En toch is dit natuurlijk een vergelijking welke niet helemaal op gaat. Alle games welke je koopt bij Microsoft of Sony kan je nog downloaden.mark777 schreef op zondag 24 november 2019 @ 09:05:
[...]
precies dat. Microsoft geeft je ook een gratis Stadia abo als ze de stekker uit xbox trekken.
Dan nog, ik zie dit zelf ook niet als argument, streamen is tenslotte de gehele gedachten achter Stadia
Ja bij Google toch ook zolang de service live is? Als Sony of MS de stekker uit hun servers trekt, kan je er echter niet meer bij. Is precies hetzelfde.FabianNL schreef op zondag 24 november 2019 @ 09:13:
[...]
En toch is dit natuurlijk een vergelijking welke niet helemaal op gaat. Alle games welke je koopt bij Microsoft of Sony kan je nog downloaden.
Dan nog, ik zie dit zelf ook niet als argument, streamen is tenslotte de gehele gedachten achter Stadia
Zojuist een reservering gedaan door Google. PE besteld op 21 okt. Er begint beweging te komen.
Voor de 26ste gaat denk ik inderdaad niet meer gebeuren, maar voor de 27ste is altijd nog mogelijkKlaasjeNL schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 20:15:
[...]
26-27 is dinsdag-woensdag, dus ik heb nog stille hoop.
Bij mij inmiddels ook geld door Google gereserveerd!
Zijn er al mensen die inmiddels op een pixel telefoon hebben gespeeld? En hoe beviel dat?
[ Voor 5% gewijzigd door Roodenburgertje op 24-11-2019 10:25 ]
[STADIA TAG = RedCore#9018] [PSN-ID = Destilios]
Bij mij ook zojuist gebeurt.The White B.A. schreef op zondag 24 november 2019 @ 10:20:
Zojuist een reservering gedaan door Google. PE besteld op 21 okt. Er begint beweging te komen.
De PE's zijn deze week aan de beurt.
even een update! Ik heb de PE afgelopen maandag besteld half 8 s'avonds. Google heeft vanmorgen rond 10 uur het bedrag afgeschreven van de CC. Er is dus nog hoop dat het voor 26-27 november wordt bezorgd 
edit: het lijkt er dus sterk op dat de PE vrij snel worden uitgeleverd
edit: het lijkt er dus sterk op dat de PE vrij snel worden uitgeleverd
[ Voor 15% gewijzigd door Tweakwondo op 24-11-2019 10:33 ]
Hier 19 oktober besteld en ook vanmorgen gereserveerd op de CC. Voor 26-27 kan nog steeds.
Bij ook zojuist afgeschreven. Besteld op 30 September. Mooi dit scheelt me weer 30x per dag mijn CC checken
Nu hoeven we alleen nog 30 keer per dag de e-mail en verzendstatus te checken.Mexflex1980 schreef op zondag 24 november 2019 @ 10:38:
Bij ook zojuist afgeschreven. Besteld op 30 September. Mooi dit scheelt me weer 30x per dag mijn CC checken
Vraagje, zit zo door de store heen te bladeren en dan de tab alle games. Maar ligt het aan mij of zie ik niet alle 22 games? Of tellen ze de ultimate editions ook mee ofz..
Ik kan bijvoorbeeld The Division, Ghost Recon etc niet vinden. Ik zag ze wel op hun site.
Ik kan bijvoorbeeld The Division, Ghost Recon etc niet vinden. Ik zag ze wel op hun site.
Dat klopt inderdaad ook niet helemaal. Schijnt ook dat Borderlands 3 nog niet beschikbaar is. ook staan er games op hun website die überhaupt nog niet gereleased zijn.Pukson schreef op zondag 24 november 2019 @ 10:57:
Vraagje, zit zo door de store heen te bladeren en dan de tab alle games. Maar ligt het aan mij of zie ik niet alle 22 games? Of tellen ze de ultimate editions ook mee ofz..
Ter info (voor wie er iets aan heeft).
Ikzelf had op mijn laptop via WiFi problemen met Stadia. Het spel zag er goed uit, maar periodiek behoorlijk wat haperingen / frame-drops. Vreemd, want naar mijn idee heb ik een behoorlijk goede Wifi opstelling.
Als ik een ping draaide naar mijn modem zag ik een aantal pieken voorbij komen. Na het uitschakelen van de 'AutoConfig' optie op de Wlan adaptor waren die pieken weg, en nu lijkt het veel beter te werken.
netsh wlan set autoconfig enabled=no interface="name of your wireless network here"
Ik denk niet dat het een goede oplossing is, en waarom het werk weet ik ook niet, maar voor mij helpt het.
Ikzelf had op mijn laptop via WiFi problemen met Stadia. Het spel zag er goed uit, maar periodiek behoorlijk wat haperingen / frame-drops. Vreemd, want naar mijn idee heb ik een behoorlijk goede Wifi opstelling.
Als ik een ping draaide naar mijn modem zag ik een aantal pieken voorbij komen. Na het uitschakelen van de 'AutoConfig' optie op de Wlan adaptor waren die pieken weg, en nu lijkt het veel beter te werken.
netsh wlan set autoconfig enabled=no interface="name of your wireless network here"
Ik denk niet dat het een goede oplossing is, en waarom het werk weet ik ook niet, maar voor mij helpt het.
[ Voor 9% gewijzigd door 12345j op 24-11-2019 11:04 ]
Ghost Recon is voorzien tegen eind 2019, The Division ergens in 2020Pukson schreef op zondag 24 november 2019 @ 10:57:
...
https://www.theverge.com/...streaming-service-e3-2019
Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad
Op 22 november besteld. Sinds vandaag is er een reservering op m'n kaart zichtbaar
we gaan 't zien.
Net afschrijving op creditcard! Daar gaan we:)
had trouwens op 3 november besteld.
had trouwens op 3 november besteld.
[ Voor 29% gewijzigd door Stylze op 24-11-2019 11:13 ]
Playstation 5
Dag allemaal, als je een game koopt kan dat dan alleen via cc? of kan het ook met Paypall of andere services.
..........
Betaalsysteem is hetzelfde als de Play Store, dus alles wat je daar kan gebruiken kan je gebruiken voor Stadia, inclusief je Play store-tegoedsn0ww schreef op zondag 24 november 2019 @ 11:40:
Dag allemaal, als je een game koopt kan dat dan alleen via cc? of kan het ook met Paypall of andere services.
Is er al een soort lijstje waarin de gebruikersnamen staat van verschillende Tweakers? Wel handig voor degene die D2 gaan spelen en met het ook op raids
Behalve voor Stadia zelfMatszs schreef op zondag 24 november 2019 @ 12:00:
[...]
Betaalsysteem is hetzelfde als de Play Store, dus alles wat je daar kan gebruiken kan je gebruiken voor Stadia, inclusief je Play store-tegoed
Weet iemand hoe je de prijzen van de games naar voren kunt halen?
Naar voren kunt halen? Prijzen staan toch gewoon in de app?
Zonder code kun je het niet zien.Drukkert schreef op zondag 24 november 2019 @ 14:38:
Geen idee, ik heb nog geen code.
Hier is een lijstje.Drukkert schreef op zondag 24 november 2019 @ 14:13:
Weet iemand hoe je de prijzen van de games naar voren kunt halen?
rachidfinge in "[Google Stadia] Algemene ervaringen topic"
Bedankt voor de tip. Ik heb het nagekeken en "Hardwareversnelling gebruiken indien beschikbaar" staat aan.MiTM schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 19:51:
[...]
Heb je misschien hardware decoding uit staan in je settings van Chrome?
Nice! Ik heb namelijk nog 20 eur van opinion rewardsMatszs schreef op zondag 24 november 2019 @ 12:00:
[...]
Betaalsysteem is hetzelfde als de Play Store, dus alles wat je daar kan gebruiken kan je gebruiken voor Stadia, inclusief je Play store-tegoed
Hier nog niks ontvangen. Zowel hardware als key niet.
Zat net even te googelen met excel maar weet niet wat een handige opzet is. Misschien iemand hier die wat meer handigheid heeft in excel hahaPukson schreef op zondag 24 november 2019 @ 12:57:
Is er al een soort lijstje waarin de gebruikersnamen staat van verschillende Tweakers? Wel handig voor degene die D2 gaan spelen en met het ook op raids
Hebben meer mensen hier last van +- halve seconde audio lag bij spelen via Chromecast? Op reddit zie ik hier behoorlijk wat meldingen van langskomen en niemand weet precies waar het aan ligt.. Gebruik zelf nog een samsung soundbar. Bij andere casts (bijv. Twitch) nergens last van, dus lijkt wel een stadia-probleempje te zijn.
Een halve seconde is het bij mij niet, als ik een gok zou moeten doen is het 200-300ms. Merk het vooral bij schieten in Destiny 2. De inputlag is verwaarloosbaar, maar het geluid komt er inderdaad ietsje achteraan. Heb ook even m'n receiver van de TV uitgeschakeld, maar het geluid komt met dezelfde vertraging uit de speakers van de TV zelf. Dus inderdaad, zal aan de kant van Stadia liggen.Lynox schreef op zondag 24 november 2019 @ 18:20:
Hebben meer mensen hier last van +- halve seconde audio lag bij spelen via Chromecast? Op reddit zie ik hier behoorlijk wat meldingen van langskomen en niemand weet precies waar het aan ligt.. Gebruik zelf nog een samsung soundbar. Bij andere casts (bijv. Twitch) nergens last van, dus lijkt wel een stadia-probleempje te zijn.
Ben er inmiddels wel aan gewend maar verwacht wel dat ze 't oplossen.
Ik heb het wel een aantal keer voorbij zien komen op andere fora, geen specifieke oplossingen of zoLynox schreef op zondag 24 november 2019 @ 18:20:
Nou voor zover de eerste Stadia sessie.
Vanmiddag een uur of 4 TR:definitive edition gespeeld.
En ik vind het bijzonder, geen enkel hik, geen (compressie) artifacts, geen fps drops.
Laadtijden zijn zo goed als niet aanwezig.
Het enige waar je af en toe aan wordt herinnerd dat het Stadia is is dat ze af en toe stopt met lopen. Oftewel knoppen die je langer achter elkaar ingedrukt moet houden hebben soms een interuptie zodat je even weer opnieuw de knop moet inhouden. Is me misschien 10x gebeurt in die 4 uur dus is niet irritant.
Voor de rest volledig vlekkeloos. Input lag niks van gemerkt, maar Tomb Raider kan best wat lag hebben voor het irritant wordt denk ik. Controller hangt aan 2.4ghz wlan, en moet 1 verdieping lager op een kleine 4m afstand naar de router.
Heb de cc ultra nu direct aan de beamer hangen, koptelefoon direct op de aux uit van de beamer en geluid is synchroon.
So far I'm impressed.
[Edit] als google mee leest; graag sponsoren met een 4k projector zodat ik 4k ook goed kan testen. Benq of optoma pixelshifter is voldoende hoor.
Vanmiddag een uur of 4 TR:definitive edition gespeeld.
En ik vind het bijzonder, geen enkel hik, geen (compressie) artifacts, geen fps drops.
Laadtijden zijn zo goed als niet aanwezig.
Het enige waar je af en toe aan wordt herinnerd dat het Stadia is is dat ze af en toe stopt met lopen. Oftewel knoppen die je langer achter elkaar ingedrukt moet houden hebben soms een interuptie zodat je even weer opnieuw de knop moet inhouden. Is me misschien 10x gebeurt in die 4 uur dus is niet irritant.
Voor de rest volledig vlekkeloos. Input lag niks van gemerkt, maar Tomb Raider kan best wat lag hebben voor het irritant wordt denk ik. Controller hangt aan 2.4ghz wlan, en moet 1 verdieping lager op een kleine 4m afstand naar de router.
Heb de cc ultra nu direct aan de beamer hangen, koptelefoon direct op de aux uit van de beamer en geluid is synchroon.
So far I'm impressed.
[Edit] als google mee leest; graag sponsoren met een 4k projector zodat ik 4k ook goed kan testen. Benq of optoma pixelshifter is voldoende hoor.
[ Voor 7% gewijzigd door Flagg op 24-11-2019 18:54 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Misschien met z'n allen een Google sheet maken die door iedereen hier aangepast kan worden?Pukson schreef op zondag 24 november 2019 @ 18:07:
[...]
Zat net even te googelen met excel maar weet niet wat een handige opzet is. Misschien iemand hier die wat meer handigheid heeft in excel haha
[STADIA TAG = RedCore#9018] [PSN-ID = Destilios]
Zo juist eerste sessie D2 gedaan via 5Ghz Wifi, gaat echt super! Merk oprecht geen latency wanneer ik bijv spatie indrukt om te springen. Nu al zin om de founders editie te ontvangen om lekker te gamen op het grote scherm.
Alleen heb ik het probleem dat D2 in het Duits is, en heb geen mogelijkheid voorbij zien komen om het in het engels te zetten.. Weet iemand het?
Nvm..:
In mijn google account settings stond toevallig dat ik duits begreep en daardoor schoot hij dus over op die taal. Eenmaal engels aangedrukt en D2 is engels.
Voeg me toe als je wilt
Gloogle
Alleen heb ik het probleem dat D2 in het Duits is, en heb geen mogelijkheid voorbij zien komen om het in het engels te zetten.. Weet iemand het?
Nvm..:
In mijn google account settings stond toevallig dat ik duits begreep en daardoor schoot hij dus over op die taal. Eenmaal engels aangedrukt en D2 is engels.
Voeg me toe als je wilt
Gloogle
[ Voor 49% gewijzigd door Pukson op 24-11-2019 20:52 ]
Thnx!rachidfinge schreef op zondag 24 november 2019 @ 15:06:
[...]
Hier is een lijstje.
rachidfinge in "[Google Stadia] Algemene ervaringen topic"
Er zit een audio-uit op de controller, die werkt primaFlagg schreef op zondag 24 november 2019 @ 18:45:
...
So far I'm impressed.
(Kleine bug: geluid blijft uit als je hem er weer uit trekt.)
Bij mij is sinds vanmiddag ook een cc reservering gemaakt voor de PE.
Besteld op 12 nov, bezorging voor 26-27 nov.
Besteld op 12 nov, bezorging voor 26-27 nov.
Hier gaat ie wel weer netjes terug naar geluid over de speakers als ik m'n koptelefoon uit de controller haal..burnedhardware schreef op zondag 24 november 2019 @ 22:42:
[...]
Er zit een audio-uit op de controller, die werkt prima
Serieus?burnedhardware schreef op zondag 24 november 2019 @ 22:42:
[...]
Er zit een audio-uit op de controller, die werkt prima
Jarenlang koptelefoons in de DS4 gedaan en bij stadia nooit aan gedacht dat dat ook wel zou kunnen...

Hele avond met een aftandse Sennheiser gezeten terwijl ik ook gewoon m'n el cheapo (maar zoveel beter) TDK had kunnen gebruiken.

2de sessie TR:de was iets minder. Had iets teveel last dat de knop ingedrukt houden soms hapert. Zo vaak dat het ook met aimen en schieten mis ging wat resulteerde in of stoppen met aimen,of vroegtijdig met de boog een pijl eruit gooien. Beide in sommige gevallen desastreus.
Maar ik zie het als een kinderziekte, zal nog wel gladgestreken worden tzt.
[ Voor 38% gewijzigd door Flagg op 25-11-2019 00:05 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Iemand al gemeld dat je gewoon op een telefoon kan spelen ondanks je geen pixelfoon hebt?
Ik heb een DS4 gekoppelt met mijn one plus 6. Deze binnen chrome op desktop modus en dan via browser naar stadia. Werkt wel alleen op wifi (althans alleen op wifi geprobeerd) Lekker mobiel door het huis RDR2 spelen
Ik heb een DS4 gekoppelt met mijn one plus 6. Deze binnen chrome op desktop modus en dan via browser naar stadia. Werkt wel alleen op wifi (althans alleen op wifi geprobeerd) Lekker mobiel door het huis RDR2 spelen
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
ARc input toevallig? Op reddit had een poster pas audio lag toen hij van optical naar ARC input ging. Hoewel iemand anders weer zegt dat hij geen probleem heeft met ARc xDLynox schreef op zondag 24 november 2019 @ 18:20:
https://www.reddit.com/r/...audio_delay_in_all_games/
[ Voor 5% gewijzigd door Pheace op 25-11-2019 09:38 ]
Ik zie nu een goede analyse en thread op Reddit over 4K gamen. De reden waarom 4K gamen native op Stadia nog niet aan staat bij veel developers is, dat ze nog moeite hebben om over te stappen naar Vulkan. Vulkan is anders dan dat developers gewend zijn. En een port naar Vulkan vergt werk. Vulkan is beter dan OpenGL in dat het beter omgaat met multithreaded etc. maar ja, dat zijn geavanceerde mogelijkheden waar developers misschien nog geen gebruik van maken. Rise of the Tomb Raider is ontwikkeld voor Vulkan en draait dus ook native 4K op Stadia.
https://www.reddit.com/r/...a_games_do_not_render_at/
Klinkt alsof ze mogen hopen dat ze snel de competitie overnemen dan want meer dan minimale ports ga je niet krijgen als het de investering niet waard is. Vraag me ook heel erg af hoe dat met updates voor games gaat zijn. Straks is het weer zo'n GOG verhaal.Raindeer schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:46:
Ik zie nu een goede analyse en thread op Reddit over 4K gamen. De reden waarom 4K gamen native op Stadia nog niet aan staat bij veel developers is, dat ze nog moeite hebben om over te stappen naar Vulkan. Vulkan is anders dan dat developers gewend zijn. En een port naar Vulkan vergt werk. Vulkan is beter dan OpenGL in dat het beter omgaat met multithreaded etc. maar ja, dat zijn geavanceerde mogelijkheden waar developers misschien nog geen gebruik van maken. Rise of the Tomb Raider is ontwikkeld voor Vulkan en draait dus ook native 4K op Stadia.
Precies dit. Geen enkele developer gaat ontwikkelen voor Stadia als dr user base laag blijft. Maar denk wanneer de base versie komt dat een hoop mensen het gaan proberen.Pheace schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:49:
[...]
Klinkt alsof ze mogen hopen dat ze snel de competitie overnemen dan want meer dan minimale ports ga je niet krijgen als het de investering niet waard is. Vraag me ook heel erg af hoe dat met updates voor games gaat zijn. Straks is het weer zo'n GOG verhaal.
Maar voor de base versie heeft het juist geen zin om te ontwikkelen voor 4k?Pukson schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:55:
[...]
Precies dit. Geen enkele developer gaat ontwikkelen voor Stadia als dr user base laag blijft. Maar denk wanneer de base versie komt dat een hoop mensen het gaan proberen.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Heeft iemand van jullie al eens een gekocht spel op Stadia willen retourneren? Dat is volgens mij mogelijk als je binnen twee weken minder dan twee uur hebt gespeeld. Ik kwam via de knop terecht bij de Engelstalige ondersteuningspagina, die mijn aanvraag doorstuurde naar een afdeling waar ik 'zeker kon worden geholpen'. Deze stuurde mij echter een standaard email met een verwijzing naar de pagina voor ondersteuning, waar ik ben gestart. Ook probeerde ik de Nederlandse ondersteuningspagina's, maar chatten werkt niet en terugbellen is ook niet mogelijk. De cirkel gaat zo steeds rond, zonder oplossing.
Heb het zelf niet maar heb je dit via de 'request refund' knop in de app geprobeerd onder je transaction history? Of gewoon via de google support website zelf?NLCrEaTiVe schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:00:
Heeft iemand van jullie al eens een gekocht spel op Stadia willen retourneren? Dat is volgens mij mogelijk als je binnen twee weken minder dan twee uur hebt gespeeld. Ik kwam via de knop terecht bij de Engelstalige ondersteuningspagina, die mijn aanvraag doorstuurde naar een afdeling waar ik 'zeker kon worden geholpen'. Deze stuurde mij echter een standaard email met een verwijzing naar de pagina voor ondersteuning, waar ik ben gestart. Ook probeerde ik de Nederlandse ondersteuningspagina's, maar chatten werkt niet en terugbellen is ook niet mogelijk. De cirkel gaat zo steeds rond, zonder oplossing.
Als ik in de Stadia-app naar Aankopen ga en dan naar het spel, druk ik op de knop Terugbetaling aanvragen. Daarna word ik verwezen naar de algemene ondersteuningspagina van Stadia, waar het eerder omschreven probleem begint.Pheace schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:02:
[...]
Heb het zelf niet maar heb je dit via de 'request refund' knop in de app geprobeerd? Of gewoon via de google support website zelf?
https://support.google.com/stadia/answer/9598538?hl=nlNLCrEaTiVe schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:00:

--edit---
Never mind!
Ik had hetzelfde. Met de Engelstalige chat gepraat en binnen 5 minuten was mn game gerefund. De knop werkte inderdaad nog niet, maar lijkt me een kwestie van tijd.NLCrEaTiVe schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:00:
Dan probeer ik het nog eens. Dank!Tim3010 schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:21:
[...]
Ik had hetzelfde. Met de Engelstalige chat gepraat en binnen 5 minuten was mn game gerefund. De knop werkte inderdaad nog niet, maar lijkt me een kwestie van tijd.
Hier ook delay met een Sonos Beam die via ARC is aangesloten. Zeer vervelend om Arthur Morgan's mond net iets trager zien te bewegen dan het geluid.Pheace schreef op maandag 25 november 2019 @ 09:37:
[...]
ARc input toevallig? Op reddit had een poster pas audio lag toen hij van optical naar ARC input ging. Hoewel iemand anders weer zegt dat hij geen probleem heeft met ARc xD
https://www.reddit.com/r/...audio_delay_in_all_games/
Ja maar dat komt wel goed zeker als die gratis versie er is, maar dan zullen ze toch iets aan dat abbo moeten doen want niemand gaat die nemen als je alleen maar tomb raider in 4k kan spelen😂Pukson schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:55:
[...]
Precies dit. Geen enkele developer gaat ontwikkelen voor Stadia als dr user base laag blijft. Maar denk wanneer de base versie komt dat een hoop mensen het gaan proberen.
Maar toch wel heel raar dat ze het dan niet voor destiny hebben kunnen fixen, dat is toch een beetje het parade paardje van stadia op dit moment dat je die complete edition gratis erbij krijgt enzo..
Maar in ieder wel goed om te weten dat het dus niet aan de capaciteiten van stadia ligt. Die kan dus waarschijnlijk wel die rdr2 in 4k60fps gewoon runnen
[ Voor 27% gewijzigd door Stylze op 25-11-2019 11:44 ]
Playstation 5
Is inderdaad jammer, hier hadden ze de tech in volle glorie kunnen laten zien. Moet zeggen dat ik me er op de 55" TV via Chromecast veel minder aan stoor dan ik had gedacht. Het ziet er prachtig uit en speelt werkelijk fantastisch.Stylze schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:36:
[...]
Ja maar dat komt wel goed zeker als die gratis versie er is, maar dan zullen ze toch iets aan dat abbo moeten doen want niemand gaat die nemen als je alleen maar tomb raider in 4k kan spelen😂
Maar toch wel heel raar dat ze het dan niet voor destiny hebben kunnen fixen, dat is toch een beetje het parade paardje van stadia op dit moment dat je die complete edition gratis erbij krijgt enzo..
Maar in ieder wel goed om te weten dat het dus niet aan de capaciteiten van stadia ligt. Die kan dus waarschijnlijk wel die rdr2 in 4k60fps gewoon runnen
Op de browser zit ik dichter op m'n 27" 4K-scherm en dan ziet het er net niet lekker uit, iets te blurry imo. Denk dat ze daar met 1440P upscaled wel zouden wegkomen (zo speelde ik ook de PC-versie, haalde dan ~40 fps), maar native 4K zou natuurlijk helemaal prachtig zijn.
Ben inmiddels wel echt overtuigd van 60 fps, zou niet gauw meer terugwillen naar 30.
Eens, D2 waar zelf stadia developers hebben geholpen. Lukt het niet om 4K60 te doen. Hierop had ik wel echt gehoopt. Puur omdat ze ook echt hulp hebben gehad.Stylze schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:36:
[...]
Ja maar dat komt wel goed zeker als die gratis versie er is, maar dan zullen ze toch iets aan dat abbo moeten doen want niemand gaat die nemen als je alleen maar tomb raider in 4k kan spelen😂
Ben ook benieuwd wat Google gaat zeggen, ze zullen toch ergens met iets van een berichtgeving hierover moeten komen lijkt me? Dit kan je niet doodzwijgen
Playstation 5
Zou toch vet zijn als Bungie volgende maand aankondigt dat Destiny 2 vanaf dan in native 4K met high settings draait omdat ze ism Google optimalisaties hebben doorgevoerd. Ook een leuke showcase voor Stadia potential. Fingers crossed!
Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.
Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/
(Beschikbaar tot 31 december 2023)
Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.
Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/
(Beschikbaar tot 31 december 2023)
Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |