Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:05
mark777 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:38:
Tja Stadia is een teleurstelling geworden. Helaas. Geen 4k. Niet veel interesante games. Dit is echt een een aanfluiting voor een mildjarden bedrijf
Stadia is net een dag officieel beschikbaar en je hebt het nu al over een complete teleurstelling. Geef het wat tijd en kijk naar de mogelijkheden en potentie. Desnoods wacht je nog een half jaar of een jaar en geef het dan nog eens een kans. Maar om het nu al volledig als een teleurstelling en aanfluiting te zien is wel erg vroeg.

Daarnaast was bij de release van de PS4 ook maar zo'n 25 games beschikbaar. Als je nog iets meer geduld hebt, dan zijn er ruim 40 games beschikbaar. Dat het voor jou niet interessant is, dat kan. Maar dat is dan een mening en geen feit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rudemir
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-06 16:54
renzo4000 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:47:
Wow wat een bashers toch hier in het topic. Hoewel er zeker dingen niet goed (zijn) gaan bij de launch van Stadia moet je het ook een kans geven om zich te settelen. Geef het wat maanden de tijd en ik verwacht dat het dan er dan al een stuk beter voor staat met betere performance, meer games en functionaliteiten. Google is geen pannenkoek bedrijf en gaat hier echt nog wel slagen in maken.

Wat betreft 4k gaming ... tja harstikke mooi natuurlijk (heb zelf een 4k oled) maar als casual gamer vanaf mijn luie stoel vind ik het verschil marginaal. Ik heb dan liever snelle/vloeiende game beleving ipv een paar pixels meer die je alleen ziet heel dicht op de tv. Als je speelt van achter je computerscherm snap ik het wel dat het belangrijker is. Maar als ik eenmaal "in een game zit" dan valt dat allemaal niet meer zo op imho. Hetzelfde geldt voor mij ook voor films. Ik wil ook de beste kwaliteit die beschikbaar is, maar als je eenmaal in de film/serie gezogen wordt let je daar totaal niet meer op.

Kortom ik geef de dienst (iig nog 3 maanden :+) zeker nog een kans en bepaal dan wel of ik mijn pro subscriptie voortzet.
Helemaal mee eens, maar mensen houden nou eenmaal van klagen. Elke release van deze omvang kampt met problemen, dat is bij Google niet anders. Kijk bijvoorbeeld naar de laatste release van Modern Warfare waar ieder jaar de grootste connectie problemen zijn de eerste paar dagen. Terwijl ze dat ook elk jaar weer doen.

Google doet zeker het één en ander niet helemaal goed. Maar ik denk dat er weinig partijen zijn die een dienstverlening van de omvang van Stadia foutloos zouden kunnen implementeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Het gaat om de manier waarop. Vragen compleet negeren. Bewust de codes langzaam versturen, waarschijnlijk omdat ze bang zijn voor de belasting van de systemen.

Tel daar de andere problemen bij op en dan roep je ook nog, dat mensen niet mogen klagen..

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-10 08:57
Denk dat hier sprake is van een misverstand. Ik vind het niet eens een probleem dat het nog niet op 4k werkt. Maar volgens google mogen ze dit 4k noemen ondanks dat het geupscalde 4k is. Als dat het uitgangspunt is dan is het gewoon valse advertising. Want dan kan je alles wat je op je 4k tv afspeelt wel 4k noemen. En dan kan je gaan twijfelen of dit niet van te voren de bedoeling was en dat er dus helemaal geen echte 4k komt.

Verder ben ik positief verrast over de ervaren latency, iets wat voor velen toch gezien werd als een onmogelijk op te lossen probleem. Dus ja, ik ben best positief over de dienst.

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-10 08:49
Als Google gewoon duidelijk zou geven, dus een duidelijke roadmap, het bevestigen van het probleem, uitleggen dat het zal verbeteren etc. Maar dit alles blijft uit. Wie gaat er geld uitgeven aan games als ze de basiscommunicatie niet eens op orde hebben? Ze zijn hard op weg naar een flop. Het vertrouwen verdwijnt met de dag een beetje meer, die halfgare flip-flop-draai antwoorden versnellen dit alleen maar :).

Google snapt helemaal niets van de gamers-markt lijkt het wel. Ze onderschatten communities op Discord, Reddit en game-fora en YT etc. Negatieve recensies van belangrijke kopstukken in de markt, klaag-berichten op allerlei mediums, zijn funest. Google kan niet anders dan met een duidelijke statement en richting te komen waar ze de problemen aankaarten en uitleggen wat ze er aan gaan doen.

Als ze door gaan met die half gare 1080P kwaliteit op medium settings, en net doen of er niets aan de hand is, is het snel klaar ben ik bang.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Segafreak83 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:57:
Het gaat om de manier waarop. Vragen compleet negeren. Bewust de codes langzaam versturen, waarschijnlijk omdat ze bang zijn voor de belasting van de systemen.

Tel daar de andere problemen bij op en dan roep je ook nog, dat mensen niet mogen klagen..
codes expres langzaam versturen is hier ergens verzonnen. niks laat blijken dat daar enige vorm van waarheid in zit.

Ik heb sinds nach 19 nov het zaakje werkend. heb geduld mannen. Het is echt niet zo'n dumpsterfire als iedereen hier het afgelopen uur laat blijken.

Laat je niet mee nemen in de slecht geïnformeerde negativiteit

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Wat ik mij afvraag, sommige games zijn nu te koop met korting maar ik was niet van plan om Pro aan te houden omdat 1080p/stereo voor mij prima is. Nu lees ik dat je games die je met korting hebt gekocht straks niet meer op de Free versie kan spelen. Mijn vraag is, kan je dus die games ook ZONDER korting kopen zodat ik straks met Free rustig door kan spelen?

• Dannydekr
PaRaDoX4 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:04:
[...]

codes langzaam versturen is hier ergens verzonnen. niks laat blijken dat daar enige vorm van waarheid in zit.

Ik heb sinds nach 19 nov het zaakje werkend. heb geduld mannen. Het is echt niet zo'n dumpsterfire als iedereen hier het afgelopen uur laat blijken.

Je ziet dit toch overal om je heen? Ikzelf heb het pakketje vandaag ontvangen, maar heb geen code gezien vooralsnog. Precies hetzelfde probleem wat je nu overal leest :F

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Dannydekr schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:06:
[...]

Je ziet dit toch overal om je heen? Ikzelf heb het pakketje vandaag ontvangen, maar heb geen code gezien vooralsnog. Precies hetzelfde probleem wat je nu overal leest :F
ik ben niet blind. Ik had het over het statement dat de codes expres langzaam verzonden zouden worden voor de druk op de servers. Laten we gewoon effe rustig zijn i.p.v. elkaar opjagen.
waarschijnlijk krijg je later op de avond je code. West europese codes kwamen tot nu toe allemaal laat in de avond.
(en nee ik zeg niet dat je geen commentaar mag hebben....)

[ Voor 15% gewijzigd door PaRaDoX4 op 21-11-2019 15:10 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• Dannydekr
PaRaDoX4 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:08:
[...]

ik ben niet blind. Ik had het over het statement dat de codes expres langzaam verzonden zouden worden voor de druk op de servers. Laten we gewoon effe rustig zijn i.p.v. elkaar opjagen.

(en nee ik zeg niet dat je geen commentaar mag hebben....)
Als het niet expres zou zijn, is dat nog veel sneuer. Dan hebben ze hun zaakjes bedroevend slecht op orde namelijk. Het is echt niet moeilijk om de juiste code op het juiste moment af te leveren via een e-mailflow. Ik ben zelf een ervaren campaign developer en heb veel van zulke acties opgezet :)

• Audiowaste
Dannydekr schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:11:
[...]

Als het niet expres zou zijn, is dat nog veel sneuer. Dan hebben ze hun zaakjes bedroevend slecht op orde namelijk. Het is echt niet moeilijk om de juiste code op het juiste moment af te leveren via een e-mailflow. Ik ben zelf een ervaren campaign developer en heb veel van zulke acties opgezet :)
En jij maakt zeker nooit een fout? ;)
Het is zeker vervelend dat het niet helemaal lekker loopt, maar dit is zeker niet iets wat ze expres laten fout lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Het is vooral de communicatie wat misloopt. Als ze precies hadden gezegd hoe ze codes gingen uitrollen was er niet zo'n ophef over geweest. Sommige mensen zullen het alsnog belachelijk vinden, maar dan weet iig iedereen wat het plan is.

[ Voor 31% gewijzigd door ulTimaS op 21-11-2019 15:15 ]

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01
Pheace schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:48:
[...]

Wat is dat nou weer voor onzin. Niemand die een barst geeft dat de uiteindelijke stream 4k is als de game waar de feed vandaan komt op 1080p draait.
Wel eens van checkerboard rendering gehoord? Is op de huidige consoles tamelijk gebruikelijk en als je het goed doet is het verschil met renderen op native 4K niet of amper zichtbaar. Sowieso is iets op 4K/60FPS renderen vrij betekenisloos. Of je een spel als Ping Pong of RDR 2 moet renderen op maakt nogal een verschil. En RDR 2 op low geeft een ander plaatje dan wanneer je instellingen op ultra zet. Voor dat laatste heb je echt een aanzienlijk sterkere pc nodig en met een enkele (custom) Vega 56 ga je dat niet redden. Misschien wel als je meerdere van die kaarten aan elkaar knoopt maar dat brengt weer andere problemen met zich mee.

Bovendien zit je ook met het probleem dat door de beperkte tijd die er is voor de compressie sowieso kwaliteitsverlies hebt waardoor de meerwaarde van het renderen op ultra t.o.v. high twijfelachtig is omdat de extra details vrijwel zeker verloren gaan door de compressie.

Overigens verwacht ik dat er in veel gevallen nog wel een flinke slag in kwaliteit en optimalisatie gemaakt kan worden. Bij de release van nieuwe generatie consoles zag je keer op keer dat developers tijd nodig hadden om het maximale uit de hardware te halen en ik denk dat we hier iets vergelijkbaars mee gaan maken omdat dit in een technisch opzicht voor veel developers een nieuw platform is.

• Dannydekr
Audiowaste schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:13:
[...]

En jij maakt zeker nooit een fout? ;)
Het is zeker vervelend dat het niet helemaal lekker loopt, maar dit is zeker niet iets wat ze expres laten fout lopen.
Zo'n fout zou onvergeeflijk te zijn, zeker als je het niet binnen korte tijd op weet te lossen :9

• Audiowaste
xabre16v schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:05:
Wat ik mij afvraag, sommige games zijn nu te koop met korting maar ik was niet van plan om Pro aan te houden omdat 1080p/stereo voor mij prima is. Nu lees ik dat je games die je met korting hebt gekocht straks niet meer op de Free versie kan spelen. Mijn vraag is, kan je dus die games ook ZONDER korting kopen zodat ik straks met Free rustig door kan spelen?
Wellicht de rekensom maken?
Ik zou kijken welke games je echt wil hebben en kijken hoeveel je bespaart door Pro aan te houden.
Wanneer je bij AC koopt, bespaar je al 35 euro. Dat staat gelijk aan 3,5 maand Pro.

• SinergyX
  • Laatst online: 01:31

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Audiowaste schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:53:

Daarnaast was bij de release van de PS4 ook maar zo'n 25 games beschikbaar. Als je nog iets meer geduld hebt, dan zijn er ruim 40 games beschikbaar. Dat het voor jou niet interessant is, dat kan. Maar dat is dan een mening en geen feit.
Toen de SNES uit kwam, moest je zelfs controllers bedraad aansluiten, moest je naar de winkel om met guldens een 'plastic ding' te kopen die altijd in de console moest zitten.

Met andere woorden, je vergelijkt een release met nu, huidige stand, huidige concurrentie, niet met 'hoe toen iets was'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Niet gedacht dat ik dit zou zeggen, maar zijn jullie nu niet TE negatief? Opstartproblemen bij nieuwe technologie zijn niet uniek aan stadia. Wacht een weekje tot de boel wat stabiliseert alvorens te huilen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:19
Ik vraag me af of ze dit wel zo mogen doen. Je koopt immers gewoon het spel, maar dan met korting, maar het spel is dan toch in jouw bezit (zij het virtueel en in Google Stadia)?

@derest (of de grootste groep) in dit topic
Ik zie bij elke grote release (van een game, van een techniek, enz.) heel veel en vaak zeer negatieve reacties vanaf moment 1 en iedereen jammert (bijvoorbeeld de iBood hunts) over het feit dat ze nog niets ontvangen hebben en een ander al wel.
Dit fenomeen verbaast mij al langere tijd, natuurlijk willen we allemaal de eerste zijn, of bij de eerste(n) horen. Maar om daarom al flink te gaan bashen. Als Google heeft gecommuniceerd dat je op 21-11 een code ontvangt, dan is het onzinnig massaal te roepen (terwijl er nog 8,5 uren te gaan zijn tot 21-11 voorbij is) dat jij je code nog niet hebt. Als je pech hebt krijg je hem 23:59 en kan je niet eerder dan morgen starten.

Het fenomeen geduld bestaat blijkbaar niet meer, we willen allemaal de eerste zijn en elkaar 'naar de kroon steken' en als dat niet kan moet er zeer negatief gereageerd worden.

[Ontopic]
Er gaat genoeg mis, en ze hebben e.e.a. zeker niet volledig onder controle/ goed voorbereid. Misschien waren de verwachtingen op een aantal punten wel anders. Games moeten 'Geïnstalleerd worden" op hun virtuele omgeving voor ze gespeeld kunnen worden. Natuurlijk zullen er al een x aantal omgevingen per game beschikbaar zijn voordat iedereen ermee aan de gang kon gaan, maar als het 'storm loopt' hebben prestaties daar zeker onder te leiden wanneer er meer omgevingen gestart/ geïnstalleerd moeten worden, hetgeen tijd, capaciteit en rekenkracht kost. Wellicht zit daar een stuk onderschatting in waarop men niet had gerekend.
Dat men er dan voor kiest (waarmee ik niet wil beweren dat ze dit doen, of expres doen) om de toegang langzaamaan voor een volgende groep gebruikers open te zetten door keys te versturen per batch en niet teveel tegelijk, valt dan prima te verklaren. Dit is voor mij één van de redenen om nooit vanaf dag 1 iets wat volledig nieuw op de markt is te willen hebben / proberen. Als iets niet lekker werkt, ga ik me daaraan irriteren, ik ken mijzelf en daarom maak ik daar ook bewuste keuzes in. Ik sluit wel aan als de kinderziektes eruit zijn gehaald.

Overigens kan de communicatie zeker beter, al is dat (communicatie blijkt in alle bedrijven waarin ik binnen heb mogen kijken, van klein tot (erg) groot een van de moeilijkste dingen om goed te doen) gezien de druk en stress die men daar nu zal ervaren om e.e.a. zo snel mogelijk op te lossen, naar mijn idee ook nog wel te begrijpen.
SinergyX schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:27:
[...]

Toen de SNES uit kwam, moest je zelfs controllers bedraad aansluiten, moest je naar de winkel om met guldens een 'plastic ding' te kopen die altijd in de console moest zitten.

Met andere woorden, je vergelijkt een release met nu, huidige stand, huidige concurrentie, niet met 'hoe toen iets was'.
Maar er waren ook maar 25 games beschikbaar omdat niet alle Games eenvoudig te porten waren naar de Playstation. Daarnaast moeten consoles (ook de huidige generatie) zich vaak ook wat bewijzen voordat de massa aan games daar (ook) voor ontwikkeld of geport wordt.
Dit is iets van alle tijden en niet alleen van vroeger. Ja, het Stadia platform is een gevirtualiseerde PC, waarbij er geen ports beschikbaar hoeven te worden gemaakt, maar e.e.a. moet wel (goed) met de betreffende hardware werken om het aan te kunnen bieden.

[ Voor 13% gewijzigd door jbdeiman op 21-11-2019 15:35 ]

• xabre16v
  • Niet online
DHL net aan de deur, hij is binnen. :) Nu de code nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-10 07:06
Stoute schoenen aangetrokken en langs het distributiecentrum van DHL gefietst (werk er in de buurt). En kreeg het pakje gewoon mee. Feest dus.

Respect voor de service daar. Nul voor de klantenservice van DHL overigens.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-10 11:56
Dit blijkt een mistverstand te zijn. Zie Duitse tweet: https://twitter.com/Googl.../1197522319008092160?s=20

• xabre16v
  • Niet online
Ah geweldig :) bedankt

• ThaBoy1
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-10 08:51
Order geplaats: 3 juli
Code binnen: 21 nov 02:04AM
Hardware binnen: 21 nov 11:45AM

Belgie - Heverlee (DHL)
Bij mezelf dus prima verlopen :)

[ Voor 9% gewijzigd door ThaBoy1 op 21-11-2019 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

xabre16v schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:52:
DHL net aan de deur, hij is binnen. :) Nu de code nog.
Pfff, ik zag net een DHL busje in mijn straat stoppen maar nog geen pakketje. Ik hoop dat er meerdere busjes op één dag in mijn straat rijden :/

[ Voor 4% gewijzigd door ulTimaS op 21-11-2019 15:59 ]

• Audiowaste
Heel misschien handig om deze informatie ook in de OP te zetten.
Want je ziet ook in dit topic dat soms verkeerde informatie een heel eigen leven gaat leiden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Dannydekr schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:04:
Als Google gewoon duidelijk zou geven, dus een duidelijke roadmap, het bevestigen van het probleem, uitleggen dat het zal verbeteren etc. Maar dit alles blijft uit. Wie gaat er geld uitgeven aan games als ze de basiscommunicatie niet eens op orde hebben? Ze zijn hard op weg naar een flop. Het vertrouwen verdwijnt met de dag een beetje meer, die halfgare flip-flop-draai antwoorden versnellen dit alleen maar :).

Google snapt helemaal niets van de gamers-markt lijkt het wel. Ze onderschatten communities op Discord, Reddit en game-fora en YT etc. Negatieve recensies van belangrijke kopstukken in de markt, klaag-berichten op allerlei mediums, zijn funest. Google kan niet anders dan met een duidelijke statement en richting te komen waar ze de problemen aankaarten en uitleggen wat ze er aan gaan doen.

Als ze door gaan met die half gare 1080P kwaliteit op medium settings, en net doen of er niets aan de hand is, is het snel klaar ben ik bang.
Vertrouwen verdwijnt alleen bij de mensen die het bij voorbaat al niks vonden en alles aangrijpen om het nu bevestigd te zien volgens mij.

Ik kan me er iig niet druk om maken, maar ja wie ben ik. Loop al wat langer mee misschien dus wellicht dat ik daarom mijn prioriteiten en dingen waar ik mij druk om maak ergens anders heb liggen.

[Edit] heb net Tomb Raider definitive edition gekocht voor een 10tje. Gaan we van het weekend de cc ultra aan de beamer hangen en eens kijken of het wat is. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Flagg op 21-11-2019 16:15 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:28
Order geplaatst: 7 juni (2 sets)
Codes binnen: 20 nov - 22:19
Hardware binnen: 21 nov - 15:10
Stadia actief via Chromecast Ultra : 21 nov - 16:00

Kinderen pas thuis om 17:30

België - Ieper

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Laatst online: 22:17
Bij elke launch zijn er problemen en heb je mensen die helemaal loco gaan en het betreffende bedrijf al failliet verklaren:) doe even lekker rustig aan dit soort dingen gebeuren en Google gaat echt niet opgeven omdat de Haters het allemaal maar niks vinden terwijl er genoeg mensen zijn die wel interesse hebben.

Playstation 5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-10 09:16

Google snapt helemaal niets van de gamers-markt lijkt het wel. Ze onderschatten communities op Discord, Reddit en game-fora en YT etc. Negatieve recensies van belangrijke kopstukken in de markt, klaag-berichten op allerlei mediums, zijn funest.
Tot een paar maanden terug kende ik de Gamer communities ook niet.. Tot ik op /r/Stadia en /r/GeforceNow kwam.. Daar ontdekte ik dat het gros van de posts geplaatst wordt door enorme Crybabies, die alleen maar kunnen zeuren over wat er niet goed is..

Geforce Now is een gratis Beta.. Nou je zou de posts eens moeten zien...

/r/Stadia was heel positief. Ja, het klopt dat Google te weinig communiceerd (als ik Reddit niet had gevolgd, had ik nu ook aan de telefoon gehangen waar mijn bestelling blijft), maar hoe daarop gereageerd wordt vanuit de community is ook te slap voor worden...

Natuurlijk ben je excited voor je nieuwe "Spelcomputer". Maar het is echt niet zo erg dat je niet vanaf dag 1 kunt spelen hoor...

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
PaRaDoX4 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:04:
[...]

codes expres langzaam versturen is hier ergens verzonnen. niks laat blijken dat daar enige vorm van waarheid in zit.

Welke waarheid wil je dan? Ze weten toch precies wat ze aan wie verkocht hebben.

Hoe moeilijk is het om je belofte na te komen, en gewoon te leveren? Zelfs basis communicatie lukt ze al niet, lachwekkend gewoon..

Tuurlijk roep jij nu dat mensen geduld moeten hebben, aangezien jij alles al binnen hebt en aan de gang kan..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rachidfinge
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-08 21:46
Pheace schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:51:
Beetje opheffing over een post van een italiaanse Stadia rep op het moment. Persoonlijk denk ik dat hij zich vergist met aangekochte content *voor* een game die je free hebt gekregen maar goed, we kunnen meegenieten.
Je hebt gelijk, dat is een vergissing geweest. Hier de correctie:
https://twitter.com/GoogleStadia/status/1197531167962083331

Dus:
  • Als je je Stadia Pro-abonnement stopzet, verlies je toegang tot de gratis games die bij Pro waren inbegrepen.
  • Je houdt toegang tot de games die je hebt gekocht, ook als je die kocht met Pro-korting.

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

ulTimaS schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:57:
[...]

Pfff, ik zag net een DHL busje in mijn straat stoppen maar nog geen pakketje. Ik hoop dat er meerdere busjes op één dag in mijn straat rijden :/
2e (grotere) busje is langsgeweest. Mijn pakketje is binnen!

Nu de code nog...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Segafreak83 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:15:
[...]

Welke waarheid wil je dan? Ze weten toch precies wat ze aan wie verkocht hebben.

Hoe moeilijk is het om je belofte na te komen, en gewoon te leveren? Zelfs basis communicatie lukt ze al niet, lachwekkend gewoon..

Tuurlijk roep jij nu dat mensen geduld moeten hebben, aangezien jij alles al binnen hebt en aan de gang kan..
Misschien dat Google stadia meer wil richten op volwassenen en op deze manier de ongeduldige kleine kinderen een beetje eruit wil filteren.

Ooooohh niet netjes!!! Cheap shot!!! :+

Sorrie sorrie, wordt een beetje moe van de Reddit gaming community die hier ook rondwandelt blijkbaar. Zal het niet meer doen. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sahi_NL
Segafreak83 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:15:
[...]

Ik heb nog helemaal niks en verwacht deze week ook nog niks.. Maar ook ik zeg: Heb toch gewoon geduld man, je leven hangt er niet van af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
Het is natuurlijk kut allemaal maar Google zal er ook echt wel alles aan doen om het zo snel mogelijk te fixen allemaal dat is alleen maar in hun eigen belang.

Die vage theorieën dat ze het express doen om het rustig te houden op de servers etc pff

Als je er allemaal toch niet in gelooft en zeker weet dat het hart gaat falen wat loop je hier en op reddit dan de ramptoerist uit te hangen vraag ik me af. Dan heb je toch echt geen leven?

[ Voor 27% gewijzigd door Stylze op 21-11-2019 16:29 ]

Playstation 5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:36

Google richt zich volgens mij ook helemaal niet op de (die hard) game-markt zoals het nu bestaat.

Ik was vroeger een redelijke fanatieke console gamer, nog een tijd gewerkt voor FOK!games en als 'journalist' dus best een aantal console-launches mee gemaakt. Er zijn altijd, maar dan ook altijd, problemen tijdens de launch en ook in de communicatie. Diegenen die zich er het meeste druk om maken is maar een heel select groepje, wat zich inderdaad op Reddit/Discord/Fora begeeft. Dit is een hele vocale groep en eigenlijk nooit tevreden (met voor hun zeer terechte punten).

Voor de doelgroep/normale consument heeft dit bijna geen invloed, dit krijgen dit bijna niet mee. Je moet het wel heel erg bont maken wil je de normale consument negatief beinvloeden, bekendste voorbeeld is de RROD van de 360 (desondanks groot succes) of de prijs van de PS3 (moeilijke start, maar uiteindelijk ook goed verkocht).

Ik heb dit besteld uit technische interesse, maar vooral om af en toe snel een spelletje te spelen zonder direct veel geld uit te geven aan een console of te wachten op allerlei updates en noem maar op. Ik heb gisteren de controller ontvangen en vanochtend de code. Hier kan ik als casual gamer prima mee leven, vanavond zal blijken hoe de game experience is. Die is vele malen belangrijker en als die goed is, en zover ik lees is het technisch prima op orde voor een groot deel, dan zie ik dit nog wel een succes worden. Niet voor de die-hard gamer, maar wel voor de casual gamer zoals ik die af en toe een spelletje op de TV wil spelen (of mijn chromebook als de kinderen achter de TV zitten). En die doelgroep is erg groot, als ik af ga op mijn omgeving :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tuktop
Wauw, de controller is echt fantastisch. Goed gewicht, past geweldig in m'n handen, knoppen klikken lekker en de pookjes hebben een goede weerstand. Ook een ruw laagje voor extra grip met je duimen. De onderkant van de controller is ook van een iets ruwer materiaal, voelt goed aan. Het geheel is erg solide. Knap werk, zeker voor een eerste controller!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:51
Het punt waar Google gewoon echt hard heeft gefaald is dat het voor veel founders niet beschikbaar was op launch terwijl dit gewoon een kei harde selling point was.

En dit merkt iedereen of je nu gewoon consument bent of een crybaby op reddit.

Dit hadden ze kunnen tackelen door direct eerlijk te zijn want voor de rest is iedereen die het product in handen heeft redelijk tevreden geloof ik.

[ Voor 23% gewijzigd door schumi1986 op 21-11-2019 16:40 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Stylze schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:26:

Als je er allemaal toch niet in gelooft en zeker weet dat het hart gaat falen wat loop je hier en op reddit dan de ramptoerist uit te hangen vraag ik me af. Dan heb je toch echt geen leven?
Heb jij de launch van XBO en PS4 nooit meegemaakt? 'The internet is wrong', natuurlijk hoor je daar vol tegenin te gaan (vanuit beide kampen) :P

Agree to disagree bestaat niet, de 1 gaat nog harder roepen dat het een flop/faal is en nooit succes zal hebben (+ insert random google shutdown berichten), de ander gaat nog harder roepen dat dit de huidige platformen complete vervangt, het roflstompt over de XBO/PS en matige PC's en de absolute toekomst is.

Tot dit weer rustig overwaait, alles is goed en aardig, kunnen we ons weer gaan opmaken tot de grote slag van de next-gen consoles volgend jaar :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Stylze
schumi1986 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:38:
Het punt waar Google gewoon echt hard heeft gefaald is dat het voor veel founders niet beschikbaar was op launch terwijl dit gewoon een kei harde selling point was.

En dit merkt iedereen of je nu gewoon consument bent of een crybaby op reddit.

Dit hadden ze kunnen tackelen door direct eerlijk te zijn want voor de rest is iedereen die het product in handen heeft redelijk tevreden geloof ik.
Wie weet komen ze nog wel met een vorm van compensatie voor de founders zal me niks verbazen. Maar daar zullen ze nog mee wachten totdat ze het probleem hebben opgelost eerst dat is het belangrijkste nu.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Van Discord:
Hey @everyone,

We can confirm that if you pre-ordered Founder’s Edition in June, and your form of payment has now been charged, your Stadia access code has been sent to you via email. We are now moving in sequence through the orders placed on or after July 1st. We will post further updates here and on our social channels.

- GraceFromGoogle
En nog één:
Hey @everyone (whoops sorry for the double ping!)
Looks like there's a bit of confusion this morning regarding games. Free games claimed with your Stadia Pro subscription will not be accessible if your subscription expires. Any games you purchased with or without discounts are yours to play even if your Stadia Pro subscription expires or is cancelled.

- u/GraceFromGoogle

[ Voor 35% gewijzigd door ulTimaS op 21-11-2019 17:02 ]

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:46

Hoogie2004

Whohooooo

ulTimaS schreef op donderdag 21 november 2019 @ 17:01:
Van Discord:

[...]

En nog één:

[...]
De controller is binnen. Mijn code duurt dus nog wel ff, 1 augustus besteld :(

My iRacing profile | Strava

• schumi1986
Hoogie2004 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 17:08:
[...]

De controller is binnen. Mijn code duurt dus nog wel ff, 1 augustus besteld :(
Nee hoor ze zijn halverwege juli

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

schumi1986 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 17:28:
[...]

Ah, ik dacht eind juni. Dan hoop ik op voor het weekend :+

• Dannydekr
Wat een belachelijk geneuzel is dit toch zeg 'afwerken op datum'. Als mensen echt nog denken dat dit niet expres is, ben je wel heel kortzichtig. Een e-mail campagne opzetten met automatische codes n.a.v. een bepaalde actie, is vrij eenvoudig en zou helemaal geen doorlopende taak moeten zijn, maar een simpel geautomatiseerd proces.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Hoogie2004 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 17:31:
[...]

Ah, ik dacht eind juni. Dan hoop ik op voor het weekend :+
Als het in hetzelfde tempo gaat als gisteren avond/nacht dan kun je straks al beginnen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Flagg schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:22:
[...]Misschien dat Google stadia meer wil richten op volwassenen en op deze manier de ongeduldige kleine kinderen een beetje eruit wil filteren.
Een klein beetje ironisch aangezien we het hier hebben over een playerbase die zich zit te verheerlijken aan het feit dat ze de game niet meer hoeven te downloaden of geen updates meer hebben of lagere laadtijden. Lijkt me juist perfect voor mensen die geen geduld hebben :p

Edit: Fijn, bijna geen updates meer dan xD

[ Voor 19% gewijzigd door Pheace op 21-11-2019 17:54 ]

• Stylze
Pheace schreef op donderdag 21 november 2019 @ 17:52:
[...]

Een klein beetje ironisch aangezien we het hier hebben over een playerbase die zich zit te verheerlijken aan het feit dat ze de game niet meer hoeven te downloaden of geen updates meer hebben of lagere laadtijden. Lijkt me juist perfect voor mensen die geen geduld hebben :p

Edit: Fijn, bijna geen updates meer dan xD
Denk eerder voor mensen die wat minder tijd hebben om te gamen:) als ik even een half uurtje heb soms is het toch lekker dat je niet tegen een update of iets dergelijks aanloopt en de laadtijden zijn dus ook een stuk sneller.

Playstation 5

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Geen verzenddatum in m'n bestelling, maar wel nu pakketje ontvangen.. Hopelijk niet dat ik alsnog moet wachten tot eind november voor een code :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-10 16:56
ik vind het toch wel een beetje schandelijk dat mensen nu nog steeds zitten te wachten op hun codes. belofte was spelen op launch day en dan nog tot daar aan toe duurt het allemaal wel heel erg lang. ik heb pas de afgelopen weekend besteld maar met zo een tempo kan ik wel wachten tot december en dat vind ik jammer, want zo loop ik de aankomende black friday game deals mis. En, hoe moeilijk kan het zijn om mensen alvast zich te laten registreren zonder toegang/pro code zodat je alvast een naam kan aanmaken, games aanschaffen e.d.

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Tweakwondo schreef op donderdag 21 november 2019 @ 18:22:want zo loop ik de aankomende black friday game deals mis.
Lijkt me heel sterk dat je je daar druk om moet maken. Ze gaan echt de prijs niet omlaag gooien nu al die mensen die begonnen zijn net games hebben gekocht. De pro sales die je nu ziet zullen het vast zijn. Zou me niet verbazen dat je niet goedkoper zal zien rond de kerstdagen zelfs, in elk geval niet voor de games die nu al een korting hebben.

• Stylze
Pheace schreef op donderdag 21 november 2019 @ 18:26:
[...]

Lijkt me heel sterk dat je je daar druk om moet maken. Ze gaan echt de prijs niet omlaag gooien nu al die mensen die begonnen zijn net games hebben gekocht. De pro sales die je nu ziet zullen het vast zijn. Zou me niet verbazen dat je niet goedkoper zal zien rond de kerstdagen zelfs, in elk geval niet voor de games die nu al een korting hebben.
Hoop wel dat die pro kortingen van nu nog even blijven tot volgende week zodat ik oddysey voor 35 kan krijgen in ieder geval:)

Playstation 5

• barrymossel
Stylze schreef op donderdag 21 november 2019 @ 18:32:
[...]

Hoop wel dat die pro kortingen van nu nog even blijven tot volgende week zodat ik oddysey voor 35 kan krijgen in ieder geval:)
Staan datums bij. Ik geloof 2-12.

---edit---
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2wvyd0qt4nNdXeIW2kPTbayC/full.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door barrymossel op 21-11-2019 18:34 ]

• Stylze
barrymossel schreef op donderdag 21 november 2019 @ 18:32:
[...]

Staan datums bij. Ik geloof 2-12.
Kan nog spannend worden dan met dit tempo van de keys :+

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Stylze schreef op donderdag 21 november 2019 @ 18:33:
[...]

Kan nog spannend worden dan met dit tempo van de keys :+
Valt mee, gaat nu op redelijk tempo, elke nacht. Wel vreemd dat het alleen tijdens US werktijden gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scray
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-01-2024
Zojuist mijn code ontvangen 18:35. Bestelling geplaatst: 27-jul-2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Mijn Code is binnen!!! 19 Juli besteld.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UBgIJac.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door ulTimaS op 21-11-2019 18:42 ]

• Stylze
Scray schreef op donderdag 21 november 2019 @ 18:38:
Zojuist mijn code ontvangen 18:35. Bestelling geplaatst: 27-jul-2019
Ah dan gaat het wel redelijk snel nu in ieder geval, veel plezier!

Playstation 5

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Ik zie al mensen van 8 augustus voorbij komen.

[ Voor 6% gewijzigd door ulTimaS op 21-11-2019 18:47 ]

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-10 21:54
19 augustus besteld, zojuist de code gekregen. Pakketje vanmiddag al. Jammer dat ik zo naar Chinese les moet, van het weekend maar eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

schumi1986 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 17:28:
[...]

Je had gelijk, code binnen. Eerst even vergaderen en handboog training....

• Dannydekr
Hier nog steeds geen code! 6 september.

• schumi1986
Dannydekr schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:00:
Bijna ze zijn eind augustus

• Stylze
blijkbaar hebben ze het wat beter voor elkaar want lijkt erg snel te gaan nu:)

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Stylze schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:01:
Denk eerder dat de meeste aankopen in de eerste twee maanden geweest zullen zijn

• schumi1986
Ze zullen zo ongeveer ook wel alle FE's hebben verstuurd lijkt mij?

• barrymossel
Dannydekr schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:00:
Klinkt alsof je verbaasd bent? Had je wellicht wat eerder moeten bestellen? :?

• stringbean
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-10 11:03
Heb mijn pakketje gisteren gekregen en de code in de avond.

Mijn doel: casual gaming, heb maar weinig tijd en dit is ideaal.
Kan op de tv gamen of even achter mijn laptop.
Perfect 👍😁

Op dezelfde accesspoint een speedtest draaien vindt de verbinding niet leuk, maar herstelde snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
stringbean schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:21:
Heb mijn pakketje gisteren gekregen en de code in de avond.

Mijn doel: casual gaming, heb maar weinig tijd en dit is ideaal.
Kan op de tv gamen of even achter mijn laptop.
Perfect 👍😁

Op dezelfde accesspoint een speedtest draaien vindt de verbinding niet leuk, maar herstelde snel.
Ja inderdaad. Voor mij voelt dit bijna als een mobile game. Even in de woonkamer een game doen, als de familie TV kijkt. Of als ze naar bed zijn nog even op de TV een spel aanslingeren.
Ben benieuwd of ik het vaak gaan doen; waarschijnlijk niet. Maar goed, het is nu al de centen waard 🧐

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dannydekr
Had de code nu net binnen!

• stringbean
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-10 11:03
Veel plezier!

• Stylze
Was jij nog wel founder of zijn we al bij premiere inmiddels?:)

Playstation 5

• Tuktop
Code binnen, 30 aug besteld! Eerste keus nickname kunnen claimen (Tuk). Stiekem zo blij als een kind daarmee :)

• Stylze
Zie op reddit van mensen die daadwerkelijk het spelen zijn echt alleen maar positieve berichten over hoe het speelt:)

Playstation 5

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:35
Ik denk eerder een gecontroleerde uitrol.
Eerst 100, testen. Dan 1000 en weer testen.
Zo gaat dat bij alle launches.
Je kunt niet alles van te voren testen.

• barrymossel
tlpeter schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:31:
[...]

Ik denk eerder een gecontroleerde uitrol.
Eerst 100, testen. Dan 1000 en weer testen.
Zo gaat dat bij alle launches.
Je kunt niet alles van te voren testen.
Stresstest niet mogelijk? Met de infrastructuur van Google? Vind ik moeilijk te geloven eerlijk gezegd.

• schumi1986
barrymossel schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:39:
[...]

Stresstest niet mogelijk? Met de infrastructuur van Google? Vind ik moeilijk te geloven eerlijk gezegd.
Tja met de ervaring van Google is het ook moeilijk te geloven dat het verzenden van codes zo moeizaam gaat.

• Sahi_NL
Stylze schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:26:
[...]

Was jij nog wel founder of zijn we al bij premiere inmiddels?:)
Volgens mij lopen de founders zo'n beetje tot 15 september.

Ik ben PE (19 september), maar hier is de Creditcard nog niet aangeroerd, dus ik verwacht deze week ook niets.

• rachidfinge
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-08 21:46
Update:

https://twitter.com/GoogleStadia/status/1197579523232911360

Thank you all for your patience with us! As you may have noticed on Reddit last night, we are happy to confirm that players who ordered and paid for their Founder's Edition in June should now have their Stadia access code. (1/2)

We have begun moving through the sequence of orders placed on or after July 1st so that those players can join us on Stadia soon too. We look forward to seeing you all online!

Stay tuned for more updates here as well as on Reddit → https://t.co/K4zNEz7Gpr (2/2)

• barrymossel
schumi1986 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:40:
[...]

Tja met de ervaring van Google is het ook moeilijk te geloven dat het verzenden van codes zo moeizaam gaat.
True. Ik snap het oprecht niet. Het lijkt me allemaal zo eenvoudig voor te bereiden. Relatief gezien. Zal het wel te simpel zien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
rachidfinge schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:46:
Update:

https://twitter.com/GoogleStadia/status/1197579523232911360

Thank you all for your patience with us! As you may have noticed on Reddit last night, we are happy to confirm that players who ordered and paid for their Founder's Edition in June should now have their Stadia access code. (1/2)

We have begun moving through the sequence of orders placed on or after July 1st so that those players can join us on Stadia soon too. We look forward to seeing you all online!

Stay tuned for more updates here as well as on Reddit → https://t.co/K4zNEz7Gpr (2/2)
Oud nieuws vriend. ;)

• Cyclia
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-10 10:32
Heeft bij jullie de DHL er één dag over gedaan of langer? Mijn trackingcode is nu een uur of 8 al kapot.

• barrymossel
Cyclia schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:14:
Heeft bij jullie de DHL er één dag over gedaan of langer? Mijn trackingcode is nu een uur of 8 al kapot.
Andere tracker gebruiken. Even in dit topic zoeken (ik zit nu op mobiel).

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:11
Eerste uur RDR zit er op. Chromecast via wifi verbonden. Totaal 0 lag qua spel beleving of input.

Ik ben niet iemand die veel geeft om het grafische. Voor mijn gevoel staat het "detail niveau" echter wel lager dan op de PS4. Voor mij totaal niet hinderlijk overigens.

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Ik speel nu Destiny 2 op m'n CC en het werkt uitstekend met hdr en alles. Alleen af en toe lijkt het alsof mijn tv input soms switcht naar non-hdr en direct weer terug. Super irritant aangezien ik dan even zwart beeld krijg. Zou dit liggen aan het feit dat ik hem via mijn receiver heb aangesloten? Ik heb een LG OLED C7.

• Cyclia
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-10 10:32
barrymossel schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:15:
[...]

Andere tracker gebruiken. Even in dit topic zoeken (ik zit nu op mobiel).
Goede tip, helaas nog geen uitkomst: Helaas hebben wij geen zending met dit nummer gevonden. Controleer het nummer en probeer opnieuw.

• Dannydekr
Zojuist Destiny 2 geprobeerd vanuit de Chrome browser. Het opstarten, laden etc. ging helemaal goed. Dat gaat echt heel gemakkelijk. De kwaliteit op mijn 4K monitor is echter belabberd. Lijkt bijna wel een 720P upscale, met veel compressie. Op sommige stukken is het erger dan elders, maar het is echt niet optimaal. Latency is allemaal in orde, net zo goed als ik gewend ben met ShadowPC.

Over ShadowPC gesproken, daar is de kwaliteit bijna niet van native te onderscheiden, Stadia op de PC voelt betreft de beeldkwaliteit vooralsnog echt als een grote stap terug en dit is wat mij betreft niet acceptabel, gezien het feit het aantoonbaar beter kan (zonder Google's geoptiomaliseerde netwerk).

Ga nu even de Chromecast aansluiten op de monitor, dat geeft wellicht een eerlijker beeld omtrent de kwaliteit omdat dit veel meer is geoptimaliseerd. Zal dit topic daarna even updaten.

• Jorick
  • Laatst online: 23:01
Dannydekr schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:23:
[...]
Over ShadowPC gesproken, daar is de kwaliteit bijna niet van native te onderscheiden, Stadia op de PC voelt betreft de beeldkwaliteit vooralsnog echt als een grote stap terug en dit is wat mij betreft niet acceptabel, gezien het feit het aantoonbaar beter kan (zonder Google's geoptiomaliseerde netwerk).
Hoeveel bandbreedte vergt ShadowPC, vergelijkbaar met Stadia of meer? En ook niet onbelangrijk: wat betaal je daar voor? Zal vast geen €10 p/m zijn als ik de specs zo bekijk...

• schumi1986
Jorick schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:38:
[...]

Hoeveel bandbreedte vergt ShadowPC, vergelijkbaar met Stadia of meer? En ook niet onbelangrijk: wat betaal je daar voor? Zal vast geen €10 p/m zijn als ik de specs zo bekijk...
Minimaal 30 euro wil je een beetje 4k kunnen gamen en dan ook nog een paar euro per maand voor meer schijfruimte want standaard is dat maar 512gb.

Maar voorlopig kun je daar niet terecht voor een NL. account zal via Duitsland aangemaakt moeten worden maar kan pas weer vanaf Feb.

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rQ12smp.pngBlijkbaar word D2 op het moment nog steeds meer voor testen dan spelen gebruikt:

• Dannydekr
Ik heb een Nederlands account voor 14,99 per maand. Je kunt tot 70MB/s kiezen om te streamen. Je hebt momenteel het equivalant van een GTX1080, vanaf februari komen er nieuwe opties. Je betaald dan meer geld per tier, tot een 2080TI.

Je kunt overigens een Duits account aanmaken. Die draait op de Amsterdamse server. Die kost alleen heel veel geld momenteel, pas vanaf februari zijn die prijzen acceptabel op het huidige Nederlandse niveau.

[ Voor 31% gewijzigd door Dannydekr op 21-11-2019 20:47 ]

• NLCrEaTiVe
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-10 14:37
Pheace schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:45:
[Afbeelding]Blijkbaar word D2 op het moment nog steeds meer voor testen dan spelen gebruikt:
Daar was/ben ik er een van. Het is ook logisch, natuurlijk. Er zijn maar twee spellen waar je direct in kan duiken.

Overigens is mijn ervaring met de Chromecast erg goed. Tot nu toe geen last gehad van (merkbare?) vertraging en de grafische kwaliteit vind ik wel prima. Op een oude Toshiba laptop (bijna tien jaar oud) werkt het wel iets trager, maar dat ding kon ook al geen YouTube-video fatsoenlijk in HD streamen. Ik zie de ontwikkelingen in het komende jaar met enthousiasme tegemoet!

[ Voor 42% gewijzigd door NLCrEaTiVe op 21-11-2019 20:54 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:28
Eerste ervaringen met Stadia achter de rug, zowel op TV (chromecast via UTP) als op mijn chromebook....waaaw
Alles gaat vloeiend, zonder freezes, directe respons op de controller.

Ter info, ik heb geen enkele console ervaring, gamepc ervaring is nog ten tijde van Wing Commander IV, maar hier heeft Google goud in handen voor de casual gamer.

Het gemak van gebruik, op knoppie van controller duwen, tv gaat aan, stadia start op en gamen maar.
TV bezet? Gewoon de controller met je laptop verbinden en hopla daar gaan we weer...en let wel op een CHROMEBOOK!!!

Van de 22 beschikbare games heb ik nog geen enkele gespeeld, maar RDR2 en GRID staan op de shortlist.

En ik heb zelfs de Pro eigenlijk niet nodig want de tv is geen 4K.
Hier dus geen 4K schermen of zo, dus de kwaliteit is voor mij ok.

Een die-hard gamer is misschien nog niet overtuigd, maar mij hebben ze alvast aan boord.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-10 11:46
Deze fanboy heeft nog geen code. 11 september, dus het zal morgen wel komen :-)

• Stylze
lukadad schreef op donderdag 21 november 2019 @ 21:03:
Eerste ervaringen met Stadia achter de rug, zowel op TV (chromecast via UTP) als op mijn chromebook....waaaw
Alles gaat vloeiend, zonder freezes, directe respons op de controller.

Ter info, ik heb geen enkele console ervaring, gamepc ervaring is nog ten tijde van Wing Commander IV, maar hier heeft Google goud in handen voor de casual gamer.

Het gemak van gebruik, op knoppie van controller duwen, tv gaat aan, stadia start op en gamen maar.
TV bezet? Gewoon de controller met je laptop verbinden en hopla daar gaan we weer...en let wel op een CHROMEBOOK!!!

Van de 22 beschikbare games heb ik nog geen enkele gespeeld, maar RDR2 en GRID staan op de shortlist.

En ik heb zelfs de Pro eigenlijk niet nodig want de tv is geen 4K.
Hier dus geen 4K schermen of zo, dus de kwaliteit is voor mij ok.

Een die-hard gamer is misschien nog niet overtuigd, maar mij hebben ze alvast aan boord.
Dat is ook het eerste wat ik wil uittesten, hoe snel het switchen van de tv naar laptop gaat :+ lijkt me zo chill.
Mooi dat het bevalt en ik denk idd dat het voorlopig vooral de casual gamers zal aanspreken en misschien later als ze de kwaliteit omhoog weten te krijgen ook de wat meer hardcore gamers.

Playstation 5

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-10 14:09
Iemand die iets over Grid kan zeggen? Gaat om een game die toch al 5 naar oud is en oorspronkelijk zelfs op de PS3 en Xbox 360 uitkwam. Onlangs heb ik hem voor de Switch aangeschaft om onderweg te kunnen gamen. Maar in vergelijking tot Project Cars 2 en GT Sport dat ik regelmatig op de (afgelopen weekend verkochte) PS4 Pro speelde zag het er redelijk gedateerd uit.

Nu ben ik dus benieuwd hoe dat met Grid op Stadia zit. Ziet het er nog steeds uit als een gedateerde game of is een en ander flink opgepoetst om grafisch prima mee te kunnen met PC2, GRS enz?

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-10 11:46
KlaasjeNL schreef op donderdag 21 november 2019 @ 21:14:
Iemand die iets over Grid kan zeggen? Gaat om een game die toch al 5 naar oud is en oorspronkelijk zelfs op de PS3 en Xbox 360 uitkwam. Onlangs heb ik hem voor de Switch aangeschaft om onderweg te kunnen gamen. Maar in vergelijking tot Project Cars 2 en GT Sport dat ik regelmatig op de (afgelopen weekend verkochte) PS4 Pro speelde zag het er redelijk gedateerd uit.

Nu ben ik dus benieuwd hoe dat met Grid op Stadia zit. Ziet het er nog steeds uit als een gedateerde game of is een en ander flink opgepoetst om grafisch prima mee te kunnen met PC2, GRS enz?
Je kijkt naar de verkeerde Grid... dit is Grid product: Grid (2019)

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01:37
Pheace schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:45:
[Afbeelding]Blijkbaar word D2 op het moment nog steeds meer voor testen dan spelen gebruikt:
Als er ook nog niet veel mensen zijn die een code hebben, wordt het nooit druk haha

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Pukson schreef op donderdag 21 november 2019 @ 21:18:
[...]Als er ook nog niet veel mensen zijn die een code hebben, wordt het nooit druk haha
Toch bijna 10k mensen een keer ingelogd gisteren als ik me niet vergis. Alleen bijna niemand in de verschillende modii xD

Dit zijn de Steam stats te vergelijking
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uMRuoh6.png

• Dannydekr
In eerste instantie de Chromecast verbonden met de WIFI (5GHZ extender op 1 meter afstand), en de streamkwaliteit op de Chromecast was echt extreem slecht. Het haperde, hevig gecomprimeerd en dat terwijl ik een hele goede verbinding heb, met vrijwel geen packetloss, een zeer goede ping en een bandbreedte van 250mbit.

Daarna de Chromecast met een kabel verbonden aan dezelfde extender, de kwaliteit is dan veel beter en er is geen enkele hapering. Lijkt dus op een softwarematig probleem waar WIFI hevig wordt benadeeld. Op de Shadow kan ik op zowel deze ethernetkabel als met WIFI prima gamen en is er geen noemenswaardig verschil in de ervaring, met dezelfde setup.

Het verschil met Stadia in de Chrome browser en de Chromecast is echt substantieel. De streamkwaliteit op de Chromecast is echt prima! Dit is prima acceptabel niveau. Je ziet soms wel wat stream-compressie, maar absoluut niet storend.

Als ze de game-kwaliteit wat kunnen opkrikken naar high-end settings en dezelfde ervaring naar de browser kunnen trekken zodat het net zo mooi werkt als op de Chromecast, dan denk ik dat het helemaal goed komt met Stadia :)

Pagina: 1 ... 20 ... 191 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord