• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dannydekr schreef op donderdag 21 november 2019 @ 21:26:
In eerste instantie de Chromecast verbonden met de WIFI (5GHZ extender op 1 meter afstand), en de streamkwaliteit op de Chromecast was echt extreem slecht. Het haperde, hevig gecomprimeerd en dat terwijl ik een hele goede verbinding heb, met vrijwel geen packetloss, een zeer goede ping en een bandbreedte van 250mbit.
Huh "een hele goede verbinding" en "vrijwel geen packetloss" is niet iets wat samen gaat. Een "hele goede verbinding" heeft geen enkele packetloss, niet "vrijwel geen".

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-10 09:16
Dannydekr schreef op donderdag 21 november 2019 @ 21:26:
In eerste instantie de Chromecast verbonden met de WIFI (5GHZ extender op 1 meter afstand), en de streamkwaliteit op de Chromecast was echt extreem slecht. Het haperde, hevig gecomprimeerd en dat terwijl ik een hele goede verbinding heb, met vrijwel geen packetloss, een zeer goede ping en een bandbreedte van 250mbit.
Je weet hoe een extender werkt?

Die vangt het router signaal op en zendt het opnieuw uit.. Dit zal altjid alleen best-effort gaan (en met verlies/vertraging.

Wellicht kun je beter eens wireless proberen zonder extender (aangezien deze toch maar 1m van je chromecast af zit).

• Cyclia
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-10 10:32
Pheace schreef op donderdag 21 november 2019 @ 21:20:
[...]

Toch bijna 10k mensen een keer ingelogd gisteren als ik me niet vergis. Alleen bijna niemand in de verschillende modii xD

Dit zijn de Steam stats te vergelijking
[Afbeelding]
Als iemand zonder ervaring in Destiny (net zoals 90% van de Founders, gok ik); Destiny is vrij confusing. Ik heb de helft van de tijd niet door waar ik naartoe moet, wat ik moet doen. Dan tab moeten drukken, wat je beweging ook weer inperkt. Zelfs na tab in te drukken sta ik regelmatig om me heen te staren. Het had Google geholpen wat meer straight-forward games in de Pro package te krijgen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Code net binnengekregen, ze gaan opeens hard.

Maar dan kom je op dat scherm, en dan twijfel je om de code in te voeren.. Testen voor de time being en doorverkopen? Of maar meteen? Buddy pass zal nog wel even duren (die hou ik natuurlijk zelf :P), dus ik kan altijd tegen die tijd het nog eens proberen.

Zeker nu ik xCloud werkend over Wifi heb, heb ik wel redelijk benchmark wat zij nu neerzetten (qua graphics niveau XBX) zelfs met een server in UK, heb ik natuurlijk wel al mijn XBO games en 4G ondersteuning (ok dat wil je eigenlijk ook niet spelen op een FH4 maargoed).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:13
SinergyX schreef op donderdag 21 november 2019 @ 21:51:
Code net binnengekregen, ze gaan opeens hard.

Maar dan kom je op dat scherm, en dan twijfel je om de code in te voeren.. Testen voor de time being en doorverkopen? Of maar meteen? Buddy pass zal nog wel even duren (die hou ik natuurlijk zelf :P), dus ik kan altijd tegen die tijd het nog eens proberen.

Zeker nu ik xCloud werkend over Wifi heb, heb ik wel redelijk benchmark wat zij nu neerzetten (qua graphics niveau XBX) zelfs met een server in UK, heb ik natuurlijk wel al mijn XBO games en 4G ondersteuning (ok dat wil je eigenlijk ook niet spelen op een FH4 maargoed).
Verkoop maan aan mij :>
Cancel ik mijn PE

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-10 08:49
Sahi_NL schreef op donderdag 21 november 2019 @ 21:49:
[...]

Je weet hoe een extender werkt?

Die vangt het router signaal op en zendt het opnieuw uit.. Dit zal altjid alleen best-effort gaan (en met verlies/vertraging.

Wellicht kun je beter eens wireless proberen zonder extender (aangezien deze toch maar 1m van je chromecast af zit).
Zit op de bovenverdieping, haal met mijn extender volledige snelheid (krachtig ding) en heb dan een stabiele verbinding. Als ik direct met de 5ghz beneden verbind met mijn WiFi kaartje, is de verbinding een stuk slechter omdat die minder krachtig is. Die extender lost dat op.

Heb met Shadow overigens geen problemen en als ik mijn Ethernet kabel aansluit op de extender, met Stadia ook helemaal niet.

Chromecast zal overigens beneden worden aangesloten, direct op de modem, bij de TV :)

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• rachidfinge
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-08 21:46
Stylze schreef op donderdag 21 november 2019 @ 21:06:
[...]

Dat is ook het eerste wat ik wil uittesten, hoe snel het switchen van de tv naar laptop gaat :+ lijkt me zo chill.
Dat kun je hier zien vanaf 3:46:
YouTube: Stream je games met GOOGLE STADIA! - Google Update Mini

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-10 09:16
Dannydekr schreef op donderdag 21 november 2019 @ 21:59:
[...]

Zit op de bovenverdieping, haal met mijn extender volledige snelheid (krachtig ding) en heb dan een stabiele verbinding. Als ik direct met de 5ghz beneden verbind met mijn WiFi kaartje, is de verbinding een stuk slechter omdat die minder krachtig is. Die extender lost dat op.

Heb met Shadow overigens geen problemen en als ik mijn Ethernet kabel aansluit op de extender, met Stadia ook helemaal niet.

Chromecast zal overigens beneden worden aangesloten, direct op de modem, bij de TV :)
Laatste wat ik erover zal zeggen, want het is niet helemaal on-topic:

Je Extender vangt het slechte signaal van beneden op, en zendt dit opnieuw uit. Het WiFi signaal is nu dus krachtig.. maar de data gaat zo snel als de zwakste schakel (de verbinding tussen beneden en boven). Het opnieuw uitzenden van het signaal zorgt voor een 2e vertraging, waar Stadia blijkbaar niet goed mee om kan gaan (logisch ook).

Door een kabel aan te sluiten op je extender, gebruik je hem niet als extender, maar als externe WiFi ontvanger. Dat zal inderdaad beter werken dan opnieuw uitzenden. Een extender werkt prima voor normaal internet etc, maar niet voor realtime data (zoals Stadia).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Het uitreiken van de codes lijkt alweer gestopt bij begin September.

Juli en Augustus zijn binnen een mum van tijd verstuurd en dan ineens stopt het. Het lijkt er zo toch echt op dat ze dit gespreid uitreiken om problemen te verkomen

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-10 11:46
De witte USB-charger, hoeveel vermogen levert dat ding? Ik kan de kleine letters echt niet (meer) lezen. Een vergrootglas heb ik niet bij de hand. Is er een jongere met betere ogen/iemand met een microscoop die het weet? Ik probeer te achterhalen of ie echt een rol in mijn gezin kan spelen of dat ik beter af ben met al mijn Anker chargers

• schumi1986
Raindeer schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:41:
De witte USB-charger, hoeveel vermogen levert dat ding? Ik kan de kleine letters echt niet (meer) lezen. Een vergrootglas heb ik niet bij de hand. Is er een jongere met betere ogen/iemand met een microscoop die het weet? Ik probeer te achterhalen of ie echt een rol in mijn gezin kan spelen of dat ik beter af ben met al mijn Anker chargers
Foto maken met je telefoon en daarna inzoomen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:06
Raindeer schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:41:
1.5A bij 5V

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raindeer
Goed genoeg voor de kids hun tablets etc. (y)

• barrymossel
Raindeer schreef op donderdag 21 november 2019 @ 23:06:
[...]

Goed genoeg voor de kids hun tablets etc. (y)
Ik moet toegeven dat ik dacht dat er 1.6 stond, maar na een foto met inzoom stond er 1.5 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Was deze hier al gedeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Ze zijn toch weer begonnen met codes verzenden inmiddels bij oktober.

Aangezien de FE in NL uitverkocht was half september zou hier iedereen dus nu voorzien moeten zijn :)

[ Voor 6% gewijzigd door schumi1986 op 22-11-2019 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:56
Ik vond m'n eerste paar uur D2 op de CCU (wired / Ziggo 50mbit) echt insane. Zo vet dat dit werkt! Voelde absoluut local, en hoewel de renderresolutie geen 4K is, vind ik het er erg goed uitzien.

Eerste testje op desktop viel nog wat tegen, morgen weer proberen. Framerate en resolutie leken significant lager dan op de CCU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Tuktop schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 00:21:
Ik vond m'n eerste paar uur D2 op de CCU (wired / Ziggo 50mbit) echt insane. Zo vet dat dit werkt! Voelde absoluut local, en hoewel de renderresolutie geen 4K is, vind ik het er erg goed uitzien.

Eerste testje op desktop viel nog wat tegen, morgen weer proberen. Framerate en resolutie leken significant lager dan op de CCU.
Ik had precies dezelfde ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
schumi1986 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 00:13:
Ze zijn toch weer begonnen met codes verzenden inmiddels bij oktober.

Aangezien de FE in NL uitverkocht was half september zou hier iedereen dus nu voorzien moeten zijn :)
Yup, ook ik... 23:43.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Geupdate nummers voor D2 20 Nov

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9VWv667.png

Dat is minstens 25k founders editions zo te zien en 21ste werden er nog veel keys verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:58

Hoogie2004

Whohooooo

Gisteravond toch nog even een half uurtje Destiny 2 gespeeld, en dat werkte echt perfect. Chromecast zit op bedraad netwerk, en ik merk met de controller er echt helemaal niks van dat ik geen console lokaal heb staan (als je me blind liet testen zou ik het verschil waarschijnlijk niet kunnen waarnemen). Geen rare dingen qua beeld / compressie, ik vond het er echt top uitzien.

Heb overigens een 200mbit glasvezel lijn van KPN thuis overigens.
Meteen RDR2 en FM20 ook gekocht, want dit gaat wel werken voor mij :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-10 11:16
Ik moet zeggen dat het gamen via de chromebrowser wel erg eenvoudig is. Hoop dat tablets en telefoons ook snel ondersteund worden.

Gisteren D2 gespeeld in chromebrowser via WiFi. Daar ervaarde ik wel af en toe haperingen in het beeld. Als dat geoptimaliseerd kan worden vind ik Stadia wel geslaagd, al schakel ik dan wel terug naar de free variant.

Stadia / PSN : whenheco

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Fijn om eindelijk echte cijfers te zien. En vooral het vergelijk met de One X. +56ms klinkt als heel wat, maar ze blijven met de meeste titels nog onder de input lag van een 30fps Tomb Raider op de console native. En console gamers hebben jarenlang 30 FPS titels gespeeld zonder ophef over input lag.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Gisteren ook twee uurtjes gespeeld en het werkt echt fantastisch! Destiny 2 even gespeeld, maar snapte ik niet zo heel veel van en is volgens mij alleen maar Multiplayer?

Daarna Tomb Raider voor 10 euro gekocht, en direct spelen! Dat bevalt me echt het meeste, geen (grote) updates, geen installaties, geen herrie, gewoon gamen! Ik kon heel makkelijk switchen van de Chromecast naar mijn Chromebook, alleen was er wel een bug met het geluid in Tomb Raider (het geluid van de cutscene viel weg na switchen, menu geluid werkte wel).

Maar dit is voor mij echt de toekomst van gamen! Geen gedoe, gewoon gamen. Ja, de games zijn duurder, maar voor die 2 games die ik verwacht te spelen is dat nog prima te overzien. Tijdens de sessie gisteren geen enkele keer het gevoel gehad dat ik in de cloud aan het gamen was, zowel op de Chromecast (bedraad) als op mijn Chromebook (Wifi 2.4GHz).

Ik ben overtuigd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:58

Hoogie2004

Whohooooo

Het werkt zelfs hier @ work zonder enig issue :D

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-10 20:05
Ik las dat ze begin volgende week met de PE beginnen. Kan niet wachten, volg dit topic al enige tijd. Ik heb besteld op 30 Sept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Ik wacht het rustig af. Deze Black Friday upgrade ik mijn hardware waarschijnlijk gewoon en wanneer OMD3 uit komt ga ik overwegen of het de moeite waard is. Met een beetje geluk is Base dan ook al beschikbaar. Ziet er in elk geval naar uit dat het een acceptabele manier van spelen kan zijn, hoewel de chrome browser versie om 1 of andere reden nog niet bijzonder optimaal lijkt te zijn en dat is wel wat ik verwacht te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The White B.A.
  • Laatst online: 13:02
Mexflex1980 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 08:53:
Ik las dat ze begin volgende week met de PE beginnen. Kan niet wachten, volg dit topic al enige tijd. Ik heb besteld op 30 Sept.
Kan ook niet wachten, 21 Okt besteld. Ben er wel klaar mee om de hele dag te kijken op gmail/store/pay of er al wat veranderd is.

@Mexflex1980 : Laat jij het even weten als er bij jouw een update is?

Hoeveel dagen van te voren word het bedrag van de creditcard afgehaald?

[ Voor 7% gewijzigd door The White B.A. op 22-11-2019 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLCrEaTiVe
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-10 14:37
The White B.A. schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:04:
[...]

In mijn geval werd het afgeschreven in de nacht van 16 op 17 juni en verzonden op 20 juni. De code volgde in de nacht van 20 op 21 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Pheace schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 07:14:
Geupdate nummers voor D2 20 Nov

[Afbeelding]

Dat is minstens 25k founders editions zo te zien en 21ste werden er nog veel keys verzonden.
Aan de hand van welke criteria kan je zien dat dit Stadia gebruikers zijn? Of is daar al op gefilterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Mijn ervaringen van gisteravond:

Wired: tof, werkt perfect, buiten de compressie van de stream die je terugziet in ringen op grote egale vlakken. Vind ik wel jammer, maar lijkt me voorlopig inherent aan streamen.

Wifi: nog steeds tof, maar wel meerdere hickups.

Al met al: wired heeft dit de toekomst. Via wifi heeft dit nog wat tijd nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

JDFS schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:17:
[...]

Aan de hand van welke criteria kan je zien dat dit Stadia gebruikers zijn? Of is daar al op gefilterd?
Moet toegeven dat ik zelf niet weet hoe het precies werkt maar volgens de posters is het een bot die unieke IP's tracked en redelijk goed betrouwbaar is, en dit zou enkel voor Stadia users zijn. Weet niet precies hoe ze dat zien maar gezien je niet P2P meer aan het spelen ben neem ik aan dat iedereen die via Stadia speelt van specifieke IP's in het google netwerk zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-10 20:05
[...]

Kan ook niet wachten, 21 Okt besteld. Ben er wel klaar mee om de hele dag te kijken op gmail/store/pay of er al wat veranderd is.

Jazeker, zodra ik een update heb dan plaats ik het hier, bij mij nog niets afgeschreven van CC ook dus ik wacht af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Ik merk overigens dat er nog best veel opties uit mijn lijst van mogelijke namen alsnog beschikbaar zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door ulTimaS op 22-11-2019 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
Iets interessants ontdekt, wellicht al bekend maar wilde het even delen, gaat over de kleuren van Destiny 2 op de Chromecast Ultra.

HDR aan (instelling bij Display settings in de Stadia app):
D2_CCU_HDR-ON

HDR uit:
D2_CCU_HDR-OFF

Let niet op de resolutie en/of het detail (screenshot gemaakt in de game, vervolgens in de Stadia app fullscreen op m'n OP6 getoond en daar dan weer een screenshot van gemaakt, want ik weet even niet hoe ik de screenshots in native res kan exporteren vanuit de Stadia app). Maar de kleuren zijn echt heel verschillend. Vind het zelf met HDR uit mooier.

Je kunt ze hier naartoe sleuren om met zo'n schuifje de verschillen te zien:
https://www.diffchecker.com/image-diff

[ Voor 9% gewijzigd door Tuktop op 22-11-2019 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Tuktop schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:11:
Vind het zelf met HDR uit mooier.
Inderdaad, ziet er veel beter uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:11
@Tuktop

Bij LG is er een instelling genaamd 'HDMI deep color" ik denk dat je het in een soortgelijke instelling moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Tuktop schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:11:
Iets interessants ontdekt, wellicht al bekend maar wilde het even delen, gaat over de kleuren van Destiny 2 op de Chromecast Ultra.

HDR aan (instelling bij Display settings in de Stadia app):
[Afbeelding: D2_CCU_HDR-ON]

HDR uit:
[Afbeelding: D2_CCU_HDR-OFF]

Let niet op de resolutie en/of het detail (screenshot gemaakt in de game, vervolgens in de Stadia app fullscreen op m'n OP6 getoond en daar dan weer een screenshot van gemaakt, want ik weet even niet hoe ik de screenshots in native res kan exporteren vanuit de Stadia app). Maar de kleuren zijn echt heel verschillend. Vind het zelf met HDR uit mooier.

Je kunt ze hier naartoe sleuren om met zo'n schuifje de verschillen te zien:
https://www.diffchecker.com/image-diff
Ja hdr op tv's is een beetje een mislukte exercitie inmiddels, om maar zoveel mogelijk effect te genereren, is alles op de laagste settings al zover overgesatureerd (is dat een woord? :) ) dat het er niet meer uitziet. Maar je moet er wel uitspringen in de rij tv's bij de mediamarkt natuurlijk.

Moderne projectors zelfs doen HDR al een stuk beter dan de beste tv's.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Hahaha, heel herkenbaar! Zelf op 19 oktober besteld en ik check ook meerder keren per dag het forum, mijn creditcard, mijn bestelstatus en mijn gmail. :P

Ik hoop overigens dat er op korte termijn ook nog wat mini-/partygames aan de library worden toegevoegd. Juist de korte opstarttijd nodigt uit om ook even snel een spelletje tussendoor te spelen ipv op te gaan in D2 of RDR2. Ik doel dan op games als Overcooked, om maar wat te noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
KlaasjeNL schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:29:
[...]

Hahaha, heel herkenbaar! Zelf op 19 oktober besteld en ik check ook meerder keren per dag het forum, mijn creditcard, mijn bestelstatus en mijn gmail. :P

Ik hoop overigens dat er op korte termijn ook nog wat mini-partygames aan de library worden toegevoegd. Juist de korte opstarttijd nodigt uit om ook even snel een spelletje tussendoor te spelen ipv op te gaan in D2 of RDR2. Ik doel dan op games als Overcooked, om maar wat te noemen.
Party games vind ik ook wel wat. Kan ik m'n vrouw misschien enthousiast maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
ppeterr schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:20:
@Tuktop

Bij LG is er een instelling genaamd 'HDMI deep color" ik denk dat je het in een soortgelijke instelling moet zoeken.
Ja bij Samsung is dat UHD deep color, staat aan. Maar de screenshots staan daar los van (zijn directe shots van de stream zelf, lijkt me), en daar vind ik de HDR off mooier. Zal nog wel ff vergelijken tussen die deep color modes, maar dan zal ik foto's van het scherm moeten maken vrees ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Ik heb ook maar eens Destiny 2 op mijn PC geinstalleerd om te vergelijken. Ik moet zeggen dat het veel beter speelt dan via Stadia met m/kb. Het voornaamste voordeel is dat het aimen niet sluggish aanvoelt. De kwaliteit is ook beter, maar dat vond ik niet eens zo erg.

Destiny 2 lijkt mij leuk genoeg om te gaan spelen, maar ik weet nog niet of ik dit dan via Stadia ga doen. Het nadeel is als ik het via Steam ga doen ik niet direct de DLC erbij heb wat ik wel bij Stadia heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wikkez
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-10 16:16
barrymossel schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:19:
Mijn ervaringen van gisteravond:

Wired: tof, werkt perfect, buiten de compressie van de stream die je terugziet in ringen op grote egale vlakken. Vind ik wel jammer, maar lijkt me voorlopig inherent aan streamen.

Wifi: nog steeds tof, maar wel meerdere hickups.

Al met al: wired heeft dit de toekomst. Via wifi heeft dit nog wat tijd nodig.
ik sluit me hier helemaal bij aan. Als casual gamer lijkt dit meer dan voldoende.

Ikzelf heb nog 1 bemerking, ik vind de controller luidruchting. De toetjes tikken redelijk luid. Kan liggen aan het feit dat het nog wat moet ingespeeld worden of omdat je geen ronkende console meer hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Wikkez schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:36:
[...]
Ikzelf heb nog 1 bemerking, ik vind de controller luidruchting. De toetjes tikken redelijk luid. Kan liggen aan het feit dat het nog wat moet ingespeeld worden of omdat je geen ronkende console meer hebt staan.
Kan nog erger, er zijn hier en daar mensen die zeggen dat hun controller zo nu en dan voor geen goede reden trilt als ie niet in gebruik is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:38
In 1 dag en 16 uur (geen idee hoelang ik exact gespeeld heb, maar zolang is ie online) is er 34GB doorheen gegaan voor wat betreft de Chromecast. Je moet geen data limiet hebben :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:11
Tuktop schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:53:
[...]

Ja bij Samsung is dat UHD deep color, staat aan. Maar de screenshots staan daar los van (zijn directe shots van de stream zelf, lijkt me), en daar vind ik de HDR off mooier. Zal nog wel ff vergelijken tussen die deep color modes, maar dan zal ik foto's van het scherm moeten maken vrees ik :)
Ow aha, nu zie ik wat je daar doet. Dat er iets meer kleur zit met HDR uit dat zie ik ook. Maar ik heb ze toch eens naast elkaar gezet, en in het plaatje met HDR aan zit mega veel meer detail.
Hoe dat er dan op je tv uitziet is natuurlijk weer een ander verhaal.
Mijn voorkeur zou met HDR aan zijn, dan wellicht nog wat kleur settings tweaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodenburgertje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-10 12:30
(jarig!)
Volgende week gaan ze beginnen met de première editions uit te leveren.

Heb op 8 oktober besteld vooralsnog niets gereserveerd bij m'n cc.

https://twitter.com/Googl.../1197688445700722688?s=19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Roodenburgertje schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:19:

Dan zullen ze morgen of overmorgen wel het geld van je creditcard halen (of reserveren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raindeer
Ik heb zojuist op mijn werk wat gespeeld... (Ja, het leven van een telecom/digitale economie consultant gaat niet over rozen) Het is in browser en over wifi echt wel een aanrader om in de stadia app te kiezen voor Balanced onder Data Usage & Performance. Dat scheelt echt heel veel in de responisviteit. Best Visual Quality is mooi... maar is in een wat beperktere omgeving niet te doen. Wat ik me afvraag is of dit eigenlijk niet de default had moeten zijn, want in een goede omgeving krijg je Best Quality, maar als de omgeving minder goed is dan geven gebruikers Stadia de schuld ipv hun eigen netwerk setup

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
Zojuist mijn PE geannuleerd want dankzij @SinergyX van wie ik zijn FE heb over kunnen nemen (voor een zeer schappelijke prijs) kan ik eindelijk aan de slag met Stadia!!

Echt mega kuddos voor jou @SinergyX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
schumi1986 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:45:
Zojuist mijn PE geannuleerd want dankzij @SinergyX van wie ik zijn FE heb over kunnen nemen (voor een zeer schappelijke prijs) kan ik eindelijk aan de slag met Stadia!!

Echt mega kuddos voor jou @SinergyX!
Nice! Nog iemand hier met een FE die dat wil doen ;)?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodenburgertje
  • Laatst online: 27-10 12:30
(jarig!)
barrymossel schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:21:
[...]

Dan zullen ze morgen of overmorgen wel het geld van je creditcard halen (of reserveren).
Dat verwacht ik ook inderdaad.

Ben erg benieuwd welke games er nog meer allemaal gaan komen buiten de al aangekondigde games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Op dit moment hebben de servers van Bungie het zwaar..

Bijna niet mogelijk om Destiny te spelen en kans om uit de server gegooid te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
schumi1986 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 15:26:

Bijna niet mogelijk om Destiny te spelen en kans om uit de server gegooid te worden.
Ja, het is een probleem bij Bungie, want het gaat over alle platforms heen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Convoy

g44p

schumi1986 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 15:26:

Servers zijn zelfs down |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Moet me inhouden om niet als een malle games te gaan kopen... :X

Overigens, de compressie in donkere scènes is soms wel wat storend. Maar goed dat is ook bij Netflix en gedownloade films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
barrymossel schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 17:18:
Moet me inhouden om niet als een malle games te gaan kopen... :X

Overigens, de compressie in donkere scènes is soms wel wat storend. Maar goed dat is ook bij Netflix en gedownloade films.
Twijfelde zelf over Rise of Tomb Raider (andere 2 al gespeeld) of Metro. Toch maar metro gekocht vanwege de lagere prijs :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiTM
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-10 09:51
Peter_Aragorn schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:47:
[...]

Nice! Nog iemand hier met een FE die dat wil doen ;)?
Dat wil ik ook wel. Kan ik mijn Premier Edition met (lelijke) witte controller annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
schumi1986 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 17:45:
[...]

Twijfelde zelf over Rise of Tomb Raider (andere 2 al gespeeld) of Metro. Toch maar metro gekocht vanwege de lagere prijs :)
Ik vermoed dat Rise ook nog wel omlaag gaat (al dan niet tijdelijk), dus die heb ik nog niet. Ik heb nu eerst die van 10 euro gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roodenburgertje schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:19:

Mijn geschatte leverdatum stond en staat nog altijd op vóór 26-27 november (PE). Nou ben ik eigenlijk rond al het geklaag rond de levering van de FE wel benieuwd of er iemand is die de controller na de verwachte leverdatum heeft ontvangen (los van de problemen met de codes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:56
KlaasjeNL schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 18:04:
[...]

Mijn geschatte leverdatum stond en staat nog altijd op vóór 26-27 november (PE). Nou ben ik eigenlijk rond al het geklaag rond de levering van de FE wel benieuwd of er iemand is die de controller na de verwachte leverdatum heeft ontvangen (los van de problemen met de codes).
bij mij staat dat er ook maar nog geen afboeking op de CC. als ze pas volgende week beginnen met PE dan zal het voor mij nog wel 2-3 weken duren pff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Nu online
Volgens mij leveren ze hey pakket wel op tijd het is alleen afw8en hoe het met de code gaat:) pakket zal er wel uiterlijk woensdag zijn denk ik met leverdatum van voor 26-27 daar waren niet echt problemen mee.

Maar denk dat het volgende week wel beter zal gaan mrt de codes dan deze week

[ Voor 16% gewijzigd door Stylze op 22-11-2019 18:40 ]

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-10 15:28
Bij mij is de code al 2 dagen binnen. Hardware daarin tegen nog niet. Levering stond op voor de 21e. DHL link werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
SmooK schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 19:17:
Bij mij is de code al 2 dagen binnen. Hardware daarin tegen nog niet. Levering stond op voor de 21e. DHL link werkt ook niet.
Probeer je code eens handmatig in te voeren op https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/track-en-trace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Helaas kennen ze het pakket dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
SmooK schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 19:57:
Helaas kennen ze het pakket dat ook niet.
Oei, dat is wel vreemd. Doorgaans ontvangen FE-bestellers eerst het pakketje, dan pas de code.
Ik zou contact opnemen met DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het valt mij op dat ik de afgelopen 1 a 2 weken bijna dagelijks e-mails van Sony/PlayStation krijg. Afgelopen weekend heb ik mijn PS4 verkocht en eerder stond ik ook altijd wel aangemeld voor nieuwsbrieven. Maar waar ik eerder eens in de zoveel tijd een mailtje kreeg, krijg ik ze nu vrijwel dagelijks met aanbiedingen op Plus, maar ook opvallend veel over PlayStation Now.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Tuktop schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 20:00:
[...]

Oei, dat is wel vreemd. Doorgaans ontvangen FE-bestellers eerst het pakketje, dan pas de code.
Ik zou contact opnemen met DHL.
Beter met Google contact opnemen. DHL werkt doorgaans niet mee met de ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Ja, dat kan helaas alleen doordeweeks. Maandag maar ff doen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Laatst online: 13:04
Denkt iemand of er nog een Black Friday sale komt op Stadia of zijn de actieprijzen die er nu op staan de sale?

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Jannick schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 20:57:
Denkt iemand of er nog een Black Friday sale komt op Stadia of zijn de actieprijzen die er nu op staan de sale?
Die Pro aanbiedingen duren tot 3-12, dus trek je conclusies. Niemand weet meer dan dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

barrymossel schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 21:00:
[...]

Die Pro aanbiedingen duren tot 3-12, dus trek je conclusies. Niemand weet meer dan dat...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/T37PD6L.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mundatin
  • Laatst online: 13:04
Ik kan hier niet uithalen of er nog een aparte BF-sale komt of dat dit de sale al is... :/

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Jannick schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 22:07:
[...]

Ik kan hier niet uithalen of er nog een aparte BF-sale komt of dat dit de sale al is... :/
Dit is de google rep, die op Launch day, mensen aan het vertellen was dat de Black Friday sales in de app te vinden zijn en Pro sub vereisten (die toch iedereen heeft op het moment)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Calvin_
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-07 18:52
Wat een ramp is DHL toch. Omdat ik gewoon moet werken ligt de FE nu het hele weekend op een industrieterrein waar ik het maandag kan gaan ophalen. En natuurlijk sluiten ze om 18:00 uur. Ik heb een hekel aan ze. GLS, DPD, DHL, UPS en PostNL. Ze zijn allemaal even erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:07
_Calvin_ schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 23:58:
Wat een ramp is DHL toch. Omdat ik gewoon moet werken ligt de FE nu het hele weekend op een industrieterrein waar ik het maandag kan gaan ophalen. En natuurlijk sluiten ze om 18:00 uur. Ik heb een hekel aan ze. GLS, DPD, DHL, UPS en PostNL. Ze zijn allemaal even erg.
Als je weet waar het depot is waar ze hun busjes inladen, kan je het vaak al meekrijgen. Mijn ervaring met depot in Amersfoort ;). Scheelt hun een ritje naar jou en toch de volle pond ervoor krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Pukson schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 02:17:
[...]

Als je weet waar het depot is waar ze hun busjes inladen, kan je het vaak al meekrijgen. Mijn ervaring met depot in Amersfoort ;). Scheelt hun een ritje naar jou en toch de volle pond ervoor krijgen
Inderdaad, ben er donderdag heen gereden en kreeg m'n pakketje (zelfs zonder legitimatie) mee...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

barrymossel schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 09:48:
[...]
kreeg m'n pakketje (zelfs zonder legitimatie) mee...
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ach ja, ik was maar al te blij. En anders was ik even op en neer gereden (ging er na m'n werk langs, dus had niks bij me). Hij vroeg er overigens wel naar, maar toen ik vertelde dat ik hem niet bij me had zag ik hem twijfelen, maar vond ie het wel ok. Ben ook redelijk betrouwbaar...

Hoe werkt dat Just Dance trouwens? Via de camera van een telefoon, of moet je de telefoon in je hand houden? En wat is het verschil precies tussen de Stadia versie en de App versie die je kunt streamen naar je Chromecast (en gratis is dus)? Volgens mij gaat mijn dochter dit namelijk heel erg leuk vinden...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:40
Erg tevreden met mijn Stadia ervaring tot dusver. Precies wat ik nodig heb. Vroeger een diehard gamer en nu wil ik snel en sporadisch een game spelen. Werkt perfect. Ik gebruik het op een wifi verbinding met Ziggo. Geen haperingen, gewoon een console ervaring. De snelle laad tijden zijn een verademing.

Ik kijk verder niet naar technische details etc. Voor mij moet het speelbaar zijn en dat is het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
barrymossel schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 10:16:
[...]

Ach ja, ik was maar al te blij. En anders was ik even op en neer gereden (ging er na m'n werk langs, dus had niks bij me). Hij vroeg er overigens wel naar, maar toen ik vertelde dat ik hem niet bij me had zag ik hem twijfelen, maar vond ie het wel ok. Ben ook redelijk betrouwbaar...
Echt belachelijk! Wel leuk voor jou natuurlijk totdat iemand die net zo betrouwbaar is als jou pakketje meeneemt.

Weet je hoe betrouwbaar trouwens oplichters kunnen zijn?

Op mijn werk (opsporingsambtenaar) lijken heel veel mensen heel betrouwbaar maar achteraf blijkt dit toch niet zo te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Calvin_
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-07 18:52
DHL ServicePoint is hier in het weekend gesloten. Is dat nog van deze tijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakwondo
BlakeNL schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 10:21:
Erg tevreden met mijn Stadia ervaring tot dusver. Precies wat ik nodig heb. Vroeger een diehard gamer en nu wil ik snel en sporadisch een game spelen. Werkt perfect. Ik gebruik het op een wifi verbinding met Ziggo. Geen haperingen, gewoon een console ervaring. De snelle laad tijden zijn een verademing.

Ik kijk verder niet naar technische details etc. Voor mij moet het speelbaar zijn en dat is het!
Dat is exact hoe het voor mij ook zal zijn. Echter ben ik wel heel erg benieuwd wat er gebeurt met stadiaop het gebied performance/graphics zodra de nieuwe gen consoles uitkomen. als het ver achterloopt, dus geen native 4k60fps kan doen e.d, ben ik bang dat mensen toch sneller de neiging hebben om een console aan te schaffen en dus stadia blijft achterlopen wat resulteert op een shut down door google. Dit zijn toch wel een beetje de gedachten die ik in me achterhoofd houd voordat ik honderden euro's aan nieuwe games spendeer. Ik wacht nog af op mijn PE kit, voor 129 vind ik het een schappelijke prijs. Ik heb ook nog geen CCU dus dat is een leuke extra'tje mocht ik stadia in het vervolg niet meer gaan gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Kopen mensen nou echt een PS of Xbox omdat die betere kwaliteit levert? Mensen kopen dat toch omdat de games die ze willen op die systemen zijn? Dat gaat echt niet plots veranderen. Stadia is leuk als je Multiplatform games wilt spelen en geen PC hebt (of wil upgraden) maar voor de Sony/PS titles zal je toch nog echt hun console, of hun streaming services moeten gaan gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Tweakwondo schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 11:31:
[...]

Dat is exact hoe het voor mij ook zal zijn. Echter ben ik wel heel erg benieuwd wat er gebeurt met stadiaop het gebied performance/graphics zodra de nieuwe gen consoles uitkomen. als het ver achterloopt, dus geen native 4k60fps kan doen e.d, ben ik bang dat mensen toch sneller de neiging hebben om een console aan te schaffen en dus stadia blijft achterlopen wat resulteert op een shut down door google. Dit zijn toch wel een beetje de gedachten die ik in me achterhoofd houd voordat ik honderden euro's aan nieuwe games spendeer. Ik wacht nog af op mijn PE kit, voor 129 vind ik het een schappelijke prijs. Ik heb ook nog geen CCU dus dat is een leuke extra'tje mocht ik stadia in het vervolg niet meer gaan gebruiken.
Grote voordeel dus van cloud gaming is dat de aanbieder eenvoudig kan opschalen qua hardware, dat is veel lastiger met de hardware die Sony en Microsoft aanbieden, die specs staan redelijk vast hoewel ze daarvan lijken af te stappen met hun X en Pro versies.
Een Google wacht af tot de specs van de nieuwe consoles vrij zijn gegeven en zullen tegen die tijd hun Stadia dienst daar, relatief eenvoudig, op aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-10 09:45

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een 4K OLED staan en dat is echt een gigantische verbetering, de kwaliteit is nu echt top!
Het gaat PC gaming voorlopig echt niet vervangen voor mij, maar voor games die ik liever gewoon op de bank speel zoals RDR2 is dit echt meer dan prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Vandaag het pakket bekend bij DHL. Wordt maandag geleverd. Misschien dat Google iets voorbarig was met het mailen. Speel ondertussen op mijn MacBook. Op mijn experiabox V10 wifi niet te doen naar bekabeld prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
Zojuist via Chromecast gespeeld die aangesloten is met netwerkkabel. En de tip opgevolgd om kwaliteit aan te passen obv verbinding. Nu kon ik echt vloeiend destiny spelen.

Ik heb in de woonkamer helaas nog geen 4k tv, dus hoef ook geen 4k stream. Het is afwachten totdat andere chromecasts worden ondersteund. Hoop nog op blackfriday deals voor de chromecast ultra :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:57
Kiwi schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 12:26:
Ik heb sinds gisteren een 4K OLED staan en dat is echt een gigantische verbetering, de kwaliteit is nu echt top!
Het gaat PC gaming voorlopig echt niet vervangen voor mij, maar voor games die ik liever gewoon op de bank speel zoals RDR2 is dit echt meer dan prima :)
Heb je geen Steam Link dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:28
Zijn er eigenlijk al local multiplayer games beschikbaar op Stadia, bvb in GRID? Google zegt dat Stadia de functie ondersteunt maar ik weet niet of er al een game-ontwikkelaar deze functie geactiveerd heeft.

GRID heeft een online multiplayer mogelijkheid, maar nergens vind ik iets ivm local multiplayer.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
lukadad schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 14:40:
Zijn er eigenlijk al local multiplayer games beschikbaar op Stadia, bvb in GRID? Google zegt dat Stadia de functie ondersteunt maar ik weet niet of er al een game-ontwikkelaar deze functie geactiveerd heeft.

GRID heeft een online multiplayer mogelijkheid, maar nergens vind ik iets ivm local multiplayer.
Volgensmij MK11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Hier meer mensen last van een hangende gamesessie? Was net Tomb Raider aan het spelen toen het beeld ineens bevroor, geluid bleef hangen. Chromecast maar van de stroom gehaald. Nu wilde ik het spel opnieuw starten maar krijg de melding 'Fout. De gamesessie kan niet worden gestart'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Op Reddit las ik een comment dat stadia beter zou presteren als je de Chrome beta browser gebruikt. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur_d
  • Laatst online: 01-01-2024
Ik heb gistermiddag de FE ontvangen en meteen aan de slag gegaan.
Op de TV via wifi gespeeld en dat gaat ok (ik ben geen hardcore gamer). Op de laptop via Chrome werkt het bij mij niet. Ik kan wel een game starten, daarna blijft het scherm zwart.

Ik heb op een tweede tv waar (ook) een Chromecast Ultra op is aangesloten de controllers proberen te koppelen, echter blijft dit hangen in de app waar je het account moet toevoegen aan de Chromecast. Ik ga zo nog even checken of ik de firmware van die Chromecast kan updaten bedenk ik me zojuist.

Sinds gisteravond heb ik last van schokkende beelden op de tv, vandaag al meerdere malen geprobeerd, maar dit is nog steeds het geval (net nog gecheckt). Toch maar een netwerk switch aanschaffen en het bekabeld proberen (dit is ook het advies van Google, maar ik heb Ubiquiti AC-Pro AP's en een halve gig glasvezelverbinding en had het niet nodig gedacht --> wishful thinking).

Ik ben enthousiast over de mogelijkheden, vooral het overal in huis kunnen gamen waar je wilt spreekt mij erg aan, maar dan moet ik de games wel zonder problemen kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
Xcalibur_d schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 15:58:
Ik heb gistermiddag de FE ontvangen en meteen aan de slag gegaan.
Op de TV via wifi gespeeld en dat gaat ok (ik ben geen hardcore gamer). Op de laptop via Chrome werkt het bij mij niet. Ik kan wel een game starten, daarna blijft het scherm zwart.

Ik heb op een tweede tv waar (ook) een Chromecast Ultra op is aangesloten de controllers proberen te koppelen, echter blijft dit hangen in de app waar je het account moet toevoegen aan de Chromecast. Ik ga zo nog even checken of ik de firmware van die Chromecast kan updaten bedenk ik me zojuist.

Sinds gisteravond heb ik last van schokkende beelden op de tv, vandaag al meerdere malen geprobeerd, maar dit is nog steeds het geval (net nog gecheckt). Toch maar een netwerk switch aanschaffen en het bekabeld proberen (dit is ook het advies van Google, maar ik heb Ubiquiti AC-Pro AP's en een halve gig glasvezelverbinding en had het niet nodig gedacht --> wishful thinking).

Ik ben enthousiast over de mogelijkheden, vooral het overal in huis kunnen gamen waar je wilt spreekt mij erg aan, maar dan moet ik de games wel zonder problemen kunnen spelen.
Misschien heb je hier iets aan voor je andere CCU.
WiFi verbinding lijkt echt een probleem te zijn.. mensen met een stabiel wifi netwerk (zoals bij jou vermoedelijk) hebben meer problemen dan mensen met een lager snelheid via de ether. Ik hoop wel dat dit opgelost gaat worden want anders gaat de principe overal gamen ook niet meer op. zeker bij devices zoals smartphone en tablet. ach we zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
  • Laatst online: 24-10 14:51
Ook ik ben (mede voor de kinderen) erg geinteresseerd in Stadia.
Beloofd het voor kerst kado te geven, maar wil het deze week even bestellen vanwege de (niet eeuwig durende) aanbieding van 129 euro.
Wat ik mij afvraag: wanneer gaan de 3 maanden van het abo in, zodra je je bestelling binnen krijgt of pas wanneer je je registreerd? Indien ik nu bestel zou het zonde zijn wanneer we dus een maand abo mislopen als ik het pas met kerst ga gebruiken.
Ik lees over haperende beelden via de Chromecast Ultra. Hoe zit dat met bekabeld aansluiten, er zit toch geen netwerk aansluiting op? Of werkt dat anders? Ik zit met mijn tv naast de meterkast, dus hoop eigenlijk dat het wifi signaal sterk genoeg zal zijn...
Ik heb momenteel nog een Full HD tv, in januari komt er een UHD tv. Dit zal toch geen probleem zijn met het spelen via de bijgeleverde Chromecast Ultra?

Iedereen alvast bedankt voor eventuele antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur_d
  • Laatst online: 01-01-2024
Tweakwondo schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 16:03:
[...]
Misschien heb je hier iets aan voor je andere CCU.
WiFi verbinding lijkt echt een probleem te zijn.. mensen met een stabiel wifi netwerk (zoals bij jou vermoedelijk) hebben meer problemen dan mensen met een lager snelheid via de ether. Ik hoop wel dat dit opgelost gaat worden want anders gaat de principe overal gamen ook niet meer op. zeker bij devices zoals smartphone en tablet. ach we zullen zien :)
Bedankt voor de info, ik ga het proberen met een netwerkkabel.
Ik hoop ook dat dit issue opgelost gaat worden, juist de vrijheid van een goed wifi netwerk icm met Stadia en het concept van overal gamen vind ik super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
Het abbo van 3 maanden gaat in bij het claimen van je code. Dus je kunt nog een maand wachten met activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
  • Laatst online: 24-10 14:51
madcon schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 16:36:
Het abbo van 3 maanden gaat in bij het claimen van je code. Dus je kunt nog een maand wachten met activeren.
Thnx! Ik zag ook inmiddels al dat de Chromecast Ultra geleverd wordt met power adapter waar een netwerk kabel in kan. Dat is dus duidelijk.
Jammer dat het kabeltje van de power adapter beperkt is, ik zit met een dressoir onder de tv waar ik stroom vandaan haal. Erboven hangt de tv aan een beugel die je van de muur kunt draaien. Dus, ongetwijfeld te kort die kabel.

[ Voor 23% gewijzigd door Drukkert op 23-11-2019 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Drukkert schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 16:37:
[...]

Thnx! Ik zag ook inmiddels al dat de Chromecast Ultra geleverd wordt met power adapter waar een netwerk kabel in kan. Dat is dus duidelijk.
Jammer dat het kabeltje van de power adapter beperkt is, ik zit met een dressoir onder de tv waar ik stroom vandaan haal. Erboven hangt de tv aan een beugel die je van de muur kunt draaien. Dus, ongetwijfeld te kort die kabel.
Hou er rekening mee dat de Destiny 2 collection deel is van de Pro 'free' games en niet van je aankoop. De kans bestaat dat die niet meer beschikbaar is tegen kerst.
Pagina: 1 ... 21 ... 191 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord