xabre16v schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:05:
Wat ik mij afvraag, sommige games zijn nu te koop met korting maar ik was niet van plan om Pro aan te houden omdat 1080p/stereo voor mij prima is. Nu lees ik dat je games die je met korting hebt gekocht straks niet meer op de Free versie kan spelen. Mijn vraag is, kan je dus die games ook ZONDER korting kopen zodat ik straks met Free rustig door kan spelen?
Ik vraag me af of ze dit wel zo mogen doen. Je koopt immers gewoon het spel, maar dan met korting, maar het spel is dan toch in jouw bezit (zij het virtueel en in Google Stadia)?
@derest (of de grootste groep) in dit topic
Ik zie bij elke grote release (van een game, van een techniek, enz.) heel veel en vaak zeer negatieve reacties vanaf moment 1 en iedereen jammert (bijvoorbeeld de iBood hunts) over het feit dat ze nog niets ontvangen hebben en een ander al wel.
Dit fenomeen verbaast mij al langere tijd, natuurlijk willen we allemaal de eerste zijn, of bij de eerste(n) horen. Maar om daarom al flink te gaan bashen. Als Google heeft gecommuniceerd dat je op 21-11 een code ontvangt, dan is het onzinnig massaal te roepen (terwijl er nog 8,5 uren te gaan zijn tot 21-11 voorbij is) dat jij je code nog niet hebt. Als je pech hebt krijg je hem 23:59 en kan je niet eerder dan morgen starten.
Het fenomeen geduld bestaat blijkbaar niet meer, we willen allemaal de eerste zijn en elkaar 'naar de kroon steken' en als dat niet kan moet er zeer negatief gereageerd worden.
[Ontopic]
Er gaat genoeg mis, en ze hebben e.e.a. zeker niet volledig onder controle/ goed voorbereid. Misschien waren de verwachtingen op een aantal punten wel anders. Games moeten 'Geïnstalleerd worden" op hun virtuele omgeving voor ze gespeeld kunnen worden. Natuurlijk zullen er al een x aantal omgevingen per game beschikbaar zijn voordat iedereen ermee aan de gang kon gaan, maar als het 'storm loopt' hebben prestaties daar zeker onder te leiden wanneer er meer omgevingen gestart/ geïnstalleerd moeten worden, hetgeen tijd, capaciteit en rekenkracht kost. Wellicht zit daar een stuk onderschatting in waarop men niet had gerekend.
Dat men er dan voor kiest (waarmee ik niet wil beweren dat ze dit doen, of expres doen) om de toegang langzaamaan voor een volgende groep gebruikers open te zetten door keys te versturen per batch en niet teveel tegelijk, valt dan prima te verklaren. Dit is voor mij één van de redenen om nooit vanaf dag 1 iets wat volledig nieuw op de markt is te willen hebben / proberen. Als iets niet lekker werkt, ga ik me daaraan irriteren, ik ken mijzelf en daarom maak ik daar ook bewuste keuzes in. Ik sluit wel aan als de kinderziektes eruit zijn gehaald.
Overigens kan de communicatie zeker beter, al is dat (communicatie blijkt in alle bedrijven waarin ik binnen heb mogen kijken, van klein tot (erg) groot een van de moeilijkste dingen om goed te doen) gezien de druk en stress die men daar nu zal ervaren om e.e.a. zo snel mogelijk op te lossen, naar mijn idee ook nog wel te begrijpen.
SinergyX schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:27:
[...]
Toen de SNES uit kwam, moest je zelfs controllers bedraad aansluiten, moest je naar de winkel om met guldens een 'plastic ding' te kopen die altijd in de console moest zitten.
Met andere woorden, je vergelijkt een release met nu, huidige stand, huidige concurrentie, niet met 'hoe toen iets was'.
Maar er waren ook maar 25 games beschikbaar omdat niet alle Games eenvoudig te porten waren naar de Playstation. Daarnaast moeten consoles (ook de huidige generatie) zich vaak ook wat bewijzen voordat de massa aan games daar (ook) voor ontwikkeld of geport wordt.
Dit is iets van alle tijden en niet alleen van vroeger. Ja, het Stadia platform is een gevirtualiseerde PC, waarbij er geen ports beschikbaar hoeven te worden gemaakt, maar e.e.a. moet wel (goed) met de betreffende hardware werken om het aan te kunnen bieden.
[
Voor 13% gewijzigd door
jbdeiman op 21-11-2019 15:35
]